Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:52
Benieuwd wanneer de nieuwe Macbook Pro's daadwerkelijk bekend worden gemaakt. Geruchten deze maand, maar gek dat er nog geen datum bekend is gemaakt voor de presentatie? Of doen ze dit een week van te voren bijvoorbeeld. Heb redelijk goedkoop een Macbook Air (M1) gekocht, maar laat hem nog even in de verpakking voor het geval dat de nieuwe Pro 14" erg interessant blijkt. Maar moet dan niet langer dan 30 dagen duren nu :)

[ Voor 8% gewijzigd door bsmpower op 04-10-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
bsmpower schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:30:
Benieuwd wanneer de nieuwe Macbook Pro's daadwerkelijk bekend worden gemaakt. Geruchten deze maand, maar gek dat er nog geen datum bekend is gemaakt voor de presentatie? Of doen ze dit een week van te voren bijvoorbeeld. Heb redelijk goedkoop een Macbook Air (M1) gekocht, maar laat hem nog even in de verpakking voor het geval dat de nieuwe Pro 14" erg interessant blijkt. Maar moet dan niet langer dan 30 dagen duren nu :)
Ik zou zeggen deze maand presentatie, en dan vanaf half november leverbaar.

Reken qua prijs maar op minimaal 2x de prijs van een air als je die voor ~850,- heb kunnen oppikken.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:52
Greatsword schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:36:
[...]

Ik zou zeggen deze maand presentatie, en dan vanaf half november leverbaar.

Reken qua prijs maar op minimaal 2x de prijs van een air als je die voor ~850,- heb kunnen oppikken.
Iets meer dan 1050,- in mijn geval voor de 16GB ram versie. Helaas niet de Makro deal kunnen scoren. Maar als die 14" MBP begint vanaf 1700,- dan wordt hem dat sowieso niet voor mij. Dus kan niet wachten op de presentatie en het al dan niet openen van mijn MBA verpakking 8)

[ Voor 17% gewijzigd door bsmpower op 04-10-2021 15:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:54
bsmpower schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:37:
[...]

Iets meer dan 1050,- in mijn geval voor de 16GB ram versie. Helaas niet de Makro deal kunnen scoren. Maar als die 14" MBP begint vanaf 1700,- dan wordt hem dat sowieso niet voor mij. Dus kan niet wachten op de presentatie en het al dan niet openen van mijn MBA verpakking 8)
Een recent artikel over de Macbook M1X :

https://www.tomsguide.com...date-price-news-and-leaks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:47
Nou, ik mag mij ook in dit topic melden. Een kleine 1,5 jaar geleden mijn 15" MBP (2015) weg gedaan met het oog op een toekomstige upgrade icm de waarde die ik er op dat moment nog voor kon krijgen. Die refresh kwam er niet voor de 15", maar in de zin van de M1 release voor de MBA/MBP/Mini. Als tussenstap dat jaar een combinatie gebruikt van een 12" MB en een M1 Mini, in afwachting van de volgende refresh waarbij ook de 16" naar de M1 zou gaan. Nu kwam die afgelopen week en tja dan ga je eigenlijk pas de afweging maken: heb ik al die power wel nodig afgezet tegen de extra investering. Ondertussen de M1 Mini verkocht en de MB 12" ook de deur uit gedaan en het was dus echt tijd voor een keuze. Na wat wikken wegen en het vinden van een leuk alternatief uitgekomen bij de MBP 13" (M1 - 16gb ram - 512gb ssd) en wat een machine is dat zeg.
Weg is de ramplank van de 12" MB en terug is het fijne toetsenbord icm de fantastische prestaties van de M1. Hier ga ik de komende jaren van kunnen genieten, totdat het moment daar is om dan maar de extra stap van 800-1000 euro goed te praten om naar de 14" variant te gaan ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
ik had gister gehoopt op een new Imac 27". Ik heb hoop verloren dat die nog komt.
Dus ik denk er aan om de 27" Studio Display te kopen en dan mijn mini er aan te koppelen.

Ik zit er ook aan te denken om een MacBook Pro aan de Studio Display te koppelen. Waarbij ik de lid altijd dicht zal laten.

Kan ik het systeem dan wel starten zonder de lid te openen?
Lukt dat via het Studio Display?
Of kan dat dan via de externe toetsenbord zoals Magic Keyboard with Touch ID?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:58

RnB

@refused81 Als je met starten een cold boot bedoeld, dat gaat niet werken. Maar als je MacBook in sleepmode staat, dan kun je met een losse keyboard of muis je MacBook uit sleep halen.

Ik verwacht dat dat niet anders zal werken met een Studio Display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Nu online
RnB schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:25:
@refused81 Als je met starten een cold boot bedoeld, dat gaat niet werken. Maar als je MacBook in sleepmode staat, dan kun je met een losse keyboard of muis je MacBook uit sleep halen.

Ik verwacht dat dat niet anders zal werken met een Studio Display.
ik bedoel inderdaad een cold boot. Dus dan werkt die touchid/power knop niet op je Magic Keyboard? Alleen om te lokken, uit slaap te halen etc?

jammer...... :X

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
refused81 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:57:
ik had gister gehoopt op een new Imac 27". Ik heb hoop verloren dat die nog komt.
Dus ik denk er aan om de 27" Studio Display te kopen en dan mijn mini er aan te koppelen.

Ik zit er ook aan te denken om een MacBook Pro aan de Studio Display te koppelen. Waarbij ik de lid altijd dicht zal laten.

Kan ik het systeem dan wel starten zonder de lid te openen?
Lukt dat via het Studio Display?
Of kan dat dan via de externe toetsenbord zoals Magic Keyboard with Touch ID?
Als je Macbook gewoon dichtklapt staat hij in Clamshell mode.
Als je dan gewoon een Magic Keyboard of Trackpad gebruikt dan gaat hij weer aan.

Geen reden om je Macbook helemaal uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Nu online
Greatsword schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:22:
[...]

Als je Macbook gewoon dichtklapt staat hij in Clamshell mode.
Als je dan gewoon een Magic Keyboard of Trackpad gebruikt dan gaat hij weer aan.

Geen reden om je Macbook helemaal uit te zetten.
thanks....maar werkt dat ook als de MacBook 100% uitstaat? Ga ik hem dan ook aankrijgen via Magic Keyboard?
anders moet ik hem 24/7 in 'sleep' mode aanlaten staan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
refused81 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:26:
[...]..
anders moet ik hem 24/7 in 'sleep' mode aanlaten staan?
Tegenwoordig adviseer ik je te herzien waarom je de Macbook zou uitzetten. 24/7 in sleepmodes is geen enkel probleem en mijns inziens stuurt Apple hier ook op aan. Net zoals je tegenwoordig omgaat met met je iPhone of iPad.

(ps. het is toch prijzenswaardig dat we de moderne laptops en CPU's net zo kunnen behandelen als een iPad? Vind ik persoonlijk een aanpassing van mijn 'oude' gedrag zeer waard)

[ Voor 18% gewijzigd door RoRoNL op 09-03-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Nu online
RoRoNL schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:31:
[...]

Tegenwoordig adviseer ik je te herzien waarom je de Macbook zou uitzetten. 24/7 in sleepmodes is geen enkel probleem en mijns inziens stuurt Apple hier ook op aan. Net zoals je tegenwoordig omgaat met met je iPhone of iPad.
hmmmmmz...eyeopener 8)

ook goed idee wanneer MacBook alleen voeding vanuit thunderbolt-usbc monitor aansluiting?
Accu-technisch?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
refused81 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:35:
[...]

hmmmmmz...eyeopener 8)

ook goed idee wanneer MacBook alleen voeding vanuit thunderbolt-usbc monitor aansluiting?
Accu-technisch?
- Mijn inziens: JA.
-Wanneer de voeding voldoende 'voedt', ook ja, en ik vertrouw wel op de efficiëntie van de MacOS processen voor het accubeheer. Ik zie hier de afgelopen jaren grote sprongen in te zijn gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als je je Macbook wel openklapt, heb je feitelijk een extra scherm erbij. Kan handig zijn.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakenpeak
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-09 16:55
Tweakers! Mijn Macbook Pro M1 13inch sluit nooit echt af. Als ik op het appeltje druk en klik op 'zet uit..', wacht tot het scherm echt uit is, mijn mbp dicht klap en na 1 week weer openklap is de accu bijna leeg en zie ik meteen het inlogscherm. Het lijkt dan alsof die al die tijd in de slaapmodus heeft gestaan ipv echt uit uit.

Iemand hier ervaring mee en wat je hier tegen kan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door tweakenpeak op 22-03-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

tweakenpeak schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:58:
Tweakers! Mijn Macbook Pro M1 13inch sluit nooit echt af. Als ik op het appeltje druk en klik op 'zet uit..', wacht tot het scherm echt uit is, mijn mbp dicht klap en na 1 week weer openklap is de accu bijna leeg en zie ik meteen het inlogscherm. Het lijkt dan alsof die al die tijd in de slaapmodus heeft gestaan ipv echt uit uit.

Iemand hier ervaring mee en wat je hier tegen kan doen?
Dit was was een probleem (bluetooth uitschakelen voor het aflsluiten) wat inmiddels opgelost is met een update.

The macOS 12.2.1 update, now available to all users, resolves the MacBook battery drain problem. Perform this update now so your battery doesn’t drain overnight.

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De accuduur van dit ding is best indrukwekkend. 2.5 uur lopen pushen (2 VM's tegelijk met elk 4-cores die druk bezig waren van alles te installeren, muziek luisteren, intussen ook software installeren op de Mac en browsen, etc.) en slechts 20% accuverbruik... Damn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakenpeak
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-09 16:55
ken-dj schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:37:
[...]

Dit was was een probleem (bluetooth uitschakelen voor het aflsluiten) wat inmiddels opgelost is met een update.

The macOS 12.2.1 update, now available to all users, resolves the MacBook battery drain problem. Perform this update now so your battery doesn’t drain overnight.
Hallo ken-dj, Nog bedankt voor je reactie. Dit was alleen niet de oplossing. Deze oplossing werkt voor Intel macbooks en de mijne is natuurlijk een M1. Merkte dat bluetooth uitschakelen wel iets deed maar het echte probleem was mijn sleeve waar een magneet in zit. Ik heb een nieuwe laptop sleeve gekocht met een klitteband sluiting en het probleem is verholpen. :+ :+

Zie https://forums.macrumors....-and-opening-lid.2272461/ en https://discussions.apple.com/thread/252256572

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Is er een dringende reden om de Mac niet wakker te houden als deze aan de voeding hangt? :) Mijn MBP 2020 M1 merk ik van dat als ik hem aan laat staan met Amphetamine/Caffeinate, hij 's nachts maar iets van 4% accu verliest. Dat is al heel weinig. Als ik de Mac zichzelf steeds naar slaap laat zetten als deze gedockt is, dan vind ik het wel vrij irritant; sommige processen worden dan suspended en je hoort steeds een klap van de Harman Kardon (al is dat een designfout in de SoundSticks, maarja: ik heb ze nu eenmaal, dusja. :P). M'n MBP 2016 heb ik eigenlijk altijd aan laten staan met Amphetamine en deep sleep enkel toegestaan op accu.

Nu had ik dat uitgezet omdat iemand hier suggereerde dat je Mac afsluiten eigenlijk niet meer nodig is. Gewoon lekker aan laten staan en de sleep modus z'n werk laten doen enzo. Maar ik zie eigenlijk enkel nadelen. Als hij aan de power supply hangt zie ik persoonlijk geen reden om hem niet wakker te houden tot ik hem zelf uitzet. Een cold-boot duurt slechts enkele seconden, dan staat ie zowat de hele dag aan (op accu (dan mag ie slapen) of op PSU) en dan doe ik shutdown. Werkt eigenlijk prima en ideaal.

Uiteraard is het mede een "persoonlijke voorkeuren" dingetje en kan het prima zijn dat dit simpelweg is hoe ik hem het fijnst kan gebruiken, maar vroeg me toch af of ik iets over het hoofd zie of waarom het nou eigenlijk zo fijn zou moeten zijn om het ding nooit een "shutdown" te geven. :P Op de accu kan ik me daar wel ergens in vinden trouwens gek genoeg, maar als ie aan de power supply hangt (docked, externe monitor)... Nee, dan heb ik liever dat ie constant wakker blijft en ik hem handmatig afsluit aan het einde van de dag. Dacht vraag het toch eens voor 't geval iemand een idee/tip heeft waardoor ik het misschien "verkeerd" zie.

[ Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 10-05-2022 13:22 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdC6roSG9vE_rz2l3oQh0FJELgQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7qBlyO71wqh5IcQDK5Pa9Lry.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door robcoenen op 06-06-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Jongens (m/v/x), ik heb een taak die lang duurt en ik wil mijn macbook M1 daarom actief laten. Ik probeer de sluimerstand uit te schakelen, maar dat lijkt niet goed te lukken.

Wat ik gedaan heb is bij Systeeminstellingen > Toegangsscherm het volgende in te stellen:
  • Schakel schermbeveiliging in: Nooit
  • Schakel beeldscherm uit bij gebruik van lichtnetadapter: Nooit
  • Vraag om wachtwoord na activering sluimerstand: Nooit
En ja, de laptop hangt aan de lader, maar toch gaat deze na een tijd in een soort sluimerstand. Het beeld blijft aan, maar ik zie de desktop niet meer maar het scherm om in te loggen. De bewuste app is dan afgesloten.

Wat doe ik verkeerd?
Hoe kan ik voorkomen dat ik uitgelogd word?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Greatsword
Dank, die draait nu.

Morgenochtend weet ik of dit geholpen heeft.

Kennelijk is caffeinate een standaard functie in de Mac?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:42

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ja, het is een onderdeel van het OS.

Er is ook een gratis menu bar widget die hetzelfde doet - https://apps.apple.com/au/app/amphetamine/id937984704?mt=12

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Greatsword en @Heroic_Nonsense
Helaas heeft Caffeinate zijn werk niet gedaan. Vanmorgen vond ik de laptop met een popup “ Je Mac is niet uitgelogd omdat Terminal niet is gestopt”. Kennelijk wil de Mac uitloggen.

Heeft iemand een idee waarom die Mac wil uitloggen? Wat triggert die uitlogactie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFhmSsrUNYmf4v07THbhbk_TZHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efQt84Bu9UMMBJVYRgiF0S8u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Hippe Lip op 25-01-2024 10:14 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

<knip>

[ Voor 116% gewijzigd door Hippe Lip op 25-01-2024 10:18 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:14
Goedendag mede Apple gebruikers,

Ik heb een mooie MacBook Pro 13 inch M1 die ik wil verkopen.
Versie met 16GB RAM, 1TB SSD, space grey
Nieuw gekocht op 20 maart 2022, 95% batterijcapaciteit
Ofwel nog in zeer jonge en goede conditie
Nieuwprijs 2 jaar geleden ruim euro 2000

Iemand een idee wat deze uitvoering vandaag de dag nog waard is in de particuliere verkoop?
Ik zie wel refurbished versies rond de euro 1600-1700 maar daar zit vaak nog een garantie op….

Hoor graag,
Oh ja, ik ben overgestapt naar MacBook Air m2 15” 16gb 1TB ssd.

Groet Skywalker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

sky_walker schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 23:51:
Iemand een idee wat deze uitvoering vandaag de dag nog waard is in de particuliere verkoop?
Ik zie wel refurbished versies rond de euro 1600-1700 maar daar zit vaak nog een garantie op….
Ook al rondgekeken op Marktplaats?

Mijn gevoel zegt dat als er (commercieel) 16-1700 euro gevraagd wordt voor een refurbished exemplaar, dat je dan ca.1200 op MP kunt scoren.

Probeer het daar een keer uit en laat je niet wegduwen als er alleen heel lage biedingen komen. Ik heb dat ook wel eens met iets en dan haal ik het eraf (bewaar foto’s en tekst) en zet het er een week later nog eens op. Soms komt er bij de 3e keer opeens een serieus bod… :)

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:14
Hippe Lip schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:19:
[...]

Ook al rondgekeken op Marktplaats?

Mijn gevoel zegt dat als er (commercieel) 16-1700 euro gevraagd wordt voor een refurbished exemplaar, dat je dan ca.1200 op MP kunt scoren.

Probeer het daar een keer uit en laat je niet wegduwen als er alleen heel lage biedingen komen. Ik heb dat ook wel eens met iets en dan haal ik het eraf (bewaar foto’s en tekst) en zet het er een week later nog eens op. Soms komt er bij de 3e keer opeens een serieus bod… :)
Ja op MP vraagprijs ca 1200-1300 euro, maar op dit moment staat er geen exemplaar met 16GB en 1TBD SSD, en zeker geen 95% batterij.

Had em al op MP gezet eerder maar kreeg diverse biedingen van EUR 500-550 |:(
Daar gaatie natuurlijk niet voor weg.

Restwaarde Macbook Pro's gaat wel hard omlaag zo met die nieuwe processor run van Apple, M1, M2, M3... Gaat in een rap tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@sky_walker Ja, mensen proberen het toch! Je kan hem ook hier op Tweakers Vraag & Aanbod zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
sky_walker schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:05:
[...]

Ja op MP vraagprijs ca 1200-1300 euro, maar op dit moment staat er geen exemplaar met 16GB en 1TBD SSD, en zeker geen 95% batterij.
1 TB is mooi meegenomen maar in die categorie concurreer je ook met de 14” Base MBP en voor dat geld zou ik die echt 100% nemen/adviseren.

Realistisch gezien zou ik dus zeggen wees blij met 1000-1100 als iemand dat er nog voor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:35
Ik denk dat je best wel 1400/1500 kan krijgen voor een dergelijke laptop, je moet dan wel even geduld hebben want iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang.
ik zou heb zeker niet voor 1100 weg doen want zo heel veel beter en sneller is die m2 ook niet.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
merlin1201 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:04:
Ik denk dat je best wel 1400/1500 kan krijgen voor een dergelijke laptop, je moet dan wel even geduld hebben want iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang.
ik zou heb zeker niet voor 1100 weg doen want zo heel veel beter en sneller is die m2 ook niet.
Sorry maar je weet echt niet waar je over praat. Hoe langer je wacht hoe minder ze natuurljk waard worden.

Zie hier wat recente advertenties op Tweakers van de 14"

v&a aangeboden: Apple MacBook Pro 2021 14" M1 Pro 8 Core, 14-core GPU, 16GB r...

v&a aangeboden: Apple MacBook Pro 2021 14" M1 Pro 8 Core, 14-core GPU, 16GB r...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:41
Helaas heeft mijn MacBook waterschade (of eigenlijk melkschade) opgelopen en gaat niet meer aan. In de Apple Store laten controleren en idd toe aan een moederbordvervanging. Oftewel een nieuwe is een betere investering. Enige waar ik nog over twijfel is of ik de oude dan nog op marktplaats kan verkopen als zijnde defect. Ik zie daar meer Macbooks met vochtschade staan waarvan onderdelen gebruikt kunnen worden. Mijn grootste bezwaar zit hem in het feit dat mijn data nog op de interne, niet verwijderbare, opslag staat. Is daar op de een of andere manier toch bij te komen door iemand als ik hem zou verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Heb je FileVault aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:41
Ja dat dacht ik wel maar kan ik nu natuurlijk niet meer controleren want hij gaat niet meer aan :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:17
laredo schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:39:
Helaas heeft mijn MacBook waterschade (of eigenlijk melkschade) opgelopen en gaat niet meer aan. In de Apple Store laten controleren en idd toe aan een moederbordvervanging. Oftewel een nieuwe is een betere investering. Enige waar ik nog over twijfel is of ik de oude dan nog op marktplaats kan verkopen als zijnde defect. Ik zie daar meer Macbooks met vochtschade staan waarvan onderdelen gebruikt kunnen worden. Mijn grootste bezwaar zit hem in het feit dat mijn data nog op de interne, niet verwijderbare, opslag staat. Is daar op de een of andere manier toch bij te komen door iemand als ik hem zou verkopen?
Je zou het moederbord er uit kunnen halen en de anderee onderdelen (behuizing, scherm, toetsenbord) kunnen verkopen...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Mijn stiefdochter appte afgelopen week dat het scherm van haar MacBook pro M1 13" op mysterieuze wijze stuk was gegaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVNQES9W4x7cawgtyiFNoYFif9o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1YvtDdXgXKF4r2I33anMeWCE.jpg?f=user_large

Na wat googlen bleek het gelukkig alleen het glazen bezeltje onder het daadwerkelijke scherm te zijn. MacBook nog volledig functioneel maar afbrokkelend glas is natuurlijk niet echt gewenst...

Afgeplakt als noodoplossing, nieuwe bezel besteld en vandaag vervangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7jdxg5lKIkns9-9xQOOsNwbnPY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PWIFZO48l2BFvhxLGKGcySnK.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Trk2HJemcPPQJ_okkma7hs2eiNA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KAInh0ba7BeE8kqLX3ACL9Cm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvC5BK00NHnO7gi2g3YyeDiPhG4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hdYhmdJE1RanEF0yFgq1SsTP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDDxn1dKbi0z_Po62ucUP-p1FlY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kEzMOgYy1EGRPAXQAT0ZMfUb.jpg?f=user_large

Leuk klusje om te doen, oude lijm verwarmen met een hitte föhn zodat het week wordt en dan voorzichtig met een dunne plastic tool beetje bij beetje loshalen. Zij blij, haar weer een mooie smak centen bespaard.

(Meteen maar ff het scherm goed schoongemaakt _O- )

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de MacBook Pro 13" (M1). Er zijn aparte topics voor de MacBook Air (M1), en de Mac Mini (M1).

Discussies over levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9.
Discussies over USB-C en Thunderbolt 3 accessoires mogen in USB-C en Thunderbolt 3 accessoires.