Windows - Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenkZ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 21:25
Vroeger stonden er licenties van windows in de pricewatch van rond de €10/20,- Deze listings waren een beetje discutabel begreep ik. Echter zijn deze listings er niet meer.

Als ik rond kijk op andere prijsvergelijkers (allkeyshop en google shopping) vind ik nog wel goedkope licenties.

Nu heeft een kennis gevraagd of ik hem wil helpen met het bouwen van een pc. Op hardware gebied kan ik hem prima adviseren en assisteren. Alleen vraag ik me af wat nu wijsheid is mbt de verschillende opties op een windows licentie.

Wat zijn jullie ervaringen en adviezen vandaag de dag?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:45

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

ik heb meerdere Windows 10 Pro keys gekocht bij die goedkope sites. Nooit ergens problemen mee gehad.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Tja... als je in het Windows forum (een klein beetje) zoekt, dan kom je echt tientallen topics tegen over dit soort licenties.
Conclusie is over het algemeen dat die keys neigen naar (donker)grijs. Persoonlijk vraag ik me altijd af waarom je voor honderden of duizenden euro's een PC zou kopen om vervolgens het allerbelangrijkste stuk software niet officieel te willen kopen.
Als je niet of nauwelijks geld wilt uitgeven aan een OS, grijp dan een linux-variant... Dat voorkomt gezeik als je (verminderd legale key) op enig moment als invalide wordt bestempeld... Zeker als het om de PC voor een ander gaat ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:37

g0tanks

Moderator CSA
Dit past beter in Windows Clients, dus ik verplaats dit topic die kant op.

Als je de zoekfunctie gebruikt zul je zien dat er al heel veel discussies hierover zijn gevoerd:
waarom is deze windows 10 voucher zo goedkoop?
Hoe kan het dat Windows 10 zo goedkoop is?
Windows 10 licenties voor 20 euro.
Goedkope windows 10 versies
Hoe kosjer zijn "goedkope" versies van Windows?
Windows Pro prijs OEM duurder?
Windows 10 Pro Licentie

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Techno Overlord schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:02:
ik heb meerdere Windows 10 Pro keys gekocht bij die goedkope sites. Nooit ergens problemen mee gehad.
Letterlijk 1 keer probleem gehad met een goedkope WIN10 X64 key die niet geactiveerd kon worden, mailtje gestuurd met verhaal en na 5 minuten een nieuwe goedwerkende key gekregen ;)
Dus voor privé gebruik zou ik mij niet zo druk maken, zakelijk is een ander verhaal

[ Voor 9% gewijzigd door keur0000 op 16-11-2020 15:18 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vertel je kennissen er wel bij dat het opeens niet meer kan werken: garantie tot de deur en niet verder. En download de installer van MS zelf en activeer direct bij MS, gebruik geen tools van vage sites.

Ervaring: de fiets die je als student van een junk bij station kocht, deed het ook prima.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenkZ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 21:25
Bedankt voor de reacties, ik zal mijn bij mijn kennis aangeven dat deze licenties niet betrouwbaar zijn maar wel kunnen werken. Met een officiele licentie is hij sowieso goed uit. Dan laat ik de keuze bij hem.
g0tanks schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:12:
Als je de zoekfunctie gebruikt zul je zien dat er al heel veel discussies hierover zijn gevoerd:
Nou ik vroeg me dus af of ze bewust uit de pricewatch zijn gehaald, of dat er gewoon geen adverteerders meer zijn die deze prijzen hanteren op tweakers.
Pagina: 1