Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-09 10:11
Verwijderd schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:23:
[...]

Precies dat. Vandaag ook een game opgestart waar ik - jawel - daar ook weer met HDR settings moest kutten. Het zijn ook vervelende plaatjes waarmee ze komen; “ga zover mogelijk naar rechts totdat de tekst niet zichtbaar is” oid. Zet er dan gewoon een nits waarde weer. Maar het liefst gewoon eenmalig instellen vanuit de Xbox dash en daarna nooit weer.
Die nits waarde zegt toch bijna niemand wat? Ik vind dat soort visualisaties juist wel slim bedacht.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sohus schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:31:
[...]

Man man wat wordt ik moe van al dat TV gezever. Het is zo onderhand het #1 meest besproken onderwerp naast gift cards. Hoop dat ze dit oplossen want je wil toch niet per game gaan zitten pielen met HDR settings. Slechte ontwikkeling in console land.
Ja het is echt jammer. Zeker omdat bepaalde games het wel goed handelen, zoals Gears 5, Ori 2 etc. En de HDR in Immortals is echt een mixed bag helaas. Buiten overdag in de game ziet het er allemaal heel nice uit, mooie kleuren (vooral in dat groene gebied, Eternal Spring) maar dan ga ik een tempel in of het wordt nacht en het ziet er gelijk stukken minder mooi uit.

In die tempels heb je dan gelijk raised black levels, en het zou juist consistent moeten zijn zoals bij een goede HDR implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:56:
[...]

Die nits waarde zegt toch bijna niemand wat? Ik vind dat soort visualisaties juist wel slim bedacht.
Precies, die schaakbord plaatjes / logos zijn juist ideaal.
Die ubisoft calibratie is dan weer bagger, is dat ik ondertussen de waardes wel weet, maar in principe doe je maar wat.
En breek me de bek niet open over de hdr calibratie in doom eternal 8)7

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:22

BM

Moderator Spielerij
Die plaatjes werken opzich prima, maar zouden helemaal niet nodig moeten zijn. Xbox heeft een eigen (HDR)-calibratie ingebouwd (daar kun je een mening over hebben hoe goed die is), waarom nemen spellen die waarden in godsnaam niet over 7(8)7

Ik snap het sentiment rondom de (TV-)instellingen wel. Baal er zelf ook van dat die zoveel effect kunnen hebben op de beleving. Als ik graag met allerlei settings zou willen pielen was ik wel een PC-gamer geworden. Het hele 'plug-and-play' wat een console zou moeten bieden werkt op deze manier ook niet echt meer.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap soms niets van die calibratie dingen. Dan zie ik een wit vak en dan wordt gezegd, stel hem zo in dat je een logo in het witte vlak net nog ziet. Of ik de slider dan helemaal naar links of rechts zet, ik zie alleen maar het witte vlak en totaal geen logo...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:56:
[...]

Die plaatjes zeggen juist helemaal niks. Kijk maar is naar de video's van Vincent Teoh op Youtube. Je kunt klikken wat je wil maar op sommige TV's gaat de tekst pas weg bij 60 kliks. Wat gebeurd er dan: de Xbox denkt dat je 6000+ NITS hebt in je TV. De kleuren, met namere de fellere worden ''washed out'' en HDR ziet er dan niet uit.
Doe dan en plaatjes en nits waardes. Maar wat ik al zij; nog beter is dat die hele callibartie per game gewoon niet nodig moet zijn. Je configureerd het eenmaal in je Xbox Dash en dat moet de game oppikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:48:
Ik snap soms niets van die calibratie dingen. Dan zie ik een wit vak en dan wordt gezegd, stel hem zo in dat je een logo in het witte vlak net nog ziet. Of ik de slider dan helemaal naar links of rechts zet, ik zie alleen maar het witte vlak en totaal geen logo...
Dan staat de brightness in je tv instellingen te hoog :+
1. Calibreer tv
2. Calibreer xbox
3. Calibreer spel

Leuke is nog dat de waardes bij daglicht totaal verschillen van die bij avond/nacht (al dan niet met verlichting)
En dan hebben veel televisies ook nog een lichtsensor die echt alle calibraties nutteloos maken, snel uitschakelen dat ding.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:14

Nogne

>.<

Oeps, gisteren kleine miskoop gedaan. Ik dacht dat Devil May Cry 5 een Series S/X game was, blijkt dat DMC5: Special Edition alleen maar RT ondersteund :( Dus nu heb ik beide games in mijn bibliotheek, vond het trouwens wel jammer dat je geen korting kreeg als je de special edition wil aanschaffen als je al de vorige base game hebt gekocht.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Nogne schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:36:
Oeps, gisteren kleine miskoop gedaan. Ik dacht dat Devil May Cry 5 een Series S/X game was, blijkt dat DMC5: Special Edition alleen maar RT ondersteund :( Dus nu heb ik beide games in mijn bibliotheek, vond het trouwens wel jammer dat je geen korting kreeg als je de special edition wil aanschaffen als je al de vorige base game hebt gekocht.
Dus net zo’n gevalletje als Control Ultimate. Wel jammer om juist de mensen die je spel als eerste hebben gekocht te benadelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nogne schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:36:
Je kunt toch een refund oid. aanvragen bij Microsoft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-09 08:50
hifigamefreak schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:07:
[...]
Hierbij de reactie van EA:
[...]

Heb al bevestigd dat ik dit wil inclusief eenmalig de beveiligscode gestuurd.
Heel erg positief dit! :) 8)
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Ik ben nu ook bezig met het overzetten van m'n 'Persona' naar het juiste account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
2021
Uiteraard iedereen de beste wensen en dat 2021 (weer) een mooi Xbox-jaar mag worden.

Shadow Of The Tomb Raider
Op Nieuwjaarsdag Shadow Of The Tomb Raider weer opgepakt. Nondeju, wat is dat (nog steeds) een mooie game, zeg. :9~

De tombes, de jungle met overal vogelgeluiden, de uitzichten. Deze jungle-setting spreekt mij meer aan dan de sneeuw en het ijs in Rise Of The Tomb Raider.

Helaas is 1 missie glitched: "Dice Of The Dead". Nou kan ik volgens Reddit-posts geen 100% meer halen.

Hopelijk kan Crystal Dynamics Marvel's Avengers achter zich laten en zich full focussen op een nieuwe Tomb Raider die de power van de XSX goed benut.

Wat zou een mooie setting zijn voor een nieuwe Tomb Raider?

Call Of Duty: Black Ops Cold War
De Zombies-mode eens geprobeerd om het zelf te ervaren, hoorde veel geluiden dat deze Zombies lekker zou spelen en ik wilde een wapen levelen voor Warzone. Uiteindelijk een paar potjes gespeeld en zelfs een achievement unlocked (wat een luxe). *O*

Call Of Duty: Warzone
Misschien wel dé verrassing van 2020 voor mij. Nooit gedacht dat BR-games iets voor mij zou zijn en nu speel ik sinds bijna 3 weken met meer dan enig regelmaat Warzone. Warzone was dit weekend heel exemplarisch in hoe dagen onderling van elkaar kunnen verschillen qua gaming. Ik speel dus voornamelijk BR solos en vrijdag raakte ik geen ene drol. 84e, 91e, 121e, zelfs een keer 143e. Op zaterdag: tot mijn eigen verbazing: een Warzone Victory :+

Die spanning en die stijging van de hartslag is ongekend en uiteindelijk door de heartbeat sensor "zien" waar de laatste zit, neerschieten en "victory". Dat euforische gevoel wat ik toen had, heb ik al een lange tijd niet gehad in gaming. :)

Call Of The Sea
De naaste wilde "mee spelen in een game met puzzels". Dus vond ik Call Of The Sea wel een goede suggestie. Een mooie game die goed in elkaar zit en uiteindelijk gekomen tot ergens in chapter 3. Binnenkort maar eens verder in Call Of The Sea.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:59:
Hmmm, quick resume blijft helaas echt hit or miss voor mij.

Prima met ACV en Immortals nu. Maar toen wilde ik terug naar Yooka Laylee: And the impossible lair en die werd volledig opnieuw gestart.
Hier juist weer problemen met ACV, Quick Resume heeft van de 20 boots nog maar 3 keer gewerkt :P

Lijstje voor 2021:
  • 1. Hogwarts Legacy
  • 2. Halo Infinite
  • 3. Far Cry 6
  • 4. Lord of the Rings: Gollum
Hogwarts Legacy is toch wel een van de grootste verassingen voor 2021, vergeet mijn reactie nooit meer bij de live stream van Sony toen ze de trailer lieten zien _/-\o_ !

Maar..

Voordat ik aan deze games ga beginnen moet ik de volgende games eerst nog uitspelen O-)
  • Ac Valhalla
  • Cyberpunk 2077
  • Watch Dogs: Legion

[ Voor 40% gewijzigd door G_Dragon op 04-01-2021 10:11 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:29
justifire schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:34:
[...]

Leuke is nog dat de waardes bij daglicht totaal verschillen van die bij avond/nacht (al dan niet met verlichting)
En dan hebben veel televisies ook nog een lichtsensor die echt alle calibraties nutteloos maken, snel uitschakelen dat ding.
Dit ja. En dan scheelt het nog dat we nu nog in de donkerste periode zitten qua hoeveelheid daglicht.

Zelf heb ik me voorgenomen om niet al te veel aandacht te schenken aan die HDR settings. Ik ben er 1 keer goed voor gaan zitten, om de Xbox HDR tool goed te kalibreren. In een half verlichte kamer, om een beetje een goede balans te vinden. Hetzelfde gedaan per game. Ik moet zeggen, dat voor de games die ik nu speel ( Cyberpunk, Valhalla, FH4) de resultaten goed zijn. De nachten zijn gewoon pikdonker in scenes waar je dat ook zou mogen verwachten.

Ik snap dat we hier op Tweakers zitten en er mensen zijn die helemaal los willen gaan op een zo goed mogelijk resultaat, maar soms krijg ik de indruk dat er bepaalde mensen zijn die hierin een beetje doordraaien :9 . No offence :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:11
DutchOwnage schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:13:
[...]

Ik snap dat we hier op Tweakers zitten en er mensen zijn die helemaal los willen gaan op een zo goed mogelijk resultaat, maar soms krijg ik de indruk dat er bepaalde mensen zijn die hierin een beetje doordraaien :9 . No offence :+
Tweakers die durven doordraven? Dat heb ik nou nog nooit gemerkt hier :+

Om @G_Dragon te volgen: Far Cry 6 en Halo Infinite staan ook op mijn lijst van games die er zeker gaan komen. Daarnaast ben ik slecht op de hoogte van wat er komt eigenlijk. Outriders leek mij interessant, maar die game gaat een iets andere richting uit dan ik had gehoopt. Maar daar heb ik dit topic ook voor he, om de juiste games te vinden ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:14

Nogne

>.<

gise schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:43:
[...]

Dus net zo’n gevalletje als Control Ultimate. Wel jammer om juist de mensen die je spel als eerste hebben gekocht te benadelen
Jep, daar ben ik dus nu achter :'(
Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Je kunt toch een refund oid. aanvragen bij Microsoft? :)
Daar heb ik helemaal niet aan gedacht maar dat is wel een goeie, thanks!

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 15:50
G_Dragon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:05:
[...]

Lijstje voor 2021:
  • 1. Hogwarts Legacy
  • 2. Halo Infinite
Hogwarts Legacy is toch wel een van de grootste verassingen voor 2021, vergeet mijn reactie nooit meer bij de live stream van Sony toen ze de trailer lieten zien _/-\o_ !
1 en 2 kijk ik ook erg naar uit!
Voor de rest laat ik mij verassen dit jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door lowskilled-ftw op 04-01-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 12:36

Phydomir

Dennis

Wom schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:21:
Outriders leek mij interessant, maar die game gaat een iets andere richting uit dan ik had gehoopt. Maar daar heb ik dit topic ook voor he, om de juiste games te vinden ;)
Die gaat qua interesse bij mij juist steeds wat meer omhoog nu je er wat meer van ziet, maar blijft even afwachten hoe het echt wordt. Qua stijl is het allemaal wel heel erg generiek.

Ben zelf rustig verder gegaan met (oude) Gamepass games te spelen. Heb eerst even de Gears 5 Hivebusters DLC gedaan. Lekkere snack voor tussendoor. Nu bezig met Hollow Knight nog een kans te geven en voor het eerst een Resident Evil game spelen. Deel 7 in dit geval. Beide bevallen goed al merk ik al wel weer dat het "souls" element van Hollow Knight me af en toe tegenstaat.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:11
Phydomir schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:20:
[...]

Beide bevallen goed al merk ik al wel weer dat het "souls" element van Hollow Knight me af en toe tegenstaat.
Fallen Order heeft datzelfde bij mij. De afstanden die je moet afleggen zijn vaak erg groot. Dat motiveert niet echt moet ik zeggen. Jammer wel, want verder zit die game erg goed in elkaar.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Springbokkie schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:03:
2021

Wat zou een mooie setting zijn voor een nieuwe Tomb Raider?
Lara die als old school ontdekkingsreizigster de wereld over gaat, van steden en indoor tot sneeuwgebieden, woestijnen en kleurrijke jungles. Dat gevoel wil ik weer in een TR ipv een bepaalde vaste setting. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2021 11:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Springbokkie
Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Lara die als old school ontdekkingsreizigster de wereld over gaat, van steden en indoor tot sneeuwgebieden, woestijnen en kleurrijke jungles. Dat gevoel wil ik weer in een TR ipv een bepaalde vaste setting. :)
En dan in één van die steden een Cyberpunk-setting :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wom schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Fallen Order heeft datzelfde bij mij. De afstanden die je moet afleggen zijn vaak erg groot. Dat motiveert niet echt moet ik zeggen. Jammer wel, want verder zit die game erg goed in elkaar.
Dat had ik exact hetzelfde in die game. Opzich prima game, leuke gevechten, maar als ik 'klaar' ben met een missie, wil ik dat hele rotstuk weer terug moeten lopen naar mijn schip. Vast hartstikke leuk als je er van houd om elke vierkante cm van een game uit te pluizen, maar voor mij hoefde dat niet :)

Verder prima mee vermaakt.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 21:01
lowskilled-ftw schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:20:
[...]

1 en 2 kijk ik ook erg naar uit!
Voor de rest laat ik mij verassen dit jaar.
Alleen al Infinite was voor mij al voldoende om de XSX aan te schaffen. Man, man, man wat kijk ik uit naar die game >:)

Zowel single als multi wordt een smakelijk toetje. Ik heb echt het gevoel dat ze van Halo 4 en 5 hebben geleerd en weer (gedeeltelijk) terug naar hun roots gaan. Best interessant om die itineraries te volgen op Halo Waypoint, bijv de december update:

https://www.halowaypoint....de-infinite-december-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk uit naar gta 6 nieuws, en dan het liefst next gen only. >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Mijn lijstje voor 2021, vooral backlog:

- Cyberpunk 2077: zodra X|S optimization patch er is, heb m tot nu toe een uurtje gespeeld maar ga opnieuw beginnen zodra de patch er is

- Metro Exodus: Gekocht met de huidige sale voor 13 volgens mij, komt dit jaar ook een X|S optimization met Ray Tracing voor uit, zodra die er is deze game ook oppakken.

- Control Ultimate: Ook gekocht met de huidige aanbieding, volgens mij voor €20, zodra de X|S Optimization patch er is komt deze ook op de planning om op te pakken.

- Mafia III: momenteel mee bezig vanuit de backlog. Laadtijden zijn flink verbeterd tegenover de Xbox one x, grafisch alleen niet heel sterk helaas en HDR implementatie merk ik ook niks van, maar wel even de story en de DLC afmaken, ben al aardig verC dus dan kan ik door naar een andere game.

Watch Dogs Legions: Gekocht met release voor een zacht prijsje, voor deze game gekozen boven Valhalla voor de Ray Tracing, soort van tech demo voor mij om het gelijk bij release al even te zien, heb eerste paar missies gedaan, maar ga ermee door zodra ik Mafia III klaar heb.

- Tomb Raider: alle drie de games staan nog op de backlog, alle drie wel een stuk gespeeld maar wil eigenlijk even de eerste uitspelen en dan door met de volgende.

- Destiny 2: tussendoor beetje bijhouden
- Forza Horizon 4: voor de afwisseling, zo nu en dan een race
- Ghost Recon Breakpoint: ook zo nu en dan tussendoor een missie/base clearen. Als je dit lang achter elkaar speelt wordt het repetitief

[ Voor 4% gewijzigd door gise op 04-01-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Verwijderd schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:23:
[...]

Precies dat. Vandaag ook een game opgestart waar ik - jawel - daar ook weer met HDR settings moest kutten. Het zijn ook vervelende plaatjes waarmee ze komen; “ga zover mogelijk naar rechts totdat de tekst niet zichtbaar is” oid. Zet er dan gewoon een nits waarde weer. Maar het liefst gewoon eenmalig instellen vanuit de Xbox dash en daarna nooit weer.
Ja dit snap ik dus niet. Waarom niet:

1. Eenmalig via Xbox firmware/software je HDR calibreren/instellen voor jouw scherm
2. Dan kunnen alle spellen via mapping die calibratie uitlezen en zich daar op instellen

Dat dit per game nodig is slaat echt gewoon nergens op.

Zijn er mensen die ook een PS5 hebben? Van wat ik begrijp is bij PS5 HDR aan of uit, waar bij de Xbox kan switchen tussen HDR op elk moment binnen de dashboard. Geen idee of dat verschil maakt. Volgens een vriend van me was dit op PS5 gebied een regressie ten opzichte van de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sohus schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:49:
[...]

Ja dit snap ik dus niet. Waarom niet:

1. Eenmalig via Xbox firmware/software je HDR calibreren/instellen voor jouw scherm
2. Dan kunnen alle spellen via mapping die calibratie uitlezen en zich daar op instellen

Dat dit per game nodig is slaat echt gewoon nergens op.

Zijn er mensen die ook een PS5 hebben? Van wat ik begrijp is bij PS5 HDR aan of uit, waar bij de Xbox kan switchen tussen HDR op elk moment binnen de dashboard. Geen idee of dat verschil maakt. Volgens een vriend van me was dit op PS5 gebied een regressie ten opzichte van de PS4.
Instellen van brightness, contrast en gamma in een game is al zo oud als games zijn zo onderhand. Wat zou dat een ellende zijn als je dat niet nog in de game zelf kan aanpassen. Overigens is de HDR bij mij na calibratie in het Xbox menu zelf eigenlijk al direct goed voor de games met HDR die ik tot nu toe gespeeld heb. Wat kleine tweaks hier en daar, maar dat kan je nooit voorkomen omdat developers ook een eigen smaak hebben.

Het dashboard is nooit HDR volgens mij, of is dat niet wat je wil zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:15
oeps moest in headset topic.

[ Voor 83% gewijzigd door Amaze86 op 04-01-2021 14:06 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:56:
[...]

Instellen van brightness, contrast en gamma in een game is al zo oud als games zijn zo onderhand. Wat zou dat een ellende zijn als je dat niet nog in de game zelf kan aanpassen. Overigens is de HDR bij mij na calibratie in het Xbox menu zelf eigenlijk al direct goed voor de games met HDR die ik tot nu toe gespeeld heb. Wat kleine tweaks hier en daar, maar dat kan je nooit voorkomen omdat developers ook een eigen smaak hebben.

Het dashboard is nooit HDR volgens mij, of is dat niet wat je wil zeggen?
Mijn monitor, Acer Nitro Y240PG (full hd, 144 hz, met HDR 10 ondersteuning) geeft toch een beetje moeite.

HDR ziet er alleen netjes uit in de HDR modus.
En deze modus, kun je de brightness etc niet instellen.

Dus best lastig om dan die XBOX tool te gebruiken. Tenzij ik hier iets mis.
Ik gebruik de series S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhankou schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:55:
[...]

Mijn monitor, Acer Nitro Y240PG (full hd, 144 hz, met HDR 10 ondersteuning) geeft toch een beetje moeite.

HDR ziet er alleen netjes uit in de HDR modus.
En deze modus, kun je de brightness etc niet instellen.

Dus best lastig om dan die XBOX tool te gebruiken. Tenzij ik hier iets mis.
Ik gebruik de series S.
Je kan op je Xbox toch een aantal dingen instellen? Weet niet wat het aantal nits is wat je monitor doet, want ik heb begrepen dat een aantal schermen gewoon te weinig output hebben om HDR echt goed weer te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Al een wat ouder videootje van eind vorig jaar, maar ik had hem nog niet gezien. Weet dus niet of hij al voorbij is gekomen. Video over Psychonauts 2 met Tim Schafer.

Plus een trailer van de game (van juni 2020)

[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-01-2021 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:59:
[...]

Je kan op je Xbox toch een aantal dingen instellen? Weet niet wat het aantal nits is wat je monitor doet, want ik heb begrepen dat een aantal schermen gewoon te weinig output hebben om HDR echt goed weer te geven.
Als ik HDR op Xbox zelf wel instellen, zie ik niet zo snel wat ik kan doen.
Behalve dat je je brightness van je scherm moet matchen met dat van de Xbox (maar die kan ik dus niet instellen).

Auto HDR kan je daarentegen wel weer makkelijk instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 14:30
Ik wist niet het bestaan van: https://enforcement.xbox.com/
Het verbaast mij niet dat het bestaat maar ik ben er nog nooit op gewezen, doorverwezen of tegengekomen in een xbox-artikel. Tot nu toe, nu werd het vermeld in een artikel rondom Cyberpunk 2077.

[ Voor 15% gewijzigd door ariekanari op 04-01-2021 16:00 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

ariekanari schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:59:
Ik wist niet het bestaan van: https://enforcement.xbox.com/
Het verbaast mij niet dat het bestaat maar ik ben er nog nooit op gewezen, doorverwezen of tegengekomen in een xbox-artikel. Tot nu toe, nu werd het vermeld in een artikel rondom Cyberpunk 2077.
https://enforcement.xbox.com/nl-NL/home/staysafe#topic6
Hier valt kopen in de store van Brazilië wel onder denk ik zo ;)

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:16

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Phydomir schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:20:
[...]
Nu bezig met Hollow Knight nog een kans te geven en voor het eerst een Resident Evil game spelen. Deel 7 in dit geval. Beide bevallen goed al merk ik al wel weer dat het "souls" element van Hollow Knight me af en toe tegenstaat.
Als het "souls" element je tegen staat, moet je zeker eens Ori proberen (begin met Ori and the blind forest). Een geweldige metroidvania, die super sfeervol en uitdagend is, maar zeker ook wel vergevingsgezind. O+

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Thrace Grumble schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:58:
[...]

Als het "souls" element je tegen staat, moet je zeker eens Ori proberen (begin met Ori and the blind forest). Een geweldige metroidvania, die super sfeervol en uitdagend is, maar zeker ook wel vergevingsgezind. O+
Oh. Die heb ik al uitgespeeld hoor. Een van mijn favoriete games van vorig jaar.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een game tip

My Friend Pedro

Gaat 15 januari van Game Pass af en het is zonde als je deze misloopt. Sidescroller/shooter met John Woo/Max Payne elementen. Erg leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:53
devilsnight schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:09:
Een game tip

My Friend Pedro

Gaat 15 januari van Game Pass af en het is zonde als je deze misloopt. Sidescroller/shooter met John Woo/Max Payne elementen. Erg leuk!
Zou toch fijn zijn als dat wat beter aangegeven zou worden. Of iig langer van te voren. Game staat al lang op mijn lijstje om te spelen, maar ja er staat zoveel op gamepass en dan zit ik ineens weer dagen vast in Minecraft, Parkitect of Satisfactory met vrienden :+

Ten eerste zou het leuk zijn als je deze berichten op de Xbox zelf kreeg, maar er moet toch wel een systeem mogelijk zijn dat ze aangeven langer dan een maand, langer dan 3 maanden of binnenkort weg (ik noem maar wat). Zelf krijg ik helemaal geen zin om aan een grote game op Gamepass te beginnen als deze niet van MS of EA zelf is. Blijkbaar vinden ze zelf een kleine 2 weken van te voren wel schappelijk? En ik kan mij niet voorstellen dat ze vanmorgen ook verrast werden door dit nieuws :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 11:25
Zijn er meerdere mensen die in cyberpunk disk versie, geen quality mode kunnen activeren?

Ik kan wel in het menu quality mode kiezen/highlighten, maar dan niet selecteren/verder gaan.

Ik heb 1.06 en het spel/Xbox opnieuw opgestart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beakzz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:04:
[...]

Zou toch fijn zijn als dat wat beter aangegeven zou worden. Of iig langer van te voren. Game staat al lang op mijn lijstje om te spelen, maar ja er staat zoveel op gamepass en dan zit ik ineens weer dagen vast in Minecraft, Parkitect of Satisfactory met vrienden :+

Ten eerste zou het leuk zijn als je deze berichten op de Xbox zelf kreeg, maar er moet toch wel een systeem mogelijk zijn dat ze aangeven langer dan een maand, langer dan 3 maanden of binnenkort weg (ik noem maar wat). Zelf krijg ik helemaal geen zin om aan een grote game op Gamepass te beginnen als deze niet van MS of EA zelf is. Blijkbaar vinden ze zelf een kleine 2 weken van te voren wel schappelijk? En ik kan mij niet voorstellen dat ze vanmorgen ook verrast werden door dit nieuws :o
Kan beter aangegeven worden inderdaad! Ik krijg er altijd notificaties van via de Game Pass app op de foon.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-09 12:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Even op klikken om de video te zien. De moeite waard !!!

[Twitter: https://twitter.com/xboxBG/status/1346139328460812290?s=20]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
gise schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:42:
Mijn lijstje voor 2021, vooral backlog:

[...]

- Tomb Raider: alle drie de games staan nog op de backlog, alle drie wel een stuk gespeeld maar wil eigenlijk even de eerste uitspelen en dan door met de volgende.

[...]
Ik ben hier as-we-speak mee bezig. Tijdje terug met de eerste TR begonnen, nu met Rise bezig. Even een waarschuwing voor de eerste Tomb Raider game: er zit een save-game bug in waar ik zelf mee te maken heb gehad.

De TR games zijn niet al te moeilijk op standaard moeilijkheidsgraad, dus ik zet hem altijd eentje hoger, maar er was een gevecht waar ik maar niet doorheen kwam. Ik gok op zo'n 2/3e van de game. Omdat ik per se niet tijdelijk terug wilde naar de standaard moeilijkheid en ik op een avond wel 30x geprobeerd had, was ik er even klaar mee en zonder na te denken: hup Xbox uit. Volgende dag: save game corrupt... kon ik helemaal opnieuw beginnen. Heb dat kortstondig gedaan, maar wetende dat Rise en Shadow me nog te wachten stonden, ben ik voor kerst toch met Rise begonnen. Tot nu toe geen spijt van, gave games zijn het zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik vind eigenlijk dat gewoon bij elke game moet staan tenminste beschikbaar tot datum x. Kan best dat de licentie verlengd wordt en de datum dan opschuift, dan verandert die datum gewoon.
Ze moeten dat van elke game gewoon weten... Misschien zijn ze bang dat mensen het negatief opvatten of zo, maar ik zou het wel vinden passen bij de open communicatie die Microsoft voor de console release gehad heeft. Laat dat ook zo gaan voor gamepass en vertrouw ons dat we het op waarde kunnen schatten...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
[...]

Naar mijn weten geven ze het altijd 1 maand van tevoren aan. Ik vind het juist wel netjes op deze manier. Tuurlijk zit er ook een verdienmodel achter: als je iedereen 3 maanden de tijd geeft, koopt niemand meer een game. Met 1 maand te gaan (of minder soms?) heb je nog steeds kans om hem uit te spelen of op z'n minst een gevoel te krijgen bij de game of je die zou willen kopen.

Overigens gaat die aankondiging ook vaak gepaard met kortingen vlak voordat het van Game Pass verdwijnt. Of je wacht op een algemene aanbieding ergens.

Kortom: ik vind het huidige systeem best netjes werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Finraziel schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:38:
[...]

Ik vind eigenlijk dat gewoon bij elke game moet staan tenminste beschikbaar tot datum x. Kan best dat de licentie verlengd wordt en de datum dan opschuift, dan verandert die datum gewoon.
Ze moeten dat van elke game gewoon weten... Misschien zijn ze bang dat mensen het negatief opvatten of zo, maar ik zou het wel vinden passen bij de open communicatie die Microsoft voor de console release gehad heeft. Laat dat ook zo gaan voor gamepass en vertrouw ons dat we het op waarde kunnen schatten...
Meen mij te herinneren dat games vaak 6 of 12 maanden in de gamepass blijven zitten als deze niet van MS zelf zijn. Dat ze pas 2 tot 4 weken van tevoren aangeven dat een spel eruit gaat is wel wat minder ja.. Hier ook al een paar keer haast moeten maken met een spelletje :+

Hopelijk komt Halo Infinite halverwege het jaar uit met een acceptabele levertijd van de series X. Kan wel weer een nieuwe Halo game gebruiken namelijk. Ben het nieuwe jaar goed begonnen door Halo Wars 2 en Halo MC op 100% te zetten 8)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:44:
[...]

Naar mijn weten geven ze het altijd 1 maand van tevoren aan. Ik vind het juist wel netjes op deze manier. Tuurlijk zit er ook een verdienmodel achter: als je iedereen 3 maanden de tijd geeft, koopt niemand meer een game. Met 1 maand te gaan (of minder soms?) heb je nog steeds kans om hem uit te spelen of op z'n minst een gevoel te krijgen bij de game of je die zou willen kopen.

Overigens gaat die aankondiging ook vaak gepaard met kortingen vlak voordat het van Game Pass verdwijnt. Of je wacht op een algemene aanbieding ergens.

Ik heb met meerdere games nu gehad dat ik zag dat ze vrij snel GP gingen verlaten en ik heb toen mijn huidige games weggelegd om de GP game nog even te kunnen uitspelen. Erg nice. Zelf nog niet een game gekocht nadat het de GP zou verlaten, maar wie weet in de toekomst een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MooDyBLueS schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:36:
[...]

Ik ben hier as-we-speak mee bezig. Tijdje terug met de eerste TR begonnen, nu met Rise bezig. Even een waarschuwing voor de eerste Tomb Raider game: er zit een save-game bug in waar ik zelf mee te maken heb gehad.

De TR games zijn niet al te moeilijk op standaard moeilijkheidsgraad, dus ik zet hem altijd eentje hoger, maar er was een gevecht waar ik maar niet doorheen kwam. Ik gok op zo'n 2/3e van de game. Omdat ik per se niet tijdelijk terug wilde naar de standaard moeilijkheid en ik op een avond wel 30x geprobeerd had, was ik er even klaar mee en zonder na te denken: hup Xbox uit. Volgende dag: save game corrupt... kon ik helemaal opnieuw beginnen. Heb dat kortstondig gedaan, maar wetende dat Rise en Shadow me nog te wachten stonden, ben ik voor kerst toch met Rise begonnen. Tot nu toe geen spijt van, gave games zijn het zeg!
Hier ook :-) Definitive Edition uitgespeeld, daarna Fable3 'tussendoor' gedaan en nu bezig met Rise. Prachtige games. Had een tijdje terug alle 3 gekocht voor nog geen 20 euro dacht ik. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
MooDyBLueS schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:44:
[...]

Gamepass is geen promotieplatform, het is gewoon een betaalde dienst. De games die daar beschikbaar zijn daar is voor betaalt. Een game eraf trekken als die daar zo populair wordt dat het zichzelf wel gaat verkopen is gewoon misselijk, doe dan helemaal niet mee met aanbieden via een abonnementsvorm.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:15
Ankona schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Gamepass is geen promotieplatform, het is gewoon een betaalde dienst. De games die daar beschikbaar zijn daar is voor betaalt. Een game eraf trekken als die daar zo populair wordt dat het zichzelf wel gaat verkopen is gewoon misselijk, doe dan helemaal niet mee met aanbieden via een abonnementsvorm.
Waarop baseer je dat ze games verwijderen omdat ze populair worden? 0.0 bewijs voor dat ze dat doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Is dat niet wat overtrokken? Klopt, GP is een betaalde dienst, het meest vergelijkbaar met Netflix. Het kopen van een game in de Xbox (of PS4/5 of Switch) store of fysiek staat daar los van. Net als het kopen van een film op Blu-ray of in een digitale store zoals iTunes of Google Play.

"De games die daar beschikbaar zijn daar is voor betaalt."
Feitelijk is dit onjuist. Je betaalt niet voor de game(s), je betaalt puur voor de dienst. Net als Netflix. Zo zijn er op Netflix zojuist weer 2 seizoenen Family Guy bijgekomen maar is Homeland er afgehaald. Zo werkt dat nu eenmaal bij een dienst.

Het is heel simpel: wil je het eeuwige recht op iets (in dit geval praten we dus over een game), dan moet je het kopen. Game Pass is dat niet. Ja, het is een betaalde dienst, maar geen enkele game wordt ooit van jou.

Daarnaast is het zeker weten wel een promotieplatform. Artikelen vol van (indie) devs die aangeven dankzij Game Pass ineens een flinke groei in verkopen te zien. Ja, je leest dat goed: dankzij het (tijdelijk) aanbieden van een game in Game Pass, worden diezelfde games ineens (veel) meer verkocht.

Ik en een aantal met mij geven hierboven aan een game snel nog (uit) te spelen zodra we weten dat de game van Game Pass af gaat, maar soms lukt dat niet of ben je gewoon druk met een andere game. Prima, dan heb je dus de keuze om die game te kopen of te wachten of het ooit terugkomt op Game Pass.

Nu zal ik hier voor 90% GPU niet hoeven aan te prijzen, maar sinds ik pc-gamer af ben, koop ik eigenlijk nooit meer games bij release. Ik heb te vaak meegemaakt dat games teleurstelde (daar zijn ook extreem recente voorbeelden van te vinden, niet mijn persoonlijke ervaring) en je bij doorverkoop toch zeker wel de helft van die €50-70 kwijt was. En dan kocht ik misschien 4 of 5 games per jaar, grofweg €200-250 destijds. Nu betaal ik maximaal (meestal niet eens dankzij aanbiedingen) €168 (12x14) voor Game Pass Ultimate, kan ik een lading games uitproberen en vaak zelfs uitspelen. Maar net zo vaak ook zonder enig gevoel van miskoop een game weer net zo hard van de opslag verwijderen omdat het niet bevalt. Ik heb nu op GPU games gespeeld én uitgespeeld die ik anders nooit uitgeprobeerd had. Zo ook Tetris Effect, leek me in eerste instantie een slappe variant van het origineel, waar ik sowieso nooit het volle pond voor zou hebben betaald, maar blijkt net zo verslavend als het origineel en erg mooi gemaakt voor zo'n simpele game. Nu zou ik er best €10-15 voor willen betalen als hij straks niet meer op Game Pass staat.

Ieder zo z'n ding natuurlijk, maar GPU is wel degelijk deels een promotiedienst. Als je daar niet tegen kan, kan je het beste gewoon de games blijven kopen, daar is ook niks mis mee. Je moet alleen kijken wat bij je past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
MooDyBLueS schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:42:
[...]

Is dat niet wat overtrokken? Klopt, GP is een betaalde dienst, het meest vergelijkbaar met Netflix. Het kopen van een game in de Xbox (of PS4/5 of Switch) store of fysiek staat daar los van. Net als het kopen van een film op Blu-ray of in een digitale store zoals iTunes of Google Play.

Feitelijk is dit onjuist. Je betaalt niet voor de game(s), je betaalt puur voor de dienst. Net als Netflix. Zo zijn er op Netflix zojuist weer 2 seizoenen Family Guy bijgekomen maar is Homeland er afgehaald. Zo werkt dat nu eenmaal bij een dienst.

Het is heel simpel: wil je het eeuwige recht op iets (in dit geval praten we dus over een game), dan moet je het kopen. Game Pass is dat niet. Ja, het is een betaalde dienst, maar geen enkele game wordt ooit van jou.

Daarnaast is het zeker weten wel een promotieplatform. Artikelen vol van (indie) devs die aangeven dankzij Game Pass ineens een flinke groei in verkopen te zien. Ja, je leest dat goed: dankzij het (tijdelijk) aanbieden van een game in Game Pass, worden diezelfde games ineens (veel) meer verkocht.

Ik en een aantal met mij geven hierboven aan een game snel nog (uit) te spelen zodra we weten dat de game van Game Pass af gaat, maar soms lukt dat niet of ben je gewoon druk met een andere game. Prima, dan heb je dus de keuze om die game te kopen of te wachten of het ooit terugkomt op Game Pass.

Nu zal ik hier voor 90% GPU niet hoeven aan te prijzen, maar sinds ik pc-gamer af ben, koop ik eigenlijk nooit meer games bij release. Ik heb te vaak meegemaakt dat games teleurstelde (daar zijn ook extreem recente voorbeelden van te vinden, niet mijn persoonlijke ervaring) en je bij doorverkoop toch zeker wel de helft van die €50-70 kwijt was. En dan kocht ik misschien 4 of 5 games per jaar, grofweg €200-250 destijds. Nu betaal ik maximaal (meestal niet eens dankzij aanbiedingen) €168 (12x14) voor Game Pass Ultimate, kan ik een lading games uitproberen en vaak zelfs uitspelen. Maar net zo vaak ook zonder enig gevoel van miskoop een game weer net zo hard van de opslag verwijderen omdat het niet bevalt. Ik heb nu op GPU games gespeeld én uitgespeeld die ik anders nooit uitgeprobeerd had. Zo ook Tetris Effect, leek me in eerste instantie een slappe variant van het origineel, waar ik sowieso nooit het volle pond voor zou hebben betaald, maar blijkt net zo verslavend als het origineel en erg mooi gemaakt voor zo'n simpele game. Nu zou ik er best €10-15 voor willen betalen als hij straks niet meer op Game Pass staat.

Ieder zo z'n ding natuurlijk, maar GPU is wel degelijk deels een promotiedienst. Als je daar niet tegen kan, kan je het beste gewoon de games blijven kopen, daar is ook niks mis mee. Je moet alleen kijken wat bij je past.
Denk dat de meesten niet verwachten dat spellen daar voor altijd blijven. Maar ik snap gewoon niet waarom het zo kort van te voren wordt aangegeven. Iemand zei 4 weken, maar deze games zijn pas sinds gisteren bekent en verdwijnen 15jan.

En MS heeft gewoon contracten voor een bepaalde periode dus blijkbaar zijn ze bang dat iemand zijn keuze om gamepass te nemen voor My Friend Pedro laat afhangen :? Een maandje zou ik zelfs acceptabel vinden. Kan je in die tijd geen moment vinden om het uit te spelen dan wil je het gewoon niet en dan duidelijk aangeven met een timer ofzo. Lijkt mij wel zo fair met een dienst die je per maand kan afnemen.

Lonely Mountain Downhill zal ik trouwens wel gelijk kopen als deze uit de GP gaat. Wat een topgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:59:
Even op klikken om de video te zien. De moeite waard !!!

[Twitter]
Bizar gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[@Beakzz Lonely mountains downhill is idd eem topgame!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
MooDyBLueS schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:42:
[...]

Overtrokken of niet. De hele maatschappij maakt een change van bezit naar beschikbaarheid. Dat zie je aan diensten als Spotify, Netflix etc. (geholpen door de it infra die nu beschikbaar is)
In die lijn past ook het betalen voor een games platform ipv losse games kopen. Als consument wil je natuurlijk wel kunnen vertrouwen op wat je afneemt. Dus eigenlijk dat games aangeboden blijven gedurende de normale levenscyclus van zo'n game en dat je tijdig weet wanneer een game end of life gaat. (Tenzij natuurlijk nadrukkelijk als promotie aangeboden. Maar dan moet dat duidelijk zijn en zou dat ook niet van je abonnementsgeld gefinancierd moeten worden - al is dat laatste niet te controleren)

Ik zou gewoon enorm balen als een spel waar ik waarde aan hecht ineens weg is en ik naast abonnementsgeld voor een bak games ineens ook nog een losse licentie mag kopen voor de games die ik echt wil. Daarvoor is gamepass weer veel te duur. (ja games zijn duur - misschien wel te duur)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 11:34
d.bakker84 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:12:
[...]

sorry maar dit is totale onzin. Hoe kom ik dan aan een 'perfecte staat van dienst'? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 08:15
Zhankou schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Als ik HDR op Xbox zelf wel instellen, zie ik niet zo snel wat ik kan doen.
Behalve dat je je brightness van je scherm moet matchen met dat van de Xbox (maar die kan ik dus niet instellen).

Auto HDR kan je daarentegen wel weer makkelijk instellen.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar bij hdr kalibratie hoef je niets op je tv in te stellen. Via de controller stel je de donkere en lichte waardes in. Als laatste stap zie je een afbeelding waarin je het voor en na effect kunt zien.

Maar allereerst zou ik even alle andere instellingen goed zetten. sRgb bij video fidelity (volgens mij) omdat je een monitor gebruikt, de maximale bitrate (even checken wat jouw monitor maximaal ondersteunt), daarna de tv kalibratie doorlopen (hier pas je wel allerlei waardes op je monitor aan, uitleg daar is heel duidelijk) en als je daar tevreden over bent dan pas de hdr kalibratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Vinnocchio schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:16:
[...]

sorry maar dit is totale onzin. Hoe kom ik dan aan een 'perfecte staat van dienst'? 8)
Same en ik reis toch een paar keer per jaar rond de wereld als MS mij geloofd O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ankona schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:12:
[...]

Overtrokken of niet. De hele maatschappij maakt een change van bezit naar beschikbaarheid. Dat zie je aan diensten als Spotify, Netflix etc. (geholpen door de it infra die nu beschikbaar is)
In die lijn past ook het betalen voor een games platform ipv losse games kopen. Als consument wil je natuurlijk wel kunnen vertrouwen op wat je afneemt. Dus eigenlijk dat games aangeboden blijven gedurende de normale levenscyclus van zo'n game en dat je tijdig weet wanneer een game end of life gaat. (Tenzij natuurlijk nadrukkelijk als promotie aangeboden. Maar dan moet dat duidelijk zijn en zou dat ook niet van je abonnementsgeld gefinancierd moeten worden - al is dat laatste niet te controleren)

Ik zou gewoon enorm balen als een spel waar ik waarde aan hecht ineens weg is en ik naast abonnementsgeld voor een bak games ineens ook nog een losse licentie mag kopen voor de games die ik echt wil. Daarvoor is gamepass weer veel te duur. (ja games zijn duur - misschien wel te duur)
Ben het eigenlijk volledig oneens met je :) De tijd die MS geeft waarop een game uit Gamepass gaat is wat mij betreft prima. Kan wellicht ietsjes ruimer of wellicht een DM met de games die eruit gaan, maar als je al een langere tijd geabonneerd bent op Gamepass heb je in beginsel ruim de tijd gehad om een specifiek spel te spelen. De games staan er echt wel langer op dan een maandje of 3, wellicht met GTA en RDR als een uitzondering.

Daarnaast... Games zijn duur? En gamepass is duur? Echt een kwestie van perceptie dan denk ik. Als je niet alles op launch day koopt is gamen echt niet duur. Daarnaast, zelfs de retail prijzen zijn in de afgelopen 20 jaar amper gestegen. En toen had je nog niet dat je even digitaal naar Brazilie kon vliegen om daar een game voor een prikkie te kopen.

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar om te zeggen dat games duur of zelfs te duur zijn is vrij bijzonder als je kijkt naar de prijsontwikkeling van games de afgelopen decennia.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-01-2021 22:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ankona schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:12:
[...]

Het ligt misschien aan hoe je speelt... Ik ga vooral van game naar game en kom bij verreweg de meeste games nooit meer terug. Is er toch een game die ik steeds wil blijven spelen en zou die verdwijnen uit gamepass, tja dan koop ik hem wel eens.

Ik ben het inderdaad ook echt niet eens met dat games duur zijn. Het is als hobby zelfs best wel goedkoop, vooral als je een beetje slim inkoopt. En met gamepass, zelfs zonder deals, vind je 13 euro om onbeperkt supergave games te kunnen spelen duur?

Ja games bij release kopen voor retail prijs vind ik zelf ook wel duur maar dat is ook nergens voor nodig. Hoewel zelfs dat nog wel meevalt vergeleken met veel andere hobbies, het is denk ik vooral mijn opvoeding (opgevoed door een bijstandsmoeder) waardoor ik full price games voor mij persoonlijk duur vindt. Maar ook gewoon omdat ik geen haast heb en games zo snel in prijs zakken.

Enige reden dat ik vind dat Microsoft beter aan zou mogen geven wanneer games verdwijnen is gewoon openheid... Het is zo verfrissend geweest dat ze dat met de series zo aangepakt hebben, van mij mogen ze dat verder doorvoeren naar gamepass. Maar dat games er uit gaan heb ik totaal geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Auto HDR is gaaf hoor.

Bleed 2, dat is de Games with Gold game van deze maand of vorige maand en is een retro style sidescroller/shooter en de HDR helpt echt met de special effects naar voren te brengen.

Helaas werkt de game weer niet met quick resume, jammer. Ben wel bang dat dit een hit or miss feature zal blijven.

[ Voor 22% gewijzigd door devilsnight op 05-01-2021 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-09 09:14
dez1983 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:07:
Zijn er meerdere mensen die in cyberpunk disk versie, geen quality mode kunnen activeren?

Ik kan wel in het menu quality mode kiezen/highlighten, maar dan niet selecteren/verder gaan.

Ik heb 1.06 en het spel/Xbox opnieuw opgestart.
Disc versie hier, geen last van.
Die bug heb ik nog niet gehad. Ik speel voornamelijk in performance mode maar switch af en toe om ff te zien hoe het in graphics mode eruit ziet.

Soms wel eens dat een wapen niet kan vuren of items niet klikbaar zijn in m'n inventory (wisselen van armor of wapen), dan maar ff gauw opslaan en game hard afsluiten via de homescreen en dan is het weer dikke prima.
Verder geen glitches of bugs die me opvallen, als ik zo rondkijk in console land hebben we ontzettend mazzel met de Series X versie want het loopt als een tiet.

Als kerst op de taart een werkend Quick resume dat ervoor zorgt dat ik in No time in nightcity loop als console koud opstart, letterlijk een paar secondes.
Ik dwaal weer af, maar het is ook zo'n heerlijke game ondanks z'n drama en tekortkomingen 👍

[ Voor 13% gewijzigd door PepieNL op 05-01-2021 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:24:
Auto HDR is gaaf hoor.

Bleed 2, dat is de Games with Gold game van deze maand of vorige maand en is een retro style sidescroller/shooter en de HDR helpt echt met de special effects naar voren te brengen.

Helaas werkt de game weer niet met quick resume, jammer. Ben wel bang dat dit een hit or miss feature zal blijven.
Auto HDR is gaaf idd.
Echter ging ik gisteren Dark Souls 3 weer eens opstarten (even de nieuwe headset testen met de achtergrondmuziek op het startscherm en in firelink shrine :9~ ) maar dat ziet er met auto hdr echt héél washed out uit :r
Werkt dus niet in alle games naar behoren.
Jammer dat er dan weer geen optie bestaat om dit aan/uit te zetten via een simpele klik op het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Vinnocchio schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:16:
[...]

Ja, hier ook hoor, ze zullen dat dus niet actief controlleren. Wat ik bedoelde te zeggen is dat ze hier wel duidelijk aangeven dat ze het niet acceptabel vinden. Of ze er ook al daadwerkelijk wat mee doen is wat anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Springbokkie
Kennen jullie dat?

Dat je het "hoogst haalbare" in een game hebt bereikt, dat je daarom dus geen doel meer hebt om te spelen en dus de game helemaal niet meer aan raakt?

Ik heb dat nu met Call Of Duty: Warzone. Ik heb zaterdagavond een victory behaald in BR solos en sindsdien niet meer gespeeld :+ :+

Ik kan nog de battle pass levelen tot tier 100, maar daar heb ik Warzone niet per sé voor nodig, kan bijvoorbeeld ook in de multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Ik zit te azen op een controller als de Elite, voornamelijk om zijn peddels aan de onderzijde.
Maja beschikbaarheid is ver te zoeken.. zijn er alternatieven die aan te raden zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
PepieNL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:49:
Ik zit te azen op een controller als de Elite, voornamelijk om zijn peddels aan de onderzijde.
Maja beschikbaarheid is ver te zoeken.. zijn er alternatieven die aan te raden zijn ?
Ik kwam laatst deze tegen: https://www.powera.com/pr...oller-for-xbox-one-black/

Wel bedraad, maar is dan ook stuk goedkoper dan een Elite, maar wél back paddles.Al lijkt een snelle ronde langs google aan te geven dat ook hier beschikbaarheid een dingetje is.

Overigens, als ik bij MS zelf kijk lijkt de Elite 2 wél te krijgen te zijn? https://www.microsoft.com...Xbox-CP1-EliteController2\
})

[ Voor 8% gewijzigd door BM op 05-01-2021 08:59 ]

Xbox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:33
PepieNL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:49:
Bedank me later maar :+
https://www.xbox.com/nl-n...eless-controller-series-2

@BM was me voor :/

[ Voor 3% gewijzigd door LuisjeNL op 05-01-2021 08:57 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Oh bij MS zelf nog te krijgen joh!
Thanks beiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Springbokkie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:43:
Kennen jullie dat?

Dat je het "hoogst haalbare" in een game hebt bereikt, dat je daarom dus geen doel meer hebt om te spelen en dus de game helemaal niet meer aan raakt?

Ik heb dat nu met Call Of Duty: Warzone. Ik heb zaterdagavond een victory behaald in BR solos en sindsdien niet meer gespeeld :+ :+

Ik kan nog de battle pass levelen tot tier 100, maar daar heb ik Warzone niet per sé voor nodig, kan bijvoorbeeld ook in de multiplayer.
Ik heb dat tegenwoordig sowieso met multiplayer games... Je bent gewoon hetzelfde steeds opnieuw aan het doen en het halen van een hoger level of je ranking verbeteren is niet genoeg om mij te motiveren.

Maar bij singleplayer games ook. Als ik side missies wil doen dan moet ik dat meestal doen voordat ik de game uitspeel, want daarna is er weinig meer aan en ga ik liever naar een andere game. Een uitzondering is misschien de Borderlands games, maar daar is het levelen wel weer interessant omdat het ook echt gameplay mogelijkheden uitbreidt. Heb ik echter eenmaal max level gehaald dan is de lol er snel weer vanaf.

Achievements kunnen soms nog wel een extra doel geven om toch te blijven spelen. De game moet dan wel leuk genoeg zijn en als er al allemaal achievements bij zitten die er uit zien alsof me dat toch nooit gaat lukken dan is de drang ook al snel weg.

Goed deel van de reden zal voor mij denk ik ook gewoon de enorme overvloed aan games zijn. Vroeger was het dat je tijd had die je wilde verdoen en koos je een game uit beperkte keuzes om dat doel te vervullen. Tegenwoordig zijn er ontzettend veel games en is tijd het schaarsere 'goed' geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PepieNL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:00:
Oh bij MS zelf nog te krijgen joh!
Thanks beiden.
Ja hij is een tijd uit de handel geweest, maar ergens in December was hij opeens overal weer op voorraad :).
Hopelijk hebben ze de fouten eruit gehaald..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Kennen jullie dat?

Heel herkenbaar. Vroeger in WoW ook zoiets gehad. Had het maximaal haalbare voor mijn karakter en van hardcore raiden naar gestopt in een week tijd. Heb dat ook met veel andere games. Na het uitspelen kom ik eigenlijk ook niet meer terug naar die game voor side missies oid.

Met shooters is dat iets anders. Dat kan ik wel langer blijven spelen omdat ik gewoon "beter" wil zijn dan de andere in het potje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-09 12:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Phydomir schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:18:
[...]

Met shooters is dat iets anders. Dat kan ik wel langer blijven spelen omdat ik gewoon "beter" wil zijn dan de andere in het potje.
Dit.... is ook de reden waarom ik telkens terugkeer naar Battlefield 5. Maar dat is ook de afwisseling. Dan weer in een vliegtuig, dan weer een tank, dan weer als sniper, dan weer als medic etc.

Overigens eergisteren het nadeel van een OLED tv mogen ervaren. Speel nu Splinter Cell Blacklist. In één van de levels 10x dood gaan omdat je geen nightvision goggles hebt. Ja dan is de nacht echt pikzwart. Dat was wel even frustrerend maar ik was te lui om de instellingen van de tv aan te passen. Dus uiteindelijk wel het level gehaald, maar dit zwart = zwart is dus soms toch ook wel een nadeel.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:33
MRE-Inc schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:25:
[...]

....
Overigens eergisteren het nadeel van een OLED tv mogen ervaren. Speel nu Splinter Cell Blacklist. In één van de levels 10x dood gaan omdat je geen nightvision goggles hebt. Ja dan is de nacht echt pikzwart. Dat was wel even frustrerend maar ik was te lui om de instellingen van de tv aan te passen. Dus uiteindelijk wel het level gehaald, maar dit zwart = zwart is dus soms toch ook wel een nadeel.
Dan heb je het toch echt over black crush, dat bijna zwart waardes pikzwart zijn. Anders zou je op een LCD tv ook enkel zwart(of zwart blauwe waas ;) ) zien zonder details.

Dus een gevalletje brightness in-game of je tv staat te laag ingesteld, verschil donkere kamer of lichte kan ook nog.

Niet geheel zwart, dus pixels die niet uit staan ziet er overdag als pikzwart uit maar savonds zie je wel dat ze aanstaan. Dat is zeker wel een nadeel :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
Kennen jullie dat?

Victory met maten in duos/trios/quads :+ ?
Quads is echt zo veel verschrikkelijk veel moeilijker vergeleken met duos vind ik.. Als je met 2 man ofzo even een contract gaat doen en je komt er 4 tegen dan is het gedaan met je. Als je in duos in je eentje 2 man tegenkomt omdat je even aan het looten bent kun je het nog wel eens winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Finraziel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:13:
[...]

Ik heb dat tegenwoordig sowieso met multiplayer games... Je bent gewoon hetzelfde steeds opnieuw aan het doen en het halen van een hoger level of je ranking verbeteren is niet genoeg om mij te motiveren.

Maar bij singleplayer games ook. Als ik side missies wil doen dan moet ik dat meestal doen voordat ik de game uitspeel, want daarna is er weinig meer aan en ga ik liever naar een andere game. Een uitzondering is misschien de Borderlands games, maar daar is het levelen wel weer interessant omdat het ook echt gameplay mogelijkheden uitbreidt. Heb ik echter eenmaal max level gehaald dan is de lol er snel weer vanaf.

Achievements kunnen soms nog wel een extra doel geven om toch te blijven spelen. De game moet dan wel leuk genoeg zijn en als er al allemaal achievements bij zitten die er uit zien alsof me dat toch nooit gaat lukken dan is de drang ook al snel weg.

Goed deel van de reden zal voor mij denk ik ook gewoon de enorme overvloed aan games zijn. Vroeger was het dat je tijd had die je wilde verdoen en koos je een game uit beperkte keuzes om dat doel te vervullen. Tegenwoordig zijn er ontzettend veel games en is tijd het schaarsere 'goed' geworden.
Phydomir schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:18:
[...]

Heel herkenbaar. Vroeger in WoW ook zoiets gehad. Had het maximaal haalbare voor mijn karakter en van hardcore raiden naar gestopt in een week tijd. Heb dat ook met veel andere games. Na het uitspelen kom ik eigenlijk ook niet meer terug naar die game voor side missies oid.

Ik kan wel multiplayer games blijven spelen, het is lekker makkelijk voor even: tussendoor of ergens in de avond. 'S avonds laat speel ik liever een paar snelle matches in een multiplayer game, dan dat ik mij ga verliezen in een single player avontuur.

Ik zal Warzone vast en zeker wel weer eens een keer spelen. Afgelopen zondag voornamelijk Shadow Of The Tomb Raider gespeeld, in die game ben ik nu bij het "point of no return". Daarin ben ik nu inderdaad de side missies aan het doen en de tombes, voordat ik naar de end game ga. Gisteravond had ik daar niet zo'n zin in, ik had behoefte aan iets korte multiplayer matches, dus een paar rondes gespeeld in Black Ops Cold War.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
JDL15 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:39:
[...]

Victory met maten in duos/trios/quads :+ ?
Quads is echt zo veel verschrikkelijk veel moeilijker vergeleken met duos vind ik.. Als je met 2 man ofzo even een contract gaat doen en je komt er 4 tegen dan is het gedaan met je. Als je in duos in je eentje 2 man tegenkomt omdat je even aan het looten bent kun je het nog wel eens winnen :)
Diegene waar ik altijd mee speel, ben ik langzaam (en waarschijnlijk ook zeker) aan het overtuigen om Warzone eens te proberen. Volgens mij lijkt de "loadout drop" de trigger te worden.

Anders wordt het met "een random" en dat is in duos, trios of quados geen goed idee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sohus
Wat betreft de ontwikkelig/release van CyberPunk 2077, wat leuke insights van een vermeend developer, de dikgedrukte zinnen zijn mijn highlights/takeaways:
Taken from a thread where supposed CDPR developer was speaking anonymously:

This is still very hush hush, but I'm fed up with this s*** so I'll disclose a few details.

CDPR hurt themselves to keep investors safe and sound. Now devs are hearing plans of a "No Man's Sky" style comeback due to late June. The first two patches should come out mid-March, despite what's been said by top execs. There will be major departures from the studio in the coming months. Dev morale is on an all time down and Sony is roasting our asses due to the gigantic volume of refund requests. There will be a meeting today with Sony execs to figure out a way to compensate players threatening with legal action. Sony Japan is specially furious.

More to come in the next couple weeks. Feels terrible, man.

There's no finger pointing as of now. Word on memos comes from the top. The directors and senior devs are taking the flak for the team in what I'd call "an honourable move". Just so you know, we still joke about a quest that got rewritten more than a dozen times, because a certain top dog wasn't "feeling it". It ended up being cut from the final product and should come on a later DLC next year.

There's people that get hired for whatever reason and stay in the company due to being "trusted by the top dogs". A good chunk of code is getting scrapped and rewritten from scratch. The intended game might be ready by June 2021.

That's already done and ready since February. It didn't get implemented because of a major UI bug that is still present in the retail copies. If you open your .dat files you'll find a lot of scrapped content still in there.
If you want a refund, please ask for it. It positively impacts us as devs, because we've warned the leads a MILLION times about that kind of s***. Most cosmetic overhauls should be ready by the 2nd big update, hopefully.

The update that is due to June will sort out all of the bugs. The code for the PS4/Xbox One is getting scrapped and done separately. PS5's code is an improvement on the PC due to the awesome dev kit Sony put together for this gen.

You'd be amazed by how much is already done. That "cut content so people finish the main quest" talk was all bulls***. Most apartments with "Closed (locked)" indications used to be lootable, we've scrapped 50,000+ lines of dialogue and I believe the June update will bring a whole lot of cut content back into the game.

Address the cut content as well. If they see that you guys are asking for s*** to be put back into the game, we might actually make the game we intended back in 2018. There used to be a huge underground part of the city that the public never got to see because it "looked ugly" to the execs. It was f***ing awesome and felt like the malkavian/nosferatu path on Vampire the Masquerade.

I don't want to hate on Keanu, but f***ing hell, our original Johnny was way cooler and sounded like a maniac. Think Foltest on crack. I don't appreciate his acting either, but he's a very nice man. Walked up to us personally to greet us on the first day and took time to personally thank us one by one when they wrapped up recording.

The word is his fee was actually manageable and the need for a Star Talent came from outside CDPR. The execs complied, because who the f*** knows? It sucks.

Our original Johnny was heavily inspired by David Hayter's Solid Snake from the first MGS and believe it or not, Cillian Murphy

There was a whole AI routine with minor gang violence in those areas. Stuff you could sit back and watch unfold or directly influence. There was also a lot of drug use with kids that eventually got cut due to inside censorship. There were priests and hare krishna side arcs that got cut due to censorship. Miles wrote a sidequest where a Max Tac officer offed himself and you could take its place but it created such a complex detour from everything tonally that it got cut as well. I hope it comes back, because it felt amazing to get into their headquarters and hack s***. You'd see the police trying to operate and breaking down mid-arrest due to your shenanigans.

Might sound weird, but the disaster launch was actually something beneficial, from our perspective. A cold shower sets priorities straight and so we're able to resume work on what was originally intended without having those f***ers breathing down our necks to publish.

I believe it was due to miscommunication and leads not setting goals like they should. The game was jumbled together for 2019's E3. The last dev comp before the scrap was 160Gb alone. There should be some whistleblowing in the coming weeks if the step downs

Series X was a mere rewrite of code and load orders. Next-gen's architecture is actually very good for ports. It's company policy to release when a game runs without debug hitches and the reason why it did baffles me and is the reason why I started this thread. It's a mix of hubris and deep incompetence from some big names around here. I'm going home for the holidays and really thinking about my friends who will be in the office for the next couple months redoing scrapped work without being able to say "I f***ING TOLD YOU!!! This is your fault, Boss". Next E3 will be bizarre for CDPR, I bet.

We've scrapped two whole arcs because the mission cleaned a save due to a bug with character placement. We've also scrapped a big portion of the underground and sewers because of bugs. Night City had three different types of cab besides Villefort and drivers would hold whole conversations and give quests. That also had to be scrapped.

Police pathfinding script worked wonderfully until somebody screwed the pooch. All I know it is already being fixed. It was a major oversight, of course.

Morgan Blackhand's backstory and a nod to the Coporate Wars. The DLC's will add a lot to the crazy and cool ideas Mike gave us when we began briefing the project. You guys should have the complete game by the end of next year, if everything goes well. I really gotta go now. Take care.

So yeah, the game was butchered
Bevestig maar weer dat ik deze game niet voor eind 2021 ga spelen. Hij is simpelweg niet af en broken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Finraziel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:13:
[...]

Ik heb sinds een half jaartje dat ik toch wat anders speel. Dat merk ik met name aan mijn achievementslijst. Waar ik tot een half jaar eigenlijk altijd wel een game op 1000GS wilde zetten heb ik er nu best wel wat die ik niet op 1000GS heb gezet en waarbij ik ook denk, van ach laat maar. Wel een beetje een shock voor mij :P Want van de 328 games op de One heb ik er 274 op 1000 gezet. Ik denk dat het komt nadat ik Sea of Thieves ben gaan spelen. Een enorm tof spel, waarbij ik van te voren al wist, nou die completion gaat er nooit komen vanwege een aantal grind achievements. Ook bij een aantal andere MS studio games zitten er echt een aantal grind achievements in waar ik gewoon niet zoveel zin meer in heb. Zoals in Gears Tactics of Gears 5, hoe goed ik die games ook vind.

En zoals jij zegt, er is gewoon echt een overvloed aan leuke games te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
uchiha tijntje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Ik heb sinds een half jaartje dat ik toch wat anders speel. Dat merk ik met name aan mijn achievementslijst. Waar ik tot een half jaar eigenlijk altijd wel een game op 1000GS wilde zetten heb ik er nu best wel wat die ik niet op 1000GS heb gezet en waarbij ik ook denk, van ach laat maar. Wel een beetje een shock voor mij :P Want van de 328 games op de One heb ik er 274 op 1000 gezet. Ik denk dat het komt nadat ik Sea of Thieves ben gaan spelen. Een enorm tof spel, waarbij ik van te voren al wist, nou die completion gaat er nooit komen vanwege een aantal grind achievements. Ook bij een aantal andere MS studio games zitten er echt een aantal grind achievements in waar ik gewoon niet zoveel zin meer in heb. Zoals in Gears Tactics of Gears 5, hoe goed ik die games ook vind.

En zoals jij zegt, er is gewoon echt een overvloed aan leuke games te spelen.
Voor mij is een goede game willen ervaren ook belangrijker dan die 1000GS willen unlocken. Zou zonde zijn om bepaalde games niet te willen spelen, omdat je er niet aan begint vanwege het niet willen grinden naar 1000GS.

Gears Of War: misschien wel mijn favoriete Xbox franchise, maar Inconceivable or Ironman? Meehh.
Forza Horizon: ik heb echt een teringhekel aan driften.
Call Of Duty: meeste DLC-achievements zijn Zombies-related. Laat maar.
Hogere difficulties in het algemeen: begin ik niet aan. Ik heb geen zeeën van tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
G_Dragon schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:18:
[...]

Ja hij is een tijd uit de handel geweest, maar ergens in December was hij opeens overal weer op voorraad :).
Hopelijk hebben ze de fouten eruit gehaald..
Mja liever even via Bol.com want heb nog wat cadeubonnen liggen.. 180,- is wel ff een dingetje.
Welke fout bedoel je ? Die stick drifting? Is dat echt zo'n groot probleem of valt het procentueel wel mee ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PepieNL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:55:
[...]

Mja liever even via Bol.com want heb nog wat cadeubonnen liggen.. 180,- is wel ff een dingetje.
Welke fout bedoel je ? Die stick drifting? Is dat echt zo'n groot probleem of valt het procentueel wel mee ?
Ik heb inmiddels al een paar Elites gehad, maar stick drift heb ik niet meegemaakt. Ik had eerder last van een kapotte RB button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jangel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-04 13:38
devilsnight schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:24:
Auto HDR is gaaf hoor.

Mijn vriendin speelt af en toe Lego Star Wars de trilogie die uitkwam op de 360. Die game met auto HDR ziet eruit als een compleet nieuwe game. Scherp en kleurrijk. Enige probleem zijn de ogen van Yoda die een onnatuurlijke witte gloed krijgen door auto HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PepieNL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:55:
[...]

Drift in de sticks, RT die snel defect ging, slecht reagerende A knop en er waren nog meer problemen.
Ik heb inmiddels mijn 3e Elite 2 Controller al, elke keer ging bij mij de RT knop kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
sohus schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:44:
Wat betreft de ontwikkelig/release van CyberPunk 2077, wat leuke insights van een vermeend developer, de dikgedrukte zinnen zijn mijn highlights/takeaways:

[...]

Bevestig maar weer dat ik deze game niet voor eind 2021 ga spelen. Hij is simpelweg niet af en broken.
Heb dat hele artikel gelezen en man man het had dus zóveel meer kunnen zijn. Echter: niet af kan ik wel inkomen gezien de stuff die ze eruit hebben gelaten, maar broken vindt ik iets te ver gaan. Tik nu de 90 uur aan, en géén gamebreaking dingen gezien. Wel tal van kleine bugs, waar goed omheen te spelen valt. Maar de missies die je voorgeschoteld krijgt (main, side, gigs) zijn vaak van een bijzonder hoog en memorabel niveau.

Na mijn eerste playthrough straks vindt ik 't wel even goed en laat de devs hun werk doen. En dan hopelijk eind dit jaar klaar voor een 2e playthrough (gepolijst en hopelijk inclusief next-gen patch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:09:
[...]

Auto HDR is gaaf idd.
Echter ging ik gisteren Dark Souls 3 weer eens opstarten (even de nieuwe headset testen met de achtergrondmuziek op het startscherm en in firelink shrine :9~ ) maar dat ziet er met auto hdr echt héél washed out uit :r
Werkt dus niet in alle games naar behoren.
Jammer dat er dan weer geen optie bestaat om dit aan/uit te zetten via een simpele klik op het dashboard.
Klopt. Je moet dan eerst naar de settings, display settings, en dan die videos modes en daar auto HDR uitvinken. Beste was geweest een HDR switch in de guide/quick menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
Ik heb trouwens het idee dat mijn A button heel af en toe niet werkt. Meerderen hier last van? Als ik in dat configuration menu zit van de controller en ik doe een test, dan zie ik dat de controller de A bij 1 op de 15 a 20 keer niet registreert. Het is niet dat ik fouten ga zitten zoeken, maar ik heb er dus heel af en toe last van gehad (openen parachute in warzone e.g. en je weet hoe k*t dat is als je dat mist). Ik duw vaker aan de onderkant van de A button en duw hem niet recht naar beneden, maar toch is het dan een bewuste duw.

Lees dat het wel vaker voorkomt, maar om er nu een retour voor aan te melden.. Wilde even polsen of dat het vaker voorkomt of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 15:34
d.bakker84 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:12:
[...]

*knip* dit mag vriendelijker.

[ Voor 7% gewijzigd door Sagat op 05-01-2021 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
DutchOwnage schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:12:
[...]

Heb dat hele artikel gelezen en man man het had dus zóveel meer kunnen zijn. Echter: niet af kan ik wel inkomen gezien de stuff die ze eruit hebben gelaten, maar broken vindt ik iets te ver gaan. Tik nu de 90 uur aan, en géén gamebreaking dingen gezien. Wel tal van kleine bugs, waar goed omheen te spelen valt. Maar de missies die je voorgeschoteld krijgt (main, side, gigs) zijn vaak van een bijzonder hoog en memorabel niveau.

Na mijn eerste playthrough straks vindt ik 't wel even goed en laat de devs hun werk doen. En dan hopelijk eind dit jaar klaar voor een 2e playthrough (gepolijst en hopelijk inclusief next-gen patch).
Een game die niet zo is als bedoeld bij de ontwikkelaar is broken.

Dat het een "game" is die tot op een bepaald niveau functioneert staat niet ter discussie. Het is echter niet de game die ze wilden maken. Het lijkt erop dat ze dat gaan rechtzetten, No Man's Sky stijl. Dit gaat echter minimaal een jaar duren en wellicht nog iets langer en tot die tijd heb ik genoeg andere games te spelen die wel af zijn en conform de visie van hun designers zijn.

Wat er nu is, op basis van de vele meningen die ik heb gelezen en ook een paar uur zelf gespeeld te hebben (op PC) is een onsamenhangend en incoherent zooitje met een zwak verhaal en middelmatige gameplay... de som is niet groter dan de onafhankelijk delen wat teleurstellend is.

Eind volgend jaar beoordelen we het weer opnieuw. Ik wacht op de GOTY editie of whatever ze tegen die tijd uitbrengen. Deze game haalt bij lange na het niveau van The Witcher niet, en zelfs die titel was op sommige fronten erg zwak (e.g. combat is niks bijzonders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
sohus schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Wat er nu is, op basis van de vele meningen die ik heb gelezen en ook een paar uur zelf gespeeld te hebben (op PC) is een onsamenhangend en incoherent zooitje met een zwak verhaal en middelmatige gameplay... de som is niet groter dan de onafhankelijk delen wat teleurstellend is.
Je kunt een hoop van Cyberpunk zeggen, maar dat het een onsamenhangend en incoherent zooitje is met een zwak verhaal, nee sorry :) . Dat het beter kan en waarschijnlijk ook gaat worden, no doubt.

Meningen van anderen boeit niet zo veel toch? Ik lees er ook genoeg die met veel plezier na een uurtje of 100 de credits op het scherm zien verschijnen. Zowiezo, na een paar uurtjes heb je net de eerste missie gehad, lijkt me niet dat je daar zelf dan een fatsoenlijk oordeel over kan vellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 18:12
sohus schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:56:
[...].

Eind volgend jaar beoordelen we het weer opnieuw. Ik wacht op de GOTY editie of whatever ze tegen die tijd uitbrengen. Deze game haalt bij lange na het niveau van The Witcher niet, en zelfs die titel was op sommige fronten erg zwak (e.g. combat is niks bijzonders).
De Witcher vind ik persoonlijk zeker beter, maar het verhaal van Cyberpunk zit wel goed in elkaar. Zelfs op het einde komen bepaalde side missies terug in het hoofdverhaal.
Heb mij wel vermaakt. Ruim de 90 uur aangetikt. Helaas niet alle archievements kunnen halen door 1 bug (waardoor bepaalde missies niet meer spawnen bij mij in City Center), maar replay hem wel na de nextgen update om die nog even te halen.
Ik denk niet dat je een oordeel kan geven over het verhaal en samenhang als je maar een uurtje hebt gespeeld. Dan ben je net aan t begin van de proloog en heb je geen idee van het verhaal wat nog volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:49
sohus schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:44:

[...]

Damn, afgelopen weekend de main story uitgespeeld en meteen ook klaar met de game. Wel zo'n 57 uur mee zoet geweest en de game heeft zeker een positieve indruk achtergelaten. Als het bovenstaande verhaal waar blijkt te zijn, laat dit toch maar weer zien hoe 'money grabbing corporate' creativiteit de kop weet in te drukken voor elk beetje dollar. :s

Heb je toevallig een bron? Ben wel nieuwsgierig naar het volledige artikel.

Anyhow, ik support de devs en zal 'Cyberpunk 2077' zeker nog een tweede playthrough geven als de definitieve versie klaar is. Echter, blijft triest dat dit een trend aan het worden is ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MrGizMo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Krijgen we dit gezeik weer ja?
Als jij het niet kunt laten om een post van gisteren waar maar 1 reactie op gekomen was en wat gewoon vriendschappelijk afgerond was weer op te rakelen en zo bot over te gaan doen... Misschien wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Laatst online: 18:31
Spellen waar ik dit jaar naar uitkijk zijn

- Halo infinite (Halo is het spel waar console gaming voor mij echt is begonnen)
- Warhammer Darktide
- Hood: Outlaws & Legends
- Psychonauts 2
- Crossfire X

Een aantal vrienden zijn ook weer iets actiever op de Xbox en sinds ik in een Tweakers Xbox discord zit is het een stuk makkelijker om coöperatieve / multiplayer games te spelen. Samen een spel doorlopen en een beetje slap lullen vind ik echt heerlijk, nu met de lockdown is dat misschien nog meer het geval aangezien ik normaal gesproken wel 4x per week de deur uitging naar vrienden/borrels/wedstrijden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 11:44
JDL15 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:54:
Ik heb trouwens het idee dat mijn A button heel af en toe niet werkt. Meerderen hier last van? Als ik in dat configuration menu zit van de controller en ik doe een test, dan zie ik dat de controller de A bij 1 op de 15 a 20 keer niet registreert. Het is niet dat ik fouten ga zitten zoeken, maar ik heb er dus heel af en toe last van gehad (openen parachute in warzone e.g. en je weet hoe k*t dat is als je dat mist). Ik duw vaker aan de onderkant van de A button en duw hem niet recht naar beneden, maar toch is het dan een bewuste duw.

Lees dat het wel vaker voorkomt, maar om er nu een retour voor aan te melden.. Wilde even polsen of dat het vaker voorkomt of niet?
Over welke controller hebben we het?

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Blaauw87 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:39:
Spellen waar ik dit jaar naar uitkijk zijn

- Halo infinite (Halo is het spel waar console gaming voor mij echt is begonnen)
- Warhammer Darktide
- Hood: Outlaws & Legends
- Psychonauts 2
- Crossfire X

Een aantal vrienden zijn ook weer iets actiever op de Xbox en sinds ik in een Tweakers Xbox discord zit is het een stuk makkelijker om coöperatieve / multiplayer games te spelen. Samen een spel doorlopen en een beetje slap lullen vind ik echt heerlijk, nu met de lockdown is dat misschien nog meer het geval aangezien ik normaal gesproken wel 4x per week de deur uitging naar vrienden/borrels/wedstrijden etc.
Waar kan ik die Tweakers XBox discord vinden? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Laatst online: 18:31
d.bakker84 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Waar kan ik die Tweakers XBox discord vinden? :D
Even citeren :)
Een paar dagen terug vroegen D-Ed en Kalkie zich af of er misschien interesse zou zijn in een discord groep voor ‘oudere’ gamers, om af te spreken voor online gaming en wat te slowchatten over Xbox games.
Focus is 30+ maar geen harde eis (papa en mama vriendelijk -> dus er kan af en toe een spontane onderbreking plaats vinden tijdens het gamen :+ )

Tweakers gebruiken we niet in onze naam of omschrijving (server is dus ook niet 'Tweakers only' maar de meeste mensen hebben elkaar hier wel 'leren kennen') Xbox only

De server is hier te vinden
De server is niet mega actief, maar af en toe wordt er een suggestie gedaan om wat halo te spelen. De meesten zitten nu nog in AC en/of Cyberpunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09 16:13
Weet iemand of het stapelen van Gold (36 maanden) en dan voor €1,- upgraden naar Gamepass nog werkt? Als ik bij Microsoft kijk lijkt het alsof ik voor €1,- maar drie maanden gamepass krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 13:12

Spotter

Lichtnicht

wjsiebes schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:08:
Weet iemand of het stapelen van Gold (36 maanden) en dan voor €1,- upgraden naar Gamepass nog werkt? Als ik bij Microsoft kijk lijkt het alsof ik voor €1,- maar drie maanden gamepass krijg.
30 December nog gedaan (net voor de aanschaf van de Series S), werkte als een zonnetje. Overigens niet de Brazilie route gebruikt, maar gewoon Europese credits gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 15:34
Finraziel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:31:
[...]

Als jij het niet kunt laten om een post van gisteren waar maar 1 reactie op gekomen was en wat gewoon vriendschappelijk afgerond was weer op te rakelen en zo bot over te gaan doen... Misschien wel.
Dit is al bot? _O-

Ja wat vriendelijker mag wel

*knip*
wjsiebes schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:08:
Voor de 1ste keer werkt de 1 euro actie nog wel ja. Anders betaal je gewoon de normale prijs

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 05-01-2021 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Yonix schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:27:
[...]

Damn, afgelopen weekend de main story uitgespeeld en meteen ook klaar met de game. Wel zo'n 57 uur mee zoet geweest en de game heeft zeker een positieve indruk achtergelaten. Als het bovenstaande verhaal waar blijkt te zijn, laat dit toch maar weer zien hoe 'money grabbing corporate' creativiteit de kop weet in te drukken voor elk beetje dollar. :s

Heb je toevallig een bron? Ben wel nieuwsgierig naar het volledige artikel.

Anyhow, ik support de devs en zal 'Cyberpunk 2077' zeker nog een tweede playthrough geven als de definitieve versie klaar is. Echter, blijft triest dat dit een trend aan het worden is ...
Mja dat verhaal ook gelezen.
Het staat op reddit. Onbevestigd en vaag.. maar let maar op hoe dit de komende dagen door alle youtubers met schreeuwende clickbait thumbnails opgepakt gaat worden.
Kan een dev zijn, kan ook zomaar iemand met teveel zout in zn bloed zijn geweest.

Even los hiervan, het verhaal van Cyberpunk is zoveel meer als de missies in de mainstory en sidequests bij elkaar.
Er zijn zoveel snippets aan informatie rond de stad en de lopende events te vinden als je er voor open staat, en die voegen mijns inziens echt veel toe.
Niet perse altijd aan de mainstory en jouw karakter, maar de sfeer en abiance.
Doen ze hier via Messages, Shards en TV/radio broadcasts.
Maar dan ben ik daar ook wel een sucker voor, had ik met games als The Division 1 en 2 (telefoon opnamens etc) ook..zelfs Destiny heeft iets dergelijks.
Pagina: 1 ... 86 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord