Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.136 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
Lucb1e schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:02:
[...]
Ja ik zie mijn bijdrage als donatie, maar €1/maand kan praktisch iedereen wel missen (als je een beetje normaal met je geld omgaat) en anders kun je ook prima met een vriend meeliften of de beheerders lief aankijken.
Toen ik hier begon mee te lezen op 11 jarige leeftijd, zonder account of vrienden met tech interesse, was €1 per maand best veel, naast dat ik denk ik nieteens internetbankieren had(bestond dat al?).
Lucb1e schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:02:
Zeker een goed punt. Ik zou het ook zo liever zien. Lijkt alleen niet zo te werken, vrijwel niemand neemt dat spotgoedkope abonnement.
Er wordt (naar mijn mening) nagenoeg niks aan promotie gedaan voor de abbo's, zijn de prijsstellingen vrij apart (grote stappen) en levert het niks op behalve dat je DPG sponsord.

Ik durf te wedden dat best wat mensen nieteens wisten dat de abbo's bestonden voordat tweakers begon over premium.

En dan nog nieteens meegenomen dat het €1 per maand abbo blijkbaar minder oplevert dan je adblocker uitzetten, top reclame om het af te sluiten...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wat vind ik van Tweakers Premium? Vooral: zinloos. Stop eens met het internet te behandelen alsof het een printed magazine is. Geef me eens de mogelijkheid om met micropayments voor artikelen te kunnen betalen/tippen. Pak je website eens aan dat je echt gebruikers en hun geknutsel in de spotlight kunt zetten.

De twee artikelen die nu als premium staan: 1 aardige dat ik onboeiend vind en 1 die nogal sneu is. De prijzen van smartphones bij een abonnement... kom op zeg. Als dit het niveau wordt van Premium dan zie ik echt niet in waarom ik daar aan bij zou willen dragen.

Ik heb al veel te veel maandelijkse abonnementen lopen. Ik wil graag van “all you can eat” naar “pay what you eat” over willen. Geef me elke dag/om de paar dagen ‘premium’ content waar ik voor een piepklein bedrag gebruik van kan maken. Uiteindelijk zal ik vermoedelijk MEER betalen dan met het abonnement.

Edit: ik had de lange reactie van Wout nog niet gelezen. Micropayments leken mij wel fijn maar ik heb inderdaad er nog geen succesvol voorbeeld van gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door sebastius op 06-12-2020 03:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:38

Jrz

––––––––––––

Ja ik begrijp het probleem van advertenties niet zo. Of je zelf iets verkoopt aan het publiek of juist externen iets laat verkopen aan dat publiek, dat is uiteindelijk hetzelfde. Het moet alleen niet in de weg zitten.

Doneren.. nee sorry, dat zou passen als het nog 100% onafhankelijk zou zijn.

Premium content... daar kom ik niet voor, en heb ook nog geen content gezien wat ik echt goed vind. Maar als er echt een goede test is zoals vroeger de Consumentenbond, dan vind ik dat ook prima om voor te betalen.. het punt is alleen dat hardware e.d. al zo bekend is, dat ik daar niet snel het nut van in zie.

Betalen voor de community. Dat is het enige wat ik zou overwegen, maar dat voelt meteen als een bait & switch. Ik heb ook(eenmalig) voor S.A. betaald.

Ik vind dat er best een groot team achter de site staat. Daar kan ook deels geconsolideerd met andere publicaties worden toch? Dat is het hele idee van het onder een groot concern vallen.

Spendeer wat minder aan redactie en programmeurs, en zorg dat de moderators blij blijven. Zorg daarnaast dat pricewatch data volledig is en klopt.
In die punten zit m.i. alle waarde van tweakers.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
@Koen Crijns @WoutF

Ik snap niet dat het niet gewoon is genoemd: Tweakers Extra, voor een paar euro's per maand kun je extra veel nieuws van je favoriete nieuwssite krijgen.
Simpel en helder. Wil je extra veel nieuws dan betaal je daar ook extra voor. Had nog steeds gedoe opgeleverd maar veel minder denk ik.

Met premium verwacht je een premium experience en dat wordt gewoon niet gehaald (zie de comments steeds) plus gewoon een gebrek aan een aantal knallende eerste artikelen. Maar ik denk dat het per se premium moest worden want het is natuurlijk geen toeval dat het op de andere sites van DPG ook zo wordt genoemd.

[ Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 06-12-2020 09:38 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:30
Zullen we even de balans op maken in plaats van nog 3 maanden in de beta periode te blijven zitten?

Het lijkt me duidelijk, de community is gevraagd om zijn mening, een overgrote meerderheid wilt het gewoon niet en er zijn voldoende steekhoudende argumenten genoemd. @Koen Crijns plan maar een meeting met de DPG en stel voor dat jullie terug naar de tekentafel moeten. Advies is om alle reacties goed te lezen en dit mee te nemen in het nieuwe plan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik heb nu twee 'Premium' artikelen gelezen, sorry maar geen van beiden komt in de buurt van de kwaliteit die je moet aanbieden voor een betaald abonnement. Veel te weinig diepgang en simpelweg niet interessant genoeg.

Ctrl+k

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
kbuntu schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:15:
Zullen we even de balans op maken in plaats van nog 3 maanden in de beta periode te blijven zitten?

Het lijkt me duidelijk, de community is gevraagd om zijn mening, een overgrote meerderheid wilt het gewoon niet en er zijn voldoende steekhoudende argumenten genoemd. @Koen Crijns plan maar een meeting met de DPG en stel voor dat jullie terug naar de tekentafel moeten. Advies is om alle reacties goed te lezen en dit mee te nemen in het nieuwe plan.
Inderdaad ze kunnen beter even de stekker eruit trekken. Premium heeft nu toch een vieze bijsmaak gekregen. Ik neem de redacteuren niks kwalijk, die doen hun best. Maar de hoofdredacteur had e.e.a. gewoon veel beter in de startblokken moeten zetten met een aantal echt goeie voorbeelden van premiumwaardige artikelen of moeten wachten tot de extra redacteur ook echt van start was gegaan.

Bijv. een Macbook M1-review (toegankelijk voor iedereen) publiceren met tegelijk met een premiumachtergrond-artikel met een in-depth kijk op geschiedenis en werking van de nieuwe M1 silicon en bijv de vergelijking met ARM op Windows.

Had al een veel betere launch gegeven.

[ Voor 19% gewijzigd door CyberMania op 06-12-2020 09:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:39
CyberMania schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:23:
[...]

Inderdaad ze kunnen beter even de stekker eruit trekken. Premium heeft nu toch een vieze bijsmaak gekregen. Ik neem de redacteuren niks kwalijk, die doen hun best. Maar de hoofdredacteur had e.e.a. gewoon veel beter in de startblokken moeten zetten met een aantal echt goeie voorbeelden van premiumwaardige artikelen of moeten wachten tot de extra redacteur ook echt van start was gegaan.

Bijv. een Macbook M1-review (toegankelijk voor iedereen) publiceren met tegelijk met een premiumachtergrond-artikel met een in-depth kijk op geschiedenis en werking van de nieuwe M1 silicon en bijv de vergelijking met ARM op Windows.

Had al een veel betere launch gegeven.
Ja deze strategie snap ik ook niet. Men had dit toch echt wel aan kunnen zien komen? Als je iets wilt verkopen dan moet je zorgen dat de eerste indrukken zo goed mogelijk zijn toch? Nu lijkt het alsof men het tegenovergestelde heeft gedaan. Waarom? Expectation management? Leg de lat laag zodat mensen niet gaan opzeggen als je over een half jaar 50% achter premium gooit. Dat is mijn theorie eerlijk gezegd.

* AtlAntA doet even aluhoedje op ;)
Of van uit tweakers is men dit opzettelijk aan het saboteren omdat het grote DPG dit er doordrukt.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Laat maar. Het heeft geen zin.

[ Voor 100% gewijzigd door MoldyInko op 06-12-2020 12:41 . Reden: Aanpassing. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dec0de
  • Niet online
Hallo, ik zou graag feedback leveren over het consumenten bond artikel: ik vind het maar matig: ik kom hier voor feiten, niet meningen: daarvoor is de commentaar sectie.

Houd het AUB op feitelijke artikelen, en niet zoveel meningen er in weven. Nu schep je de opinie van de lezers té erg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 15:20

nlboy

Alles kitz?

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik weet bijna zo goed als zeker dat ik m'n abonnement ga downgraden. Het huidige Hero wat ik nu heb heeft voor mij geen toegevoegde waarde meer. Waarom:

1. De magazine bestaat niet meer. Ik vond het erg fijn om offline wat artikelen te lezen en dat hardware.info uitgebreide testen en artikelen in had staan. Veel heb ik van hun geleerd qua architectuur van bijv. cpu en de ontwikkelingen die gaande zijn. Online vraagt veel meer van de aandachtspanne omdat ik de neiging heb om lange teksten 'te gaan scannen' of scroll ik snel naar de +2 comments omdat deze vaak meer toegevoegde waarde hebben.
2. De tweakers dag heb ik afgelopen jaar overslagen want ik snap dat jullie 'm, vanwege covid, digitaal georganiseerd hadden. Alleen ik werk de hele dag al thuis achter de computer dus geen behoefte aan. Ik had liever dat jullie 'm hadden uitgeteld naar een moment dat het weer kan en dan nog groter uitpakken. Maar ik vermoed, net als andere bijeenkomsten/meetings/beurzen, dat dit voortaan online gaat plaatsvinden.

En begrijpelijk dat jullie nu de premium artikelen nu als pilot zo aan het testen zijn, maar ik zie nu weinig meerwaarde om dan nog een Hero te zijn. Ook omdat er nog zo weinig bekend is wat wij als trouwe abonnee kunnen verwachten. Dan kijk ik tzt nog wel hoe de abonnementen eruit gaan zien en of ik dan weer het Hero bedrag er voor ga betalen.

[ Voor 23% gewijzigd door nlboy op 06-12-2020 11:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

Ik ben voorstander.

Ik wil graag dat Tweakers blijft bestaan, en het achter een muur stoppen van een aantal artikelen halen voor mij de waarde van Tweakers niet weg.

Tweakers bestaat voor mij uit 5 grote producten die ik geniet
- Forum platform
- Forum leden
- PW
- V&A
- Nieuws

Voor mijn gevoel betaal ik dus niet om toegang te krijgen tot een artikel, ik betaal voor het hele pakket.

Middels de merge met HWI vind ik die content verbeterd, en ben dan ook betalend lid geworden. Vroeger las ik te weinig nieuws en verrekende ik mijn waarde met het aanbrengen van content op het forum. Maar ik vind dat ik niet meer genoeg content creëer, en vind de HWI toevoegingen waardevol. Ik voelde me dus genoodzaakt bij te dragen middels geld.

Uurloon is duur. Dus het verwachten dat er nu artikelen komen waar men 40 uur aan besteed heeft lijkt me niet realistisch. Als we nu net blijven dobberen en niet zinken, dan zijn de extra inkomsten die uit Premium gegenereerd word niet genoeg om ineens 35 uur extra onderzoek te doen.

Wellicht zou ik het leuk vinden als dat wel is, maar verwachten doe ik het niet.
De Premium artikelen die er nu zijn heb ik dan ook tevreden weglezen met een bak koffie. Ik zocht wel wat meer info, dus had graag wat linkjes gezien naar GoT topics die hetzelfde onderwerp aansnijden. Immers staat de aanvulling van het artikel vaak al op GoT.. wat natuurlijk best een waardevol iets is.

Wat mij betreft is het een GO.

Ik wil wel meer betalen
Mocht er ooit een deel van het budget naar de PW crew gaan, dan zou ik bereid zijn nog iets meer te betalen. Ik vind de PW een serieus product van T.net en leun daar ook op. De PW heeft alleen net als alle andere webshops met filters het probleem dat de filters niet 100% nauwkeurig ingevuld zijn. En dan bedoel ik helaas ook echt 100% (want ik ben tweaker :+ ).
Als je gaat filteren dan mis je vaak een hoop producten omdat de filters niet goed ingevuld zijn. Iedere webshop heeft dat, dus ik filter nooit. Ik ga maar gewoon scrollen en spec sheets zoeken om zeker te zijn.

Dat zou voor mij vrijwel het dubbele waard zijn aan geld. Als ik echt kan bouwen op de filters zonder enige twijfel, dan hebben jullie een naar mijn idee een uniek product op het internet.

Ik schenk nog een bak koffie in, lees nog een artikel en ga dan weer aan mijn eigen content werken :D

Goed bezig!

@TijsZonderH
Prima column, maar mag vroeger in de ochtend. Wij Tweakers zijn natuurlijk al vanaf 05:30 bezig met onze casemod, en de koffie is al omgeslagen in bier tegen 10:00. :+
Mochten ze rond 08:00 online komen op zondag, dan zou dat voor mij persoonlijk fijner zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 06-12-2020 10:18 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:34

MazeWing

The plot thickens...

Een zeer kort column (met een duidelijke mening) voorzien van een premium label?

Ik weet dat jullie aan het testen zijn "hoe ver" jullie kunnen gaan en wat men acceptabel vindt om als premium te bestempelen, maar jullie kunnen toch wel raden dat een artikel als dit gewoon premium-onwaardig is.

Je zou verwachten na de shitstorm deze week, waarbij 90% van de artikelen duidelijk als NIET premium-waardig werden bestempeld, er een striktere selectie zou zijn. Maar nee, schijnbaar is men blind voor kritiek en blijft met vrolijk de meest triviale dingen een premium label geven. Alles onder het mom van: "we zitten nog in de testfase"

Benieuwd wanneer het plaatsen van een bericht, bestaande uit meer dan 100 letters, een premium label gaat krijgen. Want "we zitten nog in de testfase".... 8)7 |:(

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Blubkens schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:09:
Column weer terug van weggeweest maar dan nu in een premium jasje?
Behoeft nog wat werk? Staat er een beetje raar bij zo: een opiniestuk op een zo feitelijk mogelijke site. De reacties - waar is je onderbouwing en je hoor en wederhoor? - maken gelijk wel duidelijk: dat behoeft meer dan het woordje column om te landen. Een aanpassing van het template wellicht?

Dan de plaats als discussie uitlokker. Voor zulke discussies zijn doorgaans forum draadjes. Hier niet? En omgekeerd: wie kan dan een column schrijven? Worden hier weldra gast columnisten (o.a. uit de community) voor uitgenodigd? Ligt niet voor de hand dat (alleen of juist) door de 'normale' redactie te laten doen. Of is dit bedoeld om als Tweakers een nadrukkelijk standpunt in te nemen (zo lijkt het en dat is dan wel hoogst ongebruikelijk over zoiets).

En tja.. wat maakt het dan premium?

[ Voor 9% gewijzigd door Gwaihir op 06-12-2020 10:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 11:19

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
World Citizen schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:10:

@TijsZonderH
Prima column, maar mag vroeger in de ochtend. Wij Tweakers zijn natuurlijk al vanaf 05:30 bezig met onze casemod, en de koffie is al omgeslagen in bier tegen 10:00. :+
Mochten ze rond 08:00 online komen op zondag, dan zou dat voor mij persoonlijk fijner zijn.
Dank je wel, gaan we naar kijken!

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AtlAntA
Prima column maar ik ga simpelweg niet betalen voor een column.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDuce
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04-2022
cleef schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:13:
[...]

Niet geheel toevallig was ik ook in die bron aan het spitten maar ook in het jaarverslag 2019 van dpg media. Daar staat o.a. in dat dpg media in Belgie hard aan het nadenken is hoe ze het beste klanten voor online content die eerder gratis is kunnen laten betalen.

Edit: onder het kopje:

[...]

Op pagina 62:
jaarverslag dpg media 2019

Er is vanuit dpg media in ieder geval al langere tijd hiernaar gekeken. Dat hoeft niets met Tweakers te maken te hebben, maar de dpg-tweakers link is een aantal keer aangehaald.

Wat uit de gequote cijfers verder blijkt is dat er 700k geregistreerde gebruikers zijn. Ik zou voor premium niet naar de unieke bezoekers kijken eerlijk gezegd. Ik denk dat het aandeel van mensen die hier komt een actief de artikelen leest maar niet geregistreerd is relatief klein is. Dus denk ik niet dat die dan een premium abonnement af zouden nemen.

Die 700k gebruikers zou dus de doelgroep (imo) voor premium zijn. Geen idee hoeveel daarvan actieve gebruikers zijn.... Laten we zeggen dat zo'n 500k actief is. Zeg ongeveer 10% neemt premium, dat is zo'n 50k mensen. Dat X 5 (ofzo?) Euro per maand en je zou ietss meer dan 250k per maand binnen halen. Dat zou het natuurlijk wel waard maken om iemand aan te nemen (- ongeveer 70k). Dus je haalt dan zo'n 180k netto per maand op. Dat is een leuk bedrag, maar of het meer is dan een druppel op een gloeiende plaat (net zoals de overige abonnementen) vraag ik me af.

Goed alle cijfers behalve de geregistreerde gebruikers Zijn fictief dus netto kan het allemaal veel beter (of minder ) uitpakken, maar dacht dat het relevant was voor mensen om mee te nemen in deze discussie.
Eén iemand inhuren kost geen €70.000 per maand, maar per jaar ;-) Als je jouw rekensom daarop corrigeert kom ik uit op een omzet van €2.930.000 per jaar waar DPG denk ik heel blij van wordt. Ik denk niet dat het realistisch is, ken de cijfers verder niet, maar 10% van de huidige actief geregisteerde userbase lijkt me wel een fair assumption.

Voor 2 of 3 euro per maand neem ik sowieso een abbo. Ik weet niet of het al eerder besproken is maar persoonlijk ben ik gewoon een luie consument. Is het gratis? Prima. Betaal ik niet. Kost het geld en ben ik blij? Wat met Tweakers het geval is, dan betaal ik met liefde een paar euro. Maar ik heb dan wel een Paywall nodig om me die kant op te trappen 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
DDuce schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:33:
[...]

Eén iemand inhuren kost geen €70.000 per maand, maar per jaar ;-) Als je jouw rekensom daarop corrigeert kom ik uit op een omzet van €2.930.000 per jaar waar DPG denk ik heel blij van wordt. Ik denk niet dat het realistisch is, ken de cijfers verder niet, maar 10% van de huidige actief geregisteerde userbase lijkt me wel een fair assumption.
10% is wel erg optimistisch (dat is éen op de tien van alle leden!). Denk dat ze al heel blij zijn met een conversie van 1% of misschien 0,5% van alle bezoekers/leden.

[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 06-12-2020 10:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

MazeWing schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:16:
Je zou verwachten na de shitstorm deze week, waarbij 90% van de artikelen duidelijk als NIET premium-waardig werden bestempeld, er een striktere selectie zou zijn. Maar nee, schijnbaar is men blind voor kritiek en blijft met vrolijk de meest triviale dingen een premium label geven. Alles onder het mom van: "we zitten nog in de testfase"
Ik lees premium op het moment meer om te lachen en even m'n hoofd te schudden en te ergeren, een soort van zelfkastijding. Wat een belachelijke wending is dit; de artikelen waren al niet al te best en meer een prompt voor discussie dan dat er echt iets in het artikel zelf stond (zoals velen al zeggen: de community comments maken de site bezoekwaardig), maar het premium aanbod is ronduit lachwekkend :+ "Snel, we zijn in beta test, we hebben meer content nodig! Verzin jij nog wat!"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hoewel prima geschreven en ook qua argumentatie prima op orde:

Op maatschappelijk/politiek georiënteerde columns zit ik niet zo te wachten, het internet staat al bol van de meningen.

Maar daarnaast zou ik ook heel goed over de invulling nadenken.
a) Is het wenselijk dat redacteuren expliciet ook (maatschappelijk) opinieren? Natuurlijk hebben ook zij meningen, maar hoe moet ik als lezer de verhouding tussen hun columns en nieuwsberichten gaan zien. Dan liever ‘losse’ columnisten, zoals in andere media.

b) Vervolgens de interactie tussen een columnist en de reacties. Het voelt altijd een beetje onkies als een auteur gaat ‘rollebollen’ met de lezers in de reacties. De machtsverhoudingen zijn ook ingewikkeld.

De column hoort op zichzelf te staan en slechts een deel van de lezers zal de aanvullingen in het commentaar zien.

c) bij maatschappelijke opinie-columns valt me sowieso op dat op internet het commentaar al snel door roeptoeters wordt gedomineerd. Hoewel ik me er zelf ook aan bezondig om mee te doen, vind ik de reacties op politieke onderwerpen altijd het minst aantrekkelijke aspect van een site.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:51
Wat betreft die column, wat gewoon een persoonlijke rant is, hoort thuis bij de Tweakblogs, niet op de frontpage. En al helemaal niet als een premium artikel. Zeker als je een term gaat gebruiken als "grotemensen-litigatie", komt dat over als een frustratie. Daarvoor heb je ook andere platforms om dat te spuien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 08:01
AtlAntA schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:28:
Blijkbaar is het een column. Ik had het in eerste instantie niet gezien, maar een column gaat over de mening van de schrijver. Persoonlijk zou ik daar nooit geld voor betalen, ondanks dat het met een technische blik er naar geschreven is. Ik had het premium waardig gevonden als het een artikel was, met meer inhoud en diepgang. Tevens ook wederhoor van beiden partijen. En hoe kijkt Google er naar? Wachten ze op de uitspraak? Etc.

Voor een mening ga ik wel naar de plaatselijke kroeg en betaal ik een paar biertjes voor mijn mede gasten. Dan pas gebeuren er magische dingen en is je investering dubbel en dwars eruit gehaald. Iedereen begint dan te praten, wat vervolgens leidt tot diepgaande gesprekken en meningen.

[ Voor 9% gewijzigd door Xieoxer op 06-12-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Xieoxer schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:47:
[...]

Blijkbaar is het een column. Ik had het in eerste instantie niet gezien
De prefix "Column" was voor jou geen hint dat het om een column ging? Veel duidelijker dan dat ga je het volgens mij toch niet krijgen. Of moet het er in knipperende neon-letters staan ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
wildhagen schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:51:
[...]

De prefix "Column" was voor jou geen hint dat het om een column ging? Veel duidelijker dan dat ga je het volgens mij toch niet krijgen. Of moet het er in knipperende neon-letters staan ofzo?
.column zou er dan moeten staan.

Voor advertenties gebruikt Tweakers .Ads.
Voor development gebruikt Tweakers .Dev.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
[...]

Zou dat stukje 'Overig' gewoon weglaten. Het staat gewoon niet zo mooi: Overig - Column.
Bij .geek staat er toch ook niet Overig - .Geek voor?

[ Voor 4% gewijzigd door CyberMania op 06-12-2020 10:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Xieoxer schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:52:
[...]

.column zou er dan moeten staan. Voor advertenties gebruikt Tweakers .Ads. Voor development gebruikt Tweakers .dev.
Als er een prefix "Column" staat, kan je écht wel zelf bedenken dat het wel eens een column zou kunnen zijn,.

Een beetje zelf nadenken kan echt geen kwaad. En ja, ik weet dat het vermoeiend kan zijn, maar sommigen moet je kennelijk letterlijk *alles* tot op het bot voorkouwen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardwarejunkies
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-01-2022
Zou Premium dan niet meer een oplossing zijn als de artikelen alleen over een bepaald groep zou gaan, en daar dieper op in te gaan? Desnoods met een ouderwetse poll.

Vragen aan de leden wat willen jullie absoluut zien in Premium, en daar een schaal op afstemmen? Op die manier werkt het voor tweakers als de leden.

[ Voor 5% gewijzigd door Hardwarejunkies op 06-12-2020 10:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xieoxer
wildhagen schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:53:
[...]

Als er een prefix "Column" staat, kan je écht wel zelf bedenken dat het wel eens een column zou kunnen zijn,.

Een beetje zelf nadenken kan echt geen kwaad. En ja, ik weet dat het vermoeiend kan zijn, maar sommigen moet je kennelijk letterlijk *alles* tot op het bot voorkouwen...
Als je na moet denken over de functioneren van een website. Is de UX/UI design verkeerd, en moet je terug naar de teken tafel.

Tevens staat er in de column pagina, op meerdere plekken het woord artikel.

[ Voor 6% gewijzigd door Xieoxer op 06-12-2020 11:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
AtlAntA schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:28:
Ik ben na een klein weekje totaal de weg kwijt wat ik nu aan premiumartikelen mag verwachten.
Dat is dit in ieder geval niet. Ik heb toch echt het idee dat de redactie op bepaalde vlakken geen flauw benul heeft wat men graag aan premiumartikelen wil lezen. Ik laat mij verrassen de komende weken, maar de startweek komt niet lekker uit de verf...

Ik had juist artikelen verwacht ala HWI magazine, maar die gaan schijnbaar niet achter de paywall.
Ik krijg steeds sterker het gevoel dat ik moet terugkomen op het plan om mijn HWI magazine abonnement in te wisselen voor premium. Dit is het voor mij niet.

Ik krijg ook sterk het gevoel dat dit niet storm zal gaan lopen qua abonnementen, ik mis een stuk kwaliteit wat een aantal redacteuren zonder namen te noemen (nog) niet in de vingers heeft. Misschien groeit dat nog, de tijd zal het leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadsz
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-08 08:56
segil schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:42:
Wat betreft die column, wat gewoon een persoonlijke rant is, hoort thuis bij de Tweakblogs, niet op de frontpage. En al helemaal niet als een premium artikel. Zeker als je een term gaat gebruiken als "grotemensen-litigatie", komt dat over als een frustratie. Daarvoor heb je ook andere platforms om dat te spuien.
Het was bizar meer dan een simpele mening. Je verwacht dat de redactie kijkt naar een professionele schrijfstijl helemaal als ze een nieuw item willen lanceren. Dit was afkraken en belachelijk maken bijnna op het niveau van /r/cirkeltrek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik vind een Column wel geld waard mits deze geschreven is door iemand waar ik graag naar luister.

Ik ken niet alle redacteuren bij naam, dus haal er even 2 aan.
De persoonlijke mening van Arnoud of van Tijs waardeer ik wel. Die jongens lezen veel en doen veel onderzoek in hun gebied, en daar vloeit dan een mening uit op basis van wat kennis.

Ik hoef geen CV van die jongens te zien als bewijs van hun skill, want als ze het fout hebben is het nog steeds waardevol. Daarom is het ook een Column en geen nieuwsitem denk ik.

Die meningen van Tijs en Arnoud zijn vaker berust op kennis, ervaring en onderzoek dan een artikel geschreven door een super dure journalist die geen affiniteit heeft met het onderwerp.

Tijs schrijft vaker over dit soort onderwerpen en daardoor heb ik het gevoel dat hij best wel iets waardevols kan concluderen in zijn mening.

Ik vind JUIST het hebben van inhoudelijke schrijvers een reden om te betalen. Het simpelweg verslag doen van een techniek of product kan ik overal wel vinden.

T.net heeft skilled redacteuren zover ik proef, en dat is waardevol.
Doe mij maar meer blogs met meningen van mensen die raakvlak hebben met het onderwerp.

Dat betekend overigens niet dat ik het eens ga zijn met die mening, maar dat doet niet af aan de waarde. Het geeft me perspectief en soms een andere kant van het verhaal.

Zolang ik dus het gevoel heb een mening te lezen van mensen die het zelf interessant vinden.. dan hoor ik die graag. Het word wat anders als zomaar iedereen een onderwerp aan gaat snijden waaruit blijkt dat hij 0.0 kennis of ervaring heeft op dat gebied. Dan lees ik wat ik zelf weet, en dat is me niks waard.

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 21:14
Waarschijnlijk is dit in de reacties al genoemd, maar voor mij persoonlijk staan de Premium artikelen mij tegen:
De kwaliteit van het artikel over losse telefoons vond ik echt extreem laag. Kan aan mijn smaak liggen, maar vond het onduidelijk, vaag, en zonder duidelijke lijn.
Van de andere Telegraaf sites ken ik dit systeem met de premium artikelen ook al. Dat staat mij zo regen dat ik deze sites nooit meer bezoek. Niets is zo vervelend als continu tijdens het doorklikken naar artikelen te ontdekken dat je ze toch niet kunt lezen. Op Telegraaf sites is dit echt te onduidelijk.
Het gaat volgens mij dan ook niet om het doel om betere artikelen te krijgen maar om het verdienmodel er in te brengen. Daar pas ik helaas voor.

Reclame op de site vind ik in die zin oké en begrijpelijk. Premium artikelen: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardwarejunkies
De vraag is meer, wat willen JULLIE in een Premium artikel zien?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:04
Hardwarejunkies schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:05:
Diepe en gedegen onderzoeksjournalistiek.
Niet een column die iemand met zijn zondagochtend-kater in 15 minuutjes uit de pols klopt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CyberMania schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:52:
[...]

Zou dat stukje 'Overig' gewoon weglaten. Het staat gewoon niet zo mooi: Overig - Column.
Bij .geek staat er toch ook niet Overig - .Geek voor?
Dat kan inderdaad wel beter, maar daar is een technische ingreep voor nodig. Ik zal daar morgen wel een ticket voor maken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbierut4
NIet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

DDuce schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:33:
[...]

Eén iemand inhuren kost geen €70.000 per maand, maar per jaar ;-)
My bad, Sinterklaas drukte zal wel niet geholpen hebben ;-)

Edit (toegevoegde response op de 10%):
CyberMania schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:37:
[...]
10% is wel erg optimistisch (dat is éen op de tien van alle leden!). Denk dat ze al heel blij zijn met een conversie van 1% of misschien 0,5% van alle bezoekers/leden.
Als uiteindelijk minder dan 10% lid wordt, dan zou je premium maar voor een heel erg kleine groep doen.

Dat lijkt me eerlijk gezegd niet de bedoeling (of het doel) van Tweakers als een community website. Overigens zou dan (in mijn rekenvoorbeeld) je ook maar op 25k per maand komen, dat is dan 300k-70k (voor de extra redacteur) is 230k op jaarbasis. Dat lijkt me niet de moeite om het plat te zeggen.

Maar goed zoals gezegd bijna al mijn cijfers zijn fictief behalve de 700k geregistreerde gebruikers omdat die van Tweakers marketing zelf af komt. Het uiteindelijke plaatje kan dus totaal anders uitpakken.

[ Voor 65% gewijzigd door cleef op 06-12-2020 11:24 ]

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
CrashOverDrive schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:09:
[...]

Diepe en gedegen onderzoeksjournalistiek.
Niet een column die iemand met zijn zondagochtend-kater in 15 minuutjes uit de pols klopt.
Daarbovenop mis ik bij Tweakers journalisten qua kwaliteit ala Joost Schellevis en een Daniel Verlaan.
Een telefoongoeroe hebben we al, die doet het ook prima.
Breng dat niveau en ik neem een abonnement.

[ Voor 5% gewijzigd door ed1703 op 06-12-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:51
lees ff dit topic door, dat is al meerdere besproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
WoutF schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:53:
[...]

Hadden we het idee dat mensen hier positief op zouden reageren? Nee. Hadden we veel kritiek verwacht? Ja. Zoveel als het nu is? Ligt aan de persoon denk ik :)

Het is lastig om hier een reactie te plaatsen die op alles ingaat wat vandaag in dit topic voorbij is gekomen, want dat is nogal wat. Ik heb tijdens het lezen veelvoorkomende zaken genoteerd en wil op een aantal zaken even ingaan.

....

Dan kunnen wij wel nieuws en reviews achter een abo-muur hangen, maar dan zal dat niemand overhalen om zo'n abonnement af te sluiten. Dat weten wij intern en dat weet DPG ook.
Ok, ik heb niet het hele topic gelezen, too much. Persoonlijk wil ik wel even mijn mening laten horen.

Natuurlijk weet ik nog niet hoe jullie het Premium gedeelte uiteindelijk gaan inrichten. Wat ik wel weet is dat ik al jaren €4 per maand betaal om jullie te steunen. Ik zou verwachten dat ik als betalende abonnee ook gewoon toegang krijg tot Premium artikelen. Als die achter een pay-wall verdwijnen waar ik als abonnee ook extra voor moet betalen, zou me dat een erg vervelend gevoel geven. Sterker, dat zou een reden kunnen zijn om mijn abonnement gewoon maar op te zeggen.

Met een beetje mazzel verschijnen die artikelen misschien ook als Premium artikel op AD, waar ik ook abonnee ben (ik lees daar tenslotte ook steeds vaker berichten die bij jullie vandaan komen). Dan lees ik het daar wel, of ik lees het niet. Ik zie mezelf in ieder geval niet voor een abonnement betalen en ook nog apart voor Premium artikelen.

Tuurlijk, in het abonnement zitten ook andere extra's. Die extra's zijn voor mij echter nooit de reden geweest om het abonnement af te sluiten. Het abonnement heb ik enkel en alleen omdat ik weet dat jullie niet voor niks werken en ik jullie hierin wil steunen.

Goed, misschien loop ik op zaken vooruit, maar ik hoop wel dat jullie wijze afwegingen maken bij de uiteindelijke invulling van Premium artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardwarejunkies
segil schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:19:
[...]

lees ff dit topic door, dat is al meerdere besproken
Klopt, maar verspreid over de hele topic, misschien gezamelijk alles bij elkaar samen vatten voor wat meer overzicht. Maakt het voor tweakers ook wat duidelijker makkelijker en overzichtelijker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13

The Zep Man

🏴‍☠️

Niet dit soort brainfarts:

reviews: Column: De Consumentenbond moet de Autoriteit Persoonsgegevens met r...

Zoals genoemd is wat men wel wil zien al meerdere malen langsgekomen in dit topic. Richt de pijlen op echte onderzoeksjournalistiek.

Neem dit soort reacties:
TijsZonderH in 'reviews: Column: De Consumentenbond moet de Autoriteit Perso...

Waarom stelt de auteur speculatief vragen i.p.v. dat die zelf op onderzoek uitgaat?

[ Voor 27% gewijzigd door The Zep Man op 06-12-2020 11:26 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Als er dan toch een redacteur een column moet schrijven, zorg dan in ieder geval dat de pointe in de eerste alinea duidelijk is, zonder dat je andere artikels en Twitterberichtjes moet gaan nalezen.

En 'grotemensen-litigatie'? Keep it real zou ik zeggen.

Verder is het gewoon een veel te lang stuk. Schrijven is schrappen en in der Beschränkung zeigt sich erst den Meister lijken mij belangrijke principes bij het schrijven. De tijd die de auteur nu kwijt is aan uitleg in de comments was waarschijnlijk op een andere manier beter besteed geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardwarejunkies
En anders een moderator of @Koen Crijns alles samenvatten, hier posten, en dan dat jullie dingen kunnen bij voegen. Want mede het probleem is dat nu alles veel te onoverzichtelijk word.

Ik probeer alleen een beetje mee te helpen dat het voor iedereen makkelijker word.

[ Voor 16% gewijzigd door Hardwarejunkies op 06-12-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:29

rg-mohwa

Phoe Hé

Cergorach schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:59:
[...]

Die is er al heel lang, dat heet een abonnement:
https://tweakers.net/info/abonnementen/
vanaf €1/maand, kennelijk wordt dat niet vaak genoeg gebruikt. En zelfs als iedereen dat afnam, dan zou het uiteindelijk niet voldoende zijn, want men wil blijven groeien...
Ik doelde meer op van we hebben ... euro nodig om “comfortabel/ onafhankelijk genoeg “ ons werk te kunnen doen. En dat je daarvoor kunt doneren als als je wilt. Ikzelf heb al een abbo van ik denk rond 60 per jaar( geen idee wat t kost eigenlijk) en zoiets is voor mij ook wel Max.
Maar ik kan me voorstellen dat er andere tweakers daar minder moeite mee hebben

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:50

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
AtlAntA schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:13:
[...]

Dat de onderwerpen verschillend waren is duidelijk :) Toch liep er een grote rode draad door het feedback van beide artikelen heen. Kort gezegd: het is Premium onwaardig. Nu is dat natuurlijk wat voorbarig omdat de daadwerkelijke waarde nog bepaalt moet worden maar dat men niet bereid is voor zulke items te betalen is wel duidelijk.

In grote lijnen sta ik daar ook achter. Van een premium artikel verwacht ik zeker weten meer diepgang. Zoals ik al eerder zei dan heb ik liever meer kwaliteit dan kwantiteit. Als iets onder de Premium noemer moet vallen dan moet het echt onderscheidend zijn van de reguliere content en daarin vond ik dat beide artikelen tekort schoten. Het Brein artikel was een uitgerekt nieuwsbericht met als extra de reactie's van de providers. Dat hoort bij een normaal nieuwsbericht vind ik dan. En het wifi6e artikel had gewoon te weinig diepgang. En dat is ook logisch want:
[...]
en alleen daarom al is het niet echt premium waardig. Vandaar ook mijn nieuwsgierigheid naar de criteria die worden toegepast wanneer een artikel wel of niet het Premium label mee krijgt.

En waarom er dan wordt beslist om het brein artikel als premium te bestempelen terwijl iedereen wel na kon gaan dat dat alleen maar meer backlash op zou leveren.
Zoals Koen al schreef hebben we met veel andere sites om tafel gezeten die iets vergelijkbaars doen. Van harcdore techsites, nichesites als VI tot een gigant als AD.nl. Daar hebben we allemaal inzichten uitgehaald die we nu willen toetsen op Tweakers. Eén van die dingen is bijvoorbeeld dat Premium-artikelen lang niet altijd super uitgebreid moeten zijn, maar dat ook de kortere berichten gewaardeerd worden. Zolang ze maar uniek genoeg zijn. Daarom zie je ons nu in het openbaar experimenteren daarmee. Het zou kunnen dat kortere artikelen voor Tweakers uiteindelijk niet blijken te werken, maar die conclusie wil ik pas trekken als we echt weten dat we alle varianten hebben geprobeerd.

Ik merk dat veel mensen hier zeggen: 'Kijk eens naar de reacties hier, het sentiment is toch duidelijk'. Vergeet daarbij niet dat dit topic niet de enige vorm van feedback is. Eén van de belangrijkste inzichten die ik heb opgedaan na 10 jaar bij Tweakers werken is dat het soms extreem lastig is om gewogen feedback vanuit de hele doelgroep te krijgen. Let op: daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat de feedback die we in dit topic ontvangen niet of minder valide is, maar wel dat er ook mensen met een andere mening zijn die je hier niet terugvindt. Daarom ook die feedbacktool onder alle artikelen, waar het huidige sentiment echt niet enkel hosanna is, maar we wel een ander beeld zien dan hier.
Als er trouwens auteurs van de premium artikelen meelezen. Makkelijker gezegd dan gedaan maar vat dit allemaal niet te persoonlijk op. Elk artikel heeft gewoon zijn plaats op Tweakers verdient en daar mag je best trots op zijn. _/-\o_
Ik vind het heel fijn dat je dit zegt. Want dat is inderdaad makkelijk gezegd dan gedaan. Ik weet dat een aantal redacteuren dit topic even een paar dagen vermijdt omdat sommigen hier echt extreem hard en met weinig nuance inhakken op het werk dat ze doen. Dat raakt mensen echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
Oeps foutje.

[ Voor 97% gewijzigd door Xieoxer op 06-12-2020 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
AtlAntA schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:43:
[...]

Graag wil ik nu ook even de gelegenheid pakken om wat feedback te vragen aan @Olaf @WoutF @Koen Crijns @arnoudwokke en anderen die er iets over weten.

Wat voor bedrag gaat er gevraagd worden voor dit premium model? Hoe gaat dit abbo eruit zien? Ik weet dat dit nog beta is maar ik kan me niet voorstellen dat jullie nog geen bedrag in jullie achterhoofd hebben aangezien er al een extra redacteur is aangenomen en dat doe je natuurlijk niet als je nog geen bedragen hebt doorgerekend.

oh, en als het als vervelend wordt ervaren dat ik jullie tag laat het dan even weten. :)
Natuurlijk liggen er scenario's klaar, en daar maar je ook berekeningen mee, maar we willen deze periode juist pakken om te kijken welke kant we daarmee op moeten. Daarom ook de slider onder de artikelen. Nu een mogelijk bedrag noemen lijkt me niet verstandig, dan is het opeens een absolute waarheid geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Robbierut4 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:12:
[...]

De vraag of de paywall niet komt als er genoeg nieuwe abbonnees komen (wel nieuwe betere content, maar voor iedereen beschikbaar), is helaas nog niet beantwoord door @WoutF of @Koen Crijns of door @arnoudwokke .
Zoals al aangegeven, ik denk dat veel mensen bereid zijn te betalen om content voor iedereen beschikbaar te maken.
Ik snap ook dat het lastig is voor tweakers, want je moet het "genoeg abbonnees" tastbaar maken en communiceren naar de community, en iets van voortgang daarin laten zien om mensen te triggeren een abbo te nemen. Maar dat is misschien geen informatie die ze willen publiceren.
Ik wil je niet het gevoel geven dat je opmerking genegeerd wordt, want ik heb hem al meerdere keren langs zien komen, maar zo hebben we er nog nooit naar gekeken dus ik heb hier geen antwoord op voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

WoutF schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:30:
[...]
Eenn van de belangrijkste inzichten die ik heb opgedaan na 10 jaar bij Tweakers werken is dat het soms extreem lastig is om gewogen feedback vanuit de hele doelgroep te krijgen.

[...]

Daarom ook die feedbacktool onder alle artikelen, waar het huidige sentiment echt niet enkel hosanna is, maar we wel een ander beeld zien dan hier.
Ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt die iets met feedback doen en op het moment ook zelf verantwoordelijk voor het feedback proces. Het is eigenlijke altijd makkelijker om de negatieve feedback (in klachten/problemen) te krijgen dan positieve.

Juist ook iets doen met de positieve feedback zorgt voor een grotere drive van gebruikers om dit ook meer te melden. In algemene zin is het zo dat je iets met de feedback moet doen om feedback te blijven krijgen.

In dat kader zou het misschien interessant zijn om (als dit het interne proces/belang voor jullie niet teveel verstoord) de resultaten aan het einde van de periode publiek te maken en daarbij ingaan op welke beslissingen waarom zijn genomen. Dat zit natuurlijk mogelijk bij jullie al in de pijplijn. Maar dat weet ik natuurlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
CyberMania schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:03:
@WoutF Als ik nog een suggestie mag doen: was van start gegaan met écht een aantal 'bang' artikelen.
Zoiets bijvoorbeeld vind ik nou wel echt premium waard: een echte in-depth look op Apple's M1 silicon.

[...]

Dit vind ik nou een voorbeeld van echt goede content met veel diepgang en illustraties waarvoor ik zou willen betalen.

https://debugger.medium.c...chip-so-fast-3262b158cba2
Mooi artikel, ben ik helemaal met je eens. Ik moet wel meteen eerlijk zijn: enkel artikelen van dit niveau een paar keer per week publiceren is een helse klus, waarvan ik niet weet of het haalbaar is. Vraag: zou je liever veel minder Premium-content hebben en dan met deze lengte/diepgang (laten we zeggen, paar keer per maand) of juist vaker een Premium-verhaal, maar dan ook korter en andere formats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobz
  • Laatst online: 19-08-2021
Stomme vraag misschien. Heeft Tweakers overwogen voor Premium artikelen samen te werken met een bestaand platform voor onderzoeksjournalistiek (zoals Follow The Money)? Je hoeft namelijk echt niet zelf het wiel uit te vinden, als je graag "echt" onderzoek wilt doen en partijen als FTM doen heel vaak samenwerkingen met andere partners. Een proef ligt denk ik zeker in de lijn van mogelijkheden.

Mocht je meer opinie willen schrijven, dan zou je kunnen denken aan bijvoorbeeld De Correspondent.

Maar misschien begrijp ik het idee achter de premium artikelen niet, zou best kunnen (ik heb ook het idee dat het "alles" wil zijn namelijk: diepgang, opinie, onderzoek. Dat maakt het troebel).

[ Voor 8% gewijzigd door noobz op 06-12-2020 11:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
WoutF schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:49:
[...]

Mooi artikel, ben ik helemaal met je eens. Ik moet wel meteen eerlijk zijn: enkel artikelen van dit niveau een paar keer per week publiceren is een helse klus, waarvan ik niet weet of het haalbaar is. Vraag: zou je liever veel minder Premium-content hebben en dan met deze lengte/diepgang (laten we zeggen, paar keer per maand) of juist vaker een Premium-verhaal, maar dan ook korter en andere formats.
Voor mij persoonlijk is dat het eerste. Ik krijg gewoonweg geen warme gevoelens bij de kortere artikelen.
Het gaat vaak om de diepte/kennis van materie, vaak vullen de commentaren op de wat kortere artikelen het aan.
Ik vraag mij dan af of ik dan nog bereid ben om voor die content te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:48

ManiacsHouse

Scheisse!

WoutF schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:30:
[...]

Zoals Koen al schreef hebben we met veel andere sites om tafel gezeten die iets vergelijkbaars doen. Van harcdore techsites, nichesites als VI tot een gigant als AD.nl. Daar hebben we allemaal inzichten uitgehaald die we nu willen toetsen op Tweakers. Eén van die dingen is bijvoorbeeld dat Premium-artikelen lang niet altijd super uitgebreid moeten zijn, maar dat ook de kortere berichten gewaardeerd worden. Zolang ze maar uniek genoeg zijn. Daarom zie je ons nu in het openbaar experimenteren daarmee. Het zou kunnen dat kortere artikelen voor Tweakers uiteindelijk niet blijken te werken, maar die conclusie wil ik pas trekken als we echt weten dat we alle varianten hebben geprobeerd.

Ik merk dat veel mensen hier zeggen: 'Kijk eens naar de reacties hier, het sentiment is toch duidelijk'. Vergeet daarbij niet dat dit topic niet de enige vorm van feedback is. Eén van de belangrijkste inzichten die ik heb opgedaan na 10 jaar bij Tweakers werken is dat het soms extreem lastig is om gewogen feedback vanuit de hele doelgroep te krijgen. Let op: daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat de feedback die we in dit topic ontvangen niet of minder valide is, maar wel dat er ook mensen met een andere mening zijn die je hier niet terugvindt. Daarom ook die feedbacktool onder alle artikelen, waar het huidige sentiment echt niet enkel hosanna is, maar we wel een ander beeld zien dan hier.

[...]

Ik vind het heel fijn dat je dit zegt. Want dat is inderdaad makkelijk gezegd dan gedaan. Ik weet dat een aantal redacteuren dit topic even een paar dagen vermijdt omdat sommigen hier echt extreem hard en met weinig nuance inhakken op het werk dat ze doen. Dat raakt mensen echt.
Om de tafel gezeten met... Sorry hoor maar bij het zien van het kopje column op de voorpagina vroeg ik me af wanneer Tweakers het logo en site aanpast naar rood/zwart/wit zoals AD, De Gelderlander etc etc. Het is niet uitproberen, het is schaamteloos exact hetzelfde doen. Zoals het woord 'Premium' zelf... Krijgen we straks op Tweakers ook van die stukken als 'het hartverscheurende verhaal van Suusje die haar iPad kwijt was'? Of 'in de buurt', tante Truus die nog op een 286 haar boodschappenlijstje typt tegenover de snelle zaken tuthola met haar MacBook.

En was het serieus om de tafel zitten? Of was het meneer DPG die zei gaan jullie eens zorgen dat de toko meer gaat verdienen en maak gebruik van de bestaande formule(s).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 17:15
[...]

Ik wil het liefst geen premium zien en zeker niet premium nieuwsartikelen. De combinatie artikelen en reacties van de bezoekers is waar ik voor naar tweakers kom. De nieuwsartikelen alleen kan ik wel ergens anders vinden maar deze combo is gewoon waardevol. Als dit zich zo doorzet zoals ik het nu zie gebeuren, dan ga ik langzaam op zoek naar een nieuwe vaste technieuwswebsite.

Als je premium zou willen doen maak het dan ook de naam waard. Zorg dat er een aparte sectie in het menu komt met echte diepte interviews of artikelen met echte diepgang dus niet van 3 alinea artikelen maar eerder richting de 30 of meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

[...]

Vraag: zou je liever veel minder Premium-content hebben en dan met deze lengte/diepgang (laten we zeggen, paar keer per maand) of juist vaker een Premium-verhaal, maar dan ook korter en andere formats.
Persoonlijk is lange echt diepte artikelen, maar 1x of 2x per week, veel meer geld waard dan iets langere "normale" berichten. Daar zou zelfs ik (die een groot tegenstander is van abonnementen, heb zelfs geen Netflix ;-)) misschien voor betalen. Je kan dan ook makkelijker een pay-per-article inrichten naast een abonnement (waarbij pay-per-article dan 2x zo duur is als wat je normaal per article met een abo zou betalen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:18
Ook maar even een spreekwoordelijk duit in het zakje doen. Ten eerste denk ik dat Tweakers er verstandig aan doet om de term 'Premium' te heroverwegen en daar iets anders voor in de plaats te zetten zoals Plus, Extra of iets anders. Met Premium wek je de verwachting iets van hoge waarde voorgeschoteld te krijgen maar dat lijkt tot op heden niet waargemaakt te kunnen worden. De kwaliteit is te wisselvallig, zeker als je er geld voor neer moet leggen.

Als tweede vraag ik mij af of het verstandig is dat redacteuren ook columns gaan schrijven. Is het niet beter om opiniestukken over te laten aan een columnist en de nieuwsitems & verdieping over te laten aan redacteuren? Merk nu al dat sommige redacteuren (noem verder geen namen) de neiging hebben hun mening te ventileren in nieuwsitems. Persoonlijk zit ik daar helemaal niet op te wachten en heb ik liever dat het nieuws neutraal en objectief gebracht wordt.

En als derde punt: waarom kiezen jullie er niet voor om harder op te treden tegen bezoekers die advertenties blokkeren? Het staat nota bene in jullie voorwaarden dat dit niet mag en bij winacties handhaven jullie er wel op. Is het niet beter om een account verplicht te stellen (dat gewoon gratis blijft)? Bij detectie van ad-blocker kun je het account blokkeren en gebruikers doorsturen naar de abonnementen-pagina. Op deze manier krijg je meer betalende bezoekers en blijft de site tevens gratis toegankelijk voor mensen die geen bezwaar hebben met advertenties.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Leuk zo'n column.... Ik zie hier weer het premium niet aan af. Het is duidelijk een onderbuik gevoel geweest zonder in de materie te gaan en is het aan de users om de column premium waardig te maken. Serieus als dit het niveau blijft kan je beter een 1 euro per maand/10 euro per jaar kostende abo te maken die enkel ads verwijderd want dan ga je meer verdienen dan wat deze premium feature ooit zal bereiken ben ik bang want sjonge jonge ik kan het allemaal nog niet echt premium noemen.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
CyberMania schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:09:
@Koen Crijns @WoutF

Ik snap niet dat het niet gewoon is genoemd: Tweakers Extra, voor een paar euro's per maand kun je extra veel nieuws van je favoriete nieuwssite krijgen.
Simpel en helder. Wil je extra veel nieuws dan betaal je daar ook extra voor. Had nog steeds gedoe opgeleverd maar veel minder denk ik.

Met premium verwacht je een premium experience en dat wordt gewoon niet gehaald (zie de comments steeds) plus gewoon een gebrek aan een aantal knallende eerste artikelen. Maar ik denk dat het per se premium moest worden want het is natuurlijk geen toeval dat het op de andere sites van DPG ook zo wordt genoemd.
Dit is écht niet het geval. Sterker nog, in aanloop hiernaartoe was die associatie met titels als AD en Telegraaf een zorg die intern uitgesproken is en Premium had zeker niet de voorkeur. Toen we meerdere opties aan allerlei mensen gingen voorleggen (collega's, crew, gebruikers) bleek dat mensen Premium de beste aanduiding vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Ja, graag. D.w.z. voor .adv hebben we ook een hint in het template boven en opmerking onder het artikel + een onderscheidende auteur. Zoiets lijkt me voor .column dan ook fijn :).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
Jorick schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:03:
En als derde punt: waarom kiezen jullie er niet voor om harder op te treden tegen bezoekers die advertenties blokkeren?
Omdat mensen die blokkade ook gebruiken om de (uiterst illegale) cookie-muur van DPG te blokkeren. Als ze gewoon eens aan de wettelijke regels voldoen dan zetten veel gebruikers weer hun blockers uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:48

ManiacsHouse

Scheisse!

Jorick schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:03:

En als derde punt: waarom kiezen jullie er niet voor om harder op te treden tegen bezoekers die advertenties blokkeren? Het staat nota bene in jullie voorwaarden dat dit niet mag en bij winacties handhaven jullie er wel op. Is het niet beter om een account verplicht te stellen (dat gewoon gratis blijft)? Bij detectie van add-blocker kun je het account blokkeren en gebruikers doorsturen naar de abonnementen-pagina. Op deze manier krijg je meer betalende bezoekers en blijft de site tevens gratis toegankelijk voor mensen die geen bezwaar hebben met advertenties.
Serieus? Hallo gebruiker, jij doet dit en dat op je computer daarom verbieden en/of bepalen wij even wat je nog kunt op een site/het internet.

Goh nu weet ik waarom ik nog nooit wat heb gewonnen. Beetje sneue reden. Jij doet iets wat wij niet willen dus win jij niks 😝

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
[...]

Zal heel eerlijk zijn: heb eigenlijk altijd 'n grote stapel goede boeken liggen (non-fiction). Ik kom dus al onvoldoende toe aan de content waarvoor ik al betaal en mij vang je dus niet snel voor een betaal-voor-content abonnement.

Maar als je een duit in het zakje wilt: kwaliteit gaat voor mij absoluut boven kwantiteit. Juist omdat kwantiteit er toch wel is en ik er geen tijd voor heb. En kwaliteit is diepgang / grondigheid, niet perse grotere lengte van het artikel.
IK SCHRIJF JE EEN LANGE BRIEF, WANT IK HEB GEEN TIJD VOOR EEN KORTE.
Blaise Pascal – Lettres Provinciales (1657) no. 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAdam
  • Laatst online: 14-09 16:31
spuit elf hier: ik vind de uitleg van het waarom duidelijk en goed onderbouwd. Heb nu een paar premium artikelen gelezen en zeg: kom maar door met dat abonnement. Alle waar heeft zijn prijs en jullie bewijzen met de Premium artikelen dat jullie meerwaarde leveren dus dat een meerprijs gerechtvaardigd is in mijn ogen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mandrilletje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-01-2024
@World Citizen Daar kan ik me goed in vinden... Maar hoe kan Premium met die insteek ooit een succes gaan worden als men zelf al toegeeft dat de huidige Tweakers abbonnementen zeer onsuccesvol zijn als bron van inkomsten? Daarbij betaal je immers ook niet zozeer voor een specifiek extra onderdeel, maar voor het hele pakket.

Als de voornaamste drijfveer voor het afnemen van een Premium-abbo iets generieks zoals "Tweakers supporten" is, dan had men beter het hele premium verhaal een andere kant op kunnen sturen door het te introduceren als een beoogde nieuwe feature voor Elite abonnees; een leuk extraatje voor de hardcore supporters.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbierut4
WoutF schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:45:
[...]

Ik wil je niet het gevoel geven dat je opmerking genegeerd wordt, want ik heb hem al meerdere keren langs zien komen, maar zo hebben we er nog nooit naar gekeken dus ik heb hier geen antwoord op voor je.
Helaas is het al beantwoord door Koen.
Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:10:
[...]

Die vraag heb ik niet beantwoord, omdat ik eigenlijk niet zou weten hoe ik het zou moeten beantwoorden. Mocht blijken dat het aantal Hero en Elite abonnees de komende periode verdubbeld, zullen we dat zeker in de evaluatie meenemen.
Als je geen energie stopt in het promoten van de abbo's, of op enige manier duidelijk maakt dat het nodig is, dan zul je ook geen nieuwe abbo's krijgen. Dus dit is gedoemd te mislukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
WoutF schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:04:
Toen we meerdere opties aan allerlei mensen gingen voorleggen (collega's, crew, gebruikers) bleek dat mensen Premium de beste aanduiding vonden.
Aanduiding voor wat?

Ik denk dat je dit nog niet zo zeker kunt stellen, omdat het nog zo onduidelijk is wat het premium aanbod in moet houden.

Heeft het eenmaal een inhoudelijk helder gezicht (jullie visie op 'werktitel premium'), dan is de naam ook pas goed (en veel makkelijker) te bepalen, lijkt me.

Overigens: kudo's voor dit zo open te voeren. Heel logisch en terecht nog zoekende te zijn en feedback is daarop ongetwijfeld goud waard. Maar het vergt wel echt lef dat zo open zoekend te doen, dwars door de shit-storm die het veroorzaakt heen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AtlAntA
[...]

Ten eerste, bedankt voor je antwoorden op mijn posts. Was al bang dat ze ondergesneeuwd waren. d:)b

Als antwoord op je vraag. Ik persoonlijk lees liever 2 of 3x per maand een echt uitgediept artikel waar ik speciaal mijn tablet plus stand voor pak. Ik zet er een extra pot koffie voor en ga gerust voor een langere tijd zitten lezen. Net zoals de meeste mensen heb ik daar in het moderne gejaagde digitale leven niet vaak tijd voor vandaar ook liever wat minder vaak want als ik wat mis krijg ik alsnog fomo. ;)

Mochten er echt zulke artikels als het eerder beschreven M1 artikel komen zou het dan eventueel mogelijk zijn om zoiets een timed premium te maken? In mijn zeer jonge jaren is een groot deel van mijn ict enthousiasme aangewakkerd door de artikels hier op tweakers. Ik had geen knaak om uit te geven maar mijn hersenen waren als een spons (nu al redelijk uitgedroogd :P) en ik kan me niet voorstellen dat er nu niet nog steeds zulke jongeren de frontpage bezoeken. En om nu juist die (kleine of grote groep? Geen idee.) af te schrikken met premium lijkt me niet leuk en eventueel schadelijk voor de site op de langere termijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
AtlAntA schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:20:
[...]

Mochten er echt zulke artikels als het eerder beschreven M1 artikel komen zou het dan eventueel mogelijk zijn om zoiets een timed premium te maken? In mijn zeer jonge jaren is een groot deel van mijn ict enthousiasme aangewakkerd door de artikels hier op tweakers. Ik had geen knaak om uit te geven maar mijn hersenen waren als een spons (nu al redelijk uitgedroogd :P) en ik kan me niet voorstellen dat er nu niet nog steeds zulke jongeren de frontpage bezoeken. En om nu juist die (kleine of grote groep? Geen idee.) af te schrikken met premium lijkt me niet leuk en eventueel schadelijk voor de site op de langere termijn.
Precies de zorgen die ik ook heb. Die aanwas van nieuwe leden heb je nodig om ook de toekomst van tweakers te borgen. Een paywall constructie waarbij er geen enkele optie meer is om het artikel alsnog te kunnen lezen schrikt af.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bbob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-09 15:17
pff 95 pagina's die allemaal doorlezen, totaal zinloos en vraag me af of tweakers dat wel doet.

Premium of gewoon betaald noemen.

Zou ik betalen verwacht ik een veel hoger niveau artikelen dan er nu is.
Tweakers is nu al voor een groot deel copy paste journalistiek. Als onderdeel van dpg media is dat ook steeds meer een eenheidsworst aan het worden, ad gelderlander, trouuw, enz. Wie online kijkt ziet voor groot deel dezelfde artikelen maar bij een zogenaamd andere krant.

Tweakers ook steeds meer onderdeel heeft als taak technieuws naar de massa te brengen. Reviews met lage kwaliteit en dpg staat ook bekend om de vele betaalde advertorials die als artikelen verkocht worden.
Tweaker moet nu ook geld opleveren dus hup premium.

Als ik kijk naar artikelen, reviews dan is minder dan 5% die naam waardig. Wat nu onder premium gebracht wordt is ook dat niet eens waardig.

Maar goed de moeder geeft beslist, bij tweaker moeten ze het ons nu verkopen en maar hopen dat er voldoende betaalde klanten komen. Ik twijfel er over of dat echt een succes gaat worden.
Maar misschien moeten ze bij tweakers eens echt slimmer zijn. Ben je abonnee van 1 van de kranten waarom krijg je premium er dan niet bij. We gaan toch naar dat soort abbo's toe dus denk daar eens over na.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Diverse Premium artikelen gelezen het zijn mooie samenvattingen die info is elders ook te lezen of de info die wist ik al.

Tweakers Premium een beta test van 3 maanden. Er is nogal feedback binnen 1 week dus blijven we echt nog bijna 3 maanden vergaan en gaan we naar deeltje 2, 3 en 4? Zo ja wat denken jullie nog de komende maanden aan info te winnen?

Zoals sommige zeggen die paywall komt er ook al roept de community nee. Ik ben bang hier kan zelfs Tweakers niets aan doen (hoe hard ze ook nee roepen) hogerhand drukt dit er gewoon door. Wie betaald bepaald.

Zoals vele aangeven. Sommige reacties zijn zeer goede aanvullingen op het artikel. Je moet niet willen dan die reacties er niet zijn omdat die mensen dan geen Premium hebben. Kwaliteit gaat achteruit.

Er zijn tal van alternatieve ideeën aangedragen ik hoop dat ernaar gekeken word.

Design dat Premium logo naast artikel titel ik weet het niet, het ziet er gewoon niet uit om naar te kijken.

Ik hoop dat jullie nog op tijd zijn om het allemaal 'te repareren'. Ik zie dat sommige leden het abbo al hebben gezegd, niet gaan verlengen.

Nu weet ik niet wat meer opgeleverd maar als ik hier en daar artikelen niet kan lezen die premium zijn links om of rechts om die info is elders toch gratis te krijgen. Dus ik betaal niet mee, als ik abbo ook nog opzeg en vele andere zo doen, wat levert er onderaan de streep dan het meeste op?

Nu zal het misschien offtopic gaan maar hoe in hoeverre word de community nog serieus genomen? Ik heb het idee dat Tweakers steeds verder kapot word gemaakt.

Ik ben al langer lid dan je in mijn profiel kan zien. Had ergens met samenvoegen account FP en Forum nog account maar opnieuw aangemaakt. Dus kom al best lang hier.

Ik ben al jaren Hero abbonee, waarom? Tweakers reclame vrij bezoeken. Echter Tweakers gaat mij reclame geven, ze verhuizen de video's van StreamOne naar YouTube. Ja ik snap jullie stap hoor, handiger in onderhoud en via YT meer bezoek bereik. Waarschijnlijk hierdoor sommige video artikelen zijn de video's niet meer beschikbaar.

Ik betaal voor geen reclame en krijg toch reclame. Als ik hier lees 2019 zou YT komen dat wij dus geen reclame zien. Het is bijna 2021 ga ik nog ooit reclame vrij filmpjes op kunnen kijken op Tweakers? Ik snap jullie zijn afhankelijk van YT maar hoe staat het ermee? Ik persoonlijk als klant ben erop achteruit gegaan.

Bloggers van Tweakers. Al jaren roept de community dat tweakblogs antiek is en zien graag vernieuwing. Klopt. Meer voor een lolletje gemaakt heel lang geleden. In een rondleiding heb ik toen gehoord omdat men ook al vroeg wanneer de update er zou komen dat blogs 'nooit' een update zou krijgen. Los van de oude code jullie zetten in op waar geld word gemaakt. Daarom word PW regelmatig geoptimaliseerd. Dat zou allemaal best maar denk een stap verder/groter. Maak Tweakblogs nu is net zo lekker als de rest van de website / integreer het beter. Die artikelen generen wellicht meer kliks, die kliks klikken door naar PW op elders op de website. Dit kan nu niet echt omdat tweakblogs iets los is. blogs zijn dood aan het gaan / al dood. Zonde. Mooie middelvinger naar de community. Weer een achteruitgang.

community manager sorry dat ik het zeg maar sinds het vertrek van zeef is het hier ook op dat gebied achteruit gegaan. Zeef gaat weg, het einde van Tweakers Express, toeval??? Nu zal vast zeef niet alleen gefixt hebben maar meerdere mensen, jammer is het wel dat het er niet meer is, uiteraard dit jaar had het sowieso niet gekund. Ginz word de nieuwe CM die is iets minder aanwezig dan zeef, kan.... moonsugar zoals andere ook al hebben gezegd 'schittert door afwezigheid'. Dat is mijn gevoel ook de cm is voor mijn gevoel totaal onzichtbaar geworden. Sorry dat ik het zeg Zeef was overal meer aanwezig. Ook hier weer een achteruitgang.

Gelukkig word er af en toe toch naar de community geluisterd. Kan er eigenlijk maar een hele mooie uitlichten. Zo was een van de eerste filmpjes een product te zien vol vingerafdrukken op het product (hihi dit kan echt niet) die tips zijn opgepakt en de filmpjes daarna zijn vingerafdruk vrij.

Als ik naar het bovenstaande kijk zie ik dit in veel bedrijven ook gebeuren het is bijna 1 op 1 met Tweakers voor mijn gevoel.
Bedrijf is zelfstandig, word overgenomen. Er worden word gevraagd om raad, we dragen A aan er word B gekozen, mensen gaan er minder zin in krijgen. We gaan dit en dat doen jaren verder nog geen stap verder. Er gaan wat mensen weg, mensen die er al zitten kunnen niet doorgroeien / willen niet meer doorgroeien sfeer is minder dan eerst. Extern komt er iemand die totaal geen feeling heeft met het bedrijf en past totaal niet in de club die zit alleen maar in meetings totaal niet aanwezig in het bedrijf en tussen de mensen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Robbierut4 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:12:
[...]

De vraag of de paywall niet komt als er genoeg nieuwe abbonnees komen (wel nieuwe betere content, maar voor iedereen beschikbaar), is helaas nog niet beantwoord door @WoutF of @Koen Crijns of door @arnoudwokke .
Zoals al aangegeven, ik denk dat veel mensen bereid zijn te betalen om content voor iedereen beschikbaar te maken.
Ik snap ook dat het lastig is voor tweakers, want je moet het "genoeg abbonnees" tastbaar maken en communiceren naar de community, en iets van voortgang daarin laten zien om mensen te triggeren een abbo te nemen. Maar dat is misschien geen informatie die ze willen publiceren.
Wikipedia werkt met succes zo, incl. jaarlijkse fundraising campagne..

Maar daar geeft het doel ons het gevoel dat 't anders op zwart gaat. Hier krijgt men wellicht 't gevoel dat slechts de bonus van een of andere exec op zwart gaat? Zou je dat dan puur op het forum + tweakblogs gedeelte moeten / kunnen toepassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Tot nu toe heb ik ook gemengde gevoelens bij het Premium-verhaal. Er zijn een aantal dingen die ik me afvraag:

- Ik vraag me af welke andere namen er voorbij zijn gekomen want de associatie met de "premium" artikelen van bijvoorbeeld het AD is geen gelukkige. Daar zijn ze bezig zowat alles wat verder gaat dan een standaard ANP berichtje achter een slotje te gooien.
- Misschien is het al eens langsgekomen maar hoe gaat het premium gedeelte straks passen binnen de huidige abonnementsstructuur? Krijgen tweakers met een supporter-abonnement dan bijvoorbeeld geen toegang en degenen die een Hero-abbootje hebben wel?
- De artikelen die ik tot nu toe heb gezien roepen wel wat vragen op. Bij een column kan ik me nog iets voorstellen maar het artikel over de prijzen van telefoons bij abonnementen vond ik eerlijk gezegd karig. Daar had je lijstjes met meer telefoons en meer vergelijkingen verwacht, zoals je in een tijdschrift ook zou zien.

Ik wil overigens best betalen voor een advertentievrije website. Ik kom hier vaak en daar wil ik best een bedrag voor teruggeven. Maar deze methode komt nogal geforceerd over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbierut4
Gwaihir schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:25:
[...]

Wikipedia werkt met succes zo, incl. jaarlijkse fundraising campagne..

Maar daar geeft het doel ons het gevoel dat 't anders op zwart gaat. Hier krijgt men wellicht 't gevoel dat slechts de bonus van een of andere exec op zwart gaat? Zou je dat dan puur op het forum + tweakblogs gedeelte moeten / kunnen toepassen?
Daar gaat Wikipedia op zwart, hier krijgen we anders een paywall.
Als je 1x zo'n "fundraiser" zou doen voor abonnees en vervolgens bij elk "premium" artikel zet:
Dit premium artikel wordt mede mogelijk gemaakt door onze abonnees. Wordt ook abonnee en steun deze onafhankelijke journalistiek.

Dan zou je denk ik(hoop ik) genoeg aanwas hebben aan nieuwe abbo's om het stabiel te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

mandrilletje schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:16:
@World Citizen Daar kan ik me goed in vinden... Maar hoe kan Premium met die insteek ooit een succes gaan worden als men zelf al toegeeft dat de huidige Tweakers abbonnementen zeer onsuccesvol zijn als bron van inkomsten? Daarbij betaal je immers ook niet zozeer voor een specifiek extra onderdeel, maar voor het hele pakket.

Als de voornaamste drijfveer voor het afnemen van een Premium-abbo iets generieks zoals "Tweakers supporten" is, dan had men beter het hele premium verhaal een andere kant op kunnen sturen door het te introduceren als een beoogde nieuwe feature voor Elite abonnees; een leuk extraatje voor de hardcore supporters.
Goed punt..

In relatie tot de vraag van @WoutF over minder en langere artikelen of meer en kortere artikelen, ga ik dan ook al snel een andere kant op met mijn gedachte.

Daardoor heb ik een mening die heel veel mensen boos gaat maken. Maar ben gerust.. Tweakers.net is het niet met mij eens. Ergens voorgaand heeft Wout dat al geschreven. Ik heb ook respect voor die keuze.

Dus, in tegenstelling tot het standpunt van Tweakers.net zie ik wel ruimte om geld te verdienen aan de community. Althans, ik zou daar zelf niet vies van zijn.

Stel iemand schrijft een prachtig verslag inclusief foto's op GoT. Zoals we gewend zijn compleet gratis en zonder account leesbaar.

Maar er komt vervolgens een premium artikel van dat verslag waarin T.net aan huis is geweest en samen met de Tweaker nog wat achter de schermen en detail info geeft.

Dan zou ik bij enkele verslagen graag 2.5 euro over hebben voor dat artikel, en zou ikzelf kosteloos bereid zijn mijn mooie project zo in de schijnwerper te laten zetten. Maar voor mij persoonlijk zie ik geen verdienmodel in mijn projecten.. wat per persoon kan schelen.

Excuus voor die mening, want menig Tweakers zullen het er niet mee eens zijn. Ik zie alleen dat we op die manier misschien met minder tijd toch een mooi stukje content aan kunnen bieden.

[ Voor 4% gewijzigd door World Citizen op 06-12-2020 12:45 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:03
ocf81 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:34:
Ik denk dat betere mensen het juiste antwoord is. Voor een kwaliteitsverhaal heb je gewoon kwaliteitsschrijvers nodig. Die lijkt tweakers.net te missen. Die discussie lijkt onder de vacatures voor nieuwe redacteurs ook te worden gevoerd overigens, dus ik ben zeker niet de enige die daar zo over denkt. Waarom dat signaal nooit is opgepakt om eens kritisch naar de huidige bezetting te kijken is mij een raadsel. Is het aanbod van personeel van het journalistieke landschap in Nederland dan zó karig dat het echt niet beter kan?
Kijk bijvoorbeeld eens bij een serieuze krant.

Het nieuws: KPN investeert flink in uitrol glasvezel.

Wat schrijft Tweakers (let wel, dit natuurlijk is geen premium artikel): nieuws: KPN: over vijf jaar heeft twee derde huishoudens glasvezel

2 alineas direct uit het persbericht van KPN, 1 alinea om te linken naar een artikel dat de auteur in het Tweakers archief vond.

Wat schrijft NRC/Marc Hijink: https://www.nrc.nl/nieuws...asvezel-en-kabel-a4022655

Vraag voorgelegd aan een onafhankelijke consultant, langs bij een aannemer, gesprek met verantwoordelijke bij KPN, gesprek met concurrenten, informatie over de gebruikte techniek en apparatuur, infographics en relevantie voor de gemiddelde lezer.

Vergelijk vooral zelf bij andere artikelen: https://www.nrc.nl/search...ticle_type=alle_artikelen

Vooral dat eigen onderzoek mist vaak op Tweakers, dat verhaal over ODMs reviews: Opkomst odm's - Fabrikanten maken telefoons steeds minder zelf bijvoorbeeld (en nog wel een van de ' beste' premium artikelen).

Ik zie vrijwel alleen maar verwijzingen naar onderzoek of persberichten van anderen. Een beetje zoals ik een Wikipedia artikel or essay schrijf, een middag de tijd, Google Scholar en Books open en je kan een onderwerp duidelijk maken aan een publiek. Maar waar is dan de meerwaarde? Als ik ergens genoeg in geïnteresseerd ben om ervoor te betalen dan kan zou ik er ook wel zelf serieus naar zoeken.

Waarom is er niet gesproken met een onafhankelijke telecomanalist? Vindt de auteur zichzelf een relevante expert en acht dat niet nodig? Reuters deed dat wel. En die vroegen ook om commentaar aan Wingtech c.s.
“This is an inevitable strategy rather than a good strategy,” a source with knowledge of Samsung’s Chinese operations said.
Samsung said in a statement to Reuters that it has been making limited lines of smartphones outside its own plants to broaden its existing portfolio and “ensure efficient management in the market”. It declined to say how many Samsung phones are made by ODMs and said future volumes had yet to be determined.

Wingtech did not respond to a request for comment.
Verder kan je bijvoorbeeld ook vinden dat ODMs vaak uitgroeien tot bekende merken,[1] zoals bijvoorbeeld bij HTC het geval was. Kans is groot dat over 10 jaar er gewoon Wingtechs te koop zijn. Merken als Elephone zijn ook als ODM begonnen.

En waarom zijn de prijzen van ODMs laag? [2] Zijn ze efficienter, persen ze werknemers uit, schaalvoordelen?
Research firm Counterpoint says ODMs can procure all the components needed for $100-$250 smartphones for 10% to 15% less than major brands with their own factories in China.
Reuters heeft het rapport van Counterpoint ook ingezien, of heeft Tweakers geen toegang tot het volledige rapport?

Even opsommend als ik kijk naar het NRC artikel en dat vergelijk met een Tweakers premium artikel:

voorgelegd aan een onafhankelijke partij (consultant)Nee
Langs bij een uitvoerderNee (kan ook niet in dit geval vanwege covid, tijd en budget)
gesprek met verantwoordelijke bij merkAlleen
LG bevestigt wel bezig te zijn
maar onduidelijk of de auteur dat zelf heeft nagevraagd.

Geen navraag bij ODMs zelf.
gesprek met concurrentenNee
informatie over de gebruikte techniek en apparatuurNee, ik heb nog steeds geen idee waarom ODMs het goedkoper kunnen, waar ze fabriceren en R&D doen.
infographicsJa, de tabel had ook wel een schema mogen zijn.
relevantie voor de gemiddelde lezerJa, maar ik mis dat succesvolle ODMs later vaak zelf een merk in de markt zetten, als je in 2030 met een Wingtech in de hand loopt is dat toch leuk om aan terug te denken.

Ik bedoel dit overigens niet als aanval op de auteur, in het verleden heb ik zeker beter werk gezien van hem en ook de reviews zijn meestal prima, ik krijg eerder het idee dat er te weinig tijd en middelen gegeven worden aan de redactie om een artikel op hoger niveau te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:40

basdej

OutSystems Consultant

ook ik ben nu een aantal premium artikelen aan het lezen. Als dit het niveau van premium is vergeleken met de normale nieuwsberichten vind ik het wel bedroevend. de meeste premium artikelen zijn normale nieuwsberichten waar inderdaad wat meer werk in zit dan een kort bericht zoals het ANP post

Hoi.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Voor mijn werk moet ik regelmatig research documentatie schrijven, maar als ik daarvoor de kwaliteit ga gebruiken welke nu tentoongesteld wordt in de premium artikelen, mag ik op zoek naar een andere baan. Het lijkt erop dat de huidige redactie niet in staat is om kwalitatieve content te genereren, het komt bij mij over als het aloude knip en plak werk wat je ook voor je vroegere schoolverslagen deed. Als dat niet veranderd is premium gedoemd om faliekant te mislukken.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:13
[...]

Ik deel de mening van enkelen boven mij. Ik vind dat er nu teveel met premium gestrooid wordt. Ik zie liever 2 of 3 premium artikelen per maand, dan 1 of 2 per dag. Nog los van de inhoud, kun je niet verwachten dat er dagelijks genoeg te vertellen valt wat niet ergens anders gevonden kan worden (althans niet op de lange termijn). Premium moet voor mij iets zijn wat een echte meerwaarde heeft. Bovendien, stel dat de inhoud verbeterd en je inderdaad dagelijks echte premium-artikelen uit je mouw kunt schudden, dan speelt een factor tijd ook nog mee voor de lezer. Ik heb niet voldoende tijd om dagelijks lange artikelen te lezen, meestal bewaar ik die voor een weekend/vakantiedag. Als ik elke week 5-10 artikelen moet bewaren, komt het lezen er ook niet van. Daarom; kwaliteit boven kwantiteit.

Ik weet nog een paar jaar geleden, toen hadden jullie een 2 of 3 delige video over ASML. Dat is iets wat ik als premium ervaar. Ook de uitgebreide artikelen over elektrisch rijden. Het is unieke of zeer informatieve content die je niet zomaar elders kunt vinden. Als dat achter een abbo komt, ben ik waarschijnlijk nog wel bereid om er wat (paar euro) voor te betalen.

Ik heb de huidige premium-artikelen nog niet gelezen/geopend, dus weet niet precies hoe kwalitatief die zijn, maar de regelmaat waarin ze verschijnen, doet mij al wantrouwen. De reacties hier bevestigen dat wantrouwen.

[ Voor 11% gewijzigd door LA-384 op 06-12-2020 13:31 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

[...]Toen we meerdere opties aan allerlei mensen gingen voorleggen (collega's, crew, gebruikers) bleek dat mensen Premium de beste aanduiding vonden.
Daar hebben we het weer, dat illustere groepje gebruikers die blijkbaar representatief genoeg is dat bijna 100 volle pagina's vol met andere meningen/uitingen teniet doet.

- Jullie willen premium! Zeggen onze 'gebruikers'.
- Jullie willen daar voor betalen! Zeggen onze 'gebruikers'.
- Jullie willen dat het premium heet! Zeggen onze 'gebruikers'.

Ik ben zeer benieuwd wie die daadwerkelijke gebruikers zijn want volgens mij hebben veruit het overgrote deel van deze (nu al aan het opsplitsende) community daar geen enkele input in gehad.

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

ocf81 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:34:Ik denk niet dat meer mensen het juiste antwoord is. Ik denk dat betere mensen het juiste antwoord is. Voor een kwaliteitsverhaal heb je gewoon kwaliteitsschrijvers nodig. Die lijkt tweakers.net te missen. Die discussie lijkt onder de vacatures voor nieuwe redacteurs ook te worden gevoerd overigens, dus ik ben zeker niet de enige die daar zo over denkt. Waarom dat signaal nooit is opgepakt om eens kritisch naar de huidige bezetting te kijken is mij een raadsel. Is het aanbod van personeel van het journalistieke landschap in Nederland dan zó karig dat het echt niet beter kan?
Meer mensen erbij is niet het antwoord, mee eens. Ook ga ik in grote lijnen mee met je analyse, al ben ik wat minder negatief over de artikelen. Wel denk ik dat we niet moeten trachten de oorzaak te benoemen over de kwaliteit van de redactie-output. Vanuit onze invalshoek kunnen we daarover te weinig zeggen. Beter is het te kijken naar de doelstellingen van de redactie: “produceer zo veel mogelijk[…] nieuws items met een zo hoog mogelijke[…] kwaliteit”. De introductie van de Premium artikelen verandert niets aan deze doelstelling. Blijkbaar is tweakers tot de slotsom gekomen dat die flow aan artikelen niet mag worden ingeperkt (is er een tweaker die ze allemaal leest?).

Zolang de tweakers redactie die grote flow als doelstelling heeft kan het bijna niet anders dan dat de kwaliteit van de output daaraan ondergeschikt raakt. Om die reden kan het ons niet bekend zijn waartoe de redacteuren in staat zijn, met de huidige doelstelling worden ze met een mission impossible het bos in gestuurd, hun kwaliteiten, aannemende dat ze die hebben, kunnen niet eens goed naar boven komen.

Je hebt het ook gehad over het tweakers in oprichting (edit:@ocf81 nee, excuses, dat deed je inderdaad niet, verwarring met een andere post, het onderstaande dan maar even mijn n.a.v. andere reacties). Het tweakers-toen en het tweakers-nu zijn lastig te vergelijken. Te veel verschil in omgevingsfactoren. Het huidige tweakers is een grote machine die voor veel gebruikers reden geeft om te bezoeken. Van alle samenstellende delen (Frontpage, Forum, Pricewatch, Tweakblogs) is naar mijn mening de Frontpage het minst authentiek. Hierom is het inderdaad zinnig om terug te grijpen op dat oude tweakers, op zoek naar die authenticiteit. Wat de tweakers facade, de Frontpage, weer meer authentiek kan maken? Dat is een vraag die denk ik de redactie vooral zelf moet beantwoorden. Wat ik in een eerdere post had aangedragen was een “oplossing” om los te kunnen komen van het dictaat van al die persberichten. Maar ook die oplossing (maak ruimte in de redactionele capaciteit) is op zijn best faciliterend en levert nog niet een authenticiteit op een presenteerblaadje aan.

Het antwoord op de vraag van authenticiteit is denk ik een midden van wat tweakers wil zijn en van wat de huidige redacteuren beweegt. Het eerste kan teruggrijpen op het oude tweakers, maar kan ook volgend gemaakt worden aan het tweede. Redacteuren kunnen immers het beste bij zichzelf naar boven halen als ze dicht bij zichzelf kunnen blijven en kunnen doen wat hun drijft. In de huidige Frontpage lees ik de identiteit van de redacteuren, en dus ook de identiteit van tweakers, niet terug door de grote stroom instrumentele persberichten. Dus alsjeblieft tweakers, zet die stroom van persberichten op afstand en laat het niet je identiteit doen ondersneeuwen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

teacup schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:54:
[...]
Meer mensen erbij is niet het antwoord, mee eens. Ook ga ik in grote lijnen mee met je analyse, al ben ik wat minder negatief over de artikelen. Wel denk ik dat we niet moeten trachten de oorzaak te benoemen over de kwaliteit van de redactie-output. Vanuit onze invalshoek kunnen we daarover te weinig zeggen. Beter is het te kijken naar de doelstellingen van de redactie: “produceer zo veel mogelijk[…] nieuws items met een zo hoog mogelijke[…] kwaliteit”. De introductie van de Premium artikelen verandert niets aan deze doelstelling. Blijkbaar is tweakers tot de slotsom gekomen dat die flow aan artikelen niet mag worden ingeperkt (is er een tweaker die ze allemaal leest?).

Zolang de tweakers redactie die grote flow als doelstelling heeft kan het bijna niet anders dan dat de kwaliteit van de output daaraan ondergeschikt raakt. Om die reden kan het ons niet bekend zijn waartoe de redacteuren in staat zijn, met de huidige doelstelling worden ze met een mission impossible het bos in gestuurd, hun kwaliteiten, aannemende dat ze die hebben, kunnen niet eens goed naar boven komen.
Ok, fair enough. We kunnen inderdaad niet achter de voordeur kijken.
Ik zie inderdaad niet de output die ik graag zou zien. Al jaren niet. De introductie van premium is de trigger geweest om daar tegen te gaan ageren, hoewel ik eerder in commentaren onder artikelen al wel eens iets in die richting heb gezegd. We kunnen inderdaad niet zien wat er achter de schermen wordt gecommuniceerd.
Je hebt het ook gehad over het tweakers in oprichting. Het tweakers-toen en het tweakers-nu zijn lastig te vergelijken. Te veel verschil in omgevingsfactoren. Het huidige tweakers is een grote machine die voor veel gebruikers reden geeft om te bezoeken. Van alle samenstellende delen (Frontpage, Forum, Pricewatch, Tweakblogs) is naar mijn mening de Frontpage het minst authentiek. Hierom is het inderdaad zinnig om terug te grijpen op dat oude tweakers, op zoek naar die authenticiteit. Wat de tweakers facade, de Frontpage, weer meer authentiek kan maken? Dat is een vraag die denk ik de redactie vooral zelf moet beantwoorden. Wat ik in een eerdere post had aangedragen was een “oplossing” om los te kunnen komen van het dictaat van al die persberichten. Maar ook die oplossing (maak ruimte in de redactionele capaciteit) is op zijn best faciliterend en levert nog niet een authenticiteit op een presenteerblaadje aan.
Uhm, ik heb het hier niet over gehad? Ik herken mijn voorgaande berichten in zijn geheel niet in jouw woorden. Ik heb het steevast over kwaliteit gehad. (mis ik hier een overgang van wat je n.a.v. mijn woorden wilde vertellen naar een algemener verhaal ofzo?)
Het antwoord op de vraag van authenticiteit is denk ik een midden van wat tweakers wil zijn en van wat de huidige redacteuren beweegt. Het eerste kan teruggrijpen op het oude tweakers, maar kan ook volgend gemaakt worden aan het tweede. Redacteuren kunnen immers het beste bij zichzelf naar boven halen als ze dicht bij zichzelf kunnen blijven en kunnen doen wat hun drijft. In de huidige Frontpage lees ik de identiteit van de redacteuren, en dus ook de identiteit van tweakers, niet terug door de grote stroom instrumentele persberichten. Dus alsjeblieft tweakers, zet die stroom van persberichten op afstand en laat het niet je identiteit ondersneeuwen.
Los van wat ik gezegd heb of zou hebben gezegd kan ik mij grotendeels vinden in dit betoog.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:47
[...]

Dit is écht niet het geval. Sterker nog, in aanloop hiernaartoe was die associatie met titels als AD en Telegraaf een zorg die intern uitgesproken is en Premium had zeker niet de voorkeur. Toen we meerdere opties aan allerlei mensen gingen voorleggen (collega's, crew, gebruikers) bleek dat mensen Premium de beste aanduiding vonden.
Met de omschrijving die jullie zelf geven, dat het om "uitgebreide nieuwsberichten, diepgaande achtergrondverhalen en opiniestukken" gaat, snap ik dat mensen aan Premium denken. Maar de naam straalt wel een bepaald verwachtingspatroon uit van kwaliteit (zeker als er voor betaald moet gaan worden), en die verwachting wordt tot nu toe niet waar gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tyoi schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:52:
[...]

Daar hebben we het weer, dat illustere groepje gebruikers die blijkbaar representatief genoeg is dat bijna 100 volle pagina's vol met andere meningen/uitingen teniet doet.

Ik ben zeer benieuwd wie die daadwerkelijke gebruikers zijn want volgens mij hebben veruit het overgrote deel van deze (nu al aan het opsplitsende) community daar geen enkele input in gehad.
Heb je nooit meegedaan met al die enquetes en shit die op de frontpage staan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:41
Transportman schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:10:
[...]

Met de omschrijving die jullie zelf geven, dat het om "uitgebreide nieuwsberichten, diepgaande achtergrondverhalen en opiniestukken" gaat, snap ik dat mensen aan Premium denken. Maar de naam straalt wel een bepaald verwachtingspatroon uit van kwaliteit (zeker als er voor betaald moet gaan worden), en die verwachting wordt tot nu toe niet waar gemaakt.
Al jaren zijn voor mij de artikelen op de FP meer een conversatie starter en zit de waarde in de comments, daar zitten de specialisten met vaak meer inside informatie. Als je bijvoorbeeld kijkt naar “De Correspondent” (waar ik dan wel weer voor betaal) maken ze daar veel meer gebruik van de kennis van de bezoekers door regelmatig op te roepen tot participatie in artikelen die daardoor in kwaliteit uitstijgen boven het maaiveld en het lezen waard worden. Overigens lees ik ook op de Correspondent vaak maar een of twee artikelen per week omdat ik gewoon geen tijd heb om alles te volgen en lezen. De Tweakers FP gebruik ik dan ook vaak als tussendoortje in mini pauzes.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 00:26

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Ik blijf mij verbazen over de toon van sommige reacties. Waar is dat nou voor nodig? Als je de artikelen niks vindt en premium ook niet dan lees je het niet en neem je straks geen abonnement.
En als je het wel graag een succes ziet worden bereik je toch veel meer met opbouwende kritiek in plaats van alles af te fakkelen?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• hendrickbert
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 06:46
Ik hoor veel over de kwaliteit van de premium artikelen, maar mijn ergernis zit toch een beetje anders.. Tweakers heeft het altijd over de community, de users maken de meeste waarde. Bij een artikel neem ik het af te toe wat lage journalistieke niveau meer dan voor lief als het een site is voor en door mensen met een passie voor techniek.

Ik heb het idee dat ik dat beeld nu moet wijzigen waardoor ik tweakers niet langer ga zien als een community geleid door een paar enthousiasten nerds. Maar Tweakers is een bedrijf die alleen maar geld wil verdienen. Ik denk dat mijn interesse voor deze site zeker zal afnemen en ben bang dat die imago schado niet te herstellen zal zijn.

Geld verdienen is uiteraard goed, maar ik denk dat tweakers.net zich tot nu altijd goed heeft kunnen bedruipen, met de pricetrackers, directed adverts. Maar groei is geen reden van omzet op korte termijn is niet altijd voor de constante inkomsten op lange termijn.

[ Voor 3% gewijzigd door hendrickbert op 06-12-2020 13:58 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
Ik heb toch sterk de indruk dat alles wat geen nieuws bericht is achter het Premium label verdwijnt. En zo goed zijn die premium artikelen nu ook weer niet, sommigen springen eruit, maar veel gaan op zijn best net wat dieper dan elke ander random blog of opinie stuk.

Jammer, nieuws kan ik overal vinden, het zijn de extra's waarvoor ik naar Tweakers (en HWI) kom. Maar ik denk niet dat ik ze goed genoeg vind om ervoor te betalen.
Grappig is dat ik eigenlijk welwillend ben om te betalen voor reclame vrij, ook gewoon om Tweakers te steunen, maar een paywall ondersteunen gaat mij te ver.

HWI is op weg om de nieuwe Techzine te worden en Tweakers de nieuwe Telegraaf voor tech. Alsof 2020 al niet erg genoeg is.

EDIT: Schiet dit plan af en doe gewoon een uitgebreide kerstoproep om Tweakers supporter te worden, dat past veel beter bij Tweakers en de community.

[ Voor 9% gewijzigd door Toettoetdaan op 06-12-2020 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobz
  • Laatst online: 19-08-2021
[...]

Mensen die kritisch zijn gaan hier eerder reageren dan mensen die het wel leuk vinden natuurlijk. Eigenlijk zou je volgende maand gewoon de proef moeten voortzetten en het abonnement moeten aanbieden tegen een "pay what you want (maar meer dan 0)" principe. Voordeel is ook dat de reacties dan iets meer on topic worden en minder gaan over het concept.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

[...]

Kies voor kwaliteit niet kwantiteit.😊👍🏻
"Less=more" in dit geval.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Van wat ik heb begrepen zijn er surveys gehouden onder een x-aantal gebruikers met algemene vragen zoals: "zou je bereid zijn om voor extra "exclusieve" content te betalen" en "zou je voor diepgaande artikelen en analyses bereid zijn te betalen, etc."

Afhankelijk van hoe je de vragen stelt krijg je inderdaad de "gewenste" antwoorden. Uiteraard zullen de meeste bereid zijn te betalen voor echt exclusieve content, uitgebreide analyses, diepgaande interviews, etc. Maar dat krijgen we niet! We krijgen een slap aftreksel van hetgeen naar "gehint" is in de vragen en krijgen exclusieve content waarvan het overgrote merendeel (lees: alles op 2 artikelen na) het absoluut niet waard is om extra voor te betalen.

Maar ik denk dat echt kritiek in dit topic weinig nut heeft. Door het gros van de crewmembers zijn de "klagers" al weggezet als niet relevant noch representatief. Want wie is wel representatief: de antwoorden op de zorgvuldig geformuleerde vragen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

pino85 schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:09:
[...]

Kies voor kwaliteit niet kwantiteit.😊👍🏻
"Less=more" in dit geval.
Kijk naar iedere andere site van DPG. Stuk voor stuk volgestopt met betaalde content.
Kwantiteit > kwaliteit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Heel, heel veel meer liever kwaliteit zoals het gegeven voorbeeld dan kwantiteit boven kwaliteit zoals tot nu toe voornamelijk geleverd.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Als Tweakers.net zijnde zou ik echt gaan overwegen je te focussen op wat meer uitgebreide artikels. Echt interessante dingen waar je meer tijd in stopt. En dan misschien 1 a 2 per week.

Je wil toch juist krijgen dat je "die website bent met die hele interessante artikelen waar de lezers ff voor gaan zitten"?

Ben nog altijd geen voorstander van premium, maar als het toch echt komt, dan moet je het op de beste manier invullen. En dat is dus niet elke dag een artikel dat toevallig ietsje meer aandacht heeft gekregen. Nee, want daarvoor hebben we de standaard artikelen + comments al. Op dit moment haal je nog meer informatie uit de comments dan uit de artikelen.

Als je premium wil laten slagen, dan moet je er dus voor zorgen dat je meer waardevolle informatie hebt in je artikel dan mensen in de comments kunnen plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 21:18
CrashOverDrive schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:10:
[...]

Omdat mensen die blokkade ook gebruiken om de (uiterst illegale) cookie-muur van DPG te blokkeren. Als ze gewoon eens aan de wettelijke regels voldoen dan zetten veel gebruikers weer hun blockers uit.
De cookie-muur is inderdaad iets waar ze naar moeten kijken maar dit mag geen vrijbrief zijn om zelf de regels aan de laars te lappen en de content gratis toe te eigenen. Als je het niet eens bent met de cookie-muur of andere regels heb je altijd nog mogelijkheid om weg te blijven en elders je informatie te halen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er een hele groep bezoekers is die het wel makkelijk vind om de advertenties te blokkeren en niet hoeft te betalen. Ze kiezen nu de weg van de minste weerstand en komen er mee weg.

Het lijkt mij beter om de bezoekers gewoon een duidelijk keus te laten maken: wil je advertenties of wil je een abonnement? Als je geen van beide wil dan heeft Tweakers je niets te bieden. Een beetje vergelijkbaar wat je op fd.nl ziet maar dan met de mogelijkheid om te betalen middels advertenties. Dit lijkt mij een beter model dan dat je de community op gaat delen in betalende en niet-betalende leden door middel van 'Premium' content.
ManiacsHouse schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:12:
[...]

Serieus? Hallo gebruiker, jij doet dit en dat op je computer daarom verbieden en/of bepalen wij even wat je nog kunt op een site/het internet.

Goh nu weet ik waarom ik nog nooit wat heb gewonnen. Beetje sneue reden. Jij doet iets wat wij niet willen dus win jij niks 😝
Ieder zijn mening maar zoals bij vrijwel iedere wedstrijd/actie het geval is zijn daar voorwaarden aan verbonden dus zo vreemd is dat niet. Content maken kost geld en dat zal linksom of rechtsom betaalt moeten worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wellicht is het al voorbij gekomen, maar voor de echte techliefhebber concurreer je ook met Engelstalige techpublicaties. De lat ligt in Nederlandstalige techpublicaties wellicht lager (hoewel je soms FTM, NRC mee kunt tellen) maar de beoogde doelgroep draait echt zijn hand niet om voor Engelstalige content.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Luca schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:22:
Als Tweakers.net zijnde zou ik echt gaan overwegen je te focussen op wat langere artikels.
De lengte van artikelen is voor mij deels ook weer kwantiteit over kwaliteit.
Ik denk dat een artikel helemaal niet lang hoeft te zijn om kwaliteit te kunnen bieden.

Wat is voor mij werkelijk kwaliteit?

Voor mij is dat veel meer inzicht, context, zaken in perspectief plaatsen. Dat hoeft helemaal geen lang artikel te zijn. Als je een deep-dive wilt in een technisch onderwerp, dan zal het artikel mogelijk wat langer worden, dat kan.

Maar lengte als graadmeter van kwaliteit vind ik dubieus, het is eerder een inverse: hoe langer het artikel, hoe groter de kans dat informatie misschien niet zo relevant is en beter geschrapt had kunnen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 16:49
Ik run geen websites en ben ook geen uitgever, dus wat weet ik er van, maar ik betwijfel ten zeerste of het idee van "premium" artikelen wel past bij een site als Tweakers.

Voor de bezoekers draait de site niet om de redactionele artikelen. De waarde van Tweakers zit in de user generated content, waaronder de reacties onder de artikelen. Deze zijn interessanter dan de artikelen zelf. De artikelen zijn slechts de kapstok en kunnen net zo goed overgenomen persberichten zijn (wat het soms ook is) of zelfs advertenties (getuige de gezonde discussies onder de advertorials).

Als je artikelen premium maakt ziet alleen een klein deel van de bezoekers deze, en dus zal ook het aantal reacties onder deze artikelen fors minder worden. Dat verminderd de waarde van het 'premium' etiket in plaats van dat het waarde toevoegt. Vooral als de kwaliteit van de premium artikelen zelf niet bepaald overtuigd. Hierdoor zou je wel eens heel snel in een dodelijke spiraal terecht kunnen komen waarbij de premium artikelen de dode hoek van de site worden.

Ik wil niet pessimistisch zijn maar ik vraag me af of tweakers over 5 jaar nog bestaat. Advertenties worden steeds minder waard en het gebruik van adblockers zal alleen maar toenemen. Het is al jaren duidelijk dat tweakers moeite heeft om een passend verdien model te vinden zonder daarbij de waarde van de site te vernietigen. Als dit premium artikel idee het beste idee is dat er is zie ik het somber in. Ik hoop dat ik het mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

MazeWing schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:15:
[...]

Van wat ik heb begrepen zijn er surveys gehouden onder een x-aantal gebruikers met algemene vragen zoals: "zou je bereid zijn om voor extra "exclusieve" content te betalen" en "zou je voor diepgaande artikelen en analyses bereid zijn te betalen, etc."

Afhankelijk van hoe je de vragen stelt krijg je inderdaad de "gewenste" antwoorden. Uiteraard zullen de meeste bereid zijn te betalen voor echt exclusieve content, uitgebreide analyses, diepgaande interviews, etc. Maar dat krijgen we niet! We krijgen een slap aftreksel van hetgeen naar "gehint" is in de vragen en krijgen exclusieve content waarvan het overgrote merendeel (lees: alles op 2 artikelen na) het absoluut niet waard is om extra voor te betalen.

Maar ik denk dat echt kritiek in dit topic weinig nut heeft. Door het gros van de crewmembers zijn de "klagers" al weggezet als niet relevant noch representatief. Want wie is wel representatief: de antwoorden op de zorgvuldig geformuleerde vragen...
Ik denk dat deze reactie illustreert dat het soms van uit PR-perspectief beter is om vanuit Tweakers.net niet te regeren op reacties - ook al jeuken je handen - want reageren is soms een verliezende propositie op alle vlakken. En je verliest harder naar mijn idee dan gewoon niet reageren.

Zeker in een context dat mensen niet altijd meer bereid zijn om je reactie te goeder trouw te lezen, ook al is dat misschien unfair.

[ Voor 3% gewijzigd door Q op 06-12-2020 16:20 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.