My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Druk? Heeft niets met het voelen van druk te maken.Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:52:
[...]
Ze voelen geen druk en terecht naar mij mening.
Als je een event houdt met daarin de opmerking. Je zult het heel interessant vinden wat voor oplossingen wij voor X en Y hebben bedacht met daarbij de opmerking. Er komt op korte termijn een teardown. Want dat is wat "soon" in mijn optiek betekent. En niet een maand voor launch.
En dan na 6 maanden nog steeds niets laten weten. Heeft niets met druk te maken maar veel met vertrouwen in je product en een vorm van respect naar je userbase?
[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-09-2020 15:56 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Prima prijs overigens voor wat je aan hardware krijgt. Hoop dat Sony ook op dat niveau kan zitten.
En kwam toen "Soon".uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:20:
Wordt wel eens tijd toch? Die zogenaamde tear down is zelfs al bijna een half jaar geleden aangekondigd...
[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 09-09-2020 15:57 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Klopt, en ze waren genoeg te zien met PS5 borden bij de wedstrijdendutchgio schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:53:
[...]
Die kans hadden ze tijdens de CL finale, dat wordt wereldwijd door miljoenen mensen bekeken en laat ze daar nou hoofdsponsor zijn.
Voor het bekendmaken van de prijs was het misschien toen nog te vroeg, maar zelfs dat marketing filmpje met de nieuwe functies dat destijds uitlekte is toen niet getoond.
Nu moeten ze een eigen evenement aankondigen of net als MS het out of the blue () na leaks maar uitbrengen. Op MS hoeven ze in elk geval niet meer te wachten...
Niet alleen de teardown is al een tijdje geleden aangekondigd.uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:20:
Wordt wel eens tijd toch? Die zogenaamde tear down is zelfs al bijna een half jaar geleden aangekondigd...
2 maand geleden zeiden ze ook dat ze de UI eens gingen tonen. Ook daar werd beloofd dat het ‘soon’ was.
Verwijderd
Hij heeft alleen gezegduchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:55:
[...]
Druk? Heeft niets met het voelen van druk te maken.
Als je een event houdt met daarin de opmerking. Je zult het heel interessant vinden wat voor oplossingen wij voor X en Y hebben bedacht met daarbij de opmerking. Er komt op korte termijn een teardown. Want dat is wat "soon" in mijn optiek betekent. En niet een maand voor launch.
En dan na 6 maanden nog steeds niets laten weten. Heeft niets met druk te maken maar veel met vertrouwen in je product en een vorm van respect naar je userbase?
Waar zie jij het woordje soon of op korte termijn staan ?We’re saving [that] for our teardown, I think you’ll be quite happy with what the engineering team came up with.
Vertrouwen en respect ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2020 16:11 ]
Ik wilde net opzoeken of hij inderdaad het woord "soon" gebruikt heeft, maar je bent me voor. Daarbij is "soon" natuurlijk vrij ruim interpreteerbaar.Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:09:
[...]
Hij heeft alleen gezegd
[...]
Waar zie jij het woordje soon of op korte termijn staan ?
Vertrouwen en respect ?tja je kan er van alles bijhalen maar tikje overdreven niet ?
*knip* niet zo persoonlijk...Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:09:
[...]
Hij heeft alleen gezegd
[...]
Vertrouwen en respect ?tja je kan er van alles bijhalen maar tikje overdreven niet ?
https://www.pushsquare.co...g_solution_to_be_detailed
My bad dat het woord "soon" niet letterlijk is gebruikt. Echter de algemene consensus, zie voorgaand linkje, was dat het wel zeker eerder sooner dan later was.
Kijk je hebt twee mogelijkheden. Alles wat Sony doet is prima en verdedigbaar. Maar sinds januari zitten mensen heel eager op informatie te wachten. Eerst was het maart, daarna werd het mei, daarna werd het na de launch van TloU2 en GoT en nu is het 9 september en deze week komt er volgens eigen zeggen niets nieuws. Je kunt ook wel eens stellen dat ze wel erg weinig met informatie komen. En ja die console verkoopt zichzelf wel en ze zullen wederom veruit het grootste worden. Maar kom dan de fans die al een jaar zitten te wachten ook wel een beetje tegemoet? Of niet dan?
[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 09-09-2020 16:32 ]
Niet als je niets te bewijzen hebt. Dan heb je die luxe. En dat wachten is iedere stampvoetende gamer vergeten zodra de console in de woonkamer staat.uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:21:
[...]
Ah je bent weer terug met je editjes na het posten.Had ik stiekem wel een beetje gemist. Laatste keer was je mooie rant in het moderatietopic.
My bad dat het woord "soon" niet letterlijk is gebruikt. Echter de algemene consensus, zie voorgaand linkje, was dat het wel zeker eerder sooner dan later was.
Kijk je hebt twee mogelijkheden. Alles wat Sony doet is prima en verdedigbaar. Maar sinds januari zitten mensen heel eager op informatie te wachten. Eerst was het maart, daarna werd het mei, daarna werd het na de launch van TloU2 en GoT en nu is het 9 september en deze week komt er volgens eigen zeggen niets nieuws. Je kunt ook wel eens stellen dat ze wel erg weinig met informatie komen. En ja die console verkoopt zichzelf wel en ze zullen wederom veruit het grootste worden. Maar kom dan de fans die al een jaar zitten te wachten ook wel een beetje tegemoet? Of niet dan?
Verwijderd
uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:21:
My bad dat het woord "soon" niet letterlijk is gebruikt
Of ze wachtte tot Microsoft al hun kruid verschoten heeft en komen met een aantal videos/streams en showen alles wat ze willen laten zien. Denk dat Microsoft niet veel meer achter de hand heeft. Dus vanaf nu is het podium waarschijnlijk alleen maar voor sony( of Nintendo doet een sudden switch pro dropuchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:21:
[...]
Ah je bent weer terug met je editjes na het posten.Had ik stiekem wel een beetje gemist. Laatste keer was je mooie rant in het moderatietopic.
Die info komt echt wel, sony wil denk ik de hype train tot aan release in gang houden.
Als ze dan gt7 even zelfde release date geven als ps5 dan ben ik in ieder geval onboard the hypetrain choo choo!!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik denk nergens....maar op de een of andere manier voelt het voor sommige mensen fijn om boos te zijn op Sony. Waar is de F@cking prijs, waar is die %$# teardown.....er zal vast iets aan de hand zijn met de koeling daarom laten ze niks zien pfff...doe rustig man. Nog even geduld en we hebben hem al in huis staan.Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:09:
[...]
Hij heeft alleen gezegd
[...]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
'zitten mensen heel eager op informatie te wachten'uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:21:
[...]
'Maar kom dan de fans die al een jaar zitten te wachten ook wel een beetje tegemoet? Of niet dan?'
Zijn dit zaken waar jij persoonlijk op zit te wachten of ontevreden over bent?
Is prima hoor, maar zoals je het nu verwoord lijkt het een beetje op concern trollen: Het zit je dwars omdat andere mensen het wellicht erg vinden? Een beetje een onnodige post naar mijn mening.
Persoonlijk kijk ik wel uit naar de komende weken. De info moet nu ergens in de komende maand wel komen, zin in
Doei he. Je bijdrage was weer uitmuntend en waardevol ✌🏼uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:33:
Ik vind het uiteindelijk allemaal best hoor, maar van de 119 pagina's in dit topic gaan er denk ik 20 over datums waarop ze met mogelijke informatie komen. Dat is niets voor niets.Verder vertrek ik wel weer (soon).
Dat maak je er allemaal zelf van Tijntje. Je kan ook gewoon toegeven dat je shit zit te verzinnen. In dat pushsquare artikel staat gewoon het linkje naar het DF interview en daarin noemt men tweemaal de teardown. Ik quote ze beide even:uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:21:
[...]
"As for the details of the cooling solution, we're saving them for our teardown, I think you'll be quite happy with what the engineering team came up with."
Vinden wij het allemaal ook lang duren? Sure. Maar butt hurt gaan lopen doen omdat ze een plastic doosje niet uit elkaar trekken omdat jij dat zo graag wilt, nah. Er zijn belangrijkere dingen in het leven. Ik heb je overigens niet gehoord (wellicht overheen gelezen) over dat maandelijkse Xbox nieuws waar uiteindelijk ook geen zak van terechtgekomen is (edit: of de aankondiging van de Series S, for that matter, die moest eerst lekken). Wel grappig dat de mensen waarvan je denkt dat ze juist geen PS5 gaan kopen, er het meeste moeite mee lijken te hebben.In his presentation, Mark Cerny mentioned that a teardown will happen at some point in the future
Het komt als het komt. Als ik nu alweer zie dat zowel Sony als PlayStation trending zijn op Twitter, dan snap ik ergens wel dat ze rustig aan doen.
Anyway, ik verwacht volgende week Sony nieuws. En zo niet, dan moeten we nog even wachten. Het wordt vanzelf november.
Dat denk ik ook. Ze willen dat ongetwijfeld voor de pre-orders van Series X/S doen.bram1984 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:35:
[...]
Dat maak je er allemaal zelf van Tijntje. Je kan ook gewoon toegeven dat je shit zit te verzinnen. In dat pushsquare artikel staat gewoon het linkje naar het DF interview en daarin noemt men tweemaal de teardown. Ik quote ze beide even:
[...]
[...]
Vinden wij het allemaal ook lang duren? Sure. Maar butt hurt gaan lopen doen omdat ze een plastic doosje niet uit elkaar trekken omdat jij dat zo graag wilt, nah. Er zijn belangrijkere dingen in het leven. Ik heb je overigens niet gehoord (wellicht overheen gelezen) over dat maandelijkse Xbox nieuws waar uiteindelijk ook geen zak van terechtgekomen is. Wel grappig dat de mensen waarvan je denkt dat ze juist geen PS5 gaan kopen, er het meeste moeite mee lijken te hebben.
Het komt als het komt. Als ik nu alweer zie dat zowel Sony als PlayStation trending zijn op Twitter, dan snap ik ergens wel dat ze rustig aan doen.
Anyway, ik verwacht volgende week Sony nieuws. En zo niet, dan moeten we nog even wachten. Het wordt vanzelf november.
Boeit mij eigenlijk vrij weinig. Ja, hoe eerder hoe beter natuurlijk, maar het verandert voor mij persoonlijk verder totaal niks.Martinspire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:38:
Prijs e.d. maakt me even weinig uit. De vraag nu is vooral: gaat Sony voor of na 10 november releasen. Dezelfde week lijkt me eigenlijk wel sterk. Dezelfde dag helemaal.
Nouja goed, het geeft een console toch altijd wel een plusje als ze net wat eerder zijn. Gezien de release van AC Valhalla (als grote 3rd party game), ga ik er eigenlijk vanuit dat Sony pas later volgt.bram1984 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:39:
[...]
Boeit mij eigenlijk vrij weinig. Ja, hoe eerder hoe beter natuurlijk, maar het verandert voor mij persoonlijk verder totaal niks.
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 09-09-2020 16:41 ]
Verwijderd
*snip* nee, daar gaan we niet aan beginnen.uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:33:
Ik vind het uiteindelijk allemaal best hoor, maar van de 119 pagina's in dit topic gaan er denk ik 20 over datums waarop ze met mogelijke informatie komen. Dat is niets voor niets.Verder vertrek ik wel weer (soon).
Sony trekt zijn eigen plan en dat werkt voor hen.
Het is niet vreemd om te wachten met teardowns en technische dingen vlak voor launch, de Nvidia videokaarten verschenen ook vanuit het niks om maar als voorbeeld te nemen. Het is ook niet iets waar Sony de nadruk op hoeft te leggen.
De meeste mensen kopen een console voor (nieuwe) games.
Sony heeft kort gelden een event gehad met een uitgebreide reveal van ratchet en clank die er geweldig uitzag. Dat is veel belangrijker dan een technische reveal.
[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 09-09-2020 16:42 ]
Ik had persoonlijk eind November gedacht voor beide consoles (geen idee waarom), dus Microsoft released eerder dan ik dacht. Ben ook wel benieuw naar wat de datum voor de PS5 wordt.Martinspire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:38:
Prijs e.d. maakt me even weinig uit. De vraag nu is vooral: gaat Sony voor of na 10 november releasen. Dezelfde week lijkt me eigenlijk wel sterk. Dezelfde dag helemaal.
Maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar wat de launch lineup nou precies gaat worden.
[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 09-09-2020 16:50 ]
Ik gok uiterlijk op 16-20 November. Tenminste een week voor BlackFriday. Ze willen BlackFriday sales niet missen. Wanneer er geen PS5 is worden er ook geen accessoires/games/psn kaarten verkocht voor/door PS5 bezitters.Martinspire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:38:
Hmm... Misschien een domme vraag maar wat heeft Black Friday met de PS5 te maken... Is black friday niet alleen de dag van de dealtjes? Neem niet aan dat er dealtjes komen voor de ps5. Dus dan hebben ze daar niks extra's voor.Jay-v schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:45:
[...]
Ik gok uiterlijk op 16-20 November. Tenminste een week voor BlackFriday. Ze willen BlackFriday sales niet missen. Wanneer er geen PS5 is worden er ook geen accessoires/games/psn kaarten verkocht voor/door PS5 bezitters.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Verwijderd
Volgens mij is het meer dat mensen dan veel geld uitgeven dus dat je eigenlijm net daarvoor moet releasen anders hebben mensen hun spaarpot al opgemaakt.Oxigeon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:46:
[...]
Hmm... Misschien een domme vraag maar wat heeft Black Friday met de PS5 te maken... Is black friday niet alleen de dag van de dealtjes? Neem niet aan dat er dealtjes komen voor de ps5. Dus dan hebben ze daar niks extra's voor.
Amerikanen kopen dan al hun thanksgiving en kerstkado's. Een console wil je dus liever voor al het geld is uitgegeven, uitbrengenOxigeon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:46:
[...]
Hmm... Misschien een domme vraag maar wat heeft Black Friday met de PS5 te maken... Is black friday niet alleen de dag van de dealtjes? Neem niet aan dat er dealtjes komen voor de ps5. Dus dan hebben ze daar niks extra's voor.
Sure, voor sommige mensen zoals zwevende kiezers, zal het wellicht van invloed zijn. Prima verder.Martinspire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:41:
[...]
Nouja goed, het geeft een console toch altijd wel een plusje als ze net wat eerder zijn. Gezien de release van AC Valhalla (als grote 3rd party game), ga ik er eigenlijk vanuit dat Sony pas later volgt.
[ Voor 32% gewijzigd door Geronimous op 09-09-2020 16:50 ]
Black Friday, de dag voor het Thanksgiving weekend, is het moment dat Amerikanen gaan shoppen voor kerst. Vraag me niet waarom, maar het is zo. De deals zijn maar onderdeel ervan, de meesten gaan toch dingen kopen die ze willen hebben ongeacht prijs. Daarom zie je nieuwe producten ook niet altijd met korting. Korting is vooral om mensen een winkel in te laten komen of om van oude zooi af te komen.Oxigeon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:46:
[...]
Omdat er dus veel mensen winkelen, wil je dus je producten in de winkel hebben. Gamers weten meestal wel wat ze willen, maar je hebt hier dus veel casual gamer shoppers of mensen die elke console een Nintendo noemen, dus dit is ook de kans om die markt aan te spreken.
Dat ie voor Black Friday zou komen, lijkt me wel duidelijk, maar wanneer precies.
Heeft Sony verder nog een voorkeur voor dagen? Iemand die de afgelopen releases afloopt om te zien welke dag ze dat meestal doen?
Wil Microsoft het over de XSS hebben dan moeten ze het ook over de prijs hebben, dus Sony had dubbel voordeel door er mee te wachten. Aan de ene kant kon Microsoft ze niet ''undercutten'' en aan de andere kant konden ze niet de XSS presenteren als ze niet bereid waren de prijzen bekend te maken.bram1984 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:07:
[...]
Ik vind het prima. Je ziet meteen heel duidelijk wat PS4 is en wat PS5. En de PS5 doosjes hebben de kleuren van de console (zwart, blauw, wit). Hoewel ik die zwarte GoT hierboven ook wel mooi vind, maar die heeft niet de kleuren van de console. [mbr]je had Xbox wel uit je verhaal mogen laten :)[/]
[...]
Ja die 499 lijkt officieel te zijn. Nette prijs. Ik had niet verwacht dat MS eerst zou gaan, maar die zijn het wachten waarschijnlijk net zo zat als wij.
Nu weerhoudt Sony er niks meer van om volgende week te gaan. Toch?
Nu Microsoft over de brug is hopen dat Sony ook eens opschiet, want zoals zo een beetje iedereen hier duurt het mij ook te lang.
Ik geef je absoluut gelijk dat het allemaal veel te lang duurt en dat ze in afwachting van de prijs best even een teardown of iets dergelijks konden laten zien.uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:21:
[...]
[mbr]*knip* niet zo persoonlijk...[/]
Maar je hebt het erover dat mensen al een jaar op informatie zitten te wachten en vergeet daarbij even dat in maart wereldwijd de pleuris uitbrak. Alle plannen die ze tot op dat moment hadden konden in de prullenbak.
Dat gezegd hebbende.... Ze hebben niet erg hun best gedaan om de hypetrain na de reveal rijdende te houden... Dat hebben we vooral zelf moeten doen
- PS3 – 17 november (US)
- Xbox 360 – 22 november
- PS4 – 15 november (US)
- PS4 – 27 november (EU)
- Xbox One – 22 november
[ Voor 37% gewijzigd door NotSoSteady op 09-09-2020 16:58 ]
Dus Sony kan er nu zomaar voor kiezen om 3 november te gaan releasen, 1 week voor Microsoft..... Wat een super zet zou kunnen zijn.....NotSoSteady schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:54:
- PS3 – 11 november
- Xbox 360 – 22 november
- PS4 – 15 november
- Xbox One – 22 november
Verwijderd
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:44
Gameinformer heeft een preview gedaan met Kena op een PS5, reken maar dat die een uitgebreide nda hebben ondertekend waar precies in staat wat ze wel/niet naar buiten mogen brengen.Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:56:
Ik vind het vooral knap dat er aan de kant van PlayStation nog zo weinig (überhaupt iets?) gelekt is.
Breek je met de nda? Dan krijgt men een claim aan de broek van x miljoen dollar en ze krijgen nooit weer een leuk dealtje met Sony. Reken maar dat die lui zich strikt aan de regeltjes houden
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Of een week later, omdat Microsoft relatief vroeg is. Het maakt mij persoonlijk ook niet heel veel uit. Ben blij dat het einde eindelijk in zicht is en dat alle 'insiders' de komende 7 jaar weer in hun hol kunnen kruipen.Raikkonen_WC schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:55:
[...]
Dus Sony kan er nu zomaar voor kiezen om 3 november te gaan releasen, 1 week voor Microsoft..... Wat een super zet zou kunnen zijn.....
Verwijderd
Pre-orders morgen van start
Vanaf morgen gaat een gouden PlayStation 5 in de verkoop. De console kost rond de 8000 tot 9000 euro.
De gouden PlayStation 5 wordt gemaakt door Truly Exquisite, dat meerdere gouden versies van producten als smartphones en schoenen verkoopt. De console is gemaakt van 24 karaats goud en kost zo'n 8800 euro voor de All-Digital-versie en rond de 8900 euro voor de diskversie. Daarbij zijn twee gouden DualSense-controllers en een gouden 3D Pulse headset inbegrepen.
Naast de gouden versie komt Truly Exquisite met 'Rose Gold'- en platinum-versie van de Playstation 5. Die laatste versie is met ongeveer 9100 euro de duurste variant van de PS5.
Alle versies zijn vanaf morgen om 16:00 uur te bestellen op de officiële website. Van elk model zijn 250 stuks beschikbaar.
Een prijs en releasedatum voor de reguliere PlayStation 5 zijn nog niet bekend.
Hier te bestellen : https://www.trulyexquisite.co.uk/24k-gold-ps5
Bron: https://gamer.nl/artikele...ion-5-kost-zon-8900-euro/
Kan ook zijn dat ze nog niet zo ver zijn in het proces. Als je niets aan je leveranciers vertelt wanneer ze pre-orders kunnen gaan ontvangen, dan zal er ook niet iets uitlekken. Het lijkt me duidelijk dat bij Sony de kring ook wat kleiner is. Dus wie weet duurt het nog even.Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:56:
Ik vind het vooral knap dat er aan de kant van PlayStation nog zo weinig (überhaupt iets?) gelekt is.
En dan ook een 499-299'je doen.Raikkonen_WC schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:55:
[...]
Dus Sony kan er nu zomaar voor kiezen om 3 november te gaan releasen, 1 week voor Microsoft..... Wat een super zet zou kunnen zijn.....
[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 09-09-2020 17:15 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Zal Sony daar uberhaubt over communiceren met 3th party ontwikkelaars? Hoe meer er vanaf weten hoe groter de kans op uitlekken. En ze wisten de strategie van Microsoft nietJumpman schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:14:
Waarschijnlijk geen Sony PlayStation 5 voor 10 november 2020, Assassins Creed Valhalla heeft nu namelijk op al het PR materiaal geen Sony Playstation 5 staan voor de release op 10 november 2020.
[ Voor 45% gewijzigd door Oxigeon op 09-09-2020 17:20 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Zolang er nog geen release datum voor de PS5 bekend is kan Ubisoft dat ook niet communiceren natuurlijk.Jumpman schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:14:
Waarschijnlijk geen Sony PlayStation 5 voor 10 november 2020, Assassins Creed Valhalla heeft nu namelijk op al het PR materiaal geen Sony Playstation 5 staan voor de release op 10 november 2020.
Dat komt denk ik doordat PlayStation minder de media gebruikt als marketinginstrument. Aan Xbox zijde heb je bv die redacteur van the Verge die zijn Twitter duidelijk gebruikt voor Microsoft marketing.Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:56:
PlayStation is een stuk kieskeuriger aan wie ze informatie geven (zoals Wired interview vorig jaar) of hoe ze marketing aanpakken (champions league sponsoring is Europa, Doritos, etc).
Ik denk dat we hierdoor nauwelijks lekken hebben gezien. Mediafiguren en Youtubers geven ze geen informatie, tenzij.
Verwijderd
Als ze niks meer kwa info uitbrengen en de console vanuit het niks in de winkels droppen dan verkopen ze nog steeds als warme broodjes ongeacht de prijs of die nou hoger of lager is. Ik denk dat Sony heel goed weet hoe sterk hun naam is.
Verwijderd
Vraag me echter af of de Doritos actie niet eenzijdig is en/of dat eventueel zou mogen (meeliften op het succes van een merk). Omdat ik vanuit PlayStation nergens een link naar Doritos heb kunnen vinden. Wel kunnen vinden dat Doritos eerst gelieerd was aan team groen.Trishul schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:04:
[...]
Dat komt denk ik doordat PlayStation minder de media gebruikt als marketinginstrument. Aan Xbox zijde heb je bv die redacteur van the Verge die zijn Twitter duidelijk gebruikt voor Microsoft marketing.
PlayStation is een stuk kieskeuriger aan wie ze informatie geven (zoals Wired interview vorig jaar) of hoe ze marketing aanpakken (champions league sponsoring is Europa, Doritos, etc).
Ik denk dat we hierdoor nauwelijks lekken hebben gezien. Mediafiguren en Youtubers geven ze geen informatie, tenzij.
Ja, MS was net zo goed rijkelijk laat met het aankondigen van de prijs en releasedatum. En hoe zuur het ook is voor de mensen die er aan gewerkt hebben ben ik er ergens wel blij mee dat een leak hun hand nu eindelijk heeft geforceerd.
Verwijderd
Tuurlijk mag iedereen zijn eigen verwachtingen hebben alleen lijkt het mij niet gezond om vanwege persoonlijke aannames die vervolgens niet worden voldaan boos of gefrustreerd te worden.Caayn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:22:
Bewijzen, niet bewijzen, youtubers, marketing, merknaam, kruit verschoten, etc. Noem het wat je wilt. Op dit moment verwacht ik gewoon meer te weten van een komende console waar ik straks honderden euro's voor neer leg. Sony heeft niet in letterlijke woorden gezegd wanneer ze meer informatie vrij zouden geven maar de aanname was er, bij mij in ieder geval, wel dat deze informatie eerder zou komen dan waar wij nu zijn. Ik snap de irritatie van sommigen prima en als jij er vrede mee hebt hoe een bedrijf met jou omgaat dan is dat prima maar dwing dat een ander niet op.
offtopic:
Ja, MS was net zo goed rijkelijk laat met het aankondigen van de prijs en releasedatum. En hoe zuur het ook is voor de mensen die er aan gewerkt hebben ben ik er ergens wel blij mee dat een leak hun hand nu eindelijk heeft geforceerd.
De info waar iedereen nu met smart op zit te wachten is voor mij persoonlijk niet belangrijk. De binnenkant laten zien is voor mij niets meer dan interessant en hetzelfde geld voor de interface.Caayn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:22:
Bewijzen, niet bewijzen, youtubers, marketing, merknaam, kruit verschoten, etc. Noem het wat je wilt. Op dit moment verwacht ik gewoon meer te weten van een komende console waar ik straks honderden euro's voor neer leg. Sony heeft niet in letterlijke woorden gezegd wanneer ze meer informatie vrij zouden geven maar de aanname was er, bij mij in ieder geval, wel dat deze informatie eerder zou komen dan waar wij nu zijn. Ik snap de irritatie van sommigen prima en als jij er vrede mee hebt hoe een bedrijf met jou omgaat dan is dat prima maar dwing dat een ander niet op.
offtopic:
Is het de prijs dan nog die je doet twijfelen? Voor games ligt de bal nu voornamelijk bij de studios.
Dus wat zou je allemaal nog willen zien dan?
Ja en die teardown is leuk voor ons hier, maar 95% interesseert het natuurlijk geen reet.Kenny_026 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:45:
[...]
De info waar iedereen nu met smart op zit te wachten is voor mij persoonlijk niet belangrijk. De binnenkant laten zien is voor mij niets meer dan interessant en hetzelfde geld voor de interface.
Is het de prijs dan nog die je doet twijfelen? Voor games ligt de bal nu voornamelijk bij de studios.
Dus wat zou je allemaal nog willen zien dan?
Playstation 5
- Chaoss
Ik heb bewust gekozen voor een lokale mediamarkt want dan kan ik de releasedag eventueel vrij nemen en asap de console ophalen.
Huh, is dit het nieuwe preorder van een preoder en daaruit weer van een preorder?Stylze schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:56:
Ik heb me dus al een tijdje geleden ingeschreven voor die pre order van een pre order bij sony:P, ...
Ik krijg er hoofdpijn van als dit het nieuwe manier van werken is. Preoder plaatsen voor een preorder.
Ja, maar als dat het argument is kunnen we wel stoppen met deze discussies. Henk en Ingrid interesseerd het namelijk ook niet of dingen native 4K, CB 4K, upscaled 1800p is, en of een game dingen als raytracing gebruikt, en toch lullen we/jullie daar al 120 paginas over vol. Helemaal prima, maar dan mag af en toe een kritische noot dat het lang duurt voor er info komt ook best.bram1984 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:52:
[...]
Ja en die teardown is leuk voor ons hier, maar 95% interesseert het natuurlijk geen reet.
Ik vind/vond het zelf ook lang duren, maar ik ben blij dat die staring-contest tussen MS en Sony nu eindelijk doorbroken lijkt. Of het nu vrijwillig is of niet vind ik minder interessant.
Ach, logisch vervolg op 'aankondigen dat je een aankondiging gaat doen'MoldyInko schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:06:
[...]
Huh, is dit het nieuwe preorder van een preoder en daaruit weer van een preorder?![]()
Ik krijg er hoofdpijn van als dit het nieuwe manier van werken is. Preoder plaatsen voor een preorder.
[ Voor 20% gewijzigd door BM op 09-09-2020 19:09 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Die Sony pre-orders zijn toch alleen voor de US? Of laat je het daar naar iemand verzenden die het weer doorstuurt naar NL?Stylze schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:56:
Ik heb me dus al een tijdje geleden ingeschreven voor die pre order van een pre order bij sony:P, maar nu zie ik dat steeds meer gamewinkels en de mediamarkt etc reserveringen aannemen voor 50 euro.. Gaan die pre orders van sony dan via hunzelf of gaat dat ook via winkels in NL? Weet niet zo goed of ik nu de boot ga missen door niet via de winkels maar via sony proberen de ps5 op release te krijgen
Lol, dat dachten we met de ps4 ook. Die kregen ze pas laat in de middag toen en wij met zn alleen in arnhem wachten vanaf 10.00 😊Chaoss schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:03:
Dat gaat via Sony zelf inderdaad. Lastig om aan te geven wat de beste optie is. Alle grote winkelketens in nl zullen een X aantal exemplaren per week krijgen em die worden onder de fillialen verdeeld. Daarnaast reserveerd sony een deel voor zijn eigen webshop. Als je nu pas reserveerd bij een MM of GM sta je ook niet al te hoog op de lijst.
Ik heb bewust gekozen voor een lokale mediamarkt want dan kan ik de releasedag eventueel vrij nemen en asap de console ophalen.
Een groot deel riep na het event in juni dat er in augustus wel weer informatie zou komen, maar goed, we gaan alweer richting half september. En mocht het nu ineens snel komen dan is het de vraag of dat niet alleen maar zo is omdat Xbox binnen twee dagen ineens veel informatie verschaft heeft over de release.
En voor de mensen die zeggen dat Sony de luxe heeft en achterover kan blijven zitten omdat ze toch wel consoles verkopen: het is niet te hopen dat ze weer teruggaan naar de arrogante houding die ze hadden aan het begin van de PS3. Dat heeft ze destijds al meer pijn gedaan dan ze zelf lief is en juist hun consumer friendly houding aan het einde van de PS3 en het begin van de PS4 heeft ervoor gezorgd dat ze nu in de positie zitten waar ze in zitten. Ik hoop dat ze dat nog wel steeds beseffen en voor ons als klant heeft het geen enkele meerwaarde als ze achterover kunnen blijven zitten, omdat de consoles toch wel verkopen.
Maar goed, positieve afsluiter: ik kijk nog steeds erg uit naar meer informatie.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 10-09-2020 19:48 ]
Een tear down geloof ik wel. Ik zit te wachten op de mededeling dat er ook een zwarte PS5 komt (maar ik vrees dat die er niet komt).
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
- Chaoss
Ik had de PS4 destijds al om 10:30 in mijn handenKenny_026 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:21:
[...]
Lol, dat dachten we met de ps4 ook. Die kregen ze pas laat in de middag toen en wij met zn alleen in arnhem wachten vanaf 10.00 😊
Ik ga er eigenlijk vanuit dat de meeste offline winkels al in de dagen voor launch bevoorraad wordt.
Dat is dus alleen voor de VS, dus daar heb je weinig aan.Stylze schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:56:
Ik heb me dus al een tijdje geleden ingeschreven voor die pre order van een pre order bij sony:P, maar nu zie ik dat steeds meer gamewinkels en de mediamarkt etc reserveringen aannemen voor 50 euro.. Gaan die pre orders van sony dan via hunzelf of gaat dat ook via winkels in NL? Weet niet zo goed of ik nu de boot ga missen door niet via de winkels maar via sony proberen de ps5 op release te krijgen
Mijn punt is dat een teardown echt nog nooit boeiend is geweest voor het grote publiek, net als zo'n deep dive. Graphics en resolutie zijn de afgelopen jaren natuurlijk wel een hot topic geworden voor veel meer mensen. Mensen gaan niet een console kopen omdat de teardown zo goed is.BM schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:08:
[...]
Ja, maar als dat het argument is kunnen we wel stoppen met deze discussies. Henk en Ingrid interesseerd het namelijk ook niet of dingen native 4K, CB 4K, upscaled 1800p is, en of een game dingen als raytracing gebruikt, en toch lullen we/jullie daar al 120 paginas over vol. Helemaal prima, maar dan mag af en toe een kritische noot dat het lang duurt voor er info komt ook best.
Sony is, met alle respect, naar mijn mening vooralsnog de enige fabrikant die zijn klanten aardig in de watten legt als het gaat om next gen content (en überhaupt de enige die met AAA next gen content komt op de launch) en hardware (next gen IO en een controller met echte nieuwe features). Dat het allemaal wat langer duurt, is ze dan vergeven. Ik zou het arroganter vinden als ze F2P games achter PS Plus zouden stoppen en bepaalde first party games eerst naar de PC zouden brengen. Zolang ze mij een goede reden geven om een PS5 te kopen, vind ik het best. Ik heb nu niet het idee dat ze een verkeerde koers aan het varen zijn. Tenzij ze straks gaan roepen dat het ding uitgesteld wordt natuurlijk.dvd-linden schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:24:
En voor de mensen die zeggen dat Sony de luxe heeft en achterover kan blijven zitten omdat ze toch wel consoles verkopen: het is niet te hopen dat ze weer teruggaan naar de arrogante houding die ze hadden aan het begin van de PS3. Dat heeft ze destijds al meer pijn gedaan dan ze zelf lief is en juist hun consumer friendly houding aan het einde van de PS3 en het begin van de PS4 heeft ervoor gezorgd dat ze nu in de positie zitten waar ze in zitten. Ik hoop dat ze dat nog wel steeds beseffen en voor ons als klant heeft het geen enkele meerwaarde als ze achterover kunnen blijven zitten, omdat de consoles toch wel verkopen.
Maar goed, positieve afsluiter: ik kijk nog steeds erg uit naar meer informatie.
Wat heb ik misdaanKenny_026 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:29:
[...]
Het is hier ook vooral de boodschapper die het komt brengen. Xbox liet vorige week de UI zien en komt vandaag met een prijs. Ineens duurt alles bij Sony veel te lang, geen respect naar de community, suggereren dat er iets aan de hand is. Dat veroorzaakt helaas weer de stroom aan zinloze berichten.
Nee toch ? Was op de nl site ook van playstationRaem schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:16:
[...]
Die Sony pre-orders zijn toch alleen voor de US? Of laat je het daar naar iemand verzenden die het weer doorstuurt naar NL?
Playstation 5
Haha nee niet jij.Caayn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:44:
[...]
Wat heb ik misdaanVolgens mij heb ik in het verleden vaak genoeg mijn ongenoegen geuit over de trage manier waarop informatie gepresenteerd wordt dit jaar.
Je bevestigd het zelf al in de eerste alinea. De mainstream is niet zo geïnteresseerd in die zaken. Alleen op specifieke gamingfora zoals deze zie je, zoals je het zelf zegt, 120 pagina's over dit onderwerp.BM schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:08:
[...]
Ja, maar als dat het argument is kunnen we wel stoppen met deze discussies. Henk en Ingrid interesseerd het namelijk ook niet of dingen native 4K, CB 4K, upscaled 1800p is, en of een game dingen als raytracing gebruikt, en toch lullen we/jullie daar al 120 paginas over vol. Helemaal prima, maar dan mag af en toe een kritische noot dat het lang duurt voor er info komt ook best.
Ik vind/vond het zelf ook lang duren, maar ik ben blij dat die staring-contest tussen MS en Sony nu eindelijk doorbroken lijkt. Of het nu vrijwillig is of niet vind ik minder interessant.
[...]
Ach, logisch vervolg op 'aankondigen dat je een aankondiging gaat doen'
Kritische noot is prima, maar we moeten ook wel realistisch blijven. Prima natuurlijk dat MS de pricing uit de doeken heeft gedaan, maar loopt Sony eigenlijk wel ver achter op MS op het gebied van info over de nieuwe console?
Eens kijken. We hebben het hier over gameconsoles. De eerste vier letters van dat woord verraadt het al. Het gaat om games. Nou hebben we juist op de PS5 de meeste games gezien. Ik zeg bewust games, want CGI of andere prerendered trailers die niet eens op de console of devkit draait noem ik niet representatief voor een game. Immers, die worden zelfs vaak uitbesteed aan derde partijen en zijn niet eens gemaakt door de ontwikkelaar in kwestie. Feitelijk gezien heeft Sony dus de meeste games laten zien, die ook nog eens draaiden op de PS5(devkit). Gameinformer heeft zelfs al een soort hands-on gekregen van Kena op de PS5. En uiteindelijk is dat zo'n beetje het belangrijkste van een gameconsole: games.
Natuurlijk heeft MS ook een UI en teardown laten zien, maar de UI van de PS5 hebben we in juni tijdens de gamereveal toch wel wat dingen van kunnen zien. Teardowns doet Sony meestal vrij laat, volgens mij bij de PS4 maar een maand voor release. Dit doen ze dan ook door een interne werknemer, dus geen DF als marketinginstrument zoals die zich laten gebruiken door Nvidia.
Enige dat nu resteert in de prijs, de launch line-up en de releasedatum. MS is nu geweest, binnen twee weken weten we ook hoe dit zit met de PS5. Sony is natuurlijk ook Lockhart op een gegeven moment op het spoor gekomen, en hebben wat aanpassingen gedaan om zo die goed te counteren.
Natuurlijk had het fijn geweest als ik nu officieel een pre-order kon plaatsen, maar ik wacht wel af want ik weet dat deze maand het gaat gebeuren. Ik ben blij met de focus op games door Playstation, net zoals Nintendo dit doet/deed.
Zeker weten? Ik ken alleen deze pagina en dat is alleen voor de US.Stylze schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:45:
[...]
Nee toch ? Was op de nl site ook van playstation
Kijkt iemand ook de stream? Gameplay trailer was op PS5 gespeeld.
[ Voor 10% gewijzigd door MoldyInko op 09-09-2020 19:49 . Reden: Link gefixt ]
Verwijderd
Dat lijkt mij malen waardevoller dan wat schroefjes los draaien en een printplaatje bekijken. Sony heeft tot nu toe in dat eerste het prima voor elkaar.
Persoonlijk hoop ik dat de controller nog wat aandacht krijgt, die stream met Geoff was niet zo geslaagd, geef gewoon een handjevol streamers die controller of willekeurig mensen of iets dergelijks.
De dualsense met die nieuwe triggers lijkt mij namelijk echt subliem en next gen te noemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2020 19:55 ]
Wou net zeggen. Ik ben ook niet bekend met het feit dat dit in Nederland kan, heb er ook niemand over gehoord.Raem schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:48:
[...]
Zeker weten? Ik ken alleen deze pagina en dat is alleen voor de US.
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Tja, maar dan krijg je dezelfde "whoa" reacties als met Geoff. Ik denk dat je dat ding echt zelf moet ervaren. Die controller is echt een van de dingen waar ik het meest enthousiast over ben, samen met de laadtijden en vooral ook de 3D audio. Ik ben zo benieuwd hoe die audio gaat zijn. Dit voegt echt zoveel toe aan de ervaring.Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:51:
We weten de specs al een tijdje en we hebben al meermalen echte gameplay gezien lopend op een PS5 ipv pc capture of cgi renders.
Dat lijkt mij malen waardevoller dan wat schroefjes los draaien en een printplaatje bekijken. Sony heeft tot nu toe in dat eerste het prima voor elkaar.
Persoonlijk vind ik het jammer dat de controller nog wat te weinig aandacht krijgt, die stream met Geoff was niet zo geslaagd, geef gewoon een handjevol streamers die controller of willekeurig mensen of iets dergelijks.
De dualsense met die nieuwe triggers lijkt mij namelijk echt subliem en next gen te noemen.
Verwijderd
Zou mooi zijn als er nog wel van die booths komen te staan bij bijvoorbeeld een MediaMarkt.bram1984 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:56:
[...]
Tja, maar dan krijg je dezelfde "whoa" reacties als met Geoff. Ik denk dat je dat ding echt zelf moet ervaren. Die controller is echt een van de dingen waar ik het meest enthousiast over ben, samen met de laadtijden en vooral ook de 3D audio. Ik ben zo benieuwd hoe die audio gaat zijn. Dit voegt echt zoveel toe aan de ervaring.
Huh? Dat was toch alleen maar voor de Amerikanen. Als het ook voor Nederland en België was, dan heb ik mijn kans serieus laten schieten om daar een te pre-orderen. Ik ga toch een keer goed vloeken dan.Stylze schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:45:
[...]
Nee toch ? Was op de nl site ook van playstation
Die kritische noten waren er ook echt wel voordat de boel bij MS gister/vandaag los ging.Kenny_026 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:29:
[...]
Het is hier ook vooral de boodschapper die het komt brengen. Xbox liet vorige week de UI zien en komt vandaag met een prijs. Ineens duurt alles bij Sony veel te lang, geen respect naar de community, suggereren dat er iets aan de hand is. Dat veroorzaakt helaas weer de stroom aan zinloze berichten.
Hoewel het er niet direct voor zal zorgen dat ik een PS5 ga halen ben ik wel echt heel benieuwd hoe dit in de praktijk gaat werken. Als alle claims echt waargemaakt worden hebben ze hier een heel mooi stukje techniek in handen. Hopelijk is het inderdaad mogelijk omdat in november in de winkel handson te ervarenbram1984 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:56:
[...]
Die controller is echt een van de dingen waar ik het meest enthousiast over ben
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Het zal voor mij ook niet de reden zijn om een next gen console aan te schaffen. Dat blijven bij mij nog altijd de games. Maar het is wel mooi meegenomen in dit geval.BM schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:16:
[...]
Hoewel het er niet direct voor zal zorgen dat ik een PS5 ga halen ben ik wel echt heel benieuwd hoe dit in de praktijk gaat werken. Als alle claims echt waargemaakt worden hebben ze hier een heel mooi stukje techniek in handen. Hopelijk is het inderdaad mogelijk omdat in november in de winkel handson te ervaren
En wat betreft de andere benadering ten opzichte van MS. Laten we ook vooral niet vergeten dat Sony een ongelofelijke run aan het maken is met de PS4. Volgens mij gaan ze richting de 120 miljoen stuks. Dat was ondenkbaar aan het begin. Ergens dus ook wel logisch dat ze dit zolang mogelijk willen rekken, zoveel mogelijk extra hardware willen verkopen en daarbij zoveel mogelijk games. Alleen dit jaar al: The Last of Us Part II, Ghost of Tsushima, Final Fantasy VII Remake, Nioh 2, Dreams, MLB the Show 20, Yakuza 5 Remastered, Fall Guys, The Walking Dead Saints & Sinners VR etc. En dat zijn dan alleen de (console) exclusives. Natuurlijk ga je je next gen console meer in het zonnetje zetten als je dat allemaal niet kan bieden. Maar dit wil je natuurlijk gewoon zo lang mogelijk rekken. En dat doen ze, kan je wel stellen.
We’ve also incorporated a new Threat Priority audio system that dynamically assigns higher priorities to direct threats during a firefight, so you always hear what you need to be successful. Shots are louder and sound different when an enemy is firing toward you; directional footsteps help determine the proximity and position of your enemies above, below, and around; directional bullet cracks and bullet impacts let you know where the highest threats are located; and improved occlusion provides more detail about the direction and distance of events all around you. On top of all this, next-generation hardware supports awesome 3D audio features, like HRTF on the PlayStation®5.
Hopelijk gaan ze ook flink gebruik maken van de adaptive triggers. Blokkeren als je magazijn leeg is en bijvoorbeeld meer resistance als je een LMG afvuurt.On next-gen consoles, players can expect 120Hz support for reduced input latency and a smoother gameplay experience, and hardware-based raytracing will be possible on next-gen, along with DirectX raytracing on PC for more realistic lighting and shadow effects. And on the PlayStation 5, haptic feedback and HRTF 3D audio will provide the most tactile combat experience yet in a Black Ops game.
3 en dan de andere 33 paid DLCKatmi schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:23:
Het is Activi$ion dus verwacht eerder maar niet 36 verschillende haptic trigger functies maar eerder 2-3
Mwah marketing deal met Sony. Geloof best dat Sony er misschien een beetje op geduwd heeft. Tot nu toe zijn de meeste devs erg enthousiast. Hopelijk blijft dat zo, want de tech klinkt heel vet.Katmi schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:23:
Het is Activi$ion dus verwacht eerder maar niet 36 verschillende haptic trigger functies maar eerder 2-3
Al zullen haptic triggers wel langer en vaker worden toegepast dan blazen in je controller
Of de six axis functionaliteit.Katmi schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:26:
Uiteraard zal daar in het begin op geduwd worden want het is een nieuwe functie in de controller, de vraag is enkel net zoals bij het trackpad op de DS4 of de rumble triggers bij de Xbox hoeveel moeite daar nog ingestoken gaat worden na pakweg 1-2 jaar.
Al zullen haptic triggers wel langer en vaker worden toegepast dan blazen in je controller
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwijderd
Dat blazen is leuk voor de kids, gaat mij vooral om die haptic feedback dat is toch wel iest meer dan een gimmick.Katmi schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:26:
Uiteraard zal daar in het begin op geduwd worden want het is een nieuwe functie in de controller, de vraag is enkel net zoals bij het trackpad op de DS4 of de rumble triggers bij de Xbox hoeveel moeite daar nog ingestoken gaat worden na pakweg 1-2 jaar.
https://www.callofduty.com/nl/blackopscoldwar/buy†Call of Duty: Black Ops Cold War staat gepland voor wereldwijde release op 13 november voor PlayStation 4, Xbox One en PC op Battle.net. De PlayStation 5-versie van Call of Duty: Black Ops Cold War staat gepland voor release najaar 2020 in de Verenigde Staten en Canada en eind 2020 voor de rest van de wereld. De titel staat eveneens later dit jaar gepland voor release voor de Xbox Series X.
Zou weleens december kunnen worden in Europa.
[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 09-09-2020 22:17 ]
Ik heb na het zien van deze trailer totaal niet het idee dat ik naar een Multiplayer trailer heb gekeken.... of ligt dat aan mij?
IGN heeft op haar youtube channel een hele hoop filmpjes met echte MP matches. Dat filmpje is natuurlijk een gelikte MP trailer.Silverdax schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:16:
[...]
Ik heb na het zien van deze trailer totaal niet het idee dat ik naar een Multiplayer trailer heb gekeken.... of ligt dat aan mij?
Nu ook een livestream:
Verwijderd
Zou kunnen, of het zit in de vertaling. Ze hebben wel eens aangegeven te willen gaan voor een wereldwijde release, maar dat kan natuurlijk zo maar veranderd zijn.NotSoSteady schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:15:
[...]
https://www.callofduty.com/nl/blackopscoldwar/buy
Klopt, maar ik vind het wel opmerkelijk dat ze nu opnieuw onderscheid maken.Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:35:
[...]
Zou kunnen, of het zit in de vertaling. Ze hebben wel eens aangegeven te willen gaan voor een wereldwijde release, maar dat kan natuurlijk zo maar veranderd zijn.
Blijft bijzonder dat ze op deze manier onderscheid blijven maken tussen Amerika en de rest van de wereld. En ook al wordt het december, so be it.NotSoSteady schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:15:
[...]
https://www.callofduty.com/nl/blackopscoldwar/buy
Met een paar weken weten we hopelijk meer en ligt alles op tafel.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Kan natuurlijk zijn dat ze die productpagina's niet hebben geüpdatet na die trailer. Op de PS5-pagina staat nog altijd najaar 2020 en dat loopt tot december.Phusebox schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:44:
Kan geen foutje meer zijn nu lijkt me.
Maar dat is ook gewoon het verschil in de keuze die Sony en Microsoft maken. Zijn verschillende business modellen en in die zin snap ik ook best wel dat er wel eens geroepen wordt dat ze niet zozeer meer met elkaar concurreren. (Alhoewel dat natuurlijk onzin is, want heel zwart/wit gezien concurreren Nintendo, Sony en Microsoft uiteraard wel met elkaar.)bram1984 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:38:
Sony is, met alle respect, naar mijn mening vooralsnog de enige fabrikant die zijn klanten aardig in de watten legt als het gaat om next gen content (en überhaupt de enige die met AAA next gen content komt op de launch) en hardware (next gen IO en een controller met echte nieuwe features). Dat het allemaal wat langer duurt, is ze dan vergeven. Ik zou het arroganter vinden als ze F2P games achter PS Plus zouden stoppen en bepaalde first party games eerst naar de PC zouden brengen. Zolang ze mij een goede reden geven om een PS5 te kopen, vind ik het best. Ik heb nu niet het idee dat ze een verkeerde koers aan het varen zijn. Tenzij ze straks gaan roepen dat het ding uitgesteld wordt natuurlijk.
Sony heeft er voor gekozen om echt voor next gen te gaan en dat is iets wat ik ook zeker wel kan waarderen. Alleen vind ik dat je op dat gebied geen vergelijk moet maken met Microsoft, nogmaals omdat die de volgende generatie dus anders benaderen. En dan blijf ik bij mijn punt dat ik vind dat het wel erg lang duurt voordat Sony wat meer laat zien van bijvoorbeeld zaken als de UI en games als Spider-Man: Miles Morales en Demon's Souls. En oke, die releasedatum en prijs zullen vast snel volgen, maar dan mag er best wel eens een (licht) kritische noot geplaatst worden wat mij betreft.
Overigens zeg ik ook niet dat ze dezelfde arrogante houding hebben als destijds, dat was gewoon bedoeld om te reageren op de mensen die zeggen dat Sony achterover kan gaan zitten. Als consument moet je volgens mij nooit willen dat een bedrijf dat doet lijkt mij.
En begrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds erg enthousiast over de meeste zaken hoor (het uiterlijk van de console bv. wat minder). Ik zou gewoon graag wat meer willen weten en dan vooral over games. En eerlijk gezegd had ik na het event in juni niet verwacht dat het zo lang zou duren als dat het nu doet. Wat dat betreft was de uitgebreidere gameplay van Ratchet and Clank een fijne zaak.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Ben het behoorlijk eens met deze post, gewoon bijna 2.5 maand zonder iets van info.dvd-linden schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:57:
[...]
Maar dat is ook gewoon het verschil in de keuze die Sony en Microsoft maken. Zijn verschillende business modellen en in die zin snap ik ook best wel dat er wel eens geroepen wordt dat ze niet zozeer meer met elkaar concurreren. (Alhoewel dat natuurlijk onzin is, want heel zwart/wit gezien concurreren Nintendo, Sony en Microsoft uiteraard wel met elkaar.)
Sony heeft er voor gekozen om echt voor next gen te gaan en dat is iets wat ik ook zeker wel kan waarderen. Alleen vind ik dat je op dat gebied geen vergelijk moet maken met Microsoft, nogmaals omdat die de volgende generatie dus anders benaderen. En dan blijf ik bij mijn punt dat ik vind dat het wel erg lang duurt voordat Sony wat meer laat zien van bijvoorbeeld zaken als de UI en games als Spider-Man: Miles Morales en Demon's Souls. En oke, die releasedatum en prijs zullen vast snel volgen, maar dan mag er best wel eens een (licht) kritische noot geplaatst worden wat mij betreft.
Overigens zeg ik ook niet dat ze dezelfde arrogante houding hebben als destijds, dat was gewoon bedoeld om te reageren op de mensen die zeggen dat Sony achterover kan gaan zitten. Als consument moet je volgens mij nooit willen dat een bedrijf dat doet lijkt mij.
En begrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds erg enthousiast over de meeste zaken hoor (het uiterlijk van de console bv. wat minder). Ik zou gewoon graag wat meer willen weten en dan vooral over games. En eerlijk gezegd had ik na het event in juni niet verwacht dat het zo lang zou duren als dat het nu doet. Wat dat betreft was de uitgebreidere gameplay van Ratchet and Clank een fijne zaak.
Zelf vind ik ze nog steeds arrogant bezig, maar ieder zijn of haar mening.
In ieder geval kunnen ze zich nu niet meer achter Microsoft verschuilen, dus kom maar op!
Kan trouwens niks vinden over het Sony VR evenement dat er vandaag zou zijn.
Verwijderd
Kun je ook nader toelichten waarom je ze arrogant bezig vind? Als je het goed kunt onderbouwen komen je reacties misschien wat minder zeikerig over.Segafreak83 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:03:
[...]
Ben het behoorlijk eens met deze post, gewoon bijna 2.5 maand zonder iets van info.
Zelf vind ik ze nog steeds arrogant bezig, maar ieder zijn of haar mening.
In ieder geval kunnen ze zich nu niet meer achter Microsoft verschuilen, dus kom maar op!
@DoubleDutch Ik kon ook geen speciale pagina vinden. Maar de betreffende VR games zijn wel in de aanbieding.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2020 23:15 ]
Mijn vermoeden is dat, naast de globale pandemie die hun oorspronkelijke marketingplannen voor 2020 overhoop hebben gegooid, ze vooral zekerheid willen hebben over de launch line-up van de PS5: welke Playstation Studios games kunnen wij op dag 1 spelen: enkel Spiderman, of ook Demon's Souls, Gran Turismo 7 en Ratchet & Clank? Daarmee trek je potentiële kopers sneller over de streep.
Ja, ik vind het ook jammer van de drip-feed info en dat we 8 weken voor de release-window nog geen prijs en datum hebben maar ik vind het überhaupt bijzonder dat in dit idiote jaar dat 2020 is ze het voor elkaar krijgen om wereldwijd een nieuwe console te lanceren. Ik denk dat wij als buitenstaanders de impact van de pandemie schromelijk onderschatten. Het interview met Lempel op Gamesindustry.biz benadrukt dat nog maar eens.
Dat maak je er zelf van, dat het zo bij je over komt. Dat is zeker niet de bedoeling.Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:14:
[...]
Kun je ook nader toelichten waarom je ze arrogant bezig vind? Als je het goed kunt onderbouwen komen je reacties misschien wat minder zeikerig over.
@DoubleDutch Ik kon ook geen speciale pagina vinden. Maar de betreffende VR games zijn wel in de aanbieding.
Redenen waarom ik ze arrogant vind:
- Vanaf januari al bezig met dripfeed
- Afwachtende houding (juist als marktleider zou je moeten laten zien dat je nog steeds bovenaan staat)
- Chicken spelen tbv prijsbepaling
- Amerika eerst (en dus niet wereldwijd), niet erg, maar wees daar niet zo schijnheilig over, en spel gewoon open kaart. (vervolgens een trailer verkeerd uploaden, aanpassen, opnieuw uploaden en 3 dagen later alsnog dezelfde fout maken).
- Het komt gewoon over alsof ze onzeker zijn, en van een miljarden bedrijf verwacht ik gewoon iets veel beters.
Natuurlijk geeft dit voer om te reageren, maar laten we het vooral netjes houden, en we hoeven het niet met elkaar eens te zijn.
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G0H73Q4vAYvTsQmR7XHP2gae.jpg?f=user_large)