• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:36

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Haha ja het is een van de harstlopende topics op tweakers maar het aantal onderwerpen is beperkt :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Ja de cirkel is weer rond, we zijn weer bij het uiterlijk beland :)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Nee nee, we vergeten het: welke tv/headset kan ik het beste kopen voor de PS5? :+

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-11 16:27
Kalder schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:57:
Ja de cirkel is weer rond, we zijn weer bij het uiterlijk beland :)
Ik stel voor om morgen de grootte van de SSD te bespreken en dan kunnen we het maandag weer over de prijs hebben. Misschien dat we dan nog iets horen van Sony, zodat we daar ook weer een paar dagen over kunnen fantaseren/speculeren. Het houdt ons wel bezig in ieder geval. oOo

This is absolutely ridiculous

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Kalder schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:35:
[...]

Of dat zo slim is weet ik niet, veel subwoofers hebben grote magnetische velden om zich heen vooral wanneer in gebruik, die zouden theoretisch problemen kunnen veroorzaken op de PS5.
Mwoah, staat nu al jaren een stapel externe hdd's naast waar mijn media op staat. Die media bekijk ik terwijl de subwoofer vol aanstaat en geen enkele hdd heeft ooit problemen vertoond. Ga er dus wel van uit dat dit met de ps5 geen problemen zal opleveren.

https://untappd.com/user/OzzBier

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Kalder schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:41:
[...]

Aankomende week heeft Sony waarschijnlijk een event gepland staan op PAX / EGX
Vermoedelijk pas in de nacht van Vrijdag op Zaterdag (op zaterdag 00:45).

Er was al een link naar de livestream waar een countdown in stond, alleen die pagina is weer offline gehaald, ik denk omdat Sony het zelf wil aankondigen.
Ik denk niet dat ze daar de prijs gaan onthullen. Zie dat eerder in de week gebeuren en misschien wat nieuwe beelden tijdens PAX. Kan me in ieder geval niet voorstellen dat ze zoiets belangrijks in de nacht van vrijdag op zaterdag om 00:45 gaan onthullen.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

NotSoSteady schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:12:
[...]
Kan me in ieder geval niet voorstellen dat ze zoiets belangrijks in de nacht van vrijdag op zaterdag om 00:45 gaan onthullen.
PAX is een Amerikaans evenement, dus dus daar is het gewoon rond 19:00 ofzo ;)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Laat maar. De laatste pagina’s was mij al duidelijk wat voor verlepte discussies hier kunnen zijn.

[ Voor 71% gewijzigd door MoldyInko op 12-09-2020 12:09 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:43
Nah, eens met wat @NotSoSteady zegt. Om wereldwijd maximale impact te genereren zullen ze zoiets eerder op een donderdag bekendmaken. En op een moment dat het hier avond is en in de VS middag. Wellicht dat ze dinsdag de vooraankondiging doen voor het event op donderdag.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Support de PS5 eigenlijk Dolby Vision voor games en streaming?

• NotSoSteady
  • Nu online
Bas170 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:17:
[...]

PAX is een Amerikaans evenement, dus dus daar is het gewoon rond 19:00 ofzo ;)
Ja, dat snap ik ook. Maar waarom focussen op een deel van de wereld, terwijl je ook prima een tijdstip kan kiezen waarbij 99% van de Europeanen nog niet liggen te slapen. Klinkt niet erg logisch voor een van je belangrijkste onthullingen. Een dergelijk evenement verwacht ik bovendien ook eerder op een woensdag of donderdag. Denk dat je op PAX wat (nieuwe) beelden krijgt te zien en geen belangrijke informatie over de release of prijzen.

[ Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 12-09-2020 11:36 ]

• Kalder
ion schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:31:
Goeie vraag, ik gok van wel, maar aangezien de PS4 het ook niet heeft weet ik het niet zeker. Er is nog niets over gezegd door Sony voor zover ik weet.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04
Chaoss schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:55:
Haha ja het is een van de harstlopende topics op tweakers maar het aantal onderwerpen is beperkt :P
Niet zo gek toch, zolang Sony verder niets bekend maakt zijn er maar zoveel dingen die we weten en waar we het over kunnen hebben. En met 125 pagina's snap ik ook wel dat mensen die nu pas aanhaken niet kijken of iets 2 maanden (en 70 pagina's) geleden al besproken is.

Ik ben trouwens wel enthousiast over Fenyx Rising, vond het er veel leuker uitzien dan wat het oorspronkelijk was.

Ik betwijfel ook wel of ze een grote aankondiging gaan doen op vrijdagavond (nacht voor EU), meestal zijn zulke dingen wel doordeweeks omdat het dan ook veel meer door media opgepakt wordt. Ze zullen in ieder geval wel voor 22 september prijs en datum bekend moeten maken anders gaat het toch wel klanten kosten lijkt mij.

[ Voor 21% gewijzigd door LordLynx op 12-09-2020 11:44 ]

• Kalder
LordLynx schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:41:
[...]
Ik ben trouwens wel enthousiast over Fenyx Rising, vond het er veel leuker uitzien dan wat het oorspronkelijk was.
Haha, ja maar die gelekte footage die we een tijdje geleden gezien hebben was nog pre-alpha footage, verre van hoe het er uiteindelijk uit zou moeten zien. Hoop dat degene die dat gelekt heeft flink op z'n donder heeft gekregen.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:32
offtopic:
nvm, was al gemeld

[ Voor 80% gewijzigd door D. Ninjai op 12-09-2020 11:51 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:44
Voor zover bekend alleen de Xbox. Dolby zei iets van "The first console to support Dolby Vision", dus support voor de PS5 kan eventueel later nog komen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Raem schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:56:
[...]

Voor zover bekend alleen de Xbox. Dolby zei iets van "The first console to support Dolby Vision", dus support voor de PS5 kan eventueel later nog komen.
Ik vraag me überhaupt af of Sony iets met Dolby doet. Met Atmos doen ze ook niets. Ik verwacht er verder ook weinig van. DV moet voor zover ik weet speciaal geïmplementeerd worden door de dev. Zou mij niks verbazen als die titels op 1 hand te tellen zijn straks (helemaal als er geen grote install base is met HW/TV's. Ben ook wel benieuwd hoeveel het gaat toevoegen aan een game die al HDR heeft.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
bram1984 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:12:
[...]

Ik vraag me überhaupt af of Sony iets met Dolby doet. Met Atmos doen ze ook niets. Ik verwacht er verder ook weinig van. DV moet voor zover ik weet speciaal geïmplementeerd worden door de dev. Zou mij niks verbazen als die titels op 1 hand te tellen zijn straks (helemaal als er geen grote install base is met HW/TV's. Ben ook wel benieuwd hoeveel het gaat toevoegen aan een game die al HDR heeft.
Het niet ondersteunen van Dolby Atmos is voor mij het enige zware minpunt van Sony. Dolby Vision voegt ook echt wel wat toe. Het is in ieder geval mooier dan standaard HDR10. Wat mij betreft een gemiste kans.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Ook daar is nog niets over bekend.

De komende "PS5 approved" tv's van Sony hebben allemaal wel DV, dus zou zo maar kunnen. Daarentegen heeft mijn jaar-oude Sony het ook..

De meerwaarde/noodzaak is echter de vraag, tegenover bijv HDR10. Een voordeel zou kunnen zijn, is dat de 'low latency' versie van DV (ook gebruikt in de One X voor apps enzo) hiervoor gebruikt kan worden, zodat wat 'zwakkere' tv's meer ontlast worden omdat de console het werk doet.

Qua beeld doet het niet echt voor elkaar onder. Pas als je in de 12bit schermen terecht komt.. (en dat zal vrijwel niemand zijn nog ;))

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
zwembroek schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:21:
[...]

Het niet ondersteunen van Dolby Atmos is voor mij het enige zware minpunt van Sony. Dolby Vision voegt ook echt wel wat toe. Het is in ieder geval mooier dan standaard HDR10. Wat mij betreft een gemiste kans.
Mee eens! Dolby Vision in films is echt een wereld van verschil. De kleuren spatten dan van het scherm. Ben benieuwd hoe dit er straks in games uit zal zien en verwacht gewoon hetzelfde als bij films.

Dolby Atmos mis ik nog niet, aangezien mijn set dat niet ondersteund. Echter in de nabije toekomst koop ik denk ik wel zoiets, dus is het een gemiste kans inderdaad.
Starbucks schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:23:
[...]

Mee eens! Dolby Vision in films is echt een wereld van verschil. De kleuren spatten dan van het scherm. Ben benieuwd hoe dit er straks in games uit zal zien en verwacht gewoon hetzelfde als bij films.

Dolby Atmos mis ik nog niet, aangezien mijn set dat niet ondersteund. Echter in de nabije toekomst koop ik denk ik wel zoiets, dus is het een gemiste kans inderdaad.
Dat is maar net waar de content voor geoptimaliseerd is. (Dus voor DV HDR+ of HDR10)

De echte film/game ervaring waarbij het echt een verschil zal maken, is bij 12 bit schermen en evt. hoger. Maar die zijn nog niet echt gemeengoed, zeg maar -O-

Wat Atmos betreft; De Tempest/3D audio van Sony schijnt(!) beter te zijn, en te gebruiken op een veelvoud van apparaten, ook die geen DA ondersteunen, dus in jouw geval is dat goed dan :)

• Raem
[...]

Grootste voordeel van DV ten opzichte van standaard HDR is volgens mij de dynamic metadata. Maar ik heb geen idee of dat in games hetzelfde kan werken als bij films.
De andere voordelen zoals 12bit worden in de toekomst pas relevant als die panelen gemeengoed worden.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:24

Nogne

>.<

poor Leno schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:28:
[...]

Dat is maar net waar de content voor geoptimaliseerd is. (Dus voor DV HDR+ of HDR10)

De echte film/game ervaring waarbij het echt een verschil zal maken, is bij 12 bit schermen en evt. hoger. Maar die zijn nog niet echt gemeengoed, zeg maar -O-

Wat Atmos betreft; De Tempest/3D audio van Sony schijnt(!) beter te zijn, en te gebruiken op een veelvoud van apparaten, ook die geen DA ondersteunen, dus in jouw geval is dat goed dan :)
Het grote verschil zit in de dynamische metadata. Bij HDR10 word dat vooraf bepaald en bij HdR10+\DV is dat per frame.

Het verschil tussen HDR10 en DV is nu al super groot op een 8bit paneel.

DV hoeft van mij niet naar de games te komen maar zou wel fijn zijn als de streaming diensten dat ondersteunen op de PS5.

PS/XBL: Nogne

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
poor Leno schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:28:
[...]

Met een goede Dolby atmos opstelling heb je geen ruk aan de tempest 3d engine. Ik game ook nooit met een koptelefoon. Voor de meeste gamers is het ontbreken van dolby atmos geen probleem. Maar ik persoonlijk baal er van. En mensen die beweren dat er bijna geen verschil is tussen dolby vision en HDR10 nodig ik uit om een UHD schijf te bekijken op mijn 10 bit OLED.. Dan kan je het verschil zelf beoordelen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-11 20:38
Raem schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:56:
[...]

Die tweet was overigens heel specifiek in Dolby Vision + Dolby Atmos, dus de combinatie van de twee.

De PS5 zal in plaats van Dolby Atmos gebruik maken van Tempest. Hierdoor zou het mogelijk zijn dat de PS5 gewoon Dolby Vision ondersteunt direct.
zwembroek schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:21:
[...]

Idd Dolby Vision is de betere.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

LordLynx schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:41:
[...]

Niet zo gek toch, zolang Sony verder niets bekend maakt zijn er maar zoveel dingen die we weten en waar we het over kunnen hebben. En met 125 pagina's snap ik ook wel dat mensen die nu pas aanhaken niet kijken of iets 2 maanden (en 70 pagina's) geleden al besproken is.
Mensen die al wel alle pagina's gelezen hebben kijken daar ook niet naar :P

Nogne schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:36:
[...]

Het grote verschil zit in de dynamische metadata. Bij HDR10 word dat vooraf bepaald en bij HdR10+\DV is dat per frame.

Het verschil tussen HDR10 en DV is nu al super groot op een 8bit paneel.
Klopt, maar de huidige 10 bit (8+2) schermen (waar velen over beschikken nu) kunnen er wel goed mee overweg en is het verschil niet zo, bij de 3.
zwembroek schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:41:
[...]

Met een goede Dolby atmos opstelling heb je geen ruk aan de tempest 3d engine.
Euh.. wut :? Want jij bent de eerste ter wereld die de Tempest heeft kunnen testen?

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Heb je de verschillen tussen HDR en DV wel eens gezien? Zelfs op een Netflix stream zie ik toch duidelijke verschillen..

En voor de mensen met een OLED mét DV ondersteuning. Vanavond even je kamer verduisteren en de nieuwe Chefs Table BBQ serie opzetten _/-\o_
D-Ed schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:49:
[...]

Heb je de verschillen tussen HDR en DV wel eens gezien? Zelfs op een Netflix stream zie ik toch duidelijke verschillen..

En voor de mensen met een OLED mét DV ondersteuning. Vanavond even je kamer verduisteren en de nieuwe Chefs Table BBQ serie opzetten _/-\o_
Ja die is erg mooi in Dolby Vision, aanrader inderdaad.
Niet als geen zin hebt honger te krijgen overigens :P

• D-Ed
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:53:
[...]

Ja die is erg mooi in Dolby Vision, aanrader inderdaad.
Niet als geen zin hebt honger te krijgen overigens :P
Nee inderdaad _O-

Of als je vegetarische vrienden op visite hebt zou ik ook iets anders opzetten mocht je iets willen showen _O- _O-

• DaitoX
  • Laatst online: 09-11 20:38
Nevermind wat ik eerder zei, op 3 minuten zeggen ze eerste console met dolby vision support: https://streamable.com/ogjm82

Mogelijk later op de playstation dan.
D-Ed schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:56:
[...]

Nee inderdaad _O-

Of als je vegetarische vrienden op visite hebt zou ik ook iets anders opzetten mocht je iets willen showen _O- _O-
Hehe nee, Chefs Table Soja wordt het volgende seizoen :+

• D-Ed
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:57:
[...]

Hehe nee, Chefs Table Soja wordt het volgende seizoen :+
Dan denk ik dat ze weinig kijkers over houden -O-

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-11 12:32

Martinspire

Awesomeness

[...]

Zou mij niks verbazen als die titels op 1 hand te tellen zijn straks (helemaal als er geen grote install base is met HW/TV's. Ben ook wel benieuwd hoeveel het gaat toevoegen aan een game die al HDR heeft.
Mwoah, als het straks gewoon ingebakken zit bij de engines (Unreal bv), dan is het niet zo heel moeilijk om het toe te voegen, lijkt me. Dat indies het dan niet doen is prima, maar alle grote 3rd party lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch. Als het allemaal automatisch gaat, dan zie ik een mogelijke licentie als enige struikelobject. Als je 4K60fps wilt halen, dan is het maximale bij de audio toch niet raar? Daarnaast moet je ook kijken wat er op PC gaat komen en wat voor hardware hier allemaal goed ondersteuning voor gaat krijgen (net als dat bij sommige TV's de HDR ook niet mooi kan zijn door kostenbesparingen).

De vraag is wel wat het verschil gaat zijn, inderdaad. Maar ik zie gamebedrijven dit soort technieken toch altijd wel snel implementeren. Vooral als het weinig moeite is en vooral als het ze niks kost (ik weet niet wat Dolby hiervan vangt)

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:43
Martinspire schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:08:
[...]

Mwoah, als het straks gewoon ingebakken zit bij de engines (Unreal bv), dan is het niet zo heel moeilijk om het toe te voegen, lijkt me. Dat indies het dan niet doen is prima, maar alle grote 3rd party lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch. Als het allemaal automatisch gaat, dan zie ik een mogelijke licentie als enige struikelobject. Als je 4K60fps wilt halen, dan is het maximale bij de audio toch niet raar? Daarnaast moet je ook kijken wat er op PC gaat komen en wat voor hardware hier allemaal goed ondersteuning voor gaat krijgen (net als dat bij sommige TV's de HDR ook niet mooi kan zijn door kostenbesparingen).

De vraag is wel wat het verschil gaat zijn, inderdaad. Maar ik zie gamebedrijven dit soort technieken toch altijd wel snel implementeren. Vooral als het weinig moeite is en vooral als het ze niks kost (ik weet niet wat Dolby hiervan vangt)
Aangezien het een Dolby technologie betreft, denk ik dat we er wel van uit kunnen gaan dat het extra licenties zal kosten voor developers als zij het willen gebruiken in hun op UE4 of UE5 engine gebouwde game.

Dit is ook reden waarom Sony geïnvesteerd heeft in Tempest 3D (nou ja, het software gedeelte lenen ze gewoon van de Sony audio en mastering divisie), extra bieden op het gebied van audio zonder dat een developer daarvoor extra Atmos licenties bv moet afdragen. W.b.t. HDR10/HLG/DV enz is het nog afwachten welke allemaal ondersteund worden. Hun eigen high-end tv's ondersteunen ze allemaal.

Is er trouwens een topic over tv's voor next-gen consoles?

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:45
And there it is...
Afbeeldingslocatie: https://blog.playstation.com/tachyon/2020/09/SIE_Project_Nimble_LOCALIZATION_003_EN-01.jpg?resize=544,306&crop_strategy=smart&zoom=1.5
Watch Live: PlayStation 5 Showcase on Wednesday, September 16

[ Voor 64% gewijzigd door Anton.net op 12-09-2020 15:14 ]

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ff omgerekend, dat is woensdagavond 22:00

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Rastapopoulos
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:30
Mooi! Hoe laat is dat Nederlandse tijd?

• Raem
Before PlayStation 5 launches this holiday, we wanted to give you one more look at some of the great games coming to PS5 at launch (and beyond!).

Our next digital showcase will weigh in at around 40 minutes, and feature updates on the latest titles from Worldwide Studios and our world-class development partners.

Tune in live on Twitch or YouTube this Wednesday, September 16 at 1pm PDT / 9pm BST / 10pm CEST to see what’s next for PS5.
Show duurt zo'n 40 minuten. 22:00 uur NL tijd.

• s0kkie
  • Laatst online: 28-10 15:41

s0kkie

Cowabunga

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Hoe groot is de kans dat de pre-orders as woensdag per direct mogelijk zijn?

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:14
Hopelijk zien we de UI, een lijst met launchgames, de prijs, releasedatum en nog een paar spectaculaire games.
En de beloofde teardown mag er ook zijn.

• biertje79
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:33
G4mert schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:23:
50% of je kan wel pre orderen of niet :+

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11 22:59

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:14
G4mert schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:23:
Lijkt me raar dat ze direct na het event de pre-orders opengooien. Lijkt me eerder dat ze aankondigen om de vrijdag of de week erna pre-orderen.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:45
Beginnen? We zijn al een jaar bezig :+

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01
Volgens mij was MS ook oorspronkelijk van plan die dag te presenteren. Toch wel toevallig allemaal.

Laat me raden, pre-orders beginnen 21 september? Een dag eerder dan het andere kamp.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:32
Hoop op nieuwe gameplaybeelden van Kena en dat we Spider-Man in actie zien.

Bol geeft bij de XSX aan vanaf welke datum je kunt pre orderen en dat zal voor de PS5 niet anders zijn zodra het bekend is. Dat wordt na middernacht opblijven tenzij ze flauw genoeg zijn om het in de ochtend te openen :P

[ Voor 60% gewijzigd door D. Ninjai op 12-09-2020 15:35 ]

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-11 14:08
Ik heb er zin in😃, ik weet alleen nog niet welke game ik als eerste ga spelen, nu Kena vertraagd is. Even afwachten hoe Cyberpunk draait zonder next gen patch.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Linkje3 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:36:
Ik heb er zin in😃, ik weet alleen nog niet welke game ik als eerste ga spelen, nu Kena vertraagd is. Even afwachten hoe Cyberpunk draait zonder next gen patch.
Gezien je naam moet je denk ik maar met Fenyx (of zoiets) beginnen 😊

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 23:37
Eindelijk! Woensdag ook wel lekker snel

• bram1984
Linkje3 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:36:
Spidey staat al in de pre-order. En anders de backlog. :p

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 21:50
Eindelijk! Hopelijk komt alle info woensdag op tafel. En excuses voor de lichte off topic maar heb net GoT gedownload, eerste indruk is uitstekend (heerlijk dat er een optie is voor Japanse audio)!

Edit: ik hoop trouwens wel echt op een flink verbeterde store!

[ Voor 14% gewijzigd door disguisedpotato op 12-09-2020 15:57 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 21:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zo nu benieuwd wie van alle "insiders" dit juist gegokt had deze datum.
Maar zin in woensdag, benieuwd wat we gaan zien.
Hoop op gran turismo 7 gameplay met release datum.
Spiderman mm gameplay en datum.
Horizon 2 gameplay en datum.
En nog wat verassingen, misschien bc info en ps4 bc info met upgrades van tlou2 en got en nog meer.
Maar een prijs zou nu ook gewaardeerd worden zelfde als release datum en preorder datum.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:34
16 september, een datum die ik volgens mij bij geen enkele 'insider' voorbij heb zien komen _O-

Wel mooi dat 't nu eindelijk begint

[ Voor 17% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 12-09-2020 16:20 ]

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:15
Hopelijk ook een bundel met 2 controllers :) en 1 game met beetje korting.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Pfff maar 16-09-20 is helemaal geen mooie getallenreeks :(

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hoop liever dat het een keer eindigt, mij zijn ze allang kwijt qua interesse iig.

Zie wel een keer wat het gaat worden... :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• NotSoSteady
  • Nu online
NotSoSteady schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:34:
[...]

Ja, dat snap ik ook. Maar waarom focussen op een deel van de wereld, terwijl je ook prima een tijdstip kan kiezen waarbij 99% van de Europeanen nog niet liggen te slapen. Klinkt niet erg logisch voor een van je belangrijkste onthullingen. Een dergelijk evenement verwacht ik bovendien ook eerder op een woensdag of donderdag. Denk dat je op PAX wat (nieuwe) beelden krijgt te zien en geen belangrijke informatie over de release of prijzen.
Ik zie mezelf nu ook als insider. :+

• Cowboy_Henk
Zo net mijn PS4 Pro verkocht aan gamemania voor 250 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdRMjSqRWewg6L4KzpVpIZ4ZeJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PSl09nZES6yMLR1NY67Bml2s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CT8TZOZidzCzxUcwJOWE1YnTASA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAaaC9Svwv0advg2a9084pww.jpg?f=fotoalbum_large

De verkoper zei "zou je dat nu al doen? Het kan zijn dat we met betere inruil acties komen bij launch van PS5"

Die man deed me twijfelen. Maar dan dacht ik aan de aankomende showcase komende woensdag. Ik verwacht naast release datum van ps5 en de prijs ook een prijsdaling voor de Ps4 (pro). Zeker als Xbox Series S al minder gaat kosten dan wat nu de Ps4 pro nu kost.

Ik verwacht een prijsdaling naar 250 euro ofzo nieuw voor de Ps4 pro dus had ik tot launch ps5 gewacht had ik waarschijnlijk nooit 250 euro voor mijn gebruikte Ps4 pro gekregen denk ik dan.

Hopelijk heb ik er goed aan gedaan en ga ik niet vloeken de komende weken.

[ Voor 61% gewijzigd door Cowboy_Henk op 12-09-2020 16:46 ]

• bram1984
Flagg schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:38:
[...]

Hoop liever dat het een keer eindigt, mij zijn ze allang kwijt qua interesse iig.

Zie wel een keer wat het gaat worden... :)
Yet here you are. ;)
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:41:
Zo kaal, zonder games?

• Amaze86
yep gm neemt hem zonder games aan €250 bon ( geen cash)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Mooi, eindelijk :P

Wat mij betreft gooien ze alles in 1 presentatie, de UI, uitleg over de koeling/teardown, games en de prijs.

Qua games gok ik dat we nog wat R&C te zien krijgen, gameplay van Spiderman MM, misschien wat crossgen titels en als toetje alpha gameplay van HZD :9~

• bram1984
Chaoss schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:47:

Wat mij betreft gooien ze alles in 1 presentatie, de UI, uitleg over de koeling/teardown, en games.

Qua games gok ik dat we nog wat R&C te zien krijgen, gameplay van Spiderman MM, misschien wat crossgen titels en als toetje alpha gameplay van HZD :9~
Teardown gaat niet gebeuren woensdag, denk ik. Ik verwacht games, UI en tot slot prijs en releasedatum.

Verwijderd

bram1984 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:50:
[...]

Teardown gaat niet gebeuren woensdag, denk ik. Ik verwacht games, UI en tot slot prijs en releasedatum.
Lijkt mij ook. Zo'n teardown is voor de meeste mensen niet interessant.

• Kalder
v8power67 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:13:
Zo nu benieuwd wie van alle "insiders" dit juist gegokt had deze datum.
Maar zin in woensdag, benieuwd wat we gaan zien.
Hoop op gran turismo 7 gameplay met release datum.
Spiderman mm gameplay en datum.
Horizon 2 gameplay en datum.
En nog wat verassingen, misschien bc info en ps4 bc info met upgrades van tlou2 en got en nog meer.
Maar een prijs zou nu ook gewaardeerd worden zelfde als release datum en preorder datum.
@OzzieMann had de juiste datum gegokt (snel @OzzieMann delete ff al die andere data)

• Kalder
Chaoss schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:47:

Wat mij betreft gooien ze alles in 1 presentatie, de UI, uitleg over de koeling/teardown, games en de prijs.

Laat die alpha gameplay van HZD maar zitten, zou graag gameplay zien van H2:FW

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Oe, fancy topicwarning nu oOo

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Een PS5 black edition :9

Laat ze woensdag maar zo afsluiten. Ala Apple: one more thing.. PS5 will be available in either snow white or panter black oid :P near you in stores from 13th of November at 499 usd/gbp/eur.

Zo ja dan ga ik mooi een zwarte PS5 disc versie preorderen. Ondertussen maar de pro inwisselen voor 250 bij gamemania. Behoud ik mooi mijn PS4 games op disk en die tweede dual shock 4 hou ik achter de hand want nodig bij PS5 als ik de PS4 games ga spelen.
Ik kan t nét niet goed leen, mag ie wat groter? :X

• Raem
Ik hoop op: "We've got one more thing to show you."

En dan: https://youtu.be/wW8hQRTAik4?t=5m50s

Gaaaan we weer ;)

Dat is gewoon de witte in low light :F

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De verkoper zei "zou je dat nu al doen? Het kan zijn dat we met betere inruil acties komen bij launch van PS5"

Die man deed me twijfelen. Maar dan dacht ik aan de aankomende showcase komende woensdag. Ik verwacht naast release datum van ps5 en de prijs ook een prijsdaling voor de Ps4 (pro). Zeker als Xbox Series S al minder gaat kosten dan wat nu de Ps4 pro nu kost.

Ik verwacht een prijsdaling naar 250 euro ofzo nieuw voor de Ps4 pro dus had ik tot launch ps5 gewacht had ik waarschijnlijk nooit 250 euro voor mijn gebruikte Ps4 pro gekregen denk ik dan.

Hopelijk heb ik er goed aan gedaan en ga ik niet vloeken de komende weken.
Lijkt me een redelijke deal, heb 225 gekregen voor mijn witte non-pro met een paar games die ik nooit meer ga spelen (A-C Unity, NBA2k15, F1 2015). Wilde hem kwijt voordat de PS5 prijs bekend was. Geen spijt, eindelijk tijd voor de Switch :)

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
poor Leno schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:37:
[...]

Gaaaan we weer ;)

Dat is gewoon de witte in low light :F
Toen ik het filmpje afspeelde op Twitter zag ik idd dat ze de witte versie qua belichting terug schroefden naar semi grijs. :/

Gemiste kans Sony. Het is niet alsof het de doelgroep niet uitmaakt: de kleurstelling. Maar gezien ze enkel hebben over games.. kleine kans dat ze dan verschillende panels showen als wijze van customization.

De games kennen we al, dus kom op: meer info over custom panels, prijs, wanneer gaan preorders van start en wanneer lanceren ze hem.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52

OzzieMann

PSN: OzzieMann

OzzieMann schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:16:
16 sept komt Sony met nieuws en gaan pre-orders live!
22 sept xbox pre-orders live.

Mijn glazen bol heeft gesproken!
Told you guys!

Thanks @kalder 4 the heads up.

https://untappd.com/user/OzzBier

• Kalder
Erapaz schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:39:
[...]

Lijkt me een redelijke deal, heb 225 gekregen voor mijn witte non-pro met een paar games die ik nooit meer ga spelen (A-C Unity, NBA2k15, F1 2015). Wilde hem kwijt voordat de PS5 prijs bekend was. Geen spijt, eindelijk tijd voor de Switch :)
Ik hou mijn PS4 pro gewoon, zet ik dan waarschijnlijk bij mijn ouders neer, maakt die familie-verplichtingen wat gemakkelijker te doorstaan. :+

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-11 06:13
Lekker weer woensdagavond met een biertje en doritos chips ;) de showcase kijken 8)

En dan smorgens vroeg tegen mijn vriendin vertellen dat ik de PS5 heb ge-preorderd :Y

• Kalder
Jesp_J schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:53:
Lekker weer woensdagavond met een biertje en doritos chips ;) de showcase kijken 8)

En dan smorgens vroeg tegen mijn vriendin vertellen dat ik de PS5 heb ge-preorderd :Y
Ik denk dat ze net als MS een datum noemen vanaf wanneer je kunt pre-orderen, dus die zullen niet meteen woensdag online gaan.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:28
Hoop op beelden van Demon Souls en natuurlijk een verrassing.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kalder schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:27:
[...]

Laat die alpha gameplay van HZD maar zitten, zou graag gameplay zien van H2:FW
Die bedoel ik ook :P

• Cowboy_Henk
Joosie200 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:42:
[...]

Toen ik het filmpje afspeelde op Twitter zag ik idd dat ze de witte versie qua belichting terug schroefden naar semi grijs. :/

Gemiste kans Sony. Het is niet alsof het de doelgroep niet uitmaakt: de kleurstelling. Maar gezien ze enkel hebben over games.. kleine kans dat ze dan verschillende panels showen als wijze van customization.

De games kennen we al, dus kom op: meer info over custom panels, prijs, wanneer gaan preorders van start en wanneer lanceren ze hem.
Ik denk dat de faceplates afneembaar gaan zijn zoals bij de fat PS3. En dan kan je alle kleuren kiezen. Zie
https://www.google.com/am...ppable-ps5-faceplate.html

En anders kan je altijd een skin van Dbrand ofzo op plakken

[ Voor 7% gewijzigd door Cowboy_Henk op 12-09-2020 18:06 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
bram1984 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:50:
[...]

Denk ik ook niet, maar heb nu zolang gewacht dat ze van mij alles in 1 show mogen proppen.

Dan de komende maanden wat handson ervaringen en klaar voor de release.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

https://www.bol.com/nl/p/...ummer-8/9200000109819965/

Zet hem op d:)b wel binnen de lijntjes blijven.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
Kalder schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:55:
[...]

Ik denk dat ze net als MS een datum noemen vanaf wanneer je kunt pre-orderen, dus die zullen niet meteen woensdag online gaan.
En toch hoop ik dat Bol of Coolblue hun pre-orders opengooien. Ik bedoel, MM heeft het toch ook al gedaan?

• Amaze86
yinx84 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:10:
[...]

En toch hoop ik dat Bol of Coolblue hun pre-orders opengooien. Ik bedoel, MM heeft het toch ook al gedaan?
oja heeft MM dat gedaan? ja als je naar hun winkel gaat nst als GM.Online nog niemand

• Kalder
Amaze86 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:12:
[...]

oja heeft MM dat gedaan? ja als je naar hun winkel gaat nst als GM.Online nog niemand
Ik heb hem ook bij een lokale mediamarkt gepre-orderd, maar denk dat ik alsnog bij bol.com F5 ga smashen zodra de pre-orders open gaan om nog een pre-order te bemachtigen, voor het geval dat er nog een tweede corona golf komt en er weer een lockdown komt waardoor dat soort winkels gesloten zijn.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:20
Kalder schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:55:
[...]

Dat is toch alleen voor pre-orders bij Sony zelf?
Zodra de prijs en datum bekend is gaat een Bol.com gewoon open lijkt me.

• Kalder
dutchgio schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:17:
[...]

Kan natuurlijk ook, ik heb geen idee of online winkels zich aan bepaalde regels moeten houden wat dat betreft.

• NotSoSteady
  • Nu online
Kalder schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:18:
[...]

Kan natuurlijk ook, ik heb geen idee of online winkels zich aan bepaalde regels moeten houden wat dat betreft.
Dat ligt aan Sony.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Chaoss schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:05:
[...]

Denk ik ook niet, maar heb nu zolang gewacht dat ze van mij alles in 1 show mogen proppen.

Dan de komende maanden wat handson ervaringen en klaar voor de release.
Nee ze moeten ook nog wat bewaren voor de pax show van aankomende zaterdag.

Tevens als de datum en prijs bekend is gaan we sowieso meer zien van dat ding tussendoor. Hier en daar worden er dan al wat demos gespeeld etc

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Bas170 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:03:
Er is trouwens weer een nieuwe puzzel van Unknown 9 beschikbaar:

https://chapters.unknown9.com/
Zo, de derde puzzel eindelijk opgelost, dat was wel even een uitdaging _/-\o_

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59
Joosie200 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:35:
[...]

Een PS5 black edition :9

Laat ze woensdag maar zo afsluiten. Ala Apple: one more thing.. PS5 will be available in either snow white or panter black oid :P near you in stores from 13th of November at 499 usd/gbp/eur.

Zo ja dan ga ik mooi een zwarte PS5 disc versie preorderen. Ondertussen maar de pro inwisselen voor 250 bij gamemania. Behoud ik mooi mijn PS4 games op disk en die tweede dual shock 4 hou ik achter de hand want nodig bij PS5 als ik de PS4 games ga spelen.
Ik hoop het wel. In principe is alle apparatuur in onze tv meubel zwart.
Nahja, op de joycons van de switch na en de Wii. :p
Een zwarte zou hier zeker welkom zijn. Mocht er alleen een witte komen, dan uiteindelijk wel.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:49
dutchgio schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:17:
[...]

Bij Bol kun je pas bestellen als het zover is. En dat is niet volgende week al want Sony zei dat ze het ruim van tevoren aan zouden kondigen.

Zie de XBox, die kun je ook nog niet bestellen.

https://www.bol.com/nl/p/...ox%20series%20x&variants=

[ Voor 4% gewijzigd door Lekker Ventje op 12-09-2020 19:52 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:20
Het is september, dat lukt niet meer. :+
Maar bij Mediamarkt kun je wel al onofficieel een preorder plaatsen.

Wellicht volgen ze inderdaad MS en gaan pre-orders pas vanaf een bepaalde datum open.

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 14:34
Lekkaaah, laat woensdagavond maar komen! oOo

Ik verwacht beetje dezelfde games die al onthuld zijn, stiekem ook nog een surprise game (of twee), meer info omtrent BC en uiteraard prijzen met pre-order- én releasedatum.
Teardown niet, die krijgt denk ik een eigen event.

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Het grote Playstation 5 showcase stappenplan:

- Bier.
- Chips.
- En benen omhoog :P
Pagina: 1 ... 125 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden