Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ne klopt, maar als de cloak goede stats had, dan had ik wel genomen.
Kan die cloak wel upgraden en de wrathion cloak niet :)

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:06
Wacht, je kan gear krijgen bij de soep? Ik dacht dat het alleen rep was. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Marrtijn schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:54:
[...]

Wacht, je kan gear krijgen bij de soep? Ik dacht dat het alleen rep was. :F
Er is een kleine Tuskar mannetje naast de soup die je een weekly quest geeft, daar zit gear in.
De Boss die komt na de soup klaar is heeft ook gear drops.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-02-2024
Precies, let wel op dat je bij 5 onderdelen ook echt iets gedaan moet hebben om de soep te krijgen van die quest. Soms moet je goed kijken want er zijn altijd mafklappers die bovenop de questgiver gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
Derr_Hans schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:52:
ne klopt, maar als de cloak goede stats had, dan had ik wel genomen.
Kan die cloak wel upgraden en de wrathion cloak niet :)
Klopt ook wel, maar je kunt vanaf deze week "maar" 750 per week krijgen. Dus de upgrades die je kan doen zijn ook maar marginaal. Ik ga ze denk ik op m'n trinkets of tier gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
hmzz 392 shoulders (14 ilvl upgrade) of 389 tier gloves (4 ilvl upgrade).... twijfel

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Kan alleen mij weer gebeuren 8)7 Ik vlieg het gebouw binnen van de vault in Valdrakken en disconnect gelijk. Afijn, reconnect, sta ik opeens naast de banker in dat afgesloten gedeelte met die bergen goud 8)7. Paar stappen naar voren en ik ben opeens aan het zwemmen onder de bank. Weer een paar stappen naar voren resulteerde uiteindelijk in een eindeloze loop van vallen en DC'n.

Nog nooit meegemaakt, althans, vroeger wel eens opzettelijk wat out of bounds geintjes gedaan maar nooit per ongeluk zoals nu. Gelukkig werkte die auto unstuck service via customer support vrij goed en snel. Ik ben weer vrij!! >:)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 15:46
Gisteren geheel onverwacht met een pug 7/8 van de raid gedaan, ging best goed. Bij Raszageth paar attempts gedaan maar toen gingen er na een aantal wipes toch de meeste weg, het was wel al 12 uur dus dan is het ook niet erg en was het al over mijn bedtijd eigenlijk. :+ Toch paar leuke items gekregen en de eerste keer in jaren dat ik een raid gehealed heb.

Van de week ergens nog maar een keer Raszageth proberen te puggen en paar M+ doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zie dat deze hier nog niet is gedeeld. Dit is de roadmap voor Dragonflight.

Afbeeldingslocatie: https://media.mmo-champion.com/images/news/2022/december/DRAGONFLIGHT_2023.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 22-12-2022 10:46 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• alexsdam
Lord_T schreef op woensdag 21 december 2022 @ 17:28:
hmzz 392 shoulders (14 ilvl upgrade) of 389 tier gloves (4 ilvl upgrade).... twijfel
Altijd simmen!

Gisteren voor het eerst HC raid in gegaan. Eranog en Terros gingen relatief snel dood.
Sennarth bleven wij op 14% hangen helaas. Hopen die vrijdag te kunnen doen zo voor de kerst.

Ik heb altijd Destro Warlock gespeeld maar Demo is zoveel beter dat ik daar naartoe gedwongen word, maar heb enorme moeite met m'n dps en parses. M'n muscle memory is helemaal naar de knoppen haha.

• Lord_T
alexsdam schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:58:
[...]

Altijd simmen!

Gisteren voor het eerst HC raid in gegaan. Eranog en Terros gingen relatief snel dood.
Sennarth bleven wij op 14% hangen helaas. Hopen die vrijdag te kunnen doen zo voor de kerst.

Ik heb altijd Destro Warlock gespeeld maar Demo is zoveel beter dat ik daar naartoe gedwongen word, maar heb enorme moeite met m'n dps en parses. M'n muscle memory is helemaal naar de knoppen haha.
Simmen is voor tanks dubieus en sowieso vertekend beeld tot je een 2 set zou hebben. Ik wil als ik me een beetje fit voel met een pug op normal wat proberen te clearen....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:20
Heel secret is het misschien niet maar het eilandje staat niet op de kaart dus je kan hem missen.

zelf ernaar toe gevlogen en het is er dus echt,

ik killde daar de crabs on shore en kreeg een quest: ''Story of a memorable victory''

[ Voor 14% gewijzigd door Kol Nedra op 22-12-2022 12:45 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Hallo mede-WoW'ers! Ik ben bezig met een review voor Tweakers van Dragonflight - deze verschijnt a.s. zaterdag. Nu is het een eeuwigheid geleden dat er een review van WoW op de frontpage is verschenen, dus dat is wel spannend (voor mij dan). Van de vorige uitbreidingen zijn alleen previews verschenen. Het is dan ook een behoorlijk omvangrijk spel om te reviewen.

Ik heb ondertussen een gewogen mening gevormd, maar ik ben ook benieuwd wat jullie van deze expansion vinden. En dan vooral op basis van het volgende:
* Hoe interessant is Dragonflight ten opzichte van de vorige expansions, voor bestaande spelers?
* Wat vinden jullie het leukste aan deze uitbreiding?
* Hoe interessant is deze uitbreiding voor oud-spelers die eigenlijk al een tijdje zijn afgehaakt, maar wel met interesse de info lezen en overwegen het wellicht weer een kans te geven?

Ik zoek eventueel nog een paar proeflezers - die kan ik morgen een conceptversie toesturen. Wellicht zijn er nog belangrijke toevoegingen (evenals goede feedback).

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Yero schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:38:
Hallo mede-WoW'ers! Ik ben bezig met een review voor Tweakers van Dragonflight - deze verschijnt a.s. zaterdag. Nu is het een eeuwigheid geleden dat er een review van WoW op de frontpage is verschenen, dus dat is wel spannend (voor mij dan). Van de vorige uitbreidingen zijn alleen previews verschenen. Het is dan ook een behoorlijk omvangrijk spel om te reviewen.

Ik heb ondertussen een gewogen mening gevormd, maar ik ben ook benieuwd wat jullie van deze expansion vinden. En dan vooral op basis van het volgende:
* Hoe interessant is Dragonflight ten opzichte van de vorige expansions, voor bestaande spelers?
* Hoe interessant is deze uitbreiding voor oud-spelers die eigenlijk al een tijdje zijn afgehaakt, maar wel met interesse de info lezen en overwegen het wellicht weer een kans te geven?

Ik zoek eventueel nog een paar proeflezers - die kan ik morgen een conceptversie toesturen. Wellicht zijn er nog belangrijke toevoegingen (evenals goede feedback).
Heb je de vorige expansions gespeeld?

• Yero

Yero

Reviewer
shoombak schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:02:
Heb je de vorige expansion gespeeld?
Heel beperkt - ikzelf circa een maandje. Een vriendin van mij een stuk langer en daar heb ik de basale verschillen mee besproken. Battle for Azeroth heb ik wel veel gespeeld. Ik ben begonnen met de Burning Crusade, maar de meeste speeltijd zit in WotLK.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shiftace
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
1 Hoe interessant is Dragonflight ten opzichte van de vorige expansions, voor bestaande spelers?
2 Wat vinden jullie het leukste aan deze uitbreiding?
3 Hoe interessant is deze uitbreiding voor oud-spelers die eigenlijk al een tijdje zijn afgehaakt, maar wel met interesse de info lezen en overwegen het wellicht weer een kans te geven?
1 Zeer interessant, met name de keuzevrijheid en gear mogelijkheden zijn anders dan eerder
2 De mythic+ dungeon pool, 4 uit DF, 4 uit eerdere expansions. Blizzard maakt de (ruim tientallen) oudere dungeons weer relevant. Brings back memories!
3 Ik heb jaren on and off gespeeld, Shadowlands heb ik gekocht maar geskipt: zielloze expansion. DF heeft voor mij weer tot resubben geleid en ga ik lekker (casual) spelen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

:

De nieuwe World of Warcraft expansion is erg interessant. Er zijn grote aanpassingen geweest aan de game waardoor het fris aan voelt. Zichtbare aangepaste systemen zoals nieuwe talent tree's die weer veel meer keuze geeft om jou als speler te laten beslissen welke build jij met je class wilt .Al is het gedeeltelijk natuurlijk schijn omdat er altijd een meta build ontstaat.

De UI met een grote overhaul wat veel meer bij deze tijd past.

Maar ook ingame systemen die deel zijn gaan uitmaken van de core game zoals het Dragonriding. Een hele frisse verademing op het welbekende vliegen in World of Warcraft. Dragonriding is leuk en maakt het door de Dragon Isles navigeren een stuk fijner.

Ten opzichte van de vorige expansion is het sowieso aan alle kanten beter. Er zijn zo goed als geen chores wat je dag in dag uit aan het farmen was in vorige expansion. Je hebt meer vrijheid om te kiezen wat je wil doen en er van genieten en gewoon te spelen voor plezier. In plaats van je continue verplicht voelen om bepaalde content te doen. In bijna alle opzichten hebben ze hier veel meer gedacht aan de speler ipv tegen de speler in te gaan. Het levelen van de expansion gaat vrij snel in vergelijking met andere expansions. Mede doordat je in het begin van je level proces dus al dragonriding unlocked. Ook is er in meerdere opzichte aandacht besteed om alts te levelen en te spelen en je niet weer alles helemaal opnieuw moet grinden (of met een hogere snelheid)

De dragonisles zijn een mooi stuk aaneengesloten gebieden met ieder zijn eigen distinctie die goed is uitgewerkt.

