• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-11 12:32

Martinspire

Awesomeness

Die kans is wel aanwezig idd. Maar goed, een paar weken verschil is nog te doen, vele maanden is altijd frustrerender. En wie weet is bv Duitsland of Engeland wel op tijd, dan import je die stuff gewoon. Dat ging met de Xbox One ook goed (met als kanttekening dat die een externe poweradapter had waar een andere kabel in kon)

Maar bij mij toont ie met PS helemaal niks. Met Xbox zie ik op die pagina wel gewoon de edities, maar Playstation blijft leeg?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:11

Edd

DoubleDutch schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:12:
Vind het zelf erg vreemd dat Sony zo stilletjes is.
Kan trouwens niks vinden over het Sony VR evenement dat er vandaag zou zijn.
Het is dan ook geen evenement wat ze zouden houden, maar wat meer aandacht vanwege aankondigen van games/updates e.d.

Voor de rest komt er wel wat info vrij af en toe.
Extended gameplay R&C, korte gameplay Bugsnax, verhaaltje over de SSD en triggers e.d.

Maar persoonlijk verwacht ik binnenkort nog wel 1 groter evenement/SoP met nieuwe gameplay, release date, priijs e.d. Om dan non-stop tot de release door te pakken en te zorgen dat de PS5 continu in beeld is.

-

Verwijderd

Segafreak83 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:36:
[...]

Dat maak je er zelf van, dat het zo bij je over komt. Dat is zeker niet de bedoeling.

Redenen waarom ik ze arrogant vind:
- Vanaf januari al bezig met dripfeed
- Afwachtende houding (juist als marktleider zou je moeten laten zien dat je nog steeds bovenaan staat)
- Chicken spelen tbv prijsbepaling
- Amerika eerst (en dus niet wereldwijd), niet erg, maar wees daar niet zo schijnheilig over, en spel gewoon open kaart. (vervolgens een trailer verkeerd uploaden, aanpassen, opnieuw uploaden en 3 dagen later alsnog dezelfde fout maken).
- Het komt gewoon over alsof ze onzeker zijn, en van een miljarden bedrijf verwacht ik gewoon iets veel beters.

Natuurlijk geeft dit voer om te reageren, maar laten we het vooral netjes houden, en we hoeven het niet met elkaar eens te zijn.
Waarom zou je als marktleider dat contant weer moeten bewijzen ? Elke scheet die sony laat op dit moment zet twitter op zijn kop, vind je het gek dat ze dripfeeds doen :P

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:59
Die drip feeds is net het beste commercieel gezien. Je houdt de mensen scherp en hongerig naar meer. Als je ineens alle toeters en bellen toont verlies je na een tijd de interesse van de kopers.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:52

Oxigeon

En zo is dat!

Sinds wanneer is het eigenlijk mogelijk om bij de Media Markt een preo order te plaatsen voor 50 euro. Bij de GM is dat ergens vanaf vorig jaar mogelijk maar de MM had deze optie toen niet. Ik heb nog geen pre order staan maar ben wel zwaar aan het twijfelen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Cowboy_Henk schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:15:
Die drip feeds is net het beste commercieel gezien. Je houdt de mensen scherp en hongerig naar meer. Als je ineens alle toeters en bellen toont verlies je na een tijd de interesse van de kopers.
En constante dripfeed waarschijnlijk wel, maar dat is hier niet het geval. Wij zijn op 2 momenten in het afgelopen halfjaar gebombardeerd met info, met in maart de deep dive met Cerny en in juni de grote SoP.
Daar tussenin 2 hele kleine PS5 gerelateerde zaken(logo reveal tel ik niet mee), met de Unreal Engine 5 demo en laatst nog wat meer gameplay van R&C. Voor de rest is er helemaal niks geweest.

En de komende 2 maanden gaan we weer gebombardeerd worden met info. Prijs en releasedate, teardown, meer games, meer gameplay, meer spec info, misschien nog PS Now er tussendoor en verzin er nog wat dingen bij.

Ik heb zelf dat ook absoluut niet ervaren dat men 'scherp gehouden' wordt. Zelf ben ik de afgelopen 2 weken niet meer in dit topic geweest omdat ik het wachten wel een beetje zat was, totdat ik toevallig hoorde dat Microsoft met de prijs en releasedatum was gekomen. Vervolgens weer hoop gekregen op nieuws vanuit sony en.... nope niks. Nog niet eens nieuws over aankomend nieuws. :+

Aan de Microsoft kant heb ik het allemaal wat minder goed gevolgd, maar ik heb wel het gevoel dat er daar veel consistenter nieuws naar buiten wordt gebracht.

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 13:38

Niek_1981

Think Different.

Oxigeon schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:47:
Sinds wanneer is het eigenlijk mogelijk om bij de Media Markt een preo order te plaatsen voor 50 euro. Bij de GM is dat ergens vanaf vorig jaar mogelijk maar de MM had deze optie toen niet. Ik heb nog geen pre order staan maar ben wel zwaar aan het twijfelen
Kan daar al sinds eind juni/begin juli voor zover ik weet, maar ze hebben het nooit echt aan de grote klok gehangen dus ik zou gewoon even langs gaan en informeren de hoeveelste je op de wachtlijst bent.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
sinds half juli ongeveer, dus bijna 2 maanden.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 00:14:
[...]

Waarom zou je als marktleider dat contant weer moeten bewijzen ? Elke scheet die sony laat op dit moment zet twitter op zijn kop, vind je het gek dat ze dripfeeds doen :P
Precies. Iedere onafhankelijke poll laat zien wie er met afstand bovenaan staat. Ze waren gisteren zelfs trending. Daar hoeven ze weinig moeite voor te doen.
Dat kan al een paar maanden. Ik denk dat je daar rijkelijk te laat mee bent. Ik deed het na 3 dagen en stond al 12e op de lijst of zo.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33
Mensen moeten niet zo stressen over pre-orders... Ik heb nooit maanden van te voren besteld, hoogstens paar weken, en had op de release van de PS4 er gewoon twee en dat was volgens mij een van de meest schaarse launches van een console.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Niek_1981

Niek_1981

Think Different.

Phusebox schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:54:
Mensen moeten niet zo stressen over pre-orders... Ik heb nooit maanden van te voren besteld, hoogstens paar weken, en had op de release van de PS4 er gewoon twee en dat was volgens mij een van de meest schaarse launches van een console.
Prima, maar dat is toch ieder zijn eigen ding? De één bouwt graag in meer of mindere mate zekerheid in door vroeg een pre-order te plaatsen en de ander ziet tegen die tijd wel.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• Phusebox
Niek_1981 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:58:
[...]

Prima, maar dat is toch ieder zijn eigen ding? De één bouwt graag in meer of mindere mate zekerheid in door vroeg een pre-order te plaatsen en de ander ziet tegen die tijd wel.
Dat is ook prima hoor. Maar mensen die hier gaan roepen dat je dan te laat bent en paniek zaaien. Dat is graag wat de winkels en producenten hebben, maar zo spannend is het allemaal niet.

• Niek_1981

Niek_1981

Think Different.

Phusebox schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:09:
[...]

Dat is ook prima hoor. Maar mensen die hier gaan roepen dat je dan te laat bent en paniek zaaien. Dat is graag wat de winkels en producenten hebben, maar zo spannend is het allemaal niet.
Dat klopt en daar spelen ze maar wat graag op in. Dit ga je alleen nooit tegen houden, dit zal altijd blijven.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:17

OzzieMann

PSN: OzzieMann

16 sept komt Sony met nieuws en gaan pre-orders live!
22 sept xbox pre-orders live.

Mijn glazen bol heeft gesproken!

[ Voor 77% gewijzigd door OzzieMann op 12-09-2020 17:49 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

• bram1984
Phusebox schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:54:
PS4 was op een gegeven moment wel flink moeilijk te krijgen. En ik denk dat de meesten nog nooit tijdens een pandemie een console gekocht hebben. Enerzijds worden er minder geproduceerd en anderzijds is er meer vraag naar.

• Phusebox
bram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:22:
[...]

PS4 was op een gegeven moment wel flink moeilijk te krijgen. En ik denk dat de meesten nog nooit tijdens een pandemie een console gekocht hebben. Enerzijds worden er minder geproduceerd en anderzijds is er meer vraag naar.
Meer vraag lijkt me sterk, aangezien er meer werklozen zijn, de economie onder druk staat etc.

• bram1984
Phusebox schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:24:
[...]

Meer vraag lijkt me sterk, aangezien er meer werklozen zijn, de economie onder druk staat etc.
Je moet eens weten. Kijk naar de Switch sales. Die zijn tijdens de pandemie geëxplodeerd. Ik heb verder een maat die als hovenier werkt en een andere maat die in de meubelen zit en beide hebben het nog nooit zo druk gehad en zoveel verkocht. Mensen geven echt veel meer uit nu vakanties niet doorgaan en zo. En het feit dat ze afleiding zoeken.

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 13:36
Niek_1981 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:58:
[...]

Ik wil net zeggen, ik heb ondertussen mij bij 4 verschillende winkels al ingeschreven voor een pre-order. Heb 5 aanbetalingen gedaan, en bij de lokale Intertoys sta ik als eerste op het lijstje. Moet wel zeggen dat ik er zelf al 3 "nodig heb" voor mij thuis (woonkamer, gamekelder en de racesim voor GT7)...

Ik heb met de PS4 ook nog de dag voor release eentje gewoon kunnen bestellen bij Intertoys die de dag erna geleverd werd, echter omdat toen het neefje van mijn ex (toen 11 jaar) achter het net had gevist, heb ik hem de mijne verkocht voor de winkelprijs. En toen heb ik zelf 4 weken moeten wachten voor ik eentje kon bemachtigen voor de normale prijs. Daarom nu vele inschrivingen. EN zal het ook nog bij bol, coolblue, amazon etc pre-orderen als het kan.... Annuleren kan altijd nog!

• Phusebox
bram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:33:
[...]

Je moet eens weten. Kijk naar de Switch sales. Die zijn tijdens de pandemie geëxplodeerd. Ik heb verder een maat die als hovenier werkt en een andere maat die in de meubelen zit en beide hebben het nog nooit zo druk gehad en zoveel verkocht. Mensen geven echt veel meer uit nu vakanties niet doorgaan en zo. En het feit dat ze afleiding zoeken.
De Switch is enigszins logisch, al die thuiswerkende ouders moesten hun thuiszittende kinderen bezig houden. Ben benieuwd wat de sales doen als alles weer naar school gaat.

• Phusebox
Raikkonen_WC schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:37:
[...]

Ik wil net zeggen, ik heb ondertussen mij bij 4 verschillende winkels al ingeschreven voor een pre-order. Heb 5 aanbetalingen gedaan, en bij de lokale Intertoys sta ik als eerste op het lijstje. Moet wel zeggen dat ik er zelf al 3 "nodig heb" voor mij thuis (woonkamer, gamekelder en de racesim voor GT7)...

Ik heb met de PS4 ook nog de dag voor release eentje gewoon kunnen bestellen bij Intertoys die de dag erna geleverd werd, echter omdat toen het neefje van mijn ex (toen 11 jaar) achter het net had gevist, heb ik hem de mijne verkocht voor de winkelprijs. En toen heb ik zelf 4 weken moeten wachten voor ik eentje kon bemachtigen voor de normale prijs. Daarom nu vele inschrivingen. EN zal het ook nog bij bol, coolblue, amazon etc pre-orderen als het kan.... Annuleren kan altijd nog!
En dat zorgt dus voor fake schaarste, mensen die er 3 of zelfs 8 (!!!) bestellen en dan doorverkopen of weer terug sturen.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-11 10:13
bram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:33:
[...]

Dat is nu. De ontslaggolf en daarbij komende onzekerheid komt nog. Bedrijven hangen nu aan het infuus bij de overheid, maar dat wordt afgebouwd. Dan gaat het ineens heel hard. Zo gaat dat altijd.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• bram1984
Rossi46 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:42:
[...]

Dat is nu. De ontslaggolf en daarbij komende onzekerheid komt nog. Bedrijven hangen nu aan het infuus bij de overheid, maar dat wordt afgebouwd. Dan gaat het ineens heel hard. Zo gaat dat altijd.
Wellicht. De tijd zal het uitwijzen.

• Raikkonen_WC
  • Laatst online: 20-10 13:36
Phusebox schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:38:
[...]

En dat zorgt dus voor fake schaarste, mensen die er 3 of zelfs 8 (!!!) bestellen en dan doorverkopen of weer terug sturen.
Bij 3 van de 4 winkels heb ik in totaal 5 aanbetalingen gedaan, dus de 8 waarover je spreekt klopt niet. Het zijn er wel 6 die evt in pre-order staan. Maar ik sta bij sommige winkels ergens tussen plek 1 en 10, en bij andere winkels ergens op plek 40....

En daarbij, iedereen heeft het recht toch om dit te doen? Als ik in winkel 1 en 2 mijn 3 PS5's kan ophalen, en de rest belt dat ik het afhalen kan, en annuleer ze dan, is juist iemand die ook op de pre-order lijst staat en hem eerst niet zou krijgen weer de gelukkige dat hij hem toch krijgt....

[ Voor 21% gewijzigd door Raikkonen_WC op 10-09-2020 08:47 ]

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 14:34
Ik denk dat het mes aan twee kanten snijdt. Er zullen inderdaad genoeg mensen zijn die niet op vakantie zijn gegaan en dus wat geld over hebben. Maar denk ook dat er een hoop zijn die dit geld in hun huis hebben gestoken. Bij ons in de wijk was het een komen en gaan van aannemers paar weken lang (wellicht toevallig, kan uiteraard ook)
Tevens zullen er zat zijn die minder of helemaal geen werk meer hebben en die nu even geen nieuwe console kunnen permitteren.

Vind het ook lastig te zeggen of de eerste batch stijf uitverkocht gaat zijn of dat mensen zonder pre-orders nog een exemplaar kunnen ophalen.

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 21:50
Denken jullie ook dat het bijna een gegeven is dat de prijzen voor 22 September bekend gemaakt worden? Om te voorkomen dat de ongeduldige twijfelaars een Xbox gaan pre-orderen.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

disguisedpotato schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:51:
Denken jullie ook dat het bijna een gegeven is dat de prijzen voor 22 September bekend gemaakt worden? Om te voorkomen dat de ongeduldige twijfelaars een Xbox gaan pre-orderen.
Soon™

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-11 12:54
disguisedpotato schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:51:
Lijkt me heel sterk dat straks iemand z'n keuze gaat veranderen op basis van een verschil van +-€100,- max. 8)7

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 21:50
Prophasis schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:54:
[...]

Lijkt me heel sterk dat straks iemand z'n keuze gaat veranderen op basis van een verschil van +-€100,- max. 8)7
Nou ik twijfel zelf erg tussen deze twee consoles. En ik kijk er gewoon heel erg naar uit. Dus stel dat op 22 September ik een Xbox kan pre-orderen, en de prijs van de PS5 nog niet eens bekend is, dan moet ik me echt inhouden om niet gewoon die Xbox te gaan pre-orderen. Hoe irrationeel dat ook is.

Edit: daarnaast is 100 euro best een groot verschil, als het verschil zo groot is dan zou dat voor veel mensen denk ik wel degelijk hun keuze veranderen.

[ Voor 12% gewijzigd door disguisedpotato op 10-09-2020 08:58 ]

• Niek_1981

Niek_1981

Think Different.

Raikkonen_WC schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:37:
[...]

Ik geef je geen ongelijk eerlijk gezegd, zeker als je er zelf al 3 nodig hebt.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
[...]

Dat maak je er zelf van, dat het zo bij je over komt. Dat is zeker niet de bedoeling.

- Afwachtende houding (juist als marktleider zou je moeten laten zien dat je nog steeds bovenaan staat)
- Amerika eerst (en dus niet wereldwijd), niet erg, maar wees daar niet zo schijnheilig over, en spel gewoon open kaart. (vervolgens een trailer verkeerd uploaden, aanpassen, opnieuw uploaden en 3 dagen later alsnog dezelfde fout maken).
- Het komt gewoon over alsof ze onzeker zijn, en van een miljarden bedrijf verwacht ik gewoon iets veel beters.

Natuurlijk geeft dit voer om te reageren, maar laten we het vooral netjes houden, en we hoeven het niet met elkaar eens te zijn.
Punt 3 (prijs chicken) is niet te ontkennen, maar ik vind het wel interessant dat jij Sony daardoor arrogant vindt.

Ten tijde van de PS3 vond ik ze arrogant, toen ze een relatief hoge prijs presenteerden en dachten dat iedereen wel even een tweede baan zou nemen als ze het niet konden betalen. Dat ze nog voorzichtig zijn met de prijs is naar mijn mening eerder een indicatie dat ze voorzichtig proberen aan te voelen waar de doelgroep ok mee zou zijn.

Wat betreft de drip feed:
Ik zou ook wel meer details willen weten, maar het is voor mij logisch dat ze de grootste hype proberen te bewaren voor de release, zodat ze die hype ook kunnen omzetten in verkoopaantallen. Dat hoef je niet leuk of fijn te vinden, maar ik begrijp niet zo goed waarom je dit dan arrogant vindt?

Je reactie komt een beetje over alsof je het gevoel hebt dat Sony dit allemaal doet om jou persoonlijk te irriteren: ze zijn 'arrogant, chicken (laf), schijnheilig en onzeker'.
Misschien leest het allemaal wat heftiger dan jij het bedoelt, maar ik vind het bijzondere emoties om voor een bedrijf te voelen.

Ter referentie, ik heb me ook wel eens zo gevoeld over een webshop nadat ik maanden met hun klantenservice heb moeten dealen om een defect product omgeruild te krijgen. Daar koop ik nu dan ook nooit meer iets. Ik probeer hier absoluut niet mee te zeggen 'dat je dan maar geen PS5 moet kopen', maar er zit voor mij dus een beetje een disconnect tussen de situatie (drip feed etc) en hoe jij je gevoelens daarover verwoord. Die passen naar mijn mening beter bij een situatie waar je echt benadeeld wordt (zoals mijn webshop voorbeeldje). Maar zoals je ook terecht zegt "we hoeven het niet met elkaar eens te zijn." :), maar ik wilde even delen vanuit welk perspectief ik (en wellicht ook anderen) jouw post interpreteer.

Verwijderd

[...]

Misschien ligt het aan mij. Maar in geen van die punten kan ik iets terugvinden wat ook maar iets te maken heeft met arrogantie.

offtopic:
Daarnaast post je vaker reacties met een negatieve ondertoon, daar moet jij je inmiddels toch wel bewust van zijn? Lekker makkelijk je zo verschuilen achter "dat maak je er zelf van".

Om inhoudelijk op je punten te reageren:

Dripfeed
Ja vind ik ook jammer. Maar kan ik relativeren omdat ze voor mij voldoende hebben laten zien. Meer mag altijd! :D

Afwachtende houding
'Afwachtende houding' is in strijd met 'arrogantie'. Ik vind dit juist een volwassen houding. Waarom jezelf overschreeuwen met termen als 'most powerful console ever' etc. (overigens heeft PlayStation vergelijkbare termen ook gebruikt met de PS4). Ik denk dat ze juist een eigen strategie hebben en ze zich niet gek laten maken door de concurrentie.

Chicken spelen
Iedereen wilt graag een prijs zien. Maar ik kan me voorstellen dat dit onderdeel is van de marketingstrategie die ze goed willen timen. Het afdoen met "Chicken" is een beetje te simpel denk ik.

Amerika eerst
Dat heb ik even gemist dan? Ik wist niet dat er al bekend was dat ze eerst in Amerika gingen releasen?

Onzeker
Ook onzekerheid past niet bij arrogantie; dan ben je juist heel zeker. Ik snap verder wel wat je hiermee probeert te zeggen. Wat dat betreft heeft de concurrentie meer laten zien met meer spierballentaal en heeft dat zeker een hoop gamers aangesproken. Het had ergens wel leuk geweest om wat meer interactie tussen twee partijen te zien, maar ook hier vind ik de afwachtende houding voldoende (uitgaan van je eigen kracht).

En verder mee eens dat we het niet met elkaar eens hoeven zijn. d:)b O+

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 14:34
OzzieMann schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:16:
10 sept komt Sony met nieuws en gaan pre-orders live!
11 sept komt Sony met nieuws en gaan pre-orders live!
12 sept komt Sony met nieuws en gaan pre-orders live!
13 sept komt Sony met nieuws en gaan pre-orders live!
14 sept komt Sony met nieuws en gaan pre-orders live!
15 sept komt Sony met nieuws en gaan pre-orders live!
16 sept komt Sony met nieuws en gaan pre-orders live!
17 sept komt Sony met nieuws en gaan pre-orders live!
18 sept komt Sony met nieuws en gaan pre-orders live!
19 sept komt Sony met nieuws en gaan pre-orders live!
20 sept komt Sony met nieuws en gaan pre-orders live!
21 sept komt Sony met nieuws en gaan pre-orders live!
22 sept xbox pre-orders live.

Zo, en nu geen datums meer gokken want mijn glazen bol heeft het al aangekondig.
Balen man, onze Storm Trooper van de geruchten geeft 1 oktober aan _O-
https://twitter.com/geronimo_73/status/1303944268831170561

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10 19:24
Kraziey schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:17:
[...]

Goh hebben we die pannenkoek ook weer 8)7

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Jesp_J
  • Laatst online: 10-11 06:13
1 oktober zou zomaar kunnen dan start de Doritos actie ook officieel

Maar dan zal de aankondiging (van prijs en preorder datum) wel een week eerder zijn

[ Voor 39% gewijzigd door Jesp_J op 10-09-2020 09:20 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:48
Jesp_J schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:20:
1 oktober zou zomaar kunnen dan start de Doritos actie ook officieel

Maar dan zal de aankondiging (van prijs en preorder datum) wel een week eerder zijn
Waarschijnlijk baseert hij het ook gewoon daarop. 8)7

https://psnprofiles.com/RaemNL

• I ColoSsuZz I
Raem schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:23:
[...]

Waarschijnlijk baseert hij het ook gewoon daarop. 8)7
Hij heeft zichzelf in ieder geval al weer ingedekt.

• Jesp_J
  • Laatst online: 10-11 06:13
Ik wil hem gewoon met Sinterklaas ingepakt op de tafel hebben staan. Dus hopelijk kan ik hem in november krijgen.

Ik las ergens dat iemand hem bij de Intertoys had ge pre-ordered, Is dat ook al mogelijk dan?

• bram1984
Volgens mij zijn deze nog niet langsgekomen. Nieuwe screenshots van Demon's Souls. :9~

Afbeeldingslocatie: https://d2skuhm0vrry40.cloudfront.net/2020/articles/2020-09-09-17-23/demons_souls_remake_1.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://d2skuhm0vrry40.cloudfront.net/2020/articles/2020-09-09-17-23/demons_souls_remake_2.jpeg

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:58

JSchut

.....

Jesp_J schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:28:
Ik wil hem gewoon met Sinterklaas ingepakt op de tafel hebben staan. Dus hopelijk kan ik hem in november krijgen.

Ik las ergens dat iemand hem bij de Intertoys had ge pre-ordered, Is dat ook al mogelijk dan?
Ik sta sinds begin mei op een lijst bij de lokale Top1Toys. Sta derde op de lijst van inmiddels 25 mensen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-11 16:27
Ik maak me geen zorgen over de beschikbaarheid. Die pre-order datum zal soon bekend worden. Dan zorg ik dat ik op die dag een pre-order plaats en dan moet dat wel goedkomen. Ik kan me niet voorstellen dat Coolblue, Bol.com en andere webshops waar ik vaker bestel allemaal op dag 1 uitverkocht zijn.

This is absolutely ridiculous

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kraziey schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:17:
[...]

De super echte insiders kunnen uiteraard niet achter blijven en zijn weer gaan grabbelen naar datums.

Afbeeldingslocatie: https://i.makeagif.com/media/9-10-2020/FGAuiJ.gif

• bram1984
Ridicuul schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:38:
Ik maak me geen zorgen over de beschikbaarheid. Die pre-order datum zal soon bekend worden. Dan zorg ik dat ik op die dag een pre-order plaats en dan moet dat wel goedkomen. Ik kan me niet voorstellen dat Coolblue, Bol.com en andere webshops waar ik vaker bestel allemaal op dag 1 uitverkocht zijn.
Ligt er natuurlijk vooral aan hoeveel units NL gaat krijgen. Landen als de UK, Duitsland, Frankrijk, de VS en Japan zullen er ongetwijfeld meer ontvangen. Iedere winkel krijgt uiteindelijk beperkte voorraad. Ik vermoed dat sommige winkels alleen al door de pre-orders geen voorraad meer zullen hebben.

• Raem
Ik begrijp overigens het gevoel van @Segafreak83 wel enigszins hoor. De manier waarop Sony nu te werk gaat is prima te verklaren vanuit bedrijfs- en marketingtechnische standpunten, zoals hierboven door meerdere mensen al uitgelegd wordt. En velen hebben daar begrip voor en staan achter Sony.
Maar uiteindelijk heb je daar (nu op korte termijn) als consument niks aan en wil je het liefst zoveel mogelijk informatie krijgen. Als je dan niet achter die huidige visie van Sony staat en dat vertaalt naar "We brengen geen informatie, de PS5 verkoopt toch wel", dan zou je dat arrogant kunnen noemen ja.

Als je te lang te makkelijk van zo'n marktleider positie geniet, raak je die vanzelf kwijt. Leuk dat Sony dan trending is na een prijs reveal van Microsoft, maar wat heb je daar als consument die een PS5 wilt kopen aan? Trending betekent ook niet automatisch dat het positief is.

Nou zal het vast niet zo'n vaart lopen, maar we hebben bij de Xbox One allemaal gezien hoe funest een slechte start kan zijn. En ik heb het idee dat men online wel steeds gefrustreerder raakt. Al zal dat gevoel ook wel weer helemaal verdwenen zijn zodra prijs en releasedatum bekend zijn. Tenzij Sony nog met een echte fuck-up komt en pas volgend jaar released.

Maar goed, uiteindelijk willen we denk ik allemaal hetzelfde. Alleen staat de één wat meer achter de manier waarop Sony dat doet dan de ander. :)

• bram1984
Raem schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:46:
Ik begrijp overigens het gevoel van @Segafreak83 wel enigszins hoor. De manier waarop Sony nu te werk gaat is prima te verklaren vanuit bedrijfs- en marketingtechnische standpunten, zoals hierboven door meerdere mensen al uitgelegd wordt. En velen hebben daar begrip voor en staan achter Sony.
Maar uiteindelijk heb je daar (nu op korte termijn) als consument niks aan en wil je het liefst zoveel mogelijk informatie krijgen. Als je dan niet achter die huidige visie van Sony staat en dat vertaalt naar "We brengen geen informatie, de PS5 verkoopt toch wel", dan zou je dat arrogant kunnen noemen ja.

Als je te lang te makkelijk van zo'n marktleider positie geniet, raak je die vanzelf kwijt. Leuk dat Sony dan trending is na een prijs reveal van Microsoft, maar wat heb je daar als consument die een PS5 wilt kopen aan? Trending betekent ook niet automatisch dat het positief is.

Nou zal het vast niet zo'n vaart lopen, maar we hebben bij de Xbox One allemaal gezien hoe funest een slechte start kan zijn. En ik heb het idee dat men online wel steeds gefrustreerder raakt. Al zal dat gevoel ook wel weer helemaal verdwenen zijn zodra prijs en releasedatum bekend zijn. Tenzij Sony nog met een echte fuck-up komt en pas volgend jaar released.

Maar goed, uiteindelijk willen we denk ik allemaal hetzelfde. Alleen staat de één wat meer achter de manier waarop Sony dat doet dan de ander. :)
Tja, "erachter staan" wil ik het niet noemen. Ik zie ook liever meer info. Maar zonde van mijn energie om daar verder heel erg iets van te vinden, zoals sommigen hier. Het komt als het komt. Kan me er echt niet druk om maken. Zelfs als het ding uitgesteld wordt. Natuurlijk jammer, maar het is wat het is. Dat heb ik ook met uitstel van games tegenwoordig. Je schiet er niks mee op. Neem jullie tijd als je langer nodig hebt. Zal niet voor niets zijn.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18
bram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:56:
[...]

Tja, "erachter staan" wil ik het niet noemen. Ik zie ook liever meer info. Maar zonde van mijn energie om daar verder heel erg iets van te vinden, zoals sommigen hier. Het komt als het komt. Kan me er echt niet druk om maken. Zelfs als het ding uitgesteld wordt. Natuurlijk jammer, maar het is wat het is. Dat heb ik ook met uitstel van games tegenwoordig. Je schiet er niks mee op. Neem jullie tijd als je langer nodig hebt. Zal niet voor niets zijn.
Je maakt je niet druk? Het aantal posts hier zegt wat anders. :)

Hier blijf ik gewoon bij Sony alleen voor de exclusives en het ecosysteem waar ik al in zit. Ik vind de Microsoft XBOX Series S en X wel een mooiere console voor bij de TV.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Het is dat ik niets met Demons Souls heb, maar die game ziet er wel duik uit.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• I ColoSsuZz I
Chaoss schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:03:
Het is dat ik niets met Demons Souls heb, maar die game ziet er wel duik uit.
Enige game waar ik echt naar uitkijk in de launch window periode :+

• Raem
bram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:56:
[...]

Ik sta er hetzelfde in als jij. Maar dat komt ook omdat ik sowieso voor een PS5 ga, ongeacht prijs en releasedatum. Als zwevende kiezer kan ik me voorstellen dat je dan wat ongeduldiger bent.

• bram1984
Jumpman schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:01:
[...]

Hier blijf ik gewoon bij Sony alleen voor de exclusives en het ecosysteem waar ik al in zit. Ik vind de Microsoft XBOX Series S en X wel een mooiere console voor bij de TV.
Enthousiasme hoeft niet meteen te betekenen dat je je druk maakt over hoe dingen nu gaan, toch? Of zie je mij foeteren omdat het allemaal wat langer duurt dan normaal? Wil ik meer weten en dat ding zo snel mogelijk hebben? Zeker! Maar ik ga me niet opwinden over de huidige situatie. Dat helpt niks namelijk.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

En ik heb het idee dat men online wel steeds gefrustreerder raakt.
Dan spoor je toch niet? Men heeft de afgelopen maanden de controllers laten zien, de specs, info gegeven over de performance, het uiterlijk getoond en een hele waslijst aan games laten zien. Er is echt heel weinig waar ik nog nieuwsgierig over ben. Er blijven dus drie dingen over: de UI, de prijs en de releasedatum.

- De UI vinden mensen kennelijk belangrijk. Ik geloof het wel. Neem aan dat het allemaal vlotter werkt. Wat het doet is allemaal vrij straight forward: je start er games mee op en je hebt er je vriendenlijstje en trofee's. Per sessie besteed ik er niet meer dan drie minuten. Er zal vast een leuke feature bij komen. Maar wat verwacht je er verder in hemelsnaam van?
- De prijs: nu de prijs van Microsoft bekend is zal het er iets onder of iets boven zitten. Kortom: met disc ergens in de bandbreedte van de 400 tot 600 euro. Dus een: "goh dat valt mee" of een "die paar tientjes meer is geen probleem".
- De releasedatum: men heeft al aangegeven dat ie dit jaar nog komt. En iedereen snapt dat ze de decembermaand willen meepakken, dan geven mensen geld uit. Als er geen tekorten zijn heb je dat ding ergens voor de feestdagen.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 23:37
Tom schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:14:
[...]

Dan spoor je toch niet? Men heeft de afgelopen maanden de controllers laten zien, de specs, info gegeven over de performance, het uiterlijk getoond en een hele waslijst aan games laten zien. Er is echt heel weinig waar ik nog nieuwsgierig over ben. Er blijven dus drie dingen over: de UI, de prijs en de releasedatum.

- De UI vinden mensen kennelijk belangrijk. Ik geloof het wel. Neem aan dat het allemaal vlotter werkt. Wat het doet is allemaal vrij straight forward: je start er games mee op en je hebt er je vriendenlijstje en trofee's. Per sessie besteed ik er niet meer dan drie minuten. Er zal vast een leuke feature bij komen. Maar wat verwacht je er verder in hemelsnaam van?
- De prijs: nu de prijs van Microsoft bekend is zal het er iets onder of iets boven zitten. Kortom: met disc ergens in de bandbreedte van de 400 tot 600 euro. Dus een: "goh dat valt mee" of een "die paar tientjes meer is geen probleem".
- De releasedatum: men heeft al aangegeven dat ie dit jaar nog komt. En iedereen snapt dat ze de decembermaand willen meepakken, dan geven mensen geld uit. Als er geen tekorten zijn heb je dat ding ergens voor de feestdagen.
Inleven in een ander kan blijkbaar heel moeilijk zijn.
Hoewel ik me erger aan de dripfeed en met weemoed terugdenk aan de e3 tijd, begrijp ik mensen die zich er niet aan ergeren of die pre-orderen geen toegevoegde waarde vinden ook wel hoor (en vind ik dat die ook wel sporen). Ieder zijn eigen ding

• bram1984
Om het maar weer even over games te hebben: vandaag is er weer een Ubisoft Forward. Vanavond 9 uur NL tijd.

Volgens de geruchten gaan ze een Prince of Persia remake aankondigen. Ik hoop zelf op een Far Cry 6 gameplay demo.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Steven030 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:20:
[...]

Inleven in een ander kan blijkbaar heel moeilijk zijn.
Ik snap dat mensen nieuwsgierig zijn. Dat ben ik uiteraard ook. Maar de drama eromheen kan ik niet plaatsen, dat Sony "nu echt met dingen moet komen". Men heeft bijna alles al laten zien. Die laatste paar dingen die nog wel onbekend zijn kun je nagenoeg al raden, dat ligt gewoon in lijn der verwachting. En zeker nu Microsoft gister de laatste eindjes bekend heeft gemaakt kun je er van uit gaan dat Sony snel volgt. No worries.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Jumpman schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:01:
[...]

Als Microsoft gister/eergisteren die prijzen niet bekend had gemaakt, dan had je deze hele dicussie hier niet. Is nu een beetje van het niveau "maar zij doen het ook" :) Had MS niets bekend gemaakt dan was het in dit topic een stuk rustiger geweest.

Wat mij betreft slimme set van MS, ze krijgen nu positieve aandacht en dat betekend (blijkbaar) dat Sony automatisch negatieve aandacht krijgt.

Alleen al om van het gezeur af te zijn hoop ik dat Sony binnenkort een aankondiging doet, hetzij een prijs via twitter hetzij een nieuw State of Play met meer info.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 23:37
Tom schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:28:
[...]

Ik snap dat mensen nieuwsgierig zijn. Dat ben ik uiteraard ook. Maar de drama eromheen kan ik niet plaatsen, dat Sony "nu echt met dingen moet komen". Men heeft bijna alles al laten zien. Die laatste paar dingen die nog wel onbekend zijn kun je nagenoeg al raden, dat ligt gewoon in lijn der verwachting. En zeker nu Microsoft gister de laatste eindjes bekend heeft gemaakt kun je er van uit gaan dat Sony snel volgt. No worries.
Ieder wat wils, maar de getoonde informatie is voor mij juist weer net niet interessant. Ik koop de PS5 toch wel, dus ik wil juist alleen de releasedatum en pre-order mogelijkheid hebben. Snap wel dat de informatie die er gegeven is voor jou en anderen wel interessant is hoor, ik vind het ook interessant (echter ontdek ik alles liever straks zelf), maar voor mij geen dealbreaker om tot aanschaf over te gaan.
Verder inderdaad geen drama hoor, komt allemaal wel, maar om nou te zeggen dat we niet sporen omdat we enthousiast zijn en willen pre-orderen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Steven030 op 10-09-2020 11:12 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:10
Ik ga niet reserveren, loop wel een willekeurige winkel binnen. Zijn ze er niet, dan pech. Heb me er al op ingesteld dat ik dit jaar er toch niet een in huis heb. Kan ik weer wat langer doorsparen voor spellen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25
[...]

Zoals de afgelopen 100 pagina's al evident hebben gemaakt; iedereen heeft zijn mening en verwachtingen :) .

Voor wat betreft de UI, ik ben zelf wel erg nieuwsgierig naar de nieuwe UI. Puur vanwege het feit dat ik, of wij (als gamers), al ruim 7 jaar naar dezelfde UI kijken. Iets nieuws is inmiddels wel eens verfrissend en vernieuwend. Hoe zullen thema's nu gaan werken bijvoorbeeld? Of zijn er vernieuwingen in het Trophy systeem; tonen de Trophy pop-ups nu ook bijvoorbeeld niet alleen de naam v/d Trophy maar ook de omschrijving? Of kan je eindelijk eens bijhouden hoe ver je bent voor een bepaalde Trophy zoals XBOX dat heeft voor Achievements (maak een <X> aantal headshots op een bepaalde vijand, ik noem maar iets).

Hoe meer tweaks en uiterlijke wijzigingen, hoe meer het zal aanvoelen of je echt een nieuwe generatie console aan het bedienen bent.

Net als dat bijvoorbeeld een nieuwe iOS op de iPhone ieder jaar (over het algemeen, nu ook wat minder dan vroeger) ook de manier hoe het eruit ziet iets aanpast waardoor het weer een tikkeltje vernieuwd aanvoelt.

En zo zullen er naast mij nog heel wat meer mensen benieuwd zijn naar de nieuwe UI.

All about personal preferences.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:57

Nogne

>.<

Ik ga ook niet reserveren maar hoop hem toch wel rond December te hebben (kerst kado voor mezelf).

PS/XBL: Nogne

• Ridicuul
Chaoss schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:30:
[...]

Als Microsoft gister/eergisteren die prijzen niet bekend had gemaakt, dan had je deze hele dicussie hier niet. Is nu een beetje van het niveau "maar zij doen het ook" :) Had MS niets bekend gemaakt dan was het in dit topic een stuk rustiger geweest.

Wat mij betreft slimme set van MS, ze krijgen nu positieve aandacht en dat betekend (blijkbaar) dat Sony automatisch negatieve aandacht krijgt.

Alleen al om van het gezeur af te zijn hoop ik dat Sony binnenkort een aankondiging doet, hetzij een prijs via twitter hetzij een nieuw State of Play met meer info.
Phil Spencer gaf op Twitter aan dat ze deze aankondiging eigenlijk pas volgende week wilden doen. Dat dit door de leaks nu een weekje naar voren is opgeschoven is voor ons als consument natuurlijk mooi. En ik ben het met je eens dat Microsoft goed met deze situatie is omgegaan. Het is natuurlijk ook wel lekker als je even een next gen console kunt aankondigen die goedkoper is dan de meeste current gen consoles op dit moment zijn.

Ik vraag me alleen af of Sony hierdoor iets anders gaat doen dan ze van plan waren. Aan de ene kant heb je gelijk dat XBOX nu optimaal profiteert van positieve aandacht. Sony krijgt ondertussen het verwijt te lang stil te zijn. Twee dagen geleden konden we nog zeggen, MS heeft ook niets laten horen. Die vlieger gaat nu meer op, hoewel dit dus niet helemaal rationeel is. Ik kan ook goed begrijpen dat Sony wil wachten tot deze positieve storm is gaan liggen. Zorgen dat alle aandacht op de PS5 gericht wordt wanneer ze meer informatie bekend maken.

Maar een prijs en releasedatum om een einde te maken aan de geruchten zou wel zo fijn zijn. Ik denk dat iedereen het daar over eens is. :)

• Raem
bram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:25:
Om het maar weer even over games te hebben: vandaag is er weer een Ubisoft Forward. Vanavond 9 uur NL tijd.

Volgens de geruchten gaan ze een Prince of Persia remake aankondigen. Ik hoop zelf op een Far Cry 6 gameplay demo.
Had eigenlijk gehoopt op een nieuwe PoP, jammer dat het waarschijnlijk een remake wordt. Hopelijk weer wat meer info over Beyond Good and Evil 2.

• Jumpman
Ik ga wel reserveren, maar weet nog niet welke game ik echt interessant vindt.

Ik wacht voornamelijk op die Sony exclusive (Uncharted/ICO(Shadow Of The Colossus)/TLOU), deze zitten er helaas niet in) Battlefield 6 en Gran Turismo. Dus echt haast heb ik niet. Daarnaast loop ik ook warm voor een nieuwe GTA of RDR.

Ik heb minder tijd en ben een stuk kritischer geworden door de jaren en nog een hele stapel gesealede Single Player games liggen voor de PlayStation 4.

[ Voor 23% gewijzigd door Jumpman op 10-09-2020 10:48 ]

• Ridicuul
Silverdax schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:37:

En zo zullen er naast mij nog heel wat meer mensen benieuwd zijn naar de nieuwe UI.

All about personal preferences.
Mee eens, maar benieuwd zijn naar iets is ook helemaal niet verkeerd. Ik ben ook zeer benieuwd naar de UI, de controller en het geluid (zowel van de console als 3D-audio). Maar heb ik meer informatie over deze zaken nodig? Nee, dat niet. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hun keuze uiteindelijk laten afhangen van hoe de UI eruitziet. Het is meer iets dat je graag wilt weten dan iets dat je moet weten om een weloverwogen aankoop te kunnen doen.

Prijs en releasedatum zijn wel twee zaken die belangrijk zijn om die keuze te kunnen maken.

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:30:
[...]

*knip* o wee inderdaad, want het voegt he-le-maal niets toe aan een gezonde discussie. Dus stop met het vingertje wijzen.

Men vergeet snel even dat alle gedropte info tot nu goed is ontvangen, oke die tech reveal is discutabel maar dat is meer omdat de technische reveals weinig mensen interesseren. De game showcases zijn in ieder geval onpoint imho.

Wees blij dat Sony niet ineens vanuit het niets nog een console aankondigt of iets anders geks zoals een nieuwe eye toy of iets dergelijks. Gewoon 1 systeem waarvoor geoptimaliseerd kan worden en iedereen een identieke ervaring beleeft en je straks alleen maar hoeft te kiezen tussen digital only of disc versie :)

Overigens wordt in Japan een charging station voor de dualsense op 20 november verwacht....

[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 11-09-2020 08:59 ]

Verwijderd

Als je dan niet achter die huidige visie van Sony staat en dat vertaalt naar "We brengen geen informatie, de PS5 verkoopt toch wel", dan zou je dat arrogant kunnen noemen ja.
Ik weet niet welk vertaalprogramma jij gebruikt, maar volgens mij is ie stuk! :+
Je vindt iets wat nooit gezegd is arrogant?

Vertaal deze denkwijze ook eens naar andere bedrijven / producten. Apple met iPhone, Microsoft met Xbox etc. Het is normaal dat men zo lang mogelijk wacht met het naar buiten brengen van productinformatie. Zo kun je alles wel arrogant gaan noemen; "ik vind bedrijf X arrogant omdat ze (naar mijn mening) te weinig informatie over product Y naar buiten hebben gebracht".

Nogmaals: ik wil ook graag zoveel mogelijk informatie, maar arrogant lijkt mij echt onjuist. ;)

• bram1984
[...]

Daar ben ik inderdaad vooral benieuwd naar: de snelheid van de UI. Het laden van de games. Cold boot. Het multitasken tussen games. Laat gewoon een cold boot zien en van daaruit het opstarten van Miles Morales wat meteen overgaat in een gameplay demo.

Verder: hoe stil is het ding eigenlijk? Gezien het formaat en de opmerkingen van Cerny, ga ik uit van heel erg stil.

En eigenlijk het belangrijkst: de launch games (en dan vooral exclusives). Wat gaan we naast Spider-Man nog meer zien? Inderdaad ook Demon's Souls en GT7? Zo niet, wanneer komen die ongeveer?

Ik hoop ook dat ze nog wat dieper in gaan op BC en vooral wat dit betekent voor recente titels als TLoU2 en GoT. Krijgen we daar een fraaie next gen patch voor? Wat gaat de framerate doen? Welke games gaan in een hogere resolutie draaien? Etc.

Prijs geloof ik allemaal wel (koop hem toch wel, tenzij 1000 piek of zo), net als de teardown; leuk om een keertje te zien, maar als ze die na de launch pas doen, ook prima.

En tot slot natuurlijk releasedatum.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
1 voordeel als Sony van plan was om met een prijs van 599 te komen dan kunnen ze die nu mooi naar 499 aanpassen O-)

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:29
bram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:25:

Hm, Prince of Persia zeg je.. toevallig dat al die games in de aanbieding zijn gegooid deze week op uplay...

• OzzieMann

OzzieMann

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:48:
[...]

Overigens wordt in Japan een charging station voor de dualsense op 20 november verwacht....
Op Amazon is een PS5 wallmount gelist welke op 19 november beschikbaar is.
https://www.amazon.co.uk/...OATING-GRIP/dp/B08GCVT3K4

[ Voor 10% gewijzigd door OzzieMann op 10-09-2020 11:01 ]

• Jumpman
Voor degene die zijn PlayStation 4 Pro wil inwisselen voor € 250,00 tegoed bij Game Mania, zou ik niet te lang wachten. De prijs voor een Microsoft XBOX One X is zojuist gedaald van € 250,00 naar € 150,00.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 21:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Jumpman schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:59:
Voor degene die zijn PlayStation 4 Pro wil inwisselen voor € 250,00 tegoed bij Game Mania, zou ik niet te lang wachten. De prijs voor een Microsoft XBOX One X is zojuist gedaald van € 250,00 naar € 150,00.
Wouw... Zelfde inruilprijs voor een one x als een one s. Lekker op marktplaats dan of v&a..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-11 11:20
En de remote dus zelf ook, want die staat gewoon op de foto :P

PSN: Maichel

• Vrijdag
Afbeeldingslocatie: https://tecnoblog.net/wp-content/uploads/2020/09/ps5-controle-midia-disney-plus-brasil-4-700x478.png

Wel een mooie slicke afstandsbediening hoor. Als je die onderste vier knoppen zelf kan toewijzen aan toepassingen is dat wel fijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Vrijdag op 10-09-2020 11:06 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-11 14:49
Vrijdag schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:05:
[Afbeelding]

Wel een mooie slicke afstandsbediening hoor. Als je die onderste vier knoppen zelf kan toewijzen aan toepassingen is dat wel fijn.
Alleen wel minder met je chips vingers tijdens een film. :+

edit:
Als je die onderste vier knoppen zelf kan toewijzen aan toepassingen is dat wel fijn.
Dat denk ik niet, want als je naar de foto van @bram1984 kijkt zie je dat deze zijn toegewezen aan Spotify, Youtube etc.

[ Voor 21% gewijzigd door dehardstyler op 10-09-2020 11:09 ]

• bram1984
Maichel schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:04:
[...]

En de remote dus zelf ook, want die staat gewoon op de foto :P
Ja die hadden ze toch al laten zien volgens mij? Samen met de headset en het oplaadstation.

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-11 11:20
bram1984 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:09:
[...]

Ja die hadden ze toch al laten zien volgens mij? Samen met de headset en het oplaadstation.
Kan goed, weet ik al niet meer :)

PSN: Maichel

Verwijderd

dehardstyler schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:08:
[...]

edit:

[...]

Dat denk ik niet, want als je naar de foto van @bram1984 kijkt zie je dat deze zijn toegewezen aan Spotify, Youtube etc.
Dit. Anders zouden ze in alle trailers disclaimers mbt merkrecht moeten plaatsen.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 21:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhhaOmMWAAEjeFB?format=jpg&name=large
The denial is strong in this one...
Hoe triest ben je dat je met de maker van het spel gaat ruziën over resolutie, omdat er een rumour was die later debunked is dat ps5 moeite had met native 4k met een game die nog lang niet uitkomt.
Maar wel weer gelachen :P

[ Voor 1% gewijzigd door Geronimous op 11-09-2020 09:05 . Reden: grootte van het plaatje aangepast. Twitterposts liever embedden! ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Raem
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:56:
[...]

Ik weet niet welk vertaalprogramma jij gebruikt, maar volgens mij is ie stuk! :+
Je vindt iets wat nooit gezegd is arrogant?

Vertaal deze denkwijze ook eens naar andere bedrijven / producten. Apple met iPhone, Microsoft met Xbox etc. Het is normaal dat men zo lang mogelijk wacht met het naar buiten brengen van productinformatie. Zo kun je alles wel arrogant gaan noemen; "ik vind bedrijf X arrogant omdat ze (naar mijn mening) te weinig informatie over product Y naar buiten hebben gebracht".

Nogmaals: ik wil ook graag zoveel mogelijk informatie, maar arrogant lijkt mij echt onjuist. ;)
Ik vind Sony ook niet arrogant. Probeer alleen in te leven waarom andere dat wel zouden vinden.

Heb hier wel opmerkingen voorbij zien komen als "Sony hoeft zichzelf niet te bewijzen". Dát vind ik wel arrogant.

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:42
[...]

Toch acht ik die kans nog wel groot, waarom zouden ze anders de knoppen blanco houden?

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• Raem
bambam1979 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:20:
[...]

Toch acht ik die kans nog wel groot, waarom zouden ze anders de knoppen blanco houden?
Via een slechte Google Translate
Contracten tussen bedrijven en bijgevolg de keuze van mediadiensten die de knoppen afdrukken, kunnen per regio verschillen. Daarom heeft de officiële persfoto van de PS5 geen streamingplatform: Sony zou kunnen samenwerken met Hulu in plaats van Spotify in de Verenigde Staten, of met Apple TV + in plaats van Disney + in een andere regio, bijvoorbeeld.

• OzzieMann

OzzieMann

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:42
Raem schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:21:
[...]

Via een slechte Google Translate

[...]
Ahhh jammer. Thanks (y)

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• Trishul
Bij deze een oproep aan iedereen met een Twitter account om deze te retweeten. Als er geen nieuws is, maken we zelf wel nieuws :P

• Vrijdag
[...]

edit:
Ik eet chips/snacks/spareribs altijd met mijn duim en middelvinger, dan heb ik de wijsvinger vrij om aan knopjes te zitten :P
Ah, da's ergens wel makkelijk, maar ook wel jammer.

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:20:
[...]

Ik vind Sony ook niet arrogant. Probeer alleen in te leven waarom andere dat wel zouden vinden.

Heb hier wel opmerkingen voorbij zien komen als "Sony hoeft zichzelf niet te bewijzen". Dát vind ik wel arrogant.
My bad. En eens dat dát wel arrogant is.

• Trishul
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:37:
[...]

My bad. En eens dat dát wel arrogant is.
12.000ste post (gefeli) alweer... Dit topic staat denk ik in de top-5 van GoT.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Voor de gene die geen ruimte hebben voor de PS5, er komt dus schijnbaar een muurbeugel aan:

https://www.amazon.co.uk/...ps5&qid=1599569386&sr=8-3

Komt uit op 19 november! Release date gelekt?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• OzzieMann

OzzieMann

Kalder schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:51:
Voor de gene die geen ruimte hebben voor de PS5, er komt dus schijnbaar een muurbeugel aan:

https://www.amazon.co.uk/...ps5&qid=1599569386&sr=8-3

Komt uit op 19 november! Release date gelekt?
tsssssss. spuit 11 :+
OzzieMann schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:59:
[...]

Op Amazon is een PS5 wallmount gelist welke op 19 november beschikbaar is.
https://www.amazon.co.uk/...OATING-GRIP/dp/B08GCVT3K4

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Oh ja shit, sorry, er word hier nu zoveel gepost dat ik het niet allemaal meer kan bijhouden :X

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe betrouwbaar XGN is. Ik zie wel eens artikels van ze maar het komt bij mij vaak een beetje met een korreltje zout over. Aan de andere kant halen zij dit ook weer van een vermeende insider.

Enfin, héél misschien straks om 16:00u iets van Sony:

https://www.xgn.nl/nieuws...series-prijs-releasedatum

"Volgens Roberto Serrano, een bekende insider die vaak aan het juiste eind trekt, wordt het PS5 evenement later vandaag onthuld. Om 16.00 uur op donderdag 10 september komt er een aankondiging volgens zijn tweet. Tevens verwijst hij naar een eerder bericht waarin Sony aangaf via een evenement de prijs en releasedatum van haar console te onthullen."

We blijven speculeren :P

• I ColoSsuZz I
Silverdax schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:38:
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe betrouwbaar XGN is. Ik zie wel eens artikels van ze maar het komt bij mij vaak een beetje met een korreltje zout over. Aan de andere kant halen zij dit ook weer van een vermeende insider.

Enfin, héél misschien straks om 16:00u iets van Sony:

https://www.xgn.nl/nieuws...series-prijs-releasedatum

"Volgens Roberto Serrano, een bekende insider die vaak aan het juiste eind trekt, wordt het PS5 evenement later vandaag onthuld. Om 16.00 uur op donderdag 10 september komt er een aankondiging volgens zijn tweet. Tevens verwijst hij naar een eerder bericht waarin Sony aangaf via een evenement de prijs en releasedatum van haar console te onthullen."

We blijven speculeren :P
Insider? Ze schrijven klaploper verkeerd :o

Gamekings begon gisteren ook al over Serranoham als zijnde betrouwbare insider. Hoe komen ze toch aan die gekheid..

Verwijderd

I ColoSsuZz I schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:40:
[...]

Gamekings begon gisteren ook al over Serranoham als zijnde betrouwbare insider. Hoe komen ze toch aan die gekheid..
Zo hebben ze tenminste een bron om aan de clicks te komen. Smerige praktijken.

• Raem
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:40:
[...]

Lijkt me toch heerlijk om als Sony zijnde bewust verkeerde dingen naar zulke gasten te lekken om ze keer op keer te zien falen.

• Vrijdag
Ik mis de inzichtvolle, scherpe en immer op waarheid berustende schrijfsels van Michael Pachter ;(

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:01
Er is eigenlijk geen enkele nederlandstalige bron die fatsoenlijke en betrouwbare info verschaft.
Slordig wat random bronnen overnemen en er vervolgens een eigen spin aan geven. Alles voor de clicks

• bram1984
Vrijdag schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:42:
Ik mis de inzichtvolle, scherpe en immer op waarheid berustende schrijfsels van Michael Pachter ;(
Ik denk dat hij ook niet veel te melden zou hebben. Sony lijkt compleet waterdicht te zijn als het gaat om dit soort leaks. Serrano had dan een paar events goed, al dan niet gegokt en Bloomberg/Jason Schreier had daadwerkelijk iets goed met dat eerste reveal event geloof, die hadden echt een scoop. Maar verder.

Ach, ook wel eens keer leuk dat alles niet van tevoren lekt. :P

• bram1984
Anton.net schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:44:
Er is eigenlijk geen enkele nederlandstalige bron die fatsoenlijke en betrouwbare info verschaft.
Slordig wat random bronnen overnemen en er vervolgens een eigen spin aan geven. Alles voor de clicks
Nee, maar dat doen de meeste sites tegenwoordig toch? Alles komt tegenwoordig van Twitter, Reddit, 4chan, Era en Gaf vandaan en wordt klakkeloos overgenomen. Soms staat het hier op Tweakers al dagen eerder voordat een site het oppikt. Ze kunnen ons wel in dienst nemen. :+

• I ColoSsuZz I
Raem schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:42:
[...]

Lijkt me toch heerlijk om als Sony zijnde bewust verkeerde dingen naar zulke gasten te lekken om ze keer op keer te zien falen.
Zou toch mooi zijn dat als hij een keer echt een datum goed voorspelt, dat Sony het dan express 1 dag verschuift om hem weer te zien falen :+

Pagina: 1 ... 121 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden