• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

JBplap schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:23:
[...]

Hopelijk niet zeg, laat dat housing maar lekker hun eigen ding zijn, dan kan ik het volledig negeren.
Raiders hebben niet nog meer verplichtingen nodig.
M+ is al van de zotte eigenlijk. Lijkt erop dat je straks +17s moet doen om bij te blijven.
Helemaal mee eens, laat ons lekker in vrede bouwen. Als een huisje knutselen toch je ding niet is, maakt het ook niet uit dat je Blacksmithing niet in je huis doet.

Juist dat je dat soort dingen niet in je huis kan doen zorgt er voor dat Dornogal/SW/ORG zo levend is. De mensen die WoD hebben meegemaakt weten precies wat ik bedoel, daar waren er dagen dat je gewoon niemand in de capitals zag.

Nu met Housing is het het tegenovergestelde zelfs, je vind overal mensen! Duskwood had je echt geen reden om te zijn de afgelopen 4 expansions, en nu barst het er van de mensen die aan het minen zijn, herben, boompjes hakken, of aan het questen voor een tuinhekje. De Gilneas starter zone moet je rap zijn met quest mobs taggen, want iedereen en z'n moeder is een Worgen aan het maken omdat die race-exclusive decor hebben. (want wie wil nou niet een outhouse in z'n tuin) In m'n guild zie je constant achievements van iedereen die (indirect) decor geven, en de housing channel in Discord is een van de hardst lopende kanalen.

En dan kan je zeggen "wat interesseert mij dat een zak, ik doe toch alleen M+/insert wat anders" Maar dat meer mensen mats farmen betekend uiteindelijk ook goedkopere flasks/feasts. Mensen komen online om wat rond te banjeren in de neighborhood, maar zijn vervolgens best te paaien voor een key of twee. Mensen die anders uitgelogd hadden gebleven en wat anders zouden doen.

Also, dat van die +17's hebben ze terug gedraaid. +10 is weer de max vault reward (Myth track 1/6) Wat juist slechter is, want nu moet je extra Crests spenderen om die upgrades te krijgen. En omdat Crest acquisition nog steeds capped is duurt het langer om fully geared te worden. Anders had je +10 kunnen doen en er niks veranderd geweest, plus +11 en hoger kunnen doen, al dan niet untimed, voor de gratis upgrade.
Toonen1988 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:28:
[...]

Er moet meer interactie zijn in housing. het voelt nu allemaal een beetje statisch aan. Er is weinig te doen, behalve items neerzetten. Het is leuk voor even, maar ik zie weinig toegevoegde waarde voor de toekomst. Als ze nu crafting ook een overhaul geven, zodat je bijvoorbeeld alleen blacksmithing kan doen of allerlei andere crafting binnen je huis. Of wat dacht je van een “war table” die je kunt plaatsen, waar je bijvoorbeeld NPC’s op raids kunt sturen?

Er moet meer interactie zijn met housing. Het klopt wat je zegt er is geen enkel endgame-voordeel mee te behalen. Neem bijvoorbeeld ook de portal die we nu gratis hebben gekregen. Leuk en aardig, maar hadden ze het niet zo kunnen maken dat deze portal ook echt werkte en je naar Orgrimmar of Stormwind bracht?

Ik had begrepen dat ze pets binnenhuis willen toevegen en mounts in de tuin.
Hoop het niet. Housing is puur bedoeld als extra voor degene die het willen. Niet om er met wat voor reden dan ook een voordeel uit te halen zodat je je automatisch (want zo werken wij mensen) niet verplicht voelt om het te moeten doen.

Vind het top dat het eigenlijk volledig optioneel is. En tevens is het als collector top dat ik veel meer te collecten heb nu met al die housing items. Veel spelers in mijn nabije omgeving en guild zijn er al weken druk en zoet mee.

Dit was een bewuste keuze van Blizzard had ik Ian in een interview horen zeggen. Mensen wilden deze variant housing. Niet een garrison 2.0.

Uiteraard kunnen er wel verbeteringen en toevoeginen komen wat mij betreft. Bedenk me nu bijv een eigen brawl room waar je tegen NPC's kan vechten als oefen duels ofzo zou grappig zijn. Als er dan maar geen rewards achter hangen. :*)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:01
Daar verschillen we allemaal van mening, en ik vermoed dan ook dat housing het dan niet lang zal volhouden en mensen er snel op zijn uitgekeken. :P

Je kunt genoeg content in housing en genoeg in steden ontwikkelen waarbij beide gewoon populair blijven. Zo moeilijk is dat niet te begrijpen. :)

Er staat dan ook nergens dat ik een stad volledig wil vervangen voor housing. Dus, ik snap niet helemaal waar deze redenering vandaan komt. Dus alleen blacksmithing zorgt voor populatie in steden? Dat wist ik niet. :+

[ Voor 60% gewijzigd door Toonen1988 op 05-02-2026 01:56 ]

Pagina: 1 ... 69 70 Laatste