✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
G_Dragon schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 01:12:
Iedereen een gelukkig nieuw jaar!
:strip_exif()/f/image/lhuarNyZHI2e9Oa1UBPy7IG9.jpg?f=fotoalbum_large)
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
More suprises ben ik het meeste hyped voor 😅
Beste wensen all 🍾
Heb je dynamic tone mapping uitstaan of op hgig als de B7 dat ondersteunt? HDR kun je namelijk niet instellen met dynamic tone mapping aan, omdat je tv dan het beeld dat binnenkomt nog nabewerkt. Je hebt dan meer stappen nodig om het symbool zichtbaar te krijgen.Cyrax0508 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:57:
Ik speel RE3 op de Series X. Ik kan de de HDR aanpassen met zo’n wit vlak en zo dat ik net het symbool kan zien. Cool..... ik zie alleen geen symbool? Of ik nou helemaal naar links of naar rechts ga? Speel op een LGB7. Game ziet er geweldig uit, maar ik snap er niks van?
[ Voor 51% gewijzigd door sohus op 01-01-2021 13:45 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Op naar een jaar vol plezier, verdraagzaamheid en vette gameplay.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
2021 is het 20-jarig jubileum jaar voor het Xbox platform.
Dit jaar moet en zal ook een knaller gaan worden. Microsoft/Xbox onder Spender kennende gaan we dit jaar echt weer een paar grote klappers zien (hoop zelf vooral dat een aantal games verder zijn dan wij denken).Plus zo rond het midden van het jaar zou ook de Xbox SDK eindelijk feature-complete moeten zijn met alle RDNA 2 features dus dat wordt ook smullen.
Waar kijken jullie het meeste naar uit?
Ik toch wel naar:
- Halo Inifnite
- Flight Simulator, Xbox versie
- Meer Yakuza games op Game Pass
- Nog meer Optimized for Series S|X games (o.a. Control, Metro, Warframe, Doom Eternal en The Outer Worlds zijn al bevestigd)
Phig Spender ?sohus schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:44:2021 is het 20-jarig jubileum jaar voor het Xbox platform.
Dit jaar moet en zal ook een knaller gaan worden. Microsoft/Xbox onder Spender kennende gaan we dit jaar echt weer een paar grote klappers zien (hoop zelf vooral dat een aantal games verder zijn dan wij denken).
Plus zo rond het midden van het jaar zou ook de Xbox SDK eindelijk feature-complete moeten zijn met alle RDNA 2 features dus dat wordt ook smullen.
Ik toch wel naar:
- Halo Inifnite
- Nog meer Optimized for Series S|X games (o.a. Control, Metro, Warframe, Doom Eternal en The Outer Worlds zijn al bevestigd)
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik ga dit jaar vooral een backlog afwerken en games afmaken:
Afmaken:
Divinity original sin 2
The Witcher 3
Desperados 3
Beide ori games
Laatste Metro game
Sekiro
Gears Tactics
Hades
Nog oppakken:
Cyberpunk
Halo Wars 2
Wellicht Outer worlds
Verder kijken wat er voor leuks op gamepass komt. Heb me voorgenomen om dit jaar max 3 games te kopen, waarvan 1 gereserveerd is voor Cyberpunk zodra die goed gepatched is.
psn: jagermeistertim
Medium lijkt me persoonlijk wel een leuke titel. Dacht al even dat ik de game kon spelen, omdat ik het logo zag staan, echter bleek het die pre-load functie van Game Pass te zijn.sohus schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:44:2021 is het 20-jarig jubileum jaar voor het Xbox platform.
Dit jaar moet en zal ook een knaller gaan worden. Microsoft/Xbox onder Spender kennende gaan we dit jaar echt weer een paar grote klappers zien (hoop zelf vooral dat een aantal games verder zijn dan wij denken).
Plus zo rond het midden van het jaar zou ook de Xbox SDK eindelijk feature-complete moeten zijn met alle RDNA 2 features dus dat wordt ook smullen.
Ik toch wel naar:
- Halo Inifnite
Beste wensen iedereen!sohus schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:44:2021 is het 20-jarig jubileum jaar voor het Xbox platform.
Ik toch wel naar:
- Halo Inifnite
Waar ik naar uitkijk. Far Cry 6 eigenlijk alleen als zekerheidje.
Verder:
Need for speed 2021 - Criterion
Battlefield 6
COD
PES 2022
Nieuws rond Forza Motorsport
Al verwacht ik toch dat veel games ook uitgesteld zullen worden doordat veel developers ook thuis zullen werken natuurlijk.
Even een edit, hij doet het ook bij DMC5. Vragen wie ik ben zodat ik mijn profiel moet inloggen. Ik heb mijn controller toegewezen en inloggen via de controller. Snap er niets van, iemand een idee of ik ergens een instelling niet goed heb staan? Als ik mijn series x aanzet, logt hij wel direct in op mijn user.Cyrax0508 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:19:
Nog een vraag:
Op mijn One X hoefde ik nooit apart in te loggen als ik Gears 5 ging spelen. Op de Series X vraagt de game bij het opstarten elke keer wie er gaat inloggen. Kan ik dat ergens aanpassen? Ingame of op de console zelf? Kan niet echt iets vinden daarover.
Hopelijk ook Forza Horizon 5Mick3112 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:27:
[...]
Beste wensen iedereen!
Waar ik naar uitkijk. Far Cry 6 eigenlijk alleen als zekerheidje.
Verder:
Need for speed 2021 - Criterion
Battlefield 6
COD
PES 2022
Nieuws rond Forza Motorsport
Al verwacht ik toch dat veel games ook uitgesteld zullen worden doordat veel developers ook thuis zullen werken natuurlijk.
Elect a clown, expect a circus.
Die mag van mij nog wel een jaartje duren.
Heb zo'n 2,5 jaar geleden mijn Xbox One S gekocht en toen FH3 erbij gekregen en helemaal grijs gespeeld. Toen FH4 via GPU beschikbaar kwam heb ik het een tijdje gespeeld, maar de enorme laadtijden zorgde ervoor dat ik hem toch niet zo vaak opstartte. Nu met de XSX is dat wel anders, dus ik heb een inhaalslag te maken.
Is dit niet gewoon zoals het werkt? Heb geen One (x) maar moet ook altijd extra mijn user profiel selecteren als ik Gears 5 start.Cyrax0508 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:38:
[...]
Even een edit, hij doet het ook bij DMC5. Vragen wie ik ben zodat ik mijn profiel moet inloggen. Ik heb mijn controller toegewezen en inloggen via de controller. Snap er niets van, iemand een idee of ik ergens een instelling niet goed heb staan? Als ik mijn series x aanzet, logt hij wel direct in op mijn user.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ja nieuwe Forza horizon en nieuw Chvrches album please
Niet dat ik me niet vermaak met deel 4, maar een andere setting dan Engeland zou ik graag zien. En hopelijk dan ook wat van die eeuwige bugs er uit zoals dat rewind op willekeurige momenten stopt met werken. En als ik dan toch aan het wensen ben minder door akkers scheuren en zo zou ook fijn zijn.
Gamertag: FinrazielNL
Het lijkt zich (vooralsnog) niet voor te doen in andere games, maar zeker ben ik niet.
Het is overigens vrij subtiel.
[ Voor 6% gewijzigd door bartd1983 op 01-01-2021 18:38 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.
Welke TV en direct of indirect aangesloten? VRR aan en 4k 120fps?bartd1983 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:52:
Ik speel Ori 2 en heb circa eens per 5 min. een glitch (rood streepje gedurende halve seconde, willekeurig ergens in beeld). Wat zou dat kunnen zijn?
Het lijkt zich (vooralsnog) niet voor te doen in andere games, maar zeker ben ik niet.
Het is overigens vrij subtiel.
Heb je het alleen bij Ori?
Ik heb de Samsung QE49Q7F. Dat is een 4k60 TV zonder VRR en zonder 120 fps. Ik heb de Xbox direct aangesloten op Tv (bij Samsung gaat dat via een connectbox waar alle aansluitingen op zitten). Ik heb het alleen bij Ori tot nu toe.JDL15 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:01:
[...]
Welke TV en direct of indirect aangesloten? VRR aan en 4k 120fps?
Heb je het alleen bij Ori?
Het viel me overigens op dat kabels (power, HDMI) enige speling hebben wanneer ik ze in de Xbox stop. Begrijp dat meer mensen die ervaring hebben.
Al veel gespeeld van GPU sinds ik de XSX heb. Redelijk trots omdat ik anders maar kom tot 3-tal games per jaar (nu al 15 ofzo). Ik kijk uit naar de eerste echte Cyberpunk 2077 patch (dan speel ik hem), en de witcher 3 optimized voor series x patch. Daarnaast staat enkel nog red dead redemption 2 nog op men lijstje van wat ik echt wil spelen. De rest is bonus als ik tijd vind (greedfall, dragon quest 11 staan geinstalleerd).sohus schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:44:2021 is het 20-jarig jubileum jaar voor het Xbox platform.
Ik toch wel naar:
- Halo Inifnite
In het algemeen moet (wil ik dat) microsoft nu sterk inzetten op software ondersteuning (zowel first party als 3rd party helpen) zodat het maximale eruit wordt gehaald. Ik dacht dat RDNA2 compleet was sinds vorige september? Is de SDK toch nog niet af?

https://www.amazon.com/dp...6k_applink_bb_marketplace

XBL: MRE Inc
Zag hem inderdaad voorbij komen.MRE-Inc schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:22:
Voor wie straks als het mag weer voor z’n werk flink moet reizen en z’n Series X of S mee wil nemen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bracht mij dan weer op het idee dat het ook mogelijk is om een kleine case te kopen en de vulling uit de originele doos daar in te verwerken
En nu nog met schermMRE-Inc schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:22:
Voor wie straks als het mag weer voor z’n werk flink moet reizen en z’n Series X of S mee wil nemen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
www.oldskoolnl.nl
Dat is wel een hele nette opberg koffer. Misschien toch maar even overwegenMRE-Inc schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geen last van, heb je de input wel op pc staan in de cx?GodDamage schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 08:44:
Mijn LG 65CX raakt regelmatig zijn signaalinput van de series X kwijt als de refresh rate op 120 Hz staat in de instellingen van de Xbox. Als ik de hdmi er dan uittrek en opnieuw aansluit, dan heb ik weer beeld. Op 60 Hz is er niets aan de hand (tot zover). Meer mensen hier last van?
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Andere kabel proberen? Lg firmware up 2 date?GodDamage schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 08:44:
Mijn LG 65CX raakt regelmatig zijn signaalinput van de series X kwijt als de refresh rate op 120 Hz staat in de instellingen van de Xbox. Als ik de hdmi er dan uittrek en opnieuw aansluit, dan heb ik weer beeld. Op 60 Hz is er niets aan de hand (tot zover). Meer mensen hier last van?
Volgens mij staat de tv op "game" ingesteld. Zal eens kijken of "pc" ook mogelijk is en wat voor resultaat dat geeft.Melantrix schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:03:
[...]
Geen last van, heb je de input wel op pc staan in de cx?
GodDamage schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 08:44:
En als je dat niet hebt en dus enkel in game mode draait, vink Allow YCC 4:2:2 eens aan in de Xbox settings.Melantrix schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:03:
[...]
Geen last van, heb je de input wel op pc staan in de cx?
Als input PC mode selecteren ipv Game geeft volle bandbreedte (4:4:4)
[ Voor 49% gewijzigd door PepieNL op 02-01-2021 09:18 ]
De firmware is bijgewerkt en ik gebruik de hdmi-kabel die bij de Xbox geleverd werd.OcNewB schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:12:
[...]
Andere kabel proberen? Lg firmware up 2 date?
Ik heb ook een LG CX, af en toe krijg ik een "Ongeldige indeling", maar dat is voornamelijk als ik apps zoals Youtube en Prime video gebruik op mijn Xbox Series X (niet de apps op de TV zelf). Bij Prime video gebruik best vaak zelfs terwijl ik een serie bekijk. Meestal gebruik ik de apps op de TV zelf in plaats van de XSX, dus het is niet echt een probleem voor mij. Het is tot nu toe (sinds launch) maar een of twee keer gebeurt bij een gameGodDamage schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 08:44:
De HDMI-kabel er op nieuw insteken lost het probleem even op.
Gamertag WalnutCartoon
Ik had ook niet anders verwacht. Als ze iets anders genomen hadden, was dat wel een domper geweest.
We gaan volgens mij wel meer zien de komende tijd. Verheug me er op
Zou bijvoorbeeld 1440p/60fps/RT mogelijk zijn op een XSX?
[ Voor 19% gewijzigd door DutchOwnage op 02-01-2021 10:07 ]
In theorie is natuurlijk alles mogelijk. Een minecraft zal waarschijnlijk op 4k/120fps/RT kunnen draaien.DutchOwnage schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:04:
Wel even afwachten hoe 30fps aan gaat voelen... Ga er niet vanuit dat het 60fps wordt icm RT, zéker niet in een open wereld game.
Ik denk niet dat je vanaf de luie stoel kan concluderen of Stalker 2 op 1440p/60fps/RT mogelijk is, daarvoor heeft niemand hier de kennis en nog te weinig gezien van het spel zelf.
Game mode is wat anders dan pc volgens mij. Pc met je in de home dashboard veranderen in je input instellingen. Ik had even moeten zoeken voordat ik t gevonden had dus even googlen/filmpje kijken hoe doet wonderen!GodDamage schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:15:
[...]
Volgens mij staat de tv op "game" ingesteld. Zal eens kijken of "pc" ook mogelijk is en wat voor resultaat dat geeft.
Je hebt gelijk. Veel vergelijkingsmateriaal is er nog niet, bovendien heb je binnen raytracing ook nog zo veel variaties die mogelijk zijn.Mooraalkikker schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:16:
[...]
In theorie is natuurlijk alles mogelijk. Een minecraft zal waarschijnlijk op 4k/120fps/RT kunnen draaien.
Ik denk niet dat je vanaf de luie stoel kan concluderen of Stalker 2 op 1440p/60fps/RT mogelijk is, daarvoor heeft niemand hier de kennis en nog te weinig gezien van het spel zelf.
Ben érg benieuwd, deze game staat hoog op m'n lijstje voor dit jaar.
Wasteland 3, Doom Eternal, Dragon Quest, Code Vein, Gears Tactics, Ori, Rare Replay, Sea of Thieves.Kungfukip schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 00:47:
Nou toch maar de Xbox series s als tweede console(als de ps5 ooit komt) gekocht. Via de media markt outlet gekocht voor 254 euro voornamelijk voor de Gamepass en Microsoft flight simulator voor de zomer. De laatste Xbox die ik had was de 360. Nog tips van andere games die ik moet spelen? Zat zelf te denken aan Gears 5, Jedi fallen order en Forza horizon. Heb lang geen halo gespeeld maar zag dat de reviews niet bijster goed waren.
Ik weet dat ik in de minderheid ben, maar Watch Dogs Legion gaf mij ondanks de 30fps wel echt het next gen gevoel, mede door de ray tracing.DutchOwnage schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:04:
Wel even afwachten hoe 30fps aan gaat voelen... Ga er niet vanuit dat het 60fps wordt icm RT, zéker niet in een open wereld game.
AC Valhalla draait dan op 60fps, heerlijk, maar voelt niet echt als een stap hoger dan wat we al hadden op de vorige generatie.
Mooiste zou natuurlijk zijn als stalker op 4K 60fps icm ray tracing zou draaien, maar 30 fps zou ik ook prima vinden.
My2cents
Voor mij is Watch Doga Legions ook de showcase voor ray tracing.justifire schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:32:
[...]
Ik weet dat ik in de minderheid ben, maar Watch Dogs Legion gaf mij ondanks de 30fps wel echt het next gen gevoel, mede door de ray tracing.
AC Valhalla draait dan op 60fps, heerlijk, maar voelt niet echt als een stap hoger dan wat we al hadden op de vorige generatie.
Mooiste zou natuurlijk zijn als stalker op 4K 60fps icm ray tracing zou draaien, maar 30 fps zou ik ook prima vinden.
My2cents

Maar denk dat alle devs nog beetje zoekende zijn hoe RT te implementeren. WD (en anderen) gebruiken het voor reflecties, Call of Duty gebruikt het voor de schaduwen. Uiteindelijk zal het vaak wel een mengelmoesje worden van mogelijkheden
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Het verschil is voor mij echt enorm goed merkbaar en brengt mij meer gameplezier denk ik dan net die extra push in graphics.
Wel zou ik graag in Grounded RT geimplementeerd zien worden als optie. Gewoon om te zien hoe het er dan uit kan zien. Die game is echt prachtig qua lightning.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Opties zijn altijd goeduchiha tijntje schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:19:
Nadat ik zowel AC Valhalla, Grounded en Sea of Thieves heb gespeeld op de Series X op 60 fps en daarna direct op 30 fps heb geprobeerd op mijn One X en Cyberpunk op perfomance en quality mode ben ik echt een groot voorstander van om die 30 fps te droppen, of in ieder geval altijd een optie in te bouwen voor 60 fps.
Het verschil is voor mij echt enorm goed merkbaar en brengt mij meer gameplezier denk ik dan net die extra push in graphics.
Wel zou ik graag in Grounded RT geimplementeerd zien worden als optie. Gewoon om te zien hoe het er dan uit kan zien. Die game is echt prachtig qua lightning.

Ik moest ook even schakelen vanaf Valhalla naar Legion.
Maar na een uurtje valt het amper nog op, heck we hebben de afgelopen 15 jaar op 30fps gespeeld
Verwijderd
Vind 60fps heel belangrijk.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2021 13:17 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Series X word nog niet ondersteund onder Windows. Je hebt hiervoor de beta app nodig.G_Dragon schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:51:
Meer mensen dit probleem?
Heb op de Series X alles goed staan kwa instellingen
[Afbeelding]
PS/XBL: Nogne
Oh.. waarom hebben ze dit eruit gehaald?Nogne schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:56:
[...]
Series X word nog niet ondersteund onder Windows. Je hebt hiervoor de beta app nodig.
Hopelijk is het tijdelijk

Welke beta app moet ik downloaden op Windows 10, dan ga ik er gelijk mee aan de slag.
Want wil graag even gamen op me laptop
EDIT:
Heb de beta geinstalleerd van de companion app, maar werkt helaas niet.
[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 02-01-2021 14:01 ]
Zo ver ik weet is de Series X nooit ondersteund geweest. Lees net je edit dat de beta ook niet werkt. Maar vond het volgende (wat volgens Reddit, want daar heb ik het schaamteloos van gekopieerd, moet werken):G_Dragon schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:58:
[...]
Oh.. waarom hebben ze dit eruit gehaald?
Hopelijk is het tijdelijk![]()
Welke beta app moet ik downloaden op Windows 10, dan ga ik er gelijk mee aan de slag.
Want wil graag even gamen op me laptop
EDIT:
Heb de beta geinstalleerd van de companion app, maar werkt helaas niet.
- Go to https://store.rg-adguard.net/ and add this URL: https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
- grabbed the file: Microsoft.XboxGameStreaming-ContentTest_1.2011.301.0_neutral_~_8wekyb3d8bbwe.appxbundle
- Enabled Sideloading in security settings and installed the above app
- Launched the app, selected Series X and profit!
Thanks dit werkt!Nogne schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:04:
[...]
Zo ver ik weet is de Series X nooit ondersteund geweest. Lees net je edit dat de beta ook niet werkt. Maar vond het volgende (wat volgens Reddit, want daar heb ik het schaamteloos van gekopieerd, moet werken):
[...]
Ik ga even kijken hoe de games lopen, ben wel benieuwd of het beeld scherp blijft tijdens rijden bijv.
Jup, die methode werkt inderdaad. Beetje suf dat zoiets bij de release niet gelijk werkt via de normale apps, maar goed. We zullen het maar niet meer over de Xbox apps hebbenNogne schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:04:
[...]
Zo ver ik weet is de Series X nooit ondersteund geweest. Lees net je edit dat de beta ook niet werkt. Maar vond het volgende (wat volgens Reddit, want daar heb ik het schaamteloos van gekopieerd, moet werken):
[...]

Oke, het ziet er erg goed uit hoor, maar dit is imho meer een RT showcase dan wat anders. Er is ook zoiets als teveel reflecties
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Haha heb ik iets gemist?BM schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:13:
[...]
Jup, die methode werkt inderdaad. Beetje suf dat zoiets bij de release niet gelijk werkt via de normale apps, maar goed. We zullen het maar niet meer over de Xbox apps hebben
Want het is inderdaad erg slecht dat dit eruit is gehaald, ik vraag mij ook echt af waarom.. net zoals de store nog steeds niet terug is in de Mobiele app, Microsoft is slecht bezig kwa apps en ondersteuning de laatste maanden. Maar maakt het goed met de Series X
Als je een iOS gebruiker bent dan weet je dat Microsoft en Xbox apps niet een heel goeie combinatie is. Waar de Xbox app voor de Series release nog best een fijne app was, hebben ze met de laatste make-over veel functies verwijderd.G_Dragon schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:18:
[...]
Haha heb ik iets gemist?
Want het is inderdaad erg slecht dat dit eruit is gehaald, ik vraag mij ook echt af waarom.. net zoals de store nog steeds niet terug is in de Mobiele app, Microsoft is slecht bezig kwa apps en ondersteuning de laatste maanden. Maar maakt het goed met de Series X
Al maakt Apple het Microsoft ook niet makkelijk met xCloud maar dat is weer een hele andere discussie
Ik heb altijd android als telefoon dus heb geen idee hoe Xbox op IOS is, maar vond de vorige app 10x beter dan deze die nu ook is gaan samenwerken met IOS. Mis de Xbox store en meerdere functies..Nogne schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:38:
[...]
Als je een iOS gebruiker bent dan weet je dat Microsoft en Xbox apps niet een heel goeie combinatie is. Waar de Xbox app voor de Series release nog best een fijne app was, hebben ze met de laatste make-over veel functies verwijderd.
Al maakt Apple het Microsoft ook niet makkelijk met xCloud maar dat is weer een hele andere discussie
Ahh ja dan hebben ze die nu gelijk getrokken en veel functies er uit gehaald. Hopelijk komt de Store snel terug, vond dat altijd een fijne functie in de Xbox app.G_Dragon schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:50:
[...]
Ik heb altijd android als telefoon dus heb geen idee hoe Xbox op IOS is, maar vond de vorige app 10x beter dan deze die nu ook is gaan samenwerken met IOS. Mis de Xbox store en meerdere functies..
Gaat simpelweg niet gebeuren tenzij overheden ingrijpen bij App Stores.Nogne schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:23:
[...]
Ahh ja dan hebben ze die nu gelijk getrokken en veel functies er uit gehaald. Hopelijk komt de Store snel terug, vond dat altijd een fijne functie in de Xbox app.
Waarom?
Als je Store functionaliteit aanbiedt moet je Apple/Google 30% afdragen. Microsoft zit daar natuurlijk niet op te wachten. Vandaar ook dat je voordat je een game koopt hem via de app al kan downloaden naar je console/PC.
Precies dit, google heeft ook aangegeven sinds de hele discussie/rechtzaak tussen epic en apple dat ze nu ook gaan handhaven ipv door de vingers zien..sohus schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:29:
[...]
Gaat simpelweg niet gebeuren tenzij overheden ingrijpen bij App Stores.
Waarom?
Als je Store functionaliteit aanbiedt moet je Apple/Google 30% afdragen. Microsoft zit daar natuurlijk niet op te wachten. Vandaar ook dat je voordat je een game koopt hem via de app al kan downloaden naar je console/PC.
Bron: https://tweakers.net/nieu...dragen-in-play-store.html
[ Voor 10% gewijzigd door Melantrix op 02-01-2021 15:43 ]
Dus op mijn One X is 30% van de omzet naar Apple gegaan toen je nog wel apps kon kopen? Voorheen kon je namelijk wel via de Xbox app games kopen.sohus schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:29:
[...]
Gaat simpelweg niet gebeuren tenzij overheden ingrijpen bij App Stores.
Waarom?
Nee, dat is nooit het geval geweest. Je verwart aankoop voor het platform waarop je zit (iOS in dit geval) met aankopen middels het platform waarop je zit. De game aankopen in de Xbox iOS app (toen dat nog kon) gingen gewoon 100% naar Microsoft en die verdeelde daar 70% weer van naar de developers. Als je de Bol of Amazon app gebruikt om iets te kopen, betaal je ook niks aan Apple. Dat wordt anders wanneer je iets voor iOS zelf koopt, een in-app purchase of subscription bijvoorbeeld.Nogne schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:50:
[...]
Dus op mijn One X is 30% van de omzet naar Apple gegaan toen je nog wel apps kon kopen? Voorheen kon je namelijk wel via de Xbox app games kopen.
Nou, dat is dus wel het probleem. Zodra je iets koopt óp het platform van Apple (en dus sinds kort google) willen ze daar 30% van zien. Vooral Apple heeft daar een handje van, zie de discussies en rechtzaken met epic, spotify, netflix etc.MooDyBLueS schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:39:
[...]
Nee, dat is nooit het geval geweest. Je verwart aankoop voor het platform waarop je zit (iOS in dit geval) met aankopen middels het platform waarop je zit. De game aankopen in de Xbox iOS app (toen dat nog kon) gingen gewoon 100% naar Microsoft en die verdeelde daar 70% weer van naar de developers. Als je de Bol of Amazon app gebruikt om iets te kopen, betaal je ook niks aan Apple. Dat wordt anders wanneer je iets voor iOS zelf koopt, een in-app purchase of subscription bijvoorbeeld.
Let wel, ze maken een verschil tussen digitale goederen en fysieke goederen. Vandaar dat bol.com o.a. vrijuit gaat, maar Spotify abbo niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Melantrix op 02-01-2021 17:56 ]
Nog mooi meegepikt in de sale.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja dat dus en sinds het laatste jaar hebben zowel Google als Apple de duimschroeven aangedraaid en zijn ze de regels nog stricter gaan interpreteren.Melantrix schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:55:
[...]
Nou, dat is dus wel het probleem. Zodra je iets koopt óp het platform van Apple (en dus sinds kort google) willen ze daar 30% van zien. Vooral Apple heeft daar een handje van, zie de discussies en rechtzaken met epic, spotify, netflix etc.
Let wel, ze maken een verschil tussen digitale goederen en fysieke goederen. Vandaar dat bol.com o.a. vrijuit gaat, maar Spotify abbo niet.
Wat dus wel vaag is: waarom kan Sony deze functionaliteit nog wel aanbieden in de PS Remote app? Net nog aan een vriend gevraag den die zegt dat je gewoon nog via de app kan kopen. Lijkt me zeer sterk dat Sony 30% afdraagt aan Apple en Google? Ook de Steam app op iOS heeft gewoon winkel functionaliteit.
Dus vraag me af of Microsoft ergens op anticipeert of dat inderdaad de nieuwe app gewoon nog brak en niet af is.
Topic gaat iig flink hard sinds de XSX is uitgebracht, dus leuk te zien dat deze console hier iig ook flink leeft.
Had zelf mijn XSX uitgeleend aan iemand die in quarantaine zat. Die periode is al verlopen, maar hij staat nog altijd elders. Bevalt de andere partij iets te goed
Komt bij dat ik momenteel Cyberpunk speel via Stadia. De beperkte tijd die ik had is daar in gegaan. Overstijgt mijn beperkte verwachtingen, maar ik heb betere games gespeeld afgelopen jaar. 8/10 zeg maar.
Wel heb ik Valhalla liggen, dus van plan daar na Cyberpunk in te duiken. Ook ga ik de Campaign van Gears 5 nogmaals doen en moet ik Tactics nog uitspelen (die is wat eentonig als je veel speelt). Dus op korte termijn al genoeg op de planning voor mij.
Wel moet ik eens zoeken naar een nieuwe lokale multiplayer game. Momenteel spelen we nog THPS remake, maar die we spelen met drie man inmiddels op een avond uit. Daar is de uitdaging dus wat uit. En ja, das niet echt co-op, maar door de korte sessies heb je tijd om bier en kaas te pakken tussen het gamen door. Ideale game daar voor op die manier.
Daarnaast wordt 2021 het jaar van Halo Infinite. Daar kijk ik toch wel erg maar uit moet ik zeggen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
De game bij laden bij een Top Gear event, waardoor je de game helemaal moet afsluiten. Hebben het event al 3 keer opnieuw gestart zonder dat hij wel start.
Event is bugged, bij mij hetzelfde, gele auto met een drivatar die erin rijdt, omkijkt, remt, en dan niks maar alleen een loading loop.G_Dragon schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:50:
Iemand tips bij Forza Horizon 4?
De game bij laden bij een Top Gear event, waardoor je de game helemaal moet afsluiten. Hebben het event al 3 keer opnieuw gestart zonder dat hij wel start.
De bug staat op de known issues lijst bij de devs

Want redeemed = redeemed volgens hun

Dat is toch precies wat ik zeg?Melantrix schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:55:
[...]
Nou, dat is dus wel het probleem. Zodra je iets koopt óp het platform van Apple (en dus sinds kort google) willen ze daar 30% van zien. Vooral Apple heeft daar een handje van, zie de discussies en rechtzaken met epic, spotify, netflix etc.

Ter verduidelijking: dat Microsoft de game aankoop mogelijkheid in de app verwijderd heeft, heeft 0,0 te maken met Apple's (of Google's) 30% revenue cut. Dat heeft te maken met het aanbieden van remote play, door het gebruik van die functionaliteit zou Microsoft namelijk wél 30% af moeten staan aan Apple omdat die games dan ook op hetzelfde platform aangeboden worden (remote play) en dan is aankopen zonder Apple's IAP systeem niet meer toegestaan. Als je ze überhaupt niet ter aanschaf aanbiedt, is alles in eens weer in orde.
Ja, gare regels, het is wat het is. Maar het is dus nooit zo geweest dat Apple of Google 30% revenue cut kregen van Microsoft's verkopen in de Xbox app. Nooit.
De precise omschrijving luidt hierbij "purchasing goods that will be used in the app". Oude situatie is dat de Xbox app toeliet om game-aankopen te doen, voor een platform anders dan iOS (Xbox dus), daar hoefde Microsoft geen 30% aan wie dan ook voor af te staan. Met het toevoegen van Remote Play werd het ineens wél gezien als een aankoop voor gebruik in de app, waardoor Apple doodleuk zei: nu willen we 30% zien. Dat je daar een Xbox console voor nodig hebt, deert Apple blijkbaar niet, waardoor Microsoft de keuze had om remote play te verwijderen of game aankopen te verwijderen. Ze kozen dus voor het laatste.
Microsoft zal ongetwijfeld gekeken hebben hoeveel mensen een game via de Xbox app op iOS/Android kopen, wat er volgens mij nooit enorm veel zullen zijn geweest, maar dat laatste is een gok van mij.
[ Voor 63% gewijzigd door MooDyBLueS op 02-01-2021 23:35 ]
Ja dat event, oke dan weet ik dat het een bekend probleem is. Dank jegise schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:16:
[...]
Event is bugged, bij mij hetzelfde, gele auto met een drivatar die erin rijdt, omkijkt, remt, en dan niks maar alleen een loading loop.
De bug staat op de known issues lijst bij de devs
In het geval van de Playstation zijn het 2 aparte apps. Met de app die je gebruikt voor Remote Play kun je geen aankopen doen. Die is enkel om verbinding te maken met je console. Voor aankopen gebruik je de algemene PS app.sohus schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:09:
[...]
Ja dat dus en sinds het laatste jaar hebben zowel Google als Apple de duimschroeven aangedraaid en zijn ze de regels nog stricter gaan interpreteren.
Wat dus wel vaag is: waarom kan Sony deze functionaliteit nog wel aanbieden in de PS Remote app? Net nog aan een vriend gevraag den die zegt dat je gewoon nog via de app kan kopen. Lijkt me zeer sterk dat Sony 30% afdraagt aan Apple en Google? Ook de Steam app op iOS heeft gewoon winkel functionaliteit.
Dus vraag me af of Microsoft ergens op anticipeert of dat inderdaad de nieuwe app gewoon nog brak en niet af is.
Weet niet precies hoe het bij de Xbox werkt, maar wat ik heb begrepen gebruik je 1 app voor alles? Wellicht dat dit het verschil maakt.
Sony biedt toch ook Remote Play aan? Dat is toch niet anders? En twee apps aanbieden is ook tegen de regels van Apple als je daarmee verplichtingen omzeilt. Ze kijken op developer account niveau.MooDyBLueS schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:23:
[...]
Dat is toch precies wat ik zeg?
Ter verduidelijking: dat Microsoft de game aankoop mogelijkheid in de app verwijderd heeft, heeft 0,0 te maken met Apple's (of Google's) 30% revenue cut. Dat heeft te maken met het aanbieden van remote play, door het gebruik van die functionaliteit zou Microsoft namelijk wél 30% af moeten staan aan Apple omdat die games dan ook op hetzelfde platform aangeboden worden (remote play) en dan is aankopen zonder Apple's IAP systeem niet meer toegestaan. Als je ze überhaupt niet ter aanschaf aanbiedt, is alles in eens weer in orde.
Ja, gare regels, het is wat het is. Maar het is dus nooit zo geweest dat Apple of Google 30% revenue cut kregen van Microsoft's verkopen in de Xbox app. Nooit.
De precise omschrijving luidt hierbij "purchasing goods that will be used in the app". Oude situatie is dat de Xbox app toeliet om game-aankopen te doen, voor een platform anders dan iOS (Xbox dus), daar hoefde Microsoft geen 30% aan wie dan ook voor af te staan. Met het toevoegen van Remote Play werd het ineens wél gezien als een aankoop voor gebruik in de app, waardoor Apple doodleuk zei: nu willen we 30% zien. Dat je daar een Xbox console voor nodig hebt, deert Apple blijkbaar niet, waardoor Microsoft de keuze had om remote play te verwijderen of game aankopen te verwijderen. Ze kozen dus voor het laatste.
Microsoft zal ongetwijfeld gekeken hebben hoeveel mensen een game via de Xbox app op iOS/Android kopen, wat er volgens mij nooit enorm veel zullen zijn geweest, maar dat laatste is een gok van mij.
[ Voor 3% gewijzigd door sohus op 03-01-2021 09:00 ]
Verwijderd
Arunia schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:16:
Wat me opvalt itt andere controllers is dat die van de series X (nooit de one gehad) best wel clicky voelen. Geen idee of dat hoort, het lijkt me van wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2021 10:51 ]
Volgens mij gaat dit ook helemaal niet op remote play maar om wat Microsoft aanbied met xcloud.sohus schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:54:
[...]
Sony biedt toch ook Remote Play aan? Dat is toch niet anders? En twee apps aanbieden is ook tegen de regels van Apple als je daarmee verplichtingen omzeilt. Ze kijken op developer account niveau.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Hebben anderen hier daar ook last van? En wellicht een oplossing bekend die ik niet heb kunnen vinden?
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Een permanente oplossing nog niet.. Maar ik heb het ook al eens gehad en een maat van me ook. Hopelijk staat het op de agenda van MS bij een volgende console update?Thalaron schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:13:
Het eerste vervelende aan mijn Series X... Mijn Series controller disconnect nogal regelmatig (lampje controller blijft branden). Even wat lopen zoeken maar dat is blijkbaar een veel voorkomend issue...
Hebben anderen hier daar ook last van? En wellicht een oplossing bekend die ik niet heb kunnen vinden?
Voor een tijdelijke fix moest ik hem even met een USB-C kabel opnieuw connecten..
Hier een uitleg: https://www.lifewire.com/...box-series-x-or-s-5088295
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Voor de C9
Zelfde gehad met mijn Series S. Op dit moment al een tijdje niet. *Fingers crossed.Thalaron schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:13:
Het eerste vervelende aan mijn Series X... Mijn Series controller disconnect nogal regelmatig (lampje controller blijft branden). Even wat lopen zoeken maar dat is blijkbaar een veel voorkomend issue...
Man man wat wordt ik moe van al dat TV gezever. Het is zo onderhand het #1 meest besproken onderwerp naast gift cards. Hoop dat ze dit oplossen want je wil toch niet per game gaan zitten pielen met HDR settings. Slechte ontwikkeling in console land.devilsnight schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:18:
In Immortals bij de HDR opties maximum luminance op 800 en exposure op 0.0?
Voor de C9
Wat slecht, geen goede reclame. Bedankt voor de heads-up. Zal er niks gaan kopenMrGizMo schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:16:
CDkeys kopen we dus ook niks meer. Gewoon een code verkopen die al redeemed isEn support is ver te zoeken.
Want redeemed = redeemed volgens hun
Prima met ACV en Immortals nu. Maar toen wilde ik terug naar Yooka Laylee: And the impossible lair en die werd volledig opnieuw gestart.
[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 03-01-2021 20:53 ]
Bij mij werkt de quick resume van acv alleen als ik eerst een ander spel opstart en dan pas de xbox uitzet.devilsnight schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:59:
Hmmm, quick resume blijft helaas echt hit or miss voor mij.
Prima met ACV en Immortals nu. Maar toen wilde ik terug naar Yooka Laylee: And the impossible lair en die werd volledig opnieuw gestart.
Verwijderd
Precies dat. Vandaag ook een game opgestart waar ik - jawel - daar ook weer met HDR settings moest kutten. Het zijn ook vervelende plaatjes waarmee ze komen; “ga zover mogelijk naar rechts totdat de tekst niet zichtbaar is” oid. Zet er dan gewoon een nits waarde weer. Maar het liefst gewoon eenmalig instellen vanuit de Xbox dash en daarna nooit weer.sohus schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:31:
[...]
Man man wat wordt ik moe van al dat TV gezever. Het is zo onderhand het #1 meest besproken onderwerp naast gift cards. Hoop dat ze dit oplossen want je wil toch niet per game gaan zitten pielen met HDR settings. Slechte ontwikkeling in console land.
Hier ook bij acv. Wel jammer maar het werk tenminste op een manier.airwolf83 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:41:
[...]
Bij mij werkt de quick resume van acv alleen als ik eerst een ander spel opstart en dan pas de xbox uitzet.
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |