Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 63 Laatste
Acties:
  • 354.833 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
deadlock2k schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:32:
Als ik Premium neem, kan ik dan opt-outen op álle advertenties en alle datacollectie die Tweakers en hun advertentiepartners uitvoeren?

Zo nee, dan heeft het nul toegevoegde waarde en ga ik het wel piraten.

edit: oops die was er iets eerder uit dan de bedoeling was, was nog niet klaar.

Tweakers.net is gewoon geen platform waar je dit op kan doen. Zet er een platform naast als je zoiets wil. Ik kom hier niet voor IT-Pro nieuws maar omdat hier alles is en het is nog redelijk leuk geschreven allemaal ook en de community is over het algemeen ontzettend respectvol. Er zijn maar weinig grote gratis platforms die dat kunnen zeggen. Als je exclusieve betaalde content gaat aanbieden dan schiet je jezelf ontzettend in de voet en ik vermoed dat dit experiment minder lang gaat duren die verschrikkelijke frontpage van een paar jaar geleden met verschillende streams.

Je bent een community vóór en dóór deze mensen. Dát verlies je hiermee uit het oog en daarmee is de kracht van de site weg. Ik voorspel dat Tweakers diep in de krochten van irrelevantie weg zal zakken.
Waarschijnlijk zal dat niet kunnen, ze blijven je dan (minimaal) tracken. Dus lekker dubble dippen.

Maar Tweakers moet besluiten wat ze willen, blijf je tech site met bijbehorende community of wil je prozac gaan verkondigen en je puur richten op betaald nieuws.

Een andere weg is er niet, want dan blijft er niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-07 15:49
ed1703 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:48:
[...]

Is het dan niet zo dat je dan de hele datacollectie achter het inlogsysteem moet zetten? Want 0 datacollectie kan dan alleen als je of niet gaat inloggen, of gaat inloggen met premium. Dat 1ste is natuurlijk een issue, want de tweakerswebsite kan van te voren niet weten of jij premium/hero of whatever bent.

verder geen kennis van..
Je kunt natuurlijk beginnen met geen datacollectie te hebben. Maar als je dat perse wil, dan zou je het op zijn minst stop moeten zetten als je inlogt als premium.

Verder zijn er zaken die sowieso privacy vriendelijker kunnen, ipv google analytics kun je matomo (voorheen piwik) zelf hosten bijvoorbeeld. Verzamel je nog steeds data, maar het is beter dan het naar google sturen. Ook kun je het dan makkelijker anonimiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 17:44
Robbierut4 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:19:
[...]

Je kunt natuurlijk beginnen met geen datacollectie te hebben. Maar als je dat perse wil, dan zou je het op zijn minst stop moeten zetten als je inlogt als premium.
Het zou opzich niet meer aan een user gekoppeld moeten zijn behalve in een eigen database van Tweakers zodat je artikelen als gelezen kan markeren ofzo weet ik veel. Maar niet meer om directe inkomsten te genereren in ieder geval. Dus gewoon een ouderwetse statcounter "pagina zo en zo vaak bekeken"

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 00:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

XWB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:39:
[...]
Dat is heel jammer dat je dat zo ervaart. Sinds het samenvoegen van de HWI redactie is wel degelijk van alles veranderd. Een aantal artikelen die je al jarenlang nooit zo uitgebreid op Tweakers vond zijn:

reviews: AMD B550-moederborden - Negen borden tot 200 euro op de testbank
reviews: Vijftig NVMe-ssd's - Groter, sneller, goedkoper
reviews: 35 USB-sticks van 128 en 256GB - Grote verschillen in snelheden
reviews: AMD Ryzen 5 5600X, Ryzen 7 5800X, Ryzen 9 5900X en 5950X
reviews: LG Ergo 27QN880 en 32UN880 - Zwenkzwaaizwevende monitoren
reviews: Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition - High-end prestaties voor ...

Dat is maar een kleine greep uit de selectie. Er is zelf een paragraaf in het eerste artikel over deze wijziging opgenomen. Dat er sinds september "nul komma nul" veranderd zou zijn is feitelijk onjuist, maar wordt kennelijk niet door iedereen zo ervaren.
Dit zijn gewoon 1-op-1 HWI artikelen, geschreven door HWI redacteuren. Dat ze onder een Tweakers label op Tweakers geplaatst worden maakt het niet ineens een fantastisch nieuw uitgebreide Tweakers review.

Zo worden er nog steeds op AD.nl laagdrempelige reviews van Tweakers geplaatst. Terwijl eerder de harde toezegging is gedaan dat Tweakers zich niet meer op doorsnee consumenten zou gaan richten.

Kennelijk heeft het management van Tweakers niks te zeggen en danst men naar de pijpen van DPG.
Zo zie ik deze ontwikkeling mbt Premium artikelen ook met lede ogen aan. Alle diepgaande artikelen (lees HWI-niveau artikelen) zullen waarschinlijk achter de paywall gaan verdwijnen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• deadlock2k
Als ik de mening van de community samen moet vatten is dat ze wel vertrouwen hebben in de poppetjes op de redactie maar het bedrijf niet vertrouwen.

Dat vertrouwen krijg je ook niet gerepareerd want DPG zijn simpelweg criminelen (in mijn boekje, anderen gaan vast niet zo ver) en wat mij betreft wordt het bedrijf verplicht opgesplitst in zijn eerdere onafhankelijke redacties en blijft er niet meer dan een SSC over voor praktische zaken.

Dan ga ik de community vertellen wat er nu gaat gebeuren: Men drukt het plan door, ziet een enorme terugval in het aantal gebruikers en Tweakers.net is binnen drie jaar niets meer dan een prijsvergelijkingssite.

Gefeliciteerd DPG, jullie hebben weer een van mijn favoriete mediums kapotgemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
tweaker2010 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:43:
[...]

Dit zijn gewoon 1-op-1 HWI artikelen, geschreven door HWI redacteuren. Dat ze onder een Tweakers label op Tweakers geplaatst worden maakt het niet ineens een fantastisch nieuw uitgebreide Tweakers review.
Wat is in deze de toegevoegde waarde van de HWI-website dan nog als je ziet wat daar weggesloopt is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:19

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dit topic en bias

Mensen denken dat de toon voornamelijk negatief is, en dat is deze zeker in dit topic. Maar dit topic geeft waarschijnlijk een vertekend beeld.

De mensen die alles prima vinden en van plan zijn om een abbo te nemen hoor je niet. Waarom zou je hier reageren?

En veel mensen - zoals ik - reageren hier meerdere keren dus een relatief kleine groep is luid in dit topic. Maar deze kleine groep is vast niet representatief.

Dit is al veel eerder opgemerkt door WoutF --> de polls bij de artikelen zijn veel laagdrempeliger om op te reageren dus krijg je meer feedback en misschien feedback die representatiever is.

Het sentiment van de community is daarom in mijn ogen niet zomaar te destilleren uit de trend van de reacties in dit topic.

De definitie van kwaliteit

De definitie van kwaliteit is in de ogen van Tweakers.net: "datgene wat de bezoekers goed genoeg vinden".

Ik vertaal dat als: "een minimum kwaliteitsniveau dat we kunnen hanteren waarvoor een voldoende groot aantal mensen een levensvatbare prijs voor wil betalen".

Die grens ligt voor heel veel mensen misschien lager dan de mensen die hier in dit topic reageerden. Veel mensen zijn met 'minder' al tevreden. 'Onze' lat, ons referentiekader van kwaliteit is niet die van hun.

En zo begin ik steeds meer te begrijpen wat misschien werkelijk het doel hier is.

Tweakers.net probeert een soort optimum te vinden tussen prijspunt, voldoende aantal abonnees en de 'kwaliteit' van de artikelen.

"No shit Sherlock", zul je denken, "duh!".

Maar besef wat de consequentie hiervan is (in mijn ogen): er wordt een ondergrens opgezocht, niet een bovengrens.

De meeste mensen die hier reageren hebben sinds september een soort rooskleurig beeld dat tweakers.net zich eindelijk weer op hun behoeften gaat richten.

Maar het tegendeel lijkt waar: mijn conclusie is dat de groep mensen die hier klaagt niet de doelgroep is voor Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:57
Vast ook genoeg mensen die na eerste irritatie, alle premium content hebben gehide en zich er niet meer druk om willen maken aan de richting waar het heen gaat, is toch duidelijk dat er weinig gaat veranderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Albinoraptor op 09-12-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trenjeska
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 19:18

trenjeska

there can be only one (WC)

Wat is dit nou? De staart van de normaal gesproken CHRONOLOGISCHE frontpage tracker wordt aangevuld met OUDERE premium artikelen en een paar 100+ reactie artikelen van dááágen geleden? zelfs nu nog een artikel van 25 november....

okok ze staan nog op chronologische volgorden, maar er zitten wel gigantische gaten tussen.
Is dat nog een gemene "dark pattern" truc om premium artikelen nog meer te pushen?

njiestnag Trenjeska! (of zo iets)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

trenjeska schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:00:
Wat is dit nou? De staart van de normaal gesproken CHRONOLOGISCHE frontpage tracker wordt aangevuld met OUDERE premium artikelen en een paar 100+ reactie artikelen van dááágen geleden? zelfs nu nog een artikel van 25 november....

okok ze staan nog op chronologische volgorden, maar er zitten wel gigantische gaten tussen.
Is dat nog een gemene "dark pattern" truc om premium artikelen nog meer te pushen?
De frontpage listing bestaat al een tijdje uit 2 delen. Het eerste deel is chronologisch, het andere deel 'veel bekeken' zijn oudere populaire artikelen (en blijkbaar doen de premium artikelen het daar gewoon goed).

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 09-12-2020 14:06 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• deadlock2k
Q schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:30:
En veel mensen - zoals ik - reageren hier meerdere keren dus een relatief kleine groep is luid in dit topic. Maar deze kleine groep is vast niet representatief.
Als je een community op een dusdanige manier verandert dat je de top 5% van je gebruikers (gedeeltelijk) wegjaagt, dan zal je zien dat het hele kaartenhuis verder ook instort. Dat zijn de gebruikers die die in ieder geval de community dragen namelijk en daarmee heel erg veel views genereren en daarnaast vaak ook content genereren, waardoor je dus weer meer traffic genereert en potentiële inkomsten.
Maar het tegendeel lijkt waar: mijn conclusie is dat de groep mensen die hier klaagt niet de doelgroep is voor Premium.
Ik durf heel stellig te stellen dat ik dat zeer zeker wel ben maar ik zie Tweakers echt niet als het platform hiervoor, ik zie Tweakers als een community en het aanbieden van premiumcontent zaagt nou juist stukken van die basale ondersteuning af.

Trouwens, ik heb ook al vaker geroepen dat ik m'n adblocker uitzet als Tweakers stopt met tracken middels hun advertentieplatformen. Tot die tijd maak ik simpelweg geen uitzondering. Dus als je meer inkomsten wilt, garandeer dan dat je m'n data niet verkoopt en dwing af dat adblockers uit moeten staan met een klipklare uitleg erbij waarom dat is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• trenjeska

trenjeska

deadlock2k:
Trouwens, ik heb ook al vaker geroepen dat ik m'n adblocker uitzet als Tweakers stopt met tracken middels hun advertentieplatformen. Tot die tijd maak ik simpelweg geen uitzondering
1000x dit + verbod op bewegende ads. Dit is een platform waar ik bewegingsloze tekst lees, dan is een bewegende add te storend om fatsoenlijk te kunnen lezen. In een video kan een add best bewegen, maar die sla ik liever over de video's in zijn geheel, niet alleen de adds in video's.

Deze partijen hebben niks te zoeken in mijn gedragsdata:
cxense.com
google-analytics.com
googletagservices.com
scorecardresearch.com
usabilla.com
comscore.com/

Zolang er getrackt wordt, wordt er geblokkeerd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Eigenlijk kan je hier al lezen wat de precieze bedoeling is: https://www.ad.nl/achter-...-voor-artikelen~a297db62/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Dit is al veel eerder opgemerkt door WoutF --> de polls bij de artikelen zijn veel laagdrempeliger om op te reageren dus krijg je meer feedback en misschien feedback die representatiever is.
Prachtig, maar je feedback geven en ook straks daadwerkelijk een abonnement nemen zijn nogal zaken die voor nederlanders heel ver uit elkaar kunnen liggen. Ik laat mij verrassen over een half jaartje.
Dit topic heeft ook niet zo heel veel waarde meer, aangezien bepaalde kritische vragen ontweken worden door de medewerkers van tweakers. Als die nu eens beantwoord zouden worden kun je ook weer eens een verdere discussie starten.

[ Voor 18% gewijzigd door ed1703 op 09-12-2020 14:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-07 14:35
crisp schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:05:
[...]

De frontpage listing bestaat al een tijdje uit 2 delen. Het eerste deel is chronologisch, het andere deel 'veel bekeken' zijn oudere populaire artikelen (en blijkbaar doen de premium artikelen het daar gewoon goed).
Ik hoop echt dat de betrokkenen in de gaten hebben dat dit vooralsnog grotendeels komt door nieuwsgierigheid naar het fenomeen premium en dat veel (de meeste posters in dit topic waarschijnlijk) het artikel gaan lezen om te bepalen of het wel of niet het premium labeltje verdient. Dus dat dat niks zegt over de daadwerkelijke populariteit van het artikel zelf.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
AtlAntA schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:23:
[...]

Ik hoop echt dat de betrokkenen in de gaten hebben dat dit vooralsnog grotendeels komt door nieuwsgierigheid naar het fenomeen premium en dat veel (de meeste posters in dit topic waarschijnlijk) het artikel gaan lezen om te bepalen of het wel of niet het premium labeltje verdient. Dus dat dat niks zegt over de daadwerkelijke populariteit van het artikel zelf.
Als het gewoon een lijstje is van meest gelezen in afgelopen x dagen, dan gaat Premium heel snel naar beneden zodra het achter de paywall zit. Tenzij er meer mensen premium nemen dan gratis lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trenjeska

trenjeska

Robbierut4 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:27:
[...]

Als het gewoon een lijstje is van meest gelezen in afgelopen x dagen, dan gaat Premium heel snel naar beneden zodra het achter de paywall zit. Tenzij er meer mensen premium nemen dan gratis lezen.
En daar vrees ik dus dat 'marketing' over gaat nemen zodra ze zien dat premium artikelen achter een paywal nooit meer 'organisch' in de veel gelezen lijst komen. Ze gaan dan forceren dat er altijd x aantal premium artikelen in die lijst komen, ongeacht de hoeveelheid reacties/views.
Ik vertrouw tweakers.net er niet meer op dat ze alles organisch laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

AtlAntA schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:23:
[...]

Dat zal dan wel uit de tijd gaan blijken... Uiteraard hopen we wel dat de premium artikelen populair zullen blijven.

Het effect wat @Robbierut4 beschrijft zal inderdaad kunnen gebeuren wanneer de premium artikelen niet meer voor iedereen beschikbaar zullen zijn. Of we op een of andere manier ook oudere premium artikelen nog onder de aandacht gaan brengen op de frontpage weet ik niet, dat zal wellicht tegen die tijd wel een wens worden vanuit de organisatie

Intentionally left blank

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 22:35

icecreamfarmer

en het is

Dat geeft een mooi kijkje in het voorland idd, zelfde marketingpraat ook. Wat toevallig _/-\o_ .
2. Waarom brengt AD.nl sommige verhalen Premium?
,,De verhalen die we op Premium zetten, zijn alleen bij ons te lezen. Dat zijn exclusieve verhalen waarvoor bijvoorbeeld onderzoeksjournalistiek is gedaan en waar duiding wordt gegeven aan het nieuws. De artikelen waar we trots op zijn”, vertelt Sanne Riepema. Ze is ‘contentplanner’, wat inhoudt dat ze alle artikelen zo goed mogelijk op de site presenteert en zorgt dat lezers ‘waar voor hun geld’ krijgen. Bovendien, zo zegt ze, betaal je óók voor een krant. ,,Voor deze achtergrondverhalen, reportages en interviews is serieus werk verricht. Dat kan online ook niet gratis blijven.” Het snelle nieuws, dat ook op andere nieuwssites beschikbaar is, komt niet achter de betaalmuur.
Tweakers:
Daar investeren we in. Met een uitbreiding van de redactie met nieuwe redacteuren en freelancers en aanpassingen in onze werkwijze. Met Premium-artikelen willen we jullie dagelijks beter op de hoogte brengen, met nieuws dat meer brengt, door dieper in onderwerpen te duiken, experts te spreken, duiding toe te voegen. Premium blijft niet beperkt tot nieuws, we willen jullie ook beter informeren over tech met technische achtergronden, how to's, columns en interviews.
En qua niveau overstijgt het ook niet de lat die Tweakers zelf geeft aan premium artikelen:
https://www.ad.nl/binnenl...epaal-de-regels~a4a4fd7b/

Mooi uitzicht :9~ .

[ Voor 15% gewijzigd door icecreamfarmer op 09-12-2020 16:06 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 18-07 17:55
CyberMania schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:09:
[...]

Ik kon het eerst moeilijk geloven maar deze gebruiker raakt wel de kern. Zeker wat betreft sommige gebruikers die nog denken dat Tweakers een hobbyisten-site is. Toen ik dit las moest ik wel ook echt schrikken, niets is eigenlijk wat het lijkt:

https://multisite.persgro...ivacy-Security_EN-min.pdf

Je ziet eigenlijk dat DPG de community keihard aan het verkopen is als 'vee'. Niks mis mee met commerciële activiteiten en ieder z'n ding, maar toch kwam het wel hard aan. Hoe we eigenlijk dus gewoon verkocht worden als schaapjes aan grote ondernemingen. Maar goed dat is kennelijk de nieuwe realiteit en via premium hebben we ons zelf weer vrij kopen in de hand dus dat is wel dan weer positief op zich.
Jouw link zette me wel aan het denken. En toen ik verder ging googlen naar vergelijkbare brochures kwam ik ook deze tegen. Dan ga je toch anders nadenken over de abbo dagen. Denk je als abbonee dat van jouw abbonement dit feestje betaald wordt, is het voornamelijk een event om exposure voor partners te verkopen. Yikes. Betaal je gewoon om naar een sponsored event te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

ed1703 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:19:
[...]

Wat is in deze de toegevoegde waarde van de HWI-website dan nog als je ziet wat daar weggesloopt is?
Nuja, behalve de vele sponsored content + grote banners op de achtergrond? In mijn ogen niet veel. Dat is overigens waar ik eerlijk gezegd een slag zou slaan als het gaat om meer redactie capaciteit. Hef hardware.info gewoon op en breng een aparte "hardware" categorie op Tweakers.net (ofzo). Niet omdat ik HWI geen warm hart toedraag, maar omdat HWI zoals het nu ingericht is gewoon weinig toevoegt. Je hebt dan in ieder geval 1 site minder waar je content voor hoeft te schrijven + je hebt geen aparte servers etc meer nodig. Misschien nog even een redirect aan en je bent "klaar".

Ik denk alleen dat HWI nu nog teveel bezoekers (dus teveel inkomsten uit reclame en de vergelijker) heeft.

Bij de aankondiging van het "samengaan" van HWI werd onder andere dit gezegd:
we zullen gecureerde selecties gaan maken waarin we de beste reviews van het web samenbrengen en uitlichten. Zo ben je met een bezoek aan Hardware Info niet alleen op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen rondom producten, maar weet je die producten ook op waarde te schatten.
Dat ziet er wel uit als sommige van de "premium" nieuwsberichten die hier op Tweakers langs zijn gekomen (en nee dat zijn ze lang niet allemaal, er zijn ook premium achtergrond artikelen bijvoorbeeld).

Persoonlijk heb ik liever niet meerdere websites die ik moet bezoeken.

Dit bovenstaande heeft maar losjes te maken met het topic Premium, maar toch wel een beetje omdat de kwaliteit en hoeveelheid berichten ter sprake komt (met bijbehorende redacteuren) en ik denk dat het compleet samenvoegen van HWI en Tweakers daar (ten dele) een oplossing voor kan zijn.

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 22:59

Poekie McPurrr

Mreoww~

trenjeska schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:36:
[...]

En daar vrees ik dus dat 'marketing' over gaat nemen zodra ze zien dat premium artikelen achter een paywal nooit meer 'organisch' in de veel gelezen lijst komen. Ze gaan dan forceren dat er altijd x aantal premium artikelen in die lijst komen, ongeacht de hoeveelheid reacties/views.
Ik vertrouw tweakers.net er niet meer op dat ze alles organisch laten.
"Marketing" zal er eerder voor kiezen nog meer artikelen "premium" te maken :F

Le Meow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

segil schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:50:
En toen ik verder ging googlen naar vergelijkbare brochures kwam ik ook deze tegen.
Dwaalt de discussie hier af?
Persoonlijk vind ik deze discussie eigenlijk totaal niet relevant voor dit topic. Mensen praten nu over fysieke evenementen.

Ik vind ook dat de hele discussie over DPG gewoon niet relevant is. Anders zou ik heel graag willen begrijpen van mensen waarom dat wél zo zou zijn, ik snap het niet.

1. Tweakers.net biedt een product
2. Jij kiest om het te kopen of niet

De rest doet er echt niet toe.

Ik snap hooguit nog een beetje dat er een tweedeling staat qua community tussen Premium en niet. Maar valt daar iets hards over te zeggen, wat aantoonbaar is. Of blijft alles giswerk en emotie?

Verder is dit de plek om iets van dat product te vinden (de prijs weten we nog niet). Dat lijkt me prima.

Helaas vind ik dat er teveel zaken hier in de discussie worden bijgehaald die wat mij betreft hier niet thuis horen en die de discussie alleen maar vertroebelen. En met name die emotie vertroebelen.

Ik schrijf dit niet om het hele Premium verhaal goed te praten. Wie mijn reacties heeft gelezen weet hoe ik er over denk... Maar ik hoop dat we in dit topic ons zouden kunnen blijven concentreren op de kern van de zaak hier.

Overigens denk ik dat de meeste tweakers nu ook wel zijn uitgeraasd, het wordt rustig hier. Het topic heeft zijn rol vervuld als bliksemafleider voor die paar "zeurkousen". ;)

We zijn nu net een week verder. De 'beta' zou nog maanden doorlopen, dus wie weet wat voor verbeteringen we nog allemaal gaan zien. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-07 23:36
Q schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:25:
[...]

We zijn nu net een week verder. De 'beta' zou nog maanden doorlopen, dus wie weet wat voor verbeteringen we nog allemaal gaan zien. :)
Een echte Q zou het antwoord hierop al weten.... :+

Ik denk wel dat over een paar jaar de stekker uit het forum getrokken kan worden. Waarom zouden mensen nog vrijwillig gratis een bijdrage leveren in de vorm van een mooie uitgebreide TS of content of hulp wanneer de rest van de site betaald is. Uiteraard is dit ook weer een mooie kosten reductie voor DPG.

Het scenario wat ik zo voor mij zie is in ieder geval weinig positief voor "echte" tweakers en techneuten waar deze website ooit voor bedoeld was. En dat is natuurlijk helemaal prima. Uiteindelijk is het niet ons product of bedrijf maar wees er gewoon eerlijk over.

[ Voor 48% gewijzigd door jbhc op 09-12-2020 19:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tweakert2020
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-08-2024
Bedankt!
Als je ons meer wilt vertellen, laat dan een bericht achter in het grote Tweakers Premium topic.
Het idee is om meer diepgang te krijgen met de premium artikelen, echter wanneer ik onderstaand artikel leesvind ik het niet echt diepgang. Te weinig technische informatie, het is meer een column achtig iets.

nieuws: Ic's gaan gezondheidsdata met elkaar delen, maar kan dat wel privacyv...

Edit:
Nog een nuance, het lijkt eigenlijk net of het persbericht van de NVIC is gecopy/paste. Ik heb geen moeite met betaalde content, maar als dit het niveau is of gaat worden sla ik over.
https://www.nvic.nl/gezam...meur-voor-nederlandse-ics

[ Voor 17% gewijzigd door Tweakert2020 op 09-12-2020 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
[...]

Ik snap hooguit nog een beetje dat er een tweedeling staat qua community tussen Premium en niet. Maar valt daar iets hards over te zeggen, wat aantoonbaar is. Of blijft alles giswerk en emotie?
Die laatste zin dus, zolang er van tweakers geen reactie komt of beter nog een inhoudelijke invulling van premium en alles er omheen.
Zoals de comments, blijft premium voor altijd alleen voor betalende gebruikers, of gaan de artikelen na een tijdje voor iedereen open? En uiteraard het bedrag.

nieuws: Ic's gaan gezondheidsdata met elkaar delen, maar kan dat wel privacyv...

Als je als tweakers zijnde inmiddels uitdraagt dat men weer back-to-basic gaat en zich weer richt op de echte tweaker: Wat heb ik dan aan dit artikel als ik een die-hard tweaker zou zijn? Ik zou het graag willen weten.

[ Voor 30% gewijzigd door ed1703 op 09-12-2020 17:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

jbhc schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:39:
[...]

_O- (@Q, sorry, kan het niet laten. deze is té grappig)
Ik denk wel dat over een paar jaar de stekker uit het forum getrokken kan worden. Waarom zouden mensen nog vrijwillig gratis een bijdrage leveren in de vorm van een mooie uitgebreide TS of content of hulp wanneer de rest van de site betaald is. Uiteraard is dit ook weer een mooie kosten reductie voor DPG.

Het scenario wat ik zo voor mij zie is in ieder geval weinig positief voor "echte" tweakers en techneuten waar deze website ooit voor bedoeld was. En dat is natuurlijk hetelaal prima. Uiteindelijk is het niet ons product of bedrijf maar wees er gewoon eerlijk over.
Ik ben wel een beetje bang dat dit kan gebeuren als het aantal verlaters een kritieke grens over gaat. Dat zie ik bijv. ook bij sommige subreddits. Bepaalde gebruikers hebben gewoon een sleutelrol en als die weggaan zie je daarna een verandering van toon waardoor het voor anderen ook weer minder interessant wordt om te posten. Op die manier is r/3DPrinting veranderd van een ontmoetingsplek waar interessante technische details werden bediscussieerd naar een opsomming van leuke printjes en andere oninteressante meuk. De vluchtelingen zitten nu in diverse andere subreddits waar wel de focus ligt op interessante discussies. Als ik dat terugkoppel op premium moet de kwaliteit drastisch omhoog zodat de aantrekkingskracht niet uit de comments komt. Anders moet je namelijk een ondoenlijk aantal mensen weten aan te trekken om het nog interessant te houden. Overigens blijkt uit de marketing materialen van DPG dat de frontpage ongeveer 62k gebruikers ken en het forum 170k. Dus de FP is wel een stuk kleiner dan de hele community.

[ Voor 11% gewijzigd door ocf81 op 24-12-2020 13:40 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

[...]

Maar de echte Star Trek TNG fan weet dat je als een Q niet zomaar de boel mag beïnvloeden hier op die manier.

Weet je die aflevering nog waarin een jonge dame een Q bleek te zijn? Weet je nog wat er met haar ouders was gebeurd.....?

;)
Ik snap je emotie, maar ik geloof daar weinig van. Ik reageer hier en daar op het forum en ik denk niet na over die 'duivelse' DPG, ik vraag me af wie daar echt dergelijke rigoureuze consequenties aan verbind.
Het scenario wat ik zo voor mij zie is in ieder geval weinig positief voor "echte" tweakers en techneuten waar deze website ooit voor bedoeld was. En dat is natuurlijk hetelaal prima. Uiteindelijk is het niet ons product of bedrijf maar wees er gewoon eerlijk over.
Al is DPG the evil empire that wants to grab your money, laat ze maar hun ding doen. Want ze kunnen mij niet dwingen om te betalen voor iets waar ik geen geld voor over heb.

Ik vind zelf dat we beter dat DPG verhaal beter kunnen laten liggen. Vind iets van het premium artikel van vandaag ;) Dat vind ik inhoudelijker.

Misschien is wel oprecht de conclusie - zoals ik wel eerder heb geschreven - dat jij niet meer echt de doelgroep bent voor tweakers.net. En velen met ons.

[ Voor 5% gewijzigd door Q op 09-12-2020 17:31 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:10

The Zep Man

🏴‍☠️

Q schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:27:
Misschien is wel oprecht de conclusie - zoals ik wel eerder heb geschreven - dat jij niet meer echt de doelgroep bent voor tweakers.net. En velen met ons.
Relevante strip:

Afbeeldingslocatie: https://www.nerfnow.com/img/2855/4348.png

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Maar tweakers wint misschien een veel grotere groep 'normies' terug waarmee Premium dus 'viable' kan worden.

Heel jammer dat je favoriete shop niet (meer) levert wat je wil. Maar dat is het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

segil schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:50:
[...]

Jouw link zette me wel aan het denken. En toen ik verder ging googlen naar vergelijkbare brochures kwam ik ook deze tegen. Dan ga je toch anders nadenken over de abbo dagen. Denk je als abbonee dat van jouw abbonement dit feestje betaald wordt, is het voornamelijk een event om exposure voor partners te verkopen. Yikes. Betaal je gewoon om naar een sponsored event te gaan :D
Je betaalt om abonnee te zijn en dat je bepaalde 'perks' hebt die mogelijk een ander niet heeft. Ik ben al jaren abonnee (geweest), maar ik had nooit de gedachte dat het geld naar een abodag ging :) Beetje een cheapshot als je het mij vraagt :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Q

Q

Ic's gaan gezondheidsdata met elkaar delen, maar kan dat wel privacyvriendelijk?

Ik heb dit artikel gelezen. De intro start met deze vraag:
Ic's gaan nu samenwerken om data te delen - maar kan dat wel veilig?
Wat is nu het antwoord? Het artikel lijkt nooit expliciet terug te komen op het antwoord op deze vraag.

Ik mis een afsluitende conclusie / evaluatie door de auteur.
Juristen van het project zijn op dit moment nog bezig om data protection impact assessments uit te voeren. Daarin wordt onder andere gekeken hoe er precies toestemming moet worden verleend voor het afstaand van de data. Volgens Elbers begon het project midden in de coronacrisis, en toen was het voor zo'n nieuwe ziekte 'niet redelijk' om aan iedere individuele patiënt, die helemaal afgezonderd lagen in de ziekenhuizen, toestemming te vragen. Nu kijken de juristen naar de mogelijke uitzonderingsgronden in de privacy- en zorgwetgeving over wanneer het nodig is toestemming te vragen. Een zo'n uitzonderingsgrond kan bijvoorbeeld zijn dat het niet redelijk is om toestemming te vragen van zo'n grote groep patiënten, maar daar wil Elbers niet teveel op vooruit lopen. "Dat is aan de juristen."
- Dat is wel een hele lange paragraaf om te zeggen: we weten nog niet hoe we om toestemming gaan vragen.
- Maar meteen wel een vraag: hoe gaat het nu dan? Want er wordt duidelijk data verzameld, volgens mij. deze vraag wordt niet beantwoord in mijn ogen.

Het artikel eindigt met een paragraaf over standaarden en daarna gaat het voor mij als een nachtkaars uit.

- Waar is de conclusie die al deze informatie weer bij elkaar laat komen?
- Waar is het antwoord op de vraag uit de titel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

Outerspace schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:46:
Beetje een cheapshot als je het mij vraagt :)
Beetje een cheapshot om commentaar als cheapshots af te doen, doe het niet, hou het gezellig en inhoudelijk :) Zeker als je een rood naampje hebt, ook al werk je niet voor Tweakers.net.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Q schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:37:
[...]

Maar tweakers wint misschien een veel grotere groep 'normies' terug waarmee Premium dus 'viable' kan worden.

Heel jammer dat je favoriete shop niet (meer) levert wat je wil. Maar dat is het dan.
Zo is dat..
AH neemt de jumbo(hwi) over, haalt de melk uit de schappen zodat de klanten naar de AH komen en tegelijk gaan we de koekjes (premium) wat dikker maken, zodat we ze lekker maken met wat we van plan zijn.
Hell, we geven ze gratis weg en vragen aan de kassa aan iedereen wel wat je er voor wilt of kunt betalen.
Ondertussen adverteren we dat we producten gaan verkopen voor de echte AH-bezoeker, maar dat is slechts marketing, we doen het na 3 maanden nog steeds niet helemaal. Maar, die klanten blijven toch wel hangen, want de Jumbo hebben we grotendeels leeggehaald en die dikkere koekjes moet je binnenkort een abonnement op nemen. De prijzen gaan we na een maandje of 3 pas vertellen. Weten we eigenlijk wel, maar vertellen veroorzaakt vervelende discussies op het AH forum, dus dat doen we maar even niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 18-07 17:55
Outerspace schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:46:
[...]

Je betaalt om abonnee te zijn en dat je bepaalde 'perks' hebt die mogelijk een ander niet heeft. Ik ben al jaren abonnee (geweest), maar ik had nooit de gedachte dat het geld naar een abodag ging :) Beetje een cheapshot als je het mij vraagt :)
Het wordt toch ook genoemd op de abbonee pagina, als een perk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 14:43
Als de "Premium" artikelen maar niet het niveau AD/Telegraaf etc gaan krijgen want dat is ordinaire Clickbait.
Ik denk dat Tweakers.net in de toekomst steeds meer gaat afglijden richting inhoudsloze reclame site.

Ik zou zeggen wie begint een alternatief wat weer lijkt op de goede ouwe tweakers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Q

Q

MeTheOne2008 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:01:
Ik zou zeggen wie begint een alternatief wat weer lijkt op de goede ouwe tweakers.
De nieuws-artikelen gaan nog steeds helemaal terug tot de jaren '90!

Ik daag iedereen uit die nostalgisch is om met concrete voorbeelden te komen van artikelen die uit een oudere periode komen en in jouw ogen demonstreren dat ze veel beter zijn dat wat nu op de frontpage is te vinden.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Q schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:20:
[...]

De nieuws-artikelen gaan nog steeds helemaal terug tot de jaren '90!

Ik daag iedereen uit die nostalgisch is om met concrete voorbeelden te komen van artikelen die uit een oudere periode komen en in jouw ogen demonstreren dat ze veel beter zijn dat wat nu op de frontpage is te vinden.

:)
offtopic:
te veel en te makkelijk te vinden, bijv: reviews: Tweakers 21 jaar: in gesprek met de oprichters. Niet erg oud, maar ook zonder premium prima mogelijk.Zo nu weer graag on-topic over premium zelf

[ Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 09-12-2020 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:45

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Leecher here. Ik heb geen abo in welke vorm dan ook.

Als de 'premium' artikelen achter een paywall gaan kan ik een goedkoop abonnement à la supporter overwegen. Wordt het duurder zoals de prijs van een jaar papieren AD ontvangen? Dan houd ik het lekker bij Nu.nl waar ik een aardige hoeveelheid platte copy-translate-paste kan vinden en waar ik toch al mijn reclame-doordrenkte "nieuws" en clickbait doorblader zonder gestoord te worden met "je mag het niet lezen".

De pricewatch zal toch wel buiten de paywall blijven. Anders zie ik een fiks gat vallen in de inkomsten daaruit: minder clicks want minder publiek en lagere kosten per click want minder publiek.

V&A zal voor mij vast ""gratis"" blijven. Voor het ""gratis"" Marktplaats betaal ik ook niet anders dan met reclames in de rubrieken waarin ik me interesseer. Dure paywall? Jammer, tot ziens. Een paywall voor de bedrijfsmatige particulieren (?) die op V&A zitten zou ik daarin een hybride stap vinden.

Een paywall op het forum? Ik ga me wel volledig op vintage meuk richten op Vogons of zo. Ook leuk :)

@Q
ja ik ben nostalgisch en ben 2/3 van mijn tijd op internet bezig met spullen uit de jaren '90 / vroege '00s :P
En nee, dan kom ik weinig uit op Tweakers, maar op de Engelstalige sites waar dingen origineel zijn gepost. Of op dedicated forums als Vogons (trouwens óók zéér hoog niveau af en toe, maar dan voor Retro)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 22:35

icecreamfarmer

en het is

Q schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:37:
[...]

Dat hebben ze 5 jaar geprobeerd en komen ze nu op terug.

Natuurlijk moet het over dpg gaan. Dat zijn degenen die bepalen en daaruit kun je afleiden wat er gaat gebeuren.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mandrilletje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-01-2024
@TijsZonderH Feedback:

De 'slimme stad' vond ik tegelijkertijd interessant en frustrerend om te lezen. De boodschap die ik daaruit meenam was dat je vooral nog veel vragen en problemen kon opsommen, maar tegelijkertijd ook tegen alle experimenten aan het schoppen was. Vervolgens wordt het artikel abrupt afgesloten, terwijl ik had verwacht dat er iets zou komen van "zo zou het moeten zijn", waarin iemand anders aan het woord komt die wat meer richting aan het artikel geeft, door een inspirerende toekomstvisie van een werkelijk slimme stad te schetsen waarin al het openbaar vervoer bijv. veilig autonoom rond kan rijden. Ookal noem je dat zelf cynisch "voer voor marketingmedewerkers", het is naar mijn idee heel gek om die visie niet te benoemen. Het hele artikel lijkt nu een wazige inleiding doordat het een opsomming van vragen en problemen is, zonder oplossingen of alternatieven.

Bij Ic's gaan gezondheidsdata met elkaar delen heb ik een soortgelijk gevoel: Het verhaal krijgt een strikje terwijl het meer als een soort inleiding voelt en ik nog met veel vragen zit. Op zich interessant artikel om te lezen, maar als een tweaker vervolgens in de comments zegt "Ze zijn al zeker tien jaar bezig.", terwijl het artikel zelf zegt dat het tijdens de coronacrisis begon, dan bekruipt mij het gevoel dat er nog veel meer diepgang mogelijk was door meer mensen te spreken en door te vragen.

Die tekortkomingen kan ik je moeilijk verwijten. Ik schrik er namelijk vooral van dat een redacteur 4 premium-artikelen (+4 gewone artikelen) in 4 dagen eruit pompt. Dan heb je het nog verdomd knap gedaan! Met dat tempo is het soort artikel waarvoor ik zou betalen denk ik geen realistisch doel om te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakert2020
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-08-2024
mandrilletje schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:31:
@TijsZonderH Feedback:
Ik schrik er namelijk vooral van dat een redacteur 4 premium-artikelen (+4 gewone artikelen) in 4 dagen eruit pompt. Dan heb je het nog verdomd knap gedaan! Met dat tempo is het soort artikel waarvoor ik zou betalen denk ik geen realistisch doel om te stellen.
Bedoel je dit positief of negatief?

Het artikel van vandaag en gisteren is meer een copy/paste van een ander artikel, en persoonlijk niet de moeite waard om voor dit soort content geld te vragen.

Je leest iets wat je ergens anders ook kan lezen, alleen heb je nu toch stiekem geen diepgang en blijf je met meer vragen dan antwoorden zitten.

[ Voor 25% gewijzigd door Tweakert2020 op 09-12-2020 18:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mandrilletje
Tweakert2020 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:37:
[...]

Bedoel je dit positief of negatief?
Ik vind de kwaliteit prima gezien de tijdsdruk. Dat is positief. Maar zou er absoluut geen geld voor betalen.

De kwaliteit die ik verwacht is voorlopig niet realistisch gezien de redactionele tijd die Tweakers per artikel wil investeren, dan blijft mijn geld dus naar FTM en nrc gaan.

Edit: Ik hoop natuurlijk stiekem dat Tijs zoveel premium-productie draait zodat andere redacteuren op de achtergrond wel de tijd krijgen voor het soort artikelen dat ik met plezier zou lezen

[ Voor 18% gewijzigd door mandrilletje op 09-12-2020 19:06 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 00:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]

Ik vind ook dat de hele discussie over DPG gewoon niet relevant is. Anders zou ik heel graag willen begrijpen van mensen waarom dat wél zo zou zijn, ik snap het niet.

1. Tweakers.net biedt een product
2. Jij kiest om het te kopen of niet

De rest doet er echt niet toe.
Klopt, echter laten we niet vergeten dat Tweakers ooit groot is geworden door de community.
Dezelfde community die ervoor zorgde daar jarenlang de prijs voor "Website van het Jaar" een formaliteit was.
Helaas heeft men voor het grote geld gekozen en dan kun je als site en als redactie geen eigen koers meer varen, dus ga dan ook niet de schijn ophouden alsof het wel zo is door beta's en polls te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:06

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
mandrilletje schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:45:
[...]

Edit: Ik hoop natuurlijk stiekem dat Tijs zoveel premium-productie draait zodat andere redacteuren op de achtergrond wel de tijd krijgen voor het soort artikelen dat ik met plezier zou lezen
Dit zal per artikel gaan verschillen. Sommige artikelen zoals deze kunnen we (als in, iedereen van de redactie) in een dag of soms anderhalf maken, maar andere momenten zullen we wat langere en diepgaandere stukken schrijven. Ik draai dezelfde diensten als anderen wat dat betreft.

Zoals ik eerder al schreef, probeer het Premium-aanbod niet artikel per artikel te bekijken maar als geheel. Wat haal je er na een maand uit, na twee maanden, een half jaar? Dat geeft het beste beeld met een mix van langere en korte stukken, over verschillende onderwerpen - misschien interesseert medische privacy je wel niks maar een depixelization tool of telefoon-odm's wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Q

Q

Het grote verschil tussen vroeger en nu

Dit Ars Technica artikel is wat ik enorm mis.

Dit artikel laat het verschil in performance zien tussen consumenten SSDs en Datacenter SSDs. Heel informatief!

Er werkt niemand meer bij Tweakers.net die zo’n artikel kan en wil schrijven.

Misschien Femme nog. Die kan het vast wel, maar die wil het vast niet meer ;)

Het is in een bepaald opzicht wel een aanklacht. Maar aan de andere kant moet ik mijn eigen conclusie accepteren: ik ben niet meer de doelgroep.

[ Voor 19% gewijzigd door Q op 09-12-2020 19:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Q

Q

TijsZonderH schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:28:
[...]

Dit zal per artikel gaan verschillen. Sommige artikelen zoals deze kunnen we (als in, iedereen van de redactie) in een dag of soms anderhalf maken, maar andere momenten zullen we wat langere en diepgaandere stukken schrijven. Ik draai dezelfde diensten als anderen wat dat betreft.

Zoals ik eerder al schreef, probeer het Premium-aanbod niet artikel per artikel te bekijken maar als geheel. Wat haal je er na een maand uit, na twee maanden, een half jaar? Dat geeft het beste beeld met een mix van langere en korte stukken, over verschillende onderwerpen - misschien interesseert medische privacy je wel niks maar een depixelization tool of telefoon-odm's wel.
@TijsZonderH

De kritiek is niet dat het onderwerp niet interessant is maar dat het artikel niet zo goed is geschreven.

Dat gaat een ‘gemiddeld’ beeld over maanden gezien niet veranderen.

Zie ook mijn reactie.

[ Voor 6% gewijzigd door Q op 09-12-2020 19:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Q schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:36:
[...]

De kritiek is niet dat het onderwerp niet interessant is maar dat het artikel niet zo goed is geschreven.

Dat gaat een ‘gemiddeld’ beeld over maanden gezien niet veranderen.
Erger nog.. ik mag straks voor die artikelen betalen en de community gaat (zolang het nieuwssysteem hetzelfde blijft) de grotere aanvullingen in de comments zetten. Dat is toch wel een zeer ernstige schop van DPG of het management tweakers naar de community toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-07 23:36
[...]

Maar de echte Star Trek TNG fan weet dat je als een Q niet zomaar de boel mag beïnvloeden hier op die manier.
Weet je ook nog waarom the Borg naar het Alpha Kwadrant kwamen? (Heb nog niet zo heel lang geleden TNG, DS9, Voyager en Enterprise "ge-binge-watched" en zeer recend Picard, als een echte old-school nerd >:) )

[ Voor 19% gewijzigd door jbhc op 09-12-2020 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

jbhc schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:01:
[...]

Weet je ook nog waarom the Borg naar het Alpha Kwadrant kwamen? (Heb nog niet zo heel lang geleden TNG, DS9, Voyager en Enterprise "ge-binge-watched" en zeer recend Picard, als een echte old-school nerd >:) )
Fair point .... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Het meest recente Premium artikel is gepulled? Staat niet meer op de FP en de directe link geeft een 404.

https://tweakers.net/nieu...l-privacyvriendelijk.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:32

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
tweaker2010 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:43:
[...]

Hoe lang na de merge van de reviewredactie van HWI en Tweakers mogen ze zich van jou Tweakers-redacteur gaan noemen? Ik vind dit een redelijk gekke manier van ernaar kijken. Het is niet alsof deze mensen als een silo opereren; sinds eind augustus is er één gezamenlijke reviewredactie die verantwoordelijk is voor de inhoud van de reviewcontent, waarbij redacteuren focus hebben op verschillende productgroepen.
Zo worden er nog steeds op AD.nl laagdrempelige reviews van Tweakers geplaatst. Terwijl eerder de harde toezegging is gedaan dat Tweakers zich niet meer op doorsnee consumenten zou gaan richten.
Dit is toch juist een voorbeeld daarvan? We gaan expliciet dat soort laagdrempelige reviews niet op Tweakers zetten. Als het AD op basis van onze content een doorvertaling maakt die aansluit bij hun publiek, dan is dat toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Q schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:32:
Het grote verschil tussen vroeger en nu

Dit Ars Technica artikel is wat ik enorm mis.

Dit artikel laat het verschil in performance zien tussen consumenten SSDs en Datacenter SSDs. Heel informatief!

Er werkt niemand meer bij Tweakers.net die zo’n artikel kan en wil schrijven.
Ik ben fan van wat ArsTechnica doet, maar dit vind ik geen voorbeeld van hun meest diepgaande content. Dit is niet een ingewikkeld artikel om te maken, dus dat we dat niet zouden kunnen ben ik niet met je eens. Over het 'willen', daar kan je over twisten: ik vind de insteek origineel, maar de vraag is voor hoeveel mensen dit relevant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deadlock2k
Wat ik fantastisch vind aan de link is dat er twee voorbeelden staan van dingen die absoluut zo oninteressant zijn dat ik echt weg zou rennen van een site als tweakers als die met dat soort fopjournalistiek zouden beginnen.

Ten eerste wat interesseert mij een individueel geval van mogelijkerwijs criminaliteit, en dat MH-17 geneuzel zou je ten eerste openbaar willen hebben omdat het in het belang is van het publieke welzijn en ten tweede is het WC-papier vergeleken met wat er gratis te lezen is bij concurrentie die verder ook niet moeilijk doet over ad-blocking én geen paywall heeft en dat allemaal maanden tot jaren eerder dan het AD.

Wat mij betreft een puik voorbeeld van de verriolering van journalistiek. En wat ik ook wel grappig vind, is dat ze die freelancers echt een paar cent per woord betalen, en als je pinda's betaalt krijg je apen aan het werk, dat weten professionele ICTers allemaal. Of je krijgt mensen aan het werk die dusdanig gemotiveerd zijn dat je het net zo goed niet had kunnen doen omdat dat minder schade toebrengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deadlock2k
[...]

Ja hoor, laat het maar aan Q over, die grootheidswaanzin! Tot Guinan tegenover je staat, dan heb je niet meer zo'n bekkie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
WoutF schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:34:
[...]

Ik ben fan van wat ArsTechnica doet, maar dit vind ik geen voorbeeld van hun meest diepgaande content. Dit is niet een ingewikkeld artikel om te maken, dus dat we dat niet zouden kunnen ben ik niet met je eens. Over het 'willen', daar kan je over twisten: ik vind de insteek origineel, maar de vraag is voor hoeveel mensen dit relevant is.
Ok, maar dan begrijp ik de insteek van jullie premium traject en de aankondiging “we gaan ons weer richten op de echte tweaker” niet zo. Is het artikel van vanmiddag dat dan? Want wat is dan de strekking? Of staat premium daar buiten?
Ik wil juist super uitgebreide reviews en ook uitgediepte artikelen als er iets met nieuwe technieken uitkomt. Iets wat ik nergens anders kan lezen is dan leuk, maar of de onderwerpen na een weekje ook echt op de lijn van een echte tweaker zitten heb ik wat bedenkingen bij. Of jullie slogan is wat vervormd / verkeerd begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbierut4
ed1703 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:47:
[...]

Ok, maar dan begrijp ik de insteek van jullie premium traject en de aankondiging “we gaan ons weer richten op de echte tweaker” niet zo. Is het artikel van vanmiddag dat dan? Want wat is dan de strekking? Of staat premium daar buiten?
Ik wil juist super uitgebreide reviews en ook uitgediepte artikelen als er iets met nieuwe technieken uitkomt. Iets wat ik nergens anders kan lezen is dan leuk, maar of de onderwerpen na een weekje ook echt op de lijn van een echte tweaker zitten heb ik wat bedenkingen bij. Of jullie slogan is wat vervormd / verkeerd begrepen.
Het artikel van vanmiddag is alweer weg, dus je kritiek had nut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter

De definitie van kwaliteit

De definitie van kwaliteit is in de ogen van Tweakers.net: "datgene wat de bezoekers goed genoeg vinden".

Ik vertaal dat als: "een minimum kwaliteitsniveau dat we kunnen hanteren waarvoor een voldoende groot aantal mensen een levensvatbare prijs voor wil betalen".

Die grens ligt voor heel veel mensen misschien lager dan de mensen die hier in dit topic reageerden. Veel mensen zijn met 'minder' al tevreden. 'Onze' lat, ons referentiekader van kwaliteit is niet die van hun.

En zo begin ik steeds meer te begrijpen wat misschien werkelijk het doel hier is.

Tweakers.net probeert een soort optimum te vinden tussen prijspunt, voldoende aantal abonnees en de 'kwaliteit' van de artikelen.

Maar besef wat de consequentie hiervan is (in mijn ogen): er wordt een ondergrens opgezocht, niet een bovengrens.

De meeste mensen die hier reageren hebben sinds september een soort rooskleurig beeld dat tweakers.net zich eindelijk weer op hun behoeften gaat richten.

Wat je hier schetst is een balans waar elke redactie mee te maken heeft, niet alleen die van Tweakers en niet alleen bij titels waar er betaalde content is. Voor vrijwel elk artikel, of het nou een nieuwsbericht, achtergrondverhaal of review is, moet er een afweging gemaakt worden tussen de inhoudelijke diepgang die je biedt en de tijd die het kost om te maken. Je kunt dat inderdaad framen als 'de ondergrens opzoeken', maar zo zie ik het niet. Om het in rapportcijfers uit te drukken: je kunt kiezen om er een 8,9 of 10 van te maken. Als je met alle artikelen op een 10 mikt, dan komt er verdraaid weinig meer online. (perfect is the enemy of good) Nu is het natuurlijk heel persoonlijk waar je dingen op zo'n schaal plot en dat is waar we in dit topic denk ik het gevolg van zien. En dat is waar we tijdens deze bèta meer over willen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Robbierut4 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:50:
[...]

Het artikel van vanmiddag is alweer weg, dus je kritiek had nut ;)
En het is weer terug.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Op basis van jullie vragen hebben we vandaag de FAQ uitgebreid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbierut4
WoutF schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:21:
Je bent een punt vergeten achter 'hier zijn op dit moment geen plannen voor" bij de vraag of artikelen na een tijdje voor iedereen beschikbaar worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Robbierut4 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:26:
[...]

Je bent een punt vergeten achter 'hier zijn op dit moment geen plannen voor" bij de vraag of artikelen na een tijdje voor iedereen beschikbaar worden.
Gefikst, net als een andere spelfout die ik toevallig tegenkwam :Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SteenMSc-IA
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-04-2021
Uit de FAQ:
Een precies aantal Premium-berichten is moeilijk te geven, maar het zal om enkele per dag gaan, nu en in de toekomst.
Dit betekent waarschijnlijk dat jullie al een duidelijker beeld hebben van wat Premium gaat inhouden qua artikelen.
Zelf haal ik hier uit dat het vooral exclusieve berichten gaan zijn en weinig uitgediepte artikelen en grote onderzoeken. Is dit een redelijke conclusie?

Zelf zou ik dit erg jammer vinden. Ik zou graag wat grotere artikelen willen hebben voor in het weekend of op het einde van de dag i.p.v. meerdere kortere exclusieve artikelen. Wel begrijp ik dat als er minder artikelen zijn, je erg pech hebt als er 1 week niets wordt gepubliceerd vanuit je eigen interesses.
Dat @TijsZonderH zoveel Premium artikelen publiceert kan, maar dat is niet waar ik aan denk bij het woord 'premium', eerder bij iets als 'extra'. Het zijn geen Premium artikelen met veel diepgang, maar juist die vragen oproepen om te beantwoorden. Die antwoorden worden vaak niet in het artikel zelf gegeven. Bij Premium denk ik aan een uiteenzetting van een onderwerp met meerdere invalshoeken of een goed geschreven betoog door experts.

Zelf hebben wij een abonnement op de Volkskrant en het NRC, vooral om de meest interessante artikelen in het weekend door te nemen en om de columns die wij volgen te lezen. Het dagelijkse nieuws kan je op veel meer plekken vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandrilletje
Op dit moment kunnen we zeggen dat het Premium-abonnement als nieuwe optie toegevoegd wordt met onbeperkt toegang tot exclusieve content. Voor nu aangevuld met meeste huidige Hero-features, zoals alle karmafeatures, custom CSS, speciale winacties en een jaarlijkse abonneedag. Elite-abonnees krijgen de exclusieve content erbij in hun huidige abonnement. Op dit moment zijn we eventuele wijzigingen aan de huidige Supporter- en Hero-abonnementen nog onder de loep aan het nemen.
Het wordt dus ongeveer gepositioneerd tussen een Hero-abonnement en een Elite-abonnement in (wijzigingen voorbehouden) - goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

mandrilletje schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:37:
[...]
Het wordt dus ongeveer gepositioneerd tussen een Hero-abonnement en een Elite-abonnement in (wijzigingen voorbehouden) - goed om te weten.
Dus Hero+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Dankjewel voor alle moeite die er in wordt gestoken!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bestaat de mogelijkheid dat jullie van dit Premium-idee afzien mocht het niet goed uitpakken?

Exclusieve content is een middel om de abonnementen meer waarde te geven, geen doel op zich. Maar we zijn ervan overtuigd dat we door een Premium-abo in staat zullen zijn jullie meer diepgaande content te bieden en we daarmee in een sterkte behoefte voorzien.
Dat beantwoordt de vraag niet. Het is veel doubleplus ungood marketingspeak voor een vraag die met ja of nee beantwoord kan worden, mogelijk met verduidelijking erachter.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 09-12-2020 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:25

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

mandrilletje schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:37:
[...]
Als je ziet hoe weinig het Elite-abonnement wordt afgenomen kan het Premium-abonnement zich daar niet dichtbij bevinden.

Dat het boven Hero uitkomt verbaast mij toch ook wel weer, feature gewijs is Hero al vrij prijzig. De vraag is of Hero blijft bestaan.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AtlAntA
Alhoewel de antwoorden voor mij persoonlijk alles behalve bevredigend zijn wil ik je via deze weg toch even bedanken voor alle interactie en communicatie met ons als community. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
SteenMSc schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:33:
[...]

Uit de FAQ:

[...]

Dit betekent waarschijnlijk dat jullie al een duidelijker beeld hebben van wat Premium gaat inhouden qua artikelen.
Zelf haal ik hier uit dat het vooral exclusieve berichten gaan zijn en weinig uitgediepte artikelen en grote onderzoeken. Is dit een redelijke conclusie?

Zelf zou ik dit erg jammer vinden. Ik zou graag wat grotere artikelen willen hebben voor in het weekend of op het einde van de dag i.p.v. meerdere kortere exclusieve artikelen. Wel begrijp ik dat als er minder artikelen zijn, je erg pech hebt als er 1 week niets wordt gepubliceerd vanuit je eigen interesses.
Dat @TijsZonderH zoveel Premium artikelen publiceert kan, maar dat is niet waar ik aan denk bij het woord 'premium', eerder bij iets als 'extra'. Het zijn geen Premium artikelen met veel diepgang, maar juist die vragen oproepen om te beantwoorden. Die antwoorden worden vaak niet in het artikel zelf gegeven. Bij Premium denk ik aan een uiteenzetting van een onderwerp met meerdere invalshoeken of een goed geschreven betoog door experts.

Zelf hebben wij een abonnement op de Volkskrant en het NRC, vooral om de meest interessante artikelen in het weekend door te nemen en om de columns die wij volgen te lezen. Het dagelijkse nieuws kan je op veel meer plekken vinden.
Uiteindelijk wordt het contentaanbod echt een mix van kortere en langere, uitgebreidere verhalen. Je opmerking over timing sluit helemaal aan bij een discussie die we op de redactie hadden over de dagen om bepaalde typen content op te plaatsen. Het idee is nu elk weekend een langer verhaal en column te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:25

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

The Zep Man schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:43:
[...]

[...]
Dat beantwoordt de vraag niet. Het is veel doubleplus ungood marketingspeak voor een vraag die met ja of nee beantwoord kan worden, mogelijk met verduidelijking erachter.
Eigenlijk lees ik er een Nee in. Overtuigd van de aanpak. Tenminste als ze de vraag op dit moment in de tijd beantwoorden.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Op zich heeft Wout die vraag al eens beantwoord:
WoutF schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:03:
[...]

Die uitspraak is met betrekking tot de bèta. We willen echt de tijd nemen om te kijken hoe we dit succesvol kunnen maken. Dat zal misschien met vallen en opstaan zijn - en met een lange adem - maar we gaan er niet na een dag de stekker uit trekken. Maar, zoals ik ook al zei, Premium content is niet een doel op zich maar een middel. Als in de praktijk blijkt dat dit niet succesvol kan worden, gaan we ook niet trekken aan een dood paard.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteenMSc-IA
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-04-2021
WoutF schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:54:
[...]

Uiteindelijk wordt het contentaanbod echt een mix van kortere en langere, uitgebreidere verhalen. Je opmerking over timing sluit helemaal aan bij een discussie die we op de redactie hadden over de dagen om bepaalde typen content op te plaatsen. Het idee is nu elk weekend een langer verhaal en column te plaatsen.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik kijk uit naar de langere verhalen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wever338
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:05
@WoutF
Kunnen de resultaten/data van de onderzoeken en/of de Usabilla-widget worden gedeeld?
In de discussies die we op het forum voeren delen we waar relevant verschillende inzichten uit de uitgevoerde onderzoeken. Er zijn echter geen plannen om de volledige datasets openbaar te maken.
Ik had mijzelf voorgenomen niets meer te posten in dit topic, maar nav de aangepaste FQA dan toch maar.

Bovenstaande is een vraag die ik gesteld heb, wellicht ben ik niet de enige, maar dit antwoord stelt mij in het kader van open en transparant echt teleur.

Hoe kan ik immers beoordelen of de mening in dit topic de algemene deler is of niet.

Ik zou toch willen voorstellen/vragen iig inzichtelijk te maken wat de lezers van de artikelen vinden. De prijs kan ik nog wel begrijpen dat die statestieken intern gehouden worden, hoewel dit naar mijn mening ook openbaar moet worden.

Verder vind ik het persoonlijk ook moeilijk om de artikelen te beoordelen. Soms is een artikel wel goed maar niet premium in mijn ogen. Aangezien het premium label zet ik dan negatief terwijl het artikel an sich niet verkeerd is maar wel als premium.

Slider staat bij mij standaard op nul euro omdat ik vind dat een paywall niet past bij tweakers.

De huidige abbo's hebben mij nooit getrokken omdat ik:
- niets aan de huidige perks heb evt uitgezonderd van custom css maar das meer voor de leuk dan echt nodig.
- ik geen bezwaar heb tegen de huidige hoeveelheid en soort Kunnen de resultaten/data van de onderzoeken en/of de Usabilla-widget worden gedeeld?
In de discussies die we op het forum voeren delen we waar relevant verschillende inzichten uit de uitgevoerde onderzoeken. Er zijn echter geen plannen om de volledige datasets openbaar te maken..

- ik het in beginsel zie als een soort sponsering, en ik geen commercieel bedrijf ga sponseren. Dit doe ik immers ook niet bij bv shell, ing, philips, enz.
- er al teveel abbo's in huis zijn met bv oa netflix, disney en de maandelijkse vaste lasten abbo's als electriciteit en warmte.

Edit copy paste foutje

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Q

Q

WoutF schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:34:
[...]

@WoutF Dit voorbeeld was ook niet bedoeld voor 'meest diepgaande' content.

Ik zou ook tweakers.net nooit langs de lat willen leggen van Ars Technica's 'meest diepgaande' content. Dat lijkt mij een oneerlijke vergelijking. Dat is ook in mijn ogen helemaal niet wat wordt nagestreefd.

Maar het gelinkte Ars Technica artikel is typisch een voorbeeld van iets wat Tweakers.net in het verleden juist deed, in de vorm van de artikelen van Femme Taken bijvoorbeeld, die lekker over RAID arrays schreef.

Alhoewel RAID destijds een spannender onderwerp dan nu, was het ook toen voor veruit de meeste mensen niet relevant. Precies je punt.

Maar die artikelen over RAID van Femme, en dit artikel van Jim Salter op Ars Technica, het zijn inspirerende artikelen.

Voor veel mensen zit hier iets in waar ze wat van opsteken, ook al zullen ze het niet snel zelf altijd gaan toepassen. Mensen lezen zo'n artikel en ik durf te wedden dat ze het gevoel hebben dat ze serieus iets hebben opgestoken.

Ik kan mij niet heugen dat tweakers.net een artikel heeft geproduceerd dat dit niveau kan halen in de afgelopen 10 jaar. Dit is niet een uitgebreide SSD benchmark. Je wordt iets bijgebracht over het verschil tussen reguliere SSDs en datacenter SSDs, iets wat je niet wist en wat inzicht kan bieden.

Ik proef zelfs een klein vleugje, een tikje dedain: we kunnen dit best wel maar wie wil dit nou lezen?

Mijn gok is dat het antwoord is: "bijna fucking iedereen, met name de échte Tweaker". Excusez le mot.

Ben jij zover afgedreven van de 'echte tweaker'?

Of ben ik als oude knar zover afgedreven van wat mensen hier op de site willen?

Wie zal het zeggen? :D

Maar snap je waar ik naar toe wil?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbierut4
wever338 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:13:
Hoe kan ik immers beoordelen of de mening in dit topic de algemene deler is of niet.

Ik zou toch willen voorstellen/vragen iig inzichtelijk te maken wat de lezers van de artikelen vinden. De prijs kan ik nog wel begrijpen dat die statestieken intern gehouden worden, hoewel dit naar mijn mening ook openbaar moet worden.
Heel bot gezegd, maar het boeit tweakers niet veel wat jij ervan vind. Aan de hand van de interne statistieken zullen ze een beslissing maken, misschien is die al wel gemaakt. Wij als community hebben niks te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-07 18:12
CyberMania schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:36:
[...]

@Bart Zoetmulder
Voorlopig zou ik het in ieder geval juist wel doen (ook in het groen). Het geeft extra exposure aan het product dat je van plan bent te verkopen en biedt direct inzicht in wat je dan allemaal krijgt/kan verwachten.
Thnx, is ook de bedoeling en dat zullen we evalueren na de beta periode. Het moet niet een gevoel geven van een onleesbare site, maar natuurlijk willen we het wel in beeld hebben. Voordeel is dat we niet van plan zijn om meer dan enkele premium berichten per dag te plaatsen, dat komt neer op een percentage lager dan 25%.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als het premium abonnement echt niet bij het Hero abonnement zit, dan zeg ik dat abonnement ook op. Ik steun Tweakers graag, maar het wordt nu duidelijk dat ik DPG steun met al de nadelen van dien...

De artikelen tot nu toe zijn voor mij geen reden om Premium te nemen. Ik zou ze niet gemist hebben en als er zonder die artikelen (die voorheen ook zonder premium bestonden, ook al lijken de redacteuren dat vergeten) te weinig overblijft, komt er vast een andere interessante site voorbij ter aanvulling.

Ik ben bang voor de glijdende schaal. Straks ook betalen voor je inventaris en andere mooie features?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Q

Q

WoutF schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:05:
[...]

Wat je hier schetst is een balans waar elke redactie mee te maken heeft, niet alleen die van Tweakers en niet alleen bij titels waar er betaalde content is. Voor vrijwel elk artikel, of het nou een nieuwsbericht, achtergrondverhaal of review is, moet er een afweging gemaakt worden tussen de inhoudelijke diepgang die je biedt en de tijd die het kost om te maken. Je kunt dat inderdaad framen als 'de ondergrens opzoeken', maar zo zie ik het niet. Om het in rapportcijfers uit te drukken: je kunt kiezen om er een 8,9 of 10 van te maken. Als je met alle artikelen op een 10 mikt, dan komt er verdraaid weinig meer online. (perfect is the enemy of good) Nu is het natuurlijk heel persoonlijk waar je dingen op zo'n schaal plot en dat is waar we in dit topic denk ik het gevolg van zien. En dat is waar we tijdens deze bèta meer over willen leren.
@WoutF

Ik weet het nog van 'vroeger': "Beter is slechter dan goed genoeg".

Ik snap helemaal het punt wat je wil maken. Wat je schrijft herken ik: ik denk zelfs dat eigenlijk iedereen dagelijks in zijn of haar werk met die vraag worstelt. Ik denk dat iedereen zich kan inleven in de worsteling die jullie meemaken op dit vlak.

De worsteling bij Ars Technica zal inderdaad niet anders zijn dan die van Tweakers.net.

En niemand vraagt van Tweaker.net om alleen maar tienen te schrijven. Onze vraag is veel bescheidener, in mijn ogen.

Maar jij hebt gelijk: het is persoonlijk hoe jij die schaal plot en hoe je die afweging maakt, fair enough.

Ik kijk er zo tegenaan:

Ars Technica probeert de lat heel hoog te leggen.
Tweakers.net probeert de lat 'hoog genoeg' te leggen.

In de context van Tweakers: hoog genoeg voor 'wat'? Op dit moment om Premium te verkopen.

Als ik die schaal die je noemt zou invullen dan zou ik zeggen:

Ars Technica probeert altijd minimaal een mooie 8 neer te zetten
Tweakers.net probeert meestal een 7 neer te zetten maar een 6 is ook voldoende.

Als je de redactie in een paar dagen tijd meerdere 'premium' artikelen er uit laat 'persen' dan ga je niet voor de acht of hoger. Dat kun je in all fairness niet verwachten en vragen van de auteurs.

Zou je dat wel willen bereiken, dan zou je in mijn ogen een redactie zodanig inrichten dat mensen echt de ruimte hebben om een mooie acht te schrijven, om echt "Premium" content te leveren.

En dat zou ook betekenen dat je niet dagelijks meer Premium content levert. Maar ik denk dat heel veel mensen dat zouden accepteren, ik denk dat veel mensen al hebben aangegeven hier begrip voor te hebben. Evengoed te willen betalen.

En heel serieus: ik weiger om in die gaslighting van Tweakers.net mee te gaan waarbij ze eigenhandig het begrip "Premium" proberen te herdefiniëren.

Wat andere mensen straks er van vinden: prima, tweakers.net wordt niet voor Q geschreven en dat is maar goed ook. ;)

P.S.

Ik vind dit een acht+ waard. Ik vind het heel informatief.

[ Voor 3% gewijzigd door Q op 09-12-2020 23:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Q schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:19:
[...]

Maar die artikelen over RAID van Femme, en dit artikel van Jim Salter op Ars Technica, het zijn inspirerende artikelen.
Het deed me onder andere aan de 4-way rx 480 sli review van HWI denken https://nl.hardware.info/...-x58-classified-4-way-sli

En de torture test van de 840 TLC ssd bijvoorbeeld:

https://nl.hardware.info/...ssd-eind-update-20-6-2013

Misschien ook wel niet helemaal wat je bedoeld maar daar dacht ik aan toen ik het las en wat ik persoonlijk wel mis (en ik kom er ook achter hoe oud ik al ben dat ik me die twee artikelen nog kon herinneren)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

cleef schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:25:
[...]

Misschien ook wel niet helemaal wat je bedoeld maar daar dacht ik aan toen ik het las en wat ik persoonlijk wel mis (en ik kom er ook achter hoe oud ik al ben dat ik me die twee artikelen nog kon herinneren)
Ben je gek ;) Dit is precies wat ik bedoel. :D

Edit: maar dit is niet het enige wat ik bedoel.

Een mooi achtergrond artikel over de huidige stand van zaken omtrent ARM vs x86 en wat er in de cloud gebeurt, wat Apple doet, om alles in een mooie context te plaatsen: ander soort verhaal, maar informatief.

[ Voor 25% gewijzigd door Q op 10-12-2020 01:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-07 22:32
Ik wil best betalen voor premium berichten, maar ik kom ook naar Tweakers om problemen op te lossen in de IT vragen die ik heb. Het forum, icm Google kom ik ver. Maar ga geen geld vragen voor info die ik elders op het internet ook kan vinden. Zeker met de artikelen die jullie nu posten denk ik dat Tweakers de plank mis slaat! Ik verwacht van Tweakers veel meer diepgang!

Floksor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:03

OMX2000

By any means necessary...

Ik vind het Premium idee niet heel gek. Ik ben nu ook abonnee en ben best bereid om wat te betalen ervoor.

Ik heb dit topic niet uitgebreid doorgenomen, dus mijn excuses als dit een herhaling van zetten is.

Mijn constatering tot nu toe is dat het vooral meer kwantiteit is dan meer kwaliteit. Waarbij het meer van de reeds aangeboden artikels is. Sterker nog, sommige artikels voelen zelfs kariger aan. En dat lijkt me juist niet wat je wilt.

Ik zou zelf onderzoeken of je niet soort diepere laag bovenop bepaalde artikels achter de paywal stopt. Dus bijvoorbeeld de review van 10 GPU’s en als je de uitgebreide stats, video’s en spicy details wilt dan mag je daar voor betalen. Een beetje zoals youtubers als Gamer Nexus doen via Patreon.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-07 15:52
De discussie en de aankondiging van de Premium-artikelen was mij volledig ontgaan, en ik ben hier dan ook slechts om mijn steentje bij te dragen naar aanleiding van het premium-artikel dat gisteren is geplaatst en de manier waarop ik dat aantrof op mijn frontpage.

Ik ben er absoluut niet content mee. Ik heb Tweakers altijd een bijzonder prettige en overzichtelijke website gevonden voor mijn technieuws, om de koppen netjes op tijdstip gerangschikt onder elkaar te kunnen zien, eventueel met custom scripts aangepast, zonder dat er artikelen werden uitgelicht. Dan heb ik het niet over de bar bovenin de website waarin grote artikelen worden behandeld die ook in het nieuwsoverzicht daaronder staan gelinkt, want die implementatie is prima: in de lijst niet uitgelicht, maar bovenin krijgen 1 à 2 artikelen dagelijks een beetje extra aandacht. Vaak de reviews van langverwachte producten, dus die verdienen die exposure.

Nu wordt er voor het eerst inbreuk gemaakt op die heerlijke overzichtelijkheid van Tweakers.net, want opeens zijn er artikelen die je “anders niet zou kunnen lezen!!!” gemerkt met de titel “Premium”. Naast dat ik de kwaliteit van het artikel van vandaag erg matig vond en zeker niet paywall-waardig, voegt dit Tweakers bij het groepje schreeuwerige websites toe dat maar al te graag wilt laten zien dat er nog veel meer redactionele pracht te vinden is - tegen een prijs. Dergelijke praktijken zijn in het verleden voor mij reden geweest om al weg te gaan bij het AD: zonder Premium werd je overladen met premium-artikelen die je allemaal niet kan lezen, en met premium krijg je alsnog al die premium-reclame over je heen, want je moet natuurlijk wel op de hoogte zijn dat hetgeen je nu kan lezen een Premium-artikel is, en niet voor de onbetaalde gebruiker. Zo betaal je om van alle sores af te zijn, blijft het alsnog aanwezig.

Dit kunstmatig onderscheid tussen artikelen brengt een zekere onrust op de website, het rangschikt de niet-premium artikelen onder de premium-artikelen want ze zijn immers niet premium, maar slechts onbetaald. Dan kan wel 100.000x gezegd zijn door de redactie dat dit niet het geval is, en dat het premium-aanbod een uitbreiding van het aanbod is, en niet een marge neemt van de reeds bestaande redactie, maar zo komt dat niet over op de gebruiker. De gebruiker ziet enkel een website waarin onderscheid tussen de links bestaat door een Premium-embleem.

Ik zie liever een oproep à la Wikipedia op Tweakers.net staan voor niet-betalende gebruikers om abonnee te worden omdat anders de kosten van de website onvoldoende gedekt zijn, dan dat er een paywall wordt gemaakt met premium-artikelen. Door mee te gaan met de huidige ontwikkeling dat alles achter een paywall terecht moet komen verraad Tweakers juist waar zij al die jaren zo ontzettend sterk in is geweest, namelijk het zijn van een no-nonsense tech-website met goed geregisseerde reclame waardoor de kwaliteit van de website voor de eindgebruiker nooit in het geding kwam. Nu zet Tweakers een bewuste zet om zich te voegen bij her rijtje aandachtsschreeuwers zoals het AD. Een waardeloze zet, als je het mij vraagt. En als dit doorzet, dan vrees ik toch dat ik na jaren gebruik met veel plezier op zoek ga naar een andere bron voor mijn technieuws.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emperor3s
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-07 07:49
XWB schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:57:
Op zich heeft Wout die vraag al eens beantwoord
Dan zou ik dat antwoord ook in de FAQ opnemen.
Dus:
Bestaat de mogelijkheid dat jullie van dit Premium-idee afzien mocht het niet goed uitpakken?

Exclusieve content is een middel om de abonnementen meer waarde te geven, geen doel op zich. Maar we zijn ervan overtuigd dat we door een Premium-abo in staat zullen zijn jullie meer diepgaande content te bieden en we daarmee in een sterkte behoefte voorzien.
Aanpassen naar:
Ja, maar we gaan het sowieso invoeren en echt de tijd nemen om te kijken hoe we dit succesvol kunnen maken. Als - na veel vallen en opstaan - in de praktijk blijkt dat het Premium-abo niet succesvol kan worden, zou het op termijn weer kunnen verdwijnen.
Of iets dergelijks.

Het huidige antwoord is gewoon het meest Mark Ruttesque, nietszeggende stukje tekst ooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:42
Ik zie toch wel enige samenhang tussen het laat verschijnen van de review over de nieuwe chip van Apple en de premium artikelen die opeens geplaatst moesten worden. Argument dat Apple niks wilde opsturen en het argument van Koen Crijns dat we niet van Tweakers kunnen verwachten dat ze het dan maar gaan kopen, juist omdat we niet willen betalen, houdt geen stand. Als de community was gevraagd om een exemplaar, had je hem misschien nog wel eerder dan wanneer hij zelf gekocht moest worden.

Maar goed ik zou vooral het lange bericht van @Elefant eens teruglezen, daar worden een hoop zinnige dingen genoemd m.b.t. Premium.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Elefant
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-01-2022
[b]Q in "Het grote Tweakers Premium topic"
[En zo begin ik steeds meer te begrijpen wat misschien werkelijk het doel hier is.

Zo kan iedere aanbieder zeggen: de mensen die mijn product niet kopen zijn de facto niet mijn doelgroep, anders kochten ze het wel. Je draait dan oorzaak en gevolg om.

Als we als uitgangspunt nemen dat het product zichzelf verkoopt en zelf zijn kopers selecteert, hoef je geen marketing meer te bedrijven. We gooien iets in de etalage and that is it. Daarna zeggen we, de doelgroep zijn degene die het kopen. Verkoopt het niet? Dan is de doelgroep te klein.

Doelgroep betekent dat je een doel stelt voor je je pijl afschiet,
Niet: Daar waar mijn pijl neer komt, is het doel.

Marketing is niet hengelen waarbij je hengel net zolang uitgooit tot je een goed visstekje gevonden hebt. Dat kan iedereen, maar is niet een hele slimme methode. Hier is heel iets anders aan de hand.

Waar we tegenwoordig steeds meer te maken mee hebben zijn bedrijven die niet proberen in te spelen op een vraag maar het aanbod zodanig willen beperken dat mensen gedwongen worden hun waren te kopen omdat er geen alternatieven meer zijn. Kwaliteit wordt dan minder belangrijk. Honger maakt dan ook rauwe bonen zoet.

Begrijp dat dit op termijn de community een concurrent maakt van DPG, omdat wij goedkoper, betere informatie aanbieden die hun verkopen ondermijnt. Op een bepaald moment zullen ze zeggen, dat hosten van de community is veel te duur, dat rationaliseren we weg. Want het is allemaal winstgedreven. Er zit geen enkele hogere waarde achter, alleen maar maximalisatie van winst.

Er is een wezenlijk verschil tussen pull-marketing waarbij je gericht inspeelt op de vraag, en push-marketing waarbij je de kopers een product opdringt. Dat laatste was altijd de stijl van MS die zorgde dat er alleen maar Windows voorgeïnstalleerd werd op PC's. Gewoon de keuze wegnemen. Datzelfde gaat DPG ook doen, ze kopen niet voor niets de alternatieven op.

Op termijn zal de gemeenschap dan een andere woonruimte moeten vinden. Maar dat blijkt heel moeilijk zonder een winstmodel. Tweakers had een goed winstmodel, want een community hoeft alleen maar kostendekkend te werken en dat lukte ruimschoots. Maar helaas hebben de oprichters besloten om te cashen en de community uit te leveren aan de harde wind van de commercie.

Volgens mij is de enige manier om zo iets non-profit op te zetten door gebruik te maken van gedistribueerde sociale netwerken, zodat je niet alles op dure servers hoeft te hosten die weer eigenaarschap met zich meebrengen. Het zal heel moeilijk zijn om iets gelijkwaardigs als Tweakers in de huidige vorm op te bouwen. Maar we hebben wel iets nodig wat toekomst biedt voor de sociale mens in de hypercommerciele maatschappij waar wij naar toe gaan.

Kleinschaligheid was het oorspronkelijk doel van de hippies en daarvoor hebben zij de microcomputer ontwikkeld. Server software was ook niet bedoeld voor enterprises maar zodat mensen een eigen webpagina konden hosten. We zullen dat nieuw leven in moeten blazen, nu de angstdroom van de hippies alsnog uitkomt. Dan kunnen we ook weer echt sociale gemeenschappen maken waarin mensen bijdragen. De meeste gebruikers van nu zouden vroeger als "Leechers" (bloedzuigers) worden beschouwd omdat ze alleen maar willen profiteren, maar nauwelijks bijdragen. Vroeger werd je er dan keihard afgekickt, want dan ben je alleen een ballast voor de community.

Wij moeten ook terug naar de tekentafel als we nog zoiets als een echte community overeind willen houden, en niet slechts een doelgroep willen worden die maximaal uitgemolken wordt. Dat er genoeg mensen zijn die uitgemolken willen worden is ook waar en dat mag DPG dan doen. Maar dat is niet het idee van een community, die draait om sociale uitwisseling.

Helaas past sociaal community denken slecht bij DPG. DPG slaat het landschap kaal en daarna? Daarna worden ze zelf overgekocht. Zo werkt het tegenwoordig. Laat de kleine visjes eerst maar de kleinste visjes opeten, dan eten daarna de iets grotere weer de kleine op enz. Tot er een hapklare brok is ontstaan voor een grote multinational. (Tweakers :9 VNU :9 Nederlandse Persgroep :9 DPG :9 ???) Je bent nooit te groot om overgenomen te worden, in tegendeel, hoe groter hoe aantrekkelijker voor het grote geld dat nu alles gaat beheersen.

Laten we niet te dramatisch doen. Terug gaan naar een kleinere core community lijkt mij geen ramp. Gewoon weer Tweakers onder elkaar is eigenlijk veel leuker. Als er een gemeenschap is die de kennis heeft om zoiets op poten te zetten is dat de Tweakers-gemeenschap. De open source software is volgens mij ook voorhanden. Wat we nodig hebben is een werkgroep die het samen willen vormgeven.

Deze site zal steeds verder commercialiseren en daarbij zullen de eisen aan de winstgevendheid steeds zwaarder gaan wegen. We moeten ook geen vijanden worden van DPG, laat ieder zijn eigen pad vervolgen. Zij richten zich op het grote publiek, de massa. Een community moet zich richten op de echte liefhebbers. Dan is het ook een veel gezelligere community. Ik heb het altijd een grote fout gevonden dat men meende dat Open Source de strijd aan moest gaan met Microsoft. Wat is het resultaat? Google. Van de regen in de drup.

Schoenmaker blijf bij je leest. Je moet de maatschappij niet willen bekeren met ideologie, alleen zorgen dat er voor echte sociale uitwisseling ook een plekje blijft. Dat gaat niet goed samen met grootschaligheid. Dan krijg je al die commerciele fake. Ik wordt gewoon misselijk van alle reclames die over SAMEN en SHARING praten terwijl het alleen maar om POEN gaat. Er moeten ook plekjes zijn waar mensen eerlijk met elkaar kunnen omgaan. Geen verwijt aan de staf hier, maar ze beginmen al aardig professioneel en gladjes te praten in hun nieuwe rol. Het ziet er hier ook steeds mooier en gelikter uit, maar daardoor ademt het niet meer de sfeer van de knutselaar die de Tweaker eigenlijk is.

[ Voor 106% gewijzigd door Elefant op 10-12-2020 10:21 ]

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

XWB schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:57:
Op zich heeft Wout die vraag al eens beantwoord:
Dus des te meer reden om het in de FAQ ondubbelzinnig en niet zo wollig neer te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Q schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:47:
[...]
Een mooi achtergrond artikel over de huidige stand van zaken omtrent ARM vs x86 en wat er in de cloud gebeurt, wat Apple doet, om alles in een mooie context te plaatsen: ander soort verhaal, maar informatief.
En daarbij denk ik dan aan zoiets: https://nl.hardware.info/...20-wel-moeten-gaan-lukken

Maar goed ik ben nogal van de hardware en op Tweakers zal er ook wel wat meer "andere" techniek langskomen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• de-cvd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 09:54
Er is net weer een nieuw "premium" artikel verschenen: De camera achter het smartphonescherm.

Ik snap niet wat hier premium aan is, het zou een achtergrond artikel moeten zijn, maar het is meer een opsomming van feitjes uit eerdere berichten. Van premium achtergrond artikelen verwacht ik toch meer diepgang. Het is meer content om bij een review te plaatsen, een soort van beknopte geschiedenis over hoe we zijn gekomen bij de camera achter het scherm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-07 11:56
Elefant schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:23:
Laten we niet te dramatisch doen. Terug gaan naar een kleinere core community lijkt mij geen ramp. Gewoon weer Tweakers onder elkaar is eigenlijk veel leuker. Als er een gemeenschap is die de kennis heeft om zoiets op poten te zetten is dat de Tweakers-gemeenschap. De open source software is volgens mij ook voorhanden. Wat we nodig hebben is een werkgroep die het samen willen vormgeven.
Dit is de spijker op de kop slaan. Aan het begin van de "premium pilot" moest ik denken aan het interview met Femme waarin hij aangeeft in de begin jaren (schamteloos en met plezier, hard werken ook wel) content kopieerde van andere bronnen. Om hier vervolgens met andere tweakers over te kunnen discussiëren. Die tijd lijkt nu definitief voorbij. Mijn gevoel zegt dat dit zomaar het begin van het einde van Tweakers kan zijn zoals we dat kende. En stiekem kijk ik uit naar de volgende community, door tweakers voor tweakers.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 16:16

MazeWing

The plot thickens...

Het is inmiddels toch wel duidelijk. De premium artikelen zijn gewoon exact dezelfde soort artikelen als we voorheen kregen, enkel nu in een wat hogere mate.

Deze hogere mate heeft echter niets met premium te maken, maar alles met wat de redactie “moet” schrijven en waar de prioriteiten liggen.
We moeten ook niet vergeten dat een redacteur zoals @arnoudwokke ook “meer tijd” over heeft nu alle grote telefoonreleases voor dit jaar geweest zijn. Pas rond maart (bij de release van de S21) “begint het review seizoen voor hem weer).

@TijsZonderH heeft de afgelopen 2 weken ook meer artikelen geschreven dan hij het hele afgelopen jaar heeft gedaan (en dan heb ik het dus niet over nieuwsberichten).

Premium biedt dus niets extra ten opzichte van de situatie die er tot 2 weken geleden was. Het wordt wel extra als je een deel van de “standaard” content een premium label gaat geven. Maar het moge duidelijk zijn dat het dan nog steeds geen “extra” is.

Tweakers is in deze gewoon net de gemiddelde uitgever met hun DLC. Ook zij blijven maar roepen en beweren hoeveel beter DLC voor ons als consument is. Dit terwijl je voeger het of gratis kreeg of 1 grote expansion pack kocht.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-07 22:11

arnoudwokke

Redacteur
Deze hogere mate heeft echter niets met premium te maken, maar alles met wat de redactie “moet” schrijven en waar de prioriteiten liggen.
We moeten ook niet vergeten dat een redacteur zoals @arnoudwokke ook “meer tijd” over heeft nu alle grote telefoonreleases voor dit jaar geweest zijn. Pas rond maart (bij de release van de S21) “begint het review seizoen voor hem weer).
Vind het positief dat het niet opvalt wie de telefoonreviews wel doen, maar ik doe ze al maanden niet meer. Met de samenvoeging met de HWI-redactie op 1 september kwam ook Friso over, die nu samen met Chris de telefoonreviews oppakt.

Daardoor heb ik, sinds 1 september dus, veel tijd gekregen voor een ander soort verhalen; uitgebreide 5G-testen, een bespreking van Pinephone en ook korter durende verhalen zoals het verdwijnen van de frontcamera achter het scherm en de oprolbare telefoon van een paar weken geleden bijvoorbeeld.

Daarom de claim dat het extra is. Afgelopen vijf jaar was de capaciteit op telefoonreviews 1,5 - Chris fulltime en ik parttime, naast alle ochtend-, nieuws- en avonddiensten. Nu is dat sinds 1 september 2 - Chris en Friso - terwijl ik meer tijd heb gekregen voor andere verhalen dan reviews over telefoons en telecom (en andere onderwerpen, als dat zo uitkomt) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-07 13:35
Mauritio schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:28:
Wellicht wat input vanuit een wetenschappelijk oogpunt daar ik zelf ook bezig ben met wetenschappelijke artikelen binnen de management-tak:

edit: even @Koen Crijns taggen, ben benieuwd wat jouw kijk hierop is! B.v.D!
Allereerst moet ik zeggen dat het mij een klein beetje tegenvalt dat er niet op mijn post is gereageerd met toch 25+jes. Ik snap dat het druk is maar had toch graag een inhoudelijke reactie gehad op mijn stuk.
Nu ben ik niet de moeilijkste en werk ik in een zeer commerciële werkomgeving dus snap als er keuzes gemaakt moeten worden op commercieel/financieel vlak maar deze FAQ is vrij absurd als je het mij vraagt. Waar ik premium eerst nog wel een kans wilde geven is dat nu wel echt serieus aan het verdampen (ook gezien de content de laatste paar dagen).

My korte 2cts op de FAQ:

"Bestaat de mogelijkheid dat jullie van dit Premium-idee afzien mocht het niet goed uitpakken?"
Onder dit stuk staat in de verste verte het antwoord niet. Als exclusieve content geen doel opzich is, waarom worden er dan elke dag vrij summiere publicaties gedaan met dit 'exclusieve' label? Als premium geen doel is kun je eigenlijk meteen de beta ook stoppen, die eigenlijk een verkapte alpha is.

"Kunnen de resultaten/data van de onderzoeken en/of de Usabilla-widget worden gedeeld?"
Jullie geven aan dat er in de discussies op het forum relevante inzichten gedeeld worden, nou kom maar op dan. Dit zijn de zaken die je moet benoemen in een FAQ en niet een vage verwijzing naar een topic met >100+ pagina's.

"Om te beginnen is de doelgroep divers: artikelen die door sommigen als slecht worden beoordeeld, ontvangen net ook goede beoordelingen"
Geef, ons, gebruikers dan inzicht in hoe het is beoordeeld! Dan zien wij als gebruikers dat het echt objectief is. Dit lijkt mij meer op een gevalletje; alle lage ratings zijn uitbijters: Kijk jongens we scoren 4/5! (En nee daar ga ik niet vanuit maar door dit gigantische rookgordijn worden jullie niet echt geloofwaardiger).

Zoals eerder gezegd draag ik Tweakers een warm hart toe maar jongens en meiden van Tweakers: doe jezelf een plezier en huur een professional in die jullie communicatie gaat doen want dit is echt een trainwreck. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
de-cvd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:42:
Er is net weer een nieuw "premium" artikel verschenen: De camera achter het smartphonescherm.

Ik snap niet wat hier premium aan is, het zou een achtergrond artikel moeten zijn, maar het is meer een opsomming van feitjes uit eerdere berichten. Van premium achtergrond artikelen verwacht ik toch meer diepgang. Het is meer content om bij een review te plaatsen, een soort van beknopte geschiedenis over hoe we zijn gekomen bij de camera achter het scherm.
Dat kwam ook in de podcast van vorige week voorbij: sommige Premium artikelen zullen een soort samenvatting zijn met informatie die je ook uit losse nieuwsberichten zou kunnen halen.

Persoonlijk vind ik dit wel fijn. Ik had bijvoorbeeld wel het nieuwsbericht laatst gelezen over de eerste smartphone met camera achter het scherm, maar heb de technische achtergrond niet gevolgd. Voor mij heeft dit artikel dus meerwaarde en ik vond het erg interessant. Denk dat dit juist als los artikel interessant is, ik zou waarschijnlijk niet zo snel klikken op een losse smartphone review waar dit toevallig in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 12:00
Persoonlijk zou ik het erg jammer vinden als Tweakers met een abonnementsvorm Premium gaat werken. Als je tegenwoordig naar een website van een krant gaat is 9 van de 10 artikelen premium ook al is het een artikel van een paar jaar oud. De meesten hier zijn opgegroeid met Tweakers. Ik in ieder geval wel. Ook zijn we allemaal aan het werk waardoor we misschien minder kritisch naar maandelijkse kosten kijken. Echter zou Tweakers voor de aankomende IT-ers ook toegankelijk moeten blijven en die hebben meestal niet de mogelijkheid om maandelijks een X aantal euro te betalen voor premium artikelen.

Zelf heb ik nooit een abonnement genomen omdat ik er vanuit ging dat Tweakers met de advertenties op hun pagina genoeg geld zouden genereren. Ook zijn er periodes dat ik meer op Tweakers actief ben en soms ook een tijdje vrij weinig.

Ook het niveau van bijv. de Pricewatch is niet meer zoals het was. Veel partijen zijn niet zichtbaar waardoor je tegenwoordig vaak ergens anders betere prijzen terug vindt.

De reactie van @Elefant vind ik treffend. Het winstmodel van Tweakers is veranderd maar of dat nou zo slim is geweest (wel voor de oprichters dat wel). Het toekomst beeld wat hij schets is iets wat ik jammer zou vinden. Ik zag mijzelf ooit als bejaarde nog steeds op Tweakers rondspeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Langzamerhand ontstaat bij mij het beeld dat DPG een soort 'Kijk' voor ogen staat: populair-wetenschappelijke artikeltjes met onderwerpen die een breed publiek aanspreken, met kruisbestuiving van en naar het AD.

Voor de mensen die zich (als we het bij kranten houden) bij de Volkskrant of NRC meer thuis voelen is in mindere mate plaats. Dit lijkt mij ook de groep die zich hier in dit topic het meeste meldt.

Door natuurlijk verloop zal deze laatste groep vanzelf verdwijnen (ik heb mijzelf ook maar uitgelogd op computers die ik in mijn vrije tijd gebruik), blijft de groep over waar DPG iets mee kan: bereid om wat op tafel te leggen voor een abonnement én aantrekkelijk voor adverteerders/partners vanwege een wat scherper aangezet segment. So be it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elefant
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-01-2022
Mauritio schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:29:
[...]

Allereerst moet ik zeggen dat het mij een klein beetje tegenvalt dat er niet op mijn post is gereageerd met toch 25+jes. Ik snap dat het druk is maar had toch graag een inhoudelijke reactie gehad op mijn stuk.
Die ruimte is er niet meer. Ze zijn geen tweakers meer die gezellig kunnen babbelen met medetweakers. Ze zijn professionals die de belangen van DPG moeten dienen. "Wiens brood met eet, diens brood men spreekt". Dit is boven uitgedacht en als het goed is weer in het verlengde van de core-strategie. Daarom krijg je alleen nietszeggende antwoorden. Marketing speak.

Ze zijn al jaren bezig met die langere artikelen, om daar mensen een smaak voor te laten ontwikkelen. Nu is de tijd rijp om daar mensen voor te laten betalen. Ik zie daar niets verkeerds in. Ik vind niet dat bezoekers recht hebben op gratis lange achtergrondartikelen. Dat is het consumentisme waarin de verwende klant denkt dat voor niets de Zon op gaat. Nu gaat de Zon inderdaad voor niets op, maar de Zon is niet commercieel ingesteld en hoeft geen energierekening te betalen. De Zon geeft heel onbaatzuchtig zichzelf weg.

Maar van een commercieel bedrijf moet je dat niet verwachten. Ik vind dat ook geen redelijke eis. Ik zie ook geen probleem dat premiumartikelen achter een pay-wall verdwijnen. Ik wens ze juist alle succes daarin! Waar ik het gevaar zie opdoemen is dat deze artikelen zich onvoldoende zullen kunnen onderscheiden met wat wij zelf hier produceren.

Het probleem is dat het geoefende schrijvers zijn maar geen specialisten. Ze moeten zich snel even inlezen in het onderwerp en er dan een stuk van maken. Daar zijn ze heel vaardig in. Arnoud schrijft bijvoorbeeld lange gestructureerde stukken die je als korte scriptie zou kunnen indienen. Maar het ontbreekt de meesten aan de echte vakkennis. Ik denk dat het niet het niveau haalt waarop het genoeg meerwaarde gaat krijgen waarvoor professionals willen betalen (daar valt het meest te verdienen). Vooral ook omdat het veel te breed is voor specialisten. Maar misschien vergis ik me. Ik kan in vijf minuten Googlen al informatie vinden die een stuk dieper gaat en echte nieuwe inzichten geeft.

Juist omdat het te weinig weet te onderscheiden van wat wij zelf hier in de comments en het forum posten worden de gemeenschap zelf een concurrent die het winstmodel in de weg staat. Het is verdomd moeilijk concurreren met gratis dat ook nog kwalitatief goed is. Microsoft kwam in eigen rapporten al snel tot de conclusie dat ze het kwalitatief tegen Linux zouden afleggen. Daarom begonnen ze het maar zwart te maken (FUD) en bedrijven te chanteren met patenttrollen.

Daarom heb ik ook gesuggereerd dat men beter doelgroepen kan onderscheiden en daar dan specialistische content voor schrijven op hoog niveau. De schrijvers zouden dit dan kunnen vergaren bij de specialisten die op dit forum aanwezig zijn. Zo bouw je samenwerking en blijf je uit elkaars vaarwater.

Maar ik heb ook eerder ook voorspeld dat ze dat ze dat niet gaan doen, omdat DPG een andere bedrijfsstrategie heeft, die gericht is op het monopoliseren van de markt. DPG is geen Red Hat. Het heeft zijn voeten niet in tweakers-aarde. Het is een andere cultuur en denken, die ons community-geneuzel ver overstijgt. Wij willen een community in stand houden, zij willen de media markt in de Benelux beheersen en daarvoor vechten ze een keiharde strijd uit met de twee overgebleven titanen. Dat bepaalt wie straks wie opeet en ook op hoog niveau zijn baan kan houden.

Het is net als de Film Highlander: "There can be only one!". De tijd dat wij in de gouw leefden en bedrijven continuïteit nastreefden zodat Hobbits tevreden een pijp konden blijven roken is voorbij nu het in het land van Mordor Sauron zijn boze krachten uitstuurt en in ondergrondse krochten Orks en ander asociaal tuig klaar loopt te stomen voor de oorlog. Het is nu allemaal eten of gegeten worden. Maar ook al zijn Hobbits van beperkte waarde in de strijd, ze weten wel hoe ze gezellig sociaal kunnen leven en trekken zich het liefste terug in een eigen gemeenschap. Vergeet Bilbo en Frodo, die zijn erg onhobbits.

Nee, denk niet dat Saruman naar de klachten van de Hobbits gaat luisteren. Hij heeft zijn ziel verkocht aan Sauron, hij wil meedelen in de macht.

Maar moeten wij daarom in paniek raken? Nee hoor. Het biedt misschien wat wij echte tweakers nodig hebben om onze eigen sociale gemeenschappen weer nieuw leven in te blazen. Ook de grote oorlog die nu woedt hoeft ons Hobbits niet te deren. In een onderzoek onder oudere Engelsen werd gevraagd wat de mooiste tijd uit hun leven was. Tot grote verbazing van de onderzoekers kwamen daar de oorlogsjaren als meest favoriete uit. Toen was iedereen zo sociaal! Dat woog op tegen de bommen.

Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten zijn geen tweakers. In de Linux gemeenschap zijn zij ook geen aanwinst, alleen maar klagen maar nooit iets betalen of anderzins bijdragen. In de Marketing is bekend dat je beter niet kan richten op mensen die laagste prijzen zoeken. Dat zijn ontzettend lastige klanten! Dus niet zeuren dat straks niet meer gratis is wat je met een beetje Googlen ook zelf kan zoeken. Als je het gemak niet voldoende op prijs stelt om er voor te betalen, leer dan Googlen en leer Google translate gebruiken. Die laatste is verdomd goed geworden door de AI.

[ Voor 5% gewijzigd door Elefant op 10-12-2020 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik vraag me af, maar dat is veel breder dan Tweakers Premium of DPG, hoe zij zelf die use case zien.

Is er werkelijk iemand die 20 of 30 abonnementen heeft lopen en hoe betaal je dat ?

Voor film Netflix en disney en discovery, doe er nog Eurosport bij en eleven voor voetbal in België. Dan een krant of 2 of 3 dan een site of 5. Dat is gewoon onbetaalbaar, er is structureel iets fout.

Vooral wat hier boven staat, ja betaalde content kan een meerwaarde hebben, spijtig genoeg heeft de beta nog geen enkel artikel opgeleverd voor mij wauw daar heb ik iets aan, maar soit misschien voor anderen.

Het probleem is stel je neemt abbo op T.net dan ga je klakkeloos die artikels als waarheid nemen, voor mij is nieuws maar nieuws als een aantal bronnen hetzelfde vertellen, en met paywalls wordt het veel eenvoudiger nonsens te verkopen.

Maar soit ik ben benieuwd hoe het gaat evolueren want uiteindelijk spreek je toch over 1 of meerder FTE die premium content gaan moeten maken voor een beperkt publiek ik ben benieuw of het sop de kolen waard is.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Onderstaande strofe uit de FAQ vind ik toch wel een flinke steek onder water:
We hadden nooit verwacht dat de eerste reacties lovend zouden zijn, het gaat immers om iets waar voor betaald moet worden.
Het spijt me, maar dan heb je het volgens mij echt niet begrepen. Het gaat om value for money, als die niet wordt geboden is er reuring en die heb je dan toch echt helemaal aan jezelf te danken.

Er is nu relatief simpele content tot Premium gebombardeerd, daar is de backlash voornamelijk over te doen. Niet simpelweg om het feit dat er voor betaald moet worden. Ik heb het idee dat het verdomd moeilijk buiten de Tweakers-bubble kijken is, want hoe je het in je hoofd haalt om een schoffering als deze richting de community in je FAQ op te nemen, verbijsterend werkelijk.

Ik heb het hier al heel vaak gezegd. Ik zie het anderen ook vaak roepen: jullie hebben echt geen kaas gegeten van communicatie. Doe er wat aan. Het spijt me, maar ik vind het echt amateurisme van de bovenste plank.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Pagina: 1 ... 28 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.