World quests zijn ook een heel stuk beter waardoor je niet meer elke dag de grind voelt om ze te doen. Deze expansion komen de worldquests in een rotatie van 3.5 dagen en sommige 7 dagen. Dit voelt hierdoor echt heel veel beter om ze af en toe te doen in vergelijking met vorige expansions.

Ook is er goed aan de PvP spelers gedacht. Je kan nu veel sneller en beter mee komen in pvp door bepaalde gear die voor PvP gescaled word voor een gelijke playing field.
Ze hebben een goeie methode bedacht om die gear ook viable te maken voor PvE wanneer PvPers besluiten PvE content te doen. Je koopt een PvP item van item level 340. dan is deze in PvP gescaled naar 408. Maar je kan punten gebruiken om die gear te upgraden voor het PvE item level. in PvP blijft het dan 408 maar in PvE word het dan 348 > 352 > etc etc. zo kan je als PvP speler ook vrij gemakkelijk je PvE gear wat omhoog brengen.

- Dragonriding
- Niet dagelijks verplicht voelen bepaalde dingen te doen.

De beste expansion om naar terug te keren.
Doordat er zo veel veranderd is aan zowel gameplay systemen dan technische systemen kan het heel verfrissend zijn. Als je al een paar jaar zat te twijfelen om weer terug te komen is dit de beste expansion om dat nu te doen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Yero

Yero

Reviewer
Thx allemaal - dat is exact wat ik wilde weten. ☺

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-08 12:04
Hi allemaal,

Even een update. Ik ben nu twee weken vrij van werk en gisteren lvl 70 behaald op mijn prot warrior.

Inmiddels ilvl 360 en alle dragonriding glyphs.

De expansion voelt erg goed aan en ongedwongen! Heerlijk nu ik ouder ben en niet meer elke dag de tijd heb!

Van het weekend maar even wagen aan een pug voor de raid.

Mis ik verder nog belangrijke zaken?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
Lord_T schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:47:
[...]

Simmen is voor tanks dubieus en sowieso vertekend beeld tot je een 2 set zou hebben. Ik wil als ik me een beetje fit voel met een pug op normal wat proberen te clearen....
Ah juist, even gemist dat je tank bent O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 12:47
Yero schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:26:
Thx allemaal - dat is exact wat ik wilde weten. ☺
Nog een aanvulling van mijn kant:

Om te beginnen, ik heb nooit echt veel met WoW gehad. Ik speelde het meestal omdat vrienden het speelden. Eerste expansion waarmee ik begon was WoD. Opvolgende expansions altijd weer geprobeerd omdat vrienden het weer gingen spelen, normal raids gedaan maar volgens mij nooit langer dan 1 of 2 maanden blijven spelen.

Sterker nog, toen de classic versies released werden heb ik die meer gespeeld dan de retail versie(s).

DF voelt langs alle kanten goed voor mij.
- Professions zijn weer interessant
- M+ runs zijn leuk
- Raids zien er interessant uit, daar begin ik volgende week mee
- Levelen gaat snel, dat betekend dat je eigenlijk de hele expansion kunt spelen hoe je wilt. PvP, M+, quests, etc. Je bent best vrij in wat je wilt doen, en zo voelt het ook.
- Dragonriding voelt goed aan
- Wereld ziet er goed uit
- Catch up system voor alts
- Cross faction én cross realm mogelijkheden dus de wereld voelt ook altijd actief aan en je kunt spelen wat je wilt, spelen met vrienden blijft mogelijk ongeacht realm/faction.
- Veel meer UI aanpassingen mogelijk zonder mods.

PvP moet ik nog gaan doen, maar dat wordt iets voor 2023.

Dus niet alleen is WoW met deze expansion interessant voor terugkerende spelers, ook nieuwere spelers gaan zich goed kunnen vermaken met DF denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk IJntema
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 12:26
alexsdam schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:54:
[...]

Ahh juist. wij gingen voor Eranog > Pimal Council > Dathea > Terros
Dathea is wel echt een groupkiller zonder goede coordinatie.

Wanneer bij ons mensen meegaan zonder food of flasks gaan ze eruit. Dat is wel echt het minste dat je kan doen. Geen enchants kan ik wel inkomen met de huidige prijzen en de snelheid waarmee je gear vervangt.
Geen enchants? die zijn op sommige stukken gear met 1 of 2 sterren maar 50g en weapons wat? 1k voor de minder ideale. Dat is toch te doen voor raiders?

Old school gamer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
DivineNL schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:19:
[...]
PvP moet ik nog gaan doen, maar dat wordt iets voor 2023.
Ik speel al jaren casual pvp omdat je dan simpelweg een paar korte potjes kan doen wanneer het schikt. Dungeons/raiden heeft toch een bepaalde hoeveelheid vaste tijd nodig.

Tot nu is DF gewoon leuk en de pvp-gear-grind is velen malen eenvoudiger geworden aangezien je ook pvp gear kan verdienen dmv WQ's (bloody tokens of simpelweg gear als reward).

Hierdoor kijk ik simpelweg ook steeds even of er WQ's zijn die ik ff kan meepakken terwijl ik de queue zit.

Als ze het echt perfect willen doen, kan ik gewoon queuen voor pvp en dan krijg ik de keuze met welke char ik will joinen (i.e. ik ben bijvoorbeeld een alt aan het levelen terwijl ik in de pvp queue zit, als deze dan popped kan ik kiezen met welke char (main) ik de pvp game wil joinen)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dit is altijd lastig, ook nu. Iedereen zit immers nog in de 'honeymoon' phase, en zal dan vaker wel dan niet eerder geneigd zijn nog erg positief te zijn.

Dit was bijvoorbeeld bij Shadowlands en BFA ook zo, waar iedereen in mijn guild de eerste paar weken tot maand echter super enthousiast was, terwijl had je ze dezelfde vraag een half jaar (of een jaar) na release gesteld het antwoord heer anders zal zijn.

Ik vind WoW 'reviews' die een expansion reviewen in de eerste 2 weken dan vaak ook vrij vreemd aandoen. Een game als WoW leent zich veel meer voor een goede preview, of 'first look' na bijvoorbeeld 2 weken. uit te zijn, terwijl de review eigenlijk aan het einde van de expansion cycle zou moeten komen. Alleen dan kan je een expansion op waarde beoordelen.

Dat gezegd te hebben, ik denk dat Dragon Flight, in ieder geval tot nu toe zeer interessant is. Er is geen expansion overkoepelend systeem (dat ik in Legion heel leuk vond met de artifacts), maar daarna in BFA en Shadowlands minder geslaagd vond met bijv. de neck in BFA.

Dragon riding is een mooi nieuw systeem dat geen dagelijks of wekelijks aandacht nodig heeft, en het is ook gelijk unlocked voor alts, een grote plus. Daarnaast ziet de talent en UI overhaul er goed uit, al moet de talent ui de waarde natuurlijk nog wel bewijzen. Dat er voor 10.0.5 al weer major reworks aangekondigd zijn vind ik aan de ene kant voor de spelers van die classes goed. Aan de andere kant laat het ook zien dat de uitbreiding misschien wel te vroeg gelanceerd is.

Maar vooral doordat daily chores eigenlijk ontbreken is de vrijheid die je als speler momenteel hebt verademend.

Dragonriding zeker op 1 tot nu toe, wat een leuk systeem.

Dat zal denk ik erg van de speler afhangen, ik verwacht dat iemand die bijvoorbeeld Legion wel leuk vond, maar daarna is afgehaakt omdat er nog meer 'double downed' werd door Blizzard op borrowed power dat deze expansion zeker iets zal zijn wat ze leuk kunnen vinden.

Zijn het echter de spelers die verlangen naar een wereld zoals bijvoorbeeld in vanilla waar het pullen van 2 mobs dodelijk kan zijn, de (leveling) pacing echt een stuk trager is, maar juist de endgame vrij eenvoudig is en dergelijke dan denk ik niet dat deze expansion zal brengen wat ze willen.

World content blijft namelijk vrij makkelijk, de pacing is juist heel snel qua leveling, terwijl juist de echte endgame content er op de world first streams weer goed lastig uit ziet. Al is de laatste boss wel net gevallen.

Neem je trouwens wel endgame mee in de review? Een van de pijnpunten hier was altijd bij de previews dat de reviewer vaak grotendeels alleen keek naar het levelen en de openworld content.

Terwijl in WoW juist voor veel spelers dat grotendeels bijzaak is tegenwoordig, en het veel belangrijker is hoe goed de M+ dungeons in elkaar zitten, is de raid goed of niet (En dan niet of het er mooi uit ziet op LFR), hoe is de PVP content en gearing en dergerlijke.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yero

Yero

Reviewer
Bedankt voor je uitgebreide aanvulling!
Dennism schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:13:
Ik vind WoW 'reviews' die een expansion reviewen in de eerste 2 weken dan vaak ook vrij vreemd aandoen. Een game als WoW leent zich veel meer voor een goede preview, of 'first look' na bijvoorbeeld 2 weken. uit te zijn, terwijl de review eigenlijk aan het einde van de expansion cycle zou moeten komen. Alleen dan kan je een expansion op waarde beoordelen.
Goed punt. WoW DF is zo breed dat je het lastig is een oordeel te vormen in korte tijd. Nu gaat het weliswaar om ruim drie weken (geen twee weken), maar dan nog is dat vrij beperkt qua tijd. Tegelijkertijd blijft WoW zich ontwikkelen, dus het blijft altijd een momentopname. Wachten tot het eind van de expansion cycle is inhoudelijk een goed punt, maar vanuit review-oogpunt niet te doen. Een (p)review is immers ook bedoeld om mensen te informeren en eventueel (indien top) enthousiasmeren, waarna ze het ook gaan spelen. Dat kan niet als je tot het eind van cyclus wacht.
[..] Maar vooral doordat daily chores eigenlijk ontbreken is de vrijheid die je als speler momenteel hebt verademend.
Dat is ook mijn ervaring - die vrijheid is bijzonder fijn. Ook om weer aan de slag te gaan met alts.
Neem je trouwens wel endgame mee in de review? Een van de pijnpunten hier was altijd bij de previews dat de reviewer vaak grotendeels alleen keek naar het levelen en de openworld content.
Ja, deels. Dat is altijd een pijnpunt, want je kunt vrijwel nooit alle acht dungeons + raid plus ook nog eens PvP en andere eindcontent goed ervaren hebben in beperkte tijd. De doelstelling was om in circa drie weken voldoende te hebben gespeeld voor een gebalanceerd oordeel, met name voor de vraag of het voor oud-spelers interessant is om weer in te stappen. Volgende week beginnen de eindejaarsartikelen en daarna is het alweer 2023. Als je te lang wacht is de behoefte aan een review erg klein geworden (en dat neemt met de tijd toe). Maar wellicht is het wel een idee om t.z.t. met een update te komen, waarbij die extra ervaring wel volwaardig meetelt. B.v. na 10.1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 22:27
Er wordt nergens gesproken over end game mythic raiden. Dat snap ik ergens want de gemiddelde gamer op dit forum doet dat niet. Kost veel tijd en effort. Maar wil toch even benoemen dat gisteren Echo de world first race hebben gewonnen (inmiddels 3 keer op rij). Dat kost onwijs veel energie en respect dat de top guilds dit elke keer weer weten te behalen binnen korte tijd waar de meeste er nog vele maanden over gaan doen. Degene die high end raiding doen weten hoe pittig het kan zijn. Ondanks blizzard veel bezig is met content naast raiding, ligt de grootste focus toch wel op het raiden. Zou leuk zijn daar ooit een review of topic aan te wijden maar begrijp dat het lastig is :)

Hier even het filmpje

[ Voor 5% gewijzigd door thisisjazz op 24-12-2022 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05:33

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

thisisjazz schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:53:
Er wordt nergens gesproken over end game mythic raiden. Dat snap ik ergens want de gemiddelde gamer op dit forum doet dat niet. Kost veel tijd en effort. Maar wil toch even benoemen dat gisteren Echo de world first race hebben gewonnen (inmiddels 3 keer op rij). Dat kost onwijs veel energie en respect dat de top guilds dit elke keer weer weten te behalen binnen korte tijd waar de meeste er nog vele maanden over gaan doen. Degene die high end raiding doen weten hoe pittig het kan zijn. Ondanks blizzard veel bezig is met content naast raiding, ligt de grootste focus toch wel op het raiden. Zou leuk zijn daar ooit een review of topic aan te wijden maar begrijp dat het lastig is :)

Hier even het filmpje
Nou ik heb de race wel actief gevolgd hoor. Toen Liquid en Echo beiden hard onderuit bleven gaan op de eerste intermission (64.x%) was het wachten op nerfs en eventjes niet zo spannend meer, maar daarna was het wel echt smullen. Als oud-raider (op redelijk serieus niveau) blijft het kippenvel om te zien hoe een team mechanics opvangt en hoe de tug of numbers gebalanceerd wordt. Had niet echt verwacht dat Echo zou winnen, vond Liquid overall strakker georganiseerd. Ik ben benieuwd wanneer Blizzard meer nerfs gaat toepassen zodat de drempel lager wordt voor 'het gepeupel'.

Wel stoorde ik mij aan de verslaggeving op Twitch op het hoofdkanaal van Echo; dat was net iets te vaak een cringefest.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
Klauwhamer schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:26:
[...]

Nou ik heb de race wel actief gevolgd hoor. Toen Liquid en Echo beiden hard onderuit bleven gaan op de eerste intermission (64.x%) was het wachten op nerfs en eventjes niet zo spannend meer, maar daarna was het wel echt smullen. Als oud-raider (op redelijk serieus niveau) blijft het kippenvel om te zien hoe een team mechanics opvangt en hoe de tug of numbers gebalanceerd wordt. Had niet echt verwacht dat Echo zou winnen, vond Liquid overall strakker georganiseerd. Ik ben benieuwd wanneer Blizzard meer nerfs gaat toepassen zodat de drempel lager wordt voor 'het gepeupel'.

Wel stoorde ik mij aan de verslaggeving op Twitch op het hoofdkanaal van Echo; dat was net iets te vaak een cringefest.
Haha fijn dat er toch mensen zijn die het nog volgen. Ik herken wat je zegt! Ik heb ook heel actief geraid t/m BFA, dus kan ik alleen maar respect hebben voor wat deze gasten elke keer weten te presteren. Elke fout wordt enorm bestraft, no room for errors. Ik vond Echo vooral op de laatste baas een stuk beter. Dps was veel meer consistent en je zag gewoon dat ze Liquid voorbij gingen per pull. Dat merkte je al voor de nerf. Maar die commentatoren word je wel moe van op een gegeven moment. Al met al was het weer een spannende race. Balen voor Liquid je merkte ook dat hun kill minder spectaculair was vanwege 2nd place, terwijl ze alsnog enorm goed hebben gepresteerd. Even kijken of Method de 3e plaats pakt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Klauwhamer schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:26:
[...]

Het idee dat liquid beter georganiseerd was had ik juist niet, Liquid was net als eerdere races weer veel meer van de 'brute force' (blijf maar pullen dan komt het vanzelf wel), terwijl Echo volgens mij op zo'n beetje iedere boss minder pulls had, op de laatste boss stonden ze bijv. gelijk na 136 pulls met beide 64.8x% boss HP, terwijl tussen beide kills +-100 pulls verschil zit. Van beide guilds staat Echo ook veel meer bekend om hun zeer goede organisatie, wat vaak juist al reden genoemd wordt waarom ze races winnen. Je ziet Echo ook veel meer tijd pakken tussen progress pulls, juist omdat ze dan met hun analisten team, addon / WA team en de raid leaders bezig zijn hun strategieën te verfijnen.

Zeker op de laatste boss speelde Echo veel beter, Echo leek ook sneller te kunnen schakelen met Addon / WA aanpassingen. Verder waren volgens mij hun splits ook beter georganiseerd, al kostte het ze wel wat meer tijd, waardoor ze uiteindelijk een volle ilvl meer hadden gemiddeld genomen over alle 20 spelers dan Liquid in hun 2 kills comps.

Waar Liquid wel wat strakker in de organisatie zit is hun event, wat op mij juist heel klinisch over komt qua casters e.d., terwijl dat bij Echo veel 'losser' is, maar wel met o.a. Preeach (en dit jaar Jeath) toch ook een paar zeer volwassen casters heeft. Bij Liquid vond ik eigenlijk alleen Xyronic, Naguura, Meeix en Kalamazi echt goed casten.

Terwijl ik juist Automaticjak bij Liquid was tegen vond vallen, mij iets te slick, terwijl ik hem juist wel goed vond toen hij nog MDI deed.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 24-12-2022 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05:33

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Yeah je hebt gelijk, de pull count is voor iedere boss in favor van Echo (of het is gelijk). Ergens heb ik een poosje naar Liquid gekeken en het oogde allemaal net wat strakker, dat was duidelijk een moment dat een verkeerd beeld overall gaf.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
is er een optie om pet-quests niet weer te geven ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Ik volg het ook met een half oog ( ik was raider tot cataclysm
Nu lekker casual randen op normal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Klauwhamer schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:57:
Yeah je hebt gelijk, de pull count is voor iedere boss in favor van Echo (of het is gelijk). Ergens heb ik een poosje naar Liquid gekeken en het oogde allemaal net wat strakker, dat was duidelijk een moment dat een verkeerd beeld overall gaf.
Liquid heeft ook gezegd dat Echo het gewoon beter gedaan heeft. Liquid was niet voorbereid op het feit dat evokers goeie healers zouden zijn. Dat hadden zij verkeerd getest/ingeschat en hadden dus ook wat langer (later) de tijd nodig om die characters te gearen. En tevens om de healers dan experienced te geraken. Ook bij bepaalde dps was dit het geval. Weet even niet meer om welke classes het ging maar dat zat Maximum te vertellen nadat liquid de raid down had.

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 25-12-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Bossie schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:25:
Volgens mij niet, als ‘ie er wel is hoor ik het graag. Zou fijn zijn om te weten!

Deze week zit er bijna op, zin in de komende week met hopelijk beter verdraagzame affixes :+ Het was een hel voor healers. Zoveel mogelijk +11s gedaan, had als doel: weekje +9’s, weekje +11s om aan die 4e affix te wennen en wil komende week +15s gaan doen als de affixes wat gunstiger zijn. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet sowieso voor die 2k rating nog een extra weekje mythics gaan doen. Toch door de kerstdagen veeeeel minder tijd gehad. Heb maar 2 mythics gedaan deze week dus mis heel veel tyranicall scoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
ik ga mijn 3e char naar 70 brengen..
op dit moment:

druid (main) - bear tank
warlock (alt) - gaat gebenched worden, ik kan het gewoon niet om er hoge dps mee te doen als je veel moet moven :(

Warrior tank - overpowered |:(

Ga dus ook naar profession 5 en 6...
heb inmiddels engineering + mining (op bear), tailoring + enchanting (op lock) en nu alch +_herbalism (war)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 00:44
Lord_T schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:16:

warlock (alt) - gaat gebenched worden, ik kan het gewoon niet om er hoge dps mee te doen als je veel moet moven :(
Ken het gevoel, speel al sinds 2005 main destro lock, maar nu mn MM hunter als main genomen. Doe wel enkel maar PvP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren op youtube zo'n video gezien van snel levelen in cobalt assembly.

Meest efficient is om in party van 5 waarvan jij de enige <70 bent xp te grinden.
Dacht even proberen met mijn evoker en was geen optimale party en alsnog ging het mega snel. van 65 naar 68 in nog geen uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokje
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-09 16:11
Na een poosje switchen van characters heb ik nu eindelijk mijn eerste lvl 70. Na een hoop rouleren erachter gekomen dat warrior me wel bevalt. Protection en fury spelen allebei echt heerlijk dus hier maar lekker in verder gaan.
Ben rustig aan het questen nog, lekker alle quests aan het afgaan in alle gebieden. Binnenkort maar eens opzoek naar een guild voor wat meer interactie ingame.

So far bevalt dragonflight wel en kan het me tot nu toe goed blijven terug laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Laatst online: 13-09 16:38

ScreamGT

joejoe

Ugh, ik ben zo'n type waar het bij begint te kriebelen nu er een nieuwe uitbreiding is :+ Moet ik dit installeren en mij de komende 1-2 maanden volledig afsluiten van de realiteit... of links laten liggen.

Met Shadowlands was ik na 1,5 maand klaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:19
ScreamGT schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:00:
Ugh, ik ben zo'n type waar het bij begint te kriebelen nu er een nieuwe uitbreiding is :+ Moet ik dit installeren en mij de komende 1-2 maanden volledig afsluiten van de realiteit... of links laten liggen.

Met Shadowlands was ik na 1,5 maand klaar.
Dat is niet de vraag die je moet stellen hè

De juiste vraag is of iemand je gaat missen die 2 maaanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wel mazzel met een normal Vault pug.

3 items er bij waarvan 1 BoE (die ga ik verkopen denk ik)
Ena laatste boss was echt wel pittig. had een paar tries nodig maar toch gehaald. mooie 398 dagger van gekregen.

387 ilvl nu.

Laatste boss nog bezig nu maar die is niet niks ook imo. betwijfel of we het met deze pug halen nog voordat ik naar bed wil :P

Moest wel lachen dat Raszageth een kerstmuts op heeft XD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeHVkxGSlYPSbw-1ilpSzdotbP4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qM54FWdqaoDh4T0ZI1uJjkrH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisisjazz
thisisjazz schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:55:
[...]
Even kijken of Method de 3e plaats pakt :)
En dat is ze zojuist gelukt. De 3e en 4e plaats race was spannender. BDGG op 2% :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Raszageth gisteren ook neergekregen, en 3/8 heroic ook gedaan.
Deze reset denk ik zeker wel een 4/8 Heroic, gezien de Spiderboss ook een 2% wipe was, daarna ook even verder kijken met het hoe en wat, maar tot nu toe gaat alles nog redelijk smooth :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thisisjazz schreef op woensdag 28 december 2022 @ 00:09:
[...]

En dat is ze zojuist gelukt. De 3e en 4e plaats race was spannender. BDGG op 2% :)
BDGG nu ook, maar eigenlijk was het alleen spannend omdat BDGG een extra reset had lijkt het waardoor hun ilvl omhoog schoot en ze het dus flink makkelijker hadden na de reclear. Wat dat betreft Method de verdiende #3, maar wel duidelijk dat Sepulcher voor Method een uitschieter was omdat Limit het daar volledig liet liggen. Method staat verder van de top 2 of dan dat ze zouden willen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanneer rogues in de raid aan elkaar gewaagd zijn XD het enige verschil is letterlijk ilvl en enchants :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2W2QF0bOZAXdCUajjHlNz1I1nQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rwqAFWX6DUKmcqfIEX1cAgfj.png?f=user_large

• Lord_T
inmiddels 387 ilvl op guardian druid (met 408 neck met nu 3 sockets) en eerste tierpiece uit de vault gepakt.

Warrior heeft wat m0's gedaan en is inmiddels 368 ofzo van 339 af vanochtend. Nog wel wat 340 pieces, maar die vervangen we wel met wat loot.

ik denk dat ik deze week meerdere +11 wil proberen voor die primal drops, met 10 ervan kan je een gear piece upgraden naar 400+, moet ik alleen even nadenken welk piece ik zou willen, want neck hoeft niet meer.... (die 408 neck met 3 gems heeft nu 27k gekost aan 3 sockets + 2 rank 3 vers + haste gems en 1 rank 3 primairy stat + vers gem)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonBruschetta
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-08 14:16
Wat ik ga doen mocht ik genoeg van die primal drops krijgen is een wapen of niet tier piece waar je een leuke embellishment op kan doen. Voor mijn elemental shaman heb ik bijvoorbeeld schoenen die mijn laagste secondary stat afnemen voor x seconden om vervolgens mijn hoogste secondary met x aantal te verhogen. Waarbij het verhogen bijna drie keer zo hoog is als wat je kwijtraakt. Schaalt ook mee met item level.

Acties:
  • +17 Henk 'm!
Eindelijk na al die jaren, zo veel weken op zo veel characters.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKlzbF9W1vi9o3Kcx9qC5X2ai5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qNgR4QzJgoVBqLFQa3Zgl3MD.png?f=fotoalbum_large

Mount: Heavenly Onyx Cloud Serpent
Boss: Sha of Anger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Ricmaniac schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:41:
Eindelijk na al die jaren, zo veel weken op zo veel characters.[Afbeelding]

Lekker man, ik heb dit met invincible reins. Ren hem al jaren 1x per week (geen zin om het op nog meer chars te doen). Dat gevoel als je maatje je whispert ‘hij dropt toch niet’ en het weer niet zo is :+ Ooit heb ik hem..!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Na jaren niet spelen nu toch van plan opnieuw in te stappen met dragonflight. Heb vanaf vanilla t/m cataclysm gespeeld, toen gestopt.
Tegenwoordig een drukke baan etc maar ik las dat deze uitbreiding ook leuk is voor casuals.

Ik wil graag casual gaan spelen en voornamelijk PvPen. Welke class zou goed op de PvP van nu aansluiten?

grtz

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rahd
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-09 08:40
Ricmaniac schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:41:
Eindelijk na al die jaren, zo veel weken op zo veel characters.[Afbeelding]

Gefeliciteerd *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frez schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:49:
Na jaren niet spelen nu toch van plan opnieuw in te stappen met dragonflight. Heb vanaf vanilla t/m cataclysm gespeeld, toen gestopt.
Tegenwoordig een drukke baan etc maar ik las dat deze uitbreiding ook leuk is voor casuals.

Ik wil graag casual gaan spelen en voornamelijk PvPen. Welke class zou goed op de PvP van nu aansluiten?

grtz
Pvp is helemaal goed te doen nu voor casuals.
Eerste setje zal wat moeite kosten omdat veel al
Pvp gear hebben maar ook niet te veel moeite.

Beste class om in te komen momenteel voor pvp is Demon Hunter denk ik. Echt super sterk momenteel en ook nog vrij makkelijk te spelen.

Rogues blijven in pvp ook altijd leuk en goed.

Beide classes zijn ook nog eens heel goed in pve :) waarbij de demon hunter zelfs kan tanken.

En nog een mooie bijkomstigheid van DH is dat hij op een heel hoog level begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Ricmaniac schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 00:29:
[...]
En nog een mooie bijkomstigheid van DH is dat hij op een heel hoog level begint.
Niet meer toch? Volgens mij level 8 of 10 ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shiftace schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 07:22:
[...]

Niet meer toch? Volgens mij level 8 of 10 ofzo.
Ah je hebt gelijk. DK's en DH's beginnen op 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Niet dat levellen van 1 tot 60 een probleem is, duurt een dag of 2?

Heb in de trailer van 3 dagen m'n druid van 40 naar 60 gebracht door 15-20 dungeons te doen. Ging echt supersnel.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Ricmaniac schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 00:29:
[...]

Pvp is helemaal goed te doen nu voor casuals.
Eerste setje zal wat moeite kosten omdat veel al
Pvp gear hebben maar ook niet te veel moeite.

Beste class om in te komen momenteel voor pvp is Demon Hunter denk ik. Echt super sterk momenteel en ook nog vrij makkelijk te spelen.

Rogues blijven in pvp ook altijd leuk en goed.

Beide classes zijn ook nog eens heel goed in pve :) waarbij de demon hunter zelfs kan tanken.

pvp casual here!
Heb inmiddels mijn conquest 2h wapen en meerdere epic pieces. Daarnaast is de WQ pvp-gear simpelweg erg goed om mee te beginnen.

Daarnaast kun je pvp/wq-pvp gear ook upgraden met honor/bloody tokens waardoor het item-lvl voor pve ook omhoog gaat terwijl dat voor pvp niet meer hoeft.

oh een arena skirmish is gewoon snel en leuk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Frez schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:49:

grtz
Nog een tip trouwens, gebruik ‘refer a friend’. Dikke xp boost en ook benefits voor de referrer. Ik heb zelf alle unlockables hiermee al, maar mogelijk dat iemand anders dat hier nog niet heeft.

PB mij maar als je dit wilt, anderen mogen voor however, ik krijg er enkel gratis gametime mee, maar heb al 7 actieve referrals dus speel al zo goed als gratis :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noekoee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:17
Bossie schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:25:
Dat kan via de addon World Quest Tracker. Er zit een optie in om quests te blacklisten.

https://www.curseforge.com/wow/addons/world-quest-tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Shiftace schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:47:
[...]

Nog een tip trouwens, gebruik ‘refer a friend’. Dikke xp boost en ook benefits voor de referrer. Ik heb zelf alle unlockables hiermee al, maar mogelijk dat iemand anders dat hier nog niet heeft.

PB mij maar als je dit wilt, anderen mogen voor however, ik krijg er enkel gratis gametime mee, maar heb al 7 actieve referrals dus speel al zo goed als gratis :+
Hey dank voor jullie tips. Ik ben inmiddels begonnen met een DH en de eerste stapjes bevallen goed.
Weet niet of die refer a friend optie nog een mogelijkheid is? Aangezien ik Dragonflight expansion heb gekocht met de 30dagem gametime aktie die nu geldig is.
Heb mijn oude cataclysm account geactiveerd dus echt "nieuw" is mn battlenet account nog niet. Heb echter nog geen eigen gametime gekocht. Pm maar als je denkt dat dit nog nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Frez schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:36:
[...]

Hey dank voor jullie tips. Ik ben inmiddels begonnen met een DH en de eerste stapjes bevallen goed.
Weet niet of die refer a friend optie nog een mogelijkheid is? Aangezien ik Dragonflight expansion heb gekocht met de 30dagem gametime aktie die nu geldig is.
Heb mijn oude cataclysm account geactiveerd dus echt "nieuw" is mn battlenet account nog niet. Heb echter nog geen eigen gametime gekocht. Pm maar als je denkt dat dit nog nut heeft.
Dan is het te laat idd, moet een inactief account zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Leuke maand gehad, één van de betere expansions toch van de laatste jaren, maar het gekende gevoel is er weer ...

Zit niet in een guild (ben niet sociaal genoeg en zo) en als fury warrior met mediocre dps kan je proberen naar +10 te pushen in pugs, neem nog +15 als je er écht voor gaat, maar uiteindelijk blijft je dps gewoon matig én moet je er KEIhard voor werken.

Constant weglopen van zaken en tegelijkertijd een mooie rotatie proberen vol te houden, terwijl er zoveel zaken op de grond liggen dat het moeilijk wordt om eigenlijk nog iets te zien. Constant errors proberen te vermijden en als je 1 keer een foutje maakt is je dps weg en ben je natuurlijk "die idiote fury warrior" die in het plasje stond. :-)

In dit soort games kan ik énkel warrior spelen, al de rest geeft me geen voldoening, dus het wordt uitkijken dan naar Diablo 4 wellicht :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
SideShow schreef op zondag 1 januari 2023 @ 00:22:
In dit soort games kan ik énkel warrior spelen, al de rest geeft me geen voldoening, dus het wordt uitkijken dan naar Diablo 4 wellicht :p
Ik ken anders ook nog wel een veelgeprezen MMORPG met een Warrior job genaamd Final Fantasy XIV. Je kan door heel A Realm Reborn en de bekroonde Heavensward-uitbreiding GRATIS spelen tot level 60 zonder restricties op de speeltijd! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
Ondertussen een stukje verder met HC Vault of Incarnates.
Zitten nu op 5/8, gisteren was een dikke wipefest op Dathea. Overigens net als in normal voor ons.

Merk wel dat ik echt moeite heb met m'n Warlock parses. M'n DPS is niet zo slecht, maar op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar blauw te raken.

Ben wel een beetje klaar met m'n guild. Vorige week werd gezegd dat bij Tier peices de mensen voorgaan die een set bonus kunnen krijgen.
Nu dropte gisteren Tier chest. Keuze was tussen mij en een andere warlock waarbij het voor mij +36 ilvl en een set bonus was. En voor hem +10ilvl. Toch kreeg hij hem omdat hij meer dps en betere parses draait. Nu zal de volgende ook naar hem gaan zodat hij op 4/4 komt, voor mij het dan niet meer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
alexsdam schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:45:
Zitten nu op 5/8, gisteren was een dikke wipefest op Dathea. Overigens net als in normal voor ons.

Merk wel dat ik echt moeite heb met m'n Warlock parses. M'n DPS is niet zo slecht, maar op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar blauw te raken.

Ben wel een beetje klaar met m'n guild. Vorige week werd gezegd dat bij Tier peices de mensen voorgaan die een set bonus kunnen krijgen.
Nu dropte gisteren Tier chest. Keuze was tussen mij en een andere warlock waarbij het voor mij +36 ilvl en een set bonus was. En voor hem +10ilvl. Toch kreeg hij hem omdat hij meer dps en betere parses draait. Nu zal de volgende ook naar hem gaan zodat hij op 4/4 komt, voor mij het dan niet meer zo.
Tja dit heb je gewoon in progress minded guilds.... Misschien op zoek naar een meer casual minded guild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahd
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-09 08:40

In de geschiedenis van Wow guilds die raiden is het altijd zo geweest dat de hoogste dps of healer de gear krijgen die dropt, want jij (lees Ikzelf) hebt low dps ;( :-(
En door deze mindset krijg jij ( lees ik) dus nooit betere gear en je dps of healing gaat nooit beter worden dan de anderen in de guild.... daarom raid ik nooit meer eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
rahd schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:40:
[...]

In de geschiedenis van Wow guilds die raiden is het altijd zo geweest dat de hoogste dps of healer de gear krijgen die dropt, want jij (lees Ikzelf) hebt low dps ;( :-(
En door deze mindset krijg jij ( lees ik) dus nooit betere gear en je dps of healing gaat nooit beter worden dan de anderen in de guild.... daarom raid ik nooit meer eigenlijk
Tsja wat is low. Afhankelijk van de bosses natuurlijk maar draai tussen de 30k en 45k op HC bosses.
Waarbij Sennarth low end zit en Primal council bij de hogere zit.
Volgens mij zit ik redelijk in het midden. Alleen de andere 2 warlocks met een iLvl van 400 en 398 zitten zo'n 10k hoger (waarbij ik op iLvl 390 zit). Alleen draaien zij blauwe/paarse parses en ik groen.

Het gat dicht je dus nooit, tenzij ik geluk heb met m'n vaults. Of ik moet wachten tot zij volledig gegeared zijn maar tegen die tijd gaan we met Mythic bosses starten en sta je dus weer achteraan de rij.

[ Voor 10% gewijzigd door alexsdam op 02-01-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SideShow schreef op zondag 1 januari 2023 @ 00:22:
Leuke maand gehad, één van de betere expansions toch van de laatste jaren, maar het gekende gevoel is er weer ...

Zit niet in een guild (ben niet sociaal genoeg en zo) en als fury warrior met mediocre dps kan je proberen naar +10 te pushen in pugs, neem nog +15 als je er écht voor gaat, maar uiteindelijk blijft je dps gewoon matig én moet je er KEIhard voor werken.

Constant weglopen van zaken en tegelijkertijd een mooie rotatie proberen vol te houden, terwijl er zoveel zaken op de grond liggen dat het moeilijk wordt om eigenlijk nog iets te zien. Constant errors proberen te vermijden en als je 1 keer een foutje maakt is je dps weg en ben je natuurlijk "die idiote fury warrior" die in het plasje stond. :-)

Het probleem is niet de game. Het probleem zijn de toxic spelers die niemand iets gunnen behalve hunzelf. Helaas heeft de game er daar momenteel teveel van.

Blizzard zou chatmogelijkheden moeten verminderen (zodat men elkaar niet meer kan uitschelden etc.. en misschien moet zelfs je characternaam gewoon verborgen blijven, zodat je anoniem blijft), raidtools uitbreiden met meer icons (roles en class icons) en votekick verbieden in LFR/LFD. En als je het daar niet mee eens bent, ga je maar op de ouderwetse manier op zoek naar een dungeon groep. Het zal voor de kwaliteit van de game een stuk beter zijn iig.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 02-01-2023 12:48 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 12:31

Blijft altijd lastig dat soort dingen. Ik vind het belangrijk dat een guild hier vooraf goede afspraken (regels) over maakt. Dat hebben wij met onze guild ook gedaan. Bij ons is het alleen toegestaan om met een main mee te doen met de progress raid en in principe mag je overal op needen waar je kan (het lootsysteem werkt nu aardig goed van Ome Blizzard). Als een item gewenst is als bijv. een off-spec item, of een transmog, dan mogen mensen greeden.

Ook met dit soort dingen zorgen we van te voren dat iedereen instemt met een "gun factor". Ik had een tier piece drop gewonnen want het was een iets van 20 ilevel upgrade, maar omdat ik mijn tier piece (4 set) al heb, heb ik hem weggegeven aan de tweede hoogste roller.

Misschien kan je je guild vragen om duidelijker te zijn over dit soort dingen? Als ze dat nog niet zijn. En dan kan je wellicht zelf beslissen of dat regels zijn waar je je aan wil houden. Wat @JDdeV1992 al aangeeft, misschien toch een meer casual guild joinen? Voorkomt vaak wel een hoop frustratie.

@SideShow Een class leren kan best veel tijd kosten Heb je al eens guides gezocht op YouTube? Of misschien kijken op https://subcreation.net/ en zoeken naar wat andere Fury Warriors doen in dungeons? Fury Warriors zijn op dit moment A-tier in Mythic Plus, dus dan zou ik zeker aanraden om eens enkele sites te raadplegen :)

Uiteindelijk kost het pushen van keys ook tijd en ervaring ;) . De echte details van dungeons komen de meeste mensen pas op een +15 tegen. Omdat dan mobs echt veel damage beginnen te doen en is het tanken en het goed staan en het juist interrupten erg belangrijk. Maar neem de tijd, als je nu al +10's doet en je naar +15's werkt, dan doe je het al super! ;)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Ik zal eerlijk zijn en zeggen dat Personal Loot > Group Loot
Snap niet dat ze daar ooit op zijn teruggekomen, zeker als je bepaalde classes gewoon niet genoeg hebt (2 crossbows met maar 1 hunter bijvoorbeeld)

Wat betreft Dathea, tja, gisteren ook flink op gewiped, hadden ook niet iedereen dus dat zal ook een factor zijn geweest, maar als Warlock zijnde is het geen leuke tijd nee, maar dat zijn meer fights met heavy movement niet. Adds leken ons ook wat unresponsive op interrupts, ipv op de tank te gaan gewoon blijven staan en niets doen zodat je ze niet goed kan AoE-en etc etc. Verwacht dat dat met wat meer gear wel goed komt, maar leuk is anders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
Diigii schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:04:
[...]

Blijft altijd lastig dat soort dingen. Ik vind het belangrijk dat een guild hier vooraf goede afspraken (regels) over maakt. Dat hebben wij met onze guild ook gedaan. Bij ons is het alleen toegestaan om met een main mee te doen met de progress raid en in principe mag je overal op needen waar je kan (het lootsysteem werkt nu aardig goed van Ome Blizzard). Als een item gewenst is als bijv. een off-spec item, of een transmog, dan mogen mensen greeden.

Ook met dit soort dingen zorgen we van te voren dat iedereen instemt met een "gun factor". Ik had een tier piece drop gewonnen want het was een iets van 20 ilevel upgrade, maar omdat ik mijn tier piece (4 set) al heb, heb ik hem weggegeven aan de tweede hoogste roller.

Misschien kan je je guild vragen om duidelijker te zijn over dit soort dingen? Als ze dat nog niet zijn. En dan kan je wellicht zelf beslissen of dat regels zijn waar je je aan wil houden. Wat @JDdeV1992 al aangeeft, misschien toch een meer casual guild joinen? Voorkomt vaak wel een hoop frustratie.

@SideShow Een class leren kan best veel tijd kosten Heb je al eens guides gezocht op YouTube? Of misschien kijken op https://subcreation.net/ en zoeken naar wat andere Fury Warriors doen in dungeons? Fury Warriors zijn op dit moment A-tier in Mythic Plus, dus dan zou ik zeker aanraden om eens enkele sites te raadplegen :)

Uiteindelijk kost het pushen van keys ook tijd en ervaring ;) . De echte details van dungeons komen de meeste mensen pas op een +15 tegen. Omdat dan mobs echt veel damage beginnen te doen en is het tanken en het goed staan en het juist interrupten erg belangrijk. Maar neem de tijd, als je nu al +10's doet en je naar +15's werkt, dan doe je het al super! ;)
Helemaal mee eens.
Mijn punt is ook, wekelijks komen er regels bij. En vorige week kreeg ik de Tier piece niet omdat ik geen set bonus zou krijgen en de ander wel. Nu kreeg ik de Tier piece niet omdat mijn parses niet hoog genoeg zouden zijn.
Zij kiezen dus voor een Lootcouncil systeem, de guildleader bepaalt dus wie wat krijgt. In principe prima als je je raidteam sterker wil maken, maar wees inderdaad duidelijk.

Nu zijn dit de regels voor loot prio:
- Set bonus;
- 4 keer M +15 gedaan;
- Paarse parses;

Wanneer je niet voldoet moet je een reden geven. Allemaal leuk en aardig maar je hebt nu eenmaal ook te maken met iets betere en iets mindere spelers. Ik kan nog geen M+15 aan, en word ook niet geinvite door mn io score and Ilvl.
Ben zelf geen geweldige speler maar ook niet slecht denk ik. Zit op een io score van 1400 en doe 10 tot 14 timed. Maar word nu wel een soort van " gestraft" door dus gear te verliezen aan iemand met een minimale upgrade.
Je gaat dus een enorm gat creeeren tussen de top 4 en de bottom 4 DPS. Waardoor je nog slechter lijkt 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diigii
Zeror schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:31:
[...]

Het probleem is niet de game. Het probleem zijn de toxic spelers die niemand iets gunnen behalve hunzelf. Helaas heeft de game er daar momenteel teveel van.

Blizzard zou chatmogelijkheden moeten verminderen (zodat men elkaar niet meer kan uitschelden etc.. en misschien moet zelfs je characternaam gewoon verborgen blijven, zodat je anoniem blijft), raidtools uitbreiden met meer icons (roles en class icons) en votekick verbieden in LFR/LFD. En als je het daar niet mee eens bent, ga je maar op de ouderwetse manier op zoek naar een dungeon groep. Het zal voor de kwaliteit van de game een stuk beter zijn iig.
Persoonlijk zou ik ook graag nog iets zien met Mythic Plus keys en het leaven van mensen. Zou mooi zijn dat mensen gewoon 60 minuten time-out krijgen (1e keer en dan hoger hoe vaker ze leaven) om groepen te joinen of iets als men leaved zonder dat de key klaar is. Gisteren had een guildie ook dat de healer na een wipe op de laatste boss vertrekt. Dat is gewoon erg zuur en zeer demotiverend. Het is vervelend dat je de key niet meer timed, maar vaak is het toch fijn om voor de Vault of loot nog de key te finishen.

Het is uiteraard niet altijd zo zwart-wit, maar goed. Moeten toch ergens beginnen ;)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
Akaendra schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:12:
Ik zal eerlijk zijn en zeggen dat Personal Loot > Group Loot
Snap niet dat ze daar ooit op zijn teruggekomen, zeker als je bepaalde classes gewoon niet genoeg hebt (2 crossbows met maar 1 hunter bijvoorbeeld)

Wat betreft Dathea, tja, gisteren ook flink op gewiped, hadden ook niet iedereen dus dat zal ook een factor zijn geweest, maar als Warlock zijnde is het geen leuke tijd nee, maar dat zijn meer fights met heavy movement niet. Adds leken ons ook wat unresponsive op interrupts, ipv op de tank te gaan gewoon blijven staan en niets doen zodat je ze niet goed kan AoE-en etc etc. Verwacht dat dat met wat meer gear wel goed komt, maar leuk is anders :D
Bij ons ook, maar wij zijn er aan het eind achter gekomen dat de kleine adds eerst gehit moeten worden voor je ze interrupt. als je ze interrupt zonder hit zullen ze niet moven. Wellicht gaat het daar mis.
Sennarth is overigens vervelender dan Dathea als Warlock vind ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Diigii schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:20:
[...]

Persoonlijk zou ik ook graag nog iets zien met Mythic Plus keys en het leaven van mensen. Zou mooi zijn dat mensen gewoon 60 minuten time-out krijgen (1e keer en dan hoger hoe vaker ze leaven) om groepen te joinen of iets als men leaved zonder dat de key klaar is. Gisteren had een guildie ook dat de healer na een wipe op de laatste boss vertrekt. Dat is gewoon erg zuur en zeer demotiverend. Het is vervelend dat je de key niet meer timed, maar vaak is het toch fijn om voor de Vault of loot nog de key te finishen.

Het is uiteraard niet altijd zo zwart-wit, maar goed. Moeten toch ergens beginnen ;)
Zoals je zegt, helaas is het niet zo zwart-wit. Dan zouden mensen bijv. gewoon AFK gaan. Had laatst een tank die begon met "big pull". Alleen mistten de 2 andere DPSers de memo waardoor die te vroeg dps begonnen te doen en zij agro kregen. Tank ging door met zijn big pull, meerendeel kunnen afmaken voordat we zelf gewiped werden, maar de tank bleef daarna liggen zonder wat te zeggen. Na 5 minuten zijn we toen maar geleaved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
alexsdam schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:19:
[...]

Helemaal mee eens.
Mijn punt is ook, wekelijks komen er regels bij. En vorige week kreeg ik de Tier piece niet omdat ik geen set bonus zou krijgen en de ander wel. Nu kreeg ik de Tier piece niet omdat mijn parses niet hoog genoeg zouden zijn.
Zij kiezen dus voor een Lootcouncil systeem, de guildleader bepaalt dus wie wat krijgt. In principe prima als je je raidteam sterker wil maken, maar wees inderdaad duidelijk.

Nu zijn dit de regels voor loot prio:
- Set bonus;
- 4 keer M +15 gedaan;
- Paarse parses;

Wanneer je niet voldoet moet je een reden geven. Allemaal leuk en aardig maar je hebt nu eenmaal ook te maken met iets betere en iets mindere spelers. Ik kan nog geen M+15 aan, en word ook niet geinvite door mn io score and Ilvl.
Ben zelf geen geweldige speler maar ook niet slecht denk ik. Zit op een io score van 1400 en doe 10 tot 14 timed. Maar word nu wel een soort van " gestraft" door dus gear te verliezen aan iemand met een minimale upgrade.
Je gaat dus een enorm gat creeeren tussen de top 4 en de bottom 4 DPS. Waardoor je nog slechter lijkt 8)7
Paarse parse vind ik nog best wel extreem (zelf nooit in een guild gezeten waar ze het vroegen)! Maar bijv. met healers is het al super lastig. Met DPS is natuurlijk hetzeldfe. De parse wordt wel gemaakt op basis van bepaalde informatie. Neem het voorbeeld van Dathea op Heroic. Wat als je nu niet bij de groep zit die naar het andere platform gaat? Dan mis je wel DPS. Dat zie je natuurlijk ook wel terug in parse. Erg lastig allemaal.

Lootcouncil ook bekend mee, maar met DF besloten om deze niet meer te gebruiken maar te vertrouwen op Blizzard.

Grappig dat een 4-set een ding is waar men naar kijkt. Het zou toch voor je raid groep beter zijn dat jij als DPS ook betere gear krijgt, zodat jij ook meer damage kan doen.

Het is natuurlijk lastig, en het is maar net waar een raidleader of iets naar kijkt. Bij ons is het ook zo, de hoge DPS compenseren ook gedeeltelijk voor de lage DPS. Als we de boss killen, zijn wij blij. Genoeg tijd om Heroic te clearen dit seizoen :)

@DivineNL Dang, mensen die blijven liggen heb ik nog niet gehad. Maar ook super vervelend...
Helaas merk ik in mijn guild ook al wel dat mensen soms super gefrustreerd raken door M+.

[ Voor 4% gewijzigd door Diigii op 02-01-2023 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
Diigii schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:29:
[...]

Paarse parse vind ik nog best wel extreem (zelf nooit in een guild gezeten waar ze het vroegen)! Maar bijv. met healers is het al super lastig. Met DPS is natuurlijk hetzeldfe. De parse wordt wel gemaakt op basis van bepaalde informatie. Neem het voorbeeld van Dathea op Heroic. Wat als je nu niet bij de groep zit die naar het andere platform gaat? Dan mis je wel DPS. Dat zie je natuurlijk ook wel terug in parse. Erg lastig allemaal.

Lootcouncil ook bekend mee, maar met DF besloten om deze niet meer te gebruiken maar te vertrouwen op Blizzard.

Grappig dat een 4-set een ding is waar men naar kijkt. Het zou toch voor je raid groep beter zijn dat jij als DPS ook betere gear krijgt, zodat jij ook meer damage kan doen.

Het is natuurlijk lastig, en het is maar net waar een raidleader of iets naar kijkt. Bij ons is het ook zo, de hoge DPS compenseren ook gedeeltelijk voor de lage DPS. Als we de boss killen, zijn wij blij. Genoeg tijd om Heroic te clearen dit seizoen :)

@DivineNL Dang, mensen die blijven liggen heb ik nog niet gehad. Maar ook super vervelend...
Helaas merk ik in mijn guild ook al wel dat mensen soms super gefrustreerd raken door M+.
Ja precies, ik vind dat je parses sowieso los moet laten bij progress,
Voor mij is het belanrgijker dat je de mechanics goed uitvoert en blijft leven. Leek dat je 70k dps pomp maar als je vervolgens continue van het platform geblazen word heeft dt weinig nu.
Da tje naar parses kijkt op farm bosses oke.
Ik zou ook de voorkeur hebben eerst iedereen op een 2-set bonus te zetten, Voor mij is 20% extra op Demonbolt + Felstorm een enorme increase. Ja ik heb grijze/groene parses maar ik doe de mechanics goed en m'n dps is oke.
Heb het idee dat hij veel te snel naar Mythic wil. Waardoor je ook veel te weinig gear haalt. Mijn voorkeur had Normal 2-3 keer farmen en iedereen in Tier te steken maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Wat raid loot betreft, bij ons doen we gewoon rollen, en de gene die het wint krijgt het. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat iemand dubbele items heeft en mocht dat perongeluk voorkomen dan wordt dat gewoon getrade.

Maar wij hebben dan minder mindset op zo snel mogelijk progressen, maar gewoon progress in het algemeen en voor iedereen. Loot traden naar specifieken mensen is mij iets te hardcore hahah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Is er een (casual) tweakers guild op Argent Dawn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Vandaag voor de lol ff met de guild de raid gedaan. Eerste keer dat we samen speelden, bijna iedereen was nieuw (op lfr na). 7/8 neer gekregen in 3u. Viel me best mee! Helaas maar 1 drop die nuttig was, maar was al i392 dus schiet dan niet echt op. Wel echt leuk om te doen. Volgende week hopelijk weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:54
Bij ons in de guild raid willen we zo snel mogelijk iedereen voorzien van een 2set. Dus tier tokens worden gerolled waarbij 1pc > 0pc > 3 pc > 2 pc

De rest van de gear is gewoon standaard need before greed.

Er wordt niet gekeken naar parses etc. Als je dat zou doen moet je ook de ilvl parses meenemen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
Helix schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:08:
Bij ons in de guild raid willen we zo snel mogelijk iedereen voorzien van een 2set. Dus tier tokens worden gerolled waarbij 1pc > 0pc > 3 pc > 2 pc

De rest van de gear is gewoon standaard need before greed.

Er wordt niet gekeken naar parses etc. Als je dat zou doen moet je ook de ilvl parses meenemen imo.
Ja voelde ik ook meer voor. Klinkt ook veel logischer wanneer je progress wil. Anders ben je je sterkste aan het upgraden en zal je steeds je minste moeten vervangen.
Nog interesse in een 390 warlock met 5/8 HC? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
alexsdam schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:25:
[...]

Ja voelde ik ook meer voor. Klinkt ook veel logischer wanneer je progress wil. Anders ben je je sterkste aan het upgraden en zal je steeds je minste moeten vervangen.
Nog interesse in een 390 warlock met 5/8 HC? :+
Yep, voor 2vs2 of 3vs3 :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-08 11:33

Insehh

Define good enough.

Moet zeggen dat we nu enkele dagen M+ low keys draaien maar vond het hele questen + dungeons tot nu toe geweldig! Questen was ook leuk, gekozen om voor Preservation Evoker te gaan en is een welkome afwisseling. :-)

De enige ekte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reucht
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 15:35
Over het raiden en de loot wil ook even ventileren :)

Onze guild had tijdens Shadowlands al rond gehoord wie welke raiddoelen had, de overgrote meerderheid wou Mythic clearen, enkelingen zeiden dat Heroic voldoende was (waaronder ik - geen zin in meer dan 2 raiddagen per week en WoW een tweede job wordt).

Fast forward naar DF release, iedereen levelt, raid gaat open en we clearen 7/8 Normal en 1/8 Heroic in de eerste week. We werken met RCLootCouncil addon, no problem, afspraak is dat we iedereen eerst 2 set geven en nadien iedereen 4 set, allemaal goed. Iedereen mocht ook needen op whatever, ook allemaal goed.

Na onze eerste week heeft onze guild een roster opgezet voor Mythic, ik zit daar niet bij, want ik had het uiteraard zelf aangegeven. Tijdens die tweede week clearen we 8/8 Normal en 5/8 Heroic en er vallen tier sets, maar plots gaan we niet iedereen 2 set geven, nu geven we eerst 4 set aan het Mythic team. Ik begrijp het standpunt, maar vind het wel wat lullig dat onze regels al in de tweede week veranderen, zo voelt het voor mij eerder aan als vriendjespolitiek. En vooral omdat het overgrote deel toch naar Mythic wil, dus hoeveel mensen sluit je in realiteit uit? Ga je echt zo veel achterlopen als er een paar items alsnog naar Heroic raiders gaan? Plus, die items worden in de eerste week Mythic toch vervangen. Het voorbeeld was er al vorige week, Normal Raszageth dropt 2H en wordt aan Mythic team gegeven terwijl op Heroic weer een 2H valt, en hoewel de guild het wel wat eerlijk wil houden dmv Loot Council blijft je standpunt niet overeind als je die tweede 2H ook aan dezelfde persoon geeft. Uiteraard kan je RNG niet controleren, maar puur statistisch is het voordeel niet zo groot als je loot ligt te concentreren.

On top of that kon de OT niet bij de volgende raid zijn en mocht/moest ik inspringen, toen heb ik wel gezegd dat ik hun standpunt begreep, maar dat het niet fijn aanvoelt om zo te raiden. Aan de ene kant jagen ze de non-Mythic raiders weg, maar willen er wel op kunnen leunen als backup.

Soit, /rant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Laatst online: 08-09 09:48
Wat ik altijd fijn heb gevonden (in oude expansions) was het DKP systeem. Ben je aanwezig en kill je bosses, verdien je DKP. Wil je iets hebben van de loot, dan kan je bieden en word de DKP afgenomen. Hier kan dus niet 1 iemand alles krijgen wat hij wil, en wil hij iets wat grote impact heeft of wat veel mensen willen, zal hij meer moeten gaan bieden. Ik weet dat ook dit systeem hiet helemaal 100% is, maar het voelde wel altijd fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Daradius schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:52:
Wat ik altijd fijn heb gevonden (in oude expansions) was het DKP systeem. Ben je aanwezig en kill je bosses, verdien je DKP. Wil je iets hebben van de loot, dan kan je bieden en word de DKP afgenomen. Hier kan dus niet 1 iemand alles krijgen wat hij wil, en wil hij iets wat grote impact heeft of wat veel mensen willen, zal hij meer moeten gaan bieden. Ik weet dat ook dit systeem hiet helemaal 100% is, maar het voelde wel altijd fijn.
Wat er ook gebruikt word, het moest consequent gebruikt worden en daar licht vaak het probleem.
Hoe moeilijk is het simpelweg om even een vote op te zetten op discord om te bepalen wat de teamdoelen zijn (en de daarbij behorende loot distributie) zodat iedereen input heeft maar het ook voor iedereen duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
Haha niet in mij hoor, als er 1 ding is dat ik niet kan is het pvp! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit gebruiken wij nu weer soort van maar dan noemen wij het geen DKP :P

Gebruiken ook de RCLootcouncil addon maar in combinatie daarbij word bijgehouden hoe vaak je mee doet met raids waarvoor je punten krijgt en hoe erg je je best doet buiten de raids om om extra te gearen is ook wat puntjes waard enzo.

Al met al vind ik dat allemaal onzin en mag je van mij part net zo goed greed/need doen in de raid maargoed XD

Omdat mijn Guild zo traag is heb ik al hoger ilvl dan dropt in normal raid dus heeft voor mij sowieso geen nut. Dus lekker attendancy punten farmen tot er wel ooit een item met deze guild dropt die ik nodig heb XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 15:35
In het verleden ook gebruikt, maar zoals je zelf al aangeeft is ook dit niet helemaal sluitend. Zoals de anciens die op bergen DKP zitten en eender wat kunnen krijgen, of de newbies die weken moeten wachten voor ze genoeg DKP hebben om bracers te kunnen kopen, of het feit dat iedereen opdaagt voor de farm raids, maar amper volk voor de progress runs, ... Er zijn hier en daar wel oplossingen voor gevonden, maar toch voelt het allemaal wat geforceerd.

Hierop aansluitend kwam mijn guild ook terug met het feit dat het team effort is, maar dan vraag ik me af hoeveel team je eigenlijk hebt als je het allemaal in geforceerde regeltjes moet gieten? Kunnen we elkaar ook iets gunnen? In mijn eerste raid had ik shoulders en een weapon gekregen, nadien heb ik gewoon al de rest gepassed.

Het blijkt moeilijk om geen eikel te zijn in WoW :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDdeV1992
alexsdam schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:51:
[...]

Tsja wat is low. Afhankelijk van de bosses natuurlijk maar draai tussen de 30k en 45k op HC bosses.
Waarbij Sennarth low end zit en Primal council bij de hogere zit.
Volgens mij zit ik redelijk in het midden. Alleen de andere 2 warlocks met een iLvl van 400 en 398 zitten zo'n 10k hoger (waarbij ik op iLvl 390 zit). Alleen draaien zij blauwe/paarse parses en ik groen.

Het gat dicht je dus nooit, tenzij ik geluk heb met m'n vaults. Of ik moet wachten tot zij volledig gegeared zijn maar tegen die tijd gaan we met Mythic bosses starten en sta je dus weer achteraan de rij.
Dit is niet helemaal hoe parses werken... die houden gedeeltelijk rekening met je ilvl maar vooral met uptime van dots effects... time on boss etc...

Bovendien een echt goede guild/raid leader let meer op uitvoer van tactics etc... dan parses... zeker gedurende progression.

Link anders is wat parses van jou en de andere locks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Replika90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 12:21
Wat is het toch heerlijk om PvP'er te zijn. Zeker in Dragonflight :) Na 3-4 uurtjes BG farmen ben je geared en kun je de arena in.

In een ver verleden (Vanilla/TBC) wat geraid en vond het DKP destijds wel goed werken. Toch ken ik het gevoel van loot aan je neus voorbij zien gaan nog goed herinneren. Was altijd even balen.
Gelukkig was het in die guild wel consistent qua regels. Ik kan me de frustratie goed verstellen als regels elke week veranderen (en zeker als in jouw nadeel is...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
JDdeV1992 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:15:
[...]

Dit is niet helemaal hoe parses werken... die houden gedeeltelijk rekening met je ilvl maar vooral met uptime van dots effects... time on boss etc...

Bovendien een echt goede guild/raid leader let meer op uitvoer van tactics etc... dan parses... zeker gedurende progression.

Link anders is wat parses van jou en de andere locks.
Ik weet hoe de parses werken, ik doelde ook meer op het gat in DPS omdat ik geen gear toegewezen krijg door mijn lagere parses.
Mijn parses zijn niet goed omdat mijn rotation en uptime van Fel Covenant niet goed is. Maar kan m'n logs van zondag niet helemaal gebruiken omdat ik dood ben gegaan.Ben altijd Destro geweest en nog wat problemen met een ST build rond Nether Portal. Mythic+ gaat een stuk beter.
Zal m'n parses van woensdag eens linken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Replika90 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:17:
Wat is het toch heerlijk om PvP'er te zijn. Zeker in Dragonflight :) Na 3-4 uurtjes BG farmen ben je geared en kun je de arena in.

In een ver verleden (Vanilla/TBC) wat geraid en vond het DKP destijds wel goed werken. Toch ken ik het gevoel van loot aan je neus voorbij zien gaan nog goed herinneren. Was altijd even balen.
Gelukkig was het in die guild wel consistent qua regels. Ik kan me de frustratie goed verstellen als regels elke week veranderen (en zeker als in jouw nadeel is...).
Maar die 4 uurtjes zijn wel vrij ruk zonder pvp gear =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03
Ik zit er na alle positieve verhalen ook weer aan te denken om het spel aan te schaffen. In het verleden voornamelijk horde gespeeld en wil nu weer eens kijken hoe het in het blauwe kamp is.

Zijn er eigenlijk nog gebalanceerde/actieve servers om als alliance te starten. Of hebben jullie aanraders? Ben nu even één voor één een aantal classes naar 20 aan het brengen om te kijken of het wat is. Moet wel zeggen dat er een hoop aanpassingen zijn gedaan in de ui die wel fijn zijn. Samenvoegen van bags, mining pick die niet meer in je bags zitten, apart slot in je bank voor crafting, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JDdeV1992 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:26:
[...]

Tja dit heb je gewoon in progress minded guilds.... Misschien op zoek naar een meer casual minded guild?
Zelfs progress minded guilds zijn soms oer en oer dom.

Ik speel al sinds vanilla healing classes en ik pace mijn mana gebruik naar de duur van een encounter. Tijdens het leren gebeurt het natuurlijk regelmatig dat je in eerdere fases te veel moet gebruiken vanwege fouten, maar zodra het er op lijkt dat we een kans hebben doe ik dat niet meer.

En zo kwam het dat de raidleader naar een parse keek van een wipe in de laatste paar (5-6% iirc) procenten en op mij begon te foeteren dat ik te weinig hps en effective healing had. Een hele tirade later heb ik alleen nog tegen hem gezegd 'dude we zijn gewiped omdat ik de enige healer was die nog mana had en healde. Elke eerdere bosskill parses erbij gehaald waarin duidelijk te zien was dat op alle first kills ik de laatste paar procenten meer dan de helft van de healing deed in mijn eentje (in 20+ mans heroics en mythics). Daarna vanwege de respectloze tirade geleaved. Ik doe tegenwoordig alleen nog M+ met een klein groepje die ik al sinds WotLK ken en dat bevalt me prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

KraveN schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:30:
Ik zit er na alle positieve verhalen ook weer aan te denken om het spel aan te schaffen. In het verleden voornamelijk horde gespeeld en wil nu weer eens kijken hoe het in het blauwe kamp is.

Zijn er eigenlijk nog gebalanceerde/actieve servers om als alliance te starten. Of hebben jullie aanraders? Ben nu even één voor één een aantal classes naar 20 aan het brengen om te kijken of het wat is. Moet wel zeggen dat er een hoop aanpassingen zijn gedaan in de ui die wel fijn zijn. Samenvoegen van bags, mining pick die niet meer in je bags zitten, apart slot in je bank voor crafting, etc.
Met crossrealm zou ik niet zozeer naar een balans kijken, maar gewoon een Alliance meerderheid server uitzoeken om op te spelen en het systeem de boel op laten lossen. Dan heb je in ieder geval geen probleem om een guild te vinden en geen risico dat de balans uiteindelijk richting de andere faction slaat en mensen transferen of stoppen aan jouw kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replika90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 12:21
Ricmaniac schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:14:
[...]

Maar die 4 uurtjes zijn wel vrij ruk zonder pvp gear =p
Een bezoekje aan de AH vooraf verzacht de pijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Laatst online: 08-09 09:48
Pff gister nog even snel mijn hunter naar 70 gehaald om de weekly (4 mythic) quest te doen. dacht dan heb ik die nog mooi meegenomen voor de reset. Trek ik vervolgens mijn doosje open, zit er een 411 item level Manic Grieftorch in !!!!!! Wist niet eens dat er raid items in konden zitten, maar wat is die trinket goed zeg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexsdam
KraveN schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:30:

Tegenwoordig zijn de premade dungeon en raid groups ook gemixed. Dus daar hoef je je ook geen zorgen meer over te maken.
Wel humor dat je soms met 1 alliance in group zit en je summoned hem naar de dungeon, kan je hem aanvallen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
Daradius schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:49:
Pff gister nog even snel mijn hunter naar 70 gehaald om de weekly (4 mythic) quest te doen. dacht dan heb ik die nog mooi meegenomen voor de reset. Trek ik vervolgens mijn doosje open, zit er een 411 item level Manic Grieftorch in !!!!!! Wist niet eens dat er raid items in konden zitten, maar wat is die trinket goed zeg..
Dat zijn de lekkerste.
Gisteren voor slapen gaan nog even snel Normal gedaan. Van Broodkeeper 398 Tier shoulders gehad en vanochtend in de Vault ook 408 Tier Gloves.
Van 1/5 naar 3/5 over nacht, blij mee!
Pagina: 1 ... 25 ... 65 Laatste