Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.132 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arjen_
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-08 12:42
THWIT schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:09:
Hoi, tussen alle negativiteit door, wil ik even een compliment geven voor het artikel "De opkomst van odm's". Wat mij betreft is dit wel een premiumartikel: net wat dieper uitgezocht, achtergrond, losstaand van het laatste nieuws.
Hmm, dan ben ik blijkbaar toch wat kritischer, op zich een aardig artikel, maar niet echt Premium...
Artikel is wat rommelig, veel herhaling...
Nee, valt mij toch tegen wat er in de beta als Premium wordt neergezet tot nog toe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:04
3raser schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:48:
[...]

Dit vind ik toch wel een te zwaar oordeel. Als die fout niet in het artikel had gestaan dan had je mogelijk niet eens onthouden welk toestel er als voorbeeld werd genoemd. Maar nu knoop je het hele artikel vast aan een foutief voorbeeld terwijl de rest van het artikel inhoudelijk gewoon prima is.

Ik snap dat er frustraties zijn omtrent de premium artikelen. Maar we kunnen wel een beetje normaal blijven redeneren toch?
Dan was ik er vanuit gegaan dat de Galaxy A10 een odm toestel was geweest...

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 22:58
mandrilletje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:47:
• De conclusiepagina + comments zijn standaard voor iedereen toegankelijk
Dat heeft dan weer het gevaar dat je veel comments krijgt met vragen die min of meer in het artikel al beantwoord worden, daarnaast leent niet elk artikel zich om een echte conclusie over te schrijven.

Verder eens, en dit is ook een beetje hetgeen wat ik nog een beetje onderbelicht in de reacties van de redactieleden:
- Hoe kijkt men tegen de onvermijdelijke uitdunning aan van de reacties onder premium artikelen?

Tenzij er een creatieve oplossingen worden gezocht door het team blijven de eerder door mij aangedragen gevolgen denk ik relevant:
- Iemand met kennis die een nuttige toevoeging of correctie kan doen en/of intressant vragen in de reacties kan beantwoorden moet eerst zelf al een premium abonnement hebben.
- Degene moet ook al heeft hij/zij premium bereid zijn om gratis en voor niks een bijdrage te willen aan een betaald artikel.
- Er zullen minder concrete vragen komen vanuit de gebruikers voor deze mensen om uitgebreid op te kunnen reageren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou het ook geen blunder willen noemen, dat is wel heel sterk uitgedrukt, wel onzorgvuldigheid.
Wat hier misschien meespeelt is dat meegedeeld wordt dat in de premium artikelen veel meer tijd wordt gestoken.
Als een redacteur een normaal artikel in X tijdsindicatie klaar moet hebben, en daar een fout in sluipt (wie doet de QC overigens, behalve de community na plaatsing?) is vervelend en slordig als het een enkele keer voorkomt maar vooruit, het is geen robot en er zit wellicht druk op qua publicatie tijdslijn. Als die redacteur voor een Premium artikel X * 2 tijdsindicatie heeft verwacht je wel dat een duidelijke fout als dat er voor publicatie uitgehaald wordt, lijkt me toch niet onredelijk.
En dit gaat nu wel heel erg over één bepaald artikel wat wellicht niet fair is (dit is over de hele breedte), maar als je de comments doorgaat is dit een dagelijkse gebeurtenis.
Voor een normaal artikel, laat staan Premium (want hier mag dan toch veel méér van verwacht worden), verwacht je geen onbetaalde lezers die jouw fouten er uit moeten halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koenoe
Nogmaals. Het artikel gaat over odm telefoons. De Galaxy A10 is geen odm telefoon. Ik snap niet waarom hier zo makkelijk over wordt gedaan.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
_Arjen_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:55:
[...]

Hmm, dan ben ik blijkbaar toch wat kritischer, op zich een aardig artikel, maar niet echt Premium...
Artikel is wat rommelig, veel herhaling...
Nee, valt mij toch tegen wat er in de beta als Premium wordt neergezet tot nog toe...
Tuurlijk, dat mag je vinden, maar lees je ook wel eens een krant? De artikelen in de Volkskrant of NRC zijn ook "premium" (dwz. achter een paywall) en daar valt ook heus wel regelmatig wat op aan te merken. Het gemiddelde artikel van die media komt wel overeen qua niveau met een artikel als dat over odm. En dan vergelijk ik het nu nog helemaal niet eens met de rommel van AD/de regionale DPG kranten. Die proppen echt werkelijk alles achter hun "premium"-label waar een redacteur 5 minuten mee bezig is geweest.

Kortom, ik vond dit artikel volstaan als een gemiddeld premium artikel. Overigens, voordat ik zelf voor een premium abo zou gaan, zou ik ook wel wekelijks een echt scherp, diepgaand achtergrondartikel willen zien. Net zoals ik niet voor de NRC betaal vanwege hun gemiddelde artikelen, maar vooral voor de sterke achtergronden en analyses in bijvoorbeeld de zaterdagkrant. Dan verwacht ik dus niet elke dag een sterk staaltje onderzoeksjournalistiek, maar wel bijvoorbeeld eens per week.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 08:38
Kan niet alles blijven zoals het nu is?

Ik begrijp (soms) de behoefte aan extra inkomsten of meer content. Maar ik hoor eigenlijk nooit iemand daarover klagen. Ik heb nu het gevoel dat het een fijne en goede community is waar ook erg veel inbreng van de gebruikers aanwezig is. Ik ben bang dat dit gaat afnemen als er een (financiële) drempel opgeworpen wordt. Zelfs als je zegt dat het om extra content gaat, die achter de betaalmuur komt dan zal het enthousiasme van de gebruikers afnemen.

De belangrijkste vraag is: voor wie doen we dit en je zult moeten uitleggen Waarom je dit doet.
Voor mij zelf is na het lezen van een deel van dit topic duidelijk dat "mijn" voorkeur het huidige model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
royaljoop schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:14:
Kan niet alles blijven zoals het nu is?

Ik begrijp (soms) de behoefte aan extra inkomsten of meer content. Maar ik hoor eigenlijk nooit iemand daarover klagen. Ik heb nu het gevoel dat het een fijne en goede community is waar ook erg veel inbreng van de gebruikers aanwezig is. Ik ben bang dat dit gaat afnemen als er een (financiële) drempel opgeworpen wordt. Zelfs als je zegt dat het om extra content gaat, die achter de betaalmuur komt dan zal het enthousiasme van de gebruikers afnemen.

De belangrijkste vraag is: voor wie doen we dit en je zult moeten uitleggen Waarom je dit doet.
Voor mij zelf is na het lezen van een deel van dit topic duidelijk dat "mijn" voorkeur het huidige model is.
Helaas hebben ze ons niks uit te leggen, ze proberen het een beetje zacht te laten landen, maar het is een bedrijf, geen vereniging. dus tenzij jij aandelen hebt heb jij geen recht op uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Zaphara schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:02:
wie doet de QC overigens, behalve de community na plaatsing?
Binnen een redactie is dat een hoofdredacteur, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
init6 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:18:
[...]

Binnen een redactie is dat een hoofdredacteur, toch?
De eindredacteur :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Waarom slippen dit soort onzorgvuldigheden er dan zo vaak doorheen? Wat gaat er mis in dat proces @WoutF?

Het is een ding dat al jaren voor discussie zorgt, maar waar geen verbetering in zit. Voordat dit Premium gebeuren gelanceerd werd zou je wellicht nog kunnen denken "Ach dit past misschien nog wel bij de charme van Tweakers, de community die hier actief voor een bijdrage zorgt", maar feit is dat het management wil dat we (anders) betalende (dus niet met tracking gegevens/advertenties) klanten gaan worden van Tweakers, en dan mag je toch wel een journalistieke inhaalslag verwachten als het bijvoorbeeld op dit soort zaken aankomt. Lijkt me toch een alleszins redelijke verwachting.

[ Voor 93% gewijzigd door Zaphara op 04-12-2020 17:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Orion84 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:37:
[...]
Het is alleen geen artikel over de A10(s), maar een artikel over odm telefoons, waarbij de A10 als voorbeeld werd genoemd, waar eigenlijk de A10s genoemd had moeten worden. Ja dat is een fout, maar ik zie niet waarom daarmee dat hele artikel ineens niets meer waard zou zijn.

[...]

Dat wanneer je artikelen voor een select publiek publiceert, er dus inderdaad kans is dat je waardevolle reacties gaat mislopen is valide kritiek op het premium concept. Een foutje in een artikel wegzetten als "volledig de plank misgeslagen. Kansloos." snap ik niet.
Jawel, want er werd expliciet genoemd in het introverhaal dat de A10 de derde bestverkopende telefoon (wereldwijd?) was. Als dat een ODM is, is dat heel groot nieuws natuurlijk. Zo'n onwijs goedverkopend top-3 toestel dat stiekem niet eens "origineel" blijkt. De A10s komt volgens mij niet eens in de top 10 voor van bestverkochte telefoons.

Het maakt het natuurlijk niet opeens niks waard (sterker nog ik heb Arnoud hierboven ook nog gecomplimenteerd) maar het puur af doen als een cosmetisch foutje is het ook weer niet.

[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 08:38
Robbierut4 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:17:
[...]

Helaas hebben ze ons niks uit te leggen, ze proberen het een beetje zacht te laten landen, maar het is een bedrijf, geen vereniging. dus tenzij jij aandelen hebt heb jij geen recht op uitleg.
Doe dan de Netflix oplossing of zo je wilt Spotify, gewoon alles achter een betaalmuur voor een vast bedrag per maand. Maar ik kan je nu al zeggen dat er dan genoeg tweakers zijn die dan een specifiek forum op hun eigen server gaan draaien en je komt dat snel in een concurrency strijd terecht. Afijn hoe was tweakers ook al weer begonnen???? De geschiedenis zal zich herhalen, Zegt Royaljoop, voorspellend :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
royaljoop schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:33:
[...]

Doe dan de Netflix oplossing of zo je wilt Spotify, gewoon alles achter een betaalmuur voor een vast bedrag per maand. Maar ik kan je nu al zeggen dat er dan genoeg tweakers zijn die dan een specifiek forum op hun eigen server gaan draaien en je komt dat snel in een concurrency strijd terecht. Afijn hoe was tweakers ook al weer begonnen???? De geschiedenis zal zich herhalen, Zegt Royaljoop, voorspellend :-)
Nou, dat is dus exact waarom ze het niet doen. Maar je staat natuurlijk altijd vrij om verder te kijken ;) Dat doe ik ook

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Tweakers.net en kwaliteit

Ik ga nu een voorbeeld pakken dat voor mij illustreert dat er echt een probleem is op het vlak van kwaliteit.

Het spijt me erg maar ik vind persoonlijk dat dit artikel informatie mist die fundamenteel is om het artikel te begrijpen en in een context te kunnen plaatsen.

nieuws: ASUS introduceert ZenBooks met Intel Tiger Lake-processors

Als ik puur de artikel titel lees dan heb ik direct één vraag:

"Waarom boeien die Intel Tiger Lake processors?"

Ik ben geen die-hard tweaker die alle intel processor generaties uit zijn/haar hoofd kent. Dat kun je voor niemand verwachten. Dus ik weet ook niet waarom dit dan interessant is. Dus ik wil in het artikel direct het antwoord op die vraag lezen liefst al in de eerste zin(nen).

Maar nee, geen moment wordt uitgelegd waarom die processors en dús deze laptops mij zouden moeten boeien.

Ik moet notabene in de comments lezen waarom deze processors interessant zijn. (20% sneller in benchmarks).

Mijn persoonlijke perceptie is op dat moment: de community vult een artikel aan met informatie die er al in had moeten staan. Wat gaat hier mis?

Maar dat is voor mij vaker een probleem met artikelen van Tweakers.net, het gaat niet om dit voorbeeld.

Ik vind dat artikelen soms van onvoldoende inlevingsvermogen getuigen en daardoor worden soms basale vragen die bij mensen zouden kunnen opkomen niet beantwoord.

In het HDMI 2.1 artikel wordt HDMI 2.1 zelf niet eens uitgelegd met een lijstje van alle (nieuwe en optionele) features. Een tabelletje (zoals in dat Asus Intel Tiger Lake artikel!) zou zo verhelderend zijn.

Een van de eerste hits in Google: blijkbaar snapt CoolBlue wel hoe je dat uitlegt. Dit ter illustratie wat ik wel ongeveer zou verwachten van zo'n artikel.

Je kunt niet van mij verwachten dat ik de HDMI 2.1 spec uit mijn hoofd weet als ik een artikel ga lezen, ik vind dat je best even mijn geheugen mag opfrissen.

Dit is zo fundamenteel voor mij, dit is onderdeel van wat kwaliteit voor mij betekent. Deze feedback is in die zin niet eens direct gerelateerd aan de discussie over betaalde content en Premium maar meer in de context van wat überhaupt basis kwaliteit is van content. Ik denk dat het echter goed is voor de redactie om hier bij stil te staan.

Dit soort zaken zouden voor mij eerst eens geborgd mogen worden voordat we verder over "Premium" met elkaar kunnen praten, als tweakers.net zo graag aan de term "Premium" willen vasthouden.

Ik schrijf hier puur hoe ik er naar kijk, misschien ben ik onredelijk, zit ik er helemaal naast ben ik gewoon niet eens de doelgroep, dat kan ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyberMania
@WoutF Als ik nog een suggestie mag doen: was van start gegaan met écht een aantal 'bang' artikelen.
Zoiets bijvoorbeeld vind ik nou wel echt premium waard: een echte in-depth look op Apple's M1 silicon.
Why Is Apple’s M1 Chip So Fast?
Real-world experience with the new M1 Macs has started ticking in. They are fast. Real fast. But why? What is the magic?
Dit vind ik nou een voorbeeld van echt goede content met veel diepgang en illustraties waarvoor ik zou willen betalen.

https://debugger.medium.c...chip-so-fast-3262b158cba2

[ Voor 44% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 18:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-08 15:04
Het laatste artikel is echt heel slordig geschreven. Ik gok dat de tijdsdruk te hoog was, want Arnoud schrijft meestal heel behoorlijk:
Het
Dit is het eerste woord van het artikel, 'het' verwijst dus nog nergens naar. En het wordt ook niet expliciet duidelijk in de zinnen die volgen.
was de bestverkochte Samsung Galaxy-smartphone van 2019. De Galaxy A10 belandde op de derde plek
De derde plek van wat? Niet van de galaxy-smarthpones van 2019. En het is nog steeds niet helemaal duidelijk dat het hier om de Galaxy A10 gaat.
, na de iPhone XR en iPhone 11. En nog hetzelfde jaar kwam er een opvolger: de Galaxy A10s. De toestellen lijken veel op elkaar: ze hebben beide hetzelfde soort ontwerp, dezelfde 6,2"-lcd
met 720p-resolutie, achterop vind je keurig een Samsung-logo en het draait Samsung-software One UI 2.0. Maar er is wel een groot verschil: Samsung maakte de A10 zelf, de A10s komt van het Chinese bedrijf Wingtech.

En de Zuid-Koreaanse fabrikant is daar lang niet de enige in.
Vaag taalgebruik: 'Daar' refereert eigenlijk aan dat de a10s bij Wingtech wordt gemaakt. Wat de auteur bedoelt wordt niet expliciet.
Vrijwel alle grote fabrikanten van Android-telefoons besteden een deel van het ontwerpen van telefoons uit aan kleinere bedrijven om op die manier de kosten te drukken en telefoons goedkoper aan te bieden. Dat is afgelopen tijd zelfs veel meer geworden.
Vaag taalgebruik: 'Zelfs meer' dan 'vrijwel alle grote fabrikanten'?

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ook dingen zoals:
Een voorbeeld van eigen beheer is bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S20
Het lijkt net of dat de eindredactie wordt overgeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

CyberMania schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:03:
@WoutF Als ik nog een suggestie mag doen: was van start gegaan met écht een aantal 'bang' artikelen.
Zoiets bijvoorbeeld vind ik nou wel echt premium waard: een echte in-depth look op Apple's M1 silicon.

[...]

Dit vind ik nou een voorbeeld van echt goede content met veel diepgang en illustraties waarvoor ik zou willen betalen.

https://debugger.medium.c...chip-so-fast-3262b158cba2
Dat is ook wel een exceptioneel goed geschreven artikel door een expert, zo te zien. Ik denk niet dat je iemand in het Nederlandse taalgebied gaat vinden die zoiets als dit kan schrijven. Dat is in mijn ogen dus best wel een erg hoge lat voor Tweakers.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Q schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:52:

Ik schrijf hier puur hoe ik er naar kijk, misschien ben ik onredelijk, zit ik er helemaal naast ben ik gewoon niet eens de doelgroep, dat kan ook.
Ik ben het met je eens dat er vaak wat achtergrond mist als je als leek (lees wel affiniteit met techniek, maar niet bezig met de ontwikkelingen in dat specifieke gebied) naar sommige artikelen kijkt.

Uiteindelijk val ik voor veel nieuwsberichten ook buiten de doelgroep (voor uitgebreide games heb ik toch niet genoeg tijd, nieuwe producten zijn voor mij vooral interessant als ik iets wil kopen en dan zoek ik vaak toch weer wat gerichter, nieuwtjes als een kapotte fabriek of een bug met een bepaalde telefoon zijn vaak toch wat te anekdotisch dat ik er niets mee kan, etc.). Dan blijven de achtergrond en geopolitiek / juridische artikelen over. Bij de achtergrond is het ook een beetje hit-and-miss of het een onderwerp is dat je ligt, en als het teveel in je eigen straatje ligt is het vaak weer iets te simpel (want meer gericht op een breed publiek; begrijpelijk). Bij de juridische artikelen zijn de comments soms wel interessant, zeker als het over Nederlandse zaken gaat waarbij andere tweakers meer inside-informatie / perspectief hebben. Als het over buitenlandse zaken gaat vind ik de gelinkte artikelen van grotere publicaties vaak completer, dus dan klik ik toch vaak door (en is de commentsectie vaak wat minder relevant omdat er een hoop conspiratoriaal geroeptoeter is).

Ik denk dat dat ook wel verklaard dat er regelmatig foutjes insluipen, ik denk dat de redactie die achtergrond vaak ook mist. Neem bijvoorbeeld dat van dat telefoon type waarbij het net een ander model was, als je zo'n artikel moet proofreaden moet je maar net weten dat dat een fout is. Ik zou er ook gewoon overheen lezen. Alleen van iemand die de dagelijkse trends op telefoongebied volgt kan je verwachten dat ze dat soort fouten eruit vissen. Als je dan ook nog bedenkt hoe breed de topics op Tweakers zijn (televisies, games, interne componenten, etc.) en hoe fabrikanten ook maar wat doen (plak er nog een letter achter, weer een heel ander model, dat soort fratsen) dan snap ik wel dat er met een paar vaste proofreaders altijd nog wat foutjes onopgemerkt blijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Q schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:11:
[...]

Dat is ook wel een exceptioneel goed geschreven artikel door een expert, zo te zien. Ik denk niet dat je iemand in het Nederlandse taalgebied gaat vinden die zoiets als dit kan schrijven. Dat is in mijn ogen dus best wel een erg hoge lat voor Tweakers.net
Nou ja, heb er even doorheen gescrolled maar zoiets is juist wel wat ik bij Premium zou verwachten.

Waarom zou dit te hoog gegrepen moeten zijn voor een Nederlander / Belg :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Fouten, groot of klein, zullen altijd voor blijven komen. In normale én in Premium-content. Fouten zijn menselijk, want berichten worden (nog niet) gemaakt door robots.

Ik begrijp de discussie over wat wel en niet premium (of premiumwaardig) is wel, maar ik denk dat dit niet de plaats is om individuele artikelen te gaan ontleden. Als je feedback hebt dan graag, maar voor het overzicht in in Geachte Redactie (dan wordt er ook concreet iets mee gedaan).

Los daarvan vind ik het wat flauw om op basis van één fout(je) een compleet artikel af te fakkelen, inclusief alle moeite die ervoor gedaan en de context die het biedt. Het ODM-artikel geeft een trend aan - dát is er interessant aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
Yero schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:25:
Fouten, groot of klein, zullen altijd voor blijven komen. In normale én in Premium-content. Fouten zijn menselijk, want berichten worden (nog niet) gemaakt door robots.
Klopt, alleen hier was de opmerking van een user dat je met premium-artikelen een veel minder groot bereik gaat krijgen. Dus het moet dan maar net zo iemand opvallen, en die kans een stuk kleiner is als bij artikelen met een groot bereik. Dus de kans dat fouten onopgemerkt blijven en het publiek dus verkeerd geïnformeerd wordt een stuk groter bij premium content is. Dat was zijn voornaamste opmerking volgens mij.

Niet dat fouten maken heel menselijk is en je 100% perfecte artikelen altijd kan verwachten.

Stel dat die Tweaker @Cyber John geen premium account had gehad?

[ Voor 27% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Verwijderd schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:47:
[...]

Ik wou net zeggen :')

- Vacaturebank is er al. En doet precies wat hij voorstelt. Ginz is er nota bene gaan werken.
- Tickets voor de development summit waren €189 – €299. Early bird voor de smarthome was 17,50.
Tweakers elect: 4500 vacatures in totaal (Nederland en België?)
Indeed, wat een ruksite is, als ik zoek op IT vacature (dus alles wat ict of systeembeheerder of software engineer in de titel of tekst heeft word niet getoond): 11.900 vacatures.

Als ik via een van die sites zoek vind ik een 5-10 banen die aan mijn criteria voldoen. Via Elect nooit enige reactie of wat fatsoenlijks voorbij zien komen. Ergens gaat dan toch wat verkeerd, of mijn cv is zo onaantrekkelijk (wat me sterk lijkt want ik hen genoeg gesprekken gehad de laatste maanden via een andere bron)

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaStealth schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:29:
[...]

Tweakers elect: 4500 vacatures in totaal (Nederland en België?)
Indeed, wat een ruksite is, als ik zoek op IT vacature (dus alles wat ict of systeembeheerder of software engineer in de titel of tekst heeft word niet getoond): 11.900 vacatures.

Als ik via een van die sites zoek vind ik een 5-10 banen die aan mijn criteria voldoen. Via Elect nooit enige reactie of wat fatsoenlijks voorbij zien komen. Ergens gaat dan toch wat verkeerd, of mijn cv is zo onaantrekkelijk (wat me sterk lijkt want ik hen genoeg gesprekken gehad de laatste maanden via een andere bron)
Toppie, dat is moving the goalposts. Eerst was-ie er niet, nu is-ie er wel maar is-ie ruk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

Help!!!! schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:19:
[...]

Nou ja, heb er even doorheen gescrolled maar zoiets is juist wel wat ik bij Premium zou verwachten.

Waarom zou dit te hoog gegrepen moeten zijn voor een Nederlander / Belg :?
Misschien onderschat ik de kennis en kunde van Freelancers hier in Nederland, maar het zou mij verbazen als ik zo'n caliber artikel ergens op een Nederlandstalige site in het Nederlands zou tegenkomen.

Ik zou blij verrast zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
Q schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:33:
[...]

Misschien onderschat ik de kennis en kunde van Freelancers hier in Nederland, maar het zou mij verbazen als ik zo'n caliber artikel ergens op een Nederlandstalige site in het Nederlands zou tegenkomen.

Ik ruik dus een kans voor T.net op de Nederlandse markt, want dit is er nog onvoldoende en je kan er mensen blij mee verrassen :)

[ Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Verwijderd schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:33:
[...]

Toppie, dat is moving the goalposts. Eerst was-ie er niet, nu is-ie er wel maar is-ie ruk
Que? Bedoel je dat ik gezegd heb dat er geen tweakers elect was (dat heb ik niet namelijk) of snap ik je verkeerd

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
CyberMania schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:29:
Klopt, alleen hier was de opmerking van een user dat je met premium-artikelen een veel minder groot bereik gaat krijgen. Dus het moet dan maar net zo iemand opvallen, en die kans een stuk kleiner is als bij artikelen met een groot bereik. Dus de kans dat fouten onopgemerkt blijven en het publiek dus verkeerd geïnformeerd wordt een stuk groter bij premium content is. Dat was zijn voornaamste opmerking volgens mij.

Niet dat fouten maken heel menselijk is en je 100% perfecte artikelen altijd kan verwachten.
Ja, dat is zeker een goed argument en waardevolle feedback.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Yero schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:25:
Dat is te makkelijk afgedaan. Over de hele linie is er al jaren sprak van grote fouten op dagelijkse basis, kennelijk gaat er iets mis in het proofread proces?
Jullie willen nu dat mensen gaan betalen voor content, en daar mag een een professionele inhaalslag tegenover staan. Niemand zal een foutje eens in de zoveel tijd erg vinden, maar zoals gezegd, dit is een stelselmatig probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Maar dat is misschien/denk ik ook een kwestie van aannamebeleid, ambitie en opleiding(smogelijkheden).

Nofi, maar je kan misschien beter de simpele nieuwsitems vrijwillig door de community laten maken en een paar topredacteuren aanstellen om de gewenste kwaliteit te leveren. Liever 5 toppers dan 20 okish.

[ Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 04-12-2020 18:43 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Help!!!! schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:38:
[...]

Maar dat is misschien/denk ik ook een kwestie van aannamebeleid, ambitie en opleiding(smogelijkheden).
Als je dat allemaal gaat veranderen wordt het ook allemaal weer een stuk duurder, toch? Dat is volgens mij het probleem, het is een geldkwestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd1 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:41:
[...]

Als je dat allemaal gaat veranderen wordt het ook allemaal weer een stuk duurder, toch? Dat is volgens mij het probleem, het is een geldkwestie.
Nofi, maar je kan misschien beter de simpele nieuwsitems vrijwillig door de community laten maken (zoals volgensmij vroeger gebeurde) en een paar topredacteuren aanstellen om de gewenste kwaliteit te leveren. Liever 5 toppers dan 20 okish. Dan kan dan met hetzelfde of misschien zelfs kleiner budget.

Je zou zelfs Engelstalige freelancers kunnen aantrekken waarvan je het artikel laat vertalen, desnoods door een vertaalbureau.

Out of the box denken.

Als je bijvoorbeeld naar de voedingreviews kijkt dan hebben we hier volgensmij intern een zeer deskundig iemand die dat zou kunnen doen als hij dat zou willen. De dure apparatuur schijnt al aanwezig te zijn alleen bij tweakers kunnen ze er niet mee omgaan en begrijpen ze het onvoldoende. Niet zo raar want het is een vak apart. Echter hij werd imho vooral tegengewerkt door de crew en is volgensmij al een paar maanden gebanned.

Deels begrijp ik dat want qua communicatie is het met hem niet altijd heel makkelijk maar een goed geschreven artikel op "Premium" niveau maken kan hij imo prima.

[ Voor 44% gewijzigd door Help!!!! op 04-12-2020 18:56 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zaphara schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:37:
[...]

Dat is te makkelijk afgedaan. Over de hele linie is er al jaren sprak van grote fouten op dagelijkse basis, kennelijk gaat er iets mis in het proofread proces?
Jullie willen nu dat mensen gaan betalen voor content, en daar mag een een professionele inhaalslag tegenover staan. Niemand zal een foutje eens in de zoveel tijd erg vinden, maar zoals gezegd, dit is een stelselmatig probleem.
Nee, dit hoort er gewoon bij. Kijk maar naar de pagina "aanvullingen en verbeteringen" bij kranten.

Bij de redactie werken mensen. Dus daar worden fouten gemaakt. Natuurlijk wil je fouten voorkomen, of ze op z'n minst zo snel mogelijk verbeteren, maar je zal ze nooit kunnen bannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:41:
[...]

Wat ik dan in deze wel als erg bijzonder zie is dat we midden in een economische en gezondheidscrisis zitten en vervolgens gooit tweakers er een nieuw abonnementje tegenaan, die na de beta nog niet voorbij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Help!!!! schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:43:
[...]

Nofi, maar je kan misschien beter de simpele nieuwsitems vrijwillig door de community laten maken en een paar topredacteuren aanstellen om de gewenste kwaliteit te leveren. Liever 5 toppers dan 20 okish.

Je zou zelfs Engelstalige freelancers kunnen aantrekken waarvan je het artikel laat vertalen, desnoods door een vertaalbureau.

Out of the box denken.
Tja, zoiets heb ik ook al genoemd (iets minder direct) door te vragen of er per se een groeiambitie moet zijn:
Verwijderd1 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:54:
[...]

En zit daar ook meteen een groeiambitie bij, gezien er al een extra redacteur op komst is? Dat lijkt me ook tegenstrijdig, op zoek naar inkomen (maar niet naar investeerders) en dan juist een extra kostenpost erbij nemen.
Ik heb het al meerdere malen betoogd dat bij een gelijkblijvende community waarbij de bereidheid om te betalen niet hard toeneemt je niet kunt groeien. Ik ben het helemaal met je eens dat ze kwaliteit boven kwantiteit zouden moeten stellen, maar ik zag ook een bericht van de hoofdredacteur dat hij berichten krijgt met de vraag (van individuele tweakers) om juist meer artikelen te produceren (en ook vragen voor het omgekeerde).

Uiteindelijk denk ik niet dat ze voor een kleine redactie met weinig goede artikelen gaan, en zelfs als ze dat doen is het maar de vraag of dat met minder personeel kan. Als je goede kwaliteit wil leveren moet je misschien meerdere journalisten op een onderwerp zetten, en dan zit een besparing er waarschijnlijk ook niet in.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyberMania
Overigens voor wie een leuke flashback wil:
Als gevolg van de ontwikkelingen in de internet en e-commerce sector en de algehele economische malaise kampen veel contentsites met een structureel financieringstekort. Tijdens de gloriedagen van de 'nieuwe economie' draaiden dergelijke sites vrijwel uitsluitend (en vaak winstgevend) op advertentie-inkomsten. Met de uiteenspatting van de internetzeepbel en de economische neergang zijn ook de advertentiebudgetten sterk ingekrompen. Tweakers.net en andere gewaardeerde contentsites ondervinden hier nog dagelijks de nadelige effecten van. Om het hoofd te bieden aan de teruggang van de advertentie-inkomsten en nieuwe stabiele inkomstenbronnen aan te boren, heeft Tweakers.net begin dit jaar Shop.tweakers.net gelanceerd en met veel succes de Wat zijn we van plan?
Verder zijn we van plan om met behulp van de extra inkomsten van de abonnementen de kwaliteit en kwantiteit van onze reviews sterk te verbeteren. De artikelen die mogelijk worden dankzij de steun van de abonnees zullen als eerste toegankelijk worden voor betalende gebruikers.
reviews: Vooraankondiging My.Tweakers.net abonnementen

Al in 2002 _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 19:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koenoe
RoD schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:44:
[...]

Nee, dit hoort er gewoon bij. Kijk maar naar de pagina "aanvullingen en verbeteringen" bij kranten.

Bij de redactie werken mensen. Dus daar worden fouten gemaakt. Natuurlijk wil je fouten voorkomen, of ze op z'n minst zo snel mogelijk verbeteren, maar je zal ze nooit kunnen bannen.
Zo ken ik er nog een paar (mensen maken fouten).

Dit heet rectificatie. Als bij een krant elk artikel gerectificeerd zou moeten worden, heeft die krant echt een (kwaliteits) probleem. Niet gezegd dat hier elk artikel gerectificeerd moet worden, maar ik hoop dat je me begrijpt (qua controle en toevoegingen van users).

Opmerkingen over diepgang daargelaten, maar zo'n fout had nooit mogen gebeuren. Het artikel gaat over odm telefoons, terwijl het (eerste) voorbeeld dat aangehaald wordt, geen odm telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
Waarom geen banner of popup zoals wikipedia doet die oproept om geld te doneren?

Tweakers is oprecht 1 vd enige sites die ik vrijwillig zou willen steunen. Een Patreon voor 1 euro per maand of iets dergelijks, ik doe het direct. En nog vele anderen ook, zeker na dit Premium debacle. Jullie zijn het waard.

Maar aub geen premium paywall shit, dat is zo enerverend....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
@Koen Crijns

Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar daar is geen antwoord op gekomen dus bij deze nogmaals in de hoop dat deze niet onder sneeuwt het is namelijk en serieuze vraag

Een losse telegraaf kost E2,50. Even afgezien van de inhoud van die krant of die van de huidige premium artikenen waarom zou ik in vergelijking met een krant een van de huidige artikelen E1,00 waard vinden?

Begrijp mij niet verkeerd maar als je een substantieel bedrag wil binnenhalen met abbonementen dan zul je daar ook een substantiele hoeveelheid content tegenover moeten zetten anders lijkt het mij niet echt realistisch.

Als jullie mij persoonlijk over willen halen om een abbonement te nemen voor de zelfgeschreven content dan zul je met echt goede diepgaande technische stukken moeten komen zoals die vroeger in de oude PCM magazines (voordat die mainstream werden), Computer totaal, of Computer techniek. Ik vond het altijd erg leuk om te leren hoe de techniek echt werkte en in elkaar zat en ik vind dat nog steeds leuk.

Wat ik mij wel al een tijdje afvraag (ik wil al langer in het topic reageren maar vind het een heel lastig onderwerp) is of de artikelen van de magazines van vroeger echt zo goed en lang waren als ik denk of dat ik tegenwoordig veel meer kennis heb (daar ben ik wel redelijk zeker van :) )en gewoon heel veel sneller lees. Ik heb helaas geen oude magazines meer om dit na te gaan en heb ze ook nog niet online kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
jbhc schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:00:
@Koen Crijns

Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar daar is geen antwoord op gekomen dus bij deze nogmaals in de hoop dat deze niet onder sneeuwt het is namelijk en serieuze vraag

Een losse telegraaf kost E2,50. Even afgezien van de inhoud van die krant of die van de huidige premium artikenen waarom zou ik in vergelijking met een krant een van de huidige artikelen E1,00 waard vinden?
Het gaat om per maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Ja maar hoeveel artikelen staan er in een zaterdagkrant en hoeveel komen er in totaal in een maand op T.net? Ik denk dat het weinig verschilt als je bijv. uitgaat van 2 premium-artikelen per dag (= 60 per maand). In een gemiddelde zaterdagkrant van één dag kom je daar ook wel op uit met alle magazines die er vaak tussen zitten met unieke content en verdieping (bijv. Trouw).

[ Voor 21% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
CyberMania schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:05:
[...]

Ja maar hoeveel artikelen staan er in een zaterdagkrant en hoeveel komen er in totaal in een maand op T.net? Ik denk dat het weinig verschilt als je bijv. uitgaat van 2 premium-artikelen per dag (= 60 per maand). In een gemiddelde zaterdagkrant van één dag kom je daar ook wel op uit met alle magazines die er vaak tussen zitten met unieke content en verdieping (bijv. Trouw).
Daarom zal men ook ergens in het beta traject met prijzen moeten komen. Het is nu niet weegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
De vraag was toch wat je het artikel waard vind? (ik krijg de vraag niet te zien, ook niet in ff incognito of met ub uit. Misschien dat hij in de pihole verdwijnt)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koenoe
Satangel schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:59:
Waarom geen banner of popup zoals wikipedia doet die oproept om geld te doneren?

Tweakers is oprecht 1 vd enige sites die ik vrijwillig zou willen steunen. Een Patreon voor 1 euro per maand of iets dergelijks, ik doe het direct. En nog vele anderen ook, zeker na dit Premium debacle. Jullie zijn het waard.

Maar aub geen premium paywall shit, dat is zo enerverend....
Reclame is echt een doodlopende weg. Mensen worden kapot gegooid met reclame. Eerst in de krant en op tv, nu op alle media. Zelfs mijn generatie (40+) heeft bijna niets meer met tv. Op het internet is het nog veel extremer. Nevermind je email, maar sites zijn gewoon niet te bekijken, of functioneren zelfs helemaal niet meer zonder adblocker. Op de mobiele telefoons is hetzelfde aan de gang. Apps krijgen steeds meer reclame en zijn daardoor gewoon irritant. Youtube is nog zo'n voorbeeld. Echt hard bezig om zichzelf om zeep te brengen. Zelfs games zijn bezig met reclame tonen ingame...

Ze hebben zelf de glazen in gegooid "and now cry wolf."

Nu wordt hier gezegd, dat er een ander verdien model moet komen. Ja nogal wiedes, als je dezelfde inkomsten wil houden, of zelfs wil groeien. Maar het is net zo als met de papieren kranten, die ook steeds meer reclame gingen tonen en veel duurder werden (je betaald tegenwoordig veel te veel voor 1 krant).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Koenoe schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:10:
[...]

Reclame is echt een doodlopende weg. Mensen worden kapot gegooid met reclame. Eerst in de krant en op tv, nu op alle media. Zelfs mijn generatie (40+) heeft bijna niets meer met tv. Op het internet is het nog veel extremer. Nevermind je email, maar sites zijn gewoon niet te bekijken, of functioneren zelfs helemaal niet meer zonder adblocker. Op de mobiele telefoons is hetzelfde aan de gang. Apps krijgen steeds meer reclame en zijn daardoor gewoon irritant. Youtube is nog zo'n voorbeeld. Echt hard bezig om zichzelf om zeep te brengen. Zelfs games zijn bezig met reclame tonen ingame...

Nu wordt hier gezegd, dat er een ander verdien model moet komen. Ja nogal wiedes, als je dezelfde inkomsten wil houden, of zelfs wil groeien. Maar het is net zo als met de papieren kranten, die ook steeds meer reclame gingen tonen en veel duurder werden (je betaald tegenwoordig veel te veel voor 1 krant).
Klopt, zeker T.net moet zijn onafhankelijkheid bewaren en dat wordt steeds lastiger als je zo afhankelijk bent van je adverteerders - die ook steeds meer eisen -. Als je bijv. kijkt naar Hardware.info, als ik me niet vergis (@Koen Crijns ), kan je je gewoon inkopen in de Gift Guide. Dat is geen alternatieve weg die we met z'n allen in willen.
Mag jouw product niet ontbreken in de jaarlijkse december Gift Guide van Hardware Info en AD Tech? Dan hebben we goed nieuws! Ook in 2020 kun je een product laten opnemen in de speciale feestdagen uitgave van het magazine.
Daarnaast zijn er rondom relevante momenten digitale gift guides waarin producten uitgelicht kunnen worden.
(bron: https://dpgtechnology.nl/...20_H2-1-gecomprimeerd.pdf )

[ Voor 15% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 19:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
Koenoe schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:10:
[...]

Het is ook geen reclame dat ik bedoel, het is een banner zoals wikipedia vaak doet;

Afbeeldingslocatie: https://images.indianexpress.com/2020/08/Donation.jpg

Stoort niet echt, kan je wegklikken, maar heeft wel effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Satangel schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:18:
[...]

Het is ook geen reclame dat ik bedoel, het is een banner zoals wikipedia vaak doet;

[Afbeelding]

Ja maar bedenk je dat de meeste grote bedrijven een strategie uitzetten van 5 jaar. Ik denk niet dat het zo dus blijft, maar dat is puur op gevoel niet op feiten. En dus het slechts het begin is van meer en meer achter de paywall. Maar kan het dus mis hebben. Want je leeft in een fantasieland als je denkt dat er in één klap genoeg mensen zich hier het eerste halfjaar lid van gaan maken. Dus komt er vast een vervolg, want geheid dat dit niet gaat opleveren wat ze hopen. Als je consumenten ondervraagt zijn ze al snel geneigd op iets ja of leuk te zeggen! maar als het uiteindelijk op het echte feitelijke betalen aankomt, krabbelt een hoop toch in de praktijk terug.

[ Voor 54% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 19:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:16
Ik denk dat de conclusie is dat Tweakers gewoon echt gaat veranderen en dat ze hierin de verkeerde partner hebben gekozen, namelijk een bedrijf dat de gemiddelde Nederlander bedient in zijn nieuwsverslaving. Een hoop pulp met af en toe een pareltje.

Als het dan toch achter een paywall moet, neem dan een voorbeeld aan ‘de Correspondent’. Geweldige diepte journalistiek voor een vast bedrag in sterke interactie met de community.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenoe
Satangel schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:18:
[...]

[Afbeelding]

Dit zou inderdaad perfect zijn voor Tweakers. Open zijn en een target stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
Koenoe schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:23:
[...]

Dit zou inderdaad perfect zijn voor Tweakers. Open zijn en een target stellen.
Is al aangegeven, gaat niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
[...]

Aan de andere kant heb je ook wel ergens gelijk. Kijk voor echte ultieme content ga je nooit een redacteur vinden (hooguit iemand die gepensioneerd is) die alle ins en outs weet voor diepgang. Iemand met veel diepgang over een onderwerp werkt gewoon tegen een veel hoger salaris in zijn tak van sport. De vraag is daarom of het wel handig is extra redacteuren aan te nemen voor meer diepgang. Misschien vaker een beroep doen op gastschrijvers tegen betaling voor premiumleden. Ik denk dat hier ook veel bezoekers komen die graag meer willen leren via hun favoriete site over bepaalde onderwerpen en dan is het hartstikke leuk als er iemand met gezag over het onderwerp spreekt. Dat is pas exclusief toch

Maar het blijft gewoon ernstig dat Tweakers.net zo makkelijk de paywall probeert te passeren, voor iets dat heel lang gewoon voor iedereen vrij toegankelijk is geweest en ze beweren 'dit graag zo te houden, (in tegenstelling tot andere paidsites)'. Ze proberen het mooi te verpakken maar het komt er volgens mij gewoon op neer dat ze om keiharde centjes gaat, als ze daar nou gewoon direct voor uitkomen (niks mis mee als bedrijf). In plaats van allerlei mooie verhalen. Begon gewoon met "Het gaat op sommige punten niet zo goed met Tweakers.net. En we doen nu iets wat we liever niet zouden doen, maar we hebben jullie hulp hard nodig om minder afhankelijk te worden van adverteerdersinkomsten. Daarom willen we bekijken met jullie hoe we meer inkomsten kunnen krijgen maar daar ook mooie zaken voor terug kunnen geven. We hopen op jullie steun en begrip en we gaan samen bekijken hoe we er iets moois van kunnen maken". (ja zo is het wel achter de schermen gegaan, maar wordt het niet gecommuniceerd in de aankondiging voor breed publiek in plaats daarvan wordt in wollige managementtaal gesproken over hoe waarde toevoegd gaat worden)

[ Voor 47% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:39
Nou ik ben in ieder geval aangenaam verrast dat er vandaag slechts 1 maar toch (in mijn optiek) premium waardig artikel gepost is. Ondanks dat men niet rechtstreeks op het nieuws als premium ding heeft gereageerd heb ik toch het gevoel dat er geluisterd is.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen Crijns
  • Laatst online: 09-09 21:08

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
jbhc schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:00:
@Koen Crijns

Een interessante vraag, maar tegelijkertijd ook een die een beetje mank gaat.

In feitd zeg je; in de krant staan 50 artikelen, dus één artikel kost 5 cent, waarom zou een artikel op Tweakers duurder moeten zijn? De crux is hem natuurlijk dat de krant je niet de optie biedt om één artikel voor vijf cent te kopen - het is alles of niets. Vermoedelijk vind jij van die Telegraaf maar drie of vier artikelen écht de moeite waard die dag. Als die optie er zou zijn om ze los te kopen ('krantenknipsels kopen voor 5 cent") zou het hele model van papieren kranten in elkaar storten.

Een gelijkaardig model in de digitale wereld (lees: alle Tweakers content betaald maken) zien we uiteraard niet zitten.

Daarnaast praten we echt over andere bedragen én andere aantallen. Bij kranten praten we over abonnementsgelden van een paar tientjes per maand, waar na alle directe kosten (distributie, druk, etc.) nog altijd significante bedragen van over blijven. En verder praten we bij kranten eerder over honderdduizenden dan over duizenden abonnees. Je praat dan dus al snel over een bruto marge van miljoenen per maand - daar kun je makkelijker een grote redactie van in de weer houden dan van een kleinschalige operatie.
Begrijp mij niet verkeerd maar als je een substantieel bedrag wil binnenhalen met abbonementen dan zul je daar ook een substantiele hoeveelheid content tegenover moeten zetten anders lijkt het mij niet echt realistisch.
Eens - en we brengen natuurlijk nu ook al een substantiële hoeveelheid content. In de regel meer dan 20 nieuwsberichten per dag én iedere dag één of twee reviews. Nogmaals, we willen niet naar een model waar je een abonnement moet nemen voor alle content. Maar we denken voor extra artikelen met (nog) meer diepgang toe te voegen, dat we voldoende mensen kunnen verleiden tot het nemen van een abonnement, om op die manier minder afhankelijk te zijn van advertenties.
Als jullie mij persoonlijk over willen halen om een abbonement te nemen voor de zelfgeschreven content dan zul je met echt goede diepgaande technische stukken moeten komen zoals die vroeger in de oude PCM magazines (voordat die mainstream werden), Computer totaal, of Computer techniek. Ik vond het altijd erg leuk om te leren hoe de techniek echt werkte en in elkaar zat en ik vind dat nog steeds leuk.

Wat ik mij wel al een tijdje afvraag (ik wil al langer in het topic reageren maar vind het een heel lastig onderwerp) is of de artikelen van de magazines van vroeger echt zo goed en lang waren als ik denk of dat ik tegenwoordig veel meer kennis heb (daar ben ik wel redelijk zeker van :) )en gewoon heel veel sneller lees. Ik heb helaas geen oude magazines meer om dit na te gaan en heb ze ook nog niet online kunnen vinden
Haha, als afgevaardigde van die generatie neem ik de complimenten graag namens de magazine redacteuren van destijds in ontvangst. Ik was één van de mensen die eind jaren 90 en begin jaren 2000 veel van die bladen vol schreef (en van die generatie hebben we nog steeds een paar binnen de Tweakers redactie, o.a. Eric, Jeroen en Paul).

Heel eerlijk; ik denk dat de gemiddelde artikelen/reviews van Tweakers tegenwoordig vele malen beter zijn dan wat destijds in de bladen stond. Dat komt alleen al door de lengte. Een review van een product moest destijds idealiter op één pagina (500 woorden) en als het écht bijzonder was op twee, drie of vier. 2000 woorden voor een artikel was echt de max. In de online wereld is dat eerder de ondergrens voor reviews. En ook de grondigheid van testen is echt anders. Ondergetekende is niet voor niets samen met Frank en Eric destijds Hardware Info begonnen; wij vonden de mogelijkheid tot testen voor de computer tijdschriften echt onder maat.

Mocht je nog eens terug willen bladeren; ik was toevallig een tijd terug (vlak voor de Corona ellende begon) in het nationaal videogame museum in Zoetermeer. Daar lagen stapels oude Computer!Totaals en PCM's uit de jaren 90 en 2000. Daar kun je nog eens prima kijken hoe het toen was. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:53:
[...]

Een interessante vraag, maar tegelijkertijd ook een die een beetje mank gaat.

In feitd zeg je; in de krant staan 50 artikelen, dus één artikel kost 5 cent, waarom zou een artikel op Tweakers duurder moeten zijn? De crux is hem natuurlijk dat de krant je niet de optie biedt om één artikel voor vijf cent te kopen - het is alles of niets. Vermoedelijk vind jij van die Telegraaf maar drie of vier artikelen écht de moeite waard die dag. Als die optie er zou zijn om ze los te kopen ('krantenknipsels kopen voor 5 cent") zou het hele model van papieren kranten in elkaar storten.
True. Aan de andere kant een krant kan je van te voren in de winkel inkijken of er genoeg interessants instaat. In jouw model moet je eerst betalen om er dan pas achter te komen of het het waard was. Maar voor een groot deel heb je wel gelijk inderdaad. Het blijft krom dat mensen 15 euro voor een toegangskaart voor een dag/avondevenement kopen, maar dat zelfde bedrag niet willen neerleggen voor een hele maand entertainment. Of dat mensen 10 euro p/maand willen neerleggen voor een hele maand video-kijken maar niet 10 euro per maand willen neerleggen voor het lezen van technieuws. Of 2,50 voor een koffie van Starbucks maar niet 2,50 willen neerleggen voor een hele maand nieuws.

[ Voor 17% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen Crijns
  • Laatst online: 09-09 21:08

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
CyberMania schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:12:
Klopt, zeker T.net moet zijn onafhankelijkheid bewaren en dat wordt steeds lastiger als je zo afhankelijk bent van je adverteerders - die ook steeds meer eisen -.
Eens, spijker op z'n kop. In veel markten zie je dat adverteerders publicaties al zo in hun grip hebben dat objectieve content vrijwel niet meer bestaat. En dat willen we graag voorkomen. En de belangrijkste manier om die objectiviteit te kunnen waarborgen is wanneer je als publicatie minder afhankelijk bent van adverteerders en dus een significant gedeelte van je inkomsten van de lezers/gebruikers komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:58:
[...]

Eens, spijker op z'n kop. In veel markten zie je dat adverteerders publicaties al zo in hun grip hebben dat objectieve content vrijwel niet meer bestaat. En dat willen we graag voorkomen. En de belangrijkste manier om die objectiviteit te kunnen waarborgen is wanneer je als publicatie minder afhankelijk bent van adverteerders en dus een significant gedeelte van je inkomsten van de lezers/gebruikers komt.
Maar misschien is dat ook de angel in dit alles: met het concept is op zich niks mis, maar de manier waarop het gecommuniceerd/verkocht is stoot de users hier af.

Ik weet het niet hoor, is gewoon een vraag (want ik bijv. sta niet achter paywallprincipes op een vrij internet en vrije journalistiek. Denk aan conspiracy-newssitews die allemaal gratis zijn en dus breed bereik vs echte nieuwssites die betaald zijn en daarom een veel kleiner publiek bereiken..over de rol/kern van journalistiek gesproken. Dus voor mij had een andere boodschap niet veel uitgemaakt).

[ Voor 22% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:53:
[...]

Het is de Telegraaf, dus ik skip alles, mij te pro VVD, sorry Zeef! :P
(ben trouwens wel pro Zeef, toffe vent)

Maar even zonder gekheid op een stokje, terecht argument.
Kranten werken anders, en ook daar zie je dat deze harde klappen hebben gekregen van de media via internet, net zo goed dat Tweakers ook medeverantwoordelijk is voor harde (dodelijke) klappen van PC tijdschriften.

Toch vraag ik me wel af of er niet een alternatief is, ik deel je mening dat betalen per artikel lastig is. Zie jij 1 euro voor een artikel zien die je echt wilt lezen, voelt dat toch soort van als minder waard dan bijv een krant, en het zou een directe betaling zijn.

Ik zou dan kijken naar het concept die freemium games bijvoorbeeld hebben. Niet een euro per artikel, maar bijvoorbeeld 10 euro betalen voor x hoeveelheid artikelen. Je zou dit ook weer verder kunnen bekijken door bij abonnementen x hoeveelheid artikelen per maand, en bijvoorbeeld waardering geven voor goede reviews, tips aan de redactie enz. Je inzet op deze site wordt dan beloond, en dat levert jullie ook wat op, want goede content zorgt voor meer views en dus geld.
Je zou zelfs nog kunnen kijken naar een soort van reddit gold systeem, waarbij andere waardering kunnen uiten naar ander voor bijvoorbeeld mooie TS, hulp op het forum oid.

Verder zou ik me zomaar kunnen bedenken dat een beoordeling van een artikel kan worden toegevoegd. Zie ik een artikel die ik mogelijk interessant vind, en zie hier veel waardering voor, dan ben ik eerder geneigd te betalen.

Dit alles is volgens mij een ongebruikelijk en modern concept, maar wie weet werkt het.

Ps in het geval dat je dit doorzet, vergeet mij dan niet! :+

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Benjamin- schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:14:
[...]

Het is de Telegraaf, dus ik skip alles, mij te pro VVD, sorry Zeef! :P
(ben trouwens wel pro Zeef, toffe vent)

Maar even zonder gekheid op een stokje, terecht argument.
Kranten werken anders, en ook daar zie je dat deze harde klappen hebben gekregen van de media via internet, net zo goed dat Tweakers ook medeverantwoordelijk is voor harde (dodelijke) klappen van PC tijdschriften.

Toch vraag ik me wel af of er niet een alternatief is, ik deel je mening dat betalen per artikel lastig is. Zie jij 1 euro voor een artikel zien die je echt wilt lezen, voelt dat toch soort van als minder waard dan bijv een krant, en het zou een directe betaling zijn.

Ik zou dan kijken naar het concept die freemium games bijvoorbeeld hebben. Niet een euro per artikel, maar bijvoorbeeld 10 euro betalen voor x hoeveelheid artikelen. Je zou dit ook weer verder kunnen bekijken door bij abonnementen x hoeveelheid artikelen per maand, en bijvoorbeeld waardering geven voor goede reviews, tips aan de redactie enz. Je inzet op deze site wordt dan beloond, en dat levert jullie ook wat op, want goede content zorgt voor meer views en dus geld.
Je zou zelfs nog kunnen kijken naar een soort van reddit gold systeem, waarbij andere waardering kunnen uiten naar ander voor bijvoorbeeld mooie TS, hulp op het forum oid.

Verder zou ik me zomaar kunnen bedenken dat een beoordeling van een artikel kan worden toegevoegd. Zie ik een artikel die ik mogelijk interessant vind, en zie hier veel waardering voor, dan ben ik eerder geneigd te betalen.

Dit alles is volgens mij een ongebruikelijk en modern concept, maar wie weet werkt het.

Ps in het geval dat je dit doorzet, vergeet mij dan niet! :+
Ik denk dat je niet de pet moet rondgaan met zogenaamde extra premium-artikelen (sorry dat ik het zo noem, maar ik baseer me op wat ik tot nu toe heb gezien) maar gewoon met een andere boodschap (zie post hierboven) en dat je dan veel sneller leden gaan werven. Omdat je weet dat je er met je centjes iets goed gebeurt voor de toko als geheel. Net als doneren zeg maar aan een goed doel wat de meeste mensen ook wel doen. Uiteraard niet als een soort go-fund-me, dat gaat niet werken. Dus wel vooral abbo's werven maar dan met het idee dat je goed doet met lid worden. Ik denk echt dat er te hoge verwachtingen leven van spontane bezoekers die lid gaan worden voor premium. Dus je moet je echt richten tot de kern-community en die hebben volgens mij in eerste instantie hele anders behoeftes dan nog meer artikelen en behoefte aan een andere boodschap. Mahja de gewone (supporter)abbo's werkten ook niet, dus het blijft een lastig verhaal allemaal.

[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arjen_
THWIT schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:10:
[...]

Tuurlijk, dat mag je vinden, maar lees je ook wel eens een krant? De artikelen in de Volkskrant of NRC zijn ook "premium" (dwz. achter een paywall) en daar valt ook heus wel regelmatig wat op aan te merken. Het gemiddelde artikel van die media komt wel overeen qua niveau met een artikel als dat over odm. En dan vergelijk ik het nu nog helemaal niet eens met de rommel van AD/de regionale DPG kranten. Die proppen echt werkelijk alles achter hun "premium"-label waar een redacteur 5 minuten mee bezig is geweest.

Kortom, ik vond dit artikel volstaan als een gemiddeld premium artikel. Overigens, voordat ik zelf voor een premium abo zou gaan, zou ik ook wel wekelijks een echt scherp, diepgaand achtergrondartikel willen zien. Net zoals ik niet voor de NRC betaal vanwege hun gemiddelde artikelen, maar vooral voor de sterke achtergronden en analyses in bijvoorbeeld de zaterdagkrant. Dan verwacht ik dus niet elke dag een sterk staaltje onderzoeksjournalistiek, maar wel bijvoorbeeld eens per week.
Die artikelen zijn idd van hetzelfde niveau, van Tweakers verwacht ik toch wel meer diepgang voor Premium content.
Voor artikelen van dit niveau heb ik geen geld over iig, ook niet bij kranten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
_Arjen_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:26:
[...]

Die artikelen zijn idd van hetzelfde niveau, van Tweakers verwacht ik toch wel meer diepgang voor Premium content.
Voor artikelen van dit niveau heb ik geen geld over iig, ook niet bij kranten ;)
Zou je wel eerder bereid zijn om te betalen voor de huidige content, als je wist dat de onafhankelijkheid en misschien zelfs het voortbestaan van Tweakers.net in gevaar anders zou dreigen te komen. En jouw favoriete site/forum de deuren zou moeten sluiten. Niet dat nu speelt ofzo, maar hypothetisch gesproken.

[ Voor 8% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 20:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Arjen_
CyberMania schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:30:
[...]

Zou je wel eerder bereid zijn om te betalen voor de huidige content, als je wist dat de onafhankelijkheid en misschien zelfs het voorbestaan van Tweakers.net in gevaar anders zou dreigen te komen. Niet dat nu speelt ofzo, maar hypothetisch gesproken.
Als ik eerlijk ben zou ik idd eerder voor de huidige content betalen dan de zgn Premium artikelen waarmee ze nu testen.
Net zoals ik voorheen abonnementen had op diverse computertijdschriften.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Zou je wel eerder bereid zijn om te betalen voor de huidige content, als je wist dat de onafhankelijkheid en misschien zelfs het voortbestaan van Tweakers.net in gevaar anders zou dreigen te komen. En jouw favoriete site/forum de deuren zou moeten sluiten. Niet dat nu speelt ofzo, maar hypothetisch gesproken.
Nee, want ze vangen al genoeg door advertenties en clicks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Laatst online: 01-07 19:59
Segafreak83 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:59:
[...]

Nee, want ze vangen al genoeg door advertenties en clicks.
Dan heb je de reacties van tweakers niet goed gelezen want ze zeggen juist dat het steeds meer afneemt waardoor de onafhankelijk van Tweakers in gevaar kan komen.

[ Voor 9% gewijzigd door ZelianGuy op 04-12-2020 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
ZelianGuy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:01:
[...]

Dan heb je de reacties van tweakers niet goed gelezen want ze zeggen juist dat het steeds meer afneemt waardoor de onafhankelijk van Tweakers in gevaar kan komen.
Dan heb je onze reacties ook niet goed gelezen, denk je nu echt dat je Tweakers hiermee helpt, door geld te gaan betalen voor hetzelfde wat je nu ook al krijgt?

Wees eerst maar eens volledig open en eerlijk naar je community.

Buiten dat is Tweakers niet eens (meer) onafhankelijk, dus waar doel je op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:11
[...]

Absoluut. Voor mij is Tweakers als geheel (forum, PW, FP) een voorname vervanger van wat vroeger de betere computerbladen waren. Ik kom al 19 jaar dagelijks op Tweakers (één vd weinige sites die ik zo lang ben blijven volgen) en de site levert me al die tijd een mooie dosis nieuws, kennis en niet te vergeten prijsinfo voor bijna alles wat ik voor mijn hobby nodig heb. Daar een bedrag voor betalen, vind ik helemaal niet vreemd. Als ik bijv. 10 euro per maand afzet tegen de tijd die ik op Tweakers heb doorgebracht en nog door ga brengen, is het echt peanuts. Deze afweging is natuurlijk puur persoonlijk en zal voor een ieder anders zijn, just my two cents...
Mijn enige suggestie: stop met het woord premium. De wereld lijdt al genoeg aan "premium-inflatie". Zelfs wc papier biedt tegenwoordig een premium ervaring :X

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Mijn reactie op de FP dan ook maar hier: (op de FP meer dan 60x +3)

Tweakers is gecreëerd om diepgang te hebben, om het uiterste uit je hardware en software te halen, om dingen te doen met je computer die anderen niet konden halen....
Voordat Tweakers bestond had je (in NL) nog maar weinig referenties naar een "Tweaker".... Artikelen van een hogere kwaliteit moet niet het idee zijn, het zou de standaard moeten zijn, dit is frikkin Tweakers, ooit de hoogste site waar nerds & techies heengingen (nouja, legale site dan).

Ik zie een heleboel schildjes (betalende members), maar FT kreeg (met een handje vrienden) het wel voor elkaar om diepgaande artikelen te maken (met hulp van sponsors uiteraard), dus waarom zou het nu niet meer kunnen met pakweg 1000% de omzet die hij destijds had?
Dat is luiheid/onkunde/desinteresse/winstbejag, kies er maar een of gooi ze allemaal op een hoop.

Mijn mening is dan ook: geef die premium artikelen aan iedereen, en maak er veel van, de Media Groep de Persgroep kan heel makkelijk een extra redacteur inhuren, zeker omdat hij/zij dan over meerdere platformen goede artikelen kan maken, en Tweakers kan het heel goed gebruiken om weer iets van zijn glorie dagen terug te krijgen.....

Anyhow, als ik als Hero abonnee een € meer moet betalen, prima, dan doe ik dat, maar dan moet de kwaliteit van tweakers wel ook echt weer gewoon toenemen, minder commercieel, meer tech, meer in-depth, meer thinking outside of the box, en beschikbaar voor iedereen.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
zion schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:05:

Ik zie een heleboel schildjes (betalende members), maar FT kreeg (met een handje vrienden) het wel voor elkaar om diepgaande artikelen te maken (met hulp van sponsors uiteraard), dus waarom zou het nu niet meer kunnen met pakweg 1000% de omzet die hij destijds had?
Dat is luiheid/onkunde/desinteresse/winstbejag, kies er maar een of gooi ze allemaal op een hoop.
Een handjevol vrienden (+-5?) lijkt me een stuk goedkoper dan 50+ werknemers. Eerder werd ook al gezegd dat de salarissen de grootste kostenpost zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 00:32
Op basis van de eerste "Premium" artikelen, zou ik er niet voor kiezen een abonnement te nemen. Ik vind de artikelen niet van meer waarde dan wat ik gewend ben van Tweakers. Ik snap de doelstelling, maar met deze eerste dagen van de testfase zou het mij niet over de streep trekken om te gaan betalen voor extra of andere content.

Ik vind diepgang wat waard. Als ik bijvoorbeeld voor alle achtergrondartikelen een paar euro per maand zou moeten betalen, zou ik dat helemaal geen probleem vinden. Alleen lijkt het nu alsof jullie naast normale achtergrondartikelen, extra achtergrondartikelen gaan maken. En dat je alleen voor die extra artikelen zou moeten gaan betalen. Voor mij is dat verschil echter nihil. Het artikel over HDMI en ODM's had een maand geleden prima zonder 'premium'-etiket kunnen verschijnen mijns inziens. Ik heb wel ideeën over wat voor mij wel dat verschil zou maken, maar ik denk dat dat meer met specifieke interesses te maken heeft dan met diepgang o.i.d. Daarom zou ik, als ik mocht beslissen, bijvoorbeeld álle achtergrondartikelen achter een betaalmuur stoppen.

Dat strookt niet met jullie insteek dat de Premiumsectie niet het huidige aanbod in moet perken, maar ik zou gewoon een duidelijk onderscheid maken. En investeer de extra centjes bijvoorbeeld in extra video-reviews, meer gewone, gratis artikelen in het algemeen, of andere rubrieken.

Er komen steeds meer mensen zoals ik op deze site die de opkomst van alle tech niet meegemaakt hebben. "Tweakers terug in de tijd" zou bijvoorbeeld iets kunnen zijn dat achter een betaalmuur past. Dat tijdschriften niet meer van deze tijd zijn, betekent niet dat de rubrieken zoals je die kent uit de tijdschriftenwereld in een digitale vorm kunt gieten. Mijn eerste mobiel was er nog een zonder WiFi, maar mensen die twee jaar later dan ik geboren zijn, hebben mogelijk nooit het idee van de mobiel zoals 'ie ooit bedoeld was zelf ervaren/gekend. Over zulke dingen kun je best leuke en waardevolle artikelen schrijven.

Als ik mij niet vergis, verscheen in het Tweakers/Hardware.info tijdschrift soms een review of round-up die pas enkele maanden later online gepubliceerd werd. Ook dat zou je misschien in digitale vorm terug kunnen laten keren.

