Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21
Lord_T schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:10:
[...]

dat is bij engineering ook :(

en de eerste engineering recipies zitten bij renown 9 en 11 geloof ik voor reps waar ik net op 4 zit...
ik overweeg een alt te gaan lvlen (dk als 2e tank, heb nu guardian druid of hunter omdat dat de afgelopen 18 jaar het vaakste main is geweest).
Gisteren heeft iemand op mijn realm die Khazgorite fishing rod recipe geloot van de Swog zakjes volgens mij, opeens waren alle orders weg.

Die dude heeft gisteren iets van 100k verdiend aan commissions in een paar klikjes dan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
2 Weken vrij gehad, 3 Chars op max lvl en de laagste ilvl is 370 en mijn main nu 378.

Beetje professions gedaan, hoop gevist maar helaas geen haste food recepie of elk ander recepie op gevist. Moet alleen nog een keer alle Side Quests in Azure Span doen op mijn main voor de rep, om wat Tuskar rep te krijgen voor de laatste gem recepies.

Heb iig alles klaar wat ik kon doen, zelfs de rep voor wrathion en die cobalt faction, Hoop ringen geloot voor wrathion en deze voor 2.2k goud perstuk verkocht, totaal denk ik wel 80k opgeleverd.

Nu is het weer werken en minder tijd dus heb het er die 2 weken van genomen om iig de Char's die ik wil spelen (Raid/M+ main, m+ tank voor een m+group en evoker voor erbij) zo goed mogelijk voor te bereiden en dat is redelijk goed gelukt.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-02-2024
Mochten er overigens nog mensen zijn die op Tarren Mill zitten en een leuke raiding guild zoeken.
Wij zijn een groep Nederlanders met een flinke bak ervaring en zijn momenteel een guild aan het bouwen.

Doen vooral Mythics nu en willen direct beginnen met de raid. Overigens zal de guild niet Nederland blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftace
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
alexsdam schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:21:
Mochten er overigens nog mensen zijn die op Tarren Mill zitten en een leuke raiding guild zoeken.
Wij zijn een groep Nederlanders met een flinke bak ervaring en zijn momenteel een guild aan het bouwen.

Doen vooral Mythics nu en willen direct beginnen met de raid. Overigens zal de guild niet Nederland blijven.
Kan wel keer meerennen met jullie als je te weinig man hebt, zit op andere server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
Ja, hebben momenteel een groep van een stuk of 10.
Druk aan het recruiten maar mensen vinden een nieuwe guild vaak te spannend ofzo.

Maar hebben in Shadowlands en ervoor vrijwel altijd tot minimaal 60% van de mythic raid bosses gecleared.
Iedereen zit wel al tussen de 370-385 dus moet goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:18
Zit er een limiet op het aantal orders die je kunt fillen voor anderen? Zat bij public orders eens te kijken wie wat nodig had, maar zag dat er nauwelijks iets op staat. Kan me voorstellen dat mensen 24/7 die orders campen en proberen te snipen voor de commission.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Vraag me toch af wanneer Blizzard het guild systeem is volledig om gaat gooien. Merk dat het me weerhoud van guild joinen omdat ik zo druk ben met mijn alts levelen.

Ze moeten gewoon is zelfde gaan doen als in guild wars 2. Gewoon mogelijkheid hebben om meerdere guild’s te joinen maar 1 actief te hebben. Scheelt zoveel als je meerdere characters hebt.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
x3rius schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:49:
Zit er een limiet op het aantal orders die je kunt fillen voor anderen? Zat bij public orders eens te kijken wie wat nodig had, maar zag dat er nauwelijks iets op staat. Kan me voorstellen dat mensen 24/7 die orders campen en proberen te snipen voor de commission.
Ja word echt zwaar gesniped. maar volgens mij heb je idd een limiet van 20 per dag.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Nieuwe feature aangekondigd voor WoW: de Trading Post.
https://worldofwarcraft.c...roducing-the-trading-post

Verdien met maandelijke activiteiten currency waarmee je cosmetic transmogs, pets, en mounts kunt kopen.

Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/content_entry_media/XRXVEO0S585Y1670826120823.png
Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/content_entry_media/5QSH8KA2QTA01670826120883.png

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
x3rius schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:49:
Je begint met 20 public orders en dat is ook meteen de Max. Als je ze allemaal verbrand hebt krijg je er per dag 5 work orders bij. Dus gunstigste om op de hoge commissies in te zetten ja. Of items die een first craft bij jou opleveren voor extra knowledge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:38:
Nieuwe feature aangekondigd voor WoW: de Trading Post.
https://worldofwarcraft.c...roducing-the-trading-post

Verdien met maandelijke activiteiten currency waarmee je cosmetic transmogs, pets, en mounts kunt kopen.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Omg sick! ik ben direct opzoek gegaan naar een adder onder het gras maar kan het nog niet vinden eigenlijk.

Vermoed dat het addertje is dat ze gewoon willen dat je elke maand terug komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:22:
[...]

Omg sick! ik ben direct opzoek gegaan naar een adder onder het gras maar kan het nog niet vinden eigenlijk.

Vermoed dat het addertje is dat ze gewoon willen dat je elke maand terug komt :P
Ik vermoed dat het addertje is dat je kweenie hoeveel maanden bezig bent voordat je genoeg currency hebt voor een mount ofzo.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:23:
[...]

Ik vermoed dat het addertje is dat je kweenie hoeveel maanden bezig bent voordat je genoeg currency hebt voor een mount ofzo.
Ja maar dat vind ik echt niet erg. zolang het allemaal in game te halen is.
Niet meer store mounts etc etc. Laat mij maar lekker 3 maanden grinden voor een mount waarschijnlijk doe ik er zelf dan ruim een jaar over :P maar tenminste voelt het dan goed als je die mount hebt uiteindelijk.

Moet natuurlijk blijken hoe het geïmplementeerd word maar het idee vind ik heel tof. hoe meer ingame content wat niet mandatory is hoe beter gewoon :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 12-12-2022 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Mount valt mee. Er staat in de screenshot een mount voor 900 coins. Je zou 500 per maand kunnen halen door in te loggen en naar de trading post te gaan. En nog eens 500 door activiteiten te doen. Dus met 1 maand heb je zo’n mount binnen. Als de prijzen niet omhoog gaan.

Ik vind het wel een goede toevoeging als je hiermee toch items kan krijgen die normaal in de store staan. Grinden of niet

[ Voor 18% gewijzigd door Metian op 12-12-2022 20:38 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Trading Post will also include cosmetics from promotions that are no longer available

Swift spectral tiger incoming?? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ricmaniac schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:52:
The Trading Post will also include cosmetics from promotions that are no longer available

dat gaan ze echt NOOIT doen een trading card game item gratis weg geven

ow wacht :+

leuke feature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Ricmaniac schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:52:

Zou leuk zijn, zolang het de magic rooster maar niet is!!! (Die heb ik :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ik heb dikwijls moeite om mijn fury warrior te positioneren.
Een halve seconde out of range staan van je target = dps ruined.

Dus
- eerst doorhebben dat je effectief te ver staat - of je staat met je rug naar je target
- dan zien WAT nu precies je target is en deze target situeren op het speelveld
- dan zien waar jij daar tegenover staat en hoe je jezelf moet repositioneren

Doe dit allemaal, en constant, terwijl er 5 vijanden op je scherm staan (op dezelfde 2 vierkante meter), terwijl je je eigen spells zit te managen, terwijl je scherm ontploft van de spells van je party members, en terwijl je damage moet ontwijken én nog wel vanalles.

Dusja, opnieuw, hoe lossen andere melee spelers dit op?
Ik heb plater addon geinstalleerd... maar die plates zijn nog groter dan die van blizzard en nemen dus nog meer van mijn overzicht weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 09:48
SideShow schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:05:

Dus
- eerst doorhebben dat je effectief te ver staat - of je staat met je rug naar je target

Doe dit allemaal, en constant, terwijl er 5 vijanden op je scherm staan (op dezelfde 2 vierkante meter), terwijl je je eigen spells zit te managen, terwijl je scherm ontploft van de spells van je party members, en terwijl je damage moet ontwijken én nog wel vanalles.

Ik heb plater addon geinstalleerd... maar die plates zijn nog groter dan die van blizzard en nemen dus nog meer van mijn overzicht weg...
Moet zeggen dat ik hier minder last van heb. Key binds ken ik allemaal uit m'n hoofd, dus daar hoef ik niet over na te denken. verder kijk ik alleen waar ik sta en waar mijn target staat. Kan best begrijpen dat dit overzichtelijk word als je ook nog naar je iegen proccs / cooldowns / skills moet kijken. Denk dat dit met ervaring wel wat af zal nemen, gewoon lekker door blijven gaan en dan komt het vast wel goed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vannacht start een nieuwe Twitch drop.
Je kunt de Perpetual Purple Firework toy bemachtigen dit keer.

Je moet daarvoor wel naar een Race to World First streamer kijken. Niet alle WoW streamer vallen daaronder. Hier staat een lijst met een namen die de drop wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online

Dus

Gewoon meer melee spelen, denk niet dat er veel meer dan dat is.
Je went er vanzelf aan, Platter kan je qua size instellen dus daar zou je nog in kunnen verdiepen (gebruik zelf geen platter maar KuiNameplates)

[ Voor 69% gewijzigd door Derr_Hans op 13-12-2022 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rahd
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-09 08:40

Dus

Haha dit is altijd leuk als je meer caster speelt, nou leuk voor mij 8)7 (niet echt :-( ),omdat er elke keer staat target is behind you of zoiets, want als ik op me melee characters zit is dat altijd zo en dat al bijna jaren.
Kan er niks aan doen, want soms zie ik t ook niet wie waar is...

Grappige is dat mijn warrior mijn aller aller eerste character was en daarmee ging ik,( de noob), als TANK raiden, of laat mij t beter zeggen, zo'n 17 jaar geleden waren er weinig(vrouwelijke) tanks, dus mocht ik mee in raids van vroeger, zoals in Naxxramas Kel'Thuzad boss, omdat er weinig tanks heel laat nog wow speelden.

Lachen als ik op ventrilo iets zei waar de dps moest gaan of zo, ja ja vrouwen kunne erg bossy }) zijn hahaha.. ach de goede ouwe tijd, ik mis t zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zometeen de raid doen :D

Ben heel benieuwd. Gaan er met de guild lekker blind in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Ricmaniac schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:03:

Veel plezier. Heh ik ben net 70 geworden. Maar ik ga deze keer niet haasten om raid-ready te zijn. Ik ga lekker op een ontdekkingstocht.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

• Metian

Metian

Snert is vies

Ricmaniac schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:03:

Zou het niet blind doen, wordt lastig dan hoor zo'n raid. :o :+

Rupsen, Rapsen.

Metian schreef op donderdag 15 december 2022 @ 06:23:
[...]

Zou het niet blind doen, wordt lastig dan hoor zo'n raid. :o :+
Klopt was het ook maar was wel leuk. Zit in een casual guild dus we zijn geen metaslaves en hebben geen grudges op elkaar als er fuckops worden gemaakt.

De eerste 3 bosses toch gehaald.

Maar vanaf aankomende maandag gaan we wel serieuzer hoor. Dit was gewoon een intro avond zeg maar :P
Dan word er wel verwacht dat je in ieder geval de mechanics kent.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 19:41
Ik ga het vanavond wel zien. Gisteren ivm met mensen die WK wilde kijken geen raid gehad.
Zelf tot+7 in M+ gekomen, kan denk ik nog wel wat hoger maar op zich helemaal nog zo slecht nog niet.
Moet alleen even kijken wanneer ik het beste cooldowns kan gebruiken, is nog een beetje afwachten enzo. Maar sommige dingen deden echt al behoorlijk zeer, magoed het is nog maar het begin van het seizoen. Ik zie wel hoe ver ik ga pushen.

• alexsdam
Gisteravond een begin gemaakt op normal met een compleet nieuwe guild.
Gisteren ook pas rondgekomen wat roster betreft.

Uiteindelijk met 18 man aan de raid begonnen.
Eranog had 1 shot nodig, simpele mechanics en weinig coordinatie nodig.
Daarna doorgegaan naar The Primal Council. Had iets meer nodig maar na 2 wipes bij de 3e ronde neer gegaan.
Dathea Ascended was een stuk lastiger met zo'n grote groep. Aantal mensen bleven dezelfde fouten maken door of niet snel genoed naar het midden te komen en van platform af geknald te worden of met de lightning debuff over anderen heen te rennen.
Uiteindelijk een uurtje geduurd om neer te krijgen.

Eind van de raid nog 2 pogingen gedaan op Terros, kregen hem tot 8% maar moesten helaas stoppen gezien het al 23 uur was.

Moet zeggen, vond de bosses leuk. Gelukkig niet zo simpel als Shadowlands op normal was.

• Metian

Metian

Snert is vies

Ricmaniac schreef op donderdag 15 december 2022 @ 08:50:
[...]

Klopt was het ook maar was wel leuk. Zit in een casual guild dus we zijn geen metaslaves en hebben geen grudges op elkaar als er fuckops worden gemaakt.

De eerste 3 bosses toch gehaald.

Maar vanaf aankomende maandag gaan we wel serieuzer hoor. Dit was gewoon een intro avond zeg maar :P
Dan word er vel verwacht dat je in ieder geval de mechanics kent.
Lekker bezig, mooie tijden dat raiden. Ik heb het met WoTLK veel raiding gedaan, tegenwoordig helaas niet veel tijd meer voor. Bleef toch mooi om voor die tijd even goed alles door te lezen om de beste strat te hebben met de Guild.. en dan toch mensen die in het vuur staan.. :+

Rupsen, Rapsen.

De initial parses zijn binnen van de Heroic raid.
zijn ong 200 kills dus zeg lang niet alles maar toch.

Ik vind het echt mooi hoe veel tier lists hiermee eigenlijk zooo niets zeggen zijn gebleken die pre-launch uit kwamen XD

MM hunter is een goed voorbeeld. zou stuk onderaan staan maar ingame merkte ik al in dungeons enzo dat ze het echt hartstikke goed doen. Nou dat blijkt dus =p

Maargoed ook deze hele lijst kan natuurlijk volgende week weer anders zijn door blizzard of gear / set bonussen etc.

Laat nooit je keuzes van zo'n lijstje af hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woeAl6sSHPIcK-PWhsDRF_IC4w0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3GuNCedUJr2PPXJBNIx9h7Og.png?f=fotoalbum_large

• Akaendra
Ach, ik speel al jaren niets anders dan destruction warlock. Dan kom je van bottom of the barrel naar flavour of the month wel een paar keer tegen over alle expansions heen. Geeft vooral voor mij aan dat het devteam totaal geen idee heeft wat het moet doen om alles te balanceren zonder dat ze meteen met grote percentages gaan gooien (zoals in bijv shadowlands waar destrolocks echt 3 keer in korte tijd gewoon echt een flat out damage boost kregen op zowat alle skills)
Heb ook niet echt het idee dat er nog class leaders zijn die echt weten hoe een bepaalde class speelt en voelt en dat is ook te bemerken.

• Metian

Metian

Snert is vies

Akaendra schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:18:
Ach, ik speel al jaren niets anders dan destruction warlock. Dan kom je van bottom of the barrel naar flavour of the month wel een paar keer tegen over alle expansions heen. Geeft vooral voor mij aan dat het devteam totaal geen idee heeft wat het moet doen om alles te balanceren zonder dat ze meteen met grote percentages gaan gooien (zoals in bijv shadowlands waar destrolocks echt 3 keer in korte tijd gewoon echt een flat out damage boost kregen op zowat alle skills)
Heb ook niet echt het idee dat er nog class leaders zijn die echt weten hoe een bepaalde class speelt en voelt en dat is ook te bemerken.
Ergens heb ik ook wel het idee dat het komt door een zee aan skills.
Elke skill en combinatie geeft weer andere waardes. Daarbij nog de buffs etc. die meewerken.

Ik wil ook echt niet in de schoenen staan van mensen bij Blizzard om dit in te regelen en uit te rekenen / zoeken en wat nog meer. :/

Rupsen, Rapsen.

• Kreekje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 20:36
Nevermind. :)

[ Voor 95% gewijzigd door Kreekje op 15-12-2022 16:17 ]

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

joker1977

Tweakert

Metian schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:32:
[...]

Ergens heb ik ook wel het idee dat het komt door een zee aan skills.
Elke skill en combinatie geeft weer andere waardes. Daarbij nog de buffs etc. die meewerken.

Ik wil ook echt niet in de schoenen staan van mensen bij Blizzard om dit in te regelen en uit te rekenen / zoeken en wat nog meer. :/
Klopt ook.. Het was me al wel opgevallen dat rogues redelijk ver boven mijn warrior (fury) zaten qua DPS. Op zich is dat niet heel erg, maar als je 'matige' spelers met een significant lager iLvL je voorbij ziet stomen dan weet je dat het nog niet helemaal gebalanceerd is.

geeft niks - komt "vanzelf" goed (of beter). En omdat het voor mij geen PvP maar PvE game is, helpt die rogue mij ook die boss omver te duwen dus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zal wel een goeie deal hebben gekregen denk ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blizz: "Chris kom terug, alsjeblieft?!?!!?! De game wordt een puinhoop zonder jou. ;( :'( :-( :/ "
Chris Metzen: " (8> "

World of Warcraft is gered _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Zeror op 16-12-2022 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:19
Iemand ergens een goede guide voor wat te doen na level 70 te zijn ? IK heb momenteel zo bizar veel questen open staan dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Welke profs raden jullie aan voor een DK ? Heb momenteel twee gathering profs, maar wil er 1 dumpen. Dacht zelf aan Mining en BS of Herba en Alchemist. Wil er voor me DK wat aan hebben + wat gold aan verdienen. Laatste is niet heel belangrijk aangezien ik al 1.5mil te besteden heb dus kan voorlopig vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Traeces schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:23:
Iemand ergens een goede guide voor wat te doen na level 70 te zijn ? IK heb momenteel zo bizar veel questen open staan dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Welke profs raden jullie aan voor een DK ? Heb momenteel twee gathering profs, maar wil er 1 dumpen. Dacht zelf aan Mining en BS of Herba en Alchemist. Wil er voor me DK wat aan hebben + wat gold aan verdienen. Laatste is niet heel belangrijk aangezien ik al 1.5mil te besteden heb dus kan voorlopig vooruit.
Het was allemaal best een beetje "veel" ook voor mij toen ik 70 werd. Wat ik heb gedaan:

* Alle Dragonriding Glyphs verzamelen; zodat je (veel) sneller en comfortabeler door de wereld kan reizen. Dat lijkt me prio #1

* Campaign afmaken

* Alle side-quests doen (Sojourner of Waking Shores / Azure Span etc etc)

* Cobalt Assembly reputation-farm tot High zodat je de leuke iLvL ring kan kopen

* Community Soup Event doen

* Obsidian Assault Black Wing (even exacte naam kwijt) waar je een siege op de black castle oid. moet doen event

Daarnaast dungeons wanneer je zin hebt. Lijkt me dat je dan al een beste pot "te doen" hebt. Ik heb dit gedaan om een beetje raid-klaar te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Heb je eindelijk je class/spec gevonden, lees je in de ptr patch notes dat heel je specc weer naar de ratten word geholpen... ik snap blizzard af en toe niet hoor. hebben ze na zoveel jaar eindelijk feral en een leuke specc veranderd, gaan ze alle bleeds weer nerfen en terug naar de shadowlands feral.

Iemand nog aanraders voor andere classes ? denk dat ik dan maar meteen helemaal van druid af stap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Daradius schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:22:
Heb je eindelijk je class/spec gevonden, lees je in de ptr patch notes dat heel je specc weer naar de ratten word geholpen... ik snap blizzard af en toe niet hoor. hebben ze na zoveel jaar eindelijk feral en een leuke specc veranderd, gaan ze alle bleeds weer nerfen en terug naar de shadowlands feral.

Iemand nog aanraders voor andere classes ? denk dat ik dan maar meteen helemaal van druid af stap.
Volgens mij ben je wel iets aan het overdrijven. Ze hebben de tree een redesign gegeven om idiote situaties te voorkomen waar je bv. Berserk niet neemt, maar wel Improved Berserk. Dan is het dus mogelijk om punten te gooien in iets wat 'niks doet'.

Die nerf die je beschrijft (vermoedelijk refereer je naar Swipe and Brutal slash damage reduced by 50%) is daar een onderdeel van en is gewoon gecompenseerd door "New talent: Improved Swipe increases Swipe and Brutal Slash damage by 100% (restoring 10.0.2 values)".

Of misschien bedoel je iets anders? Er is idd. een Bleed-nerf voor Rip en Rake maar dat is voornamelijk om de idiote AoE-situatie recht te trekken waar je enkel Primal Wrath spamt als finisher voor AoE. Ik kan me voorstellen dat Blizzard toch iets meer opties wil geven daarin...

[ Voor 11% gewijzigd door joker1977 op 16-12-2022 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
joker1977 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:34:
[...]

Volgens mij ben je wel iets aan het overdrijven. Ze hebben de tree een redesign gegeven om idiote situaties te voorkomen waar je bv. Berserk niet neemt, maar wel Improved Berserk. Dan is het dus mogelijk om punten te gooien in iets wat 'niks doet'.

Die nerf die je beschrijft (vermoedelijk refereer je naar Swipe and Brutal slash damage reduced by 50%) is daar een onderdeel van en is gewoon gecompenseerd door "New talent: Improved Swipe increases Swipe and Brutal Slash damage by 100% (restoring 10.0.2 values)".

Of misschien bedoel je iets anders? Er is idd. een Bleed-nerf voor Rip en Rake maar dat is voornamelijk om de idiote AoE-situatie recht te trekken waar je enkel Primal Wrath spamt als finisher voor AoE. Ik kan me voorstellen dat Blizzard toch iets meer opties wil geven daarin...
Het gaat meer om het feit dat ze wat cruciale talent combinaties er compleet uit halen (vooral pvp related), bleed damage omlaag gooien op bepaalde talents, en je eigenlijkw eer een beetje terug forceren naar de goede oude fericious bite builds :r . eingelijk dus weer de slechtere versie van een assasination rogue. Dit is het probleem waar ze in shadowlands ook mee zaten.

ik baal er gewoon van dat de leuke bleed build die nu redelijk goed is, daarlijk weer zal gaan under performen ten opzichte van die zaaie ferocious bite build. ik was niet voor niets van mijn feral af gestapt in shadowlands.

[ Voor 7% gewijzigd door Daradius op 16-12-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Daradius schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:43:
[...]

Het gaat meer om het feit dat ze wat cruciale talent combinaties er compleet uit halen (vooral pvp related), bleed damage omlaag gooien op bepaalde talents, en je eigenlijkw eer een beetje terug forceren naar de goede oude fericious bite builds :r . eingelijk dus weer de slechtere versie van een assasination rogue. Dit is het probleem waar ze in shadowlands ook mee zaten.

ik baal er gewoon van dat de leuke bleed build die nu redelijk goed is, daarlijk weer zal gaan under performen ten opzichte van die zaaie ferocious bite build. ik was niet voor niets van mijn feral af gestapt in shadowlands.
Ah, ik speel zelf geen Feral (meer) dus ik weet niet van de hoed en de rand hoe het deze expansion zit. Ik snap de frustratie - dit soort veranderingen kunnen ze beter vóór de release doen, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daradius schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:22:

De ratten in geholpen is heeeel overdreven haha. Feral was gewoon echt te sterk maar is nog steeds erg goed.

Maar wil je een leuke class die een beetje lijkt op feral. ga dan Rogue :) al 14 jaar ofzo mijn class en vermaak me nu ook in dragonflight hier weer super mee. De APM is wel heeel hoog momenteel (voor outlaw spec althans)

EDIT: Sorry ik had niet door dat er nieuwe patch notes waren voor de PTR. Dat zijn wel heeeeel veel changes voor druid ja XD jesus.

Maar verwacht niet dat ze gelijk hierdoor weer bottom dps staan hoor.

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 16-12-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Ricmaniac schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:33:
[...]

De ratten in geholpen is heeeel overdreven haha. Feral was gewoon echt te sterk maar is nog steeds erg goed.

Maar wil je een leuke class die een beetje lijkt op feral. ga dan Rogue :) al 14 jaar ofzo mijn class en vermaak me nu ook in dragonflight hier weer super mee. De APM is wel heeel hoog momenteel (voor outlaw spec althans)
Ok misschie nis naar de ratten wel een beetje overdreven, maar waar komen de nerf ideeen vandaan, en hoezo is feral te sterk ? als je de lijst bekijkt me top het moment de beste dps speccs op basis van de raid clears van de afgelopen dagen. dan staat feral duidelijk in de bottom 30% en 3 rogue speccs op nummer 1 2 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
joker1977 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:49:
[...]

Het was allemaal best een beetje "veel" ook voor mij toen ik 70 werd. Wat ik heb gedaan:

* Alle Dragonriding Glyphs verzamelen; zodat je (veel) sneller en comfortabeler door de wereld kan reizen. Dat lijkt me prio #1

* Campaign afmaken

* Alle side-quests doen (Sojourner of Waking Shores / Azure Span etc etc)

* Cobalt Assembly reputation-farm tot High zodat je de leuke iLvL ring kan kopen

* Community Soup Event doen

* Obsidian Assault Black Wing (even exacte naam kwijt) waar je een siege op de black castle oid. moet doen event

Daarnaast dungeons wanneer je zin hebt. Lijkt me dat je dan al een beste pot "te doen" hebt. Ik heb dit gedaan om een beetje raid-klaar te zijn :)
Wat een pokke werk die Cobalt Assembly , je krijgt amper rep voor die kills :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Traeces schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:08:
[...]

Wat een pokke werk die Cobalt Assembly , je krijgt amper rep voor die kills :+
Die shit looten is ook niet de moeite waard - ze droppen ook niks zinvols !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Hoe zit het trouwens met die reputation van Wrathion ? moet je alleen zijn reputation omhoog halen om de neck en cloak te kunnen kopen ? of moet je ze nou allebei omhoog halen, ik lees namelijk verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
joker1977 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:20:
[...]

Die shit looten is ook niet de moeite waard - ze droppen ook niks zinvols !
Die elites droppen rep badges van 15 en 30 toch ? Daarom moest ik ze killen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
joker1977 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:49:
[...]

Dat heb ik eigenlijk direct gedaan toen ik kon dragonriden. Het vliegen zonder is vooral vervelend, en het is zo gepiept, en je ziet gelijk het gebied een beetje. :)

Heb zelf verder vooral de questlines zoveel mogelijk afgerond en ben nu eigenlijk meer bezig met content uit oude expansions (vooral BFA en Thorgast) door te werken aangezien ik dat nog niet gedaan heb. Had eigenlijk niet zo'n behoefte aan dailies en wq's voor 100 rep per quest namelijk.

Iedere week even de weeklies meepakken en regelmatig even checken of er nog wq's zijn die een gear-upgrade geven en verder vind ik het voorlopig wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Traeces schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:36:
[...]

Ja het was een beetje sarcastisch bedoelde opmerking, omdat je normaliter de rep krijgt bij killen en hier bij looten :)

Ik vond de rep supersnel gaan, ik had in minder dan een uur de boel op High ("revered") voor die ringen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Daradius schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:32:
Hoe zit het trouwens met die reputation van Wrathion ? moet je alleen zijn reputation omhoog halen om de neck en cloak te kunnen kopen ? of moet je ze nou allebei omhoog halen, ik lees namelijk verschillende dingen.
neck en cloak kun je gewoon halen met of sabellian of wrathion, hoef je niet beide voor te doen.
Zijn ook precies dezelfde op de vendors ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Gaius schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:04:
[...]

Dat heb ik eigenlijk direct gedaan toen ik kon dragonriden. Het vliegen zonder is vooral vervelend, en het is zo gepiept, en je ziet gelijk het gebied een beetje. :)

Heb zelf verder vooral de questlines zoveel mogelijk afgerond en ben nu eigenlijk meer bezig met content uit oude expansions (vooral BFA en Thorgast) door te werken aangezien ik dat nog niet gedaan heb. Had eigenlijk niet zo'n behoefte aan dailies en wq's voor 100 rep per quest namelijk.

Iedere week even de weeklies meepakken en regelmatig even checken of er nog wq's zijn die een gear-upgrade geven en verder vind ik het voorlopig wel prima.
Dit is echt een must! Zodra je dragonriding binnen hebt gelijk alle glyphs binnenharken.
Waarom? Voordelen tijdens het levelen, maar ook het feit dat het account wide is. Je hoeft die glyphs maar 1 keer te halen en daarna kan je het gebruiken voor alle alts :>

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
Of ik ben gek aan het worden of wow ziet me wapens niet goed.

Speel voor het eerst enhancement shaman en heb gewoon 2x one hander vast. Maar wow blijft aangeven bij lava lash en storm strike requires one handed melee weapon. En kan die attacks niet gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wh8Wv1us4xN6NaCzZeS9ap7crnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9jLSk9ckbzt3il8jFr0V4Zs.jpg?f=fotoalbum_large

Doe ik nou iets fout ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:39
Traeces schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:33:
Of ik ben gek aan het worden of wow ziet me wapens niet goed.

Speel voor het eerst enhancement shaman en heb gewoon 2x one hander vast. Maar wow blijft aangeven bij lava lash en storm strike requires one handed melee weapon. En kan die attacks niet gebruiken.

[Afbeelding]

Doe ik nou iets fout ?
Dit komt omdat je een (agility) dagger vast hebt. Dit is niet duidelijk door Blizzard ingame kenbaar gemaakt.
Enh shamans KUNNEN daggers gebruiken, je kunt hem zelfs enchanten maar je kan dus geen abilities gebruiken. Blijkbaar is het geen 'prefered' weapon, zoals ook in de guide staat van Blizzard zelf.
Duidelijk? Nee absoluut niet. Slaat eigenlijk nergens op, maarja so be it.

Waarschijnlijk als je de wapens omdraait kun je wel met je offhand attacken met lava lash ;)

Even een ander wapen vinden dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
Dutchy007 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:48:
[...]

Dit komt omdat je een (agility) dagger vast hebt. Dit is niet duidelijk door Blizzard ingame kenbaar gemaakt.
Enh shamans KUNNEN daggers gebruiken, je kunt hem zelfs enchanten maar je kan dus geen abilities gebruiken. Blijkbaar is het geen 'prefered' weapon, zoals ook in de guide staat van Blizzard zelf.
Duidelijk? Nee absoluut niet. Slaat eigenlijk nergens op, maarja so be it.

Waarschijnlijk als je de wapens omdraait kun je wel met je offhand attacken met lava lash ;)

Even een ander wapen vinden dus...
Duidelijk verhaal thx, snapt er al geen hol van.

Maar even elemental levelen en opzoek naar een ander wapen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor wie interesse heeft, je kunt je nu aanmelden voor de WoW Community Council.

https://us.forums.blizzar...community-council/1450642

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
Even dubbel-check, maar er is geen enkele reden om blue honor gear te kiezen in dragonflight aangezien war-mode gear met set-bonuses komt?

Oftewel, blue honor gear voor de rings, trinkets, neck slots en overige slots met war-mode gear om te beginnen?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een issue...

Aan het einde van een mythic dungeon als de chest geloot wordt dan krijg je zo'n window met alle loot daarin die iedereen geloot heeft. Als ik daaroverheen hover met mijn muis dan krijg ik massive FPS drop.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

JeroenNietDoen schreef op zondag 18 december 2022 @ 20:57:
Ik heb een issue...

Aan het einde van een mythic dungeon als de chest geloot wordt dan krijg je zo'n window met alle loot daarin die iedereen geloot heeft. Als ik daaroverheen hover met mijn muis dan krijg ik massive FPS drop.

Iemand enig idee?
Alle addons uitschakelen en nog is proberen. Dikke kans dat het hier in zit.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JeroenNietDoen schreef op zondag 18 december 2022 @ 20:57:
Ik heb een issue...

Iemand enig idee?
Als je Weakaura's gebruikt zou ik daar mee beginnen, out of date WA's veroorzaken dit soort gedrag vaak (en dan bedoel ik niet alleen de addon, het kan ook een individuele WA zijn die code gebruikt die niet meer supported is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op zondag 18 december 2022 @ 23:04:
[...]

Als je Weakaura's gebruikt zou ik daar mee beginnen, out of date WA's veroorzaken dit soort gedrag vaak (en dan bedoel ik niet alleen de addon, het kan ook een individuele WA zijn die code gebruikt die niet meer supported is).
Heb vanwege nieuwe PC, 5800X3D en 6800XT, fresh install. Alle addons en WAs zijn dus nieuw opgehaald en ik let er altijd wel op dat het up-to-date is. Ook heb ik niet zo bijzonder veel addons trouwens. DBM, Details, WA, WQ tracker en postal.

Ik draai ook geen ElvUI meer, maar ik weet niet of dat zo blijft. Hoewel er veel aan de default UI aangepast kan worden is dat nog niet alles. Chatframe, menu/bag bar. Of een actionbar laten reageren op een mouseover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JeroenNietDoen Dat een WA opnieuw opgehaald is, wil niet zeggen dat deze ook OK is.
Als jij een up-to-date WA ophaalt die in SL:/ BFA of Legion gemaakt is, kan je gemakkelijk tegen dit soort zaken aanlopen.
Ik had zelf ook zoiets in de DF prepatch, ook gestutten bij bepaalde acties, bleek veroorzaakt te worden door een Legon WA om AP tokens clickbaar te maken. Die WA was gewoon 'up-to-date', want het was de laatste versie. Maar toch gaf deze problemen vanwege de leeftijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexsdam
Traeces schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:36:
[...]

Vergeet niet dat je naar 1 van die npc's bij de quartermaster een "power" kan kopen voor 30% extra rep.
Deed er zelf ongeveer 1,5uur over om alle rep te grinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennism schreef op maandag 19 december 2022 @ 08:01:
@JeroenNietDoen Dat een WA opnieuw opgehaald is, wil niet zeggen dat deze ook OK is.
Als jij een up-to-date WA ophaalt die in SL:/ BFA of Legion gemaakt is, kan je gemakkelijk tegen dit soort zaken aanlopen.
Ik had zelf ook zoiets in de DF prepatch, ook gestutten bij bepaalde acties, bleek veroorzaakt te worden door een Legon WA om AP tokens clickbaar te maken. Die WA was gewoon 'up-to-date', want het was de laatste versie. Maar toch gaf deze problemen vanwege de leeftijd :)
Het wordt echt tijd dat Curseforge onderscheid gaat maken tussen up-to-date (latest addon version) en up-to-date aan de gameversie. Alleen daar al mee, kunnen vele issues, LUA errors, etc.. voorkomen worden.

Zo. Even als suggestie ingestuurd:
https://curseforge-ideas.overwolf.com/ideas/CF-I-3647

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 19-12-2022 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Laatst online: 21:05

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Zijn hier mensen de World First-race aan het volgen tussen met name Echo en Legion? Ik vind dit onverwacht leuk om te volgen op Twitch, ondanks dat ik zelf niet meer raid en/of überhaupt speel. Het is een beetje alsof je wel de lusten hebt, maar niet de lasten -- niet dat ik ooit in een World First-guild heb gezeten, maar ik heb wel een poos serieus endgame gedaan in een top-3 guild op de server. Het genot van wipe nights gevolgd door de first kill <3

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
alexsdam schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:09:
[...]

Vergeet niet dat je naar 1 van die npc's bij de quartermaster een "power" kan kopen voor 30% extra rep.
Deed er zelf ongeveer 1,5uur over om alle rep te grinden.
Thx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Klauwhamer Ik denk dat je Liquid bedoelt :P

Ik kijk zelf deze races ook altijd wel, gisteravond was het even echt 'spannend' toen Echo en Liquid beide de 7de boss op +-1% hadden en ieder dus op welk moment dan ook de WF voor die boss kon behalen. Ik was dan ook aan het 'zappen' tussen beide events en had het gelukt dat ik zowel de kill van Liquid als die van Echo vrij kort na elkaar meepakte op beide hun events.

Nu enkel de laatste boss nog, hoop dat de boss de reset overleeft en pas tegen het weekend aan down gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Ik word denk ik te oud voor endgame. Raiden vind ik saai, M+ vind ik wel mooi maar stoor me echt aan mensen die geen idee hebben wat ze doen. Ben nu maar een alt aan het lvlen en kom over 3-5 weken wel terug om wat M+ te rennen op m’n main als mensen aan de dungeons gewend zijn.

Tooltip met ‘jumping removes stacks’. 2 dps staan stil. Ik heal ze uiteraard niet (anders leren ze het nooit). Boos dat ze worden, leg het ze uit… Weigeren te springen, doeiiii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
Gisteren de 2e raid avond gehad. Nu op 6/7 normal.
Paar trys gehad op Raszageth maar 20 minuutjes was niet genoeg. Volgende week proberen de 6 bosses op 1 avond te doen zodat wij aan HC kunnen beginnen.
M+ gaat prima hier, spelen met een vaste groep vrienden, soms aangevuld met 1 random.+9 timed is tot nog toe m'n beste run.
Vanavond een 10 doen voor Vault reward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
ik zou eigenlijk wel willen raiden, maar mijn guild is zwaar onderbemand. Daarnaast heb ik als docent extreme pieken en dalen in werkdruk en dus lastig om me vast te leggen om bijv iedere woe en zaterdag te raiden....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_T schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:45:
ik zou eigenlijk wel willen raiden, maar mijn guild is zwaar onderbemand. Daarnaast heb ik als docent extreme pieken en dalen in werkdruk en dus lastig om me vast te leggen om bijv iedere woe en zaterdag te raiden....
Ben je daar juist als docent niet redelijk vrij is? Een kennis van me, wil vanwege een sociale activiteit altijd op woensdag avond 'vrij' zijn (lees niets voor school moeten doen) en krijgt dat op soms de examen periode na eigenlijk vrij goed voorelkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Dennism schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:58:
[...]

Ben je daar juist als docent niet redelijk vrij is? Een kennis van me, wil vanwege een sociale activiteit altijd op woensdag avond 'vrij' zijn (lees niets voor school moeten doen) en krijgt dat op soms de examen periode na eigenlijk vrij goed voorelkaar.
momenteel sectievoorzitter en de sectie valt om :X (1 persoon moest gedotterd worden, 1 persoon krijgt nieuwe knie, 1 persoon overspannen, 1 persoon nam ontslag). Dus momenteel even stress :X

Verder geef ik wiskunde, dus moet ik bijzonder veel toetsjes geven om die kids überhaupt aan de gang te houden... en dus veel nakijkwerk.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
Lord_T schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:45:
@Diigii heeft daar wel een moeie guild voor op Stormscale Horde (heel casual, als je er een keer niet ben met raids dan maakt dat ook niet super veel uit!) Raiden op dinsdag en donderdag volgens mij :)

(zelf even op Silvermoon alliance bezig omdat een maat van me weer begonnen is, als ik daar me char een beetje op een leuk niveau heb begin ik ook weer op stormscale)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexsdam schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:41:
Gisteren de 2e raid avond gehad. Nu op 6/7 normal.
Same en wij kwamen niet verder dan 3/8 :P

Lackte gewoon mensen met DPS.
mages die frost spelen met 374 ilvl maar niet eens 16k poppen en vertikken om Arcane te willen gaan in een DPS fight. 2 Balance druids die hele rotation gewoon niet goed doen en onder de tanks staan qua dps.

Laat nou net die 3e boss een pure DPS check zijn. Mechanics waren het probleem niet.
DPS werd wel beter naar mate we het vaker geprobeerd hadden en de movement automatisme werd.
2x tot onder de 1% gekregen voordat de wipe mechanic kwam.
beste pull was 0.16% dat voelde erg zuur.

Maarja je wilt er graag wat van zeggen in ieder geval van de laagste DPS'ers maarja ik zint in een Social/ casual guild en die hebben er geen haast bij dus kan er niet veel van zeggen :P Maar het triggerde mij wel een beetje.

Wel uiteraard de vriendelijke tip gegeven om weer even rotations door te nemen etc

Mogelijk als ik vanavond de tijd vind ga ik hem toch proberen te Puggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:44
Echt onbeschoft om een raid te joinen als je niet eens een klein beetje prepare bent...
Zou daar ook weinig plezier uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
Ricmaniac schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:42:
[...]

Same en wij kwamen niet verder dan 3/8 :P

Lackte gewoon mensen met DPS.
mages die frost spelen met 374 ilvl maar niet eens 16k poppen en vertikken om Arcane te willen gaan in een DPS fight. 2 Balance druids die hele rotation gewoon niet goed doen en onder de tanks staan qua dps.

Laat nou net die 3e boss een pure DPS check zijn. Mechanics waren het probleem niet.
DPS werd wel beter naar mate we het vaker geprobeerd hadden en de movement automatisme werd.
2x tot onder de 1% gekregen voordat de wipe mechanic kwam.
beste pull was 0.16% dat voelde erg zuur.

Maarja je wilt er graag wat van zeggen in ieder geval van de laagste DPS'ers maarja ik zint in een Social/ casual guild en die hebben er geen haast bij dus kan er niet veel van zeggen :P Maar het triggerde mij wel een beetje.

Wel uiteraard de vriendelijke tip gegeven om weer even rotations door te nemen etc

Mogelijk als ik vanavond de tijd vind ga ik hem toch proberen te Puggen.
Ja, dan word het lastig. Ik was met zo'n 28k de laagste DPS in onze groep van 20.
De hoogste was een warlock die zo'n 70k sustained DPS doet. Ook lekker arses vna 97 op iedere boss fight :F \
Welke 3e boss deed je? Die wind boss? Is ook degene waar wij lang over deden. De rest ging met 2 of 3 trys wel neer.
Wat speel jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
mentalozzie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:12:
Echt onbeschoft om een raid te joinen als je niet eens een klein beetje prepare bent...
Ben er eergister ook blind in gegaan, wist geen enkele tactic. Toch 3/8 gecleared met een pug, en allemaal binnen 4 tries down. niks mis mee als je een beetje oplet wat er allemaal gebeurd. Snap best dat je voor heroic zulke dingen niet moet doen, maar voor normal met een pug maak ik me er niet zo druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexsdam schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:13:
[...]

Ja, dan word het lastig. Ik was met zo'n 28k de laagste DPS in onze groep van 20.
De hoogste was een warlock die zo'n 70k sustained DPS doet. Ook lekker arses vna 97 op iedere boss fight :F \
Welke 3e boss deed je? Die wind boss? Is ook degene waar wij lang over deden. De rest ging met 2 of 3 trys wel neer.
Wat speel jij?
Terros was voor ons de 3e. en daar moet je gewoon bij elke cone attack 25% van zijn health eraf hebben.

Ik speel Outlaw Rogue
mentalozzie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:12:
Ja bij een pug zou ik het onbeschoft vinden. Met een guild die daar geen eisen aan stelt mja.. niks aan te doen. De guild zelf is altijd heel gezellig en leuk en uiteindelijk clearen we alles ook wel maar kan niet ontkennen dat we een stroeve start hebben ja.

En moet zeggen dat de mechanics niet het probleem waren. Het was echt de DPS die niet genoeg DPS deden.

[ Voor 34% gewijzigd door Ricmaniac op 20-12-2022 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
gisteren zelf niet geraid, maar guild tot 7/8 gekomen na maandag 5/8 neergehaald te hebben.
Terros is een redelijke turret fight, dus kan me idd voorstellen dat een demo warlock een 70k sustained dps wel haalt ja :P
Wij hadden hem iig redelijk ruim op tijd neer in ieder geval, maar je ziet wel dat men wat dingetjes begint te recyclen, Terros heeft ook wat Halondrus/Sire Denathrius mechanics dus dat is makkelijk genoeg om dat gewoon goed te doen. alleen als de dps niet doet wat ze moeten doen dan tja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Is dit nou allemaal ePeen geslinger of kijk ik verkeerd?

Als ik kijk bij de Warcraft Logs is de hoogste warlock op Terros qua DPS:

Normal : 61k
Heroic: 57k
Mythic: 60k

Dus "70k sustained dps" lijkt me erg overdreven - en zeker voor mensen die qua iLvL ook nog werkelijk iets aan de gedropte loot hebben.. dus what gives?

Ons guild (social) met een wirwar van spelers (noobs to best wel goede) deden Terros op normal mode en de hoogste DPS is nog geen 36k DPS. Toch gaat Terros na 2 wipes wel neer, met een gemiddelde DPS van ruwweg 25k DPS, dus ja... dan moet zelfs een 16k DPS te compenseren zijn, lijkt me.

Spinnenbaas (Sennarth) kostte ons 4 wipes, Kurog al 10 wipes - en wij gaan er redelijk noob'ish in, dus heel eerlijk kan ik me niet voorstellen dat guilds met 70k DPS spelers zoveel moeite hebben met een relatief simpele baas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
Ricmaniac schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:20:
[...]

Terros was voor ons de 3e. en daar moet je gewoon bij elke cone attack 25% van zijn health eraf hebben.

Ik speel Outlaw Rogue

[...]
Ja bij een pug zou ik het onbeschoft vinden. Met een guild die daar geen eisen aan stelt mja.. niks aan te doen. De guild zelf is altijd heel gezellig en leuk en uiteindelijk clearen we alles ook wel maar kan niet ontkennen dat we een stroeve start hebben ja.

En moet zeggen dat de mechanics niet het probleem waren. Het was echt de DPS die niet genoeg DPS deden.
Ahh juist. wij gingen voor Eranog > Pimal Council > Dathea > Terros
Dathea is wel echt een groupkiller zonder goede coordinatie.

Wanneer bij ons mensen meegaan zonder food of flasks gaan ze eruit. Dat is wel echt het minste dat je kan doen. Geen enchants kan ik wel inkomen met de huidige prijzen en de snelheid waarmee je gear vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:52
Voor het eerst in 4 jaar weer eens een raid instance binnen geweest. Heel nieuw character, nieuwe realm, alles nieuw eigenlijk. Geen tijd meer voor grinds en veel dungeons doen etc, dus maar het beste proberen te maken van de tijd die wel hebben.

Mijn gear was/is verschrikkelijk. Met ilvl 361 de raid ingegaan en uiteindelijk op 7/8N gestrand en met ilvl 365 weer buiten. Anderen in de guild groep lopen rond met 380+ en bijna iedereen wel rond 375, dus heb nog een aardige inhaalrace te doen :P Wie weet is de great vault me morgen goedgezind.

Maar qua dps is er niet heel veel nodig in normal inderdaad. Zelfs in mijn 360 gear kon ik nog redelijk meekomen. Wel beetje nadeel dat mijn health zo laag was, dus echt alles moest ontwijken, maar goed, wel goed voor mechanics leren zullen we maar zeggen.

Op naar volgende week, heb er wel weer zin in na zo lang de game niet gespeeld te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
joker1977 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:06:
Is dit nou allemaal ePeen geslinger of kijk ik verkeerd?

Als ik kijk bij de Warcraft Logs is de hoogste warlock op Terros qua DPS:

Normal : 61k
Heroic: 57k
Mythic: 60k

Dus "70k sustained dps" lijkt me erg overdreven - en zeker voor mensen die qua iLvL ook nog werkelijk iets aan de gedropte loot hebben.. dus what gives?

Ons guild (social) met een wirwar van spelers (noobs to best wel goede) deden Terros op normal mode en de hoogste DPS is nog geen 36k DPS. Toch gaat Terros na 2 wipes wel neer, met een gemiddelde DPS van ruwweg 25k DPS, dus ja... dan moet zelfs een 16k DPS te compenseren zijn, lijkt me.

Spinnenbaas (Sennarth) kostte ons 4 wipes, Kurog al 10 wipes - en wij gaan er redelijk noob'ish in, dus heel eerlijk kan ik me niet voorstellen dat guilds met 70k DPS spelers zoveel moeite hebben met een relatief simpele baas...
"epeen geslinger"
Tsja, maar net welke boss je pakt. Terros heeft geen adds maakt het voor een warlock lastiger.
Overigens is het maar net welke pull je meepakt.
Ik heb er persoonlijk meer moeite mee omdat ik er geen studie van maak. Gebruik ook nog geen prepots of te veel enchants. Zonde van het geld in normal.

[ Voor 14% gewijzigd door alexsdam op 20-12-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joker1977 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:06:

Tja, zoals ik zei we waren een paar keer echt heeel dicht bij. 0.16% 1 pull.
20k was bij ons niet eens het gemiddelde denk ik.

Ik probeer het uit warcraft logs te halen maar lukt niet :P iig stonden ik, een hunter en een shaman met ze 3e boven aan tussen de 28-37k dps bij het einde van een pull en dan echt 5 mensen hadden minder dan de helft van ons. dat valt niet te compenseren.

Als je mij kan vertellen hoe ik warcraft logs kan uitlezen in damage hoor ik het graag :P

https://www.warcraftlogs.com/reports/xLbTdthPCN7cBg6a

Goed, deze week krijgen mensen vault items. zal wel loslopen woensdag avond hahah

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 20-12-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Laatst online: 21:05

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Dennism schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:26:
@Klauwhamer Ik denk dat je Liquid bedoelt :P

Ik kijk zelf deze races ook altijd wel, gisteravond was het even echt 'spannend' toen Echo en Liquid beide de 7de boss op +-1% hadden en ieder dus op welk moment dan ook de WF voor die boss kon behalen. Ik was dan ook aan het 'zappen' tussen beide events en had het gelukt dat ik zowel de kill van Liquid als die van Echo vrij kort na elkaar meepakte op beide hun events.

Nu enkel de laatste boss nog, hoop dat de boss de reset overleeft en pas tegen het weekend aan down gaat.
Inmiddels is het niet echt spannend meer; Liquid en Echo tied op 64.8% (c.q. phase 2) met respectievelijk 167 en 107 pulls. Lijkt er op dat de adds in P2 generft gaan worden door Blizzard in de reset. En zo niet, voorspel ik aardig wat familiedrama gedurende kerst en de jaarwisseling :D

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
Mythic+ healen is trouwens echt een complete shitshow op het moment. Sommige M10's zijn makkelijker dan die boom in Algeth'ar Academy op +6. Hopelijk helpen de aangekondigde nerfs een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Ricmaniac schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:49:
[...]

Tja, zoals ik zei we waren een paar keer echt heeel dicht bij. 0.16% 1 pull.
20k was bij ons niet eens het gemiddelde denk ik.

Ik probeer het uit warcraft logs te halen maar lukt niet :P iig stonden ik, een hunter en een shaman met ze 3e boven aan tussen de 28-37k dps bij het einde van een pull en dan echt 5 mensen hadden minder dan de helft van ons. dat valt niet te compenseren.

Als je mij kan vertellen hoe ik warcraft logs kan uitlezen in damage hoor ik het graag :P

https://www.warcraftlogs.com/reports/xLbTdthPCN7cBg6a

Goed, deze week krijgen mensen vault items. zal wel loslopen woensdag avond hahah
https://www.warcraftlogs....xLbTdthPCN7cBg6a#fight=13 denk dat je deze bedoelde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klauwhamer schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:21:
[...]

Inmiddels is het niet echt spannend meer; Liquid en Echo tied op 64.8% (c.q. phase 2) met respectievelijk 167 en 107 pulls. Lijkt er op dat de adds in P2 generft gaan worden door Blizzard in de reset. En zo niet, voorspel ik aardig wat familiedrama gedurende kerst en de jaarwisseling :D
Die nerf is al bevestigd, en mogelijk zelfs al live (immers alles dat met weekly reset actief wordt zou 'With Weekly Restarts' bij moeten staan). En dat is hier niet het geval, al kan dat ook gewoon een foutje zijn van Blizzard, die maken ze immers helaas wel vaker met het documenteren van hotfixes en zaken die vanaf een herstart actief worden.

https://eu.forums.blizzar...pdated-19-december/414532

Dit zijn in ieder geval de Raszageth nerfs en fixes die ofwel al live zijn, of vandaag / morgen live gaan in respectievelijk US en EU.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OFBnRcM.png

Dat het niet spannend is ben ik trouwens niet met je eens, juist vandaag zou een spannende dag moeten / kunnen zijn, immers is het reset voor de US (dus gaan we zien hoeveel de extra ilvl's waarbij voor Liquid, terwijl Echo vandaag nog een hele dag heeft voor tries dan wel M+ of andere vormen van gearing.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 20-12-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Marrtijn schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:26:
Mythic+ healen is trouwens echt een complete shitshow op het moment. Sommige M10's zijn makkelijker dan die boom in Algeth'ar Academy op +6. Hopelijk helpen de aangekondigde nerfs een beetje.
Dat ligt echt 100% aan je dps :)
Moeten ze wel die treant killen die spawned om zo die stackende debuff te clearen :)
Nu krijgt die treant wel een nerf geloof ik hoor, maar met goede dps zou de boom echt geen obstakel moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Akaendra schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:35:
[...]

Moeten ze wel die treant killen die spawned om zo die stackende debuff te clearen :)
Nu krijgt die treant wel een nerf geloof ik hoor, maar met goede dps zou de boom echt geen obstakel moeten zijn.
Als je inderdaad die treant killed en vervolgens in zijn healing pool gaat staan is de fight best te doen (nog niet hoger gedaan dan +8 dus daarna weet ik niet hoe het zit). We wipte er eerst 6x op, en toen kwamen we er pas achter dat we de treant moesten killen (die was al duidelijk) maar dat we daarna ook nog in zijn healing pool moesten gaan staan die hij neer gooit. Hierdoor werd de fight wel een heel stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
Akaendra schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:35:
[...]

Prima, ben weer gerustgesteld, en ik geef graag de dps de schuld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahd
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-09 08:40
Shiftace schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:33:
Ik word denk ik te oud voor endgame. Raiden vind ik saai, M+ vind ik wel mooi maar stoor me echt aan mensen die geen idee hebben wat ze doen. Ben nu maar een alt aan het lvlen en kom over 3-5 weken wel terug om wat M+ te rennen op m’n main als mensen aan de dungeons gewend zijn.

Tooltip met ‘jumping removes stacks’. 2 dps staan stil. Ik heal ze uiteraard niet (anders leren ze het nooit). Boos dat ze worden, leg het ze uit… Weigeren te springen, doeiiii.
Ik denk niet dat jij de enige bent die oud is en zo denkt.....

Nou ik ben mijn main nog steeds aan t levelen (pas level 63) en kreeg een dungoen quest dus ik dacht nou dan maar een dungoen que doen en in de dungoen dacht ik huh hoe zijn ze zo ver gaan lopen? Maar moest die draak gebruiken om te vliegen tuurlijk, wat ik niet wist :o .... dus ik op me mount gaan springen en gelijk dood neervallen, hahahah
Gelukkig hadden ze een wipe ergens want meeste waren dood toen ik de dungoen in kwam.

Is toch altijd leren hoe een dungoen is als je t voor t eerst doet toch?
Maar niet in poepstuf staan en zo dat weet een ieder toch wel.

Maar zou het toch leuker vinden om dat met vrienden te doen en tegelijk op discord praten over hoe en wat, en lachen, dinges die ik jaren terug deed met mensen samen op ventrilo.....

(En nee heb geen echte wow vrienden meer, iedereen gestopt of oud of getrouwd blijkbaar)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oGtgS5gfNReIHIg-z89GfK7kCU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NNHkgGlqLGLZi8yzRb1MvNMP.png?f=user_large

Mooie eerste vault reward :) hoogste reward was 1 van mijn lagere slots en ook nog is set piece

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Ricmaniac schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:38:
[Afbeelding]

Mooie eerste vault reward :) hoogste reward was 1 van mijn lagere slots en ook nog is set piece
Kan je van m+ ook een set tier piece krijgen via vault?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lord_T schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:06:
[...]

Kan je van m+ ook een set tier piece krijgen via vault?
Blijkbaar :P

edit: shit ik wist dat ik verkeerd gehandeld had!
Dacht nadat ik de reward gekozen had: shit had eerst de worlboss moeten doen kijken of ik daar wat van krijg.
Kreeg ik nu dezelfde ilvl pants van de world boss.. wasted gear slot :(

[ Voor 38% gewijzigd door Ricmaniac op 21-12-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Goede tip @Ricmaniac - doen we volgende week dan wel. Ik had het i395 trinket uit de raid
https://www.wowhead.com/i...whispering-incarnate-icon

in de vault. Ook niet gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:52
Hmm, is er een world boss? Het is duidelijk dat ik er jaren uit ben geweest en redelijk blanco deze expansion ben ingegaan :+

Ik had 2 items uit de raid van afgelopen week (shoulders en tier chest) en verder van alles tussen ilvl 346 en 376. Open vanochtend vroeg even snel de vault: 4x shoulders van de 5 slots die ik had... Dit was mijn eerste keer voor het openen van de great vault, hopelijk volgende week iets meer diversiteit :P Gelukkig zat er ook nog een necklace in die redelijk was, in ieder geval grote upgrade voor ilvl.

Gezien de week helemaal vol zit met kerst etc ben ik bang dat ik niet zo'n goed gevulde vault kan krijgen voor deze week. Hopelijk kan ik nog een paar bosses meepakken ergens en een leuke dungeon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Nou mijn eerste vault op mijn priest meteen de 6 tokens of merit gekozen.
Was weer eens bagger vault, een weapon die lager ilvl is dan de mainhand offhand combi die ik al heb, een DPS trinket die slecht is, daarnaast had die trinket geen Int. Een Healing Trinket zonder intelect op 405 ilvl maar die slechter is dan de 2 376 trinkets met stats proc en intellect base en een Neck piece van 398 maar ja, ik heb een Lariat laten craften.

Heb iig nu een socket item in mijn bag voor het geval ik iets goed loot

Mijn M+ Tank heeft een 389 Puzzle box trinket uit vault gehaald (trinket uit academy). De 3.1k mastery is wel lekker alleen de on use is een cast van 2 sec :/ dus wordt meer een pre-cast voor bosses en/of trash.
Niet ideaal die trinket, maar een betere optie dan een 392 cloak met zonder haste stat.

Mijn Evoker een haste/crit ring van 398 ilvl die de zelfde ring vervang maar dan 26 ilvl hoger.

Al met al was ik niet impressed met mijn Vault :(
Blijft toch loterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
Mijn vault was ook niet geweldig.
Wel een 402 Staff maar Vers/Mastery niet ideaal voor een Demo Warlock.
Wel een aantal andere bis gear slots maar geen Tier.

Nog niet geopend, vanavond m'n vault maar even simmen.
Denk dat ik eerst even de 2 chest events, soup, siege en world boss doe voor ik definitief iets uit m'n vault haal.

Een 392 cloak is waarschijnlijk sowieso niet de beste optie aangezien je ee 398 van Warthion/Seballion krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door alexsdam op 21-12-2022 14:24 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 65 Laatste