Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.158 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
The Zep Man schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:38:
[...]
Men spreekt over HWI, niet over HWIM.
Hardware Info kent maar één abonnement, en dat is het Magazine abonnement. Dus wanneer men spreekt over het "HWI-abonnement", worden hiermee automatisch de Magazine abonnees bedoeld.

[ Voor 19% gewijzigd door XWB op 16-12-2020 17:39 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 23:07

The Zep Man

🏴‍☠️

XWB schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:39:
[...]

Hardware Info kent maar één abonnement, en dat is het Magazine abonnement. Dus wanneer men spreekt over het "HWI-abonnement", worden hiermee automatisch de Magazine abonnees bedoeld.
Ik adviseer je begrijpend lezen toe te passen.

Men spreekt over omdat (1) het HWI abonnement eindigt, dat dit een voorbode is dat (2) HWI zelf eindigt.

(1) wordt niet in twijfel getrokken, maar betreft een constatering. (2) betreft daarop een speculatie, die niet ontkend wordt.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mandrilletje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-01-2024
XWB schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:24:
Dat het Hardware Info Magazine abonnement zou stoppen was al in september meegedeeld, de abonnees krijgen simpelweg de kans om een aanbieding voor Tweakers Premium te ontvangen. Zo vreemd is dat toch helemaal niet?
De timing vind ik wel vreemd. In dit topic krijgen we al een tijdje te horen dat tijdens beta van Tweakers Premium nog veel onzekerheden zijn. Prijs is onbekend, exacte features staan niet vast, redactionele insteek wordt nog volop mee geexperimenteerd, etc.

Zo voelt het bericht een beetje als een aankondiging van een reclame-flyer "Over een paar maanden ontvangt u van ons een unieke aanbieding! Meer details volgen tzt!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@mandrilletje Begrijpelijk.

Voor de timing zijn meerdere verklaringen: de HWI-abonnees konden niet eerder gemaild worden omdat pas recentelijk is uitgewerkt hoe we die mensen tegemoet kunnen komen. Er is dus bedacht om een korting voor Tweakers Premium aan te bieden, maar die keuze was in september (toen aangekondigd werd dat het abonnement zou stoppen) nog niet gemaakt. En pas nadat die strategie uitgewerkt was kon development aan de slag met pagina's zoals https://tweakers.net/hwi-koppelen/ want ook technisch was er het één en ander nodig om dit allemaal mogelijk te maken. Nu dat allemaal opgeleverd is, kon de mailing eruit.

Verder speelt nog dat het Hardware Info abonnement op 31 december eindigt, en het niet wenselijk is om daarna nog mensen te mailen met een aanbieding. Niemand zit erop te wachten om X maanden nadat een abonnement stopgezet is, nog een aanbieding voor een ander abonnement te ontvangen. Omdat mensen hun HWI-abonnement nu kunnen koppelen tijdens de looptijd van hun abonnement, bieden we dus in elk geval een opt-in mogelijkheid en is het geen verassing of ongewenste reclame wanneer de aanbieding daadwerkelijk aangeboden wordt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:55

jdh009

FP ProMod
XWB schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:41:
@mandrilletje Begrijpelijk.

Voor de timing zijn meerdere verklaringen: de HWI-abonnees konden niet eerder gemaild worden omdat pas recentelijk is uitgewerkt hoe we die mensen tegemoet kunnen komen. Er is dus bedacht om een korting voor Tweakers Premium aan te bieden, maar die keuze was in september (toen aangekondigd werd dat het abonnement zou stoppen) nog niet gemaakt. En pas nadat die strategie uitgewerkt was kon development aan de slag met pagina's zoals https://tweakers.net/hwi-koppelen/ want ook technisch was er het één en ander nodig om dit allemaal mogelijk te maken. Nu dat allemaal opgeleverd is, kon de mailing eruit.

Verder speelt nog dat het Hardware Info abonnement op 31 december eindigt, en het niet wenselijk is om daarna nog mensen te mailen met een aanbieding. Niemand zit erop te wachten om X maanden nadat een abonnement stopgezet is, nog een aanbieding voor een ander abonnement te ontvangen. Omdat mensen hun HWI-abonnement nu kunnen koppelen tijdens de looptijd van hun abonnement, bieden we dus in elk geval een opt-in mogelijkheid en is het geen verassing of ongewenste reclame wanneer de aanbieding daadwerkelijk aangeboden wordt.
Ik ben Tweakers Elite af sinds kort dus kan het niet meer controleren, maar hebben zij (en de Hero) ook deze mail gehad? Wij kregen het hwi/tweakers magazine ook in de bus en was naar ons ook al in september gecommuniceerd dat die weg viel. Door de slechte communicatie rondom dit onderwerp heb ik mijn abonnement stil/opgezegd omdat er geen duidelijkheid kwam over de nieuwe invulling van deze abonnementsvormen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:50

crisp

Devver

Pixelated

jdh009 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:58:
[...]

Ik ben Tweakers Elite af sinds kort dus kan het niet meer controleren, maar hebben zij (en de Hero) ook deze mail gehad? Wij kregen het hwi/tweakers magazine ook in de bus en was naar ons ook al in september gecommuniceerd dat die weg viel. Door de slechte communicatie rondom dit onderwerp heb ik mijn abonnement stil/opgezegd omdat er geen duidelijkheid kwam over de nieuwe invulling van deze abonnementsvormen.
Wat de aanpak omtrent de huidige Tweakers abo's gaat worden wordt begin volgend jaar verder uitgewerkt wanneer de invulling van de nieuwe abonnementsvormen ook meer concreet is. Die zullen daar dus apart over geinformeerd worden.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• exorbitex
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 22:12
Pazo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:14:
[...]

Dit wist ik al vanaf het moment dat HWI werd overgenomen enkele jaren geleden. Toen dacht ik al, dit is het begin van het einde van HWI. Eerst de twee redacties bij elkaar, daarna het forum van HWI opdoeken, toen alleen nog maar reviews / testen op Tweakers en dat HWI alleen nieuwtjes brengt, HWI magazine gestopt, en nu de users overhevelen naar Tweakers. Kwam vroeger dagelijks op HWI, maar nu heb je er niets meer te zoeken. Trek die stekker en dan meteen uit... ;w
Zou Tweakers dan vervolgens soort van nederlandstalig techsite monopolist worden?
Dan snap ik dit Premium wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

exorbitex schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:27:
[...]

Zou Tweakers dan vervolgens soort van nederlandstalig techsite monopolist worden?
Dan snap ik dit Premium wel.
Nuja dit is al praktisch zo. Qua reviews zijn er nog wat specifieke sites zoals techtesters en qua forum is er bijna niets, behalve het techjunkies forum opgericht door oud hwi-ers. Hardware info brengt alleen maar nieuws en als het belangrijker/groter is komt het alsnog op Tweakers.

De timing doet zeker wel vermoedden dat hier van tevoren over nagedacht is toen hwi en Tweakers "samen" gingen.

Of dat zo is, is de vraag, maar het gaat wel erg snel en ik heb al eerlijk gezegd dat ik niet begrijp dat met het samenvoegen van HWI en Tweakers niet genoeg capaciteit is vrijgekomen voor extra content (buiten premium om)

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Daarnaast bieden we een goed bezocht discussieforum, waar je terecht kunt met al je vragen over computers en consumentenelektronica.
https://nl.hardware.info/extra/over-ons

Waar staat de link dan op HWI ('we') op de site naar dat discussieforum van ze.
De fusie en premium wordt met de dag knulliger als dit niet gewoon ook even is aangepast? Hoe moeilijk is het als redactie even je bestaande teksten te skimmen voor je live gaat met nieuwe dingen.

[ Voor 33% gewijzigd door CyberMania op 16-12-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CyberMania schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:22:
[...]

De fusie en premium wordt met de dag knulliger als dit niet gewoon ook even is aangepast? Hoe moeilijk is het als redactie even je bestaande teksten te skimmen voor je live gaat met nieuwe dingen.
Ik weet niet precies hoe dat bij HWI geregeld is/was, maar bij ons is de inhoud van dergelijke pagina's de verantwoordelijkheid van marketing en niet van de redactie (die doen hooguit nog een check op de vorm). Soms worden dit soort zaken over het hoofd gezien bij veranderingen, totdat we er op gewezen worden (waarvoor dank!). Ik ga het in ieder geval doorgeven :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:41

aex351

I am the one

Dat het Hardware Info Magazine abonnement zou stoppen was al in september meegedeeld, de abonnees krijgen simpelweg de kans om een aanbieding voor Tweakers Premium te ontvangen. Zo vreemd is dat toch helemaal niet?
De 'premium' artikelen lijken op overschot.

Puur ter feedback. Ik ben iemand die tech nieuws leuk vind. Maar geen van deze artikelen interesseren me maar ook een beetje. Veel artikelen lijken of op een blog. Of ik begrijp niet hoe de auteur tot zijn conclusies komt. Of het allemaal uit de hoge hoed gegrepen is.

Ik denk nu dat dit komt omdat zulke artikelen echt gericht zijn op een offline blad. Compleet ander publiek. En nu ik deze thread verder lees. Denk ik dat er simpelweg een overschot aan personeel is.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:36

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

aex351 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:23:
[...]

Ik denk nu dat dit komt omdat zulke artikelen echt gericht zijn op een offline blad. Compleet ander publiek. En nu ik deze thread verder lees. Denk ik dat er simpelweg een overschot aan personeel is.
Of personeel overschot is, is afhankelijk van de missie die dat personeel heeft. Veel gebruikers hebben in dit topic een andere missie aangedragen waarvoor best veel capaciteit nodig is: zelf nieuws generen en onderzoek doen. Zou tweakers een dergelijke missie volgen, dan is er niet zo snel een overschot denk ik.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

teacup schreef op donderdag 17 december 2020 @ 06:05:
[...]

Of personeel overschot is, is afhankelijk van de missie die dat personeel heeft. Veel gebruikers hebben in dit topic een andere missie aangedragen waarvoor best veel capaciteit nodig is: zelf nieuws generen en onderzoek doen. Zou tweakers een dergelijke missie volgen, dan is er niet zo snel een overschot denk ik.
Dat is een ander woord voor werk creëren. Overschot blijft overschot. Dit hele idee is niet ontstaan vanuit een behoefte. En het lijkt mij niet de bedoeling dat we zelf vanuit de community zaken gaan verzinnen waardoor sommige hun baan kunnen behouden.

Want eerlijk is eerlijk. De artikelen die je voorbij ziet komen. Het lijkt echt pure wanhoop. En dat bedoel ik echt niet negatief. Ik kan voor mezelf echt gewoon een filter op de voorpagina zetten. Premium=verborgen. Want zo slecht vind ik die artikelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Het laatste artikel van @TijsZonderH vind ik niet echt premium-waardig. Grotendeels is het een Nederlandse samenvatting van hetgeen op Wikipedia staat.

De kleine toevoeging over de invloed op Nederlandse bedrijven is erg klein en buiten het benoemen van een paar grote (en dus logische) bedrijven, voegt het eigenlijk niets toe.

Waarom wordt er tijd en energie gestoken in dit soort artikelen? Los van het vraagstuk of een artikel wel of geen premium-label hoort te krijgen is de nog belangrijkere vraag: “heeft het artikel toegevoegde waarde?”

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:04
MazeWing schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:21:
Het laatste artikel van @TijsZonderH vind ik niet echt premium-waardig. Grotendeels is het een Nederlandse samenvatting van hetgeen op Wikipedia staat.

De kleine toevoeging over de invloed op Nederlandse bedrijven is erg klein en buiten het benoemen van een paar grote (en dus logische) bedrijven, voegt het eigenlijk niets toe.

Waarom wordt er tijd en energie gestoken in dit soort artikelen? Los van het vraagstuk of een artikel wel of geen premium-label hoort te krijgen is de nog belangrijkere vraag: “heeft het artikel toegevoegde waarde?”
Lijkt inderdaad op die pagina. Vraag me zelf af of er dan geen bronvermelding ontbreekt. Op deze manier gaat het zelf naar schending van het auteursrecht.

Daarnaast: heel veel linken naar blogposts -> dus info die al beschikbaar was. Nogal tegenstrijdig met:
Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:59:

[...]

Wij denken/hopen dat er voldoende techliefhebber zijn die Tweakers een dusdanig fijne website vinden dat ze een betaald abonnement willen nemen - zeker als we daar in ruil daarvoor meer exclusieve zaken, in eerste instantie exclusieve content, voor terug gaan geven.

[...]

[ Voor 21% gewijzigd door Mschamp op 17-12-2020 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uip
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online

uip

nieuws: Wat weten we nu wel - en vooral niet - over de SolarWinds-hack?

lijkt mij een licht artikel om direct "PREMIUM" van te maken ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

aex351 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:53:
[...]

Dat is een ander woord voor werk creëren. Overschot blijft overschot. Dit hele idee is niet ontstaan vanuit een behoefte. En het lijkt mij niet de bedoeling dat we zelf vanuit de community zaken gaan verzinnen waardoor sommige hun baan kunnen behouden.
Die extra capaciteit kunnen we als een probleem zien, maar het zou ook een kans kunnen zijn. De kans is om met die ploeg de verdieping op te zoeken. Dat dit niet lijkt te gebeuren is denk ik de reden dat de meesten van ons hier reageren. Met de HWI ploeg erbij was die slag in ieder geval door mij verwacht. Dit staat denk ik nog los van die premium kwestie.

Wat ik nu zie is meer van dezelfde content. Niet beter, maar ook niet slechter. Het daarbij direct op de proppen komen met het premium concept helpt inderdaad dan niet mee met de goodwill. Het concept loopt wat mij betreft vooruit op de realisatie.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mandrilletje
@aex351 Ik denk dat we hier kunnen twisten over oorzaak en gevolg. Door de samenvoeging heeft Tweakers.net meer personeel. Personeel kost geld en de inkomsten van Tweakers.net zijn waarschijnlijk niet heel veel veranderd in de tussentijd.

Dit is geen doelloze bezigheidstherapie, dit is iets nieuws uitproberen.
Tweakers is op zoek naar een nieuwe inkomstenbron zodat ze op lange termijn probleemloos meer monden kunnen voeden. Als dat niet lukt, dan kan DPG vervelende vragen gaan stellen ("Wat levert dat extra personeel jullie nu op? Kan je niet in snijden?")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zombaya
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08 23:13
crisp schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:47:
Wat de aanpak omtrent de huidige Tweakers abo's gaat worden wordt begin volgend jaar verder uitgewerkt wanneer de invulling van de nieuwe abonnementsvormen ook meer concreet is. Die zullen daar dus apart over geinformeerd worden.
Gaan jullie dan ook de voormalige abonnees op de hoogte stellen?

Net zoals @jdh009 ben ik recent teruggeschakeld van Elite naar Supporter door de onduidelijkheid of het premium-abonnement nu wel of niet deel ging uitmaken van de bestaande abonnementen en het wegvallen van het fysieke magazine.

ik zou het wel fijn vinden moest de groep gebruikers zoals ons ook apart geinformeerd worden.

Zombaya

• aex351

aex351

I am the one

mandrilletje schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:39:
@aex351 Ik denk dat we hier kunnen twisten over oorzaak en gevolg. Door de samenvoeging heeft Tweakers.net meer personeel. Personeel kost geld en de inkomsten van Tweakers.net zijn waarschijnlijk niet heel veel veranderd in de tussentijd.

Dit is geen doelloze bezigheidstherapie, dit is iets nieuws uitproberen.
Tweakers is op zoek naar een nieuwe inkomstenbron zodat ze op lange termijn probleemloos meer monden kunnen voeden. Als dat niet lukt, dan kan DPG vervelende vragen gaan stellen ("Wat levert dat extra personeel jullie nu op? Kan je niet in snijden?")
Het heeft niets met oorzaak en gevolg te maken. Overschot is precies wat het woord betekend. Overbodig / teveel / niet nodig. Ik snap dat @teacup zegt we kunnen deze overschot ook zien als kans. Alleen zo wordt dit overschot niet ingezet. Er wordt echter geen enkele behoefte ingevuld. En dus ontstaat het huidige probleem. Waardoor deze thread volstaat met overwegend negatieve feedback.

Ik concludeer daarmee dat dit een wanhoopspoging is van het personeel dat niet wil accepteren dat ze overbodig zijn geworden. De kwaliteit van de artikelen is natuurlijk ook om te huilen. En daarmee is het beter om goede mensen aan te trekken die wel passie hebben voor dit soort onderwerpen. Zoals iemand anders al aangaf, het lijkt wel of de passie/vuur ontbreekt bij deze mensen. Ze zitten totaal niet op één lijn met de doelgroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was er niet duidelijk aan de vorige modbreak?

[ Voor 119% gewijzigd door RoD op 17-12-2020 11:33 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Zombaya schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:52:
[...]

Net zoals @jdh009 ben ik recent teruggeschakeld van Elite naar Supporter door de onduidelijkheid of het premium-abonnement nu wel of niet deel ging uitmaken van de bestaande abonnementen en het wegvallen van het fysieke magazine.

ik zou het wel fijn vinden moest de groep gebruikers zoals ons ook apart geinformeerd worden.
Ik meen dat dat wel de bedoeling was, maar wellicht kan @WoutF of @ikloon dat bevestigen?

Intentionally left blank

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:59
Eigenlijk wel. Meerdere malen is de indruk gewekt dat het hele premium gebeuren nog in een testfase zit. Bij een testfase kan je reflecteren of datgene wat gedaan is wel een gewenst resultaat oplevert en of het niet afgekapt moet worden. Dat zou dit feedback topic ook nuttig maken.

Nu blijkt wederom dat de beslissing om ermee door te gaan al lang en breed genomen is. Dat vermoeden zullen de meesten ook al wel gehad hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CyberMania schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:22:
[...]

Die zinsnede is inmiddels verwijderd ;)

Intentionally left blank

• 12_0_13
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 10:45
Zombaya schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:52:
[...]

Hoe doe je dat makkelijk :? Ik kan alleen mijn abonemment stopzetten. Ik wil ook terug naar "Supporter" tot het premiumverhaal duidelijk is..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Retrospect schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:58:
[...]

Eigenlijk wel. Meerdere malen is de indruk gewekt dat het hele premium gebeuren nog in een testfase zit. Bij een testfase kan je reflecteren of datgene wat gedaan is wel een gewenst resultaat oplevert en of het niet afgekapt moet worden. Dat zou dit feedback topic ook nuttig maken.

Nu blijkt wederom dat de beslissing om ermee door te gaan al lang en breed genomen is. Dat vermoeden zullen de meesten ook al wel gehad hebben.
Dat is volgens mij ook al ergens aangegeven in de deze thread. Ze willen concreet weten hoeveel moeite ze moeten stoppen in de artikelen en hoeveel ze er dan voor kunnen vragen. Met waarschijnlijk het idee dat dit deels ook als promotie gebruikt kan worden om aan te geven dat dit eraan komt. Het is gewoon weer een voorbeeld van een groep mensen die hun doelgroep niet meer begrijpt, want het gat dat ze graven wordt steeds dieper. (zou bijna willen zeggen waar is de popcorn :D en dat is treurig)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 21:29
Ik gooi gewoon nog een keer mijn visie op de strategie van Premium neer (met wat kleine aanpassingen)

Zoals ik het zie is Tweakers voor een groot deel community driven , dan is de huidge aanpak naar mijn idee niet de juiste, daarmee bedoel ik het gevoel wat de meeste mensen (in mijn ogen) hebben van: "we gooien een hele kom vol ideeën tegen de muur aan en we zien wel wat er blijft plakken".

Ik denk dat er minder hard gereageerd zou worden bij één van de twee volgende aanpakken;

1) Als redactie een extreem duidelijk beeld hebben van wat jullie precies willen met "Premium" en daar ook een bepaalde standaard voor paraat hebben. Dit kan betekenen dat sommige, wat jullie nu premium noemen, artikelen het gestelde niveau niet halen. Balen voor die artikelen, maar je hebt niet voor niets een standaard.
Wat doe je met die artikelen? Óf je knalt de kortere, simpelere artikelen die wel premium voelen, maar het label niet halen in het weekend in een longread met meerdere onderwerpen tegelijk. Óf je gooit ze niet achter de premium-wall om toch je verbintenis met de OG-tweaker te behouden die niet kan/wil betalen voor premium.

Als je dit had gedaan met een uitgebreide feedbacktool onder de premium-artikelen met parameters die relevant zijn, (zoals bijvoorbeeld niveau, lengte, duidelijkheid.), had je meer feedback inhoudelijk gekregen er verwacht wordt uit de community. (of desnoods doe je dit via het forum)

2) Dezelfde aanpak als nu, met een veel duidelijkere en heldere communicatie naar de community over wat jullie willen weten, wat de aanpak is en hoe jullie graag feedback willen ontvangen over de artikelen. Wat wordt er verwacht qua niveau en lengte van de artikelen? Zijn er users die je kunt gebruiken om artikelen extra goed in te steken? (desnoods tegen een kleine vergoeding in de vorm van premium voor een x aantal maanden). Waar is behoefte aan voor premium? Wil men uitgebreide buildguides voor zeer specialistische NAS of serverbuilds? Video-tutorials over lappen van CPU's? Betrek de community erbij. Desnoods elke maand een poll met daarin 5 opties voor de komende maand.

In beide gevallen zou ik nog niet beginnen over eventuele kosten voor premium per maand of per artikel. Er zijn tal van andere methodes om het prijspunt voor premium te bepalen. Nu wordt er per artikel gevraagd wat men het waard vind, waardoor de focus (op dit moment in het proces van invoering van premium) te veel ligt op "wat moet dit kosten dan?", wat voor veel mensen (we blijven toch Nederlanders) een hekel punt blijft als je niet duidelijk weet wat er te verwachten is qua inhoud.....

Ik snap dat de kern van premium is om extra's info omtrent het nieuws te plaatsen, maar daarmee ga je het niet redden. De community gaat sowieso meer dan dat verwachten....

Het is zonde om te zien dat er achter de schermen overduidelijk al een invoerdatum geprikt staat en er heel weinig gedaan lijkt te worden met de feedback uit dit topic. @aex351 heeft daarmee compleet gelijk met z'n post.

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:10

ikloon

Product Owner
Topicstarter
crisp schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:43:
[...]

Ik meen dat dat wel de bedoeling was, maar wellicht kan @WoutF of @ikloon dat bevestigen?
Ja, dat is inderdaad wel de bedoeling. :)

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Sorry maar vind dat Qualcoom artikel niet premium. Als ik zoek op "Qualcomm longer support" krijg ik artikelen die net zo veel of meer informatie bieden.

Voorbeeld: https://www.xda-developer...omm-4-android-os-updates/

[ Voor 4% gewijzigd door Slavy op 17-12-2020 14:27 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Zombaya
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08 23:13
12_0_13 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:26:
[...]

Hoe doe je dat makkelijk :? Ik kan alleen mijn abonemment stopzetten. Ik wil ook terug naar "Supporter" tot het premiumverhaal duidelijk is..
Ik betaal per jaarlijkse overschrijving en mijn abonnement verliep begin december. Bij het verlengen heb ik gekozen voor het andere abonnement.

Bij automatische incasso neem ik aan dat dit zou neerkomen op het huidige abonnement stopzetten en een nieuw abonnement afsluiten van het type Supporter, maar hoe dit juist moet, kan ik je ook niet zeggen.

Zombaya

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 14:29

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:42

Q

Au Contraire Mon Capitan!

aex351 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:23:
[...]

De 'premium' artikelen lijken op overschot.

Puur ter feedback. Ik ben iemand die tech nieuws leuk vind. Maar geen van deze artikelen interesseren me maar ook een beetje. Veel artikelen lijken of op een blog. Of ik begrijp niet hoe de auteur tot zijn conclusies komt. Of het allemaal uit de hoge hoed gegrepen is.
@aex351 Ik ben benieuwd wat voor soort content jij voor jezelf graag zou willen zien. Zou jij misschien wat voorbeelden kunnen geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Q schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:23:
[...]
Ik ben benieuwd wat voor soort content jij voor jezelf graag zou willen zien. Zou jij misschien wat voorbeelden kunnen geven?
Aan mij werd de vraag niet gesteld, maar voor veel Tweakers zal de vraag hoe het komt dat de ICT-systemen van de gezamenlijke GGD's nog niet klaar zijn voor een inentingscampagne een hele relevante vraag zijn.

Hét onderwerp bij uitstek om verder uit te diepen, in internationaal perspectef te plaatsen en om met andere DPG-titels samen te werken.

Bij het gelinkte AD-artikel staat een oproepje voor insiders om zich te melden. Ik denk dat zo'n oproepje (dat kan ook verpakt zijn in een artikel) op Tweakers meer succes heeft en leukere haakjes biedt dan een verhandeling over de achterkant van de telefoon.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

En we gaan weer vrolijk door...

@arnoudwokke heeft op basis van het nieuwsbericht dat Qualcomm nu 4 jaar support gaat geven aan artikel van 2,5 maand geleden opnieuw tot leven gewekt.
De enige noemenswaardige toevoeging is een statistiek van hoeveel qualcomm SoC's in de pricewatch staan (kinderlijk eenvoudige te zien met een filter) en een plaatje uit een artikel van Google zelf over project treble

Zelfs de eerste tabel is gewoon 1 op 1 overgenomen.

Waar het artikel van 2,5 maand geleden gewoon gratis was en een artikel zoals we gewend waren, is nu een artikel dat voor 90% overeenkomt voorzien van een premium label.

De relevantie van ook dit "premium" artikel is weer eens ver te zoeken... Gezien de steady flow van premium artikelen iedere dag kan het niet anders dan dat er gewoon een hard quotum is en er nauwelijks gekeken wordt naar de kwaliteit (het laatste artikel van @TijsZonderH staat/stond vol grammaticale fouten) noch de relevantie en de daadwerkelijke TOEVOEGING van een premium artikel.

Helaas, na bijna 3 weken is er nog niets gedaan om ook maar iets van de schijn weg te nemen!

[ Voor 4% gewijzigd door MazeWing op 17-12-2020 15:56 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 22:21

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:33:
Als ik me niet vergis, was het idee om gedetailleerde Premium artikelen met behulp van een deskundige Tweaker te schrijven juist opgedragen in dit topic door andere Tweakers. Vind het dan wel wat hilarisch dat zodra Tweakers het probeert, er meteen weer hier over gezeurd wordt. Op deze manier kunnen ze het ook gewoon nooit goed doen. :F
Ik ben iemand die achter dat idee staat en zoiets heeft genoemd in dit topic. Als allereerste wil ik er over zeggen dat ik blij ben dat Tweakers het probeert. Experimenten zijn altijd waardevol, zelfs als je vooraf twijfels hebt bij de uitkomst. Een keer iets zelf proberen is veel informatiever dan al onze theoretische verhalen.

Ten tweede is het belangrijkste in deze wat de betrokken Tweakers er zelf van vinden. Ik geloof dat Delphium van te voren wist waar hij (?) aan begon en dus geen bezwaar heeft tegen het commercieel gebruiken van zijn input. Ik denk dat er veel meer Tweakers zijn die er zo over denken. Ik krijg regelmtaig vragen van mensen die ik vrijwillig help zonder er ooit iets van terug te zien. Ik doe dat enerzijds omdat ik het gewoon leuk vind om te spreken over onderwerpen die me aan het hart gaan, en anderzijds omdat ik mezelf goed voel als ik denk dat ik de wereld een beetje beter heb gemaakt met mijn verhaal. Of, wat egoistischer gezien, ik spaar mezelf de irritatie van slecht geinformeerde nieuwsartikelen uit, zeker als de lezers daarvan vervolgens die slechte argumenten tegen mij in zetten. Dan leg ik liever aan de bron uit hoe het zit. Als ik daar ooit iets van terug zie dan is dat mooi voor mijn ego, maar het is geen vereiste.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Q schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:23:
[...]

@aex351 Ik ben benieuwd wat voor soort content jij voor jezelf graag zou willen zien. Zou jij misschien wat voorbeelden kunnen geven?
Het is heel simpel:
Tech nieuws incl. diepgaande en professionele tech nieuws, product aankondigingen, reviews, event aankondigingen (vooraf!) en event verslagen. Daarnaast zal er vanuit de community ook nog wel specifieke dingen zijn waar men zich mee bezighoudt en misschien interessant is om uit te werken als artikel. Onderwerpen als Home Automation bijvoorbeeld.

Ik zie alleen Tweakers dit zelf niet uitwerken. Omdat de kennis bij de community ligt. Dus een model waarbij een Tweaker zelf zo'n artikel kan schrijven lijkt mij dan beter.

Het probleem is dus heel simpel. Het huidige 'premium' model is er opgericht om het overschot aan personeel dat waarschijnlijk eerst offline artikelen aan het schrijven was door te laten stromen naar online. De hoeveelheid artikelen en de kwaliteit daarvan, het spat er gewoon vanaf hoe slecht het is. Het is echt om te huilen. Ik snap niet dat Tweakers zelf dit niet inziet. Of is het de bedoeling dat Tweakers een online blad wordt.

Kijk nog zoiets tenenkrommends. Puur ter feedback. In 1 van de laatste premium artikelen over SolarWinds. Zegt de auteur dit in de comments: "Ik heb er geen cijfers van maar heb het idee dat Orion wel echt dé belangrijkste software van SW is." |:( Nou! dan val je toch ook van je stoel. En zo gaat dat met al die artikelen. Alles wordt gewoon doodleuk uit de hoge hoed gegrepen. Of het lijkt meer op een blog. Of ja geen idee. Offline in zo'n blad zal je er nooit feedback op krijgen. Maar kom op! ik heb er echt geen woorden voor hoe slecht dit is. Vandaar ook mijn opmerking "waar is popcorn :D "

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Ik wacht op de eerste .Adv die wordt bestempeld als premium.
Met deze lage standaard voor het stempel 'premium' ga ik er vanuit dat op den duur weinig interessante artikelen overblijven die voor mij gratis beschikbaar blijven.
Ik ga vast rondkijken bij alternatieve (engelse) bronnen van tech news. Succes nog met de test.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
De eerste keer dat ik een premium artikel las dacht ik dat ergens onderaan iets stond als: "lees verder met premium"... Maar het was dus geen inleiding maar het volledige artikel. :o

Ik vind de artikelen die als "premium" bestempeld worden wel wat mager. Mis diepgang en dingen die ergens anders niet of lastig te vinden zijn. Tot nu toe zijn de artikelen niets meer dan een samenvatting of licht aangevulde kopieën van eerdere artikelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

aex351 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:17:
[...]

Het is heel simpel:
Tech nieuws incl. diepgaande en professionele tech nieuws, product aankondigingen, reviews, event aankondigingen (vooraf!) en event verslagen.
@aex351

Sorry dat ik even doorvraag, maar wat moet ik mij precies voorstellen bij diepgaand en professioneel tech nieuws. Iedereen kan daar een andere voorstelling bij maken, ik ben benieuwd hoe jij dat bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
reviews: Een jaartje langer updates - Qualcomm belooft socs langer te onderst...

De helft van dit premium artikel is bijna exact dezelfde informatie als het bijbehorende nieuwsartikel, soms net ff anders verwoord. En nog geen 3 maand geleden dit achtergrondartikel wat de andere helft van het artikel eigenlijk ook dekt.

Is dit serieus de bedoeling van premium? Voelt niet helemaal lekker. Kunnen we dit vaker verwachten?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 23:21

3DDude

I void warranty's

Just my 2 cent (ik ben al aantal jaar abonnee).
Maar als ik dadelijk los van het abonnee zijn ook moet betalen voor premium; ja sorry ik draag tweakers best een warm hart toe, maar dat word me iets te gek. Dat is voor mij dan ook de reden dat ik het tweakers abonnement voor nu opzeg. Ik kijk simpelweg de kat wel uit de boom wat er gaat gebeuren.

Verder wil ik kwijt:
Organiseren doe je vooraf, daarmee bedoel ik met HWI inlijven zorg je dat je businesscase en het hoe en waarom (toegevoegde waarde) op orde is. Als je er dan achteraf achter komt dat het niet uit kan... is dat geen slimme move lijkt mij?

Die Tweakers Premium dingen dan ik ben wel benieuwd vanuit wie dat komt, wat is de aanleiding enz? Of wil DPG nu gewoon knaken zien en dachten ze wat we bij andere sites gedaan hebben kunnen we hier ook wel proberen: Wie niet waagt wie niet wint ;).

Kijk ik vind alles prima en draag tweakers een warm hart toe (daarom ben ik abonnee). Maar ik wil dan eerst wat iedereen hier aangeeft wel kwaliteit zien.
Dus als je premium van zo'n hoog niveau is dat ik zeg ok dat is mijn geld waard zeg ik fair enough.
Maar ik denk dat we als we allemaal heel eerlijk zijn.. dat is het niet.

Dus ik vind het goed dat ermee getest wordt hoor; er zijn al diverse mensen die heel inhoudelijk feedback en terecht vragen stellen bij het niveau, de kwaliteit van de artikelen.
Ik zou tweakers alleen willen vragen evalueer intern even wat slim is. Voor de community, voor het imago van tweakers en voor de kwaliteit en het niveau van de premium artikelen (zijn die echt van toegevoegde waarde). Andersom moet er natuurlijk nagedacht worden hoe komen we wel op dat niveau dat mensen zeggen: Ok ik ben bereid hiervoor te betalen.

Zolang we dat niet scherp hebben en niet helder maken wat er gebeuren gaat.. dan zal ik mijn abo opzeggen.

Succes in ieder geval :)

p.s Tip van een leek: Had je dus een beperkt aantal Premium artikelen geschreven met een veel hoger niveau voorkomt dat de discussie over de content/inhoud.
Dan gaat het dus alleen nog om of mensen het je gunnen:
Kijk er zijn altijd mensen tegen, dat snappen we allemaal. Maar zolang de INHOUD van de geschreven ' premium artikelen' niet op orde is, krijg je kritiek.. (terecht). Dus terug naar de tekentafel imo ;).

[ Voor 14% gewijzigd door 3DDude op 17-12-2020 18:31 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Q schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:37:
[...]

@aex351

Sorry dat ik even doorvraag, maar wat moet ik mij precies voorstellen bij diepgaand en professioneel tech nieuws. Iedereen kan daar een andere voorstelling bij maken, ik ben benieuwd hoe jij dat bedoeld.
Het is breed. Maar daar bedoel ik echt specifiek IT gerelateerde nieuws. Dus vak nieuws. Vul voor elk beroep maar wat in. Developers vinden het misschien interessant om iets over een nieuwe Front-end Framework voorbij te zien komen om het maar even concreet te maken. Business Analisten hebben weer andere zaken. Evenals testers. En zo kan je van alles invullen. En daardoor kan iedereen ook weer iets van anderen leren.

Alleen dit is helaas niet wat Tweakers is. Ze hebben heel lang geprobeerd te doen alsof het hier allemaal zoveel professionals zijn. Alleen het merendeel is al heel lang geleden weggejaagd. Joh! zelfs Computeridee geeft volgens mij meer informatie prijs waar je als Tweaker wat aan hebt. En dat is tech voor de huis-tuin-en-keuken gebruiker.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:45
Laat ik maar weer eens mijn mening geven. Ik krijg inderdaad een beetje het gevoel van: Dit moet werken, hoe je het ook went of keert, het komt en je moet er maar genoegen mee nemen, ook al zou drie kwart van Tweakers het maar niks vinden.

Je komt hier echt wel met een probleem, je brengt constant artikelen uit die, aan de reacties in dit topic te zien, niet premium-waardig zijn. Het kan wel een pilot zijn, maar na zoveel artikelen mag je toch echt wel met een sterk sterk stukje tekst komen. Daarnaast heeft lang niet iedereen dezelfde interesse in bepaalde artikelen, wat er dus voor zorgt dat je evt betaalt voor een abonnement waar je misschien de kwart van interessant vindt maar toch wel gelijk de volle pond betaalt en de andere 75% niet voor jou relevante premium-artikelen erbij krijgt. In mijn ogen kan je hier niet een balans in vinden.

Daarnaast zullen zulke lange artikelen alleen interessant zijn voor IT'ers en hardcore Tweakers, best wel een niche groep tegenwoordig maar toch peil je animo over heel Tweakers. Als deze hardcore Tweakers/IT'ers dus voor hun interessante artikelen willen, zijn ze verplicht een abonnement te nemen aangezien 'niet premium' redelijk kort en bondig is. Beetje naar in mijn ogen.

Daarbij komt nog dat hoe je het went of keert, je geld betaalt voor informatie wat je met 2/3 searches ook hebt gevonden. Ja leuk dat gebruiksgemak, maar de gemiddelde bezoeker hier is wel wat research gewend. Je zou dus echt met hele unieke informatie moeten komen wat je alleen zou kunnen vinden bij technisch wetenschappelijke naslagwerken bij wijze van, dus wat echt uniek is. Engels is geen vreemde taal, al helemaal niet in tech-land, dus ik bedoel uniek als in globaal op het internet.

Kortom, ik ben van mening dat dit een plan is gedoemd om te falen. Net zoals ik in mijn omgeving op dit moment merk dat niemand een abonnement heeft op premium-artikelen van andere media, DPG of iets anders. Men is tegenwoordig redelijk vlot met het opzoeken van info op internet wat ook van kleins af aan wordt aangeleerd, dus ik denk ook niet dat het een toekomst-bestendig plan is.

Ik denk dat je toch echt de strijd aan moet gaan met Bright van RTL, waarbij je in mijn ogen echt redelijk grote kans hebt om echte concurrentie te vormen. Je hebt een hele community met zoveel info waar je bang van wordt. Je kan zoveel verschillende mini-series ontwikkelen, je kan zoveel reviews plaatsen op YouTube, zoveel nieuwtjes.

Het betaalt daarnaast ook nog eens heel goed als je views pakt, je kan content maken voor de doorsnee huis-tuin-keuken technicus zoals Bright doet, en je kan mensen die een heel interessant stuk complexe techniek willen voorzien van video's met info hierover. Met engelse ondertiteling heb je misschien een nog groter bereik.

YouTube: Apple MacBook Pro M1 Review - Verhulde revolutie

YouTube: De nieuwe MacBook Air en Pro met M1: meteen raak!

Het kan in mijn optiek ook veel beter op YouTube, als je ook zo kijkt naar beide video's, pakt die van Bright je gewoon een stuk meer. In mijn optiek is voelt die ook een stuk vlotter ondanks dat de video's even lang duren. Bij Tweakers zie je meestal dat er twee mensen zitten die een gesprek met elkaar voeren en kijk jij als buitenstaander toe. Bij Bright kijkt de presentator je recht in je gezicht aan, waardoor je ook meer bij de video blijft, je voelt je geen buitenstaander. Daarboven op zit je letterlijk de hele video lang naar twee mensen te kijken en af en toe komt er een grafiek voorbij, bij Bright wordt er echt afgewisseld in shots wat het een stuk aantrekkelijker maakt.

Geloof me, als je in een maand tijd ongeveer dezelfde views pakt als Bright dat doet en er inderdaad nog sponsoringen in verwerkt en een paar advertenties, pak je echt heel veel geld. Misschien zelfs zoveel dat je winst gaat maken. Nog nagaan dat je die spullen die je toegestuurd krijgt van bedrijven kan verloten en zo veel meer traffic krijgt.

Abandon dit zinkende schip van premium artikelen en stap op de boot richting goede YouTube content zou ik zeggen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Genos
RazorMaron schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:10:
Het betaalt daarnaast ook nog eens heel goed als je views pakt, je kan content maken voor de doorsnee huis-tuin-keuken technicus zoals Bright doet, en je kan mensen die een heel interessant stuk complexe techniek willen voorzien van video's met info hierover. Met engelse ondertiteling heb je misschien een nog groter bereik.

YouTube: Apple MacBook Pro M1 Review - Verhulde revolutie

YouTube: De nieuwe MacBook Air en Pro met M1: meteen raak!

Het kan in mijn optiek ook veel beter op YouTube, als je ook zo kijkt naar beide video's, pakt die van Bright je gewoon een stuk meer. In mijn optiek is voelt die ook een stuk vlotter ondanks dat de video's even lang duren. Bij Tweakers zie je meestal dat er twee mensen zitten die een gesprek met elkaar voeren en kijk jij als buitenstaander toe. Bij Bright kijkt de presentator je recht in je gezicht aan, waardoor je ook meer bij de video blijft, je voelt je geen buitenstaander. Daarboven op zit je letterlijk de hele video lang naar twee mensen te kijken en af en toe komt er een grafiek voorbij, bij Bright wordt er echt afgewisseld in shots wat het een stuk aantrekkelijker maakt.

Geloof me, als je in een maand tijd ongeveer dezelfde views pakt als Bright dat doet en er inderdaad nog sponsoringen in verwerkt en een paar advertenties, pak je echt heel veel geld. Misschien zelfs zoveel dat je winst gaat maken. Nog nagaan dat je die spullen die je toegestuurd krijgt van bedrijven kan verloten en zo veel meer traffic krijgt.

Abandon dit zinkende schip van premium artikelen en stap op de boot richting goede YouTube content zou ik zeggen.
Potverdorie dat is een goed punt. Ik was alweer vergeten dat er ook video-items van Tweakers zijn en weet nu ook weer waarom ik die niet kijk. De stijl staat me niet aan. Ik denk dat en LinusTechTips-achtige videostijl (niet te verwarren met de presenteerstijl) Tweakers ook niet zou misstaan....

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Q schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:58:
@WoutF

1. Wat vinden redacteuren heel erg tof en waarvan denken zij dat er animo voor is
2. Op welke manier toetsen jullie die animo
3. Hoe weten jullie dat die manier van toetsen van de animo ook 'solid' is? (beperken bias)
We hebben verschillende vormen van input als we willen toetsen of er animo voor een onderwerp is. Soms hebben we er al vaker nieuwsberichten over geschreven, en kunnen we kijken hoe die ontvangen zijn voor we er verder in duiken. Soms kijken we in het forum of een onderwerp leeft. Bij productcategorieën kunnen we zien of ze populair zijn in de Pricewatch en we krijgen suggesties binnen via het forum, topic zoals dit en e-mail. Verder hebben we allemaal een onderbuik die flink van zich kan laten horen :)

Het komt ook voor dat er nog helemaal geen inzichten zijn, dan proberen we het vaak alsnog uit als iemand een goed idee heeft en dat gevoel gedeeld wordt binnen de redactie.
Ik voel meer dat hier een muur wordt opgetrokken waar ik nooit tegenop kan klimmen en ik vrees bijna dat dit (onbewust) nog de bedoeling is ook. Wat ik bedoel te zeggen: ik proef een beetje alsof er een manier wordt gezocht waarom mijn feedback genegeerd kan worden, waarom het kan worden afgeschreven.
Dat is zeker niet de bedoeling. Maar het zou redelijk lame zijn als we nu een vergelijking zouden maken tussen een consumenten- en een enterprise-ssd ;) Ik probeer dus wat minder specifieke inzichten te verzamelen die breder inzetbaar zijn.
- Als een artikel mij het gevoel geeft een probleem domein op hoofdlijnen te snappen, dat het inzicht biedt
- Als een artikel mij informatie geeft die ik kan gebruiken om beter keuzes te maken
- Als een artikel mij emotioneel aanspreekt
- Als een artikel gebeurtenissen in een context kan plaatsen en duiden
- Als een artikel mij iets technisch bijbrengt waar ik ook concreet iets mee kan
Zoals dit dus :) Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Het is toch van de zotte eigenlijk, dat wij als community, jullie moeten gaan vertellen hoe je een artikel moet schrijven en/of onderzoek moet doen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
DutchBigB schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:39:
Ik denk dat er een hoop te leren valt van de YouTube community, LTT, GamersNexus, Jayz2cents etc. verdienen een goede boterham met goede content en duidelijke sponsor spots. (LTTrechstore.com en de segways naar sponsors op ltt zijn ondertussen gewoon onderdeel van het format) Dit (content vs commercie) bijt elkaar helemaal niet. Ook zijn er veel content creators te vinden die met patreon extra inkomsten genereren door exclusieve content en door afgeschermde premium opties zoals discord kanalen. Als je met een paar knappe koppen gaat zitten kun je vrij snel een plan optuigen wat premium EXTRA’s brengt (lees: extra value) en waar mensen voor willen betalen. @Q
Ik vind dit een interessante opmerking en vraag me af hoe breed die mening gedeeld wordt. Ondanks dat we bij Tweakers een scheiding hebben tussen sales en redactie, met losse afdelingen en verschillende mensen, worden we er nog vaak genoeg van beticht dat we ondanks dat vast wel beïnvloed worden door adverteerders. Ik zie niet in hoe het inzetten van je onafhankelijke redacteuren om videopromoties te maken voor diezelfde adverteerders dan opeens niet zou bijten.

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Genos schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:29:
[...]

Potverdorie dat is een goed punt. Ik was alweer vergeten dat er ook video-items van Tweakers zijn en weet nu ook weer waarom ik die niet kijk. De stijl staat me niet aan. Ik denk dat en LinusTechTips-achtige videostijl (niet te verwarren met de presenteerstijl) Tweakers ook niet zou misstaan....
De video's worden nogal statisch vormgegeven. Aan de inhoud ligt het iig niet. Bright heeft bijvoorbeeld ook veel meer viewers en linksom of rechtsom is het nu eenmaal zo dat bright vaak eerder is met bepaalde producten te bespreken in videoreviews. Als dat standaard is dan sla je een kanaal van tweakers vaker over.

Je begint zelf immers al met "ik was alweer vergeten" ;)

Ook een review kun je met enig vermaak brengen, dat is wat andere yt'ers en ook bright beter kunnen, waardoor de kwaliteit van video's omhoog gaat en abonnees blijven terugkomen.

[ Voor 13% gewijzigd door ed1703 op 17-12-2020 19:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Genos
WoutF schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:43:
[...]

Ik vind dit een interessante opmerking en vraag me af hoe breed die mening gedeeld wordt. Ondanks dat we bij Tweakers een scheiding hebben tussen sales en redactie, met losse afdelingen en verschillende mensen, worden we er nog vaak genoeg van beticht dat we ondanks dat vast wel beïnvloed worden door adverteerders. Ik zie niet in hoe het inzetten van je onafhankelijke redacteuren om videopromoties te maken voor diezelfde adverteerders dan opeens niet zou bijten.
Ik denk dat die mening best wel breed gedeeld wordt, aangezien deze kanalen op z'n minst succesvol te noemen zijn. Je moet alleen zorgen dat er een zeer duidelijke scheiding tussen content en commercie is én niet bang zijn om er soms een beetje met gestrekt been in te duiken als je het ergens niet mee eens bent.... Neem als voorbeeld de overduidelijke segues van LinusTechTips en de duidelijke scheiding tussen een review en een hands-on advertentie (hoewel er al meerdere malen duidelijk is geworden dat er altijd een eerlijke mening over het product gegeven zal worden bij LTT, zelfs als het om sponsored goods gaat.)

edit: Met gestrekt been bedoel ik meer dat je echt eerlijk laat blijken wat je vind ergens van en om welke reden. Dit is heel lastig, omdat je als reviewer zoveel mogelijk mensen wil aanspreken, maar soms is het product voor de doelgroep waar deze voor ontworpen is gewoon ruk of juist extreem goed (maar super niche) en dat moet je dan goed belichten.

Edit2: @MazeWing Benoemt het ook nog uitstekend hieronder :)

[ Voor 14% gewijzigd door Genos op 17-12-2020 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

WoutF schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:43:
[...]

Om even LTT maar als voorbeeld te geven: het overgrote deel van hij video’s hebben niets met de sponsor te maken. En op het moment dat ze even de sponsor moeten benoemen wordt die er ook letterlijk met de haren bij getrokken. Inmiddels is het inderdaad “part of the format” en is het haast een sport het zo grappig mogelijk te doen. Feitelijk dus een win-win situatie. De kijker is blij omdat de video zelf niets met de sponsor te maken heeft, de sponsor er op een grappige manier bijgehaald wordt en de sponsor blij is dat hij genoemd is (op een grappige manier die waarschijnlijk beter blijft hangen dan de “normale” manier). Ook de artikelen over een product die duidelijk gesponsord zijn door de fabrikant van dat betreffende product zijn nog steeds grappig en worden regelmatig vervolgd met een video met kritische noten. Ook is het belangrijk je niet te leren sponsoren door een product dat gewoon waardeloos is, maar je toch extreem positief over moet zijn...

Maar dit zal nooit binnen de huidige DPG structuur passen. Hoe je het ook brengt of verkoopt; Tweakers dient binnen de “mal” van DPG te passen en gewoon mee te gaan in de “visie” van DPG. En die visie is simpelweg meer betaalde content en minder gratis content.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
RazorMaron schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:10:

Ik denk dat dit perfect illustreert hoe "ouderwets" de insteek nog is bij Tweakers.

Het klinkt misschien rot, maar dat format van Tweakers op YouTube is imo niet om aan te kijken en is niet iets waarmee je nog veel groeit zal zien. 2 mensen in beeld, er gebeurt amper iets spannends in beeld, en de een speelt de rol van gespreksleider en stelt vragen waarvan hij zelf al weet wat het antwoord erop is. Vervolgens bevestigt de andere persoon de vragen met iets meer uitleg en we gaan over naar het nieuwe onderwerp. Een beetje alsof het nog de jaren 90 is waar videos niet zo zeer de fijne dynamiek hadden.

Serieus, dit is echt gortdroog om naar te kijken en straalt niks fris en moderns uit. Je wil de jeugd ook aanspreken, dat lukt niet op zo'n manier. Ik ken behalve Tweakers maar weinig (geen) kanalen die het op zo'n manier doen. En aan de abonnees is dat te zien, Bright is veel minder lang actief en zit op over de 200k abonnees en tweakers heeft nog niet een kwart daarvan.

Diezelfde "ouderwetse" gedachtegang komt nu ook weer terug met Premium: de paywall. Niet iets wat een beetje modern aanvoelt of waarvan je denk "hah!". Van Tweakers, die naar eigen zeggen de technologie zo hoog heeft staan en overduidelijk genoeg knappe koppen in dienst heeft, voelt het soms alsof het juist achterloopt op de rest. En dat vind ik toch best 'gek'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
MazeWing schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:56:
[...]

Om even LTT maar als voorbeeld te geven: het overgrote deel van hij video’s hebben niets met de sponsor te maken. En op het moment dat ze even de sponsor moeten benoemen wordt die er ook letterlijk met de haren bij getrokken. Inmiddels is het inderdaad “part of the format” en is het haast een sport het zo grappig mogelijk te doen. Feitelijk dus een win-win situatie. De kijker is blij omdat de video zelf niets met de sponsor te maken heeft, de sponsor er op een grappige manier bijgehaald wordt en de sponsor blij is dat hij genoemd is (op een grappige manier die waarschijnlijk beter blijft hangen dan de “normale” manier). Ook de artikelen over een product die duidelijk gesponsord zijn door de fabrikant van dat betreffende product zijn nog steeds grappig en worden regelmatig vervolgd met een video met kritische noten. Ook is het belangrijk je niet te leren sponsoren door een product dat gewoon waardeloos is, maar je toch extreem positief over moet zijn...

Maar dit zal nooit binnen de huidige DPG structuur passen. Hoe je het ook brengt of verkoopt; Tweakers dient binnen de “mal” van DPG te passen en gewoon mee te gaan in de “visie” van DPG. En die visie is simpelweg meer betaalde content en minder gratis content.
Ik denk dat je de interesse van DPG in de content van Tweakers overschat, die zullen geen mening hebben over hoe we het YouTube-kanaal invulling geven. Ik ben wel oprecht verbaasd over de reacties tot nu toe over sponsored video's en shoutouts, zeker in de context van discussies rondom commercie die ik de afgelopen jaren met communityleden heb gevoerd.

• ed1703
  • Niet online
Luca schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:06:
[...]

Ik denk dat dit perfect illustreert hoe "ouderwets" de insteek nog is bij Tweakers.

Het klinkt misschien rot, maar dat format van Tweakers op YouTube is imo niet om aan te kijken en is niet iets waarmee je nog veel groeit zal zien. 2 mensen in beeld, er gebeurt amper iets spannends in beeld, en de een speelt de rol van gespreksleider en stelt vragen waarvan hij zelf al weet wat het antwoord erop is. Vervolgens bevestigt de andere persoon de vragen met iets meer uitleg en we gaan over naar het nieuwe onderwerp. Een beetje alsof het nog de jaren 90 is waar videos niet zo zeer de fijne dynamiek hadden.

Serieus, dit is echt gortdroog om naar te kijken en straalt niks fris en moderns uit. Je wil de jeugd ook aanspreken, dat lukt niet op zo'n manier. Ik ken behalve Tweakers maar weinig (geen) kanalen die het op zo'n manier doen. En aan de abonnees is dat te zien, Bright is veel minder lang actief en zit op over de 200k abonnees en tweakers heeft nog niet een kwart daarvan.

Diezelfde "ouderwetse" gedachtegang komt nu ook weer terug met Premium: de paywall. Niet iets wat een beetje modern aanvoelt of waarvan je denk "hah!". Van Tweakers, die naar eigen zeggen de technologie zo hoog heeft staan en overduidelijk genoeg knappe koppen in dienst heeft, voelt het soms alsof het juist achterloopt op de rest. En dat vind ik toch best 'gek'.
Perfect omschreven en ik ben het 100% met je commentaar eens. Videocontent moet je tegenwoordig omlijsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genos
WoutF schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:09:
[...]

Ik denk dat je de interesse van DPG in de content van Tweakers overschat, die zullen geen mening hebben over hoe we het YouTube-kanaal invulling geven. Ik ben wel oprecht verbaasd over de reacties tot nu toe over sponsored video's en shoutouts, zeker in de context van discussies rondom commercie die ik de afgelopen jaren met communityleden heb gevoerd.
Ik denk dat zolang je het duidelijk van elkaar weet te scheiden (visueel en gesproken) er voor niemand echt problemen zullen vormen. Wat Mazewing slim aangeeft is wel je sponsoren/adverteerders te "mismatchen" met je onderwerp als je misschien problemen voorziet....

Het is gewoon het belangrijkste dat je tijdens het hoofditem totaal niets merkt of gevoel van invloed hebt van welke adverteerder z'n praatje voor- of achteraf doet.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 19:06
[...]

Het is op YT ook wat algemener geaccepteerd. En dat terwijl digitale reclame op website's is begonnen. Zou je als website bijvoorbeeld eerst een advertorial plaatsen waarin Arnoud de nieuwste LG telefoon de hemel in prijst en een week later Arnoud een review voor dezelfde telefoon uit brengt met een positieve conclusie dan krijg je inderdaad een shitstorm over je heen. En terwijl zoiets met YT regelmatig gebeurd en het geaccepteerd wordt als de reviewer maar duidelijk zegt wanneer iets sponsored content en dat bij een review het zijn eigen mening/review van het product is. In dat opzicht denk ik dat YT content en website content niet echt te vergelijken zijn.

En buiten LTT om zijn er maar weinig YouTubers die een community hebben op hetzelfde niveau als tweakers.net.

Edit: Voor mij persoonlijk is YT een media entertainment platform. Tweakers staat daar ver boven. Hier kom ik om te leren en informatie op te nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door AtlAntA op 17-12-2020 20:18 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
M.b.t tot de huidige formats. Sinds het samenvoegen van de redacties hebben we het Hardware Info-discussieformat aan de tafel, toegevoegd aan wat we al deden, waarbij we voor nu iig beide kanalen hebben behouden. Op Tweakers Tech Hub vind je dit soort video's, op het reguliere YouTube-kanaal vind je reviews in een andere stijl en bijvoorbeeld reportages.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Daar ligt de focus voor DPG (op dit moment) dan ook helemaal niet! Die ligt namelijk op de nieuwswebsites en bekijken hoe ze bepaalde content betaald kunnen maken.

Wat betreft die sponsors: het is inderdaad belangrijk dat je een sponsor hebt die echt compleet haaks op het onderwerp staat waar de video zelf over gaat. Dit moet ook nog eens leuk gebracht worden. Maar dit is een zeer dun lijntje waar je je perfect op moet balanceren. Zodra het niet grappig is of het een sponsor is die te veel met de content (of recente andere content) te maken heeft dan bereik je het averechtse effect. Maar ga in hemelsnaam niet LTT na doen! Dat zal miserabel mislukken.

Het punt is echter dat er meer dan genoeg dingen zijn die beter kunnen, waarbij videocontent een belangrijke is. Maar het hele premium blijkt zich vooralsnog te richten op zaken die het gros niet interesseert of nauwelijks bestaansrecht hebben (een vertaalde samenvatting van verschillende "gratis" artikelen is nu niet echt het "extra'tje" waar men op zit te wachten..."

Ik ben benieuwd wat jouw mening is nu we bijna 3 weken verder zijn. Zie je een stijgende lijn in de kwaliteit/relevantie van de artikelen? Denk je dat tweakers op de goede weg is? Of krijgen we het standaard "tactische" antwoord: "het is nog te vroeg om daar iets over te zeggen" (terwijl er 3000+ posts zijn, waarvan het overgrote merendeel flink negatief is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

WoutF schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:16:
M.b.t tot de huidige formats. Sinds het samenvoegen van de redacties hebben we het Hardware Info-discussieformat aan de tafel, toegevoegd aan wat we al deden, waarbij we voor nu iig beide kanalen hebben behouden. Op Tweakers Tech Hub vind je dit soort video's, op het reguliere YouTube-kanaal vind je reviews in een andere stijl en bijvoorbeeld reportages.
Het hele HWI-format was nu niet bepaald uitnodigend. Een korte blik op de populairdere channels laat duidelijk zien waar het schort en wat er beter kan. In die zin is het onbegrijpelijk dat dit format in stand is gebleven na de overname/samenvoeging van HWI.

Gezien de complete verzadiging aan tech-channels op youtube, is het eigenlijk al een verloren zaak om hier ook maar een beetje energie in te steken. Alles, tot de presentatoren aan toe, zouden "op de schop" moeten en de investering zou enorm zijn. Met als zeer waarschijnlijk gevolg dat het nog steeds geen deuk in een pakje boter kan slaan, gezien de (directe) concurrentie.

Ik vraag me dan ook oprecht af wat er in plaats van de "gratis" videocontent "gratis" voor in de plaats zou kunnen komen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Q

Q

WoutF schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:35:

Dat is zeker niet de bedoeling. Maar het zou redelijk lame zijn als we nu een vergelijking zouden maken tussen een consumenten- en een enterprise-ssd ;) Ik probeer dus wat minder specifieke inzichten te verzamelen die breder inzetbaar zijn.
@WoutF

Ik reageer even hier op. Ik vind het ergens wel grappig maar ook wel jammer.

Jij vind dit een lame onderwerp (het is niet puur een vergelijking tussen consumenten SSDs en Datacenter SSDS) maar ondertussen staat het wel op Ars Technica.

Het kan niet je interesse hebben, maar hoezo lame?

Het is op zijn minst een stuk beter van kwaliteit in mijn ogen dan enig Premium artikel dat tot nu toe is uitgebracht.

Over lame gesproken.

Het spijt me erg. :/
WoutF schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:35:
[...]

We hebben verschillende vormen van input als we willen toetsen of er animo voor een onderwerp is. Soms hebben we er al vaker nieuwsberichten over geschreven, en kunnen we kijken hoe die ontvangen zijn voor we er verder in duiken. Soms kijken we in het forum of een onderwerp leeft. Bij productcategorieën kunnen we zien of ze populair zijn in de Pricewatch en we krijgen suggesties binnen via het forum, topic zoals dit en e-mail. Verder hebben we allemaal een onderbuik die flink van zich kan laten horen :)

Het komt ook voor dat er nog helemaal geen inzichten zijn, dan proberen we het vaak alsnog uit als iemand een goed idee heeft en dat gevoel gedeeld wordt binnen de redactie.
Ik vroeg:
1. Wat vinden redacteuren heel erg tof en waarvan denken zij dat er animo voor is
2. Op welke manier toetsen jullie die animo
3. Hoe weten jullie dat die manier van toetsen van de animo ook 'solid' is? (beperken bias)
Ik heb eigenlijk alleen antwoord gehad op vraag twee.

Maar het antwoord is niet waar ik naar zocht. Normaal zou ik een discussie verwachte niet op statistieken in een pricewatch of een forum.

Ik zou verwachten dat een onderwerp wordt gekozen omdat het past bij het soort informatie wat tweakers wilt delen. Een discussie over hoe het bij bepaalde profielen van bezoekers wel of niet aansluit.

Er is een soort kader waar je aan kunt toetsen en ook al laten stats niet zoveel zien, kun je gerust een poging wagen.

Ik ben wel benieuwd naar voorbeelden van onderwerpen die redacteuren hebben aangedragen en tof vinden maar die niet zijn opgepakt. En wat wel wordt gepubliceerd.

Aan de andere kant moet ik eerlijk zijn: ik weet ook eigenlijk niet wat ik verder met het antwoord moet.

Het maakt uiteindelijk niet meer uit voor mij. Ik denk dat het plaatje wel compleet is.

[ Voor 52% gewijzigd door Q op 18-12-2020 00:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

aex351 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:15:
[...]

Het is breed. Maar daar bedoel ik echt specifiek IT gerelateerde nieuws. Dus vak nieuws. Vul voor elk beroep maar wat in. Developers vinden het misschien interessant om iets over een nieuwe Front-end Framework voorbij te zien komen om het maar even concreet te maken. Business Analisten hebben weer andere zaken. Evenals testers. En zo kan je van alles invullen. En daardoor kan iedereen ook weer iets van anderen leren.

Alleen dit is helaas niet wat Tweakers is. Ze hebben heel lang geprobeerd te doen alsof het hier allemaal zoveel professionals zijn. Alleen het merendeel is al heel lang geleden weggejaagd. Joh! zelfs Computeridee geeft volgens mij meer informatie prijs waar je als Tweaker wat aan hebt. En dat is tech voor de huis-tuin-en-keuken gebruiker.
@aex351

Bedankt voor de toelichting. Ik had zo'n vermoeden maar dat is bevestigd. Persoonlijk zou ik ook veel meer vak-inhoudelijk nieuws willen zien.

Maar wij weten ook dat dit er nooit gaat komen.

De hele tweakers.net redactie heeft geen enkele affiniteit met het werk wat de bezoekers doen. Alleen die paar developers zijn er in thuis, maar daar heb je niet veel aan.

- Waar is een mooi artikel over hoe je grote schaalbare storage bouwt dat dienst doet als backup target ?
- Welke monitoring oplossingen zijn er en wat past bij welke schaalgrootte?
- Waarom is er steeds meer een trend richting functioneel programmeren (?)?

Enzovoorts. Ik vrees dat je dat beter hier vandaan kunt halen. Maar daar zit (ook) een hoop rommel tussen.

Edit: geen van de mogelijke tweakers alternatieven heeft dit soort content, dus het zou wel special zijn.

offtopic:
ik zou wel benieuwd zijn naar een site die wel dit soort content levert

[ Voor 5% gewijzigd door Q op 18-12-2020 00:33 ]

• RazorMaron
[...]

Ik denk dat je ook rekening moet houden in hoeverre deze aanwezig zijn, op YouTube kan je ze wegklikken of, als het een onderdeel van de video is, skippen of uitzitten, maar ze zijn daarna in ieder geval weg. Op een site als Tweakers zijn ze als het ware constant aanwezig bij elke pagina die je bekijkt en gaan ze niet weg, tenzij je adblocker gebruikt maatgoed.
Waarom zou je in mijn ogen doorgaan met Tech Hub als je ziet dat het toch niet loopt, zoveel moeite in een product steken wat totaal niet werkt, hetzelfde geldt voor de podcasts op de normale tweakers YT kanaal, ze duren een goed uurtje en desondanks kijkt er relatief bijna niemand naar. Stop dan met het investeren van tijd en geld in dat soort zinkende schepen en ga aan de slag met nieuwe content. Ja, misschien vind de redactie een podcast veel leuker, maar als er geen heil in zit kan je er niks mee. Dan moet je inderdaad alternatieven zoeken als paywalls wil je per se doorgaan met dingen die jij leuk vind maar niet rendabel zijn.

Die game reviews zijn al een goede start, zit ruimte voor verbetering in maar alsnog, tis de goede kant op. Als ik een tip mag geven, verkort de titels, elke titel is wel te lang om volledig te kunnen lezen als je op het Tweakers kanaal rondkijkt.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@WoutF
Het Hardware Info discussieformat was een groot succes omdat Koen en Eric een perfecte match vormden in HWI TV. Zij hebben zoveel kennis en weten dit goed over te brengen aan de kijkers. Zonder hen is het format saai. TopGear met andere presentatoren heeft ook niet van hetzelfde niveau als het oude TopGear..

Als je dan een Chris ziet ploeteren in een video review. Hij kan (niet persoonlijk bedoeld) geen review presenteren zonder autocue... wat product shots er tussendoor en weer een review afgeraffeld..
Zo'n video heeft toch geen enkele toegevoegde waarde om te bekijken naast een geschreven review?

video: OnePlus Nord - Eindelijk weer een OnePlus-hit
en hier nog eentje:
video: Apple HomePod vs. Google Home Max - Strijd der slimme speakers

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 19:19
Wat betreft die Youtube video's vind/vond ik juist het format dat HWI deed erg goed. 2 personen die in discussie zijn en elkaar aanvulden. Dat vind ik fijner kijken dan 1 persoon die mij loopt aan te kijken, want dan wordt het al gauw meer een opsomming van specs en niet een discussie. HWI heeft kortstondig ook met dit format geëxperimenteerd maar dat was imo niet geslaagd.

Echter, de huidige Tweakers variant op de HWI youtube video's vind ik minder geslaagd. De studio/tafel setup is anders, de camera setup is anders, en dat geeft toch meer een gevoel van afstand.
En verder deed @Koen Crijns het erg goed als presentator en bij @WoutF krijg ik dat gevoel gewoon niet. Koen heeft gewoon heel veel kennis en presenteert dat ook leuk. Terwijl Wout meer overkomt als een generieke presentator die de tekst uit zijn hoofd opsomt. Minder spontaan. Bij HWI heb ik zelden een video niet afgekeken, terwijl bij de nieuwe Tweakers variant elke video na een paar minuten doorscroll of uit zet.

Ik hoop dan ook van harte dat Koen de presentaties weer gaat doen, en dan met co presentator Eric, want dat vond ik wel een erg goed duo.

[ Voor 6% gewijzigd door segil op 18-12-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
segil schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:33:
Wat betreft die Youtube video's vind/vond ik juist het format dat HWI deed erg goed. 2 personen die in discussie zijn en elkaar aanvulden. Dat vind ik fijner kijken dan 1 persoon die mij loopt aan te kijken, want dan wordt het al gauw meer een opsomming van specs en niet een discussie. HWI heeft kortstondig ook met dit format geëxperimenteerd maar dat was imo niet geslaagd.
Zelf denk ik dat ze meer views en dus meer inkomsten genereren als ze wel zo'n 'opsomming van specs' doen, kort maar krachtig, de kijker kan snel een afweging maken of iets het waard is om aan te schaffen of niet. Het zal meer voor het mainstream publiek zijn, waar dus echt veel meer inkomsten liggen(Zie Bright), daar kan je dus 'Tweakers' voor gebruiken.

Een discussie en dus iets 'verdiepends' kan je evt Tweakers Tech Hub voor gebruiken. Zo hou je beide zaken gescheiden en is het voor elke doelgroep overzichtelijker. Wat eventueel ook nog een optie zou kunnen zijn, is deze video's achter een soort paywall te zetten. Dat je dat als premium content maakt, een soort van Patreon-systeem(Zie Matt d'Avella), je steunt de YouTuber/platform en krijgt in ruil daarvoor gewoon een hele collectie interessante en verdiepende video's. Als het ware heb je dus een soort kleine 'streamingdienst' met videos on demand.

Tuurlijk, misschien spreekt niet elke video de abonnementhouder aan, maar deze weet in ieder geval wat hij voor zijn geld krijgt en wat het aanbod is, terwijl je bij de huidige 'premium' totaal geen idee hebt wat je voorgeschoteld krijgt. Je steunt ze maar je weet niet wat je ervoor terugkrijgt, ook daadwerkelijk interessant voor je is, los van het feit of de artikelen nou goede of slechte kwaliteit zijn.

Edit: Dit concept zal ook gewoon een stuk toekomstbestendiger zijn, want de opkomende generaties zitten gewoon veel minder op fora en veel meer op social media, waaronder YouTube dus. Ik gebruik bijvoorbeeld ook liever YouTube voor oplossingen van mijn problemen in plaats van een guide op het internet.

Edit 2: Het enige nadeel wat je dus gaat hebben, is dat je niet erg overzichtelijke reacties hebt op YouTube en dat iedereen er maar wat kan typen, of je zal een crew moeten hebben die erg actief is in het verwijderen van spam. Je zou de reacties op YouTube kunnen uitzetten, de video's allemaal op de FP moeten posten en dat mensen dus wel via daar reacties kunnen geven zoals ze dat doen bij de huidige artikelen.

Edit 3: Ik blijf maar gaan haha. Nog terugkomend op videos on demand, het is wel de bedoeling dat Tweakers dan actief dagelijks/wekelijks/maandelijks een dosis nieuwe video's beschikbaar maakt op dat premium-platform, zodat de abonnementhouders nogsteeds nieuwe content krijgen. Hoe langer je hiermee doorgaat, hoe meer content er is vanaf het begin van een abbo van een nieuwe gebruiker, hoe langer hij dit abonnement houdt. Mits er dus genoeg interessante video's voor hem klaarstaan om te bingen oid.

[ Voor 27% gewijzigd door RazorMaron op 18-12-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 19:19
@RazorMaron Patreon zou kunnen, ik ben ook patreon van een paar kanalen. Bijvoorbeeld Darknet Diaries, die 2 keer per maand een podcast aflevering uitbrengt. Erg goed verhaal, spannend gebracht, veel uitzoekwerk, interessant. Daar wil ik zeker wel voor betalen.

Ik zie mezelf dat alleen niet zo gauw doen met de generieke video's die Tweakers uitbrengt over een nieuwe telefoon met wat benchmarks, een nieuwe PS5 console, oid. Dan zou het echt wel heel goed uitgewerkt moeten zijn. En dan hoeft het niet eens video te zijn, maar ook een podcast. Alleen kan ik nu zo gauw nog geen Tweakers artikelen herinneren, waarvoor ik x euro / maand zou willen betalen om naar te luisteren.
Als ik Darket Diaries weer aanhaal. Dat is een gast die zelf in de security community werkt. Hij kent veel mensen uit die scene (black/white hackers, red team, blue team). Zodoende kan hij mensen over de hele wereld interviewen. Waaronder ex cia/nsa medewerkers. En ook onlangs voor het eerst een interview met iemand uit het leger die helemaal vertelt wat voor counter intelligence zijn team deed tegen ISIS. Hoe vet is dat! Daar wil ik wel voor betalen. En daarvoor moeten Tweakers redacteuren echt, echt gespecialiseerd zijn in hun vakgebied en door hun naam ook de belangrijke spelers/personen op dat vlak kunnen interviewen. Dat gaat wat verder dan dat een redacteur een telefoontje pleegt naar de persvoorlichter van bedrijf X voor commentaar op een gebeurtenis, welke ook al door andere media is verslagen/verslaggegeven (streep door wat niet van toepassing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
segil schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:55:
@RazorMaron Patreon zou kunnen, ik ben ook patreon van een paar kanalen. Bijvoorbeeld Darknet Diaries, die 2 keer per maand een podcast aflevering uitbrengt. Erg goed verhaal, spannend gebracht, veel uitzoekwerk, interessant. Daar wil ik zeker wel voor betalen.

Ik zie mezelf dat alleen niet zo gauw doen met de generieke video's die Tweakers uitbrengt over een nieuwe telefoon met wat benchmarks, een nieuwe PS5 console, oid. Dan zou het echt wel heel goed uitgewerkt moeten zijn. En dan hoeft het niet eens video te zijn, maar ook een podcast. Alleen kan ik nu zo gauw nog geen Tweakers artikelen herinneren, waarvoor ik x euro / maand zou willen betalen om naar te luisteren.
Als ik Darket Diaries weer aanhaal. Dat is een gast die zelf in de security community werkt. Hij kent veel mensen uit die scene (black/white hackers, red team, blue team). Zodoende kan hij mensen over de hele wereld interviewen. Waaronder ex cia/nsa medewerkers. En ook onlangs voor het eerst een interview met iemand uit het leger die helemaal vertelt wat voor counter intelligence zijn team deed tegen ISIS. Hoe vet is dat! Daar wil ik wel voor betalen. En daarvoor moeten Tweakers redacteuren echt, echt gespecialiseerd zijn in hun vakgebied en door hun naam ook de belangrijke spelers/personen op dat vlak kunnen interviewen. Dat gaat wat verder dan dat een redacteur een telefoontje pleegt naar de persvoorlichter van bedrijf X voor commentaar op een gebeurtenis, welke ook al door andere media is verslagen/verslaggegeven (streep door wat niet van toepassing)
Kijk, je zegt het al zelf, je bent Patreon van een aantal kanalen. Dat het succesvol kan zijn, staat volgens mij al zo'n beetje vast. Sommige youtubers die leven zelfs van hun Patreon en die zetten advertenties op hun YouTube video's gewoon uit. Moet je nagaan, geen advertenties op je YouTube kanaal aangezien je al een ruim en goed salaris krijgt door, nota bene vrijwillige, abonnementen van Patreon.

De generieke video's over de PS5, wat benchmarks van de nieuwste smartphone is inderdaad premium onwaardig. Maar daarvoor heb je dus Tweakers, het mainstream kanaal, daar komt vooral generieke content, de strijd aangaan met Bright. Het zou dom zijn als je een paywall zou zetten op PS5 reviews en benchmark video's van smartphones als deze in het Nederlands al online staan, laat staan hoeveel er in het Engels online staan.

Hieronder het kanaal van The 8-Bit Guy, deze geeft soms verdiepende video's over retro spul(Texas Tech History). Ik zeg niet dat Tweakers dit moet copy-pasten, maar zij zouden zijn verdiepende concept evt kunnen uitbreiden, dan heb je in mijn ogen premium-content.
YouTube: YouTube

Een iets beter voorbeeld, de serie Retro Tech van MKBHD, bijvoorbeeld de Macintosh aflevering:
YouTube: RETRO TECH: MACINTOSH

Als je dit als draadlijn neemt en meer informatie vergaart en het dus veel verdiepender maakt, heb je echt hele leuke content. MKBHD stopt nu de hele Macintosh geschiedenis in 26 minuten, lekker compact, goed voor de mainstream kijker. Maar als je er dus premium van zou willen maken, moet het een stuk uitgebreider. Het voordeel is dat dit soort content tijdloos is, over 10 jaar is het niet achterhaald.

Met de kennis die de community van Tweakers heeft, zou je dit zelfs gedeeltelijk community driven kunnen maken. Ik durf te wedden dat vele gebruikers informatie bezitten of mensen kennen die deze informatie bezitten. Zo heb je dus een veel groter bereik om informatie te vergaren dan een Bright.

Buiten dat, inderdaad, hier zou je waarschijnlijk gewoon mensen voor moeten hebben die geen random redacteur zijn, maar dat maakt niet uit. Die redacteuren kan je inzetten voor het normale mainstream Tweakers kanaal. Om premium-content te maken moet je investeren in je eigen en dus mensen aannemen met goed veel verstand over deze zaken en vele contacten. (Als de community er al niet genoeg kan aanbieden)

Kortom, je zou een team moeten hebben die zich puur focust op Tweakers en een team wat zich puur focust op Tweakers-premium. Er zit hier echt een gat in de markt in mijn ogen en zo niet, dan creëer je die als Tweakers zijnde. Je staat misschien 2-0 achter t.o.v. Bright, maar wij hebben een community waar je bang van wordt.

Ik zit zelf ook in de Youtube wereld en geloof hier echt in. Ik zou er zelfs een abonnement op nemen, en geloof me, ik doe dat NOOIT. Ja buiten PS Plus en WWE Network(voor een tijdje). Maar een paar artikelen, een beetje googelen en een paar sites bij elkaar sprokkelen en je hebt hetzelfde, de gemiddelde Tweaker zal dat ook doen om geld te besparen. Dit gaat een stuk moeilijker bij video's.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

BTW, wat ik wel positief vind is dat er nu niet alleen voor premium artikelen, maar voor alle artikelen feedback wordt gevraagd.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maffie500
  • Laatst online: 31-07 08:50
ocf81 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:56:
BTW, wat ik wel positief vind is dat er nu niet alleen voor premium artikelen, maar voor alle artikelen feedback wordt gevraagd.
Klopt inderdaad. Alleen maar te hopen dat ze de artikelen die heel goede feedback krijgen niet automatisch premium maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Maffie500 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:04:
[...]

Klopt inderdaad. Alleen maar te hopen dat ze de artikelen die heel goede feedback krijgen niet automatisch premium maken.
Ja, dat is inderdaad een risico, maar ik hoop dat het meer wordt aangegrepen om ervoor te zorgen dat het algehele niveau op orde komt.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:32
Maffie500 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:04:
[...]

Staat tegenover dat ze daar een third-party (Usabilla) voor gebruiken. Die wordt bij mij - en naar ik aanneem veel andere techies - geblockt. Daardoor krijg je minder feedback van die ene groep, en zijn de resultaten dus ook minder representatief.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ik denk dat het weinig nut heeft om allemaal dingen voor te stellen qua video's. De kans dat DPG zich "opeens" gaat richten op video's is voor mij nihil. Een snelle blik op het portfolio van DPG laat zien dat het overgrote deel bestaat uit tijdschriften en kranten.

Als men zich zou gaan richten op video's zou het eigenlijk verplicht via YouTube moeten. Het verdienmodel voor DPG zal stukken lager zijn, aangezien Google een groot deel van de inkomsten binnenharkt. Daarnaast betaal ik al voor youtube en zie ik dus geen reclame. De enige inkomstenbron zou dan via een sponsor zijn, echter zie ik dat zo 1-2-3 niet gebeuren.

Wat dus overblijft is een bedrijf (DPG) dat gewend is zijn inkomsten uit abonnementen te halen van kranten en tijdschriften (analoog en/of digitaal). Tijdschriften zijn in de meeste gevallen uniek aangezien je deze content vaak nergens anders kan lezen. Van kranten weten we allemaal hoe moeilijk die het hebben. Het nieuws is letterlijk overal te vinden. Reportages zijn dan ook het enige "unique selling-point" van een krant. Dat je iets leest dat nergens anders te vinden is.

En dan hebben we de "online-media tak", waar Tweakers.net deel van uitmaakt. Het is een nieuwssite die zelden als eerste nieuws weet te brengen. Vaak is het al uren, dan wel dagen bekend (en op andere sites te vinden) voor het op de frontpagina komt, reviews zijn eigenlijk alleen stuk voor stuk aanzienlijk minder uitgebreid dat je op tig andere sites kan vinden, de video's zijn minder dan tig anderen die je op Youtube vindt en de achtergrond artikelen zijn veelal een samenraapsel van nieuwsartikelen en (vertaalde) Engelstalige artikelen. De keren dat er echt "eigen" onderzoek wordt gedaan is relatief beperkt.

Puur kijkend naar het bovenstaande is Tweakers anno 2020 eigenlijk behoorlijk irrelevant, aangezien je het elders sneller en uitgebreider kan vinden. Maar wat zorgt er dan voor dat men toch in grote getalen blijft terugkeren? Simpel; de community (reacties en forum) en de pricewatch. De community is uit puur economisch oogpunt helemaal niet interessant voor DPG. Praktisch al hun omzet komt uit media die nauwelijks een "community" hebben. De omzet komt uit adverteerders en abonneehouders.
Diezelfde community die Tweakers relevant maakt is, helaas voor DPG, een behoorlijk technisch onderlegde community die weinig tot niets moet hebben van adverteerders en advertenties heeft uitgeschakeld middels adblocks, etc.), @woutF en @Koen Crijns hebben al meermaals aangegeven dat de inkomstenstroom uit advertenties steeds minder en minder wordt en de inkomsten van abonnees (waar ik zelf ook deel uit maak) dusdanig klein is, dat men daar ook niet op kan bouwen.
Dan blijft dus de pricewatch over...

Ik vraag me oprecht af wat DPG - uiteindelijk - met Tweakers gaat doen als ze het niet voor elkaar krijgen meer omzet te genereren. Zou men proberen de pricewatch zelfstandig door te laten gaan?
Kijkend naar andere sites in het portfolio zoals autotrack en verschillende vacaturebanken (allen die "zelfstandig" en zonder community opereren), zou het mij niets verbazen als de pricewatch vroeg of laat gewoon losgekoppeld wordt.
De techniek er achter is goed en kan voor veel meer ingezet worden. Beslist.nl en googleshopping zijn niet eens concurrentie te noemen qua functionaliteit. De enige concurrent is kieskeurig, echter laat die weer steken vallen op technisch gebied (en het aanbod van dat soort producten). DPG heeft alles in huis om 1 groot platform te bouwen. Een platform waarin ze:
- producten kunnen vergelijken (pricewatch en independer)
- producten aangeboden kunnen worden (V&A, Autotrack, gaspedaal)
- vacatures (t.net carriere, Nationale Vacaturebank, en Independer)

Ze zouden dus een "perfecte" site kunnen maken die dit allemaal onderbrengt op 1 grote site. Een site die een veel bredere doelgroep aanspreekt, interessanter is voor adverteerders is en GEEN "lastige" community heeft.

Noem me een pessimist, maar de overname door DPG was het begin van het einde voor Tweakers....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mandrilletje
MazeWing schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:29:
De techniek er achter is goed en kan voor veel meer ingezet worden. Beslist.nl en googleshopping zijn niet eens concurrentie te noemen qua functionaliteit. De enige concurrent is kieskeurig, echter laat die weer steken vallen op technisch gebied (en het aanbod van dat soort producten). DPG heeft alles in huis om 1 groot platform te bouwen. Een platform waarin ze:
- producten kunnen vergelijken (pricewatch en independer)
- producten aangeboden kunnen worden (V&A, Autotrack, gaspedaal)
- vacatures (t.net carriere, Nationale Vacaturebank, en Independer)

Ze zouden dus een "perfecte" site kunnen maken die dit allemaal onderbrengt op 1 grote site. Een site die een veel bredere doelgroep aanspreekt, interessanter is voor adverteerders is en GEEN "lastige" community heeft.

Noem me een pessimist, maar de overname door DPG was het begin van het einde voor Tweakers....
Waarom zou het perse 1 grote overkoepelende site moeten zijn? In de schoenen van DPG zou ik juist meerdere gespecialiseerde zuster-sites maken, op basis van de tech van Tweakers. Bijvoorbeeld een mobiliteits-community starten met een Pricewatch voor (elektrische)fietsen, scooters, auto's, etc. Veel makkelijker te realiseren en minder risico dan 1 grote site. Alle zuster-sites samen vormen op den duur dan dat grote geheel waar je het over hebt, maar Tweakers heeft alsnog een (minder belangrijk, weliswaar) plekje in het grotere geheel, en iedere individuele site kan alsnog een thuisplek worden voor een toegewijde community.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

mandrilletje schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:54:
[...]
Waarom zou het perse 1 grote overkoepelende site moeten zijn? In de schoenen van DPG zou ik juist meerdere gespecialiseerde zuster-sites maken, op basis van de tech van Tweakers. Bijvoorbeeld een mobiliteits-community starten met een Pricewatch voor (elektrische)fietsen, scooters, auto's, etc. Veel makkelijker te realiseren en minder risico dan 1 grote site. Alle zuster-sites samen vormen op den duur dan dat grote geheel waar je het over hebt, maar Tweakers heeft alsnog een (minder belangrijk, weliswaar) plekje in het grotere geheel, en iedere individuele site kan alsnog een thuisplek worden voor een toegewijde community.
Buiten Tweakers.net hebben eigenlijk enkel AutoWeek en Viva een community met als kanttekening dat die WEL een magazine hebben en daar de omzet uit halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
MazeWing schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:29:
Ik denk dat het weinig nut heeft om allemaal dingen voor te stellen qua video's. De kans dat DPG zich "opeens" gaat richten op video's is voor mij nihil. Een snelle blik op het portfolio van DPG laat zien dat het overgrote deel bestaat uit tijdschriften en kranten.

Als men zich zou gaan richten op video's zou het eigenlijk verplicht via YouTube moeten. Het verdienmodel voor DPG zal stukken lager zijn, aangezien Google een groot deel van de inkomsten binnenharkt. Daarnaast betaal ik al voor youtube en zie ik dus geen reclame. De enige inkomstenbron zou dan via een sponsor zijn, echter zie ik dat zo 1-2-3 niet gebeuren.

Wat dus overblijft is een bedrijf (DPG) dat gewend is zijn inkomsten uit abonnementen te halen van kranten en tijdschriften (analoog en/of digitaal). Tijdschriften zijn in de meeste gevallen uniek aangezien je deze content vaak nergens anders kan lezen. Van kranten weten we allemaal hoe moeilijk die het hebben. Het nieuws is letterlijk overal te vinden. Reportages zijn dan ook het enige "unique selling-point" van een krant. Dat je iets leest dat nergens anders te vinden is.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij vroegen ze hoe wij Premium wilde invullen. Ik dacht dat een YouTube kanaal en daarbij dus een Patreon goed zou zijn. Of ze bedoelen met premium echt alleen artikelen-premium, dan mijn excuus.

Het verdienmodel is misschien wel stukken lager, maar je verdient er meer mee in mijn ogen dan een paar premium-artikelen waar de community überhaupt niet enthousiast over is.

Nu heb jij misschien YT premium, maar ik denk dat de gros van YouTube gebruikers dat niet heeft. Eventueel zou jij ze nog eens kunnen steunen door je te abonneren op hun Patreon kanaal, wat eigenlijk content levert voor de die-hard Tweaker, dat wordt de premium. Zo creëert Tweakers twee verdienmodellen, YouTube en Patreon, mainstream en niche. Ik denk dat een RTL toch wel goed verdient aan het kanaal van Bright, als Tweakers dat kan evenaren en misschien zelfs voorbij streven, dan zit je echt gebakken. Laat staan als je voor de kern een Patreon aanmaakt met verdiepende content. Zie mijn eerdere bericht hierover waarin ik het nader uitwerk.

DPG is misschien wel premium-artikelen gewend, maar Tweakers is een geval apart, dus zou in mijn ogen ook apart moeten worden behandeld. Het is niet zomaar een nieuwssite, het is veel ingewikkelder dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

@Koekiemonsterr Een mooi uitgebreid artikel. Maar wat voegt het daadwerkelijk toe. De zeer uitgebreide Wikipedia pagina’s over bijvoorbeeld Hyabusa 2 en Osiris-REx geven eigenlijk dezelfde (en zelfs een stuk meer) info dan het artikel. Engels is voor het gros van de lezers hier geen probleem.

Het is mooi dat het in het Nederlands is en wat extra foto’s heeft, maar wat voegt het toe? Ik wil “exclusieve” content; artikelen die enkel op Tweakers te lezen zijn en nergens anders....

[ Voor 13% gewijzigd door MazeWing op 19-12-2020 09:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:26

arnoudwokke

Redacteur
Ik wil nog even inhaken op inkomsten uit YouTube. Ik heb daar geen weet van, maar bronnen die ik online daarover zie pinnen dat op gemiddeld op 1 euro per 1000 views. Nu kan ik betogen dat het voor Tweakers lager zal uitvallen, omdat onze kijkers wellicht vaker ads weten te blocken of goed zijn in snel doorklikken (dan krijg je ook niets), maar 1 euro per 1000 is makkelijk rekenen, dus dat hou ik even aan.

Als ik Bright als voorbeeld neem, dan kom ik op zo'n 50k views per video met 1 video per werkdag ongeveer. Wij zitten qua views veel lager, en Bright heeft een breder publiek, maar je kan maar beter hoog mikken toch?

Dan levert dat per week 50k*5 = 250k views op, is 250 euro aan advertentie inkomsten per week oftewel rond 1000 euro per maand.

Een video produceren kost ongeveer twee werkdagen aan manuren, in het geval van reportages waarbij je reistijd en interviewtijd hebt nog veel meer. Als ik gemiddeld uitga van twee werkdagen is dat tien werkdagen - 80 uur - per week. Dat is 320 uur per maand. Geen idee van hoeveel een werknemer kost voor een werkgever, maar ik neem maar even een dwarsstraat: 30 euro per uur. Dan kost het maken van die video's alleen al in loonkosten 9600 euro per maand.

YouTube is volgens mij alleen winstgevend te krijgen door andere sponsoring dan advertenties en de verkoop van megaveel merchandise. Ik kan het mis hebben met mijn rekensom, maar volgens mij is het geld verdienen op YouTube op Nederlandse schaal op tech een vrij lastige kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitae
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 18:25
Asteroïde artikel feedback.

Niets nieuws(wat niet verkeerd of fout is!), verzameling van informatie en ongoing onderzoek, bij elkaar gehaald en 1 leesbaar populair wetenschappelijk verhaal van gemaakt. Tijdens het lezen merk je wel dat het met plezier is geschreven.
Blijf van mening dat als dit soort artikelen premium zouden worden en buiten bereik van bv de Tweaker Support abonnement komen te vallen ik het abonnement zal gaan her-overwegen. Rond de 15 ~ 20 Euri per jaar wil ik best betalen, maar dat is toch echt wel het maximum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

arnoudwokke schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:10:
Ik wil nog even inhaken op inkomsten uit YouTube. Ik heb daar geen weet van, maar bronnen die ik online daarover zie pinnen dat op gemiddeld op 1 euro per 1000 views. Nu kan ik betogen dat het voor Tweakers lager zal uitvallen, omdat onze kijkers wellicht vaker ads weten te blocken of goed zijn in snel doorklikken (dan krijg je ook niets), maar 1 euro per 1000 is makkelijk rekenen, dus dat hou ik even aan.

Als ik Bright als voorbeeld neem, dan kom ik op zo'n 50k views per video met 1 video per werkdag ongeveer. Wij zitten qua views veel lager, en Bright heeft een breder publiek, maar je kan maar beter hoog mikken toch?

Dan levert dat per week 50k*5 = 250k views op, is 250 euro aan advertentie inkomsten per week oftewel rond 1000 euro per maand.

Een video produceren kost ongeveer twee werkdagen aan manuren, in het geval van reportages waarbij je reistijd en interviewtijd hebt nog veel meer. Als ik gemiddeld uitga van twee werkdagen is dat tien werkdagen - 80 uur - per week. Dat is 320 uur per maand. Geen idee van hoeveel een werknemer kost voor een werkgever, maar ik neem maar even een dwarsstraat: 30 euro per uur. Dan kost het maken van die video's alleen al in loonkosten 9600 euro per maand.

YouTube is volgens mij alleen winstgevend te krijgen door andere sponsoring dan advertenties en de verkoop van megaveel merchandise. Ik kan het mis hebben met mijn rekensom, maar volgens mij is het geld verdienen op YouTube op Nederlandse schaal op tech een vrij lastige kwestie.
De kosten voor de werkgever (werkgeverslasten) zijn grof gezegd uurloon x 1.3. Dus je mag nog eens 30% optellen bij die €9600

Hoe dan ook zijn video's helemaal niet interessant. Men krijgt de kosten er nooit uit. Als de video's nu fantastisch goed waren en iets toe te voegen hadden, was het misschien nog een ander verhaal...

Hopelijk kan eens kritisch gekeken worden naar de toekomst van een boel van de video's en kunnen deze kosten in iets anders gestopt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 19:06
Zonet met plezier het Premium artikel van vanochtend gelezen. @Koekiemonsterr Dit artikel was (voor mij in ieder geval) zeer informatief en vermakelijk om te lezen. Leest heerlijk weg bij het zaterdagochtend bakkie. Ik betrapte mezelf erop dat bij bepaalde stukken mijn fantasie het zelfs even overnam en dat is een verfrissend gevoel. Net alsof ik weer in groep 7 zat en door die ruimteboeken zat te bladeren op school.

Ik ben helemaal geen ruimtekenner dus misschien dat het daarom voor mij fascinerend was maar de schrijfstijl en presentatie voelden voor mij prettig aan. Dit artikel verdient wat mij betreft dan ook het premium label.

@WoutF 2 of 3 artikels per week in deze stijl over verschillende onderwerpen en ik ben zo goed als om, als de prijs goed is :p

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gisteren viel mij op dat ik het premium-artikel over SolarWinds niet meer tussen de artikelen op de fp zag staan. Als ik echter naar nieuws: Wat weten we nu wel - en vooral niet - over de SolarWinds-hack? ga, dan kan ik het wel gewoon zien. Ligt het aan mij? 8)7

Inhoudelijk: dit is een van de weinige artikelen waar ik wel een euro of twee voor over zou hebben. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob12424
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 20:50
Wat ik vooral premium vindt is dingen die ik nergens anders kan vinden. Dat zijn dus echt intervieuws met de juiste vragen of info. (En wat mij betreft mag het intervieuws best Engels zijn)

Ook dingen die je niet snel tegenkomt. Nu bijvoorbeeld met dat ruimte gruis. Stek je maakt een intervieuws met een patholoog en vraagt van goh welke pathogenen zouden er evt. In kunnen zitten en waarom werken de huidige desinfectie vormen daar mogelijk niet op. (En je werkt wat desinfectievoemen uit)

Dat is echt interessant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

pven schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:24:
Gisteren viel mij op dat ik het premium-artikel over SolarWinds niet meer tussen de artikelen op de fp zag staan. Als ik echter naar nieuws: Wat weten we nu wel - en vooral niet - over de SolarWinds-hack? ga, dan kan ik het wel gewoon zien. Ligt het aan mij? 8)7

Inhoudelijk: dit is een van de weinige artikelen waar ik wel een euro of twee voor over zou hebben. :Y)
Dat artikel is al van eergisterochtend en is er dus gewoon 'vanaf gevallen'. De frontpage toont de laatste 40 headlines, en alleen gisteren waren er al 30.

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

mandrilletje schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:54:
[...]
Enkele antwoorden waarom niet (geen grote waarheden, maar mijn observaties):
  1. Een grote overkoepelende site heeft momentum en heeft meer een aanzuigend effect. Argumenten zijn merkbekendheid en vindbaarheid van die ene site.Ik verwacht daarom dat een grote site meer bezoek zal genereren dan 5 afzonderlijke sites voor deelgebieden. Maar schiet daar vooral op.
  2. Meer kruisbestuiving tussen de verschillende kennisgebieden, omdat tussen de deelgebieden die je zo noemt ook best wat overlap is. Ik verwacht dat tweakers dit zelf minder interessant vindt. Het levert wel meer bezoek op maar het is een indirect effect dat lastig is te isoleren.
  3. Vertrokken is vanuit de aanname dat iedere community van zo'n deelgebied even toegewijd zal zijn. Volgens mij bestaat echter de kans dat enkele van die deelgebieden verworden tot een soort consumenten forum.
Ondanks dat aan die community zich wat lastiger economische waarde laat toedichten is ze wel cruciaal om een vast terugkerende groep bezoekers te binden. In de (trouwens mooie _/-\o_ ) analyse van @mazewing gisteren wordt geïsoleerd gekeken naar de economische bijdrage van Forum, Pricewatch, Frontpage en, Tweakblogs. Dat de werkelijkheid minder geïsoleerd is begrijpt iedereen hier wel verwacht ik. Zo zijn nieuws en forums gekoppeld aan de pricewatch items, toch een ongeëvenaard krachtige integratie wat mij betreft. Hier maakt tweakers dus ook gebruik van de kennis in de community. Deze kennis representeert ook een economische factor. Op een kieskeurig site zal minder achtergrond over producten zijn terug te vinden. Het kwantificeren dan die wederzijdse versterking van die onderdelen lijkt mij best een lastig verhaal, maar ze is als factor wel degelijk aan het werk.

tweakers zou de community nog wat meer kunnen aanjagen als ook koppelingen vanuit pricewatch en nieuws terug naar forum en tweakblogs zijn te leggenworden gelegd. Momenteel stroomt alles naar pricewatch toe. De economische rechtvaardiging is hiervoor natuurlijk weer wat lastiger te maken. Veel hierin hangt veel af van de overtuigingskracht van de tweakersploeg. Een DPG management dat niet alleen bereid is netjes volgens het boekje bestaande economische regels voor websitebouw te volgen maar durft nieuwe regels te helpen definiëren zou denk ik helpen. tweakers heeft in het verleden die rol altijd gehad, vooraan lopen in de definitie van een niet mis te verstane site. tweakers kan dit pad blijven volgen door te blijven doen wat nog niet is gedaan. Dergelijke functionaliteit zou voor mij ook abonnementswaardig zijn. Een goede set aan tools en queries waarmee de kennis in de tweakers databases maximaal is te bevragen. Ik ervaar de zoekmogelijkheden regelmatig als te beperkt.

In de discussie die hier wordt gevoerd wordt de FP en haar content nadrukkelijk als doel op zich gezien. Als dit losgelaten zou worden, zou dat niet meer ruimte bieden te kijken wat voor rol die FP binnen de tweakers site kan hebben, niet losgezongen als onderdeel op zich, maar dienstbaar aan de site als geheel? Zou de FP primair functioneren als nieuwspomp dan is al een doel bereikt. Wat ik in een vorige post al zei: schuif even pretenties opzij en geef persberichten gewoon onverkort door. Maak wel duidelijk wat de bron is. De tweakersgemeenschap is heel goed in staat te zorgen voor de duiding. Het toevoegen van enkele (externe) bronnen met andere invalshoeken op de persberichten is trouwens altijd welkom. De flow aan informatie kan zo nog wat vergroten en informatie uit de markt is binnen tweakers te vinden en te gebruiken. Daarnaast kan dan gekeken worden naar de ook eerder genoemde verdieping. Niet omdat het moet, maar omdat je je als team een richting op wil ontwikkelen. Pak hierin niet alles aan, maar focus op bepaalde speerpuntgebieden en wordt hierin heel goed voordat die uitgangspositie verder wordt uitgebouwd. Merk op dat in het bovenstaande het Premium helemaal achterwege is gebleven. Geen doel op zich, hoogsten een mogelijk resultaat, aan het eind van een veranderproces. Ook over YT is niets gezegd, aan de achterkant van mijn beleving, daar moet iemand anders maar iets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Freeaqingme schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:19:
[...]

Staat tegenover dat ze daar een third-party (Usabilla) voor gebruiken. Die wordt bij mij - en naar ik aanneem veel andere techies - geblockt. Daardoor krijg je minder feedback van die ene groep, en zijn de resultaten dus ook minder representatief.
Ik denk dat de resultaten juist veel representatiever zijn doordat er gewoon een hele zooi freeloaders (niet jou persoonlijk omdat jij wel een t.net abbo hebt) buiten de deur gehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:55

jdh009

FP ProMod
arnoudwokke schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:10:

Wat ik ooit gehoord had kan het bedrag hoger liggen dan 1 euro.

Als ik in Google intyp "what do you earn with youtube" komt er de volgende quote uit rollen:
With the average YouTube pay rate hovering between $0.01 and $0.03 for an ad view, a YouTuber can make around $18 per 1,000 ad views, which comes out to $3 to $5 per 1,000 video views. Forbes also estimates that for top talent, a YouTuber can make about $5 for every 1,000 video views.
Bij deze uitleg zie je op 1:27 dat er bij Nederlander $5.83 playback-based CPM en 4.86 CPM. Voorbeelden van inkomsten bij andere youtubers laten zien dat ze variëren van $1 tot $7 per duizend views. Zij zat zelfs op $17,91 (playback-based CPM ) echter richt zij zich dus op Amerikaanse markt (levert meer op dan iemand uit de EU.). Maar met de huidige aantal views zal dat per video hooguit een paar euro opleveren. Iets meer dan wat jij schets, maar nog steeds geen vetpot.

Ander vraagje (en mogelijk al gesteld), is er al bekend of er een max aan headlines met premiumartekelen komt? Je kunt anders al snel een AD/Telegraafgevoel krijgen.

Daarnaast merkte ik op dat ik bij het artikel dat vanochtend om 6 uur gepost werd dacht van "hé, dit eerste artikel van de dag kan ik mogelijk niet meer lezen.". Het eerstvolgende niet premiumartikel met inhoud kwam pas 3 uur later. Normaliter volg ik de reacties altijd met een schuin oog, maar dat zou dus niet meer kunnen waardoor het effect kan zijn dat ik minder uren door breng op Tweakers.

[ Voor 15% gewijzigd door jdh009 op 19-12-2020 21:14 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musiman
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Eindelijk een artikel dat het label "premium" mee heeft gekregen dat ik premium waardig vind en dat terwijl dit artikel geeneens in-depth informatie bevat.
Een eigen verhaal met eigen ervaringen en een eigen conclusie. De vraag of er een nieuw browserkeuzemenu zou moeten verschijnen.

Ik ben er, nogmaals, tegen dat er dagelijks nieuws gescheiden wordt tussen betaald en onbetaald. Twee a drie artikelen in de week met diepgaande en originele content is een premium abonnement waard. En wat zou zo'n premium abonnement moeten kosten? Nou, gewoon het huidig Hero abonnement. Dat is qua prijs te doen en het is, nogmaals, ter vervanging van het tweakers magazine.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
musiman schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:19:
Eindelijk een artikel dat het label "premium" mee heeft gekregen dat ik premium waardig vind en dat terwijl dit artikel geeneens in-depth informatie bevat.
Een eigen verhaal met eigen ervaringen en een eigen conclusie. De vraag of er een nieuw browserkeuzemenu zou moeten verschijnen.
Ik vind het een heel mooie topicstart voor op het forum, maar qua FP zou ik het hooguit een column noemen. En zeker geen Premium-artikel. (Ok, het valt onder de genoemde definitie van Premium-artikelen, maar ik zou nooit een premium bedrag betalen voor columns)

Maar wat ik me eigenlijk afvraag richting de redactie / @WoutF etc, van alle premium artikelen die er nu geplaatst zijn, welke voldoet er in jullie ogen nu het beste aan de criteria voor premium artikelen.

Oftewel wat is het beste voorbeeld van een premium artikel?

Waarbij ik premium dus interpreteer als : "Met Premium-artikelen willen we jullie dagelijks beter op de hoogte brengen, met nieuws dat meer brengt, door dieper in onderwerpen te duiken, experts te spreken, duiding toe te voegen."
Want voor die interpretatie heb ik best geld over, alleen die interpretatie die zie ik nog nergens terugkomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 22:01
Ik begrijp dat er onderscheid gemaakt zal gaan worden tussen premium en gratis artikelen. Gezien de diepgang van sommige artikelen snap ik dat hier veel tijd in gaat zitten en een bijdrage is dan op zijn plek (net zoals bij kranten).

Maar ik hoop wel dat ik met mijn abo, waar ik tot en met deze week het papieren magazine mee kreeg, wel toegang blijf houden tot alle premium artikelen.

Wanneer daar -naast het abo- nog eens extra voor betaald moet worden, ben ik geneigd (en ik denk vele anderen ook) om mijn abo op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wording
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik begrijp dat artikelen meestal in korte pagina's worden opgedeeld zodat er meer pageviews zijn, en dus meer advertentieruimte kan worden verkocht. Vervelend voor gebruikers, maar prima.

Kan dit dan voor Premium-artikelen worden uitgezet, als daar toch al voor betaald wordt? Het voelt nogal overbodig om 7 keer te moeten klikken om het artikel over de asteroïde te lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door wording op 20-12-2020 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@wording Dat kan op zich al: bij elke review is een knop aanwezig waarmee een singlepage layout getoond kan worden.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:32
Hoewel ik eerder in dit draadje me ook best kritisch uitgelaten heb over sommige ontwikkelingen, wil ik toch graag m'n complimenten uiten over dit artikel: reviews: AMD Ryzen 5 3600 direct uit China - Dezelfde processor goedkoper?

Het had wat mij betreft prima premium kunnen zijn. In dit geval is de auteur zelfstandig op onderzoek uitgegaan, en heeft content geschreven die je normaliter niet zo maar ergens anders vindt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Freeaqingme schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:16:
Hoewel ik eerder in dit draadje me ook best kritisch uitgelaten heb over sommige ontwikkelingen, wil ik toch graag m'n complimenten uiten over dit artikel: reviews: AMD Ryzen 5 3600 direct uit China - Dezelfde processor goedkoper?

Het had wat mij betreft prima premium kunnen zijn. In dit geval is de auteur zelfstandig op onderzoek uitgegaan, en heeft content geschreven die je normaliter niet zo maar ergens anders vindt.
Wat een onzin! Het is een waardeloos artikel. Niet alleen is het een achterhaald feit (de prijzen en voorraad zijn inmiddels ruim op orde). Ook is het verder geen onderzoek. Het gaat om 1 product uit 1 bestelling bij 1 verkoper (met goede reviews) en daarom een simpel gevalletje van n=1.
Hier ook maar enige conclusie aan afleiding is ronduit stompzinnig. Zeker door iemand met een journalistieke achtergrond.

Als dit soort artikelen premium worden dan zeg ik iedere vorm van abonnement op (ik heb nu een support abonnement) en ga ik actief m'n ad-blocker instellen om Tweakers (en al het andere van DPG) maximaal te blokkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

MazeWing schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:01:
[...]

Wat een onzin! Het is een waardeloos artikel. Niet alleen is het een achterhaald feit (de prijzen en voorraad zijn inmiddels ruim op orde). Ook is het verder geen onderzoek. Het gaat om 1 product uit 1 bestelling bij 1 verkoper (met goede reviews) en daarom een simpel gevalletje van n=1.
Hier ook maar enige conclusie aan afleiding is ronduit stompzinnig. Zeker door iemand met een journalistieke achtergrond.

Als dit soort artikelen premium worden dan zeg ik iedere vorm van abonnement op (ik heb nu een support abonnement) en ga ik actief m'n ad-blocker instellen om Tweakers (en al het andere van DPG) maximaal te blokkeren.
@MazeWing top dat je wel even de moeite nam om twee seconden in de pricewatch te kijken. Iets dat de auteur blijkbaar is vergeten.

Dit artikel zet mensen dus eigenlijk alleen aan tot het bedrijven van belastingfraude.

Heel goed Tweakers.net! Echt premium actie :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Q schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:08:
[...]

@MazeWing top dat je wel even de moeite nam om twee seconden in de pricewatch te kijken. Iets dat de auteur blijkbaar is vergeten.

Dit artikel zet mensen dus eigenlijk alleen aan tot het bedrijven van belastingfraude.

Heel goed Tweakers.net! Echt premium actie :X
In potentie zou het een zeer interessant gegeven kunnen zijn: we bestellen een x-aantal producten bij verschillende verkopers, variërend in prijzen die "stukken" onder de normale prijzen liggen, tot prijzen die (zeker na BTW, etc.) vergelijkbaar zijn en gaan dan kijken naar de kwaliteit, levertijd, etc. om te kijken of het interessant is om überhaupt deze weg te bewandelen.

Dan had het toegevoegde waarde gehad en was het eigenlijk niet meer relevant of de situatie van hoge prijzen en geen voorraad nog actueel was. Het onderzoek was dan geen n=1 en had behoorlijk toegevoegde waarde en zonder twijfel "premium-waardig"

Maar helaas, zoals inmiddels enorm duidelijk is geworden, ontbreekt het aan iedere vorm van diepgang. Echt onderzoek wordt niet gedaan en de meeste "premium" artikelen zijn een samenraapsel van (al dan niet vertaalde) nieuwsitems en wikipedia pagina's, aangevuld met wat simpele statistieken uit de pricewatch. De mate van eigen journalistieke "diepgang" en "onderzoek" is van een beschamend niveau.

En deze, meer dan terechte, kritiek is niet iets van de laatste weken (sinds premium), maar iets dat al enkele jaren speelt. Een korte duik in de archieven van dit betreffende forumonderdeel laat meer dan voldoende zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

[...]

Sowieso, als zichzelf noemende "Techgigant" mensen aanraden om producten in China te kopen. Er wordt nog geeneens gesproken over retourzendingen, alleen even kopen en testen. Niet iedereen is bekend met AliExpress.

Ik ga het zeggen zoals het bij mij aankomt, iemand heeft de stagiaire een makkelijke vrijdagmiddagopdracht gegeven die maandagochtend op de website moest komen zodat er nieuwe content staat.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

En zo schuiven ze steeds verder de afgrond in.

Tweakers moet eens beslissen wat ze willen óf een echte tech nieuws site óf een forum inclusief community, beide werkt blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Segafreak83 schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:24:
[...]

En zo schuiven ze steeds verder de afgrond in.

Tweakers moet eens beslissen wat ze willen óf een echte tech nieuws site óf een forum inclusief community, beide werkt blijkbaar niet.
Ik ben er bang voor dat Tweakers zelfs nauwelijks nog iets te beslissen heeft sinds ze onderdeel zijn van DPG. Ze krijgen, zeker nu nog, een bepaalde mate van vrijheid, maar onderaan de streep blijft het een "product" van DPG dat gewoon winstgevend moet zijn. Als dat er niet of onvoldoende is is het wachten tot DPG zelf de touwtjes strakker in handen neemt.

DPG is geen liefdadigheidsinstelling en geeft 0,0 om de community zelf, enkel of dit toegevoegde waarde heeft op de winst. Als ze de winst 10% kunnen verhogen ZONDER community zullen ze dit zonder twijfel, schaamte of enige vorm van spijt, doen. Men moet namelijk eens kijken wat DPG is en in hoeverre ze ook maar iets met een "community driven" site doen. Enkel autoweek en viva hebben een "community" van enige toegevoegde waarde. De inkomsten van die producten zitten echter voornamelijk in abonnementen en de fysieke exemplaren van de gelijknamige magazines.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Q

Q

MazeWing schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:30:
[...]

Ik ben er bang voor dat Tweakers zelfs nauwelijks nog iets te beslissen heeft sinds ze onderdeel zijn van DPG.
Was het probleem maar DPG, dan viel er iets op te lossen.

Mijn mening (waar niemand om vroeg, dat geef ik toe):

- Tweakers.net heeft geen goede visie op haar eigen product.
- Tweakers.net heeft geen goed beeld over wat het publiek hier zou waarderen.
- Tweakers.net heeft geen interne kwaliteitsstandaarden dan:
Het belangrijkste criterium is altijd dat de gebruiker het goed genoeg vindt.
Dat is geen visie op kwaliteit. Als je niet kunt articuleren wat kwaliteit betekent voor je product, dan ben ik van mening dat je ook geen kwaliteit kunt produceren.

Maar dit is mijn besef:

Als premium niet goed genoeg is voor jou in jouw ogen, dan mis je dus ook niets als Premium straks wordt geïntroduceerd.

Dus alle klachten, al onze bezwaren, alle negativiteit maakt gewoon uiteindelijk niet uit.

Je gaat niets missen.

Dat er zoveel meer en mooiers mogelijk zou kunnen zijn met tweakers.net, daar ben ik van overtuigd, maar dat vraagt een visie en met name een affiniteit met je product die in mijn ogen volkomen afwezig is.

Ik bedoel deze nederlander stond op nummer 1 op Hacker News met deze rant. Als tweakers.net ons eens zou verassen met een interview + artikel met deze persoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

MazeWing schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:04:
@Koekiemonsterr Een mooi uitgebreid artikel. Maar wat voegt het daadwerkelijk toe. De zeer uitgebreide Wikipedia pagina’s over bijvoorbeeld Hyabusa 2 en Osiris-REx geven eigenlijk dezelfde (en zelfs een stuk meer) info dan het artikel. Engels is voor het gros van de lezers hier geen probleem.

Het is mooi dat het in het Nederlands is en wat extra foto’s heeft, maar wat voegt het toe? Ik wil “exclusieve” content; artikelen die enkel op Tweakers te lezen zijn en nergens anders....
Nog even terugkomend op jouw eerdere reactie op het ruimtegruisartikel. Heb nu pas tijd je een (hopelijk) premiumwaardige reactie te geven :) Of wellicht is het een wall of text om met je hoofd tegenaan te slaan :+

Wat voegt het daadwerkelijk toe? Dat is een interessante vraag en die kun je eerlijk gezegd veel vaker stellen bij allerlei achtergronden, hier op de fp of elders. Voor de één voegt het wel duidelijk iets toe, voor de ander een stuk minder. Dit stuk voegt misschien te weinig toe in de ogen van iemand die (al dan niet vanuit een bepaalde visie op premium) mega-hoge verwachtingen heeft of iemand die veel weet over ruimtevaart en goed in die materie zit en de science eromheen. Dat houd je eigenlijk altijd wel; je gaat nooit iedereen tevreden maken.

Dat gezegd hebbende. Ik snap op zich wel je punt van Wikipedia. Uiteraard is een deel van het artikel ook een soort feitenrelaas, een korte terugblik op de voornaamste gebeurtenissen en feiten. Tja, zeker dat deel gaat het natuurlijk nooit 'winnen' van de vaak zeer uitgebreide Engelstalige Wiki-pagina's. Maar ergens is dat 'Wikipedia-argument' ook wel een beetje een dooddoener. Even kort door de bocht kun je stellen dat informatie in een bepaalde vorm bijna altijd wel elders is te vinden. Het gaat er dan om wat je daarmee doet en hoe je dat inzet in een eigen verhaal, waar een bepaalde lijn in zit die je echt niet zomaar altijd op individuele Wiki-pagina's tegenkomt.

Dus wanneer ben je eigenlijk echt exclusief? Om even in de ruimtevaart te blijven, eerder dit jaar tikte een collega een stuk over Mars-rover Perseverence. Dat leverde in de comments louter positieve reacties en complimenten op. Terecht, zou ik zeggen, want was een mooi, uitgebreid stuk met een baklading aan info (meer dan mijn stuk) en allerlei relevante aspecten passeerden de revue. Maar voor zover ik het helemaal juist heb, kwam verreweg de meeste info uit dat Mars-verhaal gewoon uit allerlei openbare bronnen. Is het dan meteen zoveel minder waard of niet meer exclusief? Soms kan het bundelen van info van elders en daar een goedlopend, doorwrocht verhaal van maken ook al aardig wat toevoegen, zou ik zeggen.

Terug naar het ruimtegruisverhaal. Mijn idee (ik kan er natuurlijk naast zitten) was dat een dergelijk verhaal nog niet ontzettend vaak is langsgekomen en dat het, gelet op de actualiteit van Hayabusa2 en de enorme complexiteit van dit soort missies, sowieso goed was om hier nog even bij stil te staan en ook de nodige nadere info te verschaffen. Dat was in ieder geval zo ongeveer het vertrekpunt.

In mijn ogen was het geen goed idee om te kiezen voor puur een terugblik op de Hayabusa2-missie en dus enkel een feitenrelaas. Dan was het Wikipedia-argument misschien wel terecht geweest. Ik heb in ieder geval getracht het wat breder te trekken, door ook even stil te staan bij enkele andere, soortgelijke missies (die wellicht niet of niet meer op ieders netvlies stonden), daar wat duiding en diepgang aan toe te voegen, onder meer door in te zoomen op enkele specifieke technische uitdagingen en een hoogleraar/expert wat vragen te stellen over het belang van dit soort missies. Sommige van die vragen zag ik ook wel eens langskomen in de comments bij eerdere nieuwsberichten over Hayabusa2 en/of Osiris-REx, dus heb ik die ook geprobeerd mee te nemen in het verhaal.

Is het daarmee genoeg? Het kan uiteraard altijd uitgebreider, gedetailleerder, etc. Wellicht had ik ook ervoor kunnen/moeten kiezen het stuk veel meer te laten draaien om de materie van pagina 5, waar het vooral draait om de technische uitdagingen van veilig landen. Die gedachte doemde bij mij tijdens het schrijven even op. Wellicht had je bij zo'n technischere insteek (meer) het gevoel gehad dat het artikel iets toevoegde, en dus meer iets 'exclusiefs' was? Maar ja, ook daarover is natuurlijk al wel e.e.a. geschreven. Ik denk ook niet dat dit soort stukken heel snel kunnen voldoen aan dat idee van 'exclusiviteit'.

Uiteindelijk is er gekozen voor een bepaalde insteek en dan hoop je dat het in ieder geval genoeg lezers zal aanspreken. En zo niet, dan hoor ik dat graag, want dan kan altijd weer helpen voor het vervolg. Dus ik waardoor dit soort reacties van jou zonder meer @MazeWing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Q schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:11:
[...]

Was het probleem maar DPG, dan viel er iets op te lossen.

Mijn mening (waar niemand om vroeg, dat geef ik toe):

- Tweakers.net heeft geen goede visie op haar eigen product.
- Tweakers.net heeft geen goed beeld over wat het publiek hier zou waarderen.
- Tweakers.net heeft geen interne kwaliteitsstandaarden dan:

[...]

Dat is geen visie op kwaliteit. Als je niet kunt articuleren wat kwaliteit betekent voor je product, dan ben ik van mening dat je ook geen kwaliteit kunt produceren.
Helemaal mee eens. En ik denk dat het tweede punt het grootste probleem van Tweakers.net is, de andere twee punten zijn daar m.i. een gevolg van.

Zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven moet je iets schrijven met een duidelijke doelgroep voor ogen en het lijkt alsof Tweakers.net niet weet wie de doelgroep is. Of, ze weten het wel maar de belangen staan er haaks op.

Stel, je wilt een artikel schrijven over het migreren van een VM onder VMWare. Dan kun je het volgende doen:
- Heel gedetailleerd beschrijven hoe onderwater de VM wordt over gedragen naar een andere node, dus geheugen, CPU state enzovoorts. Dat kan interessant zijn voor mensen die continu met VMWare werken, maar niet voor Piet de Consument. Die snapt niet eens wat VMWare is.
- Beknopt beschrijven wat een VMotion daadwerkelijk is en inzoomen op de vereisten en valkuilen zoals CPU pinning en SVC mode, die een VMotion onmogelijk kunnen maken. Erg handig voor systeembeheerders die af en toe iets met VMware moeten doen maar gesneden koek voor de ervaren beheerders. Piet de Consument haakt nog steeds in de eerste alinea af.
- Beschrijven hoe je met VMWare een VMotion uitvoert. Interessant voor mensen die net op de ICT arbeidsmarkt komen maar mensen die regelmatig met VMWare te maken hebben, lachen je vierkant uit. En Piet de Consument? Die snapt er nog steeds niets van.
- Je beschrijft wat VMWare is, geeft een overview aan de mogelijkheden en zoomt in op Vmotion. Eindelijk snapt Piet de Consument waar je het over hebt. Maar iedereen die eens naar VMWare gekeken heeft kun je er niet mee bekoren.

Kijk je nu naar de cijfertjes, dan zal Piet de Consument de grootste (potentiele) groep mensen zijn. Op een tech-forum verwacht je echter vooral techneuten en dat betekent dat je wat meer de diepte in kunt. Maar hoe ver ga je de diepte in? Want hoe verder je gaat, hoe kleiner en specialistischer de doelgroep. En dan zit je weer dat niet veel Windows specialisten zitten te wachten op een diepgaand artikel over de laatste Linux kernel.

Je kunt eigenlijk zeggen dat hoe groter de doelgroep is, hoe interessanter het voor DPG is. Een artikel voor Piet de Consument kan veel meer opleveren dan een zwaar technisch artikel over de werking van AI.

Terug naar de punten van Q.
Vraag 100 mensen wat 'kwaliteit' is en velen kunnen geen goed antwoord geven. Het is een woord wat door veel mensen als kind is geleerd zonder dat ze de definitie kennen. Als ze hun nieuwe desktop goed vinden, dan heeft dat 'kwaliteit', totdat hij crashed of de 'elektrisch uitschuifbare koffiebekerhouder' bezwijkt onder het gewicht van een zware kop koffie. Dan is het ineens 'rotkwaliteit'.

Dus een artikel voor Piet de Consument moet aan heel andere eisen voldoen dat een voor een techneut. Hoe goed je het ook geschreven hebt, als Piet het niet snapt, vind hij het 'rotkwaliteit'. Schrijf je een artikel juist voor Piet, dan vind de rest van de community dat 'rotkwaliteit'.

Kwaliteit kun je dus enkel borgen door je doelgroep duidelijk te hebben.

Ook is het lastig om visie te hebben als je je doelgroep niet duidelijk kunt stellen. Ga je meer de diepte in of hou je je meer aan de oppervlakte?
Pagina: 1 ... 31 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.