Wat mijns inziens ook prima in een Premium-sectie op Tweakers zou kunnen, zijn opiniërende artikelen over bepaalde ontwikkelingen in de tech-wereld. Artikelen die een discussie opstarten, waar iedereen op Tweakers volgens mij wel van houdt :). Artikelen die niet alleen beschouwen wat er gebeurt, maar ook een visie bieden op wat misschien een achterliggende oorzaak is achter die gebeurtenis. En juist die 'misschien' is dan belangrijk, want niemand weet 100% zeker of Apple de oplader niet meer meelevert bij de nieuwe iPhone uit duurzaam oogpunt of uit economisch oogpunt. En zo'n discussie zal ongetwijfeld ook plaatsvinden onder het nieuwsartikel dat Apple dit besloten heeft, maar onder een achtergrondartikel over mogelijke beweegredenen zal zo'n discussie, gevoed door nieuwe inzichten uit het artikel, mogelijk van extra waarde zijn dan de discussie onder het nieuwsartikel.

Concluderend: maak middels de content duidelijk wat nou de extra waarde is van de artikelen waar je voor betaalt. En zorg ervoor dat je soortgelijke content niet ergens anders op de site gratis terug kunt vinden. Want dat roept bij mij de gedachte op: waarom zou ik voor dit artikel betalen terwijl andere, gelijkwaardige artikelen gewoon gratis toegankelijk zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Verwijderd1 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:09:
[...]

Een handjevol vrienden (+-5?) lijkt me een stuk goedkoper dan 50+ werknemers. Eerder werd ook al gezegd dat de salarissen de grootste kostenpost zijn.
Natuurlijk, maar de Persgroep heeft wel een (behoorlijke) omzet, en het lijkt mij dat je de bekendste tech-site van nederland die ook regelmatig in het buitenland genoemd wordt ook groot wilt houden?

En voor mij is het toegankelijk houden voor iedereen een breekpunt, ik betaal zodat het voor iedereen toegankelijk is, een pay-wall is voor mij een annulering van mijn abbonement.

[ Voor 16% gewijzigd door zion op 04-12-2020 22:15 ]

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
zion schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:12:
[...]

Natuurlijk, maar de Persgroep heeft wel een (behoorlijke) omzet, en het lijkt mij dat je de bekendste tech-site van nederland die ook regelmatig in het buitenland genoemd wordt ook groot wilt houden?
DPG is natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling. Als Tweakers ze alleen maar geld kost, waarom zouden ze er dan geld in blijven steken zonder dat ze er iets substantieels voor terugkrijgen?

Ik denk dat geen verlies willen draaien een redelijk streven is, maar of dat in de praktijk haalbaar is vraag ik me af. Ik heb eerder al genoemd dat veel journalistieke organisaties (vooral buiten NL) op venture capital draaien, maar dat wil men niet (eerder al genoemd en afgewezen). Andere grote Nederlandse kranten draaien wel op abonnementsgeld, maar die trekken een breder publiek wat ook bereid is meer de te betalen (voor een redelijk complete nieuwservaring over binnen- en buitenland). Weer andere nieuwsorganisaties worden door de staat gespekt, denk aan de NOS wat ook tien keer zoveel medewerkers heeft (verbaasde mij aanvankelijk ook, maar dat zijn er volgens hun website zo'n 500).
En voor mij is het toegankelijk houden voor iedereen een breekpunt, ik betaal zodat het voor iedereen toegankelijk is, een pay-wall is voor mijn een annulering van mijn abbonement.
Snap ik, maar dat is vanuit de consument gezien. DPG wil gewoon een "gezond rendement" draaien op hun investering (zoek maar op 'rendement' in dit topic). Ik heb daar niets op tegen, dat doe ik ook graag, maar ik zie dan meer in investeringen waarbij het een goede deal is voor zowel het bedrijf als de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Verwijderd1 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:22:
[...]

DPG is natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling. Als Tweakers ze alleen maar geld kost, waarom zouden ze er dan geld in blijven steken zonder dat ze er iets substantieels voor terugkrijgen?

Ik denk dat geen verlies willen draaien een redelijk streven is, maar of dat in de praktijk haalbaar is vraag ik me af. Ik heb eerder al genoemd dat veel journalistieke organisaties (vooral buiten NL) op venture capital draaien, maar dat wil men niet (eerder al genoemd en afgewezen). Andere grote Nederlandse kranten draaien wel op abonnementsgeld, maar die trekken een breder publiek wat ook bereid is meer de te betalen (voor een redelijk complete nieuwservaring over binnen- en buitenland). Weer andere nieuwsorganisaties worden door de staat gespekt, denk aan de NOS wat ook tien keer zoveel medewerkers heeft (verbaasde mij aanvankelijk ook, maar dat zijn er volgens hun website zo'n 500).

[...]

Snap ik, maar dat is vanuit de consument gezien. DPG wil gewoon een "gezond rendement" draaien op hun investering (zoek maar op 'rendement' in dit topic). Ik heb daar niets op tegen, dat doe ik ook graag, maar ik zie dan meer in investeringen waarbij het een goede deal is voor zowel het bedrijf als de klant.
En als DPG geen gezond rendement zou halen hadden ze het allang weer afgestoten, ze hebben T.net en HWI al verhuisd om kosten te besparen, en erg abbo's gepusht, die ik en velen hebben afgesloten, dus ze kunnen het echt makkelijk betalen, sterker nog, als de kwaliteit omhoog gaat krijgen ze alleen maar meer members....

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Waarom moet kwaliteit achter een betaalmuur? Deze vraag heb ik meerdere keren gesteld, in een net iets andere strekking, en hier is nog geen concreet antwoord op.
Dit zegt mijn inziens meer dan genoeg namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
zion schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:31:
[...]

En als DPG geen gezond rendement zou halen hadden ze het allang weer afgestoten, ze hebben T.net en HWI al verhuisd om kosten te besparen, en erg abbo's gepusht, die ik en velen hebben afgesloten, dus ze kunnen het echt makkelijk betalen,
Ik denk dat ze gewoon wat tijd gekregen hebben om zaken op orde te stellen. Abonnementen leveren duidelijk niet genoeg op, zie ook deze reactie (selectieve quote en nadruk door mij):
Koen Crijns schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:35:

Een kleine blik in de keuken: het gros van de inkomsten van Tweakers komt uit de Pricewatch en uit advertenties. Laat ik hier ook direct bij vermelden dat de huidige abonnementen, waar ik verderop nog iets meer over zal zeggen, geen significant inkomstenbron zijn. Lees: minder dan 1% van onze omzet. Hoewel we ons onze abonnees zéér waarderen, is het huidige abonnementenmodel, dat inmiddels alweer bijna 20 jaar bestaat, vanuit bedrijfsperspectief niet succesvol. Het aantal mensen dat een Tweakers abonnement heeft is in verhouding tot het aantal mensen dat Tweakers veelvuldig leest/gebruikt ook zeer laag.
sterken nog, als de kwaliteit omhoog gaat krijgen ze alleen maar meer members....
Hogere kwaliteit kost ook meer geld. Het is niet voor niets dat er juist steeds publicaties verdwijnen of consolideren zonder dat er nieuwe winstgevende journalistiek bijkomt. Het is natuurlijk een moeilijke sector, zeker als je moet concurreren met sites die gewoon een nieuwe funding ronde doen als het geld op is en sites als de NOS (natuurlijk wel iets andere topics, maar wel de indruk dat je best wat kan zonder dat gebruikers direct betalen) die veelal op belastinggeld draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:58:
Als Tweakers DE techsite van Nederland is, kunnen zij dan niet de eisen stellen? Ik bedoel, met zo'n groot publiek voor een specifieke markt moeten de adverteerders toch in de rij staan? En als jullie een slechte review schrijven over een product dan kan die fabrikant zich wel terug trekken maar dat is dan toch zijn verlies? Of schat ik Tweakers dan te hoog in?
Ik zou verwachten dat je een naam hoog te houden hebt. Als fabrikanten weten dat jullie zaken tot op de bodem uitzoeken dan is dat waar ze het mee moeten doen. En als dat ze niet bevalt dan missen een groot publiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mrjraider schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:37:
Waarom moet kwaliteit achter een betaalmuur? Deze vraag heb ik meerdere keren gesteld, in een net iets andere strekking, en hier is nog geen concreet antwoord op.
Over het "waarom" is echt wel een hoop geschreven. Als je de gepinde posts doorneemt in dit topic, dan lees je een hoop over waarom is besloten voor een betaalmuur. Als er dan nog iets onduidelijk is, zul je je vraag iets specifieker moet formuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:25
@WoutF geen idee of het al genoemd is maar je kan ook feedback geven op een premium artikel als je niet bent ingelogd >:)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Verwijderd1 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:40:
[...]

Ik denk dat ze gewoon wat tijd gekregen hebben om zaken op orde te stellen. Abonnementen leveren duidelijk niet genoeg op, zie ook deze reactie (selectieve quote en nadruk door mij):

[...]

[...]

Hogere kwaliteit kost ook meer geld. Het is niet voor niets dat er juist steeds publicaties verdwijnen of consolideren zonder dat er nieuwe winstgevende journalistiek bijkomt. Het is natuurlijk een moeilijke sector, zeker als je moet concurreren met sites die gewoon een nieuwe funding ronde doen als het geld op is en sites als de NOS (natuurlijk wel iets andere topics, maar wel de indruk dat je best wat kan zonder dat gebruikers direct betalen) die veelal op belastinggeld draaien.
Ik wil niet betweterig doen, maar ga ik lekker toch doen, ze halen met de pricewatch, "promoties" etc, natuurlijk ook erg veel op, maakt mij niet uit, ik heb de hoogste status behalve de founding fathers (godlike)
Als ze een pay-wall opzetten, dan is het voor mij klaar, ook al wordt ik gedegradeerd naar Newbie....

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

zion schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:47:
[...]

Ik wil niet betweterig doen, maar ga ik lekker toch doen, ze halen met de pricewatch, "promoties" etc, natuurlijk ook erg veel op, maakt mij niet uit, ik heb de hoogste status behalve de founding fathers (godlike)
Als ze een pay-wall opzetten, dan is het voor mij klaar, ook al wordt ik gedegradeerd naar Newbie....
Je hebt gelezen dat de opbrengsten van de PW in verhouding lang niet voldoende zijn om de site op te draaien?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Edmin schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:48:
[...]

Je hebt gelezen dat de opbrengsten van de PW in verhouding lang niet voldoende zijn om de site op te draaien?
Ik snap @zion 's frustratie ook wel. Er is dus blijkbaar te weinig omzet, maar de enige strategie die Tweakers ziet is om harder te groeien (wat ook weer extra kost, namelijk nog een redacteur). Dat terwijl de meesten (althans van de hoeken op het forum waar ik kom, niet zozeer de tech forums) waarde zien in de community waarbij de redactionele tak bijzaak is. Toch vermoed ik dat de redactie (daar zit het meeste personeel lijkt me) wel de grootste kostenpost is.

Daar zit dus een discrepantie, vergelijk het met een hotel met een goed restaurant op het Brabantse platteland. Dat hotel trekt niet zoveel bezoekers, maar het restaurant draait puur op de lokale bevolking een mooie winst. Toch gaat het onderaan de streep niet goed. Wat is de oplossing? Alle kamers renoveren en hopen dat je met nog hogere kamerprijzen het hotel ook vol krijgt of ga je juist meer op het restaurant focussen terwijl je de hotelbusiness afschaalt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Verwijderd1 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:40:
[...]
DPG all-in basistarief is sinds begin dit jaar toch 14,5 cent per woord ?
Kunnen we wel ongeveer uitrekenen hoeveel een artikel kost :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Een systeem waarbij een gebruiker Tweakers kan 'bedanken' voor een top artikel, soort van donatie, zou imo veel beter zijn. Standaard gewoon aan staan, zoals Reddit dat heeft met de Reddit Coins o.i.d. Je limiteert er niemand mee, niemand heeft er eigenlijk last van, maar Tweakers heeft er wel voordeel van.

Heck, maak het desnoods zo dat gebruikers elkaar ook een Gold "award" kunnen geven bij zeer goede comments. Degene die die award heeft ontvangen krijgt automatisch een maandje een Hero abonnement. Nog een voordeel daarvan: desbetreffende gebruiker wordt gratis geïntroduceerd met het abonnement en gaat misschien een extra keer nadenken over de waarde van Tweakers, of zodra het abonnement afloopt en de gebruiker beseft dat het abonnement leuke features heeft waar ie voor wil betalen. Resultaat is misschien wel dat hij door die ene gift van een andere gebruiker een nieuw abonnement afsluit.

Again: premium en een betaalmuur is echt het makkelijkste en misschien de "lelijkste" oplossing. Is hier over nagedacht, en zo ja waarom wordt hier niet voor gekozen? @Koen Crijns

[ Voor 4% gewijzigd door Luca op 04-12-2020 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Mrjraider schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:37:
Als ik de meeste reacties heb gelezen hangt het er vanaf wat je onder kwaliteit schat, maar er is gezegd dat de (kwalitatief hoge) reviews nooit achter een betaalmuur komen.

Zoals ik het lees wordt premium ingezet als manier om extra content te bieden die aan dezelfde kwaliteit moet voldoen als de rest van Tweakers, alleen het zijn uitgebreidere artikelen en/of artikelen over onderwerpen die anders niet ter sprake zouden komen.

Persoonlijk denk ik dat premium een nadelig effect op Tweakers op de lange duur zal hebben, ongeacht de kwaliteit. Ik vermoed namelijk dat het op de middellange termijn zal zorgen tot een tweedeling in de community, waardoor de community uiteindelijk zal uitdunnen en Tweakers langzaamaan stagneert. Ik verwacht dat daar nog wel een tijd overheen gaat overigens.

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:55:
[...]

Daar zit dus een discrepantie, vergelijk het met een hotel met een goed restaurant op het Brabantse platteland. Dat hotel trekt niet zoveel bezoekers, maar het restaurant draait puur op de lokale bevolking een mooie winst. Toch gaat het onderaan de streep niet goed. Wat is de oplossing? Alle kamers renoveren en hopen dat je met nog hogere kamerprijzen het hotel ook vol krijgt of ga je juist meer op het restaurant focussen terwijl je de hotelbusiness afschaalt?
Volgens mij is dit ook al meerdere keren aan gegeven door verschillende mensen. Het lijkt er op dat het bedrijf Tweakers te groot geworden is achter de schermen. En nu proberen die dure achterkant te betalen door drastische maatregelen te gaan nemen aan de voorkant.
Het heeft wel iets weg van een it afdeling bij de overheid ;)

Edit:
Er wordt veel geklaagd over de kwaliteit van de berichten, maar daar is in mijn optiek weinig mis mee.
Die worden snel genoeg aangevuld of gecorrigeerd door de input van de community. Dus een mooie aanvulling op elkaar...
Het is niet zo dat de nieuwsberichten vroeger zoveel beter waren. Ik zie ook geen noodzaak om daar verandering in te brengen.

[ Voor 16% gewijzigd door fm77 op 04-12-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

cleef schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:07:
[...]

Als ik de meeste reacties heb gelezen hangt het er vanaf wat je onder kwaliteit schat, maar er is gezegd dat de (kwalitatief hoge) reviews nooit achter een betaalmuur komen.

Zoals ik het lees wordt premium ingezet als manier om extra content te bieden die aan dezelfde kwaliteit moet voldoen als de rest van Tweakers, alleen het zijn uitgebreidere artikelen en/of artikelen over onderwerpen die anders niet ter sprake zouden komen.

Persoonlijk denk ik dat premium een nadelig effect op Tweakers op de lange duur zal hebben, ongeacht de kwaliteit. Ik vermoed namelijk dat het op de middellange termijn zal zorgen tot een tweedeling in de community, waardoor de community uiteindelijk zal uitdunnen en Tweakers langzaamaan stagneert. Ik verwacht dat daar nog wel een tijd overheen gaat overigens.
Op persoonlijke titel: een tweedeling in de community zou desastreus zijn. Het kan niet zo zijn dat niet-premium-Tweakers een soort tweederangs burgers worden. Dus dit zal zeker iets zijn om voor te waken, en er dus voor zorgen dat Premium een extra'tje blijft, en dat je zonder Premium je alsnog volwaardig lid van de community kan blijven voelen. Dit is ook de bedoeling, dus ik heb er vertrouwen in dat dit ook zo blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:43:
[...]

Over het "waarom" is echt wel een hoop geschreven. Als je de gepinde posts doorneemt in dit topic, dan lees je een hoop over waarom is besloten voor een betaalmuur. Als er dan nog iets onduidelijk is, zul je je vraag iets specifieker moet formuleren.
Dat is dus niet waar. Er is gezegd, meerdere keren op net iets andere wijze, wij willen goede diepgaande stukken schrijven, extra achtergrond artikelen schrijven en betere artikelen schrijven.
De eerste twee is het antwoord op de “wat komt er achter de betaalmuur” de “waarom gekozen word om kwaliteit onder kwantiteit te zetten”; want zeg nou zelf als het bellen om een reactie al onder premium gezet word dan vraag ik mij ernstig af wat de toekomst qua artikelen gaat worden.

Tussen de regels door lees ik; we willen meer geld verdienen. Dat is natuurlijk prima. Als het product artikelen zijn welke het label premium hebben maar waarvan het gros van de klanten vinden dat het geen premium is en dit word genegeerd (want dat gebeurt nu wel, er is vaak ook in dit topic gesproken over de algehele kwaliteit en de verschuiving naar een betaal muur) dan vraag ik mij serieus af waarom dit topic bestaat. Men doet toch waar ze zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mrjraider schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:26:
[...]

Dat is dus niet waar. Er is gezegd, meerdere keren op net iets andere wijze, wij willen goede diepgaande stukken schrijven, extra achtergrond artikelen schrijven en betere artikelen schrijven.
De eerste twee is het antwoord op de “wat komt er achter de betaalmuur” de waarom gekozen word om kwaliteit onder kwantiteit te zetten; want zeg nou zelf als het bellen om een reactie al onder premium gezet word dan vraag ik mij ernstig af wat de toekomst qua artikelen gaat worden.

Tussen de regels door lees ik; we willen meer geld verdienen. Dat is natuurlijk prima. Als het product artikelen zijn welke het label premium hebben maar waarvan het gros van de klanten vinden dat het geen premium is en dit word genegeerd (want dat gebeurt nu wel, er is vaak ook in dit topic gesproken over de algehele kwaliteit en de verschuiving naar een betaal muur) dan vraag ik mij serieus af waarom dit topic bestaat. Men doet toch waar ze zin in hebben.
Dit topic wordt gebruikt om Premium te evalueren. Er wordt expliciet bij elk Premium-artikel gevraagd om je mening te delen, en in dit topic kan het ook. Blijf dat dus ook doen, liefst goed onderbouwd met wat je goed/slecht vindt, zodat dit gebruikt kan worden om een beeld te vormen over hoe het Premium-aanbod eruit moet komen te zien.

De bètaperiode duurt niet voor niets 2-3 maanden; zodat er over een langere periode geëvalueerd kan worden wat men van het aanbod vindt en er tijd is om bij te schaven.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:18

aex351

I am the one

RoD schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:33:
[...]

Dit topic wordt gebruikt om Premium te evalueren. Er wordt expliciet bij elk Premium-artikel gevraagd om je mening te delen, en in dit topic kan het ook. Blijf dat dus ook doen, liefst goed onderbouwd met wat je goed/slecht vindt, zodat dit gebruikt kan worden om een beeld te vormen over hoe het Premium-aanbod eruit moet komen te zien.

De bètaperiode duurt niet voor niets 2-3 maanden; zodat er over een langere periode geëvalueerd kan worden wat men van het aanbod vindt en er tijd is om bij te schaven.
Volgens mij wordt dit topic vooral gebruikt om feedback te geven over het hele premium gebeuren in zijn geheel. Er is een complete mismatch tussen Tweakers en de community. Dat kan je ook opmaken uit de vele reacties.

Met jouw reactie benadruk je deze mismatch. Omdat je eigenlijk zegt: Premium komt er hoe dan ook toch wel. We willen alleen even weten wanneer het acceptabel genoeg is. Je slaat dus compleet de plank mis door niet te willen ingaan op deze mismatch.

Tweakers is gebaseerd op een community. Dat is de drijfveer. Dit hele proces is daar totaal niet op gericht. Dat kan. Maar laten we het dan ook gewoon zo noemen en niet doen alsof. Dit proces is gericht op een traditionele manier van artikelen verkopen, een online tijdschrift op basis van redacteuren. Wellicht heeft dit alles ook te maken ook met het samen voegen van Hardware.info.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
aex351 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:45:
[...]

Volgens mij wordt dit topic vooral gebruikt om feedback te geven over het hele premium gebeuren in zijn geheel. Er is een complete mismatch tussen Tweakers en de community. Dat kan je ook opmaken uit de vele reacties.

Met jouw reactie benadruk je deze mismatch. Omdat je eigenlijk zegt: Premium komt er hoe dan ook toch wel. We willen alleen even weten wanneer het acceptabel genoeg is. Je slaat dus compleet de plank mis door niet te willen ingaan op deze mismatch.

Tweakers is gebaseerd op een community. Dat is de drijfveer. Dit hele proces is daar totaal niet op gericht. Dat kan. Maar laten we het dan ook gewoon zo noemen en niet doen alsof. Dit proces is gericht op een traditionele manier van artikelen verkopen, een online tijdschrift op basis van redacteuren. Wellicht heeft dit alles ook te maken ook met het samen voegen van Hardware.info.
Maak je inderdaad geen illusies, tuurlijk drukken ze dit erdoor, keuze is allang gemaakt.

Nu proberen ze het gewoon te sugarcoaten, nou dan heb je aan mij en anderen gewoon een verkeerde.

Prima dat je meer geld wil verdienen, maar als het zo moet, dan laat maar.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
RoD schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:21:
[...]

Op persoonlijke titel: een tweedeling in de community zou desastreus zijn. Het kan niet zo zijn dat niet-premium-Tweakers een soort tweederangs burgers worden. Dus dit zal zeker iets zijn om voor te waken, en er dus voor zorgen dat Premium een extra'tje blijft, en dat je zonder Premium je alsnog volwaardig lid van de community kan blijven voelen. Dit is ook de bedoeling, dus ik heb er vertrouwen in dat dit ook zo blijft.
Ik ben karmakoning op 2 topcis, ik heb meer dan 68000 karma, mijn status is godlike, als jullie tweakers gaan opsplitsen, dan zijn jullie mij, en ik denk velen met mij kwijt, krijg de vinketering dan maar, Tweakers is van iedereen, door iedereen... en zodra jullie dit er doorheen drukken kunnen jullie ook meteen mijn abbonement annuleren.

Of als jullie niet binnen het einde van dit jaar duidelijkheid geven, dan doe ik het zelf wel.

[ Voor 5% gewijzigd door zion op 05-12-2020 00:08 ]

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
zion schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:53:
[...]

Ik ben karmakoning op 2 topcis, ik heb meer dan 68000 karma, mijn status is godlike, als jullie tweakers gaan opsplitsen, dan zijn jullie mij, en ik denk velen met mij kwijt, krijg de vinketering dan maar, Tweakers is van iedereen, door iedereen... en zodra jullie dit er doorheen drukken kunnen jullie ook meteen mijn abbonement annuleren.
Ik ben even kwijt waarom je je ‘status’ probeert in de strijd te gooien, zegt #50000+ hier , met dubbel zoveel karma punten ;) ik snap niet zo goed wat je daarmee probeert te zeggen en geeft ook niet heel veel bijster kracht aan je verhaal.

Ff ontopic: ik heb niet alles doorgenomen. Maar Ik kan goed begrijpen dat sommige zaken moeten veranderen. Mensen hebben reclame killers, tweakers is een bedrijf geworden met vele mensen in dienst. Die moeten ergens van betaald worden. En ik denk niet dat ze hiermee de tweakers community proberen te splitsen. De echte tweakers komen alleen voor GoT, het overblijfsel uit het echte beginstadium ;) daar is zelfs al tijden een ‘premium’ kanaal, genaamd huiskamer, waar je niet zomaar in komt.

Dat er extra artikelen komen die achter premium komen te hangen is wat mij betreft geen probleem. Als ik echter kijk wat er op dit moment voor premium artikelen geplaatst worden, dan vind ik de kwaliteit ervan nogal heen en weer slingeren. Sommigen zijn echt goed, sommigen lijken zo van nú.NL te komen. Voorbeelden kom ik later mee, nu even geen zin er doorheen te bladeren.

Ik zou ook willen gaan voor een model waarbij de kwaliteit dichter tegen die van het tijdschrift komen te liggen en waarbij artikelen na een maand of 2 maanden vrijvallen en ook beschikbaar komen voor de normale bezoekers (mits ze er dan zelf naar zoeken, ze moeten niet repost worden). Dan hou je in stand wat de afgelopen jaren ook is gedaan met de tijdschriften. Die artikelen kwamen later ook op de site beschikbaar.

Misschien moet je zelfs overwegen om de mensen die de 12 euro betalen voor het stoppen van de reclame ook toegang te geven tot de premium artikelen. De dubbele kans op de acties etc blijft dan voor de echte abonnees. 12 euro per maand lijkt mij een bedrag dat een echte geïnteresseerde bezoeker toch wel kan ophoesten, een domino’s pizza kost meer.

Mogelijk kan voor de echte aanhanger een optie gegeven worden om bepaalde premium artikelen die hij graag wil lezen, via karma punten te openen. Op die manier hou je de community actief. Draag je positief bij aan de community, dan kun je bij de premium content.

Overigens zou het ook wel mooi zijn om dan ook een ‘premium’ podcast te hebben, in de vorm van de normale podcast zonder de reclame aan het begin. Want dat blijf ikmtoch een beetje vreemd vinden om te horen :(

Kunnen we overigens bij elk premium artikel een schuifbalk krijgen met wat je er van vond? Na de eerste keer doorgeven krijg ik hem niet meer te zien onder andere premium artikelen. Daarnaast zou ik hem uitbreiden met iets meer balkjes als in:
- voelt premium aan
- juiste premium diepgang
- rapportcijfer
Dan krijg je wat meer idee welke artikelen wel premium aanvoelen en welke niet. Want zoals ik mee begon, de kwaliteit van de premium artikelen slingert nogal heen en weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
SunnieNL schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:17:
[...]

Ik ben even kwijt waarom je je ‘status’ probeert in de strijd te gooien, zegt #50000+ hier , met dubbel zoveel karma punten ;) ik snap niet zo goed wat je daarmee probeert te zeggen en geeft ook niet heel veel bijster kracht aan je verhaal.

Ff ontopic: ik heb niet alles doorgenomen. Maar Ik kan goed begrijpen dat sommige zaken moeten veranderen. Mensen hebben reclame killers, tweakers is een bedrijf geworden met vele mensen in dienst. Die moeten ergens van betaald worden. En ik denk niet dat ze hiermee de tweakers community proberen te splitsen. De echte tweakers komen alleen voor GoT, het overblijfsel uit het echte beginstadium ;) daar is zelfs al tijden een ‘premium’ kanaal, genaamd huiskamer, waar je niet zomaar in komt.

Dat er extra artikelen komen die achter premium komen te hangen is wat mij betreft geen probleem. Als ik echter kijk wat er op dit moment voor premium artikelen geplaatst worden, dan vind ik de kwaliteit ervan nogal heen en weer slingeren. Sommigen zijn echt goed, sommigen lijken zo van nú.NL te komen. Voorbeelden kom ik later mee, nu even geen zin er doorheen te bladeren.

Ik zou ook willen gaan voor een model waarbij de kwaliteit dichter tegen die van het tijdschrift komen te liggen en waarbij artikelen na een maand of 2 maanden vrijvallen en ook beschikbaar komen voor de normale bezoekers (mits ze er dan zelf naar zoeken, ze moeten niet repost worden). Dan hou je in stand wat de afgelopen jaren ook is gedaan met de tijdschriften. Die artikelen kwamen later ook op de site beschikbaar.

Misschien moet je zelfs overwegen om de mensen die de 12 euro betalen voor het stoppen van de reclame ook toegang te geven tot de premium artikelen. De dubbele kans op de acties etc blijft dan voor de echte abonnees. 12 euro per maand lijkt mij een bedrag dat een echte geïnteresseerde bezoeker toch wel kan ophoesten, een domino’s pizza kost meer.

Mogelijk kan voor de echte aanhanger een optie gegeven worden om bepaalde premium artikelen die hij graag wil lezen, via karma punten te openen. Op die manier hou je de community actief. Draag je positief bij aan de community, dan kun je bij de premium content.

Overigens zou het ook wel mooi zijn om dan ook een ‘premium’ podcast te hebben, in de vorm van de normale podcast zonder de reclame aan het begin. Want dat blijf ikmtoch een beetje vreemd vinden om te horen :(

Kunnen we overigens bij elk premium artikel een schuifbalk krijgen met wat je er van vond? Na de eerste keer doorgeven krijg ik hem niet meer te zien onder andere premium artikelen. Daarnaast zou ik hem uitbreiden met iets meer balkjes als in:
- voelt premium aan
- juiste premium diepgang
- rapportcijfer
Dan krijg je wat meer idee welke artikelen wel premium aanvoelen en welke niet. Want zoals ik mee begon, de kwaliteit van de premium artikelen slingert nogal heen en weer.
Waarom ik dat doe, is omdat ik vanaf het begin er bij geweest ben, ik het enthousiasme van FT meegememaakt heb, zijn visie, zijn doel, zijn kunde wereldkundig maken, op een platform wat als zijnde "nerdish" werd afgedaan, hij heeft een generatie laten opstaan, waar wij nu de vruchten van plukken....
Ik ben dus trots op mijn status dat ik hem gekend heb in een tijd dat je meestal gekweld werd als je een nerd was, en hij heeft veel gedaan voor de mensen die vooruit keken.
En je karma is gebaseerd op voornamelijk reacties, dus je doet voornamelijk een grote bek hebben, ja dan krijg je helaas ook karma, maar je hebt weinig bijgedragen op het forum of de FP.

systeem

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jbhc
RoD schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:21:
[...]

Maar dat is toch precies wat er gebeurd zodra de betere content (deels?) achter een paywall verdwijnt?
Hoe kun je daar dan voor waken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

jbhc schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:37:
[...]

Maar dat is toch precies wat er gebeurd zodra de betere content (deels?) achter een paywall verdwijnt?
Hoe kun je daar dan voor waken?
Door ervoor te zorgen dat wat je nu ervaart op Tweakers als gebruiker, dat dat blijft bestaan, en dat Premium vooral "extra" is. Er is in dit topic aangegeven door de mensen van HQ, dat er voor de Tweaker die geen Premium neemt de content die je nu ook krijgt, beschikbaar blijft.

Waarom zou je als bezoeker die geen Premium neemt hier niet meer je ei kwijt kunnen als je gewoon je technieuws blijft krijgen, en je reviews, video's, Pricewatch, etc? Ook aan het forum verandert er niets. Op basis van wat ik nu gezien heb van Premium, en dit is weer op persoonlijke titel, denk ik niet dat je je als Tweaker die geen Premium neemt een tweederangs burger hoeft te voelen.

Ik zou zeggen, geef het nou even de kans. Het is volkomen begrijpelijk dat Premium geen leuke boodschap is (betalen voor content valt natuurlijk zelden goed), maar het wordt hier af en toe wel erg rampzalig afgeschilderd met allerlei doemscenario's. Ik snap ook dat er een bepaalde angst is: "waar eindigt dit?", maar het is in het belang van helemaal niemand om een community te creëren waarin je alleen meetelt als je Premium hebt. En zoals je hebt kunnen zien lijkt het er vooralsnog op dat het Premium-gehalte slechts een klein deel van het totaalaanbod is (ik heb geen idee wat de redactie qua plannen heeft, ik observeer alleen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbhc
RoD schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:56:
[...]

Door ervoor te zorgen dat wat je nu ervaart op Tweakers als gebruiker, dat dat blijft bestaan, en dat Premium vooral "extra" is. Er is in dit topic aangegeven door de mensen van HQ, dat er voor de Tweaker die geen Premium neemt de content die je nu ook krijgt, beschikbaar blijft.

Waarom zou je als bezoeker die geen Premium neemt hier niet meer je ei kwijt kunnen als je gewoon je technieuws blijft krijgen, en je reviews, video's, Pricewatch, etc? Ook aan het forum verandert er niets. Op basis van wat ik nu gezien heb van Premium, en dit is weer op persoonlijke titel, denk ik niet dat je je als Tweaker die geen Premium neemt een tweederangs burger hoeft te voelen.

Ik zou zeggen, geef het nou even de kans. Het is volkomen begrijpelijk dat Premium geen leuke boodschap is (betalen voor content valt natuurlijk zelden goed), maar het wordt hier af en toe wel erg rampzalig afgeschilderd met allerlei doemscenario's. Ik snap ook dat er een bepaalde angst is: "waar eindigt dit?", maar het is in het belang van helemaal niemand om een community te creëren waarin je alleen meetelt als je Premium hebt. En zoals je hebt kunnen zien lijkt het er vooralsnog op dat het Premium-gehalte slechts een klein deel van het totaalaanbod is (ik heb geen idee wat de redactie qua plannen heeft, ik observeer alleen).
Maar hoe gaat men ervoor waken dat de goede content die voorheen niet tot premium bestempeld was dat straks wel is?

Ook hierop heb ik eigenlijk dezelfde vraag.

Ik probeer er juist voor te waken dat ik er een drama van maak :) Vandaar dat ik slechts wat vragen stel in dit topic in de hoop dat een en ander wat duidelijker wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
[...]

Eigenlijk geef je hiermee dus al aan dat er dus wel degelijk een tweedeling ontstaat. Er vanuitgaande dat de nietpremiumleden niet kunnen reageren ontstaat er dus ook tweedeling op het forum omdat er in topics soms relaties naar nieuwsartikelen wordt gelegd die niet voor iedereen is te lezen. Slim.

En niet nemen is niet altijd een keuze.
Aangezien we deels in een economische crisis zitten zal niet iedereen dit kunnen betalen.

Ook de periode waarin dit valt. Gewoon niet handig.

[ Voor 3% gewijzigd door ed1703 op 05-12-2020 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 16-09 16:01
Waarom verplaats je de premium artikelen niet naar een andere plek en zet je de comments (voorlopig) uit? Dan zouden mensen er al een stuk minder “last” van hebben en is het gewoon iets extra’s ipv opgewaardeerde nieuwsberichten achter een paywall zetten in de zelfde feed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ed1703 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 08:58:
[...]

Eigenlijk geef je hiermee dus al aan dat er dus wel degelijk een tweedeling ontstaat. Er vanuitgaande dat de nietpremiumleden niet kunnen reageren ontstaat er dus ook tweedeling op het forum omdat er in topics soms relaties naar nieuwsartikelen wordt gelegd die niet voor iedereen is te lezen. Slim.

En niet nemen is niet altijd een keuze.
Aangezien we deels in een economische crisis zitten zal niet iedereen dit kunnen betalen.

Ook de periode waarin dit valt. Gewoon niet handig.
Ik zeg letterlijk het tegenovergestelde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
GrooV schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:18:
Waarom verplaats je de premium artikelen niet naar een andere plek en zet je de comments (voorlopig) uit? Dan zouden mensen er al een stuk minder “last” van hebben en is het gewoon iets extra’s ipv opgewaardeerde nieuwsberichten achter een paywall zetten in de zelfde feed
Omdat in elk premium artikel tot nu toe er aanvullingen zijn geweest op het artikel of ik meer heb geleerd uit de comments dan het artikel.
Een redacteur 2x zoveel tijd geven voor iets is leuk, maar de kracht zit in de community die actief comments plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
zion schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:29:
[...]
Waarom ik dat doe, is omdat ik vanaf het begin er bij geweest ben, ik het enthousiasme van FT meegememaakt heb, zijn visie, zijn doel, zijn kunde wereldkundig maken, op een platform wat als zijnde "nerdish" werd afgedaan, hij heeft een generatie laten opstaan, waar wij nu de vruchten van plukken....
Ik ben dus trots op mijn status dat ik hem gekend heb in een tijd dat je meestal gekweld werd als je een nerd was, en hij heeft veel gedaan voor de mensen die vooruit keken.
En je karma is gebaseerd op voornamelijk reacties, dus je doet voornamelijk een grote bek hebben, ja dan krijg je helaas ook karma, maar je hebt weinig bijgedragen op het forum of de FP.
Ah nou sorry, dus jij ziet mensen die actief meedoen bij artikelen als mensen die voornamelijk een grote bek hebben. Dus eigenlijk bestaat er al een tweedeling op tweakers? Het komt namelijk over alsof je mij al een 2de rangs burger vind op tweakers, gezien ik minder actief ben op de forums dan op de artikelen en ondanks dat ik ook regelmatig nieuws aandraag.
Ondanks dat wij maar drie jaar verschillen, lees ik dat je toch een totaal andere jeugd hebt gehad. Ik ben nooit echt gekweld in dat ik bezig was met hardware en software.

Maar even terug naar het premium artikelen idee. Waarom denk jij dat het een tweedeling opleverd? Waarom zou het niet passen bij de visie van tweakers? Wat ga je missen wat je nu hebt en wat dan weg is?
Want zoals ik het nu begrijp zijn de premium artikelen voornamelijk iets wat er eerder niet was (althans, eerder zat dit al in het tijdschrift en was het toch al niet leesbaar voor niet abonnees). De standaard kortere nieuws items, de reviews, het forum, de Pricewatch blijft verder allemaal zoals het is.
Hoe kunnen ze de premium zaken zo regelen dat jij er wel tevreden over zou zijn (en zodat mensen die er vanaf het begin bij waren tevreden blijven).

Ik zou bijvoorbeeld graag zien dat de premium artikelen na enkele weken of een maand gewoon vrijvallen. Net zoals ze artikelen uit het tijdschrift nu ook na een maand ofzo alsnog digitaal vrijgaven. Dan blijft het alsnog allemaal toegankelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31

Ik denk dat redelijk van deze "doemscenario" voorkomt uit ervaring met de werkwijze van de DPG. Bijvoorbeeld het stadsdagblad hier, waar ik 20 jaar gelden nog mijn eerste werkervaring heb opgedaan met krantenlopen, inmiddels al jaren in handen van DPG. Daar begon premium ook met enkele artikelen, inmiddels zijn vrijwel alle interessante artikelen premium en zo is het ook gegaan met andere dagbladen van DPG. Als mensen die trend kennen en volgen dan snap ik zeer goed waarom er kritisch gereageerd wordt op dit "premium" plan, daar "premium" bij DPG iets lijkt waarop gestuurd moet worden, zonder te kijken of het ook daadwerkelijk past bij die website.
Pagina: 1 ... 22 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.