MyKey schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:53:
Ik zit al 2 weken zwaar te twijfelen om WoW weer eens te beginnen. Het is al zeker 4/5 jaar geleden dat ik retail heb gespeeld. Heb WoW Classic 2/3 weken gespeeld maar vond die hele beleving niks (dat vond ik in de echte tijden al niks).
Maar is er nog ergens een beetje een actieve nederlands community oid? Ik denk dat ik me vooral op wat casual PvE zal willen richten dan, beetje dungeons (mythiics? bestaat dat nog) farmen, klein beetje pushen met hogere dungeons. Al twijfel ik wel of en hoelang ik het nog leuk vind. Maar wellicht als er ergens een groep mensn is, of mensen een groep kennen die wel leuk actief zijn, ik het toch maar eens weer ga proberen.
Ben sinds een week of 2 na jaren weer teruggekeerd. Mijn break was sinds cataclysm. Zit er weer helemaal in, maar dan ook echt helemaal🤣. Het is in mijn ogen de beste MMO van het moment, ik vermaak me enorm. Vooral het feit dat ik met een drukke baan & sociaal leven met beperkte tijd nog steeds veel plezier kan beleven in WoW vind ik een goed ding. Het is veel meer casual friendly! Maar ook voor de hardcore spelers is er nog meer dan genoeg.
Er is echter wel zoveel te doen dat het enorm overweldigend is in het begin. Mijn advies is dan ook gewoon enjoy het levelen, lees de quests en neem je tijd en focus gewoon op level 70 worden met quests. Zo leer je je class en de mechanics kennen. Pvp, (mythic/heroic) dungeons, world pvp, world quests, world events, pets, transmogs, professions..... Die komen erna wel.
Je kunt de game op vele manieren spelen en er zijn gigantisch veel gebieden om te ontdekken. Ik kan zelf niet wachten om een alt te maken om een nieuwe storyline te volgen. Wat ik heel tof gedaan vind is dat er enorm veel overworld content is in nieuwe gebieden. Dat zijn een soort events die je gewoon kunt doen in de open wereld die leuke rewards opleveren en maar even duren.
Ik zelf weet dat ik qua tijd (en zin) nooit relevant ga worden in PvE. Ik struin dan vooral die overworld content af en speel solo oude raids en dungeons om transmogs vrij te spelen om mijn poppetje mooi te maken. Hier krijg ik de tijd rond mee. Daarnaast ben ik geïnteresseerd in de lore en doe ik dus wat quests die op mijn pad komen. Ben wel voornemens me wat in PvP te gaan verdiepen.
Oh, je kunt op level 70 ook met npc's dungeons doen. Ideaal om op eigen tempo te leren hoe alles ook alweer werkte (of om ongerusht de dungeon quests te doen).
Ik speel zelf op Argent Dawn met een alliance Shadow Priest. Stuur me gerust een PM mocht je een keer samen willen spelen. Ik zit op die server in een NL guild met 740 leden. Al ga ik misschien op zoek naar een wat kleinere guild waar men elkaar wat beter kent.
Have fun.