zion schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:53:
[...]
Ik ben karmakoning op 2 topcis, ik heb meer dan 68000 karma, mijn status is godlike, als jullie tweakers gaan opsplitsen, dan zijn jullie mij, en ik denk velen met mij kwijt, krijg de vinketering dan maar, Tweakers is van iedereen, door iedereen... en zodra jullie dit er doorheen drukken kunnen jullie ook meteen mijn abbonement annuleren.
Ik ben even kwijt waarom je je ‘status’ probeert in de strijd te gooien, zegt #50000+ hier , met dubbel zoveel karma punten

ik snap niet zo goed wat je daarmee probeert te zeggen en geeft ook niet heel veel bijster kracht aan je verhaal.
Ff ontopic: ik heb niet alles doorgenomen. Maar Ik kan goed begrijpen dat sommige zaken moeten veranderen. Mensen hebben reclame killers, tweakers is een bedrijf geworden met vele mensen in dienst. Die moeten ergens van betaald worden. En ik denk niet dat ze hiermee de tweakers community proberen te splitsen. De echte tweakers komen alleen voor GoT, het overblijfsel uit het echte beginstadium

daar is zelfs al tijden een ‘premium’ kanaal, genaamd huiskamer, waar je niet zomaar in komt.
Dat er extra artikelen komen die achter premium komen te hangen is wat mij betreft geen probleem. Als ik echter kijk wat er op dit moment voor premium artikelen geplaatst worden, dan vind ik de kwaliteit ervan nogal heen en weer slingeren. Sommigen zijn echt goed, sommigen lijken zo van nú.NL te komen. Voorbeelden kom ik later mee, nu even geen zin er doorheen te bladeren.
Ik zou ook willen gaan voor een model waarbij de kwaliteit dichter tegen die van het tijdschrift komen te liggen en waarbij artikelen na een maand of 2 maanden vrijvallen en ook beschikbaar komen voor de normale bezoekers (mits ze er dan zelf naar zoeken, ze moeten niet repost worden). Dan hou je in stand wat de afgelopen jaren ook is gedaan met de tijdschriften. Die artikelen kwamen later ook op de site beschikbaar.
Misschien moet je zelfs overwegen om de mensen die de 12 euro betalen voor het stoppen van de reclame ook toegang te geven tot de premium artikelen. De dubbele kans op de acties etc blijft dan voor de echte abonnees. 12 euro per maand lijkt mij een bedrag dat een echte geïnteresseerde bezoeker toch wel kan ophoesten, een domino’s pizza kost meer.
Mogelijk kan voor de echte aanhanger een optie gegeven worden om bepaalde premium artikelen die hij graag wil lezen, via karma punten te openen. Op die manier hou je de community actief. Draag je positief bij aan de community, dan kun je bij de premium content.
Overigens zou het ook wel mooi zijn om dan ook een ‘premium’ podcast te hebben, in de vorm van de normale podcast zonder de reclame aan het begin. Want dat blijf ikmtoch een beetje vreemd vinden om te horen
Kunnen we overigens bij elk premium artikel een schuifbalk krijgen met wat je er van vond? Na de eerste keer doorgeven krijg ik hem niet meer te zien onder andere premium artikelen. Daarnaast zou ik hem uitbreiden met iets meer balkjes als in:
- voelt premium aan
- juiste premium diepgang
- rapportcijfer
Dan krijg je wat meer idee welke artikelen wel premium aanvoelen en welke niet. Want zoals ik mee begon, de kwaliteit van de premium artikelen slingert nogal heen en weer.