Welke realm zit je? In mijn guild op Twisting Nether word genoeg M+ gedaan.Verwijderd schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:25:
Het is wel weer duidelijk dat M+ vol zit met idioten die gecarried willen worden.
Ik kon helaas de eerste drie dagen van 9.2 niet spelen en liep op dag vier al tegen instant declines aan omdat ik 'geen score heb'.
En dat hoor ik niet van groepen die na de patch proberen om M15-20 te pushen, nee dat hoor je van groep leiders met zelf scores van 0 tot 800 over de afgelopen week. En zelf als beste runs in s2 15 en 16 timed.
Het gevolg is dat ik nu mijn score in week 1 al langzaam aan het opwerken ben via mythic+4 en dan telkens 1 of twee level hoger. Als dat ruim binnen de tijd gedaan is.
En ik erger mij er afgrijzelijk aan. Niet alleen dropt er dus in de dungeons zo niet waar ik iets aan heb, maar zelfs de weekly chest heb ik zo geen reet aan. Een 4 chest geeft letterlijk het zelfde ilevel als ik in elk slot minimaal draag (252 dus).
Na een weekend ellende heb ik nu dus een vault met in slot 1 een mythic 11 item nadat ik met pijn en moeite een 11 kon joinen en in slot 2 en 3 een nutteloos 252 item.
Het spel wordt als pug speler echt elke patch kutter en kutter, de tijd dat ik mij oude guildies volg en mijn sub opzeg nadert zo snel. Ik ben wel klaarmet elke patch opnieuw uitdagingsloos en beloningloos hersendood dungeons te runnen omdat de community kut is.
[...]
Dit gevoel inderdaad in M+, nieuwe patch net als vorige patch eerst een nutteloze grind om een nietszeggende score op te bouwen zodat je uitgenodigd wordt om wat uitdagends te kunnen doen.
Helaas lukt het concurrenten nog steeds niet om een mmo te maken met een fatsoenlijk end game systeem. New World is het zoveelste voorbeeld van een slecht systeem. Zo slecht dat ik eegn enkele behoefte meer heb om uberhaupt te levellen.
Ik ben erg benieuwd wat deze nieuwe expansion gaat doen. Al ben ik nog altijd geinteresseerd in de game en storyline van Warcraft speel ik de game al een hele tijd niet meer. De toxic community van het spel heeft voor mij het spelen totaal verpest. De nieuwe expansion gaat sowieso wel weer worden aangeschaft, want volg graag hoe het verhaal verder gaat.junglebeast schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:35:
"On April 19, the World of Warcraft development team will reveal the next expansion. We’re excited to show you what we've been working on and where your adventures in Azeroth will go next."
Nou zeg het eens. Wat denken jullie wat het gaat worden?
Terugkeer van Dragons zou vet zijn. Nieuwe generatie Dragon Aspects onder leiding van Wrathion ofzo. Azeroth moet, volgens mij, nog steeds hersteld worden van de events voor Shadowlands. Nieuwe Dragons kunnen daarbij helpen en wellicht dat dit ook weer de nodige conflicten meebrengen wat een expansion kan vullen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik bleef hier af en toe meelezen omdat ik toch nog een beetje op de hoogte wil blijven wat de State of The Game is. Ik speel al langere tijd niet meer omdat ik stuk liep op de zoveelste grind om überhaupt maar mee te kunnen komen.
Maar Dragons….. Vast wel weer heel veel grinding. Ik wacht de expansion wel af, maar nog meer de reacties hier.
Maar Dragons….. Vast wel weer heel veel grinding. Ik wacht de expansion wel af, maar nog meer de reacties hier.
19 April—World of Warcraft® will reveal the next expansion.
Volgens de mail van Blizzard.
https://worldofwarcraft.c...te-the-future-of-warcraft
Volgens de mail van Blizzard.
https://worldofwarcraft.c...te-the-future-of-warcraft
[ Voor 32% gewijzigd door Ryan_ op 15-03-2022 10:08 ]
Ik hoop voor Blizzard dat ze hier echt wat van kunnen maken. Al is het een harde reset van het verhaal en/of mechanics. Dat is denk ik wel wat Wow op dit moment nodig heeft. Velen haken naar mijn gevoel af omdat het steeds meer van hetzelfde is. Terwijl ze vroeger misschien schrik hadden om veel te veranderen, denk ik dat dit nu eigenlijk positief zou zijn. Ik vind de changes die aan classes elke expansion komen juist het leuke van de game, elke keer weer opnieuw ontdekken wat er goed speelt
.
Ik zou het persoonlijk niet erg vinden als ze de oude wereld terug relevant proberen te maken. Voor mij is Azeroth toch leuker dan al die nieuwe gebieden die ze uitvinden. Op andere fora vind je genoeg mensen die hier ook zo over denken. Azeroth terug opruimen na de vernieling in Cataclysm. Samenwerken met de hele realm/guilds/... om zo de gebieden terug op te bouwen. Zowat als de Gates of Ahn'Qiraj in classic.
Ik vrees er wel voor. Moesten ze dit als nieuwe expansion voorstellen denk ik wel dat ze veel tegenwind krijgen aangezien dit 'oude' content zou zijn, ookal zou ik er persoonlijk blij mee zijn.
Ik vrees er wel voor. Moesten ze dit als nieuwe expansion voorstellen denk ik wel dat ze veel tegenwind krijgen aangezien dit 'oude' content zou zijn, ookal zou ik er persoonlijk blij mee zijn.
Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.
Oude wereld vind ik ook het leukste, Shadowlands heeft ook toffe gebieden maar Azeroth blijft toch wel het beste. Als WoW geen maandelijkse kosten meer had was ik ook gewoon nog Vanilla/TBC aan het spelen nu. Maar heb mijn portie maandelijkse kosten al die jaren al wel betaald
Ik denk dat ze voor die mensen Classic hebben uitgebracht.
Ik hoop voornamelijk dat ze wat doen aan het tekort aan tanks en overschot aan DPS. Als je Mythics wilt runnen met randoms, wacht je gewoon enorm lang als DPS. Terwijl je als tank kan joinen, gesummoned wordt en direct kan beginnen. Je ziet dan ook dat tanks direct quitten als er maar 1 foutje wordt gemaakt, ze kunnen toch wel snel weer een andere groep vinden.
Ze moeten minder verantwoordelijkheid neerleggen bij de tanks en meer bij de andere classes. Ik vind tanken eigenlijk het leukst maar als nieuwe speler is het bijna geen doen: je wordt geacht alle tactieken, routes en mechanics te kennen van alle dungeons. Inmiddels ben ik dus maar ge-rerolled naar hunter want dat is veel makkelijker.
Ik hoop voornamelijk dat ze wat doen aan het tekort aan tanks en overschot aan DPS. Als je Mythics wilt runnen met randoms, wacht je gewoon enorm lang als DPS. Terwijl je als tank kan joinen, gesummoned wordt en direct kan beginnen. Je ziet dan ook dat tanks direct quitten als er maar 1 foutje wordt gemaakt, ze kunnen toch wel snel weer een andere groep vinden.
Ze moeten minder verantwoordelijkheid neerleggen bij de tanks en meer bij de andere classes. Ik vind tanken eigenlijk het leukst maar als nieuwe speler is het bijna geen doen: je wordt geacht alle tactieken, routes en mechanics te kennen van alle dungeons. Inmiddels ben ik dus maar ge-rerolled naar hunter want dat is veel makkelijker.
Ik snap je punt maar een DPS is super vervangbaar. Als die één foutje maakt ligt die er sowieso uit mochten verantwoordelijkheden meer verschuiven naar de DPS.FreeShooter schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:59:
Ik denk dat ze voor die mensen Classic hebben uitgebracht.
Verwijderd
Wat is het verschil?Daan0s schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:41:
Oude wereld vind ik ook het leukste, Shadowlands heeft ook toffe gebieden maar Azeroth blijft toch wel het beste. Als WoW geen maandelijkse kosten meer had was ik ook gewoon nog Vanilla/TBC aan het spelen nu. Maar heb mijn portie maandelijkse kosten al die jaren al wel betaald
Ik betaal liever voor oude content, maar met veel fijnere gameplay / community.
Oude wereld is zeker nog wel in trek bij verschillende mensen. Kijk maar eens hoe druk het was bij de launch van classic. Het probleem daar is dat het allemaal content is waar iedereen alles tot in de puntjes geanalyseerd heeft, en dan gaat de community min-maxen. Als we op retail Azeroth terug relevant kunnen maken met nieuwe content is het volgens mij wel beetje win-win. Ze is er nieuwe content te doen op een oud continent
Natuurlijk is er een surplus aan DPS, is ook maar een beetje knopjes rammen
Op zich heeft een tank niet veel verantwoordelijkheid hoor, gewoon kijken hoeveel mobs je kan pullen en een beetje de resterende % mobs in de gaten houden. De routes zijn in keys van 0 - 15 toch praktisch hetzelfde als vorige season.
Natuurlijk is er een surplus aan DPS, is ook maar een beetje knopjes rammen
Op zich heeft een tank niet veel verantwoordelijkheid hoor, gewoon kijken hoeveel mobs je kan pullen en een beetje de resterende % mobs in de gaten houden. De routes zijn in keys van 0 - 15 toch praktisch hetzelfde als vorige season.
Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.
Op de 1 of andere manier blijft dit spel toch kriebelen. Heb weer zin in vanaf 0 een char te beginnen. Casual.is het best lekker te spelen.
Het kriebelde bij mij ook. Een nieuwe char aangemaakt. Alleen levelen is niet wat het is geweest. Mag wat mij betreft wel wat meer uitdaging in terug komen. Dus ook alweer gestopt.jaydenjarno schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:21:
Op de 1 of andere manier blijft dit spel toch kriebelen. Heb weer zin in vanaf 0 een char te beginnen. Casual.is het best lekker te spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door HawVer op 18-03-2022 08:36 ]
http://hawvie.deviantart.com/
Blijft mooie muziek... Call to arms
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
De spelersaantallen beginnen nu mijn mogelijkheid tot spelen te beinvloeden, het gaat echt niet goed.
Vorig M+ seizoen op zaterdagmiddag waren er tientallen M+ 10-15 groepen, die allemaal op tank of tank plus healer wachten.
Dit seizoen en zeker de afgelopen drie weken zijn er soms maar 10 groepen totaal voor 10-15 en die zoeken nog steeds tanks.
Het spel is nu al drie weken World of Wachtcraft, ik sta meer in queues dan dat ik iets doe in het spel. En die queues zijn cross realm dus het is niet eens mijn realm (high pop btw)
Vorig M+ seizoen op zaterdagmiddag waren er tientallen M+ 10-15 groepen, die allemaal op tank of tank plus healer wachten.
Dit seizoen en zeker de afgelopen drie weken zijn er soms maar 10 groepen totaal voor 10-15 en die zoeken nog steeds tanks.
Het spel is nu al drie weken World of Wachtcraft, ik sta meer in queues dan dat ik iets doe in het spel. En die queues zijn cross realm dus het is niet eens mijn realm (high pop btw)
Vervelend inderdaad. Door de weeks avonden gaat het wel beter en is de balans tank/healer en dps ook beter.Verwijderd schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:29:
De spelersaantallen beginnen nu mijn mogelijkheid tot spelen te beinvloeden, het gaat echt niet goed.
Verder is dit dus ook de keuze van Blizzard om in 9.2.5 Alliance en Horde samen te voegen. Ik ben alleen bang dat het te laat komt.
Ik heb dezelfde ervaring. In mijn guild is er nooit iemand online en ik speel ook nog een spec die niet echt populair is in Mythic+ (Feral). Zit je dan met je key en shiny dubbele 291 legendaries die je nooit kan gebruiken. Zodra de keys wat hoger zijn (13+) lijkt het onmogelijk een group te krijgen. Hier en daar joinen er wel wat DPS's en soms een verdwaalde healer maar voordat je een tank kan krijgen zijn de meesten alweer weg vanwege het wachten.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Ik heb min of meer een tegenovergestelde ervaring. Sinds ik vorige patch een raiding guild ben gejoined, kan ik iedere avond wel met 1 of meer guildies wat keys doen. Pushen alweer 18's en is een kwestie van tijd dat we weer +20s doen zoals vorig seizoen. Helpt uiteraard wel dat ik brewmaster monk tank main. Maar ook op mijn hunter alt, of toen ik nog mistweaver mainde laatste seizoen, was het echt niet onmogelijk tanks te vinden. Ik denk ook dat de meeste mensen nu toch 15 en hoger doen. Onder de 15 is alt/noob territory en daar wagen wij ons meestal ook niet aan. In deze game wil je echt niet zonder actieve guild zitten. Dat is eigenlijk al sinds jaar en dag zo. Wil je beetje op niveau keys pushen dan moet je gewoon met wat vaste mensen en via discord spelen.
[ Voor 9% gewijzigd door Pyr0_ op 02-04-2022 19:45 ]
Zou deze game eens een keer naar console komen?
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
er waren laatst geruchten dat ie naar mobile zou komen toch?Frez schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:53:
Zou deze game eens een keer naar console komen?
even zonder dollen nee ik denk het niet ik denk dat de volgende expansion de laatste is en het daarna langzaam klaar is
Top tip: Zeg dat je Balance bent en spec Balance Affinity. Dan zitten blijven in Moonkinform tot de key gebruikt is en dan shiften naar Cat en gaan. Als ze je dan nog kicken saboteren ze hun eigen key.temp00 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:09:
Ik heb dezelfde ervaring. In mijn guild is er nooit iemand online en ik speel ook nog een spec die niet echt populair is in Mythic+ (Feral). Zit je dan met je key en shiny dubbele 291 legendaries die je nooit kan gebruiken. Zodra de keys wat hoger zijn (13+) lijkt het onmogelijk een group te krijgen. Hier en daar joinen er wel wat DPS's en soms een verdwaalde healer maar voordat je een tank kan krijgen zijn de meesten alweer weg vanwege het wachten.
Ja tenzij ze je inspecten of een addon hebben waarmee je de spec gelijk kan zien. Maar valt altijd te proberen.rmk_ schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:39:
[...]
Top tip: Zeg dat je Balance bent en spec Balance Affinity. Dan zitten blijven in Moonkinform tot de key gebruikt is en dan shiften naar Cat en gaan. Als ze je dan nog kicken saboteren ze hun eigen key.
Ook mijn eerste Tier binnen. Shoulders van de Lords of Dread. Wel lekker uit de vault gehaald. Want heb die zelf nog niet gekilled.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Hehe dat is wel het proberen waardrmk_ schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:39:
[...]
Top tip: Zeg dat je Balance bent en spec Balance Affinity. Dan zitten blijven in Moonkinform tot de key gebruikt is en dan shiften naar Cat en gaan. Als ze je dan nog kicken saboteren ze hun eigen key.
Deze week wel wat goede pug groepen gehad en een +15 binnen de tijd kunnen doen. In de vault vandaag ook alleen maar tier pieces gehad: Feral +1 tier piece (totaal nu 2). Mage +1 tier piece, Mistweaver +1 tier piece. Gaat lekker zo. Volgende week komt als het goed is ook de Creation Catalyst uit en als ik Wowhead mag geloven, kost het converteren naar tier maar een klein beetje cosmic flux
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Net weer terug in wow. In 1 week en 2 dagen alweer op 2500 rating. Nu door naar 3.2-3.3k. Nieuwe special affix is leuk, merk wel dat -vooral op lage keys- dps geen idee heeft welke wanneer te pakken
. Raiden doe ik niet aan, wel ff die LFR clearen voor set items, heb er nu 2, de 4 bonus is gruwelijk goed. Hopen dat die laatste 2 pieces binnenkort droppen en m’n ilvl niet teveel rapen om hoge keys te kunnen doen. Tazavesh is wel bizar, ZOVEEL makkelijker dan de ‘old school’ hardmode variant, jammer.
Dan is dit wel een uitkomst voor je. https://www.wowhead.com/n...ases-next-week-and-326642Zercules schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 07:37:
Net weer terug in wow. In 1 week en 2 dagen alweer op 2500 rating. Nu door naar 3.2-3.3k. Nieuwe special affix is leuk, merk wel dat -vooral op lage keys- dps geen idee heeft welke wanneer te pakken. Raiden doe ik niet aan, wel ff die LFR clearen voor set items, heb er nu 2, de 4 bonus is gruwelijk goed. Hopen dat die laatste 2 pieces binnenkort droppen en m’n ilvl niet teveel rapen om hoge keys te kunnen doen. Tazavesh is wel bizar, ZOVEEL makkelijker dan de ‘old school’ hardmode variant, jammer.
Net level 22 geworden. Maar heb nog maar 2 dungeons
Ik weet toen ik vroeger speelde ik op level 15 geloof ik van alles.kon.
Is dit nieuw dat er pas later dungeons gaan komen?
Ik weet toen ik vroeger speelde ik op level 15 geloof ik van alles.kon.
Is dit nieuw dat er pas later dungeons gaan komen?
Catalyst is zeker handig om 4 set te krijgen, maar wat mij betreft is het allemaal te time-gated. Dingen zoals Valor voor M+ cappen heeft, nu de World First race gedaan is, letterlijk 0 meerwaarde meer. Gooi dat toch gewoonweg open.
Zelf inmiddels nu 2560 M+ rating, Warlock 4 set helpt daar wel mee maar er is voor mezelf nog genoeg te verbeteren.
Heroic Sepulcher nu ook aan het doen, verwacht eigenlijk wel met de volgende raid dat Anduin neergaat, vorige keer tot 15% gekomen, maar dat gaat wel goedkomen.
Sowieso voelt Sepulcher wat makkelijker dan wat Sanctum of Domination was (zal ook vast met 4 sets te maken hebben), maar is wel een betere raid imo.
Zelf inmiddels nu 2560 M+ rating, Warlock 4 set helpt daar wel mee maar er is voor mezelf nog genoeg te verbeteren.
Heroic Sepulcher nu ook aan het doen, verwacht eigenlijk wel met de volgende raid dat Anduin neergaat, vorige keer tot 15% gekomen, maar dat gaat wel goedkomen.
Sowieso voelt Sepulcher wat makkelijker dan wat Sanctum of Domination was (zal ook vast met 4 sets te maken hebben), maar is wel een betere raid imo.
Nog 2 dagen voor de onthulling van de nieuwe expansion.
Er lijkt wederom iets gevonden te zijn over de lore van de nieuwe expansion. In spoiler tags.
Er lijkt wederom iets gevonden te zijn over de lore van de nieuwe expansion. In spoiler tags.
spoiler:
Mogelijk gaan we een nieuwe world tree zien aangezien Teldrassil is afgebrand. The Queens Gift wordt het genoemd.
Maar het zou ook te maken kunnen met de hervorming van Tirisfal Glades.
https://gamerant.com/worl...ic-files-teldrassil-hint/
Maar het zou ook te maken kunnen met de hervorming van Tirisfal Glades.
https://gamerant.com/worl...ic-files-teldrassil-hint/
Ik heb het hier al een paar keer gezegd maar ik zou echt graag terug gaan naar de oude gebieden in Kalimdor en Eastern Kingdoms. Nieuw jasje en knallen maar. En liever ook terug problemen aanpakken zoals Gnolls dat het dorp aanvallen of velden van de inwoners vernietigen in plaats van dat we het hiernamaals moeten redden van een kwaadaardig wezen.
Helemaal mee eens, lijkt mij ook top. De sfeer in de oude gebieden is zoveel beter dan in de nieuwe.Kreekje schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:04:
Ik heb het hier al een paar keer gezegd maar ik zou echt graag terug gaan naar de oude gebieden in Kalimdor en Eastern Kingdoms. Nieuw jasje en knallen maar. En liever ook terug problemen aanpakken zoals Gnolls dat het dorp aanvallen of velden van de inwoners vernietigen in plaats van dat we het hiernamaals moeten redden van een kwaadaardig wezen.
Eens, dat voelt een stuk meer als WoW dan alle gekke dingen en werelden waar we in de afgelopen jaren naar toe zijn gegaan.Kreekje schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:04:
Onthulling nieuwe WoW expansion Countdown:Zironako schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:06:
Hoe laat is de onthulling?
https://www.mmo-champion....ansion-Reveal-on-April-19
Oftwel om 18.00 uur, onze tijd.
Je kunt kijken op Youtube of Twitch.
[ Voor 25% gewijzigd door Zeror op 19-04-2022 11:36 ]
De stream start bijna....
[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 19-04-2022 17:59 ]
Nieuw speelbaar ras: Drakthyr
Nieuwe hero class: Evoker (Healer and Ranged DPS - Mail-drager - start lvl 59 eigen startzone)
Revamped UI, professions, talents etc..
Nieuwe hero class: Evoker (Healer and Ranged DPS - Mail-drager - start lvl 59 eigen startzone)
Het char creation screen gaf mij "gewoon" het worgen gevoel. Vermoedelijk mag je rondlopen als mensachtig, maar in combat dragonlike.Zeror schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:21:
Nieuw speelbaar ras: Drakthyr
Diepe zucht, misschien wordt 11.0 beter. Classic doet mij verder niets.
Jep, dit staat er op de website.fitznl schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:26:
[...]
Het char creation screen gaf mij "gewoon" het worgen gevoel. Vermoedelijk mag je rondlopen als mensachtig, maar in combat dragonlike.
Diepe zucht, misschien wordt 11.0 beter. Classic doet mij verder niets.
"Dracthyr Evokers freely switch between two customizable forms—choosing between a humanoid visage, and a fearsome draconic form to battle foes and overcome obstacles."
Eerste indruk na het zien van de trailer: mwua.
Zal de CE kopen voor de heb, maar om te zeggen dat ik hier reikhalzend naar uit kijk: nope, niet per sé.
Het is voor mij een rare gewaarwording: voor de eerste keer in heel WoW geschiedenis ben ik niet onder de indruk van de aankondiging.
Waar het aan ligt? Geen idee. Maar mogelijk door een gebrek aan spektakel.
Zal de CE kopen voor de heb, maar om te zeggen dat ik hier reikhalzend naar uit kijk: nope, niet per sé.
Het is voor mij een rare gewaarwording: voor de eerste keer in heel WoW geschiedenis ben ik niet onder de indruk van de aankondiging.
[ Voor 40% gewijzigd door RustStorm op 19-04-2022 19:44 ]
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Geen nerdgasm via Blizzcon. Dat is wat ik miste. Geen publiek die gaat juichen bij coole dingen.RustStorm schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:37:
Waar is die CE te bestellen? Volgens mij staat het nog niet op Bol of Amazon?
Nog nergens. Komt nog wel online een deze dagen. Pre-order via Battle.net kan ook nog niet.Soulizer schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:53:
Waar is die CE te bestellen? Volgens mij staat het nog niet op Bol of Amazon?
Dragonflight will finally update the World of Warcraft UI after 18 years!
World of Warcraft: Dragonflight brings some of the largest changes to the talent system since Mists of Pandaria!
bron
- Technology has changed a lot since the default UI was created back in 2004
- People now have bigger monitors and the team has better dev tools to work with, so it makes sense to finally update the UI
- The game art evolved over the years, but the UI has been frozen in time
- The team wanted to allow players to customize the new UI moving things around and adjusting them to fit their needs
- Addons do a lot for player customization today, but not everyone uses addons
- It's about time that everyone has the chance to gain the functionality of addons in the base UI
- The team added new functionality and improved accessibility in a lot of areas, as well as improving the art
- The art update is a big part of the project. The current art has a lot of charm and personality and players have been using that for 18 years.
- The new UI is a modern take on the old one, removing the clutter and giving the player more visibility for their gameplay.
- The new minimap and health bars are larger and the action bars have less framing around them.
- The team wants to bring back the iconic pieces of the old UI in a nice way
- The action bar gryphons have been updated and the Horde will get their version too
- There is an edit mode that will allow players to move elements around the screen
- Each of the components will have various options, allowing you to save, edit, copy, or name it.
- You'll be able to save layouts by spec, so that the UI will automatically change as you change specs.

World of Warcraft: Dragonflight brings some of the largest changes to the talent system since Mists of Pandaria!
- The team wanted to give players more choice over what their character has
- As you level, you get a new spell or ability that makes you stronger, but that is determined by the designers
- There is now a Class tree and a Spec tree
- The Class tree offers class utility and the Spec tree offers things that help you to perform your role
- Picking a spec is an important part of your World of Warcraft character
- The Class tree will have some abilities granted for free to start you off in the spec you've chosen and you'll have a point to spend somewhere else in that tree
- The team wants to encourage players to make combinations that they've never been able to see before
- This is an opportunity to put a lot more art and fantasy into the Talent UI itself
- You'll be able to change talents at the same frequency that you do right now
- You'll be able to make your talent build, save it, name it, and load it up again later quickly

bron
IGN heeft nog een interessant interview met Ion Hazzikostas gehad over de nieuwe expansion.
https://www.ign.com/video...ew-dragonflight-expansion
https://www.ign.com/video...ew-dragonflight-expansion
GUI revamp had voor mij niet gemoeten, maar talents zien er wel leuk uit zo, precies terug naar meer keuze. Ik vond de originele talent tree van vanilla wow altijd al beter dan die beperkte keuzes die we nu hebben
.
De setting op zich geeft ze denk ik veel ruimte voor het verhaal, ligt het aan mij of is die trailer één groot vraagteken qua verhaal
. Dragons komen terug, maar voor de rest nog weinig vertelt.
De setting op zich geeft ze denk ik veel ruimte voor het verhaal, ligt het aan mij of is die trailer één groot vraagteken qua verhaal
[ Voor 31% gewijzigd door Powerblast op 19-04-2022 20:35 ]
Tja, ik heb de trailer zojuist gezien en de samenvatting van alle nieuwe dingen even doorgescrolled op mmo-champ, maar blijkbaar heb ik gemist wat de uitdaging/bedreiging/bad guy etc in deze expansion ?RustStorm schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:37:
Eerste indruk na het zien van de trailer: mwua.
De laatste keer dat ik hyped was mbt wow was de BFA announcement omdat daar het oude warcraft gevoel weer getriggered werd (en helaas niet echt terugkwam in de game achteraf).
Gelukkig ben ik tegendoor een casual gamer, maar anders zou WLOTK classic toch echt wel een dingetje zijn
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Zeker, maar ik mis ook gewoon de coole dingen...Zeror schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:53:
[...]
Geen nerdgasm via Blizzcon. Dat is wat ik miste. Geen publiek die gaat juichen bij coole dingen.
Ik blijf de komende tijd nog wel doorlezen, want die post van @Ryan_ is wel interessant.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Ik vond to be honest die trailer ook erg mhaw. Ja dragons supervet maar de trailer had geen fights of spektakel dus bouwde niet echt iets op. Overigens lijken draken mij wel vet en denk ik dat de game wel wat gaat voelen als WoW 2.0 met die redefines. Overigens vermaakt Classic mij nog wel.
Je kan goed zien dat er flink wat talent bij Blizzard weg is. Dat was op z'n zachts gezegd nogal middelmatig.
Precies, ik dacht dat het 1 april was weer. Dit is gewoon om te huilen?HawVer schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:39:
Je kan goed zien dat er flink wat talent bij Blizzard weg is. Dat was op z'n zachts gezegd nogal middelmatig.
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Er komt vast nog wel een release trailer.
En hopelijk is het nieuwe talent systeem het enige wat we krijgen. Gewoon gear, enchants en talents.
En hopelijk is het nieuwe talent systeem het enige wat we krijgen. Gewoon gear, enchants en talents.
Volgens mij ben ik een van de weinigen die wel enthousiast is 
Design van de gebieden is echt top imo, vooral Azure Span bijvoorbeeld. Daarnaast flinke overhaul van de professions, nieuwe race/class, UI verbeterd, vrije talent keuze etc etc.
Ik vraag me af wat diegene die vrij negatief zijn wel hadden willen zien?
Design van de gebieden is echt top imo, vooral Azure Span bijvoorbeeld. Daarnaast flinke overhaul van de professions, nieuwe race/class, UI verbeterd, vrije talent keuze etc etc.
Ben eigenlijk meer hyped dan Shadowlands.. Eindelijk geen expansion rond Sylvanas..
Ik zie wel mogelijkheden. Fijn is dat ze met deze expansion relatief weinig "bagage" mee hoeven te sleuren (lees: het al lopende verhaal van Sylvanas etc.). Ze kunnen vrij nieuwe verhalen gaan vertellen zonder al te veel vast te hoeven houden aan het bestaande. Maar toch wel hier en daar links met wat men al wel kent.
Ze hebben de mogelijkheid weer relatief fris een expansion in te gaan.
Persoonlijk ben ik voorlopig nog wel zoet met classic WotlK, maar ik volg het met interesse
Ze hebben de mogelijkheid weer relatief fris een expansion in te gaan.
Persoonlijk ben ik voorlopig nog wel zoet met classic WotlK, maar ik volg het met interesse
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Ik had er eigenlijk meer van verwacht, hoewel ik die nieuwe talent tree en profession overhaul vet vindt.Helix schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 23:34:
De nieuwe class/race zegt me momenteel redelijk weinig. Het is weer 4 nieuwe gebieden en een nieuwe starter zone van de nieuwe class. Dit lijkt me echt teveel op Shadowlands, daar waren het ook 4 leveling zones.
Ik vond het een goed idee om iets van guildtowns te maken ofzo. Waar players hun huis naar toe kunnen verhuizen. En zo op één of andere manier vrijwillig kunnen bijdragen aan de guild. Eigenlijk een guildgarisson-achtig iets. Op deze manier wordt een guild weer terug iets waar je iets aan hebt.
Ik klink misschien wat negatief maar ik kijk er zeker naar uit hoor. Had er gewoon iets meer van verwacht. Maar ze zullen er uiteindelijk wel iets mooi van maken.
Ik doelde ook meer op andere reacties hierbovenKreekje schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:41:
[...]
Ik had er eigenlijk meer van verwacht, hoewel ik die nieuwe talent tree en profession overhaul vet vindt.
De nieuwe class/race zegt me momenteel redelijk weinig. Het is weer 4 nieuwe gebieden en een nieuwe starter zone van de nieuwe class. Dit lijkt me echt teveel op Shadowlands, daar waren het ook 4 leveling zones.
Ik vond het een goed idee om iets van guildtowns te maken ofzo. Waar players hun huis naar toe kunnen verhuizen. En zo op één of andere manier vrijwillig kunnen bijdragen aan de guild. Eigenlijk een guildgarisson-achtig iets. Op deze manier wordt een guild weer terug iets waar je iets aan hebt.
Ik klink misschien wat negatief maar ik kijk er zeker naar uit hoor. Had er gewoon iets meer van verwacht. Maar ze zullen er uiteindelijk wel iets mooi van maken.
Hoeveel nieuwe gebieden het zijn maakt me niet zoveel uit, het gaat mij om de sfeer en het design en dat ziet er echt goed uit vind ik. Geeft meer het Azeroth gevoel. Shadowlands gebieden vond ik ook niet wat, al speel ik het nog steeds elke dag, puur voor M+ en soms een raid.
Guildtowns / player housing was inderdaad mooi geweest!
Yup, ik had gehoopt dat ze wat gedurfder gingen optreden (reset van de wereld oid).. maar nee weer een verhaaltje in een wereld die weinig tot niet boeiend is..HawVer schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:39:
Trailer, thema en gebieden spreken mij behoorlijk aan maar er ontbrak inderdaad wel een dreiging/conflict. Niet dat dat in dat stadium perse erg is, we zullen het later gaan zien. Ik denk iig wel dat Wrathion een rol in het conflict gaat spelen.
UI revamp is erg welkom en nodig want wat we nu hebben is zo gedateerd. Goed ook dat ze bepaalde functionaliteit als standaard gaan implementeren en je daar dus geen addons voor meer nodig hebt.
Waar ik wat minder over te spreken ben zijn de talents. Er is in de loop der jaren al veel over geschreven en over gediscussieerd, waarbij elke kant goede argumenten heeft om voor/tegen het MoP talent systeem te zijn, maar persoonlijk ben ik geen fan van de lange talent trees zoals die nu terug komen in Dragonflight. De kortere (MoP) talent trees zijn veel meer échte keuzes die ook impact hebben tov een puntje hier en een puntje daar zonder dat het veel impact heeft en ook niet erg transparant is. Er zit overigens natuurlijk meer achter dan alleen "we hear you", ze kunnen dit nu gewoon doen omdat we geen Artifact tree, Hearth/Azerite, Soulbind tree hebben. Ik zag trouwens ook dat je talent tree presets kan saven en activeren. Dus als je een bepaalde build hebt kan je deze opslaan en evt. later activeren. Dat is wel erg handig en fijn!
UI revamp is erg welkom en nodig want wat we nu hebben is zo gedateerd. Goed ook dat ze bepaalde functionaliteit als standaard gaan implementeren en je daar dus geen addons voor meer nodig hebt.
Waar ik wat minder over te spreken ben zijn de talents. Er is in de loop der jaren al veel over geschreven en over gediscussieerd, waarbij elke kant goede argumenten heeft om voor/tegen het MoP talent systeem te zijn, maar persoonlijk ben ik geen fan van de lange talent trees zoals die nu terug komen in Dragonflight. De kortere (MoP) talent trees zijn veel meer échte keuzes die ook impact hebben tov een puntje hier en een puntje daar zonder dat het veel impact heeft en ook niet erg transparant is. Er zit overigens natuurlijk meer achter dan alleen "we hear you", ze kunnen dit nu gewoon doen omdat we geen Artifact tree, Hearth/Azerite, Soulbind tree hebben. Ik zag trouwens ook dat je talent tree presets kan saven en activeren. Dus als je een bepaalde build hebt kan je deze opslaan en evt. later activeren. Dat is wel erg handig en fijn!
Meeste expansions zijn toch ook 4 of 5 nieuwe gebieden. Dus 4 is zo gek nog niet.
Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat ze met de oude wereld gaan doen. Het zwaard zit er nog. En komt er een nieuwe plek voor Night Elves etc?
Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat ze met de oude wereld gaan doen. Het zwaard zit er nog. En komt er een nieuwe plek voor Night Elves etc?
Ik denk dan net het omgekeerde van die talent trees. Dat je nu om de 5 levels een skill kan kiezen is toch 'meh'? Het gevoel dat je krijgt als je een level omhoog gaat en effectief weer een skillpoint kan zetten richting die epic skill op het einde van de tree is toch zalig? Het probleem dat ze nu hebben is dat er te weinig variatie is in de talents. Het verschil tussen je AoE M+ build en raid build is effectief 1 of 2 talents.temp00 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:07:
Trailer, thema en gebieden spreken mij behoorlijk aan maar er ontbrak inderdaad wel een dreiging/conflict. Niet dat dat in dat stadium perse erg is, we zullen het later gaan zien. Ik denk iig wel dat Wrathion een rol in het conflict gaat spelen.
Ik ben geen krak in de wow lore maar is het nog mogelijk in volgende patches dat ze Azeroth gaan healen? Zoals inderdaad het zwaard in Silithius eruit, de dam in Loch Modan terug gemaakt etc. Zou ik nice vinden als effectief nu terug de wereld opgebouwd werd.
Edit: En ik zag ook dat er geen borrowed powers meer gaan zijn. Dit vind ik nog altijd het beste. Want als ik kijk nu naar mijn covenant abilities, ik zou ze eerlijk gezegd niet meer kunnen missen. Maar als je in de talent tree screenshot kijkt zie je dat er nog een covoke skill tussen staat bij de resto druid talents.
[ Voor 7% gewijzigd door Kreekje op 20-04-2022 12:39 ]
Ach, maakt niet uit welke talent tree je gaat hebben, mensen gaan toch altijd voor de builds die het maximale eruit halen, of je nu 5 talents hebt of 50.
9.2.5 zal vast ook nog wel wat doen, gezien daar ook nog wat gedatamined is, maar we gaan het allemaal wel zien.
9.2.5 zal vast ook nog wel wat doen, gezien daar ook nog wat gedatamined is, maar we gaan het allemaal wel zien.
Waar ik heel erg op hoop met de vernieuwd talent tree is dat ik de spec kan kiezen welke IK graag wil spelen, zonder daarmee in het nadeel te zijn. Niet dat als ik goede damage uit mn spec/class wil halen ik perse voor een bepaalde build moet gaan.
Ik werd er ook enthousiast van. Voornamelijk vanuit de lore hoek. Dragon Isles en Emeral Dream zijn dingen waar lang naar uitgekeken werd.Helix schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 23:34:
Mij gaf de trailer juist veel duidelijkheid. Dit is een Intro cinematic. De echte Release cinematic zal nog volgen.
Er werd in de deep dive gehint naar oude vijanden die ook uit hun slaap zijn ontwaakt.
Mijn gok is dat het onder andere om Galakrond zal gaan.
Weinig tot niet boeiend? Hier snap ik dan weer echt helemaal niets van.invine schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:24:
[...]
Yup, ik had gehoopt dat ze wat gedurfder gingen optreden (reset van de wereld oid).. maar nee weer een verhaaltje in een wereld die weinig tot niet boeiend is..
Of je hebt geen flauw idee van de Warcraft lore. Dat kan natuurlijk ook. Dragon Isles is wellicht een van de meest bekende mysteries vanuit de verhalen.
Overigens ben ik blij dat ze kiezen voor een overhaul van oude systemen oals de UI.
Talent overhaul was vreselijk nodig, veel te veel simpliciteit op dit moment. Profession overhaul.
Waar ik misschien nog wel het meest blij van word is dat er niet gekozen word voor een nieuw systeem zoals Anima of in eerdere expansion nog zo'n soort energie.
[ Voor 34% gewijzigd door alexsdam op 20-04-2022 14:25 ]
Min maxen zal altijd aanwezig blijven, hoe minimaal het verschil ook is.Zeror schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:40:
Waar ik heel erg op hoop met de vernieuwd talent tree is dat ik de spec kan kiezen welke IK graag wil spelen, zonder daarmee in het nadeel te zijn. Niet dat als ik goede damage uit mn spec/class wil halen ik perse voor een bepaalde build moet gaan.
Een groot deel haalt zijn of haar rotations, gear keuzes en talents van Wowhead o.i.d.
Als er een WoW expansion komt ben ik altijd wel weer 2-3 maanden zoet.
En dat is helemaal prima voor een spel tegenwoordig bij mij.
Vroeger met WoW classic kon ik 16 uur per dag gamen. Nu ben ik er met 2-3 uurtjes op een dag wel klaar mee (Als het thuis schema het überhaupt toelaat). Maar dat heeft denk meer met de leeftijd te maken.
Het filmpje zag er goed uit en heb er gewoon weer zin in
(WOTLK herbeleven lijkt mij ook leuk want dat heb ik door mijn studententijd nooit echt kunnen spelen)
En dat is helemaal prima voor een spel tegenwoordig bij mij.
