• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:57
@Arjan90 vreemd, die optie stond bij mij inderdaad aangevinkt (dat opslag niet ingeschakeld is), maar alles was wel gedownload.
Kan het zijn dat het gaat om externe opslag en niet de interne?
Heb hem nu wel weer uitgezet, want kastje was met deurtje open wel warm. Dus blijkbaar doet hij dan wel meer dan dat ik zou waarderen. :p

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 24-12-2020 13:12 ]

Segafreak83 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:10:
[...]

Wat loop je nu te zeuren man. Ga iemand anders lopen vervelen ofzo.
Wie de bal kaatst ...

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pleistertje 1.06 :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +21 Henk 'm!
Even een update sinds ik de Series X heb :)
WAUW wat een apparaat..
De opstarttijd van de console is echt een genot, wat zijn het 5 seconden? En je zit op het dashboard :)

Ik heb Assassins Creed Valhalla op de Xbox One X veel gespeeld maar ben ontzettend blij dat ik hem nooit heb uitgespeeld en nog veel heb te exploren, wat een mega verschil zeg op de Series X!

Ook eindelijk draait Cyberpunk zonder problemen tijdens het rijden en kijk ik bij de Upgrade van Watch Dogs Legioen mijn ogen uit als je hem op de Xbox One X bent gewend.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik ontzettend blij ben met de nieuwe console, maar nog meer verrast over de prestaties! :) Ben me vriendin, vader en stiefmoeder dankbaar voor dit verjaardagskado *O*

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 24-12-2020 10:39 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:59
R0dsk0ll schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:59:
[...]

Op wib
Ndows is er een beta app te downloaden. Ik gebruik deze regelmatig, als je op de 5Ghz wifi zit werkt het perfect. Volgens mij komt komend kwartaal de officiële app en willen ze ondersteuning bieden vanuit de browser.
Ergens een linkje naar deze bèta app?

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
LuisjeNL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:02:
[...]

Hallo, jij kan hem niet vinden :+

Op Windows werkt dat ook al tijden met de app, maar dat is al een jaar geleden dat ik dat gedaan heb daarop
Op Windows 10 werkt de Xbox Companion app helaas niet in combinatie met de Xbox Series X, werkt wel gewoon nog om je Xbox One (x) te streamen.

Voor het streamen van je Xbox Series X is er een test app beschikbaar, die moet/kan je sideloaden, en daarmee kan je wel weer je Series X streamen naar je pc/laptop, zie hier: Rivanov in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:58
Nu een weekje de Series X. Zeer tevreden mee, lekker snel en sommige games zijn bloedmooi op dat ding. I.c.m. de gamepass is dit gewoon goud zo.

Ik kan niet wachten om straks games te spelen die echt puur voor next-gen zijn gemaakt.

Eigenlijk heb ik maar 2 nadelen kunnen vinden aan deze console:

Installeren van games vanaf een disc is nou niet bepaald stilletjes.

Heel af en toe heb ik wat wihite dots die over op mijn scherm springen als ik een spel opstart wanneer de Xbox net aan staat (als ik dezelfde game dan afsluit en opnieuw start is het weg), maar ik las op Reddit dat dat waarschijnlijk met mijn LG Oled B7V televisie te maken heeft. Ik gebruik verder originele HDMI kabel en heb niets aan de instellingen veranderd.

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:35
Cyrax0508 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:27:
Nu een weekje de Series X. Zeer tevreden mee, lekker snel en sommige games zijn bloedmooi op dat ding. I.c.m. de gamepass is dit gewoon goud zo.

Ik kan niet wachten om straks games te spelen die echt puur voor next-gen zijn gemaakt.

Heel af en toe heb ik wat wihite dots die over op mijn scherm springen als ik een spel opstart wanneer de Xbox net aan staat (als ik dezelfde game dan afsluit en opnieuw start is het weg), maar ik las op Reddit dat dat waarschijnlijk met mijn LG Oled B7V televisie te maken heeft. Ik gebruik verder originele HDMI kabel en heb niets aan de instellingen veranderd.
ik heb precies hetzelfde ook een LG B7 bij helpt het als ik de originele hdmi kabel eruit haal en weer indruk

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:18
Cyrax0508 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:27:

Kan idd aan de refreshrate liggen. Had m aangesloten op mn oude hdmi kabel op de oled, omdat ik de console een stuk van de tv heb staan, dat vond mn oled niet fijn haha op 4k. Komende week maar een 2.1 kabel bestellen van 5m

• Cyrax0508
Wingie schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:35:
[...]

ik heb precies hetzelfde ook een LG B7 bij helpt het als ik de originele hdmi kabel eruit haal en weer indruk
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ga er in elk geval geen nieuwe tv voor aanschaffen. Zijn er overigens oplossingen te vinden in de setting van de televisie of console? Of is het een soort handshake probleem tussen de tv en de console?

Apart dat als ik de game simpelweg opnieuw opstart, dat het dan weg is en soms helemaal niet voorkomt. Ik ben wel benieuwd of het ook gebeurt bij games die niet voor de series X zijn geoptimaliseerd. Dat ga ik vanavond eens even bekijke. Ik had het bij Tetris, Gears 5 en Ori (de tweede) en die zijn allen geoptimalisserd.
Het enige waar ik nu nog op hoop is dat er snel een 2TB Seagate expansion card op de markt komt :)
De prijs voor de 1TB is me nu teveel voor het aantal GB's

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
G_Dragon schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:43:
Het enige waar ik nu nog op hoop is dat er snel een 2TB Seagate expansion card op de markt komt :)
Oh ja, nog een derde nadeel dan voor mij. 1TB is zo vol met games als NBA 2K21 Next Gen en ook de gamepass uiteraard.
Cyrax0508 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:46:
[...]

Oh ja, nog een derde nadeel dan voor mij. 1TB is zo vol met games als NBA 2K21 Next Gen en ook de gamepass uiteraard.
Same here, daarom hoop ik op een 2TB versie voor een betaaldbare prijs :) !

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

G_Dragon schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:48:
[...]

Ik heb als tussenoplossing nu de 1TB Samsung T7 SSD gekocht. Ik hoop over een tijd dan een interne uitbreiding van 1 of 2TB te kunnen kopen voor een nette prijs en dan schijf ik die T7 weer door, die kan ik nog voor zat andere dingen nuttig gebruiken :) Er zijn op dit moment nog genoeg niet Series S|X optimized games die ik op die schijf kwijt kan. Even eventueel even kopieren voordat ik weer een paar week met een titel aan de slag ga is ook zo weer gebeurd.

XBox Series X: BloodyB2121

Cyrax0508 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:42:
[...]

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ga er in elk geval geen nieuwe tv voor aanschaffen. Zijn er overigens oplossingen te vinden in de setting van de televisie of console? Of is het een soort handshake probleem tussen de tv en de console?

Apart dat als ik de game simpelweg opnieuw opstart, dat het dan weg is en soms helemaal niet voorkomt. Ik ben wel benieuwd of het ook gebeurt bij games die niet voor de series X zijn geoptimaliseerd. Dat ga ik vanavond eens even bekijke. Ik had het bij Tetris, Gears 5 en Ori (de tweede) en die zijn allen geoptimalisserd.
Heb je ook geprobeerd om terug naar dashboard te gaan en gelijk weer de game in zonder deze af te sluiten? Niet alleen het zij menu dus maar volledig terug naar home.

Volgens mij verandert het signaal dan namelijk ook, geen hdr op dashboard, wat wellicht al genoeg is.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 11:02
G_Dragon schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:48:
[...]

(x) doubt

Ik denk niet dat je die voor 2022 hoeft te verwachten. De PC wereld is ook nog niet over op die snelle SSD's, dus de vraag naar chips blijft de komende jaren wel hoog. En ook de consoles zelf zijn nog steeds uitverkocht. Dus vraag blijft groter dan het aanbod/productiecapaciteit.

Verder kun je de 1TB altijd nog gebruiken voor partygames of games die je eigenlijk nooit doet, maar waarvan het wel handig is om de download alvast te hebben (mits je hem nog elke maand even laat updaten of zo).

Dat is in ieder geval mijn plan. Voor mij valt het qua opslag nu wel mee. Kan eigenlijk alles wel installeren wat ik wil, zonder te hoeven mutsen met het verplaatsen van content. En nu ik hem al heb, kan ik toch al wel een jaar of wat vooruit met dit ding. Dus ik haal de waarde er wel uit.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Cyrax0508
Finraziel schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:59:
[...]

Heb je ook geprobeerd om terug naar dashboard te gaan en gelijk weer de game in zonder deze af te sluiten? Niet alleen het zij menu dus maar volledig terug naar home.

Volgens mij verandert het signaal dan namelijk ook, geen hdr op dashboard, wat wellicht al genoeg is.
Zal ik ook even proberen, thanks voor de tip. Scheelt weer afsluiten en opstarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

G_Dragon schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:43:
De enige 2TB Seagate M2 die in de buurt komt van deze capaciteit en snelheid kost nu €360,- Dat is de 80mm variant en dus ook niet de kleine formfactor waar hij nog in moet. Zouden ze nu een Xbox versie maken, komt je denk ik op retail van 479,- oid uit.

Die prijzen gaan natuurlijk zakken, maar voordat we op de 200,- zitten voor die dingen...

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

uchiha tijntje schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:54:
Wel apart zeg, Apple TV is wel een app op de xbox maar “xcloud” is zo’n groot probleem op iOS. Irritant bedrijf ook eigenlijk.
Vind het zelf ook heel zuur, kan ook niet wachten tot Microsoft de beta voor iOS uit brengt (web based streaming, zelfde als wat Stadia nu doet). Ondertussen kan je wel (gelukkig) vanaf je eigen console streamen en dat werkt ook best goed.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PWM schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:40:
[...]

De enige Seagate M2 die in de buurt komt van deze capaciteit en snelheid kost nu €360,- Dat is de 80mm variant en dus ook niet de kleine formfactor waar hij nog in moet. Zouden ze nu een Xbox versie maken, komt je denk ik op retail van 479,- oid uit.

Die prijzen gaan natuurlijk zakken, maar voordat we op de 200,- zitten voor die dingen...
Dan heb ik niks gezegd, als ik je verhaal zo lees is het geen eens zo'n gekke prijs voor 1TB. Alleen lijkt het veel geld voor 1TB omdat we meer TB gewend zijn voor die prijs maar dan alleen lagere snelheden kregen..

Martinspire schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:25:
[...]

(x) doubt

Ik denk niet dat je die voor 2022 hoeft te verwachten. De PC wereld is ook nog niet over op die snelle SSD's, dus de vraag naar chips blijft de komende jaren wel hoog. En ook de consoles zelf zijn nog steeds uitverkocht. Dus vraag blijft groter dan het aanbod/productiecapaciteit.

Verder kun je de 1TB altijd nog gebruiken voor partygames of games die je eigenlijk nooit doet, maar waarvan het wel handig is om de download alvast te hebben (mits je hem nog elke maand even laat updaten of zo).

Dat is in ieder geval mijn plan. Voor mij valt het qua opslag nu wel mee. Kan eigenlijk alles wel installeren wat ik wil, zonder te hoeven mutsen met het verplaatsen van content. En nu ik hem al heb, kan ik toch al wel een jaar of wat vooruit met dit ding. Dus ik haal de waarde er wel uit.
Ik wacht sowieso nog even met het aanschaffen van de Seagate 1TB vanwege de prijs, hoop hem ergens goedkoop tweedehands te kunnen halen. Heb momenteel de 1TB externe SSD Samsung T5 en een Seagate HDD van 2TB als backup eraan, heb alleen de games die ik veel speel zoals : Rdr2, GTA5, AC Valhalla, Cyberpunk, Modern Warfare, Watch Dogs Legion erop gezet ( boem 64% vol :p ).

Jij hebt hem wel al aangeschaft begrijp ik uit je verhaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
G_Dragon schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:06:
[...]

Ik wacht sowieso nog even met het aanschaffen van de Seagate 1TB vanwege de prijs, hoop hem ergens goedkoop tweedehands te kunnen halen. Heb momenteel de 1TB externe SSD Samsung T5 en een Seagate HDD van 2TB als backup eraan, heb alleen de games die ik veel speel zoals : Rdr2, GTA5, AC Valhalla, Cyberpunk, Modern Warfare, Watch Dogs Legion erop gezet ( boem 64% vol :p ).

Voorlopig verplaats ik de games wel heen en weer tussen de interne schijf en een externe USB, gaat snel genoeg en voor nu vind ik het geld wat ze voor de 1 TB Seagate vragen, het niet waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
G_Dragon schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:06:
[...]

Ja ik heb hem wel en zoals ik al zei dan kan ik er nu gewoon gebruik van maken totdat er straks meer mogelijkheden zijn. Ik verwacht, zoals PMW al aangeeft, niet dat de prijs echt gaat zakken en dat je rustig 2 jaar of meer kunt wachten op iets wat enigszins acceptabel is qua prijs vs opslagcapaciteit. Dus dan liever gewoon 2 of meer jaar plezier van mn 1TB, dan de kat uit de boom kijken en me irriteren aan schijfbeheer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 21:01
G_Dragon schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:03:
[...]

Dan heb ik niks gezegd, als ik je verhaal zo lees is het geen eens zo'n gekke prijs voor 1TB. Alleen lijkt het veel geld voor 1TB omdat we meer TB gewend zijn voor die prijs maar dan alleen lagere snelheden kregen..
Ik heb hem en voor mij was het een must, al is de absolute prijs gruwelijk hoog (ik betaalde €225). Ik bouw ook graag een XSX gamecollectie op en dan is het een absolute must (ook al laten deze games op zich wachten).
Het gebruiksgemak is echt top en de opslagcapaciteit is voorlopig voldoende _/-\o_

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:14
NVMe M2 SSD's met snelheden rond de 5000MB/S zijn ook niet te vergelijken met een Sata600 SSD die rond de 500MB/S zit natuurlijk :+

Ik hou de prijzen een beetje in de gaten maar de prijs van soortgelijke SSD's is sinds de release van de Series twee maanden terug nog nauwelijks gezakt in prijs.

NVMe/PCI Express 4.0/M2/SSD's

Die prijs van de officiele Seagate storage module voor de Series is echt niet verkeerd gezien de formfactor.

• Segafreak83
PepieNL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:11:
NVMe M2 SSD's met snelheden rond de 5000MB/S zijn ook niet te vergelijken met een Sata600 SSD die rond de 500MB/S zit natuurlijk :+

Ik hou de prijzen een beetje in de gaten maar de prijs van soortgelijke SSD's is sinds de release van de Series twee maanden terug nog nauwelijks gezakt in prijs.

NVMe/PCI Express 4.0/M2/SSD's

Die prijs van de officiele Seagate storage module voor de Series is echt niet verkeerd gezien de formfactor.
Hebben er natuurlijk een deal van gemaakt tussen Seagate en Microsoft. Dat maakt de prijs nog wel dragelijk, maar voor nu heeft het even geen prioriteit.

Verder heb ik echt een hekel aan properitary (?) soorten van opslag. Is Sony daar eindelijk vanaf gestapt (tijd geleden al, PSP/Vita), komt Microsoft ermee aanzetten :+

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Segafreak83 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:21:
[...]

Hebben er natuurlijk een deal van gemaakt tussen Seagate en Microsoft. Dat maakt de prijs nog wel dragelijk, maar voor nu heeft het even geen prioriteit.

Verder heb ik echt een hekel aan properitary (?) soorten van opslag. Is Sony daar eindelijk vanaf gestapt (tijd geleden al, PSP/Vita), komt Microsoft ermee aanzetten :+
Niet kijken naar de prijs of hoe vast de prijs blijft vind ik dit wel anders dan een opslag kaartje. Vaak is een sd kaartje makkelijk te vervangen bij een apparaat. Een hdd of ssd vervangen gaat net een stap verder. Zelfs ik als tweaker zit niet te wachten om de opslag te vervangen van bijvoorbeeld de ps5. In deze situatie is properitary opslag zeker wel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
MissMe NL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:10:
[...]

Niet kijken naar de prijs of hoe vast de prijs blijft vind ik dit wel anders dan een opslag kaartje. Vaak is een sd kaartje makkelijk te vervangen bij een apparaat. Een hdd of ssd vervangen gaat net een stap verder. Zelfs ik als tweaker zit niet te wachten om de opslag te vervangen van bijvoorbeeld de ps5. In deze situatie is properitary opslag zeker wel beter.
Het gaat niet om de interne SSD, maar het losse Seagate kaartje. En een SD kaart probeer ik voor zover dat gaat compleet te vermijden, teveel crashes en problemen mee gehad.

Maar de interne SSD in de PS5 zit compleet op het moederbord gesoldeerd (als ik mij niet vergis), dus ik snap heel goed dat je daar niet aan gaat beginnen.

Maar de interne schijf in de Series S / X was/is toch gewoon een "normale" SSD en evt bij nood wel te vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap eerlijk gezegd dat gedoe met opslag niet zo :+
Je kunt pak 'm beet 10 a 15 games op de interne SSD opslaan. Heb er zelf nu 16 opstaan en nog 140GB beschikbaar.
Mocht je er een nieuwe game op willen installeren en je SSD is vol, kun je toch een oude verwijderen die je niet meer speelt? Mocht je de games die je hebt verwijderd weer willen spelen, download je 'm toch zo weer opnieuw? Of speelt iedereen hier 10 a 15 games tegelijk? :P
Met de bandbreedtes hier in NL moet dat niet meer zo heel groot issue zijn. Heb zelf 350mbit en dat haal ik vaak ook.

• Segafreak83
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:15:
Je kunt pak 'm beet 10 a 15 games op de interne SSD opslaan. Heb er zelf nu 16 opstaan en nog 140GB beschikbaar.
Mocht je er een nieuwe game op willen installeren en je SSD is vol, kun je toch een oude verwijderen die je niet meer speelt? Mocht je de games die je hebt verwijderd weer willen spelen, download je 'm toch zo weer opnieuw? Of speelt iedereen hier 10 a 15 games tegelijk? :P
Met de bandbreedtes hier in NL moet dat niet meer zo heel groot issue zijn. Heb zelf 350mbit en dat haal ik vaak ook.
Vaak heb ik geen zin om eerst nog een uur te moeten wachten op een download van 60gb.

Dus ben ik blij met de oplossing van Microsoft zodat ik gewoon de X-S geoptimaliseerde games kan verplaatsen naar de externe opslag :Y _/-\o_ d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nieuwe video van Psychonauts 2 met gameplay beelden. Ziet er allemaal erg tof uit moet ik zeggen!

En ik heb de eerste nog niet eens gespeeld!

• MissMe NL
Segafreak83 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:15:
[...]

Het gaat niet om de interne SSD, maar het losse Seagate kaartje. En een SD kaart probeer ik voor zover dat gaat compleet te vermijden, teveel crashes en problemen mee gehad.

Maar de interne SSD in de PS5 zit compleet op het moederbord gesoldeerd (als ik mij niet vergis), dus ik snap heel goed dat je daar niet aan gaat beginnen.

Maar de interne schijf in de Series S / X was/is toch gewoon een "normale" SSD en evt bij nood wel te vervangen.
Ja dat snap ik. Dat zeg ik er is nog al een verschil tussen een sd kaartje vervangen en een hdd of ssd. Stel dat Microsoft niet een properitary slot had gemaakt bij de xss en xsx dan moest je zelf klooien met de interne ssd. Dat is nogal een stap verder dan een sony properitary kaartje vervangen van de psp. De keuze van de properitary opslag is wat logischer bij een console dan bij een portable apparaat zoals de psp. Edit: Waarom er dus gekozen is voor properitary opslag is omdat niet iedereen een Tweaker is en natuurlijk ook wel wat geld te verdienen valt.

Ik had trouwens ergens gelezen dat je een ssd er bij kan plaatsen bij de ps5. Heb ik dan verkeerd denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door MissMe NL op 24-12-2020 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Met de games die steeds groter worden, inclusief diens patches, vind ik het niet fijn om (zelfs met een snelle verbinding) te moeten wachten. Op zich is 5 of 10 minuten nog wel prima. Dan ga je naar de wc, pak je wat drinken en whatnot. Maar meer wordt gewoon irritant. En hoewel er natuurlijk devs zijn die een prima gamegrootte en updategrootte kunnen bereiken, zijn er ook zat devs (*kuch* cod *kuch*) die gewoon lekker 100GB door je schijf heen gooien. Bovendien wil ik gebruik blijven maken van Quick Resume, dus wil ik daar later (want je kunt er wel vanuit gaan dat ze je de mogelijkheid geven dit te managen straks), geen schijfruimte aan hoeven te verminderen.

Voor ieder wat wils, maar ik vind dit gewoon een stuk fijner. En ja de stuff is duur, maar ik haal het er wel uit met de tijd die ik erin steek...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:53
Martinspire schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:03:
[...]

Met de games die steeds groter worden, inclusief diens patches, vind ik het niet fijn om (zelfs met een snelle verbinding) te moeten wachten. Op zich is 5 of 10 minuten nog wel prima. Dan ga je naar de wc, pak je wat drinken en whatnot. Maar meer wordt gewoon irritant. En hoewel er natuurlijk devs zijn die een prima gamegrootte en updategrootte kunnen bereiken, zijn er ook zat devs (*kuch* cod *kuch*) die gewoon lekker 100GB door je schijf heen gooien. Bovendien wil ik gebruik blijven maken van Quick Resume, dus wil ik daar later (want je kunt er wel vanuit gaan dat ze je de mogelijkheid geven dit te managen straks), geen schijfruimte aan hoeven te verminderen.

Voor ieder wat wils, maar ik vind dit gewoon een stuk fijner. En ja de stuff is duur, maar ik haal het er wel uit met de tijd die ik erin steek...
Gewoon doen waar jij je fijn bij voelt, maar voor nu zijn er zo weinig Xbox series X games dat ik gewoon een 1TB SSD heb gepakt die ik had liggen en die heb ik via een 3.1 USB adapter aan de Xbox gehangen. Kopiëren van grote games gaat in een paar minuten, maar dat heb ik voorlopig niet nodig want de Xbox one, en Xbox 360 games draaien net zo goed van die schijf af en het quick resume gedeelte wordt toch op de interne schijf opgeslagen. Voorlopig klaar voor €15 (ong. €115 als je de schijf nog moet kopen) en als ik aan iets anders toe ben zullen de prijzen wel gezakt zijn.

https://www.bol.com/nl/p/...er/9200000063660642/?s2a=

Heb op de PC en PS4 gemerkt dat hoe meer games ik kwijt kan des te meer ik koop en ik ga er niet meer games van spelen. Vind het limiet wat ik nu heb dan ook wel best voorlopig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yptisme
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-03 12:14
Ik kwam zelf van een PS4 op één HD ready tv en had daarnaast ook nog een Switch. Vorige maand toch maar een nieuwe LG OLED CX in combinatie met een Xbox Series X gehaald voor wat vermaak tijdens de feestdagen. Heb ook gelijk 3j GamePass erbij genomen.

Ben toch wel echt zwaar onder de indruk van de graphics en hoe soepel het allemaal loopt. Quick Resume vind ik echt mega next gen aanvoelen. Die ellenlange opstart tijden waren ook de reden dat ik mijn PS4 bijna nooit meer had aanstaan.

Daarnaast had ik dus ook de vorige Xbox generatie overgeslagen maar had wel een 360 hiervoor dus GamePass is echt een feest om al die gemiste titels alsnog te spelen. Zitten echt wel wat pareltjes tussen en natuurlijk goud dat je zoveel games gewoon even kan proberen of spelen als je daar zin in hebt. Het probleem met de opslag herken ik zelf nog niet gelukkig. Heb er zelf nu 22 titels op staan inclusief een aantal kleinere indies voor tussendoor.

Weten jullie waar je ergens kan zien hoe lang één titel nog op GamePass staat? Volgens mij komt er alleen een waarschuwing als een game er bijna af gaat maar met een titel als de Witcher wil ik het liever ruimer van te voren weten gezien ik die game toch niet binnen 1 maand verwacht uit te spelen.

Tot slot hebben jullie nog één tip voor een kleinere titel van een paar uurtjes die op GamePass staat? Zie veel toffe games staan maar soms wil ik gewoon in één of twee avondjes een game uitspelen als tussendoortje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Yptisme schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:03:

Tot slot hebben jullie nog één tip voor een kleinere titel van een paar uurtjes die op GamePass staat? Zie veel toffe games staan maar soms wil ik gewoon in één of twee avondjes een game uitspelen als tussendoortje.
Ik vond Monster Train erg vermakelijk, goed voor een paar avondjes plezier.

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:56
Ik kwam zelf van een PS4 op één HD ready tv en had daarnaast ook nog een Switch. Vorige maand toch maar een nieuwe LG OLED CX in combinatie met een Xbox Series X gehaald voor wat vermaak tijdens de feestdagen. Heb ook gelijk 3j GamePass erbij genomen.

Ben toch wel echt zwaar onder de indruk van de graphics en hoe soepel het allemaal loopt. Quick Resume vind ik echt mega next gen aanvoelen. Die ellenlange opstart tijden waren ook de reden dat ik mijn PS4 bijna nooit meer had aanstaan.

Daarnaast had ik dus ook de vorige Xbox generatie overgeslagen maar had wel een 360 hiervoor dus GamePass is echt een feest om al die gemiste titels alsnog te spelen. Zitten echt wel wat pareltjes tussen en natuurlijk goud dat je zoveel games gewoon even kan proberen of spelen als je daar zin in hebt. Het probleem met de opslag herken ik zelf nog niet gelukkig. Heb er zelf nu 22 titels op staan inclusief een aantal kleinere indies voor tussendoor.

Weten jullie waar je ergens kan zien hoe lang één titel nog op GamePass staat? Volgens mij komt er alleen een waarschuwing als een game er bijna af gaat maar met een titel als de Witcher wil ik het liever ruimer van te voren weten gezien ik die game toch niet binnen 1 maand verwacht uit te spelen.

Ik zou je over The Witcher niet zo druk maken. Je kan hem nou ook wel ergens vinden voor een 10'tje met alle expensions. Ik zou sowieso nog even wachten met spelen, aangezien begin 2021 er een nextgen patch uitkomt voor de Xbox en PS5.

Dus mocht die uiteindelijk van de Game Pass verdwijnen dan is het nog steeds een koopje voor het aantal uren game plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Audeze Penrose X is onderweg *O*
Heb ik mooi de tijd tussen kerst en nieuwjaar om te bepalen of hij mijn Arctis 7x mag gaan vervangen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Hierbij een aantal titels die je in een uurtje of 6/7 kan uitspelen. :) Allemaal in gamepass uiteraard.

-Battletoads
-Call of the sea
-Deliver us the moon
-Gato Roboto
-Hellblade senuas sacrafice
-Hyperdot
-Ryse Son of Rome
-Sea of solitude
-Titanfall 2 singleplayer
-Unravel 1 & 2
-What remains of Edith Finch

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JDL15
Kerstman bracht veel moois mee dit jaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTOSImcqBVCA4gvGiBTVY33pzxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDzdFe3LBKOwSJ0gP8FHVJ3M.jpg?f=fotoalbum_large

• Segafreak83
justifire schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:05:
Audeze Penrose X is onderweg *O*
Heb ik mooi de tijd tussen kerst en nieuwjaar om te bepalen of hij mijn Arctis 7x mag gaan vervangen :)
Wat is er mis met je Arctis 7x?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-09 16:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Onder de kerstboom hier een iFixit Mako setje met oa wat van die torx security bits die oa in de controllers gebruikt worden.

Voor wie nog een controller stand wil voor bij z’n Series X:

spoiler:
Je hebt er al één
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9w9Gjl_mCfDtJh7cfBj4d9HQpKQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P0L4qxedsDN7WeGGKOYLAjDT.jpg?f=user_large

XBL: MRE Inc

Reageer normaal of reageer niet

[ Voor 84% gewijzigd door Chaoss op 24-12-2020 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Katano Zero is wat mij betreft een echte aanrader. Uurtje of 5 mee bezig.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door Chaoss op 24-12-2020 21:57 ]

• MissMe NL
Waarschijnlijk is het al bekend en ik kom er nu pas achter maar flink groot nadeel van QR is dat als je een spel opgeslagen hebt met QR je download snelheid word gelimiteerd. De download snelheid word weer normaal als je alles volledig afsluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooraalkikker
MissMe NL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:30:
Waarschijnlijk is het al bekend en ik kom er nu pas achter maar flink groot nadeel van QR is dat als je een spel opgeslagen hebt met QR je download snelheid word gelimiteerd. De download snelheid word weer normaal als je alles volledig afsluit.
Ik worstel vooral met de uploadsnelheid. Een gameplay filmpje uploaden naar xbox live kan makkelijk een half uur duren en dan hebben wij het over iets van 25 mb? Weet niet of dat aan QR ligt, maar dan nog zou dit niet zoveel moeten uitmaken.

Ach, en een spel downloaden doe ik altijd aanzetten net voor het slapengaan. Heb je hem voor je gevoel binnen 1 seconden binnen.

• JDL15
Nou ik kreeg er toch geen 10 a 15 op met warzone al 100gb en cod cold war 135gb. Ik geloof dat ik er 8 ofzo op had en toen moest ik al deleten. De next gen games worden denk ik net nog groter hoor, maar goed afhankelijk van je behoefte heb je het nodig of niet :)

[ Voor 7% gewijzigd door JDL15 op 24-12-2020 20:40 ]

• MissMe NL
Mooraalkikker schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:38:
[...]

Ik worstel vooral met de uploadsnelheid. Een gameplay filmpje uploaden naar xbox live kan makkelijk een half uur duren en dan hebben wij het over iets van 25 mb? Weet niet of dat aan QR ligt, maar dan nog zou dit niet zoveel moeten uitmaken.

Ach, en een spel downloaden doe ik altijd aanzetten net voor het slapengaan. Heb je hem voor je gevoel binnen 1 seconden binnen.
Het is meer dat ik snel ff de 16gb update van cyberpunk wou binnen halen. Maar valhalla staat in QR. Niet veel moeite om het op te starten en af te sluiten maar gewoon wel een groot nadeel van de functie vind ik.

• Mooraalkikker
MissMe NL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:45:
[...]

Het is meer dat ik snel ff de 16gb update van cyberpunk wou binnen halen. Maar valhalla staat in QR. Niet veel moeite om het op te starten en af te sluiten maar gewoon wel een groot nadeel van de functie vind ik.
Ja ik merk eerlijk gezegd vrij weinig van de mindere downloadsnelheden door QR. Heb altijd al met Xbox gehad dat die echt van 100 naar 40 schiet. Soms blijft die dan stabiel op 100, maar kan ook gerust een paar minuten op 40 blijven hangen,

Ach, jammer dat het dan wat langer duurt als ik het toevallig op dat moment wil spelen, maar dan speel ik wel een paar potjes fifa meer. Altijd een leuke verrassing als ik opeens de melding krijg als die klaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Mooraalkikker schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:49:
[...]

Ja ik merk eerlijk gezegd vrij weinig van de mindere downloadsnelheden door QR. Heb altijd al met Xbox gehad dat die echt van 100 naar 40 schiet. Soms blijft die dan stabiel op 100, maar kan ook gerust een paar minuten op 40 blijven hangen,

Ach, jammer dat het dan wat langer duurt als ik het toevallig op dat moment wil spelen, maar dan speel ik wel een paar potjes fifa meer. Altijd een leuke verrassing als ik opeens de melding krijg als die klaar is.
Ligt ook niet aan QR, maar dat is gewoon de laatste game die gespeeld is die op de achtergrond nog gewoon open staat. Sluit je die af, dan zijn er nog steeds games die in QR staan, maar niet van invloed zijn op de download snelheid. Dus eigenlijk is het geen QR issue.

Verder zou je ook even snel een app kunnen openen bv YouTube of de accessoires app en dan de download aanzetten. De laatst gespeelde game gaat dan in QR maar de download snelheid zou dan geen last van lage snelheden moeten hebben.

Over download snelheden gesproken. XBL begint het flink af te leggen tov PSN merk ik. 43GB FIFA 21 op de PS5 in 7 minuten op een 1Gbit lijn. Op de XSX deed die 42GB FIFA er bijna 14 minuten over. Zelfde tijdstip, zelfde game en ongeveer dezelfde grootte.

Download snelheid is erg instabiel en schommelt hier tegen de 400Mbps aan met uitschieters naar 800+Mbps maar ook terug naar 40Mbps. Over het algemeen een gemiddelde van ongeveer 300 tot 350Mbps Daar waar PSN gewoon stabiel rond de 700+Mbps stabiel zit. Blijf het vreemd vinden dat een grote partij als Microsoft dit niet stabiel kan krijgen. Dat het wat schommelt, geen probleem maar ik zit echt soms naar die voortgangsbalk te kijken die van 30Mbps naar 450 schiet om vervolgens weer naar 114Mbps te gaan en daarna naar 768Mbps te gaan en vervolgens weer diep tot onder de 100Mbps allemaal binnen 10 seconden.

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
Weet iemand hoe je kan zien of een game van Game Pass voor PC cross save heeft met de Xbox versie? Zijn dit alleen Xbox Play Anywhere titels of is er nog een andere benaming voor?

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:15
sohus schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:12:
Weet iemand hoe je kan zien of een game van Game Pass voor PC cross save heeft met de Xbox versie? Zijn dit alleen Xbox Play Anywhere titels of is er nog een andere benaming voor?
Zal dat niet elke game zijn die op pc én xbox beschikbaar is? Daar ging ik eigenlijk “vanzelf” stiekem al van uit..

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
Stef87 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:13:
[...]

Zal dat niet elke game zijn die op pc én xbox beschikbaar is? Daar ging ik eigenlijk “vanzelf” stiekem al van uit..
Nee zeker niet. Aanzienlijk deel van de Game Pass PC games heeft niet eens Xbox Achievements omdat ze eigenlijk gewoon de Steam game zijn in een Xbox wrapper. Gelukkig wordt dit steeds minder en ik verwacht in de toekomst dat het steeds meer richting Xbox Play Anywhere gaat maar vooralsnog nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
Zo zeg. Voor kerst NBA 2K21 next gen gekregen. Niet normaal hoe dat eruit ziet en hoe vloeiend het speelt. Heerlijke game. Ik speel graag gewoon een seizoen met mijn favoriete team en heb niks met al die verschillende modes. Dan is dit wel echt een prachtige game. Als je je vrienden wil laten zien wat next gen is, dan is dit een game om dat te showen.

• MissMe NL
MRE-Inc schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:06:
[...]

Ligt ook niet aan QR, maar dat is gewoon de laatste game die gespeeld is die op de achtergrond nog gewoon open staat. Sluit je die af, dan zijn er nog steeds games die in QR staan, maar niet van invloed zijn op de download snelheid. Dus eigenlijk is het geen QR issue.

Verder zou je ook even snel een app kunnen openen bv YouTube of de accessoires app en dan de download aanzetten. De laatst gespeelde game gaat dan in QR maar de download snelheid zou dan geen last van lage snelheden moeten hebben.

Over download snelheden gesproken. XBL begint het flink af te leggen tov PSN merk ik. 43GB FIFA 21 op de PS5 in 7 minuten op een 1Gbit lijn. Op de XSX deed die 42GB FIFA er bijna 14 minuten over. Zelfde tijdstip, zelfde game en ongeveer dezelfde grootte.

Download snelheid is erg instabiel en schommelt hier tegen de 400Mbps aan met uitschieters naar 800+Mbps maar ook terug naar 40Mbps. Over het algemeen een gemiddelde van ongeveer 300 tot 350Mbps Daar waar PSN gewoon stabiel rond de 700+Mbps stabiel zit. Blijf het vreemd vinden dat een grote partij als Microsoft dit niet stabiel kan krijgen. Dat het wat schommelt, geen probleem maar ik zit echt soms naar die voortgangsbalk te kijken die van 30Mbps naar 450 schiet om vervolgens weer naar 114Mbps te gaan en daarna naar 768Mbps te gaan en vervolgens weer diep tot onder de 100Mbps allemaal binnen 10 seconden.
Mag ik vragen hoe je de xbox hebt verbonden? Wat jij nu zegt had ik dus ook. Zelfde verhaal met de oneX. Heel onstabiel. Totdat ik mijn xbox aan mijn 2e router verbond en de snelheid redelijk stabiel bleef. Ik heb alles bekabeld. Nog steeds tussen de 220 en 250mbit(is mijn max) maar niet meer drops naar 40mbit. Zelfs via wifi blijft hij nu stabiel(staat wel een meter van mijn xbox vandaan).

Gaf ook altijd het netwerk van Microsoft de schuld maar bleek dus uiteindelijk ook gedeelte mijn netwerk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
:9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
MissMe NL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:21:
[...]

Mag ik vragen hoe je de xbox hebt verbonden? Wat jij nu zegt had ik dus ook. Zelfde verhaal met de oneX. Heel onstabiel. Totdat ik mijn xbox aan mijn 2e router verbond en de snelheid redelijk stabiel bleef. Ik heb alles bekabeld. Nog steeds tussen de 220 en 250mbit(is mijn max) maar niet meer drops naar 40mbit. Zelfs via wifi blijft hij nu stabiel(staat wel een meter van mijn xbox vandaan).

Gaf ook altijd het netwerk van Microsoft de schuld maar bleek dus uiteindelijk ook gedeelte mijn netwerk te zijn.
Ik vermoed dat de xbox ook een soort pagefile heeft zoals een PC. Misschien dat daarom bewust de snelheid wat kan worden afgeknepen om de maximale lees/schrijf snelheid te kunnen garanderen?

Als ik niets speel gaat alles met 200mbit, start ik wat op dan is het 30-45 +\-

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
Stef87 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:47:
[...]

Ik vermoed dat de xbox ook een soort pagefile heeft zoals een PC. Misschien dat daarom bewust de snelheid wat kan worden afgeknepen om de maximale lees/schrijf snelheid te kunnen garanderen?

Als ik niets speel gaat alles met 200mbit, start ik wat op dan is het 30-45 +\-
Nee klopt dat is normaal. Maar ik had eerst ook zonder spel gestart instabiele download snelheid. Dat van drops van bijvoorbeeld 200 naar 40mbit continu heen en weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Segafreak83 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:10:
[...]

Wat is er mis met je Arctis 7x?
Steelseries heeft nog nooit een koptelefoon gemaakt die goed klinkt. De midrange is compleet waardeloos. Natuurlijk is dat niet zo gek, want het is geen bedrijf dat gericht is op het maken van audio producten van hoge kwaliteit. Voor de prijs kan je natuurlijk ook niet al te veel goeds verwachten. Ik heb in dat opzicht meer vertrouwen in Audeze.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2020 22:28 ]

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
Misschien een domme vraag maar €26 voor AC Valhalla is dat het waard?

• Stef87
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:25:
[...]

Steelseries heeft nog nooit een koptelefoon gemaakt die goed klinkt. De midrange is compleet waardeloos. Natuurlijk is dat niet zo gek, want het is geen bedrijf dat gericht is op het maken van audio producten van hoge kwaliteit. Voor de prijs kan je natuurlijk ook niet al te veel goeds verwachten. Ik heb in dat opzicht meer vertrouwen in Audeze.
Heb jij al de Audeze Penrose X..? Ik heb hem besteld maar nog niet veel over te vinden online.. Gelukkig mag ik hem 60dagen proberen en heb je 5j garantie bij HiFi Klubben.

Ik heb in principe al 3 headsets, alleen was tot voorheen alleen op de Pc aan het gamen en allemaal
werken ze niet op de xbox.. (inclusief een hele goede Audio Technica...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stef87 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:54:
[...]

Heb jij al de Audeze Penrose X..? Ik heb hem besteld maar nog niet veel over te vinden online.. Gelukkig mag ik hem 60dagen proberen en heb je 5j garantie bij HiFi Klubben.

Ik heb in principe al 3 headsets, alleen was tot voorheen alleen op de Pc aan het gamen en allemaal
werken ze niet op de xbox.. (inclusief een hele goede Audio Technica...)
Nee, ik gebruik gewoon een wired "headset": Oppo PM-3 met een V-MODA BoomPro. De DAC/versterking in de Xbox controller is niet super, maar ik gebruik 'm eigenlijk alleen als ik met vrienden wat speel. Voor de rest heb ik het geluid gewoon over de luidsprekers lopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2020 22:59 ]

• MissMe NL
Guerilla schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:49:
Misschien een domme vraag maar €26 voor AC Valhalla is dat het waard?
Als je Assassin's Creed een beetje leuk vind wel ja. Mooie prijs.

• Stef87
MissMe NL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:10:
[...]

Inderdaad... Ik heb zelf recent in de NL store voor een download een stuk meer betaald :-) 40-50€ ofzo..

Zeer mooie graphics en vind het erg leuk.

Recent (nieuw met console) ook gezien dat je met VPN’s en andere dingen omzeilen goedkoper kan, maar heb ik maar niet gedaan. (Beetje te grijs gebied? Mag dit wel..?)

[ Voor 4% gewijzigd door Stef87 op 24-12-2020 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
JDL15 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:38:
[...]

Nou ik kreeg er toch geen 10 a 15 op met warzone al 100gb en cod cold war 135gb. Ik geloof dat ik er 8 ofzo op had en toen moest ik al deleten. De next gen games worden denk ik net nog groter hoor, maar goed afhankelijk van je behoefte heb je het nodig of niet :)
COD games zijn zo groot omdat er weinig compressie toegepast kon worden op de vorige generatie om de cpu niet teveel extra werk te geven. Dus misschien dat het in de toekomst juist minder groot wordt.

Snap gewoon niet waarom ze de gebruikers geen keuze geven met packages. Ik zal bijvoorbeeld nooit zombiemode of singleplayer spelen. Zou het fijner vinden als ik dan een kleinere versie van het spel kan downloaden.

Nou zal ik nooit een shooter spelen met een controller en heb ik meer dan zat ruimte aan SSD’s in de pc, maar nog irriteert het mij 😅

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

Beakzz schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:32:
[...]

COD games zijn zo groot omdat er weinig compressie toegepast kon worden op de vorige generatie om de cpu niet teveel extra werk te geven. Dus misschien dat het in de toekomst juist minder groot wordt.

Snap gewoon niet waarom ze de gebruikers geen keuze geven met packages. Ik zal bijvoorbeeld nooit zombiemode of singleplayer spelen. Zou het fijner vinden als ik dan een kleinere versie van het spel kan downloaden.

Nou zal ik nooit een shooter spelen met een controller en heb ik meer dan zat ruimte aan SSD’s in de pc, maar nog irriteert het mij 😅
Dat is er al. Een heleboel games bieden de optie om bepaalde onderdelen te verwijderen indien je deze niet gebruikt. Ook CoD heeft dat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
Stef87 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:30:
[...]

Inderdaad... Ik heb zelf recent in de NL store voor een download een stuk meer betaald :-) 40-50€ ofzo..

Recent (nieuw met console) ook gezien dat je met VPN’s en andere dingen omzeilen goedkoper kan, maar heb ik maar niet gedaan. (Beetje te grijs gebied? Mag dit wel..?)
Ik ben wel iemand die het risico heeft genomen om uit de braziliaanze store te kopen. Het is idd een grijs gebied maar het word wel bij Microsoft door de vinger gezien. Het bestaat al een tijd en Microsoft is niet actief bezig er iets aan te doen. Maar goed de risico blijft er altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Chaoss zie dat het recht getrokken is, dank :)

[ Voor 95% gewijzigd door justifire op 25-12-2020 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:25:
[...]

Beiden hebben hun voor en tegens.

Ben op zich erg tevreden over de Arcts 7x, echter heb ik moeite met het bepalen waar bepaalde geluiden vandaan komen, vind ik best vervelend in bijvoorbeeld fps.
Qua draagcomfort is het echt wel een heel fijne headset.

De Penrose wordt geprezen voor zijn sublieme geluid, maar krijgt veel kritiek op het gebied van draagcomfort.
We gaan het zien horen / voelen, inderdaad 60 dagen bedenktijd bij hifi klubben dus op het gemak vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

MissMe NL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:21:
[...]

Glasvezel via de ntu op een Edge Router Lite. Daar achter een switch met utp naar de woonkamer. In de woonkamer weer een switch waar de XSX en PS5 alleen op aangesloten zijn met cat6 utp. Alles bedraad dus. Alle utp kabels die ik zelf heb getrokken, zijn kwaliteit kabels met 100% koperen aders en getest met een tester op correcte werking. De kant en klare utp kabels die in de XSX en PS5 zitten zijn zgn fabriekskabels welke uit een professioneel data centrum komen.

Maar ik hoor velen klagen hier over en het feit dat de PS5 het wel prima doet, doet mij toch vermoeden dat het door XBL komt. Op de PS5 overigens meerdere malen getest met fifa 21. 3x in ongeveer 7 minuten. Zie ook het grafiekje hieronder welke van de router komt terwijl ik live zat mee te kijken toen fifa21 voor de derde keer aan het downloaden was. Kijk vooral naar de paarsrode balkjes in de RX die om de 3 seconden verversen. Maar 2 uitschieters en voor de rest behoorlijk stabiel op rond de 800Mbps. Onderin zie je ook nog de doorvoersnelheid van 873Mbps. Snelheden die ik via XBL echt niet haal en zeker niet constant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-Y5mq_1XwpK1w2Enf8mKvQDzAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4R4u8j3jLxAZmiZrMfPLuYi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
MissMe NL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:00:
[...]

Ik ben wel iemand die het risico heeft genomen om uit de braziliaanze store te kopen. Het is idd een grijs gebied maar het word wel bij Microsoft door de vinger gezien. Het bestaat al een tijd en Microsoft is niet actief bezig er iets aan te doen. Maar goed de risico blijft er altijd.
Ik ga het vast ook een keer proberen, maar had/heb de Xbox pas net en had even gekeken wat ik moest doen en dacht toen: dan kan ik vanavond niet spelen want ik moet eerst uitvogelen hoe ik uit de braziliaanse store kan kopen met een VPN die ik niet heb :p

Edit: @MissMe NL Kan je deze uit de brazil store hypothetisch ook “giften” aan iemand?
justifire schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:10:
[...]

Beiden hebben hun voor en tegens.

Ben op zich erg tevreden over de Arcts 7x, echter heb ik moeite met het bepalen waar bepaalde geluiden vandaan komen, vind ik best vervelend in bijvoorbeeld fps.
Qua draagcomfort is het echt wel een heel fijne headset.

De Penrose wordt geprezen voor zijn sublieme geluid, maar krijgt veel kritiek op het gebied van draagcomfort.
We gaan het zien horen / voelen, inderdaad 60 dagen bedenktijd bij hifi klubben dus op het gemak vergelijken :)
Jij hebt ook de Penrose X besteld of al in gebruik??.. uiteraard geef ik ook niet graag 300€ uit aan een headset, maar ik kan deze ook voor andere doeleinden gebruiken (werk/telefoon/muziek/PC).. Dan valt het wel weer “mee” als je ook 5j garantie hebt..

Moet ik alleen die gele band even zwart maken met plastidip ofzo.. Ziet er niet uit die felle kleur.

[ Voor 7% gewijzigd door Stef87 op 25-12-2020 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Rpower18 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:35:
[...]

Dat is er al. Een heleboel games bieden de optie om bepaalde onderdelen te verwijderen indien je deze niet gebruikt. Ook CoD heeft dat!
Oh nice. Daar had ik niks van meegekregen. Kijken of dat op de pc ook zo is dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
MissMe NL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:10:
[...]

Mijn laatste AC was Unity. Ik vond het spel, na allerlei patches, wel prima spelen en het verhaal was wel vermakelijk.
Ik werd daarna wel moe van het teveel copy paste, maar dat is dus al 6 jaar geleden.

Morgen maar eens uitproberen.
Stef87 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:30:
[...]

Klopt, het is inderdaad een grijs gebied. Ik heb dit van mede-Tweakers geleerd en heeft mij inmiddels veel tientjes bespaard.

Zolang Microsoft, zoals door MissMeNL al is aangegeven, niet actief tegen optreedt blijf ik er gewoon gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Beakzz schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:33:
[...]

Oh nice. Daar had ik niks van meegekregen. Kijken of dat op de pc ook zo is dan :)
Ja dat is op de Pc ook zo, weet ik uit ervaring. Je kan multiplayer, zombies, warzone en single player apart installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guerilla
Stef87 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:26:
[...]

Ik ga het vast ook een keer proberen, maar had/heb de Xbox pas net en had even gekeken wat ik moest doen en dacht toen: dan kan ik vanavond niet spelen want ik moet eerst uitvogelen hoe ik uit de braziliaanse store kan kopen met een VPN die ik niet heb :p
De VPN die je kunt gebruiken heet Tunnelbear. Gratis te gebruiken op meerdere devices.
https://www.tunnelbear.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-09 18:44
Een stukje terug in dit forum ging het over opslag en dat dit voor sommigen te weinig zou zijn, zeker met het oog op toekomstige games?
Maar met de next gen games zou toch meer of betere compressie worden gevoerd over de games? Wat verwachten jullie dan bijvoorbeeld voor triple A games?
Ik ben vooral geïnteresseerd wat jullie denken over de aankomende Battlefield, COD (altijd bizar), AC en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
MRE-Inc schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:11:
[...]

Glasvezel via de ntu op een Edge Router Lite. Daar achter een switch met utp naar de woonkamer. In de woonkamer weer een switch waar de XSX en PS5 alleen op aangesloten zijn met cat6 utp. Alles bedraad dus. Alle utp kabels die ik zelf heb getrokken, zijn kwaliteit kabels met 100% koperen aders en getest met een tester op correcte werking. De kant en klare utp kabels die in de XSX en PS5 zitten zijn zgn fabriekskabels welke uit een professioneel data centrum komen.

Maar ik hoor velen klagen hier over en het feit dat de PS5 het wel prima doet, doet mij toch vermoeden dat het door XBL komt. Op de PS5 overigens meerdere malen getest met fifa 21. 3x in ongeveer 7 minuten. Zie ook het grafiekje hieronder welke van de router komt terwijl ik live zat mee te kijken toen fifa21 voor de derde keer aan het downloaden was. Kijk vooral naar de paarsrode balkjes in de RX die om de 3 seconden verversen. Maar 2 uitschieters en voor de rest behoorlijk stabiel op rond de 800Mbps. Onderin zie je ook nog de doorvoersnelheid van 873Mbps. Snelheden die ik via XBL echt niet haal en zeker niet constant.

[Afbeelding]
Wat ik er mee wilde zeggen is dat er dan toch echt iets mis is in je netwerk. Misschien niet zo zeer in de kabels. Nu kan ik zelf niet hoger testen dan 250mbit. Een ding weet ik wel als het echt aan Microsoft lag dan zou ik nu nog steed instabiele download snelheid hebben. Klinkt een beetje simpel maar als het bij mij lukt zou het ook bij jou moeten kunnen.

Edit: het is niet dat het volledig stabiel is maar die drops onder de 50mbit en erg schommelende snelheden heb ik niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door MissMe NL op 25-12-2020 02:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
MissMe NL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 02:04:
[...]

Wat ik er mee wilde zeggen is dat er dan toch echt iets mis is in je netwerk. Misschien niet zo zeer in de kabels. Nu kan ik zelf niet hoger testen dan 250mbit. Een ding weet ik wel als het echt aan Microsoft lag dan zou ik nu nog steed instabiele download snelheid hebben. Klinkt een beetje simpel maar als het bij mij lukt zou het ook bij jou moeten kunnen.

Edit: het is niet dat het volledig stabiel is maar die drops onder de 50mbit en erg schommelende snelheden heb ik niet meer.
Wat heb je anders gedaan dan?

Want ik ervaar hier namelijk precies hetzelfde. PS5 pakt de volledige snelheid, en de Xbox weet niet wat ie wil met downloaden, klapt van 300 terug naar 60, naar 150, terug naar 30 enz. En dat allemaal binnen een paar seconden.

Beide bekabeld aangesloten en uiteraard apart getest van elkaar, als in, niet tegelijkertijd downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

[...]

Edit: @MissMe NL Kan je deze uit de brazil store hypothetisch ook “giften” aan iemand?
Je hebt helemaal geen VPN nodig. Gewoon even de guide volgen zoals hij op Xbox Store Checker staat.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Zou het verschil in snelheid tussen MS en Sony niet gewoonweg GamePass kunnen zijn? Ik haal nu veel meer/vaker spellen binnen dan anders. Dat keer heel het GamePass klantenbestand i.c.m. COVID-19..

Sony heeft wellicht ook downloads maar veel minder denk ik zo. Mogelijk dat het ook nog aan het tijdstip kan liggen?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:19
Ik haal als ik geen games in de achtergrond (of voorgrond for that matter) heb draaien constant 400+mbit op een 500 lijntje. Als ik dat wel heb fluctueert het een stuk meer en komt t niet hoger dan 100 mbit.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Volgens mij klopt het wel hoor, dat de netwerksnelheid inkakt als je iets op de achtergrond hebt draaien. Ik heb gisteren een network transfer (dus lokaal via ethernet) gedaan van xsx1 naar xsx2, snelheid rond de 800/900 Mbit. Toen startte ik per ongeluk een spel op en plotseling ging hij niet sneller dan 40 Mbit max. Spel weer hard afgesloten en mijn 900 Mbit was weer terug. Had de link toen niet direct gelegd, maar het verklaart wel waarom mijn DL snelheid héél vaak terugvalt naar 40 Mbit max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
Segafreak83 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 03:27:
[...]

Wat heb je anders gedaan dan?

Want ik ervaar hier namelijk precies hetzelfde. PS5 pakt de volledige snelheid, en de Xbox weet niet wat ie wil met downloaden, klapt van 300 terug naar 60, naar 150, terug naar 30 enz. En dat allemaal binnen een paar seconden.

Beide bekabeld aangesloten en uiteraard apart getest van elkaar, als in, niet tegelijkertijd downloaden.
Als ik de xsx direct aan de ziggo modem heb, krijg ik dus die problemen ook. Ik heb 3 kabels van ongeveer 20 meter. Allemaal hetzelfde probleem. Met steam en andere clients heb ik gewoon de volle snelheid.

Dacht toen een keer. Ik verbind de xsx aan mijn router die ik in mijn kamer heb staan. Het probleem was ineens verholpen. Zelfs via de wifi van die router blijft het altijd boven de 200mbit(iets meer verlies dan bekabeld). Ik weet niet waarom het zo verholpen word.

Heb ook meerdere downloads getest. Kijken of het niet gewoon toeval is. Steek ik die andere kabel erin en heb direct weer problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Goedemorgen, fijne dagen allemaal 🎄

Ik heb met mijn Playstation hart nu toch maar de series X aangeschaft, het is op de controller na (gebruikte deze al op PC) een compleet nieuwe wereld voor mij. Ik vindt het een prachtig zwaar blokje power en zeker niet onbelangrijk, muis stil (dit is bij mijn ps5 niet echt het geval door de bekende coil whine uit de Psu)
Nadeel vindt ik wel dat je niks met iDeal kan kopen, dus alles met code kaartjes moet doen (heb geen cc of paypal) en die batterijen in de controller...come on! Dus een pack besteld. Tevens het gemis van een simpel headsetje.

Ik kom enkel niet echt goed uit welk abbo ik nou nodig heb, kan ik xbox live gold beschouwen als ps plus en gamepass als ps now? En kun je met enkel gamepass ook online multiplayer spelen, of moet je daar echt gold naast hebben?
Ultimate spreekt voor zich.

Wat raden jullie mij aan? Ik wil zonder gedoe net als ps plus gewoon online knallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MissMe NL
Richie B schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:34:

Ik heb met mijn Playstation hart nu toch maar de series X aangeschaft, het is op de controller na (gebruikte deze al op PC) een compleet nieuwe wereld voor mij. Ik vindt het een prachtig zwaar blokje power en zeker niet onbelangrijk, muis stil (dit is bij mijn ps5 niet echt het geval door de bekende coil whine uit de Psu)
Nadeel vindt ik wel dat je niks met iDeal kan kopen, dus alles met code kaartjes moet doen (heb geen cc of paypal) en die batterijen in de controller...come on! Dus een pack besteld. Tevens het gemis van een simpel headsetje.

Ik kom enkel niet echt goed uit welk abbo ik nou nodig heb, kan ik xbox live gold beschouwen als ps plus en gamepass als ps now? En kun je met enkel gamepass ook online multiplayer spelen, of moet je daar echt gold naast hebben?

Wat raden jullie mij aan? Ik wil zonder gedoe net als ps plus gewoon online knallen.
Je kan gewoon met ideal betalen hoor? En dat van de batterijen is ideaal. Ik gebruik namelijk eneloop batterijen. Kan de accu van dualsense niet tegen op.

En bij de xbox zijn er goedkopere manieren om xbox spellen digitaal te kopen wat lastiger gaat bij PlayStation.

Ik raad je aan om de 3 jaar methode te gebruiken met ultimate. 3 jaar voor 80 a 90 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door MissMe NL op 25-12-2020 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 15:34
[...]

Kan wel! Maar die persoon moet dan ook via BR redeemen dacht ik zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richie B
MissMe NL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:35:
[...]

Je kan gewoon met ideal betalen hoor? En dat van de batterijen is ideaal. Ik gebruik namelijk eneloop batterijen. Kan de accu van dualsense niet tegen op.

En bij de xbox zijn er goedkopere manieren om xbox spellen digitaal te kopen wat lastiger gaat bij PlayStation.

Ik raad je aan om de 3 jaar methode te gebruiken met ultimate. 3 jaar voor 80 a 90 euro.
Dank voor je snelle reactie, heb je misschien een link of uitleg over die 3 jaar methode? En hoe betaal ik met ideal dan via de xbox zelf? Heb ideal wel via mijn microsoft account op pc toegevoegd gister maar zie dat niet als optie verschijnen als ik op de xbox zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Fijne kerst allemaal!

Ja, die batterijen zijn juist een enorme plus. Bij de PS5 zijn ze na een paar uur leeg en moeten ze aan de lader. Met eigen oplaadbare batterijen kun je veel langer en je kunt ze lekker wisselen wanneer er 2 leeg zijn. Zit je ook niet meer met een kabel.

Volgens mij kun je inderdaad Ideal toevoegen en daarmee betalen. Zelf doe ik het altijd met creditcard, maar zie Ideal er ook tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Richie B schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:46:
[...]

Dank voor je snelle reactie, heb je misschien een link of uitleg over die 3 jaar methode? En hoe betaal ik met ideal dan via de xbox zelf? Heb ideal wel via mijn microsoft account op pc toegevoegd gister maar zie dat niet als optie verschijnen als ik op de xbox zit.
Ik koop altijd via de website. Weet dus niet hoe dat zit op de xbox zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Richie B schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:46:
[...]
heb je misschien een link of uitleg over die 3 jaar methode?
Zie topic warming onderaan de pagina (in het rood), daar staat de link ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Richie B schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:34:

Gamepass kun je beschouwen als PS Plus en Now in één. Met Gamepass kun je en de games die in Gamepass zitten downloaden en is ook voor je online gamen. Je kan ook nig alleen Live Gold nemen maar dan kun je wel online gamen, maar uiteraard niet de Gamepass titels download.

Naast de normale Gamepass heb je ook nog Ultimate. Daar zit ook EA Play in en kan je ook Gamepass op PC gebruiken. Ook zit daar bijvoorbeeld die Gears 5 Hive busters DLC gratis bij, die niet in de normale Gamepass zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
Phydomir schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:49:
[...]

Gamepass kun je beschouwen als PS Plus en Now in één. Met Gamepass kun je en de games die in Gamepass zitten downloaden en is ook voor je online gamen. Je kan ook nig alleen Live Gold nemen maar dan kun je wel online gamen, maar uiteraard niet de Gamepass titels download.

Naast de normale Gamepass heb je ook nog Ultimate. Daar zit ook EA Play in en kan je ook Gamepass op PC gebruiken. Ook zit daar bijvoorbeeld die Gears 5 Hive busters DLC gratis bij, die niet in de normale Gamepass zit.
Top! Ik ga ermee aan de slag 👍🏻 Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jangel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-04 13:38
Phydomir schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:49:
[...]

Bij Gamepass voor Xbox zit normaal geen Live Gold. Die moet je dan los aanschaffen of voor Ultimate gaan. Ultimate is vaak een betere deal als je zowel Gamepass als Live Gold wil.

Je kunt dus niet online gamen met alleen Gamepass.

[ Voor 3% gewijzigd door jangel op 25-12-2020 11:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wordt het weer verwarrend gemaakt. :P

live gold is zoals ps plus.
gamepass geeft gratis games zoals netflix.
gamepass ultimate geeft game pass+ gamepass pc+ live gold+ea play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 15:34
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:03:
Wat wordt het weer verwarrend gemaakt. :P

live gold is zoals ps plus.
gamepass geeft gratis games zoals netflix.
gamepass ultimate geeft game pass+ gamepass pc+ live gold+ea play.
Nou best duidelijk zoals je het nu neer zet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

jangel schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:54:
[...]

Bij Gamepass voor Xbox zit normaal geen Live Gold. Die moet je dan los aanschaffen of voor Ultimate gaan. Ultimate is vaak een betere deal als je zowel Gamepass als Live Gold wil.

Je kunt dus niet online gamen met alleen Gamepass.
Oh, weer wat geleerd. Ik heb altijd gedacht dat gold en Gamepass "samen" waren gegaan. Maar dat is dus Ultimate. Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-09 18:44
Heeft iemand een makkelijke of snelle manier om series x naar pc te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sad but true :')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSjZqZ1NxfDGmMqxIDeGTKJ3T4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYV8lBsF9KE6ujGIEXqQXNUt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil (als het kan) op korte termijn een Xbox kopen (met name vanwege Game Pass) maar zit echt enorm te twijfelen welke Xbox ik het beste kan aanschaffen.

Ik heb op dit moment een PS5 en een Switch. Ik heb een 4K TV. Ik zou de Xbox alleen voor de Gamepass games gebruiken. Het is aanlokkelijk nu al de S aan te schaffen (ook omdat die op voorraad is) maar ik twijfel of ik geen spijt ga krijgen dat ik niet voor de X ben gegaan.

Wat zouden jullie doen? En voor de mensen met een S en 4K TV (of die zowel een X als S hebben):
Wat zijn jullie ervaringen met de console?

[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 25-12-2020 12:37 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord