Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.155 views

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:34
Heel goed om op deze manier te experimenteren. Kwaliteitscontent hoeft niet gratis te zijn, en ik betaal liever met centjes dan met data.

Een bakker met gratis brood heeft veel aanloop, maar weinig klanten...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mandrilletje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-01-2024
Gluten Parody schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:23:
Heel goed om op deze manier te experimenteren. Kwaliteitscontent hoeft niet gratis te zijn, en ik betaal liever met centjes EN met data dan met data alleen.
Correctie ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:03

Case_C

[Team Carrack]

Kwaliteitscontent hoeft niet gratis te zijn, en ik betaal liever met centjes dan met data.
"Why not both?"

Hoewel dit natuurlijk het moment is om daadwerkelijk een abbo te bieden zonder tracking en adv. Dus als het ooit gaat gebeuren zou het met een dergelijke introductie moeten gebeuren. Anders zie ik het op de eeuwigdurende lange baan verschijnen...

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Maar het gelinkte Ars Technica artikel is typisch een voorbeeld van iets wat Tweakers.net in het verleden juist deed, in de vorm van de artikelen van Femme Taken bijvoorbeeld, die lekker over RAID arrays schreef.

Alhoewel RAID destijds een spannender onderwerp dan nu, was het ook toen voor veruit de meeste mensen niet relevant. Precies je punt.

Maar die artikelen over RAID van Femme, en dit artikel van Jim Salter op Ars Technica, het zijn inspirerende artikelen.
Ik zie de RAID-artikelen van Femme vaker aangehaald worden en ik snap dat ook wel, het ware mooie artikelen. Maar wat ik van Femme begreep deed hij daar soms ook weken, maanden op en stak hij er veel eigen tijd in omdat hij zelf zo geinteresseerd was in dat onderwerp. In de tussentijd waren er ook klachten van bezoekers dat er maar weinig reviews verschenen, en zelfs op de reviews van Femme verschenen comments over wat er in hun ogen ontbrak en wat er meer getest moest worden.

Ik snap heel goed dat een deel van de bezoekers veel meer diepgang in nieuws, reviews en achtergronden wil, en dan liefst over de onderwerpen die hen interesseert, desnoods ten koste van de hoeveelheid. Maar daar staat een andere groep tegenover die liefst sneller en meer wil, die hun onderwerpen ondervertegenwoordigd zien. Tweakers is een brede community met leden met verschillende achtergronden en verschillende wensen.

• Gluten Parody
Als jij voor jezelf spreekt doe ik dat ook :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
Gluten Parody schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:34:
[...]

Als jij voor jezelf spreekt doe ik dat ook :>
Het was waarschijnlijk bedoeld omdat je zelfs met het duurste abbo op dit moment ook nog met data betaald, niet alleen met geld. Dus dat zal met premium hoogstwaarschijnlijk niet veranderen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:24

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Olaf schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:30:
[...]

Ik zie de RAID-artikelen van Femme vaker aangehaald worden en ik snap dat ook wel, het ware mooie artikelen. Maar wat ik van Femme begreep deed hij daar soms ook weken, maanden op en stak hij er veel eigen tijd in omdat hij zelf zo geinteresseerd was in dat onderwerp. In de tussentijd waren er ook klachten van bezoekers dat er maar weinig reviews verschenen, en zelfs op de reviews van Femme verschenen comments over wat er in hun ogen ontbrak en wat er meer getest moest worden.
@Olaf

Het beeld wat je hier schetst: ik had niets anders verwacht.

Want dat soort effort is nodig om Premium kwaliteit te leveren. Om een artikel op te leveren wat mensen echt iets bijbrengt.

Dat soort effort is nodig om Premium content te leveren.

Edit: je linkt naar kritiek op het artikel van Femme, alsof dat laat zien dat het zelf dan nog nooit genoeg is maar zo lees ik dat niet. Ik verwacht altijd kritiek. Ook op hoge kwaliteit artikelen, maar de kritiek zelf wordt dan ook meestal wel van hogere kwaliteit. De kritiek zelf is dan ook informatief.
Ik snap heel goed dat een deel van de bezoekers veel meer diepgang in nieuws, reviews en achtergronden wil, en dan liefst over de onderwerpen die hen interesseert, desnoods ten koste van de hoeveelheid. Maar daar staat een andere groep tegenover die liefst sneller en meer wil, die hun onderwerpen ondervertegenwoordigd zien. Tweakers is een brede community met leden met verschillende achtergronden en verschillende wensen.
Mijn conclusie:

1 - Niemand die in dit topic reageert is onderdeel van de doelgroep van Premium. Premium is kwantiteit niet kwaliteit.

2 - Tweakers.net richt zich helemaal niet op de 'echte Tweaker' maar op de oude doelgroep: de grotere groep die tevreden is met oppervlakkigere content.

3 - Premium dient stand pede omgekat te worden naar "Tweakers.net Extra" (er is niets premium aan)

[ Voor 7% gewijzigd door Q op 10-12-2020 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

Robbierut4 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:37:
[...]

Het was waarschijnlijk bedoeld omdat je zelfs met het duurste abbo op dit moment ook nog met data betaald, niet alleen met geld. Dus dat zal met premium hoogstwaarschijnlijk niet veranderen.
Dat wil ik toch wel weer een keer graag nuanceren. Op het moment dat je banners uitschakeld dan is ook zo 95% van alle 3rd-party tracking weg. Dat er vervolgens nog een hoop wordt 'gezien' en geblokkeerd door adblockers heeft meer te maken met het feit dat die er wel een heel ruime definitie van 'tracking' op na houden en ook geen onderscheid maken tussen 'gratis gebruik' van 3rd-party tools en de situatie waarbij er betaald wordt voor een tool en er gewoon een verwerkingsovereenkomst is waarbij gebruik van data voor andere doeleinden door de aanbieder van de tool gewoon niet mag (denk daarbij aan bijvoorbeeld usabillla en smartocto).

Er zijn hier nog wel wat hiaten denk ik; YouTube embeds wellicht, en Google Analytics (hoewel die is ingericht naar de richtlijnen van de AP) en misschien nog wat andere dingen. We zijn wel bezig om dat allemaal beter in kaart te brengen in ieder geval.

Intentionally left blank

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben van de premium artikelen.
De eerste artikelen interesseerden me eigenlijk niet en gebruikten een schrijfstijl die ik nog niet eerder bij Tweakers was tegengekomen.
Nu verschijnen er meer artikelen die meer bij Tweakers passen, maar waarvan ik denk: "wat is hier nu premium aan?" Zoals het laatste artikel over front camera's. Interesseert me eigenlijk ook maar weinig. En veel tijd kan het toch ook niet gekost hebben om dat te schrijven? Als je nu een uitgebreide vergelijkingstest als premium verkocht, dat kan ik nog begrijpen, maar dit?

Ik denk dat DPG denkt dat we komen voor de artikels, maar ik kom meestal voor de discussies, pricewatch en forum. Meestal bevatten die meer interessante info dan de artikels.
Gaan discussies over premium artikels vrij toegankelijk zijn of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Laatst online: 21-08 20:11
crisp schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:56:
[...]

Dat wil ik toch wel weer een keer graag nuanceren. Op het moment dat je banners uitschakeld dan is ook zo 95% van alle 3rd-party tracking weg. Dat er vervolgens nog een hoop wordt 'gezien' en geblokkeerd door adblockers heeft meer te maken met het feit dat die er wel een heel ruime definitie van 'tracking' op na houden en ook geen onderscheid maken tussen 'gratis gebruik' van 3rd-party tools en de situatie waarbij er betaald wordt voor een tool en er gewoon een verwerkingsovereenkomst is waarbij gebruik van data voor andere doeleinden door de aanbieder van de tool gewoon niet mag (denk daarbij aan bijvoorbeeld usabillla en smartocto).

Er zijn hier nog wel wat hiaten denk ik; YouTube embeds wellicht, en Google Analytics (hoewel die is ingericht naar de richtlijnen van de AP) en misschien nog wat andere dingen. We zijn wel bezig om dat allemaal beter in kaart te brengen in ieder geval.
Ik vind je reactie wat dubbel, gezien je eerst aangeeft dat 95% weg is, en later geef je aan dat je het eigenlijk nog niet 100% weet en je het nog in kaart moet brengen.

Daarnaast is er imho wel een verschil tussen "naar de richtlijnen van de AP" en geen tracking. Want volgens de richtlijnen mag je praktisch alles tracken zolang je de juiste toestemming hebt en de noodzaak ervoor kunt beargumenteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
Q schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:54:
[...]

Het beeld wat je hier schetst: ik had niets anders verwacht.

Want dat soort effort is nodig om Premium kwaliteit te leveren. Om een artikel op te leveren wat mensen echt iets bijbrengt.

Dat soort effort is nodig om Premium content te leveren.

[...]

Mijn conclusie:

1 - Niemand die in dit topic reageert is onderdeel van de doelgroep van Premium. Premium is kwantiteit niet kwaliteit.

2 - Tweakers.net richt zich helemaal niet op de 'echte Tweaker' maar op de oude doelgroep: de grotere groep die tevreden is met oppervlakkigere content.

3 - Premium dient stand pede omgekat te worden naar "Tweakers.net Extra" (er is niets premium aan)
Vind ik prachtig samengevat.
'Premium' is premium voor DPG: zoveel mogelijk extra winst maken met zo weinig mogelijk moeite.
Premium voor ons is: met extra diepgang.

Buiten dat je natuurlijk al de aversie hebt tegen betalende artikels, heb je ook deze mismatch wat DPG en lezers verstaan onder Premium.

[ Voor 27% gewijzigd door Chris_147 op 10-12-2020 13:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Q schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:54:
[...]

Het artikel van vandaag van Arnoud is voor mij wel premiumwaardig.
Ik heb het met genoegen gelezen. Het maakt voor mij ook uit hoe de opzet van het artikel is.
De ene auteur is de andere niet, Arnoud past meer in mijn straatje dan Tijs, die overigens ook goede artikelen maakt, maar de opzet van Tijs pakt mij niet zo. Ik kan het lastig uitleggen.
[...]

Hoe kun je dan aankomen met de opmerking dat tweakers zich weer gaat richten op de "echte tweaker"?
Ik begrijp dat niet.
Dan is diepgang toch juist belangrijk?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Elefant
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-01-2022
[...]

Laten we liever eerlijk zijn. In de tijd van Femme was het een tweakers community. Inmiddels heeft het 3,5 miljoen unieke bezoekers en 90 miljoen pageviews per maand. Hoeveel % daarvan zijn nog tweakers.

Het is een beetje als Grolsch die er prat op gaat om ambachtelijk bier te bouwen in koperen ketels terwijl er gewoon een hypermoderne installatie staat en ze al lang door een multinational zijn overgenomen. Zo wil Tweakers nog een beetje koketteren met haar tweaker imago omdat dat goede marketing is. Het geeft een positieve uitstraling.

Maar neem jezelf Je hebt 11889 nieuwsartikelen geschreven naast het maken van 365 videos sinds 2007, zo'n duizend artikelen per jaar. Kan er iemand nog verwachten dat dit geen lopende band werk meer is, maar doorwrocht ambachtelijk gesmeed tweakers werk?

Het heet Tweakers dat is nu het merk. Maar laten we niet denken die 3 miljoen unieke bezoekers tweakers zijn. Jullie maken nu dingen voor de massa, Wij Tweakers moeten alleen nog even laten doordringen dat wij een uithangbord geworden zijn en niet meer de klantenbase zijn. Dat onze mening daarom alleen nog maar ter kennisgeving wordt aangenomen. Daarom zitten wij heel bezield mee te praten niet doorhebbende dat wij al lang de doelgroep niet meer zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

[...]
Ik zie de RAID-artikelen van Femme vaker aangehaald worden en ik snap dat ook wel, het ware mooie artikelen.
Ik heb hierboven ook wat Hardware.Info artikelen aangehaald die minder lang geleden zijn en zelfs eentje nog van dit jaar. Omdat de review redactie van Hardware.Info en Tweakers zijn samengegaan lijkt me dat een eerlijke vergelijking.

