Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.134 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:22:
[...]

Ik zeg letterlijk het tegenovergestelde 8)7
Goed, laten we 'm er dan maar even bijhalen.. dan zal ik nu volledig reageren.
RoD schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:56:
[...]

Door ervoor te zorgen dat wat je nu ervaart op Tweakers als gebruiker, dat dat blijft bestaan, en dat Premium vooral "extra" is. Er is in dit topic aangegeven door de mensen van HQ, dat er voor de Tweaker die geen Premium neemt de content die je nu ook krijgt, beschikbaar blijft.
En hoe ga je dan zorgen dat tweedeling niet ontstaat? Nog maar eens dan:
Je hebt nu wel en niet betalende-leden door elkaar.. 1 groep ga je afscheid van nemen, want die kan niet meer bij de content.
Hoe gaan die 2 groepen dan over dat "extra" discussiëren?
Waarom zou je als bezoeker die geen Premium neemt hier niet meer je ei kwijt kunnen als je gewoon je technieuws blijft krijgen, en je reviews, video's, Pricewatch, etc? Ook aan het forum verandert er niets. Op basis van wat ik nu gezien heb van Premium, en dit is weer op persoonlijke titel, denk ik niet dat je je als Tweaker die geen Premium neemt een tweederangs burger hoeft te voelen.
Er verandert in deze wat dat een deel van de artikelen ingaat op technische zaken (zoals het wifi6e artikel).
Hoe wil je dat dan borgen dat beide partijen dan nog steeds in het forum terecht kunnen als een deel niet meer bij die informatie kan? Laat staan de comments die dan helemaal niet meer in te zien zijn.
Ik zou zeggen, geef het nou even de kans.
Hoe kan ik nu iets een kans geven wat ik nergens tegenaan kan wegen?
Ik weet geen prijzen, ik lees niets over hoe die abonnementen in elkaar komen te steken, we hebben eigenlijk alleen maar de inhoud van de artikelen. We vragen dus eigenlijk om een auto te beoordelen op basis van het comfort van de stoelen. Of er voldoende knoppen aan het dashboard komen om oa de kachel aan te zetten weten we niet eens. Hoe moet ik daar dan over oordelen?
Het is volkomen begrijpelijk dat Premium geen leuke boodschap is (betalen voor content valt natuurlijk zelden goed), maar het wordt hier af en toe wel erg rampzalig afgeschilderd met allerlei doemscenario's. Ik snap ook dat er een bepaalde angst is: "waar eindigt dit?", maar het is in het belang van helemaal niemand om een community te creëren waarin je alleen meetelt als je Premium hebt. En zoals je hebt kunnen zien lijkt het er vooralsnog op dat het Premium-gehalte slechts een klein deel van het totaalaanbod is (ik heb geen idee wat de redactie qua plannen heeft, ik observeer alleen).
Hier sta ik dan weer 100% achter.

Nogmaals, ik keur premium niet af. Het tegenovergestelde zelfs.
Maar geef je bezoekers dan ook meer tools om te oordelen.
Prijs van abonnementen, wat zit daar in? Heeft men al nagedacht over leeftijdskorting, er komt erg weinig los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
ed1703 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:51:
[...]

Ik weet geen prijzen, ik lees niets over hoe die abonnementen in elkaar komen te steken, we hebben eigenlijk alleen maar de inhoud van de artikelen. We vragen dus eigenlijk om een auto te beoordelen op basis van het comfort van de stoelen. Of er voldoende knoppen aan het dashboard komen om oa de kachel aan te zetten weten we niet eens. Hoe moet ik daar dan over oordelen?
Naar wat ik begrepen heb blijven gewoon de abonnementen die er nu zijn. De premium artikelen komen in de plaats van het tijdschrift dat er eerder was (en waar dit soort artikelen ook in stonden). Dus kijk eens onder het kopje abonnementen in het menu. Het komt neer op minimaal 45 euro per jaar. (Ik ga er niet van uit dat ze het ook aanbieden aan de leden die alleen de reclame verwijderen, al zou dat waarschijnlijk het grootste probleem hier wel weghalen)

[ Voor 11% gewijzigd door SunnieNL op 05-12-2020 10:04 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
@Koen Crijns
Waarom start Tweakers met artikelen als onderdeel van een abonnement?

Facebook Linkedin Twitter

Met Tweakers willen wij ons weer gaan richten op de echte techliefhebber. Om deze belofte waar te kunnen maken, willen wij ons aanbod gaan verbreden en verdiepen. Daarvoor zetten we extra redactiecapaciteit in. Dit willen we niet bekostigen via advertenties. We hebben daarom voor een abonnementsmodel gekozen.
Kan dit misschien wat beter uitgelegd worden? Juist door het samengaan van de redacties van Tweakers.net en Hardware.info hoeft er geen dubbelwerk meer verricht te worden - dus de capaciteit is toch al enorm gegroeid sinds de fusie om tijd te hebben voor extra aanbod? Met dezelfde redacteuren kun je nu al veel meer doen omdat er geen dubbelwerk meer verricht wordt.

Daarnaast nu de focus is terug is verplaatst van 'verbreding' naar terug naar 'core tech nieuws' hoeven redacteuren minder offoptic artikelen te schrijven, dus ook daarmee ontstaat meer ruimte toch al voor extra content (zonder te betalen).

[ Voor 21% gewijzigd door CyberMania op 05-12-2020 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
SunnieNL schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:02:
[...]

Naar wat ik begrepen heb blijven gewoon de abonnementen die er nu zijn. De premium artikelen komen in de plaats van het tijdschrift dat er eerder was (en waar dit soort artikelen ook in stonden). Dus kijk eens onder het kopje abonnementen in het menu. Het komt neer op minimaal 45 euro per jaar. (Ik ga er niet van uit dat ze het ook aanbieden aan de leden die alleen de reclame verwijderen, al zou dat waarschijnlijk het grootste probleem hier wel weghalen)
Dat tijdschrift had ik ook, die prijzen weet ik niet exact per jaar Je moet alleen in premium meer bieden dan alleen artikelen, de mogelijkheden die ook onderdeel zijn van de andere abonnementen. Of maak meerdere abonnementen met een deel korting. En introduceer leeftijdskortingen voor jongeren. Als 50% van de bezoekers uit de IT komt, kom je er met alleen premium niet is mijn vermoeden. Blijft ook nog staan dat een aantal van de artikelen een deel van de bezoekers totaal niet boeit. Ik zie wel wat uitdagingen om dit tot een succes te maken.

Om dan verder je eigen post erbij te halen:
SunnieNL schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:41:
[...]

Maar even terug naar het premium artikelen idee. Waarom denk jij dat het een tweedeling opleverd? Waarom zou het niet passen bij de visie van tweakers? Wat ga je missen wat je nu hebt en wat dan weg is?
Voor comments die een aanvullig zijn op het artikel. Ik haal het maar weer eens aan: Niet iedereen kan straks een abonnement op premium betalen, we hebben ondertussen in dit land een lading aan abonnementen, voor sommigen zal dit een dealbreaker zijn.
Ik zou bijvoorbeeld graag zien dat de premium artikelen na enkele weken of een maand gewoon vrijvallen. Net zoals ze artikelen uit het tijdschrift nu ook na een maand ofzo alsnog digitaal vrijgaven. Dan blijft het alsnog allemaal toegankelijk.
De inhoud wel ja, helemaal mee eens. Maar hoe zie je dit dan verder voor je mbt comments bij een artikel?
Wel eens gezien hoeveel gebruikers zonder abonnement reageren op een artikel?
Of die straks allemaal een abonnement nemen en blijven aanvullen op een artikel: de tijd zal het leren.
Met name dit vind ik brandstof voor een tweedeling en het inboeten van kwaliteit bij straks een aantal artikelen.

[ Voor 36% gewijzigd door ed1703 op 05-12-2020 10:24 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:39
Ik kan me nog herinneren dat ik als jochie van 13-14 elk stukje content hier als een droge spons opzoog. Met premium zullen de erg jonge jongeren dat niet meer kunnen doen en eerlijk gezegd is dat het enigste wat me serieus het meeste dwars zit.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
SunnieNL schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:41:
[...]

Ah nou sorry, dus jij ziet mensen die actief meedoen bij artikelen als mensen die voornamelijk een grote bek hebben. Dus eigenlijk bestaat er al een tweedeling op tweakers? Het komt namelijk over alsof je mij al een 2de rangs burger vind op tweakers, gezien ik minder actief ben op de forums dan op de artikelen en ondanks dat ik ook regelmatig nieuws aandraag.
Geen woorden in mijn mond leggen, ik heb gewoon naar je statistieken gekeken en hoe je hier en andere topics reageert.
Ondanks dat wij maar drie jaar verschillen, lees ik dat je toch een totaal andere jeugd hebt gehad. Ik ben nooit echt gekweld in dat ik bezig was met hardware en software.
Misschien schelen die drie jaren danwel meer dan je denkt.
Maar even terug naar het premium artikelen idee. Waarom denk jij dat het een tweedeling opleverd? Waarom zou het niet passen bij de visie van tweakers? Wat ga je missen wat je nu hebt en wat dan weg is?
Voor mij niks, maar noem me maar communist, Tweakers was en zou altijd voor iedereen beschikbaar moeten zijn.
Want zoals ik het nu begrijp zijn de premium artikelen voornamelijk iets wat er eerder niet was (althans, eerder zat dit al in het tijdschrift en was het toch al niet leesbaar voor niet abonnees). De standaard kortere nieuws items, de reviews, het forum, de Pricewatch blijft verder allemaal zoals het is.
Premium artikels waren vroeger de standaard, niet de uitzondering.
Hoe kunnen ze de premium zaken zo regelen dat jij er wel tevreden over zou zijn (en zodat mensen die er vanaf het begin bij waren tevreden blijven).
Al beantwoord, ik betaal graag een euro of twee meer zodat het beschikbaar blijft voor iedereen.
Ik zou bijvoorbeeld graag zien dat de premium artikelen na enkele weken of een maand gewoon vrijvallen. Net zoals ze artikelen uit het tijdschrift nu ook na een maand ofzo alsnog digitaal vrijgaven. Dan blijft het alsnog allemaal toegankelijk.
Nou dat is dan het eerste waar we het over eens zijn, ik zou de tijdsinterval wel op maximaal een week willen hebben (liever een dag). Betaal ik € 2,- meer, en moeten non-members 1 dag wachten op premium artikelen, wordt er nog steeds ziek in mijn buik van, maar dat zou eventueel acceptabel zijn.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• trab_78
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 11:03
Mortum schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:21:
met €20 per maand zit ik zelf een beetje op de max wat ik bij 1 partij neer wil leggen...
Dat is voor mij echt véél te veel! Áls ik al een abo zou overwegen, mag dat echt niet duurder zijn dan enkele euro’s per maand. (Maar zoals eerder gemeld: doe mij maar micropayments.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
trab_78 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:53:
[...]

Dat is voor mij echt véél te veel! Áls ik al een abo zou overwegen, mag dat echt niet duurder zijn dan enkele euro’s per maand. (Maar zoals eerder gemeld: die mij maar micropayments.)
Die werken alleen niet zo goed. Met Blendle als voorbeeld. Verder vind ik de jaarprijs gelijk aan het HWI-blad een mooi uitgangspunt.

[ Voor 9% gewijzigd door ed1703 op 05-12-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
trab_78 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:53:
[...]

Dat is voor mij echt véél te veel! Áls ik al een abo zou overwegen, mag dat echt niet duurder zijn dan enkele euro’s per maand. (Maar zoals eerder gemeld: die mij maar micropayments.)
Hero abbo is €45,- per jaar, dus € 3,75 p/m

systeem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:11
Net naar de podcast geluisterd. Heel helder uiteengezet waarom tweakers dit doet. 👍🏽
Ik bezoek tweakers al meer dan 15 jaar. Het is heel bijzonder dat alle content al die tijd gratis was. Ik heb genoeg geld bespaard dankzij de V&A en de pricewatch, en tweakers maakt van mij een meer bewuste koper. Sommige verdiepingsartikelen, al vóór dit premium idee, waren zó ontzettend goed waardoor ik al direct geloof dat het geld waard is. Daarom hoeven jullie dat voor mij niet opnieuw te bewijzen met de huidige artikelen die een premium label hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

[...]

Goed, laten we 'm er dan maar even bijhalen.. dan zal ik nu volledig reageren.

[...]

Je hebt nu wel en niet betalende-leden door elkaar.. 1 groep ga je afscheid van nemen, want die kan niet meer bij de content.

[...]

Er verandert in deze wat dat een deel van de artikelen ingaat op technische zaken (zoals het wifi6e artikel).
Hoe wil je dat dan borgen dat beide partijen dan nog steeds in het forum terecht kunnen als een deel niet meer bij die informatie kan? Laat staan de comments die dan helemaal niet meer in te zien zijn.
Bedankt @ed1703, je verwoord de reactie die ik @RoD wilde geven prima.

De tweedeling waar ik op doelde is inderdaad geen bewuste (als in: Tweakers zelf vind niet dat er verschil is/moet zijn tussen betaald en niet-betaald en schat deze ook niet anders in) maar een "onbewuste".

Door content en discussie over content gescheiden te hebben tussen betaald en niet betaald krijg je dat een deel van de mensen niet (meer) mee kunnen praten over alles. Daarnaast verwacht ik dat dit ook zijn weerslag zal hebben op het forum. Het forum wordt gebruikt om (onder andere) te discussiëren over de artikelen van Tweakers. Het deel wat niet bij de artikelen kan niet mee discussiëren.

Zoals gezegd verwacht ik geen "harde" tweedeling (als in: het moment dat premium live gaat zijn er twee groepen). Ik verwacht meer dat het een langzame vervreemding van de groepen gaat plaatsvinden over langere periode.

Overigens zie ik dan meer in het model van:eerst beschikbaar voor premium, over 2 maanden voor iedereen oid. Alhoewel de incentive om premium te nemen dan ook afneemt.

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:11
zion schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:39:
[...]
Geen woorden in mijn mond leggen, ik heb gewoon naar je statistieken gekeken en hoe je hier en andere topics reageert.
En aan dat opgedane inzicht koppel je een waarde oordeel over een ander tweaker, door te stellen dat hij een grote bek heeft...Ik begrijp werkelijk niet waarom dingen zo snel persoonlijk gemaakt moeten worden. Geldt overigens niet alleen voor dit topic. Ik denk dat het geen enkele discussie ten goede komt en zeker deze hele "premium" discussie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
ApoC schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:02:
[...]

En aan dat opgedane inzicht koppel je een waarde oordeel over een ander tweaker, door te stellen dat hij een grote bek heeft...Ik begrijp werkelijk niet waarom dingen zo snel persoonlijk gemaakt moeten worden. Geldt overigens niet alleen voor dit topic. Ik denk dat het geen enkele discussie ten goede komt en zeker deze hele "premium" discussie niet.
Ik wil eigenlijk niet meer op je reageren, want jij doet exact waar je mij van beschuldigt, maar even goede vrienden, jij jouw mening, ik de mijne, als je graag nog het laatste woord wilt hebben laat ik die aan jou, ik zal iig niet meer reageren op je innuendo en drogredenaties, en verder heb je zelf de laatste paar reacties zelf wel bewezen wat ik in eerste instantie beargumenteerde.

Excuses, verkeerde reactie op verkeerde forummember.

[ Voor 3% gewijzigd door zion op 05-12-2020 11:19 ]

systeem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApoC
zion schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:10:
[...]

Ik wil eigenlijk niet meer op je reageren, want jij doet exact waar je mij van beschuldigt, maar even goede vrienden, jij jouw mening, ik de mijne, als je graag nog het laatste woord wilt hebben laat ik die aan jou, ik zal iig niet meer reageren op je innuendo en drogredenaties, en verder heb je zelf de laatste paar reacties zelf wel bewezen wat ik in eerste instantie beargumenteerde.
Ehh...dit is mijn tweede post in dit hele topic van inmiddels 2212 reacties lang :D Vind t allemaal prima verder hoor 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen Crijns
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 21:08

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
CyberMania schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:05:
@Koen Crijns
Kan dit misschien wat beter uitgelegd worden? Juist door het samengaan van de redacties van Tweakers.net en Hardware.info hoeft er geen dubbelwerk meer verricht te worden - dus de capaciteit is toch al enorm gegroeid sinds de fusie om tijd te hebben voor extra aanbod? Met dezelfde redacteuren kun je nu al veel meer doen omdat er geen dubbelwerk meer verricht wordt.

Daarnaast nu de focus is terug is verplaatst van 'verbreding' naar terug naar 'core tech nieuws' hoeven redacteuren minder offoptic artikelen te schrijven, dus ook daarmee ontstaat meer ruimte toch al voor extra content (zonder te betalen).
Je hebt gelijk dat door het samengaan dat we al meer kunnen doen dankzij het ontdubbelen van werk. Als het goed is heb je sinds 1 oktober gezien dat zowel de hoeveelheid reviews als de diepgang van de reviews op Tweakers is toegenomen. En laat ik daarbij aantekenen dat de nieuw ingerichte reviewredactie nog steeds in opstartfase is, dus daar zal nog veel meer uit gaan komen.

De aanleiding voor Tweakers Premium kun je in feite tweeledig zien. We willen gehoor geven aan de constante vraag vanuit de community voor nóg meer en nóg betere artikelen. Waarbij de hernieuwde focus op échte techliefhebbers de lat voor ons redacteuren nóg hoger legt (en daarmee de tijd en kosten voor artikelen stijgt). Daarnaast willen we minder afhankelijk zijn van advertentie-inkomsten. Die afhankelijkheid is nu veel te hoog en het is geaond voor een publicatie als Tweakers (waar onafhankelijkheid de belangrijkste kernwaarde is!) dat er een gezonde inkomstenstroom vanuit de lezers/gebruikers is.

Mijn lange post hier bevat denkelijk een nog veel beter en uitgebreider antwoord op je vraag: Koen Crijns in "Het grote Tweakers Premium topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag de persoonlijke aanvallen achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
Again: premium en een betaalmuur is echt het makkelijkste en misschien de "lelijkste" oplossing. Is hier over nagedacht, en zo ja waarom wordt hier niet voor gekozen? @Koen Crijns
Yes, we hebben naar heel veel verschillende modellen gekeken en we hebben uitgebreid onderzoek gedaan, in binnen- en buitenland en zowel bij de community als daarbuiten.

In mijn lange post van donderdag heb ik meer uitleg gegeven over dat onderzoek en ook wat meer uitleg gegeven waarom een abonnementsmodel met exclusieve content er uiteindelijk uit is gerold:

Koen Crijns in "Het grote Tweakers Premium topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Waarom zou het lezen van artikelen zoals het Wifi-artikel essentieel zijn om op het forum terecht te kunnen. Zoals het nu gaat is een klein deel van de content Premium, en ik heb persoonlijk niet het gevoel dat het *niet* lezen ervan, mij als niet-Premium-gebruiker ernstig benadeeld. Ja, ik mis een stuk content, maar het is dan ook bedoelt als een extra.
Nou... niet ;) Met geef het een kans bedoel ik, wacht de bètaperiode even af. Het gaat niet over één nacht ijs, en je hebt de komende tijd nog ruim de kans het aanbod te evalueren. Als dan bekend is hoe de abo's eruit komen te zien, kun je je conclusies trekken.
Nogmaals, ik keur premium niet af. Het tegenovergestelde zelfs.
Maar geef je bezoekers dan ook meer tools om te oordelen.
Prijs van abonnementen, wat zit daar in? Heeft men al nagedacht over leeftijdskorting, er komt erg weinig los.
Met als reden dus dat dit simpelweg nog niet bekend is / besloten is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• trab_78
  • Laatst online: 18-09 11:03
ed1703 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:54:
[...]

Die werken alleen niet zo goed. Met Blendle als voorbeeld.
Daar heb ik al eerder op gereageerd:
  • 1 voorbeeld (n=1)is niet echt overtuigend.
  • Blendle is geen goed vergelijk: die maken zelf geen content en moeten dus een groot deel van hun inkomsten weer afdragen.
  • Je hoeft natuurlijk niet alléén micropayments te doen. Je kunt een abo aanbieden voor de veellezers en micropayments voor de incidentele lezers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
RoD schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:19:

Nou... niet ;) Met geef het een kans bedoel ik, wacht de bètaperiode even af. Het gaat niet over één nacht ijs, en je hebt de komende tijd nog ruim de kans het aanbod te evalueren. Als dan bekend is hoe de abo's eruit komen te zien, kun je je conclusies trekken.
Ja dit is misschien wel een goeie: laat de users zelf de prijs betalen via een slider (met een min. van bijv 50ct per maand). Als je die helemaal op links zet zullen genoeg mensen toch wel geneigd zijn iets naar rechts op te schuiven.

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 05-12-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnHeroHD
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-09 07:12
-nvm-

[ Voor 99% gewijzigd door JohnHeroHD op 05-12-2020 12:38 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• iew
  • Laatst online: 18-09 21:32

iew

What the...?!

Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:59:
[...]

Ik hoop niet dat je kwade bedoeling achter mijn woordkeuze ziet. Als is het maar omdat ik vanuit m'n redactie achtergrond me zelf heb aangeleerd om te variëren in woordkeuze, gebruik ik "Premium" en "abonnementsmodel" door elkaar. Daarmee wil ik niets verdoezelen o.i.d. Mocht dat zo overkomen, dat is niet de bedoeling.

[...]

Ja, want we willen uiteraard niet simpelweg een bestaand percentage van de bestaande content betaalde maken. We hebben van meet af aan gezegd; als we een succesvol abonnementen voor artikelen aan de man willen brengen moeten we in kwaliteit én hoeveelheid omhoog. Dat is dan ook de insteek.

[...]

Op zich heb je gelijk, maar ook hiervoor geldt: helaas zijn er zelden simpele oplossingen voor complexe problemen. Bedrijfsmatig zou je kunnen zeggen dat we per direct met de supporter abonnementen zouden moeten stoppen. Maar wat dan? We willen namelijk ook tegemoet komen aan de wens van veel community leden om geen advertenties te zien c.q. geen cookies van advertentienetwerken te krijgen. Ik denk dat als we zomaar Supporter zouden stoppen, dat er een minstens net zo langs thread met (negatieve) reacties zou zijn ontstaan als nu.

En dit ? "Tot slot: de introductie van Tweakers Premium moet je zien als onderdeel van de vele strategische veranderingen die we dit jaar hebben doorgevoerd. Dat begon eerder dit jaar met de aankondiging dat we hebben besloten ons met Tweakers weer primair op de echte techliefhebber te gaan richten en dus niet langer krampachtig gaan proberen Tweakers toegankelijk te maken voor normale consumenten (met alle financiële risisco’s van dien)."

[...]

Nee, sorry, dan begreep je me verkeerd. Tweakers heeft een paar jaar terug besloten om op te schuiven richting een mainstream publiek. Ofwel; de website en de artikel toegankelijker maken voor een breder publiek. Daar zijn we op teruggekomen, zoals eerder dit jaar bekend gemaakt. We hebben er ondubbelzinnig voor gekozen dat onze primaire doelgroep als vanouds de échte techliefhebbers zijn.

Ik denk dat we het er snel over eens zijn dat de groep "echte techliefhebbers" kleiner is dan de groep "alle gebruikers van techproducten". In potentie verkleint deze keuze dus onze doelgroep en dat bedoelde ik met het financiële risico.

Waar daar een paar jaar geleden andere gedachten over bestaan mag er echt geen misverstand over bestaand dat jullie - onze community, die éche techliefhebbers - de mensen zijn waar we ons met Tweakers primair op richten. En als het goed is zie je dat de afgelopen maanden ook weer weerspiegeld in de artikelen die we publiceren.

[...]

Wij denken/hopen dat er voldoende techliefhebber zijn die Tweakers een dusdanig fijne website vinden dat ze een betaald abonnement willen nemen - zeker als we daar in ruil daarvoor meer exclusieve zaken, in eerste instantie exclusieve content, voor terug gaan geven.

Als in een doem scenario zou blijken dat in de toekomst vrijwel niemand een abonnement wil nemen op Tweakers en iedereen een adblocker installeert, dan sluit ik niet uit dat we op termijn heel vervelende bezuinigingen moeten doorvoeren. Gelukkig zijn we niet op dat punt en ik ben ervan overtuigd dat als wij met het hele team ons stinkende best voor jullie blijven doen, dat we ook nooit op dat punt gaan komen. Want hoewel dat wellicht niet altijd duidelijk is zo ik begrijp, neem van mij aan dat iedereen in het Tweakers team iedere dag vol passie aan de slag gaat om een zo goed mogelijke site te maken. En ik ben er trots op dat ik daar deel van mag uitmaken.
Nee ik zie er geen kwade bedoelingen achter, dit is nu eenmaal jouw taak op dit moment om de mensen in dit topic te overtuigen van jullie eigen gelijk.
En dus blijven herhalen dat vanwege jullie onderzoeken dit de enige weg is, doen alsof er geluisterd word naar de mensen in dit topic want het is een beta etc, maar er word niet geluisterd er word in principe alleen maar aangehoord, het "my way or the highway" principe.

Natuurlijk zijn er wel simpele oplossingen voor moeilijke (jij noemt het complexe) problemen, maar gezien alle antwoorden op vragen en opmerkingen, wellicht simpelere en makkelijkere oplossingen zijn jullie daar toch doof voor want "de onderzoeken etc" en de keuze die al is gemaakt.
In feite is het alleen nog een beleefdheid, wellicht gaan er dan toch nog wat meer mensen overstag als je dat maar zo eloquent en zo mooi mogelijk brengt.

Ook heb ik een idee geopperd om extra inkomsten te genereren, nogmaals:

Er zijn 3 abonnementen, het €1 abonnement staat ook gewoon als abonnement aangemerkt maar heet "supporter".
Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat je met het €1 abonnement geen Toegang tot abonnee forum hebt...

Je bent dus feitelijk wel abonnee maar mag niet mee doen...., en het volgende abonnement is gelijk €3,75 en persoonlijk zit daar voor mij van alles in waar ik geen waarde aan hecht behalve dat abonnee forum, als ze dat "supporter abonnement"nu €2 maken en het abonnee forum daar bij doen dan denk ik dat veel mensen dat abonnement wel willen aanschaffen.

Maar ook dit gaat weer gepareerd worden met "die onderzoeken" en omdat jullie geen "normale consumenten" willen bedienen, met genoeg premium afnemers hopen jullie gewoon meer winst te maken, die diepgaande onderzoeken waar constant naar gerefereerd word in de beantwoordingen is feitelijk een marketingonderzoek dat enkel draait om meer geld en een zo hoog mogelijk rendement.

Onafhankelijk en "voor Tweakers, door Tweakers" is niet belangrijk meer, ook heb ik nog een ander idee geopperd dat dit juist wel zou kunnen waarborgen waarmee die simpelere (niet complexe) oplossing mogelijk gemaakt zou kunnen worden namelijk:

"Ik ga nu iets zeggen wat hoogstwaarschijnlijk hier in het verkeerde keelgat gaat schieten vanwege de naam die ik aan ga halen:

Ik had nog liever gezien dat Tweakers voor volledige zelfstandigheid had gekozen en net zo als Geenstijl met de abbo's en implementatie daar het hoofd boven water had proberen te houden."

Ik weet het antwoord al, "onze diepgaande onderzoeken wijzen uit dat Premium de beste oplossing is"
Dat is namelijk de rode draad in de beantwoordingen hier in dit topic.

Nog even over de "doelgroepen" je zegt "Ik denk dat we het er snel over eens zijn dat de groep "echte techliefhebbers" kleiner is dan de groep "alle gebruikers van techproducten". In potentie verkleint deze keuze dus onze doelgroep en dat bedoelde ik met het financiële risico. "

Mensen die toch al geen abonnement hebben en wellicht een adblocker gebruiken leveren toch al niets op en zijn geen financieel risico, degenen met een supporter abonnement leveren zelfs nog iets op en zijn dat dus ook niet en daar heb ik zelfs een extra inkomsten oplossing voor aangedragen, en wanneer zoals jullie zeggen er verder voor die mensen toch niets veranderd zijn ze dat op dat vlak dus toch ook niet.

Waar het op neer komt is dat Premium er gewoon gaat komen, beta of niet, de oplossingen die aangedragen zijn voor de vorm "bekeken" worden.
Want nogmaals "vanwege jullie zo gezegde diepgaande onderzoeken" is de enige uitweg dat premium abonnement.

Immers heb je ook al een soort van verkapt dreigement geuit dat als het niet werkt, er hele vervelende beslissingen zullen volgen.
Daaruit blijkt voor mij dat DPG wel degelijk bepaald en jullie eigenlijk helemaal niet aan hoeven te komen met eventuele andere oplossingen want "jullie onderzoeken hebben uitgewezen dat etc etc etc"

Maar nu ga ik in herhaling vallen, strategieën zijn er niet voor niets en daar zijn de beantwoordingen om de shit storm te dempen gewoon een onderdeel van.
Daarom zei ik al dat dit voor mij overkomt als niets anders dan gladde marketingpraat.

Als laatste: plaats die volledige onderzoeken dan hier in dit topic, zou wel zo eerlijk en transparant zijn, want daar blijft het ook echt oorverdovend stil

Vat het niet persoonlijk op, zoals ik al zei jij doet gewoon je werk en wat je wordt opgedragen.

Met vriendelijke groet, iew.

To do or not to do...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Ik zie bij https://tweakers.net/smartphones/reviews/ een premium artikel staan. Maar reviews zouden toch nooit betaald/premium worden?

Edit: misschien kunnen de custom css makers hier ook nog even naar kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door WokeBroke op 05-12-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
WokeBroke schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:43:
Ik zie bij https://tweakers.net/smartphones/reviews/ een premium artikel staan. Maar reviews zouden toch nooit betaald/premium worden?
Heb je het ook gelezen? Het is geen review. Het is wel een artikel dat gerelateerd is aan smartphones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
Yero schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:50:
[...]

Heb je het ook gelezen? Het is geen review. Het is wel een artikel dat gerelateerd is aan smartphones.
Link zegt wel echt Review though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
Yero schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:50:
[...]

Het gaat er om dat het staat bij reviews. Zo kan je overal van die betaalde dingen gaan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
WokeBroke schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:53:
Het gaat er om dat het staat bij reviews. Zo kan je overal van die betaalde dingen gaan plaatsen.
Dat is een een gevolg van de infrastructuur van de site. En dat was altijd al zo. Ook achtergronden hebben 'review' in de URL staan. er is (nog) geen /achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
WokeBroke schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:43:

Edit: misschien kunnen de custom css makers hier ook nog even naar kijken.
Goed dat je dit aankaart, want ik denk dat het goed is om dit even duidelijk te maken.

Wat hier aan de hand is dat we het woord "review" eigenlijk voor twee verschillende zaken gebruiken binnen Tweakers.

Als ik het heb over reviews bedoel ik het in de letterlijke zin van het woord; "productrecensies" dus. Daarvan hebben we gezegd dat die per definitie niet in Tweakers Premium komen.

Als je het mijn collega's van product en development vraagt is reviews het onderdeel van de website met tekstuele artikelen van meer dan één pagina (in tegenstelling tot nieuws, wat relatief korte artikelen van één pagina zijn). Dit onderdeel vind je in het menu onder de knop "Reviews".

Het onderdeel Reviews is weer opgedeeld in verschillende artikeltypen, o.a. achtergronden, previews, koophulpen en, jawel, reviews. Je kunt dus een "review" van het type "review" hebben, voor wie het nog snapt. ;)

Lang verhaal kort; reviews in de letterlijke zin van het woord, productrecensies dus, worden sowieso geen onderdeel van Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
Yero schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:56:
[...]

[...]

Dat is een een gevolg van de infrastructuur van de site. En dat was altijd al zo. Ook achtergronden hebben 'review' in de URL staan. er is (nog) geen /achtergrond.
Verschil is dat de /achtergrond door iedereen te lezen en de /premium niet. Dus misschien handig om daar dan toch een aparte categorie voor aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
Robbierut4 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:58:
Verschil is dat de /achtergrond door iedereen te lezen en de /premium niet. Dus misschien handig om daar dan toch een aparte categorie voor aan te maken.
"Premium" wordt geen apart artikeltype naast achtergrond, preview, etc.

Technisch kan ieder type artikel Premium worden. Zoals aangekondigd zullen we reviews (als in, productrecensies) nooit Premium gaan maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WokeBroke
Koen Crijns schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:57:
[...]

Goed dat je dit aankaart, want ik denk dat het goed is om dit even duidelijk te maken.

Wat hier aan de hand is dat we het woord "review" eigenlijk voor twee verschillende zaken gebruiken binnen Tweakers.

Als ik het heb over reviews bedoel ik het in de letterlijke zin van het woord; "productrecensies" dus. Daarvan hebben we gezegd dat die per definitie niet in Tweakers Premium komen.

Als je het mijn collega's van product en development vraagt is reviews het onderdeel van de website met tekstuele artikelen van meer dan één pagina (in tegenstelling tot nieuws, wat relatief korte artikelen van één pagina zijn). Dit onderdeel vind je in het menu onder de knop "Reviews".

Het onderdeel Reviews is weer opgedeeld in verschillende artikeltypen, o.a. achtergronden, previews, koophulpen en, jawel, reviews. Je kunt dus een "review" van het type "review" hebben, voor wie het nog snapt. ;)

Lang verhaal kort; reviews in de letterlijke zin van het woord, productrecensies dus, worden sowieso geen onderdeel van Premium.
Als ik als gebruiker hoor en lees dat reviews gratis blijven. En ik vervolgens op "reviews" klik. En ik zie een betaald artikel, blijf ik het raar vinden. Een muur aan tekst gaat hier ook geen verandering aan in brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
WokeBroke schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:04:
[...]

Als ik als gebruiker hoor en lees dat reviews gratis blijven. En ik vervolgens op "reviews" klik. En ik zie een betaald artikel, blijf ik het raar vinden. Een muur aan tekst gaat hier ook geen verandering aan in brengen.
Ik hoop desalniettemin dat mijn uitleg het misverstand heeft opgeklaard.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wever338
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 14:04
User @iew verwoord hierboven heel goed wat hier de afgelopen dagen gebeurd.

Ik vind het wel heel mooi om te zien dat @Koen Crijns in ieder geval zelf de beantwording op zich heeft genomen, duidelijk de hoofdverantwoordelijke voor dit debacle. Dat premium zelf verzonnen is geloof ik iedere dag minder ook omdat er vele andere oplossingen aangedragen zijn waar niet op in gegaan wil worden.

Ben ook wel benieuwd of @WoutF en @Olaf hun mening intern al veranderend hebben want die zie je niet veel meer in dit topic. Mij doet dit vermoeden dat ze wellicht zich achter hun oren aan het krabben zijn omdat het hele model aan het imploderen is, weinig draagvlak en al zeker geen kwaliteitsartikelen die het rechtvaardigen. Maar er zal ongetwijfeld geformuleerd worden dat is om ze uit de wind te houden.

Ik denk dat dit mijn laatste post hier zo'n beetje zal worden want discussie is alleen mogelijk als je pro premium bent en de rest wordt weg geschoven op de manier die @iew beschreef.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Robbierut4
Koen Crijns schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:01:
[...]

"Premium" wordt geen apart artikeltype naast achtergrond, preview, etc.

Technisch kan ieder type artikel Premium worden. Zoals aangekondigd zullen we reviews (als in, productrecensies) nooit Premium gaan maken.
krijgt hele sterke telegraaf vibes...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veVkABIVSPbu-RfRtngCslMS7gQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdMT0SG5URS9u00LGzlpg3vC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WokeBroke
Koen Crijns schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:06:
[...]

Ik hoop desalniettemin dat mijn uitleg het misverstand heeft opgeklaard.
Nee, als hier https://tweakers.net/smartphones/vergelijken/ in plaats van "reviews" zou staan "premium artikelen & reviews", zou ik het begrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApoC
wever338 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:10:
User @iew verwoord hierboven heel goed wat hier de afgelopen dagen gebeurd.

Ik vind het wel heel mooi om te zien dat @Koen Crijns in ieder geval zelf de beantwording op zich heeft genomen, duidelijk de hoofdverantwoordelijke voor dit debacle. Dat premium zelf verzonnen is geloof ik iedere dag minder ook omdat er vele andere oplossingen aangedragen zijn waar niet op in gegaan wil worden.

Ben ook wel benieuwd of @WoutF en @Olaf hun mening intern al veranderend hebben want die zie je niet veel meer in dit topic. Mij doet dit vermoeden dat ze wellicht zich achter hun oren aan het krabben zijn omdat het hele model aan het imploderen is, weinig draagvlak en al zeker geen kwaliteitsartikelen die het rechtvaardigen. Maar er zal ongetwijfeld geformuleerd worden dat is om ze uit de wind te houden.

Ik denk dat dit mijn laatste post hier zo'n beetje zal worden want discussie is alleen mogelijk als je pro premium bent en de rest wordt weg geschoven op de manier die @iew beschreef.
Welk percentage users van Tweakers uit zich hier in dit topic? Ik denk dat het te vroeg is om het over wegvallend draagvlak en implosies te hebben. Of het een debacle is, kun je ook over twisten natuurlijk. Je zou ook kunnen stellen dat de Beta-periode uitermate succesvol is gestart met zoveel reacties :P
Duidelijk is dat de mensen die in dit topic reageren grotendeels kritisch zijn. Wat dit zegt over de totale userbase, weten we volgens mij helemaal niet. Feit is dat in dit topic de toon uitgesproken kritisch is. Of in dit topic een meerderheid van de userbase vertegenwoordigd is betwijfel ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:41
Ik vind een artikel basisuitleg vraag en aanbod en voorraden wel erg summier voor het label premium...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
iew schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:40:
Nee ik zie er geen kwade bedoelingen achter, dit is nu eenmaal jouw taak op dit moment om de mensen in dit topic te overtuigen van jullie eigen gelijk.
En dus blijven herhalen dat vanwege jullie onderzoeken dit de enige weg is, doen alsof er geluisterd word naar de mensen in dit topic want het is een beta etc, maar er word niet geluisterd er word in principe alleen maar aangehoord, het "my way or the highway" principe.
Ik denk dat je hier aan het invullen bent. Dat feedback niet direct tot aanpassingen van plannen leidt, betekent niet dat we niet luisteren. Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat ik me bij mijn komst bij Tweakers in 2016 er juist over verbaasde hoe de input van de community juist bij ieder besluit zo zwaar wordt meegewogen. Ik snap dat dat niet altijd zichtbaar en ik begrijp ook dat dit over kan komen als "mooie praatjes" maar ik hoop toch echt dat je van me wil aannemen dat dit echt het geval is.
Natuurlijk zijn er wel simpele oplossingen voor moeilijke (jij noemt het complexe) problemen, maar gezien alle antwoorden op vragen en opmerkingen, wellicht simpelere en makkelijkere oplossingen zijn jullie daar toch doof voor want "de onderzoeken etc" en de keuze die al is gemaakt.
In feite is het alleen nog een beleefdheid, wellicht gaan er dan toch nog wat meer mensen overstag als je dat maar zo eloquent en zo mooi mogelijk brengt.

Ook heb ik een idee geopperd om extra inkomsten te genereren, nogmaals:

Er zijn 3 abonnementen, het €1 abonnement staat ook gewoon als abonnement aangemerkt maar heet "supporter".
Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat je met het €1 abonnement geen Toegang tot abonnee forum hebt...

Je bent dus feitelijk wel abonnee maar mag niet mee doen...., en het volgende abonnement is gelijk €3,75 en persoonlijk zit daar voor mij van alles in waar ik geen waarde aan hecht behalve dat abonnee forum, als ze dat "supporter abonnement"nu €2 maken en het abonnee forum daar bij doen dan denk ik dat veel mensen dat abonnement wel willen aanschaffen.
Zoals al geschreven, de huidige abonnementen zijn nog geen 1% van de inkomsten van Tweakers. En abonnees geven duidelijk aan te weinig waarde te zien in de huidige abonnementen. Zelfs als we op magische wijze het aantal abonnees volgens het huidige aanbod zouden verdubbelen of verdrievoudigen, zou dat nog geen bijster groot effect hebben.
Maar ook dit gaat weer gepareerd worden met "die onderzoeken" en omdat jullie geen "normale consumenten" willen bedienen, met genoeg premium afnemers hopen jullie gewoon meer winst te maken, die diepgaande onderzoeken waar constant naar gerefereerd word in de beantwoordingen is feitelijk een marketingonderzoek dat enkel draait om meer geld en een zo hoog mogelijk rendement.

Onafhankelijk en "voor Tweakers, door Tweakers" is niet belangrijk meer, ook heb ik nog een ander idee geopperd dat dit juist wel zou kunnen waarborgen waarmee die simpelere (niet complexe) oplossing mogelijk gemaakt zou kunnen worden namelijk:
Onafhankelijk is voor ons juist extreem belangrijk. Voor de redactie is het zelfs het allerbelangrijkst. En minder afhankelijk zijn van advertentieinkomsten draagt daar aan bij.
"Ik ga nu iets zeggen wat hoogstwaarschijnlijk hier in het verkeerde keelgat gaat schieten vanwege de naam die ik aan ga halen:

Ik had nog liever gezien dat Tweakers voor volledige zelfstandigheid had gekozen en net zo als Geenstijl met de abbo's en implementatie daar het hoofd boven water had proberen te houden."
Ik weet niet hoe succesvol het abonnementsmodel van Geenstijl is, hen heb ik niet gesproken tijdens het onderzoek. Na ruim een jaar waren het er ongeveer 5,000 hadden ze bekend gemaakt. Dat zou € 165.000 bruto abonnementen omzet per jaar zijn, waar de directe kosten van de abonnementen nog vanaf gaan. Voor de snelle rekenaars zal direct duidelijk zijn dat dat op de totale kosten om een platform van Geenstijl in de lucht te houden (inclusief alle redactiekosten) een druppel op een gloeiende plaat is. Ook als ze inmiddels met hun model twee of drie keer meer abonnees zouden hebben.
Ik weet het antwoord al, "onze diepgaande onderzoeken wijzen uit dat Premium de beste oplossing is"
Dat is namelijk de rode draad in de beantwoordingen hier in dit topic.

Nog even over de "doelgroepen" je zegt "Ik denk dat we het er snel over eens zijn dat de groep "echte techliefhebbers" kleiner is dan de groep "alle gebruikers van techproducten". In potentie verkleint deze keuze dus onze doelgroep en dat bedoelde ik met het financiële risico. "

Mensen die toch al geen abonnement hebben en wellicht een adblocker gebruiken leveren toch al niets op en zijn geen financieel risico, degenen met een supporter abonnement leveren zelfs nog iets op en zijn dat dus ook niet en daar heb ik zelfs een extra inkomsten oplossing voor aangedragen, en wanneer zoals jullie zeggen er verder voor die mensen toch niets veranderd zijn ze dat op dat vlak dus toch ook niet.
Wij zijn héél blij met de mensen die ons willen ondersteunen met een abonnement. Maar zoals ik eerder in dit topic ook al aangaf; een actieve Tweakers zonder adblocker en zonder Supporter abonnement levert meer op dan een actieve Tweakers met Supporter abonnement.

Ik begrijp dat we het er niet snel eens over zullen zijn, maar met een "simpele" oplossing op basis van de bestaande abonnementen gaan we er echt niet komen helaas.
Waar het op neer komt is dat Premium er gewoon gaat komen, beta of niet, de oplossingen die aangedragen zijn voor de vorm "bekeken" worden.
Want nogmaals "vanwege jullie zo gezegde diepgaande onderzoeken" is de enige uitweg dat premium abonnement.

Immers heb je ook al een soort van verkapt dreigement geuit dat als het niet werkt, er hele vervelende beslissingen zullen volgen.
Daaruit blijkt voor mij dat DPG wel degelijk bepaald en jullie eigenlijk helemaal niet aan hoeven te komen met eventuele andere oplossingen want "jullie onderzoeken hebben uitgewezen dat etc etc etc"
Ik heb die opmerking nooit als dreigement bedoeld. Maar ik denk dat het niet gek is dat DPG Media van ons een gezond rendement verwacht. En ja, dat betekent ook dat als inkomsten uit advertenties verder onder druk komen te staan (bijvoorbeeld door verdere toename van adblockers) dat dat in potentie kan betekenen dat we gedwongen te worden om te kijken naar kosten. En zoals ik al aangaf, de grootste kostenpost voor Tweakers is salarissen van al onze medewerkers.

Nogmaals, geen paniek. Dat is op dit moment allemaal niet aan de orde. Tweakers draait een gezond rendement. Maar we willen in de totale mix wel minder afhankelijk worden van advertentieinkomsten én gehoor geven aan de constante vraag vanuit de community om onze redactionele artikelen zowel in aantal als in kwaliteit verder te verbeteren.
Maar nu ga ik in herhaling vallen, strategieën zijn er niet voor niets en daar zijn de beantwoordingen om de shit storm te dempen gewoon een onderdeel van.
Daarom zei ik al dat dit voor mij overkomt als niets anders dan gladde marketingpraat.

Als laatste: plaats die volledige onderzoeken dan hier in dit topic, zou wel zo eerlijk en transparant zijn, want daar blijft het ook echt oorverdovend stil
Ik probeer zo transparant mogelijk te zijn en zoveel mogelijk directe vragen te beantwoorden. Ik hoop dat je dat ziet.

Tegelijkertijd kan ik om verschillende redenen niet al onze onderzoeken klakkeloos delen. Ik begrijp dat het veel gevraagd is om ons erop te vertrouwen dat we dit op een grondige manier aanpakken met de beste bedoelingen, maar ik hoop toch dat je dat kunt proberen.
Vat het niet persoonlijk op, zoals ik al zei jij doet gewoon je werk en wat je wordt opgedragen.

Met vriendelijke groet, iew.
No worries, ik vat niet snel iets persoonlijk op. En er is werkelijk niemand die mij opdraagt om op zaterdagmiddag hier vragen te beantwoorden. Dat doe ik geheel vrijwillig en dat doe ik omdat ik weet dat het hele Tweakers team dit alle met de beste bedoelingen doet om uiteindelijk een zo goed mogelijke site voor jullie, onze community, te maken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-09 15:52
Ik vind persoonlijk dat de kwaliteit/diepgang van de premium artikelen wel omhoog mag, momenteel vind ik dat hier een abonnement nog niet voor te verantwoorden is.

reviews: Waarom telefoons vaak weer duurder zijn zonder abonnement

In het bovenstaande artikel bijvoorbeeld wordt eigenlijk alleen de Samsung Galaxy S20 5G als bewijst getoond en vervolgens wordt er nog in 1 zinnetje over een Oneplus gesproken.

Van een premium artikel zou ik persoonlijk verwachten dat het onderzoek hiernaar zich zou uitbreiden naar veel meer telefoons, telefoons in verschillende prijscategorien en van verschillende merken. Momenteel is er eigenlijk maar een enkel voorbeeld die de stelling bewijst en dat kan ook gewoon toeval zijn, om deze reden zie ik de toevoeging van dit artikel niet zo, al helemaal niet omdat dit potentieel achter een paywall zou zitten.

Principieel ben ik zeker wel voor een Premium abonnement, begrijp me niet verkeerd, ik ben echter wel van mening dat de kwaliteit van deze artikelen het dan waard moeten zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nlvmark
  • Laatst online: 11-06 07:07
Hoi Tweakers,

Ik ben niet erg actief op het forum en reageer ook niet vaak maar ik lees wel dagelijks de nieuwsberichten.

Ik zie in theorie de meerwaarde van een premium dienst indien de kwaliteit van de content hoog is en het zoals hier al eerder benoemd niet een soort telegraaf wordt waarbij artikelen schijnbaar willekeurig premium zijn. Dat schrikt niet premium lezers snel af.

Voor wat betreft de content ben ik tot nu toe nog niet erg onder de indruk. Het artikel "Waarom telefoons vaak weer duurder zijn zonder abonnement" trok meteen mijn aandacht omdat het een vraag was die ik mijzelf ook stelde. Daar lag dus echt een kans voor premium om mij meerwaarde te bieden. Helaas is het een vrij kort onsamenhangend verhaal die zeker niet de achtergrond analyse biedt waar ik eventueel voor zou willen betalen.

Bij het HDMI 2.1 verhaal was de analyse wat uitgebreider maar ontbrak het antwoord op de voor mij belangrijkste vraag; Is het erg? Wat voor een impact heeft het op de ervaring als gebruiker als ik helemaal geen 4k120 heb of als zoals bij de Sony de halfbakken uitvoering? Ik zie een kleine verwijzing naar een test van rtings maar ik verwacht bij tweakers (zeker bij een premium artikel) eigenlijk een eigen onderzoek hiernaar.

Als jarenlang trouw tweakers lezer denk ik dat de gewenning aan de hoge kwaliteit van de normale tweakers content ervoor zorgt dat ik op dit moment niet de meerwaarde van de premium content zie.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bij welk punt in de rouwverwerking zijn we inmiddels aanbeland? Zitten we al in de onderhandelingsfase? :+

Afbeeldingslocatie: https://d2y1pz2y630308.cloudfront.net/20831/pictures/2018/8/5-STAGES%20OF%20GRIEF-1.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbierut4
Zaphara schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:36:
Bij welk punt in de rouwverwerking zijn we inmiddels aanbeland? Zitten we al in de onderhandelingsfase? :+

[Afbeelding]
we tried, we failed, we sad.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31
De huidige premium artikelen zijn wat mij betreft om te janken. Zeer weinig diepgang, en een artikel van 3 alinea's met wat bij elkaar gegooglede gegevens is mij gezien alle reclame die er al op de site zweeft geen cent extra waard.

Eerlijk gezegd krijg ik het idee dat Tweakers de opdracht heeft gekregen van DPG om het uit te proberen, maar ze er zelf niet aanwillen. En daarom erbarmelijk slechte artikelen achter Premium plaatsen, om zo te kunnen laten 'we tried, but it didn't work'. In dat geval kudos! In elk ander geval: Nee, dit gaat 't niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:39
Zaphara schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:36:

[Afbeelding]
We zitten in de overgang van boos naar onderhandelingen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 10:43
HolyDemon schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:27:
Ik vind persoonlijk dat de kwaliteit/diepgang van de premium artikelen wel omhoog mag, momenteel vind ik dat hier een abonnement nog niet voor te verantwoorden is.

In het bovenstaande artikel bijvoorbeeld wordt eigenlijk alleen de Samsung Galaxy S20 5G als bewijst getoond en vervolgens wordt er nog in 1 zinnetje over een Oneplus gesproken.

Van een premium artikel zou ik persoonlijk verwachten dat het onderzoek hiernaar zich zou uitbreiden naar veel meer telefoons, telefoons in verschillende prijscategorien en van verschillende merken. Momenteel is er eigenlijk maar een enkel voorbeeld die de stelling bewijst en dat kan ook gewoon toeval zijn, om deze reden zie ik de toevoeging van dit artikel niet zo, al helemaal niet omdat dit potentieel achter een paywall zou zitten.

Principieel ben ik zeker wel voor een Premium abonnement, begrijp me niet verkeerd, ik ben echter wel van mening dat de kwaliteit van deze artikelen het dan waard moeten zijn.
Ik sluit me hierbij wel aan. Ik zat al een beetje op het artikel van Arnoud te wachten, na aankondiging, maar dit valt tegen. Arnoud kan hele leuke, boeiende artikelen schrijven - 5G in Nederland was echt interessant - maar dat word / werd onder Achtergrond gegooid. Zo'n soort artikel zou ik eerder onder Premium scharen dan dit. Dit is imo echt niet diepgaand genoeg, ik blijf een beetje zitten met het gevoel van 'Nou, is dit het..? Ligt hier de grens?'

Ah ja, na wat hieronder geplaatst wordt. Het premium labeltje doet me denken aan de Telegraaf, en het AD. En met mij blijkbaar ook anderen hier in het topic. Het roept direct negatieve gevoelens op. Dit is misschien iets om mee te nemen en anders te neer te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Nat-Water op 05-12-2020 14:18 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
nlvmark schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:32:
Hoi Tweakers,

Ik ben niet erg actief op het forum en reageer ook niet vaak maar ik lees wel dagelijks de nieuwsberichten.

Ik zie in theorie de meerwaarde van een premium dienst indien de kwaliteit van de content hoog is en het zoals hier al eerder benoemd niet een soort telegraaf wordt waarbij artikelen schijnbaar willekeurig premium zijn. Dat schrikt niet premium lezers snel af.

Voor wat betreft de content ben ik tot nu toe nog niet erg onder de indruk. Het artikel "Waarom telefoons vaak weer duurder zijn zonder abonnement" trok meteen mijn aandacht omdat het een vraag was die ik mijzelf ook stelde. Daar lag dus echt een kans voor premium om mij meerwaarde te bieden. Helaas is het een vrij kort onsamenhangend verhaal die zeker niet de achtergrond analyse biedt waar ik eventueel voor zou willen betalen.

Bij het HDMI 2.1 verhaal was de analyse wat uitgebreider maar ontbrak het antwoord op de voor mij belangrijkste vraag; Is het erg? Wat voor een impact heeft het op de ervaring als gebruiker als ik helemaal geen 4k120 heb of als zoals bij de Sony de halfbakken uitvoering? Ik zie een kleine verwijzing naar een test van rtings maar ik verwacht bij tweakers (zeker bij een premium artikel) eigenlijk een eigen onderzoek hiernaar.

Als jarenlang trouw tweakers lezer denk ik dat de gewenning aan de hoge kwaliteit van de normale tweakers content ervoor zorgt dat ik op dit moment niet de meerwaarde van de premium content zie.
Sony is helemaal niet halfbakken. Ze hebben getest met een gare / oudere firmware. Toen de review online kwam, was de versie met oplossing al live en verkrijgbaar op je televisie. Het enige wat nog moet komen is VRR.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:19:
[...]

Waarom zou het lezen van artikelen zoals het Wifi-artikel essentieel zijn om op het forum terecht te kunnen. Zoals het nu gaat is een klein deel van de content Premium, en ik heb persoonlijk niet het gevoel dat het *niet* lezen ervan, mij als niet-Premium-gebruiker ernstig benadeeld. Ja, ik mis een stuk content, maar het is dan ook bedoelt als een extra.
Niet essentieel.. maar laten we dan eens het Wifi-artikel als voorbeeld nemen:

Misschien helpt onderstaand voorbeeld:

Het is Januari 2023, we zitten met een aantal gebruikers te discussiëren over een nieuwe access-point van Ubiquiti die zelfs ook nog Wifi-6E heeft. Een gebruiker heeft een vraag over dit product (geen abonnement) en vraagt zich af wat de voordelen zijn. Ik kan 'm dus niet naar dit artikel verwijzen, want dat kan hij niet lezen.
Hoeveel meer nadelen van zo'n systeem opzetten wil je nog? Ik moet die persoon dus verwijzen naar een extern artikel, omdat ik hiermee dus totaal niet uit de voeten kan.

Ik kan 'm dus niet laten lezen:

"Wi-Fi 6E is een uitbreiding op Wi-Fi 6 en gebruikt hetzelfde 802.11ax-protocol. De theoretisch maximaal haalbare snelheid van 9,6Gbit/s is daarmee ook ongewijzigd. Toch moet wifi op 6GHz in de praktijk sneller zijn dan wifi op 5GHz, want de snelheid is in de praktijk afhankelijk van de beschikbare bandbreedte en die is bij Wi-Fi 6E een stuk groter."

En nee, het is geen groot nadeel, maar ik vind wel dat het afbreuk doet aan hoe tweakers al jaren in elkaar zit.

Misschien is mijn punt dan wat duidelijker zo, dit is dus overduidelijk een voorbeeld waarmee je met premium finaal de plank mis slaat.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:32
Koen Crijns schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:27:
de grootste kostenpost voor Tweakers is salarissen van al onze medewerkers.
Rataplan_ schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:43:
De huidige premium artikelen zijn wat mij betreft om te janken.
Ik zie echt hele makkelijke oplossingen. :w

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ewoudb
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:52
Ik krijg de kriebels van al die "premium" iconen en als je erop klikt halve artikelen.

Een "premium" artikel biedt mij niks extra, er zijn zoveel gratis bronnen.

Als dit maar 1% van de inkomsten genereert, waarom bedenk je dan niks creatiever in plaats van deze vervuiling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• delphium
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:22
Ik denk dat het voor iedereen weer anders is, maar ik vind de diepgang van de premiums tot nu toe niet voldoende. Allemaal onderwerpen die je met het grootste gemak elders zelf kunt opzoeken. Ik zou als Tweakers zijnde veel meer inzetten op unieke kennis aanwezig bij de medewerkers en redacteuren. Tutorials over hacking van software en hardware. Een honeypot bouwen met een R-pi, een eenpootstatief maken van een oude parasol, of pentesting met Kali Linux. Ook de interviews met bijzondere tweakers passen daar prima bij. Echt unieke content die je alleen bij Tweakers kunt vinden.

Just my two cents.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]
Dat feedback niet direct tot aanpassingen van plannen leidt, betekent niet dat we niet luisteren. Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat ik me bij mijn komst bij Tweakers in 2016 er juist over verbaasde hoe de input van de community juist bij ieder besluit zo zwaar wordt meegewogen. Ik snap dat dat niet altijd zichtbaar en ik begrijp ook dat dit over kan komen als "mooie praatjes" maar ik hoop toch echt dat je van me wil aannemen dat dit echt het geval is.
Bedankt Koen. Wat alleen beter werkt is om een aantal materiële voorbeelden te noemen sinds jouw komst in 2016. Dat heeft meer potentie om mensen hier te overtuigen dat dat ook echt zo is.
Wij zijn héél blij met de mensen die ons willen ondersteunen met een abonnement. Maar zoals ik eerder in dit topic ook al aangaf; een actieve Tweakers zonder adblocker en zonder Supporter abonnement levert meer op dan een actieve Tweakers met Supporter abonnement.
De abo's zijn ooit ontstaan om erbij te helpen dat tweakers kon blijven bestaan. De extra's waren eigenlijk meer nice to have en om mensen een beetje te nudgen.

Dat dat blijkbaar al tijden niet meer kostendekkend is voor het supportersabo hadden jullie dan eerder moeten aanpassen/aankaarten vind ik. Je zal het zeker niet zo bedoelen maar het klinkt bijna verwijtend naar de supporter die dacht iets goeds te doen maar blijkbaar eigenlijk meer een last is. :+

Als jullie het niet aankaarten hoe moeten die Supporterabo's dat dan weten.

[ Voor 37% gewijzigd door Help!!!! op 05-12-2020 14:27 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik lees dit topic al vanaf pagina 1 mee, heb der en her wat plusjes uitgedeeld aan mensen waarmee ik het wel mee eens ben. Voor mij sloeg vooral Znorkus in "Het grote Tweakers Premium topic" enorm de spijker op de kop.

Heb ook de meeste premium artikelen gelezen, bij sommigen dacht ik "mwah, het is een begin", maar bij die van vandaag, over de prijs van telefoons bij abo's, hoe durf je daar überhaupt geld voor te vragen? Het is een vreselijk kort artikeltje, met als "bewijs" N=1. Ik had dit een maand terug een slecht .achtergrond artikel gevonden, maar nu je ervoor moet betalen is het helemaal triest.

En alle mooie woorden ten spijt, ik geloof gewoon oprecht niet dat over een aantal jaar niet de helft van de artikelen premium is. Net als dat ik niet kan geloven dat reviews nooit premium gaan worden. Het zal niet direct beginnen met de nieuwste iphone-review achter een paywall zetten, nee, het zal die mooie, extra diepgaande content zijn die ons beloofd werd na het samengaan van HWI en Tweakers. Een "shoot-out" tussen de camera's van smartphones, of welke GPU het beste is voor computing, dat soort dingen.

Waarom ik dat geloof? Omdat ik al jaren zie dat de community niet super serieus wordt genomen. Zie het jarenlange gesteggel over handelaren in de V&A, de scalpers in V&A waar niks tegen gedaan wordt, hoe lang de gebruikers-reviews misbruik werden door mensen die alles gesponsord kregen, hoe Tweakblogs al jaren doodbloed, maar ook dat iets als een Dark Mode nog steeds er niet is, ondanks dat die al jaren bovenaan de meest gewaardeerde Mooie Features staat...

Zoals iedereen zegt: Natuurlijk moet de schoorsteen roken, echter, is dit echt hoe je dat wil doen? Is het verlies, de impact op de community, de winst echt waard? Ik ben ook oprecht benieuwd hoe groot deel van de inkomsten jullie hopen dat dit wordt. Abo's zijn dus iets van 1%, hopen jullie dat het nu 10% wordt? Of meer?

En misschien is de vraag al lang beantwoord, ik lees dan wel mee, maar je pikt niet altijd alles op, maar waarom is er niet gekeken naar abo's op andere manieren meerwaarde te geven? Ik zou an-sich best een abo willen nemen, maar het heeft voor mij 0 meerwaarde, omdat er geen duidelijkheid is wat het oplevert. Wat is dat abo-forum? Wat is die loterij? Win ik daar Tweakers sokken of vette videokaarten? Er is 1 abo-fest per jaar, op een pleuriseind rijden van mij. Dat heeft dus ook geen meerwaarde voor mij. En volgens mij kreeg je vroeger ook nog wel een leuk welkomstcadeautje.

Dus al met al ben ook ik geen fan van dit idee, plus alle krommunicatie eromheen. Nu is dat wel redelijk Tweakers-eigen, ik kan me de introductie van Tweakers 7 nog goed herinneren, en niet omdat het zo soepel ging en iedereen over de maan blij was ;)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
Help!!!! schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:17:
Dat dat blijkbaar al tijden niet meer kostendekkend is voor het supportersabo hadden jullie dan eerder moeten aanpassen vind ik. Je zal het niet zo bedoelen maar het klinkt bijna verwijtend naar de supporter die dacht iets goeds te doen maar blijkbaar eigenlijk meer een last is. :+
Dat was ab-so-luut niet mijn bedoeling, excuses als dat zo over komt. Zoals ik al schreef; we zijn heel blij met mensen die ons actief willen supporten!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:58
My 2 cents:
Bij De Correspondent hebben ze een tijd geleden een reeks artikelen (soort serie) van "Ik ga leren hacken, doe je met me mee?". Nu is De Correspondent niet het platform dat echt de diepte in duikt als het om tech gaat. Als Tweakers zo'n serie zou maken en die diepte wél biedt, dan ben ik bereid daarvoor te betalen.
Ik denk dat naast de uitgebreidere achtergrond artikelen (die echt uitgebreider moeten dan jullie nu laten zien) dit een waardevolle toevoeging zou zijn.

Wellicht is het al als idee geopperd. Ik heb niet het hele topic doorgenomen, maar wilde het toch even kwijt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

De afgelopen week heb ik natuurlijk óók nagedacht over het vraagstuk dat voorligt. De discussie blijft snel doorgaan, ik heb niet alles gelezen.

Voor mijn gevoel blijft het grote verschil tussen Tweakers en alle andere media dat ik op dit medium ook zelf content bijdraag. Meestal in het forum, soms ook in het commentaar op nieuwsartikelen.

De nieuwsartikelen op Tweakers.net vind ik eigenlijk voor het grootste gedeelte zwak. Grotendeels overgeschreven verhaaltjes met veel Anglicismen, spelfouten en van tijd tot tijd ook feitelijke fouten, zo te zien veelal onder tijdsdruk (regelmatig mist er iets uit de 5 W's, wat dan snel weer gerechtgezet wordt). Ook grote verhalen moeten vaak veel correcties ontvangen vanuit de community.

Overigens sluit ik mijn ogen er niet voor dat mijn 'eigen' krant (NRC) dat óók heeft, en ook andere kranten waar ik via mijn werk toegang tot heb hebben zulke aspecten. De Guardian misschien wat minder, maar die kent natuurlijk een heel andere financieringsstructuur.

Nu is de laatste tijd wat bekender geworden wat een journalist zo'n beetje verdient, en ik daar heb ik al eens aan gerefereerd in een eerdere discussie. Met een community als deze is daar ook haast niet tegen op te schrijven. Ik stel mij voor dat dat relatief gemakkelijker is voor andere DPG-publicaties.

Onder die omstandigheden is het lastig om een premium-product te verkopen. Kort gezegd: ondanks dat ik het geld voor 'nieuws' best wel makkelijk uitgeef, zou ik niet bereid zijn om meer dan € 10-15 per jaar neer te leggen voor het nieuwsproduct Tweakers zoals het er nu is. Die kun je ook zo krijgen als de nood aan de man is.

Ongeveer € 10-15 per maand zou ik per maand willen uitgeven als ik voor dat geld ook alle andere DPG-publicaties zou kunnen lezen. Al was het alleen maar voor het gemak om niet steeds een incognito-tabblad te hoeven openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Probleem van premium is gewoon tweakers gratis was, en dat tweakers straks betaald moet worden.

Dus: als je niet betaalt verlies je toegang tot een deel van deze site.

Kan me voorstellen dat mensen dat niet leuk vinden... er zijn een hoop mensen, waaronder ikzelf, die hier al meer dan 15 jaar lang komen. Dus dat wordt een aantal keuzes maken...

Maar zo werkt een commercieel bedrijf helaas. En dat is tweakers nu geworden.

Commerciële bedrijven moeten groeien. Zo zit deze wereld in elkaar.. maar.. Als je nu 500.000 leden hebt, hoeveel van die 500.000 zullen door premium afhaken, en hoeveel mensen zijn bereid te betalen en hoeveel blijven er over van die 500.000? Kan me voorstellen dat het leden gaat kosten... is dat berekend? En wat moet er gebeuren NA Premium? En hoe denkt tweakers daarna de omzet te kunnen verhogen? Dit kan je maar 1x doen? Of als het verkeerd uitpakt hoe krijg je de mensen terug. En ook: hoe krijg je meer (premium) leden?

Of worden er straks nog meer dingen premium? De PW bijv. Of V en A?

Ik kijk het wel aan. Als het me te commercieel wordt en te premium zoek ik wel een alternatief.

Dat is dan jammer.

Premium kan wel slagen... maar dan moet het ook ECHT iets toevoegen. En dan moet datgene iets op deze site zijn wat er nu nog niet is.
1 of andere functionaliteit.... Oid. Qua content zou je ook iets moeten doen wat er nu nog niet is. En ik denk persoonlijk niet dat dat artikelen zijn. En denk ook niet dat t daarin gezocht moet worden. En wat dat wel is is de hamvraag... misschien meer videos? Iets een paar keer per week live ofzo ? Iets interactiefs? Vragen stellen bijvoorbeeld. Of een nieuwe productgroep of groepen (elektrische auto's, robots, AI, whatever.. )

Meer zal ik maar niet roepen. Er zijn immers mensen voor ingehuurd om dat te bedenken. (Voor meer ideeen pm maar. 😛 )

Maar das mijn mening.

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 05-12-2020 15:49 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Lastig onderwerp. Ik ben ook best bereid wat te betalen, maar zoals gezegd verwacht je daar vaak inderdaad iets als "premium content" tegenover. De 2cents van @Sjnieboon kan ik wel inkomen, ik ben zelf lange tijd lid geweest bij de Correspondent (nu bij FTM). Goede journalistiek kost nu eenmaal wat. Bij tweakers heb ik nooit een abbo gehad, bij HWI wel sinds 2007. Helaas valt daar binnenkort het laatste nummer van op de mat, dus is er "ruimte" om mij hier binnen te halen, echter zijn de artikelen met premium label vooralsnog niet echt overtuigend. Wel kan ik de uitgebreide toelichting en reacties van de crew hier waarderen.

Ik zou zelf iets verwachten als uitgebreide achtergrond artikelen zoals in het magazine. Reviews van producten die uit NDA's komen is natuurlijk geen optie, maar waarom uitgebreide vergelijkingsartikelen niet eerder beschikbaar maken voor premium abbo's? Net zoals artikelen uit het magazine die later op de HWI website kwamen. De losse testresultaten zijn dan gewoon beschikbaar, alleen de duiding wat later. Je zou een samenvatting met awards wel beschikbaar kunnen maken.

Het zijn ongetwijfeld ideeën die al de revue zijn gepasseerd. Duidelijk is in ieder geval dat de community hier heel belangrijk is en dat de open beschikbaarheid van nieuwsartikelen, het forum, PW en V&A cruciaal zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Q
  • Laatst online: 17:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Kwaliteit

Dit is de samenvatting van een niet-Premium artikel.
Samengevat
Op de EK-AIO Elite 360 komen we niet langer custom features zoals uitbreidbaarheid tegen, maar gaat EK rechtstreeks de concurrentie aan met gevestigde namen in de markt voor all-in-ones. Met in totaal zes rgb-ventilators is deze waterkoeler in elk geval een blikvanger. Met de bijgeleverde fanhub heeft EK bovendien toch een leuke extra bedacht om zich te onderscheiden. De prestaties vallen echter tegen in vergelijking met andere kant-en-klare 360mm-koelers.
Ik vind dit niet zo goed geschreven. De start is al een hele lange zin, een big no-no lijkt mij.

Ik zou dit hebben geschreven:
De koelprestaties van de EK-AIO Elite 360 vallen tegen in vergelijking met andere kant-en-klare 360mm-koelers. De bijgeleverde fanhub en de zes RGB ventilatoren kunnen echter een reden zijn om voor deze oplossing te kiezen.
Lijkt mij beter leesbaarder, de essentie beter samen te vatten. Maar dat mogen andere mensen hier zelf bepalen.

Sinds de hele introductie van Premium ben ik wat meer gaan opletten op de kwaliteit van de artikelen, zowel Premium als non-premium.

Ik denk dat ik er mee moet stoppen want het is geen leuke hobby. I don't like what I see.

Laten we eens kijken naar het artikel "Waarom telefoons vaak weer duurder zijn zonder abonnement"

Is dit onderwerp uberhaupt interessant voor mensen?

Dat is uiteraard puur persoonlijk maar mij maakt het eigenlijk niets uit. Deze kennis heeft geen consequenties. Maar niet alle artikelen hoeven nuttig te zijn, dus als je benieuwd bent, prima.

Afbeeldingen voegen niets toe
Geen van de afbeeldingen voegt iets toe aan het artikel, het is totaal loze opvulling wat mij betreft.

Het verhaal is onduidelijk

Het artikel probeert de situatie puur met woorden uit te leggen, maar misschien was een diagram wel handig geweest. Kost iets meer moeite, maar dat is wat ik van "Premium" zou verwachten.

Ik vond dit segment eigenlijk behoorlijk lastig om in één keer te begrijpen, ik moest meerdere keren lezen:
Laten we even uitgaan van een theoretische telefoon: de Manufacturer Phone Y. Fabrikant Manufacturer wil niet dat er grote voorraden blijven liggen en sluit een deal met een provider om te regelen dat retailers de telefoons met korting kunnen gaan verkopen. Als Phone Y normaal 700 euro kost en een provider kan die verkopen voor 450 euro, dan wil de provider niet dat een klant van de retailer zíjn Phone X combineert met een abonnement van de concurrent. En dus betaalt de retailer 700 euro, maar krijgt hij 250 euro terug als hij die Phone Y verkoopt in combinatie met een abonnement.
We hebben dus:

- Fabrikanten (Manufacturers)
- Providers
- Retailers (verkopers)

1. Een Fabrikant + provider maakt een "bundel", dit wordt een uniek product, zoals eerder in het artikel uitgelegd.
2. De retailer verkoopt een bundel (verkoper)
3. De provider geeft de retailer korting

De reden dat de provider en niet de fabrikant korting geeft is nu duidelijk: de verkoper kan de telefoon niet met de bundel verkopen van een andere provider want dan krijgt de verkoper geen korting.

Ik moest echt op deze manier de tekst ontleden om te snappen wat er aan de hand is. Dat kan in de eerste plaats iets zeggen over mijn geestelijke vermogens, dat geef ik 100% toe. En misschien is daarmee wel de kous af.

Maar ik zou meer moeite hebben gedaan om het duidelijker te maken (en meer Nederlandse woorden te gebruiken als de Engelse term niets toevoegt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:18

aex351

I am the one

In navolging op mijn eerdere feedback over 'premium' en waarom ik vind dat het compleet de plank misslaat. Hierbij feedback over de laatste 'premium' artikel.Dit lijkt toch meer op een blog post dan een 'premium' artikel. De auteur begint met een concrete vraag. Alleen deze wordt totaal niet beantwoord. Het artikel staat vol met vraag op vraag en 'wat als' constructies. Maar echt concreet tot de punt komen gebeurd niet, waarbij diepgang ontbreekt. Waardoor dit leest alsof iemand op een zondagmiddag even niets te doen had.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Q schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:18:
Ik denk dat ik er mee moet stoppen want het is geen leuke hobby. I don't like what I see.

[...]

Laten we eens kijken naar het artikel "Waarom telefoons vaak weer duurder zijn zonder abonnement"
Tja, dat eerste punt moet ik mijzelf ook steeds voorhouden. Ik troost mij met de gedachte dat ikzelf over het algemeen veel meer tijd heb om de door mij geschreven teksten op te stellen en dat ze ook niet altijd door een even kritisch publiek gelezen worden.

Over je tweede punt: gisteren stond er ook een artikel over "odm" als premium-artikel op de voorpagina. Ik vroeg mij ook werkelijk af wat 1500 woorden hierover aan toegevoegde waarde zou bieden voor de community. Dit had je veel puntiger kunnen insteken en ook nog iets verder in perspectief kunnen plaatsen door SOCs en de afhankelijkheid van chipbakkers voor updates en nieuwe Android-versies kunnen bespreken. Dan was het voor een groter publiek relevant geweest.

Enfin, de reden dat ik mij nog even melden in deze discussie in aanvulling op mijn eerdere bijdrage is dat ik nog even wilde toevoegen dat 1x-betalen-alles-lezen ook door Media24 wordt gebruikt voor titels in het Afrikaans en dat de NDC mediagroep (nu ondereel van Mediahaus) dat ook wel eens geprobeerd heeft voor in ieder geval de Leeuwarder Courant en het Dagblad van het Noorden.

Verder vroeg ik mij af of al nagedacht is, óf en zo ja, hóe de username van het premiumabonnement gescheiden worden kan. Dat zou voor mij nog wel een puntje zijn, ik zou niet zo scherp kunnen discussiëren soms als ik weet dat iets naar mij als persoon herleid kan worden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SteenMSc-IA
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-04-2021
Over de kwaliteit van de premium artikel die er nu zijn ga ik mij niet uitlaten. Van de meeste onderwerpen heb ik niet genoeg verstand om te zien of alles klopt.

Ik heb vooral een suggestie om te zien wat de Tweakers Community als premium artikel ziet.
Is het een optie om bij ieder artikel, premium of niet, een poll te plaatsen met de vraag 'Vind je het niveau van dit artikel "Premium" waardig?'
Zonder op artikelen het label Premium mee te geven lijk je mij zo veel meer inzicht te kunnen krijgen over wat Tweakers ervaren als een premium artikel waar ze voor zouden willen betalen. Voor iedereen is het bedrag dat ze in gedachten hebben anders, maar dat is nu ook al zo. Bij de slider staat wat je zou willen betalen voor premium, maar dat ligt teveel aan de kwaliteit van de artikelen om dat nu te zeggen.

Verder vind ik het geen slecht idee om te experimenteren met een Premium abonnement, maar met zoveel onduidelijkheden over de prijs en kwaliteit van artikelen kan ik lastig een mening geven.
Ik zou dan een tabel moeten maken met prijs en kwaliteit tegen elkaar uitgezet.
Ik snap dat jullie experimenteren met artikelen van verschillende kwaliteit om te zien wat aanslaat, maar als ik 1 euro betaal beoordeel ik het toch anders dan als ik 10 euro betaal.

Wat ik zelf graag zou zien als premium artikelen is een onderzoek. Er zijn al een aantal mooie voorbeelden genoemd van artikelen. Zelf zou ik graag de volgende artikelen willen uitlichten.
Washington Post en Melting Asphalt
Het artikel van de Washington Post is niet bijzonder lang, maar erg duidelijk met veel informatie. Elk plaatje en elke animatie voegt iets toe aan het verhaal. Het artikel van Meplting Asphalt geeft ook veel inzicht en je kan spelen met parameters na de uitleg van al die parameters. Het onderwerp daar gelaten, dit zijn artikelen waarvoor ik zou willen betalen. Zeker als er nog extra simulaties worden toegevoegd, vooral met informatie over wat er te zien is en de oorzaak daarvan. Een voorbeeld van extra simulaties: Simulating an Epidemic. Een andere optie is een tool om er zelf mee te spelen.
Is dit te doen voor Tweakers en over onderwerpen die met technologie te maken hebben? Geen idee, en dat hoeft ook niet. Het gaat vooral over de kwaliteit van het artikelen en uitleg. Ik zou betalen, zelfs als er maar 2 tot 4 artikelen per maand gepubliceerd zouden worden met de kwaliteit van de artikelen en video hierboven.

p.s. liever niet een video toevoegen, maar het dan als animaties en uitleg uitschrijven.

[ Voor 3% gewijzigd door SteenMSc-IA op 05-12-2020 15:55 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
Aangezien dat je alleen maar hier commentaar mag geven op de premium artikelen en niet in de comments er onder dan zo maar.

Met het risico dat deze post toch onder gesneeuwd raakt tussen alle andere posts toch hier mijn commentaar.

Je wilt je mede tweakers van de redactie niet kwetsen maar we moeten elkaar niet allemaal naar de mond gaan praten en zeggen:

Ja fantastisch wat jullie van de redactie willen gaan doen terwijl het helemaal niet goed is.

Het niveau is er gewoon niet. Daarom moeten we ophouden en zeggen ja doen ga zo door met dit idee!

Dit is echt niet goed, nee het is erg bedroevend slecht.

Wat is er premium aan de huidige geposte premium artikelen?

Ik zie geen echte waarde vergeleken met andere al jaren eerdere geposte artikelen op de FP.

Er is niets premium te vinden aan bijvoorbeeld het laatste premium artikel "Waarom telefoons vaak weer duurder zijn zonder abonnement".
Duiding en diepgang

Met nieuws brengen we jullie snel op de hoogte van actuele techontwikkelingen, en met onze productreviews en round-ups proberen we jullie een zo goed mogelijk beeld te geven van de prestaties van producten. Dat blijven we uiteraard doen. Maar daarnaast gebeurt er zo veel op techgebied dat er ruimte is om jullie beter te informeren over ontwikkelingen, met bijvoorbeeld meer diepgang en duiding en met unieke informatie die je niet elders leest.
Tot op heden heeft de redactie weinig premium kwaliteit laten zien in de zogenoemde premium artikelen. Waar is de diepgang? Wanneer gaat dat komen of kunnen we dit niveau blijven verwachten?

Persoonlijk denk ik dat de redactie ver naast hun schoenen loopt met dit premium idee. De artikelen zijn verre van premium.

Ik vind het een erg slecht idee als tweakers hier voor moeten gaan betalen. Kijk naar andere tech sites op het internet voor een beetje een indruk wat premium waardig is, dit is het niet :/

Het is moeilijk om toch netjes te blijven en niet kwetsend over te komen wanneer hetgeen gepresenteerd word nog slechter is dan wat je op NU of andere websites tegenkomt.

Er moet geld verdiend worden, maar een pay wall hoort niet thuis op Tweakers.net.

Dit is het AD, Telegraaf of vul hier je eigen favoriete krant in niet. Daar bij die kranten heb je hoogstaande journalistieke artikels, hier niet. Sorry hoor maar dat niveau is hier echt gewoon niet aanwezig.

En nogmaals, dit huidige niveau van artikelen al jaren is wat mij zo trok er juist aan. Anders dan de mainstream, een beetje hobby/geek achtige niveau maar toch met relevante informatie.

DPG media is de eigenaar van Tweakers.net. Bijna al hun merken en sites hebben een paywall.

Zeggen dat dit niet is opgelegd door DPG media vind ik best wel een leugenachtige uitspraak. Er zullen genoeg tweakers zijn die het zullen geloven wat de redactie en aanhang zegt maar er zullen ook genoeg tweakers zijn die hier niet intrappen.

Dit alles is erg jammer om mee te moeten maken. Al jaren sinds de oprichting kwam ik hier graag en later om deel te nemen. Dit is een erg trieste gang van zaken.

Eigenlijk wou ik helemaal niet meer reageren maar als niemand gewoon wilt zeggen hoe het zit dan praten we elkaar alleen maar naar de mond hoe goed de redactie wel niet bezig is en daar wil ik niet aan meedoen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:13

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Nu kan ik natuurlijk diepgang van artikelen als excuus gaan gebruiken en daarmee beargumenteren dat het betalen voor de geboden content niet terecht is. Op mijzelf komt dat argument wat flauw over. Het is een vorm van kip of het ei. Zouden we (hypothetisch) collectief abonnementsgeld gaan betalen (~ bestaande abo's) dan zou het financiële plaatje van de redactie er anders uitzien met de daaruit volgende capaciteit voor het maken van goede artikelen.

Aan het betalen voor kwalitatieve content ben ik als representant van mijn leeftijdsgroep wel gewend. Nog sterker, ik ben een krachtig supporter van betaalde content. Simpelweg omdat ik er dan meer op kan vertrouwen dat ik journalisten betaal om voor mij het relevante nieuws te destilleren uit de dagelijkse brij aan informatie. Momenteel heb ik een abonnement op een landelijk dagblad en een weekabonnement op een regionaal dagblad. Aan het lezen kom ik nauwelijks voldoende toe, maar die journalisten teams moeten blijven bestaan. Als we iets in deze schizofrene social media tijd hebben kunnen leren is dat we moeten willen betalen voor onafhankelijke informatie. Landen als Hongarije, Verenigde Staten, Polen en het vooroorlogse Duitsland hebben geleerd hoe gemakkelijk een democratie verneukt kan raken. De pers is in zo'n afglijdend systeem vaak nog een van de laatste bruggehoofden van het vrije denken.

Misschien komt die gedachte op iedereen die niet anders gewend is dan gratis internet informatie wat buitenaards over. Iemand die eerder reageerde noemde terecht Follow the Money. Kunnen we van alle informatie die we tot ons nemen vaststellen wie er voor heeft betaald en waarom we die informatie precies op dit moment moeten vinden? Iedereen die hier ageert tegen een pay-wall moet zichzelf eens de vraag stellen of hij/zij de hand er voor in het vuur kan steken dat al die informatie die wordt geconsumeerd onafhankelijk is? Van de andere kant moet ik er niet aan denken dat ik bij iedere ongerichte internetbron een traceeroperatie moet starten om de waarachtigheid te kunnen inschatten.

Bij die kranten werkt dat bij mij op basis van vertrouwen. Vertrouwen in de professionaliteit van het medium, de decennialange ervaring in het bepalen van wat nieuws is en wat niet. Toch zie ik ook nog wel eens berichten in andere kranten die ik in mijn krant moet missen. Dus zelfs een onafhankelijke krant heeft een bepaalde bias. Dit hoeft geen issue te zijn zolang de krant hierin consistent en betrouwbaar is.

Het siert tweakers dat ze in alle openheid experimenteert met nieuwe abonnementsvormen, en ons in dat proces betrekt. tweakers stelt zich hiermee kwetsbaar op, als wij dat als gebruiker ook kunnen dan is er een goede basis voor discussie. tweakers loopt op dit punt voorop in het vormgeven van ons internet.

De keuze die tweakers op dit moment maakt is een verhoging van de kwaliteit met behoud van de kwantiteit. met deze keuze heb ik wat meer moeite. In eerdere onderzoeken heb ik tweakers aangegeven dat ik een sterke voorkeur zou hebben voor kwaliteitsgroei ten koste van kwantiteit (less is more). In deze mening sta ik niet alleen, dat weet ik zeker. De nodige capaciteit kan worden vrijgemaakt als de vele product-plug artikelen achterwege blijven. Misschien is een nieuw platform/page/slot op de site op te richten waar fabrikanten hun persberichten over spannende proefnemingen, innovatie, nieuwe producten, nieuwe modellen van bestaande producten en vapour ware kunnen uiten. Dit vergroot de transparantie naar gebruikers en er zijn geen redacteuren voor nodig om de persberichten over te nemen. Voor tweakers als site wordt het leven verder eenvoudiger doordat redactionele verantwoordelijkheid voor die uitingen niet hoeft te worden gegeven. De gebruikers hebben dan nog wel de gelegenheid om kennis te nemen van alle ontwikkelingen, en daar eventueel op te reageren.

Het aantal berichten dat dan onder redactionele verantwoordelijkheid ontstaat wordt hiermee minder. tweakers kan met de vrijgekomen capaciteit echt gaan kijken waar ze iets kan toevoegen aan de bestaande informatie. Ik ben geen redacteur, maar de artikelen waar achtergrond van een ontwikkeling wordt belicht en in een historisch kader wordt geplaatst, of waarin nieuwe technologie de maat wordt genomen heb ik als de meest waardevolle artikelen ervaren. Van mijn part schrijft tweakers op haar FP maar 5 of 6 van deze artikelen per dag, of nog minder. Zouden dat allemaal van deze toppers zijn dan denk ik dat tweakers nog meer een autoriteit kan zijn dan ze even terug is geweest. De kunst van het weglaten, daarmee hebben die krantenredacteuren een hoop ervaring. In de redactionele besprekingen kunnen de afwegingen hierin bevochten zijn. Mocht een groep gebruikers door het kleinere aantal artikelen onderprikkelt raken dan kunnen die uitwijken naar het persberichten portal. Mijn hoop is dat met een dergelijke vorm het uitsluitingsprincipe niet nodig zal zijn.

Wij als tweakers krijgen dan precies waarvoor we betalen, betalen we niet, dan zijn er weinig redactionele artikelen, nemen meer tweakers een abonnement dan worden meer redacteuren en meer artikelen mogelijk. Wie tevreden is met de persberichten uit de markt is natuurlijk ook prima, maar klaag dan niet dat tweakers zo weinig output heeft. En nu ga ik mijn abo afsluiten, want dat heeft al lang genoeg op zich laten wachten.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

@arnoudwokke

Met alle respect want je schrijft doorgaans echth hele goede artikelen naar mijn mening.
Ik vind dit ook wel een prima artikel maar dit kan niet de standaard gaan zijn(voor mij). Als dit onder premium komt te vallen.
Kan iemand van de redactie uitleggen wat in jullie ogen bij dit artikel echt de extra diepgang/meerwaarde van het premium label is.
Het kan zijn dat ik het gewoon verkeerd heb begrepen, maar dit soort artikelen komen vaker voorbij(non premium).
Ik verwacht echt meer diepgang, informatie die ik zelf niet snel elders vind, of korte reacties van verschillende providers/winkels/fabrikanten. Etc op wat hen er van vinden. Of een combinatie.

Het leest wel prima weg en er is niets mis mee maar ik zoek echt naar de premium meerwaarde in dit artikel.

[ Voor 20% gewijzigd door pino85 op 05-12-2020 23:30 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Wat ik nu vooral afvraag is waarom er tot nu vooral "korte" artikelen zijn verschenen met informatie die elders ook te vinden is?

Als je premium echt interessant wil maken, dan ga je toch niet elke dag een kort artikel plaatsen, maar wacht je juist even iets langer zodat je een echt interessant artikel schrijft dat staat als een huis en niet twijfelachtig is in kwaliteit. Kwaliteit, niet kwantiteit.

Als jullie echt zo vastberaden zijn dan moet je premium wel heel interessant maken. Dan ga je toch juist toffe content maken waar je echt je journalistieke kwaliteiten kan laten zien en waar je echt trots op kan zijn. Ik zou liever elke week 1 a 2 ijzersterke artikelen lezen dan elke dag een matig geschreven stuk dat niet uniek is, duidelijkheid mist en eigenlijk weinig zinvol was. Iets met je tijd juist benutten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Als dit inderdaad de kwaliteit is van premium artikelen; ik ga hier echt never te nooit niet voor betalen. Wat mij betreft is dit echt niet tweakers waardig...sorry.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

WoutF schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:34:
Wat zou je ervan vinden als deze artikelen dan het Premium-label krijgen? Uit de onderzoeken die we gedaan hebben kregen we namelijk terug van de respondenten dat samenwerken heel erg gewaardeerd werd, maar dat het dan niet oké was om er een Premium-verhaal van te maken. Dat is één van de randvoorwaarden die we voor nu in onze oren geknoopt hebben. Hoe zie jij dat? :)
Ik snap het, geld verdienen met vrijwilligers ligt lastig, zeker als het achter een paywall verdwijnt.
Ik denk dat veel van die bezwaren wegvallen als die artikelen na verloop van tijd wel gratis beschikbaar zouden komen, maar het risico is dan wel dat iedereen daar op gaat wachten.

Je kan ze niet gaan betalen, dan zijn het geen vrijwilligers meer, maar je wil ze toch belonen.
Dat kan met 'perks'. Tweakers heeft al heel wat kleine perks voor abonnees die je ook zou kunnen gebruiken om anderen de belonen.
Voor een hoop mensen zal het al een mooie beloning zijn om te zien dat hun naam genoemd wordt in/bij een artikel op Tweakers.
Maar de beste is wel de premium content zelf. Je kan mensen die een goede bijdrage hebben gedaan enige tijd toegang geven tot andere premium content (hoe lang, en tot welke content kun je makkelijk aanpassen om het proces te finetunen).

Dat is niet alleen leuk voor die gebruikers maar ook goed voor Tweakers. Veel van de waarde van Tweakers zit namelijk in de community, zoals het commentaar op artikelen. Dat mis je echter als de premium content alleen toegankelijk is voor een kleine groep. Door mensen die goede bijdrages doen te belonen met (vroege) toegang kun je ook de premium content voorzien van nuttig commentaar en discussie.

Ik heb ook nog even nagedacht over hoe je de "juiste" mensen vindt om bij te dragen en hoe je ze overtuigt om dat te doen. Mijn nieuwste inzicht is dat dit niet nodig is. We hebben een forum vol bijdragen die al geschreven zijn en als iets niet duidelijk is hoef je het maar te vragen. Het nadeel van het forum is dat kennis vaak is verspreidt over honderden of duizenden posts en dat niet alles wat geschreven wordt waar of relevant is. Daar komt de journalist om de hoek. Die spit een topic over een bepaald thema door ("IPv6", "Password Managers", "AV Receivers 2020") en gebruikt die kennis om een artikel te schrijven. Als er iets onduidelijk is dan is het topic in kwestie een prima plek om commentaar en advies te vragen.
Bijkomende voordeel is dat het nieuwe discussie uitlokt.
Posters die geciteerd worden of op een andere manier een goede bijdrage doen verdienen perks.
Ik weet nog niet helemaal hoe je die moet toewijzen. De makkelijkste manier is om beloningen te laten uitdelen door de journalist, maar dat zou wel eens voor discussie kunnen zorgen bij mensen die vinden dat ze tekort zijn gedaan. Automatische systemen zouden echter 'gegamed' worden door mensen die met veel waardeloze bijdrages een hoge score bij elkaar proberen te sprokkelen.
Een tussenvorm is de karma-punten en en duimpjes gebruiken die nu toch al worden uitgedeeld.

Het probleem dat ik in mijn eigen plan zie is efficientie. Is het forum een efficiente manier om informatie voor een achtergrondartikel te vinden, of is het efficientier als journalist zelf de documentatie leest?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:18

aex351

I am the one

Als Tweakers vanuit een community gedachtegoed zou denken. Dan hadden ze ook kunnen bedenken om het platform open te gooien aan de community. Dus dat iedereen potentieel artikelen kan schrijven en wellicht daarmee iets kan verdienen. Bijvoorbeeld door een +1 button waarbij je als Tweaker een geld donatie kan geven aan de schrijver. Het lijkt mij dat juist dit soort dingen de community dan motiveert om artikelen te posten en informatie te delen.

Alleen Tweakers denkt niet vanuit een community gedachtegoed. Het is leuk dat bij iedere meeting de mening van de community wordt meegenomen. Maar dat is eerder vanuit eigen belang en om ervoor te zorgen dat de community niet nog verder wegloopt. Dat is een compleet andere gedachtegang. Dit hele proces is puur gericht op: hoeveel moeite moeten we steken in de artikelen en hoeveel kunnen we er dan voor vragen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:35
Koen Crijns schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:01:
Zoals aangekondigd zullen we reviews (als in, productrecensies) nooit Premium gaan maken.
Ik vind het vrij gevaarlijk/fout om het woord 'nooit' in de mond te nemen. Moeten we even in 20 jaar historie gaan graven van wat Tweakers.net 'nooit' zou doen volgens de woordvoerders.

Een accuratere uitleg zou zijn het staat niet op de planning en we zijn het niet van plan (maar we weten niet wat de toekomst zal brengen).

En wellicht dat een mens dit altijd zou moeten aannemen, maar de realiteit is (aan de hand van vele reacties hier) dan je iets dergelijks DUIDELIJK moet zeggen tegen mensen. Men klampt zich namelijk vast aan eerder gedane uitspraken of mooie marketing slogans die heel erg letterlijk worden opgepakt.

Ik kan alleen maar aangeven richting de Tweakers.net redactie, zorg dat je parachute al klaar staat bij de nooduitgang, want wat er met hardware.info na 20 jaar is gebeurd kan net zo makkelijk gebeuren bij Tweakers.net. Ik hoop voor iedereen dat het nog eens 20 jaar duurt, maar reken daar maar niet op. Het huidige model is gewoon incompatibel met de richting die men al een tijd geleden is ingeslagen.

En als Tweakers.net 4 miljoen unieke bezoekers* zou hebben elke maand en iedereen zou 1x €15 betalen, dan zou dat €60 miljoen opleveren, smeer dat uit over een periode van 20 jaar, je zou in theorie toch wel Tweakers.net kunnen runnen op €3 miljoen per jaar? Maar alleen betalen wat er nodig is is niet het model waar de eigenaren naartoe willen, het moet groter, het moet meer winst opleveren. En dat kan je prima doen met veel diensten en producten, alleen als je dat probeert met een 'community' te monitizen, dan is dat gedoemd te mislukken, zeker het type community waaruit Tweakers.net is ontstaan (tech savvy en vrijbuiters).

*Bron: https://www.dpgrecruitment.nl/merk/tweakers-carriere
https://dpgtechnology.nl/...tweakers-en-hardware-info

ps. Medetweakers, ga ook eens kijken hoeveel medewerkers DPG Technology heeft, bedenk eens wat een werkplek kost, doe een rekensommetje en je begrijpt waarom er veel geld nodig is...

[ Voor 5% gewijzigd door Cergorach op 05-12-2020 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
3mio is vast niet genoeg, zelfs voor break even. Volgensmij is een soort vuistregel voor kosten van een medewerker incl. werkplek kosten e.d.: 1.5*Brutosalaris.

50personen * 40k * 1.5

Als ik laag ga zitten lijkt 3mio mij een bare minimum.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb dit topic niet gelezen, maar wil toch even reageren.
Volgens mij heeft Tweakers twee 'problemen' die dit plan in de weg zitten.

- Een goede community. Het maakt niet uit of het over nieuws of producten gaat, er zit hier ongelofelijk veel kennis. Niet zelden lees ik het nieuwsbericht vluchtig door en de reacties beter, want er zijn altijd mensen die nét even meer weten dan redactieleden (die simpelweg niet over elk onderwerp zulke diepgaande kennis kunnen hebben). Daardoor is Tweakers niet te vergelijken met andere journalistiek. Ik ken geen ander medium waarbij de community zo'n toegevoegde waarde is dan bij Tweakers.

- Internet is ontzettend groot geworden. Vroeger was je afhankelijk van mensen die van journalistiek of schrijver voor een vakblad hun beroep hebben gemaakt. Toen kwam internet en kon iedereen z'n werk makkelijk verspreiden, maar een groot publiek vinden voor je Geocities-site was lastig (laat staan eraan verdienen). Echter de afgelopen tien jaar zijn er ontzettend veel content-creators bijgekomen op platforms waarmee je potentieel een gigantisch publiek hebt (o.a. YouTube). Met een beetje geluk gaat zo'n video viral, krijg je subscribers en kun je er dus best lekker geld mee verdienen. Diepgang over graphics en geneuzel over FPS: even bij Digital Foundry kijken en je krijgt het na twee advertenties gratis te zien. Dat is echt goede content, maar ik hoef er niks voor te betalen.

Ik gun het Tweakers trouwens van harte. En ik ben zeker bereid om te betalen voor producten en diensten, is ook het meest gezonde businessmodel (voor beide partijen). Dat doe ik voor bepaalde software, voor streamingdiensten, enzovoort. Toch heb ik nog nooit voor redactionele artikelen betaald. Ik denk een combinatie van de wil om het te hebben te klein is en het gemak om een alternatief ergens anders te vinden te groot is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Tom schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:16:
- Een goede community. Het maakt niet uit of het over nieuws of producten gaat, er zit hier ongelofelijk veel kennis. Niet zelden lees ik het nieuwsbericht vluchtig door en de reacties beter, want er zijn altijd mensen die nét even meer weten dan redactieleden (die simpelweg niet over elk onderwerp zulke diepgaande kennis kunnen hebben). Daardoor is Tweakers niet te vergelijken met andere journalistiek. Ik ken geen ander medium waarbij de community zo'n toegevoegde waarde is dan bij Tweakers.
Ik denk dat meeste andere media een keuze maken, ofwel (bijna) volledige focus op community-driven content (Stack Overflow, Reddit, Quora, etc.) ofwel volledige focus op redactionele content (kranten, magazines, veel televisie programma's, etc.).

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ok bij deze even een omnibusreactie, na het doorploegen van ca. 4 dagen aan reacties na mijn voorgaande reactie.

@janvanduschoten Ik denk niet dat meer mensen het juiste antwoord is. Ik denk dat betere mensen het juiste antwoord is. Voor een kwaliteitsverhaal heb je gewoon kwaliteitsschrijvers nodig. Die lijkt tweakers.net te missen. Die discussie lijkt onder de vacatures voor nieuwe redacteurs ook te worden gevoerd overigens, dus ik ben zeker niet de enige die daar zo over denkt. Waarom dat signaal nooit is opgepakt om eens kritisch naar de huidige bezetting te kijken is mij een raadsel. Is het aanbod van personeel van het journalistieke landschap in Nederland dan zó karig dat het echt niet beter kan?
Ik herken mijzelf in de reactie van @FirePuma142 (FirePuma142 in "Het grote Tweakers Premium topic") en ik zou graag toch eens een antwoord zien dat daar op in gaat. Het stilzwijgen is tekenend en schrijndend.

De redactie kan met de huidige bezetting schijnbaar de kwaliteit niet leveren die nodig is om mij te motiveren om meer te betalen. Ik ben in de breedte niet onder de indruk van wat men op de frontpage publiceert. De ondoordachte wijze waarop men de betatest van het label "premium" heeft gelanceerd heeft dit gevoel zeer sterk aangewakkerd. (dus @Yero, hier het antwoord op je vraag Yero in "Het grote Tweakers Premium topic" Als men was begonnen met het artikel Neuromorfische informatica dan was de toon heel anders gezet en had ik iets gehad van: "hoopvol begin", moet nog wel een slag verbetering in komen om écht premium te zijn)

Het supporters abonnement dat ik nu heb is vooral een soort aanmoedigingsprijs richting tweakers. voor $50/j (ongeveer €40 à €45 per jaar, afhankelijk van de wisselkoers - ongeveer gelijk aan een Hero abonnement) heb je op Ars Technica een abonnement op een dienst waar jullie qua kwaliteit bij lange na niet mee kunnen concurreren als het gaat om de inhoud van de artikelen. (zelfs bij de standaard nieuwsartikelen wordt er uitgebreider op de materie ingegaan bij ars) Je concurrentie doet het beter. Dus, @Olaf (Olaf in "Het grote Tweakers Premium topic") op dit punt zou ik niet alleen naar de feedback kijken, maar ook naar je concurrentie. Dat is dus niet in NL, want daar heeft DPG de concurrentie uitgeschakeld door ze over te kopen en vervolgens uit te wissen middels de samenvoeging. Als ik kijk naar het artikel "Ziggo en KPN sluiten doorsturen e-mail van Brein aan torrentgebruikers niet uit" dat is aangemerkt als premium, dan kan ik alleen maar zeggen dat de gemiddelde nieuwspost op Ars gewoon bijna altijd van die lengte is. Ik mis in het nieuws eigenlijk de hoor en wederhoor die je eigenlijk van een journalistieke toko mag verwachten. Dat zou dus gewoon altijd moeten. Helemaal gezien het feit dat tweakers steeds langzamer wordt met het posten van nieuws. Het meeste heb ik elders al gelezen. Dit geldt voor zowel binnenlands als buitenlands nieuws. Is dit dan het beste wat jullie kunnen binnen dat tijdsbestek? Als je dan zegt dat dat meer geld kost, dan zeg ik: "Ja, daar krijg je ook iets voor terug.". Op anandtech heb je geen abonnementsmodel, maar de content van mensen zoals Ian Cutress is gewoon veel beter. Is er überhaupt het streven om goed te zijn, of is aan de onderkant van de middenmoot al goed genoeg?
Hoewel deze sites engelstalig zijn, concurreer je gewoon met die sites om mijn centen en aandacht. Dit is het internet, niet een afgesloten enclave van het internet die verder niks met de rest van de wereld te maken heeft.

Als het gaat om de reacties van tweakers medewerkers in dit topic, dan is er maar een woord voor: Bedroevend. Dat is gewoon een teken van een gebrek aan binding met de community wat mij betreft. Er wordt wel veel met de mond beleden, maar het gedrag zegt heel iets anders. Dat kan gewoon niet.

Geen vraag, wel een opmerking: Ik kan mijn feedback niet kwijt in de getoonde questionnaire. Het is onmogelijk om zowel de kwaliteit van het geschrevene, de onderwerpkeuze en de mate van diepgang in één smiley uit te drukken. Je zou deze dingen eigenlijk apart moeten bevragen.

Nog een idee: Doe dit niet enkel voor premium artikelen, maar doe dit voor alle FP artiklen die geen .adv zijn. Vraag alleen bij de premium artikelen welke prijs voor dát artikel gegeven zou worden als alle artikelen van het niveau zijn het niveau van het getoonde artikel. Dan kan je de kwaliteit in zijn geheel optrekken.
MueR schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:46:
We gaan een beetje offtopic, maar vooruit.

[...]

Ik vind die uitleg anders erg kort door de bocht. Sterker nog, het snijdt de bocht compleet af door het weiland. Je kunt inderdaad een hoop inkopen, dan heb je een stapel losse software. Die moeten aan elkaar geknoopt worden, waar je development capaciteit voor nodig hebt. Daarbij wil je niet alleen user accounts aan elkaar knopen, je wil ook andere functionaliteiten met elkaar integreren. Dat kost ook weer devtijd. Dit is origineel ook met het forum gedaan, dat was ingekocht. In de loop van jaren is hieraan door ontwikkeld om de integratie met de site nog verder te trekken.

Daarnaast ben je dan ook nog eens compleet afhankelijk van de richting die zo'n software pakket op gaat. Releasen ze een nieuwe major, of minor met nieuwe functionaliteit, dan zul je dat ook weer moeten integreren of misschien zelfs je complete koppeling opnieuw moeten schrijven. Past de gekozen richting niet in je straatje, dan heb je pech en kun je dus op zoek naar iets nieuws.

Open source is een leuk idee, maar nee. Je bent dan evengoed tijd en FTE(s) kwijt aan het reviewen van alles wat de community doet. Kijk naar de gemiddelde github repo van een redelijk OS project; driekwart van de PRs kun je afschieten omdat ze slecht uitgewerkt zijn, of niet passen binnen het project omdat het een specifieke change is die een eenling nodig heeft. En dan hebben we het nog niet gehad over de business vraag of het wel verstandig is om je platform zomaar open source te maken.
Tja, jij doet nu net alsof het héél veel werk is. Ik heb nooit gezegd dat het een open source product moet zijn. Betaald betekent ook dat je bepaalde zaken kan vragen aan de ontwikkelaar, en dat je dan alsnog goedkoper af bent. Voor identity managment zijn er genoeg oplossingen die SSO mogelijk maken zonder een enorme berg aan ontwikkeling. Heel veel dingen die nu inhouse bij tweakers worden ontwikkeld kunnen gewoon worden uitbesteed en daarmee kan je kosten besparen. Tweakers kan echt wel wat leaner.

@Koen Crijns bedankt voor de inzichten die je hebt gegeven met je reactie.(Koen Crijns in "Het grote Tweakers Premium topic") Wat wel heel jammer is, is dat in jouw verhaal en antwoorden op vragen geen woord wordt gerept over de kwaliteit van wat door de redactie geproduceerd wordt. Ik snap dat directie en redactie niet al te veel over elkaar gaan zeggen, want dat is immers de traditie in Nederlandse journalistieke wereld. Tegelijkertijd heeft het wel impact op je verdienvermogen. Ik ben wel benieuwd hoe jij aankijk naar het kwaliteitsverschil dat er is tussen tweakers en de internationale concurrenten zoals Ars Technica, die voor een vergelijkbaar prijspijl véél betere content weten te produceren. Is er überhaupt ruimte voor kwaliteitsverbetering tot een niveau dat het label "premium" waardig is en kan concurreren? Eerlijk gezegd zou ik het management mee willen geven dat de redactie wel van een hoogstaander niveau zou mogen zijn. In alles. Ik zie ze voorlopig niet niet het equivalent van een "SMR-gate" produceren.

Ten slotte nog een review van artikelen die tot nu toe zijn verschenen onder het premium label:
Achtergrond - Wi-Fi 6E komt eraan - Meer ruimte voor wifi met toevoeging 6GHz
Mening: Ik weet nu dat WiFi6E niet zo veel pluspunten heeft boven WiFi6, maar buiten dat is dit artikel een lange opsomming van dingetjes. Er worden veel producten genoemd, maar achtergrondinformatie over de techniek ontbreekt vrijwel. Er worden geen kritische vragen gesteld of beantwoord. Er worden veel woorden gebruikt om weinig te zeggen. Dit is gewoon pulp naar mijn mening. Zelfs gratis is het lezen van dit artikel een verspilling van mijn tijd.
premium waardig? 1/10
Nederlands bedrijf belooft accu met hogere energiedichtheid door siliciumanode
Mening: Het had met veel meer uitzoekwerk wel iets kunnen worden. De onderwerpkeuze is wel interessant. Echter, dit artikel is veel en veel te eenzijdig geschreven. Het lijkt daarom meer op een advertorial dan op een diepgravend artikel. Er wordt een mening gevraagd aan een andere partij, maar er lijkt totaal niet te zijn doorgevraagd. De techniek erachter wordt nagenoeg niet in een breder kader gezet om er zo context aan te geven.
premium waardig? 3/10
Achtergrond - De hersenen als voorbeeld - Neuromorfische informatica
Mening: Ah, een artikel met potentie! Het biedt mij nieuwe inzichten en verrijkt mijn kennis. Veel achtergrondinformatie, redelijk duidelijk uitgelegd en tamelijk volledig. Echter, wel maar vanuit één perspectief en aan de leiband van de geïnterviewde. Kritische vragen ontbreken. Daarnaast is het lastig om de context van de technologie in een bredere setting te bepalen. Pas in de comments komen de relevante links naar artikelen in beeld. Dat had gewoon in het artikel gemoeten en daar had dan ook wat uitleg bij gemoeten.
premium waardig? 6½/10
Achtergrond - Opkomst odm's - Fabrikanten maken telefoons steeds minder zelf
Mening: Het gegeven ODM was ik al bekend mee. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn voor iedereen. Als ik verder naar de inhoud kijk, dan blijf ik achter met de vraag: "Waarom is dit artikel geschreven?". Het middenstuk is eigenlijk een groot voorbeeld met weinig concreet verhaal. De eindparagraaf zou wat mij betreft de inleiding op de rest van een echt verhaal moeten zijn. Omdat dit verhaal er nu niet staat is er eigenlijk geen verhaal.
premium waardig? 2/10
De ellende genaamd HDMI 2.1
Mening: Eindeloze opsomming/overtypen van andermans meningen en onderzoek in eigen woorden. Gebruikt héél veel woorden om niet zo veel te zeggen. Wat mij betreft hadden vooral de achterliggende problemen besproken moeten worden zonder dat er onnodig diep op voorbeelden wordt ingegaan. Veel van deze dingen zijn los al voorbijgekomen op diverse sites. De voorbeelden zijn vooral illustratief en voegen verder niks toe. Wederom weinig blijk van eigen kritische vragen of onderzoek, vooral vertellen wat anderen hebben verteld. Wel een beetje jammer dat ik zo veel tekst moet doorploegen om maar een klein beetje wijzer te worden. Wederom een hoog pulp gehalte.
premium waardig? 3/10
Ziggo en KPN sluiten doorsturen e-mail van Brein aan torrentgebruikers niet uit
Mening: Dit is gewoon een nieuws artikel? Niks premium aan.
premium waardig? 1/10
Waarom telefoons vaak weer duurder zijn zonder abonnement
Mening: Tja, er zit een interessante kern in. De onderwerpkeus is in de basis niet verkeerd. Echter heb je na het lezen van het artikel niet zo heel veel nieuws geleerd. De aangehaalde handelspraktijken zijn zo algemeen dat dat niks nieuws is en wat mij betreft valt dat gewoon onder algemene kennis. Er wordt even gekeken of het mag, maar buiten dat worden er geen kritische vragen gesteld. Gelukkig is de schrijfstijl niet overmatig langdradig.
premium waardig? 3/10

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Kort maar krachtig:
Premium hoort hier niet thuis, verkracht tweakers aub niet met vage concepten die wellicht elders wel werken. Diepgaande artikelen horen al de basis te zijn, niet het premium aanbod. (niet dat het huidige premium aanbod dan oo maar enigszins als premium bestempeld zou kunnen worden maar het is een probeersel) Wil je daar verandering in aanbrengen dan verloochen je als tweakers wie je bent. (of helaas, was) Een tech community.

Op zijn hoogst kan je artikelen achter een wait-wall zetten, zoals youtube publishers sommige videos eerst voor patreons publishen. Wil je echt premium willen pushen dan zal je een apart team moeten opzetten en serieus investeren in premium artikelen, dat zijn dan artikelen waar weken research aan vooraf gaat, niet een midagje of een half uurtje.

[ Voor 83% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 05-12-2020 22:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 21:38

Jrz

––––––––––––

Vroegah las ik meerdere malen per dag nieuws op tweakers. Casemodding, nieuwe CPUs, software uodates. Allemaal relevant.

Ik kom letterlijk nooit op de frontpage. Ik vind het vaak toch slechte artikelen, en heb het al via andere kanalen vernomen.

De community is voor mij het enige wat relevant is, daarna vind ik PriceWatch goed werken, maar helaas niet compleet kwa aanbod, en vaan missen specs. Maar nog steeds de beste in z’n klasse. Als laatst gebruik in af en toe V&A, omdat mp gewoon vermoeien is

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
RobinHood schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:22:
Ik lees dit topic al vanaf pagina 1 mee, heb der en her wat plusjes uitgedeeld aan mensen waarmee ik het wel mee eens ben. Voor mij sloeg vooral Znorkus in "Het grote Tweakers Premium topic" enorm de spijker op de kop.

Heb ook de meeste premium artikelen gelezen, bij sommigen dacht ik "mwah, het is een begin", maar bij die van vandaag, over de prijs van telefoons bij abo's, hoe durf je daar überhaupt geld voor te vragen? Het is een vreselijk kort artikeltje, met als "bewijs" N=1. Ik had dit een maand terug een slecht .achtergrond artikel gevonden, maar nu je ervoor moet betalen is het helemaal triest.

En alle mooie woorden ten spijt, ik geloof gewoon oprecht niet dat over een aantal jaar niet de helft van de artikelen premium is. Net als dat ik niet kan geloven dat reviews nooit premium gaan worden. Het zal niet direct beginnen met de nieuwste iphone-review achter een paywall zetten, nee, het zal die mooie, extra diepgaande content zijn die ons beloofd werd na het samengaan van HWI en Tweakers. Een "shoot-out" tussen de camera's van smartphones, of welke GPU het beste is voor computing, dat soort dingen.

Waarom ik dat geloof? Omdat ik al jaren zie dat de community niet super serieus wordt genomen. Zie het jarenlange gesteggel over handelaren in de V&A, de scalpers in V&A waar niks tegen gedaan wordt, hoe lang de gebruikers-reviews misbruik werden door mensen die alles gesponsord kregen, hoe Tweakblogs al jaren doodbloed, maar ook dat iets als een Dark Mode nog steeds er niet is, ondanks dat die al jaren bovenaan de meest gewaardeerde Mooie Features staat...

Zoals iedereen zegt: Natuurlijk moet de schoorsteen roken, echter, is dit echt hoe je dat wil doen? Is het verlies, de impact op de community, de winst echt waard? Ik ben ook oprecht benieuwd hoe groot deel van de inkomsten jullie hopen dat dit wordt. Abo's zijn dus iets van 1%, hopen jullie dat het nu 10% wordt? Of meer?

En misschien is de vraag al lang beantwoord, ik lees dan wel mee, maar je pikt niet altijd alles op, maar waarom is er niet gekeken naar abo's op andere manieren meerwaarde te geven? Ik zou an-sich best een abo willen nemen, maar het heeft voor mij 0 meerwaarde, omdat er geen duidelijkheid is wat het oplevert. Wat is dat abo-forum? Wat is die loterij? Win ik daar Tweakers sokken of vette videokaarten? Er is 1 abo-fest per jaar, op een pleuriseind rijden van mij. Dat heeft dus ook geen meerwaarde voor mij. En volgens mij kreeg je vroeger ook nog wel een leuk welkomstcadeautje.

Dus al met al ben ook ik geen fan van dit idee, plus alle krommunicatie eromheen. Nu is dat wel redelijk Tweakers-eigen, ik kan me de introductie van Tweakers 7 nog goed herinneren, en niet omdat het zo soepel ging en iedereen over de maan blij was ;)
Hier ben ik het volmondig mee eens, bijna alles wat de community zou willen is vechten tegen de bierkaai. Ze luisteren zogenaamd, bevestigen dat nog een paar keer en vervolgens gooien ze het in de prullenbak.

Een abbo heeft bijna geen waarde, en dan gaan jullie ook nog keihard roepen, het is maar 1% en iemand zonder abbo levert meer op dan met.

Waarom zouden wij dan gaan betalen voor iets, wat zoveel voor ons als voor jullie zo weinig brengt?

En alles begint klein, eerst 1 of 2 artikelen per week, daarna 4, vervolgens 8 en over een paar maanden is meer dan 75% premium.

Sorry, maar daar heb ik totaal geen behoefte aan. En ik denk velen van de community ook niet, het zou weleens de doodsteek kunnen zijn voor Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GamingZeUs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-12-2022
Misschien verstandig er wat echte tweakers (ala hackaday) en wat politiek vrijvechters (ala xs4all / vrijheidprivacyzelfzeggenschap online / open source community) bij te zetten, om zo Tweakers iets meer karakter te geven. Misschien zelfs een 'programming library developer' die gewoon af en toe een framework/library in de schijnwerpers zet. Dit alles geeft wat extra oppervlakte voor diepgang.

Uiteindelijk is een Sanoma hardwareblaadje erg commercieel, maar karakter is wel iets dat verkoopt en bindt. Vrijwel geen enkele hardwarefanaat is erop tegen de voorgenoemde onderwerpen voorbij te zien komen, en een opiniestuk over een ontwikkeling of huidig project is al van nieuwswaarde.

Posts van de fora oplichten en plaatsen zou ook heel leuk uit kunnen werken. Een PM met 'zou je deze blog/forumpost willen uitbreiden naar een frontpage post?' volstaat, en het zou uit een heel diverse en professionele groep talent en inzicht delen. +toont respect voor de gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

mjl

Ugh

En maken ze nou artikelen premium zodra het veel gelezen wordt? Zat eerder vandaag een item te lezen over de prijs van ter fijns bij een abonnement welke nu opeens premium is?

Overigens geen artikel van waarde dus tel mijn ‘read’ maar niet mee...

[ Voor 18% gewijzigd door mjl op 05-12-2020 21:01 ]

-------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GamingZeUs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-12-2022
Ontopic: een premium abbo is mijn inziens compleet van de kaart. Daarvoor is de inhoud te weinig meerwaarde.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mandrilletje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-01-2024
teacup schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:10:
[...]

Het aantal berichten dat dan onder redactionele verantwoordelijkheid ontstaat wordt hiermee minder. tweakers kan met de vrijgekomen capaciteit echt gaan kijken waar ze iets kan toevoegen aan de bestaande informatie. Ik ben geen redacteur, maar de artikelen waar achtergrond van een ontwikkeling wordt belicht en in een historisch kader wordt geplaatst, of waarin nieuwe technologie de maat wordt genomen heb ik als de meest waardevolle artikelen ervaren.
Amen!

De huidige standaard voor premium artikelen lijkt te zijn: Doorsnee artikelen waar een paar uurtjes meer aan besteed mocht worden. Door geld voor de artikelen te vragen maak je de verwachtingen torenhoog. Ik denk direct aan Follow The Money en De Correspondent. Ik begin te watertanden bij alle fantastische, verhelderende tech-artikelen die me te wachten staan. Artikelen die een nieuwe wereld voor me openbaren. Waar ik enthousiast over kan kletsen bij de waterkoeler. Artikelen die zo doorgrondig onderzocht en uitgediept zijn dat ze staan als een huis. Waar weken werk in zit.

Het huidige aanbod voelt in grote lijnen aan als iets dat we van Tweakers gewend zijn, maar dan ietsje vaker per week/maand. Met die insteek zie ik dit geen succes worden, ookal gun ik het jullie van harte. Ik snak hier naar een moonshot, een premium-redactie met premium-ambities. Neem als voorbeeld de FTM dossiers Datadictatuur, Crypto's en Blockchains, De Sleepwet, etc. Zou diepgang en doorlopende dossiers over deze onderwerpen niet op Tweakers thuishoren? Ik zou dolgraag betalen voor dergelijke journalistiek dossiers die ontwikkeld worden vanuit het fantastische collectieve tech-brein van Tweakers. Onderzoeksdossiers over ICT projecten bij de overheid, bijvoorbeeld. Maar wat jullie nu bieden schiet (in mijn ogen) gigantisch te kort in deze vergelijking met FTM. Dan is mijn abonnementskeuze toch vrij snel gemaakt, mocht ik werkelijk snakken naar een bron voor betaalde tech journalistiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:19
Al heel wat jaartjes dool ik rond op Tweakers en HWI. Bij HWI heb ik een abo op het magazine en van Tweakers heb ik nooit een abonnement gehad. Zegt wellicht iets over mijn gevoel bij beide clubs.
Erg jammer dat het magazine gaat verdwijnen. Heb het vele jaren met plezier gelezen. De Tweakers toevoeging aan het magazine heeft zeker leuke/leerzame artikelen opgeleverd.

De premium artikelen tot nu toe wordt ik niet warm van. Te weinig diepgang, kwantiteit i.p.v. kwaliteit.
Mijn inziens zie ik ook maar weinig terug van de ex-HWI crew op Tweakers. Zo voelt het althans.
Zou toch wel wat meer hardware reviews terug willen zien.
De extra's die nu geboden worden bij de Hero en Elite abo's zijn voor mij het gevraagde bedrag niet waard.
Een combinatie van wat nu beoogd wordt met premium + de voordelen van het huidige hero zou voor mij wel een passend abonnement zijn. De prijs dient dan toch echter richting HWI magazine te gaan en eigenlijk iets minder aangezien er geen fysiek magazine meer aan te pas komt. Dus een euro of €20 p.jaar.

Qua abo denk ik dan dus bijvoorbeeld aan:
- echte premium artikelen, zoals de uitgebreidere artikelen uit het HWI magazine.
- eerder toegang tot reviews op de website.
- extra of meer kans bij winacties zoals nu ook al wordt aangeboden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Het is mogelijk dat tweakers een hoop klanten gaan missen met dit zogenaamde premium-gedoe.
@mandrilletje k snak hier naar een moonshot, een premium-redactie met premium-ambities. Neem als voorbeeld de FTM dossiers Datadictatuur, Crypto's en Blockchains, De Sleepwet, etc. Zou diepgang en doorlopende dossiers over deze onderwerpen niet op Tweakers thuishoren? Ik zou dolgraag betalen voor dergelijke journalistiek dossiers die ontwikkeld worden vanuit het fantastische collectieve tech-brein van Tweakers. Onderzoeksdossiers over ICT projecten bij de overheid, bijvoorbeeld. Maar wat jullie nu bieden schiet (in mijn ogen) gigantisch te kort in deze vergelijking met FTM. Dan is mijn abonnementskeuze toch vrij snel gemaakt, mocht ik werkelijk snakken naar een bron voor betaalde tech journalistiek.
Dit dus! De kwaliteit zou echt moeten verbeteren want zoals de premiumartikelen nu zijn, zijn ze het geld niet waard.

Nu is er een tweedeling in het land gaande sinds mensenheugenis en dat is het kamp "rijk" en het kamp "arm". Door een eventuele paywall sluit je een groep buiten, de armen en ook de mensen die niet wensen te betalen voor content welke "nu, in situ" nog elders gratis te lezen zijn. Tweakers zou hiermee op moeten passen en besparen op uitgaven kan ook een optie zijn tenzij DPG media erg eurohonger heeft.

Ook eerst het hardware.info debacle. Omdat ze zijn samengevoegd door DPG media is het hardware.info forum gesloten en samengevoegd met tweakers,,begrijpelijk,,maar nu gaat het nóg verder en verlangd DPG media meer inkomsten. Is DPG media niet de schuldige in deze door 'blijkbaar' hogere kosten te vragen in ruil voor bandbreedte en consistentie. Als ik tweakers.net zou hebben opgericht dan zou ik veel verder kijken dan dit.

Voor mezelf zal ik wel blijven op tweakers, maar dan louter het forum en de hoeken waar mijn expertise ligt Op Android Chrome heb je nieuwssuggesties en zo vaak als het voorkomt dat ze je lekker maken met een artikel maar dat de site je voor een paywall zet. Nu trap ik daar niet in en al zou ik 20 van dat soort abonnementen kunnen betalen<>het gaat mij om het principe. De laag geletterden onder ons trappen daar met beide benen in en dat zit je al gauw opgescheept met meerdere abonnementen die ze uiteindelijk niet meer kunnen betalen. Daar gaat tweakers.net ook een van worden en zo verlies je indirect klandizie.

Ik heb het beste voor met tweakers, maar is de community niet sterker dan DPG media?
>ik denk het wel, dus buit het uit :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik volg de lopende discussie in dit forum niet, maar ik wilde even zeggen dat de “premium” artikelen echt zwaar tegenvallen. Niet bepaald diepgaande onderzoeksjournalistiek. Je weet wel; zo’n lang artikel waar je eens even goed voor gaat zitten. De meeste info in de artikelen kan ik ook via andere wegen vinden. Niet echt een goed teken als je premium nieuwsberichten via andere wegen bij elkaar te googelen zijn. Wat is dan nog de meerwaarde om voor Tweakers te kiezen?

[ Voor 6% gewijzigd door Laurens-R op 05-12-2020 22:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Laatst online: 22:29

rg-mohwa

Phoe Hé

Waarom is er niet eerst gekeken naar een doneerknop/ banner ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
rg-mohwa schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:33:
Per artikel? Als in 'dit artikel is zo geweldig, ik druk op de knop om dit artikel een euro te geven'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
  • Laatst online: 19:35
rg-mohwa schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:33:
Die is er al heel lang, dat heet een abonnement:
https://tweakers.net/info/abonnementen/
vanaf €1/maand, kennelijk wordt dat niet vaak genoeg gebruikt. En zelfs als iedereen dat afnam, dan zou het uiteindelijk niet voldoende zijn, want men wil blijven groeien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zie in de header van elk Premiumartikel nu de knop "Beoordeel dit artikel". Welkome toevoeging, maar waarom is het ook mogelijk om dit formulier in te vullen als je niet ingelogd bent?

Zonder inlog kun je het artikel niet lezen, dus hoe kun je het dan beoordelen? Zeker als je feedback wilt van Premiumlezers is dit geen slimme zet.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
In vind de premium artikelen niet per se tegenvallen maar ook niet uitzonderlijk.

Ik vind het aangenaam om te zien dat er iets meer moeite in gestoken lijkt te zijn en hier heb ik wel een paar euro over als tweakers dan tegelijk ook ad-vrij wordt (INCL de VIDEOS).

De exacte prijs is lastig. Boven de 10 per maand sowieso niet, hoe mooi de artikelen ook zijn.

1-4 euro ergens is voor mij te doen. Daarboven twijfel of ik het afneem. Boven de 6 per maand haak ik af.

3,69 lijkt me een goede prijs per maand.

[ Voor 32% gewijzigd door Gamebuster op 05-12-2020 23:38 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucb1e
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 14:42
jvalks schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:53:
Als dit inderdaad de kwaliteit is van premium artikelen; ik ga hier echt never te nooit niet voor betalen. Wat mij betreft is dit echt niet tweakers waardig...sorry.
Waarom zouden die artikelen van hogere kwaliteit moeten zijn? Het gaat toch om inkomsten genereren zodat we de salarissen kunnen betalen van élke medewerker, niet alleen die premium-artikelen schrijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbierut4
Lucb1e schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:42:
[...]

Waarom zouden die artikelen van hogere kwaliteit moeten zijn? Het gaat toch om inkomsten genereren zodat we de salarissen kunnen betalen van élke medewerker, niet alleen die premium-artikelen schrijven?
Daarnaast gebeurt er zoveel op techgebied, dat er ruimte is om jullie beter te informeren over ontwikkelingen, met bijvoorbeeld meer diepgang en duiding, en met unieke informatie die je niet elders leest.

Daar investeren we in. Met een uitbreiding van de redactie met nieuwe redacteuren en freelancers, en met aanpassingen in onze werkwijze. Met Premium-artikelen willen we jullie dagelijks beter op de hoogte brengen, met nieuws dat meer brengt, door dieper in onderwerpen te duiken, experts te spreken en duiding toe te voegen.
bron: plan: Tweakers start met een bètatest voor een Premium-aanbod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucb1e
@Robbierut4 Oh tweakers zegt zelf dat die artikelen beter moeten zijn? Okay fair enough, ik had het inderdaad ook nog niet opgemerkt, mij leek het label vrij random toegewezen...

Nog altijd ben ik het uiteraard oneens met "ik ga hier echt never te nooit niet voor betalen" want ik deed dat 'zelfs' al voor de bestaande artikelen, maar dat is dan een andere discussie.

[ Voor 3% gewijzigd door Lucb1e op 05-12-2020 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Lucb1e schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:42:
[...]

Waarom zouden die artikelen van hogere kwaliteit moeten zijn?
Omdat je concurreert met andere media outlets die wel hogere kwaliteit bieden voor een vergelijkbare (aanname, maar ik ga ervan uit dat het meer dan een euro per maand wordt omdat ze aan een euro niet genoeg hebben) prijs.

Als je het meer ziet als donatie om Tweakers draaiende te houden dan is het raar dat content voor andere bezoekers die het niet kunnen betalen achter een paywall komt. Maar de donatieroute, de huidige abonnementen, worden niet voldoende gekocht om aan de rendementambitie van DPG te voldoen.
Het gaat toch om inkomsten genereren zodat we de salarissen kunnen betalen van élke medewerker, niet alleen die premium-artikelen schrijven?
Nee, Tweakers draait een gezond rendement, maar ze willen minder afhankelijk worden van externe advertentiebronnen. Zie deze reactie (nadruk door mij):

Ik heb die opmerking nooit als dreigement bedoeld. Maar ik denk dat het niet gek is dat DPG Media van ons een gezond rendement verwacht. En ja, dat betekent ook dat als inkomsten uit advertenties verder onder druk komen te staan (bijvoorbeeld door verdere toename van adblockers) dat dat in potentie kan betekenen dat we gedwongen te worden om te kijken naar kosten. En zoals ik al aangaf, de grootste kostenpost voor Tweakers is salarissen van al onze medewerkers.

Nogmaals, geen paniek. Dat is op dit moment allemaal niet aan de orde. Tweakers draait een gezond rendement. Maar we willen in de totale mix wel minder afhankelijk worden van advertentieinkomsten én gehoor geven aan de constante vraag vanuit de community om onze redactionele artikelen zowel in aantal als in kwaliteit verder te verbeteren.
Zowel de community als het bedrijf heeft dus graag betere content, maar het bedrijf wil ook nog groeien (wat voor de community denk ik secudair is).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robbierut4
Lucb1e schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:50:
@Robbierut4 Oh tweakers zegt zelf dat die artikelen beter moeten zijn? Okay fair enough, ik had het inderdaad ook nog niet opgemerkt, mij leek het label vrij random toegewezen...
Dat zegt denk ik ook genoeg over de kwaliteit...
Lucb1e schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:50:
Nog altijd ben ik het uiteraard oneens met "ik ga hier echt never te nooit niet voor betalen" want ik deed dat 'zelfs' al voor de bestaande artikelen, maar dat is dan een andere discussie.
Het verschil is dat jij (denk ik) supporter bent geworden van Tweakers. Dat is anders dan actief meewerken aan een tweedeling in de community (bepaalde artikelen alleen voor betalende leden) en alles wat daarbij hoort.
Ik zou liever betalen zodat alle artikelen voor iedereen toegankelijk zijn, dan betalen zodat ik het kan lezen.
Maar helaas is er al door Tweakers aangegeven, paywall gaat er komen, ongeacht wat er gebeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lucb1e
Verwijderd1 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:50:
Omdat je concurreert met andere media outlets
Ik vond de standaard artikelen anders al van betere kwaliteit dan andere nieuwssites die ik zo ken. Als je tips hebt voor welke concurrent mijn abonnementgeld meer waard is, laat gerust weten ;)
Als je het meer ziet als donatie om Tweakers draaiende te houden dan is het raar dat content voor andere bezoekers die het niet kunnen betalen achter een paywall komt.
Ja ik zie mijn bijdrage als donatie, maar €1/maand kan praktisch iedereen wel missen (als je een beetje normaal met je geld omgaat) en anders kun je ook prima met een vriend meeliften of de beheerders lief aankijken. Dat moet hier niet het probleem zijn. Ik zou liever zien dat een paywall niet nodig is, dit zal het voor mij inderdaad lastiger maken om anderen hierheen te linken omdat ik niet wil forceren dat niet-lezers een abo nodig hebben om een bronvermelding / leuk linkje van mij te kunnen lezen. Tegelijkertijd is het ook niet oneerlijk dat andere lezers ook eens gaan betalen voor hun gebruik van de site. Er zijn natuurlijk veel oplossingen te bedenken hier zodat je beide kan hebben (LWN-model met "je kan dit lezen omdat abonnee X het met je deelde", een tijdslimiet waarna premium-status verloopt, ...) maar dat lijkt me nu misschien nog wat voorbarig. Eerst eens zien welke problemen er precies opgelost moeten worden of dat premium überhaupt blijft staan in de huidige vorm.
Robbierut4 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:55:
Het verschil is dat jij (denk ik) supporter bent geworden van Tweakers. Dat is anders dan actief meewerken aan een tweedeling in de community (bepaalde artikelen alleen voor betalende leden) en alles wat daarbij hoort.
Ik zou liever betalen zodat alle artikelen voor iedereen toegankelijk zijn, dan betalen zodat ik het kan lezen.
Zeker een goed punt. Ik zou het ook zo liever zien. Lijkt alleen niet zo te werken, vrijwel niemand neemt dat spotgoedkope abonnement. Wat hier de eerlijkste oplosing voor alle partijen is, vind ik lastig te zeggen...

[ Voor 17% gewijzigd door Lucb1e op 06-12-2020 00:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Cergorach schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:23:
[...]
En als Tweakers.net 4 miljoen unieke bezoekers* zou hebben elke maand en iedereen zou 1x €15 betalen, dan zou dat €60 miljoen opleveren, smeer dat uit over een periode van 20 jaar, je zou in theorie toch wel Tweakers.net kunnen runnen op €3 miljoen per jaar? Maar alleen betalen wat er nodig is is niet het model waar de eigenaren naartoe willen, het moet groter, het moet meer winst opleveren. En dat kan je prima doen met veel diensten en producten, alleen als je dat probeert met een 'community' te monitizen, dan is dat gedoemd te mislukken, zeker het type community waaruit Tweakers.net is ontstaan (tech savvy en vrijbuiters).

*Bron: https://www.dpgrecruitment.nl/merk/tweakers-carriere
https://dpgtechnology.nl/...tweakers-en-hardware-info

ps. Medetweakers, ga ook eens kijken hoeveel medewerkers DPG Technology heeft, bedenk eens wat een werkplek kost, doe een rekensommetje en je begrijpt waarom er veel geld nodig is...
Niet geheel toevallig was ik ook in die bron aan het spitten maar ook in het jaarverslag 2019 van dpg media. Daar staat o.a. in dat dpg media in Belgie hard aan het nadenken is hoe ze het beste klanten voor online content die eerder gratis is kunnen laten betalen.

Edit: onder het kopje:
Hoe overtuig je lezers dat digitaal niet gratis is?
Op pagina 62:
jaarverslag dpg media 2019

Er is vanuit dpg media in ieder geval al langere tijd hiernaar gekeken. Dat hoeft niets met Tweakers te maken te hebben, maar de dpg-tweakers link is een aantal keer aangehaald.

Wat uit de gequote cijfers verder blijkt is dat er 700k geregistreerde gebruikers zijn. Ik zou voor premium niet naar de unieke bezoekers kijken eerlijk gezegd. Ik denk dat het aandeel van mensen die hier komt een actief de artikelen leest maar niet geregistreerd is relatief klein is. Dus denk ik niet dat die dan een premium abonnement af zouden nemen.

Die 700k gebruikers zou dus de doelgroep (imo) voor premium zijn. Geen idee hoeveel daarvan actieve gebruikers zijn.... Laten we zeggen dat zo'n 500k actief is. Zeg ongeveer 10% neemt premium, dat is zo'n 50k mensen. Dat X 5 (ofzo?) Euro per maand en je zou ietss meer dan 250k per maand binnen halen. Dat zou het natuurlijk wel waard maken om iemand aan te nemen (- ongeveer 6k). Dus je haalt dan zo'n 244k netto per maand op. Dat is een leuk bedrag, maar of het meer is dan een druppel op een gloeiende plaat (net zoals de overige abonnementen) vraag ik me af.

Goed alle cijfers behalve de geregistreerde gebruikers Zijn fictief dus netto kan het allemaal veel beter (of minder ) uitpakken, maar dacht dat het relevant was voor mensen om mee te nemen in deze discussie.

Edit: maand/jaarsalaris door elkaar gehaald in berekening. Aangepast naar maandsalaris.

[ Voor 4% gewijzigd door cleef op 06-12-2020 11:31 ]

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Lucb1e schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:02:
[...]

Ik vond de standaard artikelen anders al van betere kwaliteit dan andere nieuwssites die ik zo ken. Als je tips hebt voor welke concurrent mijn abonnementgeld meer waard is, laat gerust weten ;)
Ik vind het een beetje ongepast om hier nu een lijstje van alternatieven te plaatsen. Aan de andere kant, als je dit topic (en ik weet dat het al veel pagina's zijn) doorleest kom je ze vanzelf tegen, zowel Nederlandstalige als Engelstalige websites, met bredere insteek en meer gefocust op techniek.
Ja ik zie mijn bijdrage als donatie, maar €1/maand kan praktisch iedereen wel missen (als je een beetje normaal met je geld omgaat) en anders kun je ook prima met een vriend meeliften of de beheerders lief aankijken.
Zonder al teveel van je leeswerk te verklappen kan ik wel zeggen dat een euro per maand voor actieve tweakers niet genoeg is om de gemiste ad-inkomsten te compenseren. Ik vermoed dan ook, ondanks dat daar nog niets definitief over bekend gemaakt is, dat premium wel meer dan een euro per maand gaat kosten.
Tegelijkertijd is het ook niet oneerlijk dat andere lezers ook eens gaan betalen voor hun gebruik van de site.
Tja, ik ben er voor mezelf ook nog niet helemaal uit, maar ik neig nog steeds meer daar gratis participeren en deelnemen in de discussies. De nieuwsberichten boeien me (zeker in hun huidige vorm) niet zo toe, en ik kom vooral om op het forum deel te nemen in discussies. Ik snap dat het ook wat geld kost om die draaiende te houden, maar ik heb voor mezelf toch het gevoel dat ik vooral bijdraag aan de community (dus vooral wat inzichten deel, niet zozeer topics start waar anderen moeite insteken waarna ik vertrokken ben). Wat dat betreft voel ik me dus niet als zijnde iets verschuldigd aan Tweakers.

Verder staat de groeiambitie ('gezond rendement' zoals Koen het noemt) me niet zo aan, althans, niet zozeer dat ik daar een actieve bijdrage in wil leveren. Ik ben er helemaal voor dat bedrijven een mooi rendement maken en dat gun ik Tweakers ook van harte, maar dan wel omdat ze een dienst leveren waar gebruikers kiezen om dat te betalen. Een paywall zoals nu beschreven doet dat, maar het spreekt mij niet genoeg aan (ik hoef het niet te lezen). Of het voor anderen wel interessant genoeg is kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar ik vind het zoals gezegd met het oog op andere betaalde bronnen een mager aanbod.

Wat me soms wel stoort is de manier waarop je een schuldgevoel aangepraat wordt, alsof je als iemand die vaak posts schrijft iets verschuldigd zou zijn omdat je de pagina zo vaak laat. Die redenering is hier gelukkig nog niet langsgekomen, maar dat was in het verleden wel eens een discussiepunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 21:38

Jrz

––––––––––––

Wat ik leuk vind aan de t.net community, zijn vooral de non-tech topics. Gewoon nerds met normale mensen vragen met een tech blik er op

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Na mijn eerdere veeg uit de pan, heb ik ook eens zitten denken: Wat zou Tweakers.net moeten bieden wil ik wel denken "hee, een abo om deze site te steunen, laat ik dat eens doen" ?

Eigenlijk is het wat @ocf81 ook zegt: Kwaliteit.

Want om eens eerlijk te zijn: Waarin blinkt Tweakers nou echt uit?

Niet in hardware-reviews: Sites als Techpowerup en Arstechnica maken gehakt van Tweakers. Plus dat ze ook dingen reviewen die Tweakers niet eens kan reviewn, zoals voedingen.

Smartphone-reviews? Meh, ze zijn okay, maar er zijn sites die dieper en duidelijker ingaan op de materie.

Fotomeuk? Wordt al tijden niet meer over geschreven.

Monitors? Zijn nu een paar reviews van uit gekomen, na bijna een decennium niks. Kwaliteit lijkt aardig.

Dat is echt wel mijn grootste issue. De FP kan morgen op zwart gaan en ik zal hem niet missen. Er wordt niks unieks geboden qua kwaliteit. Waarom zou ik daarvoor betalen?

Dan kun je inderdaad wel aankomen met premium artikelen, die al dan wel of niet hogere kwaliteit hebben, maar imho moet Tweakers sowieso die hogere kwaliteit nastreven. Als de kwaliteit al hoog lag, en ze kwamen met extra artikelen alleen te lezen voor een bijdrage, geen probleem voor mij. Maar dan praat ik dus niet over het niveau van de huidige premium artikelen,

Maar nu, met de huidige plannen, moet ik betalen voor content die ik gratis kan vinden, en dan waarschijnlijk ook wel beter is. Da's een slechte deal.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 16-09 16:01
RobinHood schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:22:

Amen, de community is het belangrijkst voor tweakers maar dat snappen ze gewoon niet. Het is gewoon altijd het zelfde liedje.

Ik herinner me vooral de videoplayer nog, die was zo ruk maar tweakers moest zijn eigen player en platform houden. YouTube was 3x niks en eigen beheer was zoooooveel beter. Community zei ok eigen player maar zorg dan dat ie fatsoenlijk werkt of gebruik anders YouTube. Eigen player moest en zou gebruikt worden want dat was beter voor de ads. Na x jaar later hebben ze toch de YouTube player gebruikt maar krijg je toch ads ook al heb je een abo. Dus eerst krijg je x jaar een ruk player om daarna toch maar over te gaan naar een 3rd party host die inmiddels volledig in de spotlight staat kwa advertenties en cookies...
Pagina: 1 ... 23 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.