Ik bedoel niet echt concurrentie.. Maar andere (dag)bladen. Voor 5 euro per maand krijg je toegang tot een hele krant. Daar staat tegenover een tweakers met 1 artikeltje.jelle. schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:40:
[...]
Als je met concurrentie bedoelt: andere betaalde techpublicaties, heb je daar wellicht voorbeelden van? Dan kan ik beter plaatsen waar je op doelt. Kan ook buitenland zijn uiteraard.
Zó de nagel op de kop geslagen. In communicatief opzicht is dit volledig tegen de wand gelopen en ik hoop dat daar achteraf nog wel een keer intern over gesproken gaat worden. Als je een winstgevende hut wilt zijn, moet je dat spelletje ook écht in de vingers hebben.
Ik las gisteren in een goede
en letterlijk vanaf 7 posts later reageert @crisp op posts over abo's.Er is dus niet één aanspreekpunt cq woordvoerder, maar we stemmen wel periodiek met elkaar af. Omdat we hebben gezien dat we de communicatie in dit topic beter hadden kunnen aanpakken, wijzen we nu specifieke personen aan. Dat zijn @Olaf voor opmerkingen/vragen rondom redactie, ik (@jelle..) voor de abonnementen en @Moonsugar voor overkoepelende communityzaken.
Na ja, dat loopt dus volgens mij niet zo lekker - hoe alles gelopen is voelt gewoon niet zo profi aan. Bij zulke veranderingen/projecten moet iemand inderdaad zeggen: "Ik voer de communicatie dan wel delegeer het en niemand anders." - nu voelt het te vrijblijvend en te ongestuurd aan.
Leermomentjes, zou ik zeggen.
Hello. Is it me you're looking for?
Dat liep nog een beetje door elkaar, en er is afgesproken dat ik sowieso nog technische vragen zal beantwoorden indien nodig. De rest is volgens mij nu prima door de plus-focusgroep opgepaktiamerwin schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:58:
[...]
en letterlijk vanaf 7 posts later reageert @crisp op posts over abo's.
Intentionally left blank
Volgens mij haal je hier maandbedragen door elkaar met weekbedragen, maar dan nog is Tweakers duur als je het gaat vergelijken op kwantiteit. De markt van Tweakers is ook erg beperkt.Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:55:
[...]
Ik bedoel niet echt concurrentie.. Maar andere (dag)bladen. Voor 5 euro per maand krijg je toegang tot een hele krant. Daar staat tegenover een tweakers met 1 artikeltje.
[ Voor 4% gewijzigd door ed1703 op 10-02-2021 19:08 ]
Niet echt een inhoudelijk uitgebreide reactie, maar ik ben het wel eens. Waarom zou ik voor een slappe rehash van een ArsTechnica artikel betalen wat ik daar een paar dagen geleden al heb gelezen? Als er nou nog enige aanvulling was in dit artikel.DIKKEHENK schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:29:
vandaag een artikel over een huawei OS. Dat is premium, aldus tweakers. Dat gaat m niet worden heren.
Hoe houden zij hun hoofd boven water? Of zoals hier ook al geopperd: Anandtech. Ars heeft premium abonnementen, maar alle content (die daar sowieso vrij diepgaand is) is sowieso vooralsnog gratis toegankelijk. Persoonlijk zie ik Tweakers meer als een soort nu.nl maar dan met technieuws en soms een interessante reactie onder een artikel (in tegenstelling tot nu.nl). Waarom zou ik betalen voor nu.nl?
V&A is wel waardevol natuurlijk, en ook de pricewatch voegt wat toe aan mijn leven.
https://web.archive.org/w...ws.dsp?Categorie=About+UsHelp!!!! schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:06:
Ik vraag me af hoeveel medewerkers tweakers had in bijv. 2005. Ik denk dat het in de verste verte niet in de buurt komt bij het huidige aantal.
Oftewel minimaal 20 man die zich voorstelt... En dan mis ik volgens mij sowieso al Daniel en Crisp oftewel het is absoluut geen compleet overzicht wat ik daar geef.
En toch als ik alleen al naar het aantal nieuws-items kijk dan zie ik daar nogal wat verschil.
Dan laat ik nog even daar liggen dat er een eigen pricewatch engine gebouwd is afaik. Dat het geen aangekochte forum-software meer is, maar eigen. Oftewel er is een heel dev-team opgezet.
Daarnaast is ook gewoon het sales-apparaat geprofessionaliseerd.
Dus ja, ik denk dat er wel degelijk een boel veranderd is, wat zeker wel een bepaalde mankracht vereist.
Of de wijzigingen het huidige personeelsbestand verantwoorden daar houdt ik mijn mening wijselijk voor me.
Maar in wezen is het ook redelijk irrelevant en offtopic, ik snap het volkomen vanuit t.net gedacht dat ze liever geld proberen op te halen bij hun lezers dan er personeel uit te gooien.
Want dat is waar het anders wel op neerkomt, wie moeten eruit gegooid worden die nu gewoon werkzaam zijn? En tja, met de pageviews die t.net haalt is het gewoon het meest verstandige om het geld eerst bij je users te proberen te halen.
Als je het daarmee niet redt, dan is DPG altijd wel bereid om je personeelsbestand wat op te schonen hoor...
Ik wil niet vervelend doen hoor, maar een startup had ondertussen alweer zijn deuren kunnen sluiten als die zo werkte/communiceerde zoals jullie.jelle. schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:25:
[...]
In die zin lijkt een MVP-aanpak (naar het voorbeeld van veel startups) een stuk geschikter. Ik ben het met je eens dat de motivatie (wat jij noemt de "eerlijk toegeven"-methode) daarin een hele belangrijke rol speelt.
Ik bedoel ik denk nog steeds dat dit weekend de hele boel ontploft was als crisp er niet even vrijwillig als totaal-niet betrokken deelnemer tussen was gesprongen om de boel te sussen.
Je kan simpelweg niet een extreem gevoelig artikel als een amd-ryzen rustig op zaterdag inplannen om dan vrijdagmiddag maar de deur te sluiten en maandag te zien wat er overgebleven is als het hele plus al een gevoelig onderwerp is.
En dan praat ik maar niet over alles voor het weekend.
Voor wat jullie willen (een bestaande inkomstenbron vergroten) is een MVP aanpak echt totaal 100% ongeschikt, aangezien het MVP dan je bestaande product is alleen moet de klant dan maar simpelweg even meer betalen.
Maar als jij het zo zegt, dan wordt voor mij wel een heleboel van de hele chaos duidelijk. Dan snap ik ook waarom niemand snapte wat Premium/Plus nou zou inhouden, puur omdat het MVP het bestaande product is. Het MVP is geen daadwerkelijk verdiepend artikel, het is gewoon een bestaand artikel.
Kijk, wat gebeurt is is gebeurt. Maar ik vind de aanpak niet zoals een startup/MVP zou doen. Nog even daargelaten dat een MVP hier totaal niet voor geschikt is.
Maar zoals ik zeg, het verklaart wel wmb een heleboel van wat er gebeurt is. En ik ben blij dat jullie het nu anders/beter aanpakken.
Mwah, ik zou oppassen met crisp, ik denk dat hij zo ongeveer bijna single-handed dit topic gered heeft door in het weekend te gaan reageren op een manier die goed valt bij de community.iamerwin schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:58:
[...]
en letterlijk vanaf 7 posts later reageert @crisp op posts over abo's.
Na ja, dat loopt dus volgens mij niet zo lekker - hoe alles gelopen is voelt gewoon niet zo profi aan.
Als hij er niet was geweest :
- Had er of niemand gereageerd en was imho het topic ontploft.
- Hadden eerdere onderdelen van het probleem gereageerd en was imho het topic ontploft.
wat?? Ze hebben de rechten van react gekocht en daarmee een fork begonnen. In de basis is daar niks eigen aan. Behoudens alle aanpassingen van de afgelopen jarenGomez12 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:11:
[...]
Dat het geen aangekochte forum-software meer is, maar eigen.
Gek genoeg hebben ze deze bij de kranten al jaren geleden gecentraliseerd omdat het zot is dat elk merk zijn eigen sales heeft........Daarnaast is ook gewoon het sales-apparaat geprofessionaliseerd.
Voordat we de rechten hebben afgekocht waren we ook al de grootste contributor aan de React forumsoftware1x3xc-12 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:38:
[...]
wat?? Ze hebben de rechten van react gekocht en daarmee een fork begonnen. In de basis is daar niks eigen aan. Behoudens alle aanpassingen van de afgelopen jaren
Intentionally left blank
Ik begrijp dat dit het referentiekader is maar dit is wel een beetje appels met peren vergelijken. Kranten en tijdschriften maken nagenoeg al hun content sowieso al voor een betaalde (print)publicatie. Bovendien werken veel titels met een forse introductiekorting. Het maand/verlengtarief van NRC is bijvoorbeeld €19 per maand, dat van de Volkskrant bijna €12. Neem je een IT-magazine als c't, met grofweg 30-40 diepgaande artikelen per uitgave, dan betaal je bij een jaarabonnement €5 per uitgave. Dat is hetzelfde tarief als Tweakers Plus.Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:55:
[...]
Ik bedoel niet echt concurrentie.. Maar andere (dag)bladen. Voor 5 euro per maand krijg je toegang tot een hele krant. Daar staat tegenover een tweakers met 1 artikeltje.
Dat zouden jullie ook kunnen doen toch? Bijvoorbeeld Tweakers preminumartikelen featuren in andere betaalde DPG publicaties? Bijvoorbeeld tegen betaling, of met wat kruisbestuiving waardoor er ook wat interessants hierheen komt? Geen idee hoe dat er precies uitziet, maar je zou bijvoorbeeld kunnen kijken hoe Nieuwsuur en lokale omroepen ook bij de NOS aan bod komen.jelle. schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:26:
[...]
Ik begrijp dat dit het referentiekader is maar dit is wel een beetje appels met peren vergelijken. Kranten en tijdschriften maken nagenoeg al hun content sowieso al voor een betaalde (print)publicatie.
De NYT (alleen online zonder extra's) is zonder korting 8 euro per vier weken (eerste jaar 3, voor studenten en docenten zelfs maar 2). Ja ze hebben schaalvoordeel, maar waarom zou de klant daar de dupe van moeten worden (of anders gezegd: waarom meer betalen voor een minder product)? Datzelfde geldt denk ik voor de andere Nederlandse kranten, je betaalt gewoon extra omdat het Nederlandse publiek kleiner is (veel meer Engelstalige klanten dan Nederlandstalige).Bovendien werken veel titels met een forse introductiekorting. Het maand/verlengtarief van NRC is bijvoorbeeld €19 per maand, dat van de Volkskrant bijna €12. Neem je een IT-magazine als c't, met grofweg 30-40 diepgaande artikelen per uitgave, dan betaal je bij een jaarabonnement €5 per uitgave. Dat is hetzelfde tarief als Tweakers Plus.
Elke medewerker heeft een DPG e-mailadres. Zo'n @tweakers.net of @hardware.info e-mailadres kan je erbij krijgen, maar is optioneel. Dus ja, je zal binnen Tweakers zeker mensen tegenkomen zonder @tweakers.net adres.Grvy schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:47:
Juist.. ik was even vergeten je mag geen mening hebben over iets zonder dat meteen te moeten verantwoorden.
Ik zeg toch ook dat ik het veel vind op basis van mijn eigen viewpoint? of niet dan?
Het was dan ook meer een vraag "zijn de mensen met alleen een dpg adres ook in dienst?" met daarbij een eerste constatering op basis van gevoel. Niks meer of minder.
Verwijderd
Met dien verstande dat (in ieder geval in de Duitse editie) de artikelen goed geredigeerd zijn en ik slechts zelden een taalkundige of inhoudelijke fout zie. Dat niveau bereikt Tweakers lang niet.jelle. schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:26:
Neem je een IT-magazine als c't, met grofweg 30-40 diepgaande artikelen per uitgave, dan betaal je bij een jaarabonnement €5 per uitgave. Dat is hetzelfde tarief als Tweakers Plus.
Alle marketing/sales/business types oh en ook een PW persoon hebben een dpg adres. Dus eigenlijk al datgene waar geld/exposure/whatever gegenereerd kan worden en die (aanname) net wat meer vinger in de pap hebben vallen direct onder DPG. En waarschijnlijk bestieren die niet alleen de marketing/sales/business bij Tweakers. Maar tis wel duidelijk waar DPG sowieso aan de touwtjes trektGrvy schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:43:
[...]
Ik -hoop- echt dat niet al die mensen bij Tweakers in dienst zijn toch? sommige hebben ook alleen een dpg media adres.
Hoe dan ook; vanaf een afstandje gezien lijkt het echt veels teveel voor wat Tweakers eigenlijk is..
Dat is toch zeker niet het geval. Iedereen krijgt een DPG emailadres - ik heb er ook een - vanwege zaken als inloggen op het intranet, toegang tot GSuite etcetera. Dat heeft dus niets te maken met wel of niet direct onder DPG vallen.ManiacsHouse schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:52:
[...]
Alle marketing/sales/business types oh en ook een PW persoon hebben een dpg adres. Dus eigenlijk al datgene waar geld/exposure/whatever gegenereerd kan worden en die (aanname) net wat meer vinger in de pap hebben vallen direct onder DPG. En waarschijnlijk bestieren die niet alleen de marketing/sales/business bij Tweakers. Maar tis wel duidelijk waar DPG sowieso aan de touwtjes trekt![]()
Je ziet wel dat degenen bij ons die de zakelijke contacten verzorgen vaker het DPG emailadres gebruiken. Ook nieuwe werknemers houden het meestal bij het DPG adres om verwarring en dubbele mailboxen e.d. te voorkomen.
Intentionally left blank
Tuurlijk, dat weet ik (ik tag hem effe, want hij reageerde ook op mijn post @crispGomez12 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:11:
[...]
Mwah, ik zou oppassen met crisp, ik denk dat hij zo ongeveer bijna single-handed dit topic gered heeft door in het weekend te gaan reageren op een manier die goed valt bij de community.
Het gaat me helemaal niet om crisp persoonlijk, maar om wat er gebeurt en wat de uitstraling naar buiten kan zijn.
nu ben ik wel rechtlijnig in zulke dingen hoor, maar ik denk oprecht dat nu even een streep zetten en met strak aangetrokken teugels verder gaan, om die eventueel later wat te laten vieren, best een goed idee is
Ik kom zo snel niemand tegen die zegt dat het maar eens gedaan moet zijn met de reacties van mensen zonder abonnement. Als zo'n verbindend element van gelijkwaardigheid nagenoeg unaniem leeft in een community, hoe kom je dan met een plan als het volgende:jelle. schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:29:
[...]
Dat kan en we beseffen ons ook dat deze abonnementen niet voor iedereen geschikt zijn vanwege verschillende behoeftes.
[...]
De feedback in dit topic (en via andere kanalen) nemen we serieus en blijven we serieus nemen. Maar dat betekent niet dat we kunnen voldoen aan elke wens of suggestie die wordt gedaan.
Is hier een bron van of zo, welke vraagstelling heeft geleid tot deze uitkomst en welke verschillende opties er waren? Je gaat bijna denken dat de andere opties waren "geheel stoppen met Tweakers" en "alleen nog fysieke toegang als Elite abonnementhouder".Reacties - De reacties onder Plus-artikelen zullen alleen beschikbaar zijn voor abonnees of gebruikers die een van hun gratis artikelen lezen. Hier waren vragen over van communityleden. We hebben de verschillende opties op het forum benoemd en daar feedback over gevraagd, met deze uitkomst als resultaat.
Ik snap er maar weinig van, waarom straks heel veel mensen niet meer mee mogen doen onder Plus artikelen. De waarde van de Plus propositie verdampt zonder toegevoegde waarde van reacties, bovendien is vandaag dat effect gemaskeerd omdat iedereen nog toegang heeft. Geen fijn vooruitzicht om straks eerst te moeten betalen en dan achteraf ook nog te merken dat de reacties haast uitgestorven zijn onder Plus artikelen... ga daar graag toch nog eens terug naar de tekentafel Tweakers. Want de community ís de propositie.
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
Hey Oru,
Klopt helemaal dat reacties onder de artikelen grote waarde hebben: van het verbeteren van fouten tot aan essentiële toevoegingen en leerzame discussies onder het artikel waaruit je soms meer leert dan het artikel zelf. Tweakers ontkent dat belang ook zeker niet, ze hadden daarvoor zelfs een topic geopend om aans ons te vragen hoe dat het beste tot z'n recht kan komen als die artikelen en dus de reacties niet meer voor iedereen toegankelijk zijn. Helaas was de response niet super groot en zitten er toch veel haken en ogen aan. Probeer je post eens hier te posten, wie weet!
Geef je feedback over reacties onder Premium-artikelen
Het is best lastig op een goede manier op te lossen, maar eens dat de gekozen oplossing niet ideaal is maar de andere alternatieven ook niet. Dus ik snap de keuze wel. Kunnen reageren/lezen zonder het artikel zelf te zien is ook niet echt verstandig.
Je gaat sowieso wel een aantal Plus-artikelen gratis te lezen krijgen per maand, dus ik neem aan dat je dan zoals altijd gewoon de reacties ziet en kunt meedoen aan de discussie ook al ben je geen member bij je gratis items, @Moonsugar
Klopt helemaal dat reacties onder de artikelen grote waarde hebben: van het verbeteren van fouten tot aan essentiële toevoegingen en leerzame discussies onder het artikel waaruit je soms meer leert dan het artikel zelf. Tweakers ontkent dat belang ook zeker niet, ze hadden daarvoor zelfs een topic geopend om aans ons te vragen hoe dat het beste tot z'n recht kan komen als die artikelen en dus de reacties niet meer voor iedereen toegankelijk zijn. Helaas was de response niet super groot en zitten er toch veel haken en ogen aan. Probeer je post eens hier te posten, wie weet!
Geef je feedback over reacties onder Premium-artikelen
Het is best lastig op een goede manier op te lossen, maar eens dat de gekozen oplossing niet ideaal is maar de andere alternatieven ook niet. Dus ik snap de keuze wel. Kunnen reageren/lezen zonder het artikel zelf te zien is ook niet echt verstandig.
Je gaat sowieso wel een aantal Plus-artikelen gratis te lezen krijgen per maand, dus ik neem aan dat je dan zoals altijd gewoon de reacties ziet en kunt meedoen aan de discussie ook al ben je geen member bij je gratis items, @Moonsugar
[ Voor 20% gewijzigd door CyberMania op 11-02-2021 06:35 ]
Tja, als straks een flink aantal comments onder de artikelen zo goed als verdwijnt (want daar ben je zo doorheen), dan zorgt dat nog eens extra voor onaantekkelijkheid van het plus-abonnement natuurlijk. Want wie gaat er nu een abonnement nemen op plusartikelen waar nauwelijks reacties onder staan?CyberMania schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 06:22:
Het punt is dat tweakers jarenlang de community als grote toevoeging heeft gezien en nog steeds ziet (want de kennis groeit alleen maar) en dat zorgt nu voor problemen om dit zonder schade door te voeren.
Iets met kwaal/middel en medicijn.
[ Voor 9% gewijzigd door ed1703 op 11-02-2021 07:58 ]
Het staat eigenlijk al in de quote vermeld.CyberMania schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 06:22:
Simplistisch gezegd, als je het artikel kan lezen kan je reageren. Kan je het artikel niet lezen dan kan je er ook niet op reageren.Hoe gaat het werken met de reacties onder Plus-artikelen?
De reacties onder Plus-artikelen zullen alleen beschikbaar zijn voor abonnees of gebruikers die een van hun gratis artikelen lezen. Hier waren vragen over van communityleden. We hebben de verschillende opties op het forum benoemd en daar feedback over gevraagd, met deze uitkomst als resultaat.
Interessant idee. Contentsyndicatie (zoals dat met een mooi woord heet) is echter een stuk complexer dan misschien op het eerste gezicht lijkt. Dat is nog even los van de vraag of er binnen het DPG-netwerk überhaupt behoefte is Tweakers-achtige artikelen. Het is natuurlijk niet voor niks dat Tweakers een specifieke doelgroep/niche bedient. Voor nieuwsmedia als Nieuwsuur, NOS en lokale omroepen is dit een stuk logischer. Hetzelfde geldt voor AD en de regionale titels (zoals de Gelderlander, Eindhovens Dagblad etc).Verwijderd1 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:35:
Dat zouden jullie ook kunnen doen toch? Bijvoorbeeld Tweakers preminumartikelen featuren in andere betaalde DPG publicaties? Bijvoorbeeld tegen betaling, of met wat kruisbestuiving waardoor er ook wat interessants hierheen komt? Geen idee hoe dat er precies uitziet, maar je zou bijvoorbeeld kunnen kijken hoe Nieuwsuur en lokale omroepen ook bij de NOS aan bod komen.
Ik denk niet dat je dit moet zien als dat de klant ergens de dupe van wordt. Het gaat uiteindelijk om welke prijs gevraagd moet worden om rendabel te kunnen zijn. Bij de NYT is de schaal totaal anders zoals je al zegt en dat is ook een van de weinige partijen die zó een groot succes boekt met digitale abonnementen.De NYT (alleen online zonder extra's) is zonder korting 8 euro per vier weken (eerste jaar 3, voor studenten en docenten zelfs maar 2). Ja ze hebben schaalvoordeel, maar waarom zou de klant daar de dupe van moeten worden (of anders gezegd: waarom meer betalen voor een minder product)? Datzelfde geldt denk ik voor de andere Nederlandse kranten, je betaalt gewoon extra omdat het Nederlandse publiek kleiner is (veel meer Engelstalige klanten dan Nederlandstalige).
Beter dan CyberMania in "Het grote Tweakers Plus topic" had ik het eigenlijk niet kunnen verwoorden. Voor verdere inhoudelijke discussie over vragen daarover is het inderdaad slim om verder te gaan in het betreffende topic: Geef je feedback over reacties onder Premium-artikelen.OruBLMsFrl schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 02:17:
Is hier een bron van of zo, welke vraagstelling heeft geleid tot deze uitkomst en welke verschillende opties er waren?
Klopt! Een gratis artikel dat je gelezen hebt, blijft daarna ook toegankelijk om bijvoorbeeld terug te lezen, inclusief reacties.CyberMania schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 06:22:
Verwijderd
Wat is het percentage van de unieke bezoekers dat een abonnement moet nemen?jelle. schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:42:
Een van de doelstellingen is dat uiteindelijk 10% van de totale omzet uit abonnementen moet komen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2021 10:03 ]
Het gebeurt zeker al dat bij andere DPG uitgaven reclame gemaakt wordt voor Tweakers door artikelen over te nemen en te linken naar de pricewatch.jelle. schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:00:
[...]
Interessant idee. Contentsyndicatie (zoals dat met een mooi woord heet) is echter een stuk complexer dan misschien op het eerste gezicht lijkt. Dat is nog even los van de vraag of er binnen het DPG-netwerk überhaupt behoefte is Tweakers-achtige artikelen. Het is natuurlijk niet voor niks dat Tweakers een specifieke doelgroep/niche bedient. Voor nieuwsmedia als Nieuwsuur, NOS en lokale omroepen is dit een stuk logischer. Hetzelfde geldt voor AD en de regionale titels (zoals de Gelderlander, Eindhovens Dagblad etc).
https://www.hln.be/mijn-g...-de-uitblinkers~a5fea00c/
https://www.hln.be/zoeken?query=tweakers
(Ja, ook vol met de hatelijke "+ artikelen", nog niet bij artikelen van Tweakers)
Het is natuurlijk niet zo dat met ~20+ man er in de afgelopen 15jaar niks verbeterd/gemoderniseerd zou zijn.Gomez12 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:11:
[...]
https://web.archive.org/w...ws.dsp?Categorie=About+Us
Oftewel minimaal 20 man die zich voorstelt... En dan mis ik volgens mij sowieso al Daniel en Crisp oftewel het is absoluut geen compleet overzicht wat ik daar geef.
En toch als ik alleen al naar het aantal nieuws-items kijk dan zie ik daar nogal wat verschil.
Dan laat ik nog even daar liggen dat er een eigen pricewatch engine gebouwd is afaik. Dat het geen aangekochte forum-software meer is, maar eigen. Oftewel er is een heel dev-team opgezet.
Daarnaast is ook gewoon het sales-apparaat geprofessionaliseerd.
Dus ja, ik denk dat er wel degelijk een boel veranderd is, wat zeker wel een bepaalde mankracht vereist.
Of de wijzigingen het huidige personeelsbestand verantwoorden daar houdt ik mijn mening wijselijk voor me.
Maar in wezen is het ook redelijk irrelevant en offtopic, ik snap het volkomen vanuit t.net gedacht dat ze liever geld proberen op te halen bij hun lezers dan er personeel uit te gooien.
Want dat is waar het anders wel op neerkomt, wie moeten eruit gegooid worden die nu gewoon werkzaam zijn? En tja, met de pageviews die t.net haalt is het gewoon het meest verstandige om het geld eerst bij je users te proberen te halen.
Als je het daarmee niet redt, dan is DPG altijd wel bereid om je personeelsbestand wat op te schonen hoor...
Als ik het gebodene vergelijk met nu zie ik in de basis qua functionaliteit weinig verschil. Nieuws, reviews, forum, PW en V&A. Om die basis te bieden zelfs met verbeteringen om bezoekersgroei en traffic aan te kunnen lijkt het me erg sterk dat er zoveel werknemers nodig zijn (~3x zoveel).
Als ik dan het aantal FTE en de functies van die ~65+ werknemers bekijk dan denk ik dat T erg ruim in zijn jasje lijkt te zitten voor wat er geboden wordt.
Onder de streep zijn er kosten en omzet. Hoe meer kosten hoe meer omzet nodig is om de gewenste return te halen.
Uiteindelijk moet die omzet linksom of rechtsom wel door de gebruikers betaald worden.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat nog weer onderliggende topic gaat enkel in op wat te doen als er eenmaal Premium/Plus artikelen zijn. Geeft ook aan dat het een probleem wordt, wordt regelmatig gezegd dan maar misschien helemaal geen reacties meer onder Plus artikel, geeft al aan hoe ernstig dit is. Duidelijk hoe wordt afgesloten:jelle. schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:00:
[...]
Beter dan CyberMania in "Het grote Tweakers Plus topic" had ik het eigenlijk niet kunnen verwoorden. Voor verdere inhoudelijke discussie over vragen daarover is het inderdaad slim om verder te gaan in het betreffende topic: Geef je feedback over reacties onder Premium-artikelen.
[...]
"Als de afweging inderdaad zo uitvalt dat reacties noodzakelijk zijn om kwalitatief hoogwaardige artikelen te kunnen bieden, dan moet je je eigenlijk afvragen of de content die wordt geproduceerd op zichzelf überhaupt wel geld waard is."
Ik zie ook hier niemand die naar zo'n model wil. Artikelen na weken vrijgeven blijft ook mosterd na de maaltijd, dan zijn de oude reacties al geweest en hebben de abonneehouders geen logische aanleiding om nog terug te komen. Ik blijf zeggen dan maar het supporter abo naar € 4-5 in de maand, iedereen alle content, als community reageren.
Mogelijk, maar wat is de relevantie daarvan?Help!!!! schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:36:
[...]
Als ik dan het aantal FTE en de functies van die ~65+ werknemers bekijk dan denk ik dat T erg ruim in zijn jasje lijkt te zitten voor wat er geboden wordt.
Ik bedoel nu zegt DPG simpelweg direct of indirect "Jullie moeten meer geld in het laatje brengen".
En daarvoor kan T.net dus mensen ontslaan, of het geld bij de users proberen los te krijgen.
Als jij t.net was waarvoor zou jij dan in 1e instantie kiezen?
Ik zou in ieder geval niet als eerste proberen om maar collega's te gaan ontslaan.
Het probleem is dat het doel niet plus is.OruBLMsFrl schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:44:
[...]
Dat nog weer onderliggende topic gaat enkel in op wat te doen als er eenmaal Premium/Plus artikelen zijn. Geeft ook aan dat het een probleem wordt, wordt regelmatig gezegd dan maar misschien helemaal geen reacties meer onder Plus artikel, geeft al aan hoe ernstig dit is. Duidelijk hoe wordt afgesloten:
...
Ik blijf zeggen dan maar het supporter abo naar € 4-5 in de maand, iedereen alle content, als community reageren.
Het doel is simpelweg een hele hoop meer geld naar binnen te gaan halen.
Plus is hierbij een/het middel.
Met enkel supporter abo's a 4 a 5 euro per maand ga je het doel simpelweg bij lange na niet halen.
Of je het met plus wel gaat halen is nog maar de vraag, maar het is een betere poging dan enkel meer geld aan je community vragen.
Met plus proberen ze meer geld te vragen voor meer content.
Terwijl jouw suggestie is meer geld te vragen voor dezelfde content.
Ik kan wel voorspellen welke meer geld zal ophalen (alleen vraag ik me af of het genoeg is voor het doel maar dat is aan de boekhouders)
Niets, afgezien van het feit of het misschien klopt, gaat het voor de klant om het product die men krijgt.Gomez12 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:05:
[...]
Mogelijk, maar wat is de relevantie daarvan?
Het is natuurlijk voor de klant niet zo relevant met hoeveel man aan personeel dit gebeurt.
Je gaat ook niet aan Ziggo bij elke prijsverhoging een lijstje met personeelsleden vragen en daar je bedenkingen bij uiten.
Ik vind alleen wel dat je ter discussie mag stellen of die content van voldoende kwaliteit is, waarbij ikzelf van mening ben dat dit nu niet zo is. Dat men er nu vanuit gaat dat meer content bieden en ook meer uitdieping er voor zal zorgen dat men een abonnement gaat afsluiten, is dat toch wel een zeer bedenkelijke aanname. Als ik kijk naar het geheel wat tweakers is en de views op Youtube vergelijk met bijvoorbeeld een Bright, die het gewoon veel beter doet.Met plus proberen ze meer geld te vragen voor meer content.
Men verwijt hier vanuit tweakers vaak dat wij ons in dit topic veel te veel focussen op Premium/Plus en niet kijken naar het geheel, maar misschien kan tweakers het ook eens omkeren en er vanuit een klantvisie eens gekeken gaat worden naar de algemene kwaliteit van de content die men aanlevert.
Als daar iets mis mee is en ik wil zeker niet zeggen dat de kwaliteit nu zeer slecht is, maar meer aanleveren en dieper op materie in gaan wil nog niet zeggen dat het dan beter is, troep met 4 regels of 44 regels is en blijft troep.
[ Voor 8% gewijzigd door ed1703 op 11-02-2021 13:42 ]
Daar doen we geen uitspraken over. Lijkt me ook niet zo relevant verder voor de discussie, zelfde geldt voor hoeveel mensen er bij Tweakers werkten en tegenwoordig werkenVerwijderd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:02:
Wat is het percentage van de unieke bezoekers dat een abonnement moet nemen?
Google: Tweakers is met meer dan 3,5 miljoen unieke bezoekers [...]Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:02:
[...]
Wat is het percentage van de unieke bezoekers dat een abonnement moet nemen?
Doel: minimaal 5k abonnementen
5K / 3.5M => 0.14 procent. Ofwel iets meer dan 1 op de duizend.
En een klein vraagje over karma, je kan dus veel verdienen als je plust en mint op de site, maar je bijdrage is meer tekst toch?, en als je daar geen plus op krijgt heb je geen karma, Maar je helpt wel mee, Zit ik dan met 40k karma, en het had er wel dik 100k kunnen zijn als ik plus en min, (of zit ik mis, en telt dat modereren niet zo erg veel mee)
vind het zo oneerlijk dat dan door veel te posten zonder karma te krijgen, dan niet mee kan tellen al die jaren.
Wordt daar nog iets anders naar gekeken?(mbt karma voor korting)
vind het zo oneerlijk dat dan door veel te posten zonder karma te krijgen, dan niet mee kan tellen al die jaren.
Wordt daar nog iets anders naar gekeken?(mbt karma voor korting)
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
In de regel verdien je juist meer karma aan reageren dan aan modereren, waarbij postieve moderaties op jouw reacties uiteraard wel weer extra karma voor jou opleveren. Daar waar nodig tunen we die balans om tot een zo goed mogeljike effort/reward-verhouding te komen. In het kader van de karmakorting zijn we dat op dit moment ook nog een keer kritisch aan het bekijken.Mel33 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:38:
En een klein vraagje over karma, je kan dus veel verdienen als je plust en mint op de site, maar je bijdrage is meer tekst toch?, en als je daar geen plus op krijgt heb je geen karma, Maar je helpt wel mee, Zit ik dan met 40k karma, en het had er wel dik 100k kunnen zijn als ik plus en min, (of zit ik mis, en telt dat modereren niet zo erg veel mee)
Word daar nog iets anders naar gekeken?
(ik heb overigens bijna al mijn karma uit frontpagereacties en forumposts
[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 11-02-2021 15:11 ]
Intentionally left blank
Top, helder, dankje.crisp schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:44:
[...]
Ik de regel verdien je juist meer karma aan reageren dan aan modereren, waarbij postieve moderaties op jouw reacties uiteraard wel weer extra karma voor jou opleveren. Daar waar nodig tunen we die balans om tot een zo goed mogeljike effort/reward-verhouding te komen. In het kader van de karmakorting zijn we dat op dit moment ook nog een keer kritisch aan het bekijken.
Edit
Ja want ook slechte ongewilde posts dragen bij. (hele slechte/trollige posts zelfs soms meer posts/views tot gevolg,)
Ha dito, met op het FP qua karma verdient.
[ Voor 19% gewijzigd door Mel33 op 11-02-2021 15:01 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verwijderd
maar niet iedere unieke gebruiker is ook echt een unieke gebruiker. dus zeg 1 op de 400. Hoeveel apparaten heb jij gebruikt om naar tweakers te gaan afgelopen jaar.12_0_13 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:10:
[...]
Google: Tweakers is met meer dan 3,5 miljoen unieke bezoekers [...]
2 laptops, smartphone, ipad.Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:24:
[...]
maar niet iedere unieke gebruiker is ook echt een unieke gebruiker. dus zeg 1 op de 400. Hoeveel apparaten heb jij gebruikt om naar tweakers te gaan afgelopen jaar.
Hoeveel van die gebruikers maken echt actief gebruik van de FP? Ik ken er genoeg die rechtstreeks naar GoT gaan.
Na een aantal Plus artikelen gelezen te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat de vraagstelling niet helemaal werkt.
Namelijk: "Zou je voor dit soort artikelen een abonnement af sluiten".
Antwoord: Nee.
Omdat?: Omdat ik Tweakers niet frequent genoeg bezoek voor dit soort content, maar ook omdat ik geen inzicht heb in frequentie van interessante artikelen of welke prijs men ervoor vraagt.
Maar het artikel reviews: Het Interplanetary File System: opslag voor decentraal web krijgt tr... was wel het eerste artikel waar de volgende vraag een JA was geweest (als jullie die zouden stellen).
Namelijk: "Zou je voor dit artikel willen betalen?"
Antwoord: Ja.
Kortom: ik merk dat een deel van mijn Nee eigenlijk voorkomt uit de betalingsvorm, namelijk abonnement.
Namelijk: "Zou je voor dit soort artikelen een abonnement af sluiten".
Antwoord: Nee.
Omdat?: Omdat ik Tweakers niet frequent genoeg bezoek voor dit soort content, maar ook omdat ik geen inzicht heb in frequentie van interessante artikelen of welke prijs men ervoor vraagt.
Maar het artikel reviews: Het Interplanetary File System: opslag voor decentraal web krijgt tr... was wel het eerste artikel waar de volgende vraag een JA was geweest (als jullie die zouden stellen).
Kortom: ik merk dat een deel van mijn Nee eigenlijk voorkomt uit de betalingsvorm, namelijk abonnement.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Betalen per artikel is nergens een groot succes, dus de verwachting dat tweakers hier ooit mee zal komen lijkt mij niet heel erg groot.kalizec schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:05:
Dat zou ik toch niet zo willen zeggen, alleen het concept van gering betalen voor geringe content dat is nergens een groot succes.ed1703 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:43:
[...]
Betalen per artikel is nergens een groot succes, dus de verwachting dat tweakers hier ooit mee zal komen lijkt mij niet heel erg groot.
Ik heb genoeg plekken waar ik vaak genoeg 5+ dollar moet betalen voor een artikel, alleen dat zijn dan geen hap-snack artikelen die je in 10 minuten doorleest.
Kijk, in principe is elke betaling onder de 2 euro geen succes, omdat de overhead er gewoon te groot op is.
En evenredig denk ik dat er geen bedrag te hoog is voor een artikel, zolang de kwaliteit maar het geld evenaart.
Kijk ik bijv naar dat IPFS-artikel, tja dan zou ik dat opzich wel 50 cent oid waard vinden, maar niet veel meer.
Puur omdat het slechts een inleiding is, vind ik het interessant dan moet ik alsnog gaan googlen naar de technische diepgang en tegelijkertijd moet ik ook alsnog gaan googlen naar een juridisch introductie-artikel, want de wettelijke voor- en nadelen zijn in dit artikel nog niet eens benoemt.
Alleen tja, 50 cent overmaken dat kost waarschijnlijk al 25 cent transactiekosten, daarom werkt dat niet.
T.net is gewoon niet het platform waar je echte zware stukken kan verkopen voor 5+ euro.
Misschien dat het wel een idee voor de toekomst is om daar mogelijkheden voor te gaan bieden, dus bijv iemand uit de community zou een echt uitgebreid artikel kunnen schrijven, die kan dit aan t.net verkopen voor 1000 a 2000 euro, waarna t.net het weer te koop aanbied voor 5 euro oid op hun website (en/of gratis voor plus)
Ander punt wat ik wel mis bij de plus artikelen is een bronnen / referentielijstje onderaan. Het hele systeem van linkjes door de tekst heen vind ik wel werken bij nieuwsberichten, maar juist bij een plus-artikel als ik dan meer info wil hebben heb ik gewoon het liefste een lijstje van links genoemd in het artikel zoals wikipedia dat zo ongeveer doet.
Dan heb je gewoon een overzichtelijk lijstje en kan je zelf de waarde inschatten van de links ipv dat je maar over elk blauw woordje moet gaan hoveren om te zien waar dat naartoe gaat en of het wel zinnig is om erop te klikken.
Dit lijstje kan ook gewoon automatisch gegenereerd worden adhv de a-hrefs, het hoeft niet iets te zijn wat een redacteur zelf erin hoeft te zetten. Zolang het maar wel de host zichtbaar maakt naast de titel.
Maar dit zal ook mede komen, doordat ik wat plus is slechts zie als een introductie. Waarbij als het mijn interesse wekt ik bijna altijd meer info wil en dat is nu net niet handig genoeg.
Dat was niet zozeer mijn suggestie. Er zijn nu al best wat plus artikelen geweest, en vaak staan ook daar een paar +2 en +3 reacties onder met bronvermelding, duiding, wat het oorsponkelijke plus artikel enorm verrijkt. In mijn visie zal het huidige plus concept meer geld gaan vragen voor steeds minder content als door paywalling die waardevolle reacties minder en minder worden. Als mensen eenmaal afhaken en het elders zoeken, krijg ze dan nog maar eens terug. En nieuwe leden? Veel met weinig tijd voorspel ik, modereren zal er vermoedelijk het meest onder lijden, en je hebt nu al problemen met -1 moderaties soms. Dat moet beter, niet slechter.Gomez12 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:05:
[...]
Met plus proberen ze meer geld te vragen voor meer content.
Terwijl jouw suggestie is meer geld te vragen voor dezelfde content.
Ik kan wel voorspellen welke meer geld zal ophalen (alleen vraag ik me af of het genoeg is voor het doel maar dat is aan de boekhouders)
Het bedrag is ook nooit beïnvloedbaar geweest. Je kon bij het supporter abonnement geen bedrag invullen. Je kon bij Hero toen niet kiezen om papierverspilling tegen te gaan en enkel digitaal te lezen, en een normale winkans kiezen tegenover mensen met een kleinere portemonnee. Het was, is en blijft zoals nu voorgesteld compleet one-size-fits all, oude commerciële modellen. Er zijn 3 opties, waarvan 90% 'puur toevallig' de middelste gaat nemen. Je mag 3 keer zoveel betalen voor een persoonlijke VIP Elite status, maar niemand anders wordt daar beter van. Standaard marketing model.
Stel dan toch even voor, het "niet omdat het moet, maar omdat het kan" abonnement. Het ene abonnement dat alle andere abonnementen overbodig maakt. Begint al vanaf 0 euro per maand, en daarvoor krijg je dan ook helemaal niets. Alle keuzes vrij te maken.
- Advertentie vrij: 4 euro per maand
- Enkel Hero voordelen: 1 euro per maand
- Hero+Elite voordelen: 15 euro per maand
- Meer Community: voor elke 2 euro per maand extra doneer je steeds weer toegang tot Plus artikelen en reacties aan karma topscoorders in onze community, die elke voorliggende periode het meest positief bijgedragen hebben met reacties en moderaties. Zo maak je Tweakers voor iedereen, en daarmee ook jezelf, een nog fijnere plek.
Maak er een mooie pagina van, de Tweakers Plus ereleden van deze nieuwe periode zijn: "...". Al komen we maar tot 100 keer het Sociaal Overpriced Community Investering Abonnement (abo SOCIA), dan heb je toch al weer even gemiddeld de top 200 non-Plus reageerders en modders aan boord bij alle plus artikelen. Voelen die zich terecht, volwaardig en aantoonbaar gewaardeerd lid van de community. Transparantie is alles, net als bij verlotingen. Zo'n pagina die laat zien hoeveel community leden binnen boord gehouden worden door donaties is daarbij noodzakelijk, net als via ieders profielpagina inzage in welke positie je zelf hebt gehaald de laatste periode.
Genoeg mensen, waarvan veel jonge Tweakers, kunnen of zullen echt maar nul euro mogen commiteren, géén betaalinfo. Korting heeft die doelgroep niets aan, maar bij een geautomatiseerd buy-one gift-oneN model hebben die zeker wel baat, dan is er opeens kans om volledig mee te doen inclusief Plus en doe je het ook echt ergens voor.
Ik betaal dan inderdaad liever wat meer voor zoiets of zelfs maar de stand van vandaag, dan dat ik meer ga betalen voor steeds minder community.
Het nadeel is dat je niets verandert aan de abbo's, alleen voeg je een community stukje toe.OruBLMsFrl schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 01:50:
[...]
Stel dan toch even voor, het "niet omdat het moet, maar omdat het kan" abonnement. Het ene abonnement dat alle andere abonnementen overbodig maakt. Begint al vanaf 0 euro per maand, en daarvoor krijg je dan ook helemaal niets. Alle keuzes vrij te maken.
- Advertentie vrij: 4 euro per maand
- Enkel Hero voordelen: 1 euro per maand
- Hero+Elite voordelen: 15 euro per maand
- Meer Community: voor elke 2 euro per maand extra doneer je steeds weer toegang tot Plus artikelen en reacties aan karma topscoorders in onze community, die elke voorliggende periode het meest positief bijgedragen hebben met reacties en moderaties. Zo maak je Tweakers voor iedereen, en daarmee ook jezelf, een nog fijnere plek.
En zolang je niets verandert aan de huidige abbo's zullen die op diezelfde 1% blijven hangen als wat ze nu doen.
Oftewel wil je 10x zoveel eruit halen, dan moet je opeens gigantisch veel community aansluitingen gaan doen.
Dan is het veel logischer om het op de huidige manier te doen, want als je dan goed inzet op jouw community vorm krijg je het dubbele binnen.
Het nadeel van een buy one gift one oid is simpelweg dat het geen stabiele inkomstenbron is.OruBLMsFrl schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 01:50:
[...]
Genoeg mensen, waarvan veel jonge Tweakers, kunnen of zullen echt maar nul euro mogen commiteren, géén betaalinfo. Korting heeft die doelgroep niets aan, maar bij een geautomatiseerd buy-one gift-oneN model hebben die zeker wel baat, dan is er opeens kans om volledig mee te doen inclusief Plus en doe je het ook echt ergens voor.
Met zo'n model wordt je zeker qua plus keihard afgerekend op wat je produceert.
Kijk, het huidige plus heeft ook een inherent probleem in zichzelf zitten, ze produceren niet echt veel plus-artikelen en ze moeten een zeer brede doelgroep aanspreken, oftewel de kans is vrij reeel (bij 1 plus artikel per dag) dat er op de 30 artikelen per maand er maar 2 of 3 interessant voor jou zijn.
En om plus te showen moet je toch een aantal artikelen gratis weggeven, oftewel als je 2 artikelen gratis krijgt, ga je dan voor dat laatste artikel nog 2 euro betalen die maand, of gooi je gewoon de titel door google heen en lees je een soortgelijke introductieverhaal ergens anders.
Want bij een abbo is een titel door google heengooien meer werk, maar bij een buy-one oid daar is het de keuze tussen een ideal-pagina openen of een google-pagina openen.
nieuws: Audiochatapp Clubhouse groeit hard, maar er liggen grote problemen te...
Een artikel als bovenstaande zou ik eerder in de advertorial hoek verwachten dan als een 'plus' artikel. Ik zou voor dit soort artikelen écht geen geld over hebben. De auteur had zich in mijn ogen beter in een ander onderwerp kunnen verdiepen wat interessanter is (en waar de lezer écht iets aan heeft) dan een app die momenteel alleen op iOS is en aldus de reacties de privacy flink schendt en daardoor voor Europa eigenlijk ongeschikt is. Dit artikel lees voor mij echt als verkapte advertorial rommel dat er even snel (gesponsord) doorheen moest, terwijl jullie toch al zo druk zijn...
Een artikel als bovenstaande zou ik eerder in de advertorial hoek verwachten dan als een 'plus' artikel. Ik zou voor dit soort artikelen écht geen geld over hebben. De auteur had zich in mijn ogen beter in een ander onderwerp kunnen verdiepen wat interessanter is (en waar de lezer écht iets aan heeft) dan een app die momenteel alleen op iOS is en aldus de reacties de privacy flink schendt en daardoor voor Europa eigenlijk ongeschikt is. Dit artikel lees voor mij echt als verkapte advertorial rommel dat er even snel (gesponsord) doorheen moest, terwijl jullie toch al zo druk zijn...
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 12-02-2021 10:47 ]
Een bezoeker is niet direct ook iemand met een account, dus jouw berekening klopt niet.12_0_13 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:10:
[...]
Google: Tweakers is met meer dan 3,5 miljoen unieke bezoekers [...]
De vraag was hoeveel unieke bezoekers een abonnemnet moeten nemen, dus ik zou niet weten hoe ik dat anders moet berekenen.CH4OS schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:52:
[...]
Een bezoeker is niet direct ook iemand met een account, dus jouw berekening klopt niet.
Het is ook redelijk irrelevant voor iedereen behalve t.net, want het valt niet correct te berekenen. Als iedereen elite neemt (want de lunch vinden ze belangrijker dan plus12_0_13 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:41:
[...]
De vraag was hoeveel unieke bezoekers een abonnemnet moeten nemen, dus ik zou niet weten hoe ik dat anders moet berekenen.
Als je karma-korting krijgt dan verschuift het weer.
Als de huidige abbo's korting krijgen dan verschuift het weer.
Zelfs voor t.net zal er niet echt een doelstelling qua aantal abbo's zijn. De doelstelling is simpelweg in geld gedefinieerd en als ze dat niet halen met het plus-abbo-geld dan kan het wel weer zo zijn dat bijv de abbo's 50 cent duurder worden, waardoor er geen additionele abbo's hoeven bij te komen terwijl je toch het doel behaald.
Of mogelijk halen ze het met abbo's niet en gooien ze weer een tweakers-shop de lucht in waarmee ze het mogelijk met mokken-verkoop etc wel denken te gaan halen.
Je weet dan nog steeds niet wie van al die bezoekers het nieuws lezen.12_0_13 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:41:
[...]
De vraag was hoeveel unieke bezoekers een abonnemnet moeten nemen, dus ik zou niet weten hoe ik dat anders moet berekenen.
Als dat grotendeels bezoekers zijn voor GoT, V&A, PW, dan weet je nog steeds niets.
Je kunt toch pas een berekening loslaten als je precies weet welke bezoekers daadwerkelijk de artikelen lezen?
Wel of niet lezen is irrelevant voor het bepalen van welk deel betaalde abo moet worden om financieel uit te kunnen?ed1703 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:01:
[...]
Je weet dan nog steeds niet wie van al die bezoekers het nieuws lezen.
Als dat grotendeels bezoekers zijn voor GoT, V&A, PW, dan weet je nog steeds niets.
Je kunt toch pas een berekening loslaten als je precies weet welke bezoekers daadwerkelijk de artikelen lezen?
Ah, moet worden. Ik had een percentage van de FP bezoekers in mijn hoofd.12_0_13 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:03:
[...]
Wel of niet lezen is irrelevant voor het bepalen van welk deel betaalde abo moet worden om financieel uit te kunnen?
Aangezien ik een maandje met "verplichte" vakantie moest, heb ik ook geen plus artikelen gelezen. Heb ik hier iets aan gemist? Nee! Maar dit komt ook doordat de lat al erg laag lag de maanden daarvoor. Ik had geen enkel idee van "oh nee, nu mis ik dit artikel". Af en toe keek ik in dit topic en de reacties bevestigden mijn gevoel.
Er zijn mij een aantal dingen opgevallen en volgens mij aan de basis staan van hoe alles ervaren is door een boel mensen:
Vanaf dag 1 was er veel vaagheid. Er werden onvoldoende harde cijfers gegeven en veel concrete vragen werden maar half (of niet) beantwoord. Men wilde een "alternatieve" inkomstenbron, zodat eventueel teruglopende advertentie-inkomsten en inkomsten via de PW opgevangen zouden worden.
Het is dan erg vreemd als er na maanden eindelijk, in de vorm van @jelle.
Er is altijd gezegd dat het niet ten koste gaat van de reeds bestaande content. Dit is dus niet waar gebleken. In januari 2021 was er maar 1 (even de opsomming van cijfers over het afgelopen jaar niet meegenomen) achtergrond artikel (achtergrond artikel in de breedste zin van het woord). die niet premium was. In 2020 waren dit er maar liefst 6. Uiteindelijk heeft @WoutF aangegeven dat de gratis content vanaf "nu" zal bestaan uit nieuws (zoals we al sinds 1998 kennen) en reviews (meer en wat uitgebreider dankzij samenvoeging van HWI). Wederom is na 2,5 maand pas duidelijk hoe en wat en werd hier eerst weer heel vaag en ontwijkend over gedaan. Waarom?
Iets anders dat mij is opgevallen is dat een artikel zoals het overclocken van Ryzen onder Plus is gezet. Het is al meermaals aangegeven, maar dat is echt een misser van epische proporties. Kijk naar de naam in de rode balk hier boven; Er staat tweakers en niet mainstreamers. Het is gewoon een verplichting om zo'n artikel (voor het eerst in jaren dat er zoiets verschenen) gewoon beschikbaar te maken aan je core. Want dat was toch de bedoeling? Terug naar de kern en je core-users?
Voor mij is er echter maar 1 vraag die belangrijk is en helaas nog niet beantwoord kan worden: wat gaat men doen als die 10% aan abonnementen niet gehaald kan worden middels de huidige opzet (dus alles qua artikelen onder plus met uitzondering van (eenvoudig) nieuws en reviews en round-ups)?? Gaat er dan meer content achter de muur? Ikzelf verwacht dat een round-up dan het eerste slachtoffer zal worden. Er gaat relatief veel tijd in zitten en zijn zeer waardevol als je daadwerkelijk op zoek bent naar een product uit die categorie. Een beter lokkertje is er haast niets.
Hopelijk is de communicatie vanaf deze week (lijkt er wel op) gewoon beter en direct. Beter vanaf dag 1 shitnieuws dan dat het over heel wat weken/maanden beetje bij beetje naar beneden komt!
edit: trouwens complimenten aan @crisp voor het waarnemen van de honneurs en de communicatie de afgelopen tijd!
en de allerbelangrijkste bijdrage, mededeling en tip voor heel het HQ:
Er zijn mij een aantal dingen opgevallen en volgens mij aan de basis staan van hoe alles ervaren is door een boel mensen:
Vanaf dag 1 was er veel vaagheid. Er werden onvoldoende harde cijfers gegeven en veel concrete vragen werden maar half (of niet) beantwoord. Men wilde een "alternatieve" inkomstenbron, zodat eventueel teruglopende advertentie-inkomsten en inkomsten via de PW opgevangen zouden worden.
Het is dan erg vreemd als er na maanden eindelijk, in de vorm van @jelle.
duidelijkheid is gekomen. Ruim 2.5 maand na start! Waarom dit niet gewoon eerlijk bij de start vermelden?jelle. schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:42:
Een van de doelstellingen is dat uiteindelijk 10% van de totale omzet uit abonnementen moet komen.
Er is altijd gezegd dat het niet ten koste gaat van de reeds bestaande content. Dit is dus niet waar gebleken. In januari 2021 was er maar 1 (even de opsomming van cijfers over het afgelopen jaar niet meegenomen) achtergrond artikel (achtergrond artikel in de breedste zin van het woord). die niet premium was. In 2020 waren dit er maar liefst 6. Uiteindelijk heeft @WoutF aangegeven dat de gratis content vanaf "nu" zal bestaan uit nieuws (zoals we al sinds 1998 kennen) en reviews (meer en wat uitgebreider dankzij samenvoeging van HWI). Wederom is na 2,5 maand pas duidelijk hoe en wat en werd hier eerst weer heel vaag en ontwijkend over gedaan. Waarom?
Iets anders dat mij is opgevallen is dat een artikel zoals het overclocken van Ryzen onder Plus is gezet. Het is al meermaals aangegeven, maar dat is echt een misser van epische proporties. Kijk naar de naam in de rode balk hier boven; Er staat tweakers en niet mainstreamers. Het is gewoon een verplichting om zo'n artikel (voor het eerst in jaren dat er zoiets verschenen) gewoon beschikbaar te maken aan je core. Want dat was toch de bedoeling? Terug naar de kern en je core-users?
Voor mij is er echter maar 1 vraag die belangrijk is en helaas nog niet beantwoord kan worden: wat gaat men doen als die 10% aan abonnementen niet gehaald kan worden middels de huidige opzet (dus alles qua artikelen onder plus met uitzondering van (eenvoudig) nieuws en reviews en round-ups)?? Gaat er dan meer content achter de muur? Ikzelf verwacht dat een round-up dan het eerste slachtoffer zal worden. Er gaat relatief veel tijd in zitten en zijn zeer waardevol als je daadwerkelijk op zoek bent naar een product uit die categorie. Een beter lokkertje is er haast niets.
Hopelijk is de communicatie vanaf deze week (lijkt er wel op) gewoon beter en direct. Beter vanaf dag 1 shitnieuws dan dat het over heel wat weken/maanden beetje bij beetje naar beneden komt!
edit: trouwens complimenten aan @crisp voor het waarnemen van de honneurs en de communicatie de afgelopen tijd!
Bij sommigen die aan de touwtjes mogen trekken lijkt dat een beetje te ontbreken...crisp schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:16:
...maar ik kom sowieso ook voor mijn plezier hier op het forum
[ Voor 6% gewijzigd door MazeWing op 12-02-2021 12:16 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Het stuk reviews: Spaceborne Computer-2 - High performance computing in het ISS van @Xtuv vind ik een artikel wat absoluut voldoet aan het label Plus. Het is prettig en zeer informatief om te lezen en is voor mij een abonnement dubbel en dwars waard.
Nee, er is een semantisch spelletje gespeeld wat voor onduidelijkheid zorgde. Men heeft het altijd over "standaardnieuws" en dat soort termen gehad. Alleen zijn die termen nooit toegelicht.MazeWing schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:10:
Er is altijd gezegd dat het niet ten koste gaat van de reeds bestaande content. Dit is dus niet waar gebleken.
Achtergrond valt dus technisch gezien niet onder de groep die niet aangetast zou worden.
Ik vind het een semantisch spelletje, maar het klopt op zich wel.
En het is nu wel duidelijk, dus over en uit dan maar. Hierover doorgaan heeft niet veel nut.
Mogelijk, maar het valt wel in de achtergrond rubriek, dus het is wel een artikel wat ervoor in aanmerking komt volgens de genoemde criteria.Iets anders dat mij is opgevallen is dat een artikel zoals het overclocken van Ryzen onder Plus is gezet. Het is al meermaals aangegeven, maar dat is echt een misser van epische proporties.
Kijk, je kan heel https://tweakers.net/reviews/zoeken/ af gaan speuren naar core-artikelen en er bij voorbaat al over gaan klagen dat die grote kans maken om plus te worden. Maar dat is de keuze die nu gemaakt is.
Nee, dat was de geclaimde bedoeling van samengang met HWI (alhoewel dat volgens mij ook gewoon onder plus valt, en HWI en T.net moesten beiden meer inkomsten genereren vanuit DPG, waarom dan niet samengaan en met de extra capaciteit voor plus-artikelen gaan). Maar dat is wederom water onder de brug, het is gebeurt en valt weinig aan te veranderen momenteel.Want dat was toch de bedoeling? Terug naar de kern en je core-users?
De bedoeling van plus is gewoon grof meer geld binnenhalen.
Dat zal niet te voorspellen zijn, ik vermoed dat er een aantal scenario's klaarliggen (waaronder wat jij benoemt, maar ik vermoed ook andere dingen zoals bijv hoger abbo-geld of gewoon iets totaal anders)Voor mij is er echter maar 1 vraag die belangrijk is en helaas nog niet beantwoord kan worden: wat gaat men doen als die 10% aan abonnementen niet gehaald kan worden middels de huidige opzet (dus alles qua artikelen onder plus met uitzondering van (eenvoudig) nieuws en reviews en round-ups)?? Gaat er dan meer content achter de muur? Ikzelf verwacht dat een round-up dan het eerste slachtoffer zal worden. Er gaat relatief veel tijd in zitten en zijn zeer waardevol als je daadwerkelijk op zoek bent naar een product uit die categorie. Een beter lokkertje is er haast niets.
Maar welk scenario het 1e gekozen zal worden zal mede afhangen van het dan nog openstaande financiele gat vs het succes van plus.
Kijk, iedereen (en dus ook T.net en DPG) weet dat het een lange termijn spelletje is (juist ook vanwege de ervaringen van premium bij AD etc), je gaat niet in de 1e maand van plus al het benodigde geld binnenhalen, maar er zal wel ergens een bepaalde beweging in moeten zitten. En dan is het gewoon de vraag, wat is de verwachte beweging over welke tijd en hoever zit je er op een gegeven moment vanaf. Alleen dat zijn allemaal interne gegevens die men niet naar buiten zal brengen (logischerwijs)
Tja, de vraag is of dat erg is. Niet iedereen hoeft op het forum te komen, zolang er maar communicatie is tussen HQ en community...[...]
Bij sommigen die aan de touwtjes mogen trekken lijkt dat een beetje te ontbreken...
Het is zeker een plus artikel op het nivo wat t.net kan bieden.ed1703 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:08:
Het stuk reviews: Spaceborne Computer-2 - High performance computing in het ISS van @Xtuv vind ik een artikel wat absoluut voldoet aan het label Plus. Het is prettig en zeer informatief om te lezen en is voor mij een abonnement dubbel en dwars waard.
Echter vraag ik mij af als er een videomeeting is geweest, of daar niet een filmpje of een audiofile van bij het artikel gestopt kan worden, ik hoor het over het algemeen toch liever rechtstreeks uit de bron zijn mond dan dat iemand het opschrijft.
Ik weet niet of er gevraagd is of dit toegestaan is, maar het lijkt mij wel een aardige toevoeging om dit soort bestanden ook te proberen te delen, het geeft weer net een stukje meerwaarde aan plus imho.
Mischien dat @Xtuv kan zeggen of dit gevraagd is en niet mocht, of dat het neit gevraagd is maar mogelijk in de toekomst wel gevraagd gaat worden.
Even voor de volledigheid: de doelstelling die ik noemde is juist in het kader van de onafhankelijkheid verkleinen van de Pricewatch en de advertentie-inkomsten. Als ik zo teruglees in dit topic is dat meerdere malen toegelicht. Weliswaar zonder harde cijfers, maar mijn inziens maken die voor de strekking van het verhaal ook geen verschil.MazeWing schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:10:
Men wilde een "alternatieve" inkomstenbron, zodat eventueel teruglopende advertentie-inkomsten en inkomsten via de PW opgevangen zouden worden.
Die vraag kan inderdaad nog niet beantwoord worden, maar het is niet het plan om "langzamerhand" alles betaald te gaan maken, zoals hier wel eens gesuggereerd wordt. Voor de bestaande inkomstenbronnen moet Tweakers het ook hebben van een groot bereik. We gaan sowieso kijken naar het uitbreiden van de abonnementen met nieuwe features. Zoals ik al eens eerder heb benoemd is het product niet ineens "af" zodra we live gaan.Voor mij is er echter maar 1 vraag die belangrijk is en helaas nog niet beantwoord kan worden: wat gaat men doen als die 10% aan abonnementen niet gehaald kan worden middels de huidige opzet (dus alles qua artikelen onder plus met uitzondering van (eenvoudig) nieuws en reviews en round-ups)??
Tja, maar laten we het ook niet mooier maken dan het is.jelle. schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:49:
[...]
Die vraag kan inderdaad nog niet beantwoord worden, maar het is niet het plan om "langzamerhand" alles betaald te gaan maken, zoals hier wel eens gesuggereerd wordt. Voor de bestaande inkomstenbronnen moet Tweakers het ook hebben van een groot bereik. We gaan sowieso kijken naar het uitbreiden van de abonnementen met nieuwe features. Zoals ik al eens eerder heb benoemd is het product niet ineens "af" zodra we live gaan.
Alhoewel het niet het plan is, kan het wel vanuit noodzaak nodig zijn om langzamerhand alles betaald te gaan maken mocht dat de enige manier zijn die succesvol blijkt te zijn.
Het is een worst-case scenario, maar ook al is het niet het huidige plan het is ook niet compleet van tafel geveegd alsof DPG liever accepteert dat jullie verlies draaien dan dit als optie in te zetten, dan zal DPG toch liever zien dat jullie winstgevend zijn en alles achter een paywall hebben.
Het baart mij (en duidelijk vele anderen) zorgen dat dit nog altijd een vage belofte blijft. We zien ons Hero-abonnement steeds minder waard worden, met features die verdwijnen (vrijdagmiddagloterij van 1x per week naar 2x per maand naar 1x per maand, extra winkans voor abonnees verdwijnt etc.) en artikelen die achter een pay wall verdwijnen (ik heb nog geen Premium Plusartikel gezien waarvan ik dacht "Goh, dat hadden we een jaar geleden nooit gelezen op Tweakers"). Keer op keer krijgen we te horen dat er aan nieuwe features gewerkt wordt maar nog altijd niks concreets. Ik krijg steeds sterker de neiging om alleen nog voor het forum naar Tweakers te komen en de hele frontpage links te laten liggen, mijn nieuws maar elders te halen en zo te lezen ben ik niet de enige. En minder of niks te betalen ipv méér. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?jelle. schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:49:
[...]
We gaan sowieso kijken naar het uitbreiden van de abonnementen met nieuwe features. Zoals ik al eens eerder heb benoemd is het product niet ineens "af" zodra we live gaan.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Volgens mij moet je het ook niet slechter maken dan het isGomez12 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:30:
[...]
Tja, maar laten we het ook niet mooier maken dan het is.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Of andersom gevraagd @jelle. (alhoewel dit ook weer een storm kan losbarsten als het antwoord foutief is vermoed ik, maar dat krijg je nu eenmaal met openheid en eerlijkheid, soms krijg je een bittere pil te verwerken).SnoeiKoei schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:32:
[...]
Het baart mij (en duidelijk vele anderen) zorgen dat dit nog altijd een vage belofte blijft. We zien ons Hero-abonnement steeds minder waard worden, met features die verdwijnen (vrijdagmiddagloterij van 1x per week naar 2x per maand naar 1x per maand, extra winkans voor abonnees verdwijnt etc.) en artikelen die achter een pay wall verdwijnen (ik heb nog geen Premium Plusartikel gezien waarvan ik dacht "Goh, dat hadden we een jaar geleden nooit gelezen op Tweakers"). Keer op keer krijgen we te horen dat er aan nieuwe features gewerkt wordt maar nog altijd niks concreets. Ik krijg steeds sterker de neiging om alleen nog voor het forum naar Tweakers te komen en de hele frontpage links te laten liggen, mijn nieuws maar elders te halen en zo te lezen ben ik niet de enige. En minder of niks te betalen ipv méér. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Zijn er momenteel echt concrete ideeen qua features die op het HQ gewoon klaarliggen en enkel overeenstemming en devtijd nodig hebben?
Of is het momenteel meer zoiets van "We willen de abbo's meer features geven, maar hebben nog geen concrete ideeen hoe dit vorm te geven?"
En kunnen als het antwoord 2 is mensen zelf niet meehelpen door bijv in een apart topic features aan te dragen waarvan zij denken dat het echt een meerwaarde heeft voor plus?
Dus jij denkt dat DPG liever verlies maakt op T.net dan dat ze het platgooien of compleet achter een paywall gooien, ok daar verschillen we dan van mening over.naitsoezn schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:39:
[...]
Volgens mij moet je het ook niet slechter maken dan het isPlus is nu niet 'alles achter een pay-wall', daar is niets 'mooier maken dan het is' aan, da's de realiteit.
Zoals al eerder gezegd, plus draait niet om de paywall of de artikelen op zich, plus draait feitelijk alleen maar om meer inkomsten die gegenereerd moeten worden. Het hoe en wat daar zal DPG geen grenzen aan stellen.
Dat antwoord heb ik inderdaad al vaker zien voorbijkomen. Wat ik me dan afvraag: is de huidige reeks features de prijs dan al waard? En als hij het nu al waard is, gaan de extra features die dan toegevoegd worden niet aangekondigd worden met: "We breiden de functies uit, hierdoor gaat de prijs voor abonnementen met X% omhoog". Want als hij het nu al waard is, en je voegt extra toe dan zou abonnement meer waard zijn.jelle. schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:49:
[...]
Die vraag kan inderdaad nog niet beantwoord worden, maar het is niet het plan om "langzamerhand" alles betaald te gaan maken, zoals hier wel eens gesuggereerd wordt. Voor de bestaande inkomstenbronnen moet Tweakers het ook hebben van een groot bereik. We gaan sowieso kijken naar het uitbreiden van de abonnementen met nieuwe features. Zoals ik al eens eerder heb benoemd is het product niet ineens "af" zodra we live gaan.
Wauw, toch een gevoel van nostalgie bij het zien van die pagina.Help!!!! schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:06:
Ik vraag me af hoeveel medewerkers tweakers had in bijv. 2005. Ik denk dat het in de verste verte niet in de buurt komt bij het huidige aantal.
Als ik dan kijk naar het destijds gebodene en wat we nu hebben dan zie ik daar eerlijk gezegd niet veel verschil.
In de basis is het m.i. dezelfde functionaliteit en of de kwaliteit nu veel beter is betwijfel ik.
https://web.archive.org/w...5415/http://tweakers.net/
Een verschil betreft de hoeveelheid reviews en features die je links op de site ziet. Het zijn er zegge en schrijve vier voor de hele maand september: twee achtergronden, een verslag en een review (een halve review, volgens een van de commenters).
Een ander verschil is de hoeveelheid nieuws per dag, dat lag toen flink lager.
Het kan natuurlijk wel dat die artikelen beter aansloten op je interesses. Tweakers is flink de breedte in gegaan.
SnoeiKoei schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:32:
Het baart mij (en duidelijk vele anderen) zorgen dat dit nog altijd een vage belofte blijft. We zien ons Hero-abonnement steeds minder waard worden, met features die verdwijnen (vrijdagmiddagloterij van 1x per week naar 2x per maand naar 1x per maand, extra winkans voor abonnees verdwijnt etc.) en artikelen die achter een pay wall verdwijnen (ik heb nog geen Premium Plusartikel gezien waarvan ik dacht "Goh, dat hadden we een jaar geleden nooit gelezen op Tweakers"). Keer op keer krijgen we te horen dat er aan nieuwe features gewerkt wordt maar nog altijd niks concreets.
We beseffen dat het als een vage belofte klinkt. Er zijn nu (en in het verleden) een aantal ideeën geformuleerd over nieuwe abo-features. Die moeten eerst verder uitgewerkt worden, zowel op inhoudelijk als technisch vlak. Voor ons projectteam dat aan Plus en de nieuwe abonnementen werkt, ligt de focus echter nu op de lancering hiervan. Maar ik kan me zo voorstellen dat het projectteam daarna verder zou kunnen werken aan de features (dat is hoe ik het zie, niet hoe het nu al besloten of ingepland is).Gomez12 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:42:
Zijn er momenteel echt concrete ideeen qua features die op het HQ gewoon klaarliggen en enkel overeenstemming en devtijd nodig hebben?
Of is het momenteel meer zoiets van "We willen de abbo's meer features geven, maar hebben nog geen concrete ideeen hoe dit vorm te geven?"
Dat zou zeker een mooie opzet zijn, neem ik meeEn kunnen als het antwoord 2 is mensen zelf niet meehelpen door bijv in een apart topic features aan te dragen waarvan zij denken dat het echt een meerwaarde heeft voor plus?
Ons idee is dat het om een uitbreiding van de abonnementen gaat met aanvullende features, maar voor dezelfde prijs.Mschamp schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:53:
Dat antwoord heb ik inderdaad al vaker zien voorbijkomen. Wat ik me dan afvraag: is de huidige reeks features de prijs dan al waard? En als hij het nu al waard is, gaan de extra features die dan toegevoegd worden niet aangekondigd worden met: "We breiden de functies uit, hierdoor gaat de prijs voor abonnementen met X% omhoog". Want als hij het nu al waard is, en je voegt extra toe dan zou abonnement meer waard zijn.
Ik krijg daar een beetje het gevoel bij dat ik heb bij acties van energiemaatschappijen enzo: alles is gericht op nieuwe klanten maar voorlopig tasten de trouwe leden in het duister en vaak is vertrekken aantrekkelijker dan blijven.jelle. schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:35:
[...]
[...]
We beseffen dat het als een vage belofte klinkt. Er zijn nu (en in het verleden) een aantal ideeën geformuleerd over nieuwe abo-features. Die moeten eerst verder uitgewerkt worden, zowel op inhoudelijk als technisch vlak. Voor ons projectteam dat aan Plus en de nieuwe abonnementen werkt, ligt de focus echter nu op de lancering hiervan. Maar ik kan me zo voorstellen dat het projectteam daarna verder zou kunnen werken aan de features (dat is hoe ik het zie, niet hoe het nu al besloten of ingepland is).
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
De vrijdagmiddagloterij is in frequentie verlaagd omdat onze prijzenlijst anno 2020 nogal snel leeg liep doordat we o.a. door corona geen aanwas van leuke nieuwe prijzen meer kregen en het verzenden vanaf locatie heel stroef loopt omdat we niet echt op kantoor mogen komen. Mijn idee is wel om de loterij in een nieuw jasje te gaan steken als onderdeel van de nieuwe abonnementen. Het lijkt me dan interessant om te kijken of ik budget kan vrijmaken voor gave prijzen en afhankelijk van de frequentie dit in te vullen (als het maandelijks blijft kunnen we grotere prijzen weggeven dan bijv. wekelijks) Dit is iets wat ik met de abo's wil afstemmen zodat we tot een formule voor de loterij komen die het meest in de smaak valt. Het moet nodig nieuw leven ingeblazen worden in elk geval.SnoeiKoei schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:32:
[...]
(vrijdagmiddagloterij van 1x per week naar 2x per maand naar 1x per maand, extra winkans voor abonnees verdwijnt etc.)
[ Voor 3% gewijzigd door Moonsugar op 12-02-2021 15:50 ]
Has wares if you have coin 💰
Zeker nostalgisch! Ik had deze link genomen omdat dit vlak voor de "commerciële" periode was.Olaf schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:26:
[...]
Wauw, toch een gevoel van nostalgie bij het zien van die pagina.
Een verschil betreft de hoeveelheid reviews en features die je links op de site ziet. Het zijn er zegge en schrijve vier voor de hele maand september: twee achtergronden, een verslag en een review (een halve review, volgens een van de commenters).
Een ander verschil is de hoeveelheid nieuws per dag, dat lag toen flink lager.
Het kan natuurlijk wel dat die artikelen beter aansloten op je interesses. Tweakers is flink de breedte in gegaan.
Voor mij wordt het pas echt nostalgisch bij:
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/ZzHCGyW1FxXAgjCxsV8igStF.gif?f=user_large)
Wat een mooie tijd/internet periode was dat. Alles was pril en onontgonnen.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Het internet was toen nog behoorlijk ongereguleerd. Beetje het Wilde WestenHelp!!!! schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:34:
[...]
Wat een mooie tijd/internet periode was dat. Alles was pril en onontgonnen.....![]()
Jammer dat die site sinds 2014 stuk is, maar grappig om te zien dat https://tweakers.net/wot/ gewoon nog altijd werkt.Help!!!! schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:34:
[...]
Zeker nostalgisch! Ik had deze link genomen omdat dit vlak voor de "commerciële" periode was.
[Afbeelding]
Wat een mooie tijd/internet periode was dat. Alles was pril en onontgonnen.....![]()
Niet stuk, maar statisch gemaakt om eea aan techdebt weg te kunnen werken.EDIT schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:35:
[...]
Jammer dat die site sinds 2014 stuk is, maar grappig om te zien dat https://tweakers.net/wot/ gewoon nog altijd werkt.
Intentionally left blank
Je registratiedatum!!!!Help!!!! schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:34:
[...]
Zeker nostalgisch! Ik had deze link genomen omdat dit vlak voor de "commerciële" periode was.
[Afbeelding]
Tja, dan is het antwoord op de vraag 'zou je een abonnement af willen sluiten voor dit artikel' ook nooit te beantwoorden. Want hoe kan ik als bezoeker inschatten:ed1703 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:43:
[...]
Betalen per artikel is nergens een groot succes, dus de verwachting dat tweakers hier ooit mee zal komen lijkt mij niet heel erg groot.
- hoeveel van die artikelen er per maand zullen zijn
- hoeveel van die artikelen interessant zijn voor mij
- wat de kwaliteit is van die interessante artikelen
- hoe die kwaliteit zich verhoudt tot een eenvoudige Google opdracht
Die site kent prijzen van 1000 respectielijke 100 dollar per jaar voor Professionals en Studenten. De kwaliteit van hun Premium artikelen zit hem in de analyse en soms ook in de exclusiviteit, tot soms wel een jaar voor het 'nieuwtje' mainstream haalt.
Anyway, logische meerwaarde van premium artikelen voor Tweakers.net zijn:
- Nederlandstalig (voor het bestaande publiek is dat een pre, maar het limiteert wel de totale vijver van bezoekers).
- Focus op Tweakers gerelateerde onderwerpen
- ?
Als ik eerlijk ben, ik denk dat er niet genoeg onderwerpen zijn om dat mogelijk te maken. Dus moeten de artikelen kwalitatief nog beter, want anders ben je na enkele maanden misschien al door al je onderwerpen heen (schat ik in).
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
reviews: Spaceborne Computer-2 - High performance computing in het ISS vind ik een mooi voorbeeld van een Plus-artikel.
Dat het er niet meteen gaat zijn, soit. Niemand kan alles tegelijk. Maar kom eens met een realistische tijdlijn dan? Eentje die wat meer op de kous heeft dan "tjsa euh, ik kan me voorstellen dat er een keer in de toekomst misschien een keer iets aan gedaan wordt....althans, zo zie ik het."jelle. schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:35:
[...]
We beseffen dat het als een vage belofte klinkt. Er zijn nu (en in het verleden) een aantal ideeën geformuleerd over nieuwe abo-features. Die moeten eerst verder uitgewerkt worden, zowel op inhoudelijk als technisch vlak. Voor ons projectteam dat aan Plus en de nieuwe abonnementen werkt, ligt de focus echter nu op de lancering hiervan. Maar ik kan me zo voorstellen dat het projectteam daarna verder zou kunnen werken aan de features (dat is hoe ik het zie, niet hoe het nu al besloten of ingepland is).
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Combineren met de schijnbaar onvermijdelijke plus aanpak inderdaad, ik schreef toch ook "doneer Plus aan een andere Tweaker". En ook niet per artikel, maar per periode. Dus bijvoorbeeld eens per maand bepaalt het systeem op basis van het karma wie er de komende maand gesponsord plus krijgt. Daarmee ook alle Plus artikelen, dus geen Google verhaal.Gomez12 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:15:
[...]
Het nadeel is dat je niets verandert aan de abbo's, alleen voeg je een community stukje toe.
En zolang je niets verandert aan de huidige abbo's zullen die op diezelfde 1% blijven hangen als wat ze nu doen. Oftewel wil je 10x zoveel eruit halen, dan moet je opeens gigantisch veel community aansluitingen gaan doen.
Dan is het veel logischer om het op de huidige manier te doen, want als je dan goed inzet op jouw community vorm krijg je het dubbele binnen.
[...]
Het nadeel van een buy one gift one oid is simpelweg dat het geen stabiele inkomstenbron is.
Met zo'n model wordt je zeker qua plus keihard afgerekend op wat je produceert.
Kijk, het huidige plus heeft ook een inherent probleem in zichzelf zitten, ze produceren niet echt veel plus-artikelen en ze moeten een zeer brede doelgroep aanspreken, oftewel de kans is vrij reeel (bij 1 plus artikel per dag) dat er op de 30 artikelen per maand er maar 2 of 3 interessant voor jou zijn.
En om plus te showen moet je toch een aantal artikelen gratis weggeven, oftewel als je 2 artikelen gratis krijgt, ga je dan voor dat laatste artikel nog 2 euro betalen die maand, of gooi je gewoon de titel door google heen en lees je een soortgelijke introductieverhaal ergens anders.
Want bij een abbo is een titel door google heengooien meer werk, maar bij een buy-one oid daar is het de keuze tussen een ideal-pagina openen of een google-pagina openen.
Het prijsverschil met advertentievrij is slechts € 1,50 per maand, want het verschil tussen de nieuwe Hero van € 3,50 per maand en de Plus versie met ook de Plus artikelen van € 5,- per maand. Advertenties leveren Tweakers gemiddeld € 40 per jaar op is ook wel gezegd. Zo bekeken is Plus dan € 40 naar gemiste advertentieinkomsten en € 20 per jaar voor de content en goodies. Daarom mijn stelling: voor € 2 per maand extra kun je financieel ruimschoots een community topscoorder zonder betaalinfo voorzien van Plus, maar die ziet Tweakers dan wel nog met reclame. Dat is ook verder geen belemmering om volwaardig mee te kunnen doen aan de community.
Tweakers zou vanuit mij bezien nog altijd met de community gedachte het beste alles voor iedereen beschikbaar maken zonder dit soort rare abonnement fratsen, dan veranderd er inderdaad helemaal niets.
Vergeleken met mensen die gaan afhaken, zich buitengesloten voelen, vind ik € 2 per maand extra, of misschien gewoon € 3 per maand extra om dan 2 community leden te sponsoren geen vreemde gedachte. Dat zijn uiteindelijk dan toch even de mensen die het meest actief bijdragen aan de reacties en moderaties die alsnog volledig mee kunnen doen steeds een maand, ook zonder betaalinfo.
Bedoel je dan karma over de afgelopen periode of totale karma? Beide hebben een nadeel lijkt me. Als je kijkt naar de recentste periode dan geef je een enorme incentive om karma te gaan farmen, dat lijkt me ongewenst. Als je kijkt naar totale karma dan zijn het steeds dezelfde mensen die profiteren en daarom ook kunnen besluiten maar niets meer bij te dragen (in abonnementsgeld bedoel ik dan).OruBLMsFrl schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:01:
[...]
Combineren met de schijnbaar onvermijdelijke plus aanpak inderdaad, ik schreef toch ook "doneer Plus aan een andere Tweaker". En ook niet per artikel, maar per periode. Dus bijvoorbeeld eens per maand bepaalt het systeem op basis van het karma wie er de komende maand gesponsord plus krijgt. Daarmee ook alle Plus artikelen, dus geen Google verhaal.
Verder vind ik het een leuke gedachte hoor, maar de implementatie lijkt me moeilijk (het systeem laten kiezen wie de gratis upgrade het meeste verdient). Enerzijds een leuk gebaar naar de kern van de community, maar anderzijds geef je ook toe dat het abonnement eigenlijk z'n geld niet waard is. Immers, als het abonnement echt wat toe zou voegen dan zouden toch zeker de mensen die het meeste bijdragen qua content (en dus veel hier rondhangen) een abonnement nemen.
Mijn aanname is dat er genoeg mensen zijn die het niet kunnen missen, geen betaalinfo mogen gebruiken, misschien zelfs om privacy of andere redenen niet zelf willen abonneren?Verwijderd1 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:39:
[...]
Bedoel je dan karma over de afgelopen periode of totale karma? Beide hebben een nadeel lijkt me. Als je kijkt naar de recentste periode dan geef je een enorme incentive om karma te gaan farmen, dat lijkt me ongewenst. Als je kijkt naar totale karma dan zijn het steeds dezelfde mensen die profiteren en daarom ook kunnen besluiten maar niets meer bij te dragen (in abonnementsgeld bedoel ik dan).
Verder vind ik het een leuke gedachte hoor, maar de implementatie lijkt me moeilijk (het systeem laten kiezen wie de gratis upgrade het meeste verdient). Enerzijds een leuk gebaar naar de kern van de community, maar anderzijds geef je ook toe dat het abonnement eigenlijk z'n geld niet waard is. Immers, als het abonnement echt wat toe zou voegen dan zouden toch zeker de mensen die het meeste bijdragen qua content (en dus veel hier rondhangen) een abonnement nemen.
Ik zou zoiets wel insteken op recent karma. Met totaal karma zou je al snel inactieve accounts met een berg karma langdurig blijven sponsoren, dat is ongewenst. Je kunt allerlei vormen bedenken, zeg eens een combinatie van mediaan/drempelwaarde filter op de dagscores, daarop gebouwd een gewogen voortschrijdend gemiddelde of exponentieel voortschrijdend gemiddelde. Dan is het allemaal wat vriendelijker naar dagen afwezigheid en vakanties. Perfect wordt zo'n algoritme nooit, gelukkig zijn er er hier genoeg mensen betrokken om eventuele uitwassen bij te sturen. Je kiest een bepaald algoritme, dat je in het allereerste begin misschien eens per kwartaal, maar later nog hooguit eens per jaar bijstelt. Zoiets moet toch vooral ook voorspelbaar en transparant zijn. Als het een zeg eens 80-90% representatieve lijst van community topscoorders oplevert dan is de community al fors actiever, inclusiever.
Reactie en moderatie scores zouden ook redelijk fraudebestendig moeten zijn. Onzin posten levert je al snel -1 en 0 op, moderatierechten zijn niet voor iedereen. Als karma desondanks geen redelijke weergave is van een wenselijke bijdrage aan de community, dan moet daar sowieso wat aan gedaan worden lijkt me? XKCD heeft een mooie bijpassende comic, de mouse-over tekst maakt het af
https://xkcd.com/810/
Ik weet het niet. Zonder specifiek te worden krijg ik toch wel eens de indruk dat vooral kwantiteit beloond wordt. Dat je allerlei badges ziet met toch vooral oppervlakkige reacties. Je zou het natuurlijk uit kunnen zoeken, welke gebruikers posten de +2's en +3's, hoe is die verdeling over het aantal gebruikers en in de tijd? Maar dat is natuurlijk wat anders dan karma, je kunt vast #1 op karma gebied komen als je onder elk artikel wat 0 en +1 reacties hebt. Toch zijn het eigenlijk degenen die een handjevol +3 reacties per jaar plaatsen waar je echt wat aan hebt.OruBLMsFrl schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 01:02:
Reactie en moderatie scores zouden ook redelijk fraudebestendig moeten zijn. Onzin posten levert je al snel -1 en 0 op, moderatierechten zijn niet voor iedereen. Als karma desondanks geen redelijke weergave is van een wenselijke bijdrage aan de community, dan moet daar sowieso wat aan gedaan worden lijkt me? XKCD heeft een mooie bijpassende comic, de mouse-over tekst maakt het af
https://xkcd.com/810/
Ik kan mij maar lastig een voorstelling maken van welke features dit zouden zijn. Kortingen op zaken waar Tweakers een deal mee sluit in ruil voor advertising?NMe schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:49:
[...]
Dat het er niet meteen gaat zijn, soit. Niemand kan alles tegelijk. Maar kom eens met een realistische tijdlijn dan? Eentje die wat meer op de kous heeft dan "tjsa euh, ik kan me voorstellen dat er een keer in de toekomst misschien een keer iets aan gedaan wordt....althans, zo zie ik het."
Prima artikel vandaag van @Sim!
Leest goed en makkelijk weg, gaat niet TE diep op de materie in en neemt je in een kwartiertje mee naar alle belangrijke ontwikkelingen die er zijn en nog gaan komen.
Leest goed en makkelijk weg, gaat niet TE diep op de materie in en neemt je in een kwartiertje mee naar alle belangrijke ontwikkelingen die er zijn en nog gaan komen.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Die tijdlijn heb ik op dit moment niet. Zodra hier meer duidelijkheid over is, melden we dit. Dat zullen we dan ook lostrekken van dit topic, omdat het niet alleen betrekking heeft op Plus maar op alle abonnementen.NMe schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:49:
[...]
Dat het er niet meteen gaat zijn, soit. Niemand kan alles tegelijk. Maar kom eens met een realistische tijdlijn dan? Eentje die wat meer op de kous heeft dan "tjsa euh, ik kan me voorstellen dat er een keer in de toekomst misschien een keer iets aan gedaan wordt....althans, zo zie ik het."
Tja, dan zou ik toch voorstellen om te stoppen met het afbreken van de bestaande abbo functionaliteit en de meldingen daarover uit de FAQ etc te halen.jelle. schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:09:
[...]
Die tijdlijn heb ik op dit moment niet. Zodra hier meer duidelijkheid over is, melden we dit. Dat zullen we dan ook lostrekken van dit topic, omdat het niet alleen betrekking heeft op Plus maar op alle abonnementen.
Ook al zou niemand het gebruiken, het komt simpelweg extreem slecht over als je iets daadwerkelijk afbreekt met slechts een vage uitspraak dat er ooit nog wel iets voor in de plaats komt.
Laat totdat er meer duidelijkheid is over de nieuwe features de abbo's in ieder geval hun huidige waarde bewaren. Anders ben je alleen maar de waarde aan het uithollen.
Want ik gok dat dit geintje nog wel eens heel lang kan gaan duren als er nu nog niet eens concrete plannen of uberhaupt tijd voor het maken van concrete plannen is (ik noem maar een cookiewall waarvan het concrete plan al 2+jaar staat)
Daar is makkelijk genoeg wat aan gedaan, door alles boven 2,5 bijvoorbeeld 1.000 karma punten te geven, anders boven 2,0 nog 100, maar boven 1,5 nog maar 10 en voor 1,0-1,4 slechts 1 punt. 0,5-0,9 nul punten, 0,1-0,4 is al negatief -1, daaronder zelfs -10.Verwijderd1 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 01:26:
[...]
Ik weet het niet. Zonder specifiek te worden krijg ik toch wel eens de indruk dat vooral kwantiteit beloond wordt. Dat je allerlei badges ziet met toch vooral oppervlakkige reacties. Je zou het natuurlijk uit kunnen zoeken, welke gebruikers posten de +2's en +3's, hoe is die verdeling over het aantal gebruikers en in de tijd? Maar dat is natuurlijk wat anders dan karma, je kunt vast #1 op karma gebied komen als je onder elk artikel wat 0 en +1 reacties hebt. Toch zijn het eigenlijk degenen die een handjevol +3 reacties per jaar plaatsen waar je echt wat aan hebt.
Dan scoor je met hoog volume maar heel moeilijk 1.000 punten, in verhouding tot zo een +3 reactie. Je kunt ook hier een exponentiële functie op toepassen, zodat het verloop traploos is. Forum posts heb je nu ook likes op, maar nog geen complete moderatie. Dat is stukken lastiger wegen, veel makkelijker te misbruiken in zo een systeem. Zou ik dan ook buiten zo een Plus community topscoorder systematiek laten, totdat er betere scoring op komt.
Je bent de abo's nu langzaam aan het uitkleden en verwacht dat je betalende (!!) gebruikers dat niet alleen OK vinden maar ze zelfs zoet te houden zijn met een vage semi-belofte als deze? Er is niks concreet en zelfs geen uitspraak waar je aan te houden bent, dus het enige dat nu vaststaat is dat abonnees minder gaan krijgen voor hetzelfde geld.jelle. schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:09:
[...]
Die tijdlijn heb ik op dit moment niet. Zodra hier meer duidelijkheid over is, melden we dit. Dat zullen we dan ook lostrekken van dit topic, omdat het niet alleen betrekking heeft op Plus maar op alle abonnementen.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Het Premium artikel van vandaag (zondag) over reviews: 5G heeft nog weinig waarde, maar al wel een prijs , leest niet als een premium stuk, maar als een opinie stuk.
An sich heb je natuurlijk gelijk, maar als ik direct naar dat artikel ga (niet via de homepage) dan zie ik dat op m'n smartphone in ieder geval niet. Lay out dingetje. 😊EDIT schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:03:
Daarom is het ook een column, zoals er groot voor staat.
/f/image/kUbjuSgeGMATk70hA2cVpTKh.png?f=fotoalbum_large)
Dat moet daar inderdaad nog wat beter verduidelijkt worden. Als het goed is staat dat al op de to-doiamerwin schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:08:
[...]
An sich heb je natuurlijk gelijk, maar als ik direct naar dat artikel ga (niet via de homepage) dan zie ik dat op m'n smartphone in ieder geval niet. Lay out dingetje. 😊
[Afbeelding]
Intentionally left blank
Samen met de community. Jullie willen graag dat we als community overstappen op een abonnement, maar als de community wat vraagt wordt er lijkt wel alleen geluisterd als het direct geld oplevert. En dan bedoel ik een Nachtmodus, legale Cookiewall, een resonpsive Tweakblogs enz. Wel apart jullie vragen best wel een offer aan de community (voor het eerst een Paywall op sommige artikelen, terwijl het tot nu al altijd vrij beschikbaar was voor iedereen), maar als de community belangrijke zaken vraagt dan zoek je het eigenlijk maar uit.
dylan111111 mompelt iets over een pricewatch shop filter waar al +4 jaar om gevraagd wordt...CyberMania schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:31:
Samen met de community. Jullie willen graag dat we als community overstappen op een abonnement, maar als de community wat vraagt wordt er lijkt wel alleen geluisterd als het direct geld oplevert. En dan bedoel ik een Nachtmodus, legale Cookiewall, een resonpsive Tweakblogs enz. Wel apart jullie vragen best wel een offer aan de community (voor het eerst een Paywall op sommige artikelen, terwijl het tot nu al altijd vrij beschikbaar was voor iedereen), maar als de community belangrijke zaken vraagt dan zoek je het eigenlijk maar uit.
Zie dus crisp in "Wie heeft de regie over de frontpage?"CyberMania schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:31:
Veel van die zaken wordt wel op een of andere manier aan gewerkt, maar helaas gaan dat soort dingen nooit zo snel als je (en wij ook) zou willen.
Dit kwartaal gaan we een (andere) veelgevraagde feature uitwerkendylan111111 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:24:
[...]
dylan111111 mompelt iets over een pricewatch shop filter waar al +4 jaar om gevraagd wordt...
Intentionally left blank
Tweakers staat bovenaan de piramide der Nederlandse tech-websites, daarom kom ik hier vaak, maar dat is zegt niet alles over hoeveel tijd en middelen de redactie ter beschikking staan. Logisch en begrijpelijk.
Of de onderwerpen terecht gekozen worden, diepgaand genoeg zijn en of de schrijver genoeg onderzoek gedaan heeft of objectief genoeg is, is altijd lastig te bepalen. Er is altijd een zeker grijs gebied.
Daarom heb ik daar een behoorlijke tolerantie voor. De (meeste) artikelen zijn tenslotte gratis beschikbaar.
Als de beste / er betere artikelen betaald beschikbaar worden, sta ik daar niet per se negatief tegenover, maar dan verwacht ik wel minimaal:
Toch zie ik de laatste tijd ook dat redacteuren vaker de moed hebben om Nederlandse woorden te gebruiken, waar in het verleden meestal maar zoveel mogelijk voor Engelse termen werd gekozen, ook als dat niet nodig was, het artikel er niet leesbaarder op maakte en het publiek toch vaak al moeite heeft te volgen wat er nu precies uitgelegd wordt.
Bij een beetje blad hebben ze een corrector die alle artikelen nog een keer naleest op stijl- en schrijffouten. Ja, dat kost natuurlijk ook weer tijd en geld en daarom verwacht ik dat niveau bij een betaalde uitgave; elders is dat vaak ver te zoeken.
Of de onderwerpen terecht gekozen worden, diepgaand genoeg zijn en of de schrijver genoeg onderzoek gedaan heeft of objectief genoeg is, is altijd lastig te bepalen. Er is altijd een zeker grijs gebied.
Daarom heb ik daar een behoorlijke tolerantie voor. De (meeste) artikelen zijn tenslotte gratis beschikbaar.
Als de beste / er betere artikelen betaald beschikbaar worden, sta ik daar niet per se negatief tegenover, maar dan verwacht ik wel minimaal:
- dat de redactionele stukken (ook de niet-betaalde) niet te betrappen zijn op wat voor voorkeur voor kamp A of B dan ook.
- dat de tekst geen stijlfouten bevat. Als ik ergens tenenkrommende letterlijk vertaalde Engelse zinnen lees, dan is het wel op t.net. Anglicismen zoals
zijn tenenkrommend. Ze komen? Komen beschikbaar; prima.toestellen als de Galaxy S21 komen dus alleen nog in 5G-varianten,
Toch zie ik de laatste tijd ook dat redacteuren vaker de moed hebben om Nederlandse woorden te gebruiken, waar in het verleden meestal maar zoveel mogelijk voor Engelse termen werd gekozen, ook als dat niet nodig was, het artikel er niet leesbaarder op maakte en het publiek toch vaak al moeite heeft te volgen wat er nu precies uitgelegd wordt.
Bij een beetje blad hebben ze een corrector die alle artikelen nog een keer naleest op stijl- en schrijffouten. Ja, dat kost natuurlijk ook weer tijd en geld en daarom verwacht ik dat niveau bij een betaalde uitgave; elders is dat vaak ver te zoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door laptopleon op 14-02-2021 13:54 ]
Oke, lekker vaag weer? Zonder te weten wat wordt ik er niet warm van.crisp schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:35:
Dit kwartaal gaan we een (andere) veelgevraagde feature uitwerken
Haha ja hèdylan111111 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:04:
[...]
Oke, lekker vaag weer? Zonder te weten wat wordt ik er niet warm van.
Intentionally left blank
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat een achtergrond artikel met informatie en berichtgeving over een redelijk "hot" onderwerp achter de betaalmuur verdwijnt; reviews: Eindelijk: transparantie over datahonger apps
Het artikel was erg interessant waarvoor hulde

Echt? Misschien interessant voor een kleine groep mensen maar ik moet nog altijd het eerste plus/premium artikel tegenkomen waarvoor ik zou willen betalen.Mrjraider schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:12:
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat een achtergrond artikel met informatie en berichtgeving over een redelijk "hot" onderwerp achter de betaalmuur verdwijnt; reviews: Eindelijk: transparantie over datahonger apps
Ik vond het een interessant artikel, ik zeg alleen niet dat ik ervoor zou betalen want dat antwoord is nee...mkools24 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:17:
[...]
Echt? Misschien interessant voor een kleine groep mensen maar ik moet nog altijd het eerste plus/premium artikel tegenkomen waarvoor ik zou willen betalen.
Stijl- en schrijffouten zie ik steeds vaker terug komen. Daarmee bedoel ik niet alleen op Tweakers, maar ook in veel (online) kranten. Men kiest vaker voor kwantiteit in plaats van kwaliteit. De reden hiervoor lijkt mij duidelijk: Als eerste nieuws over een bepaald onderwerp publiceren. Ik irriteer mij er mateloos aan. Wat jij al aangeeft, een simpele check van het artikel kan dit voorkomen. Ik hoop dat hier wat meer aandacht aan besteed gaat worden. In de garage vergeten ze toch ook niet om de bouten van je velg vast te draaien?laptopleon schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:49:
Tweakers staat bovenaan de piramide der Nederlandse tech-websites, daarom kom ik hier vaak, maar dat is zegt niet alles over hoeveel tijd en middelen de redactie ter beschikking staan. Logisch en begrijpelijk.
Als de beste / er betere artikelen betaald beschikbaar worden, sta ik daar niet per se negatief tegenover, maar dan verwacht ik wel minimaal:[...]
- dat de redactionele stukken (ook de niet-betaalde) niet te betrappen zijn op wat voor voorkeur voor kamp A of B dan ook.
- dat de tekst geen stijlfouten bevat. Als ik ergens tenenkrommende letterlijk vertaalde Engelse zinnen lees, dan is het wel op t.net. Anglicismen zoals
zijn tenenkrommend. Ze komen? Komen beschikbaar; prima.
Inb4 als 1 april-grap "Min"-artikelen bestaande uit een clickbaity titel, 1 of 2 zinnetjes en verkeerde link als bron of helemaal geen bron

[ Voor 2% gewijzigd door RoestVrijStaal op 14-02-2021 15:10 . Reden: voor = als ]
Heb je uberhaupt wel een de bereidheid om op internet te betalen voor artikelen of heb je die totaal niet?Mrjraider schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:18:
[...]
Ik vond het een interessant artikel, ik zeg alleen niet dat ik ervoor zou betalen want dat antwoord is nee...
Want als je die bereidheid wel hebt, dan vind je het artikel qua plus dus niet interessant genoeg.
En als je die bereidheid niet hebt, tja, lullig is het dan niet zo relevant wat je ervan vindt (in het kader van plus)
Door te zeggen dat je het wel interessant vind maar er niet voor wilt betalen geef je in principe alleen maar het verkeerde beeld af.
@Olaf of @jelle. is er eigenlijk al bekend wanneer men officieel plus abbo's kan afsluiten? Want dat lijkt mij de echte test. Talk is cheap, zeggen dat je een artikel interessant vindt zegt niets als je er ook niet het geld voor neer wil leggen...
Volgens mij wilt men feedback. En dat geef ik.Gomez12 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:15:
[...]
Heb je uberhaupt wel een de bereidheid om op internet te betalen voor artikelen of heb je die totaal niet?
Want als je die bereidheid wel hebt, dan vind je het artikel qua plus dus niet interessant genoeg.
En als je die bereidheid niet hebt, tja, lullig is het dan niet zo relevant wat je ervan vindt (in het kader van plus)
Door te zeggen dat je het wel interessant vind maar er niet voor wilt betalen geef je in principe alleen maar het verkeerde beeld af.
@Olaf of @jelle. is er eigenlijk al bekend wanneer men officieel plus abbo's kan afsluiten? Want dat lijkt mij de echte test. Talk is cheap, zeggen dat je een artikel interessant vindt zegt niets als je er ook niet het geld voor neer wil leggen...
Ik ga sowieso niet betalen maar dat betekend niet dat ik het geen interessant artikel mag vinden of dat ik een mening mag hebben toch?
Mocht het zo zijn dat mijn mening totaal geen waarde heeft omdat ik toch niet ga betalen dan is mag je je echt wel even achter de oren krabben. Eenzelfde mag je als het zo is dat er niet gereageerd zou mogen worden onder de artikelen omdat je toch niet wilt betalen, of dat je hier in dit topic zou mogen reageren omdat je niet wilt betalen voor extra content...

Als je eenmaal op die pagina staat blijkt dat (bijna) nergens uit.EDIT schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:03:
Daarom is het ook een column, zoals er groot voor staat.
Wellicht zou het woord "Column" in de titel moeten staan?
Verder zet ik vraagtekens bij de meerwaarde van dit artikel:
- het doet geen uitspraak over de toekomst.
- het biedt geen alternatief aan de lezer.
- het zet niet aan tot discussie over het onderwerp (deze laatste is discutabel).
Men wilt feedback binnen een bepaald kader (of het geld gaat opbrengen)Mrjraider schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:33:
[...]
Volgens mij wilt men feedback. En dat geef ik.
Ik ga sowieso niet betalen maar dat betekend niet dat ik het geen interessant artikel mag vinden of dat ik een mening mag hebben toch?
En natuurlijk mag je een mening hebben, alleen ik denk dat het gewoon een meerwaarde heeft als je er rekening mee houdt met hoe het gelezen gaat worden.
Het komt een beetje krom over als er 100.000 antwoorden zijn die zeggen het allemaal interessant te vinden, maar er uiteindelijk 0 abbo's verkocht worden omdat niemand ervoor wilde betalen.
In principe is het plan afaik dat je gewoon mag reageren onder alle plus-artikelen die je mag zien (vanuit een plus-abbo of vanuit een gratis aantal preview-artikelen).Eenzelfde mag je als het zo is dat er niet gereageerd zou mogen worden onder de artikelen omdat je toch niet wilt betalen
Je kan alleen niet reageren onder artikelen die je niet kan zien. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch...
Een precieze datum hebben we nog niet, maar dit zal in het tweede kwartaal zijn. Er moeten voornamelijk op technisch vlak nog een aantal zaken ontwikkeld worden, waaronder de (sterk verouderde) betaalmodule. We gaan wel wat regelmatiger updates hierover geven en als het kan, ook over de planning. Niet alleen in dit topic, maar ook op de frontpage met een .plan.Gomez12 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:15:
KloptIn principe is het plan afaik dat je gewoon mag reageren onder alle plus-artikelen die je mag zien (vanuit een plus-abbo of vanuit een gratis aantal preview-artikelen).
Je kan alleen niet reageren onder artikelen die je niet kan zien. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch...
Vergeet niet om t.z.t. deze pagina aan te passen: https://tweakers.net/info/over-tweakers/verdienmodel/
Met name de dikgedrukte stukjes zijn dan niet meer juist. Strikt gezien zijn er nu al gedeeltes van het forum die niet gratis/zonder account te bezoeken zijn (Abboneeforum), maar dat zie ik door de vingersIn tegenstelling tot kranten kennen we bijvoorbeeld geen abonnementsgeld en publiceren wij wel al onze artikelen op de site. Al onze nieuwsberichten, reviews en tests zijn gratis te lezen, en dat willen we graag zo houden. Ook het forum en de prijsvergelijker zijn gratis en zonder beperkingen te gebruiken voor iedereen die dat wil, een account is niet eens verplicht.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Dit topic is gesloten.
Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.
Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------
We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.
Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)
Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.
Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------
We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.
Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)
Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.