Ik heb er een hard hoofd in. Ook nooit een Pro patch gehad. Er gingen wel geruchten over een complete PS5 remake, maar daar heb ik al een tijdje niks meer over gehoord helaas.FMS schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:53:
[...]
Ik heb ergens nog een beetje hoop dat er een PS5 patch komt voor Bloodborne. De community is nog altijd actief.
Offtopic, I know, maar als de XSS Fs2020 een beetje redelijk kan draaien, dan haal ik er een in huis. Past mooi naast de witte ps5.
In zijn algemeenheid kan je in ieder geval de prijs blijven meenemen/overwegen in je besluit welke editie te kopen.Gusev schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:25:
Ik heb een vraagje. Ik probeer voor mezelf de voor- en nadelen op een rijtje te zetten van de normale versie vs. de digitale versie.
Is er in de afgelopen periode (officiële) informatie uitgebracht over het feit dat je bij spellen op disk alsnog (veel) gamedata op de SSD moet installeren zoals bij de huidige generatie consoles?
Kon het niet zo gauw terugvinden (ook niet in dit topic). Thanks.
Ontzettend veel speculatie hierover momenteel natuurlijk en niemand weet het, maar een verschil tussen de €50-€100,- is momenteel wel het meest reëel en plausibel.
Verder (geheel naar eigen inzicht en mening, anderen kunnen evt. aanvullen):
PS5 Disc editie voordelen:
- Voor als je een verzamelaar bent van het hebben van de games in fysieke vorm plus de doosjes;
- Je hebt nu automatisch ook een Ultra HD Blu-ray speler tot je beschikking om Blu-rays te kijken;
- Als je op de PS4 ook alle, of veel, games op disc hebt gekocht, kan je deze in de meeste gevallen ook op je PS5 spelen door de disc gewoon in je PS5 te inserten;
- Je kan games jaren later gewoon installeren vanaf een schijf zonder afhankelijk te zijn van een online server of dienst. Afhankelijk van hoe groot games gaan worden lijkt 50-100+ GB wel steeds meer de norm te worden (afhankelijk of de devs met alle nieuwe tech het aantal GB's flink kan reduceren). Denk hierbij ook aan het feit dat er regelmatig games zijn waar een Day one patch bij zit van een <X> aantal GB, wat nog meer tijd met zich meebrengt bij het downloaden.
- Games op Disc kan je evt. later nog doorverkopen als je weet dat je het spel toch niet meer gaat spelen (of bijvoorbeeld al heel snel hebt uitgespeeld en de game ook nog veel waard is).
Nadelen:
- Zoals gezegd, zal zeer waarschijnlijk een (iets) duurdere console zijn.
- De console is iets groter, maar toegegeven, erg verwaarloosbaar hoor (en misschien bijna niet eens een nadeel te noemen maar enfin, er maar bij gezet).
PS5 Digital editie voordelen:
Naast dat backwards compatibility ook mogelijk is zoals hierboven beschreven;
- Zal dus goedkoper zijn dan de PS5 Disc editie;
- Alles digitaal beschikbaar en downloadbaar; geen fysieke opslag nodig voor de doosjes met discs;
- Is een wat slanker model (kan je bijv. mooier vinden).
Nadelen:
- Alles dient digitaal te worden aangeschaft en gedownload. In het begin als de PS5 net uit is, en er waarschijnlijk nog geen (door Sony) bevestigde harde schijf uitbreidingen zullen zijn, kan je te maken krijgen met een snelle volloop van je schijfruimte;
- Je hebt dus GEEN Blu-ray speler en zal altijd aangewezen zijn op het digitaal aanschaffen van games;
- Vergelijkbaar met punt 1: Omdat je alles moet downloaden is een snelle connectie wel vereist maar, zelfs dan ben je afhankelijk v/d servers van Sony en die willen nog wel eens wisselvallig zijn, hoe snel je internetverbinding ook is (soms haal je maar snelheden van 3-4 mb/sec. en dan duurt het erg lang allemaal);
- De digitale aanschaf van games is over het algemeen (uit de PSN store) duurder dan kopen in de winkel. Nieuwe games zijn vaak €70,- en in de winkel eerder €50-60,-
Dit zijn de meeste wel out the top of my head.
Correcties en aanvullingen door anderen zoals gezegd welkom.
@Silverdax mooi lijstje, heb ind dezelfde overwegingen gemaakt om toch te gaan voor de disc editie, heeft net meer pluspunten.
Heb trouwens eerlijk gezegd geen last van traag internet op mijn PS4, updates van een paar gig heb ik zo binnen.(heb een ssd ingebouwd, weet niet of dat wat uit maakt)
Misschien dat Sony later met een losse blu-ray speler komt waar je schijfjes in kunt doen. 🤔
Heb trouwens eerlijk gezegd geen last van traag internet op mijn PS4, updates van een paar gig heb ik zo binnen.(heb een ssd ingebouwd, weet niet of dat wat uit maakt)
Misschien dat Sony later met een losse blu-ray speler komt waar je schijfjes in kunt doen. 🤔
@Silverdax , goede bijdrage 👍
Voor mij zijn sommige nadelen van de DE juist voordelen. Ik hoef en wil namelijk geen schijfjes meer in huis. Daarnaast zijn de games voor mij goedkoper door gamesharing.
Voor mij zijn sommige nadelen van de DE juist voordelen. Ik hoef en wil namelijk geen schijfjes meer in huis. Daarnaast zijn de games voor mij goedkoper door gamesharing.
