Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-03 10:01
ishy schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:30:
Levering morgen - 16GB model/512 disk.
Waar heb je hem besteld? Voor hoeveel €?
Ikzelf wacht nog om te bestellen en ik hoop hem ergens goedkoper te vinden op black friday. Ik twijfel tussen de pro en de air met m1 chip, maar wellicht zal het de pro worden (zal het hoofdzakelijk gebruiken voor internet, lightroom (fotobewerking), rocksmith, katana librarian....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ishy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb hem op launchday besteld op Apple zelf. Wel qwerty keyboard ipv azerty voor BE en upgrade geheugen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:55
Sir_Bongiovi schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:56:
[...]

Waar heb je hem besteld? Voor hoeveel €?
Ikzelf wacht nog om te bestellen en ik hoop hem ergens goedkoper te vinden op black friday. Ik twijfel tussen de pro en de air met m1 chip, maar wellicht zal het de pro worden (zal het hoofdzakelijk gebruiken voor internet, lightroom (fotobewerking), rocksmith, katana librarian....
Rocksmith 2014 werkt vooralsnog niet op Big Sur. Het geeft alleen maar wit beeld voorlopig, zie https://forums.ubisoft.co...n-with-Mac-Big-Sur-Forums

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
Beerkeeper schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:13:
[...]

Rocksmith 2014 werkt vooralsnog niet op Big Sur. Het geeft alleen maar wit beeld voorlopig, zie https://forums.ubisoft.co...n-with-Mac-Big-Sur-Forums
Dat is wel balen 🤔 ik neem aan dat dat wel opgelost zal worden, in tussentijd de huidige laptop maar gebruiken dan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:04
Net nog iets handigs ontdekt met de Touch Bar. (nieuw voor mij)
Als je snel je volume of helderheid wil wijzigen druk je op het knopje op de Touch Bar,
Ingedrukt houden en gelijk schuiven😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:54
UnitedJunk schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:59:
Iemand al geprobeerd om twee externe schermen aan te sluiten? Ben toch benieuwd wat er gebeurd, en aangezien ik maar één scherm heb kan ik het niet testen.
Yup

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-05 10:09
Dit zou voor mij de reden zijn om te wachten, heb nu 3 monitoren op PC, waarbij 1 minder nog te doen is. 2 minder niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-05 12:42

UTADDICT

NERF

Er zijn vrij veel Youtube Filmpjes die twee schermen voor elkaar gekregen hebben middels een dock/hub.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:17

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:28
Rino schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:04:
[...]

Dit zou voor mij de reden zijn om te wachten, heb nu 3 monitoren op PC, waarbij 1 minder nog te doen is. 2 minder niet
Herhaling van wat ik in het MBA-topic ook schreef, let wel op dat die docks DisplayLink gebruiken.
Dat is via een DisplayLink enabled docking station. Dan zit je dus wel met de manier van dataverwerking van het docking station (compressie van CPU en GPU) en raak je dus aardig performance kwijt voor grafisch intensievere software.

[ Voor 17% gewijzigd door Merethil op 23-11-2020 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-05 10:09
ik zie nu inderdaad dat het lukt om meerdere schermen (2k) werkerend te krijgen. jammer dat zulke oplossingen ca 250€ zijn, deze in elk geval: https://www.amazon.com/Ta...on-ACP77USZ/dp/B00LCAGV1Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:52
Rino schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:24:
ik zie nu inderdaad dat het lukt om meerdere schermen (2k) werkerend te krijgen. jammer dat zulke oplossingen ca 250€ zijn, deze in elk geval: https://www.amazon.com/Ta...on-ACP77USZ/dp/B00LCAGV1Y
We mogen vooral niet vergeten dat deze 2 modellen de instappers zijn van de MBA and MBP.
Dat daar toch nog een paar beperkingen aan hangen lijkt me niet helemaal onlogisch.

Ik verwacht dat er binnenkort een higher end MBP 13 en 16 gaat uitkomen die wel 2 schermen kan aansturen.
Dat deze M1 zo goed presteert is op zich al een wonder.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Ben sowieso wel benieuwd. Ik ben op zoek naar een leuke monitor voor bij de M1 Mbp, maar merk dat ik echt null, komma, nul ervaring of verstand heb van deze dingen (kom van een 16").

Nu met Black Friday, ideaal moment. Maar, waar moet je op letten. Moet zoiets USB C/Thunderbird of via dock en 144hz v.s. andere zaken. Resolutie. I'm dizzy :p

Hebben jullie ervaring of pointers waar op te letten? Doe vooral design-werk (dus kleuren belangrijk) en soms wat lichte gaming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronvgs
Ik zou in ieder geval een monitor willen die gelijk via USB C je MacBook kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03:04
Zijn er hier mensen die interesse hebben om een lijst samen te stellen met gaming performances van de Pro en of de games uberhaupt te runnen zijn(native/rosetta/crossover)?

Er zijn al een paar van zulke initiatieven op het internet en ik zou er ook graag een willen maken. Mijn Macbook (Pro) komt wel pas over 2 weken binnen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
UTADDICT schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:47:
Ben sowieso wel benieuwd. Ik ben op zoek naar een leuke monitor voor bij de M1 Mbp, maar merk dat ik echt null, komma, nul ervaring of verstand heb van deze dingen (kom van een 16").

Nu met Black Friday, ideaal moment. Maar, waar moet je op letten. Moet zoiets USB C/Thunderbird of via dock en 144hz v.s. andere zaken. Resolutie. I'm dizzy :p

Hebben jullie ervaring of pointers waar op te letten? Doe vooral design-werk (dus kleuren belangrijk) en soms wat lichte gaming.
Ik heb net een nieuwe monitor gekocht van Dell, U2520D, echter ben ik niet tevreden en hij gaat terug. Deze monitor heeft een USB C aansluiting en kan je laptop opladen en het beeld tegerlijktijd delen. De rede dat hij terug gaat is omdat het beeld fuzzy wordt als je terug schaalt in resolutie. Dit komt omdat het niet 4K is, maar QHD. Kortom, de lettertjes zijn voor mij te klein waardoor ik last van mijn ogen krijg.

Ik zou je aanraden om een 4K monitor aan te schaffen zodat de resolutie goed mee schaalt als je een andere resolutie kiest. Ik heb nu deze gekocht LG 27UN83A, deze is iets groter, heeft 4K en kan HDR weergeven. Kleur correctheid etc weet ik niet, kon ook niet zo snel reviews vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-05 12:37
Maverick2001 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:58:
[...]

Ik ben nu 1,5 uur aan het spelen met mijn M1 MacBook Pro (16GB 1TB).
Allereerst mijn basis programma's geïnstalleerd, waaronder Photoshop, Indesign en Illustrator.
Eerste indruk is erg positief. De eerste keer het starten van de programma's duurt wat langer (optimaliseren met Rosetta) maar daarna start het razend snel.
Het is nog maar een eerste indruk maar ik merk dat het allemaal erg soepel draait.
Moet natuurlijk wel wat uitgebreider testen om echt een oordeel te kunnen geven.
Illustrator en Photoshop werken dus wel? Ik heb de 2021 versie van beide. Hoor het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 10:29

Maverick2001

Never look back

colorsone schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:41:
[...]

Illustrator en Photoshop werken dus wel? Ik heb de 2021 versie van beide. Hoor het graag!
Ja die werken beide uitstekend. Ik heb een creative cloud abonnement en ervaar tot nu toe 0 problemen. Bevalt allemaal heel erg goed. En de accu duur is echt een verademing tov mijn 2017 MacBook Pro.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-05 14:32
arts.timothy schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:18:
[...]

Levering lijkt sneller te gaan dan dat ze initieel aangeven. Ik heb op 13 november een MacBook Pro met 16GB ram besteld en kreeg als verwachte leverdatum 7-14 december.

Vanochtend een e-mail ontvangen dat de Macbook is verzonden met UPS (UPS Worldwide Express Saver) vanuit China met als verwachte leverdatum 1 december. Ben benieuwd of UPS daadwerkelijk 10 dagen hiervoor nodig heeft...
Ik heb 'm de 20ste besteld en ben ook erg benieuwd wanneer hij wordt geleverd. Wel per ongeluk de zaterdaglevering aangeklikt (werd een dag eerder geleverd), dus dat moet ik nog even aanpassen zodra hij verzonden is. Was volgens Apple geen probleem :)

Als nieuwe Mac gebruiker, zijn er bepaalde must-haves voor de M1? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
Bij coolblue staat er voor 23:59 besteld, morgen gratis geleverd. Klopt dit? Waarom moeten jullie er dan langer op wachten? Minder dan 4 op voorraad dus twijfel echt om al dan niet te bestellen of af te wachten tot er kortingen komen later deze week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Sir_Bongiovi schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:26:
Bij coolblue staat er voor 23:59 besteld, morgen gratis geleverd. Klopt dit? Waarom moeten jullie er dan langer op wachten? Minder dan 4 op voorraad dus twijfel echt om al dan niet te bestellen of af te wachten tot er kortingen komen later deze week
Ik zou zelf niet bij Coolblue willen bestellen omdat deze NL toetsenborden leveren ipv VS layout. Verder heb je geen mogelijkheid tot het aanpassen van RAM en opslag naar voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
noobynater schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:30:
[...]

Ik zou zelf niet bij Coolblue willen bestellen omdat deze NL toetsenborden leveren ipv VS layout. Verder heb je geen mogelijkheid tot het aanpassen van RAM en opslag naar voorkeur.
Ze leveren toch azerty toetsenborden? Is er voor de rest nog een verschil? Is VS layout Qwerty?
Persoonlijk heb ik liever azerty namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
Sir_Bongiovi schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:39:
[...]

Ze leveren toch azerty toetsenborden? Is er voor de rest nog een verschil? Is VS layout Qwerty?
Persoonlijk heb ik liever azerty namelijk.
Voor Azerty is het inderdaad prima, ik doelde op ISO (UK/NL) vs ANSI (VS) layout.

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/216959/files/117538235/iso-vs-ansi-min.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
Ah op die manier, persoonlijke voorkeur ligt bij ansi in elk geval 😁 altijd zo'n toetsenbord gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:18
noobynater schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:30:
[...]

Nederlandse toetsenborden zijn standaard ‘international’ toetsenborden. Zoals in het plaatje van @noobynater zijn er nauwelijks verschillen. Je kunt deze gewoon bestellen en je zult geen grote verschillen merken.

Ik heb ook gewoon Nederlands besteld.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
honey schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:33:
[...]

Nederlandse toetsenborden zijn standaard ‘international’ toetsenborden. Zoals in het plaatje van @noobynater zijn er nauwelijks verschillen. Je kunt deze gewoon bestellen en je zult geen grote verschillen merken.

Ik heb ook gewoon Nederlands besteld.
Je quote degene die het plaatje ook heeft gepost :+

Zelf vind ik die korte linker shift, de verplaatsing van de | \ knop en andere vorm enter niet aan te wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:18
noobynater schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:56:
[...]

Je quote degene die het plaatje ook heeft gepost :+

Zelf vind ik die korte linker shift, de verplaatsing van de | \ knop en andere vorm enter niet aan te wennen.
Ja, zelf ook getwijfeld. Mijn toetsenbord aan mijn PC blijkt ISO te zijn, daarom dezelfde besteld op de MacBook. Kon zelf weinig voordeel of nadelen bedenken. Denk dat beiden snel wennen.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 10:51
Ik wil een toetsenbord zonder CAPSLOCK! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Pingu007 op 24-11-2020 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Since87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:27
Hier ook in de race voor een mbp m1, vereiste is wel dat ik 2 keer een Dell U3419w in 3440 x 1440 kan aansluiten via de displaylink dock.

Op de xps15 uit 2017 werkt dit prima, maar ik zie nog veel tegenstrijdigheden of dit op 60Hz gaat werken op de mbp m1. Via converters in ieder geval niet, maar via de dock met usb c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 14:59

Altaphista

1. check manual, 2. ask

best logische uitkomst toch :) de 16GB is het extra geld wel waard.
Kan je de handen van die gast ook uitzetten? Ik word daar helemaal crazy van, zo veel onnodige bewegingen lol 8)7

Bestaat er trouwens al een overzicht van apps die niet gaan werken met de M1? Of werken alle apps gewoon? (Bijv Spark, MAMP, Outlook, Filezilla, KeepassXC, browser extensions, Netbeans etc. )
Geen idee of ik van een koude kermis ga thuiskomen als ik ga upgraden...

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Altaphista schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:36:
[...]
Bestaat er trouwens al een overzicht van apps die niet gaan werken met de M1? Of werken alle apps gewoon? (Bijv Spark, MAMP, Outlook, Filezilla, KeepassXC, browser extensions, Netbeans etc. )
Deze lijst wordt dagelijks aangevuld: https://forums.macrumors....ple-silicon-apps.2267176/

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 16:57

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Die eerste (domeinnaam) is best ironisch aangezien het alleen om Apple's ARM gaat ;)

Transitie lijkt zeer snel te gaan i.v.m. de PowerPC naar Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
noobynater schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:14:
[...]

Voor Azerty is het inderdaad prima, ik doelde op ISO (UK/NL) vs ANSI (VS) layout.

[Afbeelding]
Bedankt voor het aangeven! _/-\o_ Ik had de MacBook besteld met Nederlands keyboard, maar zojuist gebeld met Apple en het aan laten passen naar Engels. De medewerker wist niet zeker of het nog ging lukken, en mijn levertijd zou naar achteren kunnen gaan..

Hoop echter dat hij alsnog met ANSI keyboard wordt geleverd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
Voor de mensen die graag snel een MacBook met M1, 16GB en 1TB willen, hij is morgen al op te halen bij de Apple Store in Amsterdam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Bioflap schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:36:
Voor de mensen die graag snel een MacBook met M1, 16GB en 1TB willen, hij is morgen al op te halen bij de Apple Store in Amsterdam..
Hoe weet je dit. Als je hem online bestelt staat er nog steeds niet beschikbaar voor ophalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:43
Ronvgs schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:39:
Net nog iets handigs ontdekt met de Touch Bar. (nieuw voor mij)
Als je snel je volume of helderheid wil wijzigen druk je op het knopje op de Touch Bar,
Ingedrukt houden en gelijk schuiven😀.
Tof, wist ik niet :)

Nog een tip als je siri niet gebruikt: siri-knop vervangen door :z -knop.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
Net mijn MacBook Pro ontvangen (16GB, 1TB), wat een snelheid vergeleken met mijn Late 2013! Alles snel geïnstalleerd en snel overgezet. Batterijduur is echt niet normaal zeg, hij gaat echt enorm langzaam leeg, echt geweldig! Jammer dat Teams en Zoom nog niet native zijn, dan zou ie nog langer meegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
UTADDICT schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:55:
[...]

Hoe weet je dit. Als je hem online bestelt staat er nog steeds niet beschikbaar voor ophalen.
Toen ik vanmiddag een 16GB 1TB in elkaar klikte stond onderin dat je hem morgen kom ophalen bij de Apple Store in Amsterdam. Paar keer gecheckt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
Tommie12 schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:37:
[...]

We mogen vooral niet vergeten dat deze 2 modellen de instappers zijn van de MBA and MBP.
Dat daar toch nog een paar beperkingen aan hangen lijkt me niet helemaal onlogisch.

Ik verwacht dat er binnenkort een higher end MBP 13 en 16 gaat uitkomen die wel 2 schermen kan aansturen.
Dat deze M1 zo goed presteert is op zich al een wonder.
Blijkbaar kan je met de huidige modellen reeds tot 6 schermen (inclusief intern scherm) aansturen, waarvan een deel 4K, mits wat "handigheidjes": https://www.macrumors.com...un-six-external-displays/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Myaimistrue schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:26:
[...]

Blijkbaar kan je met de huidige modellen reeds tot 6 schermen (inclusief intern scherm) aansturen, waarvan een deel 4K, mits wat "handigheidjes": https://www.macrumors.com...un-six-external-displays/
Ja, via DisplayLink, is over het algemeen een stuk mindere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
BTBoy schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:51:
Net mijn MacBook Pro ontvangen (16GB, 1TB), wat een snelheid vergeleken met mijn Late 2013! Alles snel geïnstalleerd en snel overgezet. Batterijduur is echt niet normaal zeg, hij gaat echt enorm langzaam leeg, echt geweldig! Jammer dat Teams en Zoom nog niet native zijn, dan zou ie nog langer meegaan!
Voor Teams is er wel een Universal binary beschikbaar als beta: nieuws: Microsoft introduceert testversie Mac Office 2019 voor systemen met A...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelletomaat
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-05 13:49
Weet iemand welke adapterkabel ik moet hebben om op de MBA een Apple Cinema HD 30 scherm (QHD, 2560x1600) aan te sluiten? Ik heb een mini-DisplayPort aansluiting.

Achtergrond: Het scherm stamt uit 2007, heeft een Dual-Link DVI aansluiting. Via een Dual-Link-DVI-naar-mini-DisplayPort converter (van Apple) sluit ik tot nu toe aan via een mini DisplayPort stekker die past in de Thunderbolt aansluiting. Ik kom er via de Apple site niet uit wat ik nodig heb om op USB-C van een MBA aan te sluiten.

Ik dacht dat ik deze kabel moest hebben maar daar staat onderaan dat er geen ondersteuning is voor DisplayPort displays. :/
https://www.apple.com/nl/shop/product/MMEL2ZM/A/adapter-voor-thunderbolt-3-usb%E2%80%91c-naar-thunderbolt-2

Iemand een idee? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Snelletomaat schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:35:
Weet iemand welke adapterkabel ik moet hebben om op de MBA een Apple Cinema HD 30 scherm (QHD, 2560x1600) aan te sluiten? Ik heb een mini-DisplayPort aansluiting.

Achtergrond: Het scherm stamt uit 2007, heeft een Dual-Link DVI aansluiting. Via een Dual-Link-DVI-naar-mini-DisplayPort converter (van Apple) sluit ik tot nu toe aan via een mini DisplayPort stekker die past in de Thunderbolt aansluiting. Ik kom er via de Apple site niet uit wat ik nodig heb om op USB-C van een MBA aan te sluiten.

Ik dacht dat ik deze kabel moest hebben maar daar staat onderaan dat er geen ondersteuning is voor DisplayPort displays. :/
https://www.apple.com/nl/shop/product/MMEL2ZM/A/adapter-voor-thunderbolt-3-usb%E2%80%91c-naar-thunderbolt-2

Iemand een idee? :)
Ik denk dat je zoiets nodig hebt: https://www.amac.nl/hyper...displayport-adapter-zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
  • Laatst online: 00:13
Altaphista schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:36:
[...]

best logische uitkomst toch :) de 16GB is het extra geld wel waard.
Kan je de handen van die gast ook uitzetten? Ik word daar helemaal crazy van, zo veel onnodige bewegingen lol 8)7

Grappig hoe we blijkbaar tot een andere conclusie komen 8)7
Ik vond de uitkomst juist niet heel logisch :+ 8k raw red video zal ik nooit bezitten en de verschillen bij alle andere tests waren naar mijn mening niet heel groot.
Voor mij reden voor 8gb te gaan.
Over een paar jaar kan ik altijd nog de macbook voor een "apple prijs" verkopen en upgraden aangezien ik wel verwacht dat Apple nog grote sprongen zal maken op cpu/gpu gebied.

[ Voor 4% gewijzigd door Valinor op 24-11-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
Icelus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:55:
[...]

Voor Teams is er wel een Universal binary beschikbaar als beta: nieuws: Microsoft introduceert testversie Mac Office 2019 voor systemen met A...
Helaas heb ik office 365, ik heb de beta aanstaan, maar teams wordt niet ge-update helaas

[ Voor 26% gewijzigd door BTBoy op 24-11-2020 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunghir
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik ben op zoek naar een laptop hoes/tas/opbergmap.
Zit al een tijd te neuzen op amazon.de maar kom er niet uit.. ze lijken allemaal net te groot voor de pro m1.

Heeft iemand nog leuke tips? (niet voor 200 euro van apple haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
gunghir schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:14:
Zit al een tijd te neuzen op amazon.de maar kom er niet uit.. ze lijken allemaal net te groot voor de pro m1.

De Pro M1 is toch gelijk aan de Pro Intel?
Ik vind Brenthaven altijd wel een goed merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunghir
Icelus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:22:
[...]

De Pro M1 is toch gelijk aan de Pro Intel?
Ik vind Brenthaven altijd wel een goed merk.
Correct! top ik ga daar even op zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Is het mogelijk om de M1 via een USB-C naar Displayport aan te sluiten op een 1440p 100hz? Ik dacht dat ‘t gewoon mogelijk was via de Displayport Alt-mode, maar zie ook online dat sommige niet verder komen dan 60hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 08:29
Bioflap schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:30:
Is het mogelijk om de M1 via een USB-C naar Displayport aan te sluiten op een 1440p 100hz? Ik dacht dat ‘t gewoon mogelijk was via de Displayport Alt-mode, maar zie ook online dat sommige niet verder komen dan 60hz?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Ik weet niet of deze hier al,ergens staat.
Geeft een goed beeld van de revolutie die Apple nu gestart is.
YouTube: How Apple Just Changed the Entire Industry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrilian
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-12-2024
Volgens mij ondersteunt hij max 60hz.

https://www.apple.com/nl/macbook-pro-13/specs/

"Eén extern display met een resolutie tot 6K bij 60 Hz"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
Irrilian schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:09:
[...]

Maar 6K en 60hz is volgens mij prima, dat heb je ook op Windows laptops met een displayport poort of met Alt-mode via USB-C. Dan zou hij in feite alsnog sterk genoeg moeten zijn om 1440p op 100hz te kunnen doen. Ik kan alleen nergens vinden of dit ook echt zo is, en of je er dan duurdere kabels voor nodig hebt.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Irrilian schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:09:
[...]

!! 60Hz max bij 6K ja. Bij lagere resoluties ondersteunt hij via o.a. DisplayPort hogere refeshrates !!

• Bioflap
CyberMania schreef op donderdag 26 november 2020 @ 06:23:
[...]

!! 60Hz max bij 6K ja. Bij lagere resoluties ondersteunt hij via o.a. DisplayPort hogere refeshrates !!
Daar komt bij dat de MacBooks M1 nu uitgerust zijn met USB4, die heeft (volgens mij) Dusplayport 2.0, wat dus nog hogere bandbreedtes kan halen. Ik hoop alleen dat je het kan aanzetten.

Niemand met een M1 en 1440p scherm? Of 4K? :+

• Bioflap
UTADDICT schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:55:
[...]

Op dit moment is de MacBook M1 16GB 1TB vandaag op te halen bij de Apple Store in Den Haag.
Kut dat ik hem met het ANSI toetsenbord wil.

EDIT:
Voor de zekerheid ff Apple gevraagd, en er ligt er inderdaad één in Den Haag. Waarschijnlijk een model wat geannuleerd is.

[ Voor 15% gewijzigd door Bioflap op 26-11-2020 11:02 ]

• TonyPartyPlace
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-12-2022
Zou er nog een black friday actie komen ergens voor de nieuwe Macbooks, of zijn Apple producten daar meestal voor uitgesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
TonyPartyPlace schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:15:
Zou er nog een black friday actie komen ergens voor de nieuwe Macbooks, of zijn Apple producten daar meestal voor uitgesloten?
Bij pas gelanceerde producten acht ik de kans nogal klein.
Ik verwacht het dan eerder op de oudere intel modellen, of de stock daarvan.

[ Voor 11% gewijzigd door Tommie12 op 26-11-2020 11:18 ]

• Bioflap
TonyPartyPlace schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:15:
Net aan de telefoon gevraagd, de MacBook 13-inch met M1 viel er niet onder. Dus geen kortingen.
Hoorde dat mijn bestelling nu "on-hold" gaat, totdat het VS keyboard erop zit en dan verder gaat. Verwachte leverdatum is nu 18dec tot 28 dec... ;w

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 08:30

fjs

PSN: ftltc

Bioflap schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:23:
[...]

Net aan de telefoon gevraagd, de MacBook 13-inch met M1 viel er niet onder. Dus geen kortingen.
Hoorde dat mijn bestelling nu "on-hold" gaat, totdat het VS keyboard erop zit en dan verder gaat. Verwachte leverdatum is nu 18dec tot 28 dec... ;w
Dacht dat ik gelezen had dat je een Apple Store bon krijgt.
https://www.apple.com/nl/shop/gifts/shopping-event

To boldly go where no man has gone before...

• Bioflap
fjs schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:41:
[...]

Dacht dat ik gelezen had dat je een Apple Store bon krijgt.
https://www.apple.com/nl/shop/gifts/shopping-event
Dacht ik ook te lezen, maar ze gaf aan dat het dan niet voor de nieuwere modellen was. Of het was om te zorgen dat ik niet m'n order annuleerde, om hem morgen opnieuw te bestellen :)

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 08:30

fjs

PSN: ftltc

Bioflap schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:43:
[...]

Dacht ik ook te lezen, maar ze gaf aan dat het dan niet voor de nieuwere modellen was. Of het was om te zorgen dat ik niet m'n order annuleerde, om hem morgen opnieuw te bestellen :)
Ga hem morgen bestellen. Laat het nog wel even weten want het staat er wel op de website.
Alleen de vraag is krijg je die Apple Store credit ook als je hem via de onderwijsstore koopt?

To boldly go where no man has gone before...

• Bioflap
fjs schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:53:
[...]

Ga hem morgen bestellen. Laat het nog wel even weten want het staat er wel op de website.
Alleen de vraag is krijg je die Apple Store credit ook als je hem via de onderwijsstore koopt?
Heb ik helaas geen ervaring mee. Als je geluk hebt is 't model er nog in Den Haag. Scheelt een paar weken wachten

• PuceTundra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:51

• Martijn-HK
  • Laatst online: 07-05 20:57
Hierin is ook te vinden dat het dus gaat om de Intel modellen die mogelijk nog op voorraad liggen in Amsterdam, Den Haag of Haarlem. Alleen zijn die dus gesloten voor binnenloop, dus dat wordt bellen. Onderwijsstore is uitgesloten van de actie.

• arts.timothy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-05-2024
Snorlexxx schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:39:
[...]

Ik heb een 16gb Pro op 10 november besteld (leverdatum 26 november) en kreeg op 17 november een verzendbevestiging met t&t van DHL en hier staat sinds die tijd dat zendinginformatie in Eindhoven is ontvangen. Ben benieuwd waar de Macbook op dit moment is O-)
Uiteindelijk op 25 november geleverd met een levertijd van 12 dag, stuk beter dan de verwachte 7-14 december :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BL3ND3D
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05 08:00

Ik heb voor mijn M1 Air de Incase 13-inch ICON gekocht. Het is een zachte sleeve met een vrij robuuste rand. Mijns inziens een mooie kruising tussen elegantie, compactheid en bescherming. De sluiting is magnetisch (ook zeer robuust mechanisme). Ik wilde per se geen ritssluiting. Daar heb ik slechte ervaringen mee: het openen en sluiten duurt lang en het bekrast je laptop.

Ik heb nog even de originele Apple leather sleeve overwogen, maar op YouTube zag ik dat hij erg stroef was (omdat hij zo strak aansluit waarschijnlijk). Voor 250 euro moet het wel helemaal perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
Apple.be lijkt me geupdate te zijn, wel enkel promo op de 16'' versie. (150€)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gunghir
Ja ik ga van een usb-C naar display female dongle naar display cable - pc monitor.

En haal 3440x1440 @120hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
Ik heb nu sinds afgelopen dinsdag de M1 en ik merk nog wel dat er glitches zijn in Big Sur op een of andere manier. Safari sluit ineens uit het niets af, preview sluit af en ik krijg een error bericht.

Ik heb ook bij safari dat ik niet naar beneden kan scrollen op pagina's. Nadat ik hem afsluit en dan weer opstart lukt het dan weer wel.

Verder heb ik nog problemen gehad met iCloud sync, maar dat kwam misschien omdat met hetzelfde account ingelogd was op mijn oude MacBook. Misschien een tip voor de mensen die niet een MacBook over willen zetten maar clean willen beginnen: eerst iCloud uitloggen op oude MacBook en dan pas nieuwe inloggen, scheelt veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBicknese
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-03 15:40

Heb zelf een hoesje van Crazy Horse Craft voor mijn iPhone 12 pro en zit ook te kijken naar de sleeves die ze hebben voor de MacBook. Goedkoper dan Apple's eigen producten, nog wel aan de prijs. Nu nog black friday korting van 20%.

Ondertussen wachten op 10 december voor de MacBook O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
gunghir schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 04:35:
[...]

Ja ik ga van een usb-C naar display female dongle naar display cable - pc monitor.

En haal 3440x1440 @120hz
ah super! Bedankt voor het testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunghir
Heeft iemand al een leuke dock gevonden voor zijn macbook pro m1?
Het is schijnbaar erg moeilijk om een dock te vinden die het volgende doet.

1. Power passthrough (usb c)
2. 2 X USB 3.0 (de normale maat)
3. Display port 1.4 (voor hoge refresh rates en resoluties)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTBoy
gunghir schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:58:
Heeft iemand al een leuke dock gevonden voor zijn macbook pro m1?
Het is schijnbaar erg moeilijk om een dock te vinden die het volgende doet.

1. Power passthrough (usb c)
2. 2 X USB 3.0 (de normale maat)
3. Display port 1.4 (voor hoge refresh rates en resoluties)
Ik heb deze aangeschaft:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunghir
Is de extra USB-C dan ook geschikt voor video out op jou dock?. Nog steeds niet de oplossing. Want zoek gewoon een display poort. Zit ik alsnog met een dongle op een dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Ja ik zoek hetzelfde. Heb een Monitor met Displayport out. Ga denk ik gewoon van USB-C/TB naar Displayport stekkertje zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 10:26

Cliffie

Trompetslet

Leuke review van de M1 versus Macbook Pro op Intel: YouTube: Photoshop on Macbook pro m1 is Shocking! TEST RESULTS

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Laatst online: 19:28
Ook nog wel leuk, het gaat dus om een base model MBP 13" M1 (8 GB RAM) tegen een highspecced MBP 16" 2020; de MBP 16" komt ook met een 8-core CPU en sowieso meer RAM dan de M1 die hij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Deze schijnt ook goed te werken:

https://www.appelhoes.nl/...nderbolt-3-hub-Space-Grey

Alleen ook geen DisplayPort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 14:56
UnitedJunk schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:39:
Nieuwe Sketch update voor Big Sur incl Universal App is zojuist uitgekomen. Nog nooit een bestand zo snel zien laden..

[Twitter]
Mag ik je vragen welk scherm je exact hebt want een "34" 4k widescreen" brengt ons op een UWQHD scherm aka 3.5k, niet? En hoe je het aangesloten hebt?

Ben ook in de running om een nieuwe M1 13 inch MBP ter vervanging van mijn MBP mid 2015 te gaan halen. Zou uitsluitend op een externe monitor willen gaan developen (hence de 13 inch, vooral om het compact te kunnen meedragen) en toch liefst de "retina look & feel" wil behouden want de huidige setup (15inch + extern 32inch 1080p) is maar meh dat ik meestal het grote 1080p-scherm niet gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 16:57
Den_John schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:15:
[...]

Mag ik je vragen welk scherm je exact hebt want een "34" 4k widescreen" brengt ons op een UWQHD scherm aka 3.5k, niet? En hoe je het aangesloten hebt?

Ben ook in de running om een nieuwe M1 13 inch MBP ter vervanging van mijn MBP mid 2015 te gaan halen. Zou uitsluitend op een externe monitor willen gaan developen (hence de 13 inch, vooral om het compact te kunnen meedragen) en toch liefst de "retina look & feel" wil behouden want de huidige setup (15inch + extern 32inch 1080p) is maar meh dat ik meestal het grote 1080p-scherm niet gebruik.
Sorry niet helemaal 4k native idd. 34,5-inch (3440 × 1440) (LG 34UC99).
Thuis een 27" 4k (LG 27UL850-W) staan en daar draait het ook allemaal prima op.

Beide schermen aangesloten met 1 USB C

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunghir
Bagger ding, een usb-c poort van 5Gbps 8)7 8)7 8)7
Er word zo veel geld verdient in retail op accessoires.
De meeste meuk die ik vind waar ze 90 to 150 euro voor vragen vind je exact hetzelfde voor 20 euro.

Ben nog steeds aan het zoeken. Maar denk dat mijn antwoord dus gewoon een TB3 DOCK is, En de goedkoopste die ik kan vinden is 140 euro.

Heb iig wel de samsung t7 1tb besteld.
en een mooie case van 17 euro

https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

[ Voor 43% gewijzigd door gunghir op 27-11-2020 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
Zo blij met de nieuwe aanwinst, silver kleur... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6daCrO3ZOgXcNoXVts-HERxZ1M0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGIVbAxPCeV6XJZNLH2EKvea.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Co47u4nZMat2yE-6cYeKJ-yToRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmKYOI9nXvxkZwbf9Jlr8Ylf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
Ik zoek enkel nog een goede hub, vooral waar ik minstens 2tal usb's kan aansluiten en zo'n audio kabeltje - midi(voor gitaarversterker)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Voor docks, hubs etc hebben we een speciaal topic

USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
base model M1 MacBook Pro nu 10% korting (Black Friday)bij yourmacstore.nl

edit: levertijd van ong 5 dagen

[ Voor 29% gewijzigd door _Bailey_ op 27-11-2020 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 06:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fZmsZnjzithPUmmMnM1SAhsMC8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TaitmQ0gg15vZgdudcEoVQll.png?f=fotoalbum_large

Battery life is ongelofelijk. Ik heb 'm gisteren naar 100% geladen, een pak zitten installeren en configureren, vandaag een pak Webex & Teams meetings, mails, keynotes zitten bouwen... vanavond op de bank, nog 39% over.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:09

RnB

Is jullie Mac ook picky met non-Apple accessoires?

Ik krijg geen beeld op een externe monitor met een Satechi usb-c to HDMI en flets beeld op dezelfde externe monitor met een Dell usb-c dock, met de Apple usb-c AV media dongle werkt het zonder problemen.

Opladen ging tot vanmiddag goed met een Auky PA-D5, maar doet nu moeilijk (continu de charging chime te horen), met de Apple 61Watt charger geen problemen meer.

Inmiddels veel gewend van Apple, maar met usb-c zou het een en ander toch gestandaardiseerd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy

Voor de mensen die een displayport output hebben, zie video, blijkt dat als je Display Port gebruikt dat ie max 30 Hz output

Zoals in mijn vorige post, ik merk ook nog wat glitches in Apple programma’s, programma’s restanten zomaar etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 20:29
Ben overgestapt van windows naar mac, m'n m1 pro komt volgende week. Welke muis is aan te raden? moet ik nog ergens op letten bij de aanschaf van een muis voor een macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
jasper2603 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:27:
Ben overgestapt van windows naar mac, m'n m1 pro komt volgende week. Welke muis is aan te raden? moet ik nog ergens op letten bij de aanschaf van een muis voor een macbook?
Magic Mouse natuurlijk.
Maar werken met je Touchpad is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Ronvgs schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:02:
[...]

Magic Mouse natuurlijk.
Maar werken met je Touchpad is ook prima.
Werken de logitech muizen ook op macbooks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 21:19
jasper2603 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:03:
[...]

Werken de logitech muizen ook op macbooks?
Zeker, en zijn vaak ergonomisch minder kwellend dan de Magic Mouse. Zelf overgestapt naar MX Master 3 Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Rub147 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:08:
[...]

Zeker, en zijn vaak ergonomisch minder kwellend dan de Magic Mouse. Zelf overgestapt naar MX Master 3 Mac.
Dat is goed nieuws, ik heb zelf de Max master 2. Maar zijn daar speciale Mac versies van? De gewone versie werkt niet op een MacBook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 21:19
jasper2603 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:47:
[...]

Dat is goed nieuws, ik heb zelf de Max master 2. Maar zijn daar speciale Mac versies van? De gewone versie werkt niet op een MacBook?
Ook de gewone versie werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 14:56
UnitedJunk schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:19:
[...]

Sorry niet helemaal 4k native idd. 34,5-inch (3440 × 1440) (LG 34UC99).
Thuis een 27" 4k (LG 27UL850-W) staan en daar draait het ook allemaal prima op.

Beide schermen aangesloten met 1 USB C
Thanks! Ik veronderstel dat je de LG 34UC99 full native hebt draaien? Ben zelf aan het kijken naar een LG 49WL95C (vanwege de 2x 27 inch 1440p equivalent) maar ben niet 100% zeker dat het beeld "haarscherp" blijft. Hoe ervaar jij dat? En een enkele 27 inch 4k lijkt me alweer te klein beeldoppervlakte om op te kunnen developen.

In de eerste plaats wou ik de LG 34WK95U-W maar lees op macrumours dat de scaling voor dat display een ramp is in combinatie met de M1 (blijkbaar zou de interne scaler niet boven de 6k waar dat bij Intel/AMD gpu's wel mogelijk is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
BTBoy schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 05:45:
[YouTube: MacBook M1 Issues with Performance, USB, and Display]

Voor de mensen die een displayport output hebben, zie video, blijkt dat als je Display Port gebruikt dat ie max 30 Hz output

Zoals in mijn vorige post, ik merk ook nog wat glitches in Apple programma’s, programma’s restanten zomaar etc
Een paar posts hierboven gaf iemand aan succesvol over de 100hz te hebben gehaald op 1440p. Raar dat het zo wisselvallig is.

Ik heb een USB-C naar Displayport kabel voor mijn huidige laptop, hoop dat deze werkt voor de MacBook, anders dus ook een aparte kabel bestellen. Vaag dat er voldoende USB-C met HDMI dongles zijn, maar er verdomd weinig te vinden is met Displayport terwijl dat veel beter is.
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de MacBook Pro 13" (M1). Er zijn aparte topics voor de MacBook Air (M1), en de Mac Mini (M1).

Discussies over levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9.
Discussies over USB-C en Thunderbolt 3 accessoires mogen in USB-C en Thunderbolt 3 accessoires.