Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk hoe lang je de Macbook gebruikt hebt, heb je de laptop gebruikt van 15:30 tot en met 20:00?RazorMaron schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:56:
[Afbeelding]
Lijkt dit normaal in jullie optiek?
Gister avond heb ik voornamelijk Anki/1 aflevering Stremio en een uurtje YouTube gedaan. Terwijl safari nog 1/2 tabbladen erbij open had staan + bluetooth Magic Mouse 2(tot 20.00).
Vanochtend heb ik eigenlijk alleen een beetje gebrowset, 2 filmpjes gekeken van samen 5 minuten, een uurtje Anki gedaan en rond 10.45 was hij alweer 20% vanaf 65-70%. Skype en iMessage draaien op de achtergrond.
Helderheid staat op de helft en bluetooth staat aan met de Magic Mouse 2.
Lijkt alsof hij al sneller leeggaat dan twee maanden terug, of verwacht ik nu gewoon teveel van het beestje?
Hoe lang je batterij mee gaat ligt bij mij erg te verwisselen, ik kan ongeveer 20 uur halen, maar ik kan ook 15 of 12 uur halen.
Ik heb verder ook bluetooth altijd aan staan, en dat zou ook niet mogen uitmaken, de MacBook Pro heeft Bluetooth Low Energy en verbruikt niet veel.
Wat mij vooral opvalt is dat x86 apps nog wel eens je accu kan leegtrekken, ik weet niet wat Anki is, maar als dit een grafische game is kan dit ook zomaar de reden zijn, iMessage en Skype lijkt het niet denk ik.
Je kunt ook zien welke Apps veel energie verbruiken in je activity monitor. Wel even een voorbeeld, gister avond 11.2.1 geïnstalleerd en ik was maar 3% kwijt, op mijn intel MacBooks was dat rond de 20 - 40% afhankelijk van de update grootte