Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:58
Zhankou schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 07:44:
Immortals Fenyx Rising, holy moly, dat is echt Next Gen!
Klopt, daarom ook beschikbaar voor Nintendo Switch _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krimglas schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:30:
Misschien dat justifire geen dolby gebruikt? Ik gebruik ook de equilizer van dolby zelf. De DTS:X app heeft minder opties, maar wel biedt ook geoptimaliseerde profielen aan voor een hele lijst aan headsets, waaronder de Arctis.
Even goed lezen ;)
justifire in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S"

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
afca020 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:20:
[...]

Nu krijg je toch een dubbele verwerking van het signaal met een equalizer? Mij werd door een hoop mensen aangeraden om de eigen equalizer balanced te houden als je gebruik maakt van de spatial sound o.i.d. van een derde partij. In principe bevat die performance mode van Dolby al een equalizer.
Je optimaliseert natuurlijk eerst de hardware (dus de headset)
Daarna gooi je er een atmos of dtx software filter overheen die 3D simuleert.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:20
NotSoSteady schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:34:
[...]

Immortals fenyx Rising blijft desondanks een goed spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
MrGizMo schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:34:
Ubisoft+ ook naar Gamepass? Die verhalen beginnen nu ook ineens te komen
Dit komt in een enkel lijstje voor, met de te verwachten/geruchten ontwikkelingen voor 2021 met betrekking tot Gamepass. Vaak wordt de vergelijking gemaakt met EA Play. Zou er niet al te veel waarde aan hechten, maar ALS het waar zou zijn, damn.

https://www.thegamer.com/ubisoft-plus-game-pass/

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 29-12-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:53
Ik zou het logischer vinden dat MS elk jaar een andere dienst bij GamePass Ultimate geeft maar mocht het erbij komen... OMG... xD

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Die optie heb ik ook voorbij zien komen inderdaad. Dus EA Play een jaartje inwisselen voor Ubisoft+ in November 2021, kan je meteen aan de slag met o.a Valhalla en Watchdogs Legion :+

Een beetje zoals ik mijn streaming abonnementjes beheer, dan weer even Disney+, afgewisseld met Videoland naast de vaste waarden Netflix en Amazon Prime.

[ Voor 87% gewijzigd door DutchOwnage op 29-12-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 11:34
Die EA play is toch alleen maar zodat je de games eventjes uit kan proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:16

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Vinnocchio schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:27:
Die EA play is toch alleen maar zodat je de games eventjes uit kan proberen?
Onder andere, dit geldt voor de nieuwste games. Maar ook veel games volledig te spelen:

https://www.xbox.com/nl-NL/games/ea-play

[ Voor 7% gewijzigd door Thrace Grumble op 29-12-2020 11:42 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:23
NotSoSteady schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:34:
[...]

De game ziet er echt fenomenaal mooi uit op de XSX / XSS en PS5. En dat op 60FPS. Dat heeft de Switch versie natuurlijk niet (daar had ik hem eerst op, draait hij ook niet helemaal lekker op).

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 29-12-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Thalaron schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:25:
Ik zou het logischer vinden dat MS elk jaar een andere dienst bij GamePass Ultimate geeft maar mocht het erbij komen... OMG... xD
Ja lijkt me ook logischer dat dit gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 18:29
Adaptieve triggers voor Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
Ja daarom mezelf ingehouden met extra controllers kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
sohus schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:27:
[...]

Ja daarom mezelf ingehouden met extra controllers kopen :)
Op Twitter roepen een aantal mensen dat het al om een oude patent aanvraag lijkt te gaan. Dus wie weet komen ze sneller dan je zou denken. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 18:29
Graft schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:30:
[...]

Op Twitter roepen een aantal mensen dat het al om een oude patent aanvraag lijkt te gaan. Dus wie weet komen ze sneller dan je zou denken. *O*
Datum patent is 1-12-2020
Ik weet niet wat jij oud vind, maar dit lijkt meer in de categorie "recent" te zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:24
Oké, de baas hier in huis is het beu om zo vaak in de Warzone te zitten met mij en klaagt elke keer over het geluid. Ik heb niet voor niets een aardige 5.1 opstelling maar goed... alternatief is een headset.

Wat is nu zo’n beetje de XSX headset die er is? Moet uiteraard wel de surroundgeluid beleving ermee hebben dus het moet niet enkel slap stereo game geluid geven.

Komen we dan uit de Arctis Steelseries 7 of 9 bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graft
drakiesoft schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:33:
[...]

Datum patent is 1-12-2020
Ik weet niet wat jij oud vind, maar dit lijkt meer in de categorie "recent" te zitten.
Als je goed kijkt staat er op het patent "filed Jun. 2017"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlpE-5KrTR-Nendkry7yAcF_xeM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G42TUggN1n1a1sSncNOdK8sf.png?f=user_large

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
Valderrama schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:34:
Oké, de baas hier in huis is het beu om zo vaak in de Warzone te zitten met mij en klaagt elke keer over het geluid. Ik heb niet voor niets een aardige 5.1 opstelling maar goed... alternatief is een headset.

Wat is nu zo’n beetje de XSX headset die er is? Moet uiteraard wel de surroundgeluid beleving ermee hebben dus het moet niet enkel slap stereo game geluid geven.

Je doet jezelf ook een plezier hoor! Met een headset is het veel makkelijker om vijanden te lokaliseren.

Ikzelf game met m'n Sony wh-1000mx3 en een jack kabeltje met mic. Dat werkt echt meer dan prima. Dus mocht je zo'n soort headset hebben kan je dat altijd proberen.

Wel helaas slap stereo geluid. ;) Dus hierbij mijn vraag aan de headset experts, werkt dat surround ook echt? As in, toegevoegde waarde in games als Warzone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58

Same here, daarom naast mijn 5.1 set (wanneer ze van huis is :+ ) de Arctis 9X gekocht. Echt prima geluid en ervaar soms nog meer immersie dan met m'n 5.1 set. Er is recent een firmware update geweest voor gebruik op de Series X ook. Echt een prima headset met dik geluid _/-\o_
Graft schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:52:
[...]

Je doet jezelf ook een plezier hoor! Met een headset is het veel makkelijker om vijanden te lokaliseren.

Ikzelf game met m'n Sony wh-1000mx3 en een jack kabeltje met mic. Dat werkt echt meer dan prima. Dus mocht je zo'n soort headset hebben kan je dat altijd proberen.

Wel helaas slap stereo geluid. ;) Dus hierbij mijn vraag aan de headset experts, werkt dat surround ook echt? As in, toegevoegde waarde in games als Warzone?
Ja dat werkt absoluut! De surround uit een headset is echt van hoog niveau. Surround wordt perfect weergegeven.

[ Voor 28% gewijzigd door DeLyon op 29-12-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:24
Check. Ik ben ondertussen gaan kijken naar de Arctis 9X maar deze is nergens meer leverbaar schijnbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 15:50

Ik heb een anderhalve week geleden de Corsair HS75 XB binnengekregen..
Heel erg blij mee! Goed geluid, stevige bouwkwaliteit, 'normaal' uiterlijk! Aanrader! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 18:12
Graft schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:47:
[...]

Als je goed kijkt staat er op het patent "filed Jun. 2017"

[Afbeelding]

:)
Ook te zien aan het niet hebben van een media share knop en hij mist de leds om aan te geven welke config actief is (gezien het vast gaat komen op de volgende elite en niet de normale controllers).

Overigens denk ik niet dat het deze generatie gaat komen. Daarvoor zijn ze te laat en zou je een tweedeling krijgen. Als niet alle consoles gebruikers dit hebben wordt het niet gebruikt in games, waarom zou je extra moeite doen voor de paar duizend mensen die een elite controller kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:53
Graft schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:30:
[...]

Iets zegt mij dat MS dit enkel zal toevoegen aan de Elite V3 (als die komt). Maar gezien alle berichten die je nu over bij kamp Sony voorbij ziet komen over problemen met de triggers... ik weet het niet...

Ik zie liever een controller met betere rumble dan aanpasbare triggers maar goed... we zullen het vanzelf zien :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Graft schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:52:
[...]

Dat vraag ik me dus ook af... Volgens mij werkt surround in huis ook puur doordat je je hoofd kunt draaien, pas dan kan je helemaal in 3D beoordelen waar het geluid vandaan komt, je hebt namelijk maar 2 oren. Bij een koptelefoon draaen de speakers mee, dus dat werkt niet.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:24
d.bakker84 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:02:
[...]
Dat vraag ik me dus ook af... Volgens mij werkt surround in huis ook puur doordat je je hoofd kunt draaien, pas dan kan je helemaal in 3D beoordelen waar het geluid vandaan komt, je hebt namelijk maar 2 oren. Bij een koptelefoon draaen de speakers mee, dus dat werkt niet.
Hoe denk je dat je twee stereo oren dat doen? Je draait je hoofd en je vangt meer geluid op. Beeld je nu in dat je hoofd stil staat, maar dat het geluid wel harder en zachter wordt naar gelang je draait in de wereld. Exact hetzelfde.
Het enige wat je nog mist is een subtiel verschil met weerkaatsing en de oorschelpen, maar dat is maar een klein deel van de reden waarom je "3d" hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Caelorum schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:35:
[...]

Hoe denk je dat je twee stereo oren dat doen? Je draait je hoofd en je vangt meer geluid op. Beeld je nu in dat je hoofd stil staat, maar dat het geluid wel harder en zachter wordt naar gelang je draait in de wereld. Exact hetzelfde.
Het enige wat je nog mist is een subtiel verschil met weerkaatsing en de oorschelpen, maar dat is maar een klein deel van de reden waarom je "3d" hoort.
Precies. Maar wat is daar dan surround aan? Dat is toch gewoon stereo met intensiteit afhankelijk van hoe je georienteerd bent in de spelwereld. Hetzelfde als gewoon 2 speakers naast je tv zetten. Dan heb je nog wel die weerkaatsing in de oorschelp inderdaad, daar zullen ze vast ook wel iets voor compenseren voor de richting waaruit het geluid komt.

Maar volgens mij is de vraag ook: maakt het uit of je nou een "gewone" stereo head set koopt of dat je een surround head set koopt? Voor hetzelgde bedrag kan je namelijk kwalitatief betere stereo head sets kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door d.bakker84 op 29-12-2020 15:40 ]

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Timothy3000 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:49:
[...]

De game ziet er echt fenomenaal mooi uit op de XSX / XSS en PS5. En dat op 60FPS. Dat heeft de Switch versie natuurlijk niet (daar had ik hem eerst op, draait hij ook niet helemaal lekker op).
Inderdaad. Dit heeft niks met Last Gen of Switch te maken.

De Graphics icm 60 fps performance, laadtijden en kleurrijke omgevingen, het is superior.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
d.bakker84 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:38:
[...]
Precies. Maar wat is daar dan surround aan? Dat is toch gewoon stereo met intensiteit afhankelijk van hoe je georienteerd bent in de spelwereld.[...]
Surround dus..
[...] Hetzelfde als gewoon 2 speakers naast je tv zetten. [...]
Als die speakers bijna haaks op je oren staan en meebewegen als jij je hoofd draait, want kleine bewegingen doe je de hele tijd en moet voor worden gecompenseerd om het idee van "echt" spatial surround sound te krijgen.
[...]Maar volgens mij is de vraag ook: maakt het uit of je nou een "gewone" stereo head set koopt of dat je een surround head set koopt? Voor hetzelgde bedrag kan je namelijk kwalitatief betere stereo head sets kopen.
Voornamelijk marketing denk ik. Meerdere drivers zouden nog iets kunnen helpen. Heb een demo op de GDC Europe gehoord aantal jaren geleden van WWise spatial audio. Dat werkte prima met hun simpele stereo headset.

En dit staat er bijv. over RealSpace3D:
[..]Created by VisiSonics, RealSpace™ 3D Audio is the virtual placement of sound anywhere in 3D space with pinpoint accuracy, creating the perception of real source direction, distance, depth, and movement relative to the listener and heard through standard stereo headphones.[..]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HenkyNL
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:29
Zojuist 36 maanden Xbox live gekocht en omgezet naar Gamepass Ultimate met daarbij ook nog twee maanden cadeau. Dit maakt de Series X wel echt een geweldige deal!

Kan ik een andere Tweaker nog blij maken met een code voor een 7 daagse Gamepass Ultimate trial? Heb onderstaande codes van Pringles gekregen maar zelf dus niet nodig :)

Q4P7V-D3DMT-WVWM6-9DRGG-3MVVZ

4DFKQ-34Y2W-RKWY2-KWP6X-92GYZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkyNL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:00:

Kan ik een andere Tweaker nog blij maken met een code voor een 7 daagse Gamepass Ultimate trial? Heb onderstaande codes van Pringles gekregen maar zelf dus niet nodig :)

Q4P7V-D3DMT-WVWM6-9DRGG-3MVVZ

4DFKQ-34Y2W-RKWY2-KWP6X-92GYZ
Ingevoerd en ze werken 😊

Thanks 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

DeLyon schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:53:
[...]

Same here, daarom naast mijn 5.1 set (wanneer ze van huis is :+ ) de Arctis 9X gekocht. Echt prima geluid en ervaar soms nog meer immersie dan met m'n 5.1 set. Er is recent een firmware update geweest voor gebruik op de Series X ook. Echt een prima headset met dik geluid _/-\o_

[...]

Ja dat werkt absoluut! De surround uit een headset is echt van hoog niveau. Surround wordt perfect weergegeven.
Ik vraag me nog steeds af hoe de firmware op de 7X geïnstalleerd wordt. Je kunt het niet zelf downloaden en de applicatie wat je kunt gebruiken voor de EQ geeft dat ook niet aan.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:16

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Koning-Admiraal schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:46:
[...]

Ik vraag me nog steeds af hoe de firmware op de 7X geïnstalleerd wordt. Je kunt het niet zelf downloaden en de applicatie wat je kunt gebruiken voor de EQ geeft dat ook niet aan.
Welke firmware? 7x werkt prima hier op de XSX hoor.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Thrace Grumble schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:49:
[...]

Welke firmware? 7x werkt prima hier op de XSX hoor.
Dacht dat het over de 7X ging. Maar hij heeft de 9X.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:41:
[...]

Ingevoerd en ze werken 😊

Thanks 👍
Heb je ze nou allebei genomen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:06

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Phydomir schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:49:
[...]

Ik kreeg te horen dat het gewoon technisch niet mogelijk is om een ander EA account aan je Xbox account te koppelen. Mocht jij het wel voor elkaar krijgen dan ben ik wel benieuwd naar de oplossing.
Hierbij de reactie van EA:
Het verwijderen van een Xbox account is mogelijk maar dit heeft ook permanente gevolgen voor het account:

Wanneer we een persona uit je account verwijderen, kun je die koppelen aan een ander account, maar wordt je spelvoortgang niet overgezet. Dit betekent dat je geen toegang meer hebt tot alle bezittingen, games, lidmaatschappen of abonnementen en in-game aankopen die verbonden zijn aan je persona. Je verliest ook permanent alle spelvoortgang. Als we een persona verwijderen op een account dat je gebruikt om FIFA te spelen, en dat persona nog steeds actief is in de web- of Companion-app, verlies je volledig je toegang tot de Companion- en web-app op je account. Als we een persona verwijderen op een account waarmee je Apex Legends speelt, heb je mogelijk problemen met het levelen van je Battle Pass, het ontgrendelen van items en andere problemen.

Kun je bevestigen dat je nog steeds verder wilt gaan met het verwijderen van je persona?
Heb al bevestigd dat ik dit wil inclusief eenmalig de beveiligscode gestuurd.

Heel erg positief dit! :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

Phydomir

Dennis

hifigamefreak schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:07:
[...]

Hierbij de reactie van EA:

[...]

Heb al bevestigd dat ik dit wil inclusief eenmalig de beveiligscode gestuurd.

Heel erg positief dit! :) 8)
Oh, dat klinkt goed. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mag ook per DM, zodat we dit topic niet te veel vervuilen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poor Leno schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:38:
[...]

Heb je ze nou allebei genomen? :X
Ja, even proberen of ze nog werkten :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!
d.bakker84 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:38:
[...]

Precies. Maar wat is daar dan surround aan? Dat is toch gewoon stereo met intensiteit afhankelijk van hoe je georienteerd bent in de spelwereld. Hetzelfde als gewoon 2 speakers naast je tv zetten. Dan heb je nog wel die weerkaatsing in de oorschelp inderdaad, daar zullen ze vast ook wel iets voor compenseren voor de richting waaruit het geluid komt.

Maar volgens mij is de vraag ook: maakt het uit of je nou een "gewone" stereo head set koopt of dat je een surround head set koopt? Voor hetzelgde bedrag kan je namelijk kwalitatief betere stereo head sets kopen.
"Surround" headsets is grotendeels marketing... Althans, wat de hardware betreft. Headsets waar echt meerdere drivers in zitten moet je ver van weg blijven, die dingen zijn zwaar, hebben inferieure geluidskwaliteit omdat de individuele drivers maar klein kunnen zijn en het werkt niet echt.

Je bepaalt positie van geluid aan de hand van fase verschil tussen wat je twee oren horen. Geluid is een golf en de pieken van die golf komen niet tegelijk bij je twee oren aan en daarmee bepaalt je brein waar het geluid vandaan komt (kort door de bocht, ik snap zelf bv niet hoe je het verschil tussen voor en achter je kunt bepalen). Je kunt dus echt wel prima surround horen met een koptelefoon maar daarvoor heb je software nodig die dat fase verschil berekent en heeft verder niks te maken met de hardware in de headset zelf. Laat je op de Xbox die software nou los aan kunnen schaffen... Ik heb zelf de dolby app, maar er is ook al vaker over dtx (geloof ik) gesproken.

Met dolby klinkt mijn turtle beach stealth 700 gen 2 in ieder geval fantastisch, maar je kunt in principe elke koptelefoon gebruiken. Die stealth heb ik alleen omdat die draadloos met de Xbox verbindt, ik hou niet van kabels.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:29

Johnny E

Dôh !!

Voor de liefhebber, er zat een 14 daagse code voor Game Pass bij m’n controller.

Q4c3m-c647w-dpmk2-fd72g-hhk6z

Specs!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Johnny E schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:12:
Voor de liefhebber, er zat een 14 daagse code voor Game Pass bij m’n controller.

Q4c3m-c647w-dpmk2-fd72g-hhk6z
thnx!, gebruikt hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Finraziel schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:24:
[...]
gelijk bij je twee oren aan en daarmee bepaalt je brein waar het geluid vandaan komt (kort door de bocht, ik snap zelf bv niet hoe je het verschil tussen voor en achter je kunt bepalen). [...]
Ooit gelezen dat dit met de vorm van je oorschelp te maken heeft. Die verandert het geluid subtiel wanneer het van voren komt ten opzichte van achter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:22:
[...]

Ja, even proberen of ze nog werkten :9
Je zit nog niet zo lang op internet he? :N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 15:34
D-Ed schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:24:
[...]

Je zit nog niet zo lang op internet he? :N
iets met een dubbeltje

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 23:43

Ace

Happy Happy Joy Joy

Pfff, je pikt gewoon @Verwijderd z'n derde gratis code.

Onbeschoft hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Is er maar 1x een systeemupdate uitgekomen tot nu toe op de X? of krijg ik helemaal geen melding en wordt dit op de achtergrond gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe ik 'under the ice' kom bij gears 5? Op youtube is het lastig zoeken met te lange video's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 13:59
Farabi schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:39:
Kan iemand mij vertellen hoe ik 'under the ice' kom bij gears 5? Op youtube is het lastig zoeken met te lange video's.
Er staat me wat van bij dat je en paar opdrachten moest doen om de items te krijgen die je nodig hebt. Daarna was het een kwestie van terug gaan naar het ijs en vanaf daar weet ik het ook niet meer. Dacht dat het automatisch triggerde of je moest ergens staan en een knopje indrukken.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ben ik de enige die hoofdpijn krijgt met gears 5? Ik had hetzelfde ook met gears of war 4. Iets met de motion te maken van het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:59:
Ben ik de enige die hoofdpijn krijgt met gears 5? Ik had hetzelfde ook met gears of war 4. Iets met de motion te maken van het spel?
Hm heb ik geen last van. Misschien dat het wellicht de roadie run shake is?

Zelf nu een week weer aan de Gears 5 MP. Echt blijft een van de tofste MP’s IP’s die ik gespeeld heb. Enige is dat ik nu wel tegen een manco aanloop van een lone wolf zijn. Heb me opgewerkt tot Onyx rank in king of the Hills en was bijna Diamond. Maar kom nu te vaak echt groepen van 3 of zelfs 4 man in 1 party tegen. Daar kun je gewoon niet tegenop als die goed communiceren. :) En als je 2 of 3 keer achter elkaar tegen zo’n team verliest, verlies je best snel weer je rank. Tegen zo’n team kun je in je eentje vaak ook niet het benodigde verschil maken.

[ Voor 46% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-12-2020 02:24 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 30 december 2020 @ 01:15:
[...]

nooit van gehoord, kan je dat aanpassen/uitzetten? ik zie trouwens dat er genoeg topics zijn op internet. dus ik ben niet de enige. ik kan helaas niet genieten van het spel hierdoor, ik moet echt om de half uur stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op woensdag 30 december 2020 @ 01:21:
[...]

nooit van gehoord, kan je dat aanpassen/uitzetten? ik zie trouwens dat er genoeg topics zijn op internet. dus ik ben niet de enige. ik kan helaas niet genieten van het spel hierdoor, ik moet echt om de half uur stoppen.
Ik denk dat het komt door de roadie run. Als je rent (roadie run) gaat je camera bewegen op een bepaalde manier dat wellicht motion sickness kan oproepen bij sommigen?

Geen idee of je dat in de settings kunt uitzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-12-2020 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Laatst online: 26-09 15:50
Wat zijn leuke spellen om op splitscreen/co-op te spelen? En dan bedoel ik spellen die op de gamepass staan?
Morgen komen twee vrienden op bezoek en is wellicht nog leuk om de xbox nog ff 'aan te slingeren'!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
lowskilled-ftw schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:12:
Wat zijn leuke spellen om op splitscreen/co-op te spelen? En dan bedoel ik spellen die op de gamepass staan?
Morgen komen twee vrienden op bezoek en is wellicht nog leuk om de xbox nog ff 'aan te slingeren'!
Heb je Ultimate? Dan raadt ik je A Way Out aan via EA Play.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
uchiha tijntje schreef op woensdag 30 december 2020 @ 01:15:
[...]

Zelf nu een week weer aan de Gears 5 MP. Echt blijft een van de tofste MP’s IP’s die ik gespeeld heb. Enige is dat ik nu wel tegen een manco aanloop van een lone wolf zijn. Heb me opgewerkt tot Onyx rank in king of the Hills en was bijna Diamond. Maar kom nu te vaak echt groepen van 3 of zelfs 4 man in 1 party tegen. Daar kun je gewoon niet tegenop als die goed communiceren. :) En als je 2 of 3 keer achter elkaar tegen zo’n team verliest, verlies je best snel weer je rank. Tegen zo’n team kun je in je eentje vaak ook niet het benodigde verschil maken.
Dat Lone Wolf probleem ken ik wel, zeker voornamelijk in een Gears-mp.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • +5 Henk 'm!
lowskilled-ftw schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:12:
Unruly Heroes !
Couch coop voor 2-4 spelers
En gewoon in de game pass :)

[ Voor 15% gewijzigd door justifire op 30-12-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:56
Rivanov schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:17:
[...]

Heb je Ultimate? Dan raadt ik je A Way Out aan via EA Play.
Vraag mij af of dat een leuk spel is met zijn usercase? Is natuurlijk meer een verhalende game dan even een game dat je opstart om een middagje met je vrienden te doen.

Dan worden er vaak toch andere spellen gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:06

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Famous schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:40:
[...]

Ik heb zelf net, na enige twijfel welke ik wilde, de Artics 7X gehaald.
Met de code "FORM" is die €158,-.
Krijg nu ook bericht van Steelseries dat hij weer te krijgen is en je code werkt!

Alleen vroeg ik mij af wat je ervaring met Steelseries webshop is gezien deze niet in de shop reviews van tweakers is terug te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Waar rook is, is vuur >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
hifigamefreak schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:30:
[...]

Krijg nu ook bericht van Steelseries dat hij weer te krijgen is en je code werkt!

Alleen vroeg ik mij af wat je ervaring met Steelseries webshop is gezien deze niet in de shop reviews van tweakers is terug te vinden.
Ik heb er 3 weken geleden een Artics 9x besteld, toen voor 175 euro. Kreeg iets van 20% korting door een code. Bestellen ging gewoon soepel, bezorging was binnen de geschatte 2 a 3 dagen.

Enige nadeel was wel dat UPS aangaf dat die vrijdag zou komen, maar stonden toch plotseling donderdag op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
Misschien nog een gekkere gedachte van mijn kant. Microsoft heeft aangegeven nog niet klaar te zijn met het kopen van studio's, wellicht is Microsoft bezig met het kopen van Ubisoft?

Acht de kans niet heel groot, maar met de portemonnee van Microsoft weet je het maar nooit. Zou wel echt een flinke klapper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door DutchOwnage op 30-12-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Mooraalkikker schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:20:
[...]

Misschien nog een gekkere gedachte van mijn kant. Microsoft heeft aangegeven nog niet klaar te zijn met het kopen van studio's, wellicht is Microsoft bezig met het kopen van Ubisoft?

Acht de kans niet heel groot, maar met de portemonnee van Microsoft weet je het maar nooit. Zou wel echt een flinke klapper zijn.
Als ze nog even een kleine 10 miljard op de plank hebben liggen.. :+
https://gamersnet.nl/537351/cd-projekt-red-marktwaarde/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:43
Arctis 9x besteld😊😊😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:27:
[...]

Dat zou ik eigenlijk geen goede aankoop vinden... Het is één studio die nou niet echt heel veel games uitgebracht heeft (hoe goed ze eventueel ook zijn, nog los van de problemen rond cyberpunk). Totaal niet vergelijkbaar met de Bethesda deal waar veel meer onder valt. Gevoelsmatig denk ik ook dat cdpr nogal overgewaardeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Finraziel schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:41:
[...]

Dat zou ik eigenlijk geen goede aankoop vinden... Het is één studio die nou niet echt heel veel games uitgebracht heeft (hoe goed ze eventueel ook zijn, nog los van de problemen rond cyberpunk). Totaal niet vergelijkbaar met de Bethesda deal waar veel meer onder valt. Gevoelsmatig denk ik ook dat cdpr nogal overgewaardeerd is.
Excuus, misschien was de link misleidend. We hadden het over een eventuele overname van Ubisoft door Microsoft.

Maar zal wel niet gaan gebeuren. Mocht er iets gaan komen, zal dat wel een model zijn zoals nu met EA Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001

BM

Moderator Spielerij
[...]

Die kans acht ik ook niet zo groot. Daarbij, hoe het daar nu gaat. Als ze nog 2 maanden wachten kost het de helft :+

Net ff gekeken wat Ubi+ voor PC nu inhoud (kan zo niet vinden of het al voor Xbox bestaat), maar dat zou geen gekke deal zijn :) Itt EA lijken hier wel alle recente games beschikbaar te zijn.

Oh well, zien het vanzelf. Ben nu al superblij met GP, hoeft niet perse wat bij van mij :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
BM schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:45:
[...]

Net ff gekeken wat Ubi+ voor PC nu inhoud (kan zo niet vinden of het al voor Xbox bestaat), maar dat zou geen gekke deal zijn :) Itt EA lijken hier wel alle recente games beschikbaar te zijn.
Het is vooralsnog PC only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
BM schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:45:
[...]

Oh well, zien het vanzelf. Ben nu al superblij met GP, hoeft niet perse wat bij van mij :)
Ben zelf wel een héle grote Ubi fan :+ . Mocht er iets van een samenwerking gaan komen, beschouw ik dat écht als de kers op de taart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als we de truc van GPU op dit moment buiten beschouwing laten, hoe wil je van 13 euro, de MS studio's, EA en Ubisoft betalen? Als consument ben ik helemaal voor, maar als ik het een klein beetje economisch bekijk dan is dat volgens mij gewoon niet winstgevend te krijgen voor dat bedrag.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
De helft van die 10 miljard kunnen ze beter gebruiken om ubisoft te kopen. De aandeelhouders zouden daarmee zwaar overbetaald krijgen en Microsoft een extra uitgever + een twintigtal gamestudios en een paar hele mooie IPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
ArthurMorgan schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:52:
Als we de truc van GPU op dit moment buiten beschouwing laten, hoe wil je van 13 euro, de MS studio's, EA en Ubisoft betalen? Als consument ben ik helemaal voor, maar als ik het een klein beetje economisch bekijk dan is dat volgens mij gewoon niet winstgevend te krijgen voor dat bedrag.
Microsoft is verre van alleen maar afhankelijk van de opbrengsten van Gamepass natuurlijk. Als dat zo zou zijn, hadden ze ook nooit Bethesda over kunnen nemen voor 7.8 miljard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001

BM

Moderator Spielerij
ArthurMorgan schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:52:
Ik ben zelf totaal geen econoom, maar als Phil Spencer zegt dat het huidige model uit kan (en volgens mij winstgevend is?) heb ik geen reden om daar heel hard aan te twijfelen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
DutchOwnage schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:55:
[...]

Microsoft is verre van alleen maar afhankelijk van de opbrengsten van Gamepass natuurlijk. Als dat zo zou zijn, hadden ze ook nooit Bethesda over kunnen nemen voor 7.8 miljard.
Een overname is wat anders dan het aanbieden van Ubisioft+ in een deal zoals bij EA binnen GPU. Bij een aankoop blijft de waarde hetzelfde. (simpel gezegd uiteraard, cash wordt omgezet in studio's de waarde van MS blijft hetzelfde) en wordt de winst vergroot. Bij een deal dat het in GPU komt moet de winst van GPU verdeeld worden over meerdere partijen.

Het aankopen van Ubisoft en vervolgens die games in GPU is economisch handiger dan het aanbieden van dezelfde games binnen ubisoft+ in GPU. Al blijft bij beiden dat al die studiomedewerkers natuurlijk nog steeds betaald moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
BM schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:57:
[...]

Ik ben zelf totaal geen econoom, maar als Phil Spencer zegt dat het huidige model uit kan (en volgens mij winstgevend is?) heb ik geen reden om daar heel hard aan te twijfelen :)
maar dat was een uitspraak zonder Ubisoft in GPU uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
Is het mogelijk om save games van PS5 over te zetten naar Xbox Series X? Ik heb een PS Plus account. Ik heb nog geen Xbox account. Het gaat om AC Valhalla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:49:
[...]

Ben zelf wel een héle grote Ubi fan :+ . Mocht er iets van een samenwerking gaan komen, beschouw ik dat écht als de kers op de taart.
Hier nog één.
Legion bijna op 100% en dan Valhalla weer verder oppakken.
Heerlijke games blijven het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
seeKo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:04:
Is het mogelijk om save games van PS5 over te zetten naar Xbox Series X? Ik heb een PS Plus account. Ik heb nog geen Xbox account. Het gaat om AC Valhalla.
niet getest, maar je kunt hiernaar kijken:

https://support.ubisoft.com/nl-NL/Article/000061177

https://support.ubisoft.c...Assassins-Creed-Valhalla/

[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-12-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
  • Laatst online: 07:46
ArthurMorgan schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:02:
[...]

Een overname is wat anders dan het aanbieden van Ubisioft+ in een deal zoals bij EA binnen GPU. Bij een aankoop blijft de waarde hetzelfde. (simpel gezegd uiteraard, cash wordt omgezet in studio's de waarde van MS blijft hetzelfde) en wordt de winst vergroot. Bij een deal dat het in GPU komt moet de winst van GPU verdeeld worden over meerdere partijen.

Het aankopen van Ubisoft en vervolgens die games in GPU is economisch handiger dan het aanbieden van dezelfde games binnen ubisoft+ in GPU. Al blijft bij beiden dat al die studiomedewerkers natuurlijk nog steeds betaald moeten worden.
Ik denk ook dat dit te mooi is om waar te zijn (of de GPU prijs zou moeten stijgen).

Ik denk overigens wel dat schaal hier ook belangrijk is: GPU heeft veel meer leden dan Uplay, waardoor je per lid minder opzij hoeft te zetten om de huidige totaalopbrengst voor Ubisoft van Uplay te dekken / te overstijgen.

Microsoft's doel nu is het aantal GPU leden flink uit te breiden met gameaanbod en xCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Is er al een koptelefoon topic trouwens?
Ik heb al jaren een Stealth 700, maar moet beter kunnen. Wireless vind ik wel een must. En dat die dingen nog steeds niet draadloos kunnen laden als je ze op een houder zet of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
bartd1983 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:09:
[...]

Microsoft's doel nu is het aantal GPU leden flink uit te breiden met gameaanbod en xCloud.
Precies. En of dat nou op een Xbox, PC, tablet, telefoon of whatever is, zal ze worst zijn. Ze willen je in het ecosyteem trekken, en houden. Als ze dat door middel van een deal met Ubisoft wederom nog eens extra aantrekkelijk willen maken, kan je dat als consument alleen maar toejuichen lijkt mij.

Wat wél belangrijk is, is dat die studio's de artistieke vrijheid houden. Niet dat Microsoft gaat bepalen hoe of wat, maar dat zit wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:44:
[...]

Excuus, misschien was de link misleidend. We hadden het over een eventuele overname van Ubisoft door Microsoft.

Maar zal wel niet gaan gebeuren. Mocht er iets gaan komen, zal dat wel een model zijn zoals nu met EA Play.
Nee dat was duidelijk hoor :)
Ubisoft zou ik ook top vinden als ze die zouden inlijven (of de games zouden opnemen in gpu). Ik doelde specifiek op cdpr, die mogen ze laten liggen. Ik vond voor de release van cyberpunk al dat ze veel te zwaar gehyped werden, de game maar ook vooral de studio zelf. Dat werd grotendeels allemaal gebaseerd op één game en ze moesten nog maar laten zien dat ze dat trucje konden herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 14:30
Farabi schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:14:
Is er maar 1x een systeemupdate uitgekomen tot nu toe op de X? of krijg ik helemaal geen melding en wordt dit op de achtergrond gedaan?
De laatste update voor Xbox Insiders is van 11 december: 10.0.19041.5494 (2011.302309-2330)

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
Thanks, dit lijkt een goede optie. Moet alleen mijn PSN account met Ubisoft eerst koppelen en dat gaat al niet: "Dit profiel is al gekoppeld aan een andere gebruiker.". Klopt alleen niet, want heb maar 1 ubisoft en maar 1 PSN account. Ik heb even support ticket bij Ubisoft gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
seeKo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:38:
[...]

Thanks, dit lijkt een goede optie. Moet alleen mijn PSN account met Ubisoft eerst koppelen en dat gaat al niet: "Dit profiel is al gekoppeld aan een andere gebruiker.". Klopt alleen niet, want heb maar 1 ubisoft en maar 1 PSN account. Ik heb even support ticket bij Ubisoft gelegd.
Precies zelfde hier. Ik graag het antwoordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GP gaat vast voor meer geld zorgen in de toekomst, voor nu willen ze vooral groeien.
Ik ga mij niet verbazen dat games steeds "compacter" en simpeler gaan worden waarbij veel aanvulling via de shop komt.
Maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:43:
GP gaat vast voor meer geld zorgen in de toekomst, voor nu willen ze vooral groeien.
Ik ga mij niet verbazen dat games steeds "compacter" en simpeler gaan worden waarbij veel aanvulling via de shop komt.
Maar we gaan het zien.
Eens.
- De schaal wordt vergroot. In andere woorden, 50 miljoen GPU leden x 10 euro per game (voor uitgever) ipv 5 miljoen kopers a 70 euro per game (getallen verzonnen).
- Er wordt meer ingezet op extra aankopen via DLC / season pass.

Ik vind het laatste niet zo erg. Je kan dan ieg binnen GPU nagaan of basisgame bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Iemand een idee over het volgende. Op mijn Series S heb ik een externe USB 3.0 4tb harde schijf aangesloten. Nu heb ik sommige Series S/X geoptimaliseerde games gedownload en die wil ik tijdelijk opslaan op de externe schijf.

Dus ik download de game, verplaats deze naar de externe schijf. Eind goed, al goed zou je zeggen.

Maar zodra ik dan de volgende dag of een paar dagen later de Xbox aanzet, dan gaat ie de volledige game opnieuw downloaden naar de interne opslag.. 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
Ik zou wel eerst even de EQ aanpassen met de software. Zo uit de doos schrik je je echt rot, wat betreft de geringe bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartd1983 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:48:
[...]

Eens.
- De schaal wordt vergroot. In andere woorden, 50 miljoen GPU leden x 10 euro per game (voor uitgever) ipv 5 miljoen kopers a 70 euro per game (getallen verzonnen).
- Er wordt meer ingezet op extra aankopen via DLC / season pass.

Ik vind het laatste niet zo erg. Je kan dan ieg binnen GPU nagaan of basisgame bevalt.
Persoonlijk had ik liever minder games gezien maar dan wel all in. En dan eventueel een los gratis demo platform met echte korte demo's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooraalkikker
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:56:
[...]

Persoonlijk had ik liever minder games gezien maar dan wel all in. En dan eventueel een los gratis demo platform met echte korte demo's.
Tja, ik ben dan persoonlijk weer blij met met het huidige model. 9 van de 10x zijn dlc's voor mij persoonlijk niet echt van toegevoegde waarde. Zijn vaak losstaande delen van het hoofdverhaal.

Krijg er altijd een beetje een cashcow idee bij. Korte niet boeiende verhalen, om nog even de kassa te kunnen laten rinkelen, terwijl een vervolg op het hoofdverhaal pas komt in een geheel nieuw deel.

Als ik lees waar de dlc's van the witcher 3 overgaan, dan voel ik mij niet echt geroepen om het te spelen. Voegt niks toe op het geweldige hoofdverhaal. De nieuwe Gears 5 DLC spreekt mij ook totaal niet aan, omdat er weer een zijpaadje wordt genomen met op het oog niet een heel boeiend verhaal. Wat ook weer helemaal losstaat van het hoofdverhaal. Tenminste zo komt het op mij over.

Maar het blijft natuurlijk iets persoonlijks en net waar de voorkeur naar uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
Mooraalkikker schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:01:
[...]

Tja, ik ben dan persoonlijk weer blij met met het huidige model. 9 van de 10x zijn dlc's voor mij persoonlijk niet echt van toegevoegde waarde. Zijn vaak losstaande delen van het hoofdverhaal.

Krijg er altijd een beetje een cashcow idee bij. Korte niet boeiende verhalen, om nog even de kassa te kunnen laten rinkelen, terwijl een vervolg op het hoofdverhaal pas komt in een geheel nieuw deel.

Als ik lees waar de dlc's van the witcher 3 overgaan, dan voel ik mij niet echt geroepen om het te spelen. Voegt niks toe op het geweldige hoofdverhaal. De nieuwe Gears 5 DLC spreekt mij ook totaal niet aan, omdat er weer een zijpaadje wordt genomen met op het oog niet een heel boeiend verhaal. Wat ook weer helemaal losstaat van het hoofdverhaal. Tenminste zo komt het op mij over.

Maar het blijft natuurlijk iets persoonlijks en net waar de voorkeur naar uitgaat.
Eens met je conclusie (al zijn de Gears 5 DLC en de twee uitbreidingen van de Witcher 3 nu juist wel heel goed IMO ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:53:
Iemand een idee over het volgende. Op mijn Series S heb ik een externe USB 3.0 4tb harde schijf aangesloten. Nu heb ik sommige Series S/X geoptimaliseerde games gedownload en die wil ik tijdelijk opslaan op de externe schijf.

Dus ik download de game, verplaats deze naar de externe schijf. Eind goed, al goed zou je zeggen.

Maar zodra ik dan de volgende dag of een paar dagen later de Xbox aanzet, dan gaat ie de volledige game opnieuw downloaden naar de interne opslag.. 🤷‍♂️
Settings-storage-manage-set drive to download and instal on

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
justifire schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:05:
[...]

Settings-storage-manage-set drive to download and instal on
Heb ik gedaan, staat op externe schijf, dank je wel.

Maar dan doet ie het nog..

[ Voor 5% gewijzigd door Segafreak83 op 30-12-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 16:15
Ik acht de kans groter dat de dienst naar Xbox komt, dan dat ie bij GamePass zit. Op zich vind ik dat prima, ik denk dat ik dat er wel uit haal. Maar het heeft al erg lang geduurt. Snap ook niet helemaal waarom. Misschien omdat Sony niet meewerkt en ze tegelijk op beiden willen lanceren?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik vind het model ook prima. Dat je zelf bepaalt of je de DLC’s aanschaft. Maar je maakt wel wat aannames over 2 erg leuke DLC’s voor games die je blijkbaar leuk vindt. Trouwens de gears DLC zit gewoon in GP Ultimate dus daar hoef je niets voor bij te leggen. En de DLC’s van The Witcher 3 zijn meer dan het geld waard. Het biedt echt nog 20 tot 30 uur zeer toffe content. Dat het niets te maken heeft met het hoofdverhaal, tja. The Witcher 3 is in mijn optiek juist zo goed vanwege de geweldige en soms hilarische sidemissies. Niet zozeer vanwege het hoofdverhaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:00
uchiha tijntje schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:54:
[...]

Ik vind het model ook prima. Dat je zelf bepaalt of je de DLC’s aanschaft. Maar je maakt wel wat aannames over 2 erg leuke DLC’s voor games die je blijkbaar leuk vindt. Trouwens de gears DLC zit gewoon in GP Ultimate dus daar hoef je niets voor bij te leggen. En de DLC’s van The Witcher 3 zijn meer dan het geld waard. Het biedt echt nog 20 tot 30 uur zeer toffe content. Dat het niets te maken heeft met het hoofdverhaal, tja. The Witcher 3 is in mijn optiek juist zo goed vanwege de geweldige en soms hilarische sidemissies. Niet zozeer vanwege het hoofdverhaal. :)
Ik heb gampass nog niet zo lang maar ik weet dat games wel verdwijnen na een poosje, is het dan werkelijk zo dat je dlc's koopt voor een game die niet jou eigendom is en die verwijderd kan worden? of werkt dit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
uchiha tijntje schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:54:
[...]

Ik heb de Witcher 3 DLC's ook, zat in de GOTY editie, maar ik kwam er niet in. Vond het verhaal gewoon niet boeiend. Bij het hoofdverhaal had ik bijvoorbeeld het idee dat in heel de wereld van The Witcher 3 er over de gebeurtenissen werd gepraat. Bij de DLC had ik echt het idee dat ik een loopjongen was, en niet iemand die de wereld moest gaan redden van een ondergang.

Ik weet dat Gears in de dlc zit, en wellicht pak ik hem nog een keer op, maar mis een beetje de drang om hem op te pakken. Ik wil gewoon meer weten over het hoofdverhaal van Gears 5, de rest interesseert mij gewoon niet veel. Ik ben niet iemand die een spel kan spelen, omdat de gameplay leuk is. Ik wil gewoon een tof verhaal beleven. Bij the witcher 3 DlC's heb ik het idee dat ik een verhaal ga spelen die qua impact mwa gaat zijn en er voor mij een belangrijk onderdeel van de ervaring wat gaat vallen.

Kan er alleen maar voor zorgen dat ik het spel an sich minder ga vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

In de huidige vorm gaat het wel ja, maar het is maar de vraag hoe de ontwikkeling verder gaat. En hoe laagdrempelig de shop voor onze neus wordt gehangen tijdens het gamen in de toekomst waarbij we met een klik weer wat kunnen kopen. Of wanneer base games heel klein worden en dat dlc main inkomsten gaat worden.
We moeten wel opletten dat we niet microsoft als gulle partij ziet die ons belangrijker vindt dan geld. Uiteindelijk stonden ze op het punt van stoppen met xbox en zetten ze nu alles op alles om te groeien. En dat ze daar eventjes minder door verdienen is niet omdat ze zo sympathiek zijn. ;)

Ben wel tevreden hoor met gpu momenteel, gewoon interessant om hun aanpak te bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

-

[ Voor 100% gewijzigd door Koning-Admiraal op 30-12-2020 13:15 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord