Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeline
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-04-2021
eeeeeee schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:12:
Mijn ilvl in Cata was fantastisch maar ik bakte er niks van in Heroic Dungeons bij de release
Ik klikte toen alle abilities netjes met de muis aan...

Heeft iemand trouwens een dungeon guide met alle shortcuts/packs die je kan skippen erop? Werd er op aangesproken dat ik geen shortcut nam in Plaguefall na de 1e boss, maar geen idee welke shortcut bedoeld werd.
Ik heb echt zo'n grafhekel aan al die shortcuts. Ik heb altijd zoiets van maak gewoon alles op de doorgaande weg dood, dat is vaak sneller dan wat ze nu doen :/ Maarre ik heb ook geen idee, ik volg de rest altijd braaf, wel voor de zekerheid in stealth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 20:35
stx schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:04:
[...]

Ik begrijp wel wat jullie zeggen, maar ik zelf heb hier nooit last van gehad en ik queue vrij veel random dungeons (40x Spires of Ascension gedaan voor legendary). Damage doen is natuurlijk een component, zorgen dat je boven tank / healer damage zit. Wellicht nog belangrijker is zorgen dat je je utility gebruikt, dus interupten, stunnen etc.. en uiteraard niet in elke spell staan die de boss jouw kant op cast.

De rotation voor je dps is een kwestie van muscle memory trainen van je brein.
Wat je kan doen is een tijdje Hekili gebruiken (https://www.curseforge.com/wow/addons/hekili) om je hierbij te helpen; ik zou zelf de addon gebruiken om op dummies te trainen, omdat het tijdens dungeons teveel afleid van wat er gebeurt.
Sommige mensen willen gewoon lol hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:50
FitzChevalric. schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:20:
[...]

Sommige mensen willen gewoon lol hebben.
Daarom gebruik ik Hekili ook, ik heb helemaal geen zin/tijd om "ingewikkelde" rotaties uit m'n hoofd te leren. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aeline schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:20:
[...]
Ik heb echt zo'n grafhekel aan al die shortcuts. Ik heb altijd zoiets van maak gewoon alles op de doorgaande weg dood, dat is vaak sneller dan wat ze nu doen :/ Maarre ik heb ook geen idee, ik volg de rest altijd braaf, wel voor de zekerheid in stealth.
Ik haat die shortcuts ook met een passie.
Er is er altijd 1 die toch een of andere pack pulled en uiteindelijk ben je vaak langer bezig.
Clear gewoon en klaar is kees. Ook een stuk makkelijker als er een wipe is, dan kan je in ieder geval knap terug rennen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Ik speel Tauren, altijd leuk als de shortcut eigenlijk een piepklein weggeltje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
iamerwin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:24:
[...]

Daarom gebruik ik Hekili ook, ik heb helemaal geen zin/tijd om "ingewikkelde" rotaties uit m'n hoofd te leren. :)
Ik speel gewoon DH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

eeeeeee schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:12:
Mijn ilvl in Cata was fantastisch maar ik bakte er niks van in Heroic Dungeons bij de release
Ik klikte toen alle abilities netjes met de muis aan...

Heeft iemand trouwens een dungeon guide met alle shortcuts/packs die je kan skippen erop? Werd er op aangesproken dat ik geen shortcut nam in Plaguefall na de 1e boss, maar geen idee welke shortcut bedoeld werd.
Mischien dat ze hier ergens staan. https://mythictrap.com/home

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RustStorm schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:55:
@Zeror dát is dus precies de reden dat ik nog geen enkele SL dungeon ingestapt ben en mij nauwelijks met dungeons bezig houd. Regelmatig elitists die zichzelf te goed vinden om wat meer tijd door te brengen in een instance, en dus zo snel mogelijk de minst presterende kicken. Kansloos...
Ja, wilde de dungeon in met mn quest gear. Heb ilvl 144. Dacht dat is prima voor dungeons.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Besloten om m'n Covenant te switchen. Zat bij Venthyr, maar ik ga toch maar Night Fae. Voor de keuze voor Night Fae viel nog even door de twijfel eerst ff Kyrian aangeklikt en toen besloten weer terug te gaan naar Venthyr. Blijkbaar is het een vervelende quest om weer terug te komen bij de Covenant die reeds hebt verlaten :+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
Zeror schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:44:
Besloten om m'n Covenant te switchen. Zat bij Venthyr, maar ik ga toch maar Night Fae. Voor de keuze voor Night Fae viel nog even door de twijfel eerst ff Kyrian aangeklikt en toen besloten weer terug te gaan naar Venthyr. Blijkbaar is het een vervelende quest om weer terug te komen bij de Covenant die reeds hebt verlaten :+
Vanwaar zou je de switch willen maken? Ik heb eigenlijk gelijk voor Necrolords gekozen mede doordat het de "beste" is voor een resto/ele shaman en de 2 covenant skills vind ik zelf ook wel fijn.

Overigens was de 1000 anima erg makkelijk te halen deze week, na 1 dungeon en 2 WQ's al gehaald. In de maw voortaan eerst maar de lost souls quest halen, zit nu op lvl 4 jailer en kan praktisch niets meer in the maw doen 8)7 |:( wachten tot morgen dan maar met renown lvl 5

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeeeeee
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-07-2024
ilvl 144 is prima voor dungeons, je zit dan al bijna op heroic ilvl.

Vandaag erg veel geluk gehad met Torghast, kon gisteren niet eens de eerste elites bij lvl 3 neerkijken, nu met iets hoger ilvl ging het super smooth met de mobs. Bij boss 1 had ik de buff dat m'n Kyrian companion me ondersteunt in battle (150% mastery), bij boss 2 had ik het geluk dat ik 10% van z'n hitpoints delete als ik 'm interrupt, en het was een caster. Rest van de anima's die je dan oppakt maken bijna niet meer uit.

Ook gelijk genoeg spul voor m'n legendary (als je vorige week alle level 2 had + quest en je doet deze week alle level 3 heb je precies genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:30
hollandnick schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:06:
[...]

Vanwaar zou je de switch willen maken? Ik heb eigenlijk gelijk voor Necrolords gekozen mede doordat het de "beste" is voor een resto/ele shaman en de 2 covenant skills vind ik zelf ook wel fijn.

Overigens was de 1000 anima erg makkelijk te halen deze week, na 1 dungeon en 2 WQ's al gehaald. In de maw voortaan eerst maar de lost souls quest halen, zit nu op lvl 4 jailer en kan praktisch niets meer in the maw doen 8)7 |:( wachten tot morgen dan maar met renown lvl 5
Necro beste voor ele? Die skill is compleet nutteloos in single target.

Al mijn mythics alweer gedaan voor deze week. 182 ilvl, verder niet zoveel te doen deze week helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Zironako schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:09:
[...]

Necro beste voor ele? Die skill is compleet nutteloos in single target.

Al mijn mythics alweer gedaan voor deze week. 182 ilvl, verder niet zoveel te doen deze week helaas.
Vind je? Samen met de 21%+ kans dat de CD reset wordt voor Primordial wave en dat je lava burst dus minimaal 2x hit + de inital hit van de primordial doet het best veel dmg. Zeker op hoger level en renown als de kans op een CD reset van de skill hoger wordt. Volgens Icy Veins is het ook 1 van de "beste" keuzes die je kan maken

Met resto betekent het een extra riptide voor 30% mana + dat de eerstvolgende healing wave elke friendly met een riptide CD raakt, best goed imo

[ Voor 9% gewijzigd door hollandnick op 02-12-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:30
hollandnick schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:14:
[...]