Daarnaast hoeven dat soort artikelen niet elke week gemaakt te worden, en misschien zelfs niet elke maand. Maar dit soort artikelen (en testen) maakt waarom een website interessant is voor mij. Daar zou ik dan ook mogelijk voor willen betalen (zoals eerder aangegeven).

Ik moet wel zeggen dat ik juist meer van dergelijke artikelen had verwacht na het het samengaan van Hardware.Info en Tweakers. Het samengaan van Hardware.Info (zo werd gezegd) had voornamelijk te maken met de vernieuwde focus van Tweakers op de echte techniek. Hardware.Info en Tweakers zouden dan dezelfde doelgroep aanspreken.

Maar nu lijkt het erop dat deze artikelen teveel tijd kosten om te schrijven. Dat kan ik dan niet rijmen met de hernieuwde focus en een grotere redactie (en minder overhead). Dat, in combinatie met de introductie van Premium, waarmee wordt gezegd dat het mogelijk wordt om meer artikelen en meer unieke/diepgaande artikelen te publiceren, dan volg ik het gewoon even niet.

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

• Q

Q

ed1703 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:16:
[...]

Het artikel van vandaag van Arnoud is voor mij wel premiumwaardig.
Ik heb het met genoegen gelezen. Het maakt voor mij ook uit hoe de opzet van het artikel is.
De ene auteur is de andere niet, Arnoud past meer in mijn straatje dan Tijs, die overigens ook goede artikelen maakt, maar de opzet van Tijs pakt mij niet zo. Ik kan het lastig uitleggen.
Fair enough!

Ik vond het artikel van Arnoud Wokke goed geschreven.

Helaas zou ik Q niet zijn - al ben ik niet blij met die rol - als ik ook niet wat te klagen zou hebben...

Contrast in kwaliteit
Het contrast tussen het Telefoon Camera artikel van Arnout en het Medische Privacy van Tijs is nogal opvallend. Het gaat me niet om de personen in deze persoonlijke observatie.

Het gaat mij om het proces dat er toe leidt dat er zo'n enorme discrepantie is in kwaliteit tussen twee artikelen.

Niet premium
Het artikel van Arnout was welliswaar goed geschreven, maar is voor mij niet Premium.

Dat komt omdat ik het onderwerp an sich niet zo interessant vind. Of een camera nu achter het scherm zit of niet, ik snap de technische uitdaging, die interessant kan zijn, maar het hele probleem maakt mij niet uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Q schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:13:
[...]

Fair enough!

Ik vond het artikel van Arnoud Wokke goed geschreven.

Helaas zou ik Q niet zijn - al ben ik niet blij met die rol - als ik ook niet wat te klagen zou hebben...

Contrast in kwaliteit
Het contrast tussen het Telefoon Camera artikel van Arnout en het Medische Privacy van Tijs is nogal opvallend. Het gaat me niet om de personen in deze persoonlijke observatie.

Het gaat mij om het proces dat er toe leidt dat er zo'n enorme discrepantie is in kwaliteit tussen twee artikelen.

Niet premium
Het artikel van Arnout was welliswaar goed geschreven, maar is voor mij niet Premium.

Dat komt omdat ik het onderwerp an sich niet zo interessant vind. Of een camera nu achter het scherm zit of niet, ik snap de technische uitdaging, die interessant kan zijn, maar het hele probleem maakt mij niet uit.
Ik was bij het artikel van Arnout prettig onderweg, en toen stond er "Tot Slot" daar waar ik dacht net de inleiding gelezen te hebben. Bummer.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Robbierut4 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:03:
[...]

Ik vind je reactie wat dubbel, gezien je eerst aangeeft dat 95% weg is, en later geef je aan dat je het eigenlijk nog niet 100% weet en je het nog in kaart moet brengen.
Ik heb best een goed idee waar de pijnpunten nog zitten. Er is hier eerder al gezegd dat o.a. de huidige cookiemuur een punt van aandacht is, en daar is uiteraard al eea aan onderzoek naar gedaan. Helaas kan ik daar verder op dit moment niet meer over zeggen...
Daarnaast is er imho wel een verschil tussen "naar de richtlijnen van de AP" en geen tracking. Want volgens de richtlijnen mag je praktisch alles tracken zolang je de juiste toestemming hebt en de noodzaak ervoor kunt beargumenteren.
Het gaat hier om de richtlijn waarbij voor het gebruik van Google Analytics geen consent nodig is: https://www.autoriteitper...le_analytics_aug_2018.pdf (vziw is dat nog steeds actueel)

Intentionally left blank

• Q

Q

FirePuma142 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:26:
[...]

Ik was bij het artikel van Arnout prettig onderweg, en toen stond er "Tot Slot" daar waar ik dacht net de inleiding gelezen te hebben. Bummer.
Okee, maar dan ben ik wel benieuwd: wat voor informatie had jij verwacht wat er nu niet in staat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Zit hem hier niet de crux? Sneller, meer en ondervertegenwoordiging zijn niet de speerpunten van Premium. Het moet meer diepgang, duiding en unieke informatie brengen. Die twee sets aan karakteristieken lijken elkaar per definitie uit te sluiten.
arnoudwokke schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:27:
[...]

Vind het positief dat het niet opvalt wie de telefoonreviews wel doen, maar ik doe ze al maanden niet meer. Met de samenvoeging met de HWI-redactie op 1 september kwam ook Friso over, die nu samen met Chris de telefoonreviews oppakt.

Daardoor heb ik, sinds 1 september dus, veel tijd gekregen voor een ander soort verhalen; uitgebreide 5G-testen, een bespreking van Pinephone en ook korter durende verhalen zoals het verdwijnen van de frontcamera achter het scherm en de oprolbare telefoon van een paar weken geleden bijvoorbeeld.

Daarom de claim dat het extra is. Afgelopen vijf jaar was de capaciteit op telefoonreviews 1,5 - Chris fulltime en ik parttime, naast alle ochtend-, nieuws- en avonddiensten. Nu is dat sinds 1 september 2 - Chris en Friso - terwijl ik meer tijd heb gekregen voor andere verhalen dan reviews over telefoons en telecom (en andere onderwerpen, als dat zo uitkomt) :)
Dan lijkt het alsof die extra capaciteit in generlei verhouding staat tot de geleverde extra's. Overigens in 2019 zie ik 23 telefoonreviews vanuit Tweakers. Die vertegenwoordigen dan blijkbaar 1,5FTE en dus 2750 manuur? Dat is meer dan 3 volledige werkweken per review :X Dat lijkt me niet juist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan de redactie van tweakers met deze discussie naar dpg gaan en stellen dat meer redactiecapaciteit nodig is om de door gebruikers gewenste kwaliteit te behouden. En dat dpg dus genoegen moeten nemen met een lagere winst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 11:18

arnoudwokke

Redacteur
verigens in 2019 zie ik 23 telefoonreviews vanuit Tweakers. Die vertegenwoordigen dan blijkbaar 1,5FTE en dus 2750 manuur? Dat is meer dan 3 volledige werkweken per review :X Dat lijkt me niet juist.
Dat is het ook niet. Je mist de 3 Best Buy Guides, 7 round-ups, 19 achtergronden, 25 previews en 32 video's die we ook hebben gemaakt in 2019 :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Q schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:36:
[...]

Okee, maar dan ben ik wel benieuwd: wat voor informatie had jij verwacht wat er nu niet in staat?
Ik had meer technische diepgang verwacht. Er wordt een rijtje fabrikanten opgenoemd, met wat kenmerken van hun aanpak en daar stokt het. Een infographic over de opbouw van het scherm met deze additionele laag, een uitdieping van de uitdagingen die het zo lastig maken om dit te kunnen leveren, een uitspraak over waar Apple staat ten opzichte van deze technologie, waarom die computational photography van belang is en hoe dat kan worden ingezet. En zo is er vast nog wel wat te verzinnen.

De meeste Premium-artikelen zijn nu hapklare brokken. En dat is prima, maar dat is een magnetronmaaltijd daar waar de verwachting toch minstens je favoriete gerecht gemaakt door je oma is, met een uitschietertje naar een Michelin hier en daar.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

arnoudwokke schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:47:
[...]

Dat is het ook niet. Je mist de 3 Best Buy Guides, 7 round-ups, 19 achtergronden, 25 previews en 32 video's die we ook hebben gemaakt in 2019 :)
Ah, gelukkig. Ik schrok al :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

WoutF schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:18:
[...]
Hoe lang na de merge van de reviewredactie van HWI en Tweakers mogen ze zich van jou Tweakers-redacteur gaan noemen? Ik vind dit een redelijk gekke manier van ernaar kijken. Het is niet alsof deze mensen als een silo opereren; sinds eind augustus is er één gezamenlijke reviewredactie die verantwoordelijk is voor de inhoud van de reviewcontent, waarbij redacteuren focus hebben op verschillende productgroepen.
Je begrijpt mijn punt hopelijk wel dat het vreemd is om HWI content ineens met terugwerkende kracht te gaan bestempelen als Tweakers content. De diepgaande reviews zijn (waarschijnlijk al een tijd geleden) geschreven door ex-HWI redacteuren en niet door de (oude) Tweakers redacteuren. Je ziet een niveau verschil en andere stijl van schrijven welke je niet ineens kunt wegnemen door mensen samen op reviewredactie te zetten.
[...]
Dit is toch juist een voorbeeld daarvan? We gaan expliciet dat soort laagdrempelige reviews niet op Tweakers zetten. Als het AD op basis van onze content een doorvertaling maakt die aansluit bij hun publiek, dan is dat toch prima?
Denk je nu serieus dat het AD iemand heeft zitten die inhoudelijk verstand heeft van de content in deze reviews en deze kan doorvertalen naar laagdrempelige reviews voor een 'eenvoudig' publiek?
Die laagdrempelige reviews en de content leveren jullie aan. Het AD (ook DPG) doet enkel copy-paste. ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

tweaker2010 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:54:
[...]

Je begrijpt mijn punt hopelijk wel dat het vreemd is om HWI content ineens met terugwerkende kracht te gaan bestempelen als Tweakers content. De diepgaande reviews zijn (waarschijnlijk al een tijd geleden) geschreven door ex-HWI redacteuren en niet door de (oude) Tweakers redacteuren. Je ziet een niveau verschil en andere stijl van schrijven welke je niet ineens kunt wegnemen door mensen samen op reviewredactie te zetten.

[...]
Dat viel mij ook op @WoutF snapte het commentaar niet. Het commentaar is niet dat HWI redacteuren zich geen Tweakers mogen noemen. Met alle plezier, ga je gang. Pijnpunt zit hem hier in:
1. HWI levert reviews met meer/andere diepgang/meetgegevens dan Tweakers;
2. HWI wordt overgenomen en niets lijkt idd (conform belofte) te veranderen, zelfde verschil in reviews (Tweakers breed publiek, HWI meer niche);
3. Aankondiging dat redacties samengevoegd gaan worden en dat Tweakers meer HWI wordt qua diepgang en HWI een dood gaat sterven als vergaarbak. Dit lijkt te kloppen de HWI type reviews zijn nu ook te vinden op Tweakers. Jammer dat HWI er over 2 jaar niet meer zal zijn maar soit de dezelfde informatie blijft beschikbaar;
4. Koud twee maanden na die aankondiging komt het bericht dat Tweakers een tweedeling gaat creëren maar ben niet ongerust het gaat om extra content van hoge kwaliteit. Wat er nu al geproduceerd wordt blijft leesbaar via reclame inkomsten;
5. In plaats van de extra content betaald te maken lijkt het erop dat juist de content van met name HWI als premium gelabeld gaat worden.

Dat is waar de mensen over vallen. En het feit dat er een enorme miss match is op de definitie van premium en kwaliteitsniveau.
Denk je nu serieus dat het AD iemand heeft zitten die inhoudelijk verstand heeft van de content in deze reviews en deze kan doorvertalen naar laagdrempelige reviews voor een 'eenvoudig' publiek?
Die laagdrempelige reviews en de content leveren jullie aan. Het AD (ook DPG) doet enkel copy-paste. ;)
En dit idd. Raar dan ook omdat te zeggen, je zou als auteur toch zo door moeten hebben dat het letterlijk je eigen teksten zijn. Overigens vind ik dat helemaal niet erg en vanuit Tweakers gezien slim.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Ik denk, samenvattend, dat het ook wel een stukje "schoenmaker blijf bij je leest" is.

Als je kijkt naar de frontpage artikelen, dan is een groot deel nieuws (Wat redactioneel gezien dus niet onder premium valt).

Wat men nu probeert met "Premium" is om diepgaandere content te bieden in een verdienmodel.

Het probleem is alleen dat je niet kunt verwachten van redacteuren dat ze op allerlei onderwerpen de diepgaande kennis bezitten om een artikel te maken (ook met het nabellen etc wat meer tijd kost waarom het "premium" is).

Ik denk dat veel Tweakers bij "premium" (ja het zit ook opgesloten in het woord premium) verwachten dat als er een artikel komt over een bepaald onderwerp, dat je écht bepaalde diepgaande inzichten krijgt die je voorheen niet had, ook als het onderwerp in kwestie er een is die jou aanspreekt, waar je zelf al een en ander van weet, dan verwacht je ook een soort "deep dive".

Ik snap best dat de partij achter T.net zoekende is naar een rendabel verdienmodel. Ik denk alleen niet dat dit het is.

Het punt is, als het je puur gaat om "premium" content te bieden over een onderwerp, ben je beter af bij een model waar je mensen uit de community een artikel laat schrijven.

Dat zou je dan niet geforceerd moeten doen om onderwerpen maar laat pro-hobbyisten maar artikelen en ideeën aandragen voor premium content, dan is het écht voor en door de community. Ik snap dat daar wat eindredactie op plaats zou moeten vinden maar het zou niet alleen de diepgang ten goede komen maar ook de binding met de community.
Zeker als je bijvoorbeeld gaat werken met een upvote systeem waarbij mensen op Tweakers op onderwerpen voor de maand kunnen stemmen en de aandragers van het onderwerp vervolgens een mooi artikel mogen maken.

Eventueel kan je ze daar ook wat voor vergoeden als je echt naar een model wilt waar structureel betaald moet worden voor content.

Again, ik snap dat er geld binnen moet komen om de boel draaiende te houden maar, ik denk dat als je het huidige T.net abo landschap meer uitbreid en pusht, er zat mensen heus wel een kleine maandelijkse financiële bijdrage willen leveren.

Je kunt alleen niet verwachten dat mensen gaan betalen voor content die per onderwerp, ondanks de goede wil en effort, lang niet de diepgang biedt die mensen verwachten.

Adjust non olet, plerumque...

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
https://www.geenstijl.nl/...kelen-zijn-nooit-op/#more

Je kan vinden van GS wat je wil.. maar dit is toch de betere manier ;).

• Gluten Parody
Montaner schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:45:
https://www.geenstijl.nl/...kelen-zijn-nooit-op/#more

Je kan vinden van GS wat je wil.. maar dit is toch de betere manier ;).
Beter voor GS ja, all your data are belong to us.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XxdutchXx
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-08 11:36
Wat ik jammer vind is dat alles altijd maar rendabel moet zijn. Ik zie de nieuwspagina meer als lokkertje voor de Pricewatch. Maar goed zolang er iemand komt met een Chrome extensie die de ''premium artikelen'' verbergt, vind ik het al snel prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:29
Vooral het flinke verschil in het niveau van de premium artikelen valt me op.... Het artikel van vandaag; "Nederlandse simulatie moet programmeurs kennis laten maken met quantumnetwerk" is qua niveau echt wel stevig te noemen. Heb het 3 keer gelezen om alle details een beetje in me op te nemen. Zeer tof.

Als je dit als artikel vergelijkt met het artikel over de slimme stad zie je pas hoe oppervlakkig dat artikel eigenlijk was (vooral met alle feedback uit de comments erbij)

Beide leuk om te lezen, dat zeker! Maar of ik hier nu een premium-abonnement voor af zou sluiten... Denk het niet. Dit waren voorheen artikelen die eens in de zoveel tijd als achtergrondartikel verschenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Waarom zie ik advertenties op de Premium-artikelen?

[...] Op een later moment komen we met meer informatie over de abonnementen en de rol van advertenties daarin.
Dit snap ik niet. Als je zegt dat je minder afhankelijk wilt worden van adverteerders, hoe weet ik dan dat premium-artikelen echt onafhankelijke techjournalistiek is als het toch nog nodig blijkt advertenties te laten zien bij zo'n artikel als ik er toch al voor betaal.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 10-12-2020 20:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 17:56
@Genos
Dit is inderdaad een premium stamp waard.

@WoutF
Minimaal dit niveau vasthouden.

Het is interessant & prikkelt en je wilt uiteindelijk meer weten.

Ook neemt het niveau van de algehele discussie uiteindelijk toe, denk ik.

@Olaf
Top werk :)

-edit-
discussie text toegevoegd

[ Voor 56% gewijzigd door Jonathan-458 op 10-12-2020 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Genos schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:27:
Vooral het flinke verschil in het niveau van de premium artikelen valt me op....
Tis nog een testfase he, dus je kan verwachten dat ze verschillende niveau's uitproberen van wat wel blijft plakken en wat niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drjake
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Genos schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:27:
Vooral het flinke verschil in het niveau van de premium artikelen valt me op.... Het artikel van vandaag; "Nederlandse simulatie moet programmeurs kennis laten maken met quantumnetwerk" is qua niveau echt wel stevig te noemen. Heb het 3 keer gelezen om alle details een beetje in me op te nemen. Zeer tof.

Als je dit als artikel vergelijkt met het artikel over de slimme stad zie je pas hoe oppervlakkig dat artikel eigenlijk was (vooral met alle feedback uit de comments erbij)

Beide leuk om te lezen, dat zeker! Maar of ik hier nu een premium-abonnement voor af zou sluiten... Denk het niet. Dit waren voorheen artikelen die eens in de zoveel tijd als achtergrondartikel verschenen.
Zou dit niet juist een onderdeel van de test zijn? Verschillende typen/soorten maken en kijken hoe ze landen? Misschien beetje alu hoedje, maar zo zou ik een experiment op zetten om te kijken waar de grenzen liggen.

Het blijft immers een beetje standaard ' project'-driehoek: geld, tijd, kwaliteit tegen elkaar afwegen. Met wat verschillende artikelen (met andere eigenschappen dus) kun je bekijken waar die balans ligt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
XxdutchXx schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:08:
Wat ik jammer vind is dat alles altijd maar rendabel moet zijn.
Argh hier krijg ik altijd zo'n kromme tenen van. Als je als bedrijf niet rendabel bent dan ga je failliet. Als je als manager niet rendabel bent dan wordt je ontslagen.

Verder eensch met Q: dit kun je beter "Tweakers Extra" noemen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Genos
drjake schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:48:
[...]

Zou dit niet juist een onderdeel van de test zijn? Verschillende typen/soorten maken en kijken hoe ze landen? Misschien beetje alu hoedje, maar zo zou ik een experiment op zetten om te kijken waar de grenzen liggen.

Het blijft immers een beetje standaard ' project'-driehoek: geld, tijd, kwaliteit tegen elkaar afwegen. Met wat verschillende artikelen (met andere eigenschappen dus) kun je bekijken waar die balans ligt.
Ik mag hopen van niet, maar ik denk het wel inderdaad. Ik ben persoonlijk ook niet zo van zo'n shotguntactiek qua mogelijkheden....

• Jonathan-458
@Genos
Niks mis mee als je zelf zo zoekende bent toch, uiteindelijk houdt je toch maar een paar standaarden over.

Duurt wat langer maar denk dat je uiteindelijk dan ook meer & betere data hebt als je het goed begeleid en overziet.

[ Voor 33% gewijzigd door Jonathan-458 op 10-12-2020 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genos
Jonathan-458 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:03:
@Genos
Niks mis mee als je zelf zo zoekende bent toch, uiteindelijk houdt je toch maar een paar standaarden over.
Ja en nee... Ik snap je punt, maar ik denk dat Tweakers veel meer punten zou scoren bij de community met een duidelijke aanpak en visie met;

BAM. Dit is wat we gaan doen en dit is de standaard die jullie kunnen verwachten.

Op het moment dat je random shit gaat doen met het niveau krijg je dus heel snel het gevoel dat er gekeken word naar met wat ze "wegkomen" en dat schiet vaak in het verkeerde keelgat.

Disclaimer: dit is mijn persoonlijke gevoel, kan natuurlijk totaal verkeerd zijn. Ben ook maar een mens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonathan-458
@Genos
Ik denk dat die visie momenteel ook nog niet geheel helder is voor hen, de invulling van "Premium" wordt openlijk over geworsteld.

Ik denk niet dat het om het "wegkomen" gaat, maar meer wat sluit het beste aan bij onze bezoekers.

Tweakers was naar mijn mening te veel uit op een zo'n breed mogelijk publiek aan te trekken i.p.v. content voor te schotelen welke de userbase wilde zien, dus vindt het logisch dat zij nu een beetje hits & misses maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het artikel van @Olaf van vandaag komt in de buurt. Ik denk dat er vanuit commercieel perspectief nog wel een en ander te winnen valt door de minder geïnformeerde lezer beter mee te nemen. Het Man in the Middle-hoofdstukje maakt een wat te grote stap in lijn met de voorgaande introductie.

Wat je zou kunnen doen is een Tweakers Glossary/Wiki aanleggen waar je in geval van een niet frequent gebezigde term naar verwijst. Dat gebeurt al eens met een hover bij een onbekende termen/afkortingen. Als je het hebt over community engagement, dan kom je hier een eind mee, als je met verdiende Wiki-karma gratis Premium kunt verdienen. Internetpunten zijn het nieuwe goud tenslotte.

Ook zijn er volgens mij nog veel kansen te halen bij de grafische begeleiding van artikelen, die zijn bij nieuws-items eigenlijk altijd geleend van andere bronnen terwijl dat juist enorme toegevoegde waarde kan bieden als het om unieke content gaat.

Sluit bij item bijvoorbeeld eens af met een visuele one-pager over quantumnetwerken en een paar van de praktische toepassingen zoals genoemd.

Bijkomend voordeel is dat wanneer je bijvoorbeeld een Premium-item eens zou willen uitdiepen in een video, je meteen een half storyboard plus content hebt liggen. Of iets wat je als leidraad in een interview kunt gebruiken. Of als slide(s) bij een evenement/keynote whatever.

Het is nogal uit de losse pols geschreven maar ik denk dat wanneer je Premium-content door middel van verschillende uitingen/media kunt leveragen, dan kan het zo maar zijn dat je de ratio tussen je inspanning en je inkomsten (flink) kunt vergroten.

Zeker als je zowel via de frontpage als video, als podcast als forum engagement hebt op hetzelfde onderwerp.

Ik zit wel nog met smart te wachten op content die echt Premium is. Een long read over digitale verkiezingen bijvoorbeeld. Het CDA, de USA, FvD, de eerder afgekeurde totaal-som-software in NL, er zijn pagina’s te vullen. Lijkt mij op het lijf geschreven van @TijsZonderH

Of over de explosie van handwerkhobbies/klussers sinds de lockdowns. We vluchten niet alleen maar de digitale snelweg op, leuk stuk human interest waarbij technologie een hele andere rol speelt.

Of een stuk met PostNL over de crisis die December is, dat is logistiek-IT-technisch gezien vast ook een enorme uitdaging. Of Picnic/AH die explosief gegroeid zijn, schaalbaarheid van IT is een heel interessant onderwerp.

Edit:
Ik zie net dat @JSDJ het bijbehorende Wiki-artikel bij het stuk van Olaf al geschreven heeft in de comments. Afstorten die punten daaro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Juup schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:51:
[...]

Argh hier krijg ik altijd zo'n kromme tenen van. Als je als bedrijf niet rendabel bent dan ga je failliet. Als je als manager niet rendabel bent dan wordt je ontslagen.

Verder eensch met Q: dit kun je beter "Tweakers Extra" noemen.
Er is een verschil tussen rendabel zijn en meer winst willen genereren. Hoe verdeelt dpg de kosten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dorstlesser
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-09 12:48
Persoonlijk vind ik het idee van Premium artikelen geen gek idee; ik heb zelf namelijk een enorme hekel aan reclame en vind het geen probleem wat te betalen voor kwalitatief goede artikelen. Het lijkt me wel een uitdaging hier de juiste algemene vorm + abbostructuur voor te vinden.

Specifiek wilde ik hier even reageren op het laatste artikel over quantum-internet. Ik vond dit een erg interessant artikel over een onderwer waar ik erg weinig vanaf weet. Wat ik jammer vond is dat er in dit artikel een heel aantal onderwerpen wordt aangesneden zonder dat er echt op in wordt gegaan; in de figuren staan daarnaast ook een boel onderwerpen/problemen/toepassingen zonder dat hier verdere uitleg bij wordt gegeven. Kortom het artikel wekte op verschillende punten de indruk dat er verder ingegaan zou worden op de verschillende genoemde onderwerpen, en ik vond het jammer toen ik er achter kwam dat dat niet het geval was. Ik had graag wat meer achtergrond/uitwijding gehad, en ook een iets duidelijker omkadert artikel.

Ik hoop eigenlijk heel erg dat het 'Premium' format succesvol wordt omdat er verder niet zo heel veel websites zijn die toegankelijk diepgaande tech-artikelen plaatsen, zeker niet in het Nederlands. Het is ook leuk om te lezen over bloeiende Nederlandse projecten binnen neuro-, quantum- en energietechniek, etc.

Tot nu toe vind ik de Premium artikelen boeiend, maar eigenlijk net niet diepgaand genoeg. Over de balans tussen toegankelijkheid en diepgang is hier al oeverloos gediscussiëerd en dat lijkt me goed want dat is denk ik de hamvraag wanneer je een dergelijk format aanbiedt. Hier moeten jullie gewoon goed marketingadvies over inwinnen; je wil aan de ene kant dat het format en het merk Tweakers bekendstaat om hoge kwaliteit en diepgang, anderzijds moet er geld verdient worden en als alleen maar een handjevol doctoraalstudenten voor de Premium dienst wil betalen, terwijl de grote massa het te fringe vindt, kom je er niet.

Toch denk ik dat je hierbij je lezers niet teveel moet onderschatten. Voor mensen die geïnteresseerd zijn in een onderwerp is het meestal leuker een artikel te lezen dat net iets boven hun niveau is dan net iets eronder. Mensen die voor Premium betalen willen uitgedaagd worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Olaf
@Genos @Jonathan-458 Dank voor de opmerkingen. We willen dagelijks wat extra's publiceren bovenop het standaardnieuws. De kwaliteit zal door iedereen anders ervaren worden, dat zie je hier in het topic ook al. Het hangt af van je interesses, voorkennis en voorkeuren. Maar het hangt ook af van de tijd die wij er als redacteuren in kunnen steken en, en dit is denk ik belangrijk, van hoe een onderwerp zich ontwikkelt. Je kunt nog zo'n tof idee hebben, soms hangt het gewoon af van het feit wie je wanneer te spreken kunt krijgen, of die persoon er goed in is je vragen te beantwoorden, of er na nieuwsgaring daadwerkelijk zoveel te vertellen is als je dacht. Soms zit er meer in en kun je een uitgebreidere achtergrond maken, soms zit er minder in en probeer je het er het beste van te maken. Nu we dagelijks actiever op zoek gaan naar onderwerpen, leren we daar veel van. Overigens zijn we daar al weken voor de start van de test mee begonnen dus toen kon je ook al wat uitgebreider nieuws tegenkomen. 1 januari begint een nieuwe redacteur, zodat we weer wat extra ruimte hebben om aan knoppen te draaien mbt rooster en werkwijze. Het is een leerproces en jullie feedback draagt daar aan bij.

@FirePuma142 Dank voor het meedenken. Je suggestie voor grafische begeleiding vind ik een interessante. Goed beeldmateriaal voor je artikel verzorgen is een vak apart. Daar heeft onze nieuwe redacteur de nodige ervaring mee dus daar gaan we het zeker nog over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genos
@Olaf No problemo! Ik snap in de kern echt wat jullie proberen te doen, maar mijns inziens hebben jullie het jezelf met deze "beta-test" niet makkelijker gemaakt.

Zoals ik het zie is Tweakers voor een groot deel community driven , dan is de eerdergenoemde shotgun-aanpak naar mijn idee niet de juiste. Ik denk dat er minder hard gereageerd zou worden bij één van de twee volgende aanpakken;

1) Als redactie een extreem duidelijk beeld hebben van wat jullie precies willen met "Premium" en daar ook een bepaalde standaard voor paraat hebben. Dit kan betekenen dat sommige, wat jullie nu premium noemen, artikelen het gestelde niveau niet halen. Balen voor die artikelen, maar je hebt niet voor niets een standaard.
Wat doe je met die artikelen? Óf je knalt de kortere, simpelere artikelen die wel premium voelen, maar het label niet halen in het weekend in een longread met meerdere onderwerpen tegelijk. Óf je gooit ze niet achter de premium-wall om toch je verbintenis met de OG-tweaker te behouden die niet kan/wil betalen voor premium.

Als je dit had gedaan met een uitgebreide feedbacktool onder de premium-artikelen met parameters die relevant zijn, (zoals bijvoorbeeld niveau, lengte, duidelijkheid.), had je meer feedback inhoudelijk gekregen er verwacht wordt uit de community. (of desnoods doe je dit via het forum)

2) Dezelfde aanpak als nu, met een veel duidelijkere en heldere communicatie naar de community over wat jullie willen weten, wat de aanpak is en hoe jullie graag feedback willen ontvangen over de artikelen. Wat wordt er verwacht qua niveau en lengte van de artikelen? Zijn er users die je kunt gebruiken om artikelen extra goed in te steken? (desnoods tegen een kleine vergoeding in de vorm van premium voor een x aantal maanden). Waar is behoefte aan voor premium? Wil men uitgebreide buildguides voor zeer specialistische NAS of serverbuilds? Video-tutorials over lappen van CPU's? Betrek de community erbij. Desnoods elke maand een poll met daarin 5 opties voor de komende maand.

Edit 2: Zie net de post van @FirePuma142 met ideeën, die zijn ook echt scherp en goed.

In beide gevallen zou ik nog niet beginnen over eventuele kosten voor premium per maand of per artikel. Er zijn tal van andere methodes om het prijspunt voor premium te bepalen. Nu wordt er per artikel gevraagd wat men het waard vind, waardoor de focus (op dit moment in het proces van invoering van premium) te veel ligt op "wat moet dit kosten dan?", wat voor veel mensen (we blijven toch Nederlanders) een hekel punt blijft als je niet duidelijk weet wat er te verwachten is qua inhoud.....

Edit: ik snap dat de kern van premium is om extra's info omtrent het nieuws te plaatsen, maar daarmee ga je het niet redden. De community gaat sowieso meer dan dat verwachten....

[ Voor 5% gewijzigd door Genos op 11-12-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Mensen betalen gerust 2,50 voor een take-way koffie van de Starbucks of een dure thuisbezorgde maaltijd. De vraag wordt vooral is voldoende content aanbieden enkel genoeg? Ik denk dat je ook de stappen naar premium zo gemakkelijk mogelijk moet maken. Een jaarlidmaatschap verplichten vind ik al een drempel te hoog.

[ Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 11-12-2020 12:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13

MazeWing

The plot thickens...

Heel goed om op deze manier te experimenteren. Kwaliteitscontent hoeft niet gratis te zijn, en ik betaal liever met centjes dan met data.

Een bakker met gratis brood heeft veel aanloop, maar weinig klanten...
Haha, denk je serieus dat je een alternatief geboden krijgt. Data is behoorlijk wat geld waard en is, na advertenties, nog altijd inkomstenbron nummer 1 voor DPG. Uiteraard vermelden ze dit nergens expliciet.

In het beste geval heb je dus geen advertenties meer.

Ik heb een ad-free abonnement en gebruik uBlock Origin en de frontpage geeft al de volgende trackers (en wanneer je advertenties aanzet, zijn het er dubbel zoveel:
code:
1
2
3
4
google-analytics.com
cdn.persgroep.digital
sb.scorecardresearch.com
tentacles.smartocto.com

Wat is scorecardresearch?
ScorecardResearch, a service of Full Circle Studies, Inc., is part of the Comscore, Inc. market research community, a leading global market research effort that studies and reports on Internet trends and behavior.
En wat is smartocto?
We come from the media industry ourselves. We've been editors in chief for multiple brands, were heads of digital for large Dutch public broadcasters, developed online formats and have worked as journalists & storytellers too. So we bring lots of experience and relevant competences to the analytics stage.

What is the Story Value Engine©?
In short: it's your answer to online profitability. And now that we've got your attention you probably want to know more... We calculate, based on numerous data-points (historically and in real-time), what the expected performance of your story will be. You can use that predictive insight to optimise your online presence. Many clients do already! There’s much more on this - click here to delve deep.
En zoals praktisch bij alle (gratis) sites (zoals facebook, youtube, etc.) zijn WIJ, de gebruikers het product. Onze data is grof geld waard en in ruil voor een gratis site en functionaliteit krijgen zij belangrijke data over ons (surf)gedrag.

Maar dit is uiteraard niet goed genoeg voor DPG. Die willen zowel geld van ons middels onze data, middels de abonnementen om geen advertenties te hebben (en tweakers direct te steunen) en straks via premium content (ten koste van reguliere content).

Dus heb echt niet de illusie dat je dadelijk alles "afkoopt"...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

MazeWing schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:34:
[...]

Ik heb een ad-free abonnement en gebruik uBlock Origin en de frontpage geeft al de volgende trackers (en wanneer je advertenties aanzet, zijn het er dubbel zoveel:
code:
1
2
3
4
google-analytics.com
cdn.persgroep.digital
sb.scorecardresearch.com
tentacles.smartocto.com
Google Analytics is privacy-vriendelijk ingesteld op basis van de richtlijnen van de AP

cdn.persgroep.digital is van ons moederbedrijf en daarmee dus een 'eigen' domein en geen tracker.

SmartOcto is een betaalde service welke wij afnemen. Daarmee zijn wij dus de klant en we hebben een bewerkingsovereenkomst met deze partij. Zij mogen onze data dus niet zelf voor andere doeleinden gebruiken.

Wat betreft scorecardresearch heb je mogelijk wel een punt (ik weet niet precies wat de afspraken zijn met deze partij), maar zoals eerder aangegeven over cookies/trackers/cookiewall: dit heeft onze aandacht, maar op dit moment kunnen we daar nog niet meer over zeggen...

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 11-12-2020 12:47 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
@MazeWing Daar ben ik me van bewust, ik maak alleen een statement dat ik liever met centjes dan met data betaal. Als jij en meer mensen dat ook doen is dergelijke datahandel niet nodig. Maar dan moeten we eerst onze bereidheid voor een betaalmodel laten zien. There’s no such thing as a free lunch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
Gluten Parody schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:46:
@MazeWing Daar ben ik me van bewust, ik maak alleen een statement dat ik liever met centjes dan met data betaal. Als jij en meer mensen dat ook doen is dergelijke datahandel niet nodig. Maar dan moeten we eerst onze bereidheid voor een betaalmodel laten zien. There’s no such thing as a free lunch.
Denk niet dat ze stoppen met dataverzamelen bij premium, is gewoon te belangrijk voor ze:
Vanuit de resulterende inzichten creëerde DPG Media’s data science team al honderden pasklare audiences. Michael van Koppen: “Belangrijke uitdaging is hier om de talrijke complexe inzichten die we aan de achterzijde opdoen, te vertalen naar toegankelijke targetingmogelijkheden aan de voorzijde. Uit leesgedrag kun je bijvoorbeeld concrete interesses afleiden. Een verandering in dat leesgedrag en de intensiteit ervan kan ook een sterke aanwijzing zijn voor een nieuwe behoefte. Bijvoorbeeld bij een lezer die opeens automotive titels gaat bezoeken, en daar met name kijkt naar specifieke modellen. Onze premium content biedt talrijke mogelijkheden om die waardevolle intent data te achterhalen.”
https://www.marketingrepo...e-datagedreven-inzichten/

[ Voor 51% gewijzigd door CyberMania op 11-12-2020 12:55 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik heb flink wat van de reacties hier gelezen. Als redelijk oud-gediende bezoeker van T.net en sinds een tijd betalende (Hero) lezer, zie ik het zo:

- ik nam het Hero abonnement vanwege het leuke blad dat steeds opgestuurd werd.
- een 2de reden was dat ik T.net wilde steunen, omdat ik er al zo lang (en vaak) kom.
- de andere voordelen waren minder belangrijk.
- dat blad wordt mij nu ontnomen.
- wat heb ik nog aan het Hero abonnement?
- nu komt er een paywall. Waarom komt die niet in plaats van het blad dat mij ontnomen is zonder er iets voor in de plaats te geven?!?!?!?
- bij een paywall verwacht ik artikelen die gebaseerd zijn op eigen onderzoek, met veel diepgang. Dat zorgt voor minder artikelen dan die paar per dag. Wellicht een à twee per week.
- wanneer er geen vervanging in het Hero abonnement komt wegens het wegvallen van het blad en ik nog meer zou moeten betalen voor een "premium" abo, dan stop ik direct met mijn abonnement.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

musiman schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:50:
Ik heb flink wat van de reacties hier gelezen. Als redelijk oud-gediende bezoeker van T.net en sinds een tijd betalende (Hero) lezer, zie ik het zo:

- een 2de reden was dat ik T.net wilde steunen, omdat ik er al zo lang (en vaak) kom.
- nu komt er een paywall. Waarom komt die niet in plaats van het blad dat mij ontnomen is zonder er iets voor in de plaats te geven?!?!?!?
- bij een paywall verwacht ik artikelen die gebaseerd zijn op eigen onderzoek, met veel diepgang. Dat zorgt voor minder artikelen dan die paar per dag. Wellicht een à twee per week.
- wanneer er geen vervanging in het Hero abonnement komt wegens het wegvallen van het blad en ik nog meer zou moeten betalen voor een "premium" abo, dan stop ik direct met mijn abonnement.
Ik denk dat je de reactie van @Koen Crijns gemist hebt? De Premium-content is (deels) een vervanging/aanvulling op het huidige Hero-abo.
Koen Crijns schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:03:
[...]

Over hoe de abonnementen er bij de launch van Tweakers Premium exact uit gaan zien en wat de tarieven worden hebben we wel ideeën, maar dat willen we juist tijdens deze beta-periode verder onderzoeken.

Niemand van ons heeft gezegd dat Tweakers Premium iets wordt dat bovenop een abonnement als Hero genomen zou moeten worden. Hoe het precies gaat uitzien zullen we op een nader moment bekend maken en is iets wat zeker nog niet in steen gebeiteld is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
Yorinn schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:05:
[...]

Ik denk dat je de reactie van @Koen Crijns gemist hebt? De Premium-content is (deels) een vervanging/aanvulling op het huidige Hero-abo.

[...]
In de FAQ staat dat premium waarschijnlijk tussen het huidige hero en elite abbo in komt te zitten dus wat dat betreft heeft @musiman niks aan zijn huidig hero abbo.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Ik wil graag mijn zorgen uiten omtrent de richting waar Tweakers zich heen verplaatst. Premium en daarmee betalen voor artikelen vind ik helemaal geen probleem, maar ongeveer 25% die ik hierboven gelezen heb ik échte aan de hoge kant, maximaal 10% van de artikelen zou ik logisch vinden. Daar gelaten dat de kwaliteit misschien toch wat onderdoet voor een "premium" artikel.

Echter is de input/dwang van DPG Media overal te zien als je er een beetje op let. De artikelen beginnen meer clickbaits te omvatten (Geef je mening over Tweakers-events en maak kans op een soundbar van 333 euro!), Tweakers had nooit zulke titels met als kers op de taart een bedrag met een uitroepteken erachter. Daarnaast de reclame op de radio is ook simpelweg een commercieel verhaal geworden, jammer. Ik hoop gewoon dat Tweakers blijft voor de Tweakers(lees: tech liefhebbers), maar als ik zie dat het zo het AD.nl achterna gaat dan vraag ik me af of de echte Tweakers nog wel op deze site komen over 2/3 jaar.

Ik hoop dat de feedback gebruikt wordt door de redactie om Tweakers te redden, zeker aangezien ik een beetje het idee heb dat het bergafwaarts gaat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

AtlAntA schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:07:
[...]

In de FAQ staat dat premium waarschijnlijk tussen het huidige hero en elite abbo in komt te zitten dus wat dat betreft heeft @musiman niks aan zijn huidig hero abbo.
Daarin staat ook dat het nieuwe Premium abo de meeste Hero functies krijgt. ;)
Wat gebeurt er met de abonnementenstructuur. Moet ik extra betalen voor Premium bovenop wat ik al heb?
Alle details over de verschillende abonnementen volgen op een later tijdstip. Op dit moment kunnen we zeggen dat het Premium-abonnement als nieuwe optie toegevoegd wordt met onbeperkt toegang tot exclusieve content. Voor nu aangevuld met meeste huidige Hero-features, zoals alle karmafeatures, custom CSS, speciale winacties en een jaarlijkse abonneedag. Elite-abonnees krijgen de exclusieve content erbij in hun huidige abonnement. Op dit moment zijn we eventuele wijzigingen aan de huidige Supporter- en Hero-abonnementen nog onder de loep aan het nemen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
ShellGhost schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:22:
[...]

Dus datgene wat een tijd(je) geleden als kwaliteitsartikel werd bestempeld, iets wat Tweakers ontbeerde volgens velen, gaat nu verder als "premium".
@Olaf Is dit zo? Zijn de artikelen die Tweakers ontbeerde, dus de kwaliteitsartikelen, nu bestempeld als "premium"?
Of kunnen we ook kwaliteitsartikelen verwachten zonder het "premium" stempel?

Ik krijg van de persoon die ik quote geen antwoord. Geen oordeel trouwens, een constatering.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• musiman

musiman

AtlAntA schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:07:
[...]

Precies dat. Ik heb de FAQ goed doorgenomen. Voor ik iets hier plaats, heb ik altijd eerst goed gezocht hoe het zit. Het is echt belachelijk dat mij iets ontnomen wordt en dat ik dan nog eens extra zal moeten gaan betalen voor content die ik eigenlijk standaard al verwacht van T.net.

edit: En wat het aantal premium artikelen betreft: je zult NOOIT iedere dag een aantal artikelen van het "premium" niveau kunnen produceren. Wanneer dat gebeurt, dan ga je al snel naar het scheiden van de huidige nieuwsitems in betaald/onbetaald en dat is zeer bezwaarlijk. Een premium artikel (nogmaals) is IMHO een artikel gebaseerd op eigen onderzoek met veel diepgang. Wanneer je er dan een à twee per week hebt, is dat echt veel. Zo'n kwalitatief artikel vergt tijd en effort.

[ Voor 29% gewijzigd door musiman op 11-12-2020 15:02 ]

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mandrilletje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-01-2024
Er zal heus wel nagedacht worden over premium-perks voor het huidige Hero-abonnement. In de FAQ staat bijvoorbeeld dat het plan is om gratis toegang te geven tot een aantal premium-artikelen per maand voor gebruikers. Misschien hebben Hero-abonnees straks bijvoorbeeld een dubbele "premiumlimiet" ten opzichte van een gewone gebruiker voordat ze op een paywall stuitten.
CyberMania schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:51:
Denk niet dat ze stoppen met dataverzamelen bij premium, is gewoon te belangrijk voor ze:
+1

Data gaat veel verder dan welke informatie je via de browser aflevert. Door jezelf te registreren, door actief deel te nemen aan de community en door een abonnement af te nemen maak je je eigen data vele malen meer geld waard voor adverteerders en sponsoren van bijv. Tweakers events. Jouw aandacht en interactie is een vrijbrief voor oneindige beinvloeding en upselling. Dat klinkt wellicht cynisch, ik blijf gewoon liever realistisch dan naïef in deze. Zelfs met abonnement zal je achter marketing-deuren als product behandeld worden, dat is een vanzelfsprekendheid voor het voortbestaan van een grote site als Tweakers. Of men dit op een aangename manier aan je weet te presenteren is een tweede ;) - ik vind zelf dat Tweakers los van de cookiewall goed hun best doet.

Ik wil ook niet meegaan in het DPG-bashen, Door te zorgen dat Tweakers maximaal rendeert doen die mensen gewoon hun werk of je er nu blij mee bent of niet. Dat tij valt niet te keren tenzij een goedhartige filantroop zonder winstbejag Tweakers wil gaan overnemen van DPG. Bovendien is het niet puur kwaadaardig zoals geschetst wordt, bezoekers beter binden hoort ook gewoon bij dat gezonde rendement waar ze naar streven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
ShellGhost schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:32:
[...]

@Olaf Is dit zo? Zijn de artikelen die Tweakers ontbeerde, dus de kwaliteitsartikelen, nu bestempeld als "premium"?
Of kunnen we ook kwaliteitsartikelen verwachten zonder het "premium" stempel?

Ik krijg van de persoon die ik quote geen antwoord. Geen oordeel trouwens, een constatering.
Zo zwart-wit zou ik het niet zien. Ook onze nieuwsberichten en productreviews beschouw ik natuurlijk ook als kwaliteitsartikelen. En ook voor nieuws schrijven we regelmatig uitgebreide berichten, die we voor iedereen beschikbaar blijven maken, en we bellen onderwerpen na, enz. Maar wel is het zo dat we ons voor een deel meer richten op eigen, unieke content en dat we artikelen waar we meer tijd en moeite insteken als premium testen. Daar hebben we afgelopen weken voorbeelden van laten zien. En achtergronden vallen daar ook al gauw onder. Zoals in de faq staat is het idee om een aantal Premium-artikelen per maand beschikbaar te maken voor accounthouders, ook al hebben die dan geen Premium-abo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman

musiman

Olaf schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:48:
[...]

En achtergronden vallen daar ook al gauw onder. Zoals in de faq staat is het idee om een aantal Premium-artikelen per maand beschikbaar te maken voor accounthouders, ook al hebben die dan geen Premium-abo.
Oftewel, wat nu nog gratis is aan achtergronden, komt achter de paywall en de Hero abo's krijgen daar maar een deel voor terug. Not enough. Jullie pakten mij het magazine af. Je hakt een hand af en geeft een vinger terug. Nee, dank je.

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 13:00

ikloon

Product Owner
Topicstarter
musiman schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:50:

Edit:
Je hebt de FAQ al gevonden zo te zien. Dus ik hoop dat het al iets duidelijker is.

[ Voor 20% gewijzigd door ikloon op 11-12-2020 17:14 ]

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

ikloon schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:10:
[...]

Edit:
Je hebt de FAQ al gevonden zo te zien. Dus ik hoop dat het al iets duidelijker is.
Wat denk je zelf? Als rasechte tweaker doe je altijd eerst onderzoek, voordat je iets post. Ben benieuwd wat DPG Tweakers gaat besluiten.

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

musiman schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:51:
[...]

Oftewel, wat nu nog gratis is aan achtergronden, komt achter de paywall en de Hero abo's krijgen daar maar een deel voor terug. Not enough. Jullie pakten mij het magazine af. Je hakt een hand af en geeft een vinger terug. Nee, dank je.
Het magazine zit nog niet eens zo lang bij het Hero-abonnement en is er vziw toentertijd bijgekomen zonder prijsverhoging.

En uiteindelijk is het doel om van de abonnementen voor ons een inkomstenpijler te maken om minder afhankelijk te worden van advertenties. Op dit moment leveren de abonnementen echter gewoon weinig op.

Uiteindelijk is het echter aan jou om de prijs af te wegen tegenover de waarde. Hopelijk slagen we erin om van de nieuwe abonnementen met premium propositie een aantrekkelijk product te maken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drjake
  • Niet online
drjake schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:32:
TL:DR: (te) Simpel gezegd: waarom -als redactie- niet de kennis van de community bundelen en beschikbaar stellen én anderen ervoor laten betalen? Maakt gebruikt van de expertise, hun bijdrage aan Tweakers is die kennis (en een beetje tijd). Tweakers kan eraan verdienen door andere doelgroepen ervoor te laten betalen?
@WoutF Ik wil deze oude post van mezelf toch nog even aanhalen. Zeker met het oog op het quantum-artikel. Dit zijn precies de materialen die ik zou (kunnen) gebruiken bijvoorbeeld in het onderwijs. Ik kan het kort noemen dat deze ontwikkelingen eraan komen en dat ze hier er mee over kunnen lezen. Ik zou dan een 'organisatie' account kunnen afnemen voor deze artikelen. En je kan dan inderdaad de kennis uit de community putten en als reactie beschikbaar/toegankelijk maken.

Ik denk dat het verder namelijk lastig is om te bepalen wat goed (genoeg) is. Tweakers is aan de enerzijds een hele diverse groep maar ook heel kritische) met veel eigen kennis. Geld vragen voor kennis die ze of zelf hebben of aan hoge verwachtingen moet doen (en dus kleinere doelgroep) lijkt me lastig. Maar andere doelgroepen die wel interesse hebben in die kennis maar het wat 'hapklaar' wilt hebben lijkt me beter te doen (dus vakgroepen, vakbladen, onderwijs etc). Die hebben ook meer budget. Zonder weer naar het hele brede publiek te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
drjake schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:17:
[...]

@WoutF Ik wil deze oude post van mezelf toch nog even aanhalen. Zeker met het oog op het quantum-artikel. Dit zijn precies de materialen die ik zou (kunnen) gebruiken bijvoorbeeld in het onderwijs. Ik kan het kort noemen dat deze ontwikkelingen eraan komen en dat ze hier er mee over kunnen lezen. Ik zou dan een 'organisatie' account kunnen afnemen voor deze artikelen. En je kan dan inderdaad de kennis uit de community putten en als reactie beschikbaar/toegankelijk maken.

Ik denk dat het verder namelijk lastig is om te bepalen wat goed (genoeg) is. Tweakers is aan de enerzijds een hele diverse groep maar ook heel kritische) met veel eigen kennis. Geld vragen voor kennis die ze of zelf hebben of aan hoge verwachtingen moet doen (en dus kleinere doelgroep) lijkt me lastig. Maar andere doelgroepen die wel interesse hebben in die kennis maar het wat 'hapklaar' wilt hebben lijkt me beter te doen (dus vakgroepen, vakbladen, onderwijs etc). Die hebben ook meer budget. Zonder weer naar het hele brede publiek te gaan.
De kennis van de community gebruiken voor artikelen is al eens geprobeerd met de expertpanels. Dat was geen succes. Iemand van de redactie zal dat waarschijnlijk beter kunnen toelichten dan ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:03
RoD schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:39:
[...]

De kennis van de community gebruiken voor artikelen is al eens geprobeerd met de expertpanels. Dat was geen succes. Iemand van de redactie zal dat waarschijnlijk beter kunnen toelichten dan ik.
1 van de redenen die destijds genoemd was was dat daarmee een artikel vaak tenminste een aantal uur vertraagde, en het daardoor minder actueel was. Nou scheelt het dat de premium artikelen helemaal niet zo actueel hoeven te zijn, dus wellicht toch weer het overwegen waard.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:20:
[...]

Het magazine zit nog niet eens zo lang bij het Hero-abonnement en is er vziw toentertijd bijgekomen zonder prijsverhoging.

En uiteindelijk is het doel om van de abonnementen voor ons een inkomstenpijler te maken om minder afhankelijk te worden van advertenties. Op dit moment leveren de abonnementen echter gewoon weinig op.

Uiteindelijk is het echter aan jou om de prijs af te wegen tegenover de waarde. Hopelijk slagen we erin om van de nieuwe abonnementen met premium propositie een aantrekkelijk product te maken :)
Het probleem zit hem natuurlijk ook grotendeels in het feit dat de premiumstructuur door DPG aan alle "onderdanen" wordt opgelegd. De illusie dat Tweakers hier zelf achter staat is er geloof ik bij niemand

Mijn idee: fast forward naar volgend jaar waar het gefaald is. Tweakers is er het medium niet voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:35

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

We zijn 29 pagina's verder en de meest kritische posts worden het meest ge-thumbs-up'ed. Premium gaat gebeuren, die keuze is gemaakt (uit de FAQ: "Bestaat de mogelijkheid dat jullie van dit Premium-idee afzien mocht het niet goed uitpakken? > Exclusieve content is een middel om de abonnementen meer waarde te geven, geen doel op zich. Maar we zijn ervan overtuigd dat we door een Premium-abo in staat zullen zijn jullie meer diepgaande content te bieden en we daarmee in een sterkte behoefte voorzien.").

Mijn twee cent: dit topic wekt bij mij niet de verwachting dat de premium-abo's wél ineens gretig aftrek gaan vinden. Verschuif wat features binnen de huidige abo's. Alle winacties zijn alleen nog voor abo's, bijvoorbeeld. Niet omdat iedereen uit winzucht ineens een abo neemt, maar omdat de abo's in ieder geval bij mij nooit echt goed onder de aandacht zijn gebracht. Met mijn 19,5 jaar op deze site mag ik dat toch wel zeggen. Door het bij elke winactie te pluggen, komt het wél onder de aandacht.

Via Patreon ondersteun ik mijn favoriete content-makers. Ook Tweakers zou ik best steunen met een abo met bijvoorbeeld ads/trackers afkopen + deelname aan winacties. Maar Premium? Nee hoor, bedankt. Geen interesse.

Oh ja en ik zou het papieren magazine behouden :+

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:48:
[...]

Het probleem zit hem natuurlijk ook grotendeels in het feit dat de premiumstructuur door DPG aan alle "onderdanen" wordt opgelegd. De illusie dat Tweakers hier zelf achter staat is er geloof ik bij niemand

Mijn idee: fast forward naar volgend jaar waar het gefaald is. Tweakers is er het medium niet voor.
Ik ben zelf ook wel kritisch op de plannen, maar ik geloof niet dat dit opgedrongen is door DPG en sta zeker wel achter de doelstelling dat we minder afhankelijk moeten worden van advertising en de bezoeker meer de klant moeten laten zijn. Daarvoor zullen we dus ook meer waarde moeten leveren, en persoonlijk ben ik best enthousiast over de extra artikelen die de redactie weet te produceren.

Ik ben zelf als developer nauw betrokken bij de implementaties van banners, analytics en andere tools en zie als geen ander de impact van banner- en trackingblockers. Dit treft ons niet alleen financieel, maar maakt ons ook deels blind voor het gedrag en feedback van bezoekers op onze site omdat onze analytische en surveytools maar deels werken.

Ik snap ook de zorgen omtrent tracking, en ook Tweakers kan hierin verbeteren (ook al doen we het volgens mij relatief gezien nog netjes; de cookiemuur is al vaker genoemd en heeft onze aandacht). Het is ook evident dat daar voor de langere termijn dingen moeten veranderen, maar dat maakt ook het inkomstenplaatje onzekerder.

Uiteraard hoop ik dat we met premium een product neer kunnen zetten welke voldoende (meer)waarde biedt. Ik hoop ook dat we dat op zo'n manier kunnen doen waarmee we toch ook tegemoet kunnen komen aan de bezwaren die er liggen. Ik denk dat zogenaamde 'metering' (x aantal artikelen per maand gratis bekjiken), of artikelen 'kopen' met karma (yeah, toch een vorm van micropayments!) daar een oplossing voor kunnen zijn. Andere ideeën zijn natuurlijk ook altijd welkom :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:05:
[...]

Ik ben zelf ook wel kritisch op de plannen, maar ik geloof niet dat dit opgedrongen is door DPG en sta zeker wel achter de doelstelling dat we minder afhankelijk moeten worden van advertising en de bezoeker meer de klant moeten laten zijn. Daarvoor zullen we dus ook meer waarde moeten leveren, en persoonlijk ben ik best enthousiast over de extra artikelen die de redactie weet te produceren.

Ik ben zelf als developer nauw betrokken bij de implementaties van banners, analytics en andere tools en zie als geen ander de impact van banner- en trackingblockers. Dit treft ons niet alleen financieel, maar maakt ons ook deels blind voor het gedrag en feedback van bezoekers op onze site omdat onze analytische en surveytools maar deels werken.

Ik snap ook de zorgen omtrent tracking, en ook Tweakers kan hierin verbeteren (ook al doen we het volgens mij relatief gezien nog netjes; de cookiemuur is al vaker genoemd en heeft onze aandacht). Het is ook evident dat daar voor de langere termijn dingen moeten veranderen, maar dat maakt ook het inkomstenplaatje onzekerder.

Uiteraard hoop ik dat we met premium een product neer kunnen zetten welke voldoende (meer)waarde biedt. Ik hoop ook dat we dat op zo'n manier kunnen doen waarmee we toch ook tegemoet kunnen komen aan de bezwaren die er liggen. Ik denk dat zogenaamde 'metering' (x aantal artikelen per maand gratis bekjiken), of artikelen 'kopen' met karma (yeah, toch een vorm van micropayments!) daar een oplossing voor kunnen zijn. Andere ideeën zijn natuurlijk ook altijd welkom :)
Als je denkt dat het niet opgedrongen is door DPG raad ik je aan toch even een rondje door het DPG-warenhuis te surfen. Daar kom je - geheel toevallig! - ineens wel heel veel premiumstructuren-in-opkomst tegen.

Niet tegen elkaar, en onszelf, liegen lijkt me een sterk begin. Die onwettige cookiewall onder de aandacht brengen lijkt me ook geen sterk punt voor een techsite.

Kwa afhankelijkheid van ads heb je natuurlijk wel gelijk. Adblockers zijn meer en meer gemeengoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drjake
  • Niet online
Freeaqingme schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:07:
[...]

1 van de redenen die destijds genoemd was was dat daarmee een artikel vaak tenminste een aantal uur vertraagde, en het daardoor minder actueel was. Nou scheelt het dat de premium artikelen helemaal niet zo actueel hoeven te zijn, dus wellicht toch weer het overwegen waard.
Precies het gaat me niet om het nieuws, maar juist die achtergrond bij grotere ontwikkelingen. Maar je hoeft er niet bovenop te zitten. Sterker nog, grotere kans dat je het nieuws op een gegeven kan koppelen aan je bestaande set van kennis (duiding).

Mijn punt is echter meer dat de doelgroep die kan betalen voor Tweakers ook een andere kan zijn dan de community en experts. Maakt het makkelijk om die balans te vinden tussen tijd, geld en kwaliteit (gekoppeld aan behoefte/verwachtingen). Maar dit verschuift wel het businessmodel naar een andere groep (met mogelijk diepere zakken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• return true
  • Laatst online: 09-09 11:44
Ik denk dat de voornaamste pijn wordt veroorzaakt door de vorm die is gekozen en niet eens door het idee zelf. Er was namelijk al een magazine waar in feite ook sprake is van 'afgeschermde' content, het verschil is alleen dat die content nu tussen alle andere artikelen op de FP wordt geplaatst. Dat voedt het beeld dat de bestaande FP gedeeldelijk achter een paywall gaat verdwijnen en dat er dus iets wordt afgenomen in plaats van dat er iets extra's wordt aangeboden.

Zou dat beeld niet bijgestuurd kunnen worden door de Premium-content te bundelen in een soort online magazine met meer samenhang tussen de artikelen? Ik denk dat het dan ook meer aanvoelt als een echt extra 'product' en dat de discussie zich dan minder focust op de vraag of individuele artikelen wel 'premium' genoeg zijn. Je zou dan ook kunnen overwegen om daar ook geen reactie-functionaliteit in op te nemen, zodat het puur om extra redactionele content gaat en fragmentatie van de community geen issue meer is.

Het gekozen model lijkt sterk op dat van meer traditionele media die van origine betaalde publicaties uitgeven en gratis content op internet in feite inzetten als 'lokkertje' voor hun abonnementen. Ik denk dat dat per definitie niet goed past bij een community-driven site als Tweakers.

[ Voor 8% gewijzigd door return true op 12-12-2020 12:35 . Reden: Suggestie toegevoegd voor het voorkomen van fragmentatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Ik ben zelf ook wel kritisch op de plannen, maar ik geloof niet dat dit opgedrongen is door DPG en sta zeker wel achter de doelstelling dat we minder afhankelijk moeten worden van advertising en de bezoeker meer de klant moeten laten zijn.
Veel gebruikers en tweakers kunnen elkaar vinden in die doelstelling, verwacht ik. Wat ik graag zou zien dat de gebruikers bij "minder afhankelijk van advertentie inkomsten" iets verder proberen te denken dan het advertentie vinkje in de abo settings. Het heeft ook te maken met welke artikelen de frontpage halen en hoeveel ruimte er wordt gemaakt voor promotie activiteiten.

Wat mij opvalt is dat geen advertenties in de browser bij veel gebruikers een veel meer prominent belang lijkt te zijn dan het verweven zijn van promotieelementen in de content van artikelen. Op zich is tweakers best transparant over het gegeven dat een item promotieactiviteit betreft. Maar die promotieactiviteiten nemen ook ruimte in waar ook iets anders had kunnen staan.

Willen we dus waarborgen dat we tweakers onafhankelijk houden dan "we have to put our money where our mouth is" en nemen we collectief een abonnement. Om een grote groep abonnees kan tweakers moeilijker heen dan om een linkjes drukkende groep gebruikers met vloeibare samenstelling. Ook geeft een grote groep abonnees tweakers sterkere argumentatie tegenover eigenaar van dienst DPG. Nemen we geen abonnementen, dan moeten we ook niet verder zeuren, want dan krijgen we wat we (niet) betalen.

De werkelijke kwestie is wat mij betreft onafhankelijkheid. Kwaliteit content is ook een belangrijk issue, maar dat zie ik meer als een volgende stap. Laten we nu eerst die onafhankelijkheid eens gaan borgen en lucht creëeren om aan kwaliteit te bouwen.

Nog een stukje tweakers zingeving. Vanmorgen las ik nieuws: Microsoft waarschuwt voor opmars Adrozek-malware die zich op browsers.... Dit triggerde mij als persoon. Niets premium aan dat artikel. De voortdurende toevoer van dit soort informatie en een meedogenloze database structuur om op allerlei manieren aan dit soort informatie te kunnen refereren is ook wat tweakers voor mij definieert, naast mooie artikelen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij vooral opvalt is dat de premium artikelen die ik nu gelezen heb niet mij het gevoel gaven dat het een premium artikel is.

Een premium artikel verwacht ik echt wel meer van dan deze stukken. Er zijn in het verleden berichten geplaatst op de fp die veel meer premium zijn dan deze voorbeelden.

Als ik premium koop verwacht ik content zoals vroeger in de papieren tech bladen. Echte diepgang en toelichting niet een half verkapt nieuws bericht met wat gecommerciele brouwsel eromheen wat er nu geplaatst wordt.

Ook denk ik dwt bedrijven eens moeten nadenken waarom steeds meer mensen achter ad blockers gaan zitten.

Zelf ben ik een goed jaar geleden al gestopt met de telegraaf en zijn nep premium spul. Ook het AD gaat nu die kant op en ligt er nagenoeg helemaal uit voor mij.

Ik kom nu nog op nu.nl omdat het aardig wegleest en niet te commercieel geschreven is. Als tweakers premium gaat doen en zijn commerciele teksten als premium gaat doen dan kan je ook mij op de fp afschriiven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aardbol_23564
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-07 22:08
Ik heb al eerder in deze topic beschreven waarom ik tegen het idee van deze premium-only content ben. Een suggestie: waarom niet een award systeem toevoegen zoals reddit? Je kan een auteur van artikelen, comments, review awarden, wat een bepaald aantal credits aan die persoon geeft en die kan dan iets nuttigs met die credits doen? En die awards kopen we dan met geld.

Andere suggestie: extra functies voor zoekertjes in vraag en aanbod, bv. advertentie andere kleur geven enz.

Ik vind het trouwens ook niet oké dat tweakers bepaalde contents als premium paywallt terwijl er veel tweakers veel moeite doen om goeie content op tweakers te zetten (in de vorm van reviews, forum topics, enz.) zonder daarvoor enige vorm van vergoeding voor te krijgen. Deze paywall vind ik dan ook tegen het idee wat tweakers voor mij en vele anderen betekent. Dus ik hoop voor een vernieuwd verdienmodel die geen paywall introduceert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:04
Bijzonder jammer dat het toch deze kant op gaat. Was te verwachten na de overname van hardware info.

Huidige Pc

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:50
Bassbounce schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:58:
Bijzonder jammer dat het toch deze kant op gaat. Was te verwachten na de overname van hardware info.
Precies wat ik dacht.
Eerst je concurrent overnemen, zodat je doelgroep niet over kan lopen, om daarna je artikelen achter een betaald abonnement te gooien.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loweedje
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik heb geen abbo en ben het ook niet van plan te nemen. Ik waardeer de content van Tweakers echt enorm en ik lees dan ook graag zo nu en dan enkele artikelen die mij aanspreken.

Vanuit mijn perspectief deel ik de mening dat dit deze benadering (een paywall?) iets negatiefs opwekt.
Namelijk ik kom gewoon op de site en open het nieuws. Straks dan staan daar interessante koppen tussen maar die mag ik dan niet openen.
Prima dat er meer content komt voor mensen die daarvoor willen betalen.
Aub geen betaalde artikelen mengen met gratis content.
Betaalde artikelen die ik niet kan openen tussen de gratis artikelen vind ik vrijwel net zo storend als reclames.

Zouden premium artikelen op een apart deel van de website kunnen komen, zodat je een situatie creert 'wat niet weet wat niet deert'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:07

The Zep Man

🏴‍☠️

loweedje schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:40:
Vanuit mijn perspectief deel ik de mening dat dit deze benadering (een paywall?) iets negatiefs opwekt.
Namelijk ik kom gewoon op de site en open het nieuws. Straks dan staan daar interessante koppen tussen maar die mag ik dan niet openen.
Betaalde artikelen die ik niet kan openen tussen de gratis artikelen vind ik vrijwel net zo storend als reclames.

Zouden premium artikelen op een apart deel van de website kunnen komen, zodat je een situatie creert 'wat niet weet wat niet deert'?
Beter zou het zijn als je (eenmaal ingelogd) gewoon de optie hebt om Premium content in het geheel niet te zien. Als T.net dat niet doet, dan kan je het heft in eigen handen nemen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wat de 'De huidige abbo's leveren niet genoeg op om minder afhankelijk van adverteerders' motivatie betreft. Ik ben supporter geworden omdat ik Tweakers schadeloos wil stellen (gunfactor) voor feit dat ik ads/tracking zo goed mogelijk block.

Is €1 per maand genoeg om mijn gemiste views/track info te compenseren? Nee? Zeg het.
Zit er een reden achter het onafhankelijke willen zijn van adverteerders? Bijvoorbeeld meer onafhankelijk nieuws? Verkondig het, men zou het wellicht sympathiek vinden.
Zijn er niet genoeg supporters? Probeer het vriendelijk af te dwingen, ik las al een ludiek idee hierboven.

Het doel is wellicht ok, dit middel stuit me. Ik denk ook niet dat 'de community' dit middel breed draagt, terwijl de sympathie er nog wel degelijk is. Ga alsjeblieft nog eens brainfarten met die knappe koppen van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

The Zep Man schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:43:
[...]
Beter zou het zijn als je (eenmaal ingelogd) gewoon de optie hebt om Premium content in het geheel niet te zien. Als T.net dat niet doet, dan kan je het heft in eigen handen nemen.
Waarom zou je dat willen? Het idee is dat je sowieso een aantal premium artikelen per maand gratis kan lezen.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18
crisp schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:06:
[...]
Waarom zou je dat willen? Het idee is dat je sowieso een aantal premium artikelen per maand gratis kan lezen.
Ik denk dat sommige mensen nadat ze een keuze hebben gemaakt (om niet te willen betalen voor het premium aanbod), geen zin hebben in de dagelijkse "verleidingspogingen".
Uiteraard in tegenspraak met jullie doel, maar ook weer geen heel onlogische wens.

[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 13-12-2020 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

gekkie schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:12:
[...]

Ik denk dat sommige mensen nadat ze een keuze hebben gemaakt (om niet te willen betalen voor het premium aanbod), geen zin hebben in de dagelijkse "verleidingspogingen".
Uiteraard in tegenspraak met jullie doel, maar ook weer geen heel onlogische wens.
En als er ook mogelijkheden zouden komen om bijvoorbeeld met karma te betalen?

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:00:

Is €1 per maand genoeg om mijn gemiste views/track info te compenseren? Nee? Zeg het.
Dat is ook gezegd:
Koen Crijns schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:25:
[...]

Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van hoe actief je bent op Tweakers.

We hebben dit tot de cent nauwkeurig uitgerekend. Hoewel ik graag transparant ben, kan ik je het exacte antwoord helaas niet geven - ik hoop dat je daar begrip voor hebt. Maar laat ik zeggen dat als je zéér actieve Tweakers gebruiker bent, dat het bedrag aanzienlijk hoger is dan € 1 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18
crisp schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:15:
[...]
En als er ook mogelijkheden zouden komen om bijvoorbeeld met karma te betalen?
Alles staat of valt natuurlijk met de details van de uiteindelijke uitwerking.
Maar ik gok dat je daar niet "alles" mee kunt afkopen.

Dan zou je zult toch nog pegels neer moeten leggen, of met enige regelmaat tegen de melding op moeten lopen dat je krediet al weer op is, maar geen nood, je kunt bij kopen (de verleidingstruc, want je klikt niet voor niks, dus dan toch maar bijkopen ?). Mensen kunnen daar wel eens moe van worden en dan denken, weet je wat, laat mij gewoon helemaal geen premium meuk meer zien.
Dan maar geen paar gratis artikelen, dan is de verleiding geheel weg, opgelost, ook geen overpeinzingen meer zoals: "is de titel weer clickbait en raak ik weer teleurgesteld als ik het koop ?".

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DutchBigB
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 17:52
Op zich niets tegen een patreon achtig model. Maar dan moet de premium content echt wel een heel stuk beter zijn dan het Risc-V opinie stuk waar ik net mijn tijd aan verspild heb. Drie YouTube klikken verder geeft een beter en gedetailleerdere uitleg en toelichting dan dit stuk. Prima voor free content, dan valt er niets te klagen, maar als ik betaald zou hebben voor dit stuk “premium” dan had ik mijn abbo stopgezet.

De waarde van het stuk komt uit de comments waar squee en dmantione informatie geven die imho al in het stuk hadden moeten staan om het label premium te verdienen.

[ Voor 16% gewijzigd door DutchBigB op 13-12-2020 05:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:00
Ik vind de column die ze vandaag hebben uitgebracht wel leuk, het zet je aan het denken. Ik zou wel vaker van dit soort columns willen zien. Het enige wat mij wel een beetje dwars zit is dat het achter de 'premium' sectie wordt gegooid. In mijn ogen lijkt dit niet op een artikel wat heel veel onderzoek en dus ook veel tijd vergt als wat het doel is met 'premium', dat het artikelen oplevert die diepgaand zijn en nieuwe inzichten geven waar de lezer misschien niet van af wist.

Ik had hier ook zeker geen cent voor betaald als het achter een paywall zou zitten, dat vind ik het niet waard, maar het was wel een leuke column geweest voor de 'niet-betalende' Tweaker.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mare
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 15:23
Kan ik die premium artikelen ook verbergen? Want dit soort content voelt een beetje geforceerd. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mare schreef op zondag 13 december 2020 @ 08:13:
Kan ik die premium artikelen ook verbergen? Want dit soort content voelt een beetje geforceerd. :|
Je kunt ze gewoon negeren. Er is niemand die je met een mes op de keel, of een pistool op je hoofd, forceert om ze te openen.

En anders maak je gewoon even een custom CSS-je ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mare
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 15:23
wildhagen schreef op zondag 13 december 2020 @ 08:17:
[...]

Er is niemand die je met een mes op de keel, of een pistool op je hoofd, forceert om ze te openen.
Nee, maar het voelt wel een beetje of dit bij de artikelen schrijven het geval is.

Ik begrijp goed dat inkomsten gezocht worden, maar in de kern is Tweakers ijzersterk dus misschien zou er meer reguliere zaken "premium" moeten worden. Voorbeeld. Je kan maar 2 advertenties tegelijk op vraag en aanbod plaatsen zonder abbo of max 5 per jaar. Of in pricewatch max 2 filters tegelijk toepassen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door mare op 13-12-2020 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:27

OMX2000

By any means necessary...

DutchBigB schreef op zondag 13 december 2020 @ 05:11:
Op zich niets tegen een patreon achtig model. Maar dan moet de premium content echt wel een heel stuk beter zijn dan het Risc-V opinie stuk waar ik net mijn tijd aan verspild heb. Drie YouTube klikken verder geeft een beter en gedetailleerdere uitleg en toelichting dan dit stuk. Prima voor free content, dan valt er niets te klagen, maar als ik betaald zou hebben voor dit stuk “premium” dan had ik mijn abbo stopgezet.

De waarde van het stuk komt uit de comments waar squee en dmantione informatie geven die imho al in het stuk hadden moeten staan om het label premium te verdienen.
Ik heb er een beetje hetzelfde gevoel bij. Mijn idee was om als voorbeeld de content van het huidige artikel gratis te laten maar de verdieping premium te maken. En met wat meer onderzoek of hulp van mensen als squee en dmantione kun je een heel interessant stuk maken. Voor dit soort spul mocht ik vroeger Byte magazine.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mare schreef op zondag 13 december 2020 @ 08:30:
[...]

Nee, maar het voelt wel een beetje of dit bij de artikelen schrijven het geval is.

Ik begrijp goed dat inkomsten gezocht worden, maar in de kern is Tweakers ijzersterk dus misschien zou er meer reguliere zaken "premium" moeten worden. Voorbeeld. Je kan maar 2 advertenties tegelijk op vraag en aanbod plaatsen zonder abbo of max 5 per jaar. Of in pricewatch max 2 filters tegelijk toepassen. ;)
De pricewatch verdient tweakers gewoon goed geld aan want dst zijn feitelijk allemaal verkapte advertenties. Dus die zullen ze echt niet zomaar achter premiun zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 00:29
Even een positieve comment tussen alle andere meningen hier - de columns vind ik persoonlijk een goede toevoeging aan de site. De personal touch van de redactieleden is sinds de podcast al meer aanwezig, en zo wordt je over een bepaald thema aan het denken gezet. Het zal wel weer de nodige kritiek krijgen als het wordt verder wordt uitgebouwd, maar columns van andere specialisten binnen én buiten de redactie (wel specialist of on-topic) zou ik zeker interessant vinden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Een column als premium artikel. Zelf vind ik het best jammer dat een site als Tweakers, die het juist van de community moet hebben (toch?), een dergelijk artikel waar het juist draait om een mening te delen achter een paywall gaat zetten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:07

The Zep Man

🏴‍☠️

crisp schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:06:
[...]

Omdat ik niet geïnteresseerd ben in artikelen waar niet de gehele community naar kan kijken en op reageren. Je krijgt gehandicapte artikelen waar de diepgang en de nuance vanuit gespecialiseerde communityleden zal ontbreken, omdat die leden al door hun maandelijkse portie gratis artikelen heen zijn.

De schrijvers van de artikelen zijn de auteurs. De community zijn reviewers en kwaliteitscontrole. Ik ga niet betalen voor bezuinigingen op kwaliteit.

Des te meer ik lees over Premium, des te meer het voelt als een wanhoopspoging. "Dit moet werken, en zo gaan wij het doen!" lijkt het decreet. Verder wordt de indruk gegeven dat iedere Tweaker die voor is over zijn bolletje wordt geaaid of genegeerd, en iedere tweaker die kritiek geeft opzij wordt gezet of wordt aangevallen. Als bij een persoonlijke aanval de tweaker terugbijt, pas dan wordt die genegeerd.

[edit]
Om terug te komen op de filters: je kan die natuurlijk ook pas activeren nadat je door je maandelijkse portie Premium heen bent. Immers, wat is de toegevoegde waarde van Premiumartikelen in het overzicht als de gebruiker ze toch niet kan lezen? Of je kan wellicht gebruik maken van een bepaalde browserextensie die om paywalls heen werkt. Daar mag ik echter niet naar linken, ondanks dat daar niets over staat in de regels.

[ Voor 97% gewijzigd door The Zep Man op 13-12-2020 13:11 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:23
Ik heb inmiddels ook een aantal premium artikelen gelezen en helaas blijven ze inderdaad vooral in het column stuk hangen waar @DutchBigB, @RazorMaron en @Waterkoker ook al over vielen en vorige week dat stuk over het Consumentenbond vs AP. Naast dat ik ze niet interessant vind geven ze ook niet echt meer achtergrond en daarom krijgen ze bij dan ook een 0 of 1 euro per maand max.

Het stuk over de prijs van telefoons icm met abonnementen was al wat beter. Maar m.i. moeten de premium artikelen gewoon een stuk meer premium worden om het geld waard te laten zijn.
Anders vind ik het ook prima, dan lees ik ze niet en zien we over een jaar wel of ze nog bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 10:14
Ik weet niet of ik blij ben met deze richting. Zelfs met de beste voornemens is dit niet anders te interpreteren dan een volgende stap op een slippery slope -- en die route eindigt met een voorpagina als de Telegraaf. Jammer, maar goed.

Onze aanwezigheid en de data die dat oplevert zou genoeg moeten zijn, voeg daarbij ook nog eens degene die zover gaan om een abonnement af te sluiten, maar dat is niet genoeg. Daar bovenop komt nu dit verhaal. Op het moment dat interessante informatie achter een pay-wall verdwijnt, verdwijnt ook de relevantie van de website - andere bronnen worden op dat moment interessanter.

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

DutchBigB schreef op zondag 13 december 2020 @ 05:11:

@DutchBigB zou jij misschien in iets meer detail kunnen uitweiden waarom je dat RISC-V stuk niet zo sterk vond?

Het spijt me overigens: ik snap niets van de column van Arnout over dat het design van telefoons niets meer uitmaakt. Ik vrees dat columns schrijven een heel ander vak is dan het schrijven reguliere Tweakers.net artikelen.

- is het punt dat telefoons zonder hoesje kunnen als ze grippy (plastic) zijn?
- is het punt dat het design niet uitmaakt omdat ze in een case zitten?

Sorry, maar so what?

De column gaat als een nachtkaars uit, geen punchline niets.

Een column vraagt om een spannender en relevanter onderwerp dan iets ongevaarlijks als het ontwerp van telefoons.

In een échte column stel je vermeende misstanden aan de kaak, heb je een mening over grotere zaken. Liefst opgesmukt met een grap hier en daar om de absurditeit van een situatie aan te tonen. Dat is tenminste wat ik verwacht.

Ik vind het jammer dat ik hier vaak negatief ben over wat andere mensen hebben gemaakt. Maar dit hele verhaal gaat niet om individuele prestaties.

Die individuele prestaties komen voort uit een groter proces waar de werkelijke pijn ligt. De individuele prestaties zijn ‘slechts’ een symptoom van een groter probleem, wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

loweedje schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:40:
Ik heb geen abbo en ben het ook niet van plan te nemen. Ik waardeer de content van Tweakers echt enorm en ik lees dan ook graag zo nu en dan enkele artikelen die mij aanspreken.

Dat is verkooptechnisch natuurlijk de doodsteek en gaat nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:11
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:28:
[...]
Dat is verkooptechnisch natuurlijk de doodsteek en gaat nooit gebeuren.
Een tussenoptie zou een accountsintelling kunnen zijn waarin de keuze wordt gegeven premium artikelen over de gehele site te verborgen. De standaard instelling kan dan prima het weergeven van deze artikelen zijn, maar dan kan iemand die geen interesse heeft in premium het tenminste verbergen.

Om mij naast de advertenties ook nog eens op te zadelen met een hoop artikelen die ik niet kan lezen in de lijst (effectief gewoon reclame!), dan is de lol er wat mij betreft snel af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SilentDecode
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:58
Ik heb alleen Tweakers Hero aangeschaft omdat Tweakers m'n homepage is en normaal een ad-blocker heb in mijn browser. Gezien ik Tweakers zo verschrikkelijk vaak gebruik voor V&A en gewoon lekker rondneuzen, wil ik ze de inkomsten niet afnemen, dus vandaar het Hero abo. Die €4 in de maand vind ik niet zo heel boeiend, kan het net zo goed gaan naar een bedrijf die er daadwerkelijk ook nut van heeft.

Wat betreft de Premium artikelen:
Ik hecht hier 0 meerwaarde aan en ik zou ook dus geen extra geld neerleggen hiervoor. De meeste artikelen die worden gepost, vind ik vaak niet interessant (heb ik ondertussen wel gemerkt).

Als op den duur de abonemmenten worden aangepast naar of ze Premium artikelen bevatten of niet, ga ik naar het goedkopere abo zonder Premium artikelen. Ik weet natuurlijk niet of dit ook gedaan wordt, maar mocht dat wel het geval zijn, weet je me te vinden bij het abo zonder premium :)

[ Voor 1% gewijzigd door SilentDecode op 13-12-2020 14:03 . Reden: Zinsopbouwfout ]

Plezant. Krokant. Galant.

Pagina: 1 ... 29 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.