Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.131 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
ik begin toch steeds meer een vieze smaak in m'n bek te krijgen met al die premium tags op items waarvan ik gewoon vind dat het thuis hoort op tweakers. helaas zal premium er toch wel komen. als er dan berichten zijn die normaliter gewoon op tweakers te vinden zijn en dan achter een betaalmethode verscholen worden ga ik toch langzaam kijken naar een nieuwe bron en houd ik tweakers er naast voor de pricewatch en forums.

ik heb er geen vertrouwen in dat het (EXTRA) artikkelen zijn. er zal een selectie gemaakt worden om zoveel mogelijk leden te werven met items waar je van baalt dat je ze niet kan lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:08:
[...]

Overigens hebben we ook dát onderzocht. Als je supporter abonnee bent, kun je je wellicht herinneren dat je daar eerder dit jaar ook een onderzoek over hebt ontvangen. Helaas blijkt de bereidheid om meer te betalen voor een bannervrij abonnement zéér beperkt, je bent dus helaas in de minderheid. Dat is ook wel te verklaren door het feit dat de meesten aangeven in bannervrij überhaupt geen waarde te zien en dus hun abonnement ook primair te zien als donatie/ondersteuning.
Ik heb dit topic de laatste paar dagen gevolgd (ook gereageerd). Ik begin wel steeds meer te snappen dat er geld moet binnenkomen. Toch ga ik dat niet voor premium artikelen doen.
Wel ben ik bereid om een abonnement te nemen. Alleen om de site te ondersteunen.
Ik hoef niets extra's, maar vind wel dat alle berichten voor iedereen toegankelijk moeten zijn.

Het is al aangegeven dat een groot deel van de meerwaarde in de reacties zitten. Wat je nu gaat krijgen is dat de normale artikelen 50-100 reacties hebben, en de premium 10-20(?)...

Het is nu bekend dat er dingen gaan veranderen, dus is het niet mogelijk een nieuw beroep te doen op de community om de site te ondersteunen? Ik denk dat je nu een veel grotere response gaat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wever338
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 14:04
Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:08:
[...]

Overigens hebben we ook dát onderzocht. Als je supporter abonnee bent, kun je je wellicht herinneren dat je daar eerder dit jaar ook een onderzoek over hebt ontvangen. Helaas blijkt de bereidheid om meer te betalen voor een bannervrij abonnement zéér beperkt, je bent dus helaas in de minderheid. Dat is ook wel te verklaren door het feit dat de meesten aangeven in bannervrij überhaupt geen waarde te zien en dus hun abonnement ook primair te zien als donatie/ondersteuning.
Wellicht is dat wel het probleem, de advertenties op tweakers zijn op advertorials na niet heel nadrukkelijk aanwezig tov veel andere sites. Maak hierin meer onderscheid (technisch vast mogelijk hoop ik) gratis site meer advertenties, supporter huidige hoeveelheid advertenties, hero en hoger geen advertenties.

Kan me voorstellen dat bij echte premium artikelen nog wat extra advertenties zitten en bv bij hero de huidige hoeveelheid maar elite altijd zonder.

Op deze manier ga je denk ik meer abbo's verkopen, ik zou bv geen premium lid worden maar bv wel supporter bij het bovenstaande, mits de huidige prijzen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:54:
[...]

Een punt van discussie is zelfs of wat nu premium is eigenlijk wel 'extra' is, of gewoon iets dat er vroeger zou zijn zonder een labeltje, abonnement en prijskaartje.
Dat is de discussie over de kwaliteit van Tweakers die al loopt sinds Femme de site heeft.

Het was vroeger nou eenmaal altijd beter maar als je 2, 3 of 8 jaar teruggaat op de frontpage kom je echt niet ineens allemaal Pulitzer-prijs-waardige artikelen tegen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:20
@Koen Crijns

Laten wij even oplossing gericht denken.
Hoeveel betaalde leden hebben jullie nog nodig om dit premium gebeuren voor altijd te laten verdwijnen?
Als je ons even een schatting kan geven over het aantal dan kunnen wij proberen met ze allen dat doel te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Crijns
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 21:08

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
Segafreak83 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:29:
Het lastige is vooral dat Tweakers wel van alles kan willen, maar de Persgroep bepaalt.
Ik besef dat ik het gevoel dat sommige mensen bij het bedrijf DPG hebben niet makkelijk weg kan nemen, maar zoals ik al in m'n uitgebreide post beschreef: Ja, DPG dwingt ons tot het draaien van een gezond rendement, maar Nee, we worden niet ge-micro-managed door DPG en er worden geen gedetailleerde plannen voor boven doorgedrukt. De plannen voor Premium hebben we zelf ontwikkeld - zoals geschreven primair om minder afhankelijk te zijn van advertentieinkomsten - en zelfs de keuze voor de naam "Premium" hebben we zelf op basis van onderzoek genomen. Ik hoop dat je dit, ondanks je begrijpelijke negatieve gevoelens bij dit plan, toch van me wil aannemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13

The Zep Man

🏴‍☠️

sanane schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:39:
@Koen Crijns

Laten wij even oplossing gericht denken.
Hoeveel betaalde leden hebben jullie nog nodig om dit premium gebeuren voor altijd te laten verdwijnen?
Als je ons even een schatting kan geven over het aantal dan kunnen wij proberen met ze allen dat doel te halen?
Heb ik ook wel eens geopperd, het Wikipedia model. Laat een mooi balkje zien van een doel dat bereikt moet worden met abonnementen/donaties/whatever. Maak 't inzichtelijk.

Het is onwaarschijnlijk dat je een inhoudelijk antwoord krijgt. In tegenstelling tot Wikipedia zijn T.net en DPG uit op winstmaximalisatie. Er is dus geen doel dat 100% bereikt kan worden.
Flghter1982 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:18:
ik begin toch steeds meer een vieze smaak in m'n bek te krijgen met al die premium tags op items waarvan ik gewoon vind dat het thuis hoort op tweakers.

(...)

ik heb er geen vertrouwen in dat het (EXTRA) artikkelen zijn. er zal een selectie gemaakt worden om zoveel mogelijk leden te werven met items waar je van baalt dat je ze niet kan lezen.
Een workaround voor de mensen die zich er enkel aan ergeren en het niet meer willen zien is beschikbaar. Nu is de toegevoegde waarde daarvan nog beperkt. Zodra de paywall is opgezet heeft het echter wel nut.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:44:
[...]

Ik besef dat ik het gevoel dat sommige mensen bij het bedrijf DPG hebben niet makkelijk weg kan nemen, maar zoals ik al in m'n uitgebreide post beschreef: Ja, DPG dwingt ons tot het draaien van een gezond rendement, maar Nee, we worden niet ge-micro-managed door DPG en er worden geen gedetailleerde plannen voor boven doorgedrukt. De plannen voor Premium hebben we zelf ontwikkeld - zoals geschreven primair om minder afhankelijk te zijn van advertentieinkomsten - en zelfs de keuze voor de naam "Premium" hebben we zelf op basis van onderzoek genomen. Ik hoop dat je dit, ondanks je begrijpelijke negatieve gevoelens bij dit plan, toch van me wil aannemen.
Ik wil het best van je aannemen en dat is ook het punt niet. En het valt voor jullie ook zeker niet mee, pogingen om het beter te maken en meer geld te genereren, en vervolgens krijg je een bak kritiek over je heen van heb ik jou daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is makkelijker om te wijzen naar de grote boze Persgroep. Beetje een calimero-syndroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Segafreak83 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:48:
[...]

Ik wil het best van je aannemen en dat is ook het punt niet. En het valt voor jullie ook zeker niet mee, pogingen om het beter te maken en meer geld te genereren, en vervolgens krijg je een bak kritiek over je heen van heb ik jou daar.
Zou het een idee, het is maar een idee hoor!, zijn als de community-manager ook de community aanstuurt op het op een nette manier verwoorden van reacties richting de afdelingen binnen T.net? Het werkt volgens mij beide kanten op (zij is er niet alleen voor ons maar ook voor jullie in het bruggen bouwen toch).

[ Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 13:53 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:52:
Het is makkelijker om te wijzen naar de grote boze Persgroep. Beetje een calimero-syndroom.
Het is makkelijk om te wijzen naar de grote boze community. Beetje een Stockholmsyndroom.

Het werkt twee kanten op. Ga gerust door met polariseren, maar daar schiet de community en T.net niet veel mee op.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:34

gws24

Thinking is hard!

Ook even mijn 2 centen ;)

Er zit gewoon een grote disconnect tussen wat Tweakers als premium ziet en wat een gedeelte van de community als premium ziet. Het veel besproken Brein artikel is een goed voorbeeld. Volgens de redactie is dat premium want er zijn meer uren aan besteed en dan vooral om reacties te krijgen van providers. Vanuit de business die Tweakers is kan ik mij voorstellen dat ze het premium vinden want het kost meer tijd en er wordt wat extra gedaan t.o.v .normaal maar als gebruiker vind ik het gewoon geen premium en zou ik er nooit voor betalen. Begrijp me niet verkeerd, het is geen slecht artikel maar het voldoet niet aan mijn verwachting wat een premium artikel zou moeten zijn. Uit de topicstart:
meer diepgang en duiding en met unieke informatie die je niet elders leest
Providers bellen en reacties opschrijven is geen diepgang, duiding of unieke informatie! Persoonlijk vind ik dat eigenlijk niet meer dan een basis minimale journalistieke bezigheid. Het artikel over neurofysische informatica vond ik dan wel weer meer Premium waardig want duidelijk meer diepgang dan normaal.

EDIT: Mag trouwens hopen dat het aantal uur niet het enige criterium is om een artikel als premium te bestempelen en dat de hoofdredactie ook op de drie genoemde eigenschappen van premium (duiding, diepgang en unieke info!) iets als zodanig bestempelen want ik ken genoeg voorbeelden in mijn eigen werk waar met meer uren het resultaat alsnog slecht was. (edit2: hier bedoel ik zoals gezegd niet mee dat bv het Brein artikel slecht is maar alleen dat imo het niet premium is)

[ Voor 16% gewijzigd door gws24 op 04-12-2020 14:08 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Segafreak83 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:48:
[...]

Kritiek hoort er bij, daar hoeven we met zijn allen niet moeilijk over te doen. Over de vorm van die kritiek bakkeleien heeft ook geen zin, gewoon afpellen en op waarde schatten. Oftewel, als je het de vorm je niet aan staat, dan negeer je de vorm.

Part of the job als je in een enigszins publieke vuurlinie staat. Ik heb het vaak meegemaakt, een beetje eelt doet wonderen. Ik vind het hier overigens nog ontzettend meevallen, het is soms hard maar echt nauwelijks persoonlijk, hoewel het wel met regelmaat zo wordt opgevat. Daarom, een beetje eelt en een eenduidig communicatieplan.

Ik zie overigens geen nare ziektes, bedreigingen of zulks. Daar ga je een grens mee over waar geen afpellen aan te beginnen is.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
iew schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 02:14:
[...]

Okee, het huidige abonnementen model was niet succesvol, want niet genoeg tractie, de stappen in prijs zijn veel te groot, hebben te weinig waarde,hebben zat mensen al aangegeven.

Maar dan schrijft je later:"Het abonnementsmodel is uiteindelijk het enige model dat op bij veel partijen succesvol is ingevoerd." je bedoeld dus Premium maar noemt het ineens heel slim abonnementsmodel, is het ergens ook wel maar kom op zeg "pick one and stick with it"
Ik hoop niet dat je kwade bedoeling achter mijn woordkeuze ziet. Als is het maar omdat ik vanuit m'n redactie achtergrond me zelf heb aangeleerd om te variëren in woordkeuze, gebruik ik "Premium" en "abonnementsmodel" door elkaar. Daarmee wil ik niets verdoezelen o.i.d. Mocht dat zo overkomen, dat is niet de bedoeling.
Salariskosten zijn de grootste kostenpost, okee..., maar toch worden er nieuwe redacteuren etc aangenomen, nouja je noemt het "investeren in extra redactiekracht"
Ja, want we willen uiteraard niet simpelweg een bestaand percentage van de bestaande content betaalde maken. We hebben van meet af aan gezegd; als we een succesvol abonnementen voor artikelen aan de man willen brengen moeten we in kwaliteit én hoeveelheid omhoog. Dat is dan ook de insteek.
En dan dit: " Ook de optie om de site zonder advertenties te gebruiken wordt als weinig waardevol gezien, vermoedelijk omdat hetzelfde effect natuurlijk ook met een adblocker te bereiken is."
Tsja niet zo slim om dat dan al die tijd zelf aan te blijven bieden voor een euro..., waarmee je één van je eigen verdienmodellen eigenlijk de nek om draait, maar het komt door de adblockers en terugloop uit advertentiekosten euhhh.... ja hehe natuurlijk loopt dat dan terug.
Op zich heb je gelijk, maar ook hiervoor geldt: helaas zijn er zelden simpele oplossingen voor complexe problemen. Bedrijfsmatig zou je kunnen zeggen dat we per direct met de supporter abonnementen zouden moeten stoppen. Maar wat dan? We willen namelijk ook tegemoet komen aan de wens van veel community leden om geen advertenties te zien c.q. geen cookies van advertentienetwerken te krijgen. Ik denk dat als we zomaar Supporter zouden stoppen, dat er een minstens net zo langs thread met (negatieve) reacties zou zijn ontstaan als nu.

En dit ? "Tot slot: de introductie van Tweakers Premium moet je zien als onderdeel van de vele strategische veranderingen die we dit jaar hebben doorgevoerd. Dat begon eerder dit jaar met de aankondiging dat we hebben besloten ons met Tweakers weer primair op de echte techliefhebber te gaan richten en dus niet langer krampachtig gaan proberen Tweakers toegankelijk te maken voor normale consumenten (met alle financiële risisco’s van dien)."
Met andere woorden, normale consumenten kunnen geen tech liefhebbers zijn ? en zijn een financieel risico ?
Nee, sorry, dan begreep je me verkeerd. Tweakers heeft een paar jaar terug besloten om op te schuiven richting een mainstream publiek. Ofwel; de website en de artikel toegankelijker maken voor een breder publiek. Daar zijn we op teruggekomen, zoals eerder dit jaar bekend gemaakt. We hebben er ondubbelzinnig voor gekozen dat onze primaire doelgroep als vanouds de échte techliefhebbers zijn.

Ik denk dat we het er snel over eens zijn dat de groep "echte techliefhebbers" kleiner is dan de groep "alle gebruikers van techproducten". In potentie verkleint deze keuze dus onze doelgroep en dat bedoelde ik met het financiële risico.

Waar daar een paar jaar geleden andere gedachten over bestaan mag er echt geen misverstand over bestaand dat jullie - onze community, die éche techliefhebbers - de mensen zijn waar we ons met Tweakers primair op richten. En als het goed is zie je dat de afgelopen maanden ook weer weerspiegeld in de artikelen die we publiceren.
"Verder is de afhankelijkheid van slechts twee grote inkomstenstromen gevaarlijk. Mocht er om welke reden dan ook bij één van beide een issue ontstaan, dan hebben we een probleem."

Wanneer nu veel mensen weglopen vanwege dat Premium idee, de normale abbo's opzeggen, en geen Premium gaan afnemen, de animo voor premium toch laag blijft, zit je met hetzelfde probleem, de lastige normale consumenten die een financieel risico zijn, blijven de adblockers gebruiken, of lopen ook weg en daar zitten ook mensen tussen die geen adblocker gebruiken die misschien wel op ads klikken/kijken maar wellicht nu ook weg blijven.
Wij denken/hopen dat er voldoende techliefhebber zijn die Tweakers een dusdanig fijne website vinden dat ze een betaald abonnement willen nemen - zeker als we daar in ruil daarvoor meer exclusieve zaken, in eerste instantie exclusieve content, voor terug gaan geven.

Als in een doem scenario zou blijken dat in de toekomst vrijwel niemand een abonnement wil nemen op Tweakers en iedereen een adblocker installeert, dan sluit ik niet uit dat we op termijn heel vervelende bezuinigingen moeten doorvoeren. Gelukkig zijn we niet op dat punt en ik ben ervan overtuigd dat als wij met het hele team ons stinkende best voor jullie blijven doen, dat we ook nooit op dat punt gaan komen. Want hoewel dat wellicht niet altijd duidelijk is zo ik begrijp, neem van mij aan dat iedereen in het Tweakers team iedere dag vol passie aan de slag gaat om een zo goed mogelijke site te maken. En ik ben er trots op dat ik daar deel van mag uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
Verwijderd schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:55:
De vraag die bij mij overeind blijft is deze:

Blijft Tweakers het bezoeken waard voor mij, als niet-betalende bezoeker?
Die vraag ga ik ondubbelzinnig voor je beantwoorden. Hoe Tweakers Premium er uiteindelijk ook uit gaat zien, het antwoord op deze vraag is Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
Robbierut4 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:12:
[...]

De vraag of de paywall niet komt als er genoeg nieuwe abbonnees komen (wel nieuwe betere content, maar voor iedereen beschikbaar), is helaas nog niet beantwoord door @WoutF of @Koen Crijns of door @arnoudwokke .
Die vraag heb ik niet beantwoord, omdat ik eigenlijk niet zou weten hoe ik het zou moeten beantwoorden. Mocht blijken dat het aantal Hero en Elite abonnees de komende periode verdubbeld, zullen we dat zeker in de evaluatie meenemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
arnoudwokke schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:39:
[...]

Benieuwd. Vanmiddag komt er iets van mij online waar ik 2x de tijd voor genomen heb in plaats van x. We gaan zien of dat verschil maakt in de reacties :)
Helaas niet mijn onderwerp, dus even vlug geskimmed. Ziet er voor zover ik kan zien goed uit!
Update, 13:37: Hier stond eerst dat de A10 een odm-toestel is, maar tweaker CyberJohn wees erop dat de A10 wel van Samsung is, alleen de A10s niet. De bovenste alinea is daarop aangepast.
Dit is wel meteen waar de waarde van tweakers zit. Gelukkig is CyberJohn Elite abbonnee dus had deze reactie ook onder een paywall blocked artikel gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
AtlAntA schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:43:
Wat voor bedrag gaat er gevraagd worden voor dit premium model? Hoe gaat dit abbo eruit zien? Ik weet dat dit nog beta is maar ik kan me niet voorstellen dat jullie nog geen bedrag in jullie achterhoofd hebben aangezien er al een extra redacteur is aangenomen en dat doe je natuurlijk niet als je nog geen bedragen hebt doorgerekend.

oh, en als het als vervelend wordt ervaren dat ik jullie tag laat het dan even weten. :)
Taggen is w.m.b. geen probleem.

We hebben uiteraard gerekend aan meerdere scenario's, meerdere prijspunten en verschillende manieren om de abonnementen in te richten. Maar we willen echt de komende periode gebruiken om meer input te verzamelen. Het feit dat we inderdaad nu al extra redacteur aannemen hiervoor mag bewijs zijn dat we geloven in deze plannen - ook als ze nog niet tot in het laatste detail bepaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Robbierut4 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:11:
[...]

Helaas niet mijn onderwerp, dus even vlug geskimmed. Ziet er voor zover ik kan zien goed uit!

[...]

Dit is wel meteen waar de waarde van tweakers zit. Gelukkig is CyberJohn Elite abbonnee dus had deze reactie ook onder een paywall blocked artikel gestaan.
Misschien ook even erbij zetten dat de A10s helemaal nooit op de Nederlandse markt is verschenen, dus nu is het artikel direct al een stuk minder interessant - nu een voorbeeld wordt genomen van iets dat hier geheel niet verkocht wordt. Kan gebeuren natuurlijk, maar wel zo eerlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:10:
[...]

Die vraag heb ik niet beantwoord, omdat ik eigenlijk niet zou weten hoe ik het zou moeten beantwoorden. Mocht blijken dat het aantal Hero en Elite abonnees de komende periode verdubbeld, zullen we dat zeker in de evaluatie meenemen.
Dat is dus basically een nee. Op dit moment is er namelijk 0 incentive voor iemand om een Hero of Elite abbo te nemen, het is onduidelijk of de premium artikelen wel eronder vallen of hoe dat uberhaupt verder gaat.
Daarnaast is "we gaan het evalueren" ook geen incentive om het af te sluiten, als je doel is om geen paywall te krijgen.

Dank voor de nee, jammer dat het een nee is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• belal
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 08:52

belal

Inhoudelijk, welke artikelen vond ik goed en zou ik blind voor betalen.

(geen chronologie in het onderstaande)
Nederlands bedrijf belooft accu met hogere energiedichtheid door siliciumanode
Goed artikel, leerzaam en geeft mij behoefte tot diepere kennis. Kennis die ik niet verwacht bij Tweakers (chemie etc)

Ziggo en KPN sluiten doorsturen e-mail van Brein aan torrentgebruikers niet uit
Goed om te weten, maar inhoudelijk wat aan de lichte kant. Los van de provider reakties eigenlijk een "press release van KPN gevoel

Wi-Fi 6E komt eraan - Meer ruimte voor wifi met toevoeging 6GHz
Goed artikel, goeie diepgang en het artikel van hardwareinfo eerder dit jaar zou daar een prima aanvulling op zijn.

De hersenen als voorbeeld
Absoluut premium waardig en ik hoop specifiek op dit topic vaker iets te zien.

De ellende genaamd HDMI 2.1
Eenerzijds een artikel dat iedereen zou moeten lezen op tweakers, want je wordt hierdoor zo goed gewaarschuwd voor problemen. Anderzijds vond ik de diepgang goed, even als de uitwerking. Voor beiden premium waardig.
Ook hier hoop ik in de toekomst vaker wat over te lezen, mijn TV gaat er tzt uit en dan moet ik iets nieuws.

Los daarvan, ik nam ooit een van de Tweakers abonnementen omdat het magazine er bij zat. Ik vond daar best wel toegevoegde waarde in zitten. Het zal moeilijk zijn om dat bonus gevoel van het magazine te vervangen. De artikelen tot nu toe zijn niet allemaal premium waardig, maar een beweging in de goeie richting. Het zal voor de redactie nog wel even zoeken zijn om de juiste diepgang te gaan geven zodat iedereen tevreden is.

Wat zou ik graag zien uit het magazine waarvoor ik bereid ben te betalen.
Sommige zaken hiervan zijn in het verleden ook op de site beland zonder premium label. Mijn inziens horen ze daar wel onder thuis.
  • De interviews met mensen uit de tweakers community, waarin diep ingegaan wordt op hobby projecten, ideeen en bijzondere prestaties. Het is uitermate boeiend om dit te lezen. Misschien dat het premium deel hierin moet betekenen dat premium leden het eerder kunnen lezen, misschien ook niet
  • Sommige testen werden vaak weken eerder in het magazine getoont, voor mijn gevoel soms zelfs uitgebreider dan op de site, het is een beetje een consumentenbond idee, maar waarom niet testen in extreem uitgebreidheid als premium en de normale testen als normale content?
  • Op dit moment zijn round-ups van diverse producten regelmatig beschikbaar, dat is een sterk punt van tweakers en moet niet veranderen. Maar niet alles komt in een round-up. En al zeker niet met enige regelmaat. Ook hier zou je een time delay voor de gewone bezoeker kunnen overwegen.
Wil ik afsluiten met het feit dat ik ongeacht mijn hero abo blijf aanhouden. Al is het maar omdat ik Tweakers een belangrijke informatie bron vind en aan het voorbestaan daarvan graag bijdraag. Gratis is altijd maar voor korte duur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Ik denk dat we wel kunnen samenvatten dat het grote probleem is dat de artikelen die we nu als Premium te zien krijgen al die jaren graag al hadden willen zien, zonder deze tag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belal

belal

RodeStabilo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:17:
Ik denk dat we wel kunnen samenvatten dat het grote probleem is dat de artikelen die we nu als Premium te zien krijgen al die jaren graag al hadden willen zien, zonder deze tag?
En wat zeg je daarmee?

Dat je nu het als premium komt je hiermee premium abonnee wilt worden, dat je het te laat vind en het nu niet meer de moeite waard vind, je er niet voor wilt betalen?

Ik deel overigens de mening, dit soort artikelen heb ik (onbewust) al een paar jaar op het wensen lijstje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 12_0_13
  • Laatst online: 02-09 10:45
Robbierut4 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:15:
[...]

Op dit moment is er namelijk 0 incentive voor iemand om een Hero of Elite abbo te nemen
Dat is niet waar. Ik heb nl Hero omdat ik tweakers wil steunen. Dat is toch genoeg incentive (en ik krijgt zo'n kek icoontje bij mijn naam ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
belal schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:20:
[...]

En wat zeg je daarmee?

Dat je nu het als premium komt je hiermee premium abonnee wilt worden, dat je het te laat vind en het nu niet meer de moeite waard vind, je er niet voor wilt betalen?

Ik deel overigens de mening, dit soort artikelen heb ik (onbewust) al een paar jaar op het wensen lijstje.
Wat ik er mee zeg? Dat dit het niveau is wat mensen al die jaren misschien al hadden willen zien maar ons nu als premium zal worden aangeboden? De slogan is toch al jaren "Wij stellen technologie op de proef' (geweest?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
belal schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:15:
Inhoudelijk, welke artikelen vond ik goed en zou ik blind voor betalen.

(geen chronologie in het onderstaande)
Nederlands bedrijf belooft accu met hogere energiedichtheid door siliciumanode
Goed artikel, leerzaam en geeft mij behoefte tot diepere kennis. Kennis die ik niet verwacht bij Tweakers (chemie etc)

Ziggo en KPN sluiten doorsturen e-mail van Brein aan torrentgebruikers niet uit
Goed om te weten, maar inhoudelijk wat aan de lichte kant. Los van de provider reakties eigenlijk een "press release van KPN gevoel

Wi-Fi 6E komt eraan - Meer ruimte voor wifi met toevoeging 6GHz
Goed artikel, goeie diepgang en het artikel van hardwareinfo eerder dit jaar zou daar een prima aanvulling op zijn.

De hersenen als voorbeeld
Absoluut premium waardig en ik hoop specifiek op dit topic vaker iets te zien.

De ellende genaamd HDMI 2.1
Eenerzijds een artikel dat iedereen zou moeten lezen op tweakers, want je wordt hierdoor zo goed gewaarschuwd voor problemen. Anderzijds vond ik de diepgang goed, even als de uitwerking. Voor beiden premium waardig.
Ook hier hoop ik in de toekomst vaker wat over te lezen, mijn TV gaat er tzt uit en dan moet ik iets nieuws.

Los daarvan, ik nam ooit een van de Tweakers abonnementen omdat het magazine er bij zat. Ik vond daar best wel toegevoegde waarde in zitten. Het zal moeilijk zijn om dat bonus gevoel van het magazine te vervangen. De artikelen tot nu toe zijn niet allemaal premium waardig, maar een beweging in de goeie richting. Het zal voor de redactie nog wel even zoeken zijn om de juiste diepgang te gaan geven zodat iedereen tevreden is.

Wat zou ik graag zien uit het magazine waarvoor ik bereid ben te betalen.
Sommige zaken hiervan zijn in het verleden ook op de site beland zonder premium label. Mijn inziens horen ze daar wel onder thuis.
  • De interviews met mensen uit de tweakers community, waarin diep ingegaan wordt op hobby projecten, ideeen en bijzondere prestaties. Het is uitermate boeiend om dit te lezen. Misschien dat het premium deel hierin moet betekenen dat premium leden het eerder kunnen lezen, misschien ook niet
  • Sommige testen werden vaak weken eerder in het magazine getoont, voor mijn gevoel soms zelfs uitgebreider dan op de site, het is een beetje een consumentenbond idee, maar waarom niet testen in extreem uitgebreidheid als premium en de normale testen als normale content?
  • Op dit moment zijn round-ups van diverse producten regelmatig beschikbaar, dat is een sterk punt van tweakers en moet niet veranderen. Maar niet alles komt in een round-up. En al zeker niet met enige regelmaat. Ook hier zou je een time delay voor de gewone bezoeker kunnen overwegen.
Wil ik afsluiten met het feit dat ik ongeacht mijn hero abo blijf aanhouden. Al is het maar omdat ik Tweakers een belangrijke informatie bron vind en aan het voorbestaan daarvan graag bijdraag. Gratis is altijd maar voor korte duur.
Dank voor je goed onderbouwde uiteenzetting d:)b

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]

Tja, dat is lastig. Als ik het gevoel krijg dat dat hele Premium gebeuren weggaat en we het zo op kunnen lossen om Tweakers draaiende te houden neem ik binnen de minuut een Hero abonnement, wil ik zelfs de privacy schending door de vingers zien. Maar dat doe ik niet op voorhand, en zo zullen er wellicht anderen zijn, dus dat wordt dan de kip of het ei verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belal

belal

RodeStabilo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:21:
[...]

Wat ik er mee zeg? Dat dit het niveau is wat mensen al die jaren misschien al hadden willen zien maar ons nu als premium zal worden aangeboden? De slogan is toch al jaren "Wij stellen technologie op de proef' (geweest?)
Oke, dus niet zo zeer een waarde oordeel. Anders dan dat je vind dat er meer van dit soort content moet zijn. Cool, i agree ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
12_0_13 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:20:
[...]

Dat is niet waar. Ik heb nl Hero omdat ik tweakers wil steunen. Dat is toch genoeg incentive (en ik krijgt zo'n kek icoontje bij mijn naam ;) )
Zou je dat ook doen met de nieuwe werkwijze? Dus niet specifiek om Tweakers te steunen, maar om toegang te krijgen tot content die de rest niet kan zien?
Tweakers is al meer dan 20 jaar mijn go-to site, en ik hoop dat dat nog 20 jaar zo zal zijn. Daar wil ik ook best voor betalen. Maar niet op een manier dat een verschil maakt tussen gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 21:32

iew

What the...?!

Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:59:
[...]

Ik hoop niet dat je kwade bedoeling achter mijn woordkeuze ziet. Als is het maar omdat ik vanuit m'n redactie achtergrond me zelf heb aangeleerd om te variëren in woordkeuze, gebruik ik "Premium" en "abonnementsmodel" door elkaar. Daarmee wil ik niets verdoezelen o.i.d. Mocht dat zo overkomen, dat is niet de bedoeling.

[...]

Ja, want we willen uiteraard niet simpelweg een bestaand percentage van de bestaande content betaalde maken. We hebben van meet af aan gezegd; als we een succesvol abonnementen voor artikelen aan de man willen brengen moeten we in kwaliteit én hoeveelheid omhoog. Dat is dan ook de insteek.

[...]

Op zich heb je gelijk, maar ook hiervoor geldt: helaas zijn er zelden simpele oplossingen voor complexe problemen. Bedrijfsmatig zou je kunnen zeggen dat we per direct met de supporter abonnementen zouden moeten stoppen. Maar wat dan? We willen namelijk ook tegemoet komen aan de wens van veel community leden om geen advertenties te zien c.q. geen cookies van advertentienetwerken te krijgen. Ik denk dat als we zomaar Supporter zouden stoppen, dat er een minstens net zo langs thread met (negatieve) reacties zou zijn ontstaan als nu.

En dit ? "Tot slot: de introductie van Tweakers Premium moet je zien als onderdeel van de vele strategische veranderingen die we dit jaar hebben doorgevoerd. Dat begon eerder dit jaar met de aankondiging dat we hebben besloten ons met Tweakers weer primair op de echte techliefhebber te gaan richten en dus niet langer krampachtig gaan proberen Tweakers toegankelijk te maken voor normale consumenten (met alle financiële risisco’s van dien)."

[...]

Nee, sorry, dan begreep je me verkeerd. Tweakers heeft een paar jaar terug besloten om op te schuiven richting een mainstream publiek. Ofwel; de website en de artikel toegankelijker maken voor een breder publiek. Daar zijn we op teruggekomen, zoals eerder dit jaar bekend gemaakt. We hebben er ondubbelzinnig voor gekozen dat onze primaire doelgroep als vanouds de échte techliefhebbers zijn.

Ik denk dat we het er snel over eens zijn dat de groep "echte techliefhebbers" kleiner is dan de groep "alle gebruikers van techproducten". In potentie verkleint deze keuze dus onze doelgroep en dat bedoelde ik met het financiële risico.

Waar daar een paar jaar geleden andere gedachten over bestaan mag er echt geen misverstand over bestaand dat jullie - onze community, die éche techliefhebbers - de mensen zijn waar we ons met Tweakers primair op richten. En als het goed is zie je dat de afgelopen maanden ook weer weerspiegeld in de artikelen die we publiceren.

[...]

Wij denken/hopen dat er voldoende techliefhebber zijn die Tweakers een dusdanig fijne website vinden dat ze een betaald abonnement willen nemen - zeker als we daar in ruil daarvoor meer exclusieve zaken, in eerste instantie exclusieve content, voor terug gaan geven.

Als in een doem scenario zou blijken dat in de toekomst vrijwel niemand een abonnement wil nemen op Tweakers en iedereen een adblocker installeert, dan sluit ik niet uit dat we op termijn heel vervelende bezuinigingen moeten doorvoeren. Gelukkig zijn we niet op dat punt en ik ben ervan overtuigd dat als wij met het hele team ons stinkende best voor jullie blijven doen, dat we ook nooit op dat punt gaan komen. Want hoewel dat wellicht niet altijd duidelijk is zo ik begrijp, neem van mij aan dat iedereen in het Tweakers team iedere dag vol passie aan de slag gaat om een zo goed mogelijke site te maken. En ik ben er trots op dat ik daar deel van mag uitmaken.
Dank voor je beantwoording, ik kom hier nog even op terug, helaas moet ik ook nog wat anderen dingen doen en heb ik sinds gisteren al heel wat Premium tijd in mijn feedback gestoken ;)

Ook een mogelijke oplossing voor het €1 abonnement, zal het morgen nog een keer opschrijven in mijn beantwoording of je leest zelf even terug.

Met vriendelijke groet, laters !

To do or not to do...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belal

belal

fm77 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:28:
[...]

Zou je dat ook doen met de nieuwe werkwijze? Dus niet specifiek om Tweakers te steunen, maar om toegang te krijgen tot content die de rest niet kan zien?
Tweakers is al meer dan 20 jaar mijn go-to site, en ik hoop dat dat nog 20 jaar zo zal zijn. Daar wil ik ook best voor betalen. Maar niet op een manier dat een verschil maakt tussen gebruikers.
De vraag was niet aan mij specifiek, maar ik geef toch ongevraagd antwoord :)

Wil ik ipv de huidige abo ter ondersteuning, een abo waar ik meer content krijgt die de rest niet kan zien.

Ja en nee.

Nee, want ik ben met je eens dat een verschil in gebruikers niet een fijn iets is. Het maakt een schifting in de bezoekers die ik niet zou willen zien. Het probleem is dat dit een onthoudbare instelling is.

Ja, want het maken van een site kost geld, zowel de huidige als premium content is duur en daar moet je inkomsten tegen over zetten wil je het volhouden. Omdat maar een beperkte groep tweakers een abo nemen om tweakers financieel te steunen blijft er zakelijk maar weinig ruimte over. Tweakers is nou eenmaal een commercieel bedrijf, de rekeningen moeten betaald worden en er moet winst gemaakt worden.

Wat niet helpt voor tweakers is dat hun bezoekers in grote getalen de mensen zijn die ad blockers gebruiken en daarmee de inkomsten van tweakers reduceren. Het was voor mij de reden abo te worden want mijn ad blocker gebruik schaad tweakers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:04:
Die vraag ga ik ondubbelzinnig voor je beantwoorden. Hoe Tweakers Premium er uiteindelijk ook uit gaat zien, het antwoord op deze vraag is Ja.
Natuurlijk. Zolang de community-gedreven zaken op de site niet verdwijnen (Pricewatch, V&A, GoT, ...) zal er altijd iets zijn op T.net dat de moeite waard is. Dat is een beetje een inkoppertje. ;)
Voor exclusieve content die niet voor iedereen inzichtelijk is ga ik juist niet betalen. Zoals genoemd is Tweakers.net community-gedreven. Als iets dat tegenwerkt dan is het lastig om dat te steunen. Premium is hier een voorbeeld van. Immers deelt het de community op in twee delen, en zal er onder een Premium artikel altijd minder nuttig commentaar zijn dan bij gewone artikelen. Ik betaal niet voor minder van iets.

Er zit een discrepantie tussen wat T.net denkt waar de waarde van T.net in zit, en wat de community denkt. Al wil je dat de community je betalende klant wordt, dan is het verstandig om naar die potentieel toekomstige klant te luisteren, als is het in ieder geval om je USP's te identificeren en niet af te breken.

[ Voor 54% gewijzigd door The Zep Man op 04-12-2020 14:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
belal schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:33:
[...]

De vraag was niet aan mij specifiek, maar ik geef toch ongevraagd antwoord :)

Wil ik ipv de huidige abo ter ondersteuning, een abo waar ik meer content krijgt die de rest niet kan zien.

Ja en nee.

Nee, want ik ben met je eens dat een verschil in gebruikers niet een fijn iets is. Het maakt een schifting in de bezoekers die ik niet zou willen zien. Het probleem is dat dit een onthoudbare instelling is.

Ja, want het maken van een site kost geld, zowel de huidige als premium content is duur en daar moet je inkomsten tegen over zetten wil je het volhouden. Omdat maar een beperkte groep tweakers een abo nemen om tweakers financieel te steunen blijft er zakelijk maar weinig ruimte over. Tweakers is nou eenmaal een commercieel bedrijf, de rekeningen moeten betaald worden en er moet winst gemaakt worden.

Wat niet helpt voor tweakers is dat hun bezoekers in grote getalen de mensen zijn die ad blockers gebruiken en daarmee de inkomsten van tweakers reduceren. Het was voor mij de reden abo te worden want mijn ad blocker gebruik schaad tweakers.
Dit ben ik met je eens. Ik ben nu (sinds 3 dagen geleden) bereid om een abonnement te nemen. En ik denk dat het er wel meer zullen zijn. Maar dan wel met voorwaarde dat ze het premium verhaal schrappen (of een jaar uitstellen, en aankijken of de vrijwillige steun genoeg is).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

fm77 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:39:
[...]

Dit ben ik met je eens. Ik ben nu (sinds 3 dagen geleden) bereid om een abonnement te nemen. En ik denk dat het er wel meer zullen zijn. Maar dan wel met voorwaarde dat ze het premium verhaal schrappen (of een jaar uitstellen, en aankijken of de vrijwillige steun genoeg is).
Eén van de zaken die mij tegenhoudt om een abonnement te nemen is dat T.net zich niet houdt aan wetgeving met de illegale cookiemuur. Dat kan ik niet steunen. Net zo min als dat (third-party) niet-functionele cookies al geplaatst worden bij enkel het zien van de cookiemuur.

Los dat eerst op, biedt excuses aan voor de gedane schade, en daarna kijken we weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

[...]

Hier hetzelfde. Met de voorwaarde dat als Premium er dan toch komt je met je abonnement ook toegang hebt tot die content. Maar het liefst helemaal geen premium om geen onderscheid te maken in de reacties op artikelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• belal

belal

[...]

Dat idee had ik nog niet eens aan gedacht. Ik ben al jaren supporter en toen ik (een jaar terug?) keek bij de abos zag ik meer opties, waarvan een met een magazine. I didn't know, dus meteen omhoog gegaan in abo (ik bezoek blijkbaar maar een beperkt deel van de site anders had ik dit vast eerder gezien).

Ik zal eerlijk zijn, het huidige hero voor 3,75 en elite voor 18,75 liggen me te ver uit elkaar voor een overstap naar elite. Geen idee wat er tegenover te zetten, maar een abo van 7.95 doe ik aan mee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 12_0_13
fm77 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:28:
[...]

Ik wil gewoon alle content kunnen zien, en gun dat ook aan alle ad-blockende-lurkers (zo iemand was ik vroeger namelijk ook*)
Ik wil ook gewoon abonnee blijven, maar ik ben niet blij met de afslag premium van nu.

* Dit is volgens mij ook een heel handig model; als je jong bent wennen aan tweakers (zo, tof, helaas geen monies voor abo) en als je eenmaal betaalde IT'er bent kan je die paar centen wel missen

[ Voor 12% gewijzigd door 12_0_13 op 04-12-2020 14:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
The Zep Man schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:34:
[...]
Natuurlijk. Zolang de community-gedreven zaken op de site niet verdwijnen (Pricewatch, V&A, GoT, ...) zal er altijd iets zijn op T.net dat de moeite waard is. Dat is een beetje een inkoppertje. ;)
Ok, dan ga ik hem nóg ondubbelzinniger beantwoorden. We gaan ervoor zorgen dat Tweakers ook als je puur kijkt naar de redactie (nieuws en reviews) ook voor niet betalende gebruikers interessant genoeg blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Laatst online: 19-09 11:37
Ik las zojuist volgens mij mijn eerste premiumartikel.

Inhoudelijk zag ik geen verschil met een normaal artikel. Geen meerwaarde, geen minderwaarde, het is gelijkwaardig geschreven en ook qua onderwerp niet specifiek iets wat ik als 'premium' beschouw. Misschien is het wellicht een probleem dat de normale artikelen al gewoon van behoorlijk niveau zijn (waarvoor hulde uiteraard).

Dan vraag ik me af hoe Tweakers denkt 'premium' te leveren. Gaan jullie dan normale artikelen 'downgraden' om toch wat premiums aan te kunnen bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12_0_13
Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:47:
[...]

Ok, dan ga ik hem nóg ondubbelzinniger beantwoorden. We gaan ervoor zorgen dat Tweakers ook als je puur kijkt naar de redactie (nieuws en reviews) ook voor niet betalende gebruikers interessant genoeg blijft.
Dat zegt toch alsnog niks. Zeg dan gewoon dat iedereen dezelfde content kan blijven zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:53:
[...]
Het is makkelijk om te wijzen naar de grote boze community. Beetje een Stockholmsyndroom.

Het werkt twee kanten op. Ga gerust door met polariseren, maar daar schiet de community en T.net niet veel mee op.
ik zie niemand naar de community wijzen zoals men wel naar de Persgroep wijst. Het voelt een beetje als ontkenning dat Tweakers zelf met dit idee is gekomen. Ik vind het persoonlijk niet heel raar dat een bedrijf haar dochterondernemingen vraagt om financieel gezond te zijn.

Daarentegen vind ik het een makkelijk om de Persgroep de schuld te geven. Dat ze Tweakers uitknijpen en behandelen als de volgende AD. Dat ze Premium opgelegd zouden hebben, het moet wel, want het is zo'n vreselijk idee. Maar Koen heeft al uitgelegd dat het toch echt uit hun eigen koker is gekomen.

Dat vind ik een calimero-reactie. En het voelt heel ontkennend. Alsof het Tweakers allemaal maar overkomt, dat ze minstens quitte moeten draaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

12_0_13 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:49:
Dat zegt toch alsnog niks. Zeg dan gewoon dat iedereen dezelfde content kan blijven zien.
Nee, want dat is niet de garantie die hij kan geven. Premium gaat er sowieso komen, als je de verschillende reacties leest vanuit de crew en tussen de regels door leest. Al maandenlang aan gewerkt, 0 EUR is geen correct antwoord op de vraag wat je zou betalen voor een specifiek artikel, doubleplus ungood marketingpraat waar men nu voorzichtig van terugkomt (wat goed is!)...

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 04-12-2020 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12_0_13
The Zep Man schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:51:
[...]
Nee, want dat is niet de garantie die hij kan geven. Premium gaat er sowieso komen, als je de verschillende reacties leest vanuit de crew en tussen de regels door leest. Al maandenlang aan gewerkt, 0 EUR is geen correct antwoord op de vraag wat je zou betalen voor een specifiek artikel, doubleplus ungood marketingpraat waar men nu voorzichtig van terugkomt (wat goed is!)...
Tja. Don't throw money after bad money. Neem evt. verlies, kijk wat je anders moet en kan doen en probeer er samen met de community iets moois van te maken.

Of niet. Neem het risico dat je langzaam uitsterft omdat er betrokken mensen afhaken -> minder leuke reacties + content -> minder interessante site. (zie slashdot, stackoverflow, geforceerde changes bij digg.com, etc. etc. etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
[...]

Maar is het ook voor de wel betalenden interessant genoeg?
Wat als blijkt dat de discussie onder de premium artikelen minimaal is? En dus ook geen waardevolle toevoegingen in de comments gaat geven?

Ik vind het wel jammer dat je helemaal niet ingaat op de optie om de abonnementen een nieuwe kans te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wever338
arnoudwokke schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:39:
[...]

Benieuwd. Vanmiddag komt er iets van mij online waar ik 2x de tijd voor genomen heb in plaats van x. We gaan zien of dat verschil maakt in de reacties :)
Nou laat ik het zo zeggen, het is iig achtergrond informatie die ik niet eerder gezien heb en dus voor mij uniek.

Voegt het wat toe aan mijn kennis ja.

Ben ik tevreden over het artikel ja.

Had ik de informatie gemist vooraf nee, achteraf leuk om te weten.

Ga ik er extra voor betalen in de vorm van een paywall nee, want dat systeem is het slechtste wat nieuws sites ooit bedacht hebben.

Heb zoveel betere ideeën voorbij zien komen om voor dpg de winst te verhogen dat een paywall. Het hele minder afhankelijk van adverteerders willen zijn punt, vind ik echt veel minder geloofwaardig maar goed.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:49
Perfect voorbeeld weer is het laatste "premium" artikel waar de auteur 2x tijd in gestoken heeft. Uiteindelijk is het iemand in de comments zelf de een grote fout in het artikel aangeeft, waardoor het artikel is aangepast, dan wel geupdate. Gooi je dit achter een paywall, dan heb je dit niet (of veel minder in ieder geval).

Iets met een kip en gouden eieren.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
[...]

Afgelopen dagen voelde al aardig als een "hoe ver kunnen we gaan voordat er echt mensen weg lopen" vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Ik ben benieuwd hoe ver het aftasten van de community verloopt aankomende maanden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 16-09 16:01
Premium gaat er inderdaad gewoon komen, zo ver zijn ze al. Ik heb het gevoel dat iedereen nu zijn best doet om "premium waardige" artikelen te schrijven maar over een paar maanden zit bijna alles achter de betaalmuur.

Over een jaar is 75% van de artikelen die niet door google translate konden premium, het is namelijk wel erg makkelijk verdienen dan. Net zoals dat Brein artikel, dat staat nu gewoon op nu.nl en die hebben ook met de providers gesproken. Hoe kan het zijn dat een techsite zoveel moeite moet doen om NL providers te spreken dat het premium waardig is?

Dit is echt een messteek voor de frontpage community wat mij betreft en op deze manier ga ik er ook niet aan mee doen. Tweakers vergeet altijd dat de community het belangrijkste is wat ze hebben.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-07 08:50
Mijn grootste zorg is de splitsing van de community.
Diegene die premium nemen en reageren op premium artikelen die niet leesbaar zijn voor de niet premium leden. Je ziet nu ook weer dat fouten in het artikel De opkomst van odm's, wordt opgelost door Cyberjohn. Dat is net de sterkte van de community en dat gaat zeker afnemen met heel het premium verhaal.
Dit zorgt er dus eigenlijk ook voor dat er meer fouten/aanvullingen in artikelen gaan staan die niet meer opgelost gaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
Bij gebrek aan sturing vanuit de community-manager, opper ik maar het volgende: is het een idee dat we even ophouden met elk artikel te bekritiseren (ik deed er zelf ook aan mee) in dit topic ; dat er een feedback-knop komt onder elk artikel waar je kort in een paar regels een reactie kan achter laten - of dat premium gewoon even helemaal wordt stopgezet en een frisse nieuwe start wordt gemaakt in januari als de extra redacteuren ook echt van start gaan voor premium? Zo door gaan komen we niet veel verder vrees ik.

Als iemand anders ook nog goeie ideeën heeft hoe nu verder (anders dan elk nieuw artikel becommentarieren) misschien handig dat hier te gaan posten? Zodat iedereen (ook de redactie) met een fijn gevoel het weekend zo kan in gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belal

belal

Arator schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:57:
[...]

Een voorbeeldje. De gratis artikels "Merk X komt in het najaar uit met een nieuw tv-toestel gebaseerd op blockchaintechnologie, een opvolger van de chainsawtechnologie, en men belooft hiermee 10K te kunnen aanbieden. De schermen zouden x op y pixels hebben, en het toestel wordt in de markt gezet voor een prijs van €1". "Merk Y komt volgend jaar met een tv-toestel uit dat als eerste gebruik maakt van wat ze zelf noemen quantum-laser-hybride-plasma schermen. Volgens merk Y dé technologie om 10K betaalbaar in de huiskamer te brengen. Er was momenteel maar 1 toestel op de beursvloer dat gebruik maakt van die technologie, maar het zou in verschillende formaten beschikbaar worden. Er was nog geen adviesprijs gekend."
Dan heb je dus het nieuws gebracht wat er van een dergelijke beursvloer te verwachten valt. Een premiumartikel kan dan enkele dagen later verschijnen waar je de 2 technologieën vergelijkt, werking, gesprekje met bedrijf X en Y.
Het gevoel is direct anders.
Oke, het is misschien wat scherp gebracht, maar voor een tech beurs is dit wel een super interessant idee. Ik vind de nieuws artikelen vaak beperkt waarde hebben omdat niet alle onderwerpen me meteen interesseren, maar zodra je de diepte in gaat wordt mijn tech hart warm en lees ik met veel plezier de artikelen. En ja, ik zou daar best een abo voor afnemen..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wever338
CyberMania schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:09:
- of dat premium gewoon even helemaal wordt stopgezet en een frisse nieuwe start wordt gemaakt in januari als de extra redacteuren ook echt van start gaan voor premium? Zo door gaan komen we niet veel verder vrees is.
Perfect idee, maar ik heb bij 2 multinationals gewerkt en daar zijn dit soort opties een no go area: het is verzonnen, het heeft al geld gekost en dus wordt/is het een succes.

Het enige hoe je dit als community tegen zou kunnen houden is alle premiums beoordelen als ontevreden (niet eerlijk tov de auteurs maar goed) de slider op nul zetten en alle abonnementhouders hun abbo opzeggen. Als dat niet helpt wat niet het geval lijkt te zijn.

Week 1 Tweakersvrije maandag
Week 2 maandag en woensdag
Enz

Maar dat werkt alleen als iedereen dat doet. De community zorgt immers direct en indirect voor de inkomsten in welke vorm dan ook dus daar ligt ook de power.

Nog een optie geen reacties plaatsen onder premium artikels en als dat niet helpt ook niet meer bij de gewone enz...

[ Voor 5% gewijzigd door wever338 op 04-12-2020 15:30 . Reden: Optie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph58b
  • Registratie: Augustus 2020
  • Niet online
12_0_13 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:49:
[...]

Dat kan natuurlijk niet. Maar ze zouden bijv. wel een samenvatting (soort teaser) van het premium artikel incl. de reacties kunnen laten zien en de tweakers die meer diepgang willen kunnen dan een premium abo nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

The Zep Man schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:41:
[...]
Eén van de zaken die mij tegenhoudt om een abonnement te nemen is dat T.net zich niet houdt aan wetgeving met de illegale cookiemuur. Dat kan ik niet steunen.
Koen gaf al aan dat dat de aandacht heeft, maar dat we daar op dit moment verder nog niets over kunnen zeggen...
Net zo min als dat (third-party) niet-functionele cookies al geplaatst worden bij enkel het zien van de cookiemuur.

Los dat eerst op, biedt excuses aan voor de gedane schade, en daarna kijken we weer verder.
Als dat zo is dan moet dat een bug zijn en mag je daar gewoon een bugreport voor indienen. Ik zie echter buiten onze eigen sessiecookie geen andere cookies geplaatst worden op/via onze cookiemuur voordat je de cookies accepteert via de button...

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

crisp schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:20:
[...]

Koen gaf al aan dat dat de aandacht heeft, maar dat we daar op dit moment verder nog niets over kunnen zeggen...
Die aandacht heeft T.net al sinds een jaar, of zoiets. Er wordt nog steeds niets zichtbaars mee gedaan, en de schade blijft oplopen. Zeg dan niets.
Als dat zo is dan moet dat een bug zijn en mag je daar gewoon een bugreport voor indienen. Ik zie echter buiten onze eigen sessiecookie geen andere cookies geplaatst worden op/via onze cookiemuur voordat je de cookies accepteert via de button...
Met een schone browser zonder aanpassingen aan het cookiebeleid (Chromium) zie ik nu 1 cookie geplaatst worden van Tweakers.net en 1 van faktor.io. Let op dat deze cookie niet funtioneel is, want de gebruiker heeft nog nergens op geklikt. Tegelijkertijd kan faktor.io wel de gebruiker tracken m.b.v. die cookie.

Bij deze dien ik dit bij jou, als 'devver', als bug report in. Ik word niet betaald om de fouten verder te omschrijven of op te lossen.

[edit]
Het zijn twee cookies van faktor.io

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 04-12-2020 15:28 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 18:27
Wij denken/hopen dat er voldoende techliefhebber zijn die Tweakers een dusdanig fijne website vinden dat ze een betaald abonnement willen nemen
Ik denk dat met de 'premium' tag op nieuwsartikelen dit nog wel eens kan gaan tegenvallen. Mijn 'tech' circle om me heen kotst 't iig al direct uit. De premium tag heeft een enorme nare paywall smaak.

Het voelt meer als een ""waar kunnen we premium op plakken" test op basis van engagement en metrics (zie het brein artikel, ik zie echt geen enkele premium waarde als lezer hier in) dan een "in depth artikelen die we normaal niet hadden, als extra content"

Het geeft mij en m'n tech collega's en vrienden in ieder geval een enorme afkeer van wat tweakers is/was. Als het resultaat straks is dat in feeds 25% van de interessante artikelen betaald is (mark my words), kom ik ook niet meer terug. Ik heb geen zin in sites die ballen zitten te kietelen om je maar in een abonnement te trekken met clickbait headlines (want zo voelt het), dan blijf ik er, net als bij sommige kranten sites, wel weg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koenoe
Maffie500 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:04:
Mijn grootste zorg is de splitsing van de community.
Diegene die premium nemen en reageren op premium artikelen die niet leesbaar zijn voor de niet premium leden. Je ziet nu ook weer dat fouten in het artikel De opkomst van odm's, wordt opgelost door Cyberjohn. Dat is net de sterkte van de community en dat gaat zeker afnemen met heel het premium verhaal.
Dit zorgt er dus eigenlijk ook voor dat er meer fouten/aanvullingen in artikelen gaan staan die niet meer opgelost gaan worden.
Coen Crijns zit er op. Die geeft echt niets om de community, getuige het handelen bij "zijn" Hardware.info site.
Koen Crijns schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:20:
Waarom hebben we ervoor gekozen om Hardware Info terug te schalen? Dat heeft alles te maken met ons beslissing om ons weer echt primair te richten op de échte techliefhebber. Uit alle onderzoeken kwam dat de doelgroep van Tweakers en Hardware Info vrijwel gelijk was. Er was veel dubbel werk, bij alle belangrijke productlanceringen waren twee redacteuren bezig gelijkaardige reviews te schrijven en op geen van beide sites was alles terug te vinden. Na veel wikken en wegen (ook op dit vlak zijn we niet over één nacht ijs gegaan) hebben we besloten dat we denken dat we jullie - de échte techliefhebbers - de beste en de meeste content kunnen bieden als we de krachten bundelen onder één merk.

Was dat voor ondertekende als oprichter van Hardware Info een leuk besluit? Natuurlijk niet. Was het een verstandig besluit? Daar ben ik van overtuigd. En zoals gezegd, ik was zelf één van de mensen die heeft bijgedragen aan de plannen.
Richten op de echte techliefhebber. De echte techliefhebber die wil betalen bedoelt hij. Wat dat betreft was WoutF in dit draadje een stuk eerlijker.

Er was veel dubbel werk? Misschien wordt het dan tijd om er iemand uit te gooien. Want dat lees ik niet namelijk. Ik wil het laatste stuk nog een keer quoten (omdat het echt hilarisch is):
hebben we besloten dat we denken dat we jullie - de échte techliefhebbers - de beste en de meeste content kunnen bieden als we de krachten bundelen onder één merk.
De meeste content kunnen bieden door een paywall op te gooien. Fantastisch...

Edit: De echte techliefhebber kwam ook graag bij de HCC-dagen in Utrecht. In de jaren '90 kon je daar nog echt mooie deals krijgen, echt iets leren van elkaar, enzovoorts. Dat is door de commercie ook hardnekkig de nek omgedraaid.

[ Voor 4% gewijzigd door Koenoe op 04-12-2020 15:31 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:18

aex351

I am the one

Tweakers premium .. volgens mij weet Tweakers niet meer wie ze zijn. De drijvende kracht was volgens mij de community. Alleen ik zie een gigantische leegloop, met name op het forum. En dat verbaasd me niets als je kijkt hoe destijds sommige leden/moderators bezig waren. Alsof het een sport was om zoveel mogelijk topics te sluiten. Was je het er niet mee eens, dan kon je een heel traject opstarten. Dat is een onwijs autistische manier van bezig zijn waardoor Tweakers onder de mensen een naam heeft gekregen. Ik heb vaak genoeg gesprekken met mensen gehad die zeiden, ja daar kom ik niet meer door dat soort dingen. Kortom: negatief.

En dit alles om maar te doen alsof Tweakers bestond of bestaat uit professionals. Nou ik zie ze niet veel hoor. Ondertussen gingen alle 'professional' topics dood (programmeren iemand?) en leefde de game en huis-tuin-en-keuken topics. Kortom, er is gewoon een complete mismatch.

Zelfde nu met dit soort Premium artikelen. Ik zie er weinig premiums aan. Ik verwacht dat met hoe Tweakers zich pretendeert te zijn dat dit vanuit de community komt. En anders dat de kern-groep die de boel aanstuurt daar verder zorg voor draagt. Er zijn toch inkomsten, betaal het daar lekker van en draag bij aan de community. Want verder waar bestaan die nieuwsartikelen uit? Dat is toch kopie-plak-herschrijf-een-beetje-van-andere-echte-nieuwswebsites. Die eigenlijk alleen input vormen zodat men eronder kan reageren. Waar vaak betere informatie instaat.

Kortom, Tweakers premium :). Dat ben ikzelf. En ze mogen blij zijn dat ik moeite neem om een bijdrage te leveren.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

The Zep Man schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:23:
[...]

Met een schone browser zonder aanpassingen aan het cookiebeleid (Chromium) zie ik nu 1 cookie geplaatst worden van Tweakers.net en 1 van faktor.io. Let op dat deze cookie niet funtioneel is, want de gebruiker heeft nog nergens op geklikt. Tegelijkertijd kan faktor.io wel de gebruiker tracken m.b.v. die cookie.

Bij deze dien ik dit bij jou, als 'devver', als bug report in. Ik word niet betaald om de fouten verder te omschrijven of op te lossen.

[edit]
Het zijn twee cookies van faktor.io
Ik zou je toch vriendelijk willen vragen daar dan een bugreport voor te maken, liefst met request- en response-informatie aangezien ik het echt niet kan reproduceren. Ik zie geen enkele `set-cookie` in de responses van faktor.io. Getest in zowel Firefox als Chrome.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:34:
[...]

Ik zou je toch vriendelijk willen vragen daar dan een bugreport voor te maken, liefst met request- en response-informatie aangezien ik het echt niet kan reproduceren. Ik zie geen enkele `set-cookie` in de responses van faktor.io. Getest in zowel Firefox als Chrome.
Voor de goede orde: Ik zie het ook als ik dit clean in FireFox en in (brrrrr) Edge uittest: eenmaal tweakers, eenmaal een faktor.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Zaphara schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:37:
[...]

Voor de goede orde: Ik zie het ook als ik dit clean in FireFox en in (brrrrr) Edge uittest: eenmaal tweakers, eenmaal een faktor.io
Weet je zeker dat je niet zit te kijken naar cookies die je al op je systeem had staan? Zie je ze echt via de responses gezet worden?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
Edit: De echte techliefhebber kwam ook graag bij de HCC-dagen in Utrecht. In de jaren '90 kon je daar nog echt mooie deals krijgen, echt iets leren van elkaar, enzovoorts. Dat is door de commercie ook hardnekkig de nek omgedraaid.
Dit is perspectief. Ik ben oud genoeg om die tijd mee te hebben gemaakt en denk (vermoedelijk net als jij) met weemoed terug aan die HCC dagen.

Maar om het even in perspectief te zetten. In de hoogtij dagen van de HCC dagen (de jaren 90) maakten computerwinkels tientallen procenten marge op hardware.

Mede dankzij de komst van internet en prijsvergelijkers is de gemiddelde marge van computershops drastisch gedaald, naar vaak niet meer dan een paar procent.

Ergo; er is tegenwoordig simpelweg veel minder ruimte om grote kortingen te geven, omdat je durende het hele jaar al een scherpe deal (ten opzichte van de kostprijs) krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:38:
[...]

Weet je zeker dat je niet zit te kijken naar cookies die je al op je systeem had staan? Zie je ze echt via de responses gezet worden?
Klopt, nog een keer gecheckt voor de zekerheid, toch echt via responses. Overigens als ik het in Chrome probeer te reproduceren zie ik de faktor.io niet meer staan, wel in FireFox en Edge na dubbel check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:39:
[...]

Dit is perspectief. Ik ben oud genoeg om die tijd mee te hebben gemaakt en denk (vermoedelijk net als jij) met weemoed terug aan die HCC dagen.

Maar om het even in perspectief te zetten. In de hoogtij dagen van de HCC dagen (de jaren 90) maakten computerwinkels tientallen procenten marge op hardware.

Mede dankzij de komst van internet en prijsvergelijkers is de gemiddelde marge van computershops drastisch gedaald, naar vaak niet meer dan een paar procent.

Ergo; er is tegenwoordig simpelweg veel minder ruimte om grote kortingen te geven, omdat je durende het hele jaar al een scherpe deal (ten opzichte van de kostprijs) krijgt.
Treffend dat je alleen maar het financiële aspect aankaart en niet het leer gedeelte. Maar goed, spijkers op laag water enzo. Laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

crisp schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:38:
[...]

Welk deel van 'schone browser' begrijp je niet? ;)

Begin met een schone browser zonder cookies, zonder add-ons, die (standaard) third-party cookies accepteert. Getest onder Chrome en Firefox.

Het is overigens kenmerkend dat ook T.net 'devvers' bepaalde content actief blokkeren van T.net. Volgens mij gaat dat tegen de voorwaarden in, maar pin mij daar niet op vast. Ik ben tenslotte slechts een buitenstaander die ook om de oren geslagen wordt met dingen die niet in de voorwaarden terug te vinden zijn, noch die verduidelijkt worden. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door The Zep Man op 04-12-2020 15:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Zaphara schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:43:
[...]

Klopt, nog een keer gecheckt voor de zekerheid, toch echt via responses. Overigens als ik het in Chrome probeer te reproduceren zie ik de faktor.io niet meer staan, wel in FireFox en Edge na dubbel check.
Ik zal er zelf dan iig nog even verder induiken, maar als je me eea zou kunnen doen toekomen mbt die request/response zou ik je zeer erkentelijk zijn.

Het is dus absoluut niet de bedoeling dat er al niet-functionele cookies worden geplaatst voordat er interactie heeft plaatsgevonden. Als dat dus wel blijkt te gebeuren dan gaan we daar gewoon actie op ondernemen (ja, ik weet dat de cookiemuur an sich al een heet hangijzer is, maar dat even terzijde). Note dat wij dit soort zaken ook niet altijd zelf op zullen merken en daarvoor dus ook deels afhankelijk zijn van meldingen door gebruikers, waar we altijd dankbaar voor zijn :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:39:
[...]

[...]
Toch was oorspronkelijk de HCC veel meer dan dat: juist voor de commercie bestond de HCC nog uit allerlei actieve gebruikerclubs (Linux, BBS-en etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

crisp schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:54:
Het is dus absoluut niet de bedoeling dat er al niet-functionele cookies worden geplaatst voordat er interactie heeft plaatsgevonden.
Dus dat er überhaupt cookies geplaatst worden. Bij het bezoeken alleen al (zonder interactie) plaatst T.net een cookie met een unique ID. Dat lijkt mij ongewenst, omdat op dit moment er nog geen functionaliteit is.

Ik ben geen webdevver, maar volgens mij kan je uitlezen of er een cookie is zonder daadwerkelijk een cookie te plaatsen. Het plaatsen van de cookie kan dan vervolgens na het drukken op de knop.

Overigens is dit een gevecht in de marge. De cookiemuur mag sowieso niet. Je gaat dus sowieso sleutelen aan iets dat illegaal is en blijft. Ik zou er niet teveel tijd en energie in steken zonder het daadwerkelijke probleem van de cookiemuur op te lossen (namelijk, dat die er is).

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 04-12-2020 15:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
Wunk schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:25:
[...]

Ik denk dat met de 'premium' tag op nieuwsartikelen dit nog wel eens kan gaan tegenvallen. Mijn 'tech' circle om me heen kotst 't iig al direct uit. De premium tag heeft een enorme nare paywall smaak.

Het voelt meer als een ""waar kunnen we premium op plakken" test op basis van engagement en metrics (zie het brein artikel, ik zie echt geen enkele premium waarde als lezer hier in) dan een "in depth artikelen die we normaal niet hadden, als extra content"

Het geeft mij en m'n tech collega's en vrienden in ieder geval een enorme afkeer van wat tweakers is/was. Als het resultaat straks is dat in feeds 25% van de interessante artikelen betaald is (mark my words), kom ik ook niet meer terug. Ik heb geen zin in sites die ballen zitten te kietelen om je maar in een abonnement te trekken met clickbait headlines (want zo voelt het), dan blijf ik er, net als bij sommige kranten sites, wel weg.
Natuurlijk gaat het tegenvallen, alleen hebben ze dat zelf nog niet door.

Zolang men probeert om hier abbo's te verkopen zonder enige meerwaarde, en de community compleet in de stront laat zakken, en op de meest simpele vragen geen antwoord kan geven.

Triest dat ze zelf nog steeds of weer vergeten dat de community Tweakers is. Dan is het snel afgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trab_78
  • Laatst online: 18-09 11:03
psy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:05:
[...]

Blendle had ook een soort micropayment systeem en is geflopt...op de een of andere manier blijkt dat dus online niet goed te werken.
Dat is precies één voorbeeld. Bovendien is niet duidelijk of het echt geflopt is. Ze konden er niet snel genoeg rijk mee worden. Maar ze boden ook zelf geen content, ze her-publiceerden alleen wat anderen al hadden gemaakt. Dat betekent dat een groot deel van het geld naar die anderen moest. En dan snap ik wel dat het lastig wordt om er nog wat aan te verdienen ja. Dat is bij Tweakers anders, men spreekt over "unieke content" die achter het "premium" label zou komen.

Dus ik vind het echt te makkelijk om nu te zeggen dat micropayments niet gaan werken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
Koenoe schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:52:
[...]

Treffend dat je alleen maar het financiële aspect aankaart en niet het leer gedeelte. Maar goed, spijkers op laag water enzo. Laat maar.
Zoals je in de laatste pagina's van dit topic kunt zien ga ik graag het gesprek aan met iedereen, geef ik graag meer uitleg over gemaakte keuzes, probeer ik zo transparant mogelijk te zijn en sta ik ook open voor andere inzichten.

Maar ik hoop dat je begrijpt dat ik niet ga reageren op een persoonlijke aanval.

Net als al mijn collega's stap ik iedere dag mijn bed uit om zo goed mogelijke producten/sites voor jullie te maken. Daar zit mijn intrinsieke motivatie. Als die er niet was, zou ik al 10x wat anders zijn gaan doen.

Het staat je volledig vrij om te twijfelen aan mijn beweegredenen of die van mijn collega's. Maar zodra er op de man gespeeld wordt, ga ik liever de vragen van anderen beantwoorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Segafreak83 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:59:
[...]

Natuurlijk gaat het tegenvallen, alleen hebben ze dat zelf nog niet door.

Zolang men probeert om hier abbo's te verkopen zonder enige meerwaarde, en de community compleet in de stront laat zakken, en op de meest simpele vragen geen antwoord kan geven.

Triest dat ze zelf nog steeds of weer vergeten dat de community Tweakers is. Dan is het snel afgelopen.
Vergeet jij dan niet dat die community ook geld kost. En dat als niemand vrijwillig een abonnement neemt ze dit geld ergens vandaan moeten halen. Ja, voordelen met een abonnement zijn leuk maar je zou Tweakers natuurlijk ook gewoon kunnen sponsoren omdat je het er zo naar je zin hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

The Zep Man schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:52:
[...]
Welk deel van 'schone browser' begrijp je niet? ;)

Begin met een schone browser zonder cookies, zonder add-ons, die (standaard) third-party cookies accepteert. Getest onder Chrome en Firefox.
Misschien dat ik inderdaad een instelling over het hoofd heb gezien, zoals gezegd zal ik er nog wat dieper induiken. Maar met dit soort zaken is meer informatie (en het liefst ook gewoon een duidelijke bugmelding in het daarvoor bedoelde forum) altijd handiger. Dat scheelt mij in ieder geval tijd (vrije tijd zelfs in dit geval).
Het is overigens kenmerkend dat ook T.net 'devvers' bepaalde content actief blokkeren van T.net. Volgens mij gaat dat tegen de voorwaarden in, maar pin mij daar niet op vast. Ik ben tenslotte slechts een buitenstaander die ook om de oren geslagen wordt met dingen die niet in de voorwaarden terug te vinden zijn, noch die verduidelijkt worden. ;)
Waar baseer je dat op dat ik zaken actief blokkeer? En zelfs al zou ik dat doen, wat dan nog? (ik zie overigens gewoon banners, maar heb gewoon een optie om die uit te schakelen).

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
CyberMania schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:58:
[...]

Toch was oorspronkelijk de HCC veel meer dan dat: juist voor de commercie bestond de HCC nog uit allerlei actieve gebruikerclubs (Linux, BBS-en etc).
Met het risico dat ik olie op het vuur gooi...

De HCC was inderdaad veel meer. Een plek waar je samen kwam met andere techliehebbers om samen aan de slag te gaan met de gezamenlijke hobby. De HCC bracht zelf ook content, maar nog veel meer van de waarde zat hem in de groep, in de bijdrages van alle leden. Dat maakte de HCC eigenlijk een soort platform zou je kunnen zeggen. Eigenlijk een soort "GoT avant la lettre"...

En weet je waar ik HCC'ers in de jaren 90 overigens zelden over hoorde klagen? ... over het abonnementsgeld voor hun club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

crisp schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:05:
Waar baseer je dat op dat ik zaken actief blokkeer?
Jij ziet de initiële faktor.io cookies niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
trab_78 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:01:
[...]

Dat is precies één voorbeeld. Bovendien is niet duidelijk of het echt geflopt is. Ze konden er niet snel genoeg rijk mee worden. Maar ze boden ook zelf geen content, ze her-publiceerden alleen wat anderen al hadden gemaakt. Dat betekent dat een groot deel van het geld naar die anderen moest. En dan snap ik wel dat het lastig wordt om er nog wat aan te verdienen ja. Dat is bij Tweakers anders, men spreekt over "unieke content" die achter het "premium" label zou komen.

Dus ik vind het echt te makkelijk om nu te zeggen dat micropayments niet gaan werken.
Koen gaf eerder aan dat hij vanwege vertrouwelijke gesprekken niet kan zeggen wie dan wel een succesverhaal gemaakt heeft van een zelfde soort idee binnen een vergelijkbare site/medium als Tweakers (beweegreden begrijpelijk, hebben we het verder niet meer over), maar ik zit er toch echt over te peinzen wie dat kan zijn, want als ik zo kijk naar de bekende kwaliteitsjongens heeft geen van hen een dergelijk model.

Want wat vervelend is, is dat er aan de ene kant wel specifiek een voorbeeld (n=1) wordt genoemd van een techsite waar een alternatief verdienmodel gefaald heeft, maar we aan de andere kant niet weten wie zo'n Premium-achtige constructie wel succesvol heeft geïmplementeerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:01:
Het staat je volledig vrij om te twijfelen aan mijn beweegredenen of die van mijn collega's. Maar zodra er op de man gespeeld wordt, ga ik liever de vragen van anderen beantwoorden.
Dachten al jouw collega's er ook maar zo over. Voorbeeldje, en commentaar waarom dat onterecht was. Uiteraard daarop geen reactie. Een ander voorbeeld. Uiteraard op mijn reactie daarop ook geen reactie. Er zijn gelukkig ook collega's die het wel doorhebben wanneer zij te ver gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 04-12-2020 16:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenoe
Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:06:

En weet je waar ik HCC'ers in de jaren 90 overigens zelden over hoorde klagen? ... over het abonnementsgeld voor hun club.
Daar klaagt nu toch ook niemand over? O-)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
Hoi, tussen alle negativiteit door, wil ik even een compliment geven voor het artikel "De opkomst van odm's". Wat mij betreft is dit wel een premiumartikel: net wat dieper uitgezocht, achtergrond, losstaand van het laatste nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Laatst online: 01-07 19:59
THWIT schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:09:
Hoi, tussen alle negativiteit door, wil ik even een compliment geven voor het artikel "De opkomst van odm's". Wat mij betreft is dit wel een premiumartikel: net wat dieper uitgezocht, achtergrond, losstaand van het laatste nieuws.
Mee eens!

Ik wil even een ander geluid laten horen dan de constante stroom van negativiteit. Ik snap de beweegredenen van de tweakers redactie heel goed en het is wat meer tech gerelateerde bedrijven doen. Inkomsten diverser maken zodat je beter bestendig bent mocht een van je inkomstenbronnen opraken.

Ik zou het helemaal fantastisch vinden als het richting een soort preview model zou gaan. Mensen met premium krijgen dan bijvoorbeeld een paar dagen eerder toegang tot een artikel en dergelijke. Het LinusTechTips idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trab_78
  • Laatst online: 18-09 11:03
Zaphara schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:06:
[...]

Koen gaf eerder aan dat hij vanwege vertrouwelijke gesprekken niet kan zeggen wie dan wel een succesverhaal gemaakt heeft van een zelfde soort idee binnen een vergelijkbare site/medium als Tweakers (beweegreden begrijpelijk, hebben we het verder niet meer over), maar ik zit er toch echt over te peinzen wie dat kan zijn, want als ik zo kijk naar de bekende kwaliteitsjongens heeft geen van hen een dergelijk model.

Want wat vervelend is, is dat er aan de ene kant wel specifiek een voorbeeld (n=1) wordt genoemd van een techsite waar een alternatief verdienmodel gefaald heeft, maar we aan de andere kant niet weten wie zo'n Premium-achtige constructie wel succesvol heeft geïmplementeerd.
Ik vind "gefaald" wel een groot woord hoor. Blendle is niet echt transparant geweest wat dat betreft. Het kan ook zijn dat het op zich wel werkte, maar dat de aandeelhouders sneller rijk wilden worden.

Het punt is volgens mij gewoon dat abonnementen veel makkelijker zijn en dat iedereen de makkelijkste weg kiest. Je hebt als bedrijf redelijke zekerheid over je inkomsten namelijk. Dat is met micro-payments veel minder. Dus bedrijfs-economisch gezien snap ik het allemaal wel. Maar als klant van Tweakers vind ik dat men niet de beste oplossing kiest voor mij. Want (zoals ik al eerder zei) met zo'n abonnement zijn er minder prikkels om de kwaliteit op peil te houden of zelfs te verbeteren. Pas als het echt heel slecht wordt, gaan mensen opzeggen. Daar tegenover zie ik als consument het aantal abonnementen exploderen, wat ik niet fijn vind.

Waarom niet een hybride model: micropayments voor mensen die af en toe een artikel willen lezen. Een abo voor de veel-lezers. Als je (ik noem maar wat) meer dan 3 artikelen per week leest is het abo goedkoper. Dan heb je tenminste de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 16-09 16:01
Die faktor.io cookies meuk worden met Javascript gezet volgens mij (ik zie ook niks in de header, wel in de JS code) en gaan daarna wel over het lijntje terug naar faktor.io

Cookies gelden voor het hele *.faktor.io domein dus ze kunnen je overal tracken mochten ze dat willen

@The Zep Man @crisp @Zaphara

[ Voor 19% gewijzigd door GrooV op 04-12-2020 16:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

The Zep Man schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:06:
[...]
Jij ziet de initiële faktor.io cookies niet.
En ik probeer dus uit te zoeken waar die vandaan zouden moeten komen en waarom ik ze niet zie. Jammer dat je daar verder niet bij wilt helpen. Toch bedankt in ieder geval voor de melding, ook al was die meer gebracht als een beschuldiging...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
THWIT schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:09:
Dieper uitgezocht. Echt? Het artikel gaat over odm's en er wordt/werd de Galaxy A10 aangehaald als referentie. Dan is er een user die aangeeft:
De Samsung Galaxy A10 is niet door een ODM in elkaar gezet, maar de A10s wel. Dit zijn 2 verschillende toestellen. Dit is zeker relevant omdat de A10s officieel nooit in Nederland verkocht is en de A10 wel.
Lekker uitgezocht dan. Je kan ook zeggen, volledig de plank misgeslagen. Kansloos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wever338
crisp schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:17:
[...]

En ik probeer dus uit te zoeken waar die vandaan zouden moeten komen en waarom ik ze niet zie. Jammer dat je daar verder niet bij wilt helpen. Toch bedankt in ieder geval voor de melding, ook al was die meer gebracht als een beschuldiging...
Mag dit nu verder als DM of apart topic aub?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Koenoe schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:19:
[...]

Dieper uitgezocht. Echt? Het artikel gaat over odm's en er wordt/werd de Galaxy A10 aangehaald als referentie. Dan is er een user die aangeeft:

[...]

Lekker uitgezocht dan. Je kan ook zeggen, volledig de plank misgeslagen. Kansloos.
Dus omdat er net even een verkeerd type wordt genoemd slaat dat hele artikel de plank mis?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Koen Crijns schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:06:
[...]

Andere tijd.. tegenwoordig heb je per huishouden meerdere abonnementen lopen. Het zal voor sommigen hier ook een keuze worden of ze dat er voor over hebben of zich uberhaupt kunnen veroorloven.
De vergelijking met 30 jaar geleden gaat daarom dan ook niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

In het begin was ik zeer kritisch, dit is al door bewegingen in dit topic al een stuk gerust gesteld.

Ook begin ik nu wat meer contrast te zien tussen standaard berichten en premium, zonder dat de standaard berichten hier onder lijden, dat is fijn!

Ik hoop vooral echt (en alleen tijd kan dat leren omdat we geen gedachten kunnen lezen) of dit werkelijk zo blijft.

Het blijft alleen lastig voor mij (met een rode T) lastig om waarde voor een enkel artikel te noemen.
met €20 per maand zit ik zelf een beetje op de max wat ik bij 1 partij neer wil leggen, en geef ik bevriende mensen van Tweakers liever direct een biertje dan via een omweg als abonnement.

Voor mij staat de discussie nu ook een beetje stil tot het moment dat de prijs die hier aan vast geplakt wordt, en of deze wel of niet inclusief wordt voor bestaande Hero abonnementen.

Heren van MT, onwijs fijn jullie nu hier ook actief te zien! Ik kan wel een wilde gok doen hoeveel tijd enkel in het reageren gaat zitten, en ik weet ook dat mijn jaarinbrengst alleen dat al niet vergoed.

Hopelijk zien we jullie (en andere crew) wat meer op het forum straks :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mortum op 04-12-2020 16:23 ]

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Orion84 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:20:
[...]

Dus omdat er net even een verkeerd type wordt genoemd slaat dat hele artikel de plank mis?
Ja wel een klein beetje omdat het andere model nou nooit op de Nederlandse markt is uitgebracht.
Maar goed kan gebeuren natuurlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koenoe
Orion84 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:20:
[...]

Kort gezegd, Ja.

Het geeft op zijn minst aan dat er niet goed is gezocht (onderzoek is gedaan) . Je zal als journalist of wetenschapper maar aangeven dat je een artikel schrijft over een bepaald atoom, maar dat dan blijkt je de verkeerde genoemd hebt of bedoelde. Je kan het niet eens lager dan premium noemen, het is gewoon fout.

Normaal gesproken zou er dan controle zijn, maar ook dat is er niet. De controle komt pas op het moment dat de community er op reageert en laat dat er nu juist uitgehaald worden.

Edit: Ik wil wat dat betreft de stelling wel aan dat de kwaliteit van de (premium) artikelen omlaag gaan, als de community er geen feedback op kan geven. Het voorbeeld is er al.

Dit is gewoon de basis van wat jullie (de frontpage in ieder geval) hier aan het doen zijn. Ik snap ECHT niet waarom je deze vraag stelt.

[ Voor 31% gewijzigd door Koenoe op 04-12-2020 16:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

GrooV schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:17:
Die faktor.io cookies meuk worden met Javascript gezet volgens mij (ik zie ook niks in de header, wel in de JS code) en gaan daarna wel over het lijntje terug naar faktor.io

Cookies gelden voor het hele *.faktor.io domein dus ze kunnen je overal tracken mochten ze dat willen

@The Zep Man @crisp @Zaphara
Ik heb ondertussen een vermoeden wat er gebeurd. Dank voor de hulp die ik heb mogen ontvangen. We gaan er mee aan de slag :) Excuses voor deze offtopic posts..

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

Ik beschouw mezelf als een gemiddelde gebruiker. Ik lees de berichten op de frontpage niet eens (behalve de titel), maar bij een interessante titel duik ik rechtstreeks naar de comments. Nogmaals: artikel lees ik niet eens, dat interesseert mij niet eens.

De waarde van Tweakers voor mij zit hem in de discussie (de comments, get forum) en de price watch en V&A.

Tweakers als website is, wat betreft community en diepgang vanùit de community, inmiddels al (jaren) achterhaald: op Reddit heb je tal van subreddits die zeer diepgaande, user-generated content biedt over de meest uiteenlopende (tech & non-tech) onderwerpen.

Alternatieven voor reviews: YouTube, Reddit, en tal van andere reviewsites.

Alternatieven voor pricewatch: vergelijk zelf een 5tal winkels (Amazon (NL, DE, UK), bol.com, Coolblue, AZERTY, Alternate, SWW, en tal van andere bekende, Nederlandse en buitenlandse(Belgisch, Duits, ik) sites.

Alternatieven voor V&A: ebay, marktplaats (hoewel marktplaats lang niet zo betrouwbaar of een even hechte community is als Tweakers, maar met iets meer voorzichtigheid vind je daar ook altijd wat je nodig hebt).

De toegevoegde waarde van Tweakers is er al jaren niet meer. Daarnaast merk ik al een langere tijd een trend van oppervlakkige informatie in frontpage artikelen , en de push van de redactie (al dan niet wegens "orders" van bovenaf) om een bredere user base aan te boren (dit werkt synergistisch met de kwaliteit van artikelen: méér users = groter aanbod van artikelen, dus ook huis tuin en keuken onzin enerzijds, en oppervlakkigere info anderzijds, anders wordt het te complex voor de gemiddelde user. De andere kant geldt: meer oppervlakkigere artikelen die over een breed aantal onderwerpen gaat, betekent meer algemene users).

Hoewel ik Tweakers nog steeds meerdere keren per week bezoek, zal ik het totaal niet missen als het volledig verdwijnt. Deze website heeft echt zijn beste tijd gehad en heeft zich niet voldoende onderscheid in de loop der jaren om mee te kunnen blijven draaien met jongere tech-communities.

R.I.P lol :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Koenoe schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:24:
[...]

Kort gezegd, Ja.

Het geeft op zijn minst aan dat er niet goed is gezocht (onderzoek is gedaan) . Je zal als journalist of wetenschapper maar aangeven dat je een artikel schrijft over een bepaald atoom, maar dat dan blijkt je de verkeerde genoemd hebt of bedoelde. Je kan het niet eens lager dan premium noemen, het is gewoon fout.
Het is alleen geen artikel over de A10(s), maar een artikel over odm telefoons, waarbij de A10 als voorbeeld werd genoemd, waar eigenlijk de A10s genoemd had moeten worden. Ja dat is een fout, maar ik zie niet waarom daarmee dat hele artikel ineens niets meer waard zou zijn.
Normaal gesproken zou er dan controle zijn, maar ook dat is er niet. De controle komt pas op het moment dat de community er op reageert en laat dat er nu juist uitgehaald worden.

Edit: Ik wil wat dat betreft de stelling wel aan dat de kwaliteit van de (premium) artikelen omlaag gaan, als de community er geen feedback op kan geven. Het voorbeeld is er al.
Dat wanneer je artikelen voor een select publiek publiceert, er dus inderdaad kans is dat je waardevolle reacties gaat mislopen is valide kritiek op het premium concept. Een foutje in een artikel wegzetten als "volledig de plank misgeslagen. Kansloos." snap ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 04-12-2020 16:38 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koenoe
Orion84 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:37:
[...]
Het is alleen geen artikel over de A10(s), maar een artikel over odm telefoons, waarbij de A10 als voorbeeld werd genoemd, waar eigenlijk de A10s genoemd had moeten worden. Ja dat is een fout, maar ik zie niet waarom daarmee dat hele artikel ineens niets meer waard zou zijn.
Ja joh. Gewoon een niet odm telefoon als odm telefoon noemen in een artikel over odm's. Oeps foutje, maar de rest van het artikel is goed hoor. Veel onderzoek gedaan.

Als je onderzoek HAD gedaan, dan was die telefoon helemaal niet genoemd. Als dit het niveau is, dan begrijp je natuurlijk wel dat het hele artikel en al het onderzoek hier in twijfel kan worden getrokken.

Het is gewoon (meer dan) een blunder. Een premium blunder.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• mandrilletje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-01-2024
Mocht blijken dat het aantal Hero en Elite abonnees de komende periode verdubbeld, zullen we dat zeker in de evaluatie meenemen.
Bij deze heb ik als fanatieke jarenlange lurker een Hero abbo afgesloten, zonder enige interesse in alle perks die erbij horen.

Mijn aanvullingen/feedback:

Naar mijn idee zijn jullie in een benarde situatie terecht gekomen doordat in deze beta periode nagestreeft wordt om dagelijks een heel diepgaand artikel extra te maken bovenop wat er normaal geproduceerd wordt. Het resultaat legt bloot dat de redactie en de community verschillende opvattingen hebben over wat je "premium" zou moeten noemen.
Dat die lezers kwalitatief hoogstaande artikelen van jullie verwachten is een groot compliment aan Tweakers.net in het algemeen, dus wordt er vooral niet neerslachtig van _/-\o_

Mijn advies: Probeer niet dagelijks kostte wat kost een premium artikel eruit te persen, maar laat de aantallen premium artikels per maand mee schalen met het totale aantal premium-abonnementshouders. Meer "donerende" Tweaker-fans? Meer capaciteit voor diepgaande journalistiek iedere maand! Dat geeft de redactie wat lucht en moedigt de community bovendien aan om van premium een succesverhaal te willen maken. Ik zou al tevreden zijn met 1 premium artikel per week. De rennende start die hier gepoogd wordt is vragen om problemen. Wees kritischer op wat je een premium-label geeft en flexibeler met de deadlines eromheen.

Daarnaast wil ik herhalen wat al meermaals geroepen is: De community/comments zijn vaak een belangrijke aanvulling op de waarde van een artikel. Met een paywall riskeer je dat de waarde ervan afneemt. Hier zou ik graag een oplossing voor zien. Een paar verschillende voorzetjes:
  • Karmakoningen hebben standaard toegang tot alle artikelen waarbij hun expertise relevant is
  • Alle leden hebben standaard de mogelijkheid om 1 premiumartikel per maand te lezen, of alle premium-artikelen worden standaard openbaar voor alle leden na X dagen.
  • De conclusiepagina + comments zijn standaard voor iedereen toegankelijk
  • Premium-leden kunnen op artikelen stemmen om ze te openbaren aan niet-abonnees, zodat spraakmakende artikelen daadwerkelijk breed besproken kunnen worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Koenoe schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:43:
[...]

Ja joh. Gewoon een niet odm telefoon als odm telefoon noemen in een artikel over odm's. Oeps foutje, maar de rest van het artikel is goed hoor. Veel onderzoek gedaan.

Als je onderzoek HAD gedaan, dan was die telefoon helemaal niet genoemd. Als dit het niveau is, dan begrijp je natuurlijk wel dat het hele artikel en al het onderzoek hier in twijfel kan worden getrokken.

Het is gewoon (meer dan) een blunder. Een premium blunder.
Dit vind ik toch wel een te zwaar oordeel. Als die fout niet in het artikel had gestaan dan had je mogelijk niet eens onthouden welk toestel er als voorbeeld werd genoemd. Maar nu knoop je het hele artikel vast aan een foutief voorbeeld terwijl de rest van het artikel inhoudelijk gewoon prima is.

Ik snap dat er frustraties zijn omtrent de premium artikelen. Maar we kunnen wel een beetje normaal blijven redeneren toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Laatst online: 01-07 19:59
mandrilletje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:47:
[...]

Bij deze heb ik als fanatieke jarenlange lurker een Hero abbo afgesloten, zonder enige interesse in alle perks die erbij horen.

Naar mijn idee zijn jullie in een benarde situatie terecht gekomen doordat in deze beta periode nagestreeft wordt om dagelijks een heel diepgaand artikel extra te maken bovenop wat er normaal geproduceerd wordt. Het resultaat legt bloot dat de redactie en de community verschillende opvattingen hebben over wat je "premium" zou moeten noemen.
Dat die lezers kwalitatief hoogstaande artikelen van jullie verwachten is een groot compliment aan Tweakers.net in het algemeen, dus wordt er vooral niet neerslachtig van _/-\o_

Mijn advies: Probeer niet dagelijks kostte wat kost een premium artikel eruit te persen, maar laat de aantallen premium artikels per maand mee schalen met het totale aantal premium-abonnementshouders. Meer "donerende" Tweaker-fans? Meer capaciteit voor diepgaande journalistiek iedere maand! Dat geeft de redactie wat lucht en moedigt de community bovendien aan om van premium een succesverhaal te willen maken. Ik zou al tevreden zijn met 1 premium artikel per week. De rennende start die hier gepoogd wordt is vragen om problemen. Wees kritischer op wat je een premium-label geeft en flexibeler met de deadlines eromheen.

Daarnaast wil ik herhalen wat al meermaals geroepen is: De community/comments zijn vaak een belangrijke aanvulling op de waarde van een artikel. Met een paywall riskeer je dat de waarde ervan afneemt. Hier zou ik graag een oplossing voor zien. Een paar verschillende voorzetjes:
  • Karmakoningen hebben standaard toegang tot alle artikelen waarbij hun expertise relevant is
  • Alle leden hebben standaard de mogelijkheid om 1 premiumartikel per maand te lezen, of alle premium-artikelen worden standaard openbaar voor alle leden na X dagen.
  • Premium-leden kunnen op artikelen stemmen om ze te openbaren aan niet-abonnees, zodat spraakmakende artikelen daadwerkelijk breed besproken kunnen worden.
Ik vind dit een uitstekend idee! Ik zal in zijn goede voorbeeld ook volgen en even een abbo afnemen. De tijd die ik hier spendeer verdient dat wel 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

3raser schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:48:
[...]

Dit vind ik toch wel een te zwaar oordeel. Als die fout niet in het artikel had gestaan dan had je mogelijk niet eens onthouden welk toestel er als voorbeeld werd genoemd. Maar nu knoop je het hele artikel vast aan een foutief voorbeeld terwijl de rest van het artikel inhoudelijk gewoon prima is.

Ik snap dat er frustraties zijn omtrent de premium artikelen. Maar we kunnen wel een beetje normaal blijven redeneren toch?
Ik vind het ook wel erg slordig maar ben het hier ook wel weer met jou eens. Maar goed alles ligt nu natuurlijk nog eens extra onder een vergrootglas.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

mandrilletje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:47:
[...]

Het is dat ik je maar 1 duimpje kan geven.
Ik zou je voorbeeld met het abonnement graag volgen maar ik zie dat de looptijd minimaal 1 jaar is. Zelfs op de maandelijkse incasso. Daarom wacht ik eerst de plannen voor het Premium abonnement even af. Als Hero's standaard ook Premium zijn dan start ik vandaag nog maar dat lijkt tot nu toe niet het geval.
Pagina: 1 ... 21 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.