Vind je? Samen met de 21%+ kans dat de CD reset wordt voor Primordial wave en dat je lava burst dus minimaal 2x hit + de inital hit van de primordial doet het best veel dmg. Zeker op hoger level en renown als de kans op een CD reset van de skill hoger wordt. Volgens Icy Veins is het ook 1 van de "beste" keuzes die je kan maken

Met resto betekent het een extra riptide voor 30% mana + dat de eerstvolgende healing wave elke friendly met een riptide CD raakt, best goed imo
Zover ik die skill begreep tijdens het levelen, is het gewoon een kleine dmg ability die een extra flame shock applied en je lava burst aoe voor één cast. Dus in single target doet het vrijwel niks, aangezien je flame shock toch al perma applied is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Zironako schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:24:
[...]

Zover ik die skill begreep tijdens het levelen, is het gewoon een kleine dmg ability die een extra flame shock applied en je lava burst aoe voor één cast. Dus in single target doet het vrijwel niks, aangezien je flame shock toch al perma applied is.
Als ik het goed begrijp ( en daarom zegt icy veins denk ik ook dat het "strongest Covenant ability for single-target" is ) apply je idd een "extra" flame shock op de target, maar daarbij ook een buff dat de volgende lava burst (LB) en extra LB eruit schiet van 80% dmg ( op elke target met flame shock ). Het lijkt mij dat beide LB kans hebben door de mastery op een extra LB wat dus weer de dmg vergroot. Het kan dus ook vooral gebruikt worden als een filler op de normale rotatie zodat daar niet teveel van afgeweken hoeft te worden.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben main resto en heb nog geen andere covenant geprobeerd. En ik track ook geen DPS output in dungeons, mythics of raids. Maar als ik puur op de theorie afga dan snap ik wel waarom icy veins dit als de strongest single target ability gekozen heeft. En zover ik weet zitten die gasten altijd wel on point met dit soort dingen. O-)

Necrolord's Primordial Wave Icon Primordial Wave is the only Covenant ability which directly interacts with Elemental's kit, making it the most interesting, especially because even though its strength is by nature in multidotting situations, it is also the strongest Covenant ability for single-target. Fleshcraft Icon Fleshcraft is quite unique and has the potential to be extremely strong in a few situations, especially as it synergizes well with Astral Shift Icon Astral Shift and Vital Accretion Icon Vital Accretion but its requirements unfortunately make it awkward and undesirable to use outside of those.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Zeror schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:44:
Besloten om m'n Covenant te switchen. Zat bij Venthyr, maar ik ga toch maar Night Fae.
Hilarische openingsquest bij de Night Fae Covenant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Potverdorie... ik krijg een gevoel veel te - moeten - doen binnen WoW om er "toe te doen" ... En dat vind ik wel vervelend... Hopelijk kan ik dat naast me neerleggen. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08 17:52
RustStorm schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:51:
Potverdorie... ik krijg een gevoel veel te - moeten - doen binnen WoW om er "toe te doen" ... En dat vind ik wel vervelend... Hopelijk kan ik dat naast me neerleggen. :)
Dit gevoel had ik in het begin ook. Nu ik het eerste pluk werk achter de rug heb, heb ik juist het gevoel dat er niet zoveel is wat ik "moet" doen. Ik focus mij in eerste instantie op de dingen die ik na de weekly reset niet meer kan doen / verlies:
- Torghast (Soul ash)
- Mythics (Gear)

Daarnaast zijn de unlocks die je krijgt van je covenant leuk, maar niet korte termijn noodzakelijk. De rest kan je prima als catch-up oppakken mijns inziens (tell me if im wrong ;) ).

De legendary hoef je ook niet zsm te craften, zo lang je de soul ash weekly cap (Torghast) haalt zal je niet achterlopen.

Kiek em goan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RustStorm schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:51:
Alle Blizzard games zijn gebouwd op het principe van FOMO en veel klusjes voor marginale upgrades. Dan komt er een nieuwe patch en zijn alle honderden uren die je in de klusjes hebt gestopt opeens niets meer waard en krijg je dezelfde hoge ilvl gear gratis.

Ik speel zelf gewoon wat ik leuk vind en waar ik op het moment zin in heb. Dat is een veel relaxtere manier van spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Voor de covenant is er een speciaal systeem opgezet, precies voor deze reden. Dus eigen precies zoals @HesRuud zegt als je de soul Soul ash cap per week haalt hoef je niet meer te doen eigenlijk

Mocht nog niet iedereen op de hoogte zijn, en ook nog graag willen switchen is het volgende gezegd door Blizzard:

Starting in week one of Shadowlands, only three levels of Renown are available per character each week. However, if you fall behind from week to week there is a catch-up mechanic already in place. If you miss Renown one week you can still earn it by completing dungeons, raid, PvP, and Callings until you catch up to the current level cap.

Each week, the three available Renown levels can be earned in three different ways:

Complete the "Replenish The Reservoir" quest by depositing Anima into your sanctum
Complete the "Return Lost Souls" quest by entering The Maw and rescuing Tormented Souls
Complete the next available chapter of your Covenant Campaign

[ Voor 6% gewijzigd door hollandnick op 03-12-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanJ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik snap niet waarom ik op 1215 Soul Ash zit... Ik heb 2 x Torghast gedaan afgelopen week en deze week dus zou toch mijn 1500 moeten hebben nu als ik het internet moet geloven?

De daily heb ik ook gedaan in Thorghast.

Waar zijn die 35 Soul Ash naar toe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 12:31
TwanJ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:55:
Ik snap niet waarom ik op 1215 Soul Ash zit... Ik heb 2 x Torghast gedaan afgelopen week en deze week dus zou toch mijn 1500 moeten hebben nu als ik het internet moet geloven?

De daily heb ik ook gedaan in Thorghast.

Waar zijn die 35 Soul Ash naar toe >:)
Dat is erg vreemd inderdaad...hello Blizzard?
Laatste tijd ondervindt ik af en toe wel kleine probleempjes hier en daar. Bijv. paar avonden geleden kreeg ik helaas geen loot toen ik een Mythic dungeon deed, ook geen gold o.i.d. van bosses. Helaas in mijn mailbox ook niets ontvangen, dus erg zuur.

Ik heb nu 1200+ Soul Ashes en ik heb een quest gedaan waarbij ik er nog is 100 kreeg. Nu moet ik nog wat questen completen om een legendary te kunnen maken. Helaas nog niet de Legendary gekregen waar ik op naar zoek was, en heb Thorgast al gedaan deze week.

Ik weet niet of je alsnog loot krijgt? of hoe dat werkt in Thorgast? of is het zowel geen Souls als loot meer krijgen als je meer runs doet?

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Ik speel sinds kort ook (casual) en level dus richting de 60. Ik vind het wel erg jammer dat ik wordt geforceerd alle questlines te doen. Ik geef namelijk 0,0 om story of quests en levelde altijd via battlegrounds en dungeons (voornamelijk healen).

Maar ik begreep dat als ik dat nu doe, dat ik alsnog de gehele questline moet doen om covenants en weetikveel wat vrij te spelen. Ik hoop dat als ik straks alle semi verplichte content heb vrijgespeeld, dat ik de vrijheid krijg die een MMO hoort te bieden.

Zelf ben ik vooral een PVP'er dus wil ik zo snel mogelijk gewoon honor farmen en gear verzamelen. Maar dan lees je dingen over Conduits, Renown, Torghast, weetikveel wat. Ik volg het half en vind het eigenlijk jammer dat het 'moet' (ik wil op termijn arena spelen en dan wil je goede/BIS gear).

Als iemand nog tips heeft hieromtrent is dat welkom - voor nu ben ik level 56 en doorkruis ik met frisse tegenzin alle gebieden. Kan niet wachten tot dat allemaal klaar is, maar ik lees dat ook op level 60 je nog een lading content moet doen. Nogmaals, het is niet strikt verplicht maar eigenlijk kan je er niet omheen (zo begrijp ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
TheProf82 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:36:
Ik speel sinds kort ook (casual) en level dus richting de 60. Ik vind het wel erg jammer dat ik wordt geforceerd alle questlines te doen. Ik geef namelijk 0,0 om story of quests en levelde altijd via battlegrounds en dungeons (voornamelijk healen).

Maar ik begreep dat als ik dat nu doe, dat ik alsnog de gehele questline moet doen om covenants en weetikveel wat vrij te spelen. Ik hoop dat als ik straks alle semi verplichte content heb vrijgespeeld, dat ik de vrijheid krijg die een MMO hoort te bieden.

Zelf ben ik vooral een PVP'er dus wil ik zo snel mogelijk gewoon honor farmen en gear verzamelen. Maar dan lees je dingen over Conduits, Renown, Torghast, weetikveel wat. Ik volg het half en vind het eigenlijk jammer dat het 'moet' (ik wil op termijn arena spelen en dan wil je goede/BIS gear).

Als iemand nog tips heeft hieromtrent is dat welkom - voor nu ben ik level 56 en doorkruis ik met frisse tegenzin alle gebieden. Kan niet wachten tot dat allemaal klaar is, maar ik lees dat ook op level 60 je nog een lading content moet doen. Nogmaals, het is niet strikt verplicht maar eigenlijk kan je er niet omheen (zo begrijp ik).
Ik zie idd dat de abilities in PVP bruikbaar zijn:

For clarity, this means that Covenant abilities are usable in
Shadowlands outdoor zones (Bastion, Maldraxxus, Ardenweald, Revendreth, and the Maw).
Shadowlands activities, dungeons, and raids (Torghast, Plaguefall, Nathria, etc).
In instanced PvP (arenas and battlegrounds).

En als de legendary belangrijk / BiS gaat worden voor je PVP outfit dan ontkom je daar ook niet aan ben ik bang.. Ook het renown zou je dan moeten bijhouden, al lijkt blizzard daar wel aan gedacht te hebben zoals ik in mijn post hierboven beschreef, je loopt dan alleen wel iets achter op de rest als je de moeite in de weekly covenant niet stopt:

If you miss Renown one week you can still earn it by completing dungeons, raid, PvP, and Callings until you catch up to the current level cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 15:35
TheProf82 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:36:

Doe gewoon alle campaign quests (met een schildje op de achtergrond), dan heb je genoeg xp voor een eind voorbij lvl 60. Al die andere crap kan je dan later nog bekijken, is volgens mij niet zo essentieel als het nu lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekook
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 19:12
hollandnick schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:42:
[...]

Ik zie idd dat de abilities in PVP bruikbaar zijn:
En leuk dat dit is als Balance druid!! Sta je lekker in je catform in stealth een vlag te verdedigen.
Het moment dat een enemy aan komt lopen je Covenant Ability eruit knallen en 16 spells op je kop krijgen, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:52
Ik begin het hele anima principe wel wat door te krijgen. Had me in het begin miskeken op het item dat je krijgt van een wq. 35 anima, dus dacht dat gaat traag gaan. Blijkt dat je gewoon 3-4 van die items in één keer soms krijgt + gisteren ook één quest in een dungeon die me 750 anima opleverde. Zo ziet het er al veel beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24
Hoe is de expansion tot nu ?
Kreeg zojuist een mailtje dat mijn laptop inmiddels onderweg terug is na een maandje weggeweest ivm RMA.

De reviews zijn erg mixed/biased, of is het idd 90% hetzelfde maar covenants als de creative twist?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Bossie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:48:
Kreeg zojuist een mailtje dat mijn laptop inmiddels onderweg terug is na een maandje weggeweest ivm RMA.

De reviews zijn erg mixed/biased, of is het idd 90% hetzelfde maar covenants als de creative twist?
Best positief bij ons in de guild. Alleen we spelen op Draenor en dus klagen we over de wachtrij. :)

Geen idee hoe de raid zal zijn. Daar hoorde ik tijdens de Beta wel gemixte meningen. We gaan het volgende week wel zien.

Ik gear gestaag, en pak zoveel mogelijk questlines en dan heb ik meeste wel bijgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wanneer World of Warcraft en Cyberpunk 2077 hetzelfde spel zijn:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
haha vet gemaakt. Dat wordt straks ook nog wat....tijd verdelen tussen werk, sociale activiteiten WoW en Cyberpunk ( en nog wat netflix - Star trek anyone :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:56
Vooralsnog heb ik mijn PS5 amper aan gehad, ik heb het te druk met Shadowlands. Inmiddels ilvl 170, tijd voor Mythic dungeons. Ik loop wel wat achter in de Maw, daar had ik de tijd niet voor. Ik vind het overigens een verschrikkelijke zone, maar goed, dat is ‘by design’.

Torghast vind ik wel leuk om te doen. Ik doe ze solo en clear de hele toko, dus op layer 3 ben ik meestal wel een uurtje bezig. Ik verafschuw die kettingen waar je op kan lopen, ik ben er al 2x vanaf gedonderd omdat er een onzichtbare drempel in zit. Mijn laatste layer 3 run had ik zo goed als alle dikke buffs en de laatste baas was binnen 3 tellen dood. 3x 850% Flame Strike (i.c.m. andere buffs) was goed voor 75% van z’n health.

Zodra je eruit komt mis je wel je buffs. Het zou toch mooi zijn als je ze 10 minuten in de Maw zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nu alweer tering gefrustreerd :P nee dat is overdreven vind het echt een top expansion haha maar ik heb zoooo veel pech met de loot.

Ik heb op mijn main char 13 mythics totaal nu gedaan.. 4 items maar gekregen waarvan 2 dezelfde. alle items die een grote upgrade zijn voor mij krijg ik niet.

En dan heb je een guildy die undergeared mee gaat en die krijgt gewoon bij alle 3 de bosses een item..
Maargoed scheelt dat die ilvls niet heel erg nodig zijn voor nu nog. komt vast wel goed volgende week als de raid released.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeline
Hoe doen mensen het hier met alts en anima? Ik vind het op mijn main al heel wat om anima te verzamelen, laat staan om dat ook nog op alts te doen.. Ik ben gisteren pas met twee alts begonnen, zowel threads of fate en campaign. Ik weet nog niet zo goed wat ik fijner vind... Threads of fate voelt een beetje leeg, maar dan krijg je dus wel al wat anima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
M'n warrior (fury) vond ik uiteindelijk toch niks, ben van de week begonnen met het levelen van m'n hunter, deze is ondertussen 55. Zal wel aan mij liggen, maar bakte er echt niks van. Ik heb mijn rotation en kennis van skills/stats echt wel op orde, maar kwam gewoon niet voorbij de boss in Torghast 2. Had in eerste instantie zo iets van, naja misschien met een hoger ilvl, Vervolgens zie ik mijn vrouw met d'r hunter die echt de ballen verstand heeft van het spel en 20 ilvls lager is zonder enige moeite door lvl 2 heen komen. Daarnaast vond ik mijn hunter veel leuker om te spelen, maar had heel BfA met mijn warrior gedaan, dus vond het zonde om die ineens links te laten liggen...

Gekozen voor de threads of fate, gezien ik er vanuit ga dat ik weer 60 ben voor ik de hele campaign gedaan heb. Vind het persoonlijk ook veel fijner levelen, ik ben toch al iemand die graag z'n eigen ding doet en nu profiteer je daar ook nog eens van. Zijn genoeg questen te doen en mis de story questen zelf totaal niet. Daarnaast krijg je ook al reputation an anima van de WQ die je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aeline schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:31:
Hoe doen mensen het hier met alts en anima? Ik vind het op mijn main al heel wat om anima te verzamelen, laat staan om dat ook nog op alts te doen.. Ik ben gisteren pas met twee alts begonnen, zowel threads of fate en campaign. Ik weet nog niet zo goed wat ik fijner vind... Threads of fate voelt een beetje leeg, maar dan krijg je dus wel al wat anima.
Vind anima niet echt boeiend. Ik doe op mijn alt de weekly 1000 en dan de weekly quests die 250 of 500 anima geven maar thats it. Hoef echt niet op me alt een grind te gaan doen.

Ik ben allang blij dat er zo weinig in de game zit wat echt een weekly chore list is. Hierdoor kan ik tenminste lekker alts spelen. Wat in 8.3 veel minder kon doordat er ook totaal geen catchup mechanic in zat voor je cloak en azerite neck en corruption enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Black Eagle schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:57:
M'n warrior (fury) vond ik uiteindelijk toch niks, ben van de week begonnen met het levelen van m'n hunter, deze is ondertussen 55. Zal wel aan mij liggen, maar bakte er echt niks van. Ik heb mijn rotation en kennis van skills/stats echt wel op orde, maar kwam gewoon niet voorbij de boss in Torghast 2. Had in eerste instantie zo iets van, naja misschien met een hoger ilvl, Vervolgens zie ik mijn vrouw met d'r hunter die echt de ballen verstand heeft van het spel en 20 ilvls lager is zonder enige moeite door lvl 2 heen komen. Daarnaast vond ik mijn hunter veel leuker om te spelen, maar had heel BfA met mijn warrior gedaan, dus vond het zonde om die ineens links te laten liggen...

Gekozen voor de threads of fate, gezien ik er vanuit ga dat ik weer 60 ben voor ik de hele campaign gedaan heb. Vind het persoonlijk ook veel fijner levelen, ik ben toch al iemand die graag z'n eigen ding doet en nu profiteer je daar ook nog eens van. Zijn genoeg questen te doen en mis de story questen zelf totaal niet. Daarnaast krijg je ook al reputation an anima van de WQ die je doet.
Wat je het beste had kunnen doen maar is niet erg hoor om via threads te levelen heb ik ook met me hunter gedaan is: Levelen tot ruim 59 met campaign en dan switchen naar threads of fate wanneer je bijna 60 dingt. Hierdoor skip je de gehele rest van de campaign. maar zodra je 60 dingt kan je niet meer wisselen naar threads of fate. Maar de campaign levelt wel een stukje sneller dan threads of fate. al is het alnog vrij rap allemaal.

Hunter is inderdaad easy af voor thorghast. het feit dat je pet kan tanken is zoo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Zou toch haast met een bad roll qua animas te maken moeten hebben denk ik. Meeste classes/specs zouden toch wel enigszins hetzelfde moeten kunnen performen in Torghast.

Level nu zelf een fury warrior en gaat zeer gesmeerd. Ik prefereer Fate levelling boven de campaign maar tot 59 campaign en dan switchen is natuurlijk ook een optie. Volgens mij gaat het allebei super snel verder.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanJ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-06-2023
Diigii schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:10:
[...]

Dat is erg vreemd inderdaad...hello Blizzard?
Laatste tijd ondervindt ik af en toe wel kleine probleempjes hier en daar. Bijv. paar avonden geleden kreeg ik helaas geen loot toen ik een Mythic dungeon deed, ook geen gold o.i.d. van bosses. Helaas in mijn mailbox ook niets ontvangen, dus erg zuur.

Ik heb nu 1200+ Soul Ashes en ik heb een quest gedaan waarbij ik er nog is 100 kreeg. Nu moet ik nog wat questen completen om een legendary te kunnen maken. Helaas nog niet de Legendary gekregen waar ik op naar zoek was, en heb Thorgast al gedaan deze week.

Ik weet niet of je alsnog loot krijgt? of hoe dat werkt in Thorgast? of is het zowel geen Souls als loot meer krijgen als je meer runs doet?
Ik heb het al gevonden, had blijkbaar de ene helft nog niet gedaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:21
Bossie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:48:

Blijft het zelfde qua questen etc, maar vind de werelden en verhaal lijn zeer mooi gemaakt :)

Ben momenteel 58 en hoop dit weekend 60 te worden, dan kan ik wat meer vertellen over de endgame content.

Ieder geval SL bevalt me tot nu toe zeer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Nou ik het zojuist mijn eerste legendary gecraft. Heb gelijk ook gekozen voor de "BiS" legendary voor resto + head slot. Heeft me wel 41k gekost 8)7 maargoed je moet iets met geld doen denk ik dan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24
Traeces schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:57:
[...]

Blijft het zelfde qua questen etc, maar vind de werelden en verhaal lijn zeer mooi gemaakt :)

Ben momenteel 58 en hoop dit weekend 60 te worden, dan kan ik wat meer vertellen over de endgame content.

Ieder geval SL bevalt me tot nu toe zeer goed :)
Ik heb al jaren geen tijd meer voor endgame game content, maar doe vaak de story-line icm met een maar targets die als casual voltooid kunnen worden met voornamelijk solo-play.

Mijn laatste full-core wow was WLOTK, naar mijn inziens is deze qua storyline nog steeds onovertroffen helaas.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
Bossie schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:49:
[...]

Ik heb al jaren geen tijd meer voor endgame game content, maar doe vaak de story-line icm met een maar targets die als casual voltooid kunnen worden met voornamelijk solo-play.

Mijn laatste full-core wow was WLOTK, naar mijn inziens is deze qua storyline nog steeds onovertroffen helaas.
Raiden etc doe ik ook niet hoor, maar keertje Mythic meepakken ofzo vind ik wel leuk :)
_
WOTLK was inderdaad echt geweldig en vond ik verreweg de leukste Expansion :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Btw de patchnotes van gisteren.

Threads of Fate
Players who are eligible for Threads of Fate but choose to replay the narrative campaign now retain the option to visit Fatescribe Roh-Tahl and skip the remainder of the campaign after reaching level 60.

Dus je kan wel gewoon door tot 60 en de campaign skippen nu.. hoef je niet meer net daarvoor nog te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Ricmaniac schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:23:
Btw de patchnotes van gisteren.

Threads of Fate
Players who are eligible for Threads of Fate but choose to replay the narrative campaign now retain the option to visit Fatescribe Roh-Tahl and skip the remainder of the campaign after reaching level 60.

Dus je kan wel gewoon door tot 60 en de campaign skippen nu.. hoef je niet meer net daarvoor nog te wisselen.
Waar ik alleen nog niet achter was is of het mogelijk is om gelijk Bastion over te slaan en de campagin op te pakken in bijoorbeeld Maldraxxus? Dat zou wel fijn zijn namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hollandnick schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:27:
[...]

Waar ik alleen nog niet achter was is of het mogelijk is om gelijk Bastion over te slaan en de campagin op te pakken in bijoorbeeld Maldraxxus? Dat zou wel fijn zijn namelijk
nee want dan volg je niet de campaign :P story replayen is gewoon helemaal zoals de eerste keer. wil je in maldraxxus beginnen dan moet je die threads of fate kiezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ricmaniac op 04-12-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekook
  • Laatst online: 11-09 19:12
Ik snap serieus de "haat" tegen de campaign niet. Als je even gas geeft vlieg je hier als een malle doorheen.
Tijdens de campaign heb ik een heel hoop side quests gedaan en deze voelde juist enorm traag aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nice, afgelopen maandag was Ragnaros al zo lief om Smoldering Egg of Millagazor te droppen, zojuist was Yogg-Saron zo lief om Mimiron's Head te droppen. Zo krijg je maanden geen drop, en zo krijg je ze ineens vlak na elkaar.

Misschien toch maar weer 's de Baron proberen in Stratholme als ik zoveel geluk heb de laatste tijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeline
Ricmaniac schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:58:
[...]

Vind anima niet echt boeiend. Ik doe op mijn alt de weekly 1000 en dan de weekly quests die 250 of 500 anima geven maar thats it. Hoef echt niet op me alt een grind te gaan doen.

Ik ben allang blij dat er zo weinig in de game zit wat echt een weekly chore list is. Hierdoor kan ik tenminste lekker alts spelen. Wat in 8.3 veel minder kon doordat er ook totaal geen catchup mechanic in zat voor je cloak en azerite neck en corruption enzo.
Hmm ja ik heb even nog wat ingelezen en anima is inderdaad helemaal niet zo heel belangrijk. Het is vooral voor dingen kopen en de sanctum upgades, maar voor endgame is het dus helemaal niet zo interessant? Nou speel ik een aantal van mijn alts sowieso niet voor endgame (vind dps in een dungeon/raid niks aan), maar dan hoef ik me ook niet zo'n enorme zorgen te maken ofzo. Anders werd het wel heel veel om te doen per character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aeline schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:25:
[...]

Hmm ja ik heb even nog wat ingelezen en anima is inderdaad helemaal niet zo heel belangrijk. Het is vooral voor dingen kopen en de sanctum upgades, maar voor endgame is het dus helemaal niet zo interessant? Nou speel ik een aantal van mijn alts sowieso niet voor endgame (vind dps in een dungeon/raid niks aan), maar dan hoef ik me ook niet zo'n enorme zorgen te maken ofzo. Anders werd het wel heel veel om te doen per character.
Exact. het enige wat je waarschijnlijk op je alts wilt doen is elke week die covenant quests doen waar je renown 1 rank mee omhoog gaat. Dat is echt je nummer 1 missie imo. En ten tweede je weekly thorghast run. 2 wings op hoogst mogelijke layer geeft je de max rewards en dan ben je klaar. Die wil je runnen voor je legendary items maar kan me voorstellen dat je dat misschien niet eens op een alt wil doen.

Maar dat is wat ik doe :)

Ik ben er echt blij mee dat de rest zo weinig uit maakt .. andere mensen zien dat als weinig content en hebben niks te doen. Ik zie het juist als mogelijkheid om van alles te doen waar ik eerst nooit tijd voor had als completionist / collector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:59
Gisteren op mijn lvl 174 warrior layer 2 niet eens behaald... flink lopen googlen en de boss fight op youtube bekeken... vanavond of morgen maar weer proberen.. moet toch te doen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
mentalozzie schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:24:
Gisteren op mijn lvl 174 warrior layer 2 niet eens behaald... flink lopen googlen en de boss fight op youtube bekeken... vanavond of morgen maar weer proberen.. moet toch te doen zijn :P
Denk dat classes als DK, ranged + tank pets of healers het een stuk makkelijker hebben dan classes zoals een warrior of rogue. Ik heb als 151 ele shaman zowel vorige week als deze week beide instances op Layer 3 complete, zonder enige moeite eigenlijk.

Veel apart pullen, soms een hex en mijn earth elemental kan praktisch alles tanken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
Ja bizar, hele layer totaal geen problemen mee, alleen met de endboss....
Beetje frustrerend want wil bij blijven maar zo loop ik achter op mijn legendary.
+ ik voel mij een complete noob...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

mentalozzie schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:47:
Beetje frustrerend want wil bij blijven maar zo loop ik achter op mijn legendary.
Anders een groep zoeken en het zo proberen. Dat doe ik nu ook meestal voor 2 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
Vanavond eens even Unholy DK uitproberen hoe het speelt t.o.v. Frost :) Volgens mij is de singel target dps een stuk hoger van Unholy DK's :) Wel eerst even een 2 Hander zien te vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Niet online
mentalozzie schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:24:
Lijkt een beetje op het verhaal dat ik vannochtend poste :P, wel blij om te lezen dat het dan waarschijnlijk toch niet helemaal aan mij ligt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Ja je hebt eigenlijk een soort tank + DPS nodig waarbij de tank om de zoveel tijd een heal nodig heeft of door simpelweg te healen na elke fight. Zoals @Black Eagle eigenlijk ook al aangeeft met de hunter van zijn vrouw.

Als solo tank/dps zonder de viability zoals bij DK's of DH's ( en misschien prot pala's ? ) lijkt het mij ook wel heel lastig. Mocht je trouwens een resto/ele shaman een keer nodig hebben voor een Torghast run dan pm me maar, valt altijd wel iets te regelen :P

[ Voor 11% gewijzigd door hollandnick op 04-12-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Defense animas stacken is de sleutel als dps class, helemaal als melee. Dps zal nooit het probleem zijn als dps spec dus dan moet je het over een andere boeg zoeken. Daarnaast goed gebruik maken van defensives; spell reflect = awesome in Torghast.

Mocht ook dat niet lukken als prot gaan of groupen :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Heb ook wel het gevoel dat je veel geluk moet hebben met de powers die je tegenkomt. Eerste run had ik de combo, totem droppen > hero voor 15sec als shaman. Betekent dus in de praktijk bijna permanent heroism aan. Tweede run had ik geen van beide, viel wel tegen :p

Ben er ook nog altijd niet uit wat m'n main gaat worden, heb nu m'n shaman eerst geleveld, maar toch niet echt overtuigd van de healing spec. Denk er nu aan m'n eens een monk te proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door Powerblast op 04-12-2020 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:50
Pannekook schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:46:
Ik snap serieus de "haat" tegen de campaign niet. Als je even gas geeft vlieg je hier als een malle doorheen.
Tijdens de campaign heb ik een heel hoop side quests gedaan en deze voelde juist enorm traag aan.
Ik ben net 5 minuten geleden level 60 geworden op mijn main. Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze manier van questen wel prima vind. Één duidelijk lijn door de zones heen. Sidequests lekker skippen voor een later moment. Wel toegeven dat ik het verhaal totaal niet interesseerde in Shadowlands. Alleen de stukken in the maw waren leuk. Voor de rest was het questen behoorlijk saai. Ook de variatie in questen was behoorlijk saai.

Quest 1: ga daar na toe
Quest 2: Hoor het verhaal van persoon X aan
Quest 3: pak 3 items die dicht bij je in de buurt liggen
Quest 4: Kill die en die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
wh00p dropt zojuist even random een epic ilvl 190 BoE shield :*) als die voor de 90k dat die op AH kost ook weg gaat ben ik rijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben inmiddels begonnen met het levelen van een alt. Shadow Priest it is... voornamelijk om m'n tailoring en Enchanting naar max level te kunnen brengen. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppe9041
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05-2022
Moet toch zeggen dat shadowlands wel een van de betere expensions sinds tijden.

Na lange tijd classic spelen is het wat wennen, maar heb er toch wel weer de fun in te pakken met retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
seppe9041 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:35:
Moet toch zeggen dat shadowlands wel een van de betere expensions sinds tijden.

Na lange tijd classic spelen is het wat wennen, maar heb er toch wel weer de fun in te pakken met retail.
Vind het ook wel één van de betere. Had in het begin wat moeite met de zones. Het is net allemaal wat abstracter vind ik dan BFA, daar was heel de setting op zich simpel. Horde vs alliance, oorlogje voeren, dingen doen voor die oorlog, done. Nu is het toch net wat anders :)

Covenants brengen vind ik net dat tikkeltje extra aan world quests. Blijft repetitief maar daar ontsnap je niet aan denk ik, het zijn die mini rewards die het interessant houden.

Al bij al echt wel een top expansion tot nu toe. De lag van de eerste week is ook volledig weg, dus ik ben op dit punt alleen maar positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeline
Is enchanting het handigst om te hebben op je main? Ik heb het nu op een alt, maar ik kom er nu dus achter dat ik dan amper mats krijg? Ik ga er ook niet mee raiden/dungeons mee doen, dus dan krijg ik ook geen epic gear voor eternal crystals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Aeline schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:50:
Is enchanting het handigst om te hebben op je main? Ik heb het nu op een alt, maar ik kom er nu dus achter dat ik dan amper mats krijg? Ik ga er ook niet mee raiden/dungeons mee doen, dus dan krijg ik ook geen epic gear voor eternal crystals.
Het is niet heel duur om gewoon alle mats te kopen, maar het scheelt natuurlijk wel als je veel items kan DE'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Shaman ook naar 60 geschopt. Enhancement is echt vet! En de Venthyr mail set is zowaar ook heel erg tof. Maar even kijken of ik nog wat Soul Ash kan farmen voor de reset. Ben drukker geweest met chars levellen dan met endgame dingen doen :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xistance
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 16:38
London schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:12:
Shaman ook naar 60 geschopt. Enhancement is echt vet! En de Venthyr mail set is zowaar ook heel erg tof. Maar even kijken of ik nog wat Soul Ash kan farmen voor de reset. Ben drukker geweest met chars levellen dan met endgame dingen doen :P
Wat vond jij het makkelijkste om een alt te levelen? Threads gebruikt? En dan? questen/Wq's?
of toch maar de campaign opnieuw gespeeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Xistance schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:10:
[...]

Wat vond jij het makkelijkste om een alt te levelen? Threads gebruikt? En dan? questen/Wq's?
of toch maar de campaign opnieuw gespeeld? :)
Ik heb echt een schurfthekel aan de campaign dus threads all the way. Als je de main quest doet iedere zone (100% completion) dan zou je rond de level 59 moeten eindigen. Dat laatste level heb ik dungeons gedaan en nog wat WQ's hier en daar. Om de main quest te completen gewoon WQ's, bonus events en quests doen in iedere zone.

[ Voor 7% gewijzigd door London op 07-12-2020 08:17 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Laatst online: 12-09 14:24
Hoi Hoi, misschien een dom vraagje, is het als totale noob nog interessant om te beginnen spelen ? Dit weekend de gratis versie eens bekeken en de tutorial doorlopen en moet zeggen, het lijkt me wel iets ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
FightingFalcon schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:28:
Hoi Hoi, misschien een dom vraagje, is het als totale noob nog interessant om te beginnen spelen ? Dit weekend de gratis versie eens bekeken en de tutorial doorlopen en moet zeggen, het lijkt me wel iets ...
Ja hoor waarom niet?
Je kan altijd met andere spelen. Want na zoveel tijd maken ze weer iets zodat je kan meelopen met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Laatst online: 12-09 14:24
mentalozzie schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:34:
[...]

Ja hoor waarom niet?
Je kan altijd met andere spelen. Want na zoveel tijd maken ze weer iets zodat je kan meelopen met de rest.
Dan zullen we ons maar eens beginnen verdiepen in de beschikbare classes en races om te bekijken waarmee ik het liefst zou spelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:55
Hoe gaan jullie de raid aanpakken deze week? Mijn huidige guild heeft alleen een hardcore raid op de planning staan voor deze week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 19:41
xGROOVER schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:35:
Hoe gaan jullie de raid aanpakken deze week? Mijn huidige guild heeft alleen een hardcore raid op de planning staan voor deze week.
als semi-casual guild gewoon beginnen bij normal, 2 dagen raiden (woensdag/zondag) en dan zien we wel hoe ver we komen natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:26
In mijn huidige guild zijn er 2 teams, het Cutting edge team dat 12/12M Nya was gaat op woensdagavond in heroic vliegen.
Het casual team gaat op vrijdag aan heroic beginnen (met wat alts van het main team erbij)

Waarschijnlijk zal er wo-do-vrij door de dag ook wel een normal run gedaan worden maar ik verwacht dat dat vrij snel gecleared zal worden en vervolgens door alts gerund voor snelle gear te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Ik snap inmiddels het spel en alle nieuwe systemen een beetje. Ik begrijp dat ik Tourghast moet doen, dat ik veel gear via PVP kan krijgen en dat ik Renown moet cappen (dat laatste is goed te doen trouwens - campaign bijhouden, paar weekly quests en iets bij je mission table per week).

Maar nu lees ik ook dat om je Conduits te ranken en om je gear van sockets te voorzien, je belachelijk veel reputation/Stygia moet farmen in the maw. En dat zie ik dan weer niet zitten, zeker niet gezien ik werk, hobbies en een gezin heb.

Hoe staan jullie hierin? IK denk dat mijn character de komende maanden geen socket heeft en dat het ranken van soulbinds echt ruk wordt, zoals het er nu uitziet. En dat farmen is voor mij echt zonde als ik ook gewoon battlegrounds/arena kan doen straks. Daar speel ik voor, namelijk. Maar je wil natuurlijk wel maximale gear...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Ik kom er open voor uit, namelijk "The Maw" is veruit de vetste zone van de hele expansion. Het hele concept van The Maw is gewoon vet. Zitten elementen in die er bij mij voor zorgen dat ik echt doelbewust the maw in ga. Tier 4 quests gaan lopen uitvoeren is niet een goed idee.

Ook zijn de elite's bruut. één foutje en je bent dood, wat je dan ook nog credits zorgt. Zeer frisse manier om WoW te spelen ipv de standaard zones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phaex
De maw is niet super essentieel voor een casual speler.
M.i. is het echt voor de min-maxers die hun gear willen perfectioneren met sockets en via de random upgrade hun conduits naar het hoogst niveau brengen.
Als je op 1 character wekelijks de belangrijkse Maw quests doen en zo je rep bij Venari laat stijgen heb je de belangrijkste upgrades (Account wide Torghast buffs) wel.
Conduits krijg je in raids en mythic plus dungeons (en weekly Vault??)

Geen zorgen :) Ik vind deze expo heel casual en alt friendly tbh

Edit: als rogue main vind ik the Maw ook cool ^^ Ik kan gemakkelijk objectives cappen zonder veel mobs te killen en kan snel moven.
Op mijn alts doe ik het absolute minimum voor die zone gezien de torghast upgrades toch acc wide zijn

[ Voor 18% gewijzigd door Phaex op 07-12-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Traeces schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:01:
Vanavond eens even Unholy DK uitproberen hoe het speelt t.o.v. Frost :) Volgens mij is de singel target dps een stuk hoger van Unholy DK's :) Wel eerst even een 2 Hander zien te vinden :+
Wat zijn je resultaten? Ik speel Frost (obliberation build). Nadeel van Frost is dat je DPS afhankelijk is van random procs. De ene keer doe je weinig DPS of het schiet door het dak. Unholy geen ervaringen mee. Maar voor single target DPS moet je denk ik niet bij Unholy zijn?

Als ik pillar of frost aanslinger icm obliberation en alles aangooi dan is er geen enkele class die meer DPS doet (ik sta altijd bovenaan in de DPS de eerste 60sec op mythic).. Daarna zakt de DPS weer in omdat je afhankelijk bent van procs. Wellicht op langere fights dat unholy beter is. Ik heb alleen geen zin om te respeccen :P
hollandnick schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:22:
[...]

Denk dat classes als DK, ranged + tank pets of healers het een stuk makkelijker hebben dan classes zoals een warrior of rogue. Ik heb als 151 ele shaman zowel vorige week als deze week beide instances op Layer 3 complete, zonder enige moeite eigenlijk.

Veel apart pullen, soms een hex en mijn earth elemental kan praktisch alles tanken
Als frost DK was het voor mij amper te doen op lvl 3 beide kanten. Alleen op hogere itemlvl werd het makkelijker. Je kunt nu ook de Venari upgrades kopen mits je genoeg reputation hebt dus aankomende week moeten de eerste 3 lvls makkelijk te doen zijn. Als het moeilijk is, is het belangrijk om alles te clearen en zoveel mogelijk buffs te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 11-09 15:01
biggydeen2 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:16:
[...]

Wat zijn je resultaten? Ik speel Frost (obliberation build). Nadeel van Frost is dat je DPS afhankelijk is van random procs. De ene keer doe je weinig DPS of het schiet door het dak. Unholy geen ervaringen mee. Maar voor single target DPS moet je denk ik niet bij Unholy zijn?

Als ik pillar of frost aanslinger icm obliberation en alles aangooi dan is er geen enkele class die meer DPS doet (ik sta altijd bovenaan in de DPS de eerste 60sec op mythic).. Daarna zakt de DPS weer in omdat je afhankelijk bent van procs. Wellicht op langere fights dat unholy beter is. Ik heb alleen geen zin om te respeccen :P

[...]

Als frost DK was het voor mij amper te doen op lvl 3 beide kanten. Alleen op hogere itemlvl werd het makkelijker. Je kunt nu ook de Venari upgrades kopen mits je genoeg reputation hebt dus aankomende week moeten de eerste 3 lvls makkelijk te doen zijn. Als het moeilijk is, is het belangrijk om alles te clearen en zoveel mogelijk buffs te halen.
Speel je als 2hander of als 2 one handers? Ik speel zelf ook frost met een 2hander, de single target dps is inderdaad sterk afhankelijk van je procs. Dat is juist wat ik er leuk aan vindt, dat je in 1x zo ziek hard kan uitschieten qua dps!

Ik ben zelf opnieuw begonnen als alliance op Hellfire, geen zin meer in horde en wilde een nieuwe start. Het valt mij op dat er vrij veel death knights aan het leven zijn itt andere classes.

[ Voor 6% gewijzigd door invine op 07-12-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianvvz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 11:10
Shadowlands bevalt onze groep echt uitermate goed. Echter een issue, we hebben te weinig terugkerende mensen om een volledige raid group te maken. We zijn momenteel aan het kijken of we zelf een groep willen maken, of een andere groep willen joinen.

Is er een goede Nederlandse groep/guild opzoek naar ~6 skilled raiders?

- Raid times: Donderdag & Zondag
- ~180-185 ilvl (mythics 0 gecleared, normals & heroics gelijk geskipped)
- Sommige ex-heroic/mythic raiders met ~15 jaar ervaring.
- Holy/Ret Paladin, Hunter, Monk tank, Ele Shaman, Resto Druid, Shadow/heal Priest.

Een goede resource/link (Discord? PUG site?) zou ook mooi zijn om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
invine schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:53:
[...]

Speel je als 2hander of als 2 one handers? Ik speel zelf ook frost met een 2hander, de single target dps is inderdaad sterk afhankelijk van je procs. Dat is juist wat ik er leuk aan vindt, dat je in 1x zo ziek hard kan uitschieten qua dps!

Ik ben zelf opnieuw begonnen als alliance op Hellfire, geen zin meer in horde en wilde een nieuwe start. Het valt mij op dat er vrij veel death knights aan het leven zijn itt andere classes.
Ik heb 2 one handers geprobeerd maar daarmee sla je geen deuk in een pakje boter was mijn gevoel. Tijdens het lvlen ging het ook een stuk sneller toen ik eenmaal een 2 hander te pakken had. Laatst nog eens 2 one handers geprobeerd maar dat vind ik echt maar niks. Heb nu een mythic 2 hander (sword van Soulflayer volgens mij) en dat hakt er aardig in. Met alle CD's gepopt zie ik 7-8k crits per obliterate en met obliberation heb je daar minstens 4-5 van op een rij. Plus alle rime procs tussendoor.

Alle mythics gecleared maar tot nu toe maar 4 items gekregen en bad luck met rolls... Ik merk dat ik bij vrijwel alle AOE fights bovenaan de DPS sta mits ik alle CD's heb. Maar dat kan elke minuut dus dat schiet mooi op :) En dan heb je nog de draak (spell) die voor 20k kan critten elke 3min).

Tip voor alle spelers:

Je kunt voor een paar k gold behoorlijke enchants kopen. +30 all stats op chest kost iets van 2k en 16 mastery/haste op beide ringen maar 500g. En nog eentje van 20 stamina + 30 leech voor weinig. Al me al toch mooie upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
biggydeen2 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:16:
[...]

[...]

Zal als ik 60 ben even op een dummy gaan klote om te kijken wat het verschil is :) Heb het idee dat Unholy veel harder hit dan Frost :) Krijg enemy's veel sneller dood naar mijn idee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
TheProf82 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:41:
Ik snap inmiddels het spel en alle nieuwe systemen een beetje. Ik begrijp dat ik Tourghast moet doen, dat ik veel gear via PVP kan krijgen en dat ik Renown moet cappen (dat laatste is goed te doen trouwens - campaign bijhouden, paar weekly quests en iets bij je mission table per week).

Maar nu lees ik ook dat om je Conduits te ranken en om je gear van sockets te voorzien, je belachelijk veel reputation/Stygia moet farmen in the maw. En dat zie ik dan weer niet zitten, zeker niet gezien ik werk, hobbies en een gezin heb.

Hoe staan jullie hierin? IK denk dat mijn character de komende maanden geen socket heeft en dat het ranken van soulbinds echt ruk wordt, zoals het er nu uitziet. En dat farmen is voor mij echt zonde als ik ook gewoon battlegrounds/arena kan doen straks. Daar speel ik voor, namelijk. Maar je wil natuurlijk wel maximale gear...
Ik speel ook casual. Mijn plan is gewoon: wekelijks Torghast, renown, weekly Maw quests, daily callings alleen als epic. Rest is gewoon dungeons en battlegrounds runnen, hetgeen ik het leukste vind.

De 'moetjes' zijn wat dat betreft zeer beperkt. Hoef niet eindeloos world quests te doen en de Maw ga ik ook zeker niet dagelijks grinden. De callings zijn leuk voor gold, maar ga ik grotendeels overslaan als het niet uitkomt, soulbinds komen wel als ze komen, legendaries ga ik ook niet 'optimaliseren' Raids heb ik geen tijd voor dus sla ik lekker over, voor de lore en om de mechanics te zien doe ik wel een keer raid finder.

Prima te doen zo toch? Ben nu al bezig om mijn eerste alt, Enhance Shaman, M0 ready te krijgen omdat ik tijd over heb op mijn main. Heb wel een beetje valsgespeeld door een 190 wapen en 200 trinket te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Traeces schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:16:
[...]

Zal als ik 60 ben even op een dummy gaan klote om te kijken wat het verschil is :) Heb het idee dat Unholy veel harder hit dan Frost :) Krijg enemy's veel sneller dood naar mijn idee. :P
Volgens icy-veins staat unholy inderdaad hoger dan frost op het moment, maar frost stond in het begin van de uitbreiding weer hoger..

Misschien toch eens unholy proberen..

https://www.icy-veins.com/wow/dps-rankings-tier-list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
[b]Julianvvz in "Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 287"

Is er een goede Nederlandse groep/guild opzoek naar ~6 skilled raiders?
Waar is trouwens de beste plek om Nederlandse guild te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
invine schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:14:
[...]

Volgens icy-veins staat unholy inderdaad hoger dan frost op het moment, maar frost stond in het begin van de uitbreiding weer hoger..

Misschien toch eens unholy proberen..

https://www.icy-veins.com/wow/dps-rankings-tier-list
Vind unholy ook wel een keer leuk spelen speel eigenlijk sinds frost dps is geworden frost dk.

Zeker als je army cd gebruikt en die andere cd ( kan ff niet op de naam komen ) shitload aan ghouls })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

DennisCle schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:46:
[...]

Prima te doen zo toch? Ben nu al bezig om mijn eerste alt, Enhance Shaman, M0 ready te krijgen omdat ik tijd over heb op mijn main. Heb wel een beetje valsgespeeld door een 190 wapen en 200 trinket te kopen.
Enhance is echt V-E-T! Holy shit! Torghast layer 3 zonder enig probleem gecleared met 151 item level.

Inmiddels 155 aangetikt net dus morgen maar eens wat HC'tjes doen en de legendary farmen die ik nodig heb :9

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk dat ik erg veel moeite om weer terug in m'n class te komen. Het is teveel veranderd. Ik probeer wel met guides enzo te kijken welke rotation nu het beste is, maar ik heb het idee dat ik nog iets mis ofzo. Dat ik niet genoeg damage doe. Ik wil die quest gaan doen dat je Baine uit Torghast moet bevrijden, maar in m'n eentje lukt die niet. Boss van 170k health krijg ik niet neer. Is die nu zo moeilijk of hoe hebben jullie dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Torghast is kan heel erg afhankelijk zijn van de anima powers die je oppakt.

Vorige week layer 2 van een van de towers geprobeerd en echt genadeloos afgeslacht door de boss. Alle floors gingen prima, maar die boss was geen doorkomen aan. Had layer 2 dus opgegeven met mijn huidige gear. Gisteren nog eens een layer 2 gedaan en ben er doorheen geknald zonder ook maar 1x dood te gaan. Boss stelde niks voor, was binnen 10 seconden plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
Ik merk ook veel verschil tussen de classes in torghast (en bijhorende powers). Ik heb nu 3 mannetjes naar lvl 60 gebracht en op de DK en Shaman is het veel eenvoudiger dan op mijn Rogue
Ik moet echt _alles_ uit de kast halen bij mijn rogue (op ilvl 183 equipped) terwijl mijn Shaman van ilvl160 er doorheen fietst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Traeces schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:04:
[...]

Vind unholy ook wel een keer leuk spelen speel eigenlijk sinds frost dps is geworden frost dk.

Zeker als je army cd gebruikt en die andere cd ( kan ff niet op de naam komen ) shitload aan ghouls })
Frost is altijd dps geweest ;) Alleen blood is voor tanken.

Ik ga vanavond unholy eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Niet online

Mijn hunter heeft ondertussen mijn warrior ingehaald qua progressie. Zelfs met een slechte keuze aan anime's huppelde mijn hunter door lvl 2 heen, had geen tijd meer voor 3, deze staat vanavond op de planning.

Iets anders, ik heb gister gelijk lvl2 gedaan en lvl1 overgeslagen, gezien bij de tooltip stond dat de reward van 1 ook zou worden geclaimed. Ik zie alleen nergens dat ik die reward ook echt heb gehad (behalve dat er nu een vinkje bij staat). Krijg ik die soul ash ook echt of moet ik gewoon alle levels doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Phaex schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:10:
Ik merk ook veel verschil tussen de classes in torghast (en bijhorende powers). Ik heb nu 3 mannetjes naar lvl 60 gebracht en op de DK en Shaman is het veel eenvoudiger dan op mijn Rogue
Ik moet echt _alles_ uit de kast halen bij mijn rogue (op ilvl 183 equipped) terwijl mijn Shaman van ilvl160 er doorheen fietst
Hoe heb jij 3 chars al op 60 weten te brengen? Ik heb er echt moeite mee om iets anders dan mijn main shaman te levelen :P Maar misschien komt het ook omdat ik eigenlijk heel mijn wow "carrière" al een healer ben. Wilde heel graag een warrior en hunter naar 60 brengen maar aamdacht voor meer dan 1 a 2 levels per dag zit er niet in 8)7
Black Eagle schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:48:
[...]

Mijn hunter heeft ondertussen mijn warrior ingehaald qua progressie. Zelfs met een slechte keuze aan anime's huppelde mijn hunter door lvl 2 heen, had geen tijd meer voor 3, deze staat vanavond op de planning.

Iets anders, ik heb gister gelijk lvl2 gedaan en lvl1 overgeslagen, gezien bij de tooltip stond dat de reward van 1 ook zou worden geclaimed. Ik zie alleen nergens dat ik die reward ook echt heb gehad (behalve dat er nu een vinkje bij staat). Krijg ik die soul ash ook echt of moet ik gewoon alle levels doen?
Als je de boss loot dan kan je zien hoeveel soul ash je krijgt, dit zou gelijk moeten zijn aan layer 1 + layer 2. Ik doe gelijk layer 3 op beide, en krijg dan ook soul ash voor alle 3 de layers

[ Voor 35% gewijzigd door hollandnick op 08-12-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Niet online
hollandnick schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:49:
[...]

Hoe heb jij 3 chars al op 60 weten te brengen? Ik heb er echt moeite mee om iets anders dan mijn main shaman te levelen :P Maar misschien komt het ook omdat ik eigenlijk heel mijn wow "carrière" al een healer ben. Wilde heel graag een warrior en hunter naar 60 brengen maar aamdacht voor meer dan 1 a 2 levels per dag zit er niet in 8)7

[...]

Als je de boss loot dan kan je zien hoeveel soul ash je krijgt, dit zou gelijk moeten zijn aan layer 1 + layer 2. Ik doe gelijk layer 3 op beide, en krijg dan ook soul ash voor alle 3 de layers
Ahh op die manier, daar stond gewoon 220 (uit m'n hoofd). Bij de andere tower heb ik alleen nog lvl1 gedaan, dus kan inderdaad kijken hoeveel deze aan geeft voor lvl2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
hollandnick schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:49:
Verlof hebben en teveel gamen haha ;-)
Vanwege covid heb ik in de zomer geen verlof gehad dus heb nu een bijzonder rustig jaareinde met al mijn opgespaarde vakantiedagen.
Ik kan niet gaan sporten, ik kan niet uitgaan, ik kan mijn vrienden amper zien ... blijft niet veel over buiten gamen en mijn partner entertainen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
invine schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:19:
[...]

Frost is altijd dps geweest ;) Alleen blood is voor tanken.

Ik ga vanavond unholy eens proberen :)
In WOTLK was frost toch eerst tanking spec en Blood dps spec ? Of zit ik nou helemaal mis ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Black Eagle schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:03:
[...]

Ahh op die manier, daar stond gewoon 220 (uit m'n hoofd). Bij de andere tower heb ik alleen nog lvl1 gedaan, dus kan inderdaad kijken hoeveel deze aan geeft voor lvl2.
Ja als het goed is krijg je dan layer 2 reward - layer 1 te zien omdat je die reward al gehaald hebt. Zelf vind ik het wel fijn dat ze dit gedaan hebben zodat je niet verplicht bent elke layer apart te moeten completen om maar aan de cap van de week te zitten :P
Phaex schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:53:
[...]

Verlof hebben en teveel gamen haha ;-)
Vanwege covid heb ik in de zomer geen verlof gehad dus heb nu een bijzonder rustig jaareinde met al mijn opgespaarde vakantiedagen.
Ik kan niet gaan sporten, ik kan niet uitgaan, ik kan mijn vrienden amper zien ... blijft niet veel over buiten gamen en mijn partner entertainen
Oh ja ik sport wel 4x per week nog steeds en heb zelf idd ook veel opgespaard. Alleen hebben we een aantal deals gescoord waardoor ze hebben gezegd van lever de verlofdagen maar weer in, je bent nodig |:( Vorige week geaccepteerd en deze week stond ik sws al ingeroosterd, maar vanaf volgende week ga ik gewoon door met mijn opgenomen verlof O-)

[ Voor 41% gewijzigd door hollandnick op 08-12-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Traeces schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:14:
[...]

In WOTLK was frost toch eerst tanking spec en Blood dps spec ? Of zit ik nou helemaal mis ? :+
Zou zomaar kunnen, dat is mij te lang geleden 8)7 Frost was in legion en BFA in ieder geval dps!

[ Voor 7% gewijzigd door invine op 08-12-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Phaex schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:10:
De 3 chars die ik nu op 60 heb (Druid/DK/Shaman) doen het ook allemaal prima in Torghast.
Ene spec beter dan de andere natuurlijk maar vrij weinig aan so far. Enhancement bevalt tot nu toe het beste :)

Tesla M3LR '21

Pagina: 1 ... 5 ... 65 Laatste