Ik heb het eerder in dit topic al eens aangehaald, maar wmb is het grootste voordeel van Digital Only het feit dat je geen discs hoeft te wisselen. Dat gepaard met geen laadtijden is een flinke quality of life verbetering.
Maar goed, ik neem gewoon de discversie.
Maar goed, ik neem gewoon de discversie.
Ik neem de discversie puur vanwege het feit dat ik oude spellen nog kan spelen. Neemt niet weg dat al mijn nieuwe games (degene die ik normaal echt nieuw zou kopen) digitaal aan ga schaffen.
@Silverdax Mooie lijst.
1 nadeel die jij noemt bij DE is geen nadeel van de DE alleen. Bij de Disc versie moet je ook het volledige spel downloaden en zal je ssd net zo snel vol staan als bij de Digitale versie. De disc is alleen ter verificatie dat je het spel nog hebt.
1 nadeel die jij noemt bij DE is geen nadeel van de DE alleen. Bij de Disc versie moet je ook het volledige spel downloaden en zal je ssd net zo snel vol staan als bij de Digitale versie. De disc is alleen ter verificatie dat je het spel nog hebt.
https://untappd.com/user/OzzBier
Ook voor mij de discversie, echter is dat puur dat ik 4K/HDR films kan afspelen.
Spellen koop ik altijd digitaal, stuk handiger imho.
Spellen koop ik altijd digitaal, stuk handiger imho.
YouTube tip: YouTube: Mystic - YouTube
Vind ik persoonlijk een zeer goede YT kanaal. Inzichtvol en no-nonsense. Hij doet wekelijks een upload over alles wat met PlayStation te maken heeft. Aanrader.
Vind ik persoonlijk een zeer goede YT kanaal. Inzichtvol en no-nonsense. Hij doet wekelijks een upload over alles wat met PlayStation te maken heeft. Aanrader.
Hier komt ook een Disc versie, is voor mij eigenlijk een no-brainer.
Ik moet er ook mijn huidige collectie DVD/Blu-ray films op kunnen afspelen, anders heb ik hier boze kinderen rondlopen omdat ze geen Incredibles 2 meer kunnen kijken. (Nee Disney+ is geen alternatief, veel is daar niet NL gesproken laat staan voorzien van NL subs)
Ik moet er ook mijn huidige collectie DVD/Blu-ray films op kunnen afspelen, anders heb ik hier boze kinderen rondlopen omdat ze geen Incredibles 2 meer kunnen kijken. (Nee Disney+ is geen alternatief, veel is daar niet NL gesproken laat staan voorzien van NL subs)
Computer says no
Amai! €344 *slik*. Laat de vrije markt maar snel zijn werk doen.kazuka schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:38:
[...]
Ik vermoed dat de Samsung 980 serie de eerste SSD is die compatible wordt met de PS5, met een leessnelheid van 7000MB/Sec.
Mits deze inderdaad zonder heatsink geleverd gaat worden.
[Afbeelding]
*edit: ik zie dat hij in NL aan €250 staat. Al iets betaalbaarder
[ Voor 5% gewijzigd door Antigo op 11-09-2020 15:05 ]
Ik denk dat het gewoon de DE wordt. Ik koop vermoedelijk dermate weinig games nog op disk in de toekomst. Mijn grootste fout was D2 op disk. Dat is meteen de enige die er eigenlijk altijd in zit en ook in de nabije toekomst, de enige die ik vanaf release ga spelen. Als ik ooit nog Blu-Rays wil kijken of DVD's.......(lees, nagenoeg nooit) koop ik wel een losse BR Speler. Bovendien staat mn PS nu in de kelder bij mn PC waar ik speel. Voor oude spellen, pak ik dan wel mn PS4 (als ik de disk versies uberhaupt nog ooit ga spelen) Het is mij geen 100 euro waard denk ik.
En over het algemeen koop ik 1 AAA titel per jaar (Destiny 2 en komend jaar alleen uitbreidingen season passes) En verder alleen in de uitverkoop. Op misschien cyberpunk na.
En over het algemeen koop ik 1 AAA titel per jaar (Destiny 2 en komend jaar alleen uitbreidingen season passes) En verder alleen in de uitverkoop. Op misschien cyberpunk na.
[ Voor 13% gewijzigd door basset op 11-09-2020 15:12 ]
Hop,hop,hop!
Verwijderd
Belangrijkst waarschijnlijke voordeel mis ik nog, de DE versie wordt (aanname) heel scherp in de markt gebracht. Dus je kan voor minder geld toch de meeste krachtige console kopen en lever je dus niet in op prestaties want de hardware is identiek aan de duurdere disc versie.
Zo kunnen de devs ook weer makkelijker optimaliseren en heeft iedereen de identieke ervaring wat betreft de games.
Natuurlijk moet iedereen voor zichzelf verder weten welke voor en nadelen zwaarder wegen.
Heb je veel ps4 games op disc dan is de disc versie waardevoller.
Koop je veel games per jaar dan is het misschien goedkoper om in de winkel games met korting te kopen als de digitale store geen sales heeft.
Uiteindelijk kan Sony meer marge pakken op digitale verkopen en dat ook weer investeren in de PlayStation ecosysteem en studios.
Zo kunnen de devs ook weer makkelijker optimaliseren en heeft iedereen de identieke ervaring wat betreft de games.
Natuurlijk moet iedereen voor zichzelf verder weten welke voor en nadelen zwaarder wegen.
Heb je veel ps4 games op disc dan is de disc versie waardevoller.
Koop je veel games per jaar dan is het misschien goedkoper om in de winkel games met korting te kopen als de digitale store geen sales heeft.
Uiteindelijk kan Sony meer marge pakken op digitale verkopen en dat ook weer investeren in de PlayStation ecosysteem en studios.
[ Voor 2% gewijzigd door BM op 11-09-2020 19:18 ]
Ik zag dit bericht op de frontpage: https://tweakers.net/nieu...t-15gb-te-verkleinen.html
En natuurlijk mooi dat Sony een paar maanden geleden al licenties heeft gekocht voor Oodle Texture voor alle PS4 en PS5 devs:
Van 40gb naar ~25gb, best netjes en dit soort dingen helpt hopelijk om game size een beetje in toom te houden met de niet al te grote SSD'sOntwikkelaar Digital Extremes gaat Oodle Texture gebruiken om de textures van free-to-play shooter Warframe te verkleinen. Het kwaliteitsverschil is volgens de ontwikkelaar minimaal, maar moet wel zorgen dat het spel minstens 37 procent minder opslagruimte inneemt.
En natuurlijk mooi dat Sony een paar maanden geleden al licenties heeft gekocht voor Oodle Texture voor alle PS4 en PS5 devs:
Graciously, Sony has obtained a license for Oodle Texture for all PS4 and PS5 developers!! On PS4 or PS%, you can use Oodle Texture to convert Sony's GCN format!! And of course, it all works incredibly with the PS5's built-in hardware Kraken decoder.
— radgametools (@radgametools) 16 juni 2020
Verwijderd
En het weghalen van duplicated assets voor SSD geoptimaliseerde titels gaat daar nog eens bovenop komen.nioz schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:27:
Ik zag dit bericht op de frontpage: https://tweakers.net/nieu...t-15gb-te-verkleinen.html
[...]
Van 40gb naar ~25gb, best netjes en dit soort dingen helpt hopelijk om game size een beetje in toom te houden met de niet al te grote SSD's
[Twitter]
De One X dan graag ja.Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:35:
Ik wil de playstation in de xbox doos, wat een godslelijk ding is het ook.
Hahaha, dus dat. Geef mij idd maar een strakke, vierkante blokkendoos i.p.v. de wifirouter.Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:35:
Ik wil de playstation in de xbox doos, wat een godslelijk ding is het ook.
Ps5 is idd niet allermooiste maar zo vierkante doos is ook niet alles
Verwijderd
Ik vind het zwart/blauw wel weer minder combineren , geef dan maar zwart/rooddisguisedpotato schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:34:
Nog iemand die ontzettend hard aan het hopen is dat Sony hiermee op de proppen komt voor de launch?
[Afbeelding]
Kan je dan niet beter je PS4 verkopen en dat extra geld investeren in de PS5 met disk? Op je PS5 kan je dan al je PS4 spellen spelen digitaal of niet, en dan heb je ook een apparaat minder in huis.basset schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:10:
Ik denk dat het gewoon de DE wordt. Ik koop vermoedelijk dermate weinig games nog op disk in de toekomst. Mijn grootste fout was D2 op disk. Dat is meteen de enige die er eigenlijk altijd in zit en ook in de nabije toekomst, de enige die ik vanaf release ga spelen. Als ik ooit nog Blu-Rays wil kijken of DVD's.......(lees, nagenoeg nooit) koop ik wel een losse BR Speler. Bovendien staat mn PS nu in de kelder bij mn PC waar ik speel. Voor oude spellen, pak ik dan wel mn PS4 (als ik de disk versies uberhaupt nog ooit ga spelen) Het is mij geen 100 euro waard denk ik.
Als je je PS4 verkoopt kost het je niet eens meer geld.
Zou gaaf zijn als die blauwe led van kleur kan veranderen( is led toch of zit ik nu hellemaal verkeerd?)
Zou hem icm andere beplating kleuren highly customisable maken zoals zover ik weet gezegd is door iemand van sony.
Zou hem icm andere beplating kleuren highly customisable maken zoals zover ik weet gezegd is door iemand van sony.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dat zou wel vet zijn ja. Het is 100% zeker een RGB led, maar of die vrij in te stellen valt, is nog maar de vraag... Op de PS4 heb je ook de multicolor led, maar die kan door de software alleen geel, wit, rood en blauw weergeven dacht ik.v8power67 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:17:
Zou gaaf zijn als die blauwe led van kleur kan veranderen( is led toch of zit ik nu hellemaal verkeerd?)
De sfeerverlichting in m'n auto is ook maar in te stellen in 64 kleuren.
Met een kleurenwiel oid zou het toch niet zo lastig moeten zijn om dat in te kunnen stellen lijkt me. Of gewoon uit kunnen zetten, zou ook fijn zijn.Trishul schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:29:
[...]
Dat zou wel vet zijn ja. Het is 100% zeker een RGB led, maar of die vrij in te stellen valt, is nog maar de vraag... Op de PS4 heb je ook de multicolor led, maar die kan door de software alleen geel, wit, rood en blauw weergeven dacht ik.
De sfeerverlichting in m'n auto is ook maar in te stellen in 64 kleuren.
Welke kleur het ook wordt. Ik zou al blij zijn als die harde piep bij het aanzetten van de playstation is uit te schakelen
.
Heb jij daar dan ook een probleem mee? Ik heb dat als ik samen met mijn vriendin film ga kijken en ze halverwege in slaapt valt en ik dan stiekem probeer de PS4 op te starten. Door de piep wordt ze dan wakker en zegt ze; hee we waren toch film aan het kijkenTricto schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:43:
Welke kleur het ook wordt. Ik zou al blij zijn als die harde piep bij het aanzetten van de playstation is uit te schakelen.
Daarom Netflix op de PS4 kijken. Dan staat die al aan!Jesp_J schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:53:
[...]
Heb jij daar dan ook een probleem mee? Ik heb dat als ik samen met mijn vriendin film ga kijken en ze halverwege in slaapt valt en ik dan stiekem probeer de PS4 op te starten. Door de piep wordt ze dan wakker en zegt ze; hee we waren toch film aan het kijken
Een ander zeer overtuigend voorbeeld vind ik een van de mini-games in 1-2-Switch. Daar simuleren ze in een van de mini-games dat er balletjes in je Joy-Con zitten en je moet die zelf aan het rollen brengen om te raden hoeveel het er zijn. De eerste keer was dit toch echt wel een aparte beleving alsof er écht balletjes in die controller zaten. En dan mogen we er nog van uitgaan dat de kwaliteit in een DualSense vele malen hoger zal zijn. Voeg daar ook nog de adaptive triggers aan toe, en je zit toch echt wel met een next-gen product.Geronimous schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:11:
Ik ben zeeeeer benieuwd hoeveel meer immersive haptic feedback gaat zijn. Als ik zie wat Apple kan met hun haptic engine in iPhones en Macbooks, dat je op een solide trackpad zonder mechanisch kliksysteem toch het overtuigende gevoel hebt dat je de trackpad indrukt en klikt, dan wordt ik erg enthousiast over de mogelijkheden in de dualsense.
Haha zo herkenbaar. Of als ze in de keuken staat even heel hard kuchen om die piep te overstemmen.Jesp_J schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:53:
[...]
Heb jij daar dan ook een probleem mee? Ik heb dat als ik samen met mijn vriendin film ga kijken en ze halverwege in slaapt valt en ik dan stiekem probeer de PS4 op te starten. Door de piep wordt ze dan wakker en zegt ze; hee we waren toch film aan het kijken
Iemand had trouwens tijd over. Alle confirmed PS5 games. Dikgedrukt de next gen exclusives.
Er is eigenlijk ook wel een voordeel aan digitale games: ze zijn remote direct beschikbaar. Nu, zelf gebruik ik Remote Play enkel thuis, dus dan is het nog wel mogelijk van naar de console te lopen om het schijfje erin te doen, maar het is toch wel een gemak om remote gewoon je keuze te kunnen maken van welk game je speelt.Silverdax schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:38:
[...]
PS5 Digital editie voordelen:
...
Nadelen:
- Alles dient digitaal te worden aangeschaft en gedownload. In het begin als de PS5 net uit is, en er waarschijnlijk nog geen (door Sony) bevestigde harde schijf uitbreidingen zullen zijn, kan je te maken krijgen met een snelle volloop van je schijfruimte;
- Je hebt dus GEEN Blu-ray speler en zal altijd aangewezen zijn op het digitaal aanschaffen van games;
- Vergelijkbaar met punt 1: Omdat je alles moet downloaden is een snelle connectie wel vereist maar, zelfs dan ben je afhankelijk v/d servers van Sony en die willen nog wel eens wisselvallig zijn, hoe snel je internetverbinding ook is (soms haal je maar snelheden van 3-4 mb/sec. en dan duurt het erg lang allemaal);
- De digitale aanschaf van games is over het algemeen (uit de PSN store) duurder dan kopen in de winkel. Nieuwe games zijn vaak €70,- en in de winkel eerder €50-60,-
Dit zijn de meeste wel out the top of my head.
Correcties en aanvullingen door anderen zoals gezegd welkom.
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik besef dat ik eigenlijk weinig reden heb om een drive te moeten hebben. We hebben op dit moment ruim 300 PS4 games (90% daarvan zijn Plus Games of F2P) maar daarvan is maar een dozijn op disk. Sowieso verdwijnt de PS4 hier niet, en wordt enkel verhuisd naar onze home cinema waar hij de PSOne, PS2, PS3, Gamecube, XBox, enz... gaat vervoegen
De kostprijs van games vind ik ook enkel maar een argument voor nieuwe games, die hier zelden in huis komen (al kan dat nu met een tienerzoon wel veranderen natuurlijk). De meeste van de gekochte digitale games waren in Sales en bij die waar ik er op lette was dat aan een prijs die lager was dan wat je op schijf betaalde. 2de hands kopen we eigenlijk ook nagenoeg nooit.
Dat is een flinke lijst zijn dat allemaal launch window games? Of gewoon games die ooit uitkomen op PS5?bram1984 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:17:
[...]
Haha zo herkenbaar. Of als ze in de keuken staat even heel hard kuchen om die piep te overstemmen.
Iemand had trouwens tijd over. Alle confirmed PS5 games. Dikgedrukt de next gen exclusives.
[Afbeelding]
Nog een week dus
[ Voor 19% gewijzigd door Kalder op 11-09-2020 17:58 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Half 1 is nog wel te doen toch? En weekend, dus de dag erna uitslapen.Kalder schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:47:
[...]
Nog een week dusmaar wel midden in de nacht
Ik probeer meestal over het geluid heen te hoestenJesp_J schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:53:
[...]
Ik zeg altijd SSSHHHH!! tegen dingen die snachts lawaai makenTricto schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:10:
[...]
Ik probeer er meestal over het geluid heen te hoesten.
Echt een joekel van een console is de PS5.

[ Voor 4% gewijzigd door Koning-Admiraal op 11-09-2020 18:18 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Ik vind het net een gebouw in Dubai ofzo, maar dan een schaalmodel.
[ Voor 25% gewijzigd door Kalder op 11-09-2020 18:21 ]
Er zijn niet eens afmetingen bekend
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Net een mail van MediaMarkt: de PS5 kun je in een fysieke winkel pre-orderen met 50,- aanbetaling.
Het feit dat ik al ruim twee maanden bezig ben om mijn geld retour te krijgen na een niet geleverd product, zorgt ervoor dat ik daar zeker niet koop. Hoewel ik binnenkort in het buitenland ga wonen, heb ik nog flink wat bol.com bonnen, waardoor ik nog zo’n 200 euro hoef te betalen voor de versie met disks en een euro of 20 om te verzenden. Kan niet wachten!
Het feit dat ik al ruim twee maanden bezig ben om mijn geld retour te krijgen na een niet geleverd product, zorgt ervoor dat ik daar zeker niet koop. Hoewel ik binnenkort in het buitenland ga wonen, heb ik nog flink wat bol.com bonnen, waardoor ik nog zo’n 200 euro hoef te betalen voor de versie met disks en een euro of 20 om te verzenden. Kan niet wachten!
Lekker tijdstip:
zaterdag 19 september 2020 00:45:00
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Heb ik gisteren gedaan. Eigenlijk nooit problemen gehad met de media marktOrangelights23 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:23:
Net een mail van MediaMarkt: de PS5 kun je in een fysieke winkel pre-orderen met 50,- aanbetaling.
Ja al die tech moeten ze ergens in kwijt. Schept in ieder geval vertrouwen voor de koeling.Koning-Admiraal schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:18:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
*knip* niet onderbouwd negatieve uitlatingen doen, het is nu wel weer klaar, goed?
[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 11-09-2020 19:17 ]
Hopelijk kan de led ook uit (sorry, heb echt een hekel aan extra lampjes op apparatuur).v8power67 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:17:
Mag het ff wat vriendelijker alsjeblieft?Segafreak83 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:45:
[...]
Het zegt echt nog geen bal over de koeling.
Ik kan een hele grote verpakking maken met veel ruimte, die maar weinig effectiviteit heeft.
Ja, ze hebben er vast goed over nagedacht (zie praatje van Cerny), maar dat dachten ze bij de PS4 Pro vast ook..
Ze hebben aangegeven dat er idd een speciaal koelsysteem in komt en dat alles eromheen is ontworpen.
Voor die paar printplaatjes en chippies heb je die grootte echt niet nodig.
[ Voor 12% gewijzigd door BM op 11-09-2020 19:17 ]
Heeft dat ding eigenlijk wel Google Assistant ondersteuning?
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Zolang het maar niet als een passagiersvliegtuig klinkt, dan vind ik het prima.
Verwijderd
*knip* houd het bij een TR aub...
[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 11-09-2020 19:18 ]
Ik krijg net een mail van mediamarkt dat je daar kan preorderen met 50 euro aanbetaling.
Edit: schijnt dus al heel lang te kunnen in de winkel, vergelijkbaar met Gamemania, excuus voor deze non-informatie.
Edit: schijnt dus al heel lang te kunnen in de winkel, vergelijkbaar met Gamemania, excuus voor deze non-informatie.
[ Voor 41% gewijzigd door Erapaz op 12-09-2020 07:18 . Reden: Voortschrijdend inzicht ]
Weken geleden al gedaan.Erapaz schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:08:
Ik krijg net een mail van mediamarkt dat je daar kan preorderen met 50 euro aanbetaling.
Model numbers for PS5 and PS5 Digital Edition + box contents. pic.twitter.com/LntCOo5iae
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) 11 september 2020
Ik ga effe tussen de regels door proberen te lezen bij je.Segafreak83 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:45:
[mbr]*knip* niet onderbouwd negatieve uitlatingen doen, het is nu wel weer klaar, goed?[/]
Ik snap dat je pessimistisch bent mbt de koeling want die was inderdaad ruk bij de ps4. Als cenry nu uit zn nek aan het kletsen is en de koeling is weer slecht dan zou het inderdaad een enorme misser zijn van Sony. Laten we hopen dat ze geleerd hebben van hun fouten uit het verleden.
En ik vind verlichting rondom ook niet mooi. Ik snap de halve kermis pc’s ook niet.
Bovenstaand zullen we maar moeten ervaren denk ik.
RGB controle over de LED zie ik niet gebeuren. Die optie hadden wij op de PS4/DS4 ook niet omdat het systeem zelf specifieke kleuren gebruikt om de systeem status te visualiseren.
Het aan-/uit kunnen zetten van het opstart piepje, indien aanwezig, zou wel fijn zijn
Bijvoorbeeld zoals de concurrentie het doet:
- Ja, altijd
- Alleen wanneer je de console aanzet via de aan/uit knop
- Nooit
Het aan-/uit kunnen zetten van het opstart piepje, indien aanwezig, zou wel fijn zijn
- Ja, altijd
- Alleen wanneer je de console aanzet via de aan/uit knop
- Nooit
Is de standaard toch inbegrepen
[ Voor 38% gewijzigd door Caayn op 11-09-2020 19:47 ]
Wel afmetingen die redelijk goed in de in de buurt komen geloof ik.Oxigeon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:22:
Er zijn niet eens afmetingen bekend
Remote play voordelen had ik nog niet eens aan gedacht.Twixie schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:27:
[...]
Er is eigenlijk ook wel een voordeel aan digitale games: ze zijn remote direct beschikbaar. Nu, zelf gebruik ik Remote Play enkel thuis, dus dan is het nog wel mogelijk van naar de console te lopen om het schijfje erin te doen, maar het is toch wel een gemak om remote gewoon je keuze te kunnen maken van welk game je speelt.
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik besef dat ik eigenlijk weinig reden heb om een drive te moeten hebben. We hebben op dit moment ruim 300 PS4 games (90% daarvan zijn Plus Games of F2P) maar daarvan is maar een dozijn op disk. Sowieso verdwijnt de PS4 hier niet, en wordt enkel verhuisd naar onze home cinema waar hij de PSOne, PS2, PS3, Gamecube, XBox, enz... gaat vervoegen. Dus dan hebben we daar nog altijd de mogelijkheid om die spellen op disk te spelen.
De kostprijs van games vind ik ook enkel maar een argument voor nieuwe games, die hier zelden in huis komen (al kan dat nu met een tienerzoon wel veranderen natuurlijk). De meeste van de gekochte digitale games waren in Sales en bij die waar ik er op lette was dat aan een prijs die lager was dan wat je op schijf betaalde. 2de hands kopen we eigenlijk ook nagenoeg nooit.
Bijkomend voordeel: als ze bij de PS6 alleen nog maar consoles zonder drive uitbrengen, dan zijn je PS5 downloads ook nog toegankelijk
Ik ga sowieso voor de digital only versie. Ik ben zo iemand die helemaal kriegelig wordt van het moeten wisselen van de disk. De verkeerde zit er altijd in...
Remote Play is daarbij ook een overweging inderdaad, ik game nogal eens van een verdieping hoger
Remote Play is daarbij ook een overweging inderdaad, ik game nogal eens van een verdieping hoger
Voor mensen die twijfelen (zoals mij); met een disc versie kun je nog altijd digitaal only gaan natuurlijk
Online? Dan zijn ze lichtelijk laat met het sturen van die mail...
Precies, ik ga tijdens deze generatie waarschijnlijk rustig de overstap maken. Heb wel het idee dat ik games over het algemeen wat later ga oppakken tijdens een actie. Ik vind de disc versies qua prijs wel ok, maar digitaal gewoon te duur. Maar van een paar maand wachten krijg ik ook niks, en dan weet ik in elk geval of het spel echt zijn geld waard is.Alexknl schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:38:
Voor mensen die twijfelen (zoals mij); met een disc versie kun je nog altijd digitaal only gaan natuurlijk
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Online zie ik nog steeds niet dat het kan, in de Winkels kan het al een hele tijd. Eind Juli al gedaan....Erapaz schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:41:
[...]
Dan is MM net zo ruk als GM voor mij, al weken je naam en geld aannemen en dan opeens mensen lokken met een mailtje van '' heyyyy jongens je kan nu bij ons je volgende dikke console pre-orderen'' en dan moet je erachter komen dat er al misschien 50 man op de lijst staat van 2 maanden terug
Geef mij maar shops als Bol en dergelijke, pre-order open op een officiele datum en iedereen gelijk als je vroeg genoeg bent.
[ Voor 12% gewijzigd door Katmi op 11-09-2020 21:13 ]
Ja mei of zo ergens. In de winkel. Kwam hier langs toen.Erapaz schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:41:
[...]
Wat een apparaat, echt jammer van het design. Ik vond de Playstation 4 (Pro) echt een mooie 'nette' console.Koning-Admiraal schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:18:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu zit je met zo'n openstaande vagina, nou daar heb ik er al één van.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Er zullen hier vast genoeg mannen (en vrouwen) zijn die hier jaloers op zijnJumpman schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:20:
[...]
Jij hebt de definitie van "joystick" verkeerd begrepen?Jumpman schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:20:
[...]
Past perfect niet zichtbaar achter mijn tv.Jumpman schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:20:
[...]
Wat een apparaat, echt jammer van het design. Ik vond de Playstation 4 (Pro) echt een mooie 'nette' console.
Nu je het zo zegt... i cant unsee.Jumpman schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:20:
[...]
Geen standaard. Gaat dus €199,99 en €299,99 worden.
Kan je die ook pre-orderen ergensJumpman schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:20:
[...]
Tss, ik zei het laatst nog dat ik er al voor vreesde
Kena uitgesteld tot Q1 2021
Jammer maar beter uitstellen dan buggy launchen. Leek me een leuke launch game.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Wel jammer want het voelde voor mij als een echt launchgame in het rijtje Kameo - Knack - Kena....Anton.net schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:12:
Tss, ik zei het laatst nog dat ik er al voor vreesde![]()
[Afbeelding]
Maar ik hoop dat ze de tijd goed kunnen besteden...
*knip*dubbel
[ Voor 89% gewijzigd door Chaoss op 12-09-2020 00:32 ]
Wist niet eens dat die game al een launch datum had. Maar Q1 is prima.Anton.net schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:12:
[Afbeelding]
Hè, jammer, had gehoopt deze op de PS5 te spelen op launch, maar geeft ook niet heel veel, cyberpunk 2077 en ac valhalla gaan me wel even bezig houden vermoed ik zo.Anton.net schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:12:
[Afbeelding]
Inderdaad. Sony gaat er dus vanuit dat we hem rechtop gaan gebruiken. En gok dan dat ze die stand ook gebruikt hebben om de koeling te testen. Dan ga ik hem waarschijnlijk achter mijn tv plaatsen. Zou niet weten waar de gemiddelde mens dat ding anders rechtop neer gaat zettenbram1984 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 06:59:
Weet niet of all gepost, maar stand zit er los bij volgens dat modelnummer overzicht.
Of he je die base juist nodig om hem plat te leggen
[ Voor 5% gewijzigd door Oxigeon op 12-09-2020 09:16 ]
Ehmmm, not sure if serious?Oxigeon schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:13:
[...]
Inderdaad. Sony gaat er dus vanuit dat we hem rechtop gaan gebruiken. En gok dan dat ze die stand ook gebruikt hebben om de koeling te testen. Dan ga ik hem waarschijnlijk achter mijn tv plaatsen. Zou niet weten waar de gemiddelde mens dat ding anders rechtop neer gaat zetten
Ik bedoel, het is geen vierkante doos of zo, er is aandacht besteed aan het uiterlijk, dat betekent dat op zijn minst de mensen bij Sony dit een mooi design vinden, zo zullen er ook wel consumenten zijn die dat vinden en die zullen hem dan toch echt wel gewoon netjes rechtop in het zicht neer zetten...
Ik zet m tussen de subwoofer en het tv meubel in. Zoals het eruit ziet past ie mooi in de ruimte tussen de poten van het tv meubel. De plek in het meubel waar de ps4 nu staat kan dan mooi gebruikt gaan worden voor de router en de accesoires van de ps5. Heeft de dualsense een mooi plekje om tot rust te komen.Oxigeon schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:13:
[...]
Inderdaad. Sony gaat er dus vanuit dat we hem rechtop gaan gebruiken. En gok dan dat ze die stand ook gebruikt hebben om de koeling te testen. Dan ga ik hem waarschijnlijk achter mijn tv plaatsen. Zou niet weten waar de gemiddelde mens dat ding anders rechtop neer gaat zetten
https://untappd.com/user/OzzBier
Ik hoop dat CDPR snel met die next gen patch komt.Kalder schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:09:
[...]
Hè, jammer, had gehoopt deze op de PS5 te spelen op launch, maar geeft ook niet heel veel, cyberpunk 2077 en ac valhalla gaan me wel even bezig houden vermoed ik zo.
Of dat zo slim is weet ik niet, veel subwoofers hebben grote magnetische velden om zich heen vooral wanneer in gebruik, die zouden theoretisch problemen kunnen veroorzaken op de PS5.OzzieMann schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:26:
[...]
Ik zet m tussen de subwoofer en het tv meubel in. Zoals het eruit ziet past ie mooi in de ruimte tussen de poten van het tv meubel. De plek in het meubel waar de ps4 nu staat kan dan mooi gebruikt gaan worden voor de router en de accesoires van de ps5. Heeft de dualsense een mooi plekje om tot rust te komen.
We hebben de PS5 al zien liggen "Op" de base, ik weet 99,99% zeker dat je de base nodig hebt voor zowel rechtop als liggend. Kijk maar:Oxigeon schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:13:
[...]
[ Voor 35% gewijzigd door Kalder op 12-09-2020 09:41 ]
Ik heb met de PS5 een soortgelijk probleem als met de concurrent. Rechtop op het tv meubel is veel te hoog waardoor die deels voor het beeld van de tv komt. Voor mij zal het dus liggend in een dichte kast worden. Hoef ik me ook niet meer druk te maken over in mijn ogen de lelijkste console van de afgelopen 20 jaar. Let op, mijn mening. En ik snap best dat mensen hem mooi kunnen vinden maar smaken verschillen. Ik veroordeel mensen dan ook niet die het wel mooi vinden.Aenea schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:20:
[...]
Ehmmm, not sure if serious?
Ik bedoel, het is geen vierkante doos of zo, er is aandacht besteed aan het uiterlijk, dat betekent dat op zijn minst de mensen bij Sony dit een mooi design vinden, zo zullen er ook wel consumenten zijn die dat vinden en die zullen hem dan toch echt wel gewoon netjes rechtop in het zicht neer zetten...
Uiteindelijk boeit het ook verder weinig hoe het ding eruitziet, als ik hem weg kan stoppen en gaat het meer om wat hij doet.
Ben vooral benieuwd naar de controller.
[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 12-09-2020 09:44 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik ga de PlayStation op een apart plankje zetten zodat die niet boven de TV komt. In een kast wil ik hem niet steken want persoonlijk vind ik het wel de mooiste PlayStation. Past ook perfect bij het interieur van de kamer waar die zal staan.Phusebox schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:41:
[...]
Ik heb met de PS5 een soortgelijk probleem als met de concurrent. Rechtop op het tv meubel is veel te hoog waardoor die deels voor het beeld van de tv komt. Voor mij zal het dus liggend in een dichte kast worden. Hoef ik me ook niet meer druk te maken over in mijn ogen de lelijkste console van de afgelopen 20 jaar. Let op, mij mening. En ik snap best dat mensen hem mooi kunnen vinden maar smaken verschillen. Ik veroordeel mensen dan ook niet die het wel mooi vinden.
Maar ik kan wel begrijpen dat je hem minder mooi vind, het is het meest gedurfde design van de PlayStation.
Ze gaan bij mij plat maar ik zal wel een andere plek voor de Switch moeten gaan zoeken wil ik dat vliegdekschip van Sony kwijt kunnen. Maar als dat formaat ervoor zorgt dat ik geen vliegtuigen meer op hoor stijgen zoals nu bij mijn Pro dan vind ik het best. Nu nog duimen voor een zwarte PS5 op launchday....Phusebox schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:41:
[...]
Ik heb met de PS5 een soortgelijk probleem als met de concurrent. Rechtop op het tv meubel is veel te hoog waardoor die deels voor het beeld van de tv komt. Voor mij zal het dus liggend in een dichte kast worden. Hoef ik me ook niet meer druk te maken over in mijn ogen de lelijkste console van de afgelopen 20 jaar. Let op, mijn mening. En ik snap best dat mensen hem mooi kunnen vinden maar smaken verschillen. Ik veroordeel mensen dan ook niet die het wel mooi vinden.
Uiteindelijk boeit het ook verder weinig hoe het ding eruitziet, als ik hem weg kan stoppen en gaat het meer om wat hij doet.
Ben vooral benieuwd naar de controller.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ben het eigenlijk helemaal eens met @Oxigeon, ik wil dit soort apparaten echt niet in het zicht hebben staan. Hopelijk valt het mee en kan hij gewoon op de plek van mijn PS4 komen, achter deurtjes wel te verstaan...Aenea schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:20:
[...]
Ehmmm, not sure if serious?
To dare is to do
Lijkt me heel sterk dat ze op de launch al een andere kleur gaan uitbrengen.Lekker Ventje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:48:
[...]
Ze gaan bij mij plat maar ik zal wel een andere plek voor de Switch moeten gaan zoeken wil ik dat vliegdekschip van Sony kwijt kunnen. Maar als dat formaat ervoor zorgt dat ik geen vliegtuigen meer op hoor stijgen zoals nu bij mijn Pro dan vind ik het best. Nu nog duimen voor een zwarte PS5 op launchday....
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Je weet het niet, MS heeft ook twee kleuren en als Sony dat ook gaat doenPhusebox schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:56:
[...]
Lijkt me heel sterk dat ze op de launch al een andere kleur gaan uitbrengen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 11:00
Zouden ze dat nu weer flikken: Source: PlayStation 5 to adjust plans in response Xbox Series X pricing
Als het waar is dan heeft het wachten toch nog nut gehad, goedkopere console voor ons
Als het waar is dan heeft het wachten toch nog nut gehad, goedkopere console voor ons
[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 12-09-2020 10:24 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik heb nooit gedacht dat de PS5 meer dan 500 zou gaan kosten, dus voor mij is het precies naar verwachting.Chaoss schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:22:
Zouden ze dat nu weer flikken: Source: PlayStation 5 to adjust plans in response Xbox Series X pricing
En mogelijk dat de zeipanelen vervangbaar zijn. We zagen een paar weken geleden foto's waaruit je zou kunnen opmaken dat de panelen zonder schroef oid kunnen worden geswapped.Lekker Ventje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:18:
[...]
Je weet het niet, MS heeft ook twee kleuren en als Sony dat ook gaat doen
We weten het niet.
Ik heb een tijd getwijfeld om mijn pc te upgraden. Ik ben er nu bijna wel zeker van dat ik toch voor een Ps5 ga. Enige nadeel is dat ik het huidige uiterlijk echt lelijk vind en mijn tv meubel twee open horizontale vakken heeft waar hij in komt te liggen. Zo ver mogelijk naar achteren verwacht ik nu.
Ik wil dan alleen niet weten wat ze voor die stukjes platic willen hebbenFMS schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:27:
[...]
En mogelijk dat de zeipanelen vervangbaar zijn. We zagen een paar weken geleden foto's waaruit je zou kunnen opmaken dat de panelen zonder schroef oid kunnen worden geswapped.
We weten het niet.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik vind de kleurcombinatie niet lelijk die ze gekozen hebben (is best mooi) maar het past niet in mijn interieur. Als die panelen makkelijk geswitcht kunnen worden is dat ook best (met GT7 motief bv).
Er zou toch nog een show met games komen van Sony? Er komt in ieder geval nog meer info over GT7 en hopelijk de bevestiging dat het een launchgame is.
Er zou toch nog een show met games komen van Sony? Er komt in ieder geval nog meer info over GT7 en hopelijk de bevestiging dat het een launchgame is.
Aankomende week heeft Sony waarschijnlijk een event gepland staan op PAX / EGXLekker Ventje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:36:
Ik vind de kleurcombinatie niet lelijk die ze gekozen hebben (is best mooi) maar het past niet in mijn interieur. Als die panelen makkelijk geswitcht kunnen worden is dat ook best (met GT7 motief bv).
Vermoedelijk pas in de nacht van Vrijdag op Zaterdag (op zaterdag 00:45).
Er was al een link naar de livestream waar een countdown in stond, alleen die pagina is weer offline gehaald, ik denk omdat Sony het zelf wil aankondigen.
Owgod. Gaat het nu weer over het uiterlijk? 
Eigenlijk de enige reden waarom ik hoop dat Sony snel met nieuws komt, is dat er hopelijk weer wat variatie komt in het geneuzel
Eigenlijk de enige reden waarom ik hoop dat Sony snel met nieuws komt, is dat er hopelijk weer wat variatie komt in het geneuzel
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:strip_exif()/f/image/yjuX9mkDPZKlcn4IrMe5t5gI.jpg?f=fotoalbum_large)