Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Medium gameplay geeft een leuke sfeer :) Vind ook het splitscreen gedeelte wel leuk gedaan. Ben wel fan van de Bloober games ook al ben ik niet een traditionele horror fan.

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-01-2021 17:25 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:24:
Die Medium gameplay geeft een leuke sfeer :) Vind ook het splitscreen gedeelte wel leuk gedaan. Ben wel fan van de Bloober games ook al ben ik niet een traditionele horror fan.
Zeker mooi als je ziet waar ze vandaan zijn gekomen (Layers of Fear)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 11:25
Fox-Racing schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:24:
Zijn er hier nog meer mensen die Assetto Corsa Competizione spelen op de XSX?

Spel draait opzich super, alleen ik heb in replays af en toe van die visuele glitches
vooral als de auto dicht bij de camera komt.
Ook in de timetables na de sessies wil het beeld soms glitches vertonen.

Ook heb ik soms tijdens een race dat mijn tv (Philips 43PUS7555) ineens het HDMI kanaal (HDMI1) aangeeft,en heel af en toe ook rechtsonder de HDR melding.

Nu vroeg ik me af, komt dit door Assetto en hebben meer mensen dat?
of is dit een verkeerde afstelling van mijn tv?
(HDMI kanaal is ingesteld met HDMI Ultra HD en automatische gamemodus.)
Ik hem ook met automatische gamemodus (Philips oled804), maar mij is het nog nooit opgevallen. Al speel ik het maar af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben begonnen met Tell me Why en ik zag dat de game HDR support. Ik was al meteen huiverig voor een trash HDR implementatie, maar het bleek juist erg nice te zijn. Toen kwam ik erachter dat het Auto HDR was.

Deze feature blijft mij verbazen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samsung zet met zijn nieuwe lijn vol in op Series X :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_Iy-Kyjc99-aQHS-qMBPB5i7Y8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oUw8oaSMZe68MT0aCObnBln6.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Dacht dat MS juist met LG een soort van deal had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:27:
Dacht dat MS juist met LG een soort van deal had?
Yep, voor de OLEDs dacht ik vooral.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larentix
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-07-2024
devilsnight schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:16:
Ik ben begonnen met Tell me Why en ik zag dat de game HDR support. Ik was al meteen huiverig voor een trash HDR implementatie, maar het bleek juist erg nice te zijn. Toen kwam ik erachter dat het Auto HDR was.

Deze feature blijft mij verbazen hoor!
Die heb ik een paar weken geleden uitgespeeld, ik was ook aangenaam verrast over de Auto HDR. De game zelf vond ik trouwens ook goed te pruimen d:)b

XBL / PSN: Larentix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-09 15:00
justifire schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:56:
[...]

Hele fijne headset d:)b
Als je een paar paginas terug zoekt heb ik de (voor velen) optimale equalizer instellingen geplaatst.
Maakt nogal een verschil met out-of-the-box instellingen.
Ga ik zeker proberen thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Segafreak83 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:19:
[...]

Mag ik vragen waar je deze besteld hebt?
Ik heb hem gewoon besteld bij steelseries, gelijk 2 besteld ook eentje voor me broertje haha

Acties:
  • +4 Henk 'm!
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sommigen wilden een next gen game. Dan is dit een goede game :). Ben erg benieuwd naar hoe het draait op de Series X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:02:
[...]

Sommigen wilden een next gen game. Dan is dit een goede game :). Ben erg benieuwd naar hoe het draait op de Series X.
Is daar al wat over bekend eigenlijk?
Want ik zou er bijna een SX voor kopen als ik dit weer zie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:19:
[...]

Is daar al wat over bekend eigenlijk?
Want ik zou er bijna een SX voor kopen als ik dit weer zie.
Zomer 2021 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Larentix schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:17:
[...]

Die heb ik een paar weken geleden uitgespeeld, ik was ook aangenaam verrast over de Auto HDR. De game zelf vond ik trouwens ook goed te pruimen d:)b
Ja ik ben echt verrast over de HDR ook. Ik heb nu wat binnengebieden gezien en het blijft goed. Hier kan een Ubi en plenty andere devs echt van leren hoor.

Auto HDR is top so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Aah sick. Dan is de Series X vast ook weer leverbaar.
In game beelden al toevallig, of alleen nog Pc beelden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:34:
[...]

Aah sick. Dan is de Series X vast ook weer leverbaar.
In game beelden al toevallig, of alleen nog Pc beelden?
[YouTube: Microsoft Flight Simulator - Xbox Series X|S Announce Trailer]

Trailer captured ingame 4K op de Series X. Verder dan deze trailer zijn er volgens mij nog geen beelden van series X. Maar zal er vast wel prachtig uit gaan zien :)

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-01-2021 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 21:01
uchiha tijntje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:38:
[...]

Verder geen beelden nog van series X. Maar zal er vast wel prachtig uit gaan zien :)
100%, steek ik nu al mijn handen voor in het vuur! Wat is het toch een chille console <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:38:
[...]

Trailer captured ingame 4K. Verder geen beelden nog van series X. Maar zal er vast wel prachtig uit gaan zien :)
Wacht even, dit is dus toch niet een XSX trailer? Ik dacht van wel namelijk. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:43:
[...]

Jawel, dat zie je ook als je de trailer kijkt :P Captured in game op 4K op de Series X. Naast deze trailer zijn er verder volgens mij geen beelden beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:43:
[...]

Dit is XSX gameplay, dus zo mag je verwachten dat het er uit komt te zien.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 14:46
Ben benieuwd hoe Microsoft Flight Simulator eruit gaat zien om de series S. Had de series S erbij gehaald als een tweede console wachtende op de ps5. Maar ben zo onder de indruk van de gamepass dat ik twijfel voor een series x. Vooral omdat er nu nog geen echte next gen game is merk ik niet dat ik iets mis met de series s, maar flight simulator kan hier wel verandering in brengen. Dacht eerst dat de series s slechte graphics had maar dat scheen gewoon Jedi fallen order te zijn nadat ik Forza horizon 4 had geïnstalleerd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:37

dommerick

is domm

Zojuist een Xbox Elite Series 2 controller aangeschaft. Vind zelf de rumble in de default controllers vrij aanwezig en zou dit dus graag anders zien. Gezien ik nog een kerstcadeau van de zaak moest bestellen heb ik er maar voor gekozen om deze te gebruiken. De controller komt in een handige case die zodra ik weer moet gaan reizen ook zeker van pas gaat komen om op de hotelkamers te gamen met de xcloud variant.

Tot nu toe echt een verademing om af en toe lekker op de bank te zitten gamen. Het enige nadeel dat ik als fervente pc gamer ervaar is toch wel het gebrek aan anonieme interactie. In dat opzicht mis ik de chat functie wel, waar ik als typische introverte ITer gewoon kan mengen in wat ongein zonder direct te moeten spreken in de headset als enige vorm van communicatie.

Verder is mijn vriendenlijst nog wel verdacht leeg. Mochten er mensen zijn die Destiny 2, Warzone of Fortnite 2 online spelen zijn, dan staat het vrij om me toe te voegen: domm maybird

Heeft geen signature.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Powder Toastman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:24:
[...]

Ikea mag de diepte van hun AV meubels wat mij betreft wel eens onder handen nemen. Toen ik enkele jaren geleden op zoek was naar een meubel, kon ik bij Ikea niet slagen, want bijna alle meubels hadden een diepte van ca. 40cm, wat wel erg weinig is als je een receiver in het meubel kwijt wil. Met banaanstekkers en HDMI stekkers aan de achterkant er nog in past dat echt niet.
Om die reden heb ik mijn vorige TV meubel op maat laten maken en ook mijn nieuwe TV meubel die sinds vorige week in huis staat, heb ik op maat laten maken. :)
Kun je 'm precies laten maken zoals jij 'm wilt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:02:
[...]

Ja maar dit is vliegen, leuk voor een handje mensen, maar geen system seller :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Heeft iemand al Destiny 2 FOV 105 op de Series S uitgeprobeerd?
En hoe is de performance en visual fidelity dan? Wordt het een stuk minder?
Naar mijn idee kreeg je juist meer lelijke pixels op je scherm dan bij de normale FOV.

Graag jullie oppinies !

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Outgesteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6knAUwar2EZ_-rW6G2LUU8z8F4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFfQdl7NvdmazjOF2xwzjyIN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhankou
Ya, ik las het net. Erg jammer, maar anderzijds, ik heb grote hoop dat deze game wel eens de nieuwe Division meets Diablo samen met Destiny en whatnot kan worden.
Dan liever maar uitstellen en zorgen dat die shit echt dope wordt.

Desalniettemin, een demo, dat is wel fijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zhankou schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:25:
[...]

Ya, ik las het net. Erg jammer, maar anderzijds, ik heb grote hoop dat deze game wel eens de nieuwe Division meets Diablo samen met Destiny en whatnot kan worden.

Ze moeten gewoon eens stoppen met die harde deadlines.
Kijk naar FROM, iedereen is al jaren hyped, maar een releasedate ? When it’s done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
justifire schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:37:
[...]

Ze moeten gewoon eens stoppen met die harde deadlines.
Kijk naar FROM, iedereen is al jaren hyped, maar een releasedate ? When it’s done.
Misschien niet echt een populaire mening maar: release data zijn er ook om een creatief proces af te ronden.
Vandaar dat ze gesteld worden en soms verzet.

"When it's done" werkt simpelweg niet want een dergelijk project is zelden echt "done".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Donstil schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:42:
[...]

Misschien niet echt een populaire mening maar: release data zijn er ook om een creatief proces af te ronden.

"When it's done" werkt simpelweg niet want een dergelijk project is zelden echt "done".
Dat kan je intern natuurlijk nog prima doen natuurlijk. Je kunt deadlines ook anders hard maken dan het aan de grote klok hangen richting publiek. Ben het wel met je eens hoor. Als je zegt ga maar lekker door tot het af is, is het nooit af. Af is ook subjectief, het kan altijd beter en mooier.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Kwam dit tegen op Reddit. Iemand heeft een Android rom (Omni rom 11) op een RPI4-4GB gezet en gebruikt daarop xCloud. Kan handig zijn als mobile HDMI xCloud “stick”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eD69dExBlJbwZ9-Vskq_qwAUB-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hm5vZzKkRNl8IzT0NG9j5O5r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:42:
[...]

Neem aan dat iedere onderneming wel een opleverdatum in het hoofd heeft, dat hoef je dan natuurlijk nog niet naar buiten te brengen.
FROM schijnt het wel gewoon te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhankou
Wat is FROM ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
justifire schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:58:
[...]

Neem aan dat iedere onderneming wel een opleverdatum in het hoofd heeft, dat hoef je dan natuurlijk nog niet naar buiten te brengen.
FROM schijnt het wel gewoon te kunnen.
d.bakker84 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:45:
[...]

Dat kan je intern natuurlijk nog prima doen natuurlijk. Je kunt deadlines ook anders hard maken dan het aan de grote klok hangen richting publiek. Ben het wel met je eens hoor. Als je zegt ga maar lekker door tot het af is, is het nooit af. Af is ook subjectief, het kan altijd beter en mooier.
Jawel maar het is nou een maal een product wat je moet verkopen, waar fans op wachten, etc.
Daar horen publieke release data gewoon bij.

Ze moeten absoluut realistischer maar simpelweg niets naar buiten brengen werkt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
From Software denk ik?
Maar ken die studio inhoudelijk niet goed genoeg, dus geen idee of die geen release data bekend maken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:02
gise schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:48:
Kwam dit tegen op Reddit. Iemand heeft een Android rom (Omni rom 11) op een RPI4-4GB gezet en gebruikt daarop xCloud. Kan handig zijn als mobile HDMI xCloud “stick”

[Afbeelding]
Vet zeg! Voordeel van zo'n PI is dat je hem ook aan het ethernet kan hangen. Hoe is jullie ervaring met Xcloud? Ik had m'n controller met kerst meegenomen richting m'n ouders maar de verbinding was heel beroerd op een 100Mbit lijn. Hier in huis stottert de boel door de verbinding ook behoorlijk. Had netjes met de 5ghz kanalen verbinding gemaakt maar wellicht heeft het vandoen met Ziggo en haar standaard routers. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:00

Phydomir

Dennis

Ontwikkelaar van onder andere Sekiro, Bloodborn en de Souls reeks.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Graft schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:34:
[...]

Vet zeg! Voordeel van zo'n PI is dat je hem ook aan het ethernet kan hangen. Hoe is jullie ervaring met Xcloud? Ik had m'n controller met kerst meegenomen richting m'n ouders maar de verbinding was heel beroerd op een 100Mbit lijn. Hier in huis stottert de boel door de verbinding ook behoorlijk. Had netjes met de 5ghz kanalen verbinding gemaakt maar wellicht heeft het vandoen met Ziggo en haar standaard routers. :X
Ik heb hetzelfde geprobeerd. Heb een 5MBit upload aan de XBox en dat was duidelijk ook niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

gise schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:48:

[Afbeelding]
Kan dit niet gewoon met elke willekeurige Android stick uit China? Of zeg ik nu wat heel doms? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
"Desondanks plaatste de studio via een bericht op Twitter een afbeelding met daarop een gedeelte van de kaart van Tamriel, dit met de tekst: “Transcribe the past and map the future. Here’s to a Happy New Year!”."
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MF_T_KyBqm7ObfMNnB6J77r2kZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15qkH5SwgLQQ4M5jdHDakNJL.jpg?f=fotoalbum_large
Bron: Bethesda deelt hint naar de locatie van The Elder Scrolls VI
oOo

[ Voor 97% gewijzigd door G_Dragon op 07-01-2021 10:18 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graft
G_Dragon schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:12:
"Desondanks plaatste de studio via een bericht op Twitter een afbeelding met daarop een gedeelte van de kaart van Tamriel, dit met de tekst: “Transcribe the past and map the future. Here’s to a Happy New Year!”."
[Afbeelding]

oOo

Bron: Bethesda deelt hint naar de locatie van The Elder Scrolls VI
Ik ben benieuwd! Hammerfell biedt weer hele andere opties wat biotopen betreft dan Skyrim. Red Guards, Arabisch sfeertje. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:37

dommerick

is domm

Graft schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:34:
[...]

Mijn ervaring met Xcloud is momenteel best slecht te noemen ;) Het is inderdaad zo dat ik alles aan 200mbps heb hangen, maar nog steeds veel lag ervaar. Als ik daarentegen op hetzelfde device stadia opstart dan draait het als een zonnetje. Dus er is nog wel winst te behalen op dat gebied.

Heeft geen signature.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justifire schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:11:
[...]

Ja maar dit is vliegen, leuk voor een handje mensen, maar geen system seller :+
Haha. :)

Ja ik lees hier af en toe dat men wacht op echte next gen games. Maar ik vraag me altijd dan direct af wat ze bedoelen met echte next gen games...

Hebben ze het dan over graphics? Gameplay? AI? Geen idee precies, maar ik verwacht dus graphics... Dan denk ik dat men nog enige tijd kan gaan wachten. Want ik verwacht niet heel veel schokkende zaken in het komende jaar.

Men vergeet denk ik af en toe dat het creeren van die geweldige mooie graphics en gedetailleerde karakters en omgevingen zo ontzettend veel tijd en daarmee geld kost dat de vraag is of het wel financieel aantrekkelijk is voor bijv. nieuwe IP's die zich nog niet bewezen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:12

Nogne

>.<

d.bakker84 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:49:
[...]

Kan dit niet gewoon met elke willekeurige Android stick uit China? Of zeg ik nu wat heel doms? :P
Dit is leuk voor de iOS gebruikers, maar voor Android gebruikers is het handiger om een USB-C naar HDMI kabel mee te nemen ipv een Pi. Want xCloud is al beschikbaar voor Android dus dan is het een kwestie van je telefoon op je TV aansluiten en gamen maar.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 15:20
Ik verwacht van next gen niet echt betere graphics, wel betere lighning (ray tracing), AI van NPC's, physics,... Er is zoveel meer raw performance voor handen, dat moet toch nuttig ingezet kunnen worden.

Grafisch vind ik het allemaal al dikke prima hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:02
Zhankou schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:25:
[...]

Ik was meteen super geïnteresseerd door de suggestie dat deze game overeenkomsten met Diablo zou kunnen hebben. Echter, wordt dit omschreven als een 3rd party Sci-Fi shooter. Wat bedoelde je precies en wat zijn de mogelijke overeenkomsten met Diablo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hier ook wel veel zin in Microsoft flight simulator moet ik zeggen, was ook een vd redenen om een XSX te nemen voordat er een keer een PS5 komt hier.

Nu nog vol bezig met Valhalla en WD Legion.

Bij mij loopt trouwens GPU af over 2 dagen of ik moet het gewoon laten verlengen voor die kleine 10 euro, het is hier volgens mij al vaker voorbij gekomen maar het is denk ik niet meer mogelijk nu om weer zo'n 1 euro deal te krijgen?

Of moet je het abbo dan gewoon af laten lopen en opnieuw afsluiten?

Zal later het topic en het game pass topic nog eens goed doorspitten maar misschien heeft iemand een sneller antwoord, ik wil het wel gewoon op een 'normale' doen dus geen Brazilian gift cards of Iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhankou
Torgo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:51:
[...]

Ik was meteen super geïnteresseerd door de suggestie dat deze game overeenkomsten met Diablo zou kunnen hebben. Echter, wordt dit omschreven als een 3rd party Sci-Fi shooter. Wat bedoelde je precies en wat zijn de mogelijke overeenkomsten met Diablo?
World tiers (denk aan verschillende moeilijkheidsgraden in diablo, en Rifts)
LOOT (verschillende loot, hoe moeilijker de World tier, des te meer er dropped)
Skill/Talent system (verschillende classen/skills en combinaties mogelijk, bijv. Harbinger enzv).

En zo zijn er nog wel een plethora aan dingen. Bossfights, dungeons, etc.

In die zijn lijjkt het misschien meer op Hellgate london.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Sipio schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:06:
Hier ook wel veel zin in Microsoft flight simulator moet ik zeggen, was ook een vd redenen om een XSX te nemen voordat er een keer een PS5 komt hier.

Bij mij loopt trouwens GPU af over 2 dagen of ik moet het gewoon laten verlengen voor die kleine 10 euro, het is hier volgens mij al vaker voorbij gekomen maar het is denk ik niet meer mogelijk nu om weer zo'n 1 euro deal te krijgen?

Zal later het topic en het game pass topic nog eens goed doorspitten maar misschien heeft iemand een sneller antwoord, ik wil het wel gewoon op een 'normale' doen dus geen Brazilian gift cards of Iets dergelijks.
Laten verlopen, gold tegoed voor 3 jaar inslaan en dan GPU afsluiten voor het normale maandbedrag (1 euro deal mag alleen de eerste keer) en je hebt weer 3 jaar te gaan voor bijna gratis :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Graft

Neen! Als je gewoon weer top upped totdat je een maximum van 3 jaar gold hebt kun je gewoon weer vrolijk gebruik maken van 1:1 conversie. Ditmaal niet voor 1,- maar voor 12,99,- Alsnog een hele goeie deal. Eergisteren nog gedaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Als je al eens gebruik hebt gemaakt van die aanbieding dan kan je nog steeds Gold naar GPU omzetten, maar dan kost het je eenmalig 13 euro.
Wat ik heb gedaan is gewoon Xbox Live Gold kopen voor een jaar, ik heb daarvoor Kinguin gebruikt. Daar 3x een jaar gekocht en daarna omgezet naar GPU.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

v8power67

Psn: Mausosaurus

Vraag me af hoe lang het nog gaat duren voordat streaming diensten van Microsoft naar tvs komen als app. Heb een lg cx maar geen xbox maar wel gamepass( voor mn neefje en nichtjes op mn oude x1) maar zou wel via streaming wat games willen proberen. Dus op de lg een xbox gamepass app en via bleutooth de controller eraan en klaar. Dat zou echt perfect zijn. Maar las dat ze een deal met Samsung hebben dus zal wel weer exclusief worden daarop wat echt dom zou zijn( hopelijk dus timed exclusive). Zie mezelf voorlopig nog geen xsx halen dus dit zou een mooie uitkomst zijn. Zeker als dalijk de xsx blades in de servers komen. Dan kan je 4k streamen of hopelijk 1080p/60.
Heb het op mn telefoon geprobeerd maar was echt drama helaas. Veelste veel lag. Op 5ghz wifi. Dus met tv op lan zou hopelijk beter werken.

[ Voor 17% gewijzigd door v8power67 op 07-01-2021 11:24 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

BM

Moderator Spielerij
uchiha tijntje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:39:
[...]

Haha. :)

Ja ik lees hier af en toe dat men wacht op echte next gen games. Maar ik vraag me altijd dan direct af wat ze bedoelen met echte next gen games...

Hebben ze het dan over graphics? Gameplay? AI? Geen idee precies, maar ik verwacht dus graphics... Dan denk ik dat men nog enige tijd kan gaan wachten. Want ik verwacht niet heel veel schokkende zaken in het komende jaar.

Men vergeet denk ik af en toe dat het creeren van die geweldige mooie graphics en gedetailleerde karakters en omgevingen zo ontzettend veel tijd en daarmee geld kost dat de vraag is of het wel financieel aantrekkelijk is voor bijv. nieuwe IP's die zich nog niet bewezen hebben.
Ik denk dat de meesten inderdaad graphics als 'benchmark' pakken voor wat next-gen is. Echter is het zo dat er ook op andere vlakken geinoveerd kan worden. Dat kan deels vanwege de SSD het (grotendeels) ontbreken van laadtijden, het supersnel wisselen van games (als MS QR gaat fixen in ieder geval) is imho óók next-gen, maar ja, dat vang je zo moelijk in een plaatje. Zo zou je The Medium ook 'gewoon' als next-gen kunnen beschouwen, niet vanwege de graphics, maar het feit dat er 2 werelden tegelijk, realtime gerenderd kunnen worden. Was misschien last-gen ook mogelijk, maar dan met concessies die ze nu niet meer hoeven te doen.

Wat denk ik niet meehelpt in dit hele verhaal is dat we afgelopen generatie een 'tussenrelease' hebben gehad bij de console, te weten Xbox One X en PS 4 Pro. Ik denk dat een heleboel fanatiekere gamers die stap gemaakt hebben, en daarmee is de stap naar XSX/PS5 op graphics vlak ineens wat kleiner.

Ik kan enkel voor mezelf spreken, maar ik ben van een Xbox One naar Xbox Series X gegaan, en ik verbaas me 2 maanden na dato nog steeds over de graphics die dat ding weet te produceren, en dat zijn dan nieteens native next-gen games. Misschien zin mijn verwachtingen minder hoog dan die van anderen, dat kan, maar voorheen zag iedereen die sprong van 7/8 jaar bij een nieuwe release. Nu was het voor velen 'maar' een stap van 3 jaar.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 14:30
Wat mij opvalt aan BC Xbox 360 spellen is dat het geluid vele malen luider is/klinkt dan Xbox One of Series X|S spellen. Ik moet bij elk 360 spel het geluid van de tv of hoofdtelefoon zachter zetten.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
dommerick schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:24:
[...]

Mijn ervaring met Xcloud is momenteel best slecht te noemen ;) Het is inderdaad zo dat ik alles aan 200mbps heb hangen, maar nog steeds veel lag ervaar. Als ik daarentegen op hetzelfde device stadia opstart dan draait het als een zonnetje. Dus er is nog wel winst te behalen op dat gebied.
Zei laatst precies hetzelfde. Kreeg reacties dat het aan mijn verbinding moest liggen want xcloud moest al perfect werken. Lees nu steeds meer van anderen dezelfde slechte ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

ariekanari schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:30:
Wat mij opvalt aan BC Xbox 360 spellen is dat het geluid vele malen luider is/klinkt dan Xbox One of Series X|S spellen. Ik moet bij elk 360 spel het geluid van de tv of hoofdtelefoon zachter zetten.
Daar zit wel flink verschil in ja. Merkte dit ook met Dead Space en andere games. Maar ook tussen twee recentere games zit enorm verschil. Hollow Knight is veel luider dan Resident Evil 7.
Sowieso is het geluid af en toe raar. Het start-up geluid blaast de speakers zowat op en in game moet ik mijn versterker juist flink omhoog schroeven voor fatsoenlijk geluid. Mijn Onkyo versterker staat standaard op 32 wat een normaal volume is. Ben nu op de XSX via Disney+ The Mandalorian aan het kijken en dan moet hij over de 50 omdat anders de stemmen gewoon niet te verstaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phydomir schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:17:
[...]

Als je al eens gebruik hebt gemaakt van die aanbieding dan kan je nog steeds Gold naar GPU omzetten, maar dan kost het je eenmalig 13 euro.
Wat ik heb gedaan is gewoon Xbox Live Gold kopen voor een jaar, ik heb daarvoor Kinguin gebruikt. Daar 3x een jaar gekocht en daarna omgezet naar GPU.
Dus om het even goed te begrijpen, je haalt dan voor 3 jaar Xbox Gold, dus iets van 3x 40 euro is dat? En dan één maandje GPU voor 13 euro en dat merge je dan met je 3 jaar Gold?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graft
v8power67 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:21:
Vraag me af hoe lang het nog gaat duren voordat streaming diensten van Microsoft naar tvs komen als app. Heb een lg cx maar geen xbox maar wel gamepass( voor mn neefje en nichtjes op mn oude x1) maar zou wel via streaming wat games willen proberen. Dus op de lg een xbox gamepass app en via bleutooth de controller eraan en klaar. Dat zou echt perfect zijn. Maar las dat ze een deal met Samsung hebben dus zal wel weer exclusief worden daarop wat echt dom zou zijn( hopelijk dus timed exclusive). Zie mezelf voorlopig nog geen xsx halen dus dit zou een mooie uitkomst zijn. Zeker als dalijk de xsx blades in de servers komen. Dan kan je 4k streamen of hopelijk 1080p/60.
Heb het op mn telefoon geprobeerd maar was echt drama helaas. Veelste veel lag. Op 5ghz wifi. Dus met tv op lan zou hopelijk beter werken.
Als Microsoft zich zo exclusief toelegt op bepaalde partijen schieten ze zichzelf in de voet. Dat geloof ik niet. Daarnaast is op TV gebied Microsoft juist officieel in zee met LG. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
devilsnight schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Dus om het even goed te begrijpen, je haalt dan voor 3 jaar Xbox Gold, dus iets van 3x 40 euro is dat? En dan één maandje GPU voor 13 euro en dat merge je dan met je 3 jaar Gold?
Yes, de conversie is op dit moment 1:1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

devilsnight schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Ja. Want die actie is eigenlijk gewoon, zet je Gold om naar GPU. Je kan maximaal 3 jaar Gold hebben en als je dat hebt dan wordt het in één keer omgezet naar 3 jaar GPU.

Dit werkt alleen als je nu geen GPU hebt. Als je Gold wilt toevoegen aan een bestaand GPU abonnement dan wordt dat anders verrekend. Volgens mij is 1 jaar gold dan 4 maanden GPU waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phydomir schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:45:
[...]

Ja. Want die actie is eigenlijk gewoon, zet je Gold om naar GPU. Je kan maximaal 3 jaar Gold hebben en als je dat hebt dan wordt het in één keer omgezet naar 3 jaar GPU.

Dit werkt alleen als je nu geen GPU hebt. Als je Gold wilt toevoegen aan een bestaand GPU abonnement dan wordt dat anders verrekend. Volgens mij is 1 jaar gold dan 4 maanden GPU waard.
November dit jaar loopt onze GPU af, dan gaan we eens kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 20:23
Mijn gpu loopt in juli af ik twijfel om alvast 3 jaar gold in te slaan en dan te redeemen in juli/aug. Zou het dan nog steeds mogelijk zijn om gaat ms op eens gold redeemen killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Phydomir schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Daar zit wel flink verschil in ja. Merkte dit ook met Dead Space en andere games. Maar ook tussen twee recentere games zit enorm verschil. Hollow Knight is veel luider dan Resident Evil 7.
Sowieso is het geluid af en toe raar. Het start-up geluid blaast de speakers zowat op en in game moet ik mijn versterker juist flink omhoog schroeven voor fatsoenlijk geluid. Mijn Onkyo versterker staat standaard op 32 wat een normaal volume is. Ben nu op de XSX via Disney+ The Mandalorian aan het kijken en dan moet hij over de 50 omdat anders de stemmen gewoon niet te verstaan zijn.
Dat opstartgeluid is echt behoorlijk irritant / luid, is ook niet uit te zetten ofzo. Schrik mij iedere x kapot, ook al staat het volume op 8 van 100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Ik denk dat de meesten inderdaad graphics als 'benchmark' pakken voor wat next-gen is. Echter is het zo dat er ook op andere vlakken geinoveerd kan worden. Dat kan deels vanwege de SSD het (grotendeels) ontbreken van laadtijden, het supersnel wisselen van games (als MS QR gaat fixen in ieder geval) is imho óók next-gen, maar ja, dat vang je zo moelijk in een plaatje. Zo zou je The Medium ook 'gewoon' als next-gen kunnen beschouwen, niet vanwege de graphics, maar het feit dat er 2 werelden tegelijk, realtime gerenderd kunnen worden. Was misschien last-gen ook mogelijk, maar dan met concessies die ze nu niet meer hoeven te doen.

Wat denk ik niet meehelpt in dit hele verhaal is dat we afgelopen generatie een 'tussenrelease' hebben gehad bij de console, te weten Xbox One X en PS 4 Pro. Ik denk dat een heleboel fanatiekere gamers die stap gemaakt hebben, en daarmee is de stap naar XSX/PS5 op graphics vlak ineens wat kleiner.

Ik kan enkel voor mezelf spreken, maar ik ben van een Xbox One naar Xbox Series X gegaan, en ik verbaas me 2 maanden na dato nog steeds over de graphics die dat ding weet te produceren, en dat zijn dan nieteens native next-gen games. Misschien zin mijn verwachtingen minder hoog dan die van anderen, dat kan, maar voorheen zag iedereen die sprong van 7/8 jaar bij een nieuwe release. Nu was het voor velen 'maar' een stap van 3 jaar.
In bijvoorbeeld een nieuwe gta zou het mooi zijn dat je een gigantische chaos kunt creëren op de weg. Of dat je in veel meer gebouwen kunt, ook dat zou "next gen" zijn.
Alsnog verwacht ik in de toekomst graphics van de xsx die de games van nu doen verbleken.
Het is niet enkel de extra power van de console maar ook de vooralsnog niet benutte zaken zoals DirectML etc.
Zin in. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BM schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Vind dat quick resume ook echt wel next gen.
Afgelopen dagen bezig geweest met Valhalla.
Druk op de xbox knop op de controller, console en tv springen aan en sta meteen midden in Engeland, rammen maar !! _/-\o_
‘s avonds wil de vrouw dan graag Tetris spelen, klik op de tegel en ze kan meteen verder waar ze gebleven was.
Heerlijk dat QR ! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:41:
[...]

Vind dat quick resume ook echt wel next gen.
Afgelopen dagen bezig geweest met Valhalla.
Druk op de xbox knop op de controller, console en tv springen aan en sta meteen midden in Engeland, rammen maar !! _/-\o_
‘s avonds wil de vrouw dan graag Tetris spelen, klik op de tegel en ze kan meteen verder waar ze gebleven was.
Heerlijk dat QR ! :9
Wat fijn om te lezen dat het bij sommige wel goed werkt, bij mij heeft die QR functie nu 3 keer van de 20 keer gewerkt bij Valhalla :) ..
Het is een goed uitgevonden functie, want bij GTA werkt die elke keer wel heerlijk :9~

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 07-01-2021 12:46 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 08:25

CerandoX.nl

Vides

Ik als MP gamer vindt Quick Resume behoorlijk irritant bij games die dit niet goed hebben geïmplementeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey1908
CerandoX.nl schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:45:
Ik als MP gamer vindt Quick Resume behoorlijk irritant bij games die dit niet goed hebben geïmplementeerd.
Bij coldwar werkt het bij mij ook niet fijn en moet ik hem afsluiten en opnieuw starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:47:
[...]

Bij coldwar werkt het bij mij ook niet fijn en moet ik hem afsluiten en opnieuw starten
Als het na restart wel werkt mag je echt blij zijn, want met Modern Warfare ben ik soms al 15 min bezig om door het start scherm te komen en dan als bij multiplayer Player 2 joined voor split-screen crashed de game nog meerdere malen waardoor je soms pas na 30 min kan spelen. Dan valt 1 herstart bij Cold War nog wel mee O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 15:20
Enige wat niet next gen is, is het wachten tot het spel alle DLC paketten gecontroleerd heeft, of wat Immortal Fenyx Rising ook moge uitvoeren op de achtergrond bij het opstarten van een game. (Dus niet quick resume).

Maar ben blij met de XSX, goede console, goede titels. Nu nog wat echte next gen games en hopelijk wat nieuwe goede IP's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Jeffrey1908 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:47:
[...]

Ja klopt en dan werkt het soms wel en dan is het geluid weg, moet je nog restarten. |:(
G_Dragon schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:49:
[...]

Als het na restart wel werkt mag je echt blij zijn, want met Modern Warfare ben ik soms al 15 min bezig om door het start scherm te komen en dan als bij multiplayer Player 2 joined voor split-screen crashed de game nog meerdere malen waardoor je soms pas na 30 min kan spelen. Dan valt 1 herstart bij Cold War nog wel mee O-)
Bij Warzone werkt het goed voor mij, toch dezelfde game.

[ Voor 45% gewijzigd door CerandoX.nl op 07-01-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ik moet hier eerlijk bekennen dat ondanks dat ik zo'n beetje tussen BF5, Legion en Valhalla switch ik nog niet één keer gebruik heb gemaakt van QR :$

Ik vind het opstarten allemaal nu als zo rap gaan dat ik het (nog) niet eens nodig vond 8)

Zal er ook eens mee bezig gaan, toch zonde zo'n vette functie links te laten liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

BM

Moderator Spielerij
CerandoX.nl schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:01:
[...]

Ja klopt en dan werkt het soms wel en dan is het geluid weg, moet je nog restarten. |:(
Volgens mij is dat een reeds bestaande issue, niet specifiek QR. Ik heb het met mijn vorige Xbox ook gehad dat games die uit standby kwamen geen geluid meer hadden.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Sipio schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:02:
Ik moet hier eerlijk bekennen dat ondanks dat ik zo'n beetje tussen BF5, Legion en Valhalla switch ik nog niet één keer gebruik heb gemaakt van QR :$

Ik vind het opstarten allemaal nu als zo rap gaan dat ik het (nog) niet eens nodig vond 8)

Zal er ook eens mee bezig gaan, toch zonde zo'n vette functie links te laten liggen
QR gaat toch automatisch of sluit je de game handmatig af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
CerandoX.nl schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:01:
[...]

[...]

Bij Warzone werkt het goed voor mij, toch dezelfde game.
Dat geluid klopt idd haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vagax
  • Laatst online: 25-09 22:35

Vagax

Hehe

Er is een geinig artikeltje van Digital Trends over waarom de Xbox Series X misschien wel de betere long-term optie kan zijn van deze generatie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
Trouwens bij Cold War MP heb ik nog vaker last van een bug waarin het spel een mega framerate issue heeft en alles hapert en stottert. Als je dan door blijft spelen blijft hij hangen. Dan helpt het volgende voor de volle 100%:

Houd je Xbox knop ingedrukt totdat je bij het keuze menu komt om hem af te sluiten/restarten. Druk dan op B totdat je weer terug in het spel bent en het werkt weer zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
JDL15 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:11:
Trouwens bij Cold War MP heb ik nog vaker last van een bug waarin het spel een mega framerate issue heeft en alles hapert en stottert. Als je dan door blijft spelen blijft hij hangen. Dan helpt het volgende voor de volle 100%:

Houd je Xbox knop ingedrukt totdat je bij het keuze menu komt om hem af te sluiten/restarten. Druk dan op B totdat je weer terug in het spel bent en het werkt weer zoals het hoort.
Mocht je dit nog een keer hebben moet je bij grafics setting kijken of je 120hz enabled is dit staat als ik dit heb soms op disabled dan is het beeld wazig en heel erg veel framedrops hij is nog niet blijven hangen bij mij maar wel onspeelbaar, ik restart hem gewoon en dan doet die het weer goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
G_Dragon schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:49:
[...]

Wouw, nou zo erg heb ik het niet.
Het gaat over het algemeen allemaal wel soepel op een paar kleine bugs als ik het zo mag noemen, wat allemaal na een restart van de game wel opgelost is, (alleen MP) geïnstalleerd de andere modes geen ervaring mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:20:
[...]

Wouw, nou zo erg heb ik het niet.
Het gaat over het algemeen allemaal wel soepel op een paar kleine bugs als ik het zo mag noemen, wat allemaal na een restart van de game wel opgelost is, (alleen MP) geïnstalleerd de andere modes geen ervaring mee
De problemen komen alleen voor als er een tweede profiel is gelogd op de console, want we spelen altijd samen in splitscreen. Als we de game opstarten zonder dat het 2e profiel is gelogd zitten we meestal sneller in de multiplayer, alleen dan crashed hij alsnog ontzettend vaak wanneer me vriendin inlogt. Helaas is het dan eerst de hele console rebooten en opnieuw proberen, anders werkt het helemaal niet meer.

Het probleem ligt puur aan splitscreen, wat al sinds de release niet gefixed word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
CerandoX.nl schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:03:
[...]

QR gaat toch automatisch of sluit je de game handmatig af?
Handmatig idd elke keer, zal het nu zo eens gaan gebruiken (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
G_Dragon schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:32:
[...]

De problemen komen alleen voor als er een tweede profiel is gelogd op de console, want we spelen altijd samen in splitscreen. Als we de game opstarten zonder dat het 2e profiel is gelogd zitten we meestal sneller in de multiplayer, alleen dan crashed hij alsnog ontzettend vaak wanneer me vriendin inlogt. Helaas is het dan eerst de hele console rebooten en opnieuw proberen, anders werkt het helemaal niet meer.

Het probleem ligt puur aan splitscreen, wat al sinds de release niet gefixed word.
Nog vervelend, wat aangeboden wordt moet gewoon werken. Iig gefixt worden, maar denk dat er maar weinig mensen splitscreen spelen dus geen prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Waar is trouwens die @Jasmijn22 gebleven? Die was behoorlijk enthousiast tijdens de launch met "Tower Of Power"-posts. Viel me op.

Dat in de ene game het geluid harder is dan in de andere herken ik wel. Het geluid is in Shadow Of The Tomb Raider tergend zacht. In Modern Warfare weer kneiterhard (al vind ik dat zelf niet zo erg met al die granaten :+ ).

Moet nog steeds een keer Audyssey zijn werk laten doen, wellicht dit weekend maar eens doen dan.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasmijn22
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-07 14:39

Jasmijn22

& Ravenwood

Springbokkie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:13:
Waar is trouwens die @Jasmijn22 gebleven? Die was behoorlijk enthousiast tijdens de launch met "Tower Of Power"-posts. Viel me op.

Dat in de ene game het geluid harder is dan in de andere herken ik wel. Het geluid is in Shadow Of The Tomb Raider tergend zacht. In Modern Warfare weer kneiterhard (al vind ik dat zelf niet zo erg met al die granaten :+ ).

Moet nog steeds een keer Audyssey zijn werk laten doen, wellicht dit weekend maar eens doen dan.
Ik ben vooral aan het gamen op de glorieuze Tower of Power. Op dit moment druk met yakuza zero, rainbow six siege (120 fps :9~ ) en little nightmares. Nog steeds zo enthousiast als dag 1 en nul problemen gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Jasmijn22 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:23:
[...]

Ik ben vooral aan het gamen op de glorieuze Tower of Power. Op dit moment druk met yakuza zero, rainbow six siege (120 fps :9~ ) en little nightmares. Nog steeds zo enthousiast als dag 1 en nul problemen gehad!
Rainbow Six: Siege... Destijds redelijk vaak gespeeld, maar tegenwoordig een game die mij totaal niet meer kan boeien. Wellicht dat ik met randoms niet het volle potentieel uit zo'n game kan halen...

Het "je moet maar wachten tot de volgende ronde, want je bent dood"-principe staat mij ook meer tegen de laatste jaren.

[ Voor 10% gewijzigd door Springbokkie op 07-01-2021 14:58 ]

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:45

Johnny E

Dôh !!

Even benieuwd naar jullie ervaring en mening. Ik heb een Samsung The Frame 2019 Qled en de Series X.
Ik heb de Series X op 4K 120fps en VRR ingesteld en dat gaat in de meeste games goed.
De Series X is met de bijgeleverde hdmi kabel aangesloten op de Samsung TV.
Ik heb game mode aangezet en alle tv post processing uitgezet.

Bij het starten van enkele games krijg ik soms dat het tv scherm op zwart gaat met de melding dat de resolutie niet wordt ondersteund. Vaak is dan alleen een reboot van de xbox mogelijk. Op andere momenten gaat dit bij dezelfde games weer prima. Schakel ik VRR uit dan zijn alle problemen weg en blijft het in alle gevallen stabiel werken.

Kan dit issue liggen aan de bijgeleverde kabel?

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Halo MCC toch maar eens opgestart en begonnen met Halo CE (laatste keer was op de eerste xbox). De gameplay staat nog steeds als een huis, en 120fps voelt goed. :9
Best leuk weer eens de campagne doorlopen.
Johnny E schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:09:
Even benieuwd naar jullie ervaring en mening. Ik heb een Samsung The Frame 2019 Qled en de Series X.
Ik heb de Series X op 4K 120fps en VRR ingesteld en dat gaat in de meeste games goed.

Bij het starten van enkele games krijg ik soms dat het tv scherm op zwart gaat met de melding dat de resolutie niet wordt ondersteund. Vaak is dan alleen een reboot van de xbox mogelijk. Op andere momenten gaat dit bij dezelfde games weer prima. Schakel ik VRR uit dan zijn alle problemen weg en blijft het in alle gevallen stabiel werken.

Ik heb VRR momenteel uitstaan en wacht tot het volwassen is/of de TV een update ontvangt die het oplost. In valhalla nog eens getest en ook opeens weer flickering en een keer zwart beeld, meteen weer uitgezet.
Resolutie melding nooit gehad.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Het kan, maar of dat het probleem is durf ik niet te zeggen. Maar als 4K/120Hz met VRR wel werkt met andere games lijkt het er op dat de kabel zelf gewoon werkt (tenzij je artifacten in beeld krijgt).

Op mijn One X icm LG had ik dit ook wel eens, maar dat was een HDR mismatch. Dit heb ik niet meer op de Series X en een nieuwe LG tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik heb dat ook met Destiny 2 en Sea of Thieves op een 65Q90R. Het is een bekend probleem bij MS

https://answers.microsoft...91-4067-ba81-33ab671179b5 (zoek op 'VRR' )

Het ligt aan de specifieke manier van hoe een game VRR implementeert. Zo heeft de recente X|S patch van Destiny 2 de problemen een stuk minder gemaakt maar het is er nog steeds sporadisch. Echter doet het eerder gelinkte artikel óók vermoeden dat het ook wel eens een Series X|S specifiek probleem kan zijn. Enige wat je kan doen is VRR uitzetten of voorlopig op 60 Hz draaien. Ik heb voor het eerste gekozen.

En uiteraard wachten tot er een update plaatsvindt die dit compleet verhelpt.

[ Voor 20% gewijzigd door Notna op 07-01-2021 15:31 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Notna schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:27:
[...]

Ik heb dat ook met Destiny 2 en Sea of Thieves op een 65Q90R. Het is een bekend probleem bij MS

https://answers.microsoft...91-4067-ba81-33ab671179b5

Het ligt aan de specifieke manier van hoe een game VRR implementeert. Zo heeft de recente X|S patch van Destiny 2 de problemen een stuk minder gemaakt maar het is er nog steeds sporadisch. Echter doe het eerder gelinkte artikel vermoeden dat het ook wel eens een Series X|S specifiek probleem kan zijn. Enige wat je kan doen is VRR uitzetten of voorlopig op 60 Hz draaien. Ik heb voor het eerste gekozen.
Ik heb een LG C9 icm een XSX en ik speel alles op 4K 120 hZ (voor zover een game dat toelaat).
Géén problemen:

- Ori
- Halo MCC
- Cold War
- Gears

Problemen in de vorm van flickering en artifacts:

- COD Warzone. Hierbij heb ik in donkere gebieden (Gulag) last van milde flickering. Daarnaast heb ik sporadisch last van artifacts (gekleurde rode/groene/blauwe) pixels/blokken als ik op een bepaalde willekeurige manier naar een muur/rand van muur/raam/doos of wat dan ook kijk. Heb het met 2 hmdi 2.1 kabels geprobeerd en het blijft alleen hier zichtbaar. Dit zijn wel kabels van Aliexpress, maar denk niet dat het aan de kabels ligt. Ik ga het eens testen met VRR uit of bijv. 4K @ 60 hZ.

Ik vind overigens Warzone ook wel redelijk slecht op grafisch gebied, want ik zie ook heel veel texture pop-in,spleetjes naast een raam (dus binnenkant muur) waar je een spleet wit doorheen ziet, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

JDL15 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:40:
[...]

Ik heb een LG C9 icm een XSX en ik speel alles op 4K 120 hZ (voor zover een game dat toelaat).
Géén problemen:

- Ori
- Halo MCC
- Cold War
- Gears

Problemen in de vorm van flickering en artifacts:

- COD Warzone. Hierbij heb ik in donkere gebieden (Gulag) last van milde flickering. Daarnaast heb ik sporadisch last van artifacts (gekleurde rode/groene/blauwe) pixels/blokken als ik op een bepaalde willekeurige manier naar een muur/rand van muur/raam/doos of wat dan ook kijk. Heb het met 2 hmdi 2.1 kabels geprobeerd en het blijft alleen hier zichtbaar. Dit zijn wel kabels van Aliexpress, maar denk niet dat het aan de kabels ligt. Ik ga het eens testen met VRR uit of bijv. 4K @ 60 hZ.

Ik vind overigens Warzone ook wel redelijk slecht op grafisch gebied, want ik zie ook heel veel texture pop-in,spleetjes naast een raam (dus binnenkant muur) waar je een spleet wit doorheen ziet, etc.
120 Hz is ook niet het probleem, VRR wél. En nee, dat is niet hetzelfde :+

Hier werkt 4k/120 icm VRR prima voor de meeste games. Maar er zijn er een paar (Destiny 2, Sea of Thieves; De eerste is Free-to-play, de 2de zit in GamePass) die dan een 'out of range' signal input geven. Makkelijkste manier om dat te testen is dus één van deze games te spelen iig met 4k/120/VRR aan.

Let wel; het is niet consistent. Destiny 2 wil soms gewoon prima starten, maar vaak ook gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

JDL15 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:40:
[...]
Artifacts heb ik ook op een 1080p standaard tv scherm, dus ligt aan de game hoor. Heb dit ook op de tv die ik heb met/zonder HDR en een andere hdmi kabel.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 14:30
Vagax schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:10:
Er is een geinig artikeltje van Digital Trends over waarom de Xbox Series X misschien wel de betere long-term optie kan zijn van deze generatie :P
De toekomst zal het leren. Persoonlijk heb ik enige bedenkingen m.b.t. de lange(re) termijn vanwege de geheugenopdeling van 16GB in 10GB @ 560GB/s en 6GB @ 336GB/s en de PS5 16GB heeft met dezelfde doorvoersnelheid (@448GB/s).
Deze potentiële bottleneck moet MS wel op de juiste wijze tackelen (lees: het devs zo eenvoudig (automatisch?) makkelijk maken hiermee om te gaan) anders zie ik het zomaar gebeuren dat 10GB een vrij harde bovengrens wordt maar in ieder geval niet het volledige potentieel eruit gehaald gaat worden.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Notna schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:46:
[...]

120 Hz is ook niet het probleem, VRR wél. En nee, dat is niet hetzelfde :+

Hier werkt 4k/120 icm VRR prima voor de meeste games. Maar er zijn er een paar (Destiny 2, Sea of Thieves; De eerste is Free-to-play, de 2de sit in GamePass) die dan een 'out of range' signal input geven. Makkelijkste manier om dat te testen is dus één van deze games te spelen iig met 4k/120/VRR aan.

Let wel; het is niet consistent. Destiny 2 wil soms gewoon prima starten, maar vaak ook gewoon niet.
Ik speel veel Sea of Thieves met 4k/120/VRR aan (game zelf is 4k/60fps) op een CX en heb hier geen last van. Destiny speel ik niet meer dus daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Nogne schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:50:
[...]

Ik speel veel Sea of Thieves met 4k/120/VRR aan (game zelf is 4k/60fps) op een CX en heb hier geen last van. Destiny speel ik niet meer dus daar heb ik geen ervaring mee.
Aldus het artikel van MS ligt het niet specifiek aan een merk TV, maar aan de ervaringen in dit topic lijkt het erop alsof het alleen aan Samsung TV's ligt.

Ik lig er niet enorm wakker van overigens. Ik zie echt 0 reden om VRR aan te hebben (anders gezegd, ik weet wat VRR doet, maar tot op heden niet gemerkt dat het uit stond)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:38
Wat betreft VRR op 120hz, dit werkt nagenoeg perfect bij de LG C9 en CX als ik het hier in dit topic een beetje op een rijtje heb.
Samsung eigenaren zie ik veel meer met issues.

Wat je kan doen is 'Allow 4:2:2' op enabled zetten in de xbox settings (doet standaard 4:4:4) en kleurdiepte op 8-bit zetten ipv 10-bit (of 12-bit).
Ik snap dat je dit niet wilt maar op die manier houdt je meer marge in de bandbreedte over.
Probeer het eens als test, voor de wetenschap.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• baswillems1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 23:05
Na een goede week de Series X in huis te hebben, moet ik toch zeggen dat ik aangenaamd verrast ben.
Erg mooi apparaat om naast je TV te hebben staan. Hij is muisstil, zelfs na een paar uurtjes Gears met al het pracht en praal op het scherm, heerlijk.

Ook de nieuwe controller is een mooie upgrade, voelt net wat beter, grip is fijn en bumpers en triggers vind ik persoonlijk beter dan de vorige generatie.
Aan de ene kant jammer dat ze niet iets meer inovaties hebben doorgevoerd op de controller zoals bij de PS5, maar aan de andere kant mis ik het ook niet echt.

Quick resume voelt echt next gen, heerlijk om te switchen tussen ( sommige ) games. Het zal alleen maar beter worden.

In samenwerking met de Gamepass en de top backwards compatibility een heerlijke console.

Ik kom zelf af van de One X en heb hier geen moment spijt van, alles voelt smoother, ook games die niet optimized zijn voor de Series X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, is dat blaatverhaal ook weer de wereld uit geholpen :)

[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 07-01-2021 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
justifire schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:12:
Zo, is dat blaatverhaal ook weer de wereld uit geholpen :)
[Twitter]
Laten we CDPR niet klakkeloos 123 meer geloven in dit soort zaken. :P
Dat verhaal lijkt namelijk best op waarheid te berusten.

We zullen het weten als de patch in januari of maart arriveert. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 07-01-2021 16:16 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord