@WoutF
WoutF schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:37:
[...]
Wat maakt dat jij dit niveau zo hoog vindt? Nogmaals, ik probeer niet af te geven op Ars, maar jouw stelling dat wij dit niet zouden kunnen ben ik het niet mee eens. Maar wellicht zie ik dingen in dat verhaal over het hoofd die heel ingewikkeld zijn.
Afgezien van het feit dat ik het goed geschreven vind, is de waarde van het artikel dat je iets leert wat je niet wist. Hoeveel tweakers.net zijn bekend met datacenter SSDs? Die je voor weinig geld kunt kopen maar soms
veel beter presteren onder condities waar een consumenten SSD op zijn muil gaat.
Het gaat uberhaupt om het inzicht dat dit soort informatie wel eens interessant zou kunnen zijn voor mensen.
Dit artikel past overigens in een hele reeks artikelen over storage en storage performance, geschreven door dezelfde auteur.
Q schrijft:
Ik proef zelfs een klein vleugje, een tikje dedain: we kunnen dit best wel maar wie wil dit nou lezen?
Mijn gok is dat het antwoord is: "bijna fucking iedereen, met name de échte Tweaker". Excusez le mot.
Arnout schrijft daarop:
Waar baseer je dat op?
Tja, ik lees dit als een retorische vraag, wat moet ik hier mee? Ik kan alleen maar vanuit mijzelf schrijven en met zo'n vraag sabel je dat neer.
Tuurlijk ook ik kan oogkleppen ophebben en teveel vanuit mijzelf redeneren.
Maar ik kan één argument geven wat evident, doch relevant is:
Arstechnica publiceert dit en denkt dus dat hier animo voor is..
Niet alleen dat, Arstechnica heeft een hele reeks artikelen over het jaar heen gepubliceerd over storage (zelfde auteur).
Natuurlijk zie ik al weer het mogelijke tegenargument: Ja, maar Arstechnica heeft schaalvoordeel gezien de grootte (Engels taalgebied). Een niché onderwerp dat slechts voor een kleine groep interessant is, zal toch een groter publiek kunnen trekken.
Kan helemaal waar zijn, maar hoe zou Tweakers.net weten dat zo'n artikel op haar site niet zou werken?
Probeer het eens als onderdeel van de bèta

Ik heb het eerder al geschreven, maar het moeilijkst aan schrijven voor Tweakers is een mix van onderwerpen selecteren waar zoveel mogelijk mensen blij van worden.
Voor mijn gevoel probeer je iets onmogelijks te doen. Dus ik snap dat dit heel moeilijk is.
Als je iedereen blij wilt maken is iedereen ontevreden.
Met name de échte Tweaker die helemaal niet wordt bediend. Voor mijn gevoel is die de afgelopen 10 jaar niet bediend.
Stel nu dat je
minder content zou schrijven, maar alle content is geschreven voor de échte Tweaker...
WoutF:
Maar Q, wat is nu eigenlijk de échte Tweaker volgens jou?
Q:
Iemand die kwaliteit wil boven kwantiteit.
Maar wil die échte Tweaker dan ook voor kwaliteit betalen? Neem het mee in de bèta, zou ik zeggen.
Juist omdat er niet één échte tweaker bestaat. Een denkwijze in de richting 'dit is wat ik enorm tof vind, dus dan zullen alle andere tweakers dat ook vinden' zie ik vaak langskomen, niet alleen bij tweakers, maar zelfs soms ook bij redacteuren. En vaak genoeg gaat hij niet op.
1. Wat vinden
redacteuren heel erg tof en waarvan denken zij dat er animo voor is
2. Op welke manier
toetsen jullie die animo
3. Hoe weten jullie dat die manier van toetsen van de animo ook 'solid' is? (beperken bias)
Deels, maar laten we kijken of we nog een stapje verder kunnen komen samen. Kun jij omschrijven wat je aan dat artikel van ArsTechnica zo aansprekend vindt, zonder te specifiek te worden. Kun je het omschrijven in generieke termen?
Hoe kan ik iets benoemen dat ik aansprekend vind zonder specifiek te zijn?
Zeker in de context van dit technische artikel?
Want dan wordt het voor mij interessant en is het eventueel toepasbaar op andere onderwerpen.
Ik voel meer dat hier een muur wordt opgetrokken waar ik nooit tegenop kan klimmen en ik vrees bijna dat dit (onbewust) nog de bedoeling is ook. Wat ik bedoel te zeggen: ik proef een beetje alsof er een manier wordt gezocht waarom mijn feedback genegeerd kan worden, waarom het kan worden afgeschreven.
Wat maakt voor jou een artikel inspirerend?
- Als een artikel mij het gevoel geeft een probleem domein op hoofdlijnen te snappen, dat het inzicht biedt
- Als een artikel mij informatie geeft die ik kan gebruiken om beter keuzes te maken
- Als een artikel mij
emotioneel aanspreekt
- Als een artikel gebeurtenissen in een context kan plaatsen en duiden
- Als een artikel mij iets technisch bijbrengt waar ik ook concreet iets mee kan
Zo kan ik wel even doorgaan.
- Maar schrijf ik hier iets nieuws?
- Of verzuim ik iets te benoemen?