Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Tweakers Plus topic OverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste
Acties:

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:39

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

jelle. schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:09:
[...]

[...]

Wellicht hadden jullie mijn reactie (jelle. in "Het grote Tweakers Plus topic") gemist doordat het in dit topic best wel eens snel kan gaan, maar voor huidige Hero-abonnees (en abonnees die hebben opgezegd sinds de aankondiging van de bèta) willen we het Plus-abonnement aanbieden voor dezelfde prijs (€3,75 per maand). Tevens maandelijks opzegbaar. Je gaat dus niet meer betalen.

Zodra we dit helemaal uitgewerkt hebben (op technisch en juridisch vlak, bijv met vooruitbetaald abonnementsgeld) communiceren we dit in een .plan en apart richting alle abonnees, zodat iedereen op de hoogte is :)
Inderdaad gemist. :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Jerie schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:31:
[...]

Het is ook nooit goed heh?

Is het specifiek en Plus krijg je de reactie "ik vind dit niet interessant" of "ik vind het niet goed genoeg".

Is het algemeen belang (wat is dat niet ;)), uitgebreid, en Plus dan krijg je deze kritiek. Eigenlijk is dit een mooi compliment. Want laten we eerlijk zijn: dit heeft Tijs heel veel tijd en moeite gekost.

Weet je wat in deze topic het daadwerkelijke probleem is? De olifant in de kamer? Teveel noisy mensen die hoe dan ook geen klant willen (of kunnen) worden. Jullie zijn, zeker wanneer je ook een adblocker draait, commercieel momenteel oninteressant voor T.net. Voor deze mensen geldt: wees blij met wat je graris behoudt...
Dat vind ik persoonlijk ook weer juist een artikel dat mooi Plus mag zijn. Je zou kunnen zeggen dat er een algemeen belang is, maar ik vind niet dat Tweakers verantwoordelijk is voor het verspreiden van die informatie (oftewel, algemeen belang is niet heel relevant in die keuze).
Een van de weinige Plus-artikelen die ik ook echt doorgenomen heb, want er staat veel informatie in die op andere plekken niet of lastig te vinden is.

Ik heb zelf overigens een hele tijd een abonnement gehad, maar deze juist stopgezet omdat ze besloten hebben naast de introductie van Plus-artikelen ook een heleboel features te schrappen. Nadat het magazine wegviel had ik al zoiets van is het het geld wel waard, maar als de enige features die overblijven op te lossen zijn met browser extensies zie ik de meerwaarde niet echt.
Veel van mijn eigen frustratie komt uit dat ik toch de meerwaarde van de Plus-artikelen wil vergelijken met de meerwaarde van die features (voor datzelfde bedrag). Tot nu toe vind ik de gemiddelde kwaliteit van de Plus-artikelen te laag om daar datzelfde bedrag voor te betalen als ik deed voor mijn Hero-abonnement.

Overigens ben ik nogsteeds van mening dat columns gewoon niet thuishoren op de FP en al helemaal niet als Plus-artikel, maar juist daarom zou ik ook pleiten voor publiceren van de criteria voor een Plus-artikel. Dat maakt constructieve feedback geven (wat hopelijk het doe is van een bètafase) ook een stuk gemakkelijker, want nu kunnen we wel zeuren om wat we zien maar hebben we geen idee waarom het zo is.

• teacup
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15:29

teacup

Think First, Write Later

CyberMania schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:20:
[...]
Het ging er volgens mij meer om dat negatieve feedback weggestopt werd op een lager niveau, terwijl positieve feedback bleef staan in eerdere artikelen.
Als dit het geval is dan zou inderdaad alle commentaar op vorm van het artikel consequent op off-topic moeten worden gezet.

Dank je voor je opmerking, voor mijn reactie uit had ik wel het nodige teruggelezen, om de setting goed te begrijpen, maar blijkbaar nog niet genoeg.

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
[...]
Is het specifiek en Plus krijg je de reactie "ik vind dit niet interessant" of "ik vind het niet goed genoeg".

Is het algemeen belang (wat is dat niet ;)), uitgebreid, en Plus dan krijg je deze kritiek. Eigenlijk is dit een mooi compliment. Want laten we eerlijk zijn: dit heeft Tijs heel veel tijd en moeite gekost.
Het probleem is dat jij de wereld zwart-wit wilt zien.

Als iemand zegt "Ik vind dit niet interessant" of "Ik vind het niet goed genoeg" dan is dat gewoon een mening, en in 9/10 gevallen nog niet eens negatief bedoeld.

Je zou het negatief kunnen zien als je dat wilt, maar je zou het ook gewoon als constructieve kritiek kunnen zien in de vorm van : Doe het beter en mogelijk wordt ik plus abbo.
Weet je wat in deze topic het daadwerkelijke probleem is? De olifant in de kamer? Teveel noisy mensen die hoe dan ook geen klant willen (of kunnen) worden. Jullie zijn, zeker wanneer je ook een adblocker draait, commercieel momenteel oninteressant voor T.net. Voor deze mensen geldt: wees blij met wat je graris behoudt...
Jij bent eerder de olifant in de kamer, want jij wenst je niet constructief op te stellen en het is your way or the highway.
Terwijl er zat mensen zijn die best op de een of andere manier willen betalen, alleen niet volgens de huidige regeltjes (bijv via een supporters abbo of iets anders) en die kijken dus of de regeltjes aangepast kunnen worden.

Want het zal voor een groot gedeelte van de doelgroep inderdaad neerkomen op :
- Free + ad-blocker
- Plus + ad-blocker
Maar dat is puur een keuze van t.net omdat die de tussenvormen weghaalt.

En of die mensen commercieeel oninteressant zijn, ik betwijfel het. Ik betwijfel ten zeerste dat enkel plus voldoende gaat binnenhalen en dat men dus en erger gaat toepassen en tegelijk ook minder gaat bieden voor minder geld.

• Max|Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 21:48

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

[...]
Het is ook nooit goed heh?

Ik stel voor dat dit topic gesloten wordt want er is blijkbaar geen ruimte voor welke discussie dan ook :) Je scheert nogal wat mensen over 1 kam zo. Ik heb jaren een abbo gehad en was extreem actief in de community van tweakers vroeger. Dat ik dit nu niet meer ben omdat ik andere prioriteiten in het leven heb betekend niet dat ik het (oude) Tnet geen warm hart toedraag en ik me niet in enige discussie mag mengen. Ik ben bereid om voor content te betalen en doe dit ook graag. Mijn post ging echt puur over de vraag of je voor zaken die iedereen aangaat zoals politiek niet soms de keus moet maken om een artikel voor elke bezoeker open te stellen. Dit is verder geen kritiek..het is inderdaad aan tweakers om te bepalen wat je daar mee wilt :)

[Voor 24% gewijzigd door Max|Burn op 22-02-2021 11:59]

ma ma ma ma ma macron one

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Ik zie anders genoeg kritische gebruikers (jij noemt ze noisy mensen) die abonnee zijn of tot voor kort zijn geweest. Om dan gelijk de hele goegemeente hier te diskwalificeren lijkt me nergens voor nodig.

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

Lekkere us vs. them mentaliteit. Misschien een idee om een parallel topic te openen in het abonneeforum? Dat is dan een soort safe space vrij van kritische geluiden. Totdat abonnees die vastzitten aan een meerjarencontract ook negatief worden natuurlijk, maar dat is dan iets voor de mensen daar om uit te zoeken.

Bij Bunq gaan ze gewoon voor de permaban als betalende klanten lastig worden, en ik krijg die vibes uit dat Bunq topic (ook een community waarbij het bedrijf vaak bedenkelijke stappen neemt) hier ook wel een beetje..

“Time is the friend of the wonderful company, the enemy of the mediocre” — Warren Buffett

• Oon
  • Niet online
teacup schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:56:
[...]

Als dit het geval is dan zou inderdaad alle commentaar op vorm van het artikel consequent op off-topic moeten worden gezet.
Dat blijkt niet het geval te zijn. Heb gisteren een hele sloot positief commentaar op Plus-artikelen in het FM-topic geplaatst, maar daar is niks mee gedaan, terwijl negatief commentaar meteen gefixeerd wordt op 0. Ondertussen worden andere reacties uit datzelfde topic wel gewoon verwerkt, dus het is niet zo dat ze er nog niet aan toegekomen zijn.

• Arloid
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 25-02 06:29
Tja, als je scheef gaat meten omdat een deel je niet aan staat...tja.

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Oon schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:43:
[...]

Dat blijkt niet het geval te zijn. Heb gisteren een hele sloot positief commentaar op Plus-artikelen in het FM-topic geplaatst, maar daar is niks mee gedaan, terwijl negatief commentaar meteen gefixeerd wordt op 0. Ondertussen worden andere reacties uit datzelfde topic wel gewoon verwerkt, dus het is niet zo dat ze er nog niet aan toegekomen zijn.
Selectief modereren is dat, reacties die ze niet aanstaan worden weggemoffeld en reacties die ze wel kunnen waarderen of accepteren (vooral dat laatste) blijven zichtbaar (dus hoger in de reacties) staan.
Het is een giller..

At the end of the line a survivor will be born

• Arloid
Selectief modereren is ook de grootste aanwijzing dat een community 99% van de gevallen niet meer te redden valt en dus naar de filistijnen gaat...

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18:43
Arloid schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:33:
Selectief modereren is ook de grootste aanwijzing dat een community 99% van de gevallen niet meer te redden valt en dus naar de filistijnen gaat...
euhm... het modereren gebeurt net voor het grootste deel door de community.
Als je het post en de community reageert niet, heb je misschien wel gewoon geen gelijk.
Of vind de community het niet erg genoeg om het recht te zetten?

• Oon
  • Niet online
Kheos schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:43:
Of vind de community het niet erg genoeg om het recht te zetten?
Dat is dus ook (een deel van) het probleem hier. Of je het erg genoeg vindt of niet, je bent toch echt aan het meningmodden als je een negatieve reactie over een Plus-artikel 0 of -1 geeft en een positieve reactie +1. Dat gebeurt veel. De community en de mods doen hier weinig of niks aan, want heel veel positieve reacties op Plus-artikelen staan op +1 (zelfs na melden bij de mods), en bij negatieve reacties wordt meteen ingegrepen.

Nou behouden mods natuurlijk altijd het recht om te doen wat ze ook maar willen, maar het maakt het toch lastig om dan nog eerlijke moderatie te claimen wanneer het op die manier gebeurt

• Arloid
En daar heb je het volgende probleem, die kudo punten waar iedereen politiek mee loopt te drijven, dan kan je het nog het beste als site in eigen handen nemen dan in het volgende gat te springen en daar jaren in te blijven staan...

• Arloid
Ik geloof niet dat je hierdoor minder van interne moderatie afhankelijk bent, het creëert echter wel een andere beerput.

• Kheos
Oon schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:45:
[...]

Dat is dus ook (een deel van) het probleem hier. Of je het erg genoeg vindt of niet, je bent toch echt aan het meningmodden als je een negatieve reactie over een Plus-artikel 0 of -1 geeft en een positieve reactie +1. Dat gebeurt veel. De community en de mods doen hier weinig of niks aan, want heel veel positieve reacties op Plus-artikelen staan op +1 (zelfs na melden bij de mods), en bij negatieve reacties wordt meteen ingegrepen.

Nou behouden mods natuurlijk altijd het recht om te doen wat ze ook maar willen, maar het maakt het toch lastig om dan nog eerlijke moderatie te claimen wanneer het op die manier gebeurt
ja, maar je moet dan ook wel zelf serieus blijven.
Deze bijvoorbeeld
i-chat in 'reviews: Paulus Schoutsen: Home Assistant concurreert met alles wa...
lijkt mij perfect op +1 te staan ook al is die positief over Plus.
Dus als je dan achteraf klaagt dat die score niet veranderd wordt... dan heb je daar toch echt wel ongelijk in hoor.

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Eerlijk gezegd is meningmodden nogal een vaag begrip. Een moderatie is per definitie subjectief, omdat je beoordeelt of je het wel of niet over een terzake doende reactie hebt en of dit dan binnen het onderwerp een waardevolle aanvulling is. vooral dat laatste punt betekent dus dat het onmogelijk is om objectief te blijven.
De hele meningmoddendiscussie is daarmee nogal zinloos.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive | Upgrade your life!

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:De discussie over modereren graag in het daarvoor bestemde forum: Frontpagemoderatie Dit heeft niets met Plus te maken en de redactie doet niets met frontpagemoderatie.

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:01
@jelle. in deze post kaartte ik mijn onvrede aan over de 400% stijging in supporter abbo en jullie zouden deze feedback (van mij en velen anderen) meenemen in de overweging wat te doen met de supporters. Is hier al iets concreets uitgekomen? Gaat er een wijziging komen, waarbij mensen, die alleen Tweakers willen steunen, gehoord worden?

En op welke termijn gaan we een update krijgen over de nieuwe abbo's? Wanneer is de beta periode van premium/plus voorbij?

[Voor 3% gewijzigd door segil op 22-02-2021 18:15]

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 16:34
segil schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:13:
@jelle. in deze post kaartte ik mijn onvrede aan over de 400% stijging in supporter abbo en jullie zouden deze feedback (van mij en velen anderen) meenemen in de overweging wat te doen met de supporters. Is hier al iets concreets uitgekomen? Gaat er een wijziging komen, waarbij mensen, die alleen Tweakers willen steunen, gehoord worden?

En op welke termijn gaan we een update krijgen over de nieuwe abbo's? Wanneer is de beta periode van premium/plus voorbij?
Ondanks alles verwacht ik wel dat ze uiteindelijk toch het supporter abbo gaan laten bestaan:
Om de kwaliteit en onafhankelijkheid te waarborgen, kunnen we alle steun uiteraard goed gebruiken.
Het is vaak ook goedkoper een bestaand lid iets te upsellen dan een nieuw lid te werven. Wel vind ik het jammer dat we al een week niks van @Moonsugar horen in dit topic. Tal van communityvragen staan immers nog steeds open.

Mijn gok tot nu toe:

De beta gaat tot eind maart duren.
Begin april definitieve prijzen/kortingen bekend
Eerstejaar flinke kortingen onder belofte dat in de loop van het jaar zaken nog uitgebreid/verbeterd gaan worden op langere termijn met meer exclusieve features.
Half jaar na de launch geen kortingen meer en precies weten wat je krijgt. Rond feestdagen weer opnieuw kortingsacties.
Er gaat geen los abbo komen voor alleen Plus-artikelen (al hoop ik dit nog steeds!)
Je gaat ongeveer 1 tot 3 plus-artikelen per dag mogen verwachten. In het weekend wat meer dan doordeweeks.

Misschien zit er helemaal naast maar echt duidelijk is het ook niet tot nu toe, vandaar m'n gok.

[Voor 24% gewijzigd door CyberMania op 22-02-2021 18:56]

• jelle.
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:59

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
segil schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:13:
Dit hebben we inderdaad intern nogmaals besproken. Er komt geen wijziging in de voorgestelde abonnementen, dwz dat er geen alternatief komt voor het oude Supporter-abonnement. We snappen dat er een groep is die Tweakers graag op deze manier wil steunen, maar zoals eerder toegelicht moet een dergelijk abonnement minimaal €3 per maand kosten om het gemis aan inkomsten te compenseren. Voor de huidige Supporter-abonnees komen we wel met een nette oplossing die ik het liefst al in een .plan had willen delen, maar dat kan pas als dit helemaal rond is (zie hieronder).
Deze update hadden we graag al willen geven, maar er zijn enkele technische uitdagingen (cq tegenslagen) met oa de betaalmodule (PSP) waar we eerst een besluit over moeten nemen. Zodra dat gebeurd is, kunnen we een concretere planning afgeven. Wordt dus vervolgd, en anders komen we met een tussentijdse (kleinere) update waarin we wel andere zaken kunnen toelichten.

• CyberMania
jelle. schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:51:
[...]

Dit hebben we inderdaad intern nogmaals besproken. Er komt geen wijziging in de voorgestelde abonnementen, dwz dat er geen alternatief komt voor het oude Supporter-abonnement. We snappen dat er een groep is die Tweakers graag op deze manier wil steunen, maar zoals eerder toegelicht moet een dergelijk abonnement minimaal €3 per maand kosten om het gemis aan inkomsten te compenseren. Voor de huidige Supporter-abonnees komen we wel met een nette oplossing die ik het liefst al in een .plan had willen delen, maar dat kan pas als dit helemaal rond is (zie hieronder).

[...]

Deze update hadden we graag al willen geven, maar er zijn enkele technische uitdagingen (cq tegenslagen) met oa de betaalmodule (PSP) waar we eerst een besluit over moeten nemen. Zodra dat gebeurd is, kunnen we een concretere planning afgeven. Wordt dus vervolgd, en anders komen we met een tussentijdse (kleinere) update waarin we wel andere zaken kunnen toelichten.
Waarom staat er dan al tijden bij de abonnementen:
Om de kwaliteit en onafhankelijkheid te waarborgen, kunnen we alle steun uiteraard goed gebruiken.

• Kheos
CyberMania schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:58:
[...]

Waarom staat er dan al tijden bij de abonnementen:

[...]
Je zet het verkeerde woord vet. Het is net steun dat vet moet staan. Als ze supporters 3 euro laten betalen en daardoor 4 euro inkomsten mislopen gaan ze er op achteruit. Dan is het geen steun maar een extra kost.

• Mschamp
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 20:19
Kheos schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:19:
[...]

Je zet het verkeerde woord vet. Het is net steun dat vet moet staan. Als ze supporters 3 euro laten betalen en daardoor 4 euro inkomsten mislopen gaan ze er op achteruit. Dan is het geen steun maar een extra kost.
Hangt er van af wat het alternatief is: als de gebruiker dan geen abonnement afneemt en adblock gebruikt, is het wel een gewonnen euro. Dus dan is het 1 euro steun in vergelijking met 0 euro.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Mschamp schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:24:
[...]

Hangt er van af wat het alternatief is: als de gebruiker dan geen abonnement afneemt en adblock gebruikt, is het wel een gewonnen euro. Dus dan is het 1 euro steun in vergelijking met 0 euro.
De supermarkt zal ook altijd te maken blijven houden met winkeldieven, maar dat wil niet zeggen dat het een verstandig business-plan is om alle producten dan maar voor stuntprijzen weg te doen ;)

[Voor 5% gewijzigd door AGee op 22-02-2021 19:52]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Oon
  • Niet online
AGee schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:52:
[...]

De supermarkt zal ook altijd te maken blijven houden met winkeldieven, maar dat wil niet zeggen dat ze daarom alles maar voor stuntprijzen weg doen ;)
Dat is niet echt te vergelijken, want bij een supermarkt steel je iets dat ze ook niet meer aan iemand anders kunnen verkopen. Een advertentie die jij niet bekijkt op Tweakers wordt gewoon aan een andere bezoeker getoond, je kiest er alleen voor om 'm zelf niet mee te nemen.
Het is beter te vergelijken met mensen die een winkel inlopen om rond te kijken, niks kopen, en dan de winkel weer uitgaan. Je hebt wel een plek ingenomen in die winkel en je zorgt ervoor dat er toch personeel aanwezig moet zijn en de verwarming/airco en verlichting aan moeten zijn, maar uiteindelijk heb je geen inkomsten opgeleverd.

• zion
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 20:04

zion

I GoT my I on U

edit:
Ach, laat ook maar....

[Voor 104% gewijzigd door zion op 22-02-2021 21:08]

10-08-1999 - 10-08-2020, 21 jaar zion @ Tweakers.net
een oude dan die steeds relevanter wordt: PIN:DII

• mandrilletje
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 14:16
AGee schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:52:
[...]

De supermarkt zal ook altijd te maken blijven houden met winkeldieven, maar dat wil niet zeggen dat het een verstandig business-plan is om alle producten dan maar voor stuntprijzen weg te doen ;)
Als 40-50% van je bezoekers winkeldieven zijn, is het dan niet onverstandig om hier in je business-plan helemaal geen woord aan vuil te maken?

Zet dan het supporters abonnement in de markt als een protest-stem - een manier om betrokkenheid te tonen zonder dat het te duur of een stuntprijs product wordt (dus geen optie om reclame uit te zetten, geen plus, wel een badge en wellicht toegang tot abonneedag/forum) - kosten per maand vrij in te vullen met een minimum van 1 euro.

Iets is beter dan niets, toch? Of zie ik dat verkeerd en zijn er gewoonweg te weinig eervolle winkeldieven op deze wereld om zo'n tier levensvatbaar te maken?

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:49
Kleine korte vraag
Blijft het forum ook met alle abbo's en niet abbos bereikbaar?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• zion

zion

I GoT my I on U

mandrilletje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:09:
[...]
Als 40-50% van je bezoekers winkeldieven zijn, is het dan niet onverstandig om hier in je business-plan helemaal geen woord aan vuil te maken?

Zet dan het supporters abonnement in de markt als een protest-stem - een manier om betrokkenheid te tonen zonder dat het te duur of een stuntprijs product wordt (dus geen optie om reclame uit te zetten, geen plus, wel een badge en wellicht toegang tot abonneedag/forum) - kosten per maand vrij in te vullen met een minimum van 1 euro.

Iets is beter dan niets, toch? Of zie ik dat verkeerd en zijn er gewoonweg te weinig eervolle winkeldieven op deze wereld om zo'n tier levensvatbaar te maken?
Ik heb net mijn hele tirade gewist, en dan kom jij met zoiets?
NEE winkeldieven ban je (laat ze opsluiten of weiger ze toegang tot je winkel)
Wat hier gebeurt is respectabele burgers, die al een premium betalen om ervoor te zorgen dat de buurt-winkel open kan blijven, keihard onderuit schoppen....
Ach laat maar....

(jammer dat ik mijn tirade niet kan terughalen, zou hem héél graag terughalen.... (is officieel geen tirade maar een tegenstem, omdat hij op feiten gebaseerd is)

[Voor 7% gewijzigd door zion op 22-02-2021 21:19]

• Oon
  • Niet online
mandrilletje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:09:
[...]

Gezien de moeite die het ze nu al kost om e.e.a. voor elkaar te krijgen lijkt me dat Tweakers' PSP ook de (tegenwoordig vrij standaard) optie om een eigen prijs in te vullen niet zal ondersteunen, maar dat zou toch wel een hele mooie toevoeging zijn om alleen advertenties weg te halen. Er zal een deel zijn die een heel laag of geen bedrag invult, maar die zullen anders ook gewoon uBlock Origin gebruiken, wat overigens iedereen die geen abonnement heeft zou moeten doen omdat advertenties gewoon niet veilig zijn (ook op Tweakers niet).

• mandrilletje
zion schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:13:
[...]

Ik heb net mijn hele tirade gewist, en dan kom jij met zoiets?
NEE winkeldieven ban je (laat ze opsluiten of weiger ze toegang tot je winkel)
Wat hier gebeurt is respectabele burgers, die al een premium betalen om ervoor te zorgen dat de buurt-winkel open kan blijven, keihard onderuit schoppen....
Ach laat maar....
Daar zou ik me niet zo prettig bij voelen... Iedereen met een adblocker/Pi-hole die geen abonnement heeft bannen en/of toegang proberen te ontzeggen?

• Oon
  • Niet online
mandrilletje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:19:
[...]
Daar zou ik me niet zo prettig bij voelen... Iedereen met een adblocker/Pi-hole die geen abonnement heeft bannen en/of toegang proberen te ontzeggen?
Maar dat zijn geen winkeldieven, mensen met een ad blocker stelen niks, ze maken alleen gebruik van wat er gratis beschikbaar is en kiezen er voor om een deel niet door hun browser te laten renderen.

Overigens lijkt Tweakers mij al helemaal de verkeerde website om ad blockers te blokkeren, want het lijkt mij (tenminste ik hoop toch heel erg) dat 99% van Tweakers gewoon een ad blocker gebruikt, zoals iedereen zou moeten doen zonder uitzonderingen.

• zion

zion

I GoT my I on U

mandrilletje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:19:
[...]
Neuh, dat zeg ik toch niet? er is een groot verschil tussen iemand iets ontnemen of toegang krijgen tot iets wat normaal gesproken voor je onttrokken is, in het eerste geval ontneem je iemand iets (dus heb jij nu iets wat die ander niet meer heeft), in het tweede verleen je jezelf toegang tot iets wat normaal gesproken verborgen is voor je.... (en hebben jullie dus beide datgene wat niet meer verborgen is, als je vervolgens ervoor zorgt dat dit voor jou meer compensatie geeft ten nadele van diegene waarvan je het bemachtigd heb, is het wel weer stelen (je zorgt immers voor een devaluatie van het eigenlijke product), zolang je het gebruikt om zelf beter geïnformeerd te zijn, is dat één van de meest basale eigenschappen van een mens, de drang tot verbetering, evolutie.

En zeggen dat ze inkomsten missen omdat die persoon niet betaald voor zijn informatie is natuurlijk onzin, het is van te voren duidelijk dat die persoon niet van plan is te betalen voor de content, dus ze verdienen niks meer van iemand die niet van plan is te betalen, wel minder voor elke cliënt die nu wel betaald, maar daarmee stopt indien ze besluiten hem of haar geen volledige toegang meer te geven....
Oon schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:13:
[...]

Gezien de moeite die het ze nu al kost om e.e.a. voor elkaar te krijgen lijkt me dat Tweakers' PSP ook de (tegenwoordig vrij standaard) optie om een eigen prijs in te vullen niet zal ondersteunen, maar dat zou toch wel een hele mooie toevoeging zijn om alleen advertenties weg te halen.
Eensch, en ik zou met alle liefde 2 kwartjes meer betalen vanwege inflatie of wat voor een onzin ook, maar niet omdat er nu opeens een abonnement boven me komt, die rechtstreeks indruist tegen het abo wat ik heb afgesloten..... dus ik wacht het nog even af zolang ik alles kan lezen....

[Voor 63% gewijzigd door zion op 22-02-2021 22:04]

• jelle.
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:59

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
Mel33 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:12:
Kleine korte vraag
Blijft het forum ook met alle abbo's en niet abbos bereikbaar?
Ja.
Oon schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:13:
Gezien de moeite die het ze nu al kost om e.e.a. voor elkaar te krijgen lijkt me dat Tweakers' PSP ook de (tegenwoordig vrij standaard) optie om een eigen prijs in te vullen niet zal ondersteunen, maar dat zou toch wel een hele mooie toevoeging zijn om alleen advertenties weg te halen.
We zijn juist naar een alternatief aan het kijken omdat we tegen beperkingen aanlopen bij de huidige PSP, zodat we bijvoorbeeld ook meer/andere betaalmethoden kunnen aanbieden.

• mandrilletje
Oon schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:21:
[...]

Maar dat zijn geen winkeldieven, mensen met een ad blocker stelen niks, ze maken alleen gebruik van wat er gratis beschikbaar is en kiezen er voor om een deel niet door hun browser te laten renderen.
Klopt, en een manier om daar als "supermarkt" mee om te gaan is door steeds minder dingen gratis aan te bieden. Alle plus-artikelen zijn bijvoorbeeld nu al niet beschikbaar tenzij je een bonuskaart (account) hebt.

Dat is wat mij betreft niet wenselijk; dus dan zou ik veel liever zien dat men met een "supporter" tier in stand houdt voor bezoekers die wel betrokken zijn bij Tweakers en graag willen bijdragen aan haar voortbestaan, maar principieel geen voorstander zijn van alles wat met Plus te maken heeft.

• Gomez12
  • Nu online
mandrilletje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:27:
[...]
Klopt, en een manier om daar als "supermarkt" mee om te gaan is door steeds minder dingen gratis aan te bieden. Alle plus-artikelen zijn bijvoorbeeld nu al niet beschikbaar tenzij je een bonuskaart (account) hebt.

Dat is wat mij betreft niet wenselijk; dus dan zou ik veel liever zien dat men met een "supporter" tier in stand houdt voor bezoekers die wel betrokken zijn bij Tweakers en graag willen bijdragen aan haar voortbestaan, maar principieel geen voorstander zijn van alles wat met Plus te maken heeft.
Het probleem is dat t.net met wat jij wil simpelweg de doelstelling niet haalt. De doelstelling is van minder dan 1% inkomsten van abbos naar 10% inkomsten van abbos te gaan.

Jullie negeren de hele tijd de doelstelling die t.net heeft en jullie gaan ervanuit hoe je hetzelfde of misschien dubbele inkomsten kan halen maar dan haal je simpelweg het doel niet.

• MarHart
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 14:22
Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:20:
[...]

Het probleem is dat t.net met wat jij wil simpelweg de doelstelling niet haalt. De doelstelling is van minder dan 1% inkomsten van abbos naar 10% inkomsten van abbos te gaan.

Jullie negeren de hele tijd de doelstelling die t.net heeft en jullie gaan ervanuit hoe je hetzelfde of misschien dubbele inkomsten kan halen maar dan haal je simpelweg het doel niet.
1 euro is 1 euro, nu strepen ze een hoop abo's weg. Je moet dus al 1 op de 3 hebben om breakeven te draaien.

de rest gaat gewoon een add blocker nemen, waarom omdat dit juist een van de hoofdredenen was... Als je ons blocked alsjeblieft neem dan een supporter abo.

Dus de kans dat 1 op de 3 wel 300% meer gaat betalen is? vrij klein. Om je doel te bereiken moet je extra inkomsten aanboren, niet oude stabiele inkomsten op de tocht zetten. Met deze stap gaat de inkomsten juist achteruit.

Daarnaast was volgens mij de plus de unieke fantastische geniale manier om die 10% te halen. Mij bekruipt het idee dat toen plus niet werd ontvangen zoals ze hoopten, ze maar zijn gaan kijken of er niet elders geld te halen was.

Nu hebben de huidige Hero abo's ook nog Plus als extraatje gekregen, dat is fijn voor ze, maar wat levert dat nu Tweakers op? Ik neem aan dat de redactie/directie erop hoopten dat een deel ervan over zou stappen naar plus. Hero is uitgekleed, dus weinig kans dat hier echt een groei in komt. Er zal waarschijnlijk een groep mensen zijn die ondanks de gratis plus niet meer hun abo willen hernieuwen door het beleid en communicatie van Tweakers.

Dus

supporter: geen inkomsten meer, een heel beperkte groep mensen zal doorstromen naar Hero.

Hero: Zal me benieuwen of ze breakeven spelen met de aanwas van supporter.

Plus: Heel eerlijk gezegd denk ik niet dat een grote nieuwe mensen die nog geen abo hadden 5 euro per maand voor 3 artikelen per dag gaan betalen.

Dus waar komt die 10% vandaan? Er is een kleine, maar toch reële kans dat de inkomsten omlaag zullen gaan.

[Voor 46% gewijzigd door MarHart op 23-02-2021 09:48]

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:23
MarHart schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:32:
[...]

Nu hebben de huidige Hero abo's ook nog Plus als extratje gekregen, dat is fijn voor ze... maar wat levert dat nu Tweakers op? Ik neem aan dat de redactie/directie erop hoopten dat een deel ervan over zou stappen naar plus.
En dan zijn er nog de mensen die uit pure ergernis over de gang van zaken en manier van communiceren hun Hero abonnement hebben stopgezet en eigenlijk niet van plan zijn die weer terug te nemen, ook niet nu achteraf gezegd is dat ze "gratis" Plus erbij krijgen. Een van die mensen ben ik, ik gok dat er meer zijn (geen idee hoeveel).

Edit: oh, haha dat zeg je min of meer al met "Er zal waarschijnlijk een groep mensen zijn die ondanks de gratis plus niet meer hun abo willen hernieuwen door het beleid en communicatie van Tweakers.". Maar goed, opzeggen is nog net even anders dan "niet vernieuwen" ;)

[Voor 16% gewijzigd door posttoast op 23-02-2021 09:47]

omniscale.nl

• Kheos
[...]
1 euro is 1 euro, nu strepen ze een hoop abo's weg. Je moet dus al 1 op de 3 hebben om breakeven te draaien.
Da's toch gewoon geneuzel achter de komma?
Vandaag is er minder dan 1% inkomsten uit de abbo's. Een fractie daarvan (geen idee hoeveel) heeft enkel en alleen een abbo om geen ads meer te hebben.
Als die groep wegvalt verliezen ze dus minder (want een deel fractie daarvan neemt misschien dan toch een abbo) dan een fractie van minder dan 1% van de inkomsten.
Ja, een euro is een euro maar dit is het niveautje steek je rosse eurocenten in een enveloppe en stuur die naar tweakers, maar de transportkosten zijn voor hun rekening.

• Gomez12
  • Nu online
[...]

de rest gaat gewoon een add blocker nemen, waarom omdat dit juist een van de hoofdredenen was... Als je ons blocked alsjeblieft neem dan een supporter abo.
En het hele idee van plus is om onafhankelijk van ad-inkomsten te zijn, oftewel adblockers zijn dan niet relevant meer. Dat is niet minder inkomsten.
Dus waar komt die 10% vandaan? Er is een kleine, maar toch reële kans dat de inkomsten omlaag zullen gaan.
Mwah, ik denk op zich dat er over tijd toch wel een bepaalde groep gaat zijn die nu geen abbo heeft, nooit een abbo genomen zou hebben (omdat de features ze niet interesseerden) maar die nu wel een abbo gaan nemen juist om de extra artikelen te kunnen lezen.
Dus omlaag denk ik niet echt dat er gaat gebeuren.

Ik denk alleen dat ze daarmee bij lange na niet de 10% halen binnen een realistisch tijdsvlak. En dan wordt de grote vraag, wat gaat stap 2, 3 en 4 worden.
Kheos schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:48:
[...]
Ja, maar ook geneuzel achter de komma kan toch nog bijdragen aan het uiteindelijke doel.
Het zou mij dan ook niets verbazen mocht stap 3 zijn dat er wel opnieuw een supporters abbo ingevoerd wordt (mogelijk met een andere prijsstelling) aangezien het toch bijdraagt.
Alleen nu we nog maar in stap 1 zitten is dat nutteloos speculeren, nu probeert men iedereen weg te jagen uit de supporters abbos in de hoop dat een significant gedeelte Hero/plus gaat nemen.
En ja, daarin is bij voorbaat al ingecalculeerd dat gewoon een aantal mensen hun supporters abbo opzeggen.

• MarHart
[...]

Vandaag is er minder dan 1% inkomsten uit de abbo's. Een fractie daarvan (geen idee hoeveel) heeft enkel en alleen een abbo om geen ads meer te hebben.
Als die groep wegvalt verliezen ze dus minder (want een deel fractie daarvan neemt misschien dan toch een abbo) dan een fractie van minder dan 1% van de inkomsten.
Ja, een euro is een euro maar dit is het niveautje steek je rosse eurocenten in een enveloppe en stuur die naar tweakers, maar de transportkosten zijn voor hun rekening.
Tuurlijk, maar een gelukkige klant stapt mischien over in de toekomst op een duurder abbo en tipt mischien 1 persoon.
Een onbeschoft behandelde / ongelukkige klant stopt, en verteld dat je nooit maar dan ook nooit naar Tweakers moet gaan aan 10 personen. Als hij iets nieuws gevonden heeft zal hij actief mensen van Tweakers proberen te krijgen.

Dat kost ook geld. Je naam en faam is het belangrijkste in de zakenwereld.

Tweakers is 5% nieuws 25% pricewatch 70% comunity. Zo kijkt Tweakers er niet tegenaan. Maar veel mensen komen niet op de FP of lezen alleen de comments (zoals ik) omdat de artikelen zo vaak al van zo slechte kwaliteit waren of elders eerder te lezen waren. De discussies onder het artikel zijn zo veel interessanter en soms vermakelijker. Ook als ik iets niet voor mekaar krijg ga ik naar het forum.
Ik ga nog wel naar de Pricewatch maar eerlijk gezegd prijs ik het niet meer aan. Het zijn altijd de heel slechte bedrijven die voor weinig aanbieden. Of de prijs klopt niet met wat op hun website staat (ook van de meer betrouwbaarder).

Ok ik ging een beetje offtopic.

• Olaf
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09:59

Olaf

Nieuwscoördinator
Topicstarter
Oon schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:14:
[...]

Dat zou toch niet nodig moeten zijn? Daar is letterlijk dit topic voor..

[...]

Ik mis vooral de terugkoppeling over de (grotendeels negatieve) feedback over de inhoud van de Plus-artikelen. Sommige artikelen die onder Plus vallen zijn heel raar gekozen, en dan anderen die daar netjes onder vallen zijn weer gewone artikelen.
Het zou mooi zijn als ze in ieder geval duidelijk maken wat we kunnen verwachten; zijn het artikelen waar meer werk achter zit (tot nu toe niet het geval)? Zijn het gewoon langere artikelen (tot nu toe ook niet persé het geval)? Zijn het gewoon de artikelen die overgebleven zijn of in extra tijd geschreven zijn?
Ik heb verduidelijking proberen te geven in deze faq. Wat Plus-nieuws betreft hebben we sindsdien bijvoorbeeld aangescherpt dat het om artikelen gaat die meer dan 600 woorden moeten hebben en waarbij uit de kop moeten blijken dat het om Plus-nieuws gaat. Dit hebben we gedaan om deze berichten duidelijk te kunnen onderscheiden van het overige nieuws, in antwoord op feedback hierover.
De column waar het nu over gaat heb ik op zich geen moeite mee, maar het is heel raar dat het een Plus-artikel is, zeker omdat de Tweakblogs feature er voor gewone gebruikers is, dus waarom voor de auteur van dit artikel niet? Wat maakt dit artikel nou een Plus-artikel?

Als ze daar iets duidelijker over kunnen zijn en wij minder hoeven te raden dan denk ik dat er een hele hoop negatieve feedback snel verdwijnt. Duidelijke communicatie is in dit geval heel belangrijk, ze zouden bijvoorbeeld gewoon duidelijk kunnen maken dat het om volume gaat en niet kwaliteit of lengte van de inhoud.
De columns zijn geschreven door Tweakers-redacteuren voor de frontpage, Tweakblogs is voor users. De reden voor het opnemen van columns in de mix van Plus-artikelen (naast Plus-nieuws, -achtergronden, -interviews en -how to's) is omdat we deze als nieuwe artikelvorm voor de frontpage wilden testen. We publiceerden al jaren columns in het Tweakers-magazine en willen weten of dit een goede toevoeging kan zijn voor het Plus-abonnement. We laten meerdere redacteuren columns schrijven vanuit de gedachte dat er zo verschillende onderwerpen vanuit hun persoonlijke expertise aan bod komen, die verschillende doelgroepen op de site kunnen aanspreken. We willen met columns de gelegenheid bieden wat meer persoonlijke mening aan bod te laten komen, naast alle feitelijke informatie uit de overige artikelen. Mede daarom is de keuze op zondag als publicatiedag gevallen, met het weekend als moment voor wat 'luchtiger' artikelen (net als bijvoorbeeld de Community Update)

Wat het verbeteren van de kwaliteit betreft, ben ik in contact met de directeur van de DPG Campus (soort instituut voor journalistieke ontwikkeling binnen onze uitgever DPG Media) Samen analyseren we de columns en we willen deze vervolgens met de redacteuren evalueren en kijken wat er beter kan. Ook kijken we naar de presentatie. Zo willen we bijvoorbeeld duidelijk maken in het artikel zelf dat het om een column gaat (staat nu alleen expliciet in de listing) Verder is hier eerder geopperd om de naam te wijzigen in Opinie. Ik ben er nog niet uit of dat beter is. Ik hoor graag wat jullie hier van vinden.

Aan de columns zal nog wel het nodige gesleuteld worden, zowel wat inhoud als presentatie betreft. Zo kun je ook denken aan het aantrekken van externe columnisten, al zitten daar ook de nodige haken en ogen aan.

This is the future, people translated as data

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17:05

FireDrunk

BBG'er
Olaf schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:03:
*knip*

Wat het verbeteren van de kwaliteit betreft, ben ik in contact met de directeur van de DPG Campus (soort instituut voor journalistieke ontwikkeling binnen onze uitgever DPG Media) Samen analyseren we de columns en we willen deze vervolgens met de redacteuren evalueren en kijken wat er beter kan. Ook kijken we naar de presentatie. Zo willen we bijvoorbeeld duidelijk maken in het artikel zelf dat het om een column gaat (staat nu alleen expliciet in de listing) Verder is hier eerder geopperd om de naam te wijzigen in Opinie. Ik ben er nog niet uit of dat beter is. Ik hoor graag wat jullie hier van vinden.

*knip*
Misschien is het een idee om dat visueel (/visueler) te maken? Zo zie je bij bijvoorbeeld LinkedIn vrij duidelijk als het een 'blog' is door grotere lettertypes, een grotere whitespace rondom de tekst, en minder 'afleiding'. Nu zullen veel tweakers het niet cool vinden als je hun menu aan de linkerkant ineens inklapt, maar misschien zijn er bijvoorbeeld wel dingen met achtergrond, lettertype, en whitespacing te doen.

Even niets...

• AGee
  • Niet online

AGee

Zo willen we bijvoorbeeld duidelijk maken in het artikel zelf dat het om een column gaat (staat nu alleen expliciet in de listing) Verder is hier eerder geopperd om de naam te wijzigen in Opinie. Ik ben er nog niet uit of dat beter is. Ik hoor graag wat jullie hier van vinden.
In de listing staat het woord column expliciet in de titel: "Column - Wat moet dat M.2-slot op onze desktopmoederborden?" bijvoorbeeld, maar het woordje "Column" verdwijnt uit de titel wanneer je het artikel open klikt. Pas dat aan en je hebt een groot deel van de onduidelijkheid weggenomen. Ik zie niet zo goed in wat het aanpassen van het woordje "column" naar "opinie" voor voordelen zou hebben, helemaal als dat niet gepaard gaat met andere aanpassingen om duidelijker te maken dat het geen nieuws maar column is.

Dus: Duidelijk dat het een column is:
https://tweakers.net/i/qcukdG_A_hS5WjBjOSDbrh3h_mc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jzjb9W32leag3Zr1CBIhygra.png?f=user_large

En: Totaal onduidelijk dat het een column is:

Voeg hier het woordje "Column" toe op dezelfde manier als in het eerste plaatje :P Dan heb je als extra bonus ook dat wanneer de link gekopieerd wordt op het forum en de titel automatisch ingevuld wordt, dat dan het woordje "column" ook direct zichtbaar is en mensen dus direct aan de link ook al kunnen zien dat het een column betreft.
Bv reviews: Wat moet dat M.2-slot op onze desktopmoederborden? zou dan worden reviews: Column - Wat moet dat M.2-slot op onze desktopmoederborden?

[Voor 25% gewijzigd door AGee op 23-02-2021 10:26]

• jap2slow
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:28
Ik volg dit topic al wat weken. Nooit een donateur van tweakers geweest, maar wel een abbo op HWI gehad ivm het blad. Het blad was leuk soms, maar las het eigenlijk maar half. Nu dat afgelopen is en overgezet is naar T.net account koppeling en dus mogelijk "plus"(eerder een "-") ben ik de artikelen in het begon eens gaan lezen, ik heb de hoop na 2 artikelen opgegeven. Al de "extra" informatie had ik al ergens gelezen of gezien.
Ik snap dat de technologie markt druk bezet is met "nieuws" sites/outlets, maar misschien moet T.net eens rond kijken hoe die sites/outlets nieuws brengen. Ik scan de artikelen alleen nog een beetje door en ga direct naar de comments. Als ik een tech artikel van Wired voorbij zie komen dan lees ik die ook echt. Het is een wereld van verschil, informatief en objectief en niks persoonlijks(column of interview).

kijk ik naar de verhoudingen tussen de kosten en opbrengst(artikelen) dan is 2-3 wel erg magertjes als ik dit vergelijk met bv een AD.nl. Ik snap dat er een minimale opbrengst moet zijn maar daar zal dan ook een minimale productie tegenover moeten staan. Het voelt steeds meer als T.net is een duur merk dus kunnen we premium (plus) vragen voor het merk, want nostalgie(huidige donateurs).

Buiten dit zal T.net eens heel goed naar zijn trackers en AD's moeten gaan kijken, want 90% van de gerenommeerde bedrijven met een beetje IT beleid blokkeert intern al automatisch alle AD's via tools als "WEBsense". Er zijn genoeg mensen die even in de lunch oid nieuws scannen, maar die zullen 0 ad inkomsten genereren. Stiekem denk ik dat dit best veel bezoekers kunnen zijn zo over de dag.

Ik weet wel dat er voor mij geen verlenging op mijn abbo meer gaat komen.

• Oon
  • Niet online
[...]

Ik heb verduidelijking proberen te geven in deze faq. Wat Plus-nieuws betreft hebben we sindsdien bijvoorbeeld aangescherpt dat het om artikelen gaat die meer dan 600 woorden moeten hebben en waarbij uit de kop moeten blijken dat het om Plus-nieuws gaat. Dit hebben we gedaan om deze berichten duidelijk te kunnen onderscheiden van het overige nieuws, in antwoord op feedback hierover.

[...]

De columns zijn geschreven door Tweakers-redacteuren voor de frontpage, Tweakblogs is voor users. De reden voor het opnemen van columns in de mix van Plus-artikelen (naast Plus-nieuws, -achtergronden, -interviews en -how to's) is omdat we deze als nieuwe artikelvorm voor de frontpage wilden testen. We publiceerden al jaren columns in het Tweakers-magazine en willen weten of dit een goede toevoeging kan zijn voor het Plus-abonnement. We laten meerdere redacteuren columns schrijven vanuit de gedachte dat er zo verschillende onderwerpen vanuit hun persoonlijke expertise aan bod komen, die verschillende doelgroepen op de site kunnen aanspreken. We willen met columns de gelegenheid bieden wat meer persoonlijke mening aan bod te laten komen, naast alle feitelijke informatie uit de overige artikelen. Mede daarom is de keuze op zondag als publicatiedag gevallen, met het weekend als moment voor wat 'luchtiger' artikelen (net als bijvoorbeeld de Community Update)

Aan de columns zal nog wel het nodige gesleuteld worden, zowel wat inhoud als presentatie betreft. Zo kun je ook denken aan het aantrekken van externe columnisten, al zitten daar ook de nodige haken en ogen aan.
Ik ben persoonlijk van mening dat een column gewoon niet op de voorpagina van een nieuwssite thuis hoort. Nou is Tweakers natuurlijk een stuk meer dan alleen nieuws, maar columns hebben wel een veel lagere drempel, het is meer creatief schrijven over een onderwerp en er is niet de druk om daarin ook iets zinnigs te vertellen. Ik snap ook dat Plus dient als vervanging van het magazine, maar ik ben persoonlijk van mening dat columns als ze überhaupt op de voorpagina komen toch zeker niet Plus zouden moeten zijn, en het lijkt er (gezien de discussies hier de afgelopen dagen) op dat ik niet de enige ben die geen columns in Plus verwacht. Dat heeft met het hele idee van een column te maken, en niet eens de presentatie, manier van schrijven, of benaming.

Los van of ze Plus zijn of niet, het zou misschien wel goed zijn om duidelijker (visueel) aan te geven onder welke 'categorie' een artikel valt. Er zijn wel de bolletjes helemaal links, maar die geven niet altijd duidelijk aan wat voor artikel het is, zeker nu Plus daar ook bijgekomen is. Als alle columns bijvoorbeeld een heel licht gele achtergrond hebben, alle achtergrondartikelen een licht blauwe, en al het nieuws een licht rode/roze, dan zou je in het overzicht meteen kunnen zien wat je wil lezen, en wat niet. Deze kleuren zijn puur een voorbeeld overigens, ik heb niet gecontroleerd of dit er mooi uit zou zien, zeker als dat zowel in het overzicht als het artikel zelf gebruikt zou worden.

Ik denk dat Plus toch wel nog wat in te halen heeft t.o.v. het magazine, maar dat is sowieso al omdat het magazine fysiek was. Daar blader je doorheen, lees je de artikelen die interessant lijken, en als daar een keer een column tussen staat op de vaste plek is dat ook niet erg. Het is dan wel duidelijk dat het om een column gaat. Op een website ben je toch meer op zoek naar een efficiëntere vorm van informatie, omdat het gemixt is met 'echt' nieuws, artikelen die daar niet onder vallen die vallen dus ook meteen extra buiten de boot.

Maar boven dit alles zie ik dat Plus-artikelen niet specifiek hogere kwaliteit zijn of met meer moeite geschreven lijken te zijn, en dat is jammer. Een magazine is een maand aan gewerkt, heeft nog een extra rondje langs de redactie gehad ter controle, en wordt dan fysiek gedrukt op je deurmat gegooid. Bij veel Plus-artikelen tot zover lijkt het erg of de extra controle mist, en lijkt iedere auteur weer een eigen beeld te hebben van wat er wel en niet in thuis hoort. Ook de respons in dit topic verschilt heel erg, waar de ene aangeeft niet inhoudelijk op een artikel in te willen gaan en de ander daar wel open voor lijkt te staan. Dat alles voelt rommelig aan, de structuur die je verwacht uit een abonnement waar je voor betaalt die mist een beetje.

Maar goed, lang verhaal kort: Het is nu heel lastig in te schatten als lezer wat je moet verwachten van Plus. Aan de ene kant zitten er wel wat mooie achtergrondartikelen bij die laten zien dat er toch kwaliteit te vinden is, en aan de andere kant zitten er wat slappere artikelen bij die niet veel anders lijken dan niet-Plus artikelen. Nu met de pandemie en alles dat een jaar stilgelegen heeft zijn de artikelen sowieso gemiddeld al matig (waar jullie natuurlijk weinig aan kunnen doen), maar het is jammer dat Plus hier dan ook niet echt bovenuit steekt.

• Gomez12
  • Nu online
[...]
Wat het verbeteren van de kwaliteit betreft, ben ik in contact met de directeur van de DPG Campus (soort instituut voor journalistieke ontwikkeling binnen onze uitgever DPG Media) Samen analyseren we de columns en we willen deze vervolgens met de redacteuren evalueren en kijken wat er beter kan. Ook kijken we naar de presentatie. Zo willen we bijvoorbeeld duidelijk maken in het artikel zelf dat het om een column gaat (staat nu alleen expliciet in de listing)
Waarom beperk je dit tot columns? Ik zie over de hele linie de opmerkingen over kwaliteit terugkomen, wellicht bij columns wat meer, maar het is zeker niet afwezig bij het merendeel van de artikelen...
Verder is hier eerder geopperd om de naam te wijzigen in Opinie. Ik ben er nog niet uit of dat beter is. Ik hoor graag wat jullie hier van vinden.
Tja, ik vind het zoiets als van premium naar plus gaan. Zolang de content niet anders is, maakt het naampje niet echt uit.
Kijk, persoonlijk zou ik het echt bij column houden, juist omdat die er in alle soorten en maten zijn. Terwijl ik bij een Opinie-stuk ook echt een stuk verwacht wat een bepaalde interne kwaliteit en lengte heeft.
Hoe wordt men eigenlijk geacht te modden onder columns? Want aangezien het de mening van een schrijver betreft valt er niets anders dan te meningmodden, oftewel gaat dit de enige soort op t.net zijn waar men mag/moet meningmodden of gaat het modden uit bij columns?

• The Killer
  • Niet online
[...]

[...]

Wat mij aan de columns opvalt is dat er vaak niet alleen op de ingesloten opinie maar juist ook op de feitelijke informatie die er in wordt aangedragen veel gegronde kritiek wordt geuit. Dat is een lastig scenario, het is in den beginne wellicht een beter idee om te starten met columns die feitelijk heel solide zijn, maar waar slechts (zo veel als mogelijk) de conclusie opiniërend is. Juist als je een prikkelende conclusie wil trekken is een sterker feitelijk fundament onmisbaar. Het moet namelijk over die conclusie gaan, niet over de grondslag.

Dan blijft er de kunst van het columnschrijven over. Daar zit als je het mij vraagt momenteel een flinke mismatch in wat acceptabel wordt geacht door de redactie/redacteuren en lezers in dit topic. Dat wat er tot nu toe is gepubliceerd had op een enkele column na onder veel landelijk opererende redacties het daglicht niet gezien naar mijn idee. Dat is niet leuk om te horen, maar het is wel noodzakelijk om te vermelden. Laat ik het anders zeggen, deze columns gaan geen enkele redacteur de interesse van een hoogstaand journalistiek medium opleveren, ik vrees zelfs het tegenovergestelde: als je elders solliciteert en dit komt voorbij levert dat je eerder een knauw op dan een duwtje in de rug.

Ik denk dat je beter schaduwcolumns kunt blijven schrijven totdat er een minimaal acceptabel niveau wordt bereikt omdat het afbreukrisico voor de Tweakers-column, de Tweakers-redactie en de individuele redacteuren te groot is. En ook dit is niet leuk om te horen, maar naar mijn mening zijn alle tot nu toe gepubliceerde columns (ver) onder dat acceptabele niveau.

Dat het een beta is snap ik, maar een publieke beta is geen speeltuin.

• Incerct
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 25-02 23:06
[...]

Ik zou het behouden, want is juist een opening om alsnog een plus aan te nemen. De drempel zal veel lager zijn bij dit soort gebruikers om over te stappen dan om een nieuw abo af te sluiten. Daarnaast behoudt je het community gevoel.

• SteenMSc
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 24-02 09:32
Ik heb langere tijd gewacht met posten van een nieuw bericht, aangezien ik het wat langer wilde aankijken. Daarnaast wilde ik mijn gedachten op een rijtje zetten. Ik lees Tweakers ongeveer 8 jaar, heb 6 jaar geleden een account gemaakt, maar dat ben ik kwijt geraakt. Ik reageer niet veel, maar lees graag de reacties en discussie onder de artikelen. Daar zit voor mij de meeste waarde in.

Premium --> Plus
Goede stap. Premium geeft het idee dat de content beter is, uitgebreider is, maar de kwaliteit was niet hoog genoeg om mij een premium gevoel te geven. Bij de naam Premium zijn mijn verwachtingen anders dan bij de naam Plus.

Welke content?
Zelf mis ik een deel aan content wat, naar mijn mening, goed in plus past. Ik zou graag meer how-toss lezen. Vooral over projecten met Arduinos, Raspberry Pis of andere gave projecten. Er komen vaak .Geek artikelen langs. Achtergrondartikelen en how-tos die daarbij aansluiten, lijken mij het meest interessant. Dat is toch core-tweaker? Daar is, volgens mij, het .Geek label voor bedacht.
Content die ik minder wil zien? Plus nieuws artikelen. Naar mijn mening zijn de toevoegingen niet plus waardig. Als ik andere sites lees, dan staat daar extra informatie in. Als voorbeeld het artikel over Lastpass (op het moment van schrijven is dit het laatst gepubliceerde plus-nieuwsbericht). Het stuk onder de kop “Waarom LastPass deze stap neemt”, is iets wat ik bij andere media vaak toegevoegd zie aan de gratis artikelen. Het geeft extra duiding, dat klopt. In die zin past het bij Plus. Wel vind ik dat dit een stuk analyse is dat standaard in het bericht mag zitten. Zonder de analyse is het een bericht van een persbureau. Andere Tech media geven dezelfde extra duiding, zonder extra geld te vragen.
Engadget
The Verge
Een verschil dat ik wel zie is hoe uitgebreid de duiding is. Daar voegt Tweakers zeker wat aan toe, maar dat is niet informatie die ik nodig heb om te begrijpen waarom deze stap wordt gezet. Dit soort duiding is voor mij persoonlijk alleen interessant als ik het niet binnen 10 seconden zelf bedacht zou hebben als ik het artikel aan het lezen ben. Het stuk over korte termijnstrategie, vind ik niet nodig. Ik zou liever een artikel hebben waarbij er meerdere bedrijven die deze stap gezet hebben worden bekeken.
Ze verdienen niets aan gratis gebruikers. Ze willen meer inkomsten genereren. Meer is voor mij niet nodig en die tijd zie ik liever in andere artikelen gestoken worden.

Bronnen
Het is al een aantal keer geopperd en ik ben het er compleet mee eens. Om bij het Lastpass artikel te blijven:
LastPass heeft nu naar eigen zeggen rond 20 miljoen gebruikers. Er is geen openbare informatie te vinden over hoeveel daarvan gratis gebruikers zijn en hoeveel de betaalde versie hebben. Ook is er geen informatie over de verhouding tussen zakelijke klanten en consumenten tussen die gebruikers.
Er is opgezocht hoeveel gebruikers Lastpass heeft. Hoeveel moeite is het om daar een bron aan toe te voegen?
Hetzelfde zie je bij achtergrond artikelen terug. Als ik meer informatie wil, moet ik zelf op zoek. Er worden regelmatig claims gemaakt zonder bron. Ik geloof dat die claims waar zijn, maar ze zijn als het goed is gecheckt. Dan heb je al een bron te pakken. Hoeveel moeite is het om die bron toe te voegen?

Columns
Ik ben zelf een groot fan van columns in het algemeen. Ik lees meerdere columns in het NRC en De Volkskrant. Wat vind ik daar interessant aan? Dezelfde personen hebben vaak 1x per week (of zelfs vaker) een column. Ik weet ondertussen hoe zij de wereld zien. Ik ben benieuwd naar hun visie. Zijn zij experts op het gebied van hun columns? Vaak niet. Ze doen wel onderzoek. Ze zoeken feiten op en schrijven hun mening er bij. Ik vind het juist leuk om een beeld van buitenaf te krijgen. Een ongezouten mening, soms wat extremer dan ze echt vinden om een punt te maken. Ze zetten je aan tot nadenken of tot discussie. Ze geven een grappige kijk of een andere insteek. Het is de opening naar discussie, vaak over relevante onderwerpen van de afgelopen paar dagen. Is het niet actueel, dan is het vaak op basis van persoonlijke ervaringen.
Bij de meeste columns van Tweakers mis ik dit vaak. Er is geen opening tot discussie. De column over 5G sluit af door de discussie dicht te gooien. Het is daarnaast een punt waar de meeste mensen het denk ik wel mee eens zijn. De column over phisingtests mist “the big picture”. Uit de meeste reacties haal ik dat een phisingtest niet op zichzelf staat. Best logisch. Daar staat niets over in de column. Na 1 reactie gelezen te hebben, is de hele fundering voor de discussie kapot gemaakt.
Jelle Stuip schreef over de M.2 slots. Geen idee wat ik hier mee moet. Het punt dat je je opslag met water moet koelen, herken ik niet. Ook als ik daarna kijk naar M.2 opslag in de pricewatch, op product en niet op uitvoeringen, staat de eerste M.2 kaart met een echte heatsink op plaats 15 qua populariteit. De volgende staat op plek 21. Op de eerste pagina staat geen enkele M.2 kaart voor waterkoeling. Daarnaast staat in de laatste alinea dat de auteur het eigenlijk wel snapt dat je een M.2 kaart wilt waterkoelen. Op deze manier is de aanleiding voor het schrijven van de column weg.
De column van Jeroen Horlings over de Exponentiële groei en de lineaire mens vind ik weer erg goed. Het zet aan tot nadenken, het geeft je de basis om mee te starten en laat je daarna zelf verder denken. Ook staat er een leuke anekdote in, leest hij goed weg en is het niet alleen een specifiek onderwerp, maar gaat het over een probleem waar geen kleine oplossing voor is. Je blijft bij dit onderwerp door denken omdat je nieuwe inzichten kan krijgen en andere invloeden waar je nog niet aan gedacht had.
Er was een paar weken geleden op Radio 1 een gesprek met een columnist. Ik kan het helaas niet terugvinden, want ik ben haar naam vergeten. Het was een erg leuk gesprek en een leuke kijk in het schrijven van een column. Ik denk dat het goed is om met beroepscolumnisten te gaan zitten om te kijken hoe zij het doet. Deze columnist archiveerde alle interessant snippets. Zo kan ze veel terug vinden. Hoort ze een uitspraak van Rutte die ze apart vind klinken, kan ze zo terugkijken of het niet tegenstrijdig is. Zo blijft ze actueel maar geeft ze in haar column wel snel extra context. Zo is het voor de lezer makkelijk om een standpunt in te nemen op basis van de beschikbare informatie.
Wat ik zelf nog als feedback wil geven is de plaats van de columns op de FP. Andere media, zoals De Volkskrant en het NRC hebben een duidelijke categorie. De Volkskrant heeft voor elke column of opinie een kopje staan. Ook hebben ze een aparte sectie op de hoofdpagina met een duidelijke heading. Bij het NRC staan ze ook in de lijst met laatste nieuws, maar alleen in de lijst aan de zijkant. Niet in de grote column in het midden. Deze valt ook het eerste weg als je een kleiner scherm hebt. Ook hebben ze hier, naast meldingen in de nieuwslijst met duidelijke koppen, ook een apart stuk op de site. Als je ze opent staat het ook erg duidelijk op de pagina zelf dat het om opinie gaat of dat het commentaar is.
Hoe het AD het doet vind ik niet netjes. Er staat op de hoofdpagina geen aanduiding dat dit een column is, behalve als je bekent bent met haar wekelijkse column. Het is pas te zien in het artikel zelf. Daarnaast staat het in de lijst met al het nieuws zonder enig onderscheid.
Wat ze allemaal doen, is bij terugkerende columnisten de naam van de columnist neer zetten.

Het liefst heb ik wekelijks terugkerende columnisten met een aparte plek op de frontpage, bijvoorbeeld de smalle kolom rechts. Ik krijg dan een band, weet wie ik interessant vind schrijven en welke ik wil lezen. Gastcolumnisten/ingezonden brieven zijn vaak ook interessant. Ik wil de expert of een mening van buitenaf. Een journalist zit vaak, naar mijn inziens, niet diep genoeg in de materie en staat er vaak ook niet ver genoeg van af. Daarnaast vind ik 1 of 2 columns per week genoeg, maar dan van columnisten die ik wil lezen. De meeste columnisten lees ik niet. Als ik 1x in de twee weken een column kan lezen van mijn favoriete columnist, dan haak ik snel af.

Afsluiting
Voor mij hebben de abonnementen nu nog niet genoeg waarde. Ik wacht tot de extra features voor de abonnement aangekondigd zijn voordat ik beslis of ik het dan wel waard vind. Jullie zijn dichtbij, maar ik vind de verhouding in de content scheef. Of meer columns, of helemaal niet. Daarnaast wil ik meer how-tos zien die echt core-tweaker zijn en dus meer richting .Geek artikelen gaan.

• Gomez12
  • Nu online
SteenMSc schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:58:
Daarnaast wil ik meer how-tos zien die echt core-tweaker zijn en dus meer richting .Geek artikelen gaan.
Tussendoorvraagje dan. Zou je dit soort dingen dan onder plus willen zien of niet?

Want ik denk dat dat nog een discussie puntje op HQ is, aangezien je er onder plus meer kan produceren (er is los geld voor) alleen je sluit dan in principe wel je vroegere doelgroep af (/of je dwingt die om plus te nemen)

Persoonlijk zou ik het wel onder plus kunnen plaatsen alleen moet dan wel de kwaliteit echt zwaar omhoog, de vroegere how-to's etc waren leuk, maar hadden toch altijd een gratis nivo.
Alleen dan verwacht ik wel dat men met wat meer komt dan menig tweaker thuis kan nabootsen.
Zodat je dus nog steeds de oude core kan bedienen met gratis artikelen die op het oude nivo zitten, terwijl je echt ook een plus-gedeelte aanbied wat simpelweg meer geld kost om te maken (en niet enkel meer tijd)

• SteenMSc
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 24-02 09:32
Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:36:
[...]

Tussendoorvraagje dan. Zou je dit soort dingen dan onder plus willen zien of niet?

Want ik denk dat dat nog een discussie puntje op HQ is, aangezien je er onder plus meer kan produceren (er is los geld voor) alleen je sluit dan in principe wel je vroegere doelgroep af (/of je dwingt die om plus te nemen)

Persoonlijk zou ik het wel onder plus kunnen plaatsen alleen moet dan wel de kwaliteit echt zwaar omhoog, de vroegere how-to's etc waren leuk, maar hadden toch altijd een gratis nivo.
Alleen dan verwacht ik wel dat men met wat meer komt dan menig tweaker thuis kan nabootsen.
Zodat je dus nog steeds de oude core kan bedienen met gratis artikelen die op het oude nivo zitten, terwijl je echt ook een plus-gedeelte aanbied wat simpelweg meer geld kost om te maken (en niet enkel meer tijd)
Ik zie dit best onder plus vallen, maar dat ligt, zoals je zelf ook aangeeft, over de invulling.
Het lastige is de balans vinden tussen een project waar nog geen goede up to date tutorial over te vinden is, terwijl het niet te breed of te simpel wordt.
Iets als een LED-cube lijkt me iets voor gratis. Je eigen eigen keyboard maken, dus je eigen 3D case ontwerpen met uitleg over hoe je dat doet bij je eigen configuratie, onderdelen aanraden (verschillende keuzes bespreken) en dan een PCB ontwerpen met tips, lijkt mij geweldig voor plus. Hier heb je veel informatie die normaal best verspreid is, samen in 1 how-to. Daarnaast gaat het de diepte in. Niet een stappenplan van, pak deze MCU, maar kies uit deze 3 en leg de afwegingen uit. Ook kunnen Tweakers dit thuis doen, bij een Makerspace (als die weer open gaan) en anders bestellen als je geen PCB wil etchen of die mogelijkheid niet hebt.
Dat zou voor mij een toevoeging zijn waarvoor ik wil betalen. Ze hoeven niet allemaal zo uitgebreid te zijn, zolang de totale waarde maar hoog genoeg is. Maak anders een deel beginner en een deel gevorderde alleen voor plus.

• Inoble
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10:26

Inoble

Denkt Koning te zijn

teacup schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:43:
[...]

Op zich klinkt dit sympathiek. Je zou ook kunnen zeggen: "iedere wereldburgers heeft recht op de minimaal noodzakelijke informatie". Maar weinig mensen zullen het met een dergelijke stelling oneens zijn. De catch zit dan nog wel in welke informatie minimaal en noodzakelijk is. Ook van belang is wanneer die wereldburgers die informatie krijgt. Informatie heeft een houdbaarheidsdatum.
Het gaat mij niet zozeer om die reden. Het is natuurlijk de kern van mijn mening, maar niet vanuit een recht.

Zelf ben ik van mening dat de drijfveer voor elke journalist zichzelf moet zijn, eigenlijk een flinke scheut gezonde arrogantie. Daaruit komt dan als het goed is minder vriendjespolitiek en meer (wellicht samenwerkend) kwalitatieve publicaties.

Voor mij was dat de reden om journalistiek te studeren. De reden om ermee te stoppen was omdat ik niet inzie wat de toevoeging aan de maatschappij is van een redactie die ANP nieuws iets verder uitwerkt en eventueel een mannetje op pad stuurt ter correspondentie/verslaggeving. M.a.w. daar hoefde ik niet te werken.

Wanneer je dus als journalist enkel jouw eigen naam wilt opbouwen door goede stukken dan maakt het niet echt uit wat je op dat moment krijgt, hard werken beloont zich vanzelf. (fyi: als journalist verdien je toch al geen cent)

Als je dat eenmaal bereikt hebt dan betaal ik persoonlijk liever aan iemand zoals Louis Theroux, Kees van der Spek óf Danny Ghosen, professionals die het verdienen. Een of andere proleet die zich in zijn studententijd alleen maar bezig hield met vriendjespolitiek en zuipen krijgt van mij nog minder aandacht dan een zwerver. Best ironisch namelijk hoe de media de 'huidige' tijd aanhaalt om belangrijk nieuws te kunnen leveren en daarvoor waardering te eisen d.m.v. betaling. Belangrijk en adequaat nieuws is iets van altijd, niet van vandaag.

Zoals eerder aangegeven is Tweakers natuurlijk een extra t.o.v. een staatsomroep (die laatste betalen we voor d.m.v. belasting.) De enige reden waarom Tweakers werkt is omdat het compleet is en een krachtig forum heeft met veel knowhow en respect. Het enige wat jongens zoals Wout of Arnoud onderscheid is dat ze bereid zijn fulltime bezig te zijn met het schrijven/presenteren en dat ook net wat fraaier kunnen dan de gemiddelde bezoeker die het even voor de lol doet. Ik schaar het liever onder verslaglegging dan journalistiek.

Enfin, nu moet je de inzet van de redactie natuurlijk belonen, maar volgens mij heeft DPG (winstoogmerk) genoeg centen die ze verdienen d.m.v. advertenties etc. waardoor dat wel snor zit.

Een betaalmuur is uiteraard aan Tweakers zelf, het zou mij dan werkelijk waar jeuken, ik kom wel aan mijn informatie.

PS. Hoeveel abonnementen moet je vervolgens wel niet nemen als elk medium met hetzelfde 'trieste' bericht komt zodat je hopelijk betaalt??? Beetje teveel van 't goede, niet? ;)

No guts, no glory| Nikon D610/Z50 Tamron SP 15-30 F2.8, 90 F2.8 macro, Sigma 150-500 Nikon 50 1,4G, 70-210 F4, SB-900

• Mic2000
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 25-02 08:59
Ik lees zojuist het quantum nieuwsartikel. Op zich prima. Dan onderaan staat er of ik hier voor zou willen betalen met een ja of een nee...

Dat is een erg moeilijke vraag. Als ik elke maand 1 euro moet betalen voor toegang tot plus artikelen. Dan ja. Is het veel meer dan nee..

De vraag geeft maar 2 opties... Ja of nee.. . En is naar mij idee te ruim. Er zou een slider moeten staan met hoeveel euro per maand. Van 0 tot 10 euro.

• AGee
  • Niet online

AGee

Mic2000 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:47:
Ik lees zojuist het quantum nieuwsartikel. Op zich prima. Dan onderaan staat er of ik hier voor zou willen betalen met een ja of een nee...

Dat is een erg moeilijke vraag. Als ik elke maand 1 euro moet betalen voor toegang tot plus artikelen. Dan ja. Is het veel meer dan nee..

De vraag geeft maar 2 opties... Ja of nee.. . En is naar mij idee te ruim. Er zou een slider moeten staan met hoeveel euro per maand. Van 0 tot 10 euro.
De vraag "hoe veel" is al beantwoord: plan: Update Tweakers-abonnementen - Van Premium naar Plus en de maandprijzen ;)

• Mic2000
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 25-02 08:59
Mic2000 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:47:

-

De vraag "hoe veel" is al bepaald: plan: Update Tweakers-abonnementen - Van Premium naar Plus en de maandprijzen ;)
Ja kijk en dat vind ik dus te duur. 3 euro per maand okay... Maar zo enorm veel premium waarde vind ik niet aan de artikelen zitten dat ik zo enthousiast wordt en elke maand 5 euro wil gaan aftikken.

Tevens heb ik afgelopen weken ook een andere gevoel als ik naar tweakers ga. De vibe met we zijn er voor de community is nu anders. De plus artikelen voelt als buitensluiting en verdeling als je niet betaald... Het plezier om elke dag naar tweaker.net te gaan daalt. Het voelt alsof wij er nu voor jullie moeten zijn, anders zijn jullie er niet meer voor ons...

[Voor 4% gewijzigd door Mic2000 op 24-02-2021 12:45]

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:40

crisp

Devver

Pixelated

Inoble schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:27:
[...]
Enfin, nu moet je de inzet van de redactie natuurlijk belonen, maar volgens mij heeft DPG (winstoogmerk) genoeg centen die ze verdienen d.m.v. advertenties etc. waardoor dat wel snor zit.
Dat is het 'm dus net; dat zit niet snor. Advertenties als verdienmodel staat behoorlijk onder druk.

Intentionally left blank

• Gomez12
  • Nu online
crisp schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:33:
[...]

Dat is het 'm dus net; dat zit niet snor. Advertenties als verdienmodel staat behoorlijk onder druk.
Ik lees zijn reactie toch net iets anders, ik lees het meer als dat hij denkt dat als t.net niet winstgevend meer is, dat DPG dan wel even uit een ander potje wat geld zou kunnen trekken om t.net te helpen.

Alleen dat is simpelweg niet hoe dit soort bedrijfsstructuren werken, elke losse afdeling moet op zichzelf (uitzonderingen daargelaten) gewoon winstgevend zijn en een x bedrag/percentage afdragen aan DPG.
Ben je niet winstgevend, dan rolt DPG gewoon de afdeling op.

• Oon
  • Niet online
Gomez12 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:00:
[...]

Ik lees zijn reactie toch net iets anders, ik lees het meer als dat hij denkt dat als t.net niet winstgevend meer is, dat DPG dan wel even uit een ander potje wat geld zou kunnen trekken om t.net te helpen.

Alleen dat is simpelweg niet hoe dit soort bedrijfsstructuren werken, elke losse afdeling moet op zichzelf (uitzonderingen daargelaten) gewoon winstgevend zijn en een x bedrag/percentage afdragen aan DPG.
Ben je niet winstgevend, dan rolt DPG gewoon de afdeling op.
Er zal binnen DPG inderdaad wel een budget zijn voor speciale situaties, het hele idee van zo'n overkoepelende organisatie is dat alle delen de steun krijgen die ze nodig hebben. Maar uiteindelijk moeten ze allemaal wel winstgevend zijn of worden, en dus een eigen draagkracht hebben, anders is het ook niet interessant.

Ik ben als consument blij dat advertenties minder interessant worden, maar ik denk dat er veel websites zijn die (net als Tweakers) erg veel moeite (gaan) hebben om genoeg waarde te bieden om voor te betalen. De enige reden dat ik een Hero-abonnement had was om de GoT-features en het steunen daarvan, en ik vind het zowel raar als jammer dat daar niet meer op ingespeeld wordt (en in plaats daarvan een aantal features geschrapt worden uit de abonnementen). GoT lijkt me met behulp van abonnementen veel makkelijker winstgevend te houden dan Tweakers als geheel, want dat is net wat Tweakers uniek maakt. Bij advertenties heb je niet echt concurrentie, maar bij abonnementen wel, dus uniek zijn is daarin wel heel belangrijk.

• Gomez12
  • Nu online
Oon schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:29:
[...]
De enige reden dat ik een Hero-abonnement had was om de GoT-features en het steunen daarvan, en ik vind het zowel raar als jammer dat daar niet meer op ingespeeld wordt (en in plaats daarvan een aantal features geschrapt worden uit de abonnementen). GoT lijkt me met behulp van abonnementen veel makkelijker winstgevend te houden dan Tweakers als geheel, want dat is net wat Tweakers uniek maakt.
GoT heeft als kennisbank een kleine intrinsieke waarde, maar dat is het dan ook wel.
Als forum is het niets unieks en is het 100% de community die het maakt.

Als er morgen ergens anders een forum opstart wat de community weg weet te krijgen van GoT dan is overmorgen GoT "niets" meer waard.
Of gaat er morgen een admin echt los met de banhamer, dan is wederom overmorgen GoT "niets" meer waard.

Daarom valt er ook geen winst uit forums etc te halen, ze zijn gewoon "niets" waard en kunnen morgen vervangen zijn.

Als je simpelweg de waarde van community's wilt weten dan moet je gewoon eens kijken naar Hyves of myspace etc.
Niets dus tussen aanhalingstekens, omdat het een kleine intrinsieke waarde heeft als kennisbank, maar voor de rest niets waard is

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

Gomez12 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:45:
[...]

GoT heeft als kennisbank een kleine intrinsieke waarde, maar dat is het dan ook wel.

Als er morgen ergens anders een forum opstart wat de community weg weet te krijgen van GoT dan is overmorgen GoT "niets" meer waard.
Of gaat er morgen een admin echt los met de banhamer, dan is wederom overmorgen GoT "niets" meer waard.

Daarom valt er ook geen winst uit forums etc te halen, ze zijn gewoon "niets" waard en kunnen morgen vervangen zijn.

Als je simpelweg de waarde van community's wilt weten dan moet je gewoon eens kijken naar Hyves of myspace etc.
Niets dus tussen aanhalingstekens, omdat het een kleine intrinsieke waarde heeft als kennisbank, maar voor de rest niets waard is
Of FaceBook, en die weet daar best munt uit te slaan (maar inderdaad niet op een manier die veel tweakers op prijs zouden stellen ;) ). Zo lang de community bij jouw platform zit is er een mogelijkheid om daar een verdienmodel rond te verzinnen. De moeilijkheid voor de concurrentie zit hem in het weglokken van de community hier. Zo lang ze dat niet kunnen zit de waarde hier, niet alleen als kennisbank maar vooral als actieve gebruikers die hier zitten. En daar maakt Tweakers ook gebruik van, bijvoorbeeld door advertorials te posten.

“Time is the friend of the wonderful company, the enemy of the mediocre” — Warren Buffett

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Winst in de vorm van Euro's natuurlijk wel. Immers wordt het forum ook gebruikt in combinatie met de pricewatch (verwijzen naar, RML lijstjes etc) wat weer geld oplevert voor de clicks.

Steam Profile

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Nu online
True schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:34:
[...]

Winst in de vorm van Euro's natuurlijk wel. Immers wordt het forum ook gebruikt in combinatie met de pricewatch (verwijzen naar, RML lijstjes etc) wat weer geld oplevert voor de clicks.
Het is veel makkelijker. Je hebt een community vol gegarandeerd echte mensen (de enkele bot kan je negeren, de community filtert dat er zo uit) die dagelijks praten over tientallen IT merken en wat ze daar van vinden. Zonder incentive of wat dan ook.

Dat kan je te gelde maken natuurlijk.

• CyberMania
Mschamp schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:24:
[...]

Precies 1 euro is nog altijd meer dan geen euro. Waarom zou het niet mogelijk zijn supporter te laten bestaan - zonder adfree - maar met andere extra's? Mensen die adfree willen surfen blijven dat toch wel doen, linksom of rechtsom.

[Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 24-02-2021 19:37]

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
[...]

Ehm.. Dat geldt voor elk bedrijf. Als we met zijn allen bij de action gaan winkelen omdat we de blokker niet meer interessant vinden, vallen ze ook om. In die zin is een community gewoon een asset met een bepaalde waarde. Een bedrijf met 50 dev-ers in dienst vertegenwoordigd ook een bepaalde waarde.. Als die met zijn allen opstappen dan is het brijfook niks meer waard. Dus moet je ze te vriend houden met competatieve arbeidsvoorwaarden/werkpakketten, net als je een community moet onderhouden. Verschil is dat een communityinderdaad wel wat fragieler is.

• CyberMania
@Olaf ik heb nog een leuk idee voor een Plus howto: sommige mensen hebben een open bureautafel (geen achterschot). Hoe kan je op een slimme manier je kabels wegwerken (cable-management). Van budget-oplossingen zoals tie-wraps tot aan foam buigbare kabelomhulsels waar je meerdere kabels doorheen kwijt kan, tot aan slimme bureau-oplossingen tot aan volledig draadloos gaan. Mooie koppeling mogelijk aan Pricewatch/genoeg community discussiewaarde. Dus als how-to; hoe kom je af van die kabelbrei rondom je buro?

[Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 24-02-2021 19:56]

• gold_dust
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 25-02 09:14
crisp schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:33:
En waarom is dat zo? Wat ik me uit een grijs verleden uit de tijd zonder adblocker herinner is dat er onderaan de pagina van die totaal onzinnige, voor de inhoud van de website volledig onrelevante 'Ads by Google' banners stonden. Dat blokkeer ik inderdaad, je krijgt er bovendien ook nog een Google tracker bij. Dat zal inderdaad tot weinig clicks en conversie geleid hebben.

Zelf gehoste, relevante ads zonder tracking zou ik wel doorgelaten hebben. Daar is blijkbaar nooit moeite in gestoken. Deze discussie is trouwens al veel vaker gevoerd en voor zoiets is het nu te laat. Op andere websites, internationaal, zie ik trouwens hetzelfde: vrijwel alles gaat achter een paywall. Het lijkt er op dat Google het probleem is en het verdienmodel van websites als Tweakers verprutst heeft. En daarom mag de bezoeker blijkbaar nu betalen.

Voor een landelijke krant ben ik nog wel bereid te betalen maar voor een willekeurige website als Tweakers niet, ik zie de toegevoegde waarde gewoon niet.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

gold_dust schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:27:
[...]

En waarom is dat zo? Wat ik me uit een grijs verleden uit de tijd zonder adblocker herinner is dat er onderaan de pagina van die totaal onzinnige, voor de inhoud van de website volledig onrelevante 'Ads by Google' banners stonden. Dat blokkeer ik inderdaad, je krijgt er bovendien ook nog een Google tracker bij. Dat zal inderdaad tot weinig clicks en conversie geleid hebben.

Zelf gehoste, relevante ads zonder tracking zou ik wel doorgelaten hebben. Daar is blijkbaar nooit moeite in gestoken. Deze discussie is trouwens al veel vaker gevoerd en voor zoiets is het nu te laat. Op andere websites, internationaal, zie ik trouwens hetzelfde: vrijwel alles gaat achter een paywall. Het lijkt er op dat Google het probleem is en het verdienmodel van websites als Tweakers verprutst heeft. En daarom mag de bezoeker blijkbaar nu betalen.
De dominantie van Google e.c. is inderdaad een probleem. Daarbij nadert het percentage bezoekers met adblocker bij ons al de 60%. Trackingfree banners zijn we mee bezig (en doen we al als fallback voor adblockende gebruikers) maar daarmee gaan we het tij inderdaad niet keren. Bovendien spelen daar nog technische vraagstukken om het interessant te houden voor grote adverteerders (nee, niet tracking of retargetting, wel mogelijkheden tot dynamiek).

Dit is een probleem dat speelt in de gehele markt. De opkomst van paywalls en supporter-achtige constructies is dus inderdaad niet vreemd. Uiteindelijk wil iedereen toch betaald worden voor zijn of haar werk.
Voor een landelijke krant ben ik nog wel bereid te betalen maar voor een willekeurige website als Tweakers niet, ik zie de toegevoegde waarde gewoon niet.
Dat begrijp ik, iedereen heeft uiteindelijk ook een eindig budget. Het is aan ons om te zorgen dat we wel die waarde leveren. Dat zal echter niet voor iedereen genoeg zijn.

Er komen denk ik interessante tijden aan gezien de advertentieproblematiek en de zoektocht van websites naar alternatieve inkomstenbronnen. Ik hoop wel dat de meeste sites, waaronder wijzelf, daar een oplossing in vinden, anders wordt het internetlandschap een heel stuk saaier ben ik bang.

Intentionally left blank

• 12_0_13
  • Laatst online: 13:30
crisp schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:47:
[...]

Er komen denk ik interessante tijden aan gezien de advertentieproblematiek en de zoektocht van websites naar alternatieve inkomstenbronnen. Ik hoop wel dat de meeste sites, waaronder wijzelf, daar een oplossing in vinden, anders wordt het internetlandschap een heel stuk saaier ben ik bang.
Dat vind ik nu al met al die paywalls. Gelukkig zijn er ook alternatieven, zoals Patreon enzo

• gold_dust
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 25-02 09:14
Ik zie ook meer in vrijwillige donaties maar daar kun je als bedrijf natuurlijk geen verdienmodel op baseren. En het doneren zou anoniem, laagdrempelig, gratis en veilig moeten zijn. Een dienst als Paypal heeft zichzelf de nek al omgedraaid met onserieuze voorwaarden en verborgen kosten.

• CyberMania
crisp schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:47:
[...]

De dominantie van Google e.c. is inderdaad een probleem. Daarbij nadert het percentage bezoekers met adblocker bij ons al de 60%. Trackingfree banners zijn we mee bezig (en doen we al als fallback voor adblockende gebruikers) maar daarmee gaan we het tij inderdaad niet keren. Bovendien spelen daar nog technische vraagstukken om het interessant te houden voor grote adverteerders (nee, niet tracking of retargetting, wel mogelijkheden tot dynamiek).

Dit is een probleem dat speelt in de gehele markt. De opkomst van paywalls en supporter-achtige constructies is dus inderdaad niet vreemd. Uiteindelijk wil iedereen toch betaald worden voor zijn of haar werk.

[...]

Dat begrijp ik, iedereen heeft uiteindelijk ook een eindig budget. Het is aan ons om te zorgen dat we wel die waarde leveren. Dat zal echter niet voor iedereen genoeg zijn.

Plus biedt voor mij zeker wel meerwaarde. Probleem waar T.net mee zit is echt dat bijv bij Netflix, PS Plus en de meeste nieuwssites het alles of niets is. Als je niet betaalt krijg je helemaal niks. Dus daar moet je wel. Op T.net nog steeds wel genoeg te nuttigen, ook zonder Plus. Dus dat is een ander verhaal dan bij genoemde voorbeelden.

@crisp gefeliciteerd met je verjaardag d:)b

• deadlock2k
  • Laatst online: 25-02 20:22
*knip* zie hieronder

[Voor 91% gewijzigd door RoD op 25-02-2021 19:54]

• deadlock2k
  • Laatst online: 25-02 20:22
Als je niet op een fatsoenlijke toon kan reageren, laat het dan gewoon achterwege. Op dit soort onbeschofte reacties zit niemand te wachten.

[Voor 89% gewijzigd door RoD op 25-02-2021 19:55]

• Gomez12
  • Nu online
nieuws: Netwerk van drones in de stratosfeer: T-Mobile over 5G, latency en de...

Waarom is dit überhaupt plus? Dit is gewoon een advertorial.

Hebben jullie ooit wel eens gehoord van medicijnenfabrikanten die artsen en apothekers en hoger ziekenhuis personeel uitnodigen op een 2-wekelijkse training op Hawaii? Dat is dus exact dit. Eventjes in de watten gelegd worden, geen kritische vragen mogen stellen, alleen maar te horen krijgen welk bericht zij willen overzetten. En dan naar huis gestuurd worden met het verzoek om het bericht te verspreiden...

En in wezen zeggen jullie het zelf ook al : "Een vraag over hoe T-Mobile de 3,5GHz-frequentie voor 5G wil inzetten, kan dus rekenen op een subtiel 'daar mogen we niet op antwoorden'. Of er plannen liggen voor het gebruiken van 26GHz? Dezelfde reactie."
Om vervolgens letterlijk alleen maar te communiceren wat T-mobile wil dat er in de advertentie komt.

offtopic:
En naast het verkeerd classificeren vind ik het gewoon zo jammer dat het ook qua marketing zo faalt. Ik bedoel plus is er om meer inkomsten te genereren.
Had dit als advertorial geplaatst en je kon volgende week Vodafone / KPN opbellen met "Wij hebben vorige week de toekomstvisie van T-Mobile als advertorial geplaatst, zegt u het maar wanneer wij langs kunnen komen om uw toekomstvisie aan te horen en ertegenover te zetten, het tarief is xxxx"
Dan waren er gewoon al vele duizenden plus-abbo's betaald geweest (qua bedrag)

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18:34
Ter aanvulling op @Gomez12, ik mis ook wat tegenspraak. Waarom niet op z'n minst een andere club ook uitnodigen en hen vergelijkbare vragen stellen en tegenover elkaar zetten (in hetzelfde artikel). Er wordt wel genoemd " Bij het interview was ook Hakan Ekmen, ceo telecommunicatie van netwerktester Umlaut, aanwezig.", maar de toegevoegde waarde van zijn aanwezigheid ontgaat me: tenzij ik er overheen lees wordt hij verder niet aangehaald?

Verder vind ik - maar dat is wellicht persoonlijk - het format niet heel aantrekkelijk. Het vraag-antwoord format leest erg stagato. Alsof t-mo een lijstje bullet points hebt dat ze willen overbrengen, en deze bullet points zijn uitgewerkt naar wat volzinnen.

Had er niet een concrete onderzoeksvraag uitgewerkt kunnen worden in het artikel, waarbij dit interview 1 van de componenten was?

/cc @arnoudwokke

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• arnoudwokke
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17:30

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor de opmerkingen @freeaqingme en @gomez12
Hebben jullie ooit wel eens gehoord van medicijnenfabrikanten die artsen en apothekers en hoger ziekenhuis personeel uitnodigen op een 2-wekelijkse training op Hawaii? Dat is dus exact dit. Eventjes in de watten gelegd worden, geen kritische vragen mogen stellen, alleen maar te horen krijgen welk bericht zij willen overzetten. En dan naar huis gestuurd worden met het verzoek om het bericht te verspreiden...
Dit was niet op Hawaii, dit was gewoon via videoverbinding vanuit mijn huis. Zelfs het glas water dat ik heb gedronken kwam uit mijn eigen kraan :P . Gewoon even een vraag hoor: zo'n opmerking komt naar boven bij zo'n verhaal, en niet bij bijvoorbeeld previews van telefoons. Dan zie je in de video dat ik in Londen ben, ik krijg daar beperkte toegang tot bijvoorbeeld een nieuwe telefoon - en toch heb ik daarover zelden gehoord dat het zo ingestoken is. Waarom dat verschil?
Ter aanvulling op @Gomez12, ik mis ook wat tegenspraak. Waarom niet op z'n minst een andere club ook uitnodigen en hen vergelijkbare vragen stellen en tegenover elkaar zetten (in hetzelfde artikel). Er wordt wel genoemd " Bij het interview was ook Hakan Ekmen, ceo telecommunicatie van netwerktester Umlaut, aanwezig.", maar de toegevoegde waarde van zijn aanwezigheid ontgaat me: tenzij ik er overheen lees wordt hij verder niet aangehaald?
Ja, ik heb getwijfeld over of ik de aanwezigheid van Ekmen moest noemen; ik vind het belangrijk om daar transparant over te zijn. Maar hij heeft beperkt geantwoord en alleen op sommige subthema's heeft hij cijfers laten zien en geen heel eigen punten ingevoegd in het gesprek.
Verder vind ik - maar dat is wellicht persoonlijk - het format niet heel aantrekkelijk. Het vraag-antwoord format leest erg stagato. Alsof t-mo een lijstje bullet points hebt dat ze willen overbrengen, en deze bullet points zijn uitgewerkt naar wat volzinnen.
Dat is goed om te horen. Het is een bèta en dit was ook voor mij een test. Ik heb het toch maar zo gedaan, omdat het interview met de oprichter van HomeAssistant het hoogst gewaardeerde Plus-verhaal tot nu toe is en ik wilde weten of dat kwam door de inhoud of ook deels door het format.
Had er niet een concrete onderzoeksvraag uitgewerkt kunnen worden in het artikel, waarbij dit interview 1 van de componenten was?
Zeker had dat gekund; zo heb ik vaak verhalen geschreven, ook over mobiele netwerken. Meer recentelijk gebruikte ik een interview met een OnePlus-topman in een verhaal over midrange-telefoons. Dat was eigenlijk al Plus, al had het toen nog geen label. Dat gebeurt vaker: ik probeerde iemand te spreken te krijgen voor een achtergrondverhaal in december, dat groeide uit tot een eigen interview en dat interview groeit nu weer uit tot een veel groter verhaal (waar ik het nog niet over ga hebben, maar het is een van de tofste verhalen die ik ooit heb geschreven).

Waarom zou je een bèta doen als je niet zou gaan experimenteren? Hoewel ik de opmerking over 'advertorial' maar naast me neerleg als metafoor voor wat jullie écht bedoelen, neem ik de strekking wel mee in het gesprek over wat we gaan doen met interviews. Ik zie kansen en problemen met dit genre en het is aan ons om ervoor te zorgen dat het leidt tot verhalen die veel mensen graag lezen :)

• segil
arnoudwokke schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:39:

[...]

Dit was niet op Hawaii, dit was gewoon via videoverbinding vanuit mijn huis. Zelfs het glas water dat ik heb gedronken kwam uit mijn eigen kraan :P . Gewoon even een vraag hoor: zo'n opmerking komt naar boven bij zo'n verhaal, en niet bij bijvoorbeeld previews van telefoons. Dan zie je in de video dat ik in Londen ben, ik krijg daar beperkte toegang tot bijvoorbeeld een nieuwe telefoon - en toch heb ik daarover zelden gehoord dat het zo ingestoken is. Waarom dat verschil?
Omdat een preview van een telefoon niet als een Plus artikel wordt aangeduid?
Veel artikelen op Tweakers zijn voor een deel reclame voor de fabrikant, zoals bijvoorbeeld dat T-Mobile/Ziggo/KPN x extra gebruikers erbij heeft. Of y bedrag verdiend heeft aan een product. Of dat Tesla een nieuwe auto uitbrengt. Allemaal gratis reclame voor de fabrikant.
Alleen van een Plus artikel mag je wel wat meer verwachten, aangezien de bedoeling dat daarvoor betaald gaat worden. Dus de analyse van @Gomez12 is terecht. Waarom zou je betalen voor een artikel wat een gewoon een reclamefolder is? Het zou juist omgedraaid moeten zijn, T-Mobile betaalt jullie voor het plaatsen van dit artikel (en misschien gebeurt dat ook al).

[Voor 4% gewijzigd door segil op 26-02-2021 08:51]

• arnoudwokke
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17:30

arnoudwokke

Redacteur
Omdat een preview van een telefoon niet als een Plus artikel wordt aangeduid?
Dat snap ik niet. Je probeert hier een hogere lat voor Plus neer te leggen, maar dat is uiteraard meten met twee maten. Dit soort kritiek op verhalen was er al lang voordat Plus er was - alleen niet op dit soort verhalen. Dus die vlieger gaat niet op. Wat is dan wel het antwoord?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

segil schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:50:
[...]
Het zou juist omgedraaid moeten zijn, T-Mobile betaalt jullie voor het plaatsen van dit artikel (en misschien gebeurt dat ook al).
Ik moet hier toch even op reageren want ik vind dit wel een behoorlijke aantijging die nergens op gefundeerd is. Als wij betaald worden voor artikelen dan publiceren we die ook expliciet als advertorial, en worden die ook niet geschreven door onze redactie. Onafhankelijkheid staat hoog in het vaandel bij onze redacteuren; daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.

Intentionally left blank

• Gomez12
  • Nu online
[...]
Ik denk dat het voornamelijk afhangt van hoe eerlijk je schrijft over het beperkt toegang hebben tot de telefoon.

Heb je dat ding wel in je handen gehad en echt zien werken, dan kunnen je ook slechte dingen zijn opgevallen. Je hebt je eigen mening erover kunnen vormen.
Heeft een vertegenwoordiger dat ding de hele tijd vastgehouden en gedemo'ed en heeft die je alles over de telefoon vertelt, tja dan is het wmb hetzelfde.
[...]
Dat is goed om te horen. Het is een bèta en dit was ook voor mij een test. Ik heb het toch maar zo gedaan, omdat het interview met de oprichter van HomeAssistant het hoogst gewaardeerde Plus-verhaal tot nu toe is en ik wilde weten of dat kwam door de inhoud of ook deels door het format.
Ik sta er een beetje dubbel in. Ja, het leest ietwat onhandig, maar aan de andere kant ga ik er wel vanuit dat dit gewoon 100% quotes zijn en dat dus out of the horses mouth is en niet een interpretatie van een redacteur. Wat ik ook zeker wel weer een extra toegevoegde waarde vind hebben.

Mogelijk alternatief (als iedereen ermee instemt) zou zijn om zoals ik eerder al opperde, het geschreven niet letterlijk te maken terwijl je wel een link naar een opgenomen video/audio stuk erbij plaatst.
Dat laatste lijkt me sowieso al een grote toevoeging.
[...]
Waarom zou je een bèta doen als je niet zou gaan experimenteren? Hoewel ik de opmerking over 'advertorial' maar naast me neerleg als metafoor voor wat jullie écht bedoelen, neem ik de strekking wel mee in het gesprek over wat we gaan doen met interviews. Ik zie kansen en problemen met dit genre en het is aan ons om ervoor te zorgen dat het leidt tot verhalen die veel mensen graag lezen :)
Ik vind het jammer dat je de opmerking over advertorial naast je neerlegt, want ik meen die echt.
Een interview moet wmb ook kritisch zijn en als dat niet kan dan verwordt het tot slechts een advertorial.
En dat heeft niets met de vorm etc te maken.
arnoudwokke schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:53:
[...]
Dat snap ik niet. Je probeert hier een hogere lat voor Plus neer te leggen, maar dat is uiteraard meten met twee maten.
Hoezo? Onder gewoon gratis nieuws ben ik bereid veel meer toe te staan dan onder nieuws waarvoor betaald moet worden.
Ik heb het al eens eerder gezegd, persoonlijk vind ik dat een plus artikel niet in het kleine spelfoutjes etc topic mag komen. Net zogoed als dat het niet gecorrigeerd moet worden in de eerste paar comments.

Jullie willen dat mensen ervoor betalen, dat is een mogelijkheid mits jullie ook echt de effort erin steken om het het geld waard te laten zijn.
En dat is wmb qua content, spelling, grammatica maar ook feitelijkheden etc. etc. Dat is geen lijstje van kies er maar 1, dat is wmb gewoon allemaal.
Dit soort kritiek op verhalen was er al lang voordat Plus er was - alleen niet op dit soort verhalen. Dus die vlieger gaat niet op. Wat is dan wel het antwoord?
Ik snap je vraag niet, maar ik ga hem toch proberen te beantwoorden :)
Het is deels plus, het zal zoals jij zelf al zegt deels jouw nieuwe format zijn.

Zeker als ik jouw reactie zo eens lees, gecombineerd met jouw eerdere reacties denk ik dat er gewoon een heel gigantisch verschil zit tussen wat jij/jullie met plus willen bieden en wat ik (en ik denk de meeste mogelijke klanten) daadwerkelijk verwachten.

Jij lijkt te denken dat zolang het grofweg maar meer woorden bevat dat het dan wel plus is. En dat het voor de rest totaal geen extra aandacht benodigd heeft boven een regulier artikel.
Terwijl ik denk dat jullie gewone artikelen veel fouten bevatten en eigenlijk alleen kunnen bestaan bij de gratie van dat ze gratis zijn en dat het corrigeren ook niet zichtbaar gebeurt.

Ik verwacht simpelweg van plus-artikelen dat ik dat gewoon bij uitkomst goed en plezierig (dus zonder schrijf en grammatica fouten) direct kan lezen en dat ik niet eerst maar beter 3 uur kan wachten totdat de community de ergste fouten benoemd heeft.
Bij gratis artikelen wil ik dat best accepteren, maar als je overgaat naar betaalde artikelen, tja dan gaan bij mij als lezer ook de eisen omhoog.

En dat je soms wel kritiek krijgt en soms niet, tja daar zijn al hele epistels over geschreven. Laat ik het er maar op houden dat t.net niet goed tegen kritiek kan. En dat de meeste echte criticasters door de jaren heen simpelweg gebanned zijn of weggelopen omdat er niet op gereageerd wordt.
crisp schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:57:
[...]
Ik moet hier toch even op reageren want ik vind dit wel een behoorlijke aantijging die nergens op gefundeerd is.
Volgens mij mis je het punt gewoon compleet, dit is gewoon een advertorial van T-Mobile en jullie hadden hier gewoon voor betaald moeten krijgen.

Het is simpelweg een gemiste kans als je je hier niet voor laat betalen. Het is absoluut niet prijzenswaardig dat je hier niet voor betaald wordt hoor.
En dat heeft niets met onafhankelijkheid te maken. Dat heeft puur te maken met wat je uitdraagt, een commercial voor T-Mobile.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18:34

[...]
Ook als het geen beta meer is kan je best zo af en toe experimenteren hoor, anders leidt 't alleen maar tot stilstand. Verder dank voor de constructieve reactie; kijk al uit naar het tofste artikel ooit :*)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Gomez12
  • Nu online
Waarom zou je een bèta doen als je niet zou gaan experimenteren?
Nog even 1 opmerking hierover, omdat ik dit toch wel weer een heel apart iets vind in het plus-topic zelf.

Het antwoord hierop zou wmb zijn : Omdat de beta mij lijkt om te zien hoe de gebruikers reageren op een uitgewerkt plus-plan.
Terwijl je nu eigenlijk zegt dat de huidige verlenging van de beta, dus eigenlijk meer pre-alpha / brainstorming / experimenteren van de redactie is. En dat de gebruiker hier dus nog totaal niet naar moet kijken alszijnde het plus-product.

Je kan niet tegen je users zeggen, dit is grotendeels waar wij straks willen dat je voor gaat betalen, wat vinden jullie ervan?
Als je dat product steeds verandert zonder duidelijke vraag van de klant, maar puur omdat het jou zelf wel leuk lijkt. Dan weet de klant namelijk totaal niet wat die straks gaat krijgen.
Freeaqingme schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:33:
[...]
Ook als het geen beta meer is kan je best zo af en toe experimenteren hoor
Nee, juist als het geen beta meer is kan je gaan experimenteren, dan kan je er ook een specifieke vraagstelling aankoppelen etc en blijft het allemaal overzichtelijk en duidelijk en meetbaar.

Nu gooi je alles door elkaar en zit je aan alle knoppen tegelijk te draaien waardoor je hele beta zo goed als niets meer zegt.

Als ik nu een 10 geef voor dit plus-artikel, waarvoor geef ik dan een 10? Is dat :
- Voor het plus-artikel
- Voor de content
- Voor het format
- Vanwege het feit dat ik T-mobile fan ben en elk bericht van T-mobile fantastisch vind.
- Vanwege het feit dat ik arnoudwokke fan ben en elk bericht van arnoudwokke fantastisch vind.
- Gewoon om het systeem te sarren

En als je dus bij elk artikel een ander experiment gaat doorvoeren zegt elke 10 iets anders. Je helpt je eigen meetmethodiek om zeep.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Gomez12 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:25:
[...]

Volgens mij mis je het punt gewoon compleet, dit is gewoon een advertorial van T-Mobile en jullie hadden hier gewoon voor betaald moeten krijgen.
Nee. Er zit een levensgroot verschil tussen "dit leest als een advertorial" en "misschien hebben jullie er wel voor betaald gekregen". Dat eerste is een mening, dat tweede een (valse) beschuldiging.

Intentionally left blank

• segil
crisp schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:52:
[...]

Nee. Er zit een levensgroot verschil tussen "dit leest als een advertorial" en "misschien hebben jullie er wel voor betaald gekregen". Dat eerste is een mening, dat tweede een (valse) beschuldiging.
Het was zeker niet bedoeld als beschuldiging. Ik schreef dat als je toch al artikelen schrijft die voor een groot deel gratis reclame zijn voor leveranciers, je net zo goed geld voor kunt vragen. En wie weet dat dit ook al wel gedaan wordt. Maar als jij zegt dat in dat geval het altijd wordt gemarkeerd als "advertorial" dan geloof ik dat.

• segil
arnoudwokke schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:53:
[...]

Dat snap ik niet. Je probeert hier een hogere lat voor Plus neer te leggen, maar dat is uiteraard meten met twee maten. Dit soort kritiek op verhalen was er al lang voordat Plus er was - alleen niet op dit soort verhalen. Dus die vlieger gaat niet op. Wat is dan wel het antwoord?
Natuurlijk leg ik de lat hoger voor een artikel als ik ervoor betaal. Vertel eens, waarom zou ik moeten betalen voor een artikel dat leest als een reclame folder?

Indien ik ga betalen voor een artikel wil ik:
- Objectiviteit, waarbij een onderwerp van meerdere kanten belicht wordt.
- Diepgaande, correcte kennis waarbij ik er vanuit kan gaan dat het klopt wat er staat. Ofwel, de auteur weet waarover hij/zij het heeft.
- Helder uitgelegd, liefst in een goede structuur en zonder spelfouten.
- Informatie dat nuttig/interessant/prikkelend is voor mij (uiteraard is dit subjectief)

[Voor 3% gewijzigd door segil op 26-02-2021 11:11]

• MarHart
Hebben we nou daadwerkelijk mensen die niet snappen dat als je iets niet meer gratis krijgt, er een prijs voor betaald die je normaal alleen zou verwachten bij hoge kwaliteit, je verwachtingen hoger worden?

Je hebt het spreekwoord, niet in de bek kijken van een gegeven paard.

Maar Niet kijken in de bek kijken van een paard wat je koopt is wel het domste wat je kan doen.

[Voor 29% gewijzigd door MarHart op 26-02-2021 11:26]

• Gomez12
  • Nu online
crisp schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:52:
[...]

Ok, stel 2 artikelen met 100% identieke content. Voor de ene is betaald en voor de andere niet.

Zit daar verschil tussen?
Voor de lezer niet
Voor de boekhouder wel (die had liever betaald gekregen)

En dit zijn reacties vanuit lezers.

Ik snap deels wat je bedoelt (vanuit t.net gezien) alleen ik hoop dat jij ook snapt dat het voor de lezer niets uitmaakt.

En onafhankelijkheid hangt zeker qua tech-pers al decennia niet enkel meer aan geld. Dat is al decennia een grijs gebied met test-exemplaren wel of niet mogen houden en al dat soort grappen, of een ticket naar CES ontvangen of niet.
Nvidia is bijv een leuk voorbeeld, die hanteert gewoon een lijst met adressen waarnaar wel pre-productie exemplaren worden gestuurd. En je mag wel een zekere onafhankelijkheid van Nvidia hebben, maar als je naar hun mening te ver gaat, dan wordt je toch echt van die lijst afgehaald.
Dat is wmb minimaal een grijs gebied. Je bent in dat geval onafhankelijk tot hoever Nvidia dat toestaat.

• Gomez12
  • Nu online
En om anders maar weer eens een ideetje te lanceren.

Ik zou me best kunnen voorstellen dat je : nieuws: LastPass bevat zeven datatrackers in de Android-app, ook van marketin...
Opwerkt naar plus, aangezien Stephan in de comments al zegt dat het feitelijk nu enkel een vertaald stuk is en dat alleen Android getest is.

Je kan hier dus meerwaarde bieden door zelf iOS en de browser-extensies na te gaan lopen. Alleen is het dan de vraag of je die meerwaarde achter een paywall wil gooien.

Maar ander mogelijk alternatief zou zijn om zelf iOS en de browser-extensies na te gaan lopen en dat als standaard nieuws te vermelden. En daarnaast een in-depth plus how-to over hoe jullie exact die iOS en browser-extensies hebben nagelopen.

Op die manier geef je heel t.net en dus ook je plus een meerwaarde doordat je extra uitgebreide content geeft waar andere sites weer naar kunnen linken ipv enkel vertalingen.

• segil
@Gomez12 nou dat dus ook. Als Tweakers zelf op onderzoek uitgaat en nieuwe informatie post, wordt het wellicht ook wel opgepakt door andere tech sites. Ik houd het niet bij, maar ik vraag mij af hoe vaak een andere (buitenlandse) tech site linkt naar een artikel dat door Tweakers is geschreven. Zo van: "Dutch tech site Tweakers discovered that....."

Ook in reguliere nieuwsmedia (nos, nu, telegraaf) zie je weinig verwijzingen naar wat Tweakers publiceert.

Terwijl non tech sites wel eens iets publiceren dat de volle aandacht krijgt.
- RTL journalist Daniel Verlaan die onlangs aan een EU Zoom meeting wist deel te nemen
- Argos die (i.s.m. andere organisaties) onthullingen doet over Crypto AG, waarbij de NSA en BND encrypted telefoongesprekken afluisterden.
- Zembla over ICT projecten bij de overheid

Ik kan mij niet zo gauw heugen wanneer Tweakers een eigen onderzoek publiceert, dat ophef veroorzaakt en naar verwezen wordt door andere media.

• Gomez12
  • Nu online
segil schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:14:
Ook in reguliere nieuwsmedia (nos, nu, telegraaf) zie je weinig verwijzingen naar wat Tweakers publiceert.
Tja, wat ik ervan begrepen heb (ik meen dat @WoutF dat zei, maar correct me if i'm wrong) is dat er wel kruisbestuiving is binnen de DPG groep, alleen volgens mij gebeurt dat niet echt onder de eigen naam.

Maar dus meer dat t.net een artikel schrijft en dat het AD dat dan oppikt en overneemt alsof het dus een AD-artikel is.
En deels is dat begrijpelijk, wat is anders de meerwaarde van het AD nog buiten de voorpagina als je daadwerkelijk gaat tonen dat t.net het technieuws schrijft, de autoweek het auto-gedeelte, FTM het financiële gedeelte, de Donald Duck de cartoons etc.

Zoals je kunt zien ben ik heel bekend met het AD en wat er allemaal onder de DPG media groep valt, maar dit is uiteraard slechts ter illustratie, inhoudelijk commentaar zoals dat de Donald Duck niet onder DPG valt biedt niet echt een toegevoegde waarde wmb

Maar ergens denk ik wel dat als die kruisbestuiving er is, dat je dan best eens een balletje kan opgooien of je niet ook het source-medium erbij mag vermelden, puur als extra reclame voor dat source-medium.
Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True