Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Tweakers Plus topic OverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste
Acties:

• florijnvb_
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 24-02 10:57
Maar even het klopt dus werkelijk dat je niet eens je cookie voorkeuren kan aanpassen bij Tweakers? Dat zou geen Plus ding moeten worden, maar elk fatsoenlijk bedrijf heeft dat al lang gedaan. Fun fact: al 3 jaar geleden bijna moest dat, met de nieuwe AVG. En daar hadden jullie ook tijd aan kunnen besteden, aan de wet voldoen in plaats van extra geld proberen binnen te harken.

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

florijnvb_ schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:07:
Maar even het klopt dus werkelijk dat je niet eens je cookie voorkeuren kan aanpassen bij Tweakers? Dat zou geen Plus ding moeten worden, maar elk fatsoenlijk bedrijf heeft dat al lang gedaan. Fun fact: al 3 jaar geleden bijna moest dat, met de nieuwe AVG. En daar hadden jullie ook tijd aan kunnen besteden, aan de wet voldoen in plaats van extra geld proberen binnen te harken.
1) Het zal geen plus ding zijn, ik snap ook werkelijk waar niet waarom die hele cookiemuur steeds bij plus betrokken wordt.

2) Daar is al een apart topic voor.. zie: Cookiebalk met voorkeuren! Oh, blijkt een test...

Omdat het moet.

• T.C
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 25-02 23:24
crisp schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:08:
[...]

Haha ja hè :p Het zal komende week waarschijnlijk wel bekend gemaakt worden. Communicatie daarover moet nog afgestemd worden, dus ik wil hier niet voor mijn beurt spreken..
@dylan111111 Ik hoop dat je verwachtingen niet te hoog zijn aangaande dat filter.
Het zal anders een teleurstelling zijn als het een doodgeboren half opgegeten mus blijkt te zijn.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Nu online
crisp schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:35:
Dit kwartaal gaan we een (andere) veelgevraagde feature uitwerken ;)
Ik weet dat het een flink stukje "beste stuurlui staan aan wal" is, en dat ik niet 'in' de organisatie ofzo kan kijken. Maar is er een enorme technical debt ofzo in het pricewatch stuk dat dit soort features zo enorm veel tijd kosten? In mijn werk kom ik niet weg met een feature per kwartaal.

https://niels.nu

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:40

crisp

Devver

Pixelated

Hydra schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:52:
[...]

Ik weet dat het een flink stukje "beste stuurlui staan aan wal" is, en dat ik niet 'in' de organisatie ofzo kan kijken. Maar is er een enorme technical debt ofzo in het pricewatch stuk dat dit soort features zo enorm veel tijd kosten? In mijn werk kom ik niet weg met een feature per kwartaal.
Features in de pricewatch hebben vaak wel impact op onze java-engine, en het aantal mensen met diepgaande kennis daarvan binnen ons developmentteam is beperkt.

En uiteraard doen we (veel) meer dan 1 feature per kwartaal ;) Niet alles wat we doen is echter even zichtbaar, en het afgelopen half jaar hadden we geen focusteam gericht op de communitie. Daarnaast is de ene feature ook de andere niet wat betreft grootte. We kjken sowieso een beetje wat past binnen de tijd die we hebben, en proberen de rest van de tijd op te vullen met kleinere verzoeken en verbeteringen.

Intentionally left blank

• Hydra
  • Nu online
crisp schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:01:
Features in de pricewatch hebben vaak wel impact op onze java-engine, en het aantal mensen met diepgaande kennis daarvan binnen ons developmentteam is beperkt.
Tja, maar dan nog, een enkel filter toevoegen... Ik ben Java dev en als je zo iets doet bij een Elastic Search gebaseerd systeem bijvoorbeeld dan ben je een halve sprint bezig.

Anywho; ik snap dus wel dat er een bepaalde irritatie is :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hydra schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:03:
[...]

Tja, maar dan nog, een enkel filter toevoegen... Ik ben Java dev en als je zo iets doet bij een Elastic Search gebaseerd systeem bijvoorbeeld dan ben je een halve sprint bezig.

Anywho; ik snap dus wel dat er een bepaalde irritatie is :)
Ja, van buitenaf is het enkel een filtertje, maar intern betekent het dat om te kunnen filteren op shops we ook alle shop+prijsinformatie beschikbaar moeten hebben in onze engine, en dat hebben we op dit moment nog niet.

Intentionally left blank

• Hydra
  • Nu online
crisp schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:06:
Ja, van buitenaf is het enkel een filtertje, maar intern betekent het dat om te kunnen filteren op shops we ook alle shop+prijsinformatie beschikbaar moeten hebben in onze engine, en dat hebben we op dit moment nog niet.
Stukje beroepsdeformatie maar ik ben gewoon enorm nieuwsgierig wat er dan allemaal achter zit. Anywho; thanks :)

• Incerct
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 25-02 23:06
Grvy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:22:
[...]

1) Het zal geen plus ding zijn, ik snap ook werkelijk waar niet waarom die hele cookiemuur steeds bij plus betrokken wordt.

2) Daar is al een apart topic voor.. zie: Cookiebalk met voorkeuren! Oh, blijkt een test...
Omdat het iets zegt hoe er wordt omgegaan met privacy, betalingen en abonnementen. Bij een plus abonnement is de kans groot dat je dubbel genaaid kan worden.

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:10
Grvy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:22:
[...]
Omdat je nu een misleidend iets krijgt bij plus, namelijk ad-free. Menig normale gebruiker zal daar ook onder verstaan tracking etc free.

Alleen met ad-free bij t.net wordt je nog steeds getracked etc en pas als men de cookiemuur klaar heeft dan zou je pas ad-free kunnen krijgen zoals de normale consument het interpreteert.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Olaf schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:49:
[...]

Je registratiedatum!!!! _/-\o_ _/-\o_
offtopic:
Eerder lurkte ik al op Tweakers en op het forum had ik nog een lager ID dan wat ik nu heb (sinds de merge).
Volgensmij is er ook nog één of meerdere database crashes oid geweest, al met al was mijn ‘echte’ registratiedatum denk ik nog eerder.

Maar goed de vroege registratiedatum is geen verdienste het zegt vooral dat ik wat eerder geboren ben dan de rest. :o 8)

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• gold_dust
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 25-02 09:14
Gomez12 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:14:
Omdat je nu een misleidend iets krijgt bij plus, namelijk ad-free. Menig normale gebruiker zal daar ook onder verstaan tracking etc free.

Alleen met ad-free bij t.net wordt je nog steeds getracked etc en pas als men de cookiemuur klaar heeft dan zou je pas ad-free kunnen krijgen zoals de normale consument het interpreteert.
Of je getracked wordt hou je toch zelf in de hand? Ik zou daar Tweakers en andere websites niet op hun blauwe ogen geloven. Ublock Origin, Ghostery of een Pi-hole installeren dus. Google analytics, scorecardresearch.com en usabilla.com proberen op dit moment hier op Tweakers bij mij mee te kijken.

Ghostery bedelt tegenwoordig trouwens ook om 4.99$ of 11.99$ per maand 8)7. Waar gaat het toch heen met het internet?

• florijnvb_
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 24-02 10:57
Nog steeds, of het nou een gratis ding word of niet, Bedrijven zijn al 3 jaar verplicht dat je de site trackfree kan bezoeken. Het is een beetje raar dat je dan wel tijd hebt om Plus ontwikkelen en niet voor een fatsoenlijk cookie systeem. Het voelt wel heel erg alles voor het geld en de rest maakt niks uit.

• Gomez12
gold_dust schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:32:
[...]
Of je getracked wordt hou je toch zelf in de hand? Ik zou daar Tweakers en andere websites niet op hun blauwe ogen geloven. Ublock Origin, Ghostery of een Pi-hole installeren dus.
Werk jij ook voor niets voor je werkgever? Of wens je toch liever wel gewoon betaald te worden.

Op zich heb ik niets tegen het model van of je betaalt met je gegevens, of je betaalt met je geld. Puur omdat een site gewoon geld kost en ublock etc is gewoon leeching.

Alleen dan moet de site dat wel eerlijk en open doen en dat is waar t.net faalt, ad-free is hier een semantisch spelletje ipv dat het gewoon de normale betekenis heeft.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Gomez12 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:14:
[...]

Werk jij ook voor niets voor je werkgever? Of wens je toch liever wel gewoon betaald te worden.

Op zich heb ik niets tegen het model van of je betaalt met je gegevens, of je betaalt met je geld. Puur omdat een site gewoon geld kost en ublock etc is gewoon leeching.

Alleen dan moet de site dat wel eerlijk en open doen en dat is waar t.net faalt, ad-free is hier een semantisch spelletje ipv dat het gewoon de normale betekenis heeft.
Vziw worden wij financieel niet echt beter van (al dan niet vermeende) tracking; hooguit dat de advertising wat meer opbrengt dan trackingless, maar dat is ook iets wat langzaam maar zeker aan het veranderen is. Maar laten we deze discussie vooral houden in dit topic: Cookiebalk met voorkeuren! Oh, blijkt een test...

Intentionally left blank

• magician2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:46
RiDo78 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:32:
Het is jammer dat Tweakers zich in stilzwijgen hult over de vraag die al een paar keer voorbij is gekomen en van het kaliber is: Had je als redactie ook zelf kunnen bedenken en in de FAQ op kon nemen.

Wat gaat de toekomst worden van de huidige abonnementen?

Om dan meteen maar wat specifieker te worden:
Verdwijnen die? Of blijven die bestaan en wordt 'Premium' een extra abonnementsvorm of een 'addon' op de huidige abonnementen.

@Moonsugar Kun jij er wat zinnigs over kwijt?
Een tijd terug is er een enquête geweest over het eventueel betalen voor content. Daarin werd volgens mij gesteld / gesuggereerd dat je toch minimaal aan € 4,00 per maand moet denken.

Overigens heb ik niet alle reacties doorlopen dus wellicht is er al een antwoord gegeven.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

• magician2000
Moonsugar schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:48:
[...]

Gedurende dit jaar hebben we de bestaande abonnementsvormen onder de loep genomen. Deze bètatest voor een Premium-abonnement is een uitkomst hiervan. Hoe de abonnementen eruit komen te zien zal mede bepaald worden door de uitkomsten van deze test. Tot nader orde blijven de abonnementen doorlopen zoals je nu gewend bent, maar we zullen hier redelijk binnenkort meer over kunnen gaan vertellen.
Dit lees ik als: "We zijn aan het onderzoeken hoe hoog wij de prijzen op kunnen drijven. De reacties in dit topic en de test helpen ons daarbij".

Het is belangrijk dat we met ons allen tussen de regels door blijven lezen. Daar staat meer dan in de gedrukte tekst zelf. Zeker in dit soort gevallen.

• magician2000
XWB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:54:
[...]

Ik denk dat we prima kunnen stellen dat de artikelen de afgelopen maanden beter en uitgebreider zijn geworden, o.a. dankzij het samenvoegen van de HWI redactie.
Okay, ik hap. Wie zijn "we"? Want in de dagelijkse reacties lees ik toch nog heel erg vaak hoe dit juist niet het geval is.

Tuurlijk, er zijn altijd mensen die dat wel vinden, maar in mijn ogen klopt het niet. Ik merk juist dat ik het tegenovergesteld zie. Het lijkt steeds meer op advertorials waarin vooral niets echt negatiefs mag staan. Uitzonderingen daargelaten.

Het samenvoegen van de HWI redactie heeft er met name voor zorg gedragen dat een prima platform vervallen is.

• magician2000
RiDo78 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:42:
[...]

Tuurlijk, er moet geld binnen komen. Personeel en vaste lasten moeten betaald worden. Maar de mate waarin er geld binnen geharkt wordt (of moet worden) is van vele factoren afhankelijk. Wil je bijvoorbeeld slechts kosten dekkend zijn of wil je de tegenvallende resultaten van andere labels wegpoetsen zodat je nog wat dividend uit kunt keren?

En het verschil met Tweakers versus een krant als AD of Telegraaf is dat Tweakers nog altijd in eerste instantie een community beweert te zijn. Als dat waar is dan zou een gemiddelde gebruiker met zijn/haar karma zijn 'Premium' moet kunnen bekostigen. Ben jij actief voor ons? Dan zijn wij actief voor jouw. Simpel voor wat hoort wat principe.

Helaas is de 'community' langzaam maar zeker aan het vervagen en wordt Tweakers meer en meer een krantje met reactie mogelijkheid en een forum. Het optuigen van een betaalmuur is een behoorlijke schop in die richting. De kracht van de community zal hierdoor afnemen. Ik heb geen idee hoe groot de impact gaat zijn, maar hij zal er zeker zijn. Simpel voorbeeld? Er zijn genoeg artikelen waar 'iemand' uit de community in de comments nog extra diepgang (of zelfs correcties) van het artikel aanbrengt. Als die mensen niet bereid zijn om voor premium te betalen, zul je hun bijdragen ook kwijt raken.

[...]

Ik denk persoonlijk (maar ik ben geen expert op dat vlak) dat als Tweakers het premium plan wil doorzetten, ze ook moet bedenken hoe ze bepaalde gebruikers kan belonen voor hun bijdragen en dat ze transparant moet zijn over haar inkomsten en uitgaven.

Of gewoon de reactie-mogelijkheid onder artikelen uitzetten, forum opdoeken en als digitale krant verder gaan. Kan ook. Ik denk alleen niet dat er dan veel mensen over zullen blijven die bereid zijn om voor een paar premium artikelen te betalen.

En hoe anders is dat bij een community? Hoeveel Hero- en Elite- abonnee's zijn er momenteel? Die mensen krijgen niet zo heel erg veel extra's en gebruiken misschien niet alle extra's die ze wel krijgen. Die mensen dragen graag hun steentje bij richting de community. Vrijwillig.

Dat gezegd hebbende, zal ik per direct mijn Hero lidmaatschap opzeggen als protest tegen premium. Als dat van de baan is zal ik wel terug komen als abonnee. Misschien. Als ik Tweakers nog steeds een community vind. Misschien ook niet... als Tweakers mij niet genoeg kan overtuigen dat ze het waard zijn om zich een community te blijven noemen.
Ik heb mijn abonnement laten verlopen toen duidelijk werd dat ze HWI en het blad de nek omdraaiden.

Wat ik nog zie gebeuren is een Premium model en een nieuw hardware.info-achtig blad uitgegeven door DPG met daarin - deels althans - die premium artikelen. Het blad was onder de streep winstgevend en het is dus zeer vreemd dat ze dat de nek omgedraaid hebben. Het is niet zo dat er legio Nederlandstalige bladen zijn met dat soort artikelen. Het enige dat wellicht in de buurt komt van het hardware.info blad concept is c't.

• magician2000
Calamor schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:20:
Helaas wordt er niet een hele goede start gemaakt met de Wifi6e.
Dit is gewoon een normaal artikel.
Denk dat er goed over na gedacht moet worden. Het kan best wat mensen weg jagen. Heb zelf een beetje gevoel om te kijken naar andere tech sites.
Zelf denk ik dat het best kan slagen als er een gewoon artikel is en daar naar gelinkt wordt voor premium. En het Premium artikel naar het gewone artikel verwijs. Of het moet echt eigen artikelen/workshops/cursus zijn, bv. Bouwen van TrueNas server met docker Pihole/Website/enz.

Misschien is het ook wel handig om een soort van tegoed kopen. En dat je per artikel/workshop kan beslissen of je daar toegang voor koop. Of dat na een tijd het premium vervalt en dan als nog beschikbaar komt voor iedereen. Dan is het wel handig dat je het kan merken die je nog graag wilt lezen en dat je dan bericht voor krijg.
Dat idee van dat tegoed is natuurlijk interessant. Echter, dan moet het tegoed algemener zijn dan Tweakers. Dan bedoel ik niet DPG-wijd, maar een oplossing waarmee ik bij allerlei aangesloten websites terecht kan. Dus een initiatief los van dit gebeuren.

Dit zal Tweakers / DPG echter niet interessant vinden. Dan moeten ze namelijk echt serieus continu hoogwaardige artikelen maken willen mensen het blijven lezen. Bij een maan- / jaarabonnement is die druk duidelijk minder. Je hebt namelijk al een lid voor een periode. Bij "pay-per-article" is dat niet het geval.

De kans dat ze dan ondersneeuwen omdat er kwalitatief (want wereldwijd) veel meer te vinden is dat passend is voor iemand is groot. Ze hebben dan dus geen "stabiele" inkomsten. Dat is wat ze willen.

• magician2000
aequitas schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:33:
Ik krijg een heel naar gevoel bij dit hele premium gebeuren. Ik snap dat de schoorsteen bij Tweakers moet roken, en met de opkomst van ad blockers is het traditionele verdienmodel weggevallen en abonnementen zullen momenteel waarschijnlijk niet genoeg opleveren.

Maar ik krijg het gevoel dat dit probleem door Tweakers heel erg eenzijdig wordt benaderd. Er wordt verteld hoe dingen nu zullen gaan, en wat er wel of niet zal gaan veranderen. Maar Tweakers is naast een bedrijf ook een community. En die community is, voor mij iig, een groot deel van de waarde van Tweakers. Je hebt natuurlijk de redactionele content, maar veel waardevoller zijn voor de reacties daarop en de user reviews.

Waarom wordt de community niet meer betrokken bij dit proces en om input gevraagd? Als mensen nu al niet bereid zijn om geld neer te leggen voor een abonnement, waarom zouden ze dat wel doen als een groot deel van de content achter een betaalmuur zit? Vooral omdat dit sowieso ook een deel van de community afstoot, waardoor de toegevoegde waarde (reacties op het artikel) in kwaliteit zal afnemen?

Dit hang of staat allemaal bij de belofte dat de kwaliteit van de content zelf enorm omhoog zal gaan. Iets wat zich in mijn ogen nog moet bewijzen. Vaak zie ik nog te veel tekortkomingen en niet alleen bij artikelen. Ook bijvoorbeeld toevoegingen aan pricewatch zoals gereedschap en nuts diensten, die niets unieks "tweakers achtigs" toevoegen, en eigenlijk gewoon voelen als een goedkope "feature" om het brede publiek aan te spreken. Terwijl andere sites ook al hetzelfde leveren (de nuts vergelijker is bijvoorbeeld gewoon die van pricewise).

Ik zou graag zien dat er meer transparantie is over het probleem wat hier opgelost moet worden en laat de community dan mee denken.

Zoals FireDrunk hier aangeeft:

[...]

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die achter het idee van Tweakers staan en vinden dat een website en community als deze moet kunnen blijven bestaan en daar graag voor betalen. En ook dat anderen daar geld aan mogen verdienen en winst mee kunnen maken. Maar als ze het idee krijgen dat het net zo'n commerciële bende is als de rest, dan zullen velen snel afhaken, en dus de community ook zijn kracht verliezen.

Hoe je dit in een succesvol business model giet en aan DPG verkoopt weet ik niet te zeggen, maar daar hebben we ook een hele community voor om dat soort problemen op te lossen.

De oplossing die nu in ieder geval wordt aangedragen voelt redelijk eenzijdig opgesteld aan de hand van een vooringenomen methode (van bovenaf opgelegd?), die bevestigd moet worden d.m.v. pseudo feedback in de vorm van een prijs slider onder artikelen.

Een tijd terug heb ik weer een abonnement genomen omdat er geluiden waren dat het de goede richting in ging, ik geef het nog even het voordeel van de twijfel. Maar ik hoop niet dat dit het einde is van Tweakers zoals we het kennen.
Een tijd geleden is er door een aantal community-leden veel tijd en energie gestoken in een topic waar verbetering voorgesteld werden.

In mijn ogen komt daar duidelijk naar voren hoe er door Tweakers tegen de community aangekeken wordt. Al dan niet opgelegd vanuit DPG. Het is de vraag of de betreffende mensen uit de community ondertussen niet denken "laat maar zitten dat Tweakers, we hebben genoeg andere (betere) bronnen".

• ikweethetbeter
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:21
Ik heb m'n adblocker uitgezet voor Tweakers, dus mijn bezoek levert al wat geld op.

Sommige premium artikelen vind ik het predicaat Premium niet waard. Daar ga ik niet voor betalen. De artikelen die wel echt premium zijn, zijn voor mij niet onmisbaar. De kans dat ik voor Premium ga betalen, is nihil.

Daarbij ga ik niet betalen voor een site waar m'n mond deels gesnoerd wordt. Mijn modrechten zijn afgenomen, en ik kan daar 2 redenen voor bedenken: mijn nickname roept waarschijnlijk emoties op bij de powermods, en ik heb wat Apple spullen, en dat ligt mogelijk niet zo lekker bij degenen die rechten uitdelen (en intrekken). Korte lontjes, lange tenen, ongetwijfeld ook van mijn kant, maar daar stop ik geen geld in.

De meest waardevolle rubrieken op Tweakers zijn voor mij niet de artikelen, maar de reviews, de pricewatch en het forum (nee, niet de reacties op de artikelen). Voor artikelen ga ik niet betalen.

• MarHart
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 14:22
De lat wordt steeds lager.

Is Trump of Biden geraadpleegd? want volgens mij is deze informatie al geruime tijd beschikbaar. het voelt een beetje als clickbait. Een lekkere titel plakken op een standaardbericht zodat zoveel mogelijk mensen gelokt worden naar Plus.

Waarom worden zaken die van maatschappelijk belang zoals de corona app achter een paywall gestopt?
is dat moreel te verdedigen?

het aantal plus artikelen is vandaag 20% van het totaal (tot nu toe) ik vind dat best wel veel.

[Voor 11% gewijzigd door MarHart op 16-02-2021 14:07]

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

VIP PLUS ELITE Member ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zie langzaam maar zeker het dagelijks aantal Plus artikelen toenemen, precies waar ik al bang voor was. Vandaag en gisteren al 3 stuks per dag. Met dit tempo zitten we dadelijk op hetzelfde ratio Plus/non-Plus artikelen als de Volkskrant.

Adhole.org - A free, privacy-oriented, DNS that blocks tracking, ads and phishing | Metasearch.nl - A free, privacy-respecting, metasearch engine

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18:34
Freekers schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:07:
Ik zie langzaam maar zeker het dagelijks aantal Plus artikelen toenemen, precies waar ik al bang voor was. Vandaag en gisteren al 3 stuks per dag. Met dit tempo zitten we dadelijk op hetzelfde ratio Plus/non-Plus artikelen als de Volkskrant.
Maar hoe verschilt het van voor de introductie van premium? Belangrijker lijkt me dat het reguliere nieuws niet afneemt? Als er dan vervolgens (daar boven op dus) alleen maar meer Plus artikelen bijkomen, dan gaat dat toch goed?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Gadget Freak
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 25-02 13:31
De pricewatch en de reviews zijn belangrijk, artikelen leveren jullie verkeer op (vandaar waarschijnlijk regelmatig click bait titels), maar zijn voor mij geen reden om een abonnement te nemen. Speciaal voor jullie zal ik m'n AdBlock Plus uitzetten!

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19:22

AtlAntA

Hier stond iets kinderachtigs.

Freeaqingme schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:36:
[...]

Maar hoe verschilt het van voor de introductie van premium? Belangrijker lijkt me dat het reguliere nieuws niet afneemt? Als er dan vervolgens (daar boven op dus) alleen maar meer Plus artikelen bijkomen, dan gaat dat toch goed?
Nou het huidige Plus artikel over Trump en Bytedance is eigenlijk een gewoon nieuwsartikel waarbij enkele andere oudere nieuwsartikelen bij zijn samengevoegd. Daar zit uiteraard extra werk in om er een leesbaar stuk van te maken.

Voor mij persoonlijk komt dit dus over als gewoon nieuws met extra info. Het jammere is dus dat dit 'vroeger' gewoon nieuws was geweest met in plaats van een wat langer uitgeschreven stuk enkele linkjes onderaan het artikel naar oudere nieuwsartikelen voor context.

Dus ja we hebben nu blijkbaar het punt bereikt dat Plus het 'gewone' nieuws aan het verdringen is.

Avatar does not reflect reality. *much*

• arnoudwokke
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17:30

arnoudwokke

Redacteur
Nou het huidige Plus artikel over Trump en Bytedance is eigenlijk een gewoon nieuwsartikel waarbij enkele andere oudere nieuwsartikelen bij zijn samengevoegd. Daar zit uiteraard extra werk in om er een leesbaar stuk van te maken.
Voor mij persoonlijk komt dit dus over als gewoon nieuws met extra info. Het jammere is dus dat dit 'vroeger' gewoon nieuws was geweest met in plaats van een wat langer uitgeschreven stuk enkele linkjes onderaan het artikel naar oudere nieuwsartikelen voor context.

Dus ja we hebben nu blijkbaar het punt bereikt dat Plus het 'gewone' nieuws aan het verdringen is.
Zeker niet. Dit artikel was anders nooit gemaakt. We volgen de politieke verwikkelingen over TikTok al sinds het begin in juni vorig jaar en zullen dat blijven doen, met gewoon nieuws. In dit artikel staat geen 'nieuw nieuws', er is geen nieuwsaanleiding van vandaag.

De aanleiding is dat dit een groot en langlopend onderwerp is waarbij niet iedereen alles gevolgd zal hebben, en het leek me eens goed om de boel op een rijtje te zetten voor wie dat fijn vindt. Als er weer nieuws is over TikTok dat het vermelden waard is, doen we dat dus ook.

Bovendien kun je zien dat de rest van de nieuwsvoorziening er vandaag niet onder te lijden heeft - ook in dat opzicht heeft het dus geen ander nieuws verdrongen :) . Dat kan ook niet, want ik schrijf vandaag geen normale nieuwsberichten, dat doen collega's Julian en Tijs.

Ik snap dat dit concept nieuw is en daardoor lastig in een hokje te plaatsen. Ik probeer het te onderscheiden door, naast het Plus-label, de kop anders te maken dan gewoon nieuws: het bevat een komma en twee duidelijk van elkaar te onderscheiden elementen (zodat de kop al anders leest dan een normale nieuwskop). Zo zie je dus al aan de titel dat het een ander soort artikel is. Dat heb ik ook gedaan bij andere Plus-artikelen, zoals die over Clubhouse nieuws: Audiochatapp Clubhouse groeit hard, maar er liggen grote problemen te... en die over HarmonyOS bijvoorbeeld nieuws: Huawei werkt mogelijk aan laatste Emui-versie, maar hoe staat het met...

• AtlAntA

AtlAntA

arnoudwokke schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:27:
[...]

Zeker niet. Dit artikel was anders nooit gemaakt. We volgen de politieke verwikkelingen over TikTok al sinds het begin in juni vorig jaar en zullen dat blijven doen, met gewoon nieuws. In dit artikel staat geen 'nieuw nieuws', er is geen nieuwsaanleiding van vandaag.

De aanleiding is dat dit een groot en langlopend onderwerp is waarbij niet iedereen alles gevolgd zal hebben, en het leek me eens goed om de boel op een rijtje te zetten voor wie dat fijn vindt. Als er weer nieuws is over TikTok dat het vermelden waard is, doen we dat dus ook.

Bovendien kun je zien dat de rest van de nieuwsvoorziening er vandaag niet onder te lijden heeft - ook in dat opzicht heeft het dus geen ander nieuws verdrongen :) . Dat kan ook niet, want ik schrijf vandaag geen normale nieuwsberichten, dat doen collega's Julian en Tijs.

Ik snap dat dit concept nieuw is en daardoor lastig in een hokje te plaatsen. Ik probeer het te onderscheiden door, naast het Plus-label, de kop anders te maken dan gewoon nieuws: het bevat een komma en twee duidelijk van elkaar te onderscheiden elementen (zodat de kop al anders leest dan een normale nieuwskop). Zo zie je dus al aan de titel dat het een ander soort artikel is. Dat heb ik ook gedaan bij andere Plus-artikelen, zoals die over Clubhouse nieuws: Audiochatapp Clubhouse groeit hard, maar er liggen grote problemen te... en die over HarmonyOS bijvoorbeeld nieuws: Huawei werkt mogelijk aan laatste Emui-versie, maar hoe staat het met...
Ok maar (please correct me if i'm wrong) Tweakers berichtte geregeld over hele TikTok en Trump debacle alleen het nieuws van gisteren (klik) zou dan vandaag sowieso niet op de FP zijn verschenen?

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Ok maar (please correct me if i'm wrong) Tweakers berichtte geregeld over hele TikTok en Trump debacle alleen het nieuws van gisteren (klik) zou dan vandaag sowieso niet op de FP zijn verschenen?
Dat is geen nieuws van gisteren, dat hadden we vorige week al :) nieuws: 'TikTok-overname door Oracle en Walmart is voor onbepaalde tijd uitge...

Edit: ja, er is strikt genomen wellicht een verschil tussen 'op de lange baan schuiven' en 'definitief afblazen' (maar ik denk niet dat daar verschil tussen zit als het gaat om overnames of joint-ventures), maar er was te weinig nieuwe info om een nieuw nieuwsbericht te rechtvaardigen en dat is er dus ook niet gekomen :)

[Voor 22% gewijzigd door arnoudwokke op 16-02-2021 16:21]

• Gomez12
[...]
...
Ik snap dat dit concept nieuw is en daardoor lastig in een hokje te plaatsen.
Kan er hier niet gewoon een ander type "review" (sorry, maar daar hangen de huidige artikeltypes onder) aangemaakt worden : Samenvatting.

Want op zich vind ik de insteek wel grappig en zeker plus-waardig (je kan of zelf gaan zoeken naar alle nieuwsberichten, of je kan de samenvatting over een onderwerp pakken, voor het ene moet je wat betalen).

Alleen zou ik dan wel graag aan het einde een soort van bronvermelding zien, zodat als men het wil men gewoon terug kan naar het originele artikel.

Kijk, ik vind het soort samenvatting niet echt een reden om een plus-abbo op zichzelf te nemen, maar ik vind het wel een stukje toegevoegde waarde als het plus abbo op zichzelf genoeg biedt.

• magician2000
Ireyon schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:23:
Stoppen jullie dan ook met advertenties in het magazine?

Ik ga nu namelijk stoppen met het magazine omdat afgelopen editie een paginagrote advertentie van Q-Music er in zat. Ik betaal om jullie schoorsteen te laten roken, ik krijg op zowel HWI als hier op Tweakers geen badge of extra's als magazine lezer, krijg nota bene nog eens advertenties voor de kiezen en als ik jullie advertenties en trackers block wordt ik nog eens uitgemaakt voor de oorzaak van het probleem.

Hoe vinden jullie het zelf gaan?
Het magazine is al gestopt met ons om het zo maar te zeggen. De laatste uitgave is geweest. Totdat ze bedenken dat er een nieuw vergelijkbaar magazine komt. Voor een PREMIUM prijs natuurlijk.

Op de vraag hoe ze het zelf vinden gaan kunnen, willen of mogen ze geen antwoord geven. Althans, niet een antwoord dat niet gestuurd is door DPG.

• magician2000
dutchnltweaker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:33:
[...]

oke duidelijk, maar wat gaat dit kosten? jullie moeten toch wel iets op papier hebben staan, lijkt me stug dat jullie deels blanco hier in staan en nu aan ons vragen wat wij ervoor willen betalen? er zijn toch wel richtlijnen? :)
Ergens in een reactie een screenshot van een enquête gezien. Die kon je verschuiven tussen € 1,00 en € 10,00 per maand als ik het goed herinner. Dan weet je dus al iets.

• magician2000
Q schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:45:
Ik ben uiterst kritisch op Tweakers.net om verschillende redenen.

Maar Tweakers.net is op geen enkel moment enige inzage verschuldigd in haar financiële positie, daar heeft geen enkele bezoeker recht op.

Ik denk dat die discussie totaal irrelevant/ en niet aan de orde is.

Geef gerust inhoudelijk je mening en stem uiteindelijk met je portemonnee.
Wellicht dat ik dit anders gelezen heb, maar volgens mij heeft er niemand inzage gevraagd in de financiële positie van Tweakers.net. Wel om inzage qua kosten die PREMIUM met zich mee gaat brengen voor ons als bezoekers.

Daarnaast zou Tweakers.net uiteraard best wat meer duidelijkheid kunnen geven. Al zeggen ze maar dat 70% van de kosten zit in het community gedeelte van de site terwijl daar juist beperkte inkomsten tegenover staan. Ik roep maar iets. Je hoeft dan geen bedragen te noemen om e.e.a. te visualiseren.

• magician2000
nietorigineel schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:07:
Snap niet dat iedereen zo overstuur is.

Bij elk bericht dat over iets 'gratis' gaat staat 100x dat als je niet voor het product betaalt, jij het product bent.

Vervolgens wil alleen een minderheid via abonnement betalen, en zet van de meerderheid die overblijft het merendeel (gokje van mij) een adblocker aan en wil ook niet het product zijn. Dat gaat natuurlijk niet werken. Een paywall is een eerlijke optie: je kiest ervoor of je wil betalen, niemand die je dwingt.

Het is aan tweakers om het aantrekkelijk genoeg te maken om voldoende binnen te harken via die weg. Je kan je afvragen of dat gaat lukken (ik heb mijn twijfels), maar ik wens ze alle succes.

Betere optie wat mij betreft zou zijn actiever het gebruik van adblockers tegengaan. Genoeg sites die dat doen, en je krijgt dan voor mij gevoel een eerlijkere keus: advertenties bekijken, of een abonnement nemen. Dat zou, hoewel het op hetzelfde neerkomt misschien, minder weerstand oproepen denk ik, omdat iedereen wel snapt dat er links of rechtsom geld in het laatje moet komen. Je hebt dan in ieder geval de keus.
Wat ik vooral teruglees en proef uit de reacties is dat mensen best wel bereid zijn om een (financiële) bijdrage te leveren op voorwaarde dat de kwaliteit van de artikelen op niveau komt. Daarnaast de vraag hoeveel het gaat kosten en waarvoor je moet gaan betalen.

Maar dat is zoals ik het merendeels lees.

• magician2000
Sissors schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:41:
[...]

Ik vermoed dat dit sinds de tweede dag van Tweakers lang is gekomen al, heb het idee iig al vaak genoeg gezien. Maar euhm, je wil een site crowdfunden met mensen die niet willen dat je moet betalen voor een site? Ik zie niet in hoe dat mis kan gaan.
Ik denk dat je dat nog wel voor elkaar kunt krijgen bij de community. Maar het punt is dat je het met één keer crowdfunden niet gaat redden. De eerste 1, 2 misschien 3 jaar kun je wel calculeren. Maar dan?

Vervolgens zul je dan toch ook echt een fatsoenlijke inzage moeten geven over de kosten en het waarom die kosten gemaakt zijn. Je zult een team nodig hebben om e.e.a. op poten te zetten. Dat is tegenwoordig niet meer "even tussendoor" te doen. Die tijd is, voor een niet uniek concept althans, wel voorbij.

Mensen willen alles en willen het NU! Maar Tweakers.net (en Hardware.info) hebben jaren nodig gehad om te moeten komen tot het punt waar ze zijn (waren voor HWI).

Dus zul je met een nieuw initiatief of een investeerder moeten vinden of een goed verdienmodel op moeten zetten. Of wellicht een combi van investeerder(s) - al dan niet via crowdfunding - maar ook abonnementen o.i.d. Dan kan het zomaar zijn dat je - zeker in de opstartfase - op heel wat meer per maand uitkomt dan hier het Elite abbo + PREMIUM (zeg even 18,75 + 10 = 28,75 per maand). Wie wil dat betalen?

Tenzij je direct 50 tot 100-duizend Ambonees weet te scoren die een jaar of wat vooruitbetalen (via crowdfunding dan vermoedelijk). Maar zelfs dan nog zul je tussen de 250 en 500 p.p. moeten innen om iets groots en competitiefs op te kunnen zetten.

• slb
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 25-02 00:40

slb

Meh...

Ik ben er nu wel over uit en tot de conclusie gekomen dat het hele Premium imo BS is en inmiddels al de verkeerde kant op begint te neigen. Nu valt dit nieuw ook al onder Premium.

Ook vind ik het niet juist dat door de invoering van Premium slechts een deel van de community kan discussiëren over het onderwerp. Nah, ik stop mijn Hero-abonnement.

prompt $p $g

• magician2000
Drardollan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:59:
[...]

Tsjah, geef ze eens ongelijk. Bijt nooit de hand die je voedt.
Je hoeft natuurlijk niet meteen te bijten, maar laten weten hoe jij er tegenaan kijkt (ook wanneer je het er compleet mee oneens bent) zou natuurlijk gewoon kunnen zonder je zorgen te maken.

Maar dat is iets wat bijna onmogelijk is in de huidige maatschappij. Je bent het er niet mee eens? Dan hoor je hier niet! Zo krijgen we enkel nog ja-knikkers die vrolijk al knikkende het bedrijf ten gronde zien gaan.

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

magician2000 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 04:18:
[...]

Je hoeft natuurlijk niet meteen te bijten, maar laten weten hoe jij er tegenaan kijkt (ook wanneer je het er compleet mee oneens bent) zou natuurlijk gewoon kunnen zonder je zorgen te maken.

Maar dat is iets wat bijna onmogelijk is in de huidige maatschappij. Je bent het er niet mee eens? Dan hoor je hier niet! Zo krijgen we enkel nog ja-knikkers die vrolijk al knikkende het bedrijf ten gronde zien gaan.
Vanuit DPG gezien zal de gedachte wel zijn dat verkopen altijd nog kan. Zoveel schade kan de DPG succesformule toch niet doen? En vanuit Tweakers gezien lijkt de druk nog niet zo hoog daar ze nog genoeg andere inkomsten hebben.

Wat mij betreft is de echte test nu de invoering van de betaalmuur, dan gaan we zien hoe succesvol het plan daadwerkelijk is. Ik ben benieuwd in ieder geval. ;)

“Time is the friend of the wonderful company, the enemy of the mediocre” — Warren Buffett

• magician2000
Ed_L schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:18:
[...]

broodheren? Ik krijg in de ruim 11 jaar dat ik als vrijwilliger voor onze community aan de slag ben welgeteld NUL euro overgemaakt. En met mij zijn er vele vrijwilligers die veel tijd hierin steken. Als je ons dan ergens van kunt beschuldigen, is het wel betrokkenheid.

De reden dat ik overwegend positief ben? In plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte techliefhebber stond:

[...]

En die insteek stemt mij erg positief. Tweakers wil zich dus minder op de mainstream gaan richten en meer op de echte tech liefhebber. Hoera, dat is de richting waar velen van ons al jaren om vragen. Dat betekent echter wel dat Tweakers voor de mainstream minder interessant zal worden en wellicht dus wel een dalend gebruikersaantal. En de overgebleven 'kern' staat er al jaren om bekend niet veel op te hebben met advertenties. Sterker nog, we hebben met zijn allen de Adblocker zo ongeveer uitgevonden. Dan moet er dus iets anders komen. Losse artikelen verkopen werkt niet; vraag dat maar aan Blendle (nieuws: Blendle stopt met verkoop losse artikelen). Een Patreon zou kunnen, maar dat is gewoon hetzelfde als een abo. Losse donaties zijn te volatiel. Ik hoop dat de premium richting voor een paar losse euro's per persoon gaat zorgen dat we voor die kleinere groep in de kern vna Tweakers veel meer verdiepende content zullen kunnen krijgen in de toekomst. En dan kun je nu klagen over te weinig communicatie, over de kwaliteit van de lage kwantiteit premium content op beta-launch day of over het feit dat bedrijven sowieso ev0l zijn, maar ik kies mijn eigen koers: Ik ben blij dat de intentie om te veranderen bijgezet wordt met actie om die verandering ook echt te kunnen bekostigen. En na al die jaren dat ik Tweakers mijn thuishonk mag noemen, geef ik ze het voordeel van de twijfel, knijp af en toe een oogje dicht als het nog niet helemaal klopt en help ik waar ik kan om het nog leuker te maken voor ons allemaal. Dat is de kracht van Tweakers. We hebben zo enorm veel leden die gezamenlijk zo veel kennis en ervaring bundelen. Als we dan echt een hart voor deze stek hebben, kunnen we onze energie beter steken in het bedenken van goede oplossingen dan om maar meteen de hooivorken uit de schuur te pakken en de straat op te gaan. Maar hey, dat is slechts mijn mening.
Het punt is dat de mensen die meer diepgang willen en simpelweg betere artikelen al andere bronnen hebben. Ze komen hier nog (ook ik) uit een zekere trouw aan de community. Maar is dat echt iets wat geld waard is terwijl de kwaliteit er naar mijn verwachting niet echt op vooruit zal gaan. Waarbij kwaliteit dan ook meteen staat voor iets waar ik geld voor over heb qua informatie. Veel van die informatie kan ik ook zonder en / of ergens anders vinden.

Overigens, ik denk niet dat het kwade opzet is richting de vrijwilligers om het woord "broodheren" in die context te gebruiken.

• magician2000
XWB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:30:
[...]

Het samenvoegen van de HWI redactie is toch een flinke klus geweest. En dat heeft zich toch echt vertaald in meer diepgaande artikelen.
Pardon? Het enige effect is het verschuiven van artikelen van HWI naar Tweakers.net. Dat kun je toch geen resultaat noemen van het samenvoegen van de HWI redactie.

Overigens, de opmerking "het samenvoegen van de HWI redactie" zegt al meer dan genoeg. De site HWI min of meer de nek omdraaien en de mensen toevoegen aan het (redactie)team van Tweakers.net is iets anders dan het samenvoegen van twee redacties. Maar dat geef je zelf ook al aan door enkel de HWI redactie te noemen.

Dit vertaald zich absoluut niet in meer diepgaande artikelen. Want waar die artikelen eerst op HWI stonden, komen ze nu bij Tweakers.net op de site. En bij mij is -1+1=0 verschil :X

• magician2000
maratropa schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:30:
[...]

Ik vraag me af hoeveel abbonee's hoeveel knaken per maand moeten betalen eigenlijk om tweakers draaiende te houden? (met ads voor de niet betalende bezoekers)

Ik ben nu een 1 euro p/m maand abbo, en ik wil best meer betalen, alleen eigenlijk bieden de hogere abbo's weinig meerwaarde voor me.

Voor het weghouden van dit soort premium initiatieven wil ik wel naar een hoger maandbedrag. :)
Uiteraard is hier een simpele oplossing voor. Het goedkoopste abonnement wordt simpelweg duurder. Ze hebben (als ik het me goed herinner) een keer aangegeven dat de maandprijs zo rond de € 4,00 moet liggen om winstgevend te kunnen zijn.

Ads block ik om de simpele reden dat ik zo min mogelijk rotzooi mijn scherm en systeem op wil hebben. Evenals al dat tracken, daar heb ik geen toestemming voor gegeven.

Het abonnement heb ik stopgezet na het gedoe met HWI (overhevelen redactie), stopzetten blad (dat was mijn manier van steunen) en het steeds gekker worden met moderaties. Buiten de steeds slechter wordende content.

• magician2000
Ed_L schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:31:
[...]

De intentie is er. Er staat een stip op de horizon. De weg er naartoe is alleen nog niet helemaal helder. Ik zou nog even wachten met het vellen van een oordeel. Ik begrijp dat we allemaal zsm willen weten hoe het er morgen exact voor staat, maar dat is nou net het leuke van veranderen. We gaan op reis en je weet nog niet precies hoe. Maar we komen er vast beter uit :)
Tja, die stip... Ik zie die stip niet. Nog niet althans. Daarnaast, die stip kan zomaar een stofje blijken en verdwenen zijn wanneer we dichterbij komen.

Met andere woorden, ik heb zeer weinig vertrouwen in Tweakers.net en de kant die ze op gaan.

Jij kunt het leuke van veranderen de reis vinden, maar uit de reacties blijkt dat mensen hier nog niet eens weten of ze wel mee op die reis willen, kunnen of wat ze mogen verwachten. Is het die luxe cruise of toch die geheel onverzorgde voetreis zonder eten en drinken door de woestijn?

• magician2000
Ed_L schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:43:
[...]

Dat is het punt... je wil best meer betalen, maar wat krijg je er voor terug? Er zijn wellicht wel meer mensen die voor Tweakers zouden willen betalen, maar wat krijgen ze er voor terug? In het huidige initiatief is dat premium content, maar wat zou Tweakers nou voor jou kunnen doen dat jij die stap naar een duurder abo neemt?

Misschien is dat juist wel een mooi punt om eens op door te praten. Laten we uitgaan van het punt dat er meer geld binnen moet komen. Omdat DPG meer geld wil, omdat HWi toch erg duur was of omdat @Olaf een nieuwe auto nodig heeft... I don't care:
Wat zou Tweakers moeten bieden dat jou zou overtuigen maandelijks een paar euro's op te sturen?
Om te beginnen was Hardware.info Magazine iets wat me geld waard was. Tot voor kort had ik daarbij nog een Tweakers abonnement. Maar door de achteruitgang en opheffing HWI / magazine was ik daar klaar mee.

• magician2000
WoutF schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:53:
[...]

Hadden we het idee dat mensen hier positief op zouden reageren? Nee. Hadden we veel kritiek verwacht? Ja. Zoveel als het nu is? Ligt aan de persoon denk ik :)
Hadden jullie dit (deels) kunnen voorkomen? Ja! Door duidelijker te communiceren en eerlijker te zijn over het pad dat met HWI en het magazine ingeslagen is. Daar is, bij mij althans, een hoop goodwill mee verspeelt. Niet te vergeten de steeds mindere kwaliteit van artikelen en nu te doen alsof er meer kwaliteit gekomen is door het samenvoegen van de HWI redactie. Het aantal artikelen is hetzelfde gebleven en enkel gebundeld op één site.

• Kevinp
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:32
jelle. schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:22:
[...]

Een precieze datum hebben we nog niet, maar dit zal in het tweede kwartaal zijn. Er moeten voornamelijk op technisch vlak nog een aantal zaken ontwikkeld worden, waaronder de (sterk verouderde) betaalmodule. We gaan wel wat regelmatiger updates hierover geven en als het kan, ook over de planning. Niet alleen in dit topic, maar ook op de frontpage met een .plan.

[...]

Klopt :)
Nu heb ik niet alles hier doorgelezen. Maar was er überhaupt een optie om deze artikelen niet premium te maken. Of dit niet te doen? Aka was dit topic eigenlijk nutteloos?

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@magician2000 ik zie je vandaag en gisteren druk reageren op posts die dateren van het begin van dit topic, tweeënhalve maand geleden. Ben je je daar wel van bewust? Ondertussen zijn er al veel meer details bekend omtrent de nieuwe abonnementen, zie onder andere de gepinde reacties, de FAQ en deze .plan.

Intentionally left blank

• MarHart
[b]Freeaqingme in "Het grote Tweakers Plus topic"

Voor mij neemt het zeer zeker af. We hadden best wel wat achtergrond verhalen die mischien minder vaak maar wel gratis waren. Nu is alle achtergrond per definitie betaald

Ik kan me niet voorstellen dat ze de nieuwsartikelen niet in een iets summiere versie niet alsnog gratis hadden neergezet.

Dus ja het neemt al af. Persoonlijk ga ik ervan uit dat minimaal 50% van de artikelen tot nu toe wel gekomen waren als het nog gratis was. Dus 50% van de plus artikelen zijn ten koste gegaan van gratis artikelen.

En kom niet met dat de redactie groter is, en er sinsdien meer gepost wordt. We hadden eerst 2 gratis websites nu 1.

[Voor 6% gewijzigd door MarHart op 17-02-2021 08:52]

• jelle.
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:59

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
Kevinp schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 07:35:
[...]

Nu heb ik niet alles hier doorgelezen. Maar was er überhaupt een optie om deze artikelen niet premium te maken. Of dit niet te doen? Aka was dit topic eigenlijk nutteloos?
Ik weet niet zeker wat je bedoelt met "deze artikelen". Maar als je bedoelt of er een mogelijkheid is of was dat Premium/Plus helemaal geen doorgang zou vinden: we geloven dat we meerwaarde kunnen bieden met Plus-content en daarmee in een behoefte kunnen voorzien. Dat niet iedereen zich kan vinden in betalen voor content of dat er niet voor iedereen een geschikt abonnement bij zit, beseffen we. Het grootste deel van de artikelen blijft daarom ook gewoon gratis, zie Olaf in "Het grote Tweakers Plus topic"

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
jelle. schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:19:
[...]

Ik weet niet zeker wat je bedoelt met "deze artikelen". Maar als je bedoelt of er een mogelijkheid is of was dat Premium/Plus helemaal geen doorgang zou vinden: we geloven dat we meerwaarde kunnen bieden met Plus-content en daarmee in een behoefte kunnen voorzien. Dat niet iedereen zich kan vinden in betalen voor content of dat er niet voor iedereen een geschikt abonnement bij zit, beseffen we. Het grootste deel van de artikelen blijft daarom ook gewoon gratis, zie Olaf in "Het grote Tweakers Plus topic"
Er zijn al een miljoenmiljard vragen gesteld over het journalistieke (streef)niveau van Plus, maar daar komt geen helder antwoord op. En laat dat nu precies de meerwaarde zijn waar voor betaald dient te worden.

• MarHart
[...]
we geloven dat we meerwaarde kunnen bieden met Plus-content en daarmee in een behoefte kunnen voorzien. Dat niet iedereen zich kan vinden in betalen voor content of dat er niet voor iedereen een geschikt abonnement bij zit, beseffen we.
[rant]
Mja... dat is niet helemaal waar, Hero is 3-4 euro voor jullie waard, Plus is afgezien van het aantal jaren 1 a 2 euro waard. namelijk dat is de extra prijs bovenop de basis van Hero. Het enige extra vinkje tussen hero en Plus is namelijk de plus artikelen, de meerwaarde is dus het verschil tussen die 2 producten. Ik snap wel dat het marketing is en dat de meeste voor het middelste abo gaan. Maar de meeste bedrijven die dit toepassen hebben bij het middelste er meer dan 1 vinkje extra. Nu is het een makkelijke rekensom.

Persoonlijk vind ik 1 a 2 euro per maand een prima bedrag voor echt Plus. Niet dat het dat nu al is, maar als jullie artikelen op hetzelfde niveau als de New York times kunnen schrijven, echt onderzoek, dus niet een half uurtje werk waarbij je het meeste kopieert, maar 100 uur a 500 uur werk, eigen onderzoek, artikel opbouwen vanaf 0, hoge kwaliteit, prikkelend en nieuwswaardig. Ja, als je daar er een 2 a 4 per maand van schrijft, tuurlijk dat is echt die 1 a 2 euro waard per maand. als jullie nou 1 a 2 artikelen die die norm halen per dag, ja dan is het wel 4 euro waard.

Maar laten we eerlijk zijn, dat niveau gaan/willen jullie nooit redden. het gaat gewoon veel meer geld, voor een ietsiepietsie meer. Het gaat zoals jullie al eerlijk toegeven, niet om het bieden van extra, maar om meer/andere inkomsten te genereren [/rand]

[Voor 21% gewijzigd door MarHart op 17-02-2021 10:03]

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:39

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

The Killer schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:30:
[...]

Er zijn al een miljoenmiljard vragen gesteld over het journalistieke (streef)niveau van Plus, maar daar komt geen helder antwoord op. En laat dat nu precies de meerwaarde zijn waar voor betaald dient te worden.
Nou ja, 1 helder antwoord is gegeven: het is in ieder geval niet het streven van Tweakers om PremiumPlusartikelen exclusief te maken zoals bijvoorbeeld het AD dat doet, je vindt het nieuws uit Plusartikelen dus ook bij andere nieuwsbronnen. Wat de nieuwswaarde ervan dus heel minimaal maakt. Het is alsof je anderen betaalt om een paar gratis kranten te lezen en de inhoud samen te vatten.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 19:26
SnoeiKoei schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:02:
[...]

Nou ja, 1 helder antwoord is gegeven: het is in ieder geval niet het streven van Tweakers om PremiumPlusartikelen exclusief te maken zoals bijvoorbeeld het AD dat doet, je vindt het nieuws uit Plusartikelen dus ook bij andere nieuwsbronnen. Wat de nieuwswaarde ervan dus heel minimaal maakt. Het is alsof je anderen betaalt om een paar gratis kranten te lezen en de inhoud samen te vatten.
Dan heb je andere Plus-artikelen gelezen dan ik heb gedaan

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
KelvinX schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:15:
[...]

Dan heb je andere Plus-artikelen gelezen dan ik heb gedaan
Of hij heeft gewoon een andere mening over dezelfde artikelen, dat kan ook.

• Gadget Freak
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 25-02 13:31
Mijn inschatting?
Leden die nu al betalen, willen misschien wel een eurootje meer betalen voor Premium artikelen.
Leden die nu niet betalen, gaan ook niet betalen.

Ik haal m'n (tech) nieuws via verschillende bronnen binnen, Tweakers is daar één van. Voor nieuws is Tweakers misbaar, voor reviews en pricewatch is er niet een vervanger die ik net zo goed en compleet vind. Maar ik hou me aanbevolen voor tips!

• Kevinp
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:32
[...]

Oftewel, het stukje dat ze nu gratis zijn heeft niks met feedback te maken maar met het binnenhengelen van nieuwe abonnees.

Op zich prima, maar zeg dat dan.

Maar ja, de komende maanden heb je gratis premium artikelen in de hoop dat we zo veel mogelijk mensen kunnen overhalen te betalen komt misschien toch minder goed over.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• jelle.

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
Kevinp schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:40:
Oftewel, het stukje dat ze nu gratis zijn heeft niks met feedback te maken maar met het binnenhengelen van nieuwe abonnees.

Op zich prima, maar zeg dat dan.
Dat is dus precies niet wat ik zeg. Olaf in "Het grote Tweakers Plus topic" heeft uitvoerig uitgelegd wat de redactie met de feedback doet en wat er precies getest wordt nu alle Plus-artikelen gratis zijn voor geregistreerde gebruikers.

Dat straks bij livegang niet-abonnees een aantal artikelen per maand gratis kunnen lezen, is inderdaad bedoeld om hen kennis te laten maken met het Plus-aanbod.

• xces
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-02 11:27

xces

To got or not to got..

Dit artikel: reviews: Gasverlaters hoeven niet te betalen - Tweakers-community wint opnieuw

vind ik nu écht een "plus" label waardig, dat mag OOK wel eens gezegd worden!

• MarHart
xces schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:49:
Dit artikel: reviews: Gasverlaters hoeven niet te betalen - Tweakers-community wint opnieuw

Goh,

ik vond het voornamelijk een community gedreven ding. natuurlijk is er effort gestoken in het schrijven van het artikel,

maar hoeveel stond al, inclusief de foto's al niet ergens.

Krijgen die tweakers ook een vergoeding?

• Gomez12

Ik sta qua dit artikel er gigantisch dubbel in.

Aan de ene kant vind ik het echt een uitermate Plus artikel, aangezien je het nergens anders gaat vinden en het echt iets unieks is voor deze site/community. Dit is nu echt eigen content.

En daar zit ook gelijk het dubbele in, doordat het voor/van de community is kan je het wmb niet achter een paywall gooien, dan doe je de community tekort.

Als ik heel blond zou zijn, dan zou ik zeggen : Hang er het labeltje plus aan, zodat het eruitsteekt en opvalt etc. Maar maak het bijv voor alle ingelogden een per definitie gratis artikel (dus niet 1 van de 3 gratis artikelen, want die kunnen dan net die maand op zijn etc., gewoon echt gratis).
Zodat wel de hele community het kan lezen / erop kan reageren.

Alleen ik ben bang dat die uitzondering weer extra dev-werk zou vereisen...

• AtlAntA

AtlAntA

Nu ik snel even door het artikel geskimmed heb is het ook wel logisch dat het geen Plus artikel is toch? Het is gevoed door de community. Om dat nu in een Plus jasje te hijsen zou erg veel weerstand vanuit diezelfde community opwekken.

[Voor 25% gewijzigd door AtlAntA op 17-02-2021 13:17. Reden: begrijpend lezen fout van mij weg gehaald. excuses]

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Wat ik graag zou willen weten is waarom er nu geen inhoudelijke feedback meer mogelijk is op de artikelen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive | Upgrade your life!

• ManiacsHouse
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16:45

ManiacsHouse

Scheisse!

jelle. schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:31:
[...]

Dat is dus precies niet wat ik zeg. Olaf in "Het grote Tweakers Plus topic" heeft uitvoerig uitgelegd wat de redactie met de feedback doet en wat er precies getest wordt nu alle Plus-artikelen gratis zijn voor geregistreerde gebruikers.

Dat straks bij livegang niet-abonnees een aantal artikelen per maand gratis kunnen lezen, is inderdaad bedoeld om hen kennis te laten maken met het Plus-aanbod.
Dat kennis laten maken met het Plus-aanbod gebeurt nu toch al voor de geregistreerde gebruikers waarvan er heul veel niet abonnee zijn? En dat 'kennis maken' is voor mij wel beetje klaar. Kwaliteit is mwoch. Nieuws waar een paar extra regeltjes bij getypt, copy paste en het is ineens Plus. Overduidelijk welke kant het op is gegaan en gaat. (Gewoon exact zoals bij AD, Gelderlander etc etc daar mag je ook 3 artikelen bekijken)
Of verwacht Tweakers/DPG/whatever dat er per maand tientallen/honderden nieuwe gebruikers voorbij komen die zich eerst gaan registreren en inloggen (want anders de ,eigenlijk niet toegestane, cookiemuur) om vervolgens 'kennis' te maken met de Plus-artikelen. Je maakt mij niet wijs dat er zo'n grote aanwas is per maand. Het kennis maken is gewoon een netter woord voor lekker maken. Van kijk eens wat je mist.

• BBTM
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 17:07
ManiacsHouse schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:38:
[...]

Dat kennis laten maken met het Plus-aanbod gebeurt nu toch al voor de geregistreerde gebruikers waarvan er heul veel niet abonnee zijn? En dat 'kennis maken' is voor mij wel beetje klaar. Kwaliteit is mwoch. Nieuws waar een paar extra regeltjes bij getypt, copy paste en het is ineens Plus. Overduidelijk welke kant het op is gegaan en gaat. (Gewoon exact zoals bij AD, Gelderlander etc etc daar mag je ook 3 artikelen bekijken)
Of verwacht Tweakers/DPG/whatever dat er per maand tientallen/honderden nieuwe gebruikers voorbij komen die zich eerst gaan registreren en inloggen (want anders de ,eigenlijk niet toegestane, cookiemuur) om vervolgens 'kennis' te maken met de Plus-artikelen. Je maakt mij niet wijs dat er zo'n grote aanwas is per maand. Het kennis maken is gewoon een netter woord voor lekker maken. Van kijk eens wat je mist.
Je mist gelukkig heel weinig met de 'plus' artikelen. Heb er nu een aantal gelezen maar ik zie de meerwaarde nog steeds niet. Als ik een artikel straks niet meer kan lezen omdat het achter een betaalmuur zit zoals bij het AD, Telegraaf, FD, lees ik het artikel wel niet. :+

• jelle.

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
ManiacsHouse schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:38:
Een "kennismaking" is inderdaad bedoeld om uiteindelijk gebruikers te verleiden, door ze te laten zien wat voor content ze kunnen lezen met een abonnement. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld AD of veel andere sites met een paywall. De stap naar meteen abonneren zal voor veel gebruikers immers te groot zijn. Of misschien vindt een gebruiker het in de eerste instantie niet interessant, maar ontstaat er naarmate hij meer Plus-content leest, wel een behoefte of interesse.

Waar ik met mijn reactie hierboven op doelde is dat dit iets anders is dan wat we nu doen in de bèta. Zolang er nog getest wordt met content, zijn alle Plus-artikelen immers gratis voor elke geregistreerde gebruiker. Dat neemt natuurlijk niet weg dat op die manier gebruikers ook al kennis kunnen maken met het Plus-aanbod, maar het is nog wel aan verandering onderhevig :)

[Voor 4% gewijzigd door jelle. op 17-02-2021 16:03]

• Arloid
  • Laatst online: 25-02 06:29
Ik voel mij er eigenlijk niet door verleid, ben op een gegeven gestopt met lezen aangezien ze gewoon niet meer interessant of kwalitatief genoeg waren.

Misschien kijk ik er over een jaartje weer naar maar ik ga me niet meer met plus of de discussie hier druk maken.

• ed1703
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
itzmxtch schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:40:
[...]

Je mist gelukkig heel weinig met de 'plus' artikelen. Heb er nu een aantal gelezen maar ik zie de meerwaarde nog steeds niet. Als ik een artikel straks niet meer kan lezen omdat het achter een betaalmuur zit zoals bij het AD, Telegraaf, FD, lees ik het artikel wel niet. :+
Ik zie die meerwaarde wel, alleen het is qua kwaliteit en onderwerpen voor mij niet genoeg om een abonnement te nemen. Er zitten te vaak onderwerpen bij die niet mijn interesse hebben.

Ik schrijf soms wat vaag door dyslexie

• xces
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-02 11:27

xces

To got or not to got..

MarHart schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:54:
Goh,

ik vond het voornamelijk een community gedreven ding. natuurlijk is er effort gestoken in het schrijven van het artikel,

maar hoeveel stond al, inclusief de foto's al niet ergens.
Dat dit soort artikelen niet achter een paywall horen ben ik het mee eens; maar het ging me er vooral om hoe het geschreven is; het werk van de community in begrijpelijke taal samengevat zonder dat je meerdere forum topics hoeft door te spitten. Misschien had ik het anders moeten verwoorden; meer in de trend van; "wat goed dat de community van Tweakers een keer de frontpage haalt"

• HyperioN
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 24-02 15:05
[...]

[...]

Mmm, pas wel op dat je het "X, maar Y"-format ook weer niet bij té veel artikelen gaat gebruiken, want dan wordt het een beetje gimmicky:

[Voor 24% gewijzigd door HyperioN op 17-02-2021 17:15]

• Gomez12
nieuws: LastPass beperkt gratis versie, maar het is onduidelijk waarom precies

Dit vind ik dan weer een absoluut dieptepunt voor plus, of het moet als column oid geschreven zijn maar dat zie ik nergens terug.

Simplistisch gezegd, als ik dat nieuwsstuk hier post met lastpass vervangen door t.net dan heb ik een ban omdat ik onvriendelijk en sfeerverpestend en zuur zou zijn.

Teksten als :"maar het bedrijf legde niet goed uit waarom die stap juist nu nodig is." dat kan je gewoon niet menen.

Of "LastPass is niet duidelijk over de reden. In de aankondiging staat een vage en nietszeggende reden."
Vage en nietszeggende redenen... Waarvan klinkt mij dat toch bekend in de oren?

Dit is geen nieuwsbericht, dit is gewoon een verzuurd partijtje gal spuwen.

Ik vind het een absoluut dieptepunt en wil bij deze @arnoudwokke vragen of hij het lef heeft om een soortgelijk artikel over t.net plus te schrijven?

Ik vond het echt beter gaan, maar dit is wmb echt een absoluut dieptepunt als je dit nieuws wilt noemen.

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
@HyperioN thanks! Ja, vraag me ook af hoe houdbaar het is om dit zo te blijven doen. Het helpt bij herkenbaarheid van Plus-artikelen denk ik, en wellicht kunnen we de komma alleen gebruiken als onderscheidende factor voor Plus-artikelen in dit genre. Als je verdere suggesties hebt, graag :)

@Gomez12 dank voor je opmerking. Twee dingen: 1 ik vind dit niet de plek om te discussiëren over individuele artikelen en dat lijkt me ook niet zinvol en 2. Ik vat het niet op als persoonlijke aanval, maar je drukt je uit met sterke woorden en dat stoort me. De bewoording zorgt er iig voor dat ik geen zin heb om mijn tijd te verspillen aan een inhoudelijke reactie over wat je inhoudelijk zegt.

• Gomez12
arnoudwokke schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:38:
@Gomez12 dank voor je opmerking. Twee dingen: 1 ik vind dit niet de plek om te discussiëren over individuele artikelen en dat lijkt me ook niet zinvol
Apart dat dat commentaar er niet was op Gomez12 in "Het grote Tweakers Plus topic"

Maar idd, ik ga hier ook niet verder over discussieren, ik heb mijn zegje gedaan en ik wacht gewoon braaf of ik gebanned wordt of niet.

• Tuttel
  • Registratie: oktober 2013
  • Nu online
@HyperioN thanks! Ja, vraag me ook af hoe houdbaar het is om dit zo te blijven doen. Het helpt bij herkenbaarheid van Plus-artikelen denk ik, en wellicht kunnen we de komma alleen gebruiken als onderscheidende factor voor Plus-artikelen in dit genre. Als je verdere suggesties hebt, graag :)
Is de herkenbaarheid van het groene Plus blokje niet genoeg? Wat is de meerwaarde om het zo ook nog eens te doen?

Ja het patroon is herkenbaar, maar voor mij niet in positieve zin en snap ook niet zo goed waarom de inhoudelijke titel van een artikel wilt gebruiken om een nogmaals de Plusheid aan te duiden. Ginmicky en form-over-function mijn inziens.

Moet zeggen dat de gedachte van Gomez ook het eerste was wat bij mij opkwam bij het Last Pass artikel. Hoopte stiekem nog iets van een knipoog/referentie met een beetje zelfspot naar de introductie van Tweakers Premium/Plus, maar dat bleef helaas uit.

[Voor 15% gewijzigd door Tuttel op 17-02-2021 17:50]

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:14

aex351

I am the one

Wat is nu de tussenstand met betrekking tot dit 'premium' (betaalmuur) concept? De artikelen zelf vind ik weinig interessant. Ze zijn het lezen niet waard. Even snel doorheen scrollen, eerste paar opmerkingen lezen. En dat was het dan ook wel. Waar ik wel benieuwd naar ben is de uitkomst van dit alles, wanneer wordt de betaalmuur geactiveerd? (dan is het popcorn tijd). Dat vind ik eigenlijk interessanter :D dan die artikelen zelf.

< dit stukje webruimte is te huur >

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 16:34
aex351 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:55:
Wat is nu de tussenstand met betrekking tot dit 'premium' (betaalmuur) concept? De artikelen zelf vind ik weinig interessant. Ze zijn het lezen niet waard. Even snel doorheen scrollen, eerste paar opmerkingen lezen. En dat was het dan ook wel. Waar ik wel benieuwd naar ben is de uitkomst van dit alles, wanneer wordt de betaalmuur geactiveerd? (dan is het popcorn tijd). Dat vind ik eigenlijk interessanter :D dan die artikelen zelf.
Dat wordt ergens in het 2e kwartaal zei @jelle. laatst.
Ik vind de extra content juist wel leuk, smaken verschillen natuurlijk, maar de prijs nog te hoog.
Het betreft een plus hè, dus je bent ook niet verplicht het af te nemen dadelijk.

[Voor 12% gewijzigd door CyberMania op 17-02-2021 18:03]

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
@arnoudwokke waar kunnen artikelen inhoudelijk dan wel besproken worden? In de reacties op het artikel mag je niks over premium/plus zeggen, dus dan lijkt dit me toch wel de juiste plek?

Maar om even hopelijk iets constructiever te zijn over het meest recente LastPass artikel: Ik mis een beetje de echte content. Het is heel vaag en veel giswerk, wat logisch is aangezien LastPass er zelf weinig over kwijt wil, maar daarmee lijkt het me niet echt een prime candidate voor een artikel waar iemand voor zou willen betalen. Zeker omdat het nieuws gisteren hier al gepost is had ik van dit artikel toch wel wat meer diepgang verwacht. Misschien was dit juist een mooie kans geweest om een aantal alternatieven (met name Dashlane, Bitwarden, en de verschillende browser-ingebouwde password managers) te bespreken en een overzicht te bieden van de features van de gratis versies en kosten van de premium versies.

Wat LastPass doet is natuurlijk heel onhandig voor iemand die zowel een PC als telefoon heeft, maar verder hebben ze qua featureset ook in de gratis versie weinig minder dan andere gratis managers, dus het artikel is m.i. onnodig negatief op LastPass en had wat objectiever mogen kijken naar het feit dat dit wel te verwachten was en 'wat dan wel'. Het voegt in de huidige vorm heel weinig toe t.o.v. het artikel van gisteren.

Verder fijn dat er een klein beetje extra moeite is gedaan voor de vormgeving met de vier plaatjes en de poll, maar het zet de standaard voor een premium/plus artikel wel erg laag

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

@Gomez12 dank voor je opmerking. Twee dingen: 1 ik vind dit niet de plek om te discussiëren over individuele artikelen en dat lijkt me ook niet zinvol en 2. Ik vat het niet op als persoonlijke aanval, maar je drukt je uit met sterke woorden en dat stoort me. De bewoording zorgt er iig voor dat ik geen zin heb om mijn tijd te verspillen aan een inhoudelijke reactie over wat je inhoudelijk zegt.
Je merkt aan dit antwoord dat men bij Tweakers het niet gewend is om zich in een zakelijke omgeving te bevinden. (naar mijn idee) de zakenwereld is hard en die draait er niet omheen.

In die wereld (en daar zit je nu in met Plus) kom je gewoon niet weg met zo een antwoord. Iemand negeren omdat de sterke woorden je niet aanstaan is zakelijke zelfmoord. Althans.. iig in mijn sector.. mjah, wellicht dat die ook best hard is. :P

Omdat het moet.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Gomez12 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:25:

Dit vind ik dan weer een absoluut dieptepunt voor plus, of het moet als column oid geschreven zijn maar dat zie ik nergens terug.

Simplistisch gezegd, als ik dat nieuwsstuk hier post met lastpass vervangen door t.net dan heb ik een ban omdat ik onvriendelijk en sfeerverpestend en zuur zou zijn.

Teksten als :"maar het bedrijf legde niet goed uit waarom die stap juist nu nodig is." dat kan je gewoon niet menen.

Of "LastPass is niet duidelijk over de reden. In de aankondiging staat een vage en nietszeggende reden."

Ik vind het een absoluut dieptepunt en wil bij deze @arnoudwokke vragen of hij het lef heeft om een soortgelijk artikel over t.net plus te schrijven?

Ik vond het echt beter gaan, maar dit is wmb echt een absoluut dieptepunt als je dit nieuws wilt noemen.
Ik verbaas me steeds over de titels.

'LastPass beperkt gratis versie, maar het is onduidelijk waarom precies'
'Sailfish OS 4 is uitgekomen, maar voor wie is dit mobiele OS eigenlijk?'
Zijn maar twee voorbeelden. Steeds dat rare stukje titel na de komma. Klinkt nogal belerend. Eenheidsworst ook. Eerste stukje is het nieuws (wat het meestal ook gewoon is) en stukje na de komma geeft eigenlijk al aan dat er na het nieuws nog wat bijgetypt gaat worden en dan is het ineens plus. Makkelijk, hey er is nieuws, kom we stellen er een vraag bij en typen daar uitgebreid over en het is kacheng Plus!!!
Sorry hoor maar dit is gewoon cheap en begint een club te lijken die wel even hoogstaande artikelen zegt te gaan maken maar daar totaal niet in slaagt. Zet het meteen gewoon goed neer of doe het niet.

De voorbeelden zijn toevallig van Arnoud. Niet bedoeld als persoonlijke rant.

• Arloid
Gomez12 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:25:

Komt bij mij ook als de laatste nagel binnen, huidige vorm en denkbeeld vanuit T.net light voor mij tussen 6 plankjes. Ik hoop op het beste maar ben zeer pessimistisch over de toekomst hier op tweakers. We zullen zien, "along for the ride" als ze zeggen.

• CyberMania
@Gomez12 tja je moet er ook rekening mee houden dat ze nooit met elk plus-artikel iedereen tevreden kunnen stellen. De ene week zul je wat meer Plus-artikelen lezen die in je straatje passen dan de andere week. Zo werkt dat nou eenmaal.

De ene dag vind ik het NOS Journaal ook interessanter dan de andere dag wbt items.

[Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 17-02-2021 18:11]

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Arloid schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:06:
[...]

Komt bij mij ook als de laatste nagel binnen, huidige vorm en denkbeeld vanuit T.net light voor mij tussen 6 plankjes. Ik hoop op het beste maar ben zeer pessimistisch over de toekomst hier op tweakers. We zullen zien, "along for the ride" als ze zeggen.
Het ironische hier is dat het kortetermijndenken dat besproken wordt in het bewuste artikel hier ook van toepassing is: Jerie in 'nieuws: LastPass beperkt gratis versie, maar het is onduidelijk waa...

Tweakers gaat nu voor geld, maar daarmee gaan ze heel veel mensen kwijtraken. Uiteindelijk zijn zo'n beetje alle opties beter dan mensen buitensluiten.

• Gomez12
CyberMania schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:07:
@Gomez12 tja je moet er ook rekening mee houden dat ze nooit met elk plus-artikel iedereen tevreden kunnen stellen. De ene week zul je wat meer Plus-artikelen lezen die meer in je straatje passen dan de andere week. Zo werkt dat nou eenmaal.
Je hebt niet tevreden kunnen stellen en dat is mijn mening inhoudelijk over bijna alle plus-artikelen.

En je hebt gewoon ranten op een manier waarop je op je eigen forum bans uitdeelt.

Gewoon maar even uit de topicwarning hier : "Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren."

[Voor 15% gewijzigd door Gomez12 op 17-02-2021 18:12]

• Arloid
Oon schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:10:
[...]

Het ironische hier is dat het kortetermijndenken dat besproken wordt in het bewuste artikel hier ook van toepassing is: Jerie in 'nieuws: LastPass beperkt gratis versie, maar het is onduidelijk waa...

Tweakers gaat nu voor geld, maar daarmee gaan ze heel veel mensen kwijtraken. Uiteindelijk zijn zo'n beetje alle opties beter dan mensen buitensluiten.
Ja klopt, was in mijn ogen geen slimme zet. Als je dan een makkelijk artikel wilt schrijven is het niet slim om zo'n nietszeggende lap tekst met vingers te lopen wijsen als je daar zelf schuldig voor wordt geacht. Pot verwijt de ketel en 1+1= raampje verhaal.

• CyberMania
Gomez12 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:10:
[...]

Je hebt niet tevreden kunnen stellen en dat is mijn mening inhoudelijk over bijna alle plus-artikelen.
Tja dan denk ik dat het voor jou weinig zin heeft ze nu (na enkele maanden) nog steeds te blijven lezen en te becommentariëren. Ze zullen het roer nu vast niet meer extreem omgooien maar alleen de scherpe randjes bijschaven. Na bijna drie maanden lijkt me toch wel: this is it.

[Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 17-02-2021 18:27]

• Arloid
Deze questie encapsuleert echt het gebrek aan gevoel dat T.net heeft met de community. Ik vindt het allemaal prima maar het is ook de reden waarom ik niet bereid ben om tweakers financieel te steunen. Fix that and we talk further.

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:25
reviews: Paulus Schoutsen: Home Assistant concurreert met alles wat via de cl...

Moet zeggen dat dit de eerste plus artikel is die ik het waard vind om te lezen! dat mag ook wel eens gezegd worden na een hele periode. Feedback: Misschien was een interview fysiek of digitaal (teams etc) als video content extra leuk geweest.

• Mschamp
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 17:55
ManiacsHouse schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:05:
[...]

Ik verbaas me steeds over de titels.

'LastPass beperkt gratis versie, maar het is onduidelijk waarom precies'
'Sailfish OS 4 is uitgekomen, maar voor wie is dit mobiele OS eigenlijk?'
Zijn maar twee voorbeelden. Steeds dat rare stukje titel na de komma. Klinkt nogal belerend. Eenheidsworst ook. Eerste stukje is het nieuws (wat het meestal ook gewoon is) en stukje na de komma geeft eigenlijk al aan dat er na het nieuws nog wat bijgetypt gaat worden en dan is het ineens plus. Makkelijk, hey er is nieuws, kom we stellen er een vraag bij en typen daar uitgebreid over en het is kacheng Plus!!!
Sorry hoor maar dit is gewoon cheap en begint een club te lijken die wel even hoogstaande artikelen zegt te gaan maken maar daar totaal niet in slaagt. Zet het meteen gewoon goed neer of doe het niet.

De voorbeelden zijn toevallig van Arnoud. Niet bedoeld als persoonlijke rant.
Die komma blijkt een kenmerk te zijn voor plus artikelen 8)7 :
[...]

Ik snap dat dit concept nieuw is en daardoor lastig in een hokje te plaatsen. Ik probeer het te onderscheiden door, naast het Plus-label, de kop anders te maken dan gewoon nieuws: het bevat een komma en twee duidelijk van elkaar te onderscheiden elementen (zodat de kop al anders leest dan een normale nieuwskop).
Deze opmerking snap ik ook niet helemaal (misschien komt er een antwoord)
Dat is volgens de huidige planning inderdaad. Maar wat ging je doen als er geen "plus" gekomen was? Had je dan een dag vrij gekregen? Lijkt me dat je dan ook een gewone werkdag ging hebben (pure gok) en dus ook nieuws ging schrijven of iets ging opzoeken. Als je het zo bekijkt is er dus wel 1 werkdag aan nieuws dat er anders wel ging zijn verloren.

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Dat is volgens de huidige planning inderdaad. Maar wat ging je doen als er geen "plus" gekomen was? Had je dan een dag vrij gekregen? Lijkt me dat je dan ook een gewone werkdag ging hebben (pure gok) en dus ook nieuws ging schrijven of iets ging opzoeken. Als je het zo bekijkt is er dus wel 1 werkdag aan nieuws dat er anders wel ging zijn verloren.
Dan had ik vrij gekregen :P

Nee, natuurlijk niet, maar we werken gewoon met een rooster. Twee mensen per dag storten zich op het reguliere nieuws, de rest van de nieuwsredactie (afhankelijk van de dag tussen 2 en 4 mensen), stort zich op andere artikelen. Dat kunnen niet-Plus-artikelen zijn als die van Joris van vanochtend over gasloos, kortere Plus-artikelen zoals ik vandaag en gisteren schreef en langere achtergrondartikelen zoals die van Tijs onlangs over de verkiezingen.

Daarnaast zijn er nog andere zaken te doen, zoals een podcast voorbereiden, maken en produceren, meelezen met artikelen van anderen en zorgen dat zij nuttige feedback krijgen, en natuurlijk nog wat meetings om te overleggen over onderwerpen, planning en dingen die wat verder in de toekomst liggen. Kortom: genoeg te doen :)

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:58
Ik vind dat Arstechnica het goed heeft aangepakt: zeer hoge kwaliteit artikelen die voor iedereen toegankelijk zijn, en een klein aantal leuke bonussen voor mensen die een abonnement hebben om zo de site te steunen.

Zaken (of iig de artikelen die de site net dat extraatje geven) achter een paywall oid stoppen lijkt me eerder een wegjagend effect creëren.

• Mschamp
arnoudwokke schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:40:
[...]

Dan had ik vrij gekregen :P

Nee, natuurlijk niet, maar we werken gewoon met een rooster. Twee mensen per dag storten zich op het reguliere nieuws, de rest van de nieuwsredactie (afhankelijk van de dag tussen 2 en 4 mensen), stort zich op andere artikelen. Dat kunnen niet-Plus-artikelen zijn als die van Joris van vanochtend over gasloos, kortere Plus-artikelen zoals ik vandaag en gisteren schreef en langere achtergrondartikelen zoals die van Tijs onlangs over de verkiezingen.

Daarnaast zijn er nog andere zaken te doen, zoals een podcast voorbereiden, maken en produceren, meelezen met artikelen van anderen en zorgen dat zij nuttige feedback krijgen, en natuurlijk nog wat meetings om te overleggen over onderwerpen, planning en dingen die wat verder in de toekomst liggen. Kortom: genoeg te doen :)
OK, bedankt voor het antwoord wordt zeker geapprecieerd, maar dus: zonder plus had je je tijd gespendeerd aan artikelen/andere content die voor iedereen gratis ter beschikking was. Dus aan het einde van de lijn is er toch minder tijd aan de normale content besteed, dus de gratis content lijdt onder de introductie van plus.

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
OK, bedankt voor het antwoord wordt zeker geapprecieerd, maar dus: zonder plus had je je tijd gespendeerd aan artikelen/andere content die voor iedereen gratis ter beschikking was. Dus aan het einde van de lijn is er toch minder tijd aan de normale content besteed, dus de gratis content lijdt onder de introductie van plus.
Ja, maar nee: die tijd spendeerde ik eerst aan reviews (dat deden Chris en ik met z'n tweeën), maar daarvoor hebben we nu Friso (en Chris dus nog). Die reviews over telefoons blijven gewoon komen en gratis beschikbaar zijn, maar ik maak ze dus niet meer :)

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Mschamp schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:25:
[...]

Die komma blijkt een kenmerk te zijn voor plus artikelen 8)7 :

[...]
Mmm even niet opgelet dus :X
Een kenmerk voor plus. Okay... :?

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

arnoudwokke schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:55:
[...]

Ja, maar nee: die tijd spendeerde ik eerst aan reviews (dat deden Chris en ik met z'n tweeën), maar daarvoor hebben we nu Friso (en Chris dus nog). Die reviews over telefoons blijven gewoon komen en gratis beschikbaar zijn, maar ik maak ze dus niet meer :)
Me dunkt dat die gratis blijven. Dat zijn de publiekstrekkers. Die achter de paywall gooien is je zelf in je voet schieten lijkt mij. ;) Hoewel zo gek is het niet gezien de huidige ontwikkelingen... :|

[Voor 8% gewijzigd door ManiacsHouse op 17-02-2021 19:59]

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
arnoudwokke schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:55:
[...]

Is Friso een nieuw redactielid, die er enkel en alleen bij is gekomen om anderen vrij te maken voor Plus-content? Zo niet, dan blijft @Mschamp z'n punt staan.

The devil is in the details.

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Is Friso een nieuw redactielid, die er enkel en alleen bij is gekomen om anderen vrij te maken voor Plus-content? Zo niet, dan blijft @Mschamp z'n punt staan.
Ja.

Context: Friso zat bij HWI en is meegekomen met de samenvoeging in september - de wijziging om de hele nieuwsredactie niet langer meer reviewtaken te geven is gedaan met het oog op Plus idd :)

[Voor 35% gewijzigd door arnoudwokke op 17-02-2021 20:10]

• Mschamp
arnoudwokke schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:09:
[...]

Ja.

Context: Friso zat bij HWI en is meegekomen met de samenvoeging in september - de wijziging om de hele nieuwsredactie niet langer meer reviewtaken te geven is gedaan met het oog op Plus idd :)
Net eens wat gezocht, en als ik de juiste persoon gevonden heb, heeft hij al artikelen staan sinds 2015:
https://tweakers.net/crew...xPDc6sSlWyMjSoBQA&page=18
Lijkt me toch niet zo een nieuw redactielid, dus mijn punt blijft op zich staan denk ik.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
arnoudwokke schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:09:
[...]

Ja.

Advocaat van de duivel spelend: ja, maar stiekem ook nee, maak ik hier dus eigenlijk uit op? :P

Stel, ter illustratie van het punt:
• Tweakers-redactie was voor de samenvoeging 10 FTE, waarvan alle content (dus 10 FTE aan content) gratis te lezen was.
• HWI gaat samen met Tweakers, en de HWI-redactie, bestaand uit 5 FTE, voegt zich bij de Tweakers-redactie. Wat een totaal van 15 FTE zou opleveren.
• Zonder Plus zou dat 15 FTE aan gratis te lezen content opleveren, maar nu gaat daar x FTE op aan Plus-content.

Zolang je, in mijn voorbeeld, maximaal 5 FTE aan Plus-content spendeert kan ik erin meegaan dat de gratis Tweakers-content er 'niet onder te lijden heeft' (want voorheen had je 10 FTE aan gratis content, en nu ook nog). Maar als die 5 FTE niet op straat zouden komen te staan als Plus niet zou doorgaan, is het sec gezien simpelweg zo dat Plus-content ten koste gaat van gratis content. Of mis ik iets?

edit:
@Mschamp mijn verhaal gaat inderdaad alleen op voor Tweakers-content / mensen die alleen Tweakers bezoeken, heb dat nu toegevoegd :P

[Voor 5% gewijzigd door Hahn op 17-02-2021 20:51]

The devil is in the details.

• Mschamp
Hahn schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:30:
[...]

Advocaat van de duivel spelend: ja, maar stiekem ook nee, maak ik hier dus eigenlijk uit op? :P

Stel, ter illustratie van het punt:
• Tweakers-redactie was voor de samenvoeging 10 FTE, waarvan alle content (dus 10 FTE aan content) gratis te lezen was.
• HWI gaat samen met Tweakers, en de HWI-redactie, bestaand uit 5 FTE, voegt zich bij de Tweakers-redactie. Wat een totaal van 15 FTE zou opleveren.
• Zonder Plus zou dat 15 FTE aan gratis te lezen content opleveren, maar nu gaat daar x FTE op aan Plus-content.

Zolang je, in mijn voorbeeld, maximaal 5 FTE aan Plus-content spendeert kan ik erin meegaan dat de gratis content er 'niet onder te lijden heeft' (want voorheen had je 10 FTE aan gratis content, en nu ook nog). Maar als die 5 FTE niet op straat zouden komen te staan als Plus niet zou doorgaan, is het sec gezien simpelweg zo dat gratis content ten koste gaat van Plus-content. Of mis ik iets?
Perfect uitgelegd. En op zich was het werk voor die 5 FTE bij HWI ook gratis content. OK misschien enkele reviews mogelijk dubbel (hoewel het dan de discussie is of dat negatief is, soms is het goed meerdere testen/visies op iets te hebben). Als je het zo bekijkt is het omzetten van die 5 FTE naar plus dus ook een verlies aan gratis content. Dan zouden ze echt een (in jouw voorbeeld 16e FTE) extra persoon moeten aannemen om te zorgen dat er voor 15 FTE gratis content is en de gratis content er niet onder lijdt.

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Mschamp schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:25:
[...]

Net eens wat gezocht, en als ik de juiste persoon gevonden heb, heeft hij al artikelen staan sinds 2015:
https://tweakers.net/crew...xPDc6sSlWyMjSoBQA&page=18
Lijkt me toch niet zo een nieuw redactielid, dus mijn punt blijft op zich staan denk ik.
Friso had voor zijn werk bij HWI stage gelopen bij ons hihi

• Jerie
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
Oon schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:10:
[...]

Absoluut niet hetzelfde!

LastPass heeft al 2x een bait & switch gedaan.

De eerste was toen ze waren overgenomen door LogMeInc, Inc. De abonnement prijs werd toen verdubbeld, zonder dat daar ook maar iets tegenover stond. Gelukkig was de data te exporteren, anders was sprake van een vendor lock-in (NB: in mijn geval werkte destijds de export functie niet goed met bepaalde tekens).

Bij T.net is wel sprake van een meerwaarde. Immers zijn ze gemerged met redactie HWI (dus overschot redacteuren, waarbij huidige content vrijwel ongemoeid blijft), en de Plus content is uniek. Voorheen waren de magazines eerder met de content, en las je die later op de website (dat is een kleine downgrade, agreed) [1].

De tweede bait & switch is eerst de boel gratis laten werken, om vervolgens een of ander arbitrary onderscheid te maken welke verder geen enkele technische reden heeft. Dat is hetgeen besproken wordt in het artikel.

Ik vind ook hier de vergelijking met T.net zwak. Waarom? Omdat DPG geen private equity is. Ten tweede omdat het juist visionair is om te experimenteren met een model waarbij je niet afhankelijk bent van advertenties en tracking. Ik vind dat moedig want dat advertentie en tracking model ben ik inmiddels klaar mee.

[1] Vergeet ook niet dat de daadwerkelijk arme sloebers die content, net zoals magazines, via bronnen kunnen downloaden. Als jij het echt niet kunt betalen, dan kun je alsnog aan de content komen. Vraag me ook wel af hoe men met account sharing om zal gaan. Vooralsnog ga ik er netjes voor betalen. Ga het wel irritant vinden op m'n werk (daar ben ik nooit ingelogd, onpraktisch).

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True