Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Echo world first, wat een mooie strijd!

Zelf ook lekker bezig, AotC deze week gehaald nadat we vorige week besloten om na 7/9hc Mythic in te duiken zonder de laatste 2 ook maar te pullen :O

En nu 2/9M al is de 2e baas echt heel saai.
Gnarlroot heeft nog iets leuks met die takken verbranden, de 2e boss is faceroll. Tanks healers en dps klaagden er allemaal over hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 10:01
Ricmaniac schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:27:
Liquid zojuist ook een wipe op zelfs 1.7%
Echt erg spannende world first race. Tijdje geleden dat het zoo close en spannend was.

Liquid zit wel op moment van schrijven Pull 407 en Echo maar 336 dus zij doen het voor alsnog wel "beter" :P
Echo was ook iets later begonnen vanwege NA / EU servers dus wederom alle hulde aan Echo :) maar wat was het spannend zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:16
Ricmaniac schreef op maandag 27 november 2023 @ 00:53:
Echo did it :) World first!

Was echt een goeie raid voor een world first race. Zou wel grappig zijn als Method het nu voor elkaar krijgt ineens 2e te worden :P
vanavond eens terug kijken, vast te vinden ergens toch?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thisisjazz schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:56:
[...]

Echo was ook iets later begonnen vanwege NA / EU servers dus wederom alle hulde aan Echo :) maar wat was het spannend zeg!
Nope ze zijn tegelijk begonnen want ze speelde ook op US servers. om juist dit keer niet achter te lopen daardoor. Mogelijk hierdoor de winst gepakt wie weet :)
(Na server announcement voor dat de race begon)

Mooi om hun reacties te zien bij de winst :D
https://twitter.com/EchoGuild/status/1728919278186119474

En in de productie ruimte :P
https://twitter.com/EchoGuild/status/1729097214247526883
https://twitter.com/EchoGuild/status/1729100508152107080

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisisjazz
Ricmaniac schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:49:
[...]

Nope ze zijn tegelijk begonnen want ze speelde ook op US servers. om juist dit keer niet achter te lopen daardoor. Mogelijk hierdoor de winst gepakt wie weet :)

Oh dat was een verkeerde aanname van mij. Desondanks met minder pulls toch het voor elkaar kunnen krijgen. Wat was dit spannend zeg. Tot nu toe nog nooit zo spannend meegemaakt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thisisjazz schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:54:
[...]

Oh dat was een verkeerde aanname van mij. Desondanks met minder pulls toch het voor elkaar kunnen krijgen. Wat was dit spannend zeg. Tot nu toe nog nooit zo spannend meegemaakt!
Nee eens. Dit was echt de spannendste tot nu toe denk ik.
Was sowieso een leuke tier om te volgen. Sommige raids lang niet zo interressant.

En inderdaad een heeel stuk minder pulls. volgens mij bijna 90 minder ofzo.

Liquid wel de 2e plek gepakt. Niet Method helaas :P had ik wel geinig gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisisjazz
Ricmaniac schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:56:
[...]

Nee eens. Dit was echt de spannendste tot nu toe denk ik.
Was sowieso een leuke tier om te volgen. Sommige raids lang niet zo interressant.

En inderdaad een heeel stuk minder pulls. volgens mij bijna 90 minder ofzo.

Liquid wel de 2e plek gepakt. Niet Method helaas :P had ik wel geinig gevonden.
Ik speel al heel lang geen WoW meer maar wel echt jaren geraid en veel plezier van gehad. Doordat er zoveel tijd in gaat zitten ben ik gestopt maar dit soort dingen vind ik altijd wel gaaf om te kijken. Hoe bizar goed ze ook zijn. Ik had het Method ook wel gegund maar fijn om te zien dat ze in ieder geval weer in de top 3 zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 21:21
Ricmaniac schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:49:
[...]

Ze hadden alleen even de world first normal op de US servers gepakt. Verder liepen ze op de echte prog gewoon 12 uur achter hoor, zowel qua splits als de rest omdat ze gewoon op EU servers spelen. Hadden de reset ook op woensdag en niet op dinsdag zoals Liquid op de US servers. Valt me ook op dat Echo eigenlijk altijd de mechanisch moeilijke raids wint, en Liquid de wat simpelere, maar hardere DPS checks, zoals de vorige tier (viel me toen wel tegen hoe makkelijk die neergingen, deze raid was wat dat betreft echt fantastisch vanaf Tindral)

Maar ook voor mij als oudgediende Wow veteraan uit 2005 nog steeds fantastisch om die race te volgen en te kijken. Speel atm geen retail maar de plannen voor bij the war within zijn er zeker wel. En tot die tijd is er classic. Echo heeft ook hele goeie casters (Ken Preach en Fatboss nog uit "mijn"tijd) Echt jammer dat het nu weer een jaar gaat duren tot de volgende race.

[ Voor 25% gewijzigd door LZ86 op 27-11-2023 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LZ86 schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:19:
[...]

Ze hadden alleen even de world first normal op de US servers gepakt. Verder liepen ze op de echte prog gewoon 12 uur achter hoor, zowel qua splits als de rest omdat ze gewoon op EU servers spelen. Hadden de reset ook op woensdag en niet op dinsdag zoals Liquid op de US servers. Valt me ook op dat Echo eigenlijk altijd de mechanisch moeilijke raids wint, en Liquid de wat simpelere, maar hardere DPS checks, zoals de vorige tier (viel me toen wel tegen hoe makkelijk die neergingen, deze raid was wat dat betreft echt fantastisch vanaf Tindral)

Maar ook voor mij als oudgediende Wow veteraan uit 2005 nog steeds fantastisch om die race te volgen en te kijken. Speel atm geen retail maar de plannen voor bij the war within zijn er zeker wel. En tot die tijd is er classic. Echo heeft ook hele goeie casters (Ken Preach en Fatboss nog uit "mijn"tijd) Echt jammer dat het nu weer een jaar gaat duren tot de volgende race.
Oh dat wist ik niet :o naja dan extra mooi dat het ze gelukt is deze week anders liep liquid na de reset een stuk voor met gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 21:21
Ricmaniac schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:25:
[...]

Oh dat wist ik niet :o naja dan extra mooi dat het ze gelukt is deze week anders liep liquid na de reset een stuk voor met gear.
Ja, Echo had een stuk minder pulls op het eerste deel van de instance, maar faalde op Tindral.
Op Fyrakk hebben ze vervolgens zo goed geprogressed dat ze Liquid in hebben weten te halen.

Echt knap, je merkte daar echt dat ze sterk waren op de laatste boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
LZ86 schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:19:
[...]

Ik ook in 2005 gestart en echt wel breaks af en toe gehad bij de expansions, sommige zelfs helemaal geskipt. Uiteindelijk een return gemaakt bij BFA en met een rio van 5k+ en 12/12M was ik echt op :) Dat het blijft kriebelen ontken ik zeker niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren met de guild weer geraid en het ging erg lekker. Laatste 3 bosses verslagen en toen de resterende 30 minuten een paar pulls gedaan op HC maar daar nog niet kunnen killen helaas.

Woensdag zullen we meerdere guildies hebben die wel 4 sets hebben waarschijnlijk dus zal de damage weer flink wat omhoog gaan.

• Oropher
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07 10:30
Normaliter tank ik met mijn druid, maar gisteren door raidleader gevraagd om te healen, dit op mijn Holy Pala. Even door normal Amirdrassil heen gecrossed en toen nog 2 bosses op Heroic gedowned. Ging wel lekker, maar ik was wel een beetje roestig qua healen zeg. Ik vind het eind gevecht met Fyrak echt wel gaaf!

WoW Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
zo, weer een toon naar lvl 70 gegrind, dit keer een Monk!
Monk is eigenlijk best wel vet! :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaos
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 14:53
Kol Nedra schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:48:
zo, weer een toon naar lvl 70 gegrind, dit keer een Monk!
Monk is eigenlijk best wel vet! :)
Nog nooit gespeeld, wat vind jij er zo leuk aan en met welke spec heb je geleveld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Khaos schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:35:
[...]

Nog nooit gespeeld, wat vind jij er zo leuk aan en met welke spec heb je geleveld?
zowel windwalker en Brewmaster beide leuke spec, vooral de tank spec voelt lekker sterk aan om te lvlen!
nog geen raid oid gedaan, maar aangezien ik low lvl ermee ben ga ik windwalker LFR doen als ik genoeg ilvl gear heb.

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaos
  • Laatst online: 03-10 14:53
Kol Nedra schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:39:
[...]

zowel windwalker en Brewmaster beide leuke spec, vooral de tank spec voelt lekker sterk aan om te lvlen!
nog geen raid oid gedaan, maar aangezien ik low lvl ermee ben ga ik windwalker LFR doen als ik genoeg ilvl gear heb.
Ik speel zelf altijd guardian druid, benieuwd hoe verschlilend het is. Ga het zeker een keer uitproberen, dank voor de tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Khaos schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:40:
[...]

Ik speel zelf altijd guardian druid, benieuwd hoe verschlilend het is. Ga het zeker een keer uitproberen, dank voor de tip!!
Heeel verschillend. Ik vind Monk tank echt moeilijk om goed te doen vergeleken met Druid. die is veel makkelijker imo.

Monk heeft een rare rotatie en wat dingetjes om rekening mee te houden. Druid is gewoon al je attacks gebruiken en af en toe je iron fur enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:24
Inmiddels met M+ alweer de 2.5K rating gepasseerd. Hoef eigenlijk nog alleen een 20 Everbloom te timen voor de portal, maar verder heb ik inmiddels alles al.
Erg makkelijk seizoen, maar de dungeonpool had echt zoveel beter gekunnen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:30
Zondagavond met de guild 2,5 uur zitten wipen op Smolderon Heroic. Groep van 28 spelers. Waren begonnen met 4 healers, maar hebben dat na 2 uur naar 5 healers gebracht, waarna het een pak vlotter ging. We hebben dan een wipe gehad op .8%, met die kanttekening dat ik dood op de grond lag door de eerste World in Flames ringen... Daarna hebben we het niet meer kunnen leggen spijtig genoeg.

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:35
Zelfs met mijn nog steeds beperkte gear (ilvl 466 of zo nu) merk ik dat een +18 vrij makkelijk te doen is. Helaas kom ik nog niet in groepen door mijn rating, maar dat zou nu eindelijk langzaam moeten verbeteren :)

Dus op naar de 3k rating weer, maar eerst gear en rating grinden...

Smolderon heroic was ook beetje een ding voor ons. Qua dps geen enkel probleem in principe, maar mensen bleven maar omvallen hier en daar en dan bloed je langzaam uit. Gelukkig ging ie dan uiteindelijk toch neer! En daarna ook Tindral nog gedaan. Half uurtje later was die ook om en toch mooi op 8/9 heroic geeindigd voor deze week.

Komende reset hopelijk ahead of the curve binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Ik had mij de tweede week gewoon een heroic raid boost gekocht voor 790K. Ik ga waarschijnlijk vanavond een boost kopen voor Fyrakk en misschien Tindral afhankelijk van de prijzen.

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:18
nzall schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:08:
Zondagavond met de guild 2,5 uur zitten wipen op Smolderon Heroic. Groep van 28 spelers. Waren begonnen met 4 healers, maar hebben dat na 2 uur naar 5 healers gebracht, waarna het een pak vlotter ging. We hebben dan een wipe gehad op .8%, met die kanttekening dat ik dood op de grond lag door de eerste World in Flames ringen... Daarna hebben we het niet meer kunnen leggen spijtig genoeg.
28 voor Smolderon is nogal veel, je krijgt teveel shit op de grond en ook zijn er teveel circeltjes waar mensen rekening mee moeten houden. Voor progress zou ik initieel wat meer mensen op de bank laten zitten. Dat maakt het zoveel meer makkelijk. Ik snap dat je dat niet graag aan je mede guildies vertelt, maarja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Wij zaten in hetzelfde schuitje, 26 man. Uiteindelijk met onze hallmark guild-special neer gegaan zondag. Laatste pull van de avond, driekwart dood, hakkken over de sloot viel hij om. :+

Smolderon is zo'n boss waar 1 iemand die mechanics mist/negeert het gelijk een stuk moeilijker maakt voor de rest, en dat is snell killer als je een (semi) casual guild bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt daar zaten wij de eerste keer ook vet te struggelen op normal.

Sommige dingen kaan ook tegen je natuur in daar.
Waar ik pas na 3 pulls ook achterkwam was als je die knockback krijgt, Ik gelijk altijd shadowstep of grappling hook deed en die orbs die je dropt gelijk tegen hem aan dropte.. Dus ik verpeste die orbs altijd zonder dat ik het zag :P

Zelfde geld voor DH met felrush.

Maar ik vind het wel een mooie raid.

Wij zijn met HC nog niet echt begonnen. alleen de eerste 2 down. Wij clearen als ultra casual guild eerst nog normal om meer mensen te gearen. Deze week zal het wel meer HC progress zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
Dutchy007 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:52:
[...]

28 voor Smolderon is nogal veel, je krijgt teveel shit op de grond en ook zijn er teveel circeltjes waar mensen rekening mee moeten houden. Voor progress zou ik initieel wat meer mensen op de bank laten zitten. Dat maakt het zoveel meer makkelijk. Ik snap dat je dat niet graag aan je mede guildies vertelt, maarja :)
We hebben vandaag weeral een paar pulls op Smolderon gedaan en we zijn van plan om op de tweede raid nacht op zondag inderdaad enkel voor Smolderon onze groep wat in te krimpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Update: ik was gisterenavond één van de spelers die gebenched was op Smolderon. Had wel zoiets verwacht. Je blijft doorgaans niet in de raid als je als eerste dood bent gegaan op een .8% wipe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IntToStr
Hier begint het langzaamaan een beetje te lopen. Denk dat ik nu wel over de "start van nieuw seizoen" drempel heen ben. Altijd weer gedoe omdat ik maar beperkt aantal uur per week kan spelen en dus constant achter de feiten aan loop.

Donderdag heel soepel eerste 8 heroic neer en Fyrakk in ieder geval paar keer in laatste fase gekregen. Vanavond door wat afwezigen waarschijnlijk geen heroic Fyrakk, maar die gaat ongetwijfeld snel neer zodra we weer een serieuze poging doen.

Met m+ ook de achievement voor 2500 rating weer binnen. Had nog een aantal dungeons niet gedaan op tyranical, dus dat ging lekker vlot met score binnenharken. Ook eindelijk een 20 kunnen timen en dan zie je dat het vanaf daar een stuk makkelijker wordt. Ik zat een beetje klem qua rating en invites, maar nu boven de 20 zo veel soepeler en betere spelers. Meteen een 22 kunnen timen.

Nu nog paar laatste slots gear zien te vinden en veel aspect crests verzamelen voor upgrades...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 16:27

avotar

P0werd by Black Coffee

IntToStr schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:10:
Hier begint het langzaamaan een beetje te lopen. Denk dat ik nu wel over de "start van nieuw seizoen" drempel heen ben. Altijd weer gedoe omdat ik maar beperkt aantal uur per week kan spelen en dus constant achter de feiten aan loop.

Donderdag heel soepel eerste 8 heroic neer en Fyrakk in ieder geval paar keer in laatste fase gekregen. Vanavond door wat afwezigen waarschijnlijk geen heroic Fyrakk, maar die gaat ongetwijfeld snel neer zodra we weer een serieuze poging doen.

Met m+ ook de achievement voor 2500 rating weer binnen. Had nog een aantal dungeons niet gedaan op tyranical, dus dat ging lekker vlot met score binnenharken. Ook eindelijk een 20 kunnen timen en dan zie je dat het vanaf daar een stuk makkelijker wordt. Ik zat een beetje klem qua rating en invites, maar nu boven de 20 zo veel soepeler en betere spelers. Meteen een 22 kunnen timen.

Nu nog paar laatste slots gear zien te vinden en veel aspect crests verzamelen voor upgrades...
Met wat je al bereikt hebt, loop je toch nog wel behoorlijk voor de meute uit zou ik zeggen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Hier ook nu snds gisteren op Heroic Fyrakk.
Misten ook wat DPS spelers en dan hou je 10 man over en dan merk je gewoon dat de balans op 10 man raids gewoon compleet zoek is met alle mechanics die niet naar propertie scalen. Beetje hetzelfde met Tindral en seeds, dat zou echt wel minder mogen als je maar 10 man hebt.
Smolderon is dan wel wat simpeler in een kleinere raid, maar daar mag dan voor grote raids wel wat balans op losgelaten worden.
Zelf gisteren ook nog de laatste portal binnen (Everbloom) dus alles nu op 20 getimed ook. Niet gedacht dat dat dit seizoen zou gebeuren maar was bijzonder makkelijk om te doen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahd
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:41
Sommige mensen hun gear zijn echt om jaloers op te worden... ik was net op een alt in Maldraxus en een hunter met mythic rating over 4000 killde al de boss in paar seconden, net voordat ik die kon aanraken lol 8)7

Soms ben ik dan echt jaloers als ik dat zie, terwijl ik steeds dood ga bij mobs hahaha ( en nee ik doe geen mythic, kan die stress niet aan of ben gewoon dom :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
avotar schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:58:
[...]

Met wat je al bereikt hebt, loop je toch nog wel behoorlijk voor de meute uit zou ik zeggen.
Dit is inderdaad wel relatief ja. Tov anderen in de guild liep ik achter. Hoop spelers die ook overdag regelmatig spelen en in de eerste weken gerust meer dan 20 dungeons per week deden. Ik ben blij als ik er 4 haal :P

Natuurlijk profiteer ik ook van hun inspanningen, waardoor raids makkelijker zijn en af en toe een kleine boost in een dungeon.

Nu ben ik in ieder geval klaar om op mijn gemak aan de echte doelstellingen te werken: alle portals voor +20, 3k rating en paar mythic bosses.

Je ziet vaak dat de mensen die mythic raids doen en 3k rating halen in het begin een sprint doen, waardoor er een gat ontstaat daarachter. En dat gat is een plek waar een groot verschil zit in type spelers die je tegenkomt. Ik merk in ieder geval een groot verschil nu ik de hobbel hopelijk over ben. Maar ja, dat krijg je als je de hogere uitdagingen wil doen, maar niet veel tijd. Eigen schuld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
rahd schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:57:
Sommige mensen hun gear zijn echt om jaloers op te worden... ik was net op een alt in Maldraxus en een hunter met mythic rating over 4000 killde al de boss in paar seconden, net voordat ik die kon aanraken lol 8)7

Soms ben ik dan echt jaloers als ik dat zie, terwijl ik steeds dood ga bij mobs hahaha ( en nee ik doe geen mythic, kan die stress niet aan of ben gewoon dom :-( )
Ik hoop dat die Mythic rating een overdrijving was, want anders zou dat betekenen dat er een willekeurige Hunter is in Europa die op één of andere manier 10% meer rating heeft dan de beste spelers ter wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

rahd schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:57:

Ik zou als ik jou was toch eens een M0 doen, dat is vrij stressloos en bijna hetzelfde als een heroic dungeon met alleen iets meer mechanics maar zonder M+ timer. De meeste spelers die M0 doen verwachten ook geen bijzondere skills of kennis van je en je kan er wellicht toch leuke upgrades mee scoren. Als je dat een beetje leuk vind kan je altijd nog hoger gaan voor een M+2 (welliswaar met timer) of nog hoger. Zo ben ik ook ooit met M+ begonnen omdat ik wel eens wat betere gear wilde (en een Feral skin die gebonden was aan M+). Dus gewoon ff in de premade group finder zoeken bij dungeons op "M0". Kan echt heel weinig mis gaan ;)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahd
nzall schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:56:
[...]

Ik hoop dat die Mythic rating een overdrijving was, want anders zou dat betekenen dat er een willekeurige Hunter is in Europa die op één of andere manier 10% meer rating heeft dan de beste spelers ter wereld...
Ja man het ging zo snel dat mijn muis (hand) zijn character niet echt snel kon volgen van verbazing :|
Ik heb die addon tip tac en daar zag ik dat het orange was en veel 4 zag ik bij zijn naam onderin
Het was een horde dus ik kon hem niet wisperen hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahd
temp00 schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:19:
[...]

Ik zou als ik jou was toch eens een M0 doen, dat is vrij stressloos en bijna hetzelfde als een heroic dungeon met alleen iets meer mechanics maar zonder M+ timer. De meeste spelers die M0 doen verwachten ook geen bijzondere skills of kennis van je en je kan er wellicht toch leuke upgrades mee scoren. Als je dat een beetje leuk vind kan je altijd nog hoger gaan voor een M+2 (welliswaar met timer) of nog hoger. Zo ben ik ook ooit met M+ begonnen omdat ik wel eens wat betere gear wilde (en een Feral skin die gebonden was aan M+). Dus gewoon ff in de premade group finder zoeken bij dungeons op "M0". Kan echt heel weinig mis gaan ;)
Durf ik echt echt niet met onbekenden, ben nu te oud om steeds uitgescholden te worden (als vroeger in wow)

Heb vroeger met guildies of vrienden wel gedaan low level M+ en die kenne mij, dus die weten hoe ik ben en doen niet moeilijk lol (deze italiaanse jongen genaamd Laeodruid heeft mij veel M+ meegenomen vroeger)

Heb jaren terug op me priest en druid als healer, zelf veel arena met vrienden gedaan ooit en die vonden mij goed daarin, dus dat wil toch zeggen dat ik niet zo slecht was denk ik dan zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou vanavond eindelijk met de casual guild Fyrrak verslaan. althans kan niet geloven als het vanavond niet zou lukken,. Ik heb hem inmiddels al 4x gepugged en mijn guild lukte het nog niet :P Dat gezegd te hebben zijn wij wel altijd 24 a 25 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@rahd Ah ok, dan weet je wel hoe het allemaal werkt idd. Ik ben zelf ook een ouwe lul en vind het gescheld op die ultra lage keys wel meevallen maar wel begrijpelijk als je het zoveel mogelijk uit de weg wilt gaan. Jouw keuze ;)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Er is maar een manier om het te leren: Meer keys doen! En de chillste manier om meer keys te doen blijft om een guild te zoeken en (daar) vriendjes maken met like-minded people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Ricmaniac schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:31:
Nou vanavond eindelijk met de casual guild Fyrrak verslaan. althans kan niet geloven als het vanavond niet zou lukken,. Ik heb hem inmiddels al 4x gepugged en mijn guild lukte het nog niet :P Dat gezegd te hebben zijn wij wel altijd 24 a 25 man.
Durf het bijna niet te vragen, het is angstvallig stil. :+ Kill, or no kill? :o

Zelf zondag een paar pulls gedaan op HC-Fyrrak. Was net te laat in de avond om echt progressie te maken voor ons, Smolderon ging redelijk vlot neer, maar Tindral progression hadden we aardig wat pulls voor nodig voordat we een super messy kill hadden.

Heb hem daar naast gister zelf ook nog geprobeert te puggen, maar omdat ik liever geen pugs tank was het dubbel lastig om het gevecht van 2 kanten opnieuw te moeten leren. (mechnics zelf, plus waar ik het beste m'n cooldowns kan dumpen) En na 2 uurtjes groepen hoppen was ik het wel zat.

[ Voor 38% gewijzigd door Ischium op 13-12-2023 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ischium schreef op woensdag 13 december 2023 @ 02:00:
[...]

Durf het bijna niet te vragen, het is angstvallig stil. :+ Kill, or no kill? :o

Zelf zondag een paar pulls gedaan op HC-Fyrrak. Was net te laat in de avond om echt progressie te maken voor ons, Smolderon ging redelijk vlot neer, maar Tindral progression hadden we aardig wat pulls voor nodig voordat we een super messy kill hadden.

Heb hem daar naast gister zelf ook nog geprobeert te puggen, maar omdat ik liever geen pugs tank was het dubbel lastig om het gevecht van 2 kanten opnieuw te moeten leren. (mechnics zelf, plus waar ik het beste m'n cooldowns kan dumpen) En na 2 uurtjes groepen hoppen was ik het wel zat.
Nee was toen uiteindelijk niet gekilled want we gingen blijkbaar voor de hogere difficulty om betere vault rewards te krijgen :*) Met de tendens dat Fyrrak dan makkelijker is na de reset 8)7 Clowns in de guild soms joh haha maar niet erg. Zijn veel oude mensen waarbij sommige met mechanics zelfs nog backpaddelen en het is wel altijd heel gezellig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rahd
Ricmaniac schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:36:
[...]

Zijn veel oude mensen waarbij sommige met mechanics zelfs nog backpaddelen en het is wel altijd heel gezellig.
Bedoel je mij toch niet 😆😂😆😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Ricmaniac schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:36:
[...]

Nee was toen uiteindelijk niet gekilled want we gingen blijkbaar voor de hogere difficulty om betere vault rewards te krijgen :*)

Met de tendens dat Fyrrak dan makkelijker is na de reset 8)7 Clowns in de guild soms joh haha maar niet erg. Zijn veel oude mensen waarbij sommige met mechanics zelfs nog backpaddelen en het is wel altijd heel gezellig.
Vorige tiers deed onze guild dat ook veel, was er al nooit zo'n super grote voorstander van (want het gaat vaak gepaard met snijden in de comp), maar dit seizoen zit ik er wel extra tegen op als DeathKnight. Vooral als straks we heel normal skippen, en dan Mythic gaan ipv Fyrrak hc... Ik wil mijn Leggo! ;w

Vanavond starten we iig nog met de normal skip, dus iig nogsteeds een kansje dat Fyr'alath dropt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IntToStr
Wij hadden zoals verwacht heroic niet gedaan door afwezigen, maar een snelle normal clear met alts en zo. Dat was uiteraard zo klaar en we hadden 20 man online, dus maar Gnarlroot mythic geprobeerd en die lag na een paar tries ook neer :D

Hopelijk deze week dan ahead of the curve afronden en naar 2/9 mythic, ook leuk voor de vault!

Deze week ook voor heel veel mensen de helm enchant. Altijd mooi meengenomen, zo'n bonus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Yay eindelijk Fyrakk met de guild dood :P

Hadden een goeie run. maar 3 pulls op Fyrakk nodig vanavond

Heel normal en 2 bosses HC down in 1 avondje :) begint ergens op te lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
We hebben vandaag ook een goede raid avond gehad. Zijn tot aan de eerste colossi in Fyrakk geraakt op Heroic. Spijtig dat ik waarschijnlijk de tweede raid avond niet zal kunnen meedoen op zondag wegens vakantie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:18
Na een niet echt grote inspanning nu al de 3000 Mythic+ rating behaald. Dit seizoen was het behalen van 3000 rating stukken makkelijker dan andere seizoenen vind ik. Je krijgt overigens geen rewards, het is meer een personal achievement :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mvGk2bC/3k.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dutchy007 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:27:
Na een niet echt grote inspanning nu al de 3000 Mythic+ rating behaald. Dit seizoen was het behalen van 3000 rating stukken makkelijker dan andere seizoenen vind ik. Je krijgt overigens geen rewards, het is meer een personal achievement :)

[Afbeelding]
Ik vind het nog steeds knap hoor :)

Spendeer niet zo veel tijd aan mythics maar 2500 is wel mijn goal dit seizoen ipv 2000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nzall
Mijn goal is voor de eerste keer 2000 te halen. Ik denk dat ik vorig seizoen 1500 gehaald heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Dutchy007 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:27:

[Afbeelding]
Lekker bezig!

3k is ook mijn goal dit seizoen, Gister mijn Season 2 record van 2750 verbroken. De teller staat nu up op een mooie 2845. :*)

Had gehoopt van realm 4th naar 3rde DK te springen met een ~100 score increase. Kijk ik na m'n run op Raider.io, ben ik gezakt naar rank 5?! Degene die ik had gehoopt voorbij te gaan heeft me nogmaals verslagen, met twee punten. -O- EN, uit het niets staat nu ineens een compleet nieuwe DK op 1. Die had gister alleen al 11 Dungeons gedaan, en vorige week 68! :o 8)7

(Dit is op een compleet dooie Realm cluster trouwens, niks speciaals aan mijn/zijn score verder. Maar voor mij wel leuke benchmark voor mezelf, op een drukke server zal ik niet eens de top 100 halen denk ik)

Heroic Fyrrak nog niet neer gister, Raidleader had besloten dat gister de dag was om alts toe te staan en normal nog eens te clearen. In plaats van de geplande laatste 2(3?) bosses only op normal, en daarna heel HC. Maar dan nog goeie progressie gemaakt, Normal waren we met een uurtje doorheen, zelfs met alts. En vervolgens op mains toch nog 7/9 op HC kunnen doen. Dus als we zo zondag Taylor Swift en Fyrrak kunnen killen ben ik alsnog een happy camper. (mits de Leggo dropt uiteraard ;( )

[ Voor 17% gewijzigd door Ischium op 14-12-2023 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IntToStr
Alles op 13/14 is al genoeg voor 2000 volgens mij, dus die doelstelling moet vast lukken.

Voor 2500 is het iets van alles op 18? Heb zelf ongeveer de helft op 20 met uitschieter naar 22 timed, maar ook nog paar dungeons met 16 of bijv nog lage score voor ofwel tyrannical of fortified en toch al ruim over 2500.

Voor 3000 moet je alles op 22 hebben ongeveer dacht ik. Vorig seizoen had ik half 22, half 23 met als hoogste een 24 om boven de 3000 te komen. Verwacht hier vrij soepel wel weer te komen dit seizoen.

Moet wel nog zien hoe lang ik het ga spelen. Vanavond als het goed is heroic compleet en dan nog wat mythic bosses, maar ga niet nog een half jaar dungeons lopen voor score :P

Als je bij was met de quest voor de head enchant kun je met 3 bosses de quest afronden deze week. Quest hand in is bij Smolderon. Toch weer gratis dps :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mooie samenvatting van Bellular over de lore/story wat leid naar The War Within. Bepaalde dingen ben je misschien al wel weer vergeten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Laatst online: 09-10 15:46
Ik ben al een hele tijd opzoek naar een nieuwe game en heb mij altijd van WoW weg kunnen houden omdat ik opging in Destiny.

Nu wil ik WoW gaan proberen maar waar moet ik beginnen en hoe en wat kan ik dit het beste aanschaffen?

Mocht iemand nog andere tips hebben hoor ik dat graag

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nzall
sten123 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:58:
Ik ben al een hele tijd opzoek naar een nieuwe game en heb mij altijd van WoW weg kunnen houden omdat ik opging in Destiny.

Nu wil ik WoW gaan proberen maar waar moet ik beginnen en hoe en wat kan ik dit het beste aanschaffen?

Ik zou aanraden om gewoon eerst een account te maken en de F2P versie te spelen tot en met level 20. Als je éénmaal een character op level 20 hebt en het daarna nog steeds wilt blijven spelen, kun je Dragonflight kopen, wat met een maand speeltijd komt. Of je kunt eerst een abonnement aangaan zodat je het spel verder kunt verkennen tot level 60. Hoe dan ook, als je level 70 bent kun je beginnen met endgame te verkennen.

Wat ik je ook kan aanraden is: WoW is een enorm groot buffet aan mogelijkheden: je hebt mensen die gewoon dag na dag nieuwe alts levelen zodat ze alle quests kunnen zien, je hebt mensen die niets anders doen dan Pet Battles (in feite Pokémon, maar dan in WoW), je hebt mensen zoals ik die proberen om mounts te verzamelen, je hebt mensen die de economie bespelen, je hebt mensen die keihard PvP, raids of M+ doen, en je hebt mensen die roleplayen. En dan zijn er nog een hoop andere mogelijkheden die ik nog niet benoemd heb. Dus verken vooral het spel op je gemak, probeer alles uit, en als je iets leuks vindt, focus daar dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aanvullend: Begin nog niet met het installeren van addons als je net begint. Die komen later wel. Je gaat opgegeven moment zelf wel merken als je bepaalde info mist ofzo en dan kun je daar vaak wel een addon voor vinden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Zeror schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:48:
Aanvullend: Begin nog niet met het installeren van addons als je net begint. Die komen later wel. Je gaat opgegeven moment zelf wel merken als je bepaalde info mist ofzo en dan kun je daar vaak wel een addon voor vinden.
De enige uitzondering dat ik zou maken is een addon genaamd Immersion. de interface om met NPCs te praten voor quests enzo is zo verdomd verouderd in vergelijking met de concurrentie dat Immersion wat mij betreft haast verplichte kost zou moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rahd
sten123 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:58:

Doe wat @nzall zei en kijk of je wow leuk vind door gratis te spelen.

In mijn ogen is Destiny een soort schietspel, waarbij je over de loop van het geweer alles ziet toch?

En WoW is heel anders hoe je daar naar de wereld kijkt.
Soms kom je op hele mooie plekken in wow waar je je ogen uit kijkt...

Na 18 jaar WoW spelen vind ik t toch nog steeds een mooi spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Laatst online: 09-10 15:46
Daar heb je gelijk in.
Maar ik heb wel een lange tijd ook Diablo gespeeld.
Heb de installatie klaar dus ik ga het straks proberen als de kleine weer naar bed gaat.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sten123 schreef op zondag 17 december 2023 @ 09:01:
Daar heb je gelijk in.
Heb de installatie klaar dus ik ga het straks proberen als de kleine weer naar bed gaat.
Begin gewoon inderdaad en heb plezier met de game. Zie de game niet als iets waar je doorheen moet om bij de content te komen. De hele game is je content en geniet er gewoon van op je eigen pace.

Je kan eerst die trial doen maar tegenwoordig is de instap niet zo duur meer. Naast de trial kan je ervoor kiezen dragonflight kopen en dan krijg je ook 30 dagen speeltijd voor nieuwe accounts. Dan moet je alleen wel als je door blijft spelen toch de nieuwe expansion kopen.

Je kan er ook voor kiezen de nieuwe opkomende expansion te kopen (The War Within) en dan krijg je ook al het voorgaande automatisch en 30 dagen playtime.

Mits je door blijft spelen is dat je "goedkoopste" optie.

Nog 1 andere optie wat je kan proberen is alleen een subsciption te halen en dan te beginnen met spelen in WoW Classic. Dat is een versie van de game zoals het in principe 20 jaar geleden was. Dat is ook heel actief met spelers en kan leuk zijn om te ervaren hoe "wij" het vroeger ervaarde. Ik denk alleen dat het beter is tegenwoordig om gewoon met Retail te starten (huidige updated versie van WoW)

Dus alles bij elkaar gezien zou ik voor die 50€ van de opkomende expansion gaan The War Within. dan ben je het goedkoopst uit. ALS je dus door wilt spelen na die free trial want dat zou ik wel eerst proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:47
Iemand een idee ? Ben van alliance terug naar horde gegaan met een faction changes

Al me quests zijn gereset. Kan je die gewoon weer oppakken waar je ben gebleven ?

Was bv bij de laatste quest van de nieuwe patch. Dat ik alleen nog fyrakk moest killen. Die ben ik nu dus kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahd
sten123 schreef op zondag 17 december 2023 @ 09:01:
Daar heb je gelijk in.
Diablo ooit gespeeld maar vind de bewegingen t.o. van WoW te houterig, dus die nooit gespeeld.

Ik vind de characters in wow die je zelf maakt heel mooi.

Vergeet niet te vertellen hoe U wow vond na t spelen, ben benieuwd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahd
Traeces schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:59:
Iemand een idee ? Ben van alliance terug naar horde gegaan met een faction changes

Al me quests zijn gereset. Kan je die gewoon weer oppakken waar je ben gebleven ?

Was bv bij de laatste quest van de nieuwe patch. Dat ik alleen nog fyrakk moest killen. Die ben ik nu dus kwijt.
Dat gebeurt altijd als je van horde naar alliance gaat of andersom... alles word uit je questlog verwijderd.
En veel andere dinges zoals M+ ratings en Pvp dinges worden gereset ook.

Daarom als ik weet dat ik naar andere faction ga of naar andere realm maak ik ALTIJD screenshots van alles, ook van mijn bank, zodat ik weet wat verdwenen is

Mss als je de naam van de quest weet, kan je die op wowhead zoeken en kijken of je t weet kan oppakken bij horde?
Suc6 iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:27
Ricmaniac schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:31:
[...]

Begin gewoon inderdaad en heb plezier met de game. Zie de game niet als iets waar je doorheen moet om bij de content te komen. De hele game is je content en geniet er gewoon van op je eigen pace.

Je kan eerst die trial doen maar tegenwoordig is de instap niet zo duur meer. Naast de trial kan je ervoor kiezen dragonflight kopen en dan krijg je ook 30 dagen speeltijd voor nieuwe accounts. Dan moet je alleen wel als je door blijft spelen toch de nieuwe expansion kopen.

Je kan er ook voor kiezen de nieuwe opkomende expansion te kopen (The War Within) en dan krijg je ook al het voorgaande automatisch en 30 dagen playtime.

Mits je door blijft spelen is dat je "goedkoopste" optie.

Nog 1 andere optie wat je kan proberen is alleen een subsciption te halen en dan te beginnen met spelen in WoW Classic. Dat is een versie van de game zoals het in principe 20 jaar geleden was. Dat is ook heel actief met spelers en kan leuk zijn om te ervaren hoe "wij" het vroeger ervaarde. Ik denk alleen dat het beter is tegenwoordig om gewoon met Retail te starten (huidige updated versie van WoW)

Dus alles bij elkaar gezien zou ik voor die 50€ van de opkomende expansion gaan The War Within. dan ben je het goedkoopst uit. ALS je dus door wilt spelen na die free trial want dat zou ik wel eerst proberen dan.
Tja als hij nooit WoW heeft gespeeld is classic misschien juist wel de goede keuze, dat is wel echt een epische ervaring. Bij retail zit je al snel met een flying mount etc rond te vliegen en mis je de toffe begin gebieden, is wel even wat anders.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stylze schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:40:
[...]

Tja als hij nooit WoW heeft gespeeld is classic misschien juist wel de goede keuze, dat is wel echt een epische ervaring. Bij retail zit je al snel met een flying mount etc rond te vliegen en mis je de toffe begin gebieden, is wel even wat anders.
Voor de duur zou ik Retail spelen.

Mijn issue met retail, waar ik laatst een charcter heb gelevelled zonder heirlooms of andfere dingen die een start niet heeft (gold bags van alts etc) is dat je alsnog halverwege een expansion opeens naar dragonflight gaat.

Als je echt het verhaal zoveel mogelijk wil doorspelen kan je WotLK classic pakken. Je kan dan 1 continent van vanilla doen voor je naar outland gaat waar je in principe het verhaal net voor de twee max level zones kan afronden. Vervolgens in WotLK kan je het hele verhaal uitspelen via 1 van de twee starting zones. Je ziet dan heel veel van het verhaal.

Nadeel is dat je dan in retail vanaf nul moet beginnen. Maar je levelt standaard in een expansion die je nog niet hebt gedaan dus het is wederom nieuw verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Nou smaken verschillen natuurlijk maar ik zou zelf geen enkele nieuwe speler classic aanraden. Ja loopt iets langer door de gebieden, in sommige gevallen te lang en te saai, maar buiten dat, ik betwijfel of het in het moderne game tijdperk nog mensen aan zal spreken buiten de nostalgische speler.

Te lang wachten op class resources zoals energy mana en rage, te trage combat, weinig immersion wat betreft quests en het vertellen van het verhaal, complete scheve balance van classes en specs, slechte graphics, saaie raids, suffe mechanics mbt bijv. hit rating waarbij je dus compleet random en zonder enige diepgang een (belangrijke) ability mist omdat het nu eenmaal zo door RNG wordt gedicteerd. Ik kan nog wel even doorgaan en iedereen z'n eigen ding natuurlijk maar Classic zou ik persoonlijk echt geen nieuwe speler aandoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 16:46
Stylze schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:40:
[...]

Hangt ook een beetje af van persoon tot persoon. Classic is nu niet echt de bling bling die je uit nieuwe games gewend bent, maar een echte old school mmo die je niet bij alles de weg wijst. Meer onder het moto, zoek het zelf maar uit want dat is deel van het avontuur. Classis speelt veel trager, persoonlijk vind ik dat wel leuk om te doen, maar dat is misschien ook omdat ik wel de goeie "oude" tijd herinner. Qua gameplay en mechanics is retail denk ik wel meer afwisseling en bling bling :).

Voor classic is het nu wel het moment om te beginnen als je dat wil proberen, zoveel volk in de begin areas heeft er tijden niet meer rondgelopen. Dus je vind heel snel groepen, lijkt ook een goeie mix van beginners en long time players te zijn. Kom geregeld players tegen die net met wow zijn begonnen. Miskijk je wel niet op de tijd die je hiervoor nodig hebt om max level te worden, zeker voor beginnende spelers gaat dit ff duren. Levelen gaat veel trager dan in retail.

Retail ben ik zelf ook al even uit, dragonflight tot nu toe maar één char geleveld, dus hoe beginner friendly het is weet ik zo ook even niet. Moet wel zeggen dat classic me ook aanzet om terug retail te spelen :p, misschien daar ook toch nog maar eens opnieuw beginnen.

Ik zie het zo:

Classic > nostalgie, old school mmo stijl, trage gameplay, maar top community in mijn ogen. Old school dungeons farmen maar met veel meer gedoe om het rond te krijgen. Simpelere mechanics, meer tank en spank in mijn ogen. Minder variatie in abilities.

Retail > modernere gameplay, graphics en skills. handje vasthouden bij alles en epics bij elk brood dat je koopt er gratis bij :p. Mythic+ is wel top notch vind ik persoonlijk, echt heel uitdagend en kan je eeuwig mee verder

Beide hebben dus het voordeel en nadeel. Persoonlijk vind ik retail te ver doorgeschoten naar het handje vasthouden. Herinner mij de tijd nog dat er steen en been geklaagd werd omdat zaken te moeilijk waren of niet duidelijk. Resultaat (wat je pas goed ziet als je classic net na retail open doet), voor alles een wegwijzer,quest icoon, enz.. Ik kom nog uit de tijd dat je alles op thottbot mocht opzoeken om verder te geraken.

Als je ziet wat er met de jaren is uitgehaald, wat retail uiteindelijk alleen maar uitgehold heeft, paar voorbeelden:

* Skills leren bij level up: automatisch bij retail, classic: ga maar terug naar je main city om te leren. En oh ja, niet alle trainers leren alles, maar je moet actief op zoek naar de juiste trainer
* Professions: Alle trainers leren max level, classic: Ga ook maar weer de juiste zoeken (die niet altijd op de meest logische plaats staat)
* Interrupts bij combat
* Questgiver zoeken en vinden vs alles staat op de map aangegeven

Maar even voor de duidelijkheid, beide blijven gewoon heel fun, zeker voor een beginnend speler sta je voor heel wat uren gameplay beleving. Content wise denk ik niet dat er games zijn die hier nog maar in de buurt komen.

[ Voor 64% gewijzigd door Powerblast op 17-12-2023 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:52
Als ze een kindje maken met WoTLK en Retail heb je de perfecte WoW kindje, als zou ik nog steeds een echte graphics upgrade willen zien, die animaties van en looks van bv YouTube: The Fall of Guzu is epic

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JinShepard schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:00:
Als ze een kindje maken met WoTLK en Retail heb je de perfecte WoW kindje, als zou ik nog steeds een echte graphics upgrade willen zien, die animaties van en looks van bv YouTube: The Fall of Guzu is epic
Je wilt dus raytracing in WoW? Want veel meer is dat namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Hehe nou als ik dit lees begrijp ik waarom sommige mensen zich niet ergeren aan de WoW graphics van zowel classic als retail, als ze dat al niet zien. Dat is natuurlijk toch veel meer dan alleen ray tracing? 7(8)7 Kijk alleen al naar die textures van de grond/omgeving of die Orc z'n handen. Daar zit zoveel detail in. In WoW is dat één grote wazige zooi.Dit is niet zomaar een filmpje editen, die gast maakt volgens alles na, ik denk in Unreal Engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 16:46
JinShepard schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:00:
Ziet er idd wel nice uit :). Zou het door Blizzard ook niet een bewuste keuze zijn om sneller content te kunnen maken? De graphics zien er wat gedateerd uit maar ik vind ze persoonlijk zeker niet slecht (zeker in retail niet). Hoe meer details hoe langer het duurt om nieuwe content te maken. Het is niet dat ze het niet kunnen, want hun expansion cinematics worden alom geprezen voor immens veel detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
temp00 schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:07:
Hehe nou als ik dit lees begrijp ik waarom sommige mensen zich niet ergeren aan de WoW graphics van zowel classic als retail, als ze dat al niet zien. Dat is natuurlijk toch veel meer dan alleen ray tracing? 7(8)7 Kijk alleen al naar die textures van de grond/omgeving of die Orc z'n handen. Daar zit zoveel detail in. In WoW is dat één grote wazige zooi.Dit is niet zomaar een filmpje editen, die gast maakt volgens alles na, ik denk in Unreal Engine.
Tuurlijk die extra details zie ik ook wel. Maar Blizzard gaat echt niet zomaar al die models opnieuw doen. Characters hebben een paar jaar terug al een update gehad. En er wordt nog steeds wel gesproken over een mogelijk world revamp. Maar iets als raytracing ontbreekt nog in WoW en kan best wel wat meer diepte brengen aan bepaalde omgevingen. Maar voor een goede overdracht van raytracing zullen bepaalde oude textures wel van hogere kwaliteit moeten zijn eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

temp00 schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:07:
Smaken verschillen, maar ik vind de models/textures van het filmpje nou niet echt een vooruitgang. Ja de modellen hebben wat meer polygonen, en de textures zijn door de (ai-)upscaler gegooid. Maar bijv. het zijn nogsteeds platte textures als we nu in classic/retail hebben. Gespjes, riempjes en nagels blijven even nep.

Ik vind dat blizzard sinds (eind) shadowlands een hele goeie gestyleerde kant op gaat, inplaats van meer en meer detail in de zelfde vierkante centimeter proberen te proppen waar je het toch nooit gaat zien.

Ik heb liever dat ze eens echt gaan zitten om mechanics over de gehele linie duidelijk en herkenbaar te maken. Vershillen in wat een soak is en waar je uit moet rennen zijn veels te vaag. Paars op paars op paars, en deze paarse ring mag niet niet staan, maar die paarse ring moet je wel weer soaken, en welke welke is is niet te zien als de boss zijn paarse ability er overheen doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Heroic Fyrrak is down, I repeat, Heroic Fyrrak is down! *O* Jammergenoeg 2 healers van buiten de guild, dus konden niet door naar Mythic.

Wel op de high van de kill voort geboorduurd, en er nog twee keys achteraan gedaan. De teller staat nu op 2930 rio score! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ik denk dat Blizzard zowieso niet veel verder gaat dan wat ze de laatste jaren gedaan hebben. De huidige graphics zijn nog altijd inzetbaar op een heel groot spectrum van verschillende computers. Ik bedoel dat je niet meteen een Nvidia 4090 nodig hebt op het spel goed te laten draaien. Dat is een heel groot voordeel en je kunt zo veel potentiele clienten bereiken.
Daarbij weten we al dat er nog 3 expansies komen. Tegen de tijd dat we deze allemaal gespeeld hebben, wordt het spel bijna 30 jaar oud. Dan zal Blizzard wel iets compleet nieuws beginnen. We weten dat er nu al achter de schermen aan een compleet nieuw spel wordt gewerkt. Maar dat wordt voorlopig goed geheim gehouden. Daarbij kan een evt nieuwe directie compleet van richting veranderen en het spel volledig schrappen: om daarna weer iets nieuws te beginnen (Denk maar aan Starcraft Ghost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Hier ook sinds gisteren Heroic Fyrakk down, is nog vlot gegaan in ieder geval. Kan me voorstellen voordat Fyrakk Heroic een Buff had gehad dat het te makkelijk was qua damage enzo.
Verder ook nog een 22 Atal Dazar kunnen +2'en. Sowieso voelt M+ een heel stuk simpeler dit seizoen, en dat zal denk ik te maken hebben met de ontzettend Ilvl jump dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:52
Pugging wise heb ik vooral last van gebrek aan healers, heel vaak met mensen 2800-3000 range en gewoon geen healer signen, hetzelfde voor raids

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-10 05:57

Dazzler2120

FP ProMod
Ik ben de afgelopen tijd beetje bezig met WoW Classic, samen met een vriend. Hij heeft erg nostalgische feelings naar WoW Classic, echter voor mij zijn deze gevoelens niet aanwezig en het voelt vooral frustrerend aan :+
Maar ik heb er wél weer zin in WoW van gekregen. Vanavond maar eens de download aanzetten.
Is er ergens een casual guild / community die ook wel eens samen spelen met mensen die wat minder stabiele game-roosters hebben? Horde / Alliance heb ik niet perse een voorkeur in.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:26

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Dit is toch ook wonderlijk.

Voor EUR 60 krijg je:
Max level for Dragonflight (level 70)
Immediate access to the start of the Guardians of the Dream campaign
Endgame-ready item level 424 gear
Four 30-slot bags and one 26-slot reagent bag
Renown System unlocked at Renown 20 with the four initial Dragonflight major factions, and Renown 12 with Loamm Niffen faction
Five dragonriding mounts including the Winding Slitherdrake dragonriding mount
All Dragon Isles Travel Network Waygates available, flight paths unlocked, Dragonscale Expedition talents purchased, and NPC craftable Tuskarr fishing gear unlocked
5000 Dragon Isles Supplies

Ik vond in "mijn" tijd de cosmetics/mounts die je kon kopen al een vieze bijsmaak geven. Dit is wel next level.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Klauwhamer schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:47:

Voor EUR 60 krijg je:
Renown System unlocked at Renown 20 with the four initial Dragonflight major factions, and Renown 12 with Loamm Niffen faction
All Dragon Isles Travel Network Waygates available, flight paths unlocked, Dragonscale Expedition talents purchased, and NPC craftable Tuskarr fishing gear unlocked

Ik vond in "mijn" tijd de cosmetics/mounts die je kon kopen al een vieze bijsmaak geven. Dit is wel next level.
Dit soort dingen doen ze toch al heel lang?:)

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall

Voor EUR 60 krijg je:

Dit doen ze al zolang er een boost bestaat: nieuwe boost releasen aan het einde van de uitbreiding zodat je klaar bent voor de volgende. Het enige verschil is dat deze boost een iets hoger itemlevel heeft dan normaal en paarse items geeft in plaats van blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Dazzler2120 schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:12:
Ik ben de afgelopen tijd beetje bezig met WoW Classic, samen met een vriend. Hij heeft erg nostalgische feelings naar WoW Classic, echter voor mij zijn deze gevoelens niet aanwezig en het voelt vooral frustrerend aan :+
Maar ik heb er wél weer zin in WoW van gekregen. Vanavond maar eens de download aanzetten.
Is er ergens een casual guild / community die ook wel eens samen spelen met mensen die wat minder stabiele game-roosters hebben? Horde / Alliance heb ik niet perse een voorkeur in.
Ok, download nog niet klaar, maar gisteren een protection paladin begonnen op the Maelstrom.
Vroeger altijd tank classes gespeeld, dus dat gaat tegenwoordig niet veranderen.
Als er casual Horde guilds zijn daar, houd ik me warm aanbevolen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor EUR 60 krijg je:

Ja en is het ook echt niet waard.

het word heel mooi neergezet in text maar het meeste hiervan kan je ontzettend snel zelf doen :P
Sommige dingen niet maar die zijn ook erg irrelevant.

Goeie cashgrab weer van ze want durf te wedden dat dit flink verkoopt.

Zijn ook geen microtransactions meer in WoW. allemaal Major transactions imo.
Zag laatst een video van Ex starcraft 2 dev. had 2 jaar lang aan starcraft 2 expansion gewerkt. bottomline had de eerste WoW store mount voor 15$ meer geld opgeleverd dan heel starcraft 2 in totaal. Daarom bestaan deze dingen.. zolang spelers het kopen zullen zij het verkopen met minimal effort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 16:27

avotar

P0werd by Black Coffee

Voor EUR 60 krijg je:

Dan is hij gelijk verder dan mijn main (al zegt dat misschien meer over mij :+ )

[ Voor 8% gewijzigd door avotar op 19-12-2023 13:32 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:49

Voor EUR 60 krijg je:

Ik zie overal van dit soort reacties, ook videos op youtube. Waarom zijn jullie zo verbaasd? Blizzard verkoopt al 10 jaar exact dit soort level boosts aan het einde van expansions, ook de prijs is niet veranderd.

Het staat misschien heel leuk met alles wat je erbij krijgt maar dit stelt vrijwel niks voor. De mounts die je krijgt zijn quest rewards, de renown die je krijgt is irrelevant. Bags kosten niks meer en de gear die je krijgt is net genoeg om LFR binnen te komen en ook op het niveau van quest rewards. Het stelt echt niks voor.

Echt een storm in een glas water dat mensen hier zo verbaasd en boos over zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 21:06

Vuurvoske

Nunquam cede!

Je krijgt sowieso een boost als je de nieuwe expansion pre-ordered. Zelfs in het basispakket van 49,99 eur.
Nou moet ik zelf zeggen dat ik al teveel alts heb op lvl 60 dus ik gebruik de boosts amper nog. Maarja ik geloof uberhaupt niet in 60 euro voor een boost, vind het veel te duur.

Beroeps brabander

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:50
Ricmaniac schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:23:
[...]
Ja en is het ook echt niet waard.

het word heel mooi neergezet in text maar het meeste hiervan kan je ontzettend snel zelf doen :P
Sommige dingen niet maar die zijn ook erg irrelevant.

Goeie cashgrab weer van ze want durf te wedden dat dit flink verkoopt.

Zijn ook geen microtransactions meer in WoW. allemaal Major transactions imo.
Zag laatst een video van Ex starcraft 2 dev. had 2 jaar lang aan starcraft 2 expansion gewerkt. bottomline had de eerste WoW store mount voor 15$ meer geld opgeleverd dan heel starcraft 2 in totaal. Daarom bestaan deze dingen.. zolang spelers het kopen zullen zij het verkopen met minimal effort.
Inderdaad, erg bijzonder...Gelukkig zijn er ook een hoop mensen die gelukkig geen waarde hechten aan store mounts of boosts, en die de game spelen waarvoor het bedoeld is. Vooral het stukje van de Renown is echt een steek in de rug van mensen. En om tevens Looking For Raid te willen doen, het verpest alleen maar meer dan het goed maakt. Het is een totaal vertekend beeld van hoe het "echte" Raiden er aan toe gaat.

@Redblader Ook al bestaat het 10 jaar, dat betekent nog niet dat het goed is of geaccepteerd moet worden. En de Rewards worden steeds uitgebreider, zoals nu met de Renown. Dit is volgens mij de eerste keer dat je je creditcard kan swipen voor het krijgen van reputation. Waar mensen uren en uren hebben geprobeerd om hun Renown te levelen, krijg je het nu door even lekker geld over de balk te smijten. Er zijn 1 miljoen andere mogelijkheden door dit aan te pakken, maar Blizzard kiest ervoor door de gebruiker ervoor te laten betalen.

Het zou wat zijn, je koopt een Singeplayer game voor €60,-, maar voor €60,- koop je nog eens een boost om gelijk gegeared naar de laatste Raid boss te gaan. Ik denk dat iedereen je voor gek verklaard. In een MMORPG is dat zeker niet anders. Ze zeggen niet voor niets, "It's the journey, not the destination".

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ja, wat @Diigii zegt dus. Ik wist niet dat dit pakket schijnbaar niet zoveel voorstelt, en ergens vind ik dat moeilijk te geloven, gezien de content die geskipt kan worden. Het zuigt toch voldoening uit de game..?

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Klauwhamer schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:36:
Ja, wat @Diigii zegt dus. Ik wist niet dat dit pakket schijnbaar niet zoveel voorstelt, en ergens vind ik dat moeilijk te geloven, gezien de content die geskipt kan worden. Het zuigt toch voldoening uit de game..?
Voor sommige mensen is het enige wat telt de end-game content. Ofwel zij willen zo snel mogelijk raid ready, zo snel mogelijk de nieuwe m+ dungeons doen etc.
Als dit dan ook nog mensen zijn die veel moeten werken en weinig tijd hebben, worden zo'n boosts wel verleidelijk.
Zie ook waarom dingen als RestedXP en Zygor guides gekocht worden, mensen vinden gewoon dat het waarde toevoegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redblader
Klauwhamer schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:36:
Als het voor jou voldoening zuigt uit de game dan maak je hier toch geen gebruik van?

Voor mij en eigenlijk iedereen waarmee ik speel is het levelen en questen vooral een noodzakelijk 'kwaad' om daadwerkelijk bij de content te komen die we willen spelen. Ik heb alles al gezien, voor mij is het levelen van een nieuwe character enkel een timesink.

De content die je skipt met deze boost bevat geen enkele uitdaging en de gear die je krijgt? Ze noemen het 'raid-ready' maar ilvl 424 stelt niks voor. Zoals gezegd hiermee kom je net LFR in, zelfs LFR dropt minimaal ilvl 441 gear. De catchup gear in de Emerald Dream is beter dan de gear die je krijgt met deze boost.
Diigii schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:24:
[...]

Inderdaad, erg bijzonder...Gelukkig zijn er ook een hoop mensen die gelukkig geen waarde hechten aan store mounts of boosts, en die de game spelen waarvoor het bedoeld is. Vooral het stukje van de Renown is echt een steek in de rug van mensen. En om tevens Looking For Raid te willen doen, het verpest alleen maar meer dan het goed maakt. Het is een totaal vertekend beeld van hoe het "echte" Raiden er aan toe gaat.

@Redblader Ook al bestaat het 10 jaar, dat betekent nog niet dat het goed is of geaccepteerd moet worden. En de Rewards worden steeds uitgebreider, zoals nu met de Renown. Dit is volgens mij de eerste keer dat je je creditcard kan swipen voor het krijgen van reputation. Waar mensen uren en uren hebben geprobeerd om hun Renown te levelen, krijg je het nu door even lekker geld over de balk te smijten. Er zijn 1 miljoen andere mogelijkheden door dit aan te pakken, maar Blizzard kiest ervoor door de gebruiker ervoor te laten betalen.

Het zou wat zijn, je koopt een Singeplayer game voor €60,-, maar voor €60,- koop je nog eens een boost om gelijk gegeared naar de laatste Raid boss te gaan. Ik denk dat iedereen je voor gek verklaard. In een MMORPG is dat zeker niet anders. Ze zeggen niet voor niets, "It's the journey, not the destination".
Nu is het renown, voorheen was het een bepaald niveau van artifact power en ooit kreeg je zelfs professions maxed met een boost. Het is nooit anders geweest dan dit. Ik hecht persoonlijk ook geen enkele waarde aan Renown, ik snap dat dit voor iedereen verschillend is. Daarom vraag ik me ook af wat je bedoeld met spelen zoals de game bedoeld is? Dit is ook voor iedereen verschillend.

Verder heeft LFR nooit een 'echte' raid ervaring geboden, daar veranderd toch niks aan met deze boost? Of je nu een boost hebt gebruikt of gewoon met quests tot dit ilvl bent gekomen LFR bestaat voor iedereen. Ik sla het zelf gewoon over omdat ik het ook niks vind, sommigen vinden het prima. Ook dat is een keuze en persoonlijke voorkeur.

Het is gewoon een verschil in perspectief. Ook met een boost zijn velen van ons nog niet klaar met onze reis. Voor mij begint de reis pas wanneer mijn character max level is, waarbij het einddoel voor een alt bijvoorbeeld ilvl ~480, 2500 M+ score en heroic clearen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 21:06

Vuurvoske

Nunquam cede!

Btw die renown catchup is wel handig als je voor de volledigheid ook de 6 additionele questlines wilt doorlopen. Deze zitten namelijk gelocked achter specifieke renown levels. De laatste die ik nog moet is valdrakken op 24 renown. Scheelt echt veel tijd als je als op 20 zit ipv dat je op 1 moet beginnen.

Beroeps brabander

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stylze
Blizzard heeft een nieuwe roadmap vrijgegeven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RP_rVjSudmm600MrQiDZXdiSxw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5OUEx6rUrZynIentwOhM38nM.jpg?f=user_large

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Redblader schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:54:
[...]

Als het voor jou voldoening zuigt uit de game dan maak je hier toch geen gebruik van?
Het bestaan er van zorgt dat ik minder voldoening haal uit het spelen van het spel. Wel of geen gebruik maken doet volstrekt niet ter zake.
Redblader schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:54:
[...]
Nu is het renown, voorheen was het een bepaald niveau van artifact power en ooit kreeg je zelfs professions maxed met een boost. Het is nooit anders geweest dan dit. Ik hecht persoonlijk ook geen enkele waarde aan Renown, ik snap dat dit voor iedereen verschillend is. Daarom vraag ik me ook af wat je bedoeld met spelen zoals de game bedoeld is? Dit is ook voor iedereen verschillend.
Het is weldegelijk anders geweest; ik speelde in de tijd dat je 'n mount kon kopen en dat was het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redblader
Klauwhamer schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:09:
[...]

Het bestaan er van zorgt dat ik minder voldoening haal uit het spelen van het spel. Wel of geen gebruik maken doet volstrekt niet ter zake.

[...]

Het is weldegelijk anders geweest; ik speelde in de tijd dat je 'n mount kon kopen en dat was het.
Waarom? Wat voor effect heeft het op jou dat anderen gebruik maken van deze boost? Speel gewoon het spel zoals jij het wil spelen en maak je niet zo druk over hoe anderen het spelen.

Ik speelde ook in de tijd dat er überhaupt nog geen ingame shop was, ik geef alleen maar aan dat deze boost niet anders is dan wat ze al jaren lang aanbieden sinds ze met deze boosts zijn begonnen.

Ik snap simpelweg de verontwaardiging niet over deze boost wanneer dit niets nieuws is, ze gaan niet na 10 jaar opeens stoppen hiermee aangezien er duidelijk vraag naar is. Op een gegeven moment zal je dat gewoon moeten accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Redblader schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:26:
[...]
Waarom? Wat voor effect heeft het op jou dat anderen gebruik maken van deze boost? Speel gewoon het spel zoals jij het wil spelen en maak je niet zo druk over hoe anderen het spelen.
Er zit geen enkel verschil in impact op de game op zichzelf tussen de Blizzard store-boosts en achivement-selling door guilds of het kopen van gold van een goldfarmer. Het enige verschil is wie aan het einde van de rit er fiat aan overhoudt. Voor de rest verstoort het de ingame economie, effort-reward ratios, en zorgt het voor normalisering en peer pressure op aan hen die niet aan MTX doen.
[...]
Ik speelde ook in de tijd dat er überhaupt nog geen ingame shop was, ik geef alleen maar aan dat deze boost niet anders is dan wat ze al jaren lang aanbieden sinds ze met deze boosts zijn begonnen.
Het argument "het is altijd zo geweest dus begin nu ook niet met zeuren" is -naast dat het feitelijk onjuist is- natuurlijk een drogredenering van jewelste en als dat je finale standpunt is én je niet de problematiek hier van begrijpt is deze uitwisseling zinloos. Hetzelfde geldt overigens voor "je hóeft er geen gebruik van te maken".
[...]
Ik snap simpelweg de verontwaardiging niet over deze boost wanneer dit niets nieuws is, ze gaan niet na 10 jaar opeens stoppen hiermee aangezien er duidelijk vraag naar is. Op een gegeven moment zal je dat gewoon moeten accepteren.
Nu komt het: ik ben helemaal niet verontwaardigd. Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben oprecht verbaasd hoe gamers als groep zich laten verneuken door de jaren heen -- en vaak zelfs publishers/developers aanmoedigen dit vooral te blijven doen.

Ik zal 'm er nog eens in gooien:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redblader
Klauwhamer schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:48:
[...]

Er zit geen enkel verschil in impact op de game op zichzelf tussen de Blizzard store-boosts en achivement-selling door guilds of het kopen van gold van een goldfarmer. Het enige verschil is wie aan het einde van de rit er fiat aan overhoudt. Voor de rest verstoort het de ingame economie, effort-reward ratios, en zorgt het voor normalisering en peer pressure op aan hen die niet aan MTX doen.

[...]

Het argument "het is altijd zo geweest dus begin nu ook niet met zeuren" is -naast dat het feitelijk onjuist is- natuurlijk een drogredenering van jewelste en als dat je finale standpunt is én je niet de problematiek hier van begrijpt is deze uitwisseling zinloos. Hetzelfde geldt overigens voor "je hóeft er geen gebruik van te maken".

[...]

Nu komt het: ik ben helemaal niet verontwaardigd. Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben oprecht verbaasd hoe gamers als groep zich laten verneuken door de jaren heen -- en vaak zelfs publishers/developers aanmoedigen dit vooral te blijven doen.

Ik zal 'm er nog eens in gooien: [YouTube: What Went Wrong with Gaming?]
Ik zeg ook helemaal niet dat je niet mag zeuren omdat het altijd al zo geweest is, het is enkel een reactie op het feit dat jij en anderen deze boost letterlijk als ''next level'' bestempelen, wanneer we gewoon al jarenlang op precies dit level zitten. Noem het verontwaardiging of verbazing wat dan ook, dit moet toch ondertussen voor niemand een verrassing zijn?

Ik snap ook niet waarom dit enige impact heeft op de voldoening die je uit het spel haalt maar wellicht zit dit hem weer voornamelijk in hoe je het spel speelt. Voor mij en velen anderen begint retail WoW op max level. Ik behaal überhaupt geen voldoening uit het levelen van mijn 7de alt in een expansion en het zou me echt een worst wezen als iemand anders een boost koopt of niet. Hier merk ik verder niks van.

Je geeft ook zelf aan dat er buiten Blizzard om ook andere opties zijn. Je kan ook minder legale wegen bewandelen en gold of boosts kopen bij derden. Dat ga je ook nooit tegenhouden want de behoefte bestaat nu eenmaal en daar zal de markt linksom of rechtsom aan voldoen.

Ik ben ook van mening dat alles tegenwoordig teveel monetization mee krijgt, ik heb een hekel aan battlepasses en allemaal zaken die je volledig mis loopt en nooit kan krijgen als je er geen extra geld voor blijft neerleggen. In die context vind ik echter nog steeds dat een level boost zoals dit weinig problematisch is. Je krijgt er niks voor terug dat je ook niet gewoon met spelen van het spel had kunnen behalen, het bespaart alleen tijd. Levelen én gearen is ook nog nooit zo snel geweest als nu dus het is ook niet dat ze dit expres langzamer maken om meer boosts te verkopen.

Ik zie oprecht specifiek deze level boost niet als een ''verneuking'' door Blizzard. Ik heb eerder problemen met het steeds grotere aantal store mounts of transmogs, zaken die onmogelijk te behalen zijn door het spel te spelen. Dit geeft dan weer het gevoel dat veel van deze mounts bijvoorbeeld rewards hadden kunnen zijn voor het behalen van bepaalde doelen in het spel.

Maar goed, ieder zijn eigen mening en dat mag. Ik probeer alleen maar een ander perspectief te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Redblader schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:13:
[...]

Je geeft ook zelf aan dat er buiten Blizzard om ook andere opties zijn. Je kan ook minder legale wegen bewandelen en gold of boosts kopen bij derden. Dat ga je ook nooit tegenhouden want de behoefte bestaat nu eenmaal en daar zal de markt linksom of rechtsom aan voldoen.
Dit is dus waar eveneens de schoen wringt: dat valt weldegelijk tegen te houden, wanneer je als publisher of developer daar resources aan spendeert, omdat het de content en de spelers ten goede(*) komt. Blizzard heeft echter heel duidelijk gemaakt totaal geen prioriteit te leggen bij bijvoorbeeld het weren van bots uit hun games. YouTube staat vol met hilarische fragmenten van bot activiteit en mensen die dag in dag uit rapporteren.

Als je argument is dat hier dan teveel resources mee gemoeid zijn voor een klein bedrijf als Activision/Blizzard heb ik een maatregel die effect heeft zonder dat daar resources mee gemoed zijn behoudens een extra kolom op de database: maak BoE-items (maar) één keer verhandelbaar, en gathering items BoP.

Maar nee: Blizzard gaat gewoon óók tokens verkopen en ondertussen blijft men tevreden op het fatalistische "je kunt er toch niets aan doen"-drumstel trommelen. Het is domweg om moedeloos van te worden.

(* Hier bedoel ik mee: probeer als uitgever eens níet in een situatie te komen waarbij je spelers extra willen betalen om content níet te hoeven spelen, omdat je content daar te zwak voor is. Dit [betalen] vervolgens faciliteren is natuurlijk een brug te ver als je het mij vraagt. Er zijn andere manieren om nieuwe spelers sneller on track te krijgen met courante content en er zijn andere manieren om oudgedienden te belonen, als je dit dan toch per se wil.)

[ Voor 14% gewijzigd door Klauwhamer op 20-12-2023 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redblader
Klauwhamer schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:40:
[...]

Dit is dus waar eveneens de schoen wringt: dat valt weldegelijk tegen te houden, wanneer je als publisher of developer daar resources aan spendeert, omdat het de content en de spelers ten goede komt. Blizzard heeft echter heel duidelijk gemaakt totaal geen prioriteit te leggen bij bijvoorbeeld het weren van bots uit hun games. YouTube staat vol met hilarische fragmenten van bot activiteit en mensen die dag in dag uit rapporteren.

Als je argument is dat hier dan teveel resources mee gemoeid zijn voor een klein bedrijf als Activision/Blizzard heb ik een maatregel die effect heeft zonder dat daar resources mee gemoed zijn behoudens een extra kolom op de database: maak BoE-items (maar) één keer verhandelbaar, en gathering items BoP.

Maar nee: Blizzard gaat gewoon óók tokens verkopen en ondertussen blijft men tevreden op het fatalistische "je kunt er toch niets aan doen"-drumstel trommelen. Het is domweg om moedeloos van te worden.
Het is altijd een wedstrijd tussen botters en de systemen die bots moeten weren. Er worden vaak zat bans uitgedeeld aan bots maar het is vrijwel niet te doen om dit volledig tegen te gaan. Daarnaast kunnen spelers elkaar ook gewoon boosts verkopen zonder ook maar iets van een bot te gebruiken. Dit mag dan officieel weer niet voor echt geld maar dit is natuurlijk niet te controleren door Blizzard, die zien niet waar jij je geld aan uitgeeft.

En jouw ''simpele maatregelen''? Deze zouden grote effecten hebben op de ingame economie. Alle gathering items BoP? Het hoort bij de economie dat je deze zaken kan kopen van andere spelers.

Het is allemaal niet zo simpel en zwart-wit maar ik vind dat je het allemaal wel heel erg pessimistisch bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Redblader schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:50:
[...]

En jouw ''simpele maatregelen''? Deze zouden grote effecten hebben op de ingame economie. Alle gathering items BoP? Het hoort bij de economie dat je deze zaken kan kopen van andere spelers.

Het is allemaal niet zo simpel en zwart-wit maar ik vind dat je het allemaal wel heel erg pessimistisch bekijkt.
Ja, inderdaad. Maar daar kan je prima naderhand de content op aanpassen, iets wat sowieso schering en inslag is als het gaat om game balances en Activision/Blizzard. Waarom zou dat nu niet kunnen of mogen? Ik bekijk het helemaal niet zwart-wit maar juist extreem pragmatisch. Overigens beperk je maar een deel van de economie met BoP gathering materials en ik noemde het slechts als voorbeeld of uitgangspunt. Het punt is: je kunt zónder inzet van veel resources dit soort malversaties prima beteugelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Redblader schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:50:
[...]

Het is altijd een wedstrijd tussen botters en de systemen die bots moeten weren. Er worden vaak zat bans uitgedeeld aan bots maar het is vrijwel niet te doen om dit volledig tegen te gaan. Daarnaast kunnen spelers elkaar ook gewoon boosts verkopen zonder ook maar iets van een bot te gebruiken. Dit mag dan officieel weer niet voor echt geld maar dit is natuurlijk niet te controleren door Blizzard, die zien niet waar jij je geld aan uitgeeft.
Omdat je een guild lastiger kunt aanpakken op het verkopen van achievements betekent niet dat je de bal óveral moet laten vallen. Dit is denk ik het verschil tussen ons: ik reken het Blizzard aan willens en wetens player unfriendly business decisions te maken. Ik denk namelijk dat Blizzard verdomd goed weet dat een game subscription met een boost naar level X nog steeds rete-rendabel is voor farmbots en dat Blizzard daar ondertussen evengoed lekker van profiteert. Nogmaals: uit alles door de jaren heen blijkt dat Blizzard de ruif waar bots uit vreten niet wil wegnemen, maar er zelf ook een dikke vinger in wil hebben. Want de gamers? Tsja, die betalen toch wel, omdat ze denken dat het toch niet anders kan.

Pagina: 1 ... 33 ... 66 Laatste