Is er een dringende reden om de Mac niet wakker te houden als deze aan de voeding hangt?

Mijn MBP 2020 M1 merk ik van dat als ik hem aan laat staan met Amphetamine/Caffeinate, hij 's nachts maar iets van 4% accu verliest. Dat is al heel weinig. Als ik de Mac zichzelf steeds naar slaap laat zetten als deze gedockt is, dan vind ik het wel vrij irritant; sommige processen worden dan suspended en je hoort steeds een klap van de Harman Kardon (al is dat een designfout in de SoundSticks, maarja: ik heb ze nu eenmaal, dusja.

). M'n MBP 2016 heb ik eigenlijk altijd aan laten staan met Amphetamine en deep sleep enkel toegestaan op accu.
Nu had ik dat uitgezet omdat iemand hier suggereerde dat je Mac afsluiten eigenlijk niet meer nodig is. Gewoon lekker aan laten staan en de sleep modus z'n werk laten doen enzo. Maar ik zie eigenlijk enkel nadelen. Als hij aan de power supply hangt zie ik persoonlijk geen reden om hem niet wakker te houden tot ik hem zelf uitzet. Een cold-boot duurt slechts enkele seconden, dan staat ie zowat de hele dag aan (op accu (dan mag ie slapen) of op PSU) en dan doe ik shutdown. Werkt eigenlijk prima en ideaal.
Uiteraard is het mede een "persoonlijke voorkeuren" dingetje en kan het prima zijn dat dit simpelweg is hoe ik hem het fijnst kan gebruiken, maar vroeg me toch af of ik iets over het hoofd zie of waarom het nou eigenlijk zo fijn zou moeten zijn om het ding nooit een "shutdown" te geven.

Op de accu kan ik me daar wel ergens in vinden trouwens gek genoeg, maar als ie aan de power supply hangt (docked, externe monitor)... Nee, dan heb ik liever dat ie constant wakker blijft en ik hem handmatig afsluit aan het einde van de dag. Dacht vraag het toch eens voor 't geval iemand een idee/tip heeft waardoor ik het misschien "verkeerd" zie.
[
Voor 10% gewijzigd door
WhatsappHack op 10-05-2022 13:22
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)