Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je het geld hebt zou ik echt voor de X gaan. Stuk grotere SSD alleen al, maar met een 4k TV doe je jezelf gewoon ook veel meer plezier ermee denk ik.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:15

Nogne

>.<

Jeffrey1908 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:19:
Heeft iemand een makkelijke of snelle manier om series x naar pc te streamen?
Beta app gebruiken, dit is momenteel nog niet mogelijk in de huidige app.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Ik heb een Samsung UHD 49 7170 TV.
Deze heeft 8 bit FRC.

Maar moet ik dan de Xbox op 8 bit zetten of op 10 bit ? Ik begrijp het verschil namelijk niet aangezien beide modi werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Timothy3000 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:36:
Ik wil (als het kan) op korte termijn een Xbox kopen (met name vanwege Game Pass) maar zit echt enorm te twijfelen welke Xbox ik het beste kan aanschaffen.

Ik heb op dit moment een PS5 en een Switch. Ik heb een 4K TV. Ik zou de Xbox alleen voor de Gamepass games gebruiken. Het is aanlokkelijk nu al de S aan te schaffen (ook omdat die op voorraad is) maar ik twijfel of ik geen spijt ga krijgen dat ik niet voor de X ben gegaan.

Wat zouden jullie doen? En voor de mensen met een S en 4K TV (of die zowel een X als S hebben):
Wat zijn jullie ervaringen met de console?
Moeilijke keuze. Vooral omdat je al een ps5 hebt. Als je echt alleen gamepass games wil spelen dan zou ik de S kopen. Voor de first en third party games heb je toch een ps5. Als je een xsX gaat kopen moet je straks weer keuze maken waar je third party games op gaat spelen :) Aan de andere kant gears 5 op op de xsX ziet er natuurlijk heel mooi uit.

[ Voor 3% gewijzigd door MissMe NL op 25-12-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:36:
Ik wil (als het kan) op korte termijn een Xbox kopen (met name vanwege Game Pass) maar zit echt enorm te twijfelen welke Xbox ik het beste kan aanschaffen.

Ik heb op dit moment een PS5 en een Switch. Ik heb een 4K TV. Ik zou de Xbox alleen voor de Gamepass games gebruiken. Het is aanlokkelijk nu al de S aan te schaffen (ook omdat die op voorraad is) maar ik twijfel of ik geen spijt ga krijgen dat ik niet voor de X ben gegaan.

Wat zouden jullie doen? En voor de mensen met een S en 4K TV (of die zowel een X als S hebben):
Wat zijn jullie ervaringen met de console?
Je hebt een 4K tv en straks een hele berg mooie spellen uit gamepass met Smart Delivery.
Zou voor de X gaan, anders blijft het toch constant knagen in je hoofd hoe het er ook uit had kunnen zien...

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:00
MissMe NL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:45:
[...]

Moeilijke keuze. Vooral omdat je al een ps5 hebt. Als je echt alleen gamepass games wil spelen dan zou ik de S kopen. Voor de first en third party games heb je toch een ps5. Als je een xsX gaat kopen moet je straks weer keuze maken waar je third party games op gaat spelen :) Aan de andere kant gears 5 op op de xsX ziet er natuurlijk heel mooi uit.
Ja, zo zit ik ook steeds te denken. Maar aan de andere kant zien inderdaad de games er dan in 4K dan weer vele malen mooier uit op de X dan de S.

De SSD grootte boeit me niet zoveel, speel toch maar 1 of 2 games tegelijk.

Gamepass games kun je niet streamen toch?

Denk dat ik misschien voor nu dan een S haal en als de grote exclusives komen hem op MP gooi en een X haal.

De twijfel blijft groot haha!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:50:
[...]

De SSD grootte boeit me niet zoveel, speel toch maar 1 of 2 games tegelijk. Maar Gamepass games kun je niet streamen toch?
Als je Game Pass Ultimate hebt kun je games streamen. Dit kan naar Android devices en vanaf volgend jaar ook naar iOS en Windows.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
Wom schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:51:
[...]

Als je Game Pass Ultimate hebt kun je games streamen. Dit kan naar Android devices en vanaf volgend jaar ook naar iOS en Windows.
alleen is nog niet de hele bibliotheek te streamen van gamepass. Maar volgens mij is dat inderdaad wel de bedoeling in de toekomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
justifire schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:48:
[...]

Je hebt een 4K tv en straks een hele berg mooie spellen uit gamepass met Smart Delivery.
Zou voor de X gaan, anders blijft het toch constant knagen in je hoofd hoe het er ook uit had kunnen zien...
Precies dit. Zelf ook dit dilemma gehad maar ben blij met X. Dat extra geld ben ik alweer vergeten terwijl ik elke dag wel geniet van de X capaciteiten icm met de wetenschap dat het niet beter wordt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
Phydomir schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 07:09:
[...]

Je hebt helemaal geen VPN nodig. Gewoon even de guide volgen zoals hij op Xbox Store Checker staat.
Als je de gift card methode niet gebruikt moet je volgens mij wel een VPN gebruiken. Althans, dat is hoe ik het doe via mtc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
Guerilla schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:38:
[...]

Als je de gift card methode niet gebruikt moet je volgens mij wel een VPN gebruiken. Althans, dat is hoe ik het doe via mtc.
Jup. Gamekeys heb je vpn nodig als je er een uit het buitenland hebt. Giftcards alleen maar taal van xbox.com veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 10:26
Segafreak83 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 03:27:
[...]

Wat heb je anders gedaan dan?

Want ik ervaar hier namelijk precies hetzelfde. PS5 pakt de volledige snelheid, en de Xbox weet niet wat ie wil met downloaden, klapt van 300 terug naar 60, naar 150, terug naar 30 enz. En dat allemaal binnen een paar seconden.

Beide bekabeld aangesloten en uiteraard apart getest van elkaar, als in, niet tegelijkertijd downloaden.
Ik heb mijn Series X bekabeld via een 8-poorts Netgear switch op m'n Experia v10 DSL modem. Heb een 100Mbit verbinding. Hij download vrijwel continu volle bak de 100Mbit, m'n tv signaal valt dan ook weg (IPTV KPN), er blijft te weinig bandbreedte over voor HD tv. Dit zal overigens wellicht wel in te stellen zijn in de Experia, dat er bandbreedte gereserveerd wordt voor tv op adressen. Maar daar is dit topic niet voor... ;)
Af en toe een dipje in download snelheid, maar weet niet of dat door de Xbox komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Katseviool schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:23:
[...]

Precies dit. Zelf ook dit dilemma gehad maar ben blij met X. Dat extra geld ben ik alweer vergeten terwijl ik elke dag wel geniet van de X capaciteiten icm met de wetenschap dat het niet beter wordt :)
Heb je geen keuzestress als het gaat om multi platform titels? En zo ja/nee hoe los je dat op? Want vind dat ook wel een lastige. Geen idee welke game ik op welke console dan zou moeten spelen. Een Series S lost dat probleem ook wel een beetje op. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aan het einde van het jaar zoek ik altijd naar lijstjes van most underrated games en verborgen pareltjes. Dat ben ik ook dit jaar weer van plan. Mocht jullie tips hebben voor onbekende Indy games die ik moet uitproberen dan hoor ik het graag. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
uchiha tijntje schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:40:
Aan het einde van het jaar zoek ik altijd naar lijstjes van most underrated games en verborgen pareltjes. Dat ben ik ook dit jaar weer van plan. Mocht jullie tips hebben voor onbekende Indy games die ik moet uitproberen dan hoor ik het graag. :)
Het is geen indie game maar ik vond dit jaar a plague tale: innocence een onverwacht toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Timothy3000 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:33:
[...]

Heb je geen keuzestress als het gaat om multi platform titels? En zo ja/nee hoe los je dat op? Want vind dat ook wel een lastige. Geen idee welke game ik op welke console dan zou moeten spelen. Een Series S lost dat probleem ook wel een beetje op. :P
Ik heb al jaren altijd een xbox en ps gehad.
Multi platform speel ik altijd op de xbox. Maar dan ook echt altijd. Vind de controller nog altijd fijner dan de ps. Ook heb ik alleen maar xbox live en geen playstation plus. Maar de ps heb ik er altijd naast voor de exclusives van sony. Ook deze generatie wil ik weer een ps5 erbij maar dat gaat nog wel een tijdje duren aangezien ze voorlopig nog slecht leverbaar zijn. Maar komen doe die ps5 er. Lekker god of war, ratchet and clank en horzin forbidden west spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door airwolf83 op 25-12-2020 15:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Richie B schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:34:
Goedemorgen, fijne dagen allemaal 🎄

Ik heb met mijn Playstation hart nu toch maar de series X aangeschaft, het is op de controller na (gebruikte deze al op PC) een compleet nieuwe wereld voor mij. Ik vindt het een prachtig zwaar blokje power en zeker niet onbelangrijk, muis stil (dit is bij mijn ps5 niet echt het geval door de bekende coil whine uit de Psu)
Nadeel vindt ik wel dat je niks met iDeal kan kopen, dus alles met code kaartjes moet doen (heb geen cc of paypal) en die batterijen in de controller...come on! Dus een pack besteld. Tevens het gemis van een simpel headsetje.

Ik kom enkel niet echt goed uit welk abbo ik nou nodig heb, kan ik xbox live gold beschouwen als ps plus en gamepass als ps now? En kun je met enkel gamepass ook online multiplayer spelen, of moet je daar echt gold naast hebben?
Ultimate spreekt voor zich.

Wat raden jullie mij aan? Ik wil zonder gedoe net als ps plus gewoon online knallen.
Dat over de batterijen in de controller vs de vaste accu in de PS Controllers, wil ik even op inhaken.
Ik heb namelijk altijd al (alle generaties) Xboxen gehad, en gewoon altijd de accu packs gekocht, nu heb ik pas, voor het eerst, een tweedehandse PlayStation (3) gekocht, met ingebouwde accu in de controller, die het nog maar een half uurtje volhoudt voordat hij weer aan de kabel moet om op te laden.

Dan heb ik toch echt liever een controller waarbij ik zelf de accu kan vervangen of kan kiezen voor (oplaadbare) batterijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
Stylze schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:29:
Ik heb nu pas door dat mijn Xbox dus niet helemaal afsluit als ik hem uitschakel via de controller, daarvoor moet je helemaal het menu in duiken om hem volledig uit te schakelen:) (kom van ps4 dus misschien vandaar dat ik het niet doorhad)

Hij gaat dus in standby terwijl het lampje ook helemaal uitgaat best verwarrend, maar lijkt me niet goed om de series X altijd maar op standby te laten staan toch snachts? Of kan dat helemaal geen kwaad, lijkt me beter om hem zo nu en dan ook volledig uit te schakelen.
Hierop inhaken, ik kom van de playstation af, hierbij was ik een vaste accu gewend.
Als ik zoek naar oplaadbare accu's voor de xbox zie ik veel verschillen, heb je tips over welke accu's goed zijn en lang mee gaan?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:58
R0dsk0ll schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:34:
[...]

Hierop inhaken, ik kom van de playstation af, hierbij was ik een vaste accu gewend.
Als ik zoek naar oplaadbare accu's voor de xbox zie ik veel verschillen, heb je tips over welke accu's goed zijn en lang mee gaan?
Ik hen de og van MS gewoon. Werkt prima en gaan lang mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Kentucky Route Zero TV Edition
If Found
Gris
Carrion
Dead Cells (met updates)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
gise schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:39:
[...]

Dat over de batterijen in de controller vs de vaste accu in de PS Controllers, wil ik even op inhaken.
Ik heb namelijk altijd al (alle generaties) Xboxen gehad, en gewoon altijd de accu packs gekocht, nu heb ik pas, voor het eerst, een tweedehandse PlayStation (3) gekocht, met ingebouwde accu in de controller, die het nog maar een half uurtje volhoudt voordat hij weer aan de kabel moet om op te laden.

Dan heb ik toch echt liever een controller waarbij ik zelf de accu kan vervangen of kan kiezen voor (oplaadbare) batterijen :)
Heb ook een pack met usb c kabel besteld, komt maandag. Ben nu een paar uurtjes bezig geweest met mijn ultimate account.....ik sta versteld van de content vs ps store, wat een vette titels...ook die retro games. Ik vrees dat de ps5 voorlopig uit blijft eerlijk gezegd. Tegek apparaat !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
Richie B schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:16:
[...]

Heb ook een pack met usb c kabel besteld, komt maandag. Ben nu een paar uurtjes bezig geweest met mijn ultimate account.....ik sta versteld van de content vs ps store, wat een vette titels...ook die retro games. Ik vrees dat de ps5 voorlopig uit blijft eerlijk gezegd. Tegek apparaat !
Retro is een goede reden om voor Xbox te kiezen. PC is natuurlijk nog altijd het ultieme retro platform, al mist het sommige progressive enhancements van het Xbox platform (al heeft PC weer wat andere machine learning gedreven tweaks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sohus schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:10:
[...]

Kentucky Route Zero TV Edition
If Found
Gris
Carrion
Dead Cells (met updates)
Thanks, de laatste 2 heb ik gespeeld. De eerste 3 ga ik even bekijken :)

Edit: Ah van die 1e drie is alleen Kentucky uitgekomen op de Xbox :P.

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-12-2020 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 16-01-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan Unruly Heroes van harte aanraden.
Uiteraard gewoon in de game pass :)

En de topper van dit jaar, al zal je die vast al gespeeld hebben : Ghostrunner

[ Voor 8% gewijzigd door justifire op 25-12-2020 20:31 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speelt de Blu-ray speler van de Xbox Series X ook Ultra HD 4k discs af?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
G_Dragon schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:45:
Speelt de Blu-ray speler van de Xbox Series X ook Ultra HD 4k discs af?
Ja, heb hier 1917 en Blade Runner 2049 liggen in 4k en die speelt hij zeker af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXxjN-OuqoMpfCIhjfWhpkkMH9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8ssrNwN0lY6Gld8BUKy8EZV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Starbucks op 25-12-2020 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Starbucks schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:58:
[...]

[Afbeelding]
Nice!
Thanks, moet die film nog zien :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Powder Toastman schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:55:
[...]

Ik heb mijn Series X bekabeld via een 8-poorts Netgear switch op m'n Experia v10 DSL modem. Heb een 100Mbit verbinding. Hij download vrijwel continu volle bak de 100Mbit, m'n tv signaal valt dan ook weg (IPTV KPN), er blijft te weinig bandbreedte over voor HD tv. Dit zal overigens wellicht wel in te stellen zijn in de Experia, dat er bandbreedte gereserveerd wordt voor tv op adressen. Maar daar is dit topic niet voor... ;)
Af en toe een dipje in download snelheid, maar weet niet of dat door de Xbox komt.
Je hebt denk ik je tv op de zelfde switch als je xbox?

Ik had dat namelijk ook. Het lijkt er op dat de experia box qos per poort doet en niet per device :(
Het vervelende is dat je dat dus niet kan in stellen.
Ik heb nu zelf de tv op een tweede kabel direct op het modem aangesloten en dat helpt. De xbox snoept nu niet meer alle bandbreedte :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Starbucks schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:58:
[...]

[Afbeelding]
geen dolby vision toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 11:13
Niet echt een indy maar een titel die me wel positief heeft verbaasd: Immortals Fenyx Rising. Imo de beste Ubi titel van het jaar. Vrijwel vrij van bugs, goede graphics, fijne controls, originele setting en aardige humor.

Verder:
  • WRC9 rijdt beter dan verwacht, meer sim.
  • Manifold Garden, aardige puzzelaar
  • Cloudpunk, voor als je Cyberpunk even wilt laten liggen tot ie wat minder bugs heeft en je ook wel wat meer rust wilt :P
  • Maneater, krijg er bijna honger van. Nee echt leuke titel
  • Deliver us the moon, aardig voor tussendoor
  • Totally reliable delivery service, ook aardig voor tussendoor, met multiplayer nog leuker
  • The Bradwell Conspiracy, ook voor tussendoor, niet onaardig verhaal
  • American Fugetive, beetje ouderwets GTA gevoel, maar net wat anders
  • FAR: Lone Sails best geinige 2,5d game
  • Little Big Workshop. Aardige tycoon/simulatie game voor produceren van goederen
  • Moving out, verhuis je rot
  • Superhot DLC: Mind Control Delete (misschien heb je die nog niet gedaan)
  • Space Crew. De Bomber Crew maar dan in de ruimte, ala FTL
  • Misschien is Windbound nog wat voor je?
En mocht je ze nog niet kennen:
  • Animal Super Squad (voor als je die nog niet kende)
  • Yoku's Island Express
  • Wreckfest blijft tof, met season pass en alles is het echt een volgepakt pakket (op zich is ie er al sinds 2019 maar hij verdient meer fans)

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 25-12-2020 23:45 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30
Nope. Mij maakt dat persoonlijk weinig uit gezien mijn TV dat toch niet aan kan :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier zeer onder de indruk van de Borderlands 3 X | S optimization. Heel soepel 60fps op de S, ziet er top uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 10:26
S4All schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 23:12:
[...]

Je hebt denk ik je tv op de zelfde switch als je xbox?

Ik had dat namelijk ook. Het lijkt er op dat de experia box qos per poort doet en niet per device :(
Het vervelende is dat je dat dus niet kan in stellen.
Ik heb nu zelf de tv op een tweede kabel direct op het modem aangesloten en dat helpt. De xbox snoept nu niet meer alle bandbreedte :*)
Ah, ok, bedankt voor de tip. Is bij mij vrij eenvoudig te doen, een extra kabel, want m'n modem staat in de woonkamer aangezien mijn isra punt in de woonkamer zit. Binnenkort even aparte kabel leggen dan, want inderdaad zit alles op dezelfde switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik haat quitters in een MP game. :P Er zou echt een zwaardere “straf” op mogen komen te staan als je bijv 3 keer gequit bent uit een ranked potje dan alleen wat xp verlies. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 17:14
Het valt me op dat de audio output van de Xbox veel harder is dan van de tv. Ik moet het geluid van mijn speakers bijna halveren als ik de Xbox start. Andere daar ook last van of is hier een oplossing voor? Bv het master volume naar beneden brengen van de Xbox? Kan het niet vinden...

[ Voor 3% gewijzigd door bsmpower op 26-12-2020 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bsmpower schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:37:
Het valt me op dat de audio output van de Xbox veel harder is dan van de tv. Ik moet het geluid van mijn speakers bijna halveren als ik de Xbox start. Andere daar ook last van of is hier een oplossing voor? Bv het master volume naar beneden brengen van de Xbox? Kan het niet vinden...
Nee dat is niet mogelijk en zelfs al was het mogelijk dan is ook nog eens het volume verschil per game aanzienlijk. Als ik bijvoorbeeld een stukje ga raggen met Burn Out Revenge dan moet ik echt het volume van de versterker terug schroeven naar 8 of 10.

Dus ook dan zou je nog weer de Xbox per game in moeten stellen, denk dat dat een onbegonnen zaak is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nu toch wel een paar problemen met mijn XSX gehad de afgelopen dagen.
Games lopen vast, ga ik dan terug naar dashboard knalt de hele xbox uit, controller connect dan niet meer en moet ik handmatig de xbox weer inschakelen.
In Quick Resume heb ik negen van de tien keer geen geluid meer, moet dan via het dashboard het spel afsluiten en opnieuw opstarten.
Gisteren werkte de hdmi-cec niet meer, xbox ging aan maar de tv ging niet mee, opgelost door een hard reset van de xbox.
Er is dus nog wel wat werk aan de winkel voor microsoft om het spul stabiel te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:56
justifire schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:11:
Games lopen vast, ga ik dan terug naar dashboard knalt de hele xbox uit, controller connect dan niet meer en moet ik handmatig de xbox weer inschakelen.
In Quick Resume heb ik negen van de tien keer geen geluid meer, moet dan via het dashboard het spel afsluiten en opnieuw opstarten.
Gisteren werkte de hdmi-cec niet meer, xbox ging aan maar de tv ging niet mee, opgelost door een hard reset van de xbox.
Er is dus nog wel wat werk aan de winkel voor microsoft om het spul stabiel te krijgen.
Of jij hebt gewoon een maandagochtend model?

Heb wel via Quick resume en geen geluid 1x meegemaakt. De overige problemen zijn bij mij niet voortgekomen. Wellicht zijn er inderdaad meer mensen met dezelfde problemen, maar op basis van je eigen ervaring kan je microsoft natuurlijk niet verwijten dat het spul niet stabiel is?

Misschien is jouw xbox gewoon niet stabiel?

Mocht het een grootschalig probleem zijn, dan moet microsoft inderdaad actie ondernemen. Want ik spreek natuurlijk ook vanuit mijn eigen ervaring en waar daarom ook niet of ik toevallig een stabiele xbox heb ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Vervelend man, heb je hem rechtstreeks op de TV aangesloten of via een versterker?

Ik heb hier weinig problemen. QR mag iets beter afgesteld worden. Sommige games willen dat je echt terug gaat naar start, of zelfs dat er eerst een andere game gestart wordt voordat het opgeslagen wordt. En de tijd binnen de games zou gesynchroniseerd moeten worden na een QR start. Maar dat is eigenlijk het enige wat ik tot nu toe aan 'problemen' heb gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem met quick resume is volgens mij een bug oid. Ik ervaar zelf ook best vaak.
Ik wou dat er een optie was om het uit te zetten, want games start ik nu alsnog best vaak opnieuw op om geen issues te krijgen.

HDMI-CEC ook 1 keer gehad. Een reset was bij mij ook de oplossing.

Overige klachten nog niet gehad, gelukkig. Maar al met al heb ik wel het idee dat het OS verre van af is, bovenstaande issues, met een 1080p interface wat totaal niet next-gen uitstraalt. Geen fatsoenlijke game stream opties naar andere devices etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:58
Balen man. Mijn Series X draait als een tierelier. Maar het klinkt alsof jouw Series X eerst wel naar behoren functioneerde?

Ik ben altijd een early adapter geweest maar ik heb nog nooit een kapotte console of echte problemen gehad nu ik er zo over nadenk.

Enige met deze is het geluid als je een game vanaf disc installeert, maar dat schijnt niet echt een defect te zijn. Hij is tijdens het gamen stil en supersnel met alles.

En wat hierboven wordt aangegeven, de interface is wel wat saai en straalt in niets uit dat je op een next-gen speelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyrax0508 op 26-12-2020 10:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Neuzelaar schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:29:
[...]

Heb een S en wat ook erg leuk is aan het apparaat dat het erg portable is.
Zit in normale tijden een aantal weken/maanden per jaar in het buitenland en kijk er al naar uit om de S gewoon mee te nemen. Met de X zal het ook wel lukken maar neemt toch wat meer plaats in.
Dit was wel de doorslaggevende comment om voor de Series S te gaan. Die kan inderdaad mooi mee als ik weer voor mijn werk op reis moet. Besteld en zal hem volgende week ontvangen. Erg blij mee. Bedankt voor alle adviezen allemaal!

Ga me nu even in Game Pass verdiepen en met name die truc voor drie jaar.

Game Pass is trouwens in elk land hetzelfde toch? Het is niet dat als je de Xbox meeneemt naar Engeland of Amerika dat je dan andere games kunt spelen? (zoals bv bij Netflix de content wel overal anders is)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:19
Afgezien van het feit dat de UI slechts in 1080p draait (dat mag idd wel naar 4K), zou ik niet weten wat er beter moet. Het UI is zowiezo retesnel en lekker vertrouwd. Wat zou dan voor een next-gen ervaring moeten zorgen? Een Cards systeem a la Playstation? Persoonlijk heb ik liever een strakke UI met zo min mogelijk poespas.

Het enige waar ik mij werkelijk aan stoor, is de downloads die inkakken wanneer je een game open hebt staan.

[ Voor 14% gewijzigd door DutchOwnage op 26-12-2020 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:32:
[...]
Game Pass is trouwens in elk land hetzelfde toch? Het is niet dat als je de Xbox meeneemt naar Engeland of Amerika dat je dan andere games kunt spelen? (zoals bv bij Netflix de content wel overal anders is)
Nee naar mijn weten is het overal hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 16-01-2021 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

MissMe NL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 02:04:
[...]

Wat ik er mee wilde zeggen is dat er dan toch echt iets mis is in je netwerk. Misschien niet zo zeer in de kabels. Nu kan ik zelf niet hoger testen dan 250mbit. Een ding weet ik wel als het echt aan Microsoft lag dan zou ik nu nog steed instabiele download snelheid hebben. Klinkt een beetje simpel maar als het bij mij lukt zou het ook bij jou moeten kunnen.

Edit: het is niet dat het volledig stabiel is maar die drops onder de 50mbit en erg schommelende snelheden heb ik niet meer.
Euh, nee er is niet mis met m'n netwerk. Dat is juist waarom ik flink geïnvesteerd heb in kwaliteits kabels, testers etc. Tevens heb je hier te maken met een ict-er met 20 jaar ervaring inclusief netwerk kennis van oa Cisco en HP apparatuur.

En ja de 250Mbps haal ik ook als ik m'n download daarop cap. Het is ook niet zo zeer de snelheid maar vooral het schommelen daarvan wanneer je hoger komt dan 250Mbps.

Op de One X was dat zo'n beetje de vaste max waarop ik altijd zat. Soms iets hoger maar meestal rond de 250Mbps. Nu met de XSX haal ik hogere snelheden maar dat is niet zo stabiel zoals op PSN momenteel. Net zoals @Segafreak83 dat ervaart en volgens mij meerdere hier. Vaak van 600 terug naar 200 en weer naar 400 en dan weer terug. En ja soms ook terug naar 40Mbps.

Maar als het aan m'n netwerk zou liggen dan zou de PS5 er ook last van moeten hebben en die heeft het dus niet. Zie ook onderstaande download op de PS5 van heden ochtend. Twee video's van dezelfde download. Over de gehele 8 minuten stabiel ruim 800+ Mbps.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Merk ik ook. Over algemeen werkt alles prima maar idd af en toe wat van deze kleine problemen met als toevoeging een fan die blijft draaien als de boel uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 10:53

S2S

Hebben ze QR aangepast? Crysis remastered start in 2-3 seconden ... QR deed het bij bij vanaf launch weken niet .. zit op een alpha dashboard .

Heerlijk snel!

[ Voor 5% gewijzigd door S2S op 26-12-2020 11:06 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:30:
[...]

Dat probleem met quick resume is volgens mij een bug oid. Ik ervaar zelf ook best vaak.
Ik wou dat er een optie was om het uit te zetten, want games start ik nu alsnog best vaak opnieuw op om geen issues te krijgen.
Ik heb een paar games die ik gewoon hard afsluit (FH4, RDR2) dat kan vrij simpel, home buton, naar de game, dan hamburgermenu en dan afsluiten. Hou je ook meer ruimte over voor de games die wel goed werken ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Voor Kerst een headset gekregen van mijn vriendin. Nooit zoiets gebruikt voor games omdat ik vooral game als ik alleen ben. Maar heb deze ochtend even Gears 5 geprobeerd met een headset. Geeft een totaal andere ervaring. Je krijgt veel meer detail mee en de immersie is duidelijk groter. Stiekem wist ik dit al, maar door het nu zelf mee te maken is dat wel bevestigd.

Deze oude man heeft weer wat geleerd in ieder geval. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mooraalkikker schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:17:
[...]

Of jij hebt gewoon een maandagochtend model?

Heb wel via Quick resume en geen geluid 1x meegemaakt. De overige problemen zijn bij mij niet voortgekomen. Wellicht zijn er inderdaad meer mensen met dezelfde problemen, maar op basis van je eigen ervaring kan je microsoft natuurlijk niet verwijten dat het spul niet stabiel is?

Misschien is jouw xbox gewoon niet stabiel?

Mocht het een grootschalig probleem zijn, dan moet microsoft inderdaad actie ondernemen. Want ik spreek natuurlijk ook vanuit mijn eigen ervaring en waar daarom ook niet of ik toevallig een stabiele xbox heb ontvangen.
Rustig maar :>
Ik verwijt microsoft niets, waar baseer je dat op ?
Is hier nog steeds 99,9% genieten en 0,01% probleempjes die ik tegen kom, dus mij hoor je verre van klagen.
Las hier al eerder dat sommige problemen ook aan de expansion card kunnen liggen, al lijkt het mij eerder een kwestie van een goede dashboard update.
Heb 100% vertrouwen in microsoft dus zal met de tijd best gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:25:
[...]

Vervelend man, heb je hem rechtstreeks op de TV aangesloten of via een versterker?

Ik heb hier weinig problemen. QR mag iets beter afgesteld worden. Sommige games willen dat je echt terug gaat naar start, of zelfs dat er eerst een andere game gestart wordt voordat het opgeslagen wordt. En de tijd binnen de games zou gesynchroniseerd moeten worden na een QR start. Maar dat is eigenlijk het enige wat ik tot nu toe aan 'problemen' heb gehad.
Rechtstreeks op tv, na hard reset werkte alles weer naar behoren, dus waarschijnlijk gewoon een foutje in communicatie tussen de twee apparaten.

QR werkt hier op zich verrassend goed, enkel dat geluid dan, lijkt of de xbox nog denkt dat ik op het dashboard zit ipv in-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:30:
[...]

Balen man. Mijn Series X draait als een tierelier. Maar het klinkt alsof jouw Series X eerst wel naar behoren functioneerde?

Ik ben altijd een early adapter geweest maar ik heb nog nooit een kapotte console of echte problemen gehad nu ik er zo over nadenk.

Enige met deze is het geluid als je een game vanaf disc installeert, maar dat schijnt niet echt een defect te zijn. Hij is tijdens het gamen stil en supersnel met alles.

En wat hierboven wordt aangegeven, de interface is wel wat saai en straalt in niets uit dat je op een next-gen speelt.
Momenteel even de tijd om wat langer aan een stuk te gamen, ipv even een of twee uurtjes.
Daarom valt het mij nu ook op / veroorzaakt het misschien de “probleempjes” die ik ervaar.

Dashboard zal mij persoonlijk trouwens een zorg zijn, ik selecteer de game en zie er niets meer van.
Laat ze die kracht maar gebruiken voor de games ipv eyecandy op de dash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

bsmpower schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:37:
Wisselt nogal. Het geluid van het opstarten is super luid, maar eenmaal ingame is het dan vaak weer wat zacht. Maar speel nu eigenlijk toch altijd met koptelefoon. Alleen had ik het daarbij wel fijn gevonden als de stapjes van het volume aanpassen wat kleiner waren. Vaak zat dat één stap zachter te zacht is en een stapje harder te luid.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
MRE-Inc schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:48:
[...]

Euh, nee er is niet mis met m'n netwerk. Dat is juist waarom ik flink geïnvesteerd heb in kwaliteits kabels, testers etc. Tevens heb je hier te maken met een ict-er met 20 jaar ervaring inclusief netwerk kennis van oa Cisco en HP apparatuur.

En ja de 250Mbps haal ik ook als ik m'n download daarop cap. Het is ook niet zo zeer de snelheid maar vooral het schommelen daarvan wanneer je hoger komt dan 250Mbps.

Op de One X was dat zo'n beetje de vaste max waarop ik altijd zat. Soms iets hoger maar meestal rond de 250Mbps. Nu met de XSX haal ik hogere snelheden maar dat is niet zo stabiel zoals op PSN momenteel. Net zoals @Segafreak83 dat ervaart en volgens mij meerdere hier. Vaak van 600 terug naar 200 en weer naar 400 en dan weer terug. En ja soms ook terug naar 40Mbps.

Maar als het aan m'n netwerk zou liggen dan zou de PS5 er ook last van moeten hebben en die heeft het dus niet. Zie ook onderstaande download op de PS5 van heden ochtend. Twee video's van dezelfde download. Over de gehele 8 minuten stabiel ruim 800+ Mbps.

[Video: PS5 download speed 1]

[Video: PS5 download speed 2]
En dat zeg ik dus. Die schommelingen naar ongeveer 40mbit had ik dus ook en nu niet meer.

Er zijn genoeg mensen die gemakkelijk de 800 mbit redelijk stabiel halen op de xbox. Wat ik eerst ook niet geloofte. Omdat ik 100% Microsoft de schuld gaf. Bleek in mijn geval een zwakke schakel te zijn in mijn netwerk.

Dat van psn zegt niets. Op steam download ik ook maximaal met de kabels waarmee ik op de xbox problemen mee heb. Ik heb er geen technische verklaring voor maar ik heb nu niet meer die erge schommelingen op de xbox. Dat probleem wat jij hebt lijkt heel erg op het probleem wat ik had.

Zie liever een video van de snelheid van je xbox. Kijken of het inderdaad lijkt op wat ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

Wom schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:55:
Voor Kerst een headset gekregen van mijn vriendin. Nooit zoiets gebruikt voor games omdat ik vooral game als ik alleen ben. Maar heb deze ochtend even Gears 5 geprobeerd met een headset. Geeft een totaal andere ervaring. Je krijgt veel meer detail mee en de immersie is duidelijk groter. Stiekem wist ik dit al, maar door het nu zelf mee te maken is dat wel bevestigd.

Welke headset heb je gekregen?

Ik heb een tijdje gelezen de Corsair HS75XB overgenomen van een medetweaker. Tot nu toe erg tevreden mee. De headset is nagenoeg perfect, op enkele puntjes na.

Ik game alleen op de Xbox dus een dedicated xbox headset is voor mij wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik had er ook geen omdat ik ook alleen thuis ben en nauwelijks online speel... Maar sinds ik de stealth 700g2 heb gebruik ik die bijna altijd want het geluid is inderdaad een stuk fijner. Ik heb wel een goede geluidsinstallatie, maar geen surround (vind het bij films meestal niet echt positief). Dus nu ik dat met de headset ervaren heb wil ik eigenlijk niet meer zonder.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Heb je al een verse installatie overwogen? Dus alles weggooien en opnieuw de installatie doorlopen e.d.?
justifire schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:59:
[...]

Rustig maar :>
Ik verwijt microsoft niets, waar baseer je dat op ?
Is hier nog steeds 99,9% genieten en 0,01% probleempjes die ik tegen kom, dus mij hoor je verre van klagen.
Las hier al eerder dat sommige problemen ook aan de expansion card kunnen liggen, al lijkt het mij eerder een kwestie van een goede dashboard update.
Heb 100% vertrouwen in microsoft dus zal met de tijd best gefixed worden.
Hier met een externe opslag niet die problemen, dus ik verwacht niet dat het daaraan ligt.
MRE-Inc schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:48:
[...]

[Video: PS5 download speed 1]

[Video: PS5 download speed 2]
Heb je bij de PS4/5 niet dat ie na downloaden gaat installeren? Ik meen dat het overall niet heel veel uitmaakte qua snelheid omdat de ene dus alleen de download binnenhaalt en pas dan gaat installeren, waar de Xbox dat ook direct doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Martinspire schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:09:
[...]

Heb je bij de PS4/5 niet dat ie na downloaden gaat installeren? Ik meen dat het overall niet heel veel uitmaakte qua snelheid omdat de ene dus alleen de download binnenhaalt en pas dan gaat installeren, waar de Xbox dat ook direct doet.
Nee, verwaarloosbaar. Ik zag het installatie proces bij zowel Miles Morales als Spider-Man Remastered. Die begon direct na het downloaden bij 95% en stond na 2 seconden op 100%. Dus een 8 minuten over 54GB is bijna 50% sneller via PSN dan XBL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:20:
[...]

Nee, verwaarloosbaar. Ik zag het installatie proces bij zowel Miles Morales als Spider-Man Remastered. Die begon direct na het downloaden bij 95% en stond na 2 seconden op 100%. Dus een 8 minuten over 54GB is bijna 50% sneller via PSN dan XBL.
Lees de topic warning!!! Geen PS vs Xbox discussies!! :+

Zelf niet meer echt op de download snelheden gelet. Ik weet wel dat als je een game nog open hebt staan, de download echt omlaag keldert naar de 40/50 range. Verder niet meer echt gekeken maar in de eerste week haalde ik constant gemiddeld 450/500 op een 500 lijntje. Vanavond nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rpower18 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:12:
[...]

Welke headset heb je gekregen?

Ik heb een tijdje gelezen de Corsair HS75XB overgenomen van een medetweaker. Tot nu toe erg tevreden mee. De headset is nagenoeg perfect, op enkele puntjes na.

Ik game alleen op de Xbox dus een dedicated xbox headset is voor mij wel prettig.
Is een Logitech G432. Instapmodel geloof ik, maar voor mij meer dan prima. Vind het al heel wat dat hij compatible is, want ze heeft weinig interesse in dergelijke dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zie veel positieve verhalen over WRC9 en hij is nu in de aanbieding dus een leuke optie om het (casual) racen weer eens op te pakken. Ik zie alleen op wat Youtube filmpjes dat de dat pop-in best wel sterk aanwezig is. Merk je dit ook tijdens het rijden zelf of valt het in de praktijk wel mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41

schaf ook direct even de dolby access app aan als je die nog niet hebt. de atmos ondersteuning van gears maakt een wereld van verschil. 1x aanschaffen werkt op zowel xbox als pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
Vraagje voor de mensen met een Samsung TV. Gebruiken jullie game mode/ spelmodus of hebben jullie die uit staan?

Mijn beeld begint soms te flikkeren/knipperen als ik een spel opstart. En heel soms moet ik handmatig game mode uit en weer aan zetten voordat ik weer beeld heb.

[ Voor 0% gewijzigd door Guerilla op 26-12-2020 21:57 . Reden: Spelfout: doe is die ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcwizz_fts
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-04-2022
Guerilla schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:14:
Vraagje voor de mensen met een Samsung TV. Gebruiken jullie game mode/ spelmodus of hebben jullie doe uit staan?

Mijn beeld begint soms te flikkeren/knipperen als ik een spel opstart. En heel soms moet ik handmatig game mode uit en weer aan zetten voordat ik weer beeld heb.
Gaat allemaal automatisch en als ie van normaal naar spelmodus bij het opstarten gaat dan knippert ie even ja. Zou gewoon op spelmodus laten. Veel minder input lag!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
alarma2nd schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:01:
Zie veel positieve verhalen over WRC9 en hij is nu in de aanbieding dus een leuke optie om het (casual) racen weer eens op te pakken. Ik zie alleen op wat Youtube filmpjes dat de dat pop-in best wel sterk aanwezig is. Merk je dit ook tijdens het rijden zelf of valt het in de praktijk wel mee?
Valt reuze mee. Spel ziet er fantastisch uit en speelt heerlijk.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Zojuist GTA 5 voor €8 euro gehaald. En echt hoe Rockstar met de details omgaat is verbazingwekkend. Echt een tof spel, moet alleen wel enhanced worden. Hopelijk wordt dat ook voor de Xbox bezitters (net zoals op de Playstation) gratis.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
Totaal geen problemen mee dus valt me niet op. Her en der wat pop in maar niks om wakker van te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 99% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 14:30
Ik heb mij vandaag kostelijk vermaakt met Forza Horizon 1 op de Series X. Ik heb het spel toch maar digitaal aangeschaft omdat hiervan de prijs amper verschilt van een tweedehands fysiek exemplaar. FH1 ziet er grafisch best goed uit voor een Xbox 360-titel (en is bovendien Xbox One X Enhanced: 4K-weergave).
Ik had namelijk een groter verschil t.o.v. Forza Horizon 2 verwacht. De wegen zijn wat leger, en de texturen iets wat grofmazig maar dat is het dan ook.

@Finraziel gekocht bij Eneba (en nergens anders te koop, en aan de prijs). Inderdaad, FH1 is een semi-openwereldspel en Gears 4 en 5 hebben nagenoeg hetzelfde: grotendeels een lineair vaststaande route met hier en daar een (doodlopend of terugkerend naar de hoofdroute) zijpad of beperkt open gebied.

Neuzelaar schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:17:
[...]

Via de Turkse store? Hoe doe je dat precies? Ik wou hem ook kopen maar bij creditcard ingeven gaat enkel een Turks adres?
Giftcards (Xbox tegoed voor Turkije). Dat omzeilt de koppeling tussen betaalmiddel en lokaal adres.

[ Voor 42% gewijzigd door ariekanari op 26-12-2020 23:44 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-09 08:50
Neuzelaar schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:17:
[...]

Via de Turkse store? Hoe doe je dat precies? Ik wou hem ook kopen maar bij creditcard ingeven gaat enkel een Turks adres?
ALS je al nog ergens een Turkse gift card kan vinden voor een normale prijs, dan zou je dat 'gewoon' kunnen gebruiken tijdens het afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ariekanari schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:18:
Ik heb mij vandaag kostelijk vermaakt met Forza Horizon 1 op de Series X. Ik heb het spel toch maar digitaal aangeschaft omdat hiervan de prijs amper verschilt van een tweedehands fysiek exemplaar. FH1 ziet er grafisch best goed uit voor een Xbox 360-titel (en is bovendien Xbox One X Enhanced: 4K-weergave).
Ik had namelijk een groter verschil t.o.v. Forza Horizon 2 verwacht. De wegen zijn wat leger, en de texturen iets wat grofmazig maar dat is het dan ook.

[...]
Giftcards (Xbox tegoed voor Turkije). Dat omzeilt de koppeling tussen betaalmiddel en lokaal adres.
Kon je die nog kopen? :?
Ik kon toch zweren dat die een hele tijd terug uit de store gehaald was...
Maar ja grootste verschil is dat fh2 echt open world is waar fh1 je niet van de weg af kunt.

Overigens vond ik dat zelf niet eens per se een grote verbetering, al dat door de akkers scheuren heb ik altijd het zwakste deel gevonden van horizon sinds het in deel 2 er bij is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 102% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0h4life
Neuzelaar schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:56:
[...]
Thanks. Zijn er sites waar ze die aanbieden? Wou de gift card al bestellen op Turkse MS store maar dat gaat natuurlijk ook weer alleen met Turkse cc.
Zo ver ik weet zijn die niet meer te koop, er zal vast nog ergens een handelaar zijn die een paar codes verkoopt voor meer dan ze waard zijn. Het beste kan je kijken naar braziliaanse of Argentijnse gift cards, afhankelijk van welke store de games goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 99% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-05 01:58
Guerilla schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:14:
Vraagje voor de mensen met een Samsung TV. Gebruiken jullie game mode/ spelmodus of hebben jullie doe uit staan?

Welk type Samsung TV heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
hcwizz_fts schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:49:
[...]

Gaat allemaal automatisch en als ie van normaal naar spelmodus bij het opstarten gaat dan knippert ie even ja. Zou gewoon op spelmodus laten. Veel minder input lag!
Ja klopt, maar bij een aantal spellen (fifa en gears) gaat dat dus mis. Ik start het spel op en vervolgens begint die spelmodus aan en uit te schakelen om uiteindelijk terug naar het hoofdmenu van mijn TV te gaan.
Ik heb dit op zowel de Series X en S getest.
Henk- schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:26:
[...]

Welk type Samsung TV heb je?
Ik heb de Samsung 55Q90R (2019 model). De laatste firmware versie staat erop (versie 1372.2).

[ Voor 3% gewijzigd door Guerilla op 26-12-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
klopt het dat ik zonder internetverbinding mijn aankopen via de store niet kan spelen? ik heb geen game-pass. ik koop de spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
Neuzelaar schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:11:
[...]
Thanks

Ik vond deze nog, is dat de juiste?

[Afbeelding]
Als je die kan kopen op een veilige manier en de prijs na wisselkoers nog bevalt, dan zou dat een goede kansmaker kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-05 01:58
Guerilla schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:56:
[...]

Ja klopt, maar bij een aantal spellen (fifa en gears) gaat dat dus mis. Ik start het spel op en vervolgens begint die spelmodus aan en uit te schakelen om uiteindelijk terug naar het hoofdmenu van mijn TV te gaan.
Ik heb dit op zowel de Series X en S getest.

[...]

Ik heb de Samsung 55Q90R (2019 model). De laatste firmware versie staat erop (versie 1372.2).
Dat dacht ik al, ik heb hetzelfde probleem. Bij mij komt het doordat ik VRR altijd aan heb staan. Dit zorgt er soms voor dat mijn tv bij de start van een spel begint te knipperen met allerlei artifacts. Wat ook voorkomt is dat er helemaal geen beeld meer word doorgeven. Wat het bij mij oplost is binnen game mode VRR uit te schakelen. Alleen daar heb ik vrij weinig aan vandaar dat ik het net zoals jou doe door game mode uit en aan te zetten. Bij mij voelt dat soms erg traag aan. Het lijkt erop alsof de processor/geheugen/videokaart het zwaar heeft.

Het kan ook zijn dat we de bandbreedte tot zijn max benutten.
Ik vind ik het vreemd dat de q90r een hdmi 2.0b poort heeft gekregen waardoor je maar maximaal 24GB bandbreedte tot je beschikking hebt. De q900r heeft een upgrade gehad waardoor die wel over hdmi 2.1 poort beschikt. Deze tv is op het paneel van 8k na exact hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hamazaki schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 22:06:
klopt het dat ik zonder internetverbinding mijn aankopen via de store niet kan spelen? ik heb geen game-pass. ik koop de spellen.
Kan wel, maar alleen als je (met internet verbinding) je console als primair/main ingesteld hebt. Als je dat niet gedaan hebt of een andere console primair gemaakt hebt (omdat je er meer hebt of aan account sharing doet bv) dan moet je online zijn ja.

Edit: je zult alsnog wel eens in de zoveel tijd online moeten zijn even maar ik weet niet wat de tijdsinterval daarvan is. Anders zou je namelijk gewoon een console primair kunnen maken, offline gaan en dan een andere primair maken zonder dat de eerste dat weet.

[ Voor 21% gewijzigd door Finraziel op 26-12-2020 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
WRC speelt prima. Ik vraag me alleen af wat je hier met casual bedoelt, want het is niet echt een simpele racer imo. Hij is best pittig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 15:34
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:41:
Zojuist GTA 5 voor €8 euro gehaald. En echt hoe Rockstar met de details omgaat is verbazingwekkend. Echt een tof spel, moet alleen wel enhanced worden. Hopelijk wordt dat ook voor de Xbox bezitters (net zoals op de Playstation) gratis.
ging dat bij PS niet om GTA Online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Gerucht en PSX Sense. Eerst zien, dan geloven. Het is Rockstar en die game staat nu nog steeds iedere maand in de top 10 best verkochte games. Zal me echt niet verbazen als je straks gewoon mag betalen voor de update.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:10:
[...]

WRC speelt prima. Ik vraag me alleen af wat je hier met casual bedoelt, want het is niet echt een simpele racer imo. Hij is best pittig.
Gewoon lekker racen met een controller op de bank. Het mag best pittig zijn, ben Iracing gewend. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
alarma2nd schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:39:
[...]

Gewoon lekker racen met een controller op de bank. Het mag best pittig zijn, ben Iracing gewend. 😉
Dan neem ik aan dat je iRacing toch niet met een controller speelt? ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Timothy3000
Gisterochtend de Xbox Series S besteld en tot mijn grote verbazing werd er 's middags aangebeld en kwam de Media Markt hem al brengen. Topservice. Heb hem naast zijn grote broer de PS5 en kleine zus de Switch gezet en er gister de hele avond even mee lopen spelen.

Eerste indruk:

+ Waar je bij de Playstation 5 echt gewoon een doos met de console kreeg was het hier echt alsof je een cadeautje opende. Echt leuk ingepakt. Het zijn de kleine dingetjes die het hem doen. Goeie eerste indruk.
+ Wat een klein apparaatje! Gaat heel handig worden deze mee te nemen op werkreizen (als het weer kan). Neemt ook nauwelijks plek in in de kast.
+ Openingsscherm en muziekje is vrij episch. Erg tof gedaan.
+ Handige interface. Erg prettig.
+ De Gamepass truc werkte. Kan nu drie jaar van Game Pass genieten.
+ De Gamepass Library. In tegenstelling tot PSNOW (ook tof, maar vooral veel oude games) staan hier echt een hoop nieuwe titels in. Het idee dat elke nieuwe Microsoft owned game meteen in de Library verschijnt is fantastisch.
+ Blijkbaar herkent de Xbox Series S wel de HDR en 4K TV. Gisteravond even DisneyPlus zitten kijken dat was gewoon in 4K. Had ik niet verwacht, leuke bonus.
+ De games ziet er (ondanks dat ze niet in 4K zijn) ijzerscherp en fantastisch mooi uit.
+ Quick Resume. Deed me wat aan het Card System van de PS5 denken. Dat meteen een game opstarten en menu'tjes overslaan is erg relaxt.
+ De controller is echt een verademing. Zowel Sony als Microsoft hebben top werk geleverd. De Dualsense speelt heerlijk maar ook deze controller ligt fantastisch in de handen.
+ Microsoft Rewards is ook leuk.
+ De console is echt stil. Mijn PS5 is fluisterstil (je hoort hem af en toe wat zuchten en heel soms wat piepen) maar de Xbox maakt echt 0,0 geluid.

- Het downloaden op de Xbox gaat wel echt gigantisch traag. Gewoon bekabeld aangesloten. Vergeleken met de PS5 duurt dit echt wel zo'n vijftig procent langer.
- Ik had zonet een issue waarin ik inlogde en mijn hele bibliotheek ineens leeg was. Wilde ook niet laden. Moest hem opnieuw opstarten. Dat was wel even schrikken.
- Ik vind de instellingen soms wel wat omslachtig en had wat moeite dingen te vinden. Maar dat is vast een kwestie van wennen.

Lang verhaal kort: Wat Microsoft met de Series S heeft bereikt is echt vrij fenomenaal. Zo'n klein apparaatje met zoveel kracht en deze prijs is voor mijn gevoel gewoon ongekend. Ja, je levert wat in qua schijfgrootte en je kan niet 4K gamen, maar dat doet absoluut niet af aan het geheel. Voor mij dé perfecte console om naast de PS5 te plaatsen. Maar eigenlijk kun je welke keuze je ook maakt sowieso geen foute keuze maken deze nieuwe gen. Beide consoles zijn top.

Allen hier: Dank voor alle tips en adviezen. Dit is een fijne community! Erg blij met mijn nieuwe console.

[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 27-12-2020 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
R0dsk0ll schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:00:
[...]

Dan neem ik aan dat je iRacing toch niet met een controller speelt? ;)
Nope. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Timothy3000 schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:02:

- Het downloaden op de Xbox gaat wel echt gigantisch traag. Gewoon bekabeld aangesloten. Vergeleken met de PS5 duurt dit echt wel zo'n vijftig procent langer.
Je hebt wel even je games die je open had staan, handmatig afgesloten? Ik haal ook maar 40Mb/s (van de 250Mb/s die ik beschikbaar heb) als ik nog iets open heb staan. Alles afsluiten en ik zit dik boven de 200Mb/s constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ja. Ik heb hem vanochtend net opnieuw aangezet en geen games aan maar het duurt alsnog vrij lang. Ik ben nu Alan Wake aan het downloaden. Die zit op 2GB van de 6,80 die hij moet downloaden en die is pas over 23 minuten klaar. Ter vergelijking had ik gisteren Immortals Fenyx Rising op de PS5 inclusief alle updates in een half uur binnen.

[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 27-12-2020 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ok, maar ook écht afsluiten he. Niet even uit je game naar je Home (hamburger knop op je controller en dan afsluiten kiezen).

Ook na een harde reset staan de games nog gewoon in Quick Resume.

[ Voor 21% gewijzigd door DutchOwnage op 27-12-2020 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
Zijn er nog Tweakers die BF5 regelmatig spelen? Mis een beetje het team gevoel, solo spelen in een vreemd squad toch minder.

Of moet ik hiervoor de nickname lijst invullen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
DutchOwnage schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:30:
Ok, maar ook écht afsluiten he. Niet even uit je game naar je Home (hamburger knop op je controller en dan afsluiten kiezen).
Ik heb hem gisteravond uitgezet (niet rustmode, gewoon uit). Vanochtend nog geen games gespeeld. Heb net even gecheckt en alles staat uit. Of zou dit een defect zijn? Want dan ruil ik hem even om bij Microsoft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Timothy3000 schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:33:
[...]

Ik heb hem gisteravond uitgezet (niet rustmode, gewoon uit). Vanochtend nog geen games gespeeld. Heb net even gecheckt en alles staat uit. Of zou dit een defect zijn? Want dan ruil ik hem even om bij Microsoft.
Check je recente games, en of je die ook kan afsluiten. Kan best zijn dat een andere game in de achtergrond actief is. Als je download snelheid niet boven de 40 a 50 Mbps uit komt (en je wel een snellere verbinding hebt) dan zal het daar aan liggen. Snelheid van de XSX is juist een stuk beter dan XBone. Haal zelf tot ongeveer 900Mbps van 1Gbit verbinding (alleen op rustigere momenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroetie2970
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-06-2023
Goedemorgen allen,

Ik heb een vraagje, in een ver geleden had ik een Xbox met account bij gold. Nu ik weer een Xbox (series s)
Heb , heb ik mij eergisteren met de oude gegevens aangemeld en de gamepass met creditcard gekocht.
Dit was nu €1 voor 3 maanden. Echter las ik later over de gamepass “truc”.
Nu is het zo dat het bestaande account wel weg mag. Kan ik de Xbox gewoon resetten en aanmaken met nieuw account, zodat ik dan de “ truc” kan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Je kan ook als de drie maanden verlopen zijn alsnog gebruik maken van de truc. Alleen dan betaal je wel €12,99 ipv €1,00.
Homeland schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:36:
[...]

Check je recente games, en of je die ook kan afsluiten. Kan best zijn dat een andere game in de achtergrond actief is. Als je download snelheid niet boven de 40 a 50 Mbps uit komt (en je wel een snellere verbinding hebt) dan zal het daar aan liggen. Snelheid van de XSX is juist een stuk beter dan XBone. Haal zelf tot ongeveer 900Mbps van 1Gbit verbinding (alleen op rustigere momenten).
Even gedubbelcheckt maar alle games staan uit. Kabel er even opnieuw in en uitgedaan en opnieuw opgestart maar lijkt ook weinig verschil te maken. Als dit zo blijft toch misschien maar even Microsoft bellen aankomende week.

[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 27-12-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Kroetie2970 schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:39:
Goedemorgen allen,

Ik heb een vraagje, in een ver geleden had ik een Xbox met account bij gold. Nu ik weer een Xbox (series s)
Heb , heb ik mij eergisteren met de oude gegevens aangemeld en de gamepass met creditcard gekocht.
Dit was nu €1 voor 3 maanden. Echter las ik later over de gamepass “truc”.
Nu is het zo dat het bestaande account wel weg mag. Kan ik de Xbox gewoon resetten en aanmaken met nieuw account, zodat ik dan de “ truc” kan uitvoeren?
Dat kan zeker. Je hoeft de Xbox trouwens niet te resetten. Gewoon nieuw account aanmaken en daarmee inloggen en voor dat account de truc hanteren.
Pagina: 1 ... 81 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord