corset schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:06:
[...]
Vind het wel aandoenlijk dat mensen zich zo druk maken om Early Access.. er is exact 0,0 player power gekoppeld aan de Early Acces.. Je levelt sneller. Wow! 6 uur ipv 8 uur.
Als mensen zich daar zo druk om maken, hoe goed is hun leven dan? Als dat het ergste is
Ik denk dat het een hoop mensen (inclusief ondergetekende) niet zo zeer gaat om het gevoel van een voorsprong van EA deelnemers, maar meer het principe dat zelfs een game als WoW tegenwoordig niet meer ontkomt aan EA.
Het is gewoon een vieze ontwikkeling. Net als met BO6 nu. Als je die in EA koopt kan je vanaf vandaag eerder mee doen aan de Beta. Misschien komt het door m'n leeftijd hoor, maar ik denk dan: Who Cares? Waarschijnlijk wordt je progress weer gereset en na een paar dagen spelen kan je anderhalve maand gefrustreerd gaan wachten tot het spel echt uit komt. Maar ze mikken hiermee doelbewust op een groep mensen die hier gevoelig voor zijn en zo kunnen ze aandeelhouders weer tevreden stellen.
Daar komt bij dat WoW Expansion releases traditiegetrouw helemaal kut verlopen qua servers en downtime, maar dat gaf ook wel weer charme aan het geheel. Je voelde je toch een beetje deel van het geheel, deel van de groep mensen die allemaal een Expansion hebben gekocht en allemaal "tegelijk" konden beginnen aan het nieuwe avontuur. Dit ruk je met een EA ook uit elkaar. Al heeft een EA dan wellicht wel weer een voordeel dat de druk op de servers beter verdeeld wordt.
Al met al is dit wel iets waar we mee zullen moeten leven. De enige manier om dit te stoppen is als gamers geen EA meer aanschaffen, en dat zie ik niet gebeuren. EA voor andere games bestaat al een tijdje en kennelijk zijn ze dus wel tevreden met het businessmodel...
Ik zou liever zien dat ze die energie stoppen in een nieuwe franchise (die dan niet geannuleerd wordt

), of in WoW 2 of whatever. Zo zou de echte liefde die ik ooit had voor Blizzard weer terug kunnen komen, maar die kans is erg klein