uchiha tijntje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:39:
[...]
Haha.
Ja ik lees hier af en toe dat men wacht op echte next gen games. Maar ik vraag me altijd dan direct af wat ze bedoelen met echte next gen games...
Hebben ze het dan over graphics? Gameplay? AI? Geen idee precies, maar ik verwacht dus graphics... Dan denk ik dat men nog enige tijd kan gaan wachten. Want ik verwacht niet heel veel schokkende zaken in het komende jaar.
Men vergeet denk ik af en toe dat het creeren van die geweldige mooie graphics en gedetailleerde karakters en omgevingen zo ontzettend veel tijd en daarmee geld kost dat de vraag is of het wel financieel aantrekkelijk is voor bijv. nieuwe IP's die zich nog niet bewezen hebben.
Ik denk dat de meesten inderdaad graphics als 'benchmark' pakken voor wat next-gen is. Echter is het zo dat er ook op andere vlakken geinoveerd kan worden. Dat kan deels vanwege de SSD het (grotendeels) ontbreken van laadtijden, het supersnel wisselen van games (als MS QR gaat fixen in ieder geval) is imho óók next-gen, maar ja, dat vang je zo moelijk in een plaatje. Zo zou je The Medium ook 'gewoon' als next-gen kunnen beschouwen, niet vanwege de graphics, maar het feit dat er 2 werelden tegelijk, realtime gerenderd kunnen worden. Was misschien last-gen ook mogelijk, maar dan met concessies die ze nu niet meer hoeven te doen.
Wat denk ik niet meehelpt in dit hele verhaal is dat we afgelopen generatie een 'tussenrelease' hebben gehad bij de console, te weten Xbox One X en PS 4 Pro. Ik denk dat een heleboel fanatiekere gamers die stap gemaakt hebben, en daarmee is de stap naar XSX/PS5 op graphics vlak ineens wat kleiner.
Ik kan enkel voor mezelf spreken, maar ik ben van een Xbox One naar Xbox Series X gegaan, en ik verbaas me 2 maanden na dato nog steeds over de graphics die dat ding weet te produceren, en dat zijn dan nieteens native next-gen games. Misschien zin mijn verwachtingen minder hoog dan die van anderen, dat kan, maar voorheen zag iedereen die sprong van 7/8 jaar bij een nieuwe release. Nu was het voor velen 'maar' een stap van 3 jaar.