Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.160 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-07 16:47
Q schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:35:
[...]

Het spijt me overigens: ik snap niets van de column van Arnout over dat het design van telefoons niets meer uitmaakt. Ik vrees dat columns schrijven een heel ander vak is dan het schrijven reguliere Tweakers.net artikelen.

- is het punt dat telefoons zonder hoesje kunnen als ze grippy (plastic) zijn?
- is het punt dat het design niet uitmaakt omdat ze in een case zitten?

Sorry, maar so what?

De column gaat als een nachtkaars uit, geen punchline niets.

Een column vraagt om een spannender en relevanter onderwerp dan iets ongevaarlijks als het ontwerp van telefoons.

In een échte column stel je vermeende misstanden aan de kaak, heb je een mening over grotere zaken. Liefst opgesmukt met een grap hier en daar om de absurditeit van een situatie aan te tonen. Dat is tenminste wat ik verwacht.
Er gaat wel aanzienlijk meer mis in die column dan alleen een slecht onderwerp natuurlijk. Het opent al met ongemakkelijk lezende vergelijking met wasmachinereclames, vervolgens leest bijna iedere alinea alsof het beter zinnen hadden kunnen zijn, en tenslotte zie ik een vrij ongerelateerde herinnering met een daarbij nog vagere video.

Om eerlijk te zijn ben ik al vrij verbaasd, en niet in positieve zin, dat deze "column" überhaupt gepubliceerd is.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
reviews: Column: het ontwerp van telefoons maakt geen klap meer uit

Hier zie ik toch wel een voordeel van "Premium"... Op dit soort onzin zit ik echt niet te wachten, dus dat blijft mooi verborgen achter de paywall. :w

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:47

Q

Au Contraire Mon Capitan!

ed800 schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:24:
[...]

Er gaat wel aanzienlijk meer mis in die column dan alleen een slecht onderwerp natuurlijk. Het opent al met ongemakkelijk lezende vergelijking met wasmachinereclames, vervolgens leest bijna iedere alinea alsof het beter zinnen hadden kunnen zijn, en tenslotte zie ik een vrij ongerelateerde herinnering met een daarbij nog vagere video.

Om eerlijk te zijn ben ik al vrij verbaasd, en niet in positieve zin, dat deze "column" überhaupt gepubliceerd is.
Om precies dat laatste zie ik jouw en mijn kritiek ook niet als persoonlijk. In mijn ogen gaat er iets fundamenteel mis in het Q/A proces. Voor zover dat proces bestaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ed800 schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:24:
[...]

Het is en blijft een beta, maar ik denk dat de redactie de columns beter in de map “vervangen voor normale artikelen” kan plaatsen. Een column schrijven is een vak op zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:08
Na een flink aantal van deze premium artikelen te hebben gelezen zie ik een overeenkomst. Moet opeens weer terug denken aan mijn centraal schriftelijk eindexamen Nederlands, het onderdeel samenvatten van een artikel, hoe deed je dat ook alweer? Door volgens mij het doel en de kern van het stuk zo kort en bondig mogelijk te formuleren. Zou ik deze premium artikelen samenvatten op die manier en alle randzaken, inleidingen, onnodige voorbeelden op deze manier weglaten, dan zouden er bij al deze premium artikelen maximaal 2 alinea’s overblijven. Deze artikelen hebben geen inhoud.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-07 16:47
Q schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:00:
[...]

Om precies dat laatste zie ik jouw en mijn kritiek ook niet als persoonlijk. In mijn ogen gaat er iets fundamenteel mis in het Q/A proces. Voor zover dat proces bestaat...
Arnoud Wokke zit echter al een jaar of 10 op de Tweakers redactie, zelfs zonder QA zou ik verwachten dat hij niet zo ver naast het doel kan zitten. Er lijkt meer in een plan te ontbreken. Het kan zijn dat dat komt, omdat de doelgroep simpelweg vergeten is.

Een goed voorbeeld vind ik het artikel over RISC-V van gisteren. Voor de echte techneut/Tweaker zegt dat artikel absoluut niets nieuws, maar voor de gemiddelde fan van simpele populaire wetenschap is het onderwerp weer niet interessant. Wat is de doelgroep van zo'n artikel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

ed800 schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:43:
[...]

Arnoud Wokke zit echter al een jaar of 10 op de Tweakers redactie, zelfs zonder QA zou ik verwachten dat hij niet zo ver naast het doel kan zitten. Er lijkt meer in een plan te ontbreken. Het kan zijn dat dat komt, omdat de doelgroep simpelweg vergeten is.
Helemaal mee eens, helemaal waar. En toch ga ik dit Arnoud niet kwalijk nemen. Dat gebrek aan plan is niet Arnoud's fout. Dat hangt niet van één persoon af.

Ik denk dat de huidige groep mensen die bij Tweakers.net werkt (en met name de groep die het voor het zeggen heeft) haar doelgroep niet meer begrijpt en/of daar geen affiniteit meer mee heeft.
Een goed voorbeeld vind ik het artikel over RISC-V van gisteren. Voor de echte techneut/Tweaker zegt dat artikel absoluut niets nieuws, maar voor de gemiddelde fan van simpele populaire wetenschap is het onderwerp weer niet interessant. Wat is de doelgroep van zo'n artikel?
Voor mijn gevoel trapt het artikel veel open deuren in maar de echte duiding moet ik in de comments lezen. Of die duiding ook klopt kan ik weer niet beoordelen dus als daar in die comments dan discussie ontstaat, dan ben ik uiteindelijk eerder gefrustreerd en verward dan dat ik iets heb opgestoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 08:23
ed800 schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:43:
[...]

@ed800 Eens met jouw opmerking, in vervolg daarop een vraag aan Tweakers

Wordt er met de poll onder premium artikelen ook gekeken welke redacteurs goed scoren en welke niet. Ook vandaag is de collum domweg niet premium waardig. En niet persoonlijk bedoelt maar artikelen van Arnoud Wokke sla ik inmiddels volledig over. Ik zou het haast structureel noemen dat er gevoelsmatig te snel gepubliceerd wordt met fouten tot gevolg.

Dat gevoel zou je bij premium artikelen niet mogen hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door josvane op 13-12-2020 17:09 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:10
Ik zit veel op de frontpage (3.067 reacties #391, reactiescore: 3.153/1,2 gemiddeld (#173)). Ik draag dus in mijn ogen aardig bij, met uitgebreide reacties op onderwerpen waar ik verstand van heb. Ik ben sterk tegen het Premium model om een aantal redenen:

1. Paywalls verzieken het internet. Het internet is in mijn ogen in de eerste plaats vrije informatie en geen commercie. Bij nieuwssites kan je dit nog gemakkelijk omzeilen, Tweakers zal dat vermoedelijk beter dichtgooien.
2. Het gaat 100% ten koste van de andere content. Nu is het gemakkelijk om te zeggen van niet, maar als er straks een flink aantal abonnees zijn en dat een vaste inkomstenstroom is? Wat doe je dan als de aantallen afnemen? Volle bak op premium content.
3. Het reactiegedeelte is in mijn ogen waar meestal de meest waardevolle informatie staat, het nieuwsbericht is vaak meer de voorzet. Ook logisch, daar zit de kennis van duizenden techneuten. Geen mensen die op een redactie berichten schrijven, maar vooral ook mensen die hun expertise delen omdat ze er dagelijks in de praktijk mee te maken hebben. Reacties zullen enorm afnemen. Ik vraag me ook af of het niet demotiverend werkt voor de schrijvers als ze weinig response krijgen op de artikelen waar ze het meeste werk in stoppen.

Ik weet niet hoe de premium content nu wordt bedacht. Het lijkt wel alsof de schrijvers de opdracht hebben gekregen om 'premium content' te bedenken, want het bericht van Arnoud komt erg zwak en inspiratieloos over. Alsof hij het moest doen, uit z'n comfortzone gerukt werd en niet precies een onderwerp voor ogen had.

Ik ben wel voor meer 'vrijere' content van de schrijvers met zaken als columns en gastcolumns(community?). Maar dan denk ik meer aan zaken als privacy, wetgeving, toekomstvisies, AI etc etc ipv telefoonhoesjes.

Als laatste snap ik niet waarom je uitgerekend dit wil gaan monetizen, terwijl er in mijn ogen veel interessantere dingen zijn waarvoor ik waarschijnlijk veel sneller de portemonnee zou trekken.
Wat opties:
- Wekelijks/maandelijks een nieuwsbericht met interessante deals/kortingscodes die exclusief zijn voor premium leden. Interessant voor de leden en de shops uit de pricewatch. Als het me zoveel bespaart als dat het me kost, dan is Tweakers premium een no-brainer. Moeten wel goede deals zijn uiteraard, 2% korting zal me niet overhalen.
- Dat kan uiteraard ook gelden voor diensten (streaming, hosting, opslag etc)
- Gedetailleerde en up to date hardware guides. Als ik honderden of duizenden euro's uitgeef aan hardware, dan wil ik uiteraard een goede aankoop doen. Als Tweakers daarbij helpt, dan verdienen die paar tientjes zich zo terug.
- Artikelen/guides/software deals voor professionals. Ik ben een programmeur, dus alles wat me daarbij helpt verdient zichzelf meteen terug. Maar ook over andere onderwerpen blijf ik graag op de hoogte, of het nu netwerken zijn, videobewerking, cloud toepassingen etc.
- Goede up to date guides die me uren besparen.Als ik nu m'n huis 'smart' zou willen maken, waar begin ik? Wat zijn de opties? Prijsklasses? Of als ik een snel wifi-netwerk thuis wil aanleggen, wat zijn op dit moment de interessantste opties (ik houd me echt niet dagelijks bezig met ontwikkelingen op het gebied van access points)? Is het uberhaupt handig om nu dat te doen of begint de guide met dat vanaf februari er een nieuw type routers op de markt komt?

Stomweg gezegd wil ik dat als ik ergens voor betaal, dat het voor mij ook echt waarde heeft. Dat klinkt wat abstract, maar iets wat een beetje interessant is om te lezen heeft dat minder. Dat staat voor mij gelijk aan bijvoorbeeld een Youtube-video. Ik weet dat mensen er tijd en moeite in hebben gestopt, maar dat is hoe het voelt.

Dat maakt het uiteraard lastig voor Tweakers, want de waarde zit hem meer in het totale platform. Ik denk dat de huidige abo's ook vooral leunen op de gunfactor die het heeft en dat de meeste mensen niet lid zijn vanwege de perks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

!mark schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:57:
[...]

Een tussenoptie zou een accountsintelling kunnen zijn waarin de keuze wordt gegeven premium artikelen over de gehele site te verborgen. De standaard instelling kan dan prima het weergeven van deze artikelen zijn, maar dan kan iemand die geen interesse heeft in premium het tenminste verbergen.

Om mij naast de advertenties ook nog eens op te zadelen met een hoop artikelen die ik niet kan lezen in de lijst (effectief gewoon reclame!), dan is de lol er wat mij betreft snel af.
En zodra die optie bij iedereen aanstaat is de DPG verkooptechniek er vanaf. Je moet wel echt in een ei leven als je denkt dat de niet-kopers hier aan het woord zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)

Sorry, ik hoop dat jullie de rest zelf kunnen uitvogelen, indien niet: Dit is een premium artikel?

Het is één pagina, en als het me vrij staat, staat het vol met spel en stijl fouten.

Ik geef grif toe dat ik me geprofileerd heb als fervent tegenstander, en ik geef toe dat ik dus niet objectief kán zijn, maar dit een premium artikel noemen, ik zou het niet eens een artikel noemen.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:04

duderuud

Sliden is koel

Ik lees hier nu een beetje mee en ik lees zo goed als alleen maar commentaar.

Ja, ook ik moet wennen aan betaalde content. Maar wees nou eens eerlijk. Ik gok dat de meeste bezoekers een adblocker hebben, dus wel de lusten maar niet de 'lasten'. Dat kan natuurlijk nooit lang goed gaan.

Een website maakt aanzienlijke kosten en die moeten opgebracht kunnen worden. Aangezien banners worden geblokkeerd en Tweakers niet op één paard wil wedden (pricewatch), wat zjjn dan de alternatieven?

Ik zie hier bijna alleen maar geklaag maar geen oplossingen.

Voor mij bepaald de hoogte van het premium abonnement in grote mate of ik dat ga doen of niet.

€60 per jaar bijvoorbeeld vind ik toch wel veel geld. Aan de andere kant, ik ben bang dat het die kant wel op moet gaan met al die geblokte banners.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
duderuud schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:44:

Ja, ook ik moet wennen aan betaalde content. Maar wees nou eens eerlijk. Ik gok dat de meeste bezoekers een adblocker hebben, dus wel de lusten maar niet de 'lasten'. Dat kan natuurlijk nooit lang goed gaan.

Een website maakt aanzienlijke kosten en die moeten opgebracht kunnen worden. Aangezien banners worden geblokkeerd en Tweakers niet op één paard wil wedden (pricewatch), wat zjjn dan de alternatieven?

Voor mij bepaald de hoogte van het premium abonnement in grote mate of ik dat ga doen of niet.

€60 per jaar bijvoorbeeld vind ik toch wel veel geld. Aan de andere kant, ik ben bang dat het die kant wel op moet gaan met al die geblokte banners.
Volgens mij zijn veel van de comments door mensen met een schildje, dus gewoon betalende members, geen adblockers of wat dan ook.
Ik ben hier niet voor mijzelf aan het klagen, ik krijg de content toch wel, ik ben hier aan het klagen om ervoor te zorgen dat Tweakers voor iedereen blijft.

Een Hero Abbo is € 45,-. dat is € 3,75 per maand, en als je dat kan missen dan zou ik je zeker adviseren te doen, zodat zulke zotte "initiatieven" niet meer nodig zouden zijn.
Ik geef altijd graag de analogie: heb je afgelopen weekend 2 biertjes gedronken in de kroeg? dat kostte dan meer dan je lidmaatschap, maar dat gaat momenteel even niet meer met COVID-19 :P
Sorcerer8472 schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:51:
Je zou ook nog meerdere niveaus kunnen doen voor meerdere features. En natuurlijk een super duur "meet the CEO*" ultra premium abo wat altijd wel een paar man nemen ;) :p

(*ik verzon maar even wat, maar insert andere ultra premium perk hier)
Die heb je al, het Elite abbo, waar je dus idd een meet & greet lunch en rondleiding op T.net krijgt*.

* dat was iig zo, ik weet niet of dat nog steeds zo is, en er kunnen geen rechten aan ontleend worden ;)

[ Voor 28% gewijzigd door zion op 13-12-2020 20:08 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:01

Sorcerer8472

Mens sana?

Je zou ook nog meerdere niveaus kunnen doen voor meerdere features. En natuurlijk een super duur "meet the CEO*" ultra premium abo wat altijd wel een paar man nemen ;) :p

(*ik verzon maar even wat, maar insert andere ultra premium perk hier)

[ Voor 18% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-12-2020 19:52 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
duderuud schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:44:

Tja, ik ben zo iemand met een blocker via pihole.. dat komt mede omdat als ik voor tweakers de deur openzet, ik het voor vele andere ook doe. Zolang men met doubleclick en googleadservices blijft werken trek ik een zeesluis open. No thank you.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
En om dan nog even een artikel aan te halen die ik wél Premium waardig acht:
reviews: RISC-V in opmars: de weg naar opensource-processors

Dat is een onderbouwd artikel, maar de interessantste gedeelten staan in de comments, voor de rest is het nog steeds vrij oppervlakkig.

En als de belangrijkste gedeelten in de comments staan, dan haal je dus direct het niveau van Tweakers (nog) verder naar beneden door het achter een pay-wall te zetten, dit hele concept is gewoon een enkele reis naar de teloorgang van Tweakers.

Van alle mediaan +3's (5 in totaal) was er één Hero Abbo, en als ik goed geteld heb (eerste 100 reacties) waren er 3 +2 Hero Abbo's.

Als mensen met dergelijke kennis maar geen abbo zijn opeens niet meer konden reageren, of zelfs maar lezen, hoe lang denk je dan nog dat ze blijven? en als dat balletje gaat rollen, hoe lang dan nog dat mensen zónder die kennis hier komen, en zo'n balletje wordt héél snel een lawine........

systeem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
zion schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:20:
En om dan nog even een artikel aan te halen die ik wél Premium waardig acht:
reviews: RISC-V in opmars: de weg naar opensource-processors

Dat is een onderbouwd artikel, maar de interessantste gedeelten staan in de comments, voor de rest is het nog steeds vrij oppervlakkig.

En als de belangrijkste gedeelten in de comments staan, dan haal je dus direct het niveau van Tweakers (nog) verder naar beneden door het achter een pay-wall te zetten, dit hele concept is gewoon een enkele reis naar de teloorgang van Tweakers.

Van alle mediaan +3's (5 in totaal) was er één Hero Abbo, en als ik goed geteld heb (eerste 100 reacties) waren er 3 +2 Hero Abbo's.

Als mensen met dergelijke kennis maar geen abbo zijn opeens niet meer konden reageren, of zelfs maar lezen, hoe lang denk je dan nog dat ze blijven? en als dat balletje gaat rollen, hoe lang dan nog dat mensen zónder die kennis hier komen, en zo'n balletje wordt héél snel een lawine........
Er is ook van te voren helemaal niet over nagedacht:
Hoe gaat het werken met de reacties werken onder Premium-artikelen?
Dit is één van de zaken waar we gedurende deze bèta nog aan werken en waarvan we merken dat er veel feedback op komt. We gaan hier graag met jullie het gesprek over aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
ed1703 schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:07:
[...]

Tja, ik ben zo iemand met een blocker via pihole.. dat komt mede omdat als ik voor tweakers de deur openzet, ik het voor vele andere ook doe. Zolang men met doubleclick en googleadservices blijft werken trek ik een zeesluis open. No thank you.
Dat is bullshit, dat weet je zelf ook (tenminste, als je al weet hoe je je Pi-Hole goed in moet stellen, dan kan je dat heel goed channelen, dat weet je zelf ook).

En voor € 1,- per maand ben je supporter, en ad free....
€1,- per maand! €12,- per jaar, ik vind het eigenlijk schandalig als je regelmatige gast bent dat je ze dat niet gunt maar dan wel een RPI met Pi-Hole hebt draaien.

(begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een RPI met Pi-Hole draaien, en nog wat, maar ik betaal dan ook gewoon voor Tweakers, en nog een klein handje waar ik zoveel kennis vandaan heb geharkt dat ik vind dat ze het waard zijn).
ed1703 schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:37:
[...]

Aa, dus mijn abo op HWI a dik 40 euro per jaar is dan niet van toepassing?
En nee, ik had geen zin om dan ook nog eens tweakers te steunen en ook geen uitzondering te maken in Pihole of ik dat nu wist of niet. Want ik heb het redelijk vanillia draaien en dat blijft ook zo.

Er zijn hier namelijk ook mensen die van HWI komen..
Allebei "de persgroep" dus steun je ze stiekem al, en ik vind inderdaad wél dat als je bij één v/d twee lid bent, dat je ook de rechten op de ander zou moeten krijgen. (of gewoon een algemeen "de Persgroep" abbo, lid van één? lid van allen)

[ Voor 39% gewijzigd door zion op 13-12-2020 20:41 ]

systeem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
zion schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:29:
[...]
Dat is bullshit, dat weet je zelf ook (tenminste, als je al weet hoe je je Pi-Hole goed in moet stellen, dan kan je dat heel goed channelen, dat weet je zelf ook).

€1,- per maand! €12,- per jaar, ik vind het eigenlijk schandalig als je regelmatige gast bent dat je ze dat niet gunt maar dan wel een RPI met Pi-Hole hebt draaien.
Aa, dus mijn abo op HWI a dik 40 euro per jaar is dan niet van toepassing?
En nee, ik had geen zin om dan ook nog eens tweakers te steunen en ook geen uitzondering te maken in Pihole of ik dat nu wist of niet. Want ik heb het redelijk vanillia draaien en dat blijft ook zo.

Er zijn hier namelijk ook mensen die van HWI komen..

[ Voor 3% gewijzigd door ed1703 op 13-12-2020 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]
Ik weet nog dat ik voor de pandemie het forum in de trein al niet meer checkte omdat er niets dan irritante reclames naar boven kwamen. Thuis achter de PI-hole (of met een browser adblocker) is het prima te doen, maar anders zijn er zat alternatieven je tijd te verdoen (in de trein bijvoorbeeld, of als je ergens moet wachten).
Alsof je hier als gast alleen maar komt om te consumeren. Veel regelmatige gasten dragen juist bij aan de community waardoor het überhaupt de moeite is om hier te komen. Als ik moet gaan betalen om hier aan discussies bij te mogen dragen dan ga ik liever ergens anders naartoe waar mijn aanwezigheid wel op prijs gesteld wordt zonder dat je onder de ads gegooid wordt.

Ik weet niet hoe anderen daar over denken, maar ik kan me voorstellen dat die insteek de ondergang van de community kan zijn. Het is daarom dat adblockers in de voorwaarden niet toegelaten worden, terwijl ze in de praktijk wel gedoogd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Verwijderd1 schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:39:
[...]

Ik weet nog dat ik voor de pandemie het forum in de trein al niet meer checkte omdat er niets dan irritante reclames naar boven kwamen. Thuis achter de PI-hole (of met een browser adblocker) is het prima te doen, maar anders zijn er zat alternatieven je tijd te verdoen (in de trein bijvoorbeeld, of als je ergens moet wachten).
Eensch, maar je kan ook in de trein via je PH thuis inloggen natuurlijk.
Alsof je hier als gast alleen maar komt om te consumeren. Veel regelmatige gasten dragen juist bij aan de community waardoor het überhaupt de moeite is om hier te komen. Als ik moet gaan betalen om hier aan discussies bij te mogen dragen dan ga ik liever ergens anders naartoe waar mijn aanwezigheid wel op prijs gesteld wordt zonder dat je onder de ads gegooid wordt.
Volgens mij zeg ik precies hetzelfde hier vlak boven (dat veel niet members juist veel bij te dragen hebben)
Ik weet niet hoe anderen daar over denken, maar ik kan me voorstellen dat die insteek de ondergang van de community kan zijn. Het is daarom dat adblockers in de voorwaarden niet toegelaten worden, terwijl ze in de praktijk wel gedoogd worden.
Ja dat weet ik ook niet goed, adblockers zijn prima af te vangen, en de medewerkers van tweakers weten ongetwijfeld ook prima hoe, dus waarom het niet mag en wel gedoogd wordt kan ik geen zinnig woord over uitspreken.

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

(begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een RPI met Pi-Hole draaien, en nog wat, maar ik betaal dan ook gewoon voor Tweakers, en nog een klein handje waar ik zoveel kennis vandaan heb geharkt dat ik vind dat ze het waard zijn).
@zion Besef je dat die 12 euro per jaar verliesgevend is voor Tweakers.net?

Met 12 euro per jaar is je Pi-hole echt niet afgekocht. 12 euro is meer dan niets en tot voor kort betaalde ik ook zoiets (opgezegd om andere redenen). Maar die 12 euro is zeker geen aflaat voor je pi-hole.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
zion schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:45:
[...]
Eensch, maar je kan ook in de trein via je PH thuis inloggen natuurlijk.
Het punt is voor mij vooral hoeveel moeite ik wil doen om hier bij te dragen. Ik ga geen uitgebreide oplossing maken om zonder ads op Tweakers te kunnen voor dat uurtje per dag (voor de pandemie) dat ik iets wil lezen (op de telefoon een reactie typen is me vaak al teveel moeite). Dan lees ik wel iets anders.
Volgens mij zeg ik precies hetzelfde hier vlak boven (dat veel niet members juist veel bij te dragen hebben)

[...]
Ja dat weet ik ook niet goed, adblockers zijn prima af te vangen, en de medewerkers van tweakers weten ongetwijfeld ook prima hoe, dus waarom het niet mag en wel gedoogd wordt kan ik geen zinnig woord over uitspreken.
En hier komt mijn reactie van voor deze quote weer terug. Hoeveel moeite (of dat nou in tijd voor een technische oplossing of geld via een abonnement is) wil ik (of andere tweakers met een vergelijkbare insteek) doen om hier bij te dragen?

Het is niet zo dat de meesten hier een tekort aan tijdsbestedingen hebben. Sterker nog, de meesten hebben zoveel te doen dat ze keuzes moeten maken waar ze hun tijd (en geld) aan besteden. De reden om hier bij te dragen is dat er (op het forum in ieder geval) een goede sfeer is, de drempel om te reageren laag is, en er veel kennis is. Verziek de sfeer (door vanuit het bedrijf mensen aan te spreken op hun adblockers) of haal de kennis weg (bij de nieuwsartikelen door die paywall of op het forum door mensen met adblockers te bannen / lastig te vallen) en het wordt aantrekkelijker om naar een ander platform te gaan.

Het is niet zo dat Tweakers hier een gouden businessmodel heeft waar iedereen gebruik van wil maken. Het enige wat in de buurt komt is de community, en die blijft vooral uit gemak en omdat Tweakers (in veel opzichten, dit paywall experiment buiten beschouwing gelaten) een goede gastheer is.
Q schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:59:
[...]

Met 12 euro per jaar is je Pi-hole echt niet afgekocht. 12 euro is meer dan niets en tot voor kort betaalde ik ook zoiets (opgezegd om andere redenen). Maar die 12 euro is zeker geen aflaat voor je pi-hole.
Je kunt je natuurlijk wel afvragen waarom dat is. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 02:23
Ik vraag me vooral af hoe Tweakers zich gaat onderscheiden met dit model tegenover al die andere nieuwssites die met Premium paid content werken. Mijn ervaring is namelijk dat die allemaal hetzelfde begonnen: "Alles blijft hetzelfde maar we gaan gewoon extra premium content aanbieden!"
Dat is natuurlijk al erg onwaarschijnlijk, extra content gaat ten koste van het huidige aanbod. De enige manier zou zijn extra contentwriters aan te nemen maar dat is een dermate hoge kostenpost dat ik dit niet zie als oplossing. Maar zelfs in dat geval zal het ten koste gaan van een eventuele groei zonder dit Premium model.

Ik mag natuurlijk niet oordelen over iets wat nog moet komen, maar ik ben wel erg skeptisch. Tweakers is al heel lang niet meer dat romantische plaatje van een onafhankelijke tech site grotendeels gedreven door de community. Heck, het hele bestaansrecht van de site was vanwege dit soort premium in-depth technieken. Die zijn we door de jaren kwijtgeraakt en nu komt het ineens terug als iets nieuws en noemen we het premium. Het is gewoon een grote commerciële partij met daarbij behorende belangen en strategieën. En dat is niet per se erg, maar daarom ben ik erg geneigd te denken dat dit een "13 in een dozijn nieuwssite met paywall oplossing" gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
The Realone schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:12:
Ik vraag me vooral af hoe Tweakers zich gaat onderscheiden met dit model tegenover al die andere nieuwssites die met Premium paid content werken. Mijn ervaring is namelijk dat die allemaal hetzelfde begonnen: "Alles blijft hetzelfde maar we gaan gewoon extra premium content aanbieden!"
Dat is natuurlijk al erg onwaarschijnlijk, extra content gaat ten koste van het huidige aanbod. De enige manier zou zijn extra contentwriters aan te nemen maar dat is een dermate hoge kostenpost dat ik dit niet zie als oplossing. Maar zelfs in dat geval zal het ten koste gaan van een eventuele groei zonder dit Premium model.
Door het samengaan van hwi en tweakers zijn er 6 (vgm) redacteuren vrijgekomen. Daarnaast begint in januari nog een extra redacteur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

zion schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:30:

Sorry, ik hoop dat jullie de rest zelf kunnen uitvogelen, indien niet: Dit is een premium artikel?

Het is één pagina, en als het me vrij staat, staat het vol met spel en stijl fouten.

Ik geef grif toe dat ik me geprofileerd heb als fervent tegenstander, en ik geef toe dat ik dus niet objectief kán zijn, maar dit een premium artikel noemen, ik zou het niet eens een artikel noemen.
Het is een hersenspinsel van Arnoud Wokke, blijkbaar is dat ego van Arnoud zo groot dat hij denkt dat we daarvoor willen betalen. ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
Robbierut4 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:18:
[...]

Door het samengaan van hwi en tweakers zijn er 6 (vgm) redacteuren vrijgekomen. Daarnaast begint in januari nog een extra redacteur.
Klopt, maar de kennis en kunde die daarmee binnen gehaald wordt valt ergens anders weg, namelijk HWI. Daar kan ik niet meer heen voor, bijvoorbeeld, kwaliteitsreviews. Onder aan de streep win ik daar niks mee. Sterker nog, met dit model is het aannemelijk dat dergelijke zaken ook achter een paypall komen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Bensimpel schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:27:
[...]

Het is een hersenspinsel van Arnoud Wokke, blijkbaar is dat ego van Arnoud zo groot dat hij denkt dat we daarvoor willen betalen. ;)
Ik reageer (of probeer dat) nooit op de persoon, maar op het concept.
En het concept is slecht, zeer slecht, desastreus. Of Pietje Puk, de Kerstman of Anne Frank het verzonnen heeft maakt me niet uit. maar stop gewoon met de waanzin, je hebt je test gedaan, je hebt je feedback gekregen, en hoe zeker je ook was dat het een goed idee was, het is het niet.
Je start geen test als je niet bereid bent dat Failure ook een optie is, tenminste dat zou je niet moeten doen.

Om dan nog maar een movie reference te geven..... "Fatal Error"
Verwijderd1 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:01:
Het punt is voor mij vooral hoeveel moeite ik wil doen om hier bij te dragen. Ik ga geen uitgebreide oplossing maken om zonder ads op Tweakers te kunnen voor dat uurtje per dag (voor de pandemie) dat ik iets wil lezen (op de telefoon een reactie typen is me vaak al teveel moeite). Dan lees ik wel iets anders.

En hier komt mijn reactie van voor deze quote weer terug. Hoeveel moeite (of dat nou in tijd voor een technische oplossing of geld via een abonnement is) wil ik (of andere tweakers met een vergelijkbare insteek) doen om hier bij te dragen?

Het is niet zo dat de meesten hier een tekort aan tijdsbestedingen hebben. Sterker nog, de meesten hebben zoveel te doen dat ze keuzes moeten maken waar ze hun tijd (en geld) aan besteden. De reden om hier bij te dragen is dat er (op het forum in ieder geval) een goede sfeer is, de drempel om te reageren laag is, en er veel kennis is. Verziek de sfeer (door vanuit het bedrijf mensen aan te spreken op hun adblockers) of haal de kennis weg (bij de nieuwsartikelen door die paywall of op het forum door mensen met adblockers te bannen / lastig te vallen) en het wordt aantrekkelijker om naar een ander platform te gaan.

Het is niet zo dat Tweakers hier een gouden businessmodel heeft waar iedereen gebruik van wil maken. Het enige wat in de buurt komt is de community, en die blijft vooral uit gemak en omdat Tweakers (in veel opzichten, dit paywall experiment buiten beschouwing gelaten) een goede gastheer is.

Je kunt je natuurlijk wel afvragen waarom dat is. ;)
@Verwijderd1 Volgens mij hebben we in principe dezelfde insteek hoor, zoals ik al vaak gezegd heb in deze thread, Tweakers moet voor iedereen beschikbaar blijven en niet gehinderd door pay-walls, maar dat geld natuurlijk net zo goed voor reclame's die de site onmogelijk traag maken.

Op het moment dat je winst in het geding komt omdat er teveel mensen werken betekent het simpelweg dat je (upper)management uit de hand gelopen is, maar dat wil uppermanagement nooit toegeven, want dan moeten ze toegeven dat ze een disproportioneel van de inkomsten in hun eigen zak stoppen.

Redacteurs heb je nodig, goede artikelen heb je nodig, mensen in het veld heb je nodig, 12 lagen aan (upper)management heb je zéér zeker niet nodig...

Ik ben ondernemer geweest, heb voor kleine bedrijven gewerkt, voor overheid, voor conglomeraten, en er is één constante, per laag "managers" gaat de productiviteit in zijn geheel omlaag.
Q schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:59:

Nee dat besef ik niet, ik reageerde op iemand die actief een pi-hole gebruikte op Tweakers, dus geen ads kreeg en dus ook geen abbo, volgens mij is voor die gebruiker, die anders geen inkomsten genereert voor Tweakers, € 12,- plus itt € 0,-

[ Voor 69% gewijzigd door zion op 13-12-2020 21:58 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:58

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Q schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:19:
[...]

@WoutF Dit voorbeeld was ook niet bedoeld voor 'meest diepgaande' content.

Ik zou ook tweakers.net nooit langs de lat willen leggen van Ars Technica's 'meest diepgaande' content. Dat lijkt mij een oneerlijke vergelijking. Dat is ook in mijn ogen helemaal niet wat wordt nagestreefd.

Maar het gelinkte Ars Technica artikel is typisch een voorbeeld van iets wat Tweakers.net in het verleden juist deed, in de vorm van de artikelen van Femme Taken bijvoorbeeld, die lekker over RAID arrays schreef.

Alhoewel RAID destijds een spannender onderwerp dan nu, was het ook toen voor veruit de meeste mensen niet relevant. Precies je punt.

Maar die artikelen over RAID van Femme, en dit artikel van Jim Salter op Ars Technica, het zijn inspirerende artikelen.

Voor veel mensen zit hier iets in waar ze wat van opsteken, ook al zullen ze het niet snel zelf altijd gaan toepassen. Mensen lezen zo'n artikel en ik durf te wedden dat ze het gevoel hebben dat ze serieus iets hebben opgestoken.

Ik kan mij niet heugen dat tweakers.net een artikel heeft geproduceerd dat dit niveau kan halen in de afgelopen 10 jaar. Dit is niet een uitgebreide SSD benchmark. Je wordt iets bijgebracht over het verschil tussen reguliere SSDs en datacenter SSDs, iets wat je niet wist en wat inzicht kan bieden.
Wat maakt dat jij dit niveau zo hoog vindt? Nogmaals, ik probeer niet af te geven op Ars, maar jouw stelling dat wij dit niet zouden kunnen ben ik het niet mee eens. Maar wellicht zie ik dingen in dat verhaal over het hoofd die heel ingewikkeld zijn.
Ik proef zelfs een klein vleugje, een tikje dedain: we kunnen dit best wel maar wie wil dit nou lezen?

Mijn gok is dat het antwoord is: "bijna fucking iedereen, met name de échte Tweaker". Excusez le mot.
Waar baseer je dat op? Ik heb het eerder al geschreven, maar het moeilijkst aan schrijven voor Tweakers is een mix van onderwerpen selecteren waar zoveel mogelijk mensen blij van worden. Juist omdat er niet één échte tweaker bestaat. Een denkwijze in de richting 'dit is wat ik enorm tof vind, dus dan zullen alle andere tweakers dat ook vinden' zie ik vaak langskomen, niet alleen bij tweakers, maar zelfs soms ook bij redacteuren. En vaak genoeg gaat hij niet op.
Maar snap je waar ik naar toe wil?
Deels, maar laten we kijken of we nog een stapje verder kunnen komen samen. Kun jij omschrijven wat je aan dat artikel van ArsTechnica zo aansprekend vindt, zonder te specifiek te worden. Kun je het omschrijven in generieke termen? Want dan wordt het voor mij interessant en is het eventueel toepasbaar op andere onderwerpen. Wat maakt voor jou een artikel inspirerend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:38

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd1 schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:39:
[...]

Dat is vreemd, er draaien namelijk amper banners op het forum.
zion schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:45:
[...]

We hebben een hele tijd een melding getoond bij bezoekers met een bannerblocker of ze alsjeblieft Tweakers wilden whitelisten. Dat had echter weinig effect.

Ik vind 'gedogen' wel een groot woord. We ondernemen er geen actie op. Het is niet slim om meer dan 50%(!) van je bezoekers de toegang te weigeren. Daarbij zijn advertenties niet onze enige vorm van inkomsten; we verdienen immers ook aan de pricewatch. Wel maakt dit duidelijk waarom we minder afhankelijk willen zijn van advertentieinkomsten.
The Realone schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:29:
[...]

Klopt, maar de kennis en kunde die daarmee binnen gehaald wordt valt ergens anders weg, namelijk HWI. Daar kan ik niet meer heen voor, bijvoorbeeld, kwaliteitsreviews. Onder aan de streep win ik daar niks mee. Sterker nog, met dit model is het aannemelijk dat dergelijke zaken ook achter een paypall komen.
Nee, productreviews zullen niet achter de 'paywall' komen. Die genereren immers traffic voor de pricewatch.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Q

Q

BarôZZa schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:33:
Als laatste snap ik niet waarom je uitgerekend dit wil gaan monetizen, terwijl er in mijn ogen veel interessantere dingen zijn waarvoor ik waarschijnlijk veel sneller de portemonnee zou trekken.
Wat opties:
- Gedetailleerde en up to date hardware guides.
- Artikelen/guides/software deals voor professionals.
- Goede up to date guides die me uren besparen.Als ik nu m'n huis 'smart' zou willen maken, waar begin ik?
@BarôZZa Sorry, wat wil je nu precies, guides? :D

Je bedoelt artikelen waardoor tweakers.net de number-one betrouwbare plek wordt om je te informeren over een betaald onderwerp? Ik zie het helemaal zitten, ik zou daar ook voor betalen. Bijna als een sponsoring ondanks het 'evil DPG'.

Op dit moment - gegeven wat we allemaal hebben gezien + de in mijn ogen zeer slechte kwaliteit van de BBGs - vrees ik dat tweakers.net op dit vlak helaas ook niet meer kan leveren. Ik zie mijn ongelijk echter meer dan graag bewezen.

Oh fuck, beschrijf ik zojuist dat tweakers.net weer moet worden op dit vlak zoals tweakers.net van 15 jaar terug? _O-

Tja, ik zie het dedain van de redactie hier al wel weer, toen schreef Femme over RAID, bah! Who cares about that? Die tijd zijn we gelukkig voorbij :D 100% content-free :+

[ Voor 11% gewijzigd door Q op 13-12-2020 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
tweaker2010 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:54:

Je begrijpt mijn punt hopelijk wel dat het vreemd is om HWI content ineens met terugwerkende kracht te gaan bestempelen als Tweakers content. De diepgaande reviews zijn (waarschijnlijk al een tijd geleden) geschreven door ex-HWI redacteuren en niet door de (oude) Tweakers redacteuren. Je ziet een niveau verschil en andere stijl van schrijven welke je niet ineens kunt wegnemen door mensen samen op reviewredactie te zetten.
Terugwerkende kracht? Dat zou het zijn als op Hardware Info opeens overal Tweakers bij gezet wordt. Ik snap niet hoe je dat hier bedoelt. Ja, een aantal redacteurs van HWI is nu onderdeel van de Tweakers-redactie en heeft een heleboel kennis en ervaring meegenomen. Daar zie je een effect van, zeker. Uiteindelijk is het ons doel om àlle reviewcontent te verbeteren, en dankzij de ruime ervaring van HWI op componenten hebben we daar een mooie head start.
Denk je nu serieus dat het AD iemand heeft zitten die inhoudelijk verstand heeft van de content in deze reviews en deze kan doorvertalen naar laagdrempelige reviews voor een 'eenvoudig' publiek?
Die laagdrempelige reviews en de content leveren jullie aan. Het AD (ook DPG) doet enkel copy-paste. ;)
8)7 probeer je mij nu uit te leggen hoe onze samenwerking met AD eruit ziet? Het antwoord is ja overigens, dat denk ik serieus. Nee sterker, dat weet ik ;) Bij het AD zit een redacteur wiens verantwoordelijkheid het is om met Tweakers/HWI te schakelen en relevante content over te nemen en aan te passen naar iets dat past bij AD. Daar worden ook passages bij overgenomen uit de originele artikelen.

Overigens, zelfs als Tweakers-redacteuren die stukken zelf tikken en op AD zetten dan nog snap ik niet hoe dat in zou druisen tegen onze koers om met Tweakers niet meer op mainstreampubliek maar alleen echte techliefhebbers te richten. Het is juist een uitwerking daarvan.

[ Voor 9% gewijzigd door WoutF op 13-12-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
icecreamfarmer schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:26:
[...]

Dat viel mij ook op @WoutF snapte het commentaar niet. Het commentaar is niet dat HWI redacteuren zich geen Tweakers mogen noemen. Met alle plezier, ga je gang. Pijnpunt zit hem hier in:
1. HWI levert reviews met meer/andere diepgang/meetgegevens dan Tweakers;
2. HWI wordt overgenomen en niets lijkt idd (conform belofte) te veranderen, zelfde verschil in reviews (Tweakers breed publiek, HWI meer niche);
3. Aankondiging dat redacties samengevoegd gaan worden en dat Tweakers meer HWI wordt qua diepgang en HWI een dood gaat sterven als vergaarbak. Dit lijkt te kloppen de HWI type reviews zijn nu ook te vinden op Tweakers. Jammer dat HWI er over 2 jaar niet meer zal zijn maar soit de dezelfde informatie blijft beschikbaar;
4. Koud twee maanden na die aankondiging komt het bericht dat Tweakers een tweedeling gaat creëren maar ben niet ongerust het gaat om extra content van hoge kwaliteit. Wat er nu al geproduceerd wordt blijft leesbaar via reclame inkomsten;
5. In plaats van de extra content betaald te maken lijkt het erop dat juist de content van met name HWI als premium gelabeld gaat worden.
Om een hardnekkig terugkerend vermoeden wederom tegen te spreken: die diepgaande reviews die jullie zo waarderen aan HWI en die je sinds 1 september op Tweakers vindt, maken geen onderdeel uit van Premium. Dus ik snap niet goed waarom je zegt dat het 'erop lijkt' dat 'met name' die stijl content nu Premium wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
drjake schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:17:
[...]

@WoutF Ik wil deze oude post van mezelf toch nog even aanhalen. Zeker met het oog op het quantum-artikel. Dit zijn precies de materialen die ik zou (kunnen) gebruiken bijvoorbeeld in het onderwijs. Ik kan het kort noemen dat deze ontwikkelingen eraan komen en dat ze hier er mee over kunnen lezen. Ik zou dan een 'organisatie' account kunnen afnemen voor deze artikelen. En je kan dan inderdaad de kennis uit de community putten en als reactie beschikbaar/toegankelijk maken.

Ik denk dat het verder namelijk lastig is om te bepalen wat goed (genoeg) is. Tweakers is aan de enerzijds een hele diverse groep maar ook heel kritische) met veel eigen kennis. Geld vragen voor kennis die ze of zelf hebben of aan hoge verwachtingen moet doen (en dus kleinere doelgroep) lijkt me lastig. Maar andere doelgroepen die wel interesse hebben in die kennis maar het wat 'hapklaar' wilt hebben lijkt me beter te doen (dus vakgroepen, vakbladen, onderwijs etc). Die hebben ook meer budget. Zonder weer naar het hele brede publiek te gaan.
Maar wat weerhoudt jou nu ervan zo'n quantumartikel niet te gebruiken? Ik vind je suggestie creatief, maar ik betwijfel echt of je een interessant businessmodel kunt maken op basis van het herverpakken van publiek beschikbare content voor onderwijstinstellingen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Realone
WoutF schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:52:
[...]

Om een hardnekkig terugkerend vermoeden wederom tegen te spreken: die diepgaande reviews die jullie zo waarderen aan HWI en die je sinds 1 september op Tweakers vindt, maken geen onderdeel uit van Premium. Dus ik snap niet goed waarom je zegt dat het 'erop lijkt' dat 'met name' die stijl content nu Premium wordt.
Ik denk dat dit voornamelijk komt omdat men het overal ziet gebeuren. Nu HWI er niet meer is wordt hun content ineens iets op Tweakers wat erg gewild is. Waar zien we overal om ons heen bij nieuwssites interessante artikelen naartoe bewegen naar verloop van tijd? Juist... :)

Onderstaande opmerking neemt dat gevoel voor mij nu een beetje weg dus prima. Maar, staat genoteerd ;)
crisp schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:38:
[...]

Nee, productreviews zullen niet achter de 'paywall' komen. Die genereren immers traffic voor de pricewatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
zion schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:35:
@Verwijderd1 Volgens mij hebben we in principe dezelfde insteek hoor, zoals ik al vaak gezegd heb in deze thread, Tweakers moet voor iedereen beschikbaar blijven en niet gehinderd door pay-walls, maar dat geld natuurlijk net zo goed voor reclame's die de site onmogelijk traag maken.

Op het moment dat je winst in het geding komt omdat er teveel mensen werken betekent het simpelweg dat je (upper)management uit de hand gelopen is, maar dat wil uppermanagement nooit toegeven, want dan moeten ze toegeven dat ze een disproportioneel van de inkomsten in hun eigen zak stoppen.

Redacteurs heb je nodig, goede artikelen heb je nodig, mensen in het veld heb je nodig, 12 lagen aan (upper)management heb je zéér zeker niet nodig...

Ik ben ondernemer geweest, heb voor kleine bedrijven gewerkt, voor overheid, voor conglomeraten, en er is één constante, per laag "managers" gaat de productiviteit in zijn geheel omlaag.
Waar ik op doelde was niet zozeer het aanwijzen van een boosdoener, maar meer het aanwijzen van een mogelijke onbalans. Het is de community die dit allemaal mogelijk maakt: zij zorgen voor content op het forum, sommigen van hun kijken naar ads, sommigen klikken op allerlei links in de price watch, sommigen abonneren zich, sommigen vullen de nieuwsberichten aan met nuttige comments, etc. Volgens mij spreekt niemand tegen dat de community het gouden ei is waar Tweakers op draait, zonder community geen inkomsten, zonder community geen site.

Waar mijn opmerking op doelde is dat de redactie in die hele opsomming maar een keer voorkomt: nieuwsberichten. Ik snap wel dat Tweakers denkt op dat gebied te kunnen groeien, er is vast meer potentie dan op die andere onderdelen. Ik denk echter dan velen het zoals ik zien: redactionele content aan de ene kant, de rest aan de andere kant.

Betaal je, dan betaal je effectief om die redactie overeind te houden en om DPG een leuke winst te geven. Je betaalt in ieder geval niet voor verbeteringen op de andere onderdelen. De blogs drijven dood in het water, het forum is al af, de PW draait van zichzelf al een winst. Kortom, betalen is volgens mij alleen interessant als je waarde ziet in die nieuwsartikelen. Voor mij is die waarde er in ieder geval met de huidige insteek (kwantiteit over kwaliteit; geen experts; weinig poging tot academische insteek) niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bensimpel schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:27:
[...]

Het is niet zo dat alle Premium content je aan zal spreken. Als je Netflix of Disney+ (of ..) neemt, is het ook niet zo dat alles je aan zal spreken. Hetzelfde met een abonnement op een krant, of een abonement bij AH bezorgservice, of zo'n all you can eat lezen abonnement (van Bol.com dacht ik). Het moet voldoende waarde geven voor jou om de prijs waard te zijn. In mijn geval is de gemene deler tijd. Ik heb geen tijd om alles te kijken/luisteren op Netflix/Disney+/Spotify/..., en bovendien ook een beperkt budget voor abonnementen, dus dan moet je keuzes maken.

Arnoud Wokke deelt wel vaker observaties over de smartphone markt. Bijvoorbeeld aan de hand van statistiek van Pricewatch. Of dit artikel de beste in die reeks is, dat denk ik niet. Ik vind die artikelen wel degelijk extra waarde hebben. Ook deze.

Het gaat mij er verder ook niet om dat ik moet betalen voor de content. De vraag is wat het gaat kosten. Hetzelfde met Netflix, Disney+, een abonnement op een krant, een abonnement bij AH bezorgservice, enz. Wat kost het, en wat krijg je er voor terug. Wat je er voor terug krijgt, is de komende maanden te zien. Als je niet weet wat het kost, kun je ook geen beslissing maken of je het zou aanschaffen. Om nav een paar artikelen al te beslissen 'ja' of 'nee', zonder de prijs te weten, is voorbarig. Afwachten dus.

Ik zou heel graag willen zien dat alle trackers uit worden gezet voor abonnees. Geeft mij in ieder geval een fijner gevoel abonnee te zijn. Dat heeft niet direct met Premium te maken, wel met abonnementen. Ook vind ik het jammer dat ik nu reclame aan moet horen op Spotify Premium podcast (en als abonnee hier), maar dat zal wel lastig zijn eruit te halen.

Ja, Paywalls zijn superirritant. Stel bijvoorbeeld je zit op de computer van je werk maar niet ingelogd. Je kunt ook de content niet linken naar iemand anders. Daardoor kan content niet (op legale wijze) viraal gaan, je kunt niet quoten met bron, enz. Paywalls van kranten ed. werken niet goed omdat ze geindexed willen worden door Google. Ik verwacht dat Tweakers dat beter afschermt.

Maar het model van trackers en reclame is nog veel irritanter. All die **** YouTube pulp met sluikreclame, product placement, sponsors, enz enz. Het is net zoals gratis: het lijkt te goed om waar te zijn. Maar het gaat ten koste van de kwaliteit. Van mij hoeft dat niet in informatieve content (film/serie met fictie heb ik er minder moeite mee, maar een boek zou ik weer wel raar vinden). Dus dan maar abonnementen voor de favoriete content? Ja, het is niet anders.

Vind je dat vervelend? Had je een abonnement moeten afsluiten, of geen adblocker moeten gebruiken. Anders ben je onderdeel van het probleem. Ik ben jarenlang onderdeel van het probleem geweest (met adblocker) maar heb besloten om toch maar te betalen. Want van advertenties wordt ik krankjorem, en het lijkt alleen maar erger te worden op het Internet in het algemeen.

Want wat zijn anders de alternatieven? Nog meer reclame? Nog meer trackers?

Ik juich dit experiment dan ook toe. Of het lukt of faalt, dat weet nog niemand. Of ik ook meedoe, dat weet ik nog niet, hangt af van de prijs/kwaliteit. Ik heb nog een tip: een summary van alle premium content aan het einde van de open beta. Succes met het experiment.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)

We hebben een hele tijd een melding getoond bij bezoekers met een bannerblocker of ze alsjeblieft Tweakers wilden whitelisten. Dat had echter weinig effect.

Ik vind 'gedogen' wel een groot woord. We ondernemen er geen actie op. Het is niet slim om meer dan 50%(!) van je bezoekers de toegang te weigeren. Daarbij zijn advertenties niet onze enige vorm van inkomsten; we verdienen immers ook aan de pricewatch. Wel maakt dit duidelijk waarom we minder afhankelijk willen zijn van advertentieinkomsten.
Om van alles wat ik in deze topic gezegd heb me nou juist hier op te quoten vind ik apart, maar prima, dan krijg je daar een reactie op:
Misschien even met je collega's afstemmen van het hoe/wat/waar, want een paar pagina's geleden zei ik nog dat jullie ook met de Pricewatch e.d. inkomsten genereerden, en dat was toen "geneuzel in de marge", en nu opeens weer wel een belangrijke inkomstenbron? Maakt mij verder allemaal niet uit hoor, maar of jij liegt nu, of je collega eerder, allebei de gevallen maakt dit hele project niet geloofwaardiger....
Die banner die jullie destijds hadden heeft er niet voor gezorgd dat ik jullie gewhitelist heb, want jullie werken met Alphabet (Google Ad-services/Analytics), terecht of niet dat is een andere discussie, maar ik wil niet dat zei me tracken, dus ben ik maar lid geworden omdat ik dan geen ads meer zou krijgen, stel je voor hoe groot mijn verbazing was dat ik nog steeds een tracker kreeg als ik bij jullie inlogde, dus die wordt geblocked.
Wauw, dus alles wat door de community jullie kant op komt gaat niet achter de pay-wall, en alles wat interessant is voor de community wel? Wauw.....

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
zion schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:35:
[...]

Nee dat besef ik niet, ik reageerde op iemand die actief een pi-hole gebruikte op Tweakers, dus geen ads kreeg en dus ook geen abbo, volgens mij is voor die gebruiker, die anders geen inkomsten genereert voor Tweakers, € 12,- plus itt € 0,-
Je hebt geen idee wat diegene bijdraagt aan de community, dus dit is wat simpel en kort door de bocht.
Als wat jij zegt zou kloppen, dan zou het (deels) afkopen van premium met karma (waar men over nadenkt) ook in de prullenbak moeten, want diegene levert namelijk ook niets op qua keiharde euro's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Mauritio schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:29:
[...]

Allereerst moet ik zeggen dat het mij een klein beetje tegenvalt dat er niet op mijn post is gereageerd met toch 25+jes. Ik snap dat het druk is maar had toch graag een inhoudelijke reactie gehad op mijn stuk.
Er worden enorm veel suggesties in dit topic gedaan. We proberen ze allemaal te lezen, maar overal op reageren is lastig. Wat betreft jouw suggestie: artikelen vanuit een academische inslag staan op dit moment niet op onze shortlist. Vooral omdat dit de eerste keer is dat ik de suggestie voorbij zie komen. Daarnaast - nu ik er n.a.v jouw post even over heb nagedacht - vraag ik me af hoeveel mensen het eens zijn met jouw stelling 'Ik wil betalen voor wetenschappelijke content', zeker zoals jij het voorstelt (content die in een wetenschappelijk tijdschrift gepubliceerd zou kunnen worden).
Nu ben ik niet de moeilijkste en werk ik in een zeer commerciële werkomgeving dus snap als er keuzes gemaakt moeten worden op commercieel/financieel vlak maar deze FAQ is vrij absurd als je het mij vraagt. Waar ik premium eerst nog wel een kans wilde geven is dat nu wel echt serieus aan het verdampen (ook gezien de content de laatste paar dagen).

My korte 2cts op de FAQ:

"Bestaat de mogelijkheid dat jullie van dit Premium-idee afzien mocht het niet goed uitpakken?"
Onder dit stuk staat in de verste verte het antwoord niet. Als exclusieve content geen doel opzich is, waarom worden er dan elke dag vrij summiere publicaties gedaan met dit 'exclusieve' label? Als premium geen doel is kun je eigenlijk meteen de beta ook stoppen, die eigenlijk een verkapte alpha is.
Omdat als je ergens in gelooft en het succesvol wilt maken, je niet bij de eerste kritiek er meteen de stekker uittrekt.
"Kunnen de resultaten/data van de onderzoeken en/of de Usabilla-widget worden gedeeld?"
Jullie geven aan dat er in de discussies op het forum relevante inzichten gedeeld worden, nou kom maar op dan. Dit zijn de zaken die je moet benoemen in een FAQ en niet een vage verwijzing naar een topic met >100+ pagina's.
Er zijn in de posts van mij, Koen en Olaf verschillende inzichten uit de onderzoeken gedeeld. Een paar: exclusieve content werd het meest genoemd als iets dat waarde toevoegt aan een abonnement, gebruikers waarderen het niet als community-gerelateerde content Premium zou worden, gebruikers hebben vooral interesse in achtergrond bij actualiteit, wat goed werkt bij andere sites die Premium-content doen (uniek, nergens anders te vinden, verdieping, duiding, opinie), abonnementen werken veel beter dan micropayments, etc.
"Om te beginnen is de doelgroep divers: artikelen die door sommigen als slecht worden beoordeeld, ontvangen net ook goede beoordelingen"
Geef, ons, gebruikers dan inzicht in hoe het is beoordeeld! Dan zien wij als gebruikers dat het echt objectief is. Dit lijkt mij meer op een gevalletje; alle lage ratings zijn uitbijters: Kijk jongens we scoren 4/5! (En nee daar ga ik niet vanuit maar door dit gigantische rookgordijn worden jullie niet echt geloofwaardiger).
Data is niet objectief en moet altijd geanalyseerd worden. Wij hebben kiezen ervoor om dat niet met een paar honderd mensen tegelijk te gaan doen.
Zoals eerder gezegd draag ik Tweakers een warm hart toe maar jongens en meiden van Tweakers: doe jezelf een plezier en huur een professional in die jullie communicatie gaat doen want dit is echt een trainwreck. :|
Ook wij denken dat dit qua communicatie een stuk beter had gekund en willen het bij een volgende wijziging zeker beter doen :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
ed1703 schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:26:
[...]

Je hebt geen idee wat diegene bijdraagt aan de community, dus dit is wat simpel en kort door de bocht.
Als wat jij zegt zou kloppen, dan zou het (deels) afkopen van premium met karma (waar men over nadenkt) ook in de prullenbak moeten, want diegene levert namelijk ook niets op qua keiharde euro's.
Goed, nog een keer langzaam dan:
Ik reageerde op de uitspraak dat € 12,- verliesgevend zou zijn, en of ik dat besefte.
€ 12,- is € 12,- meer dan € 0,-, dus kan het nooit verliesgevend zijn, het is immers € 12,- meer dan € 0,-.
Het zou eventueel wel "niet kostendekkend" kunnen zijn, maar dan is het alsnog beter dan € 0,-.

Of de persoon in kwestie heel veel bijdraagt aan de communitie en/of FP is in deze niet relevant, en heb ik het ook nooit over gehad. Ik zal ook nooit zeggen dat iemand dat zou "moeten" betalen, mijn enige uitspraak verdediging was dat € 12,- inkomsten nooit verliesgevender konden zijn dan € 0,- inkomsten.

En waar je die karma en wat je er ook bij probeert te trekken vandaan komt dat weet ik niet, en wil ik ook niet weten, ik had het puur over een monetair gegeven, zonder enig verder waardeoordeel daaraan.

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

zion schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:21:
[...]
Om van alles wat ik in deze topic gezegd heb me nou juist hier op te quoten vind ik apart, maar prima, dan krijg je daar een reactie op:
Misschien even met je collega's afstemmen van het hoe/wat/waar, want een paar pagina's geleden zei ik nog dat jullie ook met de Pricewatch e.d. inkomsten genereerden, en dat was toen "geneuzel in de marge", en nu opeens weer wel een belangrijke inkomstenbron? Maakt mij verder allemaal niet uit hoor, maar of jij liegt nu, of je collega eerder, allebei de gevallen maakt dit hele project niet geloofwaardiger....
De pricewatch is naast advertising op dit moment juist wel een belangrijke inkomstenbron, maar ook daar is de vraag hoe zich dat zal gaan ontwikkelen in de toekomst. Koen Crijns heeft daar eerder in dit topic al over uitgeweid. Wellicht heb je mijn collega (ik weet niet precies wie je bedoelt) verkeerd begrepen en had hij het over de huidige abonnementen? De inkomsten daaruit zijn namelijk op dit moment wel marginaal.
Die banner die jullie destijds hadden heeft er niet voor gezorgd dat ik jullie gewhitelist heb, want jullie werken met Alphabet (Google Ad-services/Analytics), terecht of niet dat is een andere discussie, maar ik wil niet dat zei me tracken, dus ben ik maar lid geworden omdat ik dan geen ads meer zou krijgen, stel je voor hoe groot mijn verbazing was dat ik nog steeds een tracker kreeg als ik bij jullie inlogde, dus die wordt geblocked.
Je krijgt dan inderdaad o.a. nog Google Analytics, maar die is bij ons wel privacyvriendelijk ingesteld naar richtlijnen van de AP. Ik heb hier eerder in dit topic ook al uitleg over gegeven. Sowieso is tracking iets wat onze aandacht heeft; we snappen de zorgen en kijken hoe we daar het beste mee om kunnen gaan, maar het is een lastig onderwerp.
[...]
Wauw, dus alles wat door de community jullie kant op komt gaat niet achter de pay-wall, en alles wat interessant is voor de community wel? Wauw.....
Het is zeker niet de bedoeling om alles wat interessant is voor de community achter een paywall te zetten. Integendeel zelfs; het streven is juist om Tweakers voor iedereen interessant te laten blijven, maar iets extra aan te bieden aan diegenen die ons extra willen steunen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
The Realone schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:01:
[...]

Ik denk dat dit voornamelijk komt omdat men het overal ziet gebeuren. Nu HWI er niet meer is wordt hun content ineens iets op Tweakers wat erg gewild is. Waar zien we overal om ons heen bij nieuwssites interessante artikelen naartoe bewegen naar verloop van tijd? Juist... :)

Onderstaande opmerking neemt dat gevoel voor mij nu een beetje weg dus prima. Maar, staat genoteerd ;)

[...]
Ik bedenk het me nu pas. Eerst koop je de enige concurent op. En daarna maak je jezelf duurder. Beetje wat Amazon en Uber ook doen. Eerste de concurentie uitschakelen met als doel de prijzen daarna te verhogen. Maar ja niemand die dat ziet.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mandrilletje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-01-2024
Een feature idee, met als achterliggende gedachte de community betrekken bij je redactionele content ipv ze ervan uit te sluiten:
  • Abonnees bouwen iedere maand een aantal tokens op, afhankelijk van hun abonnementsgrootte. Karma kan ook omgeruild worden voor tokens. Het doel van deze tokens is dat men de redactie sturing kan geven op onderwerpen en nieuwsberichten waar men graag meer redactionele content over zou willen zien.
  • De tokens kunnen toegevoegd worden in comments onder ieder artikel, ook bij non-premium artikels (soort reddit-awards systeem). De tokens doen op zichzelf verder niets bijzonders, maar de redactie houdt per artikel bij hoeveel tokens er in totaal aan alle comments toegevoegd zijn. Artikels met de meeste tokens krijgen op termijn een vervolg (premium-artikel) met extra diepgang, (indien van toepassing) gestuurd door de uitgelichte comments van het originele artikel.
  • Dit geeft de premium-content veel meer sturing vanuit de community. Je kunt er zelfs voor kiezen om je tokens maandenlang op te sparen om niche-onderwerpen die jij interessant vindt in de spotlight van een premium-artikel te zetten.
  • De vorm van een premium-artikel zou dan worden: "Vorige week/maand berichtten we over X. Hier een korte samenvatting van dat oudere nieuwsbericht. In dit premium-artikel gaan we in gesprek met experts Y en Z over de ins- en outs van X. <paywall>"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 11:49
WoutF schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:34:
[...]

Er worden enorm veel suggesties in dit topic gedaan. We proberen ze allemaal te lezen, maar overal op reageren is lastig. Wat betreft jouw suggestie: artikelen vanuit een academische inslag staan op dit moment niet op onze shortlist. Vooral omdat dit de eerste keer is dat ik de suggestie voorbij zie komen. Daarnaast - nu ik er n.a.v jouw post even over heb nagedacht - vraag ik me af hoeveel mensen het eens zijn met jouw stelling 'Ik wil betalen voor wetenschappelijke content', zeker zoals jij het voorstelt (content die in een wetenschappelijk tijdschrift gepubliceerd zou kunnen worden).
Thanks voor de uitgebreide reactie Wout! Vanuit mij veel waardering voor jou en je collega's, dit lijkt me op het moment geen heel leuk onderwerp om mee aan de slag te zijn gezien de vele kritiek.

Ik bedoel niet dat Tweakers een knetterhard wetenschappelijk medium moet worden (zou ook cool zijn af en toe maar dat terzijde), maar iets meer aan bronvermelding zou denk ik helpen bij de 'premium' artikelen. Dat geeft duiding/gewicht aan artikelen en laat ook de gedachtegang van een auteur zien. Hoe is hij/zij tot bepaalde inzichten en e.v.t synthese gekomen? Daarnaast laat je ook zien dat het echt unieke content is gebaseerd op bestaande informatie.

Ben erg benieuwd naar de komende 'premiums' en hoop dat het een succes gaat worden in welke vorm dan ook. Niet omdat ik nu sta te springen om te betalen maar wel omdat ik jullie het gun en voor niks de zon op gaat. Mochten jullie nog input nodig hebben dan sta ik daar altijd voor open!

Succes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
mandrilletje schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:02:
Een feature idee, met als achterliggende gedachte de community betrekken bij je redactionele content ipv ze ervan uit te sluiten:
  • Abonnees bouwen iedere maand een aantal tokens op, afhankelijk van hun abonnementsgrootte. Karma kan ook omgeruild worden voor tokens. Het doel van deze tokens is dat men de redactie sturing kan geven op onderwerpen en nieuwsberichten waar men graag meer redactionele content over zou willen zien.
  • De tokens kunnen toegevoegd worden in comments onder ieder artikel, ook bij non-premium artikels (soort reddit-awards systeem). De tokens doen op zichzelf verder niets bijzonders, maar de redactie houdt per artikel bij hoeveel tokens er in totaal aan alle comments toegevoegd zijn. Artikels met de meeste tokens krijgen op termijn een vervolg (premium-artikel) met extra diepgang, (indien van toepassing) gestuurd door de uitgelichte comments van het originele artikel.
  • Dit geeft de premium-content veel meer sturing vanuit de community. Je kunt er zelfs voor kiezen om je tokens maandenlang op te sparen om niche-onderwerpen die jij interessant vindt in de spotlight van een premium-artikel te zetten.
  • De vorm van een premium-artikel zou dan worden: "Vorige week/maand berichtten we over X. Hier een korte samenvatting van dat oudere nieuwsbericht. In dit premium-artikel gaan we in gesprek met experts Y en Z over de ins- en outs van X. <paywall>"
Dat werkt eliteism toch alleen nog maar meer in de hand? Ik snap je redenering wel hoor, om een beetje macht terug te geven aan de gewone man, maar op deze manier is het juist (kan het juist worden), als je het dikste abbonement hebt heb je de meeste inspraak op wat er volgende maand gepublished wordt.....

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 17:49

franssie

Save the albatross

mandrilletje schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:02:
<>
Of je het zou zou moeten insteken is een ander punt maar de verfoeide rating van het forum zou hier op de FP wel iets kunnen betekenen. Een onderwerp dat veel interesse krijgt (wat iets anders is dan het aantal posts want dan wint elke apple rant het) kan een indicatie zijn voor wat wellicht meer diepgang zou kunnen krijgen door inspanning van de redactie. Od dat betaalwaardig is, is dan nog punt twee.

Bij de user revieuws is dat gek genoeg gewoon werkend, dus waarom niet op de front page?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Q

Q

@WoutF
WoutF schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:37:
[...]
Wat maakt dat jij dit niveau zo hoog vindt? Nogmaals, ik probeer niet af te geven op Ars, maar jouw stelling dat wij dit niet zouden kunnen ben ik het niet mee eens. Maar wellicht zie ik dingen in dat verhaal over het hoofd die heel ingewikkeld zijn.
Afgezien van het feit dat ik het goed geschreven vind, is de waarde van het artikel dat je iets leert wat je niet wist. Hoeveel tweakers.net zijn bekend met datacenter SSDs? Die je voor weinig geld kunt kopen maar soms veel beter presteren onder condities waar een consumenten SSD op zijn muil gaat.

Het gaat uberhaupt om het inzicht dat dit soort informatie wel eens interessant zou kunnen zijn voor mensen.

Dit artikel past overigens in een hele reeks artikelen over storage en storage performance, geschreven door dezelfde auteur.

Q schrijft:
Ik proef zelfs een klein vleugje, een tikje dedain: we kunnen dit best wel maar wie wil dit nou lezen?
Mijn gok is dat het antwoord is: "bijna fucking iedereen, met name de échte Tweaker". Excusez le mot.
Arnout schrijft daarop:
Waar baseer je dat op?
Tja, ik lees dit als een retorische vraag, wat moet ik hier mee? Ik kan alleen maar vanuit mijzelf schrijven en met zo'n vraag sabel je dat neer.

Tuurlijk ook ik kan oogkleppen ophebben en teveel vanuit mijzelf redeneren.

Maar ik kan één argument geven wat evident, doch relevant is: Arstechnica publiceert dit en denkt dus dat hier animo voor is..
Niet alleen dat, Arstechnica heeft een hele reeks artikelen over het jaar heen gepubliceerd over storage (zelfde auteur).

Natuurlijk zie ik al weer het mogelijke tegenargument: Ja, maar Arstechnica heeft schaalvoordeel gezien de grootte (Engels taalgebied). Een niché onderwerp dat slechts voor een kleine groep interessant is, zal toch een groter publiek kunnen trekken.

Kan helemaal waar zijn, maar hoe zou Tweakers.net weten dat zo'n artikel op haar site niet zou werken?

Probeer het eens als onderdeel van de bèta :)
Ik heb het eerder al geschreven, maar het moeilijkst aan schrijven voor Tweakers is een mix van onderwerpen selecteren waar zoveel mogelijk mensen blij van worden.
Voor mijn gevoel probeer je iets onmogelijks te doen. Dus ik snap dat dit heel moeilijk is.

Als je iedereen blij wilt maken is iedereen ontevreden.

Met name de échte Tweaker die helemaal niet wordt bediend. Voor mijn gevoel is die de afgelopen 10 jaar niet bediend.

Stel nu dat je minder content zou schrijven, maar alle content is geschreven voor de échte Tweaker...

WoutF: Maar Q, wat is nu eigenlijk de échte Tweaker volgens jou?
Q: Iemand die kwaliteit wil boven kwantiteit.

Maar wil die échte Tweaker dan ook voor kwaliteit betalen? Neem het mee in de bèta, zou ik zeggen.
Juist omdat er niet één échte tweaker bestaat. Een denkwijze in de richting 'dit is wat ik enorm tof vind, dus dan zullen alle andere tweakers dat ook vinden' zie ik vaak langskomen, niet alleen bij tweakers, maar zelfs soms ook bij redacteuren. En vaak genoeg gaat hij niet op.
1. Wat vinden redacteuren heel erg tof en waarvan denken zij dat er animo voor is
2. Op welke manier toetsen jullie die animo
3. Hoe weten jullie dat die manier van toetsen van de animo ook 'solid' is? (beperken bias)
Deels, maar laten we kijken of we nog een stapje verder kunnen komen samen. Kun jij omschrijven wat je aan dat artikel van ArsTechnica zo aansprekend vindt, zonder te specifiek te worden. Kun je het omschrijven in generieke termen?
Hoe kan ik iets benoemen dat ik aansprekend vind zonder specifiek te zijn?
Zeker in de context van dit technische artikel?
Want dan wordt het voor mij interessant en is het eventueel toepasbaar op andere onderwerpen.
Ik voel meer dat hier een muur wordt opgetrokken waar ik nooit tegenop kan klimmen en ik vrees bijna dat dit (onbewust) nog de bedoeling is ook. Wat ik bedoel te zeggen: ik proef een beetje alsof er een manier wordt gezocht waarom mijn feedback genegeerd kan worden, waarom het kan worden afgeschreven.
Wat maakt voor jou een artikel inspirerend?
- Als een artikel mij het gevoel geeft een probleem domein op hoofdlijnen te snappen, dat het inzicht biedt
- Als een artikel mij informatie geeft die ik kan gebruiken om beter keuzes te maken
- Als een artikel mij emotioneel aanspreekt
- Als een artikel gebeurtenissen in een context kan plaatsen en duiden
- Als een artikel mij iets technisch bijbrengt waar ik ook concreet iets mee kan

Zo kan ik wel even doorgaan.

- Maar schrijf ik hier iets nieuws?
- Of verzuim ik iets te benoemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

WoutF schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:47:
Overigens, zelfs als Tweakers-redacteuren die stukken zelf tikken en op AD zetten dan nog snap ik niet hoe dat in zou druisen tegen onze koers om met Tweakers niet meer op mainstreampubliek maar alleen echte techliefhebbers te richten. Het is juist een uitwerking daarvan.
Is schrijven voor het AD (mainstream) niet juist een afleiding, waardoor er minder tijd is voor het schrijven van content voor techliefhebbers?

Tenzij er een 100% venn-diagram overlap is, zou ik schrijven voor het AD of het zelfs tijd stoppen in samenwerking met het AD als afleiding zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Realone
crisp schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:40:
[...]

Het is zeker niet de bedoeling om alles wat interessant is voor de community achter een paywall te zetten. Integendeel zelfs; het streven is juist om Tweakers voor iedereen interessant te laten blijven, maar iets extra aan te bieden aan diegenen die ons extra willen steunen :)
Je begrijpt wel dat dit over komt als een mooi stukje marketing ipv de waarheid? Jullie willen op de eerste plaats extra inkomsten genereren. Jullie geven aan dat de inkomsten uit abo's op dit moment marginaal zijn, dan ga je niet een dergelijk concept lanceren waar aardig wat weerstand op krijgt puur om abo's te "bedanken". Je wil er meer mee lokken.
En daar is dus niet per se iets mis mee, maar noem 't beestje wel bij de naam. Dat is wel zo eerlijk voor iedereen.

Ik hoop dat, als dit doorgezet wordt, jullie de juiste balans weten te vinden en niet zoals zoveel andere commerciële partijen erg hebberig worden. Het is toch zo eenvoudig om bij het plaatsen van nieuws dat 'Premium' aan te vinken...

Een "premium concept" waar ik overigens echt van genoten heb is The Correspondent. De Engelse variant van. 100% premium artikelen met echte diepgang en kwaliteit. Een genot om te lezen. Heb er geloof ik $60 per jaar voor betaald.
Helaas hebben die het niet vol kunnen houden en gaan ze einde dit jaar op zwart... :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Q

Q

Het lijkt mij PR-technische niet zo handig om Premium als 'iets extra's weg te zetten en Premium ook te omschrijven als een soort 'steun' aan tweakers.net

Vind ik geen lekkere verkoop boodschap. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchBigB
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 17:52
Ik denk dat er een hoop te leren valt van de YouTube community, LTT, GamersNexus, Jayz2cents etc. verdienen een goede boterham met goede content en duidelijke sponsor spots. (LTTrechstore.com en de segways naar sponsors op ltt zijn ondertussen gewoon onderdeel van het format) Dit (content vs commercie) bijt elkaar helemaal niet. Ook zijn er veel content creators te vinden die met patreon extra inkomsten genereren door exclusieve content en door afgeschermde premium opties zoals discord kanalen. Als je met een paar knappe koppen gaat zitten kun je vrij snel een plan optuigen wat premium EXTRA’s brengt (lees: extra value) en waar mensen voor willen betalen. @Q

Om het voorbeeld van de risc-v aan te halen. Het is geen waardevol stuk, weinig achtergrond, veel on-onderbouwde meningen of stellingen, geen “rabbit-hole” aan informatie of links naar meer info. De waarde komt uit de comments. Stel je zou dit als co-creatie zien, en tweakers voor mij als premium dienst een nieuw stuk zou schrijven waarin de meest waardevolle comments verwerkt zouden worden in een CT-waardig artikel, dan zou dat voor mij waarde toevoegen en ja, daar zou ik voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandrilletje
zion schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:36:
[...]

Dat werkt eliteism toch alleen nog maar meer in de hand? Ik snap je redenering wel hoor, om een beetje macht terug te geven aan de gewone man, maar op deze manier is het juist (kan het juist worden), als je het dikste abbonement hebt heb je de meeste inspraak op wat er volgende maand gepublished wordt.....
Zeker waar, maar de artikelen die op basis hiervan gemaakt worden zijn dan ook premium-artikelen, en daarmee hoofdzakelijk leesvoer voor abonnees.

De ranglijst van aangedragen onderwerpen zou wel een interne aangelegenheid van de redactie moeten blijven; je kan een onderwerp moeilijk extra uitlichten als je niets nieuws erover weet te vertellen. De redactie kan de beslissing nemen dat er meer potentie zit in artikel #4 of #5, bijvoorbeeld omdat de top 3 al eerder aan bod kwam in premium-artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
mandrilletje schreef op maandag 14 december 2020 @ 01:04:
[...]
Zeker waar, maar de artikelen die op basis hiervan gemaakt worden zijn dan ook premium-artikelen, en daarmee hoofdzakelijk leesvoer voor abonnees.

De ranglijst van aangedragen onderwerpen zou wel een interne aangelegenheid van de redactie moeten blijven; je kan een onderwerp moeilijk extra uitlichten als je niets nieuws erover weet te vertellen. De redactie kan de beslissing nemen dat er meer potentie zit in artikel #4 of #5, bijvoorbeeld omdat de top 3 al eerder aan bod kwam in premium-artikelen.
Dus in de basis stel je voor dat:
1. de mensen met het meeste geld de meeste zeggenschap krijgen
2. de overheid vervolgens complete censuur daar over kunnen uitvoeren zoals hen het het beste uitkomt
3. de burger geld moet betalen, om de schijn te krijgen invloed te hebben....

George Orwell zou trots op je zijn.
1984

systeem

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 01:47
Tja, Tweakers staat inderdaad op de whitelist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpHi9RTwrrrzrgj1SPRcdTchgQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oRI9AUiUykP0wiz1CFN0hHhB.png?f=fotoalbum_large

Alleen die externe f<censored>g trackers en adservers niet.
Als je de advertenties zou serveren vanaf tweakers.net, komen deze gewoon door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mandrilletje
@zion :+ Ik probeer slechts constructief mee te denken over aanpassingen waarmee premium een redelijke inkomstenbron kan worden, zonder de huidige plannen compleet overboord te gooien. Ik vraag me namelijk sterk af of de huidige premium-opzet levensvatbaar is.

Mijn suggestie is zeker niet heilig, maar het lost de grootste bezwaren die ik bij Premium heb op.
  • Omdat premium-artikels hiermee altijd een vervolg zijn op een algemeen artikel, is meer diepgang een vanzelfsprekendheid. Zo wordt premium werkelijk een toevoeging aan het huidige aanbod waarbij men een treetje hoger kan gaan.
  • De community krijgt een veel centralere rol, omdat hun comments telkens de inspiratie vormen voor nieuwe uitgebreide artikelen.
  • Het gebrek aan comments onder de paywall artikelen wordt minder rampzalig, omdat het originele non-premium artikel al de discussieplek voor non-abonnees is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
LooneyTunes schreef op maandag 14 december 2020 @ 01:54:
[...]

Tja, Tweakers staat inderdaad op de whitelist.

[Afbeelding]

Alleen die externe f<censored>g trackers en adservers niet.
Als je de advertenties zou serveren vanaf tweakers.net, komen deze gewoon door.
Zo’n banner is al kansloos, niet omdat men het niet doet, maar omdat het niet genoeg is om te whitelisten. Dat weet @crisp ook wel.
Wat dat aangaat kun je beter verwijzen naar de white list instructies.
En dan te bedenken dat we een Pihole topic op GOT hebben ... tja. Bijna niets te vinden over het whitelisten van tweakers.

[ Voor 7% gewijzigd door ed1703 op 14-12-2020 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

WoutF schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:47:
[...]
8)7 probeer je mij nu uit te leggen hoe onze samenwerking met AD eruit ziet? Het antwoord is ja overigens, dat denk ik serieus. Nee sterker, dat weet ik ;) Bij het AD zit een redacteur wiens verantwoordelijkheid het is om met Tweakers/HWI te schakelen en relevante content over te nemen en aan te passen naar iets dat past bij AD. Daar worden ook passages bij overgenomen uit de originele artikelen.

@WoutF Hoi Wout, allereerst bedankt dat je reageert. Ik probeer je helemaal niets uit te leggen, maar deze situatie krijg je doordat er eerst andere zaken worden beloofd en jullie niet transparant zijn in de uitvoering daarvan. Dat heeft als effect dat trouwe bezoekers (zoals ik) in dit topic zelf aannames gaan doen.

Uit jouw reactie blijkt dat het blijkbaar zo is dat er uren van de Tweakers redactie verbrand worden aan laagdrempelige reviews voor het AD. Iets wat ik al vermoedde, maar wel triest dat dit de werkelijkheid is, wees daar dan vooraf open over ipv gefrustreerd te reageren. Dan krijg je wat meer draagkracht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foreign Agent
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
my 2 cent.
Er zijn te weinig premium artikelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koen Crijns
  • Laatst online: 09-09 21:08

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
Uit jouw reactie blijkt dat het blijkbaar zo is dat er uren van de Tweakers redactie verbrand worden aan laagdrempelige reviews voor het AD. Iets wat ik al vermoedde, maar wel triest dat dit de werkelijkheid is, wees daar dan vooraf open over ipv gefrustreerd te reageren. Dan krijg je wat meer draagkracht. ;)
Ik ben bang dat je de reactie van Wout verkeerd gelezen hebt.

Tweakers redacteuren schrijven geen content voor AD. Er is een specifieke AD-redacteur die op basis van Tweakers content artikelen maakt die aansluiten bij de AD doelgroep. Het enige wat wel eens gebeurt is dat die specifieke redacteur de originele Tweakers redacteur belt om iets nader toe te lichten, maar die tijdsinvestering vanuit de Tweakers redactie is echt te verwaarlozen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
DutchBigB schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:39:
Ik denk dat er een hoop te leren valt van de YouTube community, LTT, GamersNexus, Jayz2cents etc. verdienen een goede boterham met goede content en duidelijke sponsor spots. (LTTrechstore.com en de segways naar sponsors op ltt zijn ondertussen gewoon onderdeel van het format) Dit (content vs commercie) bijt elkaar helemaal niet. Ook zijn er veel content creators te vinden die met patreon extra inkomsten genereren door exclusieve content en door afgeschermde premium opties zoals discord kanalen.
2 grote verschillen tussen de makers die jij noemt en tweakers.
1. Er wordt veel opgeroepen om hun te steunen. Al dan niet op een manier die entertained.
2. De kanalen die jij noemt hebben een gunfactor.
3. Merch. Heel veel merch.

Ik kan mij op tweakers niet herinneren dat ik ooit echt reclame heb gehad voor een betaalde optie. Als je niet weet dat het er is, koop je het ook niet.
Daarnaast hebben al die kanalen hun eigen gunfactor. Linus omdat je weet dat het geld gebruikt wordt voor weer een belachelijke en vermakelijke video. Steve (GamersNexus) omdat hij eerlijkheid boven geld zet en daarmee regelmatig een bedrijf of sponsor boos maakt. Mensen die dat waarderen zijn eerder geneigd te betalen.
Dan de merch. Ik heb geen abbo op welke youtuber dan ook. Ik heb wel merchandise van LTT en GN thuisliggen. Omdat ik niet vast wil zitten aan een abbo, maar wel een donatie wil doen. En iets nuttigs terugkrijgen is dan wel leuk. Zij blij, ik blij.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

....
Je krijgt dan inderdaad o.a. nog Google Analytics, maar die is bij ons wel privacyvriendelijk ingesteld naar richtlijnen van de AP. Ik heb hier eerder in dit topic ook al uitleg over gegeven. Sowieso is tracking iets wat onze aandacht heeft; we snappen de zorgen en kijken hoe we daar het beste mee om kunnen gaan, maar het is een lastig onderwerp.

...
Zolang je GA blijft gebruiken als analytics pakket is alles wat je zegt over dat onderwerp voor de bühne.
Waarom? Omdat google gewoon een foute club is.
Kies een ander pakket. Host het gewoon zelf. Pas als je dat doet ben je op dat gebied geloofwaardig bezig wat mij betreft.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Q

Q

Long Reach VDSL: laatste upgrade voor KPN's kopernetwerk?

Ik vind het artikel wel relevant, maar niet zo lekker leesbaar geschreven. Ik ervaar twee problemen

1. De auteur wil teveel vertellen in een alinea
2. De structuur is verstorend, probeer gewoon een linear verhaal te vertellen

De oorspronkelijke inleiding:
De laatste fase van KPN's aloude kopernetwerk is ingegaan. De internetaanbieder zet sterk in op de aanleg van glasvezel, wat de toekomst van het bedrijf is. KPN moet ook wel, want de concurrentie van Ziggo met zijn kabelnetwerk en kleinere partijen als Delta met glasvezel is groot. Overigens is het moederbedrijf van Delta het Zweedse investeringsbedrijf EQT, dat gesprekken zou voeren voor een 'vriendelijke overname' van KPN. Hoe dan ook is KPN zijn DSL-netwerk nog niet vergeten. In oktober voerde het bedrijf stilletjes een upgrade door in de vorm van Long Reach VDSL. Dat lijkt de laatste noemenswaardige upgrade te zijn totdat KPN begint met het afschakelen van koperlijnen.
De door mij herschreven versie:
Er zit al jaren geen rek meer in de snelheid van het koper netwerk van KPN terwijl de vraag naar meer bandbreedte juist toeneemt. Het kopernetwerk is daarom in de laatste levensfase aanbeland. KPN heeft sterk ingezet op de aanleg van glasvezel verbindingen ter vervanging van het huidige koper netwerk om aan de vraag naar meer bandbreedte te voldoen. KPN heeft geen andere keuze want het kabelnetwerk van concurrent Ziggo kan wel de gevraagde snelheid leveren, evenals de nieuwe glasvezelnetwerken van andere aanbieders.
De auteur probeert veel te veel informatie in de eerste openingsalinea te stoppen en veel van die informatie is misschien helemaal buiten scope voor dit artikel over Long Reach VDSL. Dat heb ik weggelaten.

Vervolgens zou ik iets schrijven als:
KPN adverteert met ADSL/VDSL snelheden van 200 Mbit, dus je zou verwachten dat er helemaal niets aan de hand is. Een snelheid van 200 Mbit is meer dan genoeg voor de meeste toepassingen. In de praktijk ervaren veel klanten deze snelheid niet omdat ze op een te grote afstand wonen van de centrale. Soms is de snelheid zo laag dat klanten er echt last van hebben, wat ze doet overstappen naar andere aanbieders
Ik kan zo doorgaan en het hele artikel herschrijven.

Het plaatje onderaan met de 'planning' lijkt een y-as te missen en is niet zo informatief, want 2023 en later zit er niet in verwerkt.

Helaas, weer geen Premium kwaliteit wat mij betreft dan.

Ik vind het artikel - zoals ook in de comments wordt ogemerkt - redelijk vriendelijk is voor KPN.
Ziggo timmert immers hard aan de weg met zijn netwerk, waarmee het downloadsnelheden van 1Gbit/s belooft, al blijft de uploadsnelheid hierbij achter.
Maar vertel er even bij dat als straks analoge radio stopt, die upload snelheid flink omhoog kan... En dan heb je misschien niet eens behoefte aan glasvezel. Koper of Glas, who cares als de snelheid goed is?

En als we toch een overzicht geven over de huidige situatie, vertel dan ook even dat KPN jaren lang de aanleg en groei van glasvezel heeft verstoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Q op 14-12-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
reviews: Long Reach VDSL: laatste upgrade voor KPN's kopernetwerk?

Je zult de mensen die positief zijn nauwelijks gaan horen, dat is altijd zo. Dit is een voorbeeld van een artikel waar ik inderdaad wel voor zou willen betalen (de vraag is dan nog steeds wat gaat het kosten). Het is specifiek voor de Nederlandse markt interessant, en het is mat mij betreft ook voldoende uitgebreid.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik vraag me eigenlijk af of ik wel een "echte" Tweaker ben aangezien ik veel van de premium artikelen totaal niet interessant vind. Terwijl ik wel al jaren elke dag op deze website kom en ook op andere websites/YouTube kanalen te vinden ben.

Houden jullie daar ook rekening mee bij het schrijven van die artikelen? Ik heb namelijk het gevoel van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Wanneer de onderwerpen in de RSS feed als Premium worden gemarkeerd (zo las ik zojuist in een pinned comment), dan kan men ook een afweging maken wat men er ongeveer voor terug krijgt. Want dat is een kleine information leak. Ik wilde het maar even benoemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kristofv
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik vrees dat dit , hoewel ongetwijfeld opgestart met nobele intenties, al zeer snel zal evalueren naar het model dat je nu reeds bij vele kranten ziet. De onbeduidende "onzin" die gratis te lezen blijft en daarnaast alles waarvan men ook maar iets of wat vermoed dat het lezers zal overtuigen om een abbonement te nemen achter het premium scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

Luca schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:59:
Ik vraag me eigenlijk af of ik wel een "echte" Tweaker ben aangezien ik veel van de premium artikelen totaal niet interessant vind. Terwijl ik wel al jaren elke dag op deze website kom en ook op andere websites/YouTube kanalen te vinden ben.
@Luca Wat voor soort inhoud zou jij verwachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:04
Gewoon even een idee, hoezo geen concept als Bright? Maar veel gedetailleerder en verdiepender aangezien het Tweakers is?

Het blijft openbaar, advertenties heb je bij elke video en je kan er nog altijd onder reageren, niet alleen mensen op Tweakers, maar zo lok je ook mensen naar het platform Tweakers zelf. Je kan ook nog eens sponsors in ruil voor wat geld in de video’s verwerken. Je kan gesponsord worden en interessante give-aways doen. Voorbeeldje is OnePlus smartphones bij verschillende kanalen. Ik bedoel, er is al een succesformule. Die kan nog alleen beter worden aangezien Tweakers gewoon veel meer technische kennis bevat dan een relatief klein onderdeel van RTL in mijn optiek.

Ik vind namelijk dat wat Tweakers nu doet met YouTube, eigenlijk niet heel goed is, weinig aanbod en veel van hetzelfde

[ Voor 13% gewijzigd door RazorMaron op 14-12-2020 16:55 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
[...]

Ik quote deze even, maar je hebt het vaker aangehaald in dit topic. Jullie gaan zuiverder om met tracking dan mening andere website. Ik geloof dit direct. Echter snap je natuurlijk wel dat bijna 100% van de gebruikers hier niet naar kijkt. Iedereen is het beu om overal maar gevolgd te worden door adverteerders. Welke site dan zich netjes gedraagt en welke niet is misschien überhaupt niet te achterhalen voor een gebruiker. Laat staan dat hij zin heeft om die moeite er in te steken.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
Q schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:45:
[...]

Goede vraag, daar ga ik eens goed over nadenken. Het klinkt misschien wat gek, maar alhoewel ik niet per se de stereotype hardcore tweaker ben, zie ik mezelf wel als tweaker. En ik leef altijd met het idee: "Je bent nooit de enige". :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Maverick schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:24:
[...]

Ik quote deze even, maar je hebt het vaker aangehaald in dit topic. Jullie gaan zuiverder om met tracking dan mening andere website. Ik geloof dit direct. Echter snap je natuurlijk wel dat bijna 100% van de gebruikers hier niet naar kijkt. Iedereen is het beu om overal maar gevolgd te worden door adverteerders. Welke site dan zich netjes gedraagt en welke niet is misschien überhaupt niet te achterhalen voor een gebruiker. Laat staan dat hij zin heeft om die moeite er in te steken.
Dat klopt inderdaad, en ik verwacht ook niet dat de gebruiker dat weet. Ik haalde eerder ook al aan dat verzoeken tot whitelisting doorgaans ook weinig uithalen. Het is een realiteit waarmee we te dealen hebben. Ik benoem het echter omdat wij er wel op aangesproken worden.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• parend
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11-2021
far reach vdsl topic gaat meer over andere producten dan over far reach vdsl jammer niet echt een premium artikel. Please de focus houden op het onderwerp zelf en niet op alternatieven die niet voor iedereen beschikbaar zijn. Misschien het onderwerp volledig uitwerken en als toevoeging dan alternatieven vermelden als extra.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Q schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:45:
[...]

Ik ben @Luca niet maar hier wil ik kort wel op inhaken wat ik wel zou willen lezen, ik kan me namelijk ook wel in zijn post herkennen.

Bijvoorbeeld een interview met Marleen Stikker, geverifieerd account erbij zodat ze kan reageren op mensen. Beetje Correspondent-achtig.

Een diepgaand artikel over social media, de tracking, profiling, algoritmen, targeting, consequenties daarvan, hoe overheden ermee omgaan.

Een diepgaand artikel over deepfakes en AI. De mogelijkheden nu en in de toekomst, de gevaren, hoe mee om te gaan, mogelijke regelgeving en regulering.

Zoiets beschouw ik wel als iets wat wél achter een paywall zou passen. Dat zou ik zelfs misschien nog wel overwegen. Onder voorwaarde dat ik dan niet meer getracked word.

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 14-12-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
dawg schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:55:
[...]

Ik ben @Luca niet maar hier wil ik kort wel op inhaken wat ik wel zou willen lezen, ik kan me namelijk ook wel in zijn post herkennen.

Bijvoorbeeld een interview met Marleen Stikker, geverifieerd account erbij zodat ze kan reageren op mensen. Beetje Correspondent-achtig.

Een diepgaand artikel over social media, de tracking, profiling, algoritmen, targeting, consequenties daarvan, hoe overheden ermee omgaan.

Een diepgaand artikel over deepfakes en AI. De mogelijkheden nu en in de toekomst, de gevaren, hoe mee om te gaan, mogelijke regelgeving en regulering.

Zoiets beschouw ik wel als iets wat wél achter een paywall zou passen. Dat zou ik zelfs misschien nog wel overwegen. Onder voorwaarde dat ik dan niet meer getracked word.
Dat zijn perfecte voorbeelden van wat ik zelf ook erg interessant vind. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:14
dawg schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:55:
[...]

Amen, gewoon dit! _/-\o_

Diepgaande artikelen en onderzoeksjournalistiek zouden een daadwerkelijke meerwaarde zijn waarvoor ik bereid ben te betalen. Momenteel is het voor mij vooral de community die meerwaarde levert tov een willekeurige andere tech nieuws website.

De huidige "premium" artikelen bieden dit mijn inziens niet en voegen los van ergernis voor mij weinig toe. Allemaal hebben ze de schijn dat het inhoudelijk niet meer is dan een redactionele samenvatting van wat men in een uurtje Googlen heeft opgeduikeld.

Trackers zijn iets waar ik persoonlijk niet direct problemen mee heb (uit gemakzucht/onverschilligheid :+ ). Echter vind ik het juist voor een site als Tweakers met een ditto meer privacy bewuste doelgroep het wel schaamteloos (en impliciet kritisch hypocriet) hoe trackers en de cookie wall zijn geïmplementeerd. Het doet afbreuk aan een zekere integere en kritische professionaliteit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Tuttel schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:01:
[...]

..

De huidige "premium" artikelen bieden dit mijn inziens niet en voegen los van ergernis voor mij weinig toe. Allemaal hebben ze de schijn dat het inhoudelijk niet meer is dan een redactionele samenvatting van wat men in een uurtje Googlen heeft opgeduikeld.

..
Inderdaad, dit premium model is gewoon gericht op extra geld binnenharken. Heeft niets met journalistiek, verdieping of wat dan ook te maken. Hetzelfde nieuws is overal vandaan te halen als je zelf even googled.

Kijk eens naar de site van https://www.telegraaf.nl/
Allemaal 'premium' artikelen. Hoeveel gele Premium labels tel je nu vandaag?!
Verschrikkelijk, wat een gedrocht. Als dat de toekomst moet worden van tweakers is het snel afgelopen. Wegwezen hier.

Wees dan niet kinderachtig en stop heel tweakers direct achter een betaalmuur.
Zonder advertenties, trackers en andere ongein.

Dan ben je tenminste duidelijk en recht door zee in plaats van dit gekronkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:11
Ik zou ook liever heel de nieuwsafdeling achter een betaalmuur zien (en, bij een redelijke prijs, zou ik wellicht er voor betalen) dan een halve oplossing met premium artikelen.

Zoals ik het nu zie zie ik de kans groot dat het richting click-bait gaat. Een artikel als "Onderzoeker kan wachtwoorden achter pixels lezen: 'Het is nog geen magic wand'" vind ik al die kant op gaan. Sowieso gaat dit al richting een lijst weinig-nieuwswaardigs voor gratis bezoekers en dan wat lokkende titels achter een betaalmuur. Ik snap het wel, maar vind het wat flauw overkomen.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

Verwijderd

'Wat hebben de Galaxy Note 20 van dit jaar en de Moto G8 Plus van Lenovo van vorig jaar met elkaar gemeen? Nu is het antwoord wel te raden, want je hebt ongetwijfeld op een kop geklikt om hier te komen en dat geeft natuurlijk al het onderwerp van dit artikel weg. Het zou nu uitermate raar zijn als het ineens gaat over een bepaald soort chip in die telefoons, of een afwijkende camera of een nieuwe accutechniek."

Zo'n introductie voelt een beetje aan als
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Za-6kpusc7NYI4BDn_gzvtpa9hA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qfUXWqJoda3oHWFI2mjCFYDt.jpg?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

WoutF schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:53:
Ook vinden jullie het bijvoorbeeld niet oké als er betaald moet worden voor content die in samenwerking of over de community werd gemaakt. Dat zijn allemaal dingen die we in de oren hebben geknoopt.
Met dank aan tweaker Delphium voor de hulp bij dit artikel!
Uit: reviews: De comeback van kunststof - Steeds meer telefoons hebben geen glazen...

Misschien niet heel handig in dit stadium?

[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 15-12-2020 15:33 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Maffie500
  • Laatst online: 31-07 08:50
Met dank aan tweaker Delphium voor de hulp bij dit artikel!????

Sorry, maar als de community helpt bij een artikel mag je er toch echt geen geld voor vragen.
Dit gaat voor mij persoonlijk te ver.
Het is de community die hier zo sterk is en dan kom je met premium af, waardoor alles gesplits geraakt.

Het zal wel uitgevoerd worden en langzaam zullen er steeds meer premium artikels bijkomen.
Stel je voor dat je een aanvulling geeft op een artikel en dat ze dat mee verwerken in een premium artikel.
Betaal je eigenlijk voor je eigen inbreng.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Maffie500 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:40:

Sorry, maar als de community helpt bij een artikel mag je er toch echt geen geld voor vragen.
Het is de community die hier zo sterk is en dan kom je met premium af, waardoor alles gesplits geraakt.

Het zal wel uitgevoerd worden en langzaam zullen er steeds meer premium artikels bijkomen.
Stel je voor dat je een aanvulling geeft op een artikel en dat ze dat mee verwerken in een premium artikel.
Gaan ze die Tweaker dan ook daarvoor betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:00

World Citizen

FreeReef.nl

@Maffie500 @Segafreak83

En als er nou een (gratis) GoT topic komt van wat die user te vertellen heeft, maar Tweakers vult dit aan met een Premium achtergrond artikel?

Voorbeeld:

Een Tweaker bouwt een Drone helemaal zelf met een Arduino moederbord. Hij beschrijft dit op GoT in een topic met tekst, foto's en uitleg.

Vervolgens maakt Tweakers een achtergrond artikel over Drones en andere moederborden.
Ze gebruiken dus het GoT topic als opening, maar vullen dit zelf aan met journalistieke info.

In ruil daarvoor krijgt de Tweaker wat Karma, en met een hele berg aan Karma kan hij 10% korting krijgen op een Abbo.

Dit zou mij helemaal tof in de oren klinken, en zou ik ook prima vinden om aan mee te werken. Het zou me zelfs motiveren.

FreeReef.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Premium feedback:

Alle informatie die in de premium artikelen te vinden is, is ook elders te vinden, en vaak sneller dan op Tweakers. Ik zou er nooit voor betalen omdat ik mijn heil gewoon ergens anders zou vinden, gratis en voor niks.

Persoonlijk denk ik niet dat een paywall de oplossing is om geld te verdienen, maar dat de gemeenschap zelf volledig optioneel zou moeten en kunnen betalen voor triviale beloningen. Zoals op Reddit bijvoorbeeld Reddit Gold bestaat als gift waar extra beloningen aan vastzitten die nooit noodzakelijk zijn.

Soms reageert iemand op de FP of op GoT zodanig goed en uitgebreid dat ik diegene voor een paar euro best een Tweakers Gold zou willen geven voor een maand. En als 10 anderen dat ook willen dan heeft die persoon Tweakers Gold voor 10 maanden.

Dat zou moeten kunnen bij uitgebreide reviews, forum posts, frontpage reacties, en we zouden ook de schrijvers van artikelen moeten kunnen belonen op dezelfde manier.

Bijvoorbeeld:

1x Tweakers Gold kost 5 euro en dat kan je voor jezelf kopen of kopen om weg te geven.
10x Tweakers Gold kost 30 euro, hetzelfde als hierboven maar voordeliger.
100x Tweakers Gold kost 250 euro, hetzelfde als hierboven maar voordeliger.

Dat geld gaat direct naar Tweakers.net zelf, maar de persoon die beloond wordt ziet dat op zijn of haar post worden weergegeven (hoeveel, door wie (anoniem ook mogelijk)) en krijgt daarna enkele speciale features:
  • Toegang tot het Tweakers Gold forum;
  • Een icoon of andere markering bij zijn of haar naam;
  • De mogelijkheid om Tweakers Silver weg te geven.
Per 1x Tweakers Gold krijgt de ontvanger namelijk 10x Tweakers Silver. Die kan je weggeven aan mensen voor enorm goede posts maar waar je (nog) niet voor in de buidel wil tasten (behalve om Gold te krijgen natuurlijk). Tweakers Silver doet verder niks, behalve de post highlighten als zodanig.

Dus dan heb je meerdere niveaus van posts waarderen:
  1. Tweakers Gold
  2. Tweakers Silver
  3. Thumbs-up
Als je vandaag 10x Gold koopt krijg je dus ook 100x Silver. Silver verloopt nooit en blijft in jouw bezit, ook als je Gold op is of verlopen is (Gold duurt per stuk 1 maand).

Daar zou ik voor betalen. Voor "premium" artikelen zou ik eerder weggaan bij deze site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mandrilletje
WoutF schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:53:
Ook vinden jullie het bijvoorbeeld niet oké als er betaald moet worden voor content die in samenwerking of over de community werd gemaakt. Dat zijn allemaal dingen die we in de oren hebben geknoopt.
Ik heb hier geen problemen mee zolang het netjes is afgestemd met de betrokken community-leden (diegene zou uit principe ertegen kunnen bezwaren, dan maak je er een non-premium artikel van of blaas je het af)
De betrokken Tweakers moeten wel zelf Premium hebben/krijgen en toegang hebben tot het artikel, zodat ze in de comments vragen kunnen beantwoorden en misvattingen weg kunnen nemen.

Ik vind Arnoud's column en artikel over telefoonbehuizingen een leuke 1-2-punch. Ook complimenten aan Delphium die op deze manier in natura een grote donatie aan Tweakers doet. Grootste misser is dat de column ook premium was (al maakt dat nu nog niet uit, omdat iedereen vrij toegang heeft). Het doel van opinie & columns zal heel vaak zijn om een discussie op te wekken. Zonde om heel veel mensen van die discussie uit te sluiten met een betaalmuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maffie500
  • Laatst online: 31-07 08:50
World Citizen schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:33:
@Maffie500 @Segafreak83

En als er nou een (gratis) GoT topic komt van wat die user te vertellen heeft, maar Tweakers vult dit aan met een Premium achtergrond artikel?

Voorbeeld:

Een Tweaker bouwt een Drone helemaal zelf met een Arduino moederbord. Hij beschrijft dit op GoT in een topic met tekst, foto's en uitleg.

Vervolgens maakt Tweakers een achtergrond artikel over Drones en andere moederborden.
Ze gebruiken dus het GoT topic als opening, maar vullen dit zelf aan met journalistieke info.

In ruil daarvoor krijgt de Tweaker wat Karma, en met een hele berg aan Karma kan hij 10% korting krijgen op een Abbo.

Dit zou mij helemaal tof in de oren klinken, en zou ik ook prima vinden om aan mee te werken. Het zou me zelfs motiveren.
Dat zou een optie kunnen zijn. Je neemt alleen het splitsen van de community niet weg. Je gaat comments in de premium artikelen niet meer kunnen zien en dat blijf ik jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:50

MazeWing

The plot thickens...

Maffie500 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:40:

Inderdaad! Iemand uit de community helpt een redacteur en de rest van de community en wat doet DPG? Het premium maken en achter een paywall zetten.

Wat ik nog het meest treurige vind is dat tweakers nauwelijks iets lijkt te doen met de feedback van de afgelopen 2,5e week. Je zou verwachten dat men zeer voorzichtig is met welke artikelen als premium gelabeld gaan worden nu alles onder een vergrootglas ligt.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:29:
[...]

Inderdaad! Iemand uit de community helpt een redacteur en de rest van de community en wat doet DPG? Het premium maken en achter een paywall zetten.

Wat ik nog het meest treurige vind is dat tweakers nauwelijks iets lijkt te doen met de feedback van de afgelopen 2,5e week. Je zou verwachten dat men zeer voorzichtig is met welke artikelen als premium gelabeld gaan worden nu alles onder een vergrootglas ligt.
Als ik me niet vergis, was het idee om gedetailleerde Premium artikelen met behulp van een deskundige Tweaker te schrijven juist opgedragen in dit topic door andere Tweakers. Vind het dan wel wat hilarisch dat zodra Tweakers het probeert, er meteen weer hier over gezeurd wordt. Op deze manier kunnen ze het ook gewoon nooit goed doen. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:50

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:33:
[...]

Als ik me niet vergis, was het idee om gedetailleerde Premium artikelen met behulp van een deskundige Tweaker te schrijven juist opgedragen in dit topic door andere Tweakers. Vind het dan wel wat hilarisch dat zodra Tweakers het probeert, er meteen weer hier over gezeurd wordt. Op deze manier kunnen ze het ook gewoon nooit goed doen. :F
Je gaat toch geen artikelen achter een paywall zetten als dit samen met de community (ongeacht of dit 1 of meerdere personen zijn) tot stand is gekomen? Het is door en voor de community!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:33:
[...]

Ik vind jouw reactie hilarisch. Je zegt nog net niet dat we allemaal moeten springen alleen al vanwege het nieuwe product: Tweakers Premium. Dit topic is een groot zeiken (of als je het positieve feedback wilt noemen, vind ik dat ook goed) en nee Tweakers premium gaat imho geen succes worden puur en alleen omdat de plek waar tientallen jaren kennis vergaard werd, nu achter een paywall wordt geplaatst. Zoals ik al eerder heb benoemd gaat het voornamelijk om de weg die je in slaat en daarnaast heeft Tweakers HQ tot dusver bewezen niet het kunnen in huis te hebben om er een succes van te maken. Om dan af te sluiten met op deze manier kunnen ze het gewoon nooit goed doen verteld me dat je uberhaupt niks wilt bijdragen aan de discussie die hier gevoerd wordt. Doe dat dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
MazeWing schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:36:
[...]

Je gaat toch geen artikelen achter een paywall zetten als dit samen met de community (ongeacht of dit 1 of meerdere personen zijn) tot stand is gekomen? Het is door en voor de community!
Ik vind het ook niet sexy, maar als de betreffende tweaker het daarmee eens is? Waarom niet?

Het is een beetje als: je gaat toch niet met een crimineel om! maar als de crimineel mij met respect behandeld heb ik er geen probleem mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mare
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 15:23
The Zep Man schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:49:
[...]

Des te meer ik lees over Premium, des te meer het voelt als een wanhoopspoging. "Dit moet werken, en zo gaan wij het doen!" lijkt het decreet. Verder wordt de indruk gegeven dat iedere Tweaker die voor is over zijn bolletje wordt geaaid of genegeerd, en iedere tweaker die kritiek geeft opzij wordt gezet of wordt aangevallen. Als bij een persoonlijke aanval de tweaker terugbijt, pas dan wordt die genegeerd.
Dit dus! Het is beetje begin van het einde als dit niet aangepakt wordt. Want zelf kom ik hier al bijna 20 jaar zeker dagelijks (ooit mijn paswoord vergeten of email dus dit account is 9 jaar jong) maar je kan voelen dat er een stuk meer vanuit cijfers geregeerd wordt.

Je kan onmogelijk zeggen 'We gaan nu iets maken waar jullie voor willen betalen' en dan gaan prototypen met de community die dus hele hoge eisen heeft omdat ze nou eenmaal gewend zijn aan gratis. En die dus vanaf meet af aan goed kritisch zijn als de kwaliteit geen betaling waard is.

Als jullie inkomsten nodig hebben dan moet je misschien eens goed kijken naar een verhoging van de B-fee in het B2C model vanuit de pricewatch gezien jullie enige concurrent op kwaliteit daarin nu ook bij jullie hoort.

Met het samengaan (zover jullie dat versmelten) is wat mij betreft een beetje de neergang van kwalitatief Nederlands technieuws wel een beetje zichtbaar. De passie komt blijkbaar niet van boven.

Persoonlijk geef ik het twee jaar met de huidige visie en strategie voordat ook hier een eind aan komt. Ik hoop dat ik er naast zit, ik hoop dat jullie een sterke strateeg inschakelen want nogmaals ik kom hier elke dag en ik reken mijzelf verre van hardcore user. Ik ben meer een lurker en de pricewatch en reclames eet ik voorlopig nog graag.

Het is trouwens wel gericht op de niveaus boven eindredactie en niet als kritiek op de content zelf zozeer. Want het voelt nog steeds als een fijne community.

/[edit]
Aan mijn karma verloop kan je goed zien dat ik mijn mening niet heel vaak er vind toe doen. Doe ermee wat je wilt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mare op 16-12-2020 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardwarejunkies
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-01-2022
MazeWing schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:29:
[...]

Bij overnames en samen smeltingen komen altijd voor en nadelen. Om dingen voor elkaar te krijgen bij grote bedrijven zijn ook hoge kosten erbij helaas. Op deze manier probeert tweakers ook te kunnen voldoen aan de eisen van DPG. En helaas met dit soort zaken zal niet iedereen tevreden gesteld kunnen worden. Ik persoonlijk had deze aanpak niet op deze manier gedaan. Maar ieder is anders natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Email van HWI..
Koppel nu jouw Hardware Info-abonnement, krijg toegang tot Tweakers Premium, ontvang een exclusief aanbod en maak ook nog kans op Philips B-Line 346B1C-monitor t.w.v. €599,-!

We starten met Premium-artikelen op Tweakers. Met deze artikelen brengen we het nieuws dat net dat beetje meer brengt, door dieper in onderwerpen te duiken en experts te spreken. Premium blijft niet beperkt tot nieuws, we willen ook beter informeren over tech met technische achtergronden, how to's, columns en interviews.

We beginnen met een bètaperiode waarin iedere gebruiker met een account die ook ingelogd is, onbeperkt toegang krijgt tot alle Premium-artikelen. Het enige wat jij als Hardware Info-abonnee hoeft te doen, is jouw abonnement koppelen aan je Tweakers-account. Dit kan in drie eenvoudige stappen.

Als je nu deelneemt aan deze bèta, dan ontvang je tevens een exclusief en aantrekkelijk aanbod om een Tweakers Premium-abonnement af te sluiten. Dit aanbod geldt alleen voor Hardware Info-abonnees die deelnemen aan deze bèta. Je zal dit aanbod richting het einde van de bèta ontvangen.

Ten slotte, iedereen die op onderstaande wijze zijn abonneenummer koppelt en meedoet aan de bèta, maakt kans op een Philips B-Line 346B1C-monitor met een waarde van €599,-! De winnaar krijgt persoonlijk bericht.

Koppelen doe je zo

Stap 1: Ga naar http://tweakers.net/hwi-koppelen.
Stap 2: Log in met een bestaand Tweakers-account, of registreer een nieuwe.
Stap 3: Vul je abonnee-ID in om je HWI-abonnement aan dit Tweakers-account te koppelen.
Krijgen de abonnees van Tweakers net zoiets? Wel zo eerlijk natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ed1703 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:35:
Email van HWI..

[...]

Krijgen de abonnees van Tweakers net zoiets? Wel zo eerlijk natuurlijk.
Dit is gewoon de aankondiging dat HWI wordt opgedoekt, niks meer en niks minder.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:19

The Zep Man

🏴‍☠️

Dit is echt geen aankondiging dat HWI wordt opgedoekt. Wij bij T.net zijn simpelweg bezig om de gebruikers van HWI een betere user experience en life story te deliveren, en dat doen wij met behulp van een beta. Houdt uiteraard het nieuws in de gaten, en...

Oh, wacht. Ik werk niet voor T.net, en spreek ook niet in wollig marketingtaal. Dan maar vanuit mijn perspectief:

Yup. HWI is fucked. Misschien niet meteen, maar dat zal waarschijnlijk op de planning staan.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 16-12-2020 17:00 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

The Zep Man schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:59:
Dit is echt geen aankondiging dat HWI wordt opgedoekt. Wij bij T.net zijn simpelweg bezig om de gebruikers van HWI een betere user experience en life story te deliveren, en dat doen wij met behulp van een beta. Houdt uiteraard het nieuws in de gaten, en...

Oh, wacht. Ik werk niet voor T.net, en spreek ook niet in wollig marketingtaal. Dan maar vanuit mijn perspectief:

Yup. HWI is fucked. Misschien niet meteen, maar dat zal waarschijnlijk op de planning staan.
Het "grappige" is dat ik sinds de kill-off volgensmij relatief meer interessante dingen op de HWI frontpage zie dan vroeger. Nieuwtjes die ik ergens anders nog niet gezien had.

Verder eens, zou me niet verbazen als in 2021 de stekker er al uitgaat ondanks alle pr praat.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 23:44

Pazo

Mroaw?

Help!!!! schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:03:
Verder eens, zou me niet verbazen als in 2021 de stekker er al uitgaat ondanks alle pr praat.
Dit wist ik al vanaf het moment dat HWI werd overgenomen enkele jaren geleden. Toen dacht ik al, dit is het begin van het einde van HWI. Eerst de twee redacties bij elkaar, daarna het forum van HWI opdoeken, toen alleen nog maar reviews / testen op Tweakers en dat HWI alleen nieuwtjes brengt, HWI magazine gestopt, en nu de users overhevelen naar Tweakers. Kwam vroeger dagelijks op HWI, maar nu heb je er niets meer te zoeken. Trek die stekker en dan meteen uit... ;w

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat het Hardware Info Magazine abonnement zou stoppen was al in september meegedeeld, de abonnees krijgen simpelweg de kans om een aanbieding voor Tweakers Premium te ontvangen. Zo vreemd is dat toch helemaal niet?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:19

The Zep Man

🏴‍☠️

XWB schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:24:
Dat het Hardware Info Magazine abonnement zou stoppen was al in september meegedeeld, de abonnees krijgen simpelweg de kans om een aanbieding voor Tweakers Premium te ontvangen. Zo vreemd is dat toch helemaal niet?
Het onderwerp is HWI, niet HWIM.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 16-12-2020 17:38 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Pagina: 1 ... 30 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.