Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.137 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Q schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:04:
[...]

Ik denk dat deze reactie illustreert dat het soms van uit PR-perspectief beter is om vanuit Tweakers.net niet te regeren op reacties - ook al jeuken je handen - want reageren is soms een verliezende propositie op alle vlakken. En je verliest harder naar mijn idee dan gewoon niet reageren.

Zeker in een context dat mensen niet altijd meer bereid zijn om je reactie te goeder trouw te lezen, ook al is dat misschien unfair.
Dat is echt al honderd keer aangegeven, ook bij voorgaande introducties, en daar wordt nooit op gereageerd (ik heb het in dit topic een keer of vijf keer zelf aangegeven, en aardig wat anderen met mij en ook nu totale stilte op dit onderwerp) en er wordt altijd dezelfde fout gemaakt.

Precies ook waarom ik eerder heb aangegeven bij @Bart Zoetmulder bijvoorbeeld dat je met dit soort missers zo maar een nagel in de doodskist van je nieuwe feature aan het slaan bent.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:34

MazeWing

The plot thickens...

Q schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:04:
[...]

Ik denk dat deze reactie illustreert dat het soms van uit PR-perspectief beter is om vanuit Tweakers.net niet te regeren op reacties - ook al jeuken je handen - want reageren is soms een verliezende propositie op alle vlakken. En je verliest harder naar mijn idee dan gewoon niet reageren.

Zeker in een context dat mensen niet altijd meer bereid zijn om je reactie te goeder trouw te lezen, ook al is dat misschien unfair.
Ik denk dat de huidige gang van zaken een perfect PR-voorbeeld is hoe iets NIET moet!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Q schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:01:
[...]

De lengte van artikelen is voor mij deels ook weer kwantiteit over kwaliteit.
Ik denk dat een artikel helemaal niet lang hoeft te zijn om kwaliteit te kunnen bieden.

Wat is voor mij werkelijk kwaliteit?

Voor mij is dat veel meer inzicht, context, zaken in perspectief plaatsen. Dat hoeft helemaal geen lang artikel te zijn. Als je een deep-dive wilt in een technisch onderwerp, dan zal het artikel mogelijk wat langer worden, dat kan.

Maar lengte als graadmeter van kwaliteit vind ik dubieus, het is eerder een inverse: hoe langer het artikel, hoe groter de kans dat informatie misschien niet zo relevant is en beter geschrapt had kunnen worden.
Ik bedoelde ook niet per se langer als in langer qua teksten. Want je weet wat ze zeggen, langer is niet altijd beter. :+

Ik doelde meer op wat jij zelf al zei in de tweede alinea. :) zal het even aanpassen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik als niet abonnee, heb geen behoefte om te zien dat er premium artikelen zijn.
De reden is dat ik het gedrag net zo vindt als postcode loterij waar heel de straat mee wint. Ik vind het peer pressure en dat vind ik er slecht aan en heb ik geen behoefte aan.

Ik heb geen probleem mee dat men extra geld wilt verdienen dat is je goed recht, maar ik hoef niet te zien wat ik mis. Om dezelfde reden ga ik niet naar experts exchange heen, een site die leeft van user generated content en advertenties en vervolgens blokkeert om dingen te lezen gun ik niks. Dat is gelukkig waar tweakers nog niet is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Andy Wachelder
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:24
Jullie vraag wat lezers van Premium vinden...
Kort antwoord: De kwaliteit van vroeger voor de prijs van nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-07 18:12
FirePuma142 schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:24:
[...]

Dat is echt al honderd keer aangegeven, ook bij voorgaande introducties, en daar wordt nooit op gereageerd (ik heb het in dit topic een keer of vijf keer zelf aangegeven, en aardig wat anderen met mij en ook nu totale stilte op dit onderwerp) en er wordt altijd dezelfde fout gemaakt.

Precies ook waarom ik eerder heb aangegeven bij @Bart Zoetmulder bijvoorbeeld dat je met dit soort missers zo maar een nagel in de doodskist van je nieuwe feature aan het slaan bent.
Ik kan mij eerlijk gezegd geen onderwerp of introductie herinneren waar we niet reageren. Zeker ook niet bij deze. Vele medewerkers van HQ, waaronder in ieder geval Wout, KoenC, Olaf, Saskia en ikzelf reageren op de plekken waar vragen zijn of discussie ontstaat. Bij het .plan, hier in dit topic, onder premium artikelen etc.

Ik begrijp deze aanklacht dus niet helemaal. Daarnaast is er vooraf een uitgebreid kwalitatief (interviews) onderzoek geweest onder abonnees en niet abonnees en is dit allemaal kwantitatief gevalideerd. Daarin zijn we echt niet sturend geweest, veel meer potentiële verdienmodellen of content mogelijkheden zijn de revue gepasseerd. Feit is dat we het inkomsten risico willen spreiden. Het is ongezond om alleen maar afhankelijk te zijn van adverteerders / partners / bedrijven, of dat nou is vanuit retailers in de Pricewatch of adverteerders in display advertising of acties en activaties (Tweakers partners). Daarnaast moeten we ons beseffen dat content niet gratis is. Er betaald altijd iemand. Hoe meer inkomsten er komen vanuit de gebruiker / community, hoe gezonder dat voor ons aller Tweakers is.

Ik ben me ervan bewust dat het heel lastig is om het helemaal goed te doen vanuit hq, maar laat me in ieder geval nog zeggen dat er absoluut geen opgelegde druk is vanuit DPG media (hooguit om een positief rendement te generen, maar dat is een vrij normale eis) en dat we dit soort introducties, producten of features altijd vanuit het lange termijn belang van het platform en de community doen. Dat durf ik keihard te stellen. Dat we daar niet altijd iedereen op de juiste manier mee bedienen en dat kritiek van alle tijden is hoort daarbij. Zolang dat opbouwend is en met respect over en weer lijkt me dat nu juist weer de kracht van de wisselwerking tussen de community en hq.

Als er nog specifieke vragen zijn dan beantwoord ik die graag, kom maar door!

Edit: typo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bart Zoetmulder schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:17:
[...]

Ik kan mij eerlijk gezegd geen onderwerp of introductie herinneren waar we niet reageren. Zeker ook niet bij deze. Vele medewerkers van HQ, waaronder in ieder geval Wout, KoenC, Olaf, Saskia en ikzelf reageren op de plekken waar vragen zijn of discussie ontstaat. Bij het .plan, hier in dit topic, onder premium artikelen etc.
Zeer zeker dat er wordt gereageerd, en dat wordt ook zeer breed gewaardeerd als ik het goed inschat. Het punt is juist dat er qua boodschap niet binnen de lijntjes wordt gekleurd. Redactieleden zeggen A, vrijwillige crew zegt B (en wordt daarbij met regelmaat emotioneel), professionele crew zegt C.

Dan is er ook nog de aankondiging zelf, die geen recht doet aan de inhoud van de feature bij introductie. Dat is waar het (onder andere) in de communicatie aan schort. Niet aan de betrokkenheid (hoewel die zoals altijd traditioneel traag op gang komt), wel aan de boodschap.

Dat dat nog niet geland is, niet deze keer en niet de voorgaande keren, daar kan ik met de beste wil van de wereld met mijn pet niet bij.

Plat gezegd: rollen onduidelijk, boodschap onduidelijk en inconsistent.

[ Voor 3% gewijzigd door FirePuma142 op 06-12-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Bart Zoetmulder schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:17:

Als er nog specifieke vragen zijn dan beantwoord ik die graag, kom maar door!
Tof dat een aantal van jullie zo openstaan voor het gesprek (sommige anderen mis ik daarentegen hier weer). Ik heb nog wel een vraag: als ik me niet vergis wordt er al lange tijd gewerkt aan premium en is er veel vooronderzoek verricht. Is in deze voorfase ook concrete uigewerkte premiumcontent (zoals die nu is gepubliceerd) voorgelegd in deze voorfase; zo van: zou je voor dit of dat concrete uitgewerkte artikel een premium-abbo nemen? En zo niet: wat dat achteraf niet misschien wat slimmer geweest?

[ Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 06-12-2020 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
FirePuma142 schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:35:
[...]

Zeer zeker dat er wordt gereageerd, en dat wordt ook zeer breed gewaardeerd als ik het goed inschat. Het punt is juist dat er qua boodschap niet binnen de lijntjes wordt gekleurd. Redactieleden zeggen A, vrijwillige crew zegt B (en wordt daarbij met regelmaat emotioneel), professionele crew zegt C.

Dan is er ook nog de aankondiging zelf, die geen recht doet aan de inhoud van de feature bij introductie. Dat is waar het (onder andere) in de communicatie aan schort. Niet aan de betrokkenheid (hoewel die zoals altijd traditioneel traag op gang komt), wel aan de boodschap.

Dat dat nog niet geland is, niet deze keer en niet de voorgaande keren, daar kan ik met de beste wil van de wereld met mijn pet niet bij.
Dank voor je nuance. Dan heb ik 'm verkeerd gelezen. Ik zie ook dat er in ieder geval bij deze introductie nog veel vragen en/of onduidelijkheden blijken te zijn en dan moeten wij ons afvragen of het goed genoeg uitgelegd hebben. Die vraag zullen we onszelf zeker stellen. Daarop is de nuance natuurlijk ook wel weer dat het extreem lastig is om de reacties en emoties te voorspellen. Niet perse een excuus, maar wel iets waar we nu eenmaal mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
pino85 schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:09:
[...]

Kies voor kwaliteit niet kwantiteit.😊👍🏻
"Less=more" in dit geval.
Juist helemaal niet. Je zit met een hele grote community met diverse interesses. Als je minder artikelen gaat plaatsen is de diversiteit per maand ook ver te zoeken. Dat zou imho helemaal een afknapper zijn.

@WoutF het is makkelijk gezegd; maar als deze artikelen een helse klus zijn, zou ik ook eens kijken of er wat processen aangepast kunnen worden. Ook zijn er schrijvers die, ondanks dat ik helemaal geen boekenwurm ben, mij een boek kunnen aansmeren. Dat moet ook met de artikelen gebeuren. De inhoud trekt me soms wel aan, maar het schrijven gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
CyberMania schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:39:
[...]

Tof dat een aantal van jullie zo openstaan voor het gesprek (sommige anderen mis ik daarentegen hier weer). Ik heb nog wel een vraag: als ik me niet vergis wordt er al lange tijd gewerkt aan premium en is er veel vooronderzoek verricht. Is in deze voorfase ook concrete uigewerkte premiumcontent (zoals die nu is gepubliceerd) voorgelegd in deze voorfase; zo van: zou je voor dit of dat concrete uitgewerkte artikel een premium-abbo nemen? En zo niet: wat dat achteraf niet misschien wat slimmer geweest?
Allereerst, wie mis je in dat gesprek?

Antwoord op je vraag; er is geen concrete uitgewerkte premium content voorgelegd in de voorfase. In alle eerlijkheid beschouwen we deze fase (de beta periode) daarvoor. Natuurlijk hadden we deze vraag ook al in de onderzoeksfase kunnen voorleggen, misschien was dat goed geweest. Feit is dat we het zo doen als we het doen en dat we dus zeker nog aan het leren zijn. Dat is de agile route die we gekozen hebben in plaats van eerst helemaal doorontwikkelen en dan als een big bang lanceren. Persoonlijk kan ik in ieder geval zeggen dat ik blij ben met alle inhoudelijk vragen of feedback. Ben dan ook blij dat we daar nu aanbeland zijn, want de emotionele of principiële discussie brengt ons niet veel verder.

Nogmaals dit gaat om een bestendige toekomst van jullie (ons) Tweakers, daar gaan we, in ieder geval in mijn ogen, zorgvuldig mee om. Onderdeel van een lange termijn toekomst is dat we af moeten van de vele free riders en daarbij willen we community leden en andere gebruikers zoveel mogelijk zelf laten bepalen hoe ze bijdragen. Op zichzelf lijkt me dat heel gezond. De manier waarop daar kunnen we over discussiëren met elkaar en daar nodig ik altijd toe uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Bart Zoetmulder schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:41:
[...]

Ik zie ook dat er in ieder geval bij deze introductie nog veel vragen en/of onduidelijkheden blijken te zijn en dan moeten wij ons afvragen of het goed genoeg uitgelegd hebben. Die vraag zullen we onszelf zeker stellen.
Ik denk dat de verwachting van de gebruikers en het beeld van de redactie wat premium is, toch wel wat verder uit elkaar liggen dan men bij het starten van deze beta hadden verwacht. Ik heb zelf ook meegedaan aan het onderzoek en deze kwaliteit had ik zeer zeker niet verwacht, dan waren mijn antwoorden wel anders geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nieuwemens
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-12-2020
Wat een hoop bla bla in een openingspost wat gewoon wil zeggen ja dpg media wil meer centjes zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
ed1703 schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:51:
[...]

Ik denk dat de verwachting van de gebruikers en het beeld van de redactie wat premium is, toch wel wat verder uit elkaar liggen dan men bij het starten van deze beta hadden verwacht. Ik heb zelf ook meegedaan aan het onderzoek en deze kwaliteit had ik zeer zeker verwacht, dan waren mijn antwoorden wel anders geweest.
Als iets ook zeker zal gebeuren op basis van de vele feedback die we ontvangen is het tegen het licht houden van de kwaliteit en/of onderwerpen selectie. Niet dat ik van mening ben dat de kwaliteit niet goed genoeg is, maar als een groot deel van de reacties dat wel uitwijzen dan nemen we dat natuurlijk serieus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Bart Zoetmulder schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:48:
[...]

Antwoord op je vraag; er is geen concrete uitgewerkte premium content voorgelegd in de voorfase. In alle eerlijkheid beschouwen we deze fase (de beta periode) daarvoor. Natuurlijk hadden we deze vraag ook al in de onderzoeksfase kunnen voorleggen, misschien was dat goed geweest. Feit is dat we het zo doen als we het doen en dat we dus zeker nog aan het leren zijn. Dat is de agile route die we gekozen hebben in plaats van eerst helemaal doorontwikkelen en dan als een big bang lanceren. Persoonlijk kan ik in ieder geval zeggen dat ik blij ben met alle inhoudelijk vragen of feedback. Ben dan ook blij dat we daar nu aanbeland zijn, want de emotionele of principiële discussie brengt ons niet veel verder.

Nogmaals dit gaat om een bestendige toekomst van jullie (ons) Tweakers, daar gaan we, in ieder geval in mijn ogen, zorgvuldig mee om. Onderdeel van een lange termijn toekomst is dat we af moeten van de vele free riders en daarbij willen we community leden en andere gebruikers zoveel mogelijk zelf laten bepalen hoe ze bijdragen. Op zichzelf lijkt me dat heel gezond. De manier waarop daar kunnen we over discussiëren met elkaar en daar nodig ik altijd toe uit.
Het is toch volkomen logisch dat je, wanneer premium content überhaupt ter sprake komt, dat je bekijkt waar deze content dan uit moet bestaan. Er is toch iets van een plan voor ogen?

Dit zou echt de eerste vraag moeten zijn! Op welke manier kunnen we ons huidig aanbod aanvullen en hoe geven we daar het beste invulling aan.

Een beta is het testen van een product waar de basis en feature set compleet is. Hoe ik het nu lees is het nog niet eens pre-alpha...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
MazeWing schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:59:
[...]

Het is toch volkomen logisch dat je, wanneer premium content überhaupt ter sprake komt, dat je bekijkt waar deze content dan uit moet bestaan. Er is toch iets van een plan voor ogen?

Dit zou echt de eerste vraag moeten zijn! Op welke manier kunnen we ons huidig aanbod aanvullen en hoe geven we daar het beste invulling aan.

Een beta is het testen van een product waar de basis en feature set compleet is. Hoe ik het nu lees is het nog niet eens pre-alpha...
Dat is een beetje flauw als je het mij vraagt. Natuurlijk is er een plan en natuurlijk hebben we (voornamelijk de redactie) goed nagedacht over de soorten onderwerpen en content die in onze ogen geschikt zijn. We hebben dit echter niet getest bij de gebruikers, dat is een keuze geweest. Daar wordt deze fase wel voor gebruikt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Bart Zoetmulder schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:55:
Als iets ook zeker zal gebeuren op basis van de vele feedback die we ontvangen is het tegen het licht houden van de kwaliteit en/of onderwerpen selectie. Niet dat ik van mening ben dat de kwaliteit niet goed genoeg is, maar als een groot deel van de reacties dat wel uitwijzen dan nemen we dat natuurlijk serieus.
Dag @Bart Zoetmulder, dat is een super interessante uitspraak, die een en ander kan verduidelijken, wat mij betreft.

1. Op basis van welke criteria ben jij van mening dat de huidige kwaliteit van de "Premium" artikelen "goed genoeg" is?
2. Is dat jouw persoonlijk standpunt of het formele standpunt van tweakers.net?
3. Hoe kunnen we de discrepantie verklaren tussen de mening die hier in dit topic wordt geventileerd en het antwoord op vraag 1 en 2 + jouw oorspronkelijke uitspraak in cursief hierboven?
Bart Zoetmulder schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:04:
Dat is een beetje flauw als je het mij vraagt.
@Bart Zoetmulder Wordt dit soort reacties richting je klanten gepromoot in communicatietrainingen?

[ Voor 14% gewijzigd door Q op 06-12-2020 18:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

DR!5EQ schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:46:
[...]

Juist helemaal niet. Je zit met een hele grote community met diverse interesses. Als je minder artikelen gaat plaatsen is de diversiteit per maand ook ver te zoeken. Dat zou imho helemaal een afknapper zijn.
Gezien 75% niet aan mijn en zo te zien van van veel anderen als standaard van "premium" voldoet en men al aangaf dat voor echte diepgang veel meer tijd nodig is, en dat inhoud dat er een keus gemaakt moet worden kies ik ten alle tijden voor kwaliteit.
Meningen mogen verschillen he, wil jij kwantiteit en meer van wat we nu zien (uitzondering daar gelaten) want 2 artikelen vond ik wel goed is dat prima. Niet mijn keus want daar zal ik niet voor betalen, voegt te weinig toe. Liever echt minder onder premium of minder artikelen en de artikelen die geplaatst worden echt enorm onderscheidend zijn. Dat is waar mensen voor betalen.(mijn mening) en dat kost gewoon extra tijd en uren.

[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 06-12-2020 18:12 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Dat is een beetje flauw als je het mij vraagt. Natuurlijk is er een plan en natuurlijk hebben we (voornamelijk de redactie) goed nagedacht over de soorten onderwerpen en content die in onze ogen geschikt zijn. We hebben dit echter niet getest bij de gebruikers, dat is een keuze geweest. Daar wordt deze fase wel voor gebruikt.
Je had toch een hele shitstorm kunnen voorkomen als je premium content eerst zou uitwerken en dit voor zou leggen bij een selecte groep gebruikers?!

Toen de aankondiging van premium kwam, nog voor er ook maar 1 premium artikel was, waren de reacties al niet mals. Je zou verwachten dat je in zo’n geval juist extra zorgvuldig bent met wat je daadwerkelijk als premium gaat labelen. De schijn had men namelijk al tegen.

Ik weet zeker dat de kritiek een stuk minder zou zijn, en zelfs gedeeltelijk weggenomen, als de artikelen die nu het premium label hebben inderdaad kwalitatief (en mogelijk ook qua kwantiteit in de vorm van de lengte van het artikel) er met kop en schouders bovenuit zouden steken.
Niets is minder waar! Het ene artikel is nog minder premium waardig dan het andere artikel.

De schijn en alle zorgen worden dus niet weggenomen. Ze worden enorm versterkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Q schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:06:
[...]

Dag @Bart Zoetmulder, dat is een super interessante uitspraak, die een en ander kan verduidelijken, wat mij betreft.

1. Op basis van welke criteria ben jij van mening dat de huidige kwaliteit van de "Premium" artikelen "goed genoeg" is?
2. Is dat jouw persoonlijk standpunt of het formele standpunt van tweakers.net?
3. Hoe kunnen we de discrepantie verklaren tussen de mening die hier in dit topic wordt geventileerd en het antwoord op vraag 1 en 2?
Het belangrijkste criterium is altijd dat de gebruiker het goed genoeg vindt. Mijn persoonlijke mening is in deze niet zo relevant, zal je heel eerlijk vertellen dat ik op de meeste onderwerpen niet in dept ben, dus dat is zeker geen maatstaf. Ik denk dat de redactie samen met de gebruiker tot een optimum moet komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
[...]

Ja een logische stap als de content aan een bepaald niveau voldoet (om direct grootschalig te testen) en dan bijschaven.

Maar, en ik wil niemand kwetsen, als er wordt gestrooid met betaalde content en labels als premium dan bouw je hoge verwachtingen op. Ik verwacht dan C!T Magazine kwaliteit.

Een flink aantal premiumartikelen die ik gelezen heb missen basiskwaliteiten: van fouten die de insteek van een artikel al direct ondermijnen (en door een user gecorrigeerd moeten worden: namelijk als een top-3 verkopend toestel een odm is, is dan heel wat anders dan een toestel die niet eens in de top 10 komt), van artikelen die een openingsvraag stellen maar deze vraag niet helder in de conclusie een antwoord krijgt in één zin, tot aan warrige teksten. Geeft allemaal niet bij free content en meestal gaat het gelukkig gewoon wel goed, maar bij premium en betaald denk ik dan, dit kan toch niet zo van start gaan. Het is als een beta waarbij het spel op de helft van de systemen bij users al crasht.

En ik wil echt niet te negatief zijn want ik gun het Tweakers echt maar dit is puur hoe ik het ervaar. En ik besef me ook dat we met z'n allen moeten oppassen te vroeg te oordelen en misschien het wel de komende weken steeds leuker en beter wordt. En dat ik en anderen achteraf spijt hebben zo kritisch te zijn geweest en het toch steeds meer gaan waarderen die artikelen.

Maar mijn kritiek richt me vooral op de start.

[ Voor 14% gewijzigd door CyberMania op 06-12-2020 18:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Q

Q

Bart Zoetmulder schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:11:
[...]

Het belangrijkste criterium is altijd dat de gebruiker het goed genoeg vindt.
HOLY FUCKING SHIT

Tweakers.net heeft geen idee wat kwaliteit is. De bezoekers moeten ons dat gaan vertellen.

I'm out.

:( 8)7 |:(

P.S.

Je trapte in de valstrik die ik hierboven nog beschreef. Soms is het beter om niet te reageren want je kunt niet meer winnen. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Q op 06-12-2020 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
MazeWing schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:10:
[...]

Je had toch een hele shitstorm kunnen voorkomen als je premium content eerst zou uitwerken en dit voor zou leggen bij een selecte groep gebruikers?!

Toen de aankondiging van premium kwam, nog voor er ook maar 1 premium artikel was, waren de reacties al niet mals. Je zou verwachten dat je in zo’n geval juist extra zorgvuldig bent met wat je daadwerkelijk als premium gaat labelen. De schijn had men namelijk al tegen.

Ik weet zeker dat de kritiek een stuk minder zou zijn, en zelfs gedeeltelijk weggenomen, als de artikelen die nu het premium label hebben inderdaad kwalitatief (en mogelijk ook qua kwantiteit in de vorm van de lengte van het artikel) er met kop en schouders bovenuit zouden steken.
Niets is minder waar! Het ene artikel is nog minder premium waardig dan het andere artikel.

De schijn en alle zorgen worden dus niet weggenomen. Ze worden enorm versterkt!
Dat is in mijn ogen voortschrijdend inzicht, wellicht is wat jij zegt beter geweest, wellicht had het niets veranderd. Feit is dat een kwalitatief onderzoek altijd een geconditioneerde weergave is, dat het niet perse iets zegt over de dynamiek die ontstaat bij daadwerkelijke lancering. Dat we niet staan te springen van geluk op dit moment is duidelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• emperor3s
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:13
Bart Zoetmulder schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:48:
[...]

Ben dan ook blij dat we daar nu aanbeland zijn, want de emotionele of principiële discussie brengt ons niet veel verder.
Wat versta je onder "principieel"? Mensen die het niet eens zijn met het concept van een paywall op Tweakers?

In dat geval: sorry dat ik en anderen met argumenten hebben proberen uit te leggen waarom dit verdienmodel volgens ons niet past bij Tweakers. Blijkbaar brachten die reacties "ons niet veel verder".

Vanaf nu is dit topic dus alleen nog voor mensen die geen probleem hebben met het concept van een paywall? Mensen die accepteren dat het er sowieso komt, en alleen nog "inhoudelijk feedback geven" over details - hoeveel woorden is een Premium artikel, is het 7 euro of 8 euro per maand waard, hoeveel bronnen moeten per artikel worden aangehaald?

Als dat zo is: prima. Succes verder met de implementatie.

(Maar het blijft gek dat de argumenten die worden aangedragen om een paywall niet in te voeren, zoals toekomstige problemen op het vlak van de community, verdienmodellen, etc., hier verder niet besproken hoeven te worden. Het meest inhoudelijke wat ik daarop als antwoord gezien heb is "we gaan het meenemen in de evaluatie, tnx")

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Q schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:14:
[...]

HOLY FUCKING SHIT

Tweakers.net heeft geen idee wat kwaliteit is. De bezoekers moeten ons dat gaan vertellen.

I'm out.

:( 8)7 |:(

P.S.

Je trapte in de valstrik die ik hierboven nog beschreef. Soms is het beter om niet te reageren want je kunt niet meer winnen. ;)
Flauw zeg. Natuurlijk bepaald de gebruiker altijd of ie iets kwalitatief genoeg vindt of niet. Wat een onzin dat wij daar geen idee van hebben, dit is een draai geven aan mijn reacties die ik echt niet oké vind.

De gebruikers beslissen uiteindelijk altijd of iets goed genoeg is of niet. En natuurlijk hebben wij een idee wat kwaliteit is. Alsof er vanuit de redactie niet is nagedacht over de content en kwaliteit.

Echt ik kan me niet vinden in jouw flauwe en vreemde manier van woorden in de mond leggen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Bart Zoetmulder schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:16:
[...]

Dat is in mijn ogen voortschrijdend inzicht, wellicht is wat jij zegt beter geweest, wellicht had het niets veranderd. Feit is dat een kwalitatief onderzoek altijd een geconditioneerde weergave is, dat het niet perse iets zegt over de dynamiek die ontstaat bij daadwerkelijke lancering. Dat we niet staan te springen van geluk op dit moment is duidelijk.
Dat heeft weinig met onderzoek te maken, maar gewoon gezond boeren verstand!

Je weet hoe de gemiddelde tweaker tegen betaalde content kijkt (lees: argwanend). Als je de twijfel wil wegnemen dan dien je vanaf de eerste seconde de lat hoog leggen en te bewijzen dat de (begrijpelijke) argwaan onterecht is.

Jouw reactie geeft eigenlijk precies weer waar ik al bang voor was: jullie hebben geen enkel benul (meer) waar de “echte” gebruiker behoefte aan heeft. In de loop der jaren zijn jullie beetje bij beetje de oorspronkelijk doelgroep uit het zicht verloren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
emperor3s schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:19:
[...]

Wat versta je onder "principieel"? Mensen die het niet eens zijn met het concept van een paywall op Tweakers?

In dat geval: sorry dat ik en anderen met argumenten hebben proberen uit te leggen waarom dit verdienmodel volgens ons niet past bij Tweakers. Blijkbaar brachten die reacties "ons niet veel verder".

Vanaf nu is dit topic dus alleen nog voor mensen die geen probleem hebben met het concept van een paywall? Mensen die accepteren dat het er sowieso komt, en alleen nog "inhoudelijk feedback geven" over details - hoeveel woorden is een Premium artikel, is het 7 euro of 8 euro per maand waard, hoeveel bronnen moeten per artikel worden aangehaald?

Als dat zo is: prima. Succes verder met de implementatie.

(Maar het blijft gek dat de argumenten die worden aangedragen om een paywall niet in te voeren, zoals toekomstige problemen op het vlak van de community, verdienmodellen, etc., hier verder niet besproken hoeven te worden. Het meest inhoudelijke wat ik daarop als antwoord gezien heb is "we gaan het meenemen in de evaluatie, tnx")
Hier komt voor nu even mijn laatste reactie voor vandaag. Mijn gezin gaat nu weer even voor, een potje Rummikub met vrouw en dochters staat op het punt van beginnen.

Ik bedoelde de opmerking over emotie en principes totaal niet richting jou. En al helemaal niet om wie dan ook monddood te maken. Die opmerking heb ik erbij gezet juist omdat ik blij ben dat we de discussie nu op de inhoud voeren. Die zal ik nooit uit de weg gaan en daar leer ik (en leren we) ook van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
MazeWing schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:21:
[...]
Jouw reactie geeft eigenlijk precies weer waar ik al bang voor was: jullie hebben geen enkel benul (meer) waar de “echte” gebruiker behoefte aan heeft. In de loop der jaren zijn jullie beetje bij beetje de oorspronkelijk doelgroep uit het zicht verloren...
De oorspronkelijke doelgroep is ook veranderd.
Er is niets zo enorm gaan fragmenteren als gebruikers van tech en het consumeren daarvan. De redactie is al vele jaren geleden een andere weg ingeslagen om die reden. Kan het mis hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Q

Q

Bart Zoetmulder schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:19:
[...]

Flauw zeg. Natuurlijk bepaald de gebruiker altijd of ie iets kwalitatief genoeg vindt of niet. Wat een onzin dat wij daar geen idee van hebben, dit is een draai geven aan mijn reacties die ik echt niet oké vind.

De gebruikers beslist uiteindelijk altijd of iets goed genoeg is of niet. En natuurlijk hebben wij een idee wat kwaliteit is. Alsof er vanuit de redactie niet is nagedacht over de content en kwaliteit.

Echt ik kan me niet vinden in jouw flauwe en vreemde manier van woorden in de mond leggen.
@Bart Zoetmulder

Wat ik schreef riep ik ook luid hardop tegen mijn monitor van ongeloof. Ik kan het niet geloven dat je dit schrijft.

Dat de definitie van kwaliteit is, datgene wat de bezoeker goed genoeg vind.

Dat je niet begrijpt hoe onwijs verkeerd dat overkomt op mij en misschien ook andere mensen.

Ik zit hier gewoon bijna verdwaasd in mijn stoel, ik kan er nog steeds niet bij.

Persoonlijk had ik verwacht dat je verwees naar een artikel en daarvan bepaalde eigenschappen benoemde die voor jou duidelijk onderscheid biedt tenopzichte van de reguliere content.

Als Tweakers.net geen eigen visie heeft op wat kwaliteit is van de redactionele content - want dat lees ik in jouw reactie - dan zijn jullie nu bezig met spaghetti tegen de muur aan het gooien om te kijken wat blijft plakken.

Jullie zijn in mijn ogen niet bezig met een helder geformuleerde visie op kwaliteit toetsen bij de bezoekers van deze site.

Dat is nu echt wat ik hier uit haal.

Ik ben gewoon geschokt. Ik weet het echt niet meer. Ik weet niet meer hoe ik mijn teleurstelling in woorden moet uitdrukken.

Want het plaatje is voor mij helemaal compleet.

Jouw antwoord op mijn vraag over wat volgens Tweakers.net de definitie van kwaliteit is, verklaart precies voor mij waarom de kwaliteit van de Premium artikelen niet door mij als Premium ervaren worden.

Misschien heb jij gelijk en probeer ik nu jouw uitspraak op een flauwe of onterechte manier te interpreteren. Maar alle signalen die ik zie lijken er helaas op te wijzen dat mijn interpretatie er niet ver naast zal zitten.

De emotie die ik nog het meeste ervaarde was gewoon een schrik reactie. Het kan toch niet waar zijn?

Het spijt me oprecht, ik hoop voor jullie dat jullie je doel bereiken en dat ik er naast zit.

Hoe kun je eerst schrijven dat je vind dat de kwaliteit wel goed genoeg is, om dan te schrijven dat de kwaliteit in feite door de bezoeker wordt bepaald?

Which is it?

[ Voor 3% gewijzigd door Q op 06-12-2020 18:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@Bart Zoetmulder Als ik kijk naar wat je concurrentie weet te presteren, dan schort er nogal wat aan de kwaliteit als je het mij vraagt. Waar baseer jij nu precies jouw beoordeling op dat de kwaliteit wel goed is?

Ik ben niet zo van het opeens opgeven, maar als er geen intentie is om te verbeteren richting waar de competitie staat, heeft het dan zin om er nog over te praten?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:38
De manier waarop best flauw, maar met het publiek dat hier rondloopt kan je niet iedereen tevreden stellen, is verandering best eng en is het vrijwel nooit goed. Vandaar kan ik de insteek 'je kunt het nooit winnen' wel begrijpen. Niet heul klantvriendelijk, dat is ook zo. :)

Ik benijd die spagaat niet, alleen denk ik dat er in ieder geval wel een les te leren en dat is de communicatie naar het publiek. Het is wat verwarrend als er meerdere mensen 'in rood' reageren die dan weer soms wel en soms niet op persoonlijke titel spreken en soms als medewerker van Tweakers. Vanuit Tweakers meer met één stem (dan bedoel ik niet met één mening (dat gebeurt vind ik al), maar meer praktisch met één stem: vanuit één naam. Misschien ook wat minder op elke poep en scheet in gaan en minder in discussie gaan. "Als jij de mening wil hebben dat de boze DPG dit wil, dan mag je die mening hebben vriend" - sommige meningen ga je niet veranderen hoe lang je ook in discussie gaat.

Veel succes in ieder geval en 👍🏻 voor jullie geduld. 😊

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
pino85 schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:08:
[...]

Gezien 75% niet aan mijn en zo te zien van van veel anderen als standaard van "premium" voldoet en men al aangaf dat voor echte diepgang veel meer tijd nodig is, en dat inhoud dat er een keus gemaakt moet worden kies ik ten alle tijden voor kwaliteit.
Meningen mogen verschillen he, wil jij kwantiteit en meer van wat we nu zien (uitzondering daar gelaten) want 2 artikelen vond ik wel goed is dat prima. Niet mijn keus want daar zal ik niet voor betalen, voegt te weinig toe. Liever echt minder onder premium of minder artikelen en de artikelen die geplaatst worden echt enorm onderscheidend zijn. Dat is waar mensen voor betalen.(mijn mening) en dat kost gewoon extra tijd en uren.
Meningen verschillen. Maar dit gaat er om wat gaat werken of niet. Je moet kwantiteit en kwaliteit soms los van elkaar zien om de juiste balans te vinden. Kwantiteit is belangrijk. Als je 2 artikelen per maand schrijft over onderwerp A en onderwerp B en de maand erna over onderwerp C en D heb je dus als abonnee een gat van een maand waar je wel voor betaald, maar de onderwerpen je niet aanspreken.

Nu heb ik het over 4 verschillende onderwerpen, maar er zijn er veel meer waar je over schrijft. Als je een maand over onderwerpen A, B, C en D schrijft en de maand erop over onderwerpen A, B, D en E, heb je tenminste nog overlap en is het risico dat mensen hun abonnement opzeggen kleiner en heb je een constantere cash flow.

Maar als de kwantiteit goed is en de kwaliteit niet, dan heb je sowieso een probleem. De kwaliteit is van de artikelen is niet constant. Daar zit het probleem imho en dat komt niet door de kwantiteit, maar door de kwaliteit. De lat ligt erg hoog en Tweakers moet en zal van de frontpage een product maken.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Bart Zoetmulder schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:11:
[...]

Het belangrijkste criterium is altijd dat de gebruiker het goed genoeg vindt. Mijn persoonlijke mening is in deze niet zo relevant, zal je heel eerlijk vertellen dat ik op de meeste onderwerpen niet in dept ben, dus dat is zeker geen maatstaf. Ik denk dat de redactie samen met de gebruiker tot een optimum moet komen.
Maar dan snap ik het niet helemaal meer. Jullie komen met premium, waar gebruikers logischerwijs sceptisch over zijn. Om de reactie hierop te peilen bestaat dit topic.

Vervolgens geven de mensen die het genoeg boeit om hier te reageren ( en daarmee de mensen die het meest waarschijnlijk premium af zouden sluiten) hier feedback. De overduidelijke consensus is dat als het huidige patroon aanhoudt premium simpelweg z'n geld niet waard is.

Vervolgens zeg jij dat het belangrijkste criterium is dat de gebruikers het goed genoeg vinden. Tegelijkertijd is de toon van de reacties van de mensen die daadwerkelijk over premium en de implementatie daarvan gaan zodanig dat het op mij overkomt alsof het allemaal al bedongen feiten zijn en alsof wij hier voor de buhne nog even ons zegje mogen doen zodat het lijkt alsof het overlegd is.

Ik bedoel, wat willen jullie nu? Dit gaat om cash, toch? Diversificatie van de inkomsten? Hoe denk je ooit iets te gaan verdienen aan een concept waarvan het overgrote deel van de potentiele klanten ( ofwel, de huidige abonnees en de mensen die de moeite doen om jullie hier feedback te geven) al aangeeft dat ze het simpelweg kwalitatief beneden peil vinden? En waarom zeg je dan tegelijkertijd dat het criterium is dat de gebruiker een artikel goed genoeg vindt, wanneer je daar niet naar handelt?

NOFI, maar ik snap het daadwerkelijk niet meer. Er wordt van alles gezegd, pagina's worden vol geschreven met allerlei mooi geblaat over hoe het zit, maar er wordt niets concreets genoemd.

Ik bedoel, ik neem aan dat jullie met z'n allen niet dom zijn. Dan heb je toch ook wel door dat wat je hier tussen de regels van alle reacties door kan lezen is dat men in principe bereid is om te betalen maar dat de kwaliteit die we tot nog toe gezien hebben daar te belabberd voor is? Serieus, hoe lastig is het om dat te zien?

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Helgie schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:12:
[...]

Maar dan snap ik het niet helemaal meer. Jullie komen met premium, waar gebruikers logischerwijs sceptisch over zijn. Om de reactie hierop te peilen bestaat dit topic.

Vervolgens geven de mensen die het genoeg boeit om hier te reageren ( en daarmee de mensen die het meest waarschijnlijk premium af zouden sluiten) hier feedback. De overduidelijke consensus is dat als het huidige patroon aanhoudt premium simpelweg z'n geld niet waard is.

Vervolgens zeg jij dat het belangrijkste criterium is dat de gebruikers het goed genoeg vinden. Tegelijkertijd is de toon van de reacties van de mensen die daadwerkelijk over premium en de implementatie daarvan gaan zodanig dat het op mij overkomt alsof het allemaal al bedongen feiten zijn en alsof wij hier voor de buhne nog even ons zegje mogen doen zodat het lijkt alsof het overlegd is.

Ik bedoel, wat willen jullie nu? Dit gaat om cash, toch? Diversificatie van de inkomsten? Hoe denk je ooit iets te gaan verdienen aan een concept waarvan het overgrote deel van de potentiele klanten ( ofwel, de huidige abonnees en de mensen die de moeite doen om jullie hier feedback te geven) al aangeeft dat ze het simpelweg kwalitatief beneden peil vinden? En waarom zeg je dan tegelijkertijd dat het criterium is dat de gebruiker een artikel goed genoeg vindt, wanneer je daar niet naar handelt?

NOFI, maar ik snap het daadwerkelijk niet meer. Er wordt van alles gezegd, pagina's worden vol geschreven met allerlei mooi geblaat over hoe het zit, maar er wordt niets concreets genoemd.

Ik bedoel, ik neem aan dat jullie met z'n allen niet dom zijn. Dan heb je toch ook wel door dat wat je hier tussen de regels van alle reacties door kan lezen is dat men in principe bereid is om te betalen maar dat de kwaliteit die we tot nog toe gezien hebben daar te belabberd voor is? Serieus, hoe lastig is het om dat te zien?
Dat zien we wel degelijk. Die discussie voeren we nu natuurlijk, (mede) op basis van alle feedback. Te vroeg om concreet te worden, maar dat is de volgende stap.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Bart Zoetmulder schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:40:
[...]

Dat zien we wel degelijk. Die discussie voeren we nu natuurlijk, (mede) op basis van alle feedback. Te vroeg om concreet te worden, maar dat is de volgende stap.
Als of je een nieuwe auto op de markt zet. Het rijdt en dat is het belangrijkste. Dat ie maar maximaal 20 KM/u gaat en zo oncomfortabel is als wat is een zorg voor later en zal de komende maanden wel beter worden...

Het feit dat voor bovenstaande route is gekozen is tekenend. Zeker als je eens serieus kijkt naar de gemiddelde fervente gebruiker hier.

Mijn advies: laat het hele premium (even) voor wat het is, lik de wonden en ga terug naar de tekentafel!
Zeker als de noodzaak voor extra inkomsten we nu niet is, dan maakt heel het premium debacle op dit moment meer kapot dan wat anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Los van de vraag of ik uberhaupt wil betalen voor content, zit ik met het praktische euvel dat ik vaak nieuwsartikelen op mijn telefoon lees en ik daarop niet ingelogd ben. Ik doe dat expres om niet afgeleid te worden door eventuele notificaties als ik de frontpage open. Dus in de praktijk zal ik dan straks de nodige artikelen niet meer lezen. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel artikelen er straks een premium-label krijgen maar als dat aandeel groot genoeg wordt dan gaat dat wel mijn leesplezier aardig bederven.

Daarnaast heb ik bij de premium-artikelen die ik langs zag komen nog niet echt het gevoel dat het ook om premium content gaat. Ja het zijn artikelen waar meer moeite in gestopt lijkt te zijn dan gemiddeld. Maar kwantiteit en kwaliteit zijn verschillende zaken en van premium artikelen verwacht ik eerlijk gezegd kwantiteit en kwaliteit oftewel erg goede, degelijk onderbouwde en vooral ook lange artikelen.

Ik wil niet de zeurpruim uithangen maar ik vrees een beetje dat deze commerciele koerswijziging van tweakers mij zal wegjagen naar andere websites voor mijn dagelijkse technieuws.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
"Goed genoeg" vind ik eigenlijk ook een vreemde maatstaaf. Dat klinkt niet als iets wat past bij jullie. Je wil toch altijd al je werk goed genoeg doen?

Het is toch vanzelfsprekend dat premium goed genoeg zou moeten zijn? Niet alleen voor de gebruiker, maar ook voor jullie zelf. Vind het een heel lege statement.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Luca schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:07:
"Goed genoeg" vind ik eigenlijk ook een vreemde maatstaaf. Dat klinkt niet als iets wat past bij jullie. Je wil toch altijd al je werk goed genoeg doen?

Het is toch vanzelfsprekend dat premium goed genoeg zou moeten zijn? Niet alleen voor de gebruiker, maar ook voor jullie zelf. Vind het een heel lege statement.
Het is een continuering van de opeenstapeling van missers die de afgelopen week gemaakt zijn.

Ik denk dat morgen de sfeer er goed in zit op het Tweakers HQ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Laatst online: 31-07 08:50
Man wat een gedoe is die premium geworden.
Het had zeker wat kunnen worden als de implementatie beter was geweest.
Heldere communicatie + echte premium artikelen.
Nu gaat het voor een lange tijd een negatieve nasmaak krijgen.
Vraag me eigenlijk af, als je nu een abonnement neemt worden dan alle trackers en reclame afgezet of verdienen jullie dan dubbel aan de abonnees?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• emperor3s
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:13
MazeWing schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:58:
Mijn advies: laat het hele premium (even) voor wat het is, lik de wonden en ga terug naar de tekentafel!
Zeker als de noodzaak voor extra inkomsten er nu niet is, dan maakt heel het premium debacle op dit moment meer kapot dan wat anders.
Helemaal mee eens. 'Premium' op deze manier (dus het opdelen van de content op de Frontpage) is gewoon niet logisch voor een site als Tweakers. Het belangrijkste argument daarvoor is al heel veel genoemd in dit topic: voor veel bezoekers zijn artikelen puur een ingang naar interactie met de community via de '+2, +3' comments. Dat raak je voor een belangrijk deel kwijt met een 'tweedeling' in de artikelen. Daarnaast maakt het de Frontpage minder aantrekkelijk voor de gemiddelde bezoeker, met een risico op minder advertentie- en Pricewatch-inkomsten.

Andere content die mogelijk beter geschikt is om achter een paywall te zetten, is in dit topic ook al genoemd: de video's, de podcast, misschien live-streams van redactieleden die hardware aan het testen zijn. Misschien nog meer? /Edit. nog een paar goede suggesties uit topic-reacties zijn: invited webinars van deskundige sprekers, video-interviews of podcast-interviews met grote namen uit de techwereld.

Het selectief beschikbaar maken van zulke content leidt in elk geval niet tot problemen zoals hierboven beschreven. Video's staan immers ingebed ter ondersteuning van de geschreven reviews, de podcast is niets anders dan redacteuren die de content van de Frontpage bespreken, live-streams zouden meer een soort kijkje-in-de-keuken zijn achter de reviews die later verschijnen. Op deze manier blijft de content op de Frontpage volledig open en beschikbaar voor iedereen om mee te praten.

Niks geen krampachtige zoektocht naar 'welk artikel is goed genoeg om achter de paywall te gaan zetten'. Gewoon open voor de hele community. En als er mensen zijn die zich echt willen onderdompelen in Tweakers, een beetje het 'backstage' gevoel willen hebben - iets wat ik nu bijvoorbeeld heel sterk heb bij de Podcast, lekker gekeuvel van de redacteuren, alsof ik er zelf bij zit - dan kan dat. Tegen betaling, dat wel.

[ Voor 4% gewijzigd door emperor3s op 06-12-2020 21:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:30
WoutF schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:30:
[...]

Ik merk dat veel mensen hier zeggen: 'Kijk eens naar de reacties hier, het sentiment is toch duidelijk'. Vergeet daarbij niet dat dit topic niet de enige vorm van feedback is. Eén van de belangrijkste inzichten die ik heb opgedaan na 10 jaar bij Tweakers werken is dat het soms extreem lastig is om gewogen feedback vanuit de hele doelgroep te krijgen. Let op: daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat de feedback die we in dit topic ontvangen niet of minder valide is, maar wel dat er ook mensen met een andere mening zijn die je hier niet terugvindt. Daarom ook die feedbacktool onder alle artikelen, waar het huidige sentiment echt niet enkel hosanna is, maar we wel een ander beeld zien dan hier.
Ik denk dat je als community ‘meer’ aan het gemiddelde lid hebt dat zowel bijdrages levert op de frontpage als het forum dan de gemiddelde persoon die enkel de frontpage bezoekt en misschien wel nooit een comment achterlaat. Daar zit nu net de crux, namelijk betrokkenheid. DPG boeit dat niet, het doel is gewoon de gemiddelde frontpagebezoeker laten dokken met minimale investering. Die frontpage bezoeker komt hier inderdaad niet discussieren over hoe Tweakers dat het beste kan gaan aanpakken. Dus Wout, het sentiment lijkt me vrij duidelijk onder de mensen die daadwerkelijk een waardevolle bijdrage leveren aan de community. Die kom je namelijk hier tegen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
Luca schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:07:

Denk je werkelijk dat tweakers met een product komt met premium content met "goed genoeg" als maatstaaf? Ik denk dat je zijn woorden anders moet interpreteren en het niet zo zwart/wit moet benaderen als @Q doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luca
DR!5EQ schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:31:
[...]

Denk je werkelijk dat tweakers met een product komt met premium content met "goed genoeg" als maatstaaf? Ik denk dat je zijn woorden anders moet interpreteren en het niet zo zwart/wit moet benaderen als @Q doet.
Nou dan mag je mij uitleggen hoe ze het wel bedoelen. :) Met de verschenen premium artikelen, die volgens de redactie als voorbeeld moeten gelden van wat premium betekent en zal zijn, lijkt het wel degelijk alsof ze hopen te mikken op een "net goed genoeg" voor mensen om te betalen. Een beetje de bare minimum mentaliteit.

In principe niet een ramp, maar zoals ik zei, dat past niet bij Tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pino85

pino85

WoutF schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:30:
[...]

Ik vind het heel fijn dat je dit zegt. Want dat is inderdaad makkelijk gezegd dan gedaan. Ik weet dat een aantal redacteuren dit topic even een paar dagen vermijdt omdat sommigen hier echt extreem hard en met weinig nuance inhakken op het werk dat ze doen. Dat raakt mensen echt.
Natuurlijk zijn er mensen wat duidelijker en wellicht af en toe toe wat harder. Ik las dat sommigen zich echt afvragen of de huidige route en stappen /naam/uitleg niet onderdeel zijn van het geen wat je beschrijft. De redacteuren zijn daar de dupe van. Maar kijk aub ook naar jezelf vanuit management, het is natuurlijk een wisselwerking.
Ook zijn er mensen waar we allemaal vast van denken dat kan ook anders, echter dit geld ook vanuit jou eigen crew en bepaalde opmerkingen. Mensen zijn anno 2020 door alle omstandigheden al sneller op de tenen getrapt en wat "hardere doch terechte kritiek" word merk ik deels weg gezet als wat jij hier boven beschrijft.
Andersom zijn er kortere lontjes en zijn er mensen die te ver gaan. En het fenomeen interpretatie van tekst en misverstanden.

Ik mag toch hopen dat ook de redacteuren dit zien. Maar uiteindelijk zijn we allemaal mensen en begrijp ik dat het soms pijn kan doen. Dat is volgens mij totaal niet de strekking van dit topic of de bedoeling ,echter door de gekozen opzet kan dat wel eerder persoonlijk overkomen en kan iemand dat zo ervaren.

[ Voor 5% gewijzigd door pino85 op 06-12-2020 23:41 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandrilletje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-01-2024
MazeWing schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:58:
Zeker als de noodzaak voor extra inkomsten we nu niet is, dan maakt heel het premium debacle op dit moment meer kapot dan wat anders.
Ik kijk juist uit naar de rest van de proefperiode. Op basis van de feedback mag ik hopen dat de redactie nu veel meer ruimte krijgt om echt een aanloop te nemen en grotere sprongen te maken. Over een paar maanden zou men dan met indrukwekkende premium artikelen voor de dag kunnen komen, waaraan veel meer aandacht is besteed. Op dat moment valt voor mij pas goed te beoordelen of het premium-verhaal werkelijk een extra dimensie aan Tweakers toe kan voegen waar je een prijskaartje aan mag hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:38

Jrz

––––––––––––

Ik vind items zoals cold-fusion erg leuk om te kijken.. maar dan nog zou ik daar op dit moment niet voor betalen. Als ik voor tweakers zou betalen, zie ik dat meer als een gift dan ook maar iets van functionaliteit of premium content.
Betalen voor de HK e.d. zou ik nog eerder doen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luca schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:42:
[...]

Nou dan mag je mij uitleggen hoe ze het wel bedoelen. :) Met de verschenen premium artikelen, die volgens de redactie als voorbeeld moeten gelden van wat premium betekent en zal zijn, lijkt het wel degelijk alsof ze hopen te mikken op een "net goed genoeg" voor mensen om te betalen. Een beetje de bare minimum mentaliteit.

In principe niet een ramp, maar zoals ik zei, dat past niet bij Tweakers.
Wellicht hanteren ze de Agile-methodiek. Minimum viable product en daarop verder werken.

Marketingtechnisch geen briljante oplossing maar kwa development wel ok.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Bart Zoetmulder schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:40:
[...]

Tja, ik wil het niet al te overdreven in deze post verwerken en gaan trappen (daar ben ik niet zo van), maar klachten en bedenkingen over de kwaliteit is niet iets van de laatste tijd en komt ook regelmatig voorbij in de comments. Nu is het moment gekomen dat men Tweakers naar een hoger plan wil tillen en werkt dit tegen je. Misschien is het handiger om daar eens mee te beginnen qua verbetertraject voordat je premium gaat introduceren.

Als ik heel eerlijk ben vind ik Tweakers 6-8 jaar terug in de tijd meer premiumwaardig dan nu. En dat ligt aan de beleving die ik heb aan de onderzoeksjournalistiek binnen Tweakers van toen en nu. Ik mis (vanochtend zei ik dat al) een kaliber Daniël Verlaan en Joost Schellevis.

[ Voor 16% gewijzigd door ed1703 op 06-12-2020 21:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Bart Zoetmulder schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:19:
[...]

De gebruikers beslissen uiteindelijk altijd of iets goed genoeg is of niet. En natuurlijk hebben wij een idee wat kwaliteit is. Alsof er vanuit de redactie niet is nagedacht over de content en kwaliteit.

Een flauwe reactie is het wel, maar ik snap ook wel waar @Q vandaan komt. Tweakers had / heeft als motto 'Wij stellen technologie op de proef'. Daaruit wek je een indruk van streven naar kwaliteit, alsof je de grens opzoekt van de beste berichtgeving (binnen de kaders van wat financieel mogelijk is).

Door te streven naar wat de gebruiker goed genoeg vindt ligt de lat volgens mij te laag. Dat is echt een andere insteek. Kies bijvoorbeeld een redacteur uit, vraag hem wat hij het interessantste onderwerp binnen zijn expertise vind en laat hem daar iets over schijven, vraag hem z'n beste werk te leveren. Geen tijdslimiet, maar spreek af om het pas te publiceren als hij trots is om z'n naam erboven te zetten.

En het hoeft natuurlijk geen full-time bezigheid te zijn, een uurtje in de ochtend en een uurtje in de middag aan zo'n groter project werken zorgt voor wat afwisseling en komt het resultaat denk ik wel ten goede.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• CyberMania
Verwijderd1 schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:40:
[...]

Een flauwe reactie is het wel, maar ik snap ook wel waar @Q vandaan komt. Tweakers had / heeft als motto 'Wij stellen technologie op de proef'. Daaruit wek je een indruk van streven naar kwaliteit, alsof je de grens opzoekt van de beste berichtgeving (binnen de kaders van wat financieel mogelijk is).
Maar een van de belangrijkste producten van het jaar (de Apple Macbook/Mini M1's) is nog steeds niet op de proef gesteld. Terwijl het bijv een user wel lukt een uitgebreide review te plaatsen incl. gamebenchmarks (fps) @ productreview: Apple MacBook Air 2020 M1, 8GB ram, 8-core GPU, 512GB ssd, Spa... en het internet al vol staat met wél goeie reviews over dit product.

@Bart Zoetmulder we zijn nu bijna 3 weken verder en nog niks. Bright had al een goeie review drie weken geleden! En de hoofdredacteur die lijkt het allemaal weinig te interesseren dat ze zo achterlopen bij een van de belangrijkste producten van het jaar.

[ Voor 34% gewijzigd door CyberMania op 06-12-2020 21:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
CyberMania schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:45:
[...]

Maar een van de belangrijkste producten van het jaar (de Apple Macbook/Mini M1's) is nog steeds niet op de proef gesteld. Terwijl het bijv een user wel lukt een uitgebreide review te plaatsen incl. gamebenchmarks (fps) @ productreview: Apple MacBook Air 2020 M1, 8GB ram, 8-core GPU, 512GB ssd, Spa... en het internet al vol staat met wél goeie reviews over dit product.

@Bart Zoetmulder we zijn nu 3 weken verder en nog niks. Bright had al een goeie review drie weken geleden!
Ook een groot punt van aandacht waar ik het 100% mee eens ben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
[...]

@Bart Zoetmulder we zijn nu 3 weken verder en nog niks. Bright had al een goeie review drie weken geleden!

[YouTube: De nieuwe MacBook Air en Pro met M1: meteen raak!]
Tja, dat kan natuurlijk ook een bewuste keuze zijn. Als zoveel media het al in detail besproken hebben heeft die tiende review natuurlijk niet veel toegevoegde waarde. Persoonlijk zou ik dan liever een artikel zien van iets nieuws waar de rest het nog niet over gehad heeft.

Verder snap ik je punt ook wel hoor, die nieuwe MacBook is vast een belangrijke release voor Apple fans. Aan de andere kant, als je alles probeert te verslaan verlies je focus en is er minder tijd voor echte pareltjes, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Verwijderd1 schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:55:
[...]

Tja, dat kan natuurlijk ook een bewuste keuze zijn. Als zoveel media het al in detail besproken hebben heeft die tiende review natuurlijk niet veel toegevoegde waarde. Persoonlijk zou ik dan liever een artikel zien van iets nieuws waar de rest het nog niet over gehad heeft.

Verder snap ik je punt ook wel hoor, die nieuwe MacBook is vast een belangrijke release voor Apple fans. Aan de andere kant, als je alles probeert te verslaan verlies je focus en is er minder tijd voor echte pareltjes, denk ik.
Snap ik maar ik noem het alleen even in het kader van "Wij stellen technologie op de proef".
Het zit er aan te komen natuurlijk maar als de rest en zelfs users het goed en snel kunnen, dan valt het na pas bijna 3 weken toch een beetje in het water bij zo'n slogan. En het is natuurlijk niet zwart/wit: je kan ook een eerste indrukkenreview maken en dan een week later de diepte nog ingaan bij zo'n belangrijk product.

[ Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 06-12-2020 22:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
[...]
@Bart Zoetmulder we zijn nu bijna 3 weken verder en nog niks. Bright had al een goeie review drie weken geleden! En de hoofdredacteur die lijkt het allemaal weinig te interesseren dat ze zo achterlopen bij een van de belangrijkste producten van het jaar.
Ik kan je geruststellen: het duurt niet lang meer. ;) Maar je doet ook een enorme aanname (die fout is in mijn ogen). Namelijk dat dit een bewuste keus is (wat niet zo is). En dat is jammer.

Apple heeft een selectief beleid met het opsturen van nieuwe producten. Soms ben je als medium een van de eersten, dat is bij Tweakers ook wel gebeurt, maar vaak ook niet. In dit geval niet (tv media gaat vaak voor en Bright=RTL). Bovendien gaat zo'n nieuw product een enorme testmolen in, wat vaak om een aangepaste testmethodiek vraagt - zeker bij de M1. En soms is er voor het testen de wens voor een specifiek product dat niet in de testpool zit (b.v. CPU, geheugen, SSD) of een vergelijkend product. Dat kost dan extra tijd. Het is dus niet zo dat ie al drie weken op een bureau ligt te verstoffen ofzo - we kregen hem veel later en willen hem goed testen.

[ Voor 7% gewijzigd door Yero op 06-12-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Yero schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:24:
[...]

Ik kan je geruststellen: het duurt niet lang meer. ;) Maar je doet ook een enorme aanname (die fout is in mijn ogen). Namelijk dat dit een bewuste keus is (wat niet zo is). En dat is jammer.
Ok, ik baseerde dat hierop: Eric van Ballegoie in "Apple Reviews"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Ik weet niet, maar moet er echt gewacht worden op een aangeleverd test exemplaar? Inclusief eventuele censuur vwb reviews?
De M1 is een mijlpaal, niet alleen voor “Apple fans”, maar voor de hele industrie. Intel staat zwaar onder druk. etc. etc

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero

Yero

Reviewer
Ja, het hielp ook niet dat Apple met een enorme reeks nieuwe producten tegelijk kwam. 😉 Daar zijn dan meerdere redacteuren, testlab-medewerkers en het videoteam mee bezig. En dat vraagt ook om goede afstemming - al helemaal voor de video's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
Jrz schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:33:
Ik weet niet, maar moet er echt gewacht worden op een aangeleverd test exemplaar? Inclusief eventuele censuur vwb reviews?
De M1 is een mijlpaal, niet alleen voor “Apple fans”, maar voor de hele industrie. Intel staat zwaar onder druk. etc. etc
Ja desnoods kopen ze 'm zelf en na het testen in de verkoop voor 100 euro minder. Raak je zo weer kwijt.

[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 06-12-2020 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Jrz schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:33:
Ik weet niet, maar moet er echt gewacht worden op een aangeleverd test exemplaar?
Jazeker. Als de fabrikant niks opstuurt is er simpelweg niks om te testen.

March of the Eagles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

XWB schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:34:
[...]

Maar bij een van de PW partners waren ze binnen 24h binnen. En dan Ben je vrij van eventuele restricties

Dus t.net wil niet voor hardware betalen, maar wel betaald krijgen voor de review

Ik snap er niets meer van 😑

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yero

Yero

Reviewer
Jrz schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:45:
Dus t.net wil niet voor hardware betalen, maar wel betaald krijgen voor de review

Ik snap er niets meer van 😑
En daar snap ik niets van. Wat bedoel je met 'betaald krijgen voor de review'? :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Yero schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:47:
[...]

En daar snap ik niets van. Wat bedoel je met 'betaald krijgen voor de review'? :/
Jullie willen niet betalen om de hardware zelf aan te schaffen om te testen, maar willen wel dat wij gaan betalen voor de review.

Lees steeds meer excuses en smoesjes in dit topic.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:34:
[...]

Wellicht hanteren ze de Agile-methodiek. Minimum viable product en daarop verder werken.
Dat doen ze ook aldus Bart, en dat doen hebben ze eerder ook gedaan. Major features zoals dit, of eerder redesigns, hebben geen pas als publiek agile-traject. Dat gaat nagenoeg altijd mis en dit is er weer een prachtig voorbeeld van helaas.

De lat voor de eerste publicatie van grote nieuwe features bij Tweakers moet omhoog. Naast het gebrek aan communicatie is dat een andere grote factor waarom het vaak zo prutserig overkomt.

Er wordt te weinig te vroeg gebracht, terwijl met het achterliggende idee, zeker in dit geval niet zo veel mis is. Het ontbreekt aan de juiste executie. Geen idee of er hier een PO voor verantwoordelijk is bij Tweakers, maar ik zou me in die rol toch wel even achter de oren krabben nu.

Ik heb het al eerder gezegd, huur de expertise die je mist in om de volgende keer een blamage te voorkomen. Het is ook gewoon een kutgevoel als je met zijn allen ergens de schouders onder hebt gezet en het gaat a la minute de fik in als je het live zet. Ik zeg het niet graag, maar het lijkt alsof er niet genoeg zelfcorrigerend of lerend vermogen in de Tweakers-organisatie zit om dit goed voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero

Yero

Reviewer
Segafreak83 schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:00:
Jullie willen niet betalen om de hardware zelf aan te schaffen om te testen, maar willen wel dat wij gaan betalen voor de review.

Hoe kom je erbij dat je moet gaan betalen voor de review?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Yero schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:01:
[...]

Dat is nu nog niet het geval, maar ik denk dat 90% denkt dat dit op termijn onvermijdelijk is.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Segafreak83 schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:00:
[...]

Heh? Er is toch al (meermaals) gezegd dat reviews niet onder het Premium-model gaan vallen?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

@Yero , @XWB Ondanks de goede intenties denk ik dat jullie onbedoeld met enige regelmaat olie op het vuur gooien dan wel onbedoeld voor verwarring zorgen.

[ Voor 80% gewijzigd door FirePuma142 op 06-12-2020 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Nog niet, maar dat gaat straks wel komen. Ook al zul je nu keihard gaan roepen dat dat nooit het geval gaat zijn..

Jullie zijn echt niet de eerste die "premium" invoeren, die les hebben anderen allang geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero

Yero

Reviewer
Segafreak83 schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:04:
Nog niet, maar dat gaat straks wel komen. Ook al zul je nu keihard gaan roepen dat dat nooit het geval gaat zijn..

Jullie zijn echt niet de eerste die "premium" invoeren, die les hebben anderen allang geleerd.
Ik begrijp de zorg daarvoor wel. Het is eerder elders gezien, dus waarom zou het niet kunnen gebeuren? Maar zoals benoemd is dat niet de bedoeling. En er is eerder door Koen en Wout onderbouwd waarom dat een slecht plan zou zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Yero op 06-12-2020 23:16 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
@Yorinn @Yero

Ik tag jullie nu even omdat jullie als laatste de uitspraak doen maar eigenlijk is dit een vraag aan iedereen in het rood die beweert dat bepaalde content niet premium zal worden;

Als over 1 of 2 jaar blijkt dat de content wel onder premium gaat vallen want ik denk dat heel veel mensen juist daarvoor vrezen, zijn jullie dan bereid om daar een consequentie aan te verbinden?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoeyPrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 14:07
Yorinn schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:03:
[...]

Heh? Er is toch al (meermaals) gezegd dat reviews niet onder het Premium-model gaan vallen?
Zo is er ook gezegd dat er geen betaalde artikelen zouden komen.

Edit:
Tweakers is onderdeel van DPG Media, eigenaar van onder meer AD, Trouw, de Volkskrant, Autotrack en Q-Music. In tegenstelling tot kranten kennen we bijvoorbeeld geen abonnementsgeld en publiceren wij wel al onze artikelen op de site. Al onze nieuwsberichten, reviews, tests en achtergronden zijn gratis te lezen, en dat willen we graag zo houden.
Oke, I stand corrected; het was een wens, een ideaal. Dat blijkbaar niet veel waard was (en nog steeds niet is aangepast...). Dat is heel crue, maar daar komt het wel op neer. Vooralsnog is er voor ons geen reden om aan te nemen dat de reviews (en andere secties) veilig zijn. En dan zeggen jullie (hieronder bijv.); 'dat zou enorm dom van ons zijn!' en dan zeg ik; 'dat was dit ook'.

Maar we gaan het zien. Iets zegt me dat dit in het slechte geval hetgeen zal zijn wat Tweakers de nek omdraait, en in het beste geval enorm veel schade zal aanrichten.

Ik moet denken aan de periode waarin Tweakers reclame regelmatig op de radio te horen was, bushaltes volhingen met Tweakers posters etc. En waarom? Om een breder publiek aan te spreken (het nu.nl volk, kreeg ook veel backlash). En nu willen jullie je weer focussen op 'echte' techies (de backlash was blijkbaar terecht). Wat een geldverspilling moet dat zijn geweest. En dan maar zeuren over inkomsten.. Hier is een idee; focus je op de community die je al hebt en luister daar eindelijk eens naar (zeggen dat dat gebeurd wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk gebeurd).

[ Voor 85% gewijzigd door JoeyPrr op 07-12-2020 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
[...]

[YouTube: De nieuwe MacBook Air en Pro met M1: meteen raak!]
De redactie en de commerciële afdeling zijn op dat vlak volstrekt van elkaar gescheiden. Ik heb geen invloed op de keuzes van de redactie. En dat is ook goed, de onafhankelijkheid is een groot goed. Deze vraag kan dus alleen beantwoord worden door een van de redactieleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yero

Yero

Reviewer
Ik zal nog even citeren wat Olaf, Wout en Koen hierover hebben gezegd:
Olaf schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:08:
Hetzelfde geldt voor de productreviews. We willen zoveel mogelijk mensen informeren over wat producten kunnen, hoe ze presteren, enzovoorts. Dat willen we met steeds meer producten doen en met uitgebreide testen, waarbij we graag van jullie input gebruiken. En als lezers die producten willen kopen, kunnen ze bij ons de prijzen vergelijken. En daar verdienen we aan dankzij de Pricewatch. Opnieuw zou het heel dom zijn om die artikelen onderdeel te maken van een Premium-abonnement. We willen meer
WoutF schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:53:
Dan nog over de angst dat alle content uiteindelijk achter een paywall verdwijnt. Dat zou echt enorm dom van ons zijn. Om te beginnen geven jullie zelf aan dat voor content die je ook op andere plekken kunt vinden, waar veel concurrentie op is, jullie niet voor willen betalen. Dan kunnen wij wel nieuws en reviews achter een abo-muur hangen, maar dan zal dat niemand overhalen om zo'n abonnement af te sluiten. Dat weten wij intern en dat weet DPG ook. Daarnaast zorgen reviews ook weer voor verkeer in de Pricewatch, een andere belangrijke poot van het businessmodel. Om meerdere redenen echt geen goed idee.
Koen Crijns schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:35:
Met het risico dat ik puur herhaal wat mijn collega’s al hebben geschreven. Ons doel is absoluut niet dat de meerderheid van de content achter een paywall komt. Het gros van de content blijft gratis beschikbaar, net als (community) onderdelen als het forum en natuurlijk ook de Pricewatch. Sowieso zal feitelijk nieuws nooit achter een paywall komen – dat kun je immers overal vinden, al denk ik dat we met onze Nederlandse inslag ook aan feitelijk nieuws waarde toevoegen. En ook van productreviews hebben we expliciet gezegd dat die geen onderdeel gaan vormen van Premium.

[ Voor 5% gewijzigd door Yero op 06-12-2020 23:22 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
[...]

Het gaat er volgens mij ook niet zozeer om of reviews specifiek premium worden of niet. Breder gezien zeggen jullie dat je hier een product (Tweakers, het totaalplaatje) hebben waarvan jullie vinden dat het geld waard is. Aan de andere kant zeg je ook dat het aan fabrikanten is om jullie dingen op te sturen omdat je ze anders niet kunt reviewen. Dat geeft mij niet de indruk van journalisten die gaan waar het nieuws is.

Eerder werd al discussie gevoerd over hoor en wederhoor, als je daarbij al 'de grenzen in zicht' komen moet je je echt afvragen of we hier te maken hebben met 'een gevestigde publicatie (ruim 21 jaar oud!), onderdeel van een grote uitgeverij, die gewoon een gezond rendement moet draaien' of dat het meer van doen heeft met een groepje studenten dat naast hun studie wat bijverdient met een blogje. Dat laatste is misschien wat overdreven, maar qua prestaties doen de studentenkrantjes (al zijn die natuurlijk vooral gefocust op hun eigen universiteit, studies en omgeving) er echt niet voor onder.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:22
Yero schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:24:
Apple heeft een selectief beleid met het opsturen van nieuwe producten. Soms ben je als medium een van de eersten, dat is bij Tweakers ook wel gebeurt, maar vaak ook niet. In dit geval niet (tv media gaat vaak voor en Bright=RTL).
Weliswaar heel flauw maar:
Zodra je geld gaat vragen voor (een deel van de) artikelen is dat een probleem van Tweakers en heb ik daar als lezer weinig boodschap aan.

Of jullie het nu direct via de fabrikant krijgen, een akkoordje maken met een webshop of het zelf kopen en met (klein) verlies door verkopen; ik wil als klant graag tijdig een review lezen: Hoe dat achter de schermen B2B wordt opgelost is niet mijn probleem.

Zolang alle artikelen en reviews kosteloos beschikbaar zijn heb ik uiteraard alle begrip waarop dingen langer duren of als er zo nu en dan een foutje in het bericht staat dat vrijwel altijd door de commentsectie wordt opgelost. Echter zodra je geld gaat vragen voor je content dan verwacht dat ik artikelen zo in elkaar steken dat ze niet steeds correctie nodig hebben en doe ik eventuele redenen waarom iets later/fout is af als 'bedrijfsrisico'.
Yorinn schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:03:
Ik hoop oprecht dat ik ongelijk ga krijgen maar wat nu jullie intentie is kan altijd veranderd worden.
Wat als er over een jaar uit onderzoek blijkt dat er significant meer rendement behaald kan worden door reviews gedeeltelijk achter de paywall te zetten? Elk commercieel bedrijf zal dit doen als het meer rendement oplevert, ik ben realistisch genoeg om te verwachten dat Tweakers daar geen uitzondering in is, en vanuit commercieel oogpunt kan ik ze ook alleen maar gelijk geven :P

In de praktijk blijkt ook dat bedrijven regelmatig terugkomen op eerder gemaakte uitspraken zodra dit voor hen niet meer genoeg oplevert:
- TMobile Prepaid korting voor de rest van je leven?
- De Levenslange gratis 1TB van Stack?
- Whatsapp dat een los bedrijf zou blijven binnen FB?

Misschien ben ik te sceptisch, en hoop nogmaals echt dat ik het fout ga hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

[...]

Sorry dat ik het zeg, maar met zulke uitspraken verliest Tweakers het laatste beetje respect wat ik nog voor jullie had.

Hiermee leg je bloot dat jullie reviews mogelijk voor vertekening vatbaar zijn. Nu hoort een lezer altijd al kritisch te zijn op reviews (ongeacht wie de review gemaakt heeft) en de algemene houding die "sociaal geaccepteerd" is in de review- en nieuwswereld, is dat de content writer onpartijdig en kritisch is, of pretendeert te zijn, als het gaat om het onderwerp waar de content over gaat.
Voor een persoon met minimaal havo diploma of een buitenlands equivalente opleidingsniveau is het algemeen bekend dat niet alle websites altijd volledig onpartijdig zijn, ook al pretenderen ze dat wel te zijn.

Met uitspraken als "als de fabrikant niets opstuurt valt er niets te review" leg je pijnlijk bloot dat de *kwaliteit* van de content (daar gaat de algemene beklag over de premium artikelen zelfs over) bij jullie onderhevig kan zijn aan invloeden van buitenaf; in het geval van reviews bestaat er in dit geval de mogelijke invloed van de fabrikant die het testexemplaar ter beschikking stelt. Immers, wat let bedrijf X ervan om onder voorwaarden een testexemplaar ter beschikking te stellen? (Bijvoorbeeld: "we sturen enkel een testexemplaar op als jullie functie x en y extra kunnen belichten, en functie z juist minder" (omdat functie z juist slechter is dan wat de concurrent heeft :X) ).

Wat let Tweakers om een zo belangrijk apparaat dan maar zelf aan te schaffen zoals een andere gebruiker al heeft geopperd, als de fabrikant een reviewexemplaar nog niet ter beschikking heeft gesteld? Je hebt dan ook geen restricties wat betreft de review.
(Natuurlijk is het niet te doen (financieel) om ieder apparaat dan maar aan te schaffen om te review en, maar met apparaten die zoveel teweeg brengen of zo ontzettend gehyped worden mag je best wat meer moeite doen om bij te blijven wat betreft het tijdig uitbrengen van een review, bijvoorbeeld door het zelf aan te schaffen en je niet zo afhankelijk op te stellen van de fabrikant).

Edit: ik weet dat bovenstaande een beetje offtopic is, maar ergens heeft het raakvlakken met het premium verhaal.

[ Voor 21% gewijzigd door 8x4 op 07-12-2020 00:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:58
Is positieve feedback hier ook welkom? :Y) Zelf betaal ik al jaren voor Tweakers (en tot voor kort ook voor HWI), en dat zal ik blijven doen* omdat ik graag op die manier mijn steentje bijdraag aan Tweakers en ik wil dat er ruimte blijft voor de content die jullie maken. Zelf ben ik blij met deze verandering, want papieren tijdschriften lees ik eigenlijk nooit, dus ik krijg nu (hopelijk) meer content voor m'n geld :)

Als ik in lijn met de posts hierboven dan toch nog een beetje mag "klagen":
- Ik vind de naam "Premium" erg suf, kunnen jullie daar niet iets anders voor bedenken? Plus/Extra/Deluxe/More/Inside/Magazine, wat dan ook :)
- Zou er ergens een overzicht met alle Premium artikelen kunnen komen, zodat ik die in het weekend even door kan bladeren, voor als ik doordeweeks wat gemist heb?

* Mits de abonnementsprijzen vergelijkbaar blijven met het oude Hero-abonnement

P.S. Sterkte aan de crew met deze stortvloed aan (ogenschijnlijk) negatieve reacties. Ik hoop dat de mensen hier niet uit het oog verliezen dat jullie ook mensen zijn met (als het goed is) hart voor Tweakers

[ Voor 10% gewijzigd door theblindman op 07-12-2020 00:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
8x4 schreef op maandag 7 december 2020 @ 00:16:
[...]

Met uitspraken als "als de fabrikant niets opstuurt valt er niets te review" leg je pijnlijk bloot dat de *kwaliteit* van de content (daar gaat de algemene beklag over de premium artikelen zelfs over) onderhevig bij jullie onderhevig kan zijn aan invloeden van buitenaf; in het geval van reviews bestaat de mogelijke invloed van de fabrikant die het testexemplaar ter beschikking stelt. Immers, wat let bedrijf X ervoor om onder voorwaarden een testexemplaar ter beschikking te stellen? (Bijvoorbeeld: "we sturen enkel een testexemplaar op als jullie functie x en y extra kunnen belichten, en functie z juist minder).
Een fabrikant die dergelijke voorwaarden stelt komt eigenlijk niet voor. Mocht dat toch gebeuren dan gaat de redactie daar niet in mee en wordt er maar geen product getest. De onafhankelijkheid staat namelijk voorop. Het mooie van Tweakers is dat redactie en sales gescheiden afdelingen zijn, en dat weten de fabrikanten ook.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

XWB schreef op maandag 7 december 2020 @ 00:32:
[...]

Een fabrikant die dergelijke voorwaarden stelt komt eigenlijk niet voor. Mocht dat toch gebeuren dan gaat de redactie daar niet in mee en wordt er maar geen product getest. De onafhankelijkheid staat namelijk voorop. Het mooie van Tweakers is dat redactie en sales gescheiden afdelingen zijn, en dat weten de fabrikanten ook.
Misschien is dat de reden van een verlaat exemplaar :-D

Ik vind het lastig hoor, want ik, en ik denk veel met mij, zouden T graag willen steunen. Vooral omdat T eigenlijk een beetje van ons allemaal is/voelt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Q

Q

8x4 schreef op maandag 7 december 2020 @ 00:16:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar met zulke uitspraken verliest Tweakers het laatste beetje respect wat ik nog voor jullie had.

Hiermee leg je bloot dat jullie reviews mogelijk voor vertekening vatbaar zijn. Nu hoort een lezer altijd al kritisch te zijn op reviews (ongeacht wie de review gemaakt heeft) en de algemene houding die "sociaal geaccepteerd" is in de review- en nieuwswereld, is dat de content writer onpartijdig en kritisch is, of pretendeert te zijn, als het gaat om het onderwerp waar de content over gaat.
Voor een persoon met minimaal havo diploma of een buitenlands equivalente opleidingsniveau is het algemeen bekend dat niet alle websites altijd volledig onpartijdig zijn, ook al pretenderen ze dat wel te zijn.

Met uitspraken als "als de fabrikant niets opstuurt valt er niets te review" leg je pijnlijk bloot dat de *kwaliteit* van de content (daar gaat de algemene beklag over de premium artikelen zelfs over) bij jullie onderhevig kan zijn aan invloeden van buitenaf; in het geval van reviews bestaat er in dit geval de mogelijke invloed van de fabrikant die het testexemplaar ter beschikking stelt. Immers, wat let bedrijf X ervan om onder voorwaarden een testexemplaar ter beschikking te stellen? (Bijvoorbeeld: "we sturen enkel een testexemplaar op als jullie functie x en y extra kunnen belichten, en functie z juist minder" (omdat functie z juist slechter is dan wat de concurrent heeft :X) ).
Hoe kritisch ik hier ook ben, op geen enkel punt heb ik voor mijzelf ooit hard bewijs gezien dat Tweakers.net op enige manier partijdig is of beïnvloed wordt door fabrikanten. }:|

Ik ga op geen enkele manier mee in deze kritiek op Tweakers.net.

Waar we met elkaar in mijn ogen wél iets van kunnen vinden is het feit dat het hele internet een review heeft uitgebracht van de M1 producten van Apple en Tweakers.net nog steeds niet.

Hoe kan je dat laten gebeuren?

We wisten met zijn allen al dat - gezien benchmarks van iOS apparaten - dat deze nieuwe M1 chip waarschijnlijk een bom zou zijn binnen de IT-wereld.

Zelfs al krijg je geen review exemplaar, ik zou als de sodemieter op dag één als Tweakers.net zijnde minimaal één of twee producten bestellen. Breng desnoods een beperkte review uit met eerste ruwe benchmarks om mensen alvast een voorproefje te geven voor de uitgebreidere review.

Misschien heeft Tweakers.net producten snel besteld en hebben ze om de een of andere reden pech met de levering. Maar ik had hemel en aarde bewogen als tweakers.net zijn de om een exemplaar te bemachtigen.

Dit lijkt misschien een off-topic discussie maar het past in het grotere plaatje wat mij betreft dat gaat over kwaliteit.
Wat let Tweakers om een zo belangrijk apparaat dan maar zelf aan te schaffen zoals een andere gebruiker al heeft geopperd, als de fabrikant een reviewexemplaar nog niet ter beschikking heeft gesteld? Je hebt dan ook geen restricties wat betreft de review.
(Natuurlijk is het niet te doen (financieel) om ieder apparaat dan maar aan te schaffen om te review en, maar met apparaten die zoveel teweeg brengen of zo ontzettend gehyped worden mag je best wat meer moeite doen om bij te blijven wat betreft het tijdig uitbrengen van een review, bijvoorbeeld door het zelf aan te schaffen en je niet zo afhankelijk op te stellen van de fabrikant).
Tweakers.net heeft zelfs producten geleend van medetweakers (3080/3090?) en dat vind ik alleen maar top: doe er alles aan om optijd te kunnen testen en publiceren. Het kan dus wel :)

[ Voor 26% gewijzigd door Q op 07-12-2020 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Jrz schreef op maandag 7 december 2020 @ 00:44:
[...]

Misschien is dat de reden van een verlaat exemplaar :-D
Er kunnen diverse redenen zijn waarom een product soms laat in het Testlab aankomt. De exacte reden van dat Apple product ken ik niet, maar ik heb bij bijvoorbeeld videokaarten wel eens gezien dat een fabrikant maar een beperkt aantal testexemplaren in omloop heeft en daardoor niet alle publicaties tegelijk kan bedienen. Dan moet je als publicatie maar geluk hebben als je bij de eerste selectie bent.

March of the Eagles

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JoeyPrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 14:07
XWB schreef op maandag 7 december 2020 @ 00:56:
[...]

Er kunnen diverse redenen zijn waarom een product soms laat in het Testlab aankomt. De exacte reden van dat Apple product ken ik niet, maar ik heb bij bijvoorbeeld videokaarten wel eens gezien dat een fabrikant maar een beperkt aantal testexemplaren in omloop heeft en daardoor niet alle publicaties tegelijk kan bedienen. Dan moet je als publicatie maar geluk hebben als je bij de eerste selectie bent.
We hebben het over een product dat al weken beschikbaar is. Loop naar de Apple store, koop zo'n ding, review het, en schuif het vervolgens door naar die ene werknemer die toch een upgrade nodig heeft. Voila. Als je als Tweakers zijnde die paar duizend euro niet kunt missen voor zo'n belangrijke review, of niet inziet waarom het belangrijk is om er snel bij te zijn, zit er iets goed fout.

Er zijn letterlijk honderden kleine websites en youtubers die niks van Apple hebben gekregen en toch binnen een week of 2 een review online hadden, hoe denk je dat hun dat gedaan hebben?

Wat nog kwalijker is; als Tweaker dit had laten weten, waren er waarschijnlijk tientallen users geweest die hun M1 model (die ze zelf gekocht hebben, na het kijken van reviews) maar al te graag hadden uitgeleend voor een review.. Maar ja, dan ben je niet onafhankelijk meer. Oh wacht.

De wet breken (cookie wall), de constante stroom aan artikelen die door de community gecorrigeerd moeten worden (gebeurd zelfs bij de premium artikelen), idealen die aan de kant geschoven worden (premium), een bedrijf bellen voor je artikel als "extra werk" zien (boem, premium label erop!), iets niet kunnen reviewen als een bedrijf geen exemplaar opstuurt.. het is een beetje verontrustend, alsof er meer kapot is dan slechts het verdienmodel.

[ Voor 38% gewijzigd door JoeyPrr op 07-12-2020 01:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:04

aex351

I am the one

JoeyPrr schreef op maandag 7 december 2020 @ 01:07:
[...]

We hebben het over een product dat al weken beschikbaar is. Loop naar de Apple store, koop zo'n ding, review het, en schuif het vervolgens door naar die ene werknemer die toch een upgrade nodig heeft. Voila. Als je als Tweakers zijnde die paar duizend euro niet kunt missen voor zo'n belangrijke review, of niet inziet waarom dat belangrijk is, zit er iets goed fout.

Er zijn letterlijk honderden kleine websites en youtubers die niks van Apple hebben gekregen en toch binnen een week een review online hadden, hoe denk je dat hun dat gedaan hebben?

Wat nog kwalijker is; als Tweaker dit had laten weten, waren er waarschijnlijk tientallen users geweest die hun M1 model (die ze zelf gekocht hebben, na het kijken van reviews) maar al te graag hadden uitgeleend voor een review.. Maar ja, dan ben je niet onafhankelijk meer. Oh wacht.

Een bedrijf bellen voor je artikel als "extra werk" zien (boem, premium label erop!), iets niet kunnen reviewen als een bedrijf geen exemplaar opstuurt.. het is een beetje verontrustend, alsof er meer kapot is dan slechts het verdienmodel.
Dit topic geeft wel een goede kijk in de keuken. Het is jammer, maar de mismatch tussen de community en Tweakers ga je toch niet kunnen oplossen met deze topic. Er spelen klaarblijkelijk hele andere belangen. Degene die er werken die willen hun baan behouden. Tweakers.net heeft momenteel nota bene 20 redacteurs in dienst las ik. Ik denk dat het bij Tweakers ook duidelijk is dat de kwaliteit flink aan het afnemen is. Vandaar nu een noodpoging om dit te verbeteren door nog meer mensen aan te nemen. En om zodoende inkomsten te kunnen garanderen. De mensen die nu in dienst zijn zullen echt niet uit zichzelf opstappen.

Als ik dit even vergelijk met een site als Tomshardware. Zij hebben 11 redacteurs in dienst: https://www.tomshardware.com/reviews/about-us,4260.html en daarnaast nog een stuk of 10 freelancers. Dan is het toch schokkend dat er bij Tweakers zoveel mensen in dienst zijn. En daar komt nu dan ook nog Hardware.info bij.

Ze drijven al heel lang op de community en de daarmee de mensen die wel vanuit een interesse hier zijn.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
Ik moet zeggen dit artikel is al een stuk beter (ook meer gestructureerder): reviews: De 'slimme stad' lijkt vooral nog dom, dood en ongeorganiseerd . Het is nog niet perfect maar wel veel beter en leuker om te lezen @TijsZonderH :)

[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 07-12-2020 07:03 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Elefant
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-01-2022
RiDo78 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:32:
Het is jammer dat Tweakers zich in stilzwijgen hult over de vraag die al een paar keer voorbij is gekomen en van het kaliber is: Had je als redactie ook zelf kunnen bedenken en in de FAQ op kon nemen.

Wat gaat de toekomst worden van de huidige abonnementen?

Om dan meteen maar wat specifieker te worden:
Verdwijnen die? Of blijven die bestaan en wordt 'Premium' een extra abonnementsvorm of een 'addon' op de huidige abonnementen.

@Moonsugar Kun jij er wat zinnigs over kwijt?
Het probleem dat je nu al ziet opdoemen is dat het niet mogelijk is om de premium artikelen voldoende meerwaarde te geven, hoe zeer de auteurs ook hun best doen. Meestal zie je dan dat een meerkeuze-aanbod er op uitdraait dat er alleen genoeg verschil kan worden behaald om mensen extra te laten betalen door het voormalige standaard product uit te kleden. Waar het dan op neerkomt is dat je zit te betalen voor wat vroeger gratis was. Google heeft dat pas nog gedaan met Apps door de gratis ongelimiteerde opslagruimte af te pakken (zogenaamd omdat de belangstelling laag was) en deze vervolgens als duurder betaald abonnement aan te bieden. Bij de kabelaanbieders zie je hetzelfde verloop, een steeds verder uitkleden van het standaard abonnement om meer te kunnen verdienen op duurdere abonnementen en de extra's. Ook als het anders kan, kiezen managers liever de veilige weg.

Het zal ook te maken hebben met de overname van Hardware Zone. Dat geld moet terug komen. Daardoor hebben ontevredenen geen gelijkwaardig nederlands alternatief meer. Dat is het hele idee achter overnames. Hoe minder keus hoe beter je je prijs kan zetten, hoe meer winst je maakt. Daarbij is het al decennia een business model van starters geworden om heel idealistisch voor te doen, veel involvement met gebruikers te scheppen, zo snel te groeien en dan op het juiste moment te cashen door het aan een grote jongen te verkopen.

Dan wordt het samengevoegd, ondergebracht en uitgemolken of zelfs opgedoekt omdat men alleen maar een (potentiële) concurrent wilde opruimen. idealisme en commercie gaan niet samen, commercie spant het alleen voor zijn karretje. Het is nu commercieel en ze doen er mee wat ze het meest winstgevend achten, wat anders? Als jij een manier weet waarop zij er meer geld uit kunnen slaan en jou beter bedienen dan zijn ze zeker bereid te luisteren. Dan past het in de doelstellingen. Dit is nu precies waarom het socialisme is opgekomen: Waar geld regeert zijn alle andere overwegingen ondergeschikt tenzij de overheid ze afdwingt. Zelfs jonge kinderen dood laten werken, bleek dan geen bezwaar.

Reactie op Wout:
Ik vind het begrijpelijk maar wel jammer. Nooit zal men eens zeggen: we maken een bescheiden maar nette winst, gebruikers zijn tevreden, dus laten we het zo laten.

Wij gebruikers zijn al het product, we schrijven zelf al het overgrote deel van de content waar andere gebruikers op af komen of hebben ze dat bij DPG niet begrepen? Moeten we nu ook nog betalen?

Er is volgens mij helemaal geen markt voor diepteartikelen, omdat, met alle respect, de reacties veel interessanter, veelzijdiger, boeiender zijn dan wat één man kan schrijven. Jullie artikelen zijn meer een starter. Het wordt vanzelf aangevuld of het nu lang of kort is.

Maak het liever wat bondiger, geef betere links voor geïnteresseerden, onthoud je van de schreeuwende koppen die de lading niet dekken. Zo kunnen jullie geld besparen op artikelen en kunnen DPG-aandeelhouders wat meer geld in hun zakken stoppen zonder dat wij hoeven lijden. Om je werk te behouden maak je meer video-reviews op Youtube en verdient daar nog wat extra's bij.

Verder modereer wat harder tegen al die opinion spam van aanbieders. Ze derailleren niet alleen de discussies, maar je geeft ze gratis reclame die veel waardevoller is dan jullie advertorials. Willen Tesla, AMD, MS. Google hier hun sales vergroten, laat ze maar reclame en advertorials maken of betalen voor minder belangrijke nieuwsartikelen.

Want premium-abo's leiden vanzelf tot uitkleden van het standaardproduct omdat dit de enige manier is om het onderscheidend genoeg te maken. Dat zie je overal gebeuren. Dat gaat hier niet werken, want met alle respect, Tweakers is geen eerste levensbehoefte. Ik kom hier graag om mijn steentje in het water te gooien, maar kan het ook missen hoor. Je verzuipt op Internet in de interessante informatie en ik heb ook nog een lange boekenlijst waar ik niet aan toekom. Reken jezelf niet te rijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Elefant op 07-12-2020 07:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:06
CyberMania schreef op maandag 7 december 2020 @ 06:30:
Ik moet zeggen dit artikel is al een stuk beter (ook meer gestructureerder): reviews: De 'slimme stad' lijkt vooral nog dom, dood en ongeorganiseerd . Het is nog niet perfect maar wel veel beter en leuker om te lezen @TijsZonderH :)
Beter, zeker. Alleen jammer dat ik op meerdere plekken broken links tegen kom. Hoe zorgvuldig doe je je werk dan als redactie? Zeker als premiumartikelen onder een vergrootglas liggen mag dit eigenlijk niet gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door Marcel op 07-12-2020 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85

pino85

[...]

Wel wat offtopic maar aangezien je dit punt zelf maakt toch even een reactie daarop.

offtopic:
Er is op Tweakers iets als de community, datgene waardoor Tweakers groot is geworden. Ik ben zeer zeker dat men kan helpen mochten jullie een product niet kunnen bemachtigen om welke reden dan ook. Gebeurd dit regelmatig? En zo ja of nee, waarom wel en waarom niet. Geld ook voor webwinkels overigens. Je zou denken men staat in de rij om te helpen. Ik heb het wel eens gezien op hw.info en volgens mij ook op Tweakers.
Door middel van deze kanalen zou je denken dat ook al stuurt een fabrikant niets op of erg laat op dat je toch aan een exemplaar kan komen? Ook zijn er mensen die aangeven , een rijk bedrijf als Tweakers moet toch gewoon de producten kunnen betalen en daarna na de review kunnen doorverkopen. Ik heb me altijd afgevraagd waardoor dit niet gebeurd, is het juridisch ingewikkeld of kost het te veel werk of? Gezien dit topic kost het wellicht te veel geld en word er te veel verlies gedraaid om dat te doen want je schrijft een product toch deels af na gebruik en als men duizenden artikelen test kan het in de cijfers lopen. Let wel zijn aannames, Tweakers is daar doorgaans niet erg open in dus we hebben geen idee.
Er zijn eigenlijk dus 3 paden buiten een fabrikant die Tweakers dus kan bewandelen. Zeer benieuwd waardoor dat amper gebeurd. Probeer even hardop mee te denken.(goedbedoeld)

Edit

@TijsZonderH

reviews: De 'slimme stad' lijkt vooral nog dom, dood en ongeorganiseerd

Voor mij persoonlijk voelt dit aan als een goed artikel, kritisch en interessant geschreven.😊👍🏻
Net als dat men(inclusief mijzelf) het aan geven als iets niet premium waardig is mogen goede artikelen die mijn ziens wel premium waardig zijn ook benoemd worden.

[ Voor 88% gewijzigd door pino85 op 07-12-2020 07:58 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ocf81 schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:02:
[...]

Dat is nu nog niet het geval, maar ik denk dat 90% denkt dat dit op termijn onvermijdelijk is.
Als dat dan die reviews zijn van dat groepje dat min of meer in vaste dienst is van Tweakers, maakt dat zo'n betaalmuur alleen maar minder interessant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:11

Ves

A gadget addicted Bounty

Bij dit artikel Stiggy in 'reviews: De 'slimme stad' lijkt vooral nog dom, dood en ongeorgani...

Vind ik dat Stiggy een goede opmerking maakt.
.... Het is eerder een opiniestuk dan een gedegen onderzoek. De auteur benoemd dat zaken in de smart city wereld niet transparant zijn, maar uit het stuk zelf blijkt ook weinig transparantie. Hoe is er onderzocht? Welke concrete gegevens zijn er boven tafel gekomen (ik had bv graag een overzichtje gezien van hoeveel geld er per gemeente geïnvesteerd is).

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pino85

pino85

Als je dat wilt zien is men weken of zelfs maanden bezig en honderden uren kwijt, ik zelf wil ook als voorkeur kwaliteit IPV kwantiteit en een kers op de taart maar we moeten wel realistisch blijven wat haalbaar is hé.
Had je verwacht dat hij 355 gemeentes om een reactie gaat vragen en dan week na week en wellicht maand na maand wachten op? En dan weer reminders sturebn of zelfs 1:1 skype gesprekken..En ik kan me voorstellen dat er vervolgvragen zijn waardoor je weer weken of maanden moet wachten en weer meer interviews moet afnemen. Op deze manier ben je veel te lang bezig kwa tijd en uren en kosten.
Of bedoel je per provincie een stad/gemeente uit kiezen en om een reactie vragen 1:1 bv.
Dan nog kost het enorm veel werk maar goed,😅
Ben benieuwd naar wat de redacteur zelf van mening is.

[ Voor 22% gewijzigd door pino85 op 07-12-2020 08:09 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
pino85 schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:01:
[...]

Als je dat wilt zien is men weken bezig en honderden uren kwijt, ik zelf wil ook als voorkeur kwaliteit IPV kwantiteit en een kers op de taart maar we moeten wel realistisch blijven wat haalbaar is hé.
Had je verwacht dat hij 355 gemeentes om een reactie gaat vragen en dan week naar week en wellicht maand na maand wachten op?
Het is niet dat je niks kunt doen tijdens het wachten he. Zeker bij artikelen die niet perse vandaag gepubliceerd moeten worden, maakt het weinig uit of je een dag of een week wacht nadat je zo'n vraag uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Robbierut4 schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:03:
[...]

Het is niet dat je niks kunt doen tijdens het wachten he. Zeker bij artikelen die niet perse vandaag gepubliceerd moeten worden, maakt het weinig uit of je een dag of een week wacht nadat je zo'n vraag uitzet.
Het is niet alleen wachten op het, komt wel wat meer bij kijken. Ik heb ,zij het niet via Tweakers elders kort een blikje in de keuken gehad waardoor ik weet dat het helaas niet zo simplistisch is als door jou nu word geschetst. Edit:

Zie voor meer uitleg reactie hier onder

[ Voor 4% gewijzigd door pino85 op 07-12-2020 08:30 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13

The Zep Man

🏴‍☠️

pino85 schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:05:
Het is niet alleen wachten op het, komt wel wat meer bij kijken. Ik heb ,zij het niet via Tweakers elders kort een blikje in de keuken gehad waardoor ik weet dat het helaas niet zo simplistisch is als door jou nu word geschetst.
Zonder uitleg is een dergelijke anekdote een dooddoener in elke discussie.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:58
JoeyPrr schreef op maandag 7 december 2020 @ 01:07:
[...]

We hebben het over een product dat al weken beschikbaar is. Loop naar de Apple store, koop zo'n ding, review het, en schuif het vervolgens door naar die ene werknemer die toch een upgrade nodig heeft. Voila. Als je als Tweakers zijnde die paar duizend euro niet kunt missen voor zo'n belangrijke review, of niet inziet waarom het belangrijk is om er snel bij te zijn, zit er iets goed fout.

Er zijn letterlijk honderden kleine websites en youtubers die niks van Apple hebben gekregen en toch binnen een week of 2 een review online hadden, hoe denk je dat hun dat gedaan hebben?

.....
Ze zijn al bezig met de M1 review, zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65023848

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85

pino85

The Zep Man schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:09:
[...]
Zonder uitleg is een dergelijke anekdote een dooddoener in elke discussie.
offtopic:
Ik heb wat losgemaakt zie ik 😅 wel typisch Tweakers, afijn wat meer uitleg, we moeten eens afstappen van de "perfectie" wat wij verwachten. Want die bestaat niet.
Dat ook ik het zou willen zien, interviews etc met gemeentes of provincies, absoluut. En ja ik ben in sommige zaken een perfectionist, en vraag daardoor soms te veel, onrealistisch.
Vergeet niet dat anno 2020 /2021 en de pandamie/voorbereidingen die nu getroffen moeten worden door gemeentes en provincies vanwege de logistieke problemen richting het vsccin nu wel wat anders te doen hebben met de uren die ook hen kunnen inzetten dan Tweakers op een diepgaande manier te woord te staan welke wij acceptabel vinden.
Natuurlijk ze kunnen een kort statement afgeven wat wellicht ook nietszeggend is, maar ben je daar tevreden mee?
Uiteindelijk moeten er met x tijd keuzes worden gemaakt, dit artikel affakkelen vanwege deze kers op de taart gaat mij wat ver. Maar meningen mogen verschillen. Ik heb het met interesse gelezen.👍🏻😊
Ik heb tijdens stages de kans gehad bij een lokale krant mee te kijken, en dan vooral naar het proces. Hoe een artikel tot stand komt. En dat men enorm veel tijd kwijt was aan quotes/gesprekken voeren met de lokale bedrijven of bewoners viel wel op. Ik dacht ach dat is even paar uur de tijd nemen en klaar, nou nee. Ook kleinschalig wilden mensen de gegeven reacties weer anders vermeld hebben, of waar eerst wel een reactie kwam, veranderde weer in geen reactie. Dan nog het door verwijs van persoon naar persoon in bv gemeenteraden , dan weer ziektes waardoor er weer werd doorverwezen naar.. Wie kan wel een reactie geven, dan de tijd nog en de drukke agenda's van die betrokkenen inclusief de redacteur zelf. Het er achter aan lopen wat je helaas vaak wel moet doen. De talloze uren die werden ingezet voor een kleine lokale krant hier in Noord Brabant was echt enorm. Maar was het altijd efficiënt ? Nee, was het perfect? Nee. Het was vooral veel werk en in sommige gevallen weinig wat men terug kreeg. Het woog niet op tegen de kosten om voor de kers op de taart te gaan in alle gevallen. Je wilt dat wel maar het is soms echt onrealistisch. Maakte dat artikelen slecht? Nee .
Het is met dit artikel en de huidige omstandigheden dan ook zeer begrijpelijk(voor mij althans) dat is niet wat we wellicht allemaal willen zien maar deal with it zeg ik dan. Er zijn wel grotere issues waar gemeentes nu de tijd aan inzetten. Van de buitenkant lijkt het allemaal zo simpel, alleen maar wachten op een reactie, maar dat is het gewoon niet. En ik zal nog meer aspecten vergeten zijn.
Afijn, wil je nog dieper kan je me altijd een pm sturen. Verder offtopic over mijn ervaring ga ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 07-12-2020 08:39 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEstar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-09 15:14
Dat artikel over de Volkskrant vandaag als Tweakers zelf nou met dergelijk nieuws zou komen door echt onderzoek in plaats van copy paste. Daar zou ik dan echt extra voor willen betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen Crijns
  • Laatst online: 09-09 21:08

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
CyberMania schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:09:
@Koen Crijns @WoutF

Ik snap niet dat het niet gewoon is genoemd: Tweakers Extra, voor een paar euro's per maand kun je extra veel nieuws van je favoriete nieuwssite krijgen.
Simpel en helder. Wil je extra veel nieuws dan betaal je daar ook extra voor. Had nog steeds gedoe opgeleverd maar veel minder denk ik.

Met premium verwacht je een premium experience en dat wordt gewoon niet gehaald (zie de comments steeds) plus gewoon een gebrek aan een aantal knallende eerste artikelen. Maar ik denk dat het per se premium moest worden want het is natuurlijk geen toeval dat het op de andere sites van DPG ook zo wordt genoemd.
"Tweakers Extra" stond op onze lijst mogelijke namen, net als "Tweakers Plus", "Tweakers Gold", "Tweakers 1337" en nog een handvol extra namen.

Uiteindelijk is op basis van een onderzoek onder crew en community besloten om de beta te starten met de naam Tweakers Premium, die naam kreeg simpelweg de meeste stemmen en de beste argumenten om te gebruiken.

Is de naam in steen gebeiteld? Zeker niet; naast dat deze beta-periode geschikt is voor de collega's van de redactie om te weten te komen welke artikelen wel en niet goed passen binnen het abonnementen, is deze periode ook de voor de marketing collega's geschikt om nog meer kennis op te doen dan tijdens de initiële onderzoeken.

Waarbij ik direct wil terugverwijzen naar de terechte opmerking van Wout dat het lastig is om op basis van een forumtopic als dit harde conclusies te trekken. Mochten de collega's tijdens of na de beta-periode aanleiding zijn om de naam te veranderen, zal dat uiteraard weer grondig onderzocht worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13

The Zep Man

🏴‍☠️

pino85 schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:28:
Ik heb wat losgemaakt zie ik 😅 wel typisch Tweakers, afijn wat meer uitleg, we moeten eens afstappen van de "perfectie" wat wij verwachten. Want die bestaat niet.
Dat ook ik het zou willen zien, interviews etc met gemeentes of provincies, absoluut. En ja ik ben in sommige zaken een perfectionist, en vraag daardoor soms te veel, onrealistisch.
Het onderwerp is niet perfectionisme. Het onderwerp is voldoende diepgang, zeker voor iets dat 'Premium' heet.
Vergeet niet dat anno 2020 /2021 en de pandamie/voorbereidingen die nu getroffen moeten worden door gemeentes en provincies vanwege de logistieke problemen richting het vsccin nu wel wat anders te doen hebben met de uren die ook hen kunnen inzetten dan Tweakers op een diepgaande manier te woord te staan welke wij acceptabel vinden.
Gemeentes hebben het altijd druk, ook zonder pandemie.
Natuurlijk ze kunnen een kort statement afgeven wat wellicht ook nietszeggend is, maar ben je daar tevreden mee?
Mogelijk geeft de gemeente een kort/geen statement. In dat geval kan het een korter artikel (mogelijk niet 'Premium') zijn, niet?
Uiteindelijk moeten er met x tijd keuzes worden gemaakt, dit artikel affakkelen vanwege deze kers op de taart gaat mij wat ver. Maar meningen mogen verschillen. Ik heb het met interesse gelezen.👍🏻😊
Dit is 'het grote Tweakers Premium topic'. Commentaar op Premium artikelen kan hier verwacht worden.
Ik heb tijdens mijn studie de kans gehad bij een lokale krant mee te kijken, en dan vooral naar het proces. Hoe een artikel tot stand komt. En dat men enorm veel tijd kwijt was aan quotes/gesprekken voeren met de lokale bedrijven of bewoners viel wel op. Ik dacht ach dat is even paar uur de tijd nemen en klaar, nou nee. Ook kleinschalig wilden mensen de gegeven reacties weer anders vermeld hebben, of waar eerst wel een reactie kwam, veranderde weer in geen reactie. Dan nog het door verwijs van persoon naar persoon in bv gemeenteraden. Wie kan wel een reactie geven, dan de tijd nog en de drukke agenda's van die betrokkenen. Het er achter aan lopen wat je helaas vaak wel moet doen. De talloze uren die werden ingezet voor een kleine lokale krant hier in Noord Brabant was echt enorm. Maar was het altijd efficiënt ? Nee, was het perfect? Nee. Het was vooral veel werk en in sommige gevallen weinig wat men terug kreeg.
Dus in veel gevallen was het niet weinig dat men terug kreeg?
Het woog niet op tegen de kosten om voor de kers op de taart te gaan in alle gevallen.
Maar in andere gevallen weer wel?

Dat heet journalistiek. Net als in elk vakgebied zal niet elk uur direct efficiënt besteed worden.
Het is met dit artikel en de huidige omstandigheden dan ook zeer begrijpelijk(voor mij althans) dat er niet wat we wellicht allemaal willen zien.
Het commentaar gaat niet enkel over een artikel of opiniestuk, maar specifiek over een artikel of opiniestuk dat als Premium wordt geoormerkt.
Van de buitenkant lijkt het allemaal zo simpel, alleen maar wachten op een reactie, maar dat is het gewoon niet.
Dan alsnog zal een journalist niet 24/7 bezig zijn met een enkel onderwerp.
Afijn, wil je nog dieper kan je me altijd een pm sturen. Verder offtopic over mijn ervaring ga ik niet.
Nee, bedankt. Zoveel interesse heb ik niet. Mijn commentaar op jou was meer dat je met een 'een vriend van een neef van een kameraad zijn kat's favoriete vlo heeft XYZ meegemaakt, dus XYZ is waar' verhaal je juist niet je argument sterker maakt, maar zwakker.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Dat je alleen feedback kan achter laten via het forum geeft een vertekend beeld waarbij alleen forum gebruikers feedback achter laten.

Het laatste artikel (slimme steden) vond ik niet heel interessant. Ik hoopte persoonlijk wellicht meer diepgang over wat ze precies slim wilde maken en waarom.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Pagina: 1 ... 25 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.