Weet je wat het maffe is? Het is alleen bij de intro van de spellen. Als ik namelijk 'blind' door het log-in process ga, dan 'snapped' de TV weer terug naar normaalPepieNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:06:
Wat betreft VRR op 120hz, dit werkt nagenoeg perfect bij de LG C9 en CX als ik het hier in dit topic een beetje op een rijtje heb.
Samsung eigenaren zie ik veel meer met issues.
Wat je kan doen is 'Allow 4:2:2' op enabled zetten in de xbox settings (doet standaard 4:4:4) en kleurdiepte op 8-bit zetten ipv 10-bit (of 12-bit).
Ik snap dat je dit niet wilt maar op die manier houdt je meer marge in de bandbreedte over.
Probeer het eens als test, voor de wetenschap.
Ik heb een CX en heb geen out of range of andere problemen met Destiny 2 of SoT. Werken allemaal top op 120hz met VRR enabled.Notna schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:46:
[...]
120 Hz is ook niet het probleem, VRR wél. En nee, dat is niet hetzelfde
Hier werkt 4k/120 icm VRR prima voor de meeste games. Maar er zijn er een paar (Destiny 2, Sea of Thieves; De eerste is Free-to-play, de 2de zit in GamePass) die dan een 'out of range' signal input geven. Makkelijkste manier om dat te testen is dus één van deze games te spelen iig met 4k/120/VRR aan.
Let wel; het is niet consistent. Destiny 2 wil soms gewoon prima starten, maar vaak ook gewoon niet.
Verwijderd
Je hebt toch ook gamma flickering icm VRR?Jasmijn22 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:58:
[...]
Ik heb een CX en heb geen out of range of andere problemen met Destiny 2 of SoT. Werken allemaal top op 120hz met VRR enabled.
Ik speel dezelfde games als ik op de one x deed, maar ik game echt weer vele malen meer. Dat apparaat werkt gewoon zo snel, verrijkt de game ervaring
Lichtpuntje...
Voor de gein even Hellblade opgestart om te kijken hoe het er uit ziet. Als je ziet hoe mooi dat spel er uitziet gemaakt door een erg klein team, dan ben ik echt super benieuwd naar deel 2.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Voorheen zou ik nooit nog even 20 minuten gamen voor het eten op de One X, maar met de Series X zit je binnen 1.5 minuut weer te gamenLuisjeNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:38:
Ik speel dezelfde games als ik op de one x deed, maar ik game echt weer vele malen meer. Dat apparaat werkt gewoon zo snel, verdwijnt de game ervaring
Hier nog 1.LuisjeNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:38:
Ik speel dezelfde games als ik op de one x deed, maar ik game echt weer vele malen meer. Dat apparaat werkt gewoon zo snel, verdwijnt de game ervaring
Ik had het al eerder gezegd maar mijn game ervaring is hier ook echt door verbeterd. Gewoon binnen de 15-30 seconden zit je gewoon op het dashboard en dankzij quick resume ben je binnen 1 tot 1,5 minuut weer aan het spelen. Heerlijk
Ik sprak vanmiddag iemand die speelde ACV nog op de vorige generatie maar die werd helemaal ziek van die laadtijden.
Zit zelf ondertussen al weer aan de 90 uur in ACV
Nee hoor. Gewoon je brightness op 49 zetten.Verwijderd schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:02:
[...]
Je hebt toch ook gamma flickering icm VRR?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Toevallig van de week ook even gespeeld.uchiha tijntje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:28:
Voor de gein even Hellblade opgestart om te kijken hoe het er uit ziet. Als je ziet hoe mooi dat spel er uitziet gemaakt door een erg klein team, dan ben ik echt super benieuwd naar deel 2.
Hoop alleen dat Senua in deel twee wel haar sportschoenen aantrekt, want wat loopt ze toch tergend langzaam ...
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
En ze mag die pruik ook wel eens wassen!justifire schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:21:
[...]
Toevallig van de week ook even gespeeld.
Hoop alleen dat Senua in deel twee wel haar sportschoenen aantrekt, want wat loopt ze toch tergend langzaam ...
Ik heb alleen een keer wat flickering gezien in warzone in een gulag. Verder nog niet mee te maken gehad.Verwijderd schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:02:
[...]
Je hebt toch ook gamma flickering icm VRR?
Zo TLDR zeg. Wel “blaat verhaal” gaat het hier over?justifire schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:12:
Zo, is dat blaatverhaal ook weer de wereld uit geholpen
[Twitter]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Patch als in voor de Xbox Series consoles en PS5?Timothy3000 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:15:
[...]
Laten we CDPR niet klakkeloos 123 meer geloven in dit soort zaken.![]()
Dat verhaal lijkt namelijk best op waarheid te berusten.
We zullen het weten als de patch in januari of maart arriveert.
Pff... er een half uur gespeeld. Zowel bij mijn Elite V1 als ook mijn Series controller valt de verbinding steeds weg. Echt mega irritant...
Het lijkt ook per game te verschillen.. maar of dat ook zo is of dat het gewoon steeds erger aan het worden is weet ik niet zeker (speel vaak game voor game uit)
Het lijkt ook per game te verschillen.. maar of dat ook zo is of dat het gewoon steeds erger aan het worden is weet ik niet zeker (speel vaak game voor game uit)
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Dat er in de zomer een grote patch komt a la No Men's Skye na de faal launch.Donstil schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:04:
[...]
Zo TLDR zeg. Wel “blaat verhaal” gaat het hier over?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Komt die eerder? Ik zit wel op de Next-gen patch te wachten eigenlijk.Lekker Ventje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:15:
[...]
Dat er in de zomer een grote patch komt a la No Men's Skye na de faal launch.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Same here. Ik heb eigenlijk nu wel besloten om de game helemaal niet te kopen en pas wanneer de next gen patch er is. Echt blij dat ik niet met de hype mee ging en de game gehaald heb, wanneer ik games als WDL, ACV, Immortals, RDR2 (en zoooooveel meer) nog heb liggen.Donstil schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:19:
[...]
Komt die eerder? Ik zit wel op de Next-gen patch te wachten eigenlijk.
Staat die van jou dan helemaal uit ? Ik klik op de Guide button van de controller en binnen 5 seconden zit ik op het dashboard. Daarna start ik een game en dan zit ik binnen 15 seconden waar ik de vorige dag was gebleven. En dat is dan een game die vanuit Quick Resume gestart wordt en dus niet de game die ik als laaste had gespeeld, dan gaat het nog sneller namelijk.airwolf83 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:45:
[...]
Hier nog 1.
Ik had het al eerder gezegd maar mijn game ervaring is hier ook echt door verbeterd. Gewoon binnen de 15-30 seconden zit je gewoon op het dashboard en dankzij quick resume ben je binnen 1 tot 1,5 minuut weer aan het spelen. Heerlijk
Ik sprak vanmiddag iemand die speelde ACV nog op de vorige generatie maar die werd helemaal ziek van die laadtijden.
Zit zelf ondertussen al weer aan de 90 uur in ACV
EDIT: Ik moest het weten, vanaf het moment dat ik de Series X aan zet door op de Guide knop van mijn controller te drukken tot het moment dat ik Sam Fischer in Splinter Cell Blacklist kan bewegen was exact 19,2 seconden
XBL: MRE Inc
Hebben mensen hier ook last van Live issues? Ineens ligt de party chat eruit hier. Als we opnieuw joinen staat er "connecting".
Hier geen problemen met Live, op de Xbox One X.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Mensen hier hadden eerst last van flickering met bepaalde games toch? Ik heb het helaas in Tell me Why en het is behoorlijk irritant. Niet game breaking, maar ik heb dat liever weg.
Overigens niet alleen met die game. Laatst speelde ik The Walking Dead Final Season en wanneer ik dan op de guide knop van de controller druk zie ik ook die flickeringen.
In Tell me Why echter tijdens gameplay helaas, op de wat donkere oppervlakken.
Video van TWD
YouTube: Test video
Video van TMW
YouTube: TMW
Ik heb op de Xbox 120hz aan, VRR en beide games gebruiken auto HDR.
Overigens niet alleen met die game. Laatst speelde ik The Walking Dead Final Season en wanneer ik dan op de guide knop van de controller druk zie ik ook die flickeringen.
Video van TWD
Video van TMW
Voor de Series X bezitters die van een One X afkomen (op 4K TV): was de upgrade het waard?
Wat was de grootste praktische vooruitgang voor jou?
Gulfstream G650
Ja; SSD, Quick Resume, 60FPS.SalimRMAF schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:56:
Voor de Series X bezitters die van een One X afkomen (op 4K TV): was de upgrade het waard?
Ik zet mijn xbox altijd helemaal uit inderdaad.MRE-Inc schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:59:
[...]
Staat die van jou dan helemaal uit ? Ik klik op de Guide button van de controller en binnen 5 seconden zit ik op het dashboard. Daarna start ik een game en dan zit ik binnen 15 seconden waar ik de vorige dag was gebleven. En dat is dan een game die vanuit Quick Resume gestart wordt en dus niet de game die ik als laaste had gespeeld, dan gaat het nog sneller namelijk.
EDIT: Ik moest het weten, vanaf het moment dat ik de Series X aan zet door op de Guide knop van mijn controller te drukken tot het moment dat ik Sam Fischer in Splinter Cell Blacklist kan bewegen was exact 19,2 seconden
Zeker, het geheel voelt gewoon zoveel vloeiender en sneller. Grootste verschil merk ik in Forza horizon 4... Start in een paar seconden op, fast travel is bijna instant en ook bv het festival in heeft nul laadtijd (waar ik me voorheen nog wel irriteerde aan dat ik me nog wel eens vergis en op de verkeerde knop druk om de kaart te openen en weer zat te wachten omdat ik per ongeluk terug het festival in ging), 4k draait nu op 60 fps waar ik voorheen op fhd speelde want 4k op de one x vond ik onspeelbaar vanwege de inputlag. Maar ook andere games, zelfs die zonder enige optimalisaties, lopen gewoon net wat soepeler.SalimRMAF schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:56:
Maar, of het het daarmee voor jou waard zal zijn kan niemand zeggen, dat is persoonlijk en hangt ook af van hoeveel 500 euro voor jou is. Ik heb er niks anders voor hoeven laten zeg maar. De one x is nog steeds een prima console... Maar de series x doet wel alles beter en sneller
Gamertag: FinrazielNL
+ Ray Tracing, Auto HDR.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik heb nu 3 xboxen thuis staan, van de One naar de One X en nu naar de Series X.SalimRMAF schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:56:
Voor mij iedere keer de upgrade waard, echter ik had het geld en kon het missen om mijzelf hiermee te verblijden.
Is het het waard...ligt eraan wat 500,- voor jou betekend en wat je ervoor moet doen om dit bij elkaar te krijgen, dit is voor iedereen anders.
Wat betreft de praktische vooruitgang, ja die is er zeker soepelere gameplay sneller opstarten en spelen en mooier beeld.
Las in mijn Twitter feed vanaf het Xbox Support account wel dat er gisteren problemen waren, lag niet aan jou.devilsnight schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:57:
Hebben mensen hier ook last van Live issues? Ineens ligt de party chat eruit hier. Als we opnieuw joinen staat er "connecting".
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Eergisteren had ik op mijn XSX een forse hard crash tijdens Destiny 2 waarin mijn character opeens onbestuurbaar werd voor 5-10 seconden en de console daarna zichzelf uitschakelde. Toevallig schoot ik net op het moment dat het gebeurde, dus bleef de controller oneindig trillen omdat deze ingeschakeld bleef. Na wat research kom ik er niet uit of dit nou een software (D2) of een hardware issue is, maar het lijkt gelukkig software gerelateerd aangezien ik dit nog nooit eerder heb gezien bij andere games (o.a. veel Warzone, Gears 5 en Forza Horizon 4).
Meer mensen dit meegemaakt?
Ja 100% de upgrade waard: 60FPS, Snelle laadtijden ondanks gewend te zijn aan de Samsung T5 SSD, Boottijd console van 2 min naar 5 seconden en een stille console!SalimRMAF schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:56:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ja. Wat al is genoemd plus fan geluid, of gebrek aan. De One X heb ik regelmatig horen opstijgen bij bepaalde games, de Series X hoor ik totaal nietSalimRMAF schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:56:
Ja zeker, qua pracht en praal in het spel is het een flinke stap.SalimRMAF schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:56:
De laattijden zijn echt flink korter
60fps is veel games is heerlijk.
We kunnen niet in de zakken van een ander kijken, maar als je het geld hebt liggen een uitstekende upgrade.
Overigens verwacht niet dat de Xbox zelf qua menu's etc anders is, tis net als met een Laptop of een PC, het OS is het zelfde, maar wat je met je hardware kan doen is een flinke stap vooruit.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik kan het op beide videos niet goed zien, zal eens kijken vanavond. Heb je al getest met VRR uit of 120 hz uit. Titels lijken me daar sowieso niet voor gemaakt?devilsnight schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:45:
Mensen hier hadden eerst last van flickering met bepaalde games toch? Ik heb het helaas in Tell me Why en het is behoorlijk irritant. Niet game breaking, maar ik heb dat liever weg.
Video van TWD
Video van TMW
Ik speel graag de forzathon events in FH4, die beginnen om het hele uur. Als ik rond 5 voor het hele uur daar aan denk dan kan ik gewoon rustig naar het espressoapparaat lopen, kop koffie zetten, naar de bank lopen, Xbox aanzetten en ben ik nog ruim een minuut voor het event ter plaatse. Ja, de XSX is echt een enorme stap voorwaarts in mijn spelbeleving.
paar dagen geleden had ik een kwartiertje over. Ben ik gewoon even wat in ACV gaan doen. Voorheen kon je echt niks in die tijd, nu is het (bijna) volledige speeltijd.
En dan het rustige beeld wat we hebben door 60fps en VRR.
Dat een stilstaand beeld op de One X en De XSX er vaak ongeveer hetzelfde uit ziet zal best. Toch is de ervaring echt heel anders voor mij.
paar dagen geleden had ik een kwartiertje over. Ben ik gewoon even wat in ACV gaan doen. Voorheen kon je echt niks in die tijd, nu is het (bijna) volledige speeltijd.
En dan het rustige beeld wat we hebben door 60fps en VRR.
Dat een stilstaand beeld op de One X en De XSX er vaak ongeveer hetzelfde uit ziet zal best. Toch is de ervaring echt heel anders voor mij.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dat eerste filmpje!devilsnight schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:45:
Video van TWD
Video van TMW
Iets soortgelijks is hier ergens in november/december al besproken hier.
De overlay van het xbox dashboard (geopend via xbox knop op controller) over een game heen veroorzaakt soms kleine artifacts en rare flikkeringen in het onderliggende beeld (de game zelf).
Ligt niet aan jouw systeem hoor, komt heel breed voor.
[ Voor 3% gewijzigd door PepieNL op 08-01-2021 10:09 ]
Hahaha, die Xbox app trouwens:
.... heeft u uitgenodigd voor een "feest"
Krijg vandaag mn nieuwe hdmi kabel binnen, mn console staat niet naast de tv eens kijken of ik dan ook 120hz optie erbij krijgFinraziel schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 06:45:
[...]
Zeker, het geheel voelt gewoon zoveel vloeiender en sneller. Grootste verschil merk ik in Forza horizon 4... Start in een paar seconden op, fast travel is bijna instant en ook bv het festival in heeft nul laadtijd (waar ik me voorheen nog wel irriteerde aan dat ik me nog wel eens vergis en op de verkeerde knop druk om de kaart te openen en weer zat te wachten omdat ik per ongeluk terug het festival in ging), 4k draait nu op 60 fps waar ik voorheen op fhd speelde want 4k op de one x vond ik onspeelbaar vanwege de inputlag. Maar ook andere games, zelfs die zonder enige optimalisaties, lopen gewoon net wat soepeler.
Maar, of het het daarmee voor jou waard zal zijn kan niemand zeggen, dat is persoonlijk en hangt ook af van hoeveel 500 euro voor jou is. Ik heb er niks anders voor hoeven laten zeg maar. De one x is nog steeds een prima console... Maar de series x doet wel alles beter en sneller
Haha daarom heb ik mijn mobiel ook in het Engels staan, vind dat zo lelijk in het NederlandsJDL15 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:29:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Partytime !!JDL15 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:29:

Ja. Al heb ik er nog niet veel gebruik van kunnen maken door een verhuizing. Maar de laadtijden vind ik echt heel fijn. Dat je meer games met goede graphics op 60 FPS kan spelen helpt ook mee. Daarnaast is het ook gewoon een stukje future proof zijn.SalimRMAF schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:56:
Maar 500 euro is veel geld. Wij konden het makkelijk missen; als we krapper hadden gezeten dan had ik het waarschijnlijk nog wel een paar maanden uitgesteld. Het zijn namelijk vooral veranderingen die het net even wat makkelijker maken. Ook zonder die veranderingen kan je prima gamen op de One X.
Verwijderd
Yep.PepieNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:08:
[...]
Dat eerste filmpje!
De overlay van het xbox dashboard (geopend via xbox knop op controller) over een game heen veroorzaakt soms kleine artifacts en rare flikkeringen in het onderliggende beeld (de game zelf).
Mijn ervaring is dat wat we hier zien een VRR ding is. En de kleuren artifact waar we het eerder over gehad hebben iets met PClabel/hdmi port te maken heeft.
Zou nu toch eens echte oplossingen willen zien maar lijkt er op dat de fabriekanten er zo stil mogelijk over blijven en that's it.. of zoals LG; zijn de huidige panelen, pech voor je.
Ik geniet volop van de C9, maar toch is het erg dit soort dingen bij een premium tv.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2021 11:34 ]
Ik denk dat zodra je één keer die nieuwe laadtijden hebt geprobeerd je niet meer terug kan. Het verandert echt de game ervaring.
Alleen al voor Forza vind ik het waard..Finraziel schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 06:45:
[...]
Zeker, het geheel voelt gewoon zoveel vloeiender en sneller. Grootste verschil merk ik in Forza horizon 4... Start in een paar seconden op, fast travel is bijna instant en ook bv het festival in heeft nul laadtijd (waar ik me voorheen nog wel irriteerde aan dat ik me nog wel eens vergis en op de verkeerde knop druk om de kaart te openen en weer zat te wachten omdat ik per ongeluk terug het festival in ging), 4k draait nu op 60 fps waar ik voorheen op fhd speelde want 4k op de one x vond ik onspeelbaar vanwege de inputlag. Maar ook andere games, zelfs die zonder enige optimalisaties, lopen gewoon net wat soepeler.
Ik speel soms nog op de One X Forza Horizon 4, maar dan erger ik me kapot aan het opstarten en laden. Inderdaad met name bij de fast travel of het maken van foto's, dat duurt láng..terwijl ik soms "even snel" iets wil doen. Ziet er ook fraaier uit dan op de One X, ben echt benieuwd wat ze van Horizon 5 gaan maken.
Verwijderd
Wanneer je het geld makkelijk kan missen; halen die xsx.
Anders gewoon wachten, bijzondere exclusives mis je nu toch nog niet.
Anders gewoon wachten, bijzondere exclusives mis je nu toch nog niet.
One X hoogstens een weekje gehad om er toen achter te komen dat het echt een stap terug was voor mij tegenover mijn game pc. Zelfde had ik met de PS4(en pro). Kocht ze wel, maar maakte er zo goed als geen gebruik van.
Nu met de XsX heb ik dat totaal niet. Kocht de XsX eigenlijk alleen omdat ik geen RTX 3080 voor een normaal bedrag kon krijgen en voor de Epic exclusives op de PC. Voorlopig speel ik er veel vaker op dan ik had verwacht. En dan vooral oude games zoals Portal, Burnout en Civ Revolution. Dus ja ik maak weinig gebruik van de extra power en 4K TV., maar ik kan deze aankoop iig verantwoorden naar mijzelf
Nu met de XsX heb ik dat totaal niet. Kocht de XsX eigenlijk alleen omdat ik geen RTX 3080 voor een normaal bedrag kon krijgen en voor de Epic exclusives op de PC. Voorlopig speel ik er veel vaker op dan ik had verwacht. En dan vooral oude games zoals Portal, Burnout en Civ Revolution. Dus ja ik maak weinig gebruik van de extra power en 4K TV., maar ik kan deze aankoop iig verantwoorden naar mijzelf
Heeft iemand nog een goede tip voor een ultrawide 1440P@144 monitor? Ik zie door de bomen het bos niet meer. De meeste 1440@144hz gaan over HDMI 2.0 automatisch naar 100hz.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Hier nog geen XSX, maar games die beschikbaar zijn op de PC speel ik daar wel op ipv op de xone. Scheelt heel wat wachttijd + voelt soepeler aanTimothy3000 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:27:
Ik denk dat zodra je één keer die nieuwe laadtijden hebt geprobeerd je niet meer terug kan. Het verandert echt de game ervaring.
Gamertag: timmie271
Ik heb het geld wel liggen maar ze zijn onvindbaar! Bij Coolblue deze week ook uitgeloot.Bullet NL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:17:
[...]
Ja zeker, qua pracht en praal in het spel is het een flinke stap.
De laattijden zijn echt flink korter
60fps is veel games is heerlijk.
We kunnen niet in de zakken van een ander kijken, maar als je het geld hebt liggen een uitstekende upgrade.
Overigens verwacht niet dat de Xbox zelf qua menu's etc anders is, tis net als met een Laptop of een PC, het OS is het zelfde, maar wat je met je hardware kan doen is een flinke stap vooruit.

Gulfstream G650
Haha, ik las jouw bericht om 5 voor 1 en denk... Forzathon... Ja... Even rustig de rest van de berichten gelezen, naar beneden gewandeld, Xbox aan... Moest wel nog even wachten om online te komen met de game maar inderdaad ook nog ruim op tijd om even 60 puntjes mee te pikken weerArthurMorgan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:39:
Ik speel graag de forzathon events in FH4, die beginnen om het hele uur. Als ik rond 5 voor het hele uur daar aan denk dan kan ik gewoon rustig naar het espressoapparaat lopen, kop koffie zetten, naar de bank lopen, Xbox aanzetten en ben ik nog ruim een minuut voor het event ter plaatse. Ja, de XSX is echt een enorme stap voorwaarts in mijn spelbeleving.
Hetzelfde hier, game pc van flink aantal jaren geleden kan ik niet updaten op het moment dus heb mij voor de eerste keer verwend met een XsS gezien die voorrradig was. Elke euro waard zeker icm GamePass, ben nu druk bezig met de gehele Gears serie. Lekker knallen bevalt goedBeakzz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:24:
One X hoogstens een weekje gehad om er toen achter te komen dat het echt een stap terug was voor mij tegenover mijn game pc. Zelfde had ik met de PS4(en pro). Kocht ze wel, maar maakte er zo goed als geen gebruik van.
Dan hebben ze de vertaling eindelijk een update gegeven, de laatste keer dat ik het zag was het nog:JDL15 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:29:
".... bent u uitgenodigd voor een feest"

Dat is wel een dingetje ja, er zijn er maar weinig die hun handen in het vuur durven te houden en een lijstje presenteren met merk/type welke 1440p/120hz supporten.zwembroek schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:28:
Heeft iemand nog een goede tip voor een ultrawide 1440P@144 monitor? Ik zie door de bomen het bos niet meer. De meeste 1440@144hz gaan over HDMI 2.0 automatisch naar 100hz.
Maar je kan bv wel bij Asus een lijst vinden van hun eigen schermen en tot welke resolutie en verversingssnelheid ze supporten op de PS5 en XBX :
https://www.asus.com/support/FAQ/1045097/
Mag er vanuit gaan dat dat dan wel safe is om achteraan te gaan.
:strip_exif()/f/image/Uty2ZbsrfkWDaFzQRDRffe3U.jpg?f=fotoalbum_large)
edit:
En toch.. vind ik op reddit genoeg voorbeelden waarbij types uit bovenstaand lijstje toch problemen hebben.
Ik begrijp je frustratie
Dit wil je toch niet meemaken (type staat op de support lijst van Asus) : https://imgur.com/a/l0gcHsz
[ Voor 40% gewijzigd door PepieNL op 08-01-2021 16:42 ]
Het is inderdaad de 120hz optie man. Net naar 60hz gezet en het was weg.JDL15 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:27:
[...]
Ik kan het op beide videos niet goed zien, zal eens kijken vanavond. Heb je al getest met VRR uit of 120 hz uit. Titels lijken me daar sowieso niet voor gemaakt?
Van EvilBoris begreep ik juist dat je de XSX gewoon op 120hz moet zetten als je tv het aan kan, want de XSX kan het aan. De C9 kan het sowieso aan. Dat is wel irritant zeg dat je nu voor bepaalde games speciaal 120hz uit moet gaan zetten.
Geen wereld ramp, want hoeveel games bieden nou echt 120hz? ACV, WDL, Immortals sowieso niet. Dus die profiteren totaal niet van 120hz dan toch? Toch zou ik gewoon het liefst hebben dat de setting gewoon aan kan en alles naar behoren werkt.
Oh ja, de brightness op de C9 is 49.
En wanneer ik switch van 120hz naar 60hz is het geluid volledig weg. Gvd wat irritant allemaal.
[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 08-01-2021 17:56 ]
Damn, k*t inderdaad. Ik zit in hetzelfde schuitje met de C9. Baal er ook van want kocht de C9 speciaal voor de XSX. Ik las dat Halo Infinite MP ook 120fps gaat ondersteunen (staat alleen niet bij of het 4K is). Dat zal hoe dan ook in optima forma moeten draaien en zonder glitches/bugs, anders word ik leip!devilsnight schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:45:
[...]
Het is inderdaad de 120hz optie man. Net naar 60hz gezet en het was weg.
Van EvilBoris begreep ik juist dat je de XSX gewoon op 120hz moet zetten als je tv het aan kan, want de XSX kan het aan. De C9 kan het sowieso aan. Dat is wel irritant zeg dat je nu voor bepaalde games speciaal 120hz uit moet gaan zetten.
Geen wereld ramp, want hoeveel games bieden nou echt 120hz? ACV, WDL, Immortals sowieso niet. Dus die profiteren totaal niet van 120hz dan toch? Toch zou ik gewoon het liefst hebben dat de setting gewoon aan kan en alles naar behoren werkt.
Oh ja, de brightness op de C9 is 49.
En wanneer ik switch van 120hz naar 60hz is het geluid volledig weg. Gvd wat irritant allemaal.
Wat ik vreemd vind is dat games die geen 120hz ondersteunen problemen geven, tot nu toe had ik het alleen echt bij COD Warzone gezien (en brightness reducen tot 49 helpt al aanzienlijk). Ik wil juist ook dat alles gewoon werkt, ben nogal autistisch wat dit betreft. Dacht dat het bij jou misschien een probleem was met de overlay van de XSX zelf, zoals hierboven werd gesuggereerd?
Nu ben je me even kwijt.JDL15 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:48:
[...]
Damn, k*t inderdaad. Ik zit in hetzelfde schuitje met de C9. Baal er ook van want kocht de C9 speciaal voor de XSX. Ik las dat Halo Infinite MP ook 120fps gaat ondersteunen (staat alleen niet bij of het 4K is). Dat zal hoe dan ook in optima forma moeten draaien en zonder glitches/bugs, anders word ik leip!
Wat ik vreemd vind is dat games die geen 120hz ondersteunen problemen geven, tot nu toe had ik het alleen echt bij COD Warzone gezien (en brightness reducen tot 49 helpt al aanzienlijk). Ik wil juist ook dat alles gewoon werkt, ben nogal autistisch wat dit betreft. Dacht dat het bij jou misschien een probleem was met de overlay van de XSX zelf, zoals hierboven werd gesuggereerd?
Overlay?
Volgens mij zei EvilBoris dat je de setting het beste meteen op 120hz kon zetten, want dan stond het altijd goed voor welke game dan ook. En dat vind ik nice. Maar volgens mij doet de 120hz setting echt niets voor alle huidige en backwards compatible games, dus voor nu laat ik hem maar op 60hz.
Ik herinner me trouwens welke korte flickeringen in AC Valhalla tijdens de laadschermen. Tijdens gameplay echter niet, dus daar is mee te leven. Maar het slaat eigenlijk nergens op. Zoiets moet te patchen zijn, toch?
Mja overlay, zoek maar ff op de posts terug vanmiddag (reply van mij ergens op reactie van de door jouw geplaatste filmpjes).
Even los daarvan..
Je scherm op 120hz laten aansturen door de xbox, ook al draai je bv enkel 60fps games, heeft nog steeds voordelen.
Het scherm ververst sneller. Dus je latency is minder.
Even los daarvan..
Je scherm op 120hz laten aansturen door de xbox, ook al draai je bv enkel 60fps games, heeft nog steeds voordelen.
[ Voor 8% gewijzigd door PepieNL op 08-01-2021 19:14 ]
Ik had deze reply helemaal niet gezien, haha.PepieNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:08:
[...]
Dat eerste filmpje!
Ok, dat is goed om te weten. Ze zullen dat vast wel gaan patchen. Misschien is het al gepatched in de laatste insider, maar dan ben ik al heel lang niet meer. Dan maar hopen dat de Flickering tijdens Tell me Why door 120hz ook gefixt zal worden.
Verdomme. Dus toch benefits.PepieNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:13:
Mja overlay, zoek maar ff op de posts terug vanmiddag (reply van mij ergens op reactie van de door jouw geplaatste filmpjes).
Even los daarvan..
Dan hoop ik dat het voornamelijk bij Tell me Why zal blijven. Het is echt lelijk en stoort echt ook. Ik stond in chapter 1 in zo'n politiebureau, beetje donker en ik zag constant die flickering. Terug naar 60hz en weg was het.
Mja snap je.
Ik heb er zelf met m'n c9 totaal geen last van.
In games gebeurd het niet, of het nu 120fps games zijn (ori, Destiny, gears 5) of 60fps games (Valhalla, cyberpunk, battlefront2,etc).
Dat zijn zo'n beetje de games die regelmatig aanstaan hier.
Klinkt als een fout in de game zelf.
Net als COD, de console crasher van 2020, die had ook iets dergelijks in donkere delen (flikkering).
Die game heeft consoles letterlijk de RMA hoek ingeduwd.
Kleine artifacts wanneer het overlayed xbox menu via de home knop over een game hangt boeit me echt net zoveel als een 1080p dashboard, nul komma nul.
Dat het niet klopt en dat het hersteld zal worden geloof ik wel.
In games gebeurd het niet, of het nu 120fps games zijn (ori, Destiny, gears 5) of 60fps games (Valhalla, cyberpunk, battlefront2,etc).
Klinkt als een fout in de game zelf.
Net als COD, de console crasher van 2020, die had ook iets dergelijks in donkere delen (flikkering).
Die game heeft consoles letterlijk de RMA hoek ingeduwd.
Kleine artifacts wanneer het overlayed xbox menu via de home knop over een game hangt boeit me echt net zoveel als een 1080p dashboard, nul komma nul.
Dat het niet klopt en dat het hersteld zal worden geloof ik wel.
[ Voor 39% gewijzigd door PepieNL op 08-01-2021 19:36 ]
Overlay van het Xbox dashboard zoals @PepieNL zei. Denk dat dat nog niet zo lekker werkt. Net zoals bijv. bij het invoeren van tekst op de XSX hapert het geluid (als je dat alfabet krijgt en tekst kunt invoeren).devilsnight schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:54:
[...]
Nu ben je me even kwijt.![]()
Overlay?
Volgens mij zei EvilBoris dat je de setting het beste meteen op 120hz kon zetten, want dan stond het altijd goed voor welke game dan ook. En dat vind ik nice. Maar volgens mij doet de 120hz setting echt niets voor alle huidige en backwards compatible games, dus voor nu laat ik hem maar op 60hz.
Ik herinner me trouwens welke korte flickeringen in AC Valhalla tijdens de laadschermen. Tijdens gameplay echter niet, dus daar is mee te leven. Maar het slaat eigenlijk nergens op.
Het slaat ook nergens op, het moet gewoon werken, maar ik heb goede hoop dat het eea nog wel wordt recht getrokken in future updates..
Ik moet ook zeggen dat het tot nu toe alleen bij TWD, TMW is en heel kort een paar keer in AC Valhalla tijdens het laadscherm met Eivor.PepieNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:20:
Mja snap je.
Geen last ervan met My friend Pedro, Bleed 2 en een boel andere titels. Dus ik denk dat de kans best groot is dat TMW één van de weinige games is die dit tijdens gameplay ook echt toont. Artefacts en flickering op een dash boeit mij ook extreem weinig, maar tijdens gameplay is een ander verhaal.
Iemand op Reddit zegt dit:
"This is something that happens on both XSX and PS5. If you lower the transfer rate it gets rid of it. It seems to have a hard time adjusting from the 4K 120 image back to a 4K 60 game without being reset."
Maar dan zou het in elke non-120hz game zijn toch?
Als de foutjes met de XSX hierbij blijven, waarvan de meesten rechtgetrokken kunnen worden door MS zelf of de developer, denk ik echt niet dat we mogen klagen en heeft MS een pareltje (met ruwe randjes) op de markt gezet.
Geen chronische crashes van het besturingssysteem, geen fan geluid, geen coilwhine, geen haptic feedback wat gebroken is, kan nog wel ff door..
Geen chronische crashes van het besturingssysteem, geen fan geluid, geen coilwhine, geen haptic feedback wat gebroken is, kan nog wel ff door..
Er is geen non-120hz game als je console op 120hz output staat.devilsnight schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:40:
[...]
"This is something that happens on both XSX and PS5. If you lower the transfer rate it gets rid of it. It seems to have a hard time adjusting from the 4K 120 image back to a 4K 60 game without being reset."
Maar dan zou het in elke non-120hz game zijn toch?
Je moet de verversing snelheid echt anders zien dan fps.
Output van de console blijft 120hz, of de console nou 60 frames in een seconde renderd of 120 frames renderd, dat heeft daar geen invloed op.
Maar wat is het exact wat we ervaren, geen idee.
Bandbreedte van tv?
- lijkt me niet, 48gbps op de C9 is ruim voldoende voor 4k 120hz VRR HDR op een 10-bit paneel. Zelfs de 40gbps op de cx is voldoende.
Bandbreedte van de console?
- lijkt me ook niet. De XSX heeft een certified hmdi 2.1 poort en chipset
Hdmi kabel?
- dan zou het probleem altijd aanwezig moeten zijn lijkt me
Ik gooi het op de software
[ Voor 25% gewijzigd door PepieNL op 08-01-2021 20:04 ]
Al deze vertalingen zijn geautomatiseerd via Azure met hoogstens nog een snelle "menselijke" check. Bron: iemand die er verstand van heeft.m0h4life schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:06:
[...]
Dan hebben ze de vertaling eindelijk een update gegeven, de laatste keer dat ik het zag was het nog:
".... bent u uitgenodigd voor een feest"
Jammer alleen dat ik geen game kan spelen zonder gedoe omdat mijn (beide) controllers blijven disconnecten. Soms half uur niet, andere momenten aan de lopende band (als in... 10 keer in een minuut)PepieNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:44:
Als de foutjes met de XSX hierbij blijven, waarvan de meesten rechtgetrokken kunnen worden door MS zelf of de developer, denk ik echt niet dat we mogen klagen en heeft MS een pareltje (met ruwe randjes) op de markt gezet.
Verder dikke prima inderdaad.
Wel jammer van de Coilwhine waar ik met 120Hz wél last van heb.... maar voor de verandering afkomstig van de TV... gelukkig niet hoorbaar tijdens het gamen maar wél bij het pauzeren / muten
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Oef.. Mja dat is kl*te man.. Coilwhine is mijns inziens, als je er gevoelig voor ben, echt een nachtmerrie.Thalaron schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:11:
[...]
Wel jammer van de Coilwhine waar ik met 120Hz wél last van heb.... maar voor de verandering afkomstig van de TV... gelukkig niet hoorbaar tijdens het gamen maar wél bij het pauzeren / muten
Hoor je niet vaak dat het met een tv voorkomt.
Welk merk?
Ik begrijp dat je er niet happy van zou worden als permanente oplossing maar voor nu... USB kabel?Thalaron schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:11:
[...]
Jammer alleen dat ik geen game kan spelen zonder gedoe omdat mijn (beide) controllers blijven disconnecten. Soms half uur niet, andere momenten aan de lopende band (als in... 10 keer in een minuut)
Verder dikke prima inderdaad.
Ik heb met de one ook van die momenten gehad dat mijn controller steeds bleef disconnecten. Mijn idee was dat misschien een van mijn buren af en toe een apparaat gebruikte wat niet goed afgeschermd was of zo... Dan hing ik de controller maar even aan de USB zodat ik toch kon spelen.
Samsung Q80T. Is een bekend issue. Maar wat volume betreft met geluid niet hoorbaar. In tegenstelling tot mijn GTX1080....PepieNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:21:
[...]
Oef.. Mja dat is kl*te man.. Coilwhine is mijns inziens, als je er gevoelig voor ben, echt een nachtmerrie.
Hoor je niet vaak dat het met een tv voorkomt.
Welk merk?
Dacht even dat ik in het verkeerde topic beland was, anyway... xbox nieuws :
[YouTube: UPRISING GAME – Official Announcement Teaser]
[YouTube: UPRISING GAME – Official Announcement Teaser]
Dat is dan wel weer het voordeel van vrijwel niets aan het besturingsysteem en de controller veranderen: Dan kan er ook niets misgaan.PepieNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:44:
Geen chronische crashes van het besturingssysteem, geen haptic feedback wat gebroken is, kan nog wel ff door..
Zonder dollen: Beide consoles hebben zo hun kinderziektes maar ik denk dat we gigantisch blij mogen zijn met hoe de nextgen tot nu toe heeft uitgepakt. Met name door de verbetering in laadtijden, quick resume/cards, 60 FPS en bij de PS5 de haptic feedback controllers voelt het echt als een enorme stap vooruit. En dan te bedenken dat we nog maar aan de start van de nieuwe generatie staan.
Het maakt niet uit welke console je koopt deze generatie, je zult sowieso niet teleurgesteld zijn.
Een mooie tijd om gamer te zijn!
Even een vraag aan jullie allen: Als je Ultimate lid bent kun je ook gebruiken maken van de gratis Gold games toch? Waar kun je die vinden in de UI?
[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 09-01-2021 11:26 ]
Gisteren de usb stick behorende bij mijn Elite controller opgezocht, elite V1 met de PC gekoppeld. Daarna weer met de XSX en ik heb gisteravond geen problemen gehad met disconnects. Verder niets aangepast (HUE en AP’s). Het lijkt mij dus echt een bug en niet door interferentie door andere signalen..
In het hoofdmenu is Gold een van de items die je weer kunt geven (naast games, game pass, store, etc) Daar staan de gratis gold games bij.Timothy3000 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:16:
[...]
Even een vraag aan jullie allen: Als je Ultimate lid bent kun je ook gebruiken maken van de gratis Gold games toch? Waar kun je die vinden in de UI?
XBox Series X: BloodyB2121
Tip voor de mensen die hun XSX liggend (willen) plaatsen en de ronde voet niet mooi vinden: er is een 3d model om dit mooi op te lossen.
Zie ook deze video:
YouTube: XBOX Series X & 3D Druck - Jetzt auch LIEGEND schick! (CASEMOD)
Mede-Tweaker @Djordy1997 heeft een 3d printservice en volgens mij alles in huis om dit mooi voor je te printen, wellicht interessant!
Zie ook deze video:
Mede-Tweaker @Djordy1997 heeft een 3d printservice en volgens mij alles in huis om dit mooi voor je te printen, wellicht interessant!
Vind dat dunne ronde schijfje toch een stuk minder storend dan dat gigantische glimmend stuk plastic wat hij er aan vast plakt.kesj schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:05:
Tip voor de mensen die hun XSX liggend (willen) plaatsen en de ronde voet niet mooi vinden: er is een 3d model om dit mooi op te lossen.
Zie ook deze video:
My2Cents
Ieder zijn ding 😉justifire schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:28:
[...]
Vind dat dunne ronde schijfje toch een stuk minder storend dan dat gigantische glimmend stuk plastic wat hij er aan vast plakt.
My2Cents
Dacht precies hetzelfde, vind die opzet er heel goedkoop uitzien.justifire schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:28:
[...]
Vind dat dunne ronde schijfje toch een stuk minder storend dan dat gigantische glimmend stuk plastic wat hij er aan vast plakt.
My2Cents
PS/XBL: Nogne
De XSX verdwijnt hier straks op zijn zij in een TV-Meubel. De deur zal wel open gaan wanneer ik ga spelen maar gelukkig heb ik dan geen last van hoe het eruit ziet
Verwijderd
Kan mij herinneren wanneer je de xsx instelt op 60hz, de console dan schakelt naar hdmi 2.0.
Ik hoop ook dat dit allemaal opgelost gaat worden maar zal me niet verbazen dat we het er maar mee moeten doen..
Ik hoop ook dat dit allemaal opgelost gaat worden maar zal me niet verbazen dat we het er maar mee moeten doen..
Of je gaat naar my games & apps, full library, games with gold.d.bakker84 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:36:
[...]
In het hoofdmenu is Gold een van de items die je weer kunt geven (naast games, game pass, store, etc) Daar staan de gratis gold games bij.
Ik heb sinds ik de series X heb nog geen enkele keer een console update gehad gebeurd dit gewoon weinig bij xbox? Heb het wel op auto update staan
Er is idd ook pas 1 reguliere update geweest
Holidays en updates zijn geen goede combinatie.Jeffrey1908 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:59:
Ik heb sinds ik de series X heb nog geen enkele keer een console update gehad gebeurd dit gewoon weinig bij xbox? Heb het wel op auto update staan
vraagje: ik heb sinds kort een xbox series x maar kom van een ps4 waar ik battlefield 5 speelde. Wordt mijn progress overgenomen als ik BF5 speel op de xbox?
Volgens EA is de progress gekoppeld aan het ea account ipv je gamer tag, dus mogelijk wel. Als je je gamer tag aan het goede ea account koppelt.rvdlaar schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:46:
vraagje: ik heb sinds kort een xbox series x maar kom van een ps4 waar ik battlefield 5 speelde. Wordt mijn progress overgenomen als ik BF5 speel op de xbox?
The medium ziet er wel echt heel leuk uit. Ben wel benieuwd naar die game!
-
[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 16-01-2021 21:48 ]
Die issue met de controller begint wel fucking irritant te worden nu.
Ik nam even pauze van een game. Dus de controller (elite V2) gaat na een tijdje uit. Toen ik weer wilde spelen en de controller aanzette met de guide knop.....niks, geen enkele reactie. Maar de XSX was niet vastgelopen ofzo.
Met geen mogelijkheid krijg ik de controller uit, en aangezien er geen uitneembare accu in zit kun je weinig beginnen. Zelfs de XSX uit/aanzetten haalde niks uit. Pas wanneer ik een andere controller pair en dan de elite aanzet werkt het weer. Dit is die controller connection issue waar ze aan werken toch?
Ik nam even pauze van een game. Dus de controller (elite V2) gaat na een tijdje uit. Toen ik weer wilde spelen en de controller aanzette met de guide knop.....niks, geen enkele reactie. Maar de XSX was niet vastgelopen ofzo.
Met geen mogelijkheid krijg ik de controller uit, en aangezien er geen uitneembare accu in zit kun je weinig beginnen. Zelfs de XSX uit/aanzetten haalde niks uit. Pas wanneer ik een andere controller pair en dan de elite aanzet werkt het weer. Dit is die controller connection issue waar ze aan werken toch?
Is 't niet meer mogelijk om met PayPal in een buitenlandse xbox te kopen, USA in dit geval? Heb een vpn aan en alles, maar blijf een foutmelding krijgen.
'Vroeger' ging dit gewoon. Ben ik echt aangewezen op gift cards?
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Dat is al jaren niet meer mogelijk. Je zal idd giftcards moeten gebruiken (of een site die buitenlandse keys verkoopt)Licko schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:02:
Is 't niet meer mogelijk om met PayPal in een buitenlandse xbox te kopen, USA in dit geval? Heb een vpn aan en alles, maar blijf een foutmelding krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 09-01-2021 21:07 ]
Hoewel kort heeft Gears of War 5 - Hive Busters me zeer verrast. Het voelde een beetje old-school Gears aan, op de goede niet al te serieuze manier. Ook grafisch ziet het er goed uit.
Hoewel ik Gears een van de leukste Xbox IP's vind heb ik van alle games alleen maar Gears of War 1 op 100% gezet qua achievements. Tot nu, want heb Gears Tactics ook op 100% gezet incl. DLC. De laatste 2 achievements waren wel even een grind, maar vond het echt een hele toffe game. Met name de insane playthrough was erg leuk, want je kan je gewoon geen enkel foutje veroorloven, want zelfs de simpelste wretches kunnen je al one-hitten
. Leukste launch game van de Series X voor mij. Enige wat voor mij niet had gehoeven waren de aanwezige 'side missies'. DIe mochten wat minder in aantal. Daarnaast haat ik RNG achievements. Gelukkig had ik redelijk wat mazzel en had ik vrij snel alle legendary mods voor alle wapens. Maar mazzel hoort gewoon niet in games
.
uchiha tijntje schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:21:
Hoewel ik Gears een van de leukste Xbox IP's vind heb ik van alle games alleen maar Gears of War 1 op 100% gezet qua achievements. Tot nu, want heb Gears Tactics ook op 100% gezet incl. DLC. De laatste 2 achievements waren wel even een grind, maar vond het echt een hele toffe game. Met name de insane playthrough was erg leuk, want je kan je gewoon geen enkel foutje veroorloven, want zelfs de simpelste wretches kunnen je al one-hitten. Leukste launch game van de Series X voor mij. Enige wat voor mij niet had gehoeven waren de aanwezige 'side missies'. DIe mochten wat minder in aantal. Daarnaast haat ik RNG achievements. Gelukkig had ik redelijk wat mazzel en had ik vrij snel alle legendary mods voor alle wapens. Maar mazzel hoort gewoon niet in games
.
Wut ??uchiha tijntje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:47:
[...]
Ook bij een aantal andere MS studio games zitten er echt een aantal grind achievements in waar ik gewoon niet zoveel zin meer in heb. Zoals in Gears Tactics of Gears 5, hoe goed ik die games ook vind.

Haha, ja vrijdag de Ironman playthrough (dood = dood) afgemaakt. Daarna viel de grind eigenlijk wel erg mee. Lekker een paar game documentaires aangezet en was binnen 2 uurtjes klaar voor de kill achievement.
[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-01-2021 01:04 ]
Bij de Series X|S Play & Charge kit zit een bijzonder lange USB-C kabel.Neuzelaar schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:18:
Heb de series S en ook wat controller connectie problemen af en toe. Iemand die een goede kabel kan aanraden?
180’uchiha tijntje schreef op zondag 10 januari 2021 @ 01:04:
[...]
Haha, ja vrijdag de Ironman playthrough (dood = dood) afgemaakt. Daarna viel de grind eigenlijk wel erg mee. Lekker een paar game documentaires aangezet en was binnen 2 uurtjes klaar voor de kill achievement.Had me er een beetje op verkeken. In positieve zin dus
Ik zie de Seriously 5.0 wel verschijnen.
Niet met D2, wel met Cyberpunk (... tja...). XSX beeld freeze, controller blijft actief inc. rumble, lampje blijft ook aan. En daarna zet de XSX zichzelf uit. Na opnieuw starten lijkt alles gewoon te werken. Ik heb daarna precies dezelfde handelingen gedaan in de game voordat de crash gebeurde op dezelfde plaats. Ergens in Japan Town, bij een grote brug, waar je veel van shadowed gedeeltes naar open air gedeeltes gaat om en om. En gebeurde het weer. Net voordat het gebeurde zag ik ook artifacts en render issues (gedeeltes van billboards en lighting fixtures die zwart, as in niet gerenderd, bleven).afca020 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:38:
Eergisteren had ik op mijn XSX een forse hard crash tijdens Destiny 2 waarin mijn character opeens onbestuurbaar werd voor 5-10 seconden en de console daarna zichzelf uitschakelde. Toevallig schoot ik net op het moment dat het gebeurde, dus bleef de controller oneindig trillen omdat deze ingeschakeld bleef. Na wat research kom ik er niet uit of dit nou een software (D2) of een hardware issue is, maar het lijkt gelukkig software gerelateerd aangezien ik dit nog nooit eerder heb gezien bij andere games (o.a. veel Warzone, Gears 5 en Forza Horizon 4).
Daarna weer opnieuw opgestart, bijna zelfde handelingen gedaan maar dan de andere kant opgelopen 😏 want ik wilde verder met de game en niet meer terug geweest bij die brug. Daarna geen last meer van gehad. 😄
Het is FRIET!
Heb je daar een bron voor waar dat staat?m0h4life schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:15:
[...]
Volgens EA is de progress gekoppeld aan het ea account ipv je gamer tag, dus mogelijk wel. Als je je gamer tag aan het goede ea account koppelt.
Ik heb zo geen zin om weer wapens te unlocken.
Prognose release dates 1st party games volgens insider:
2021
Halo Infinite
Psychonauts 2
As Dusk Falls
Grounded
Starfield
Forza Horizon Next
2022
Avowed
Everwild
Senua's Saga: Hellblade II
Forza Motorsport
Age of Empires IV
Wolfenstein III
Arkane Austin project
Project Mara
Etwas von Minecraft
Deathloop
Ghostwire Tokyo
2023
Perfect Dark
Fable
State of Decay 3
Gears Next
Compulsion Games Project
DOOM Next
Roundhouse Studios Project
Neue Marke von Double Fine
Obsidian Josh Sawyer Project
Halo Infinite ODST oder etwas ähnliches
Rare Gregg Mayles Projekt oder ähnliches
Zweites Projekt von Machinegames oder ähnliches
2024 and later
The Elder Scrolls VI
RPG von inXile
Zenimax Online Project
Etwas von Fallout
Neues Spiels von Obsidian und dem The Outer Worlds-Team
Zoals ik al had voorspeld vanaf 2022 pas echt groot vuurwerk.
Maar Starfield, Infinite en Horizon in 2021 teken ik voor. Ook Flight Simulator is zekerheidje.
2021
Halo Infinite
Psychonauts 2
As Dusk Falls
Grounded
Starfield
Forza Horizon Next
2022
Avowed
Everwild
Senua's Saga: Hellblade II
Forza Motorsport
Age of Empires IV
Wolfenstein III
Arkane Austin project
Project Mara
Etwas von Minecraft
Deathloop
Ghostwire Tokyo
2023
Perfect Dark
Fable
State of Decay 3
Gears Next
Compulsion Games Project
DOOM Next
Roundhouse Studios Project
Neue Marke von Double Fine
Obsidian Josh Sawyer Project
Halo Infinite ODST oder etwas ähnliches
Rare Gregg Mayles Projekt oder ähnliches
Zweites Projekt von Machinegames oder ähnliches
2024 and later
The Elder Scrolls VI
RPG von inXile
Zenimax Online Project
Etwas von Fallout
Neues Spiels von Obsidian und dem The Outer Worlds-Team
Zoals ik al had voorspeld vanaf 2022 pas echt groot vuurwerk.
Maar Starfield, Infinite en Horizon in 2021 teken ik voor. Ook Flight Simulator is zekerheidje.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |