Nou, na 8 jaar m'n hart en ziel er in gestoken te hebben, uit mijn (nu voormalige) guild gestapt...

(Ondertussen paar weken terug al, net voor kerst.)
Iemand vond het een goed idee om gelijk de eerste week dat housing beschikbaar was zijn tuin de decoreren met een bepaald kruis. (en bovenal, trots te presenteren in de Discord

) Dus die had ik ge-report aan blizzard, en uit de guild geknikkerd. En daar waren m'n mede officers het niet mee eens?! Die vonden dat ik te ver was gegaan, want "hij is onze vriend, en we reporten geen vrienden".

Twee andere guildies vonden het nodig om diegene ook te verdedigen "Tja, dat is nou eenmaal gewoon onze humor". Dus dat maakte de keuze om na 8 jaar weg te gaan eigenlijk vrij makkelijk, want mensen die dat soort dingen in hun tuin plempen zie ik niet als vrienden. En mensen die dat gedrag goedpraten en zich mee willen associëren even min.
Een ander semi-oud member die nog half als social in de Discord zat zag het allemaal gebeuren, was ook met stomheid geslagen, en had me
Ondanks hun recruiting-stop direct een plekje aangeboden in zijn guild. Dus ben welgeteld 5 hele minuten guildloos geweest.

(en mijn nieuwe guildies zijn echt stuk voor stuk schatjes

)
Hetgene waar ik nog het meest over in zit van het hele debacle is dat ik opnieuw moest beginnen met m'n huis inrichten.

Oude guild was Horde, en m'n nieuwe Alliance. (ja ik weet dat je bijde kan hebben, maar wil uiteraard in de guild neighbourhood, en heb niet de resources voor beide atm)