Het verschil tussen jou en mij is dat jij overduidelijk vindt dat Blizzard de bal overal laat vallen, hier ben ik het simpelweg niet mee eens.Klauwhamer schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:59:
[...]
Omdat je een guild lastiger kunt aanpakken op het verkopen van achievements betekent niet dat je de bal óveral moet laten vallen. Dit is denk ik het verschil tussen ons: ik reken het Blizzard aan willens en wetens player unfriendly business decisions te maken. Ik denk namelijk dat Blizzard verdomd goed weet dat een game subscription met een boost naar level X nog steeds rete-rendabel is voor farmbots en dat Blizzard daar ondertussen evengoed lekker van profiteert. Nogmaals: uit alles door de jaren heen blijkt dat Blizzard de ruif waar bots uit vreten niet wil wegnemen, maar er zelf ook een dikke vinger in wil hebben. Want de gamers? Tsja, die betalen toch wel, omdat ze denken dat het toch niet anders kan.
Het is niet dat ik Blizzard niets aanreken en ze hebben over de jaren heen ruim voldoende slechte keuzes gemaakt maar zo negatief jij de situatie schetst daar kan ik me niet in vinden. In mijn ervaring is de huidige retail ervaring in veel manieren véél meer player-friendly dan het in jaren geweest is op de gebieden die voor mij van belang zijn. Boosts en bots heb ik weinig mee te maken, wat mij wel raakt is dat ik tegenwoordig geen verplichte grinds meer heb die ik dagelijks moet doen om mee te kunnen met mijn characters en dat het tegenwoordig een stuk makkelijker is om alts te gearen met het nieuwe upgrade systeem en de catalyst.
Daarnaast is er voor de volgende expansion ook weer een hoop QoL aangekondigd wat het spelen van alts makkelijker gaat maken en er voor zorgt dat je minder tijd hoeft te verspillen met zaken opnieuw doen zoals account-wide reputaties en de mogelijkheid om transmog te verzamelen voor andere armor types.
Dat zijn allemaal zaken die wel een impact hebben op mijn speelplezier, of iemand anders een boost gebruikt of niet? Daar merk ik toch niks van. Ik kan niet aan iemand zien of ze de level 70 ''verdiend'' hebben door 10 uur te spelen of door €60 uit te geven en dat maakt verder ook geen verschil voor mij.
[ Voor 7% gewijzigd door Redblader op 20-12-2023 14:24 ]