Vroeger met WoW classic kon ik 16 uur per dag gamen. Nu ben ik er met 2-3 uurtjes op een dag wel klaar mee (Als het thuis schema het überhaupt toelaat). Maar dat heeft denk meer met de leeftijd te maken.
Het filmpje zag er goed uit en heb er gewoon weer zin in
(WOTLK herbeleven lijkt mij ook leuk want dat heb ik door mijn studententijd nooit echt kunnen spelen)
Maandag besloten WoW weer een kans te geven, jaren lang gespeeld (enorm casual, dat wel) maar Shadowlands is de enige expansion waarbij ik maar 1 character op max lvl heb zitten. Hierna vrij snel gestopt.
Nu een complete restart op een andere realm (Draenor) en deze keer weer eens aan de horde kant.
Dus ouderwets van voor af aan beginnen (als het bevalt zal er vast een character omgezet gaan worden).
Hoewel de trailer inderdaad weinig zegt en niet heel spannend is, ben ik wel enorm hyped over Dragonflight en dan puur vanuit lore oogpunt. Benieuwd of ze gaan voor Galakrond of toch Chromatus als boosdoener (welke eerder geschrapt is omdat 5 draken kopen wat lastig de renderen was of zoiets).
Nu een complete restart op een andere realm (Draenor) en deze keer weer eens aan de horde kant.
Dus ouderwets van voor af aan beginnen (als het bevalt zal er vast een character omgezet gaan worden).
Hoewel de trailer inderdaad weinig zegt en niet heel spannend is, ben ik wel enorm hyped over Dragonflight en dan puur vanuit lore oogpunt. Benieuwd of ze gaan voor Galakrond of toch Chromatus als boosdoener (welke eerder geschrapt is omdat 5 draken kopen wat lastig de renderen was of zoiets).
Ik als "diehard" vanaf het eerste uur van WoW ben nadat classic weer uitkwam na 15 maar gestopt met het spel. .Heb Shadowland en wat daarna gekomen is dus ok niet gespeelt. Nu vraag ik me af is het waard om als solo speler het spel weer te instaleren en weer te gaan gamen. Ik hou van de Lore heb ook echt moeten knokken om als een van de eerste Loremasters te worden op mijn oude server back in 2009. Ik ben een achievment hunter maar na dat al mijn chars op alle servers mijn ach. en titles. kregen waar ik met mijn main voor gevochten heb enz. was bij mij de lol er af.Ook het verkrijgen van Legendarys uit lootboxen en mobs dat was voor mij ook een killer want dat hoort speciaal te zijn net als vroeger. Zo is het waard om Shadowland te kopen en weer een maandelijkse sub. te nemen ?
Btw ik ben Classic ook zat been there done that nothing changed
[ Voor 4% gewijzigd door Stavor op 21-04-2022 13:20 ]
Zou lekker wachten tot de expansion.Stavor schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:19:
Ik als "diehard" vanaf het eerste uur van WoW ben nadat classic weer uitkwam na 15 maar gestopt met het spel. .Heb Shadowland en wat daarna gekomen is dus ok niet gespeelt. Nu vraag ik me af is het waard om als solo speler het spel weer te instaleren en weer te gaan gamen. Ik hou van de Lore heb ook echt moeten knokken om als een van de eerste Loremasters te worden op mijn oude server back in 2009. Ik ben een achievment hunter maar na dat al mijn chars op alle servers mijn ach. en titles. kregen waar ik met mijn main voor gevochten heb enz. was bij mij de lol er af.Ook het verkrijgen van Legendarys uit lootboxen en mobs dat was voor mij ook een killer want dat hoort speciaal te zijn net als vroeger. Zo is het waard om Shadowland te kopen en weer een maandelijkse sub. te nemen ?
Of je wil casual lvlen tot 60.
Nee ik zie het niet zitten om weer van 0 tot lvl weet ik veel te gaan . Ik heb zoveel hoge chars in retail .Misschien een nieuwe class uitproberen maar ik ben er nog niet uit ;-) .
Als je Shadowlands niet gespeeld hebt kan je hem best een maandje aan knallen vind ik.Stavor schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:14:
Nee ik zie het niet zitten om weer van 0 tot lvl weet ik veel te gaan . Ik heb zoveel hoge chars in retail .Misschien een nieuwe class uitproberen maar ik ben er nog niet uit ;-) .
Ik heb dat ook gedaan, verhaal door spelen. Blizzard heeft de timegates zo goed als verwijderd dus je kunt in 1 zucht door de campagnes heen spelen.
Het verhaal is niet geweldig maar goed genoeg om je er prima mee te vermaken vind ik.
Het enige, waar ik zelf momenteel heel lastig in kom, zijn de Mythic+ dungeons. Zonder track record kom je nauwelijks pugs in.
Levelen ben je overigens zo doorheen hoor. Je kunt tegenwoordig een Expansion naar keuze selecteren en daarmee levelen van 1-50. Veel leuker om te doen, nu je niet om de 5 levels van gebied hoeft te wisselen.
[ Voor 12% gewijzigd door alexsdam op 22-04-2022 09:59 ]
Ik ben geen raider en heb dus ook nog nooit Mythic gelopen.LFR enzo heb ik wel gedaan om te weten hoe de raids zijn .Ik deed zelf als er een nieuwe Expansion uitkwam de "oude"raids en dungeons solo for transmog en mounts enzo. Dus daar maak ik me niet zo druk om.
Ik denk dat ik Blizz maar weer een kans ga geven om aan mij te verdienen :-) Want alle andere games die ik de afgelopen 2 jaar gespeelt heb kunnen mij ook niet echt bekoren als je die een poos gespeelt hebt.
Ik denk dat ik Blizz maar weer een kans ga geven om aan mij te verdienen :-) Want alle andere games die ik de afgelopen 2 jaar gespeelt heb kunnen mij ook niet echt bekoren als je die een poos gespeelt hebt.
Alexsdam bedoelt met mythic+ niet mythic raids maar dungeons. Mythic+ dungeons zijn dungeons die iets moeilijker zijn. De mobs hebben meer HP en doen meer damage. Daarnaast zijn er altijd extra afixes die het wat moeilijker (en elke week afwisselend) maken. Om deze dungeons te voltooien moet je ze ook binnen een bepaalde tijd uitlopen.Stavor schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:19:
Ik ben geen raider en heb dus ook nog nooit Mythic gelopen.LFR enzo heb ik wel gedaan om te weten hoe de raids zijn .Ik deed zelf als er een nieuwe Expansion uitkwam de "oude"raids en dungeons solo for transmog en mounts enzo. Dus daar maak ik me niet zo druk om.
Ben zelf ook weer eens opnieuw begonnen na een korte uitstap naar New world en FFXIV. Vind het wel fijn spelen, maar op één of andere manier houden ze m'n aandacht niet voor lange tijd.
Weinig zin om mythics te runnen momenteel maar dat komt misschien nog wel. Gelukkig level ik ook graag, dus weer eens eentje van 0 begonnen
. Spel blijft toch ontzettend veel content hebben waar je door kan gaan als je wil. Die chromie time is ideaal om ook oude expansion nog eens door te spelen. Heb nu maar eens voor Wotlk gekozen
Weinig zin om mythics te runnen momenteel maar dat komt misschien nog wel. Gelukkig level ik ook graag, dus weer eens eentje van 0 begonnen
https://worldofwarcraft.c...rcraft-mobile-game-reveal
A.s. dinsdag om 19.00 uur de onthulling van de Warcraft mobile game.
Je kunt de onthulling hier kijken: https://reveal.blizzard.com/
A.s. dinsdag om 19.00 uur de onthulling van de Warcraft mobile game.
Je kunt de onthulling hier kijken: https://reveal.blizzard.com/
[ Voor 16% gewijzigd door Zeror op 28-04-2022 22:02 ]
Helemaal met je eens. Heb net New World verwijderd van Steam (ruimte op schijf in de gaten houden). FFXIV best wel leuk, maar heb meer met de animaties uit WoW. GW2 in augustus misschien weer eens proberen als die de 28e van die maand op Steam komt (blijkbaar). ESO geen nieuwe class, dus blijft in de koelkast. Heb meer 2 karakters verwijderd van mijn WoW account, en ga daar maar weer levelen tot die 2 ook weer 50 zijn. Klopt 50, bij SL blijf ik ver vandaan.Powerblast schreef op zondag 24 april 2022 @ 19:44:
Ben zelf ook weer eens opnieuw begonnen na een korte uitstap naar New world en FFXIV. Vind het wel fijn spelen, maar op één of andere manier houden ze m'n aandacht niet voor lange tijd.
Weinig zin om mythics te runnen momenteel maar dat komt misschien nog wel. Gelukkig level ik ook graag, dus weer eens eentje van 0 begonnen. Spel blijft toch ontzettend veel content hebben waar je door kan gaan als je wil. Die chromie time is ideaal om ook oude expansion nog eens door te spelen. Heb nu maar eens voor Wotlk gekozen
Heb ook weer resubbed
Potverdorie toch ongelooflijk dat een game me al sinds 2004 weet te boeien..
Maar vond alles omtrent de expansion wel tof ogen en moet toch ook concluderen dat WoW mij meer weet te interesseren dan FFXIV. Dat was eventjes leuk maar de stijl en de spells etc van WoW vind ik toch toffer
Anyway, genoeg catch-up mechanics in WoW merkte ik al wel dus heb m'n eerste char ooit afgestoft (Mage) en ben die nu aan het levellen. Level 52 maar vermaak me prima (vooralsnog
).
Maar vond alles omtrent de expansion wel tof ogen en moet toch ook concluderen dat WoW mij meer weet te interesseren dan FFXIV. Dat was eventjes leuk maar de stijl en de spells etc van WoW vind ik toch toffer
Anyway, genoeg catch-up mechanics in WoW merkte ik al wel dus heb m'n eerste char ooit afgestoft (Mage) en ben die nu aan het levellen. Level 52 maar vermaak me prima (vooralsnog
Tesla M3LR '21
Na een weekje spelen weeral verschillende alts gestart, keuzestress slaat al goed toe
. Shaman in wotlk, priest in legion, monk in vanilla
. Wissel nu wat af tussen verschillende chars. Bevalt me goed tot nu toe. Zorgt ook voor leuk wat extra gold, die oude expansion droppen soms echt nog dure items.
Na jaren shaman gemained te hebben, ga ik nu tohc maar eens de kans nemen om een andere healer te als main te gebruiken denk ik. Eerst naar level 60 en dan zien we wel weer.
Gear in de niet shadowlands expansion ziet er toch echt veel beter uit imo. Helemaal anders dan die vage gear sets. Daar alleen al speel ik de oudere expansions veel liever. Kwestie van smaak veronderstel ik, maar het is niet mijn ding.
Na jaren shaman gemained te hebben, ga ik nu tohc maar eens de kans nemen om een andere healer te als main te gebruiken denk ik. Eerst naar level 60 en dan zien we wel weer.
Gear in de niet shadowlands expansion ziet er toch echt veel beter uit imo. Helemaal anders dan die vage gear sets. Daar alleen al speel ik de oudere expansions veel liever. Kwestie van smaak veronderstel ik, maar het is niet mijn ding.
[ Voor 4% gewijzigd door Powerblast op 02-05-2022 14:45 ]
Inderdaad, ben het er mee eens dat de gear in SL tegenvalt. Hoewel ik de nieuwe tiersets wel kan smaken. Gelukkig genoeg kunnen we nog transmoggen en ik heb gelezen dat we in de nieuwe expansion (of in 9.2.5 al) white en gray items kunnen transmoggen. Zou wel leuk zijn aangezien Blizz redelijk wel leuke sets heeft die jammer genoeg nog niet transmoggable waren.Powerblast schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:42:
Na een weekje spelen weeral verschillende alts gestart, keuzestress slaat al goed toe. Shaman in wotlk, priest in legion, monk in vanilla
. Wissel nu wat af tussen verschillende chars. Bevalt me goed tot nu toe. Zorgt ook voor leuk wat extra gold, die oude expansion droppen soms echt nog dure items.
Iemand ook benieuwd naar die nieuwe mobile game dat ze gaan lanceren?
M'n Frost DK op iLvl 240 door de campaigns te doen. Flying overal unlocked. Nu eens kijken of ik wat mythic+ kan doen en a.s. zaterdag voor het eerst raiden. Zeker in de fase is Shadowlands toch een stuk meer casual friendly dan classic TBC. Zelfs tijdens de verplichte campaigns had ik het best naar m'n zin.
there's no tweak without the tweaker
Ben wel benieuwd. Warcraft universe is groot genoeg dat ze er wel wat van kunnen maken. Weet niet of er al iets bekend is wat voor genre het wordt? Als er er nu een game van maken die vervolgens ook zijn invloed (kan) hebben/heeft in bv. Wow dan is het helemaal top, maar ben waarschijnlijk wat laat met zo een ideetjesKreekje schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:29:
[...]
Iemand ook benieuwd naar die nieuwe mobile game dat ze gaan lanceren?
Denk dat monk voorlopig de meeste aandacht gaat krijgen. Staat blijkbaar wel wat minder goed aangeschreven voor mythic+ maar goed (mistweaver), dat kan allemaal zo snel wijzigen, speel liever niet met "flavor of the day". Voorlopig leveling als brewmaster wat ook weer nieuw is en dat bevalt me wel.
[ Voor 22% gewijzigd door Powerblast op 03-05-2022 17:19 ]
Oogt als een Clash Royale namaak achtig iets maar dan niet per se pvp. wel heeel erg microtransaction gevoelig.Powerblast schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:17:
[...]
Ben wel benieuwd. Warcraft universe is groot genoeg dat ze er wel wat van kunnen maken. .
Gaan het zien.
Heb toch ook maar weer WoW sub gehaald sinds juli vorig jaar. Zit nog steeds aan de Lost ark en FFXIV maar kreeg toch weer zin in wat mount runs in WoW. loop nu best achter door niet meer gespeeld te hebben tot een aantal weken na castle nathria mythic. Genoeg mounts enzo weer om te farmen
Gameplay trailer Warcraft Arclight Rumble (Warcraft mobile game)
Cinematic trailer Warcraft Arclight Rumble
Edit:
Warcraft-streamer Towelliee heeft alpha gameplay footage:
Cinematic trailer Warcraft Arclight Rumble
Edit:
Warcraft-streamer Towelliee heeft alpha gameplay footage:
[ Voor 23% gewijzigd door Zeror op 03-05-2022 19:53 ]
Ziet er op zich niet verkeerd uit als mobile game. Ik zit niet alleen niet in de doelgroep volgens mij
. Dit zal vooral jongere spelers denk ik aanspreken. Maar misschien dat ze juist die doelgroep willen kennis laten maken het met Warcraft universe.
Het is en blijft ook mobile natuurlijk, had nu ook geen wc4 verwacht
Het is en blijft ook mobile natuurlijk, had nu ook geen wc4 verwacht
Ik speel eigenlijk dit hele jaar onafgebroken WoW en meng het nu met een aantal andere games, wat mij prima bevalt.
De content van WoW is zo goed als voorbij en je ziet dat ze in de komende patch (9.3) oude content gaan gebruiken, wat ik enkel toejuich! Erg benieuwd hoe de nieuwe expansion zal gaan zijn, maar denk dat daar wellicht toch nog wat oude patronen in terug te vinden zullen zijn.
De content van WoW is zo goed als voorbij en je ziet dat ze in de komende patch (9.3) oude content gaan gebruiken, wat ik enkel toejuich! Erg benieuwd hoe de nieuwe expansion zal gaan zijn, maar denk dat daar wellicht toch nog wat oude patronen in terug te vinden zullen zijn.
What did I missHiroj schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:53:
Ik speel eigenlijk dit hele jaar onafgebroken WoW en meng het nu met een aantal andere games, wat mij prima bevalt.
Ben er zelf toch wel een goed jaar uit geweest, waarvan pakweg 6 maand geen subscription, de rest misschien 1 keer in de twee weken inloggen. Sinds deze week eigenlijk terug actief bezig met een altje levelen. Wat ik tegenkomen wordt het AH opgegooid, verdien ik er ook nog wat aan.
Als ik zo in stormwind inlog, dan lijkt mij de game ook stilaan terug meer leven in te komen, je zou daar niet zeggen dat er weinig gespeeld wordt. Weet niet wat de status is bij high mythic + raiding, maar kom nog meer dan genoeg spelers tegen.
Ze gaan oude (ik meen 4?) dungeons gebruiken in de mythic+ pool. De community kan/kon stemmen op hun favo dungeons.Powerblast schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:58:
[...]
What did I miss, gaan ze oude shadowlands content hergebruiken of echt "oude oude"?
Ben er zelf toch wel een goed jaar uit geweest, waarvan pakweg 6 maand geen subscription, de rest misschien 1 keer in de twee weken inloggen. Sinds deze week eigenlijk terug actief bezig met een altje levelen. Wat ik tegenkomen wordt het AH opgegooid, verdien ik er ook nog wat aan.
Als ik zo in stormwind inlog, dan lijkt mij de game ook stilaan terug meer leven in te komen, je zou daar niet zeggen dat er weinig gespeeld wordt. Weet niet wat de status is bij high mythic + raiding, maar kom nog meer dan genoeg spelers tegen.
Geen idee hoe het is aan de kant van Alliance maar bij de horde heb je toch nog spelers zat die mythics lopen.
Pfoe. Ik kwam dit topic weer eens tegen. Begint meteen weer te kriebelen om te spelen. Heb nadat er kids in het spel zijn gekomen niet meer gespeeld. Een jaartje of 3 dus. Ben nooit max level geweest maar zat er bij de laatste uitbreiding wel tegenaan (ik dacht battle for Azeroth).
Ik zag in de topicstart dat iedereen een level squish heeft gehad en dus terug is gezet in level. Heb werkelijk geen idee welk level ik dan nu ergens zal zijn. Gok ergens tussen de 45 en 49. Ik zou een abbo moeten nemen om het precies te willen weten. Want een andere mogelijkheid is er volgens mij niet.
Heb toevallig vandaag Dying Light 2 binnen gekregen maar indien ik daar klaar mee ben ga ik denk ik toch maar weer eens starten over een weekje ofzo.
Ik zag in de topicstart dat iedereen een level squish heeft gehad en dus terug is gezet in level. Heb werkelijk geen idee welk level ik dan nu ergens zal zijn. Gok ergens tussen de 45 en 49. Ik zou een abbo moeten nemen om het precies te willen weten. Want een andere mogelijkheid is er volgens mij niet.
Heb toevallig vandaag Dying Light 2 binnen gekregen maar indien ik daar klaar mee ben ga ik denk ik toch maar weer eens starten over een weekje ofzo.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Wow is gratis tot level 20 dus je kan als het goed is gewoon zonder abo inloggen en in het character select screen zien welk level je characters zijn. Je kan alleen niet de wereld in met characters hoger dan 20.[b]Oxigeon in "Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 287"
[..]
[..]
Net eerste char level 60. Maar ik wil een convenant kiezen. Moet dat de campaign uitgespeeld zijn? Ik kan niet ergens kiezen en ook niet wisselen of niets.
Wel heel veel Quest voor skirmisch, solo shuffle rounds, 1500 honor etc. Doe ik iets fout?
Wel heel veel Quest voor skirmisch, solo shuffle rounds, 1500 honor etc. Doe ik iets fout?
Ik lees dit op Wowhead: When you have completed this story arc and have reached level 60 (the new max level in Shadowlands), you will be given the choice to align yourself with one of the four Covenants.jaydenjarno schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:27:
Net eerste char level 60. Maar ik wil een convenant kiezen. Moet dat de campaign uitgespeeld zijn? Ik kan niet ergens kiezen en ook niet wisselen of niets.
(Bron: https://www.wowhead.com/g...bilities-rewards#questing)
Je moet dus het verhaal in alle 4 de zones uitspelen én level 60 zijn. Dan zou je de keus moeten krijgen.
Bedankt. Dan zal ik hem vanavond eens te downloaden zetten zodat ik een kijkje kan wagen. Voorheen kon je niet inloggen als je geen abbo had.temp00 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:26:
[...]
Wow is gratis tot level 20 dus je kan als het goed is gewoon zonder abo inloggen en in het character select screen zien welk level je characters zijn. Je kan alleen niet de wereld in met characters hoger dan 20.
Campaign dus maar uitspelen en dan naar convenant. Tx
Hoeft trouwens ook enkel met je eerste char. Daarna kan je kiezen of je de questchain met andere chars opnieuw wil doen, of wil skippen.jaydenjarno schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:15:
Campaign dus maar uitspelen en dan naar convenant. Tx
Heb snel eventjes een kijkje gewaagd. Heb op het moment op Draenor een character (Orc Hunter) van level 48. Die kan ik dus nog naar 50 werken voordat ik de expansion moet hebben.
Verder kan ik dan nog een nieuwe character aanmaken welke ik kan boosten naar 50. Alleen nog geen idee welke ik dan maar ga doen.
Nooit geweten dat de game al 76GB is. Is toch nog wel eventjes downloaden voor die klaar is haha. Volgende week nog maar eens een keertje Azeroth binnenwandelen. Of van de week eerst nog eens een nieuwe chatacter aanmaken en kijken of hij nog wel draait op mijn laptopje van 7 jaar oud
Verder kan ik dan nog een nieuwe character aanmaken welke ik kan boosten naar 50. Alleen nog geen idee welke ik dan maar ga doen.
Nooit geweten dat de game al 76GB is. Is toch nog wel eventjes downloaden voor die klaar is haha. Volgende week nog maar eens een keertje Azeroth binnenwandelen. Of van de week eerst nog eens een nieuwe chatacter aanmaken en kijken of hij nog wel draait op mijn laptopje van 7 jaar oud
Zoals eerder genoemd komen er inderdaad een stuk of 4 oude dungeons (vanuit WoD en legion) terug in de M+ pool.Powerblast schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:58:
[...]
What did I miss, gaan ze oude shadowlands content hergebruiken of echt "oude oude"?
Zelf speel ik al een tijdje high M+ keys en dat bevalt eigenlijk heel goed. Aan het begin van de expansion kostte het vaak nog veel moeite om met pugs een beetje niveau te halen, tegenwoordig kun je er wel vanuit gaan dat men de mechanics begrijpt en geen fouten meer maakt.
Regelmatig vind ik het ook nog wel eens leuk om lage keys te doen om mensen te helpen :-)
Hoewel ik nu vooral DH als main speel zit ik toch een beetje te kijken wat mijn main zal worden in de toekomstige expansion en eventueel in het nieuwe seizoen.
Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe evoker class, die komt sowieso op m'n lijstje te staan. I'm all into healersHiroj schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:58:
[...]
Hoewel ik nu vooral DH als main speel zit ik toch een beetje te kijken wat mijn main zal worden in de toekomstige expansion en eventueel in het nieuwe seizoen.
Zelf had ik ook geen actieve abo, en kon inderdaad naar het character select screen. Ook wordt als je over een char heen glijdt de mogelijkheid aangeboden "krijg nu toegang door met goud een maand speeltijd te betalen", uiteraard moet je wel voldoende muntjes hebben EN het lijkt wel de aandelenkoers want de ene dag was het 350k voor 1 maand en de volgende dag was het gezakt naar 220k.temp00 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:26:
[...]
Wow is gratis tot level 20 dus je kan als het goed is gewoon zonder abo inloggen en in het character select screen zien welk level je characters zijn. Je kan alleen niet de wereld in met characters hoger dan 20.
Uiteraard staat er ook een link op char screen naar gewoon met geld abo gaan kopen.