Ja dat denk ik ook. Vooral die SSD/IO. Laatst was de Seagate uitbreiding voor de XSX mogelijk gelekt met een prijskaartje van 220 euro, en die van de PS5 is nog een stuk revolutionairder. SSD’s met vergelijkbare snelheden die langzaamaan op de markt komen kosten evenveel als de hele PS5 gaat kosten. Ik vind alles tussen onder de 600 in ieder geval een koopje haha. We zullen het binnenkort te weten komenbram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:39:
[...]
Ah je doelt op die uitspraak van Jim Ryan. Ik snap hem nu. Ja je weet natuurlijk niet wat zijn gedachte over de SX destijds was. Misschien ging hij er ook wel vanuit dat die minimaal 600 ging kosten. Hij had waarschijnlijk ook al van Lockhart gehoord. Aan de andere kant, kijkend naar de tech, is het op zich niet gek dat de PS5 het duurste is. Althans, dat denk ik. Speculatie: maar ik gok dat de GPU's en CPU's elkaar niet onwijs veel ontlopen qua prijs. Die zitten vrij dicht bij elkaar. Ik denk echter dat de SSD/IO en alles daar omheen aanzienlijk duurder is en de tech in de controller ook. En dan staat er ook nog een voorgeïnstalleerde game op.
Matt Hargett (ex PS dev/engineer) zet trouwens even IGN op z'n plaats. Die nemen ook alle FUD over voor de clicks zeg.
[Twitter]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 09:05
Consoles zijn altijd een koopje als je ziet wat je er voor koopt, geldt voor zowel Microsoft als Sony.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Als je het koopt wel.Chaoss schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:55:
... geld voor zowel Microsoft als Sony.
Maaruh, ik had stiekem gehoopt vandaag een pre-order te kunnen plaatsen ...
Ging me meer hier om... mn verhaal was niet af. Excuus.Basekid schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:38:
[...]
Sorry, maar vind dit dus weer een perfect voorbeeld van een clickbait artikel. Ze speculeren weer maximaal en is net zo geloofwaardig als dat jij of ik een datum verzinnen.
Lange tijd gedacht dat ik voor een series X zou gaan, maar toch besloten om voor de eerste keer een PlayStation te halen.
We hebben nu een Xbox One X en daar zijn we heel tevreden mee. Twee jaar geleden gekocht, maar omdat we ook veel MMO’s op de pc spelen (en een switch) hebben we nog steeds een grote backlog. Waaronder veel exclusives. Zien er allemaal prachtig uit op onze C9 Oled. De series x ziet er goed uit, maar de komende jaren kunnen we de meeste games die uitkomen voor de series X ook gewoon op onze huidige console spelen. Kunnen we over een jaar of twee alsnog vervangen.
PlayStation hebben we nog helemaal geen ervaring mee. Wel eens gespeeld bij een vriend vroeger (PS3), maar dat was het. Moet zeggen dat de exclusives me iets meer trekken dan nog een Halo (we hebben er nog 4 te spelen haha), Gears en Forza. De line up ziet er gewoon net wat beter uit. En echte Xbox hits kunnen we dus alsnog spelen.
We hebben nu een Xbox One X en daar zijn we heel tevreden mee. Twee jaar geleden gekocht, maar omdat we ook veel MMO’s op de pc spelen (en een switch) hebben we nog steeds een grote backlog. Waaronder veel exclusives. Zien er allemaal prachtig uit op onze C9 Oled. De series x ziet er goed uit, maar de komende jaren kunnen we de meeste games die uitkomen voor de series X ook gewoon op onze huidige console spelen. Kunnen we over een jaar of twee alsnog vervangen.
PlayStation hebben we nog helemaal geen ervaring mee. Wel eens gespeeld bij een vriend vroeger (PS3), maar dat was het. Moet zeggen dat de exclusives me iets meer trekken dan nog een Halo (we hebben er nog 4 te spelen haha), Gears en Forza. De line up ziet er gewoon net wat beter uit. En echte Xbox hits kunnen we dus alsnog spelen.
Wij weten vrijwel ook altijd waarmee onze concurrenten gaan komen. Dit weten Sony en Microsoft ook van elkaar, de enige manier om dit te voorkomen is pas heel laat beslissen...bram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:42:
[...]
Ik denk niet dat Sony iets weet over MS. Of ze moeten iemand on the inside hebben zitten. Ik denk wel dat ze iets klaar hebben staan voor het geval dat. Maar deze week zit al vol met events. Ze laten de storm even over waaien en gaan ergens komende week of nog later. Zoals al gezegd hebben ze geen haast. Ik hoop dat ze op 399 en 499 zitten. Dan hebben ze een meer dan prima propositie. Als enige next gen first party games met een next gen controller en dikke hardware.
Ik denk dat €349 voor de DE wishfull thinking is, al zou ik het zeer toejuichen want dan staat er dit jaar al een PS5 onder de tv, mits GT7 dit jaar ook uit komt. Alleen nog iets op dat wit verzinnen dan.
Maar ik herinner me dat de huidige generatie de huidige generatie is omdat zowel MS als Sony er enkele jaren over deden om bij de vorige generatie zelfs maar break even te kunnen draaien op de hardware. En dat wilden ze niet nog een keer en daarom dus de huidige consoles. Kan me niet voorstellen dat Sony nu opeens onder de prijs van MS gaat met de gewone PS5 als ze dan verlies moeten draaien op elke verkochte console.Per miljoen verkochte console verliezen ze dan miljoenen euro's en dat is niet best voor een concern wat vooral op de game divisie steunt.
Maar ik herinner me dat de huidige generatie de huidige generatie is omdat zowel MS als Sony er enkele jaren over deden om bij de vorige generatie zelfs maar break even te kunnen draaien op de hardware. En dat wilden ze niet nog een keer en daarom dus de huidige consoles. Kan me niet voorstellen dat Sony nu opeens onder de prijs van MS gaat met de gewone PS5 als ze dan verlies moeten draaien op elke verkochte console.Per miljoen verkochte console verliezen ze dan miljoenen euro's en dat is niet best voor een concern wat vooral op de game divisie steunt.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Zou het prijsverschil tussen de DE en de versie met disk echt 100 euro zijn? Dat verschil moet kleiner lijkt mij. Denk eerder 499 en 549 of 449 en 499...bram1984 schreef op Thursday 10 September 2020 @ 18:42:
[...]
Ik denk niet dat Sony iets weet over MS. Of ze moeten iemand on the inside hebben zitten. Ik denk wel dat ze iets klaar hebben staan voor het geval dat. Maar deze week zit al vol met events. Ze laten de storm even over waaien en gaan ergens komende week of nog later. Zoals al gezegd hebben ze geen haast. Ik hoop dat ze op 399 en 499 zitten. Dan hebben ze een meer dan prima propositie. Als enige next gen first party games met een next gen controller en dikke hardware.
Verwijderd
mwah vind het wel geinig maar ze hadden het beter remaster kunnen noemen.Raem schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:13:
Die PoP remake, wat slecht.
Gelukkig komt die alleen voor de huidige generatie uitRaem schreef op Thursday 10 September 2020 @ 21:13:
Die PoP remake, wat slecht.
Verwijderd
Want to know how awesome the #DualSense feels when you pull the trigger? You will just have to play to find out! #RatchetPS5 #RiftApart pic.twitter.com/ARyI7xvVgn
— Insomniac Games (@insomniacgames) 10 september 2020
:strip_exif()/f/image/CYeC0AGWE0Xw8nvhyXXQIWkQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2020 21:19 ]
Ja, maar die is er natuurlijk voor de PS3 al gemaakt. Dus snap wel dat ze het daarom remake noemen. Maar had er dan wel meer van verwacht dan dit.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:15:
[...]
mwah vind het wel geinig maar ze hadden het beter remaster kunnen noemen.
Flauw, ik wil wel spelen, maar dat kan nog even niet ... Ik ken ook verder niemand met een PS5 behalve Geoff Keighley maar die reageert niet op mijn tweets
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Hier vandaag ook de plaatselijke media markt in gewandeld en een pre order geplaatst voor de standaard editie ps5. Ze hebben me verteld dat ik nummer 37 op de lijst ben. Mijn collega is een paar uur later gaan pre orderen en was nummer 38. Dus dat geloof ik wel.
Nu ia het nog gewoon een kwestie van wachten tot dat ding uitkomt.
Nu ia het nog gewoon een kwestie van wachten tot dat ding uitkomt.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ow, misschien was ik dan niet duidelijk genoeg, maar ik had het over die demo in dezelfde fidelity. Daar hoeven we ons simpelweg geen illusies over te maken, want als hardware met minder dan de helft van de performance metrics hetzelfde kan bieden als wat duurdere hardware, dan zou het bestaansrecht voor die duurdere hardware er niet zijn. En dat is natuurlijk onzin, vandaar de 4K consoles, 20 tot 35TF GPU's van Nvidia, enz.Gomez12 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:37:
[...]
En toch lijkt mij dat D-Ed gelijk heeft...
In wezen is de UE5 demo een demo van deze tijd, als hij die momenteel al niet kan draaien wat moet het dan worden over 5 of 6 jaar (levensduur van een console).
En ik verwacht niet dat MS veel vriendjes gaat maken met het lanceren van een console voor de halve prijs maar ook slechts een halve levensduur
UE5 is natuurlijk in basis schaalbaar gemaakt net zoals de vorige iteraties. Hoe meer capaciteit de hardware biedt, des te mooier en indrukwekkender de beelden. Natuurlijk zal de XSS ook UE5 games kunnen draaien, maar met zo'n fidelity kun je eigenlijk wel vergeten. Zelfs op 1080p. De UE5 demo leunt namelijk sterk op bandbreedte, en zoals diverse developers al aangegeven, gaat die voor hoofdpijn zorgen bij de XSS.
Laat de feiten je verhaal aub niet verpesten:Trishul schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:53:
[...]
Ow, misschien was ik dan niet duidelijk genoeg, maar ik had het over die demo in dezelfde fidelity. Daar hoeven we ons simpelweg geen illusies over te maken, want als hardware met minder dan de helft van de performance metrics hetzelfde kan bieden als wat duurdere hardware, dan zou het bestaansrecht voor die duurdere hardware er niet zijn. En dat is natuurlijk onzin, vandaar de 4K consoles, 20 tot 35TF GPU's van Nvidia, enz.
UE5 is natuurlijk in basis schaalbaar gemaakt net zoals de vorige iteraties. Hoe meer capaciteit de hardware biedt, des te mooier en indrukwekkender de beelden. Natuurlijk zal de XSS ook UE5 games kunnen draaien, maar met zo'n fidelity kun je eigenlijk wel vergeten. Zelfs op 1080p. De UE5 demo leunt namelijk sterk op bandbreedte, en zoals diverse developers al aangegeven, gaat die voor hoofdpijn zorgen bij de XSS.
“ Unreal Engine 5 PS5 demo was just 1440p, 30 FPS, and lacked ray-tracing”
https://developer-tech.co...e-5-demo-ps5-ray-tracing/
Feedback op individuele moderaties mogen naar de betreffende mod toe, heb je algemene feedback, dan mag dat in Feedback op moderatie binnen Spielerij, niet hier.
[ Voor 7% gewijzigd door Geronimous op 11-09-2020 09:52 ]
En daarmee wil je wat precies zeggen?D-Ed schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:16:
[...]
Laat de feiten je verhaal aub niet verpesten:
Dat andere consoles met slechtere specs dezelfde demo kan draaien en dat het er precies hetzelfde uit ziet?
Op 1080p /1440p wel ja als ik de echte kenners mag geloven.. Of in ieder geval zo voor het oog hetzelfde..Aenea schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:21:
[...]
En daarmee wil je wat precies zeggen?
Dat andere consoles met slechtere specs dezelfde demo kan draaien en dat het er precies hetzelfde uit ziet?
Want dachten we niet allemaal toen we de demo bekeken dat het 4K / 60FPS was en alleen mogelijk met de snelle SSD? Het bleek 1440p/30FPS / op pc hardware te zijn..
Verwijderd
"Lumen uses ray tracing to solve indirect lighting, but not triangle ray tracing," explains Daniel Wright, technical director of graphics at Epic.D-Ed schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:16:
[...]
Laat de feiten je verhaal aub niet verpesten:
En dank wederom voor de héérlijke moderatie
Tevens was de fps gelocked op 30 fps en haalde die in realiteit al meer dan 40fps en waarbij epic verwacht 60fps te halen met meer optimalisaties.
60fps is the target, just early tech =)
— Daniel Wright (@EpicShaders) 14 mei 2020
en het draaide op PS5 hardware.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2020 00:44 ]
Is het trouwens mensen opgevallen dat bij die eerste game wat Ubisoft gisteren liet zien stond. 3 december on ps4 ps5 en alle andere consoles? Dus ga er vanuit dat de ps5 er voor 3 december is.
Tevens zeiden ze gisteren ook dat rainbow six Siege een free update krijgt voor de ps5.
Wat ik wel gek vond is dat we niets van Valhalla en Far Cry 6 hebben gezien.
Riders Republic vond ik dan wel weer wat hebben. Lekker met 50+ personen racen door de nationale parken van usa
Tevens zeiden ze gisteren ook dat rainbow six Siege een free update krijgt voor de ps5.
Riders Republic vond ik dan wel weer wat hebben. Lekker met 50+ personen racen door de nationale parken van usa
[ Voor 7% gewijzigd door Oxigeon op 11-09-2020 06:51 ]
Siege doet trouwens 4K120, voor de geïnteresseerden. ✅Oxigeon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 06:51:
Is het trouwens mensen opgevallen dat bij die eerste game wat Ubisoft gisteren liet zien stond. 3 december on ps4 ps5 en alle andere consoles? Dus ga er vanuit dat de ps5 er voor 3 december is.
https://www.pushsquare.co..._runs_at_4k_120fps_on_ps5
Wel jammer van FC6 inderdaad.
Deze had ik in mn mail vanmorgen ja...Oxigeon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 06:51:
Immortals Fenyx Rising lijkt mij een interessante game, wil natuurlijk wel eerst meer zien van de game.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ze hebben het wel een beetje omgegooid. De naam is veranderd en ook de main character. Het is maar een character maar de stijl van de trailer sprak me meer aan dat wat ik gisteren zag. Ondanks dat lijkt het me wel een leuke zelda kloon.G_Dragon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:27:
Immortals Fenyx Rising lijkt mij een interessante game, wil natuurlijk wel eerst meer zien van de game.
We hebben het er in de vriendengroep over om Siege weer op te pakken. Zoveel uur gespeeld die game... Ik was zelfs weer goed in een shooter toen 😂bram1984 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:37:
[...]
Siege doet trouwens 4K120, voor de geïnteresseerden. ✅
https://www.pushsquare.co..._runs_at_4k_120fps_on_ps5
Wel jammer van FC6 inderdaad.
Met een release in december zitten ze vrij veilig, het zou juist eerder vraagtekens oproepen als de ps5 daar niet bij zou staan.
Ja want bij de eerste introductie vond ik het echt waardeloos en leek mij het totaal niks, had ook eerst ook niet het idee dat ik naar Gods and Monsters zat te kijken. Want ze waren al bezig met de trailer toen ik in de live stream kwam.Kenny_026 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:32:
[...]
Ze hebben het wel een beetje omgegooid. De naam is veranderd en ook de main character. Het is maar een character maar de stijl van de trailer sprak me meer aan dat wat ik gisteren zag. Ondanks dat lijkt het me wel een leuke zelda kloon.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Eigenlijk nooit echt goed bekeken, maar het ziet er inderdaad wel vermakelijk uit ja. Even in de gaten houden.
Sony heeft op 17 september een onthulling gepland staan.
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Die trailer van gister was ik nog niet helemaal van gecharmeerd. Maar deze gameplay beelden zien er toch wel gaaf uit. Ziet er wel weer uit als een titel die na een paar maanden in de budgetbak ligt, dus ik ga hem sowieso niet bij release halen.bram1984 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:44:
Eigenlijk nooit echt goed bekeken, maar het ziet er inderdaad wel vermakelijk uit ja. Even in de gaten houden.
[YouTube: Immortals Fenyx Rising: Gameplay Walkthrough | Ubisoft Forward 2020 | Ubisoft [NA]]
Nerd.... Ik trapte er bijna inBas170 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:55:
Sony heeft op 17 september een onthulling gepland staan.
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Arstechnica is niet zo onder de indruk van Fenyx Rising:
https://arstechnica.com/g...g-breath-of-the-wild-now/
Ik denk dat we hierin verschillen wat next-gen is maar ik zal geen vs discussie starten. Hierbij mijn zorgen over de PS5:bram1984 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 02:23:
[...]
Sorry, mag je dat alleen vanaf 12 zeggen?
Ik blijf het zeggen: als ik TF's wil, ga ik wel naar NVIDIA. Qua console biedt PS5 mij met afstand de beste value: vooruitstrevende hardware met zo min mogelijk bottlenecks, de beste devs die er zijn die al jaren grafisch de mooiste games maken op niet eens de snelste hardware, een controller met een accu die echt iets nieuws doet en het belangrijkst: exclusieve games op day one die niet tegengehouden worden door oude hardware of hardware met ondermaatse specs. Dat is voor mij next gen.
Games
Ik heb nog geen enkele triple AAA gameplay beelden gezien van de next-gen games, alleen van R&C.
Spider-Man launch titel, maar waar zijn de andere beelden? Nog 2 maanden?!
Horizon zag er prachtig uit, maar geen bevestigde gameplay beelden, ook geen release date.
Controller
De controller is inderdaad een stap vooruit. Gaan alle developers daar wel gebruik van maken? Ik denk eerlijk gezegd alleen first party studios. Ik vraag me trouwens heel hard op af of het wel gezond is voor je handen als je steeds een blokkerende wapen hebt, ik ben echter geen dokter.
Zorgen
Waar ik het meest zorgen over maakt is wat heeft PS5 nou laten zien? Geen communicatie naar hun gamers toe. Het zal me niet verbazen dat de PS5 pas volgend jaar uitkomt. Nog 60 dagen jongens, geen tear-doen, geen extra event, geen prijs, geen bevestiging over wereldwijde launch.
Ze hebben een indrukwekkende geschiedenis met vele goed beoordeelde games maar het verleden voorspelt de toekomst niet. Ik zou niet teveel teren op het verleden als ik jou was want ik weet wel zeker dat de gamelandschap de komende jaren zal veranderen van kopen (eigendom) naar huren (service).
Tevens niet vergeten, concurrentie is altijd goed
@RRCreations qua games komt het wel goed, mogelijk dat bij launch er nog niet heel veel is. Maar Sony heeft genoeg studio's die nog leuke games in petto hebben.
Spiderman en Ratchet zijn niet echt mijn type games, dus ik hoef de PS5 niet gelijk bij de launch te halen. Maar zodra GT7 of een nieuwe Horizon uit komt dan word de PS5 besteld.
Beide consoles zijn goeie apparaten en ook next-gen, alleen de ene heeft meer exclusives en de andere heeft als voordeel dat je de 1st party game maar 1x hoeft te kopen en als je een PC gamer bent kan je die dan ook daar op spelen.
Hoe dan ook beide consoles komen hier te staan, ik vind namelijk beide consoles pracht apparaten. En wil ik echt 120FPS/4K etc etc dan gooi ik mijn computer wel aan.
Spiderman en Ratchet zijn niet echt mijn type games, dus ik hoef de PS5 niet gelijk bij de launch te halen. Maar zodra GT7 of een nieuwe Horizon uit komt dan word de PS5 besteld.
Beide consoles zijn goeie apparaten en ook next-gen, alleen de ene heeft meer exclusives en de andere heeft als voordeel dat je de 1st party game maar 1x hoeft te kopen en als je een PC gamer bent kan je die dan ook daar op spelen.
Hoe dan ook beide consoles komen hier te staan, ik vind namelijk beide consoles pracht apparaten. En wil ik echt 120FPS/4K etc etc dan gooi ik mijn computer wel aan.
PS/XBL: Nogne
Dan moet je gewoon nog even wachten met je preorder.RRCreations schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:11:
[...]
Ik denk dat we hierin verschillen wat next-gen is maar ik zal geen vs discussie starten. Hierbij mijn zorgen over de PS5:
Games
Ik heb nog geen enkele triple AAA gameplay beelden gezien van de next-gen games, alleen van R&C.
Horizon zag er prachtig uit, maar geen bevestigde gameplay beelden, ook geen release date.
Controller
De controller is inderdaad een stap vooruit. Gaan alle developers daar wel gebruik van maken? Ik denk eerlijk gezegd alleen first party studios. Ik vraag me trouwens heel hard op af of het wel gezond is voor je handen als je steeds een blokkerende wapen hebt, ik ben echter geen dokter.
Zorgen
Waar ik het meest zorgen over maakt is wat heeft PS5 nou laten zien? Geen communicatie naar hun gamers toe. Het zal me niet verbazen dat de PS5 pas volgend jaar uitkomt. Nog 60 dagen jongens, geen tear-doen, geen extra event, geen prijs, geen bevestiging over wereldwijde launch.
Ze hebben een indrukwekkende geschiedenis met vele goed beoordeelde games maar het verleden voorspelt de toekomst niet. Ik zou niet teveel teren op het verleden als ik jou was want ik weet wel zeker dat de gamelandschap de komende jaren zal veranderen van kopen (eigendom) naar huren (service).
Tevens niet vergeten, concurrentie is altijd goed![]()
Verwijderd
R&C gameplay, horizon in engine beelden lopend op ps5, gran turismo gameplay. Returnal gameplay. Lijkt mij al meer dan "geen enkele". Demo van unreal zou je ook nog kunnen meerekenen als gameplay.RRCreations schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:11:
[...]
Ik denk dat we hierin verschillen wat next-gen is maar ik zal geen vs discussie starten. Hierbij mijn zorgen over de PS5:
Games
Controller
Zorgen
Horizon komt pas later in 2021.
Verder heb ik al meerdere 3d party aankondigingen gezien voor ondersteuning van haptic feedback triggers, lijkt erop dat het makkelijk te implementeren is en de tools er voor zijn.het lijkt erop dat deze echte next gen controller goed wordt ontvangen en de betere ervaring bied.
Tot een week geleden was er van geen enkele next gen console een prijs bekend, geduld zou ik zeggen, ze zullen binnenkort vast met iets komen en dat hoeft dus niet meteen luttele dagen nadat een concurent iets doet. Geef het 2 weken zou ik zeggen
Niet teveel teren op het verleden doen ze al volgens mij door alleen BC van ps4 titles aan te kondigen. 2 van die titels zijn nog maar kort geleden gereleased en zeer goed ontvangen die top games kan je dus lekker meenemen naar ps5 of als je ze nog niet hebt gespeeld ze voor het eerst spelen op een ps5 met alle toeters en bellen erop.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2020 09:34 ]
Games: dan heb je denk ik iets in je ogen zitten. Kijk de reveal conferentie er nog eens op na. *knip* geen versus . Je "concern" is vrij misplaatst.RRCreations schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:11:
[...]
Games
Controller
Zorgen
Controller: alstu: een blog post over de DualSense met wat 3rd party devs over de DS. Ook de nieuwe CoD gaat er gebruik van maken. De tijd zal het uitwijzen, maar tot nu toe laten veel devs enthousiaste geluiden horen.
https://blog.playstation....e-ps5-console-generation/
Zorgen: Ik zie vooral veel angst, onzekerheid en twijfel. Geen communicatie? Dat maak jij ervan. *knip* geen versus Wat heeft PS5 laten zien? GAMES!!! Next gen games! Het belangrijkste van allemaal. Alleen op dat vlak staan ze voor mij al mijlenver voor. De PS4 teardown was een week van tevoren, lekker belangrijk. En als die wordt uitgesteld, dan wachten we gewoon rustig even wat langer op next gen en spelen we nog even door op de PS4, prima. Niks aan te doen in dat geval, maar ik denk dat het wel losloopt. We zien het de komende weken wel. *knip* niet zo op de man Dan zijn dit soort artikelen dus ook uit de lucht gegrepen:
https://venturebeat.com/2...track-for-holiday-launch/
En Sony heeft al een subscriptie service, maar daar is (gelukkig) minder focus op, want het komt de kwaliteit van games niet echt ten goede, naar mijn mening. Hopelijk blijven ze daar dan ook ver vandaan, want het devalueert gaming voor mij van eten in een sterrenrestaurant tot een Febo vreetmuur met uitgedroogde restjes van gisteren waar ik al eerder gegeten heb. Ik heb dan ook geen PS Now.
[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 11-09-2020 10:11 ]
Hoezo komt dat de game kwaliteit niet echt ten goede, speel je een andere game als je het op fysiek schijfje hebt, digitale download of via PS Now?bram1984 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:29:
[...]
En Sony heeft al een subscriptie service, maar daar is (gelukkig) minder focus op, want het komt de kwaliteit van games niet echt ten goede, naar mijn mening. Hopelijk blijven ze daar dan ook ver vandaan, want het devalueert gaming voor mij van eten in een sterrenrestaurant tot een Febo vreetmuur met uitgedroogde restjes van gisteren waar ik al eerder gegeten heb. Ik heb dan ook geen PS Now.
Ik heb nog nooit gemerkt dat een game die ik heb gedownload of via een abonnement dienst een andere game is dan de fysieke versie.
Laat ook maar.
[ Voor 94% gewijzigd door bram1984 op 11-09-2020 09:46 ]
Ik ook nietBasekid schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:11:
Arstechnica is niet zo onder de indruk van Fenyx Rising:
Vond de eerste beelden van een jaar terug er leuker uitzien dan de beelden van gisteren.
Omdat dergelijke diensten mensen moeten trekken met kwantiteit in plaats van kwaliteit. Als je zo'n dienst aanbiedt, wil je liever in korte tijd zoveel mogelijk meuk erin proppen om te kunnen roepen dat je zoveel honderd titels aanbiedt voor maar € x per maand. Vijf jaar lang aan een AAA game werken om die vervolgens meteen in een subscriptie service te gooien is niet rendabel. Je wilt gewoon zoveel mogelijk produceren. Tuurlijk zal er af en toe eens een leuke indie tussen zitten, maar daar heb ik persoonlijk zelf iets minder mee. Die trek ik dan net zo lief uit een sale. En grote titels als RDR2 heb ik dan zelf al lang gespeeld. Zo zie ik het.Nogne schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:40:
[...]
Hoezo komt dat de game kwaliteit niet echt ten goede, speel je een andere game als je het op fysiek schijfje hebt, digitale download of via PS Now?
Ik heb nog nooit gemerkt dat een game die ik heb gedownload of via een abonnement dienst een andere game is dan de fysieke versie.
Nu zeg je me wat. Zullen wij (de ps5 bezitters) straks met onze controller in het nadeel zijn tov xbox en pc gebruikers indien crossplay aanstaat??? Het is nu wel heel gemakkelijk om te zeggen dan moet je crossplay maar uitzetten. Maar ik gok dat wij als ps5 gebruikers nadeel gaan krijgen.bram1984 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:29:
[...]
Games: dan heb je denk ik iets in je ogen zitten. Kijk de reveal conferentie er nog eens op na. Allemaal games die ook nog eens op de hardware zelf draaien in plaats van PC's. Ze hebben in ieder geval iets laten zien wat op de console zelf draait. Je "concern" is vrij misplaatst.
Controller: alstu: een blog post over de DualSense met wat 3rd party devs over de DS. Ook de nieuwe CoD gaat er gebruik van maken. De tijd zal het uitwijzen, maar tot nu toe laten veel devs enthousiaste geluiden horen.
Zorgen: Ik zie vooral veel angst, onzekerheid en twijfel. Geen communicatie? Dat maak jij ervan. Omdat de Series S toevallig gelekt is, is de MS communicatie ineens beter? Die wilden ook pas volgende week naar buiten komen. Daarbij hebben ze qua content volgens mij al hun kruit al verschoten. Wat heeft PS5 laten zien? GAMES!!! Next gen games! Het belangrijkste van allemaal. Alleen op dat vlak staan ze voor mij al mijlenver voor. De PS4 teardown was een week van tevoren, lekker belangrijk. En als die wordt uitgesteld, dan wachten we gewoon rustig even wat langer op next gen en spelen we nog even door op de PS4, prima. Niks aan te doen in dat geval, maar ik denk dat het wel losloopt. We zien het de komende weken wel. Ik hoop niet dat je straks flink voor lul staat. Dan zijn dit soort artikelen dus ook uit de lucht gegrepen:
Bij het indrukken van de trigger zul je een weerstand voelen in de trigger waardoor je minder snel (gok ik) de trekker kan overhalen in bv een schietgame
Net zoals je doorgaans rumble uit kan schakelen kan je de force feedback ongetwijfeld ook uitschakelen.Oxigeon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:47:
[...]
Nu zeg je me wat. Zullen wij (de ps5 bezitters) straks met onze controller in het nadeel zijn tov xbox en pc gebruikers indien crossplay aanstaat??? Het is nu wel heel gemakkelijk om te zeggen dan moet je crossplay maar uitzetten. Maar ik gok dat wij als ps5 gebruikers nadeel gaan krijgen.
Bij het indrukken van de trigger zul je een weerstand voelen in de trigger waardoor je minder snel (gok ik) de trekker kan overhalen in bv een schietgame
Ik vermoed dat dit straks allemaal aan te passen is in de instellingen (ook voor single player).Oxigeon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:47:
[...]
Nu zeg je me wat. Zullen wij (de ps5 bezitters) straks met onze controller in het nadeel zijn tov xbox en pc gebruikers indien crossplay aanstaat??? Het is nu wel heel gemakkelijk om te zeggen dan moet je crossplay maar uitzetten. Maar ik gok dat wij als ps5 gebruikers nadeel gaan krijgen.
Verwijderd
Subscription model voor gaming moet zich nog bewijzen inderdaad , Sony boert nog goed met normale releases dus die kunnen de kat nog uit de boom kijken.
je ziet ook wel dat de grote titels even meedoen en daarna weer verdwijnen uit een subsciption. Soort van verkapte trial periode. En de lange termijn effecten voor inkomsten van grote studio's zijn nog onbekend.
Tijd zal het leren en in principe staat niks Sony in de weg om PSnow verder naar voren te schuiven. Ze hebben zelf de grote titels om erop te zetten en met zo'n grote installbase als ps4 en waarschijnlijke ps5 straks is het zeer aantrekkelijk voor third partys on ook die gigantische installbase aan te boren, ervan uitgaand dat het überhaupt een interessante strategie is om je games te verhuren ipv van te verkopen.
je ziet ook wel dat de grote titels even meedoen en daarna weer verdwijnen uit een subsciption. Soort van verkapte trial periode. En de lange termijn effecten voor inkomsten van grote studio's zijn nog onbekend.
Tijd zal het leren en in principe staat niks Sony in de weg om PSnow verder naar voren te schuiven. Ze hebben zelf de grote titels om erop te zetten en met zo'n grote installbase als ps4 en waarschijnlijke ps5 straks is het zeer aantrekkelijk voor third partys on ook die gigantische installbase aan te boren, ervan uitgaand dat het überhaupt een interessante strategie is om je games te verhuren ipv van te verkopen.
Kan je natuurlijk uitschakelen. En ik zet crossplay sowieso uit, helemaal met PC.Oxigeon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:47:
[...]
Verwijderd
Misschien kan je het wel uitzettenOxigeon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:47:
[...]
En in race games is feedback weer een enorm voordeel.
Crossplay is een grote vergissing. Je zou het maar niet uit kunnen zetten en keihard genaaid worden in bijvoorbeeld Warzone. Elk potje weer. Zit je dan met je meeste TF
Heb dit gevoel ook, en er wordt eindeloos gestrooid met oude games en games verdwijnen weer. Daarnaast speelt het Apple Arcade achtige games in de hand, snelle games die even leuk en vernieuwend zijn, er leuk uit zien maar meer een snel tussendoortje zijn. Als dev heb je dan even veel plays voor een kleinere investering.bram1984 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:46:
[...]
Omdat dergelijke diensten mensen moeten trekken met kwantiteit in plaats van kwaliteit. Als je zo'n dienst aanbiedt, wil je liever in korte tijd zoveel mogelijk meuk erin proppen om te kunnen roepen dat je zoveel honderd titels aanbiedt voor maar € x per maand. Vijf jaar lang aan een AAA game werken om die vervolgens meteen in een subscriptie service te gooien is niet rendabel. Je wilt gewoon zoveel mogelijk produceren. Tuurlijk zal er af en toe eens een leuke indie tussen zitten, maar daar heb ik persoonlijk zelf iets minder mee. Die trek ik dan net zo lief uit een sale. En grote titels als RDR2 heb ik dan zelf al lang gespeeld. Zo zie ik het.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel een heel leuk model om snel dingen te proberen maar vraag me af hoe rendabel het is voor de echte pareltjes die met veel liefde in vele jaren zijn gemaakt.
Edit: maar als je kijkt naar gewone software ben ik bang dat het wel de toekomst is. Daar heb je zoveel Software as a Service.
[ Voor 4% gewijzigd door Sluw op 11-09-2020 09:55 ]
Volgens mij laat de concurrent namelijk zien dat het juist wel rendabel is, want veel developpers zien hun inkomen stijgen met de dienst van de concurrent. Volgens mij als je 5 jaar aan een game hebt gewerkt, wil je juist dat zo veel mensen het gaan spelen. En of die mensen het nu kopen of via een subscription model spelen maakt dan weinig uit, het gaat er om dat de gebruikers jouw game spelen en een positieve ervaring er mee hebben. En daardoor mond op mond reclame maken.bram1984 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:46:
[...]
Omdat dergelijke diensten mensen moeten trekken met kwantiteit in plaats van kwaliteit. Als je zo'n dienst aanbiedt, wil je liever in korte tijd zoveel mogelijk meuk erin proppen om te kunnen roepen dat je zoveel honderd titels aanbiedt voor maar € x per maand. Vijf jaar lang aan een AAA game werken om die vervolgens meteen in een subscriptie service te gooien is niet rendabel. Je wilt gewoon zoveel mogelijk produceren. Tuurlijk zal er af en toe eens een leuke indie tussen zitten, maar daar heb ik persoonlijk zelf iets minder mee. Die trek ik dan net zo lief uit een sale. En grote titels als RDR2 heb ik dan zelf al lang gespeeld. Zo zie ik het.
Verwijderd
Dit hoort denken ik meer in het gamepass discussie thuis maar het zijn vooral de indiegames die er profijt van lijken te hebben. Die genieten van de extra exposure die hun niche games daarvoor niet kon bereiken. Dat soort studio's hebben vaak ook maar een klein marketing budget.Nogne schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:56:
[...]
Volgens mij laat de concurrent namelijk zien dat het juist wel rendabel is, want veel developpers zien hun inkomen stijgen met de dienst van de concurrent. Volgens mij als je 5 jaar aan een game hebt gewerkt, wil je juist dat zo veel mensen het gaan spelen. En of die mensen het nu kopen of via een subscription model spelen maakt dan weinig uit, het gaat er om dat de gebruikers jouw game spelen en een positieve ervaring er mee hebben. En daardoor mond op mond reclame maken.
Wat een kolder. Netflix gooit ook stapels titels erop en heeft inmiddels zelfs oscars gewonnen. Het moet alleen opstarten, dat kost tijd.bram1984 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:46:
[...]
Ik vind je wel heel erg kort door de bocht in dit stuk. MS probeert momenteel diverse nieuwe IPś op te starten en oude te vernieuwen. Dit traject is nog maar net begonnen, echt oordelen kun je hier pas over 3 jaar wanneer men ook de tijd heeft gehad om nieuwe ip's neer te zetten.
Dit jaar ook geen Forza bijvoorbeeld, dit hadden ze echt wel anders gedaan als ze zich hadden gehouden aan het verhaal dat jij hierboven schetst.
Febo is best lekker.bram1984 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:29:
[...]
Games: dan heb je denk ik iets in je ogen zitten. Kijk de reveal conferentie er nog eens op na. Allemaal games die ook nog eens op de hardware zelf draaien in plaats van PC's. Ze hebben in ieder geval iets laten zien wat op de console zelf draait. Je "concern" is vrij misplaatst.
Zorgen: Ik zie vooral veel angst, onzekerheid en twijfel. Geen communicatie? Dat maak jij ervan. Omdat de Series S toevallig gelekt is, is de MS communicatie ineens beter? Die wilden ook pas volgende week naar buiten komen. Daarbij hebben ze qua content volgens mij al hun kruit al verschoten. Wat heeft PS5 laten zien? GAMES!!! Next gen games! Het belangrijkste van allemaal. Alleen op dat vlak staan ze voor mij al mijlenver voor. De PS4 teardown was een week van tevoren, lekker belangrijk. En als die wordt uitgesteld, dan wachten we gewoon rustig even wat langer op next gen en spelen we nog even door op de PS4, prima. Niks aan te doen in dat geval, maar ik denk dat het wel losloopt. We zien het de komende weken wel. Ik hoop niet dat je straks flink voor lul staat. Dan zijn dit soort artikelen dus ook uit de lucht gegrepen:
Je hebt echt enorme moeite met andere meningen als het om de PS5 gaat. Je bent zowat beledigt wanneer iemand niet onder de indruk is van de PS5 en dan heeft men iets aan de ogen of ze moeten iets aan hun verwachtingen doen en al dat soort praat. Sorry, maar er zijn echt mensen die niet onder de indruk zijn van de PS5.
Ik vind de games van Sony fantastisch, altijd al gevonden. De PS5 geeft mij geen wauw gevoel, maar ik vind dat altijd lastig te bepalen omdat ik het niet irl zie. Maar voor wat ik persoonlijk heb gezien en welke informatie Sony heeft gedeelt, ben ik inderdaad niet onder de indruk.
Ik neig inderdaad naar de Xbox Series S. Ik game niet meer superveel, maar wil toch een beetje bijblijven. Dus dan is een Series S met zo'n abonnement een prima uitkomst.
Daarbij, MS gaat het nooit winnen qua exclusive games. Dit is een puike manier van MS om zich te onderscheiden en daarvoor verdienen ze gewoon wat meer lof dan dit.
[ Voor 11% gewijzigd door Cyrax0508 op 11-09-2020 10:09 ]
Dat zijn dan vooral kleine indie devs die daardoor meer exposure krijgen. MS zelf heeft al aangegeven dat GP niet heel veel geld oplevert op dit moment. Gaat natuurlijk snel duurder worden als al die $1 abo's aflopen. Er is verder natuurlijk een reden dat grote uitgevers hun AAA games niet op dag 1 op PS Now en GP zetten. Dan nemen wij allemaal een abo van 1 of 2 maandjes, spelen die game uit en zeggen weer op. Zoals Sony het nu doet met hun first party, dat levert vanzelfsprekend veel meer geld op. Als je ziet hoeveel miljoenen van hun games over de toonbank vliegen de eerste paar weken. Dat is gewoon het Sony model en dat werkt prima voor ze. Ja, ze hebben PS Now ernaast, maar daar staan de wat oudere games op.Nogne schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:56:
[...]
Volgens mij laat de concurrent namelijk zien dat het juist wel rendabel is, want veel developpers zien hun inkomen stijgen met de dienst van de concurrent. Volgens mij als je 5 jaar aan een game hebt gewerkt, wil je juist dat zo veel mensen het gaan spelen. En of die mensen het nu kopen of via een subscription model spelen maakt dan weinig uit, het gaat er om dat de gebruikers jouw game spelen en een positieve ervaring er mee hebben. En daardoor mond op mond reclame maken.
Ja dat is het precies: een tussendoortje. Het zal wel wat meer gaan voor komen, maar ik denk niet dat Sony snel zal afstappen van hoe ze het nu doen. Die manier werkt en daardoor zijn ze marktleider.Sluw schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:55:
[...]
Heb dit gevoel ook, en er wordt eindeloos gestrooid met oude games en games verdwijnen weer. Daarnaast speelt het Apple Arcade achtige games in de hand, snelle games die even leuk en vernieuwend zijn, er leuk uit zien maar meer een snel tussendoortje zijn. Als dev heb je dan even veel plays voor een kleinere investering.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel een heel leuk model om snel dingen te proberen maar vraag me af hoe rendabel het is voor de echte pareltjes die met veel liefde in vele jaren zijn gemaakt.
Edit: maar als je kijkt naar gewone software ben ik bang dat het wel de toekomst is. Daar heb je zoveel Software as a Service.
Zeker, er zitten uiteraard uitzonderingen tussen, maar zeg nu zelf: het gros van de Netflix films is wel redelijk pulp toch? Ook Netflix wilt gewoon heel snel heel veel nieuwe content pompen. Dat is nu eenmaal een gegeven met een dergelijke service. Netflix zit niet te wachten op een seizoen van een nieuwe serie waar 5 jaar over gefilmd wordt. En hoe sneller zoiets moet, hoe minder de kwaliteit vaker is. Toch?mobygo76 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:05:
[...]
Wat een kolder. Netflix gooit ook stapels titels erop en heeft inmiddels zelfs oscars gewonnen. Het moet alleen opstarten, dat kost tijd.
Ik vind je wel heel erg kort door de bocht in dit stuk. MS probeert momenteel diverse nieuwe IPś op te starten en oude te vernieuwen. Dit traject is nog maar net begonnen, echt oordelen kun je hier pas over 3 jaar wanneer men ook de tijd heeft gehad om nieuwe ip's neer te zetten.
Dit jaar ook geen Forza bijvoorbeeld, dit hadden ze echt wel anders gedaan als ze zich hadden gehouden aan het verhaal dat jij hierboven schetst.
Wel apart dat je mij daar op aanspreekt, maar niet de persoon waarop ik reageer (uitgesproken Xbox fan, gaat geen PS5 halen, maar komt hier even gefrustreerd uitleggen waarom hij PS5 kut vindt). Omdat ik daar onderbouwd op reageer, heb ik moeite met andere meningen? Okay.Cyrax0508 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:05:
[...]
Febo is best lekker.
Je hebt echt enorme moeite met andere meningen als het om de PS5 gaat. Je bent zowat beledigt wanneer iemand niet onder de indruk is van de PS5 en dan heeft men iets aan de ogen of ze moeten iets aan hun verwachtingen doen en al dat soort praat. Sorry, maar er zijn echt mensen die niet onder de indruk zijn van de PS5.
Ik vind de games van Sony fantastisch, altijd al gevonden. De PS5 geeft mij geen wauw gevoel, maar ik vind dat altijd lastig te bepalen omdat ik het niet irl zie. Maar voor wat ik persoonlijk heb gezien en welke informatie Sony heeft gedeelt, ben ik inderdaad niet onder de indruk.
Ik neig inderdaad naar de Xbox Series S. Ik game niet meer superveel, maar wil toch een beetje bijblijven. Dus dan is een Series S met zo'n abonnement een prima uitkomst.
Daarbij, MS gaat het nooit winnen qua exclusive games. Dit is een puike manier van MS om zich te onderscheiden en daarvoor verdienen ze gewoon wat meer lof dan dit.
Zou mooi zijn als ze dan toch een keer wat van de PS5 laten zien dat de nieuwe Battlefield ook word aangekondigd, hopelijk BFC3 en stiekem ook een nieuwe Killzone. 🤤
https://www.gamesradar.co...g-to-tease-battlefield-6/
@RRCreations zegt: "Ik heb nog geen enkele triple AAA gameplay beelden gezien van de next-gen games, alleen van R&C."Cyrax0508 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:05:
[...]
Dat klopt gewoonweg niet, want er zijn wel degelijk meer gameplay beelden getoond. Niet vreemd dat daar dan op gereageerd wordt.
Verwijderd
Oef ja nieuwe Battlefield kijk ik zeker naar uit. Denk alleen dat het nog lang duurt en bij wat getease blijft.DoubleDutch schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:13:
Zou mooi zijn als ze dan toch een keer wat van de PS5 laten zien dat de nieuwe Battlefield ook word aangekondigd, hopelijk BFC3 en stiekem ook een nieuwe Killzone. 🤤
Ik wil een BFBC3DoubleDutch schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:13:
En ik hoop dat er ook paddles verschijnen net zoals mijn Strikepack voor de PS4 controller. Niet een hele Scuf, dat vind ik teveel geld.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nee, Netflix is er ook niet speciaal voor de films, het is voor series en films. En eigenlijk vooral voor series. Als je kijkt naar het rijtje exclusieve titels dan is dat juist heel behoorlijk, sterker nog, ze zijn de grootste denk ik.bram1984 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:13:
[...]
Zeker, er zitten uiteraard uitzonderingen tussen, maar zeg nu zelf: het gros van de Netflix films is wel redelijk pulp toch? Ook Netflix wilt gewoon heel snel heel veel nieuwe content pompen. Dat is nu eenmaal een gegeven met een dergelijke service. Netflix zit niet te wachten op een seizoen van een nieuwe serie waar 5 jaar over gefilmd wordt. En hoe sneller zoiets moet, hoe minder de kwaliteit vaker is. Toch?
Check het onderstaande lijstje maar
https://www.whats-on-netf...emmy-nominations-in-2020/
Dus toch? Nee, juist niet!
*knip* offtopic, op de man
[ Voor 100% gewijzigd door Geronimous op 11-09-2020 10:46 ]
Ik ben bang dat Killzone in de ijskast gestopt is. Shadow Fall is ook de enige 1st party game die geen Pro enhanced mode gekregen heeft (Bloodborne tel ik even niet mee, want dat is 2nd/1st party).DoubleDutch schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:13:
BTW, kan de Gamepass discussie gestaakt worden hier? Ik snap niet waarom men GP hier in het PS5 topic komt verdedigen. Daarvoor is er een GP topic.
[ Voor 11% gewijzigd door Trishul op 11-09-2020 10:21 ]
*knip* niet op de manbram1984 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:29:
[...]
Games: dan heb je denk ik iets in je ogen zitten. Kijk de reveal conferentie er nog eens op na. [mbr]*knip* geen versus[/] . Je "concern" is vrij misplaatst.
Zorgen: Ik zie vooral veel angst, onzekerheid en twijfel. Geen communicatie? Dat maak jij ervan. [mbr]*knip* geen versus[/] Wat heeft PS5 laten zien? GAMES!!! Next gen games! Het belangrijkste van allemaal. Alleen op dat vlak staan ze voor mij al mijlenver voor. De PS4 teardown was een week van tevoren, lekker belangrijk. En als die wordt uitgesteld, dan wachten we gewoon rustig even wat langer op next gen en spelen we nog even door op de PS4, prima. Niks aan te doen in dat geval, maar ik denk dat het wel losloopt. We zien het de komende weken wel. [mbr]*knip* niet zo op de man[/] Dan zijn dit soort artikelen dus ook uit de lucht gegrepen:
De communicatie van Sony laat zeer te wensen over en qua games / Unreal demo (1440p
Mbt de controller, wat kan mij dat roesten dat devs er vrolijk van worden, de functies zullen voornamelijk gebruikt worden in het eerste jaar en door first parties, daarna hoogst waarschijnlijk niet meer. Dan gebeurd hetzelfde als met de (huidige) touchpad, wordt 1 knop om voor één functie te gebruiken.
Hopelijk kan / kunnen die adaptieve triggers ook uit.
Mbt gamepass, daardoor heb ik meerdere (leuke) games gespeeld die ik anders nooit gespeeld had.
[ Voor 2% gewijzigd door Geronimous op 11-09-2020 10:48 ]
In Australië is men begonnen met het ophangen van promotiemateriaal van PS5:
[Twitter: title]
Overigens weet ik niet of dit iets moet betekenen maar in tijden van eindeloos wachten misschien hoopvol.
[Twitter: title]
Overigens weet ik niet of dit iets moet betekenen maar in tijden van eindeloos wachten misschien hoopvol.
[ Voor 35% gewijzigd door Kraziey op 11-09-2020 10:28 ]
Ik heb een vraagje. Ik probeer voor mezelf de voor- en nadelen op een rijtje te zetten van de normale versie vs. de digitale versie.
Is er in de afgelopen periode (officiële) informatie uitgebracht over het feit dat je bij spellen op disk alsnog (veel) gamedata op de SSD moet installeren zoals bij de huidige generatie consoles?
Kon het niet zo gauw terugvinden (ook niet in dit topic). Thanks.
Is er in de afgelopen periode (officiële) informatie uitgebracht over het feit dat je bij spellen op disk alsnog (veel) gamedata op de SSD moet installeren zoals bij de huidige generatie consoles?
Ik heb zelf echt wel goede hoop voor de PS5, Sony is niet van gisteren dus dat gaat wel goedkomen. Wel is het gewoon een feit dat er gewoon heel weinig bekend is, en of dat nou bij MS ook zo is (of was in dit geval) doet er niet zoveel toe. Maar ik word er ook niet heel enthousiast van allemaal, natuurlijk is het prachtig en mooi, maar dat vond ik deze generatie ook al. Maar misschien doen bewegende beelden op mijn eigen televisie me mijn mening wel bijstellenSegafreak83 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:21:
[...]
-knip-
De communicatie van Sony laat zeer te wensen over en qua games / Unreal demo (1440p) ben ik echt niet onder de indruk.
Mbt de controller, wat kan mij dat roesten dat devs er vrolijk van worden, de functies zullen voornamelijk gebruikt worden in het eerste jaar en door first parties, daarna hoogst waarschijnlijk niet meer. Dan gebeurd hetzelfde als met de (huidige) touchpad, wordt 1 knop om voor één functie te gebruiken.
Mbt gamepass, daardoor heb ik meerdere (leuke) games gespeeld die ik anders nooit gespeeld had.
Ik verwacht echt wel dat Sony fantastische games naar de PS5 gaat brengen en ik verwacht ook niet dat MS over Sony heen komt deze generatie m.b.t. de sales. Gaat niet gebeuren, en dat komt vooral vanwege de IP's van Sony. De kracht van IP's is enorm. Kijk naar Nintendo en hun Switch.. De Switch is enorm zwak als console, maar Mario/Zelda/Animal Crossing zorgen ervoor dat het ding echt al een bezetene verkoopt. Het gaat niet alleen om graphics, het gaat om je games. Dat zit bij Sony wel goed.
Dus pakt MS het anders aan en dat is het beste wat ze konden doen. Zij gaan voor diensten en een goedkope console. Een IP opbouwen tot het niveau van een Zelda. Uncharted, God of War en dergelijke kost jaren en jaren.
[ Voor 7% gewijzigd door Geronimous op 11-09-2020 10:50 . Reden: ge-quote post was aangepast door moderator ]
@Verwijderd De vorige BF delen begonnen ze ook een jaar van te voren te teasen, vaak kwam er een Oktober release met net daarvoor een multiplayer demo. Dus een 2021 oktober release zie ik nog wel gebeuren.
@Vrijdag Ja zie ook het liefst een BFBC3 die speelt als BFBC2, heb daar enorm veel uren in zitten helemaal grijs gespeeld,daar waren de mappen ook gewoon gemaakt voor rush, iets wat ik bij de ander BF games nooit meer heb gezien/gevoeld, BF3 nog wel iets.
@Trishul Denk het ook niet, maar stiekem hoop ik het wel, het blijft een game die toch voor mijn gevoel bij een release van een nieuwe playstation hoort. 😉
@Vrijdag Ja zie ook het liefst een BFBC3 die speelt als BFBC2, heb daar enorm veel uren in zitten helemaal grijs gespeeld,daar waren de mappen ook gewoon gemaakt voor rush, iets wat ik bij de ander BF games nooit meer heb gezien/gevoeld, BF3 nog wel iets.
@Trishul Denk het ook niet, maar stiekem hoop ik het wel, het blijft een game die toch voor mijn gevoel bij een release van een nieuwe playstation hoort. 😉
was geknipt
Oh er zit ook zeker veel goed spul tussen bij Netflix, dat ontken ik ook niet. Ik heb het zelf ook en vermaak me er goed mee. Maar ik zie toch ook wel een hele hoop meuk. Het is wel een stuk beter geworden in ieder geval. Daarbij heb je daarin verder niet echt keuze. Je kan een Netflix serie of film niet ook bij Bol.com op DVD kopen, voor zover ik weet (ja wellicht na een tijdje). Film/series en games vergelijken is ook lastiger, denk ik. In korte tijd een goede film maken is denk ik iets makkelijker dan in korte tijd een hele goede game maken. Anyway, dat is hoe ik er tegenaan kijk. Ik denk gewoon niet dat het onderaan de streep de kwaliteit bevordert, puur omdat zo'n dienst gedijt bij het trekken van klanten door de hoeveelheid content. Weinig content = minder klanten, hoe goed die content ook is.mobygo76 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:17:
[...]
Nee, Netflix is er ook niet speciaal voor de films, het is voor series en films. En eigenlijk vooral voor series. Als je kijkt naar het rijtje exclusieve titels dan is dat juist heel behoorlijk, sterker nog, ze zijn de grootste denk ik.
Check het onderstaande lijstje maar
https://www.whats-on-netf...emmy-nominations-in-2020/
Dus toch? Nee, juist niet!
Ja dat zal gewoon weer moeten. Een game vanaf de disc draaien gaat niet meer. Wel kan je straks als het goed is vaker kiezen welk onderdeel je installeert (sp, mp, welke taal etc.).Gusev schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:25:
Ik heb een vraagje. Ik probeer voor mezelf de voor- en nadelen op een rijtje te zetten van de normale versie vs. de digitale versie.
[ Voor 16% gewijzigd door Geronimous op 11-09-2020 10:51 ]
Verrek, daar heb je waarschijnlijk helemaal gelijk in. Niet eens zo over nagedacht maar eigenlijk alle grote 1st party titels van de launch periode die mij te binnen schieten hebben inderdaad een PS4 Pro patch.Trishul schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:18:
[...]
Ik ben bang dat Killzone in de ijskast gestopt is. Shadow Fall is ook de enige 1st party game die geen Pro enhanced mode gekregen heeft (Bloodborne tel ik even niet mee, want dat is 2nd/1st party).
offtopic:
Driveclub heeft trouwens ook nooit een patch gekregen, maar goed daarvan bestaat de ontwikkelaar ook niet meer. RIP Motorstorm
Driveclub heeft trouwens ook nooit een patch gekregen, maar goed daarvan bestaat de ontwikkelaar ook niet meer. RIP Motorstorm
Einde off topic. 😶DoubleDutch schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:28:
@Verwijderd De vorige BF delen begonnen ze ook een jaar van te voren te teasen, vaak kwam er een Oktober release met net daarvoor een multiplayer demo. Dus een 2021 oktober release zie ik nog wel gebeuren.
Dat weet ik ook niet eigenlijk. De enige reden waarom ik voor een disk versie zou gaan is omdat je dan games kunt doorverkopen en goedkoper kunt aankopen.Gusev schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:25:
En op de een of andere rare manier is het doosje in de kast voor mij ook wat waard. Zo heb ik inmiddels een mooie verzameling PS1, PS2, PS3 en PS4 spelen in de kast staan. Die reeks maak ik graag nog even af met de PS5, wat waarschijnlijk de laatste console is met die rare frisbees met data erop.Cyrax0508 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:29:
[...]
Dat weet ik ook niet eigenlijk. De enige reden waarom ik voor een disk versie zou gaan is omdat je dan games kunt doorverkopen en goedkoper kunt aankopen.
Driveclub... Daar noem je me er ook weer eentje zeg. Wat waren die weereffecten destijds next-gen zeg (nu nog steeds indrukwekkend).Caayn schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:28:
[...]
Verrek, daar heb je waarschijnlijk helemaal gelijk in. Niet eens zo over nagedacht maar eigenlijk alle grote 1st party titels van de launch periode die mij te binnen schieten hebben inderdaad een PS4 Pro patch.
offtopic:
Driveclub heeft trouwens ook nooit een patch gekregen, maar goed daarvan bestaat de ontwikkelaar ook niet meer.
Het grappige is, toen ik laatst gameplay beelden zag van Dirt 5 met ook die weereffecten dacht ik van he... Dat lijkt wel een soort motorstorm met de graphics van driveclub. Wat blijkt? Dirt 5 is gemaakt door Codemasters Cheshire studio, die bijna volledig bestaat uit ex evolution studios developers, ofwel de studio achter motorstorm, driveclub en de oude WRC games.
Die weereffecten in Dirt 5 zijn nice.
@bram1984 Natuurlijk moet er kwaliteit in de GP, en die zit er denk ik ook wel in. Maar het moet een breed publiek aanspreken, ik hou niet van Fallout like games, maar anderen vinden dat weer geweldig. Smaken verschillen.
En inderdaad zijn er een hoop mensen die cheap de GP hebben. Ik zelf ook tot juni 2023. Je koopt nu 3 maanden ultimate voor 22 euro op internet. En dat vind ik een zeer goeie deal.
Ik heb er alle vertrouwen in.
Sowieso koop ik uiteindelijk ook een PS5, heb genoten van Spider man en LAst of Us. Maar prefereer nu eerst een XSX.
Het is alleen maar goed dat MS en Sony verschillende visies hebben. Dan kun je als klant kiezen wat je wilt. En beiden proberen onderaan de streep geld binnen te harken.
En inderdaad zijn er een hoop mensen die cheap de GP hebben. Ik zelf ook tot juni 2023. Je koopt nu 3 maanden ultimate voor 22 euro op internet. En dat vind ik een zeer goeie deal.
Sowieso koop ik uiteindelijk ook een PS5, heb genoten van Spider man en LAst of Us. Maar prefereer nu eerst een XSX.
Het is alleen maar goed dat MS en Sony verschillende visies hebben. Dan kun je als klant kiezen wat je wilt. En beiden proberen onderaan de streep geld binnen te harken.
Prima toch, lekker doen dus. Voor ieder wat wils.mobygo76 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:35:
@bram1984 Natuurlijk moet er kwaliteit in de GP, en die zit er denk ik ook wel in. Maar het moet een breed publiek aanspreken, ik hou niet van Fallout like games, maar anderen vinden dat weer geweldig. Smaken verschillen.
Verwijderd
Waarom ben je er niet van onder de indruk als ik vragen mag ? Wat Ratchet en clank tot nu toe laat zien is bijna Pixar niveau en de unreal demo liet een nieuwe niveau van grafische kwaliteit zien met tools als Lumen en nanites.Segafreak83 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:21:
[...]
Games / Unreal demo (1440p) ben ik echt niet onder de indruk.
Ik kan mij geen andere tech demo van een engine herinneren die interactieve gameplay toont en er zo goed uitzag.
Dit leest toch een beetje als "wat de boer niet kent vreet ie niet. De vergelijking tussen touchpad en adaptieve triggers vind ik ook niet helemaal kloppend.Mbt de controller, wat kan mij dat roesten dat devs er vrolijk van worden, de functies zullen voornamelijk gebruikt worden in het eerste jaar en door first parties, daarna hoogst waarschijnlijk niet meer. Dan gebeurd hetzelfde als met de (huidige) touchpad, wordt 1 knop om voor één functie te gebruiken.
Voor touchpads moest nieuwe functionaliteit bedacht worden en de adaptieve triggers zijn een evolutie van een bestaand fuctionaliteit en het bied een stukje feedback wat een touchpad niet heeft.
Totaal niet een vergelijkbare situatie wat mij betreft. Dat de devs er vrolijk van worden geeft wel het 1 en ander aan kwa adoptie.
Games worden nog steeds vanaf disc geïnstalleerd op de harde schijf, zoals dat nu ook gebeurt. Lezen vanaf disc is veel te langzaam. De disc is dan alleen nog ter verificatie.Gusev schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:25:
Als je dat allemaal al weet hoeft Sony natuurlijk ook niks meer te communiceren.Segafreak83 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:21:
@Verwijderd Ja en vergeet ook niet dat devs ook gewoon gamers zijn. Touchpad, leuk idee, maar voegde uiteindelijk niks toe aan de gameplay ervaring zelfs. Het was mis meer dan een andere manier om een knop in te drukken. Adaptive triggers voegen daarentegen echt iets tofs toe aan hoe je een game beleeft. Logisch dat ook zij daar enthousiast van worden. En afgaande op de aandacht die de DS krijgt, denk ik dat het met de support goed zit.
Nog een (mogelijk) compatible SSD uitbreiding voor de PS5: https://www.tweaktown.com...d-7gb-sec-speeds/amp.html
Alleen die heatsink ziet er wel heel groot uit... Ik denk dat dit is wat Sony bedoelde met 'geschikte' SSD's.
Alleen die heatsink ziet er wel heel groot uit... Ik denk dat dit is wat Sony bedoelde met 'geschikte' SSD's.
Haha ik zal denk ik de PS5 (Pro/Max) kopen over paar jaartjes om eventueel de games te spelen die ik graag wil spelen. Ik zal eerst de XSX met GPU aanschaffen, ik denk dat ik voorlopig wel zoet zal zijn.Kenny_026 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:17:
[...]
Dan moet je gewoon nog even wachten met je preorder.
Even nog een korte reactie op de anderen:
Klopt, GT helemaal vergeten! Zag er gelikt uit maar ik moet eerlijk bekennen dat geen enkele race game mij kan bekoren om grafische kwaliteit. Pas als er super realistische schade, grond, weer, geluid en beeld wordt weergegeven zal ik weer een race game kopen.
Demo van de Unreal engine kan je niet meerekenen als gameplay beelden, gezien het geen speelbare game is. Het is letterlijk een engine demo.
We zullen zien wat de markt doet, tijd zal uitwijzen wat de beste aanpak is geweest.
Nogmaals, gezonde concurrentie zorgt ervoor dat de consument altijd wint.
Omtrent service model a la PS Now / GP:
Ik ben het niet eens dat een subscription model de kwaliteit schaadt. Ik heb immers ook Pathé Unlimited voor de films, schaadt het juist de markt? Nee, het bevordert juist de markt. Ik zie altijd een vergelijking met Netflix voorbij komen maar ik zou het meer vergelijken met Pathé Unlimited.
Ik zou nooit zoveel bioscoop films hebben gekeken zonder mijn abbo. Maken ze nu ineens mindere films? Volgens mij zijn er nooit zoveel bezoekers geweest en is de concurrentie moordend. Er wordt meer risico genomen (de films Cats), meer films uitgebracht (voor corona). Iedereen kan kijken wat ze willen en voor ieder wat wils.
De studio (games of films) kunnen nog altijd ervoor kiezen om eerst normaal in de verkoop te gaan en later toe te voegen bij een subscription agreement. Zie bijvoorbeeld Witcher 3 en RDR2, toch echt een triple AAA games. Ik snap echt niet waarom er zo veel onvrede is over een extra keuze. Wellicht kan iemand mij helpen om in te zien wat het probleem is? Ik vind de argumenten tot nu toe echt alu hoedje worst case scenario doemdenken.
Voor Gamepass is er een apart topic: [Xbox/PC] Xbox Gamepass
Gamepass heeft niks te maken met de PS5.
Ik ben zeker hyped over de adaptive triggers en haptic feedback in de SualSense, maar het valt en staat straks hoe ik het zelf ervaar en hoe gamedevs het in hun games gaan verwerken.
Ik heb bijvoorbeeld rumble nu standaard uitstaan, in het PS menu. Ik vind het eerder storend dan immersive, omdat ik het nogal ongenuanceerd vind. Ik ben zeeeeer benieuwd hoeveel meer immersive haptic feedback gaat zijn. Als ik zie wat Apple kan met hun haptic engine in iPhones en Macbooks, dat je op een solide trackpad zonder mechanisch kliksysteem toch het overtuigende gevoel hebt dat je de trackpad indrukt en klikt, dan wordt ik erg enthousiast over de mogelijkheden in de dualsense.
Ik hoop dat devs er mooi gebruik van weten te maken, en niet vaak links laten liggen, zoals de touchpad op de DS4, waar ik bij sommige games wel echt een meerwaarde in het gezien, of het op slimme wijze hebben ingezet. Mooiste recente voorbeeld is the Last of Us 2: de manier waarop je daar gitaar kan spelen, waanzinnig. Gimmicky? wellicht, maar het laat wel zien dat het potentieel er was.
Ik heb bijvoorbeeld rumble nu standaard uitstaan, in het PS menu. Ik vind het eerder storend dan immersive, omdat ik het nogal ongenuanceerd vind. Ik ben zeeeeer benieuwd hoeveel meer immersive haptic feedback gaat zijn. Als ik zie wat Apple kan met hun haptic engine in iPhones en Macbooks, dat je op een solide trackpad zonder mechanisch kliksysteem toch het overtuigende gevoel hebt dat je de trackpad indrukt en klikt, dan wordt ik erg enthousiast over de mogelijkheden in de dualsense.
Ik hoop dat devs er mooi gebruik van weten te maken, en niet vaak links laten liggen, zoals de touchpad op de DS4, waar ik bij sommige games wel echt een meerwaarde in het gezien, of het op slimme wijze hebben ingezet. Mooiste recente voorbeeld is the Last of Us 2: de manier waarop je daar gitaar kan spelen, waanzinnig. Gimmicky? wellicht, maar het laat wel zien dat het potentieel er was.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Days Gone maakte daarentegen wel handig gebruik van de touchpad, aan de hand van de richting waarin je swipet opent een ander menubram1984 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:59:
@Verwijderd Ja en vergeet ook niet dat devs ook gewoon gamers zijn. Touchpad, leuk idee, maar voegde uiteindelijk niks toe aan de gameplay ervaring zelfs. Het was mis meer dan een andere manier om een knop in te drukken. Adaptive triggers voegen daarentegen echt iets tofs toe aan hoe je een game beleeft. Logisch dat ook zij daar enthousiast van worden. En afgaande op de aandacht die de DS krijgt, denk ik dat het met de support goed zit.
Het gaat óók om PS Now (daarom subscription services zoals in mijn tekst aangegeven), als een reactie op Bram2021. Tevens is het wel degelijk van waarde in dit topic gezien de relevantie voor de ‘next-gen’ waaronder dus..PS5.Trishul schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:09:
Voor Gamepass is er een apart topic: [Xbox/PC] Xbox Gamepass
Ja en daarover gesproken, hopelijk gaan ze ook meer doen met gyro aiming. Dat werkt echt heel subtiel op de Switch in bijvoorbeeld Zelda.Bas170 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:19:
[...]
Days Gone maakte daarentegen wel handig gebruik van de touchpad, aan de hand van de richting waarin je swipet opent een ander menu
Nee, dat is het niet. PS Now is inderdaad ook een subscription service, maar ik zag dat het duidelijk alleen maar ging om GP en het verdedigen daarvan. Voor PS Now is ook een apart topic trouwens.RRCreations schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:20:
[...]
Het gaat óók om PS Now (daarom subscription services zoals in mijn tekst aangegeven), als een reactie op Bram2021. Tevens is het wel degelijk van waarde in dit topic gezien de relevantie voor de ‘next-gen’ waaronder dus..PS5.
Sony heeft daarnaast ook nog niet uit de doeken gedaan wat ze met PS Now en de PS5 gaan doen, dus die link is er (nog) niet. GP is ook niet beschikbaar op de PS5, en dus offtopic hier.
Hier in alle tumult overheen gelezen. Het zou mij verbazen als we volgende week niks horen.Kraziey schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:24:
In Australië is men begonnen met het ophangen van promotiemateriaal van PS5:
[Embed: title]
In Japan kun je je nu ook registreren voor de pre-order.
https://www.sony.jp/playstation/ps5/
Edit: En weer een nieuwe private video op het PS YT kanaal.
YouTube: PlayStation 5 - YouTube
https://www.sony.jp/playstation/ps5/
Edit: En weer een nieuwe private video op het PS YT kanaal.
YouTube: PlayStation 5 - YouTube
[ Voor 49% gewijzigd door bram1984 op 11-09-2020 11:31 ]
@Trishulbram1984 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:29:
[...]
....
Ik vermoed dat de Samsung 980 serie de eerste SSD is die compatible wordt met de PS5, met een leessnelheid van 7000MB/Sec.Trishul schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:01:
Nog een (mogelijk) compatible SSD uitbreiding voor de PS5: https://www.tweaktown.com...d-7gb-sec-speeds/amp.html
Mits deze inderdaad zonder heatsink geleverd gaat worden.
Eerste kijkje op de upgrade branding op de doosjes.
https://www.videogameschr...-at-ps5-upgrade-branding/
https://www.videogameschr...-at-ps5-upgrade-branding/
Idd, de 980 pro ziet er wel goed uit. Wel vraag ik me af of die 5GB/s write van die SSD voldoende gaat zijn voor de PS5. Heeft Sony iets geroepen over read en write vereisten?kazuka schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:38:
[...]
Ik vermoed dat de Samsung 980 serie de eerste SSD is die compatible wordt met de PS5, met een leessnelheid van 7000MB/Sec.
[Afbeelding]
Verwijderd
Volgens mij niet. Verwacht trouwens niet dat write speeds echt van belang zijn.Trishul schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:45:
[...]
Idd, de 980 pro ziet er wel goed uit. Wel vraag ik me af of die 5GB/s write van die SSD voldoende gaat zijn voor de PS5. Heeft Sony iets geroepen over read en write vereisten?
Wat een geld zeg. Da's een halve PS5 (speculatiekazuka schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:38:
[...]
Ik vermoed dat de Samsung 980 serie de eerste SSD is die compatible wordt met de PS5, met een leessnelheid van 7000MB/Sec.
[Afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb ergens nog een beetje hoop dat er een PS5 patch komt voor Bloodborne. De community is nog altijd actief.Trishul schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:18:
[...]
Ik ben bang dat Killzone in de ijskast gestopt is. Shadow Fall is ook de enige 1st party game die geen Pro enhanced mode gekregen heeft (Bloodborne tel ik even niet mee, want dat is 2nd/1st party).
Offtopic, I know, maar als de XSS Fs2020 een beetje redelijk kan draaien, dan haal ik er een in huis. Past mooi naast de witte ps5.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden