Segafreak83 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:36:
[...]
Dat maak je er zelf van, dat het zo bij je over komt. Dat is zeker niet de bedoeling.
Redenen waarom ik ze arrogant vind:
- Vanaf januari al bezig met dripfeed
- Afwachtende houding (juist als marktleider zou je moeten laten zien dat je nog steeds bovenaan staat)
- Chicken spelen tbv prijsbepaling
- Amerika eerst (en dus niet wereldwijd), niet erg, maar wees daar niet zo schijnheilig over, en spel gewoon open kaart. (vervolgens een trailer verkeerd uploaden, aanpassen, opnieuw uploaden en 3 dagen later alsnog dezelfde fout maken).
- Het komt gewoon over alsof ze onzeker zijn, en van een miljarden bedrijf verwacht ik gewoon iets veel beters.
Natuurlijk geeft dit voer om te reageren, maar laten we het vooral netjes houden, en we hoeven het niet met elkaar eens te zijn.
Punt 3 (prijs chicken) is niet te ontkennen, maar ik vind het wel interessant dat jij Sony daardoor arrogant vindt.
Ten tijde van de PS3 vond ik ze arrogant, toen ze een relatief hoge prijs presenteerden en dachten dat iedereen wel even een tweede baan zou nemen als ze het niet konden betalen. Dat ze nog voorzichtig zijn met de prijs is naar mijn mening eerder een indicatie dat ze voorzichtig proberen aan te voelen waar de doelgroep ok mee zou zijn.
Wat betreft de drip feed:
Ik zou ook wel meer details willen weten, maar het is voor mij logisch dat ze de grootste hype proberen te bewaren voor de release, zodat ze die hype ook kunnen omzetten in verkoopaantallen. Dat hoef je niet leuk of fijn te vinden, maar ik begrijp niet zo goed waarom je dit dan arrogant vindt?
Je reactie komt een beetje over alsof je het gevoel hebt dat Sony dit allemaal doet om jou persoonlijk te irriteren: ze zijn 'arrogant, chicken (laf), schijnheilig en onzeker'.
Misschien leest het allemaal wat heftiger dan jij het bedoelt, maar ik vind het bijzondere emoties om voor een bedrijf te voelen.
Ter referentie, ik heb me ook wel eens zo gevoeld over een webshop nadat ik maanden met hun klantenservice heb moeten dealen om een defect product omgeruild te krijgen. Daar koop ik nu dan ook nooit meer iets. Ik probeer hier absoluut niet mee te zeggen 'dat je dan maar geen PS5 moet kopen', maar er zit voor mij dus een beetje een disconnect tussen de situatie (drip feed etc) en hoe jij je gevoelens daarover verwoord. Die passen naar mijn mening beter bij een situatie waar je echt benadeeld wordt (zoals mijn webshop voorbeeldje). Maar zoals je ook terecht zegt "we hoeven het niet met elkaar eens te zijn."

, maar ik wilde even delen vanuit welk perspectief ik (en wellicht ook anderen) jouw post interpreteer.