Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
@OzzieMann heeft volgens mij wel de juiste datum gegokt, het enige wat hem nog rest is wanneer die info echt uit komt om de andere data te verwijderen en dan is hij officieel een insiderSinergyX schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:52:
[...]
Tja, nu is het moment om flink te pakken op de clicks, de hype is groot, wachten is lang, elke scheet die gelaten wordt gewoon 10x uitvergroot op je site plempen in de hoop dat je goed zit.
Volgens mij was het in de podcast van T.net dat ze eerder 9-9 hadden aangegeven, maar toen werd het stil, misschien zal 10-9 ook rustig voorbij gaan, dan gooi iedereen het op 11-9 (al weet ik niet of het tactisch is om dan je 'twee torens' in beeld te brengen).
En zolang genoeg mensen maar X zeggen, zal X aannemelijk worden en uiteindelijk een feit.
https://gathering.tweaker...message/63714290#63714290
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
CharlieINTEL is een CoD newsblog, niet de maker. Wel een gerenomeerd blog die vaak insider info heeft, dus die is alsnog meer te vertrouwen dan een random Twitteraar.v8power67 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:20:
[Afbeelding]
The denial is strong in this one...
Hoe triest ben je dat je met de maker van het spel gaat ruziën over resolutie, omdat er een rumour was die later debunked is dat ps5 moeite had met native 4k met een game die nog lang niet uitkomt.
Maar wel weer gelachen
Owh okee dacht dat officieel cod ding wasyinx84 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:03:
[...]
CharlieINTEL is een CoD newsblog, niet de maker. Wel een gerenomeerd blog die vaak insider info heeft, dus die is alsnog meer te vertrouwen dan een random Twitteraar.
Dan even afwachten op officieel nieuws. Boeit me verder niet deze game, maar ging me.meer om de reactie van die . twitteraar..
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
DF teardown confirmed.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:34:
Vanavond gaat er wat gebeuren !!!!
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:34:
Zeker dat er vanavond wat gaat gebeuren, zo zal ik vanavond mijn PS4 aan zetten om een spelletje te spelen, dat gaat echt gebeuren hoor.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:34:
PS5 Digital € 399,99
Kan gewoon niet anders.... Toch? Dan kan ik tenminste nog twijfelen tussen de Series S en de Digital PS5. Gaat Sony meer vragen, dan wordt het prijsverschil te groot en wordt het zeker de Series S (daar neig ik nu naar omdat ik niet meer heel vaak game en nog wel wil bijblijven met de nieuwere games).
Duurder dan dat zal het vermoed ik zeker niet worden, maar het zou ook nog kunnen dat ze nu Xbox even lekker dwars gaan zitten door op 350/450 te gaan zitten.Cyrax0508 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:46:
PS5 € 499,99
PS5 Digital € 399,99
Kan gewoon niet anders.... Toch? Dan kan ik tenminste nog twijfelen tussen de Series S en de Digital PS5. Gaat Sony meer vragen, dan wordt het prijsverschil te groot en wordt het zeker de Series S (daar neig ik nu naar omdat ik niet meer heel vaak game en nog wel wil bijblijven met de nieuwere games).
Dat zou toch wel heel erg mooi zijn. Ik haal zeker een PS5 digital dan.. Als het prijsverschil slechts € 50,00 is dan. Maar als het € 150,00 is, dan wordt het oprecht een Series S.Kalder schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:48:
[...]
Duurder dan dat zal het vermoed ik zeker niet worden, maar het zou ook nog kunnen dat ze nu Xbox even lekker dwars gaan zitten door op 350/450 te gaan zitten.
Ja dat is waar maar je moet naar het totaal kosten plaatje kijken, Sony kan misschien weer kosten besparen op de APU, verder heeft de XSS +/- dezelfde specs als de XSX op een veel tragere GPU na. Als MS 300 kan veroorloven kan Sony misschien ook wel 350 veroorloven voor de PS5 DE, maar we zullen het gauw genoeg zien, zou natuurlijk mooi zijn, maar eerlijk gezegd is dit gewoon wishful thinking en ga ik ervan uit dat het 400/500 wordt.Basekid schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:50:
PS5 heeft een relatief dure SSD, dus qua bouwkosten zal hij meer zijn dan een XBOX. Denk niet dat ze zich 450 kunnen veroorloven.
https://www.gamereactor.e...se-xbox-series-x-pricing/
Een verschil van slechts €50 tussen een PS5DE en Series S is te klein en zou ik kiezen (en anderen aanraden) voor een PS5DE of een keuze maken tussen PS5 of Series X.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Jij denkt dat MS nu ineens de prijs nog even gaat aanpassen?ariekanari schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:56:
Ik denk net als @Kalder dat het 350 en 450 wordt. En MS mee gaat naar 250 en 450.
Een verschil van slechts €50 tussen een PS5DE en Series S is te klein en zou ik kiezen (en anderen aanraden) voor een PS5DE of een keuze maken tussen PS5 of Series X.
Nah, ik denk echt dat dat niet gaat gebeuren. De PS5 gaat niet voor € 350,00/€ 450,00 de deur uit en MS gaat niet nog meer naar beneden met de huidige prijzen. Sony gaat voor € 400,00/€ 500,00.ariekanari schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:56:
Ik denk net als @Kalder dat het 350 en 450 wordt. En MS mee gaat naar 250 en 450.
Wellicht 479/379 als gulden middenweg.
Dat was vooral om verwachtingen te temperen richting de consument, mogelijke onzekerheden in de supply chain maar ook communiceren richting het andere kamp dat ze de prijs niet te laag wilden vast stellen. Een scherpe prijsstelling maar niet over aggressief.bram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:04:
[...]Op basis waarvan ben je daarvan overtuigd? Echt werkelijk niets heeft op de prijzen gewezen. Je kont uit de toon van Jim Ryan (tijdens interviews) eerder opmaken dat het ding nog wel eens duurder zou kunnen worden dan verwacht.
[ Voor 55% gewijzigd door ariekanari op 10-09-2020 14:08 ]
Dat is ook wat ik aan het einde van mijn laatste post zei, 350/450 is wishful thinkingCyrax0508 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:59:
[...]
Nah, ik denk echt dat dat niet gaat gebeuren. De PS5 gaat niet voor € 350,00/€ 450,00 de deur uit en MS gaat niet nog meer naar beneden met de huidige prijzen. Sony gaat voor € 400,00/€ 500,00.
Op basis waarvan ben je daarvan overtuigd? Echt werkelijk niets heeft op de prijzen gewezen. Je kont uit de toon van Jim Ryan (tijdens interviews) eerder opmaken dat het ding nog wel eens duurder zou kunnen worden dan verwacht.ariekanari schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:00:
Ja, die ruimte heeft MS zelf gecreëerd door de prijs vast te stelen op 500/299. Ik was en ben er van overtuigd dat Sony altijd de intentie heeft gehad om de prijzen te stellen op 500/400. Nu is het aan het raad van bestuur van Sony of er nog wat van de prijs af kan c.q. mag.
Wellicht 479/379 als gulden middenweg.
Ik vind het overigens altijd wel opmerkelijk. De bron weet dat de PS5 'aanzienlijk' duurder zou zijn, maar wat de originele prijzen zijn weet hij of zij dan weer niet.bram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:54:
Volgens dit (korrel zout) artikel wilden ze eerst duurder gaan. Hopen dat het klopt.
https://www.gamereactor.e...se-xbox-series-x-pricing/
Tja, wellicht was er nog geen vaste prijs bekend maar wilden ze starten bij 500 voor de DE of zo. Geen idee verder.NotSoSteady schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:06:
[...]
Ik vind het overigens altijd wel opmerkelijk. De bron weet dat de PS5 'aanzienlijk' duurder zou zijn, maar wat de originele prijzen zijn weet hij of zij dan weer niet.
maar mij boeit het verder weinig wat het gaat kosten.. hij komt hier hoe dan ook
Kijkend naar de console wereld op 10-9-2020 lijkt 399/499 ontzettend verstandig..
Verwijderd
Wat zijn ongeveer de kosten dan van de SSD ?Basekid schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:50:
PS5 heeft een relatief dure SSD, dus qua bouwkosten zal hij meer zijn dan een XBOX. Denk niet dat ze zich 350/450 kunnen veroorloven.
Als ze uitkomen op 399 voor de DE is dat een erg nette prijs.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ja dat lijkt mij ook, zeker gezien de prijs van de Series S, maar je weet het nooit heCyrax0508 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:46:
PS5 € 499,99
PS5 Digital € 399,99
De prijs maakt me persoonlijk niet zo heel veel uit: ik heb er op gerekend dat het ook 600,- kan worden, en ook dan haal ik de PS5 wel. Ik vind zowel de Spiderman als de Ratchet & Clank games heel leuk, dus dat maakt het makkelijk voor mij. Maar puur naar de hardware kijkend denk ik dat ze voor mensen met minder interesse in de exclusives niet ineens boven de Series X (en een stuk boven de S) kunnen gaan zitten.
Verwijderd
Duurder terwijl de gpu minder kost (minder silicon), goedkoper ram, iets lager geklokte cpu en naar alle verwachtingen veel verkochte units en dus kunnen ze groot inkopen/goeie deals maken ?BigF25 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:11:
599Zal ik niet snel van opkijken.. alhoewel ik het niet een al te slimme zet zal vinden, zelfs een tikje arrogant (ps3 cockiness..
)
maar mij boeit het verder weinig wat het gaat kosten.. hij komt hier hoe dan ook
Kijkend naar de console wereld op 10-9-2020 lijkt 399/499 ontzettend verstandig..
Dat zou wel een hele grote verassing zijn die tegen alle verwachtingen ingaat.
Je weet het maar nooit, klinkt allemaal plausibel, laten we maar hopen dat ze daar bij Sony slimme/doordachte keuzes makenVerwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:27:
[...]
Duurder terwijl de gpu minder kost (minder silicon), goedkoper ram, iets lager geklokte cpu en naar alle verwachtingen veel verkochte units en dus kunnen ze groot inkopen/goeie deals maken ?
Looking at you soony !!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Op zich kan ik je redenering volgen maar consoles worden meestal in bundels met game(s) verkocht en dan klinkt het toch een beetje als sigaar uit eigen doos. In mijn perceptie betaal ik als consument dan toch 50 of 100 voor Spider-Man. Maar goed, het moet uit de lengte of breedte €50 hoger of lager en 10 mln consoles = 500 mln meer of minder omzet.uchiha tijntje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:12:
Mijn verwachting is dat ze gewoon op 499 en 599 zaten met de hoop dat MS ook op 599 zou zitten met de series X. Ik verwacht dat de uiteindelijke prijs op 449 en 549 komt te liggen. Danwel nog steeds 499 en 599 met gratis Spider-man.
Als ze uitkomen op 399 voor de DE is dat een erg nette prijs.
Maar denk Apple style, als je weet dat toch een enorm groot deel dat ding toch wel koopt, dan pak je met 10 miljoen verkopen al meteen een miljard extra, wat je weer weggooit in wat extra goodies, studio's en games, heb je toch snel terugverdiend. Soms moet je even gebruik maken van je momentum om nog verder te komen.BigF25 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:11:
599Zal ik niet snel van opkijken.. alhoewel ik het niet een al te slimme zet zal vinden, zelfs een tikje arrogant (ps3 cockiness..
)
Als je DE 100 euro goedkoper neer gaat zetten heb je natuurlijk wel de vaste mensen die disc kopen (voor tweedehands of whatever, bluray etc), maar kan je andersom ook je afvragen of je wel 100 euro wil betalen een voor een discdrive, dat je meer het effect krijgt dat je je eigen doelgroep kannibaliseert dan dat deel weg te snoepen van Xbox.
Want wees eerlijk, stel dat hij 499 / 549 gaat worden, zijn hier opeens mensen die dat ding opeens niet gaan komen voor die 50 euro?
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 10-09-2020 15:01 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Soony(tm)v8power67 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:38:
Was er maar een zekere instantie of bedrijf die alle twijfel in een flits weg zou kunnen nemen omtrent de ps5....
Looking at you soony !!
[Afbeelding]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik denk het eigenlijk niet. Vanavond heeft Ubisoft een nieuw Forward evenement met weer wat meer over hun games. Die gaan niet iets plannen op de dag dat Sony zijn aankondiging doet, want dan sneeuwt het nieuws onder. Of in ieder geval niet in dezelfde avond.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:34:
Want?Amaze86 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:04:
€599 en release 2021 voor EU zie Sony dat zomaar doen.
Ja die Ubisoft show wil ik wel gaan kijken, ik hoop op een nieuwe uitgebreide gameplay video van AC: ValhallaMartinspire schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:04:
[...]
Ik denk het eigenlijk niet. Vanavond heeft Ubisoft een nieuw Forward evenement met weer wat meer over hun games. Die gaan niet iets plannen op de dag dat Sony zijn aankondiging doet, want dan sneeuwt het nieuws onder. Of in ieder geval niet in dezelfde avond.
Kalder schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:09:
[...]
Ja die Ubisoft show wil ik wel gaan kijken, ik hoop op een nieuwe uitgebreide gameplay video van AC: Valhalla
Ben zo hyped over die game!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Verwijderd
ik zei ook niks overMartinspire schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:04:
[...]
Ik denk het eigenlijk niet. Vanavond heeft Ubisoft een nieuw Forward evenement met weer wat meer over hun games. Die gaan niet iets plannen op de dag dat Sony zijn aankondiging doet, want dan sneeuwt het nieuws onder. Of in ieder geval niet in dezelfde avond.
Sorry maar heeft geen zin om druk over te maken. Ik wil graag de PS5 disc versie voor €399 maar heb ik €599
apart gelegd voor de zekerheid, tja, de prijs zit ergens tussen, hoop veel mensen gaan twijfelen en voor de goedkoop Xbox series S gaan dus ik meer kansen heb om de PS5 te krijgen om day one 😉
Ik denk om marktaandeel in de VS te winnen door de Corona-gerelateerde tekorten eerst daar recht te zetten. In Europa en Azië kopen we de PS5 toch wel, dan hebben ze net een paar maanden extra om te produceren en die 100 euro per verkochte console extra winst (of minder verlies) telt toch wel op. 599 is gewoon een supergoede prijs voor die hardware. En 499 voor de Digital editie voor de mensen die echt alleen voor het geld de afweging XSX/PS5 maken. De meeste gamers spelen toch alleen FIFA en COD en hebben er echt geen moeite mee om de Digital editie te kopen
[ Voor 14% gewijzigd door Steven030 op 10-09-2020 15:15 ]
Onder andere dit dus. Ik ga keihard lachen als Sony straks met €599 en €499 aan komt.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:27:
[...]
Duurder terwijl de gpu minder kost (minder silicon), goedkoper ram, iets lager geklokte cpu en naar alle verwachtingen veel verkochte units en dus kunnen ze groot inkopen/goeie deals maken ?
En even heel zwart-wit gezien, kunnen ze dat zichzelf echt niet aan doen.
€399 vind ik alsnog fors voor de PS5DE (gelet op het feit dat je vast zit aan de PSN store) en €499 ook voor de PS5.
Hopelijk komen ze uit op €350 / €450, al zou dat een koopje zijn.
Dus 399 is fors en 350 een koopje. Wat 50€ al niet kan doen voor iemand...Segafreak83 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:12:
[...]
Onder andere dit dus. Ik ga keihard lachen als Sony straks met €599 en €499 aan komt.
€399 vind ik alsnog fors voor de PS5DE (gelet op het feit dat je vast zit aan de PSN store) en €499 ook voor de PS5.
Ik vraag me af hoe groot het percentage gamers is die de digital edition koopt omdat ze gewoon te lui zijn om op te staan en schijfjes te wisselen.
499 is fors, maar 450 een koopje? Waarom maakt die 50 euro zo'n verschil in perceptie voor je?Segafreak83 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:12:
[...]
Onder andere dit dus. Ik ga keihard lachen als Sony straks met €599 en €499 aan komt.
@Kenny_026 damn, net te laat
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
In verhouding met de prijzen die de concurrentie ervoor vraagt. En mensen die €599 rechtvaardigen..BM schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:17:
[...]
499 is fors, maar 450 een koopje? Waarom maakt die 50 euro zo'n verschil in perceptie voor je?
@Kenny_026 damn, net te laat
Ik ga sowieso voor de Disc Editie, heb je altijd keuze of je alsnog digitaal gaat ja of nee.
[ Voor 4% gewijzigd door Segafreak83 op 10-09-2020 15:21 ]
Verwijderd
Ga je dan "keihard lachen"?Cyrax0508 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:19:
Als mijn werkgever het durft om tijdens mijn functioneringsgesprek aan te komen met € 50,00 aan loonsverhoging en het dan ook nog "fors" noemt, dan weet ik niet hoe dat afloop, maar waarschijnlijk heb ik dan alle tijd om te gamen. En ga ik dus voor de dikste console die er is....
Mijn interesse voor die game is echt compleet verdwenen. Ziet er echt dramatisch slecht uit. Zelfs 8K/120 kan die game voor mij niet redden.Kalder schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:09:
[...]
Ja die Ubisoft show wil ik wel gaan kijken, ik hoop op een nieuwe uitgebreide gameplay video van AC: Valhalla
Die doelgroep is groot, heel groot, velen zullen alleen voor de digitale editie gaan.Kenny_026 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:17:
[...]
Dus 399 is fors en 350 een koopje. Wat 50€ al niet kan doen voor iemand...
Ik vraag me af hoe groot het percentage gamers is die de digital edition koopt omdat ze gewoon te lui zijn om op te staan en schijfjes te wisselen.
Maar de echte "verzamelaars" of mensen die nog veel Blu-ray schijfjes hebben liggen of PS4 op disc, die kopen de normale editie
Prima, alleen een beetje flauw dat je dat iedere keer als iemand over AC begint je dat moet melden.bram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:21:
[...]
Mijn interesse voor die game is echt compleet verdwenen. Ziet er echt dramatisch slecht uit. Zelfs 8K/120 kan die game voor mij niet redden.
Ik zal de game met plezier spelen aangezien ik met alle vorige delen van AC behalve Unity en Syndicate mijzelf erg goed kon vermaken.
Ik snap wat je zegt hoor maar ik denk dat Playstation dondersgoed weet dat ze voor heel erg veel gamers heel veel meer te bieden hebben. Er zijn een keer zoveel gamers om mee te gamen. De exclusives zijn flink meer ij het voordeel van Sony de afgelopen 15 jaar enz.Segafreak83 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:20:
[...]
In verhouding met de prijzen die de concurrentie ervoor vraagt. En mensen die €599 rechtvaardigen..
Ik ga sowieso voor de Disc Editie, heb je altijd keuze of je alsnog digitaal gaat ja of nee.
Begrijp me niet verkeerd want als jij in je vriendengroep xbox gamers hebt en de xbox exclusives spreken je meer aan moet je vooral daar naartoe gaan maar ik denk dat de situatie die ik hierboven beschrijf extra waarde toevoegt aan een console. De cijfers van de afgelopen 15 jaar spreken in het voordeel voor Sony en die waarde kun je niet vertalen naar wat hogere specs.
En een loonsverhoging van 10% tot 15%?Cyrax0508 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:19:
Als mijn werkgever het durft om tijdens mijn functioneringsgesprek aan te komen met € 50,00 aan loonsverhoging en het dan ook nog "fors" noemt, dan weet ik niet hoe dat afloop, maar waarschijnlijk heb ik dan alle tijd om te gamen. En ga ik dus voor de dikste console die er is....
@Kenny_026 Volgens mij kan ik weinig goeds doen wat leidt tot een zinvolle reactie.
[ Voor 28% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-09-2020 15:32 ]
Zie eerst maar eens überhaupt een loonsverhoging te krijgen in crisis tijdCyrax0508 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:19:
Excuus, maar hoe meer ik ervan zie, hoe groter mijn verbazing. Snap echt niet wat ze daarmee gedaan hebben. Ik haak ook een beetje in op het bericht van gisteren dat de game alsnog 60 fps haalt op de next gen.Kalder schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:24:
[...]
Prima, alleen een beetje flauw dat je dat iedere keer als iemand over AC begint je dat moet melden.
Ik zal de game met plezier spelen aangezien ik met alle vorige delen van AC behalve Unity en Syndicate mijzelf erg goed kon vermaken.
Snap goed wat je bedoeld, maar juist die "waarde" kan Sony juist arrogant maken door dat ze dan gewoon meer willen vragen voor hun console, want ze kopen het toch wel..Kenny_026 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:26:
[...]
Ik snap wat je zegt hoor maar ik denk dat Playstation dondersgoed weet dat ze voor heel erg veel gamers heel veel meer te bieden hebben. Er zijn een keer zoveel gamers om mee te gamen. De exclusives zijn flink meer ij het voordeel van Sony de afgelopen 15 jaar enz.
Begrijp me niet verkeerd want als jij in je vriendengroep xbox gamers hebt en de xbox exclusives spreken je meer aan moet je vooral daar naartoe gaan maar ik denk dat de situatie die ik hierboven beschrijf extra waarde toevoegt aan een console. De cijfers van de afgelopen 15 jaar spreken in het voordeel voor Sony en die waarde kun je niet vertalen naar wat hogere specs.
Die insteek vind ik gewoon evil..
Ik denk heel groot, misschien wel 70% PS5DE en 30% PS5, over de langere termijn. Early adaptors zijn waarschijnlijk geneigd de PS5 aan te schaffen maar een gemiddelde consument gaat voor prijs als het verschil alleen een optisch loopwerk betreft.Kenny_026 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:17:
[...]Ik vraag me af hoe groot het percentage gamers is die de digital edition koopt omdat ze gewoon te lui zijn om op te staan en schijfjes te wisselen.
Sony zal in haar calculaties hier ook rekening mee houden en de prijsstelling hierop afstemmen.
De software (games) moet mij de PS5DE de verliezen (en extra verlies bij een lagere verkoopprijs) op hardware (grotendeels) compenseren. I.i.g. tot de eerste hardwarerevisie die de kostprijs van een console verlaagd.
*knip*uchiha tijntje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:26:
[...]
En een loonsverhoging van 10% tot 15%?
@Kenny_026 Volgens mij kan ik weinig goeds doen wat leidt tot een zinvolle reactie.Het gaat echter altijd om de relativiteit. 50 euro is wellicht niet veel, maar het gaat om de verhouding ervan. Mensen schoten al in de stress toen bekend werd dat mogelijk next gen games een 10tje duurder werden. 10% kan dus in de optiek van mensen best behoorlijk zijn.
Wat ik niet snap is dat als je naar de afgelopen generaties kijkt de ps2 $400 was, de ps3 $600 en de ps4 $400, allen bewezen value for money. En nu is Sony als leading platform al weer arrogant en weet ik veel wat nog meer terwijl we nog helemaal geen prijs hebben. Leg dat eens uit dan...
[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 11-09-2020 09:17 ]
https://www.xgn.nl/nieuws...pnieuw-gelekt-door-amazon
Zie ook hier (voordat Amazon hem weer offline haalt):
https://www.amazon.co.uk/...ps5&qid=1599569386&sr=8-3
[ Voor 75% gewijzigd door loekf2 op 10-09-2020 15:44 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
XGN gaat voor de clicks vandaag!
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 11-09-2020 09:16 ]
OpschepperKenny_026 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:27:
[...]
Dan kan ik iedere maand een xbox en playstation extra kopen. En nu?
Welke van de twee consoles kun je dan extra kopen? De dikke versies?
[ Voor 14% gewijzigd door Cyrax0508 op 10-09-2020 15:49 ]
[ Voor 85% gewijzigd door BM op 10-09-2020 17:03 ]
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
Als ebay veilingen al als bron gebruikt gaan worden is het einde zoek.ikookhier schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:47:
Zo kunnen we nog wel even door gaan
https://twitter.com/FishanatorNL/status/1304045647402881027
Ik heb het woord arrogant niet gebruikt. Wel heb ik wat gezegd over de informatiestroom. Maar om niet nog verder in je irritatiezone te komen ga ik daar dan ook niet verder op in.Kenny_026 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:42:
[...]
Klopt, je zit in mn irritatiezone net als @Segafreak83.
Wat ik niet snap is dat als je naar de afgelopen generaties kijkt de ps2 $400 was, de ps3 $600 en de ps4 $400, allen bewezen value for money. En nu is Sony als leading platform al weer arrogant en weet ik veel wat nog meer terwijl we nog helemaal geen prijs hebben. Leg dat eens uit dan...
Maar je noemt nu bedragen op (je vergeet de PS1 voor 299 dollar). Echter zijn dat bedragen uit respectievelijk 1996, 2000, 2006 en 2013. Als ik daar de inflatie over bereken kom ik uit tussen de 450 (PS4) en 783 (PS3). Ik vind dan ook een bedrag van 599 helemaal niet onlogisch. Zeker met de techniek die er in zit. Vandaar dat ik verwacht dat ze, mede gelet op de afzetmarkt die ze hebben, niet direct naar de 399 en 499 gaan.
Ik heb ooit de Playstation 1 gekocht voor 800 gulden. Omgerekend 363 euro... In 1996... Moet je nagaan hoe goedkoop je nu eigenlijk een console koopt.
[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-09-2020 16:00 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
En dan is er nog geen eens nieuws... moet je je voorstellen als er wel nieuws isTrishul schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:44:
[...]
12.000ste post (gefeli) alweer... Dit topic staat denk ik in de top-5 van GoT.
Dripfeed cool, dripfeed fool(ish), Sony goed, Sony moet... en we zijn weer 200 posts verder.
XGN heeft dezelfde bron als die wij allemaal hebben: Onze goede vriend de Twitter insider!Silverdax schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:38:
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe betrouwbaar XGN is. Ik zie wel eens artikels van ze maar het komt bij mij vaak een beetje met een korreltje zout over. Aan de andere kant halen zij dit ook weer van een vermeende insider.
Bij XGN namen ze laatst ook een onzin verhaal over dat de PS5 geen 4K aan kan gewoon klakkeloos over met wat misrepresentatie en fake news ertussen gestrooid.
Erg irritant.
Ja ik denk gewoon 449 en 499. Die drive die je later voor €100 weer bij kunt kopen gaat denk ik geen €100 Besparen met de launch.uchiha tijntje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:54:
[...]
Ik heb het woord arrogant niet gebruikt. Wel heb ik wat gezegd over de informatiestroom. Maar om niet nog verder in je irritatiezone te komen ga ik daar dan ook niet verder op in.![]()
Maar je noemt nu bedragen op (je vergeet de PS1 voor 299 dollar). Echter zijn dat bedragen uit respectievelijk 1996, 2000, 2006 en 2013. Als ik daar de inflatie over bereken kom ik uit tussen de 450 (PS4) en 783 (PS3). Ik vind dan ook een bedrag van 599 helemaal niet onlogisch. Zeker met de techniek die er in zit. Vandaar dat ik verwacht dat ze, mede gelet op de afzetmarkt die ze hebben, niet direct naar de 399 en 499 gaan.
Ach, het enigste wat ik hieromtrent volg is het twitter account van PlayStation. Als ze iets te melden hebben verschijnt het vanzelf daarBasekid schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:57:
Alle websites herkauwen klakkeloos geruchten, of melden dat er niks te melden valt. Of herhalen nieuws van weken geleden.
Erg irritant.
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
See the world from Agent 47's perspective in Hitman 3, out early next year with PS VR support. How @IOInteractive translated the World of Assassination to virtual reality: https://t.co/GQFwtE3s5u pic.twitter.com/ibvv6udP7e
— PlayStation (@PlayStation) 10 september 2020
Daar is de aankondiging! Oh wacht.
https://www.trulyexquisite.co.uk/24k-gold-ps5
Voor de gouden PS5 dan wel
-
Zo, gelijk even twee in de pre-order gegooidEdd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:09:
Nou jongens en meisjes.. De pre-orders zijn geopend..
Verwijderd
Als de goudkoers even goed doorzet verdient die zichzelf wel terug ! Praktische een gratis console !Kraziey schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:12:
[...]
Zo, gelijk even twee in de pre-order gegooid
Well played sony well played
Meteen besteld voor heel de familie, is nu nog een koopje met de huidige goudprijs!!Edd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:09:
Nou jongens en meisjes.. De pre-orders zijn geopend..
Ik heb betrouwbare bronnen die mij konden informeren dat zijn bron de goudvis van de buren is.
Maar zolang nu iedereen die tweet overal gaat delen, gaat vanzelf populariteit omhoog, meer mensen gaan het geloven, et voila.. dat is een betrouwbare bron
Volgens mij hoort die man elke dag een ander stemmetje in zijn hoofd
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Verwijderd
Verwijderd
spionageL23 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:27:
@Verwijderd Waarom zou Sony dat weten en wij niet? Spreken ze dat met elkaar af of zo?
Ik denk niet dat Sony iets weet over MS. Of ze moeten iemand on the inside hebben zitten. Ik denk wel dat ze iets klaar hebben staan voor het geval dat. Maar deze week zit al vol met events. Ze laten de storm even over waaien en gaan ergens komende week of nog later. Zoals al gezegd hebben ze geen haast. Ik hoop dat ze op 399 en 499 zitten. Dan hebben ze een meer dan prima propositie. Als enige next gen first party games met een next gen controller en dikke hardware.L23 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:27:
@Verwijderd Waarom zou Sony dat weten en wij niet? Spreken ze dat met elkaar af of zo?
Dat zou mooi zijn, maar ik zie niet in waarom ze ons dan moesten waarschuwen dat de prijs hoog uit zou vallenbram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:42:
[...]
Ik denk niet dat Sony iets weet over MS. Of ze moeten iemand on the inside hebben zitten. Ik denk wel dat ze iets klaar hebben staan voor het geval dat. Maar deze week zit al vol met events. Ze laten de storm even over waaien en gaan ergens komende week of nog later. Zoals al gezegd hebben ze geen haast. Ik hoop dat ze op 399 en 499 zitten. Dan hebben ze een meer dan prima propositie. Als enige next gen first party games met een next gen controller en dikke hardware.
Wat bedoel je?Steven030 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:47:
[...]
Dat zou mooi zijn, maar ik zie niet in waarom ze ons dan moesten waarschuwen dat de prijs hoog uit zou vallen
Ik denk 10-10-2020, want dat staat mooi.
Ik denk wel dat ze met elkaar praten, maar niet over alles. Wel dat ze bijvoorbeeld 2 producten gingen doen, dat 1 goedkoper werd dan de ander, maar specifieke release of prijzen niet.bram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:42:
[...]
Ik denk niet dat Sony iets weet over MS. Of ze moeten iemand on the inside hebben zitten. Ik denk wel dat ze iets klaar hebben staan voor het geval dat. Maar deze week zit al vol met events. Ze laten de storm even over waaien en gaan ergens komende week of nog later. Zoals al gezegd hebben ze geen haast. Ik hoop dat ze op 399 en 499 zitten. Dan hebben ze een meer dan prima propositie. Als enige next gen first party games met een next gen controller en dikke hardware.
Uiteindelijk kom je er toch wel achter door 3rd party devs die met beide apparaten moeten werken.
Daarnaast hebben ze beiden de AMD hardware aan boord waarvan ze toch beiden een SDK in elkaar moeten zetten. Als diverse zaken overeen komen, is dat voor devs ook weer veel makkelijker natuurlijk.
Dat je niet alles prijs geeft, lijkt me duidelijk. Maar je gaat wel contact hebben. En wellicht zorgen dat als x op dag y gaat, je ook niet voor bericht z op diezelfde dag gaat bekend maken. Zo hebben ze beiden maximale exposure. En je moet het ook nog wel wat afstemmen met 3rd party om die nieuwsberichten ook te sturen. Dus ja, er is wel zeker contact met elkaar.
Verwijderd
Tja geen idee ik heb altijd het idee dat ze wel iets aan elkaar laten weten om maar niet op hetzelfde moment met iets te komen of met andere publishers die dan iets plannen. Je wil bijvoorbeeld niet een livestream event doen tegelijkertijd dat iemand anders zoals een concurrent of 3rd party publisher at ook doet. zullen dat dan altijd op de gok doen ?bram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:42:
[...]
Ja wat betreft next gen gaming en ervaring moet je wel (weer) bij Sony zijn als je het beste wil en dat mag wat mij betreft wat kosten, kunnen ze mooi weer investeren in weer nieuwe IP's en hoog scorende games
Verwijderd
ja dat wel maar met de digitale consoles en dus digitale games verkopen, hoeveel en hoe duur, welke marges etc dan wordt het al wat ingewikkelder. Verder heb je nog microtransaction waar ook grof geld mee verdient wordt maar dat zal weer afhangen van de game en wat de consument wil en doet gedurende de komende 6 a 7 jaar. Daar zullen veel analyses aan te pas komen.ariekanari schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:07:
Beide kampen zijn echt wel in staat om een adequate inschatting van de consolekosten (BoM) te maken en geschatte productieaantallen (i.v.m. kwantumkortingen etc.). Veel meer heb je niet echt nodig.
Op den duur zou je het zelf nog gaan geloven omdat Bram het elke dag verkondigd, ik ben bijna bekeerdbram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:42:
[...]
Als enige next gen first party games met een next gen controller en dikke hardware.
Zal ik er nog een paar "world premieres" en "exclusives" met een zware stem tegenaan gooien?Katmi schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:20:
[...]
Op den duur zou je het zelf nog gaan geloven omdat Bram het elke dag verkondigd, ik ben bijna bekeerd
Dat 399/499 niet een hogere prijs is dan voorgaande consoles en dat het geen waarschuwing nodig heeft. Ik doelde dan met name op de waarschuwing een tijdje terug dat het niet de goedkoopste console zou zijn, ik dacht in verhouding met de PS4. Maar dit is het enige wat ik er over kan vinden:
"I think the best way that we can address this is by providing the best possible value proposition that we can. I don't necessarily mean lowest price. Value is a combination of many things. In our area it means games, it means number of games, depth of games, breadth of games, quality of games, price of games... all of these things and how they avail themselves of the feature set of the platform."
Zal dus wel meevalles, excuus
Nee hoor je had me al bij “ als enige een next gen controller en dikke hardware”bram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:26:
[...]
Zal ik er nog een paar "world premieres" en "exclusives" met een zware stem tegenaan gooien?
https://www.gamesradar.co...-down-ps5-release-window/
Gaat over een partnership met Disney en daaardoor een mogelijke release datum.
De braziliaanse website laat ook zien dat de knoppen links bevatten naar de verschillende media diensten.
[ Voor 44% gewijzigd door Kenny_026 op 10-09-2020 20:07 ]
Sorry, maar vind dit dus weer een perfect voorbeeld van een clickbait artikel. Ze speculeren weer maximaal en is net zo geloofwaardig als dat jij of ik een datum verzinnen.Kenny_026 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:34:
Was deze al gepost?
https://www.gamesradar.co...-down-ps5-release-window/
Gaat over een partnership met Disney en daaardoor een mogelijke release datum.
Ah je doelt op die uitspraak van Jim Ryan. Ik snap hem nu. Ja je weet natuurlijk niet wat zijn gedachte over de SX destijds was. Misschien ging hij er ook wel vanuit dat die minimaal 600 ging kosten. Hij had waarschijnlijk ook al van Lockhart gehoord. Aan de andere kant, kijkend naar de tech, is het op zich niet gek dat de PS5 het duurste is. Althans, dat denk ik. Speculatie: maar ik gok dat de GPU's en CPU's elkaar niet onwijs veel ontlopen qua prijs. Die zitten vrij dicht bij elkaar. Ik denk echter dat de SSD/IO en alles daar omheen aanzienlijk duurder is en de tech in de controller ook. En dan staat er ook nog een voorgeïnstalleerde game op.Steven030 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:28:
[...]
Dat 399/499 niet een hogere prijs is dan voorgaande consoles en dat het geen waarschuwing nodig heeft. Ik doelde dan met name op de waarschuwing een tijdje terug dat het niet de goedkoopste console zou zijn, ik dacht in verhouding met de PS4. Maar dit is het enige wat ik er over kan vinden:
"I think the best way that we can address this is by providing the best possible value proposition that we can. I don't necessarily mean lowest price. Value is a combination of many things. In our area it means games, it means number of games, depth of games, breadth of games, quality of games, price of games... all of these things and how they avail themselves of the feature set of the platform."
Zal dus wel meevalles, excuus
Matt Hargett (ex PS dev/engineer) zet trouwens even IGN op z'n plaats. Die nemen ook alle FUD over voor de clicks zeg.
I stopped watching IGN content 2 years ago, due to the hosts filling time by spewing inaccuracies far beyond their technical knowledge. Now they just quote people who do the same. I hope it’s worth the clicks to lower yourself to conspiracy-theory-YouTube quality of reporting. https://t.co/y3dGPvskt4
— Matt Hargett (@syke) 10 september 2020
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden