Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:53
sohus schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:16:
[...]

Windows region op UK of US zetten, dan in de PC store de code redeemen. Vind Project Cars 2 overigens helemaal niks qua physics/handling. De circuits en tracks zijn we fantastisch. Maar handling maakt het voor mij onspeelbaar.
Thanks. Je zal mij ook nooit horen zeggen dat PC2 een goede sim is, maar vind het wel een leuk spel om af en toe de Nord over te knallen met een controller en de AC port is ronduit bagger op de console. Op de PC/simrig had ik hem toen vooral voor de goede VR, maar dat is nu wel vervangen door betere opties.

Ik heb vanmiddag bijvoorbeeld Forza 7 zitten spelen en dan zit ik mij echt te irriteren aan het feit dat je standaard in het middenveld/achterveld moet starten en dan heel onrealistisch je weg naar voren moet vechten in 2 tot 4 rondjes. Heb zelfs Grid Ultimate voor €6 (nog iets) gekocht van de week dus ik denk dat ik af en toe gewoon een slechte racegame kan waarderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 08:15
Hebben andere Cod spelers ook problemen? Ik heb vorige week donderdag tot gisteren niet gespeeld, maar sinds gisteren bijna elke pot problemen. De game blijft hangen, vaak als ik bovenaan sta in een multiplayer pot. Ook hapert het en krijg ik connection errors in beeld te zien, terwijl de game niet disconnect. In game zie ik ook anderen die problemen hebben, die lopen dan op hun plaats en komen niet vooruit. Komt dit door die gratis week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:18

snmght

imho dan he

Nou, de Series S van mijn zoon mist nu een rubber pootje. Is net een paar uur op zijn plek geïnstalleerd, zie ik er een wit rubbertje naast liggen blijkt een voetje van de onderkant te zijn. Mist er nog een maar die kunnen we niet vinden. Erg teleurstellend dat dit zomaar kan en kan zo gauw niet ontdekken waar ik een reserve kan krijgen. :(

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snmght schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:29:
Nou, de Series S van mijn zoon mist nu een rubber pootje. Is net een paar uur op zijn plek geïnstalleerd, zie ik er een wit rubbertje naast liggen blijkt een voetje van de onderkant te zijn. Mist er nog een maar die kunnen we niet vinden. Erg teleurstellend dat dit zomaar kan en kan zo gauw niet ontdekken waar ik een reserve kan krijgen. :(
Gewoon terug sturen en een nieuwe claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sohus schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:13:
Blijkbaar heeft de balanced mode (voorheen de enige mode) van WRC 9 na de update last van tearing en stuttering en is de framerate niet meer de rock solid 60fps.

Quality mode is overigens native 4k30 maar wil je niet in een racegame natuurlijk. Leuk voor photo mode.
Speel ‘m nu in de 120FPS mode. Ziet er nog steeds super uit en handling is nu echt top!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Rivanov schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:06:
[...]

Speel ‘m nu in de 120FPS mode. Ziet er nog steeds super uit en handling is nu echt top!
Ja kan ik hem opzetten alleen heb ik weinig aan zonder 120hz televisie.

Ik vind het jammer dat een mode die perfect werkte dat nu niet meer doet. Maar ze waren bezig met een fix begreep ik. Zonde, want de game draaide echt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:40
kesj schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:28:
Hebben andere Cod spelers ook problemen? Ik heb vorige week donderdag tot gisteren niet gespeeld, maar sinds gisteren bijna elke pot problemen. De game blijft hangen, vaak als ik bovenaan sta in een multiplayer pot. Ook hapert het en krijg ik connection errors in beeld te zien, terwijl de game niet disconnect. In game zie ik ook anderen die problemen hebben, die lopen dan op hun plaats en komen niet vooruit. Komt dit door die gratis week?
Ik heb ook connectie issues gehad. Zal te druk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
sohus schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:33:
[...]

Ja kan ik hem opzetten alleen heb ik weinig aan zonder 120hz televisie.

Ik vind het jammer dat een mode die perfect werkte dat nu niet meer doet. Maar ze waren bezig met een fix begreep ik. Zonde, want de game draaide echt perfect.
Net even gespeeld. De balanced mode is visueel een nette upgrade tov van voor de update maar wel ten koste van een 100% stabiele framerate. Dus dat wil ik graag opgelost zien. Het is nu iets in de richting van Dirt 5 afgezakt. Die update ga ik nu testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sohus
Net even die Gears 5 Hivebusters DLC gespeeld.
  1. Het ziet er echt fucking goed uit
  2. Jungle wereld doet de serie ook goed
  3. +10 voor meer diverse cast met older black dude als main personage, en een inheemse griet en Ierse gast in je team
Mijn grootste irritatie met de Gears serie is altijd geweest dat het zo typisch American Army white muscles gehalte had en daar lijken ze nu echt wel afstand van te nemen, zonder het "Tour of Duty" gevoel te verliezen.

Ik had Gears een beetje afgeschreven als franchise maar met Tacticts en 5/Hivebusters ben ik weer helemaal on board.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Net de speedrun van Ori and the Will of the Wisps klaar. Heb er 2 uur en 33 minuten over gedaan. Wel op easy, maar ruim binnen de 4 uur dus. Staat die topper in ieder geval op 100% :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17
Vandaag de series X binnen gekregen. Koste wat moeite om via de Xbox app op de telefoon verder te gaan, maar goed. Uiteindelijk gelukt.

Even forza horizon 4 demo gedownload. Nog geen idee welk Series game we aan willen schaffen.
Dacht even wat backwards compatible te doen, maar need for speed carbon doet het niet en forza 3 ook niet. :p
Dragon age origin wel al de patch gedownload. Dus, de X360 mag gewoon blijven en de Originele Xbox gaat sowieso nergens heen.
Dacht zelf dat die lijst voor Backwards compatible wel groter was, maar zal er eens voor gaan zitten om onze collectie te bekijken wat er wel en niet af speelt. De rest gaat dan gewoon bij de betreffende consoles.

In vergelijking met de PS5 is de Series X wel stiller op dit moment.
Hij oogt ook kleiner, maar moet wel zeggen dat ik hem maar net in de kast kreeg. Eenmaal erin heb ik er boven ook gewoon genoeg ruimte. (don't worry)
Daar het een handmade tv meubel is, zit er een latje welke niet perfect recht is. Dus gelukkig aan de zijkant hem er dwars in kunnen schuiven (met een placemat erop om krassen te voorkomen) en daarna in de kast te draaien. :+
Eind goed al goed.
Zoek eigenlijk nog het perfecte spel voor de console, maar we zien het voorlopig wel. Wilde Forza 4 met de Lego uitbreiding kopen, maar race spellen zijn niet meer mijn ding zo blijkt. Bleef maar constant de rewind knop aanraden. _/-\o_

[ Voor 53% gewijzigd door Arunia op 23-12-2020 01:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sohus schreef op woensdag 23 december 2020 @ 00:38:
Net even die Gears 5 Hivebusters DLC gespeeld.
  1. Het ziet er echt fucking goed uit
  2. Jungle wereld doet de serie ook goed
  3. +10 voor meer diverse cast met older black dude als main personage, en een inheemse griet en Ierse gast in je team
Mijn grootste irritatie met de Gears serie is altijd geweest dat het zo typisch American Army white muscles gehalte had en daar lijken ze nu echt wel afstand van te nemen, zonder het "Tour of Duty" gevoel te verliezen.

Ik had Gears een beetje afgeschreven als franchise maar met Tacticts en 5/Hivebusters ben ik weer helemaal on board.
Was inderdaad een super DLC. Benieuwd wanneer de volgende DLC uitkomt, want dit krijgt wel een vervolg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44
Arunia schreef op woensdag 23 december 2020 @ 01:30:
Vandaag de series X binnen gekregen. Koste wat moeite om via de Xbox app op de telefoon verder te gaan, maar goed. Uiteindelijk gelukt.

Even forza horizon 4 demo gedownload. Nog geen idee welk Series game we aan willen schaffen.
Dacht even wat backwards compatible te doen, maar need for speed carbon doet het niet en forza 3 ook niet. :p
Dragon age origin wel al de patch gedownload. Dus, de X360 mag gewoon blijven en de Originele Xbox gaat sowieso nergens heen.
Dacht zelf dat die lijst voor Backwards compatible wel groter was, maar zal er eens voor gaan zitten om onze collectie te bekijken wat er wel en niet af speelt. De rest gaat dan gewoon bij de betreffende consoles.

In vergelijking met de PS5 is de Series X wel stiller op dit moment.
Hij oogt ook kleiner, maar moet wel zeggen dat ik hem maar net in de kast kreeg. Eenmaal erin heb ik er boven ook gewoon genoeg ruimte. (don't worry)
Daar het een handmade tv meubel is, zit er een latje welke niet perfect recht is. Dus gelukkig aan de zijkant hem er dwars in kunnen schuiven (met een placemat erop om krassen te voorkomen) en daarna in de kast te draaien. :+
Eind goed al goed.
Zoek eigenlijk nog het perfecte spel voor de console, maar we zien het voorlopig wel. Wilde Forza 4 met de Lego uitbreiding kopen, maar race spellen zijn niet meer mijn ding zo blijkt. Bleef maar constant de rewind knop aanraden. _/-\o_
Heb je nog geen gamepass ultimate dan? dan heb je meteen zat games om te spelen:)

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:30

BM

Moderator Spielerij
Zoek eigenlijk nog het perfecte spel voor de console, maar we zien het voorlopig wel.
Dat is natuurlijk enorm afhankelijk van het soort spel wat je zoekt. Racegames niet dus gaf je al aan. Als je wel into shooters bent kun je met Gears 5 bijna niet fout gaan. Heerlijke gameplay, en ziet er met XSX-update geweldig uit.
Heel andere kant op is Ori een aanrader. Strakke gameplay, en prachtige graphics. Beide (uiteraard :+) in Gamepass te vinden

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Stylze we hebben even getwijfeld met die 1 euro, meer vanwege de mogelijkheid om gold om te zetten naar ultimate. Dus dat doen we nog wel later.

@BM Mario Kart gaat me goed af, maar wat meer realistisch is het dan weer niet.
Qua spellen vind ik van alles wel leuk. Fps speel ik liefste op pc. Iets met irritatie en controllers. Gears lijkt me wel leuk overigens. Maar weet niet of ik daarvoor de eerdere ook gespeeld moet hebben of dat de verhalen los staan van elkaar.
Moeilijke met de Xbox is dat de game opties veelal op de andere console of pc ook beschikbaar zijn.
Moet even rustig kijken, maar verwacht dat het de game pass ultimate wel gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Arunia schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:22:
Dan zit je opzich met Forza Horizon nog wel goed. Wel racen, maar stuk toegankelijker dan Forza Motorsport dat is. Ik voel me bij Horizon altijd minder 'schuldig' als ik hulpjes aan zet, of rewind gebruik dan ik bij FM doe :p
Qua spellen vind ik van alles wel leuk. Fps speel ik liefste op pc. Iets met irritatie en controllers. Gears lijkt me wel leuk overigens. Maar weet niet of ik daarvoor de eerdere ook gespeeld moet hebben of dat de verhalen los staan van elkaar.
Imho kun je ze prima spelen zonder het achterliggende verhaal te kennen. Ik heb ze allemaal (dacht ik, op Tactics na) gespeeld, en volgens mij is het verhaal in 3 regels samen te vatten :p Niet teveel waarde aan hechten imho, en gewoon van de game genieten. Gears is natuurlijk ook geen first, maar een third person shooter. Misschien maakt dat het wat toegankelijker? Kan me voorstellen dat als je fps altijd op pc gespeeld hebt dat het met een controller een uuuh... uitdaging is :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@BM de demo van forza 4 gisteren even gespeeld. Buiten het met regelmaat van de weg af vliegen inderdaad wel prima te spelen. Had het gisteren ook al met mijn vrouw over het verschil tussen motorsport en horizon. Dat had ik dan goed in mijn hoofd zitten.

Gears qua speelstijl doet me denken aan bulletstorm (erg vet spel overigens).

Had me meer ingezet op backwards compatible. Dacht dat MS daar heel hard mee bezig was. Maar als ik dan op een aantal van onze spellen zoek, dan is onze selectie niet echt aanwezig. Wellicht dat het nog komt. En anders zijn er inderdaad wel andere spellen te vinden.
Assassins creed, is wel een optie. Echter heb ik de meeste delen op de pc op uplay. Buiten de eerste (ps3) en de laatste dan.

Denk dat het uiteindelijk wel Gears gaat worden.

Ori heb ik het idee dat ik die ergens anders al op heb, maar dat zal de pc dan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
@Stylze we hebben even getwijfeld met die 1 euro, meer vanwege de mogelijkheid om gold om te zetten naar ultimate. Dus dat doen we nog wel later.

Moeilijke met de Xbox is dat de game opties veelal op de andere console of pc ook beschikbaar zijn.
Moet even rustig kijken, maar verwacht dat het de game pass ultimate wel gaat worden.
Je kan nu nog game pass ultimate voor 3 jaar voor iets van 80 euro krijgen met de bekende brazilie truc he zal niet te lang wachten want dat gaat een keer ophouden natuurlijk:) als je nu een game los zou gaan kopen is dat al bijna even veel geld als dat..

Verder is Dirt 5 een ontzettend leuke Arcade race game en dus totaal niet moeilijk maar wel een hele hoge fun factor heeft. Is bijna mijn meest gespeelde game op de Series X aan het worden, ziet er ook supermooi uit. Staat dan weer net niet op gamepass maar ook voor 23 euro te krijgen met brazilie omweg.

[ Voor 7% gewijzigd door Stylze op 23-12-2020 08:44 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Arunia schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:40:
@BM de demo van forza 4 gisteren even gespeeld. Buiten het met regelmaat van de weg af vliegen inderdaad wel prima te spelen. Had het gisteren ook al met mijn vrouw over het verschil tussen motorsport en horizon. Dat had ik dan goed in mijn hoofd zitten.

Gears qua speelstijl doet me denken aan bulletstorm (erg vet spel overigens).

Had me meer ingezet op backwards compatible. Dacht dat MS daar heel hard mee bezig was. Maar als ik dan op een aantal van onze spellen zoek, dan is onze selectie niet echt aanwezig. Wellicht dat het nog komt. En anders zijn er inderdaad wel andere spellen te vinden.
Assassins creed, is wel een optie. Echter heb ik de meeste delen op de pc op uplay. Buiten de eerste (ps3) en de laatste dan.

Denk dat het uiteindelijk wel Gears gaat worden.

Ori heb ik het idee dat ik die ergens anders al op heb, maar dat zal de pc dan zijn.
Wellicht Ori And The Blind Forest op de switch?

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Stylze truukjes doe ik liever niet. Ik zal eens kijken wat gold kost voor 1 jaar op de normale manier en dan omzetten naar ultimate.
Alhoewel ik je pas zie dat je 3 jaar voor 80 euro bedoeld. :p als je daar niet voor hoeft te bellen of iets, klinkt het toch wel interessant. Maar zonde als het mis gaat.
Jammer dat ik jedi fallen order al op de pc heb en uitgespeeld. Dat was echt een super gaaf spel.

@Springbokkie denk dat ik hem gratis heb gekregen voor 1 van de pc stores. En iig de demo van deel 2 gespeeld inderdaad op de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Arunia schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:55:
@Stylze truukjes doe ik liever niet. Ik zal eens kijken wat gold kost voor 1 jaar op de normale manier en dan omzetten naar ultimate.
Alhoewel ik je pas zie dat je 3 jaar voor 80 euro bedoeld. :p als je daar niet voor hoeft te bellen of iets, klinkt het toch wel interessant. Maar zonde als het mis gaat.
Jammer dat ik jedi fallen order al op de pc heb en uitgespeeld. Dat was echt een super gaaf spel.

@Springbokkie denk dat ik hem gratis heb gekregen voor 1 van de pc stores. En iig de demo van deel 2 gespeeld inderdaad op de Switch.
offtopic:
offtopic: bijna 40, señor :+

[ Voor 1% gewijzigd door Springbokkie op 23-12-2020 09:01 . Reden: tags edit ]

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

@BM Gears lijkt me wel leuk overigens. Maar weet niet of ik daarvoor de eerdere ook gespeeld moet hebben of dat de verhalen los staan van elkaar.
Gewoon lekker allemaal spelen, ik zelf ben bijna klaar met GoW2 nu, en ga zo langzaam richting Gears 5. Het is echt de moeite waard, de hele serie is gewoon tof (en speel prima op de XSX)! Stukje historie meepikken over de delen heen is wel handig juist, geeft je toch meer info zo over het hoe en wat.

Tip: alle games staan in Gamepass Ultimate, dus gewoon doen :*)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben weer begonnen in GTA V. Het is echt een andere ervaring dan de Xbox One, ondanks dat de optimized versie nog moet komen.

Weg zijn de lange laadtijden, alles is supersnel. Even van character wisselen is ook zo gepiept. Verder speelt hij dan wel op 30FPS, maar dat doet hij dan ook moeiteloos, terwijl je op de oude Xbox nog wel drops had. Erg lekker spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Arunia schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:55:
Het is niet illegaal ofzo he haha het wordt voorlopig nog toegelaten door microsoft omdat ze zelf ook goed beseffen dat dit ze een heleboel nieuwe xbox bezitters oplevert.

Maar als je er liever het vier dubbele voor wilt gaan betalen zodat het helemaal politiek correct is kan je dat natuurlijk ook doen he be my guest :+

Ben zelf ook wel benieuwd naar Ori maar door het 2D gebeuren was ik nog niet echt gemotiveerd om er mee te beginnen, misschien toch maar is proberen aan alle reacties hier te zien.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Springbokkie haha, klopt. Nog een maand.
Ben opgegroeid met gaming zeg maar.

Ik ga eens kijken naar hoe die Braziliaanse aanschaf gaat van gold naar ultimate. Wellicht dat ik dat dan wel gewoon ga doen.

Zag wat spellen voorbij komen. Dacht dat Sea of Thieves er ook op stond. Die lijkt me ook wel leuk om te doen.

Speel ook vaak games als ervaring. Maar ook daar de meest al wel op de pc. Haha.

Zag dat de helft van de X360 games die we hebben als het goed is BC zijn. Dus nog wel wat te spelen.
Weet alleen niet of saves over kunnen. Maar dat vinden we wel uit.

@Stylze helemaal gelijk natuurlijk. Was al aan het zoeken in dit topic hoe het precies werkt. (nog niet gevonden overigens)

2d platformer vind ik zelf ook zeker wel leuk.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 23-12-2020 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is niet illegaal maar ook niet zonder risico hoor... Je kunt ook voor 45 per jaar gewoon eu codes bij cdkeys.com bestellen (misschien elders nog goedkoper, heb niet echt gezocht) en dan weet je zeker dat het goed gaat. Ik heb zelf een paar uur met support in de chat moeten hangen om het gefixt te krijgen door die Brazilië methode en dat hoor je tegenwoordig vaker in het gamepass topic.

Wat betreft de backwards compatibility, Microsoft zet daar inderdaad wel op in maar het probleem met de 360 en ouder is vooral dat de licenties per game ook geregeld moeten worden. Daarnaast optimaliseren ze per game ook de settings van de vm waar het in draait en testen ze of het goed werkt en zo. Vandaar dat er dus ook nog heel veel games zijn die niet beschikbaar zijn. Ze zouden binnenkort als het goed is wel weer doorgaan met meer games beschikbaar maken.

Bij de one hebben ze volgens mij vanaf het begin al rekening gehouden met compatibel zijn, vandaar dat daar nu ook geen rechten problemen zijn om het op de nieuwe generatie te draaien. Ik ga er tenminste vanuit dat ze dat gewoon standaard in de licentie voorwaarden opgenomen hebben dat de games ook op een opvolger mogen draaien, iets wat bij oudere games dus niet vanzelfsprekend is.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P3rf3ct1on
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:02
Hebben er nog mensen die wrc 9 spelen dat na de update van gisteren de nieuwe visual mode er precies slechter uitziet ipv beter?
Balanced mode ziet er goed uit maar je verwacht dan toch dat de visual mode er beter uitziet of mis ik iets?
Alles lijkt donkerder en grauwer en veel flikkeringen op de weg precies...
Anyway, het zag er al retegoed uit voor de update maar dacht dat ze ons gingen omver blazen met de nieuwe visual mode...

Edit: 120hertz mode moet ik niet proberen want mn 4k tv heeft dit niet.

[ Voor 7% gewijzigd door P3rf3ct1on op 23-12-2020 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:02
PWM schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:06:
Ik ben weer begonnen in GTA V. Het is echt een andere ervaring dan de Xbox One, ondanks dat de optimized versie nog moet komen.

Weg zijn de lange laadtijden, alles is supersnel. Even van character wisselen is ook zo gepiept. Verder speelt hij dan wel op 30FPS, maar dat doet hij dan ook moeiteloos, terwijl je op de oude Xbox nog wel drops had. Erg lekker spelen.
Voor GTA V kan ik je ervaring niet voor delen omdat ik die niet heb, maar ik ben op de Series X begonnen met Dragon Quest XI S. Op de Xbox One had ik die nog niet dus ik kan geen vergelijking maken. Toevallig zag ik van de week dat hij ook op de Cloud beschikbaar was, dus ik heb hem daar even opgestart. Dan is het verschil met de Series X qua laadtijden echt enorm: bij Dragon Quest XI S kun je altijd het "verhaal" nalezen tijdens het laden, dat lukt me alleen als ik via de Cloud het spel speel. De Cloud maakt dus niet gebruik van een snelle SSD zoals de XSX en XSS hebben.

Ik vind de infrastructuur van Xbox wel echt goed icm de cloud. Ze hebben echt een platform opgezet. Ik kan op de Series X beginnen met spelen, het spel opslaan en afsluiten. Vervolgens kan ik ervoor kiezen om, via de cloud, het spel opnieuw op te starten. Je gaat zo verder waar je was gebleven. Dat vond ik toch wel behoorlijk indrukwekkend hoe soepel dat gaat :o Een spel als Dragon Quest XI S is ook perfect geschikt om via de cloud te kunnen spelen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:01
CptMeatball schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:50:
[...]

Wat ik voornamelijk niet snap is waarom je het aan zou willen laten als je je koptelefoon op doet. Het hele idee van die koptelefoon is toch juist dat je je speakers niet meer gebruikt 8)7

Ik kan me wel voorstellen dat dit een overblijfsel is van die Xbox headset die alleen voice deed, voor crappy voice-only headsetjes (bijvoorbeeld met maar 1 oorschelp). Het stomme is wel ook dat de "speaker audio" opties doodleuk worden uitgeschakeld. Je kan er nog geen eens meer voor kiezen om je xbox zo in te stellen dat er geen geluid uit de HDMI komt.

[...]

Ik kom zelf ook van een leven vol PS1/2/3/4/Pro, dus moet wel echt wennen aan dat sommige dingen een hele andere opzet hebben. Bijvoorbeeld dat full-shutdown niet een standaard optie, en dat audio dingetje.

Dan merk je wel echt dat je zo gewoon bent geraakt aan een bepaalde manier van werken, dat je bijna een afkeer van de "andere" manier van werken.
Ja dat "afkeer hebben van het nieuwe" dat ken ik, maar dat had ik gek genoeg niet bij de switch van PS naar Xbox. Wellicht omdat ik al een Xbox en Xbox 360 in het verleden heb gehad (naast een PS 1 en PS 2).

Ik was het op een gegeven moment zo beu om vastlopers te hebben op de PS4 alsook zo'n enorm trage UI dat elke switch wel een verademing moest zijn. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat de Xbox Ui niet zijn flaws heeft (gerendered in 1080P, tiles vind ik niet mooi, instellingen zijn IMHO op een rare plek, ik krijg een soort artifacts als ik een spel afsluit en weer bij home uitkom, etc, etc), maar ik vind het echt een stuk sneller dan waar ik vandaan kom dus ik blijf genieten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
P3rf3ct1on schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:30:
Hebben er nog mensen die wrc 9 spelen dat na de update van gisteren de nieuwe visual mode er precies slechter uitziet ipv beter?
Balanced mode ziet er goed uit maar je verwacht dan toch dat de visual mode er beter uitziet of mis ik iets?
Alles lijkt donkerder en grauwer en veel flikkeringen op de weg precies...
Anyway, het zag er al retegoed uit voor de update maar dacht dat ze ons gingen omver blazen met de nieuwe visual mode...

Edit: 120hertz mode moet ik niet proberen want mn 4k tv heeft dit niet.
De Balanced Mode heeft serieuze frame pacing issues. Elke 10 seconden heb je een frame drop, vaak bij inkomen/uitgaan bochten. Ben er in ieder geval zeer teleurgesteld over want voorheen was het 99.9% stabiel qua framerate nu misschien 80%. Maakt race games voor mij onspeelbaar, irriteer me er mateloos aan.

De Quality Mode ziet er goed uit maar 30fps dus sowieso niet wenselijk in een race game.

De 120fps mode kan ik niet testen want mijn TV ondersteunt het niet en dan kan je het niet eens kiezen (had gehoopt dat hij dan 60fps hard lock-on zou doen).

Maar weer wachten op een update... om deze reden update ik alles handmatig maar was te gretig met deze en had dit niet zien aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:15
Hi,
Ben nog niet zo thuis in de xbox serie's maar mijn dochter heeft, vraag niet hoe.
Text to Voice , speech aangezet.
Ik zie nu alleen maar overal een blauw blokje staan om de teksten,
Geen idee hoe deze kan uitzetten, ik hoor alleen maar
"Not a area command" |:(
Is er misschien ene sneltoest om dit uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamsterhein
  • Laatst online: 18-09 14:36
Welke plug and charge kit raden jullie aan voor mijn witte xbox series controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamsterhein schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:58:
Welke plug and charge kit raden jullie aan voor mijn witte xbox series controller?
De normale Play & Charge Kit van Microsoft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Na het uitspelen van de Hivebusters DLC ben ik weer helemaal in-to Gears 5. Was nooit verder gekomen met de campaign, vanwege het uitkomen van andere nieuwere games. Maar nu met Quick Resume op de Series X hop je weer binnen no-time in je campaign voortgang. Ben weer helemaal hooked. Act II: Chapter 5 nu, dus heb nog even te gaan. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat hopelijk wel ooit nog eens gefixt gaat worden (sooner rather than later) is de stuttering die plaatsvind wanneer je een screenshot of gameclip maakt. Dat was al een issue op de One X en is nog steeds een issue op de Series X. Zelfs zo erg dat de audio out-of-sync raakt in bepaalde games.

Voor de "most powerfull console" zou zoiets toch geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 26-09 11:02
Is er eigenlijk al een 3rd party oplaad-standaard die werkt met de nieuwe controllers? Mijn oude batterypacks passen niet in de nieuwe (echt heel muf dat die niet passen) en MS wil die dock niet leveren, dus iemand een alternatief om je controller in te dumpen? Ben niet zo van kabeltjes prikken...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Martinspire schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:15:
Is er eigenlijk al een 3rd party oplaad-standaard die werkt met de nieuwe controllers? Mijn oude batterypacks passen niet in de nieuwe (echt heel muf dat die niet passen) en MS wil die dock niet leveren, dus iemand een alternatief om je controller in te dumpen? Ben niet zo van kabeltjes prikken...
Niet helemaal hetzelfde, maar ik vind gewone oplaadbare batterijen super makkelijk en is veel goedkoper :)

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
d.bakker84 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:16:
[...]

Niet helemaal hetzelfde, maar ik vind gewone oplaadbare batterijen super makkelijk en is veel goedkoper :)
Aja, want als ik zeg dat ik niet met kabels wil kloten, wil ik supergraag met batterijen en batterijklepjes aan de slag. Nee, helemaal hetzelfde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:04

Nogne

>.<

d.bakker84 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:16:
[...]

Die zijn niet oplaadbaar via de usb-c aansluiting of gaat dat wel? Want ik heb echt een hekel aan het vervangen van de batterij, en heb daarom een accu genomen. Sinds die er in zit nog nooit wat hoeven te wisselen (ja ik ben lui) en na elke game sessie gaat die aan de lader (samen met me headset). Zodat als ik weer wil spelen de controller en headset volledig geladen zijn.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Martinspire schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:18:
[...]

Aja, want als ik zeg dat ik niet met kabels wil kloten, wil ik supergraag met batterijen en batterijklepjes aan de slag. Nee, helemaal hetzelfde 8)7
Det zeg ik toch zelf ook al. Sorry hoor meneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Nogne schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:19:
[...]

Die zijn niet oplaadbaar via de usb-c aansluiting of gaat dat wel? Want ik heb echt een hekel aan het vervangen van de batterij, en heb daarom een accu genomen. Sinds die er in zit nog nooit wat hoeven te wisselen (ja ik ben lui) en na elke game sessie gaat die aan de lader (samen met me headset). Zodat als ik weer wil spelen de controller en headset volledig geladen zijn.
Nee klopt, kan niet via het kabeltje. Is dus iets meer werk, maar je doet het een stuk minder vaak dan nu aan de kabels hangen ;) En als ze leeg zijn ram je even snel nieuwe erin in 10 seconden en je kan weer door.

[ Voor 6% gewijzigd door d.bakker84 op 23-12-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 10:10
Martinspire schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:15:
Is je oude accu 3rd party dan? de oude orginele passen bij mij namelijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Laatst online: 20:04

Nogne

>.<

d.bakker84 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:20:
[...]

Nee klopt, kan niet via het kabeltje. Is dus iets meer werk, maar je doet het een stuk minder vaak dan nu aan de kabels hangen ;) En als ze leeg zijn ram je even snel nieuwe erin in 10 seconden en je kan weer door.
Normale batterijen waren hier zo leeg, en herlaadbare batterijen begin ik niet aan (ik ben niet zo georganiseerd dus raak kleine dingen snel kwijt). En als ik klaar ben met gamen ruim ik me controller en headset op, en daar liggen nu 2x USB-C kabels dus voor mij is het iets minder moeite.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroetie2970
  • Laatst online: 11-06-2023
Beste allen,

Ik heb een vraagje waar ik niet helemaal uitkomt. Ik kom van een ps4 pro maar wil een series s en x gaan kopen. De s is voor de slaapkamer. Als ik nu een game in de winkel koop met disc voor de series x moet ik hem dan ook apart voor de s kopen, of zit er dan een download code bij ofzo. Of word je eigenlijk verplicht om digitaal te kopen, als je ze op beide consoles wil spelen.

Alvast hartelijk dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Kroetie2970 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:59:
Beste allen,

Ik heb een vraagje waar ik niet helemaal uitkomt. Ik kom van een ps4 pro maar wil een series s en x gaan kopen. De s is voor de slaapkamer. Als ik nu een game in de winkel koop met disc voor de series x moet ik hem dan ook apart voor de s kopen, of zit er dan een download code bij ofzo. Of word je eigenlijk verplicht om digitaal te kopen, als je ze op beide consoles wil spelen.

Alvast hartelijk dank.
Het laatste. De disc moet in je sonsole voor de licentie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Rivanov schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:08:
Na het uitspelen van de Hivebusters DLC ben ik weer helemaal in-to Gears 5. Was nooit verder gekomen met de campaign, vanwege het uitkomen van andere nieuwere games. Maar nu met Quick Resume op de Series X hop je weer binnen no-time in je campaign voortgang. Ben weer helemaal hooked. Act II: Chapter 5 nu, dus heb nog even te gaan. :)
Ik heb Gears 5 gisteren gedownload. Klinkt goed.

Door de Gamepass ben ik eens Rage 2 gaan proberen en ik moet toegeven dat het mij wel heel erg goed bevalt.
Daarnaast speel ik nu ook Fallout76 op de XSX.
Te veel keuze door die game pass :)

[ Voor 6% gewijzigd door Iusedto op 23-12-2020 13:40 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:05:
[...]

Ik heb Gears 5 gisteren gedownload. Klinkt goed.
Door de Gamepass ben ik eens Rage 2 gaan proberen en ik moet toegeven dat het mij wel heel erg goed bevalt.
Daarnaast speel ik nu ook Fallout76 op de XSX.
Te veel keuze door die game pass :)
Was er met de release op de One X al aan begonnen maar nooit super ver gekomen. Nu dus weer verder gegaan op de Series X en met de graphics patch etc ziet het er ook echt heerlijk uit. Genieten weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroetie2970
  • Laatst online: 11-06-2023
d.bakker84 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:01:
[...]

Het laatste. De disc moet in je sonsole voor de licentie.
Als je een spel digitaal aanschaft dan kan je ze op beide consoles S en X downloaden, toch?
Of moet je ze dan 2 x digitaal kopen?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Kroetie2970 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:29:
[...]

Als je een spel digitaal aanschaft dan kan je ze op beide consoles S en X downloaden, toch?

Bedankt alvast.
Dan is de licentie gekoppeld aan je XBox account. Dus dan moet je één van de twee XBoxen als home XBox instellen en dan kan je op die Xbox met andere accounts ook de games spelen van het hoofdaccount waarmee je dan de digitale games koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
  • Laatst online: 24-09 22:16
Kroetie2970 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:29:
[...]

Bedankt alvast.
Klopt. Je spel zit aan je account vast. Je kunt dus met meerdere Xbox’en hetzelfde spel spelen zolang je met dezelfde account inlogt (niet tegelijk).

Je kunt nog een stap verder gaan door een Xbox als home xbox in te stellen. Daardoor kan ook iemand anders op de desbetreffende Xbox met een andere account jouw spellen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
voog schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:42:
[...]

Is je oude accu 3rd party dan? de oude orginele passen bij mij namelijk wel.
Ja ik had eerst deze: pricewatch: Trust GXT 247 Dubbel oplaadstation voor Xbox One controllers maar dat past dus niet. En volgens mij heb je met play&charge toch ook dat het dekseltje anders is van de nieuwe controllers? De pinnen zitten in ieder geval op een dermate andere plek dat je ook niks kunt forceren. Of nouja, de laatste P&C kits die ik heb gehad, waren nog met zo'n klepje. Misschien is dat ook alweer achterhaald.

Maar van wat ik zie is er gewoon nog niks beschikbaar. Ik vind het wel fijn om mn controller gewoon ergens in te doen na het spelen, dan heb ik eigenlijk nooit dat mn controller leeg is. Geen gekloot met kabels, geen batterijen. Gewoon ergens in gooien en klaar is Martinspire

Ik zie dat de GXT 250 er wel aan komt en dat hier nog wel een geinig ogende dock staat:
https://www.bookspot.nl/g...van-1000mah-8436563092176 1000mah is alleen niet zoveel.
Afbeeldingslocatie: https://www.bookspot.nl/images/active/carrousel/fullsize/8436563092176_front.jpg
Maar bij allerlei stuff is de levertijd echt 2 weken. Ik snap niet echt waarom

[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 23-12-2020 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gisterenavond met een paar 'Xbox Oldies' multiplayer Halo MCC en H5 gedaan..

Toen kwamen we er achter dat het meedenken met de harde schijf ruimte van gamers heel attend is van Microsoft. Je kiest zelf welke onderdelen je wel of niet wil downloaden maar aan de andere kant zorgt het ook weer voor verschillende beperkingen. Het snel switchen tussen singleplayer en multiplayer werd wat ingewikkeld omdat niet iedereen dezelfde onderdelen had klaar staan..

Super fijn dat quick resume maar dat werkt dus nog niet optimaal op deze manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Is Mortal Kombat 11 (base game) nu ook Xbox S|X optimized of alleen de nieuwe Ultimate Edition (net als bij Control zeg maar)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax
  • Laatst online: 25-09 22:35

Vagax

Hehe

Als iemand GTA 4 in de kast heeft liggen, ik kan het erg aanraden om dat weer te spelen op de XSX.

Ook nog eens 60 fps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vagax schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:15:
Als iemand GTA 4 in de kast heeft liggen, ik kan het erg aanraden om dat weer te spelen op de XSX.

Ook nog eens 60 fps!
absoluut. Let er wel op dat de resolutie nog steeds 720p is... maar ik moet zeggen dat dat op zich best nog wel te doen is (ws door de framerate)
Wat me wel een beetje tegenstaat is dat er destijds blijkbaar nog niet gewerkt met met tussentijdse points in missies, dus bij een fail moet je echt helemaal terug naar het begin van die missie. Ben blij dat games tegenwoordig dat toch wat anders doen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:08:
Enige wat ik irritant vind bij Gears... Je kan volgens mij niet echt progress van verschillende campaigns tegelijk bij houden. Ik ben namelijk bezig met een coop playthrough met een vriend van me, maar we spelen misschien eens in de zoveel weken een paar uur (couch coop, hij heeft geen Xbox). Dus dat schiet niet op en moet iedere keer weer even goed nadenken waar we ook weer mee bezig waren.

Ben nu aan het denken om misschien met mijn alt gamertag even ongeveer naar het punt te spelen waar ik met hem ben en die dan daar laten staan, dan is mijn reguliere account vrij om zelf op wat meer tempo het spel door te gaan. En fatsoenlijk die graphics te kunnen zien want zelfs op 65 inch wordt het maar klein in split screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Finraziel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:36:
[...]

Enige wat ik irritant vind bij Gears... Je kan volgens mij niet echt progress van verschillende campaigns tegelijk bij houden. Ik ben namelijk bezig met een coop playthrough met een vriend van me, maar we spelen misschien eens in de zoveel weken een paar uur (couch coop, hij heeft geen Xbox). Dus dat schiet niet op en moet iedere keer weer even goed nadenken waar we ook weer mee bezig waren.

Ben nu aan het denken om misschien met mijn alt gamertag even ongeveer naar het punt te spelen waar ik met hem ben en die dan daar laten staan, dan is mijn reguliere account vrij om zelf op wat meer tempo het spel door te gaan. En fatsoenlijk die graphics te kunnen zien want zelfs op 65 inch wordt het maar klein in split screen.
Ik heb het bij gears altijd jammer gevonden dat splitscreen de boel horizontaal splitst, ipv verticaal. Het word op die manier wel heul erg breedbeeld :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
  • Laatst online: 24-09 22:16
Finraziel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:36:
[...]

Ik kan ernaast zitten, maar volgens mij kun je elke playthrough een eigen save-slot geven. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

bartd1983 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:04:
[...]

Ik kan ernaast zitten, maar volgens mij kun je elke playthrough een eigen save-slot geven. Toch?
Klopt, zo doe ik het ook. Ik speel ook een solo campaign en een couch coop die een stuk langzamer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehhh... Dan moet ik nog eens kijken, zou mooi zijn :)
Vind het menu ook niet uitblinken in duidelijkheid, denk ook steeds dat ik wat anders moet doen om coop te starten dan gewoon continue en dan pas de tweede speler er bij laten komen.
Wel een beetje een thema bij Microsoft games, onhandige menu's :+ (looking at you Forza...)

Bedankt voor de tip in ieder geval :)

En die brede view is trouwens bij Gears 5 niet zo breed als hij zou kunnen zijn. Je hebt juist zwarte balken aan de zijkant ook. Geloof dat dat bij vorige games niet zo was inderdaad.

Acties:
  • +25 Henk 'm!
Het wachten viel niet mee maar daar is die dan eindelijk! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvZgBPw3nx9cFEML1yfdvGw5t4Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0sG89iyqsjscu7rMuTFYcs4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koSK9JvvfjyUvyDReA8t-0qrzlc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGp32g61kTnFIWCVDmbEPhjx.jpg?f=fotoalbum_tile

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:34
Beakzz schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:46:
[...]

420BR uitgegeven :o

Het begon een paar weken geleden met 3 jaar goedkoop gamepass voor op de pc via Brazilië. Toen dacht ik nog 'al die games!' ...misschien wel interessant om de PS4 in te ruilen voor een Xbox Series X. Toen die er stond was mijn TV ineens niet meer goed genoeg dus van het weekend een LG CX65 aan de muur geschroefd en toen ontdekte ik de sale in Brazilie via dit oh zo behulpzame topic (om geld uit je zak te kloppen :+) En dan dacht ik dat een Pc als hobby (met simrig) duur was als het om gamen gaat.

Heb wel alleen games gekocht die ik al op de PC of PS4 had en die ik het liefst op de bank speel. Wil nu ook Project Cars 2 Ultimate voor de 3e keer kopen, maar die kan ik enkel vinden als US of UK key. Werkt dat een beetje hetzelfde? (met inleveren dan bedoel ik).

En je raad het niet. Nu staat de interne SSD al vol 8)7 Hierna wel even klaar met geld uitgeven.
Je brengt mij op een idee. Ik moet de PS4 ook nog verkopen _O-
Arjan90 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:17:
[...]

Voor GTA V kan ik je ervaring niet voor delen omdat ik die niet heb, maar ik ben op de Series X begonnen met Dragon Quest XI S. Op de Xbox One had ik die nog niet dus ik kan geen vergelijking maken. Toevallig zag ik van de week dat hij ook op de Cloud beschikbaar was, dus ik heb hem daar even opgestart. Dan is het verschil met de Series X qua laadtijden echt enorm: bij Dragon Quest XI S kun je altijd het "verhaal" nalezen tijdens het laden, dat lukt me alleen als ik via de Cloud het spel speel. De Cloud maakt dus niet gebruik van een snelle SSD zoals de XSX en XSS hebben.

Ik vind de infrastructuur van Xbox wel echt goed icm de cloud. Ze hebben echt een platform opgezet. Ik kan op de Series X beginnen met spelen, het spel opslaan en afsluiten. Vervolgens kan ik ervoor kiezen om, via de cloud, het spel opnieuw op te starten. Je gaat zo verder waar je was gebleven. Dat vond ik toch wel behoorlijk indrukwekkend hoe soepel dat gaat :o Een spel als Dragon Quest XI S is ook perfect geschikt om via de cloud te kunnen spelen.
Dat moet je zelf doorklikken he :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sohus schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:11:
Is Mortal Kombat 11 (base game) nu ook Xbox S|X optimized of alleen de nieuwe Ultimate Edition (net als bij Control zeg maar)?
Ja hoor, ultimate heeft enkel de extra personages als voordeel.
Base game wordt gewoon netjes gepatched via Smart Delivery.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Finraziel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:44:
...Wel een beetje een thema bij Microsoft games, onhandige menu's :+ (looking at you Forza...)
Ik zal wel een oude lul zijn geworden, maar ik vind sowieso de menu's echt super gecompliceerd vergeleken bij 15 jaar geleden. Er zijn natuurlijk vaak ook gewoon een berg meer opties, maar ik snap vaak van de helft niet wat het nou precies wat ze nou allemaal bedoelen met die verschillende spelvormen, custumization, visual upgrades, downloadable content enz. enz. :P Vroeger had je gewoon "Campaign" en "Multiplayer" en that's it, haha.

[ Voor 5% gewijzigd door d.bakker84 op 23-12-2020 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Martinspire schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:49:
[...]
Ja ik had eerst deze: pricewatch: Trust GXT 247 Dubbel oplaadstation voor Xbox One controllers maar dat past dus niet. En volgens mij heb je met play&charge toch ook dat het dekseltje anders is van de nieuwe controllers? De pinnen zitten in ieder geval op een dermate andere plek dat je ook niks kunt forceren. Of nouja, de laatste P&C kits die ik heb gehad, waren nog met zo'n klepje. Misschien is dat ook alweer achterhaald.

Maar van wat ik zie is er gewoon nog niks beschikbaar. Ik vind het wel fijn om mn controller gewoon ergens in te doen na het spelen, dan heb ik eigenlijk nooit dat mn controller leeg is. Geen gekloot met kabels, geen batterijen. Gewoon ergens in gooien en klaar is Martinspire

Ik zie dat de GXT 250 er wel aan komt en dat hier nog wel een geinig ogende dock staat:
https://www.bookspot.nl/g...van-1000mah-8436563092176 1000mah is alleen niet zoveel.
[Afbeelding]
Maar bij allerlei stuff is de levertijd echt 2 weken. Ik snap niet echt waarom
had exect hetzelfde probleem, denk het is toch allemaal compatible, niet dus. idd de pinnen zitten zo anders dat je het alleen maar kapot kan maken

ik was nog net op tijd om die via MS te bestellen: https://www.microsoft.com...xbox-series-/8s8gr6d7wv6m

ze lijken gewoon overal out of stock te zijn (ze werken wel goed)

alleen deze is er nog: https://www.amazon.nl/Top...s+x&qid=1608737578&sr=8-2
maar vind dat een beetje een vaag systeem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
quorumz schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:33:
[...]

had exect hetzelfde probleem, denk het is toch allemaal compatible, niet dus. idd de pinnen zitten zo anders dat je het alleen maar kapot kan maken

ik was nog net op tijd om die via MS te bestellen: https://www.microsoft.com...xbox-series-/8s8gr6d7wv6m

ze lijken gewoon overal out of stock te zijn (ze werken wel goed)

alleen deze is er nog: https://www.amazon.nl/Top...s+x&qid=1608737578&sr=8-2
maar vind dat een beetje een vaag systeem
Mja ik heb nu even deze besteld:
https://www.bol.com/nl/p/...box-one/9300000013630218/
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/vZqWjgXPp1nm/550x332.jpg
Lijkt wel prima te zijn en dit klinkt wel interessant:
Magnetische poorten klikken de controller op zijn plaats voor een optimale verbinding, elke keer weer.
We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik kon het niet vinden. Maar kun je de controller met bijgeleverde batterijen laden aan de console? Het staat niet op de batterijen namelijk. Aan de andere kant zit er ook geen laadkabeltje bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:03:
Ik kon het niet vinden. Maar kun je de controller met bijgeleverde batterijen laden aan de console? Het staat niet op de batterijen namelijk. Aan de andere kant zit er ook geen laadkabeltje bij.
Nee de bijgeleverde batterijen zijn niet oplaadbaar.

(Trouwens, normale oplaadbare batterijen ook niet, je moet dan echt een MS accupack hebben.)

[ Voor 11% gewijzigd door ArthurMorgan op 23-12-2020 17:17 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:52
ArthurMorgan schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:17:
[...]
Nee de bijgeleverde batterijen zijn niet oplaadbaar.

(Trouwens, normale oplaadbare batterijen ook niet, je moet dan echt een MS accupack hebben.)
En in die accupack zitten ook gewoon twee batterijen ^_^ (en een extra pinnetje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimTube
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-03 18:36
Martinspire schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:00:
[...]

Mja ik heb nu even deze besteld:
https://www.bol.com/nl/p/...box-one/9300000013630218/
[Afbeelding]
Lijkt wel prima te zijn en dit klinkt wel interessant:

[...]

We gaan het zien.
Dit spul is top! Klikt er inderdaad lekker makkelijk in. Ligt bij mij in de kast, klaar met spelen, controller er op, geen gedoe met kabels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
d.bakker84 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:23:
[...]

Ik zal wel een oude lul zijn geworden, maar ik vind sowieso de menu's echt super gecompliceerd vergeleken bij 15 jaar geleden. Er zijn natuurlijk vaak ook gewoon een berg meer opties, maar ik snap vaak van de helft niet wat het nou precies wat ze nou allemaal bedoelen met die verschillende spelvormen, custumization, visual upgrades, downloadable content enz. enz. :P Vroeger had je gewoon "Campaign" en "Multiplayer" en that's it, haha.
Heerlijk he hoe lekker simpel het vroeger was.
Ik wil er alleen nog niet aan dat ik een oude lul aan het worden ben, haha

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Ik heb de series x nu 1,5 maandje en afgezien dat er nog geen echte nieuwe series x spellen zijn uitgekomen ben ik echt zo blij met dat ding en dan vooral de laadtijden. Wat geeft dat een positieve draai aan mijn game experience. Xbox opstarten gaat zo snel... En ik zet hem altijd helemaal uit. Man wat een snelheid vergeleken zelfs de Xbox one X.
Laadtijden spellen, fast travelen.. alles gaat heerlijk snel.

En dan nog quick resume.. werkt ook heerlijk als je de spellen digitaal in bezit hebt.

Kortom, ben echt nog steeds super tevreden met de series x. Straks weer verder met valhalla. Zit op 75 uur nu ongeveer.

Net trouwens nog een impuls aankoop gedaan in brazil. Hitman 2. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:01:
[...]

En in die accupack zitten ook gewoon twee batterijen ^_^ (en een extra pinnetje)
Kan misschien zo zijn, maar het kan niet echt anders. De controller kan niet weten of er gewone of oplaadbare batterijen in zitten dus die kan niet zomaar op goed geluk gaan proberen ze op te laden als jij een kabel insteekt. Deed die dat wel dan zou dat waarschijnlijk leiden tot ploffende controllers want ongetwijfeld zouden mensen het ding aan de kabel leggen met reguliere batterijen. Die extra pinnetjes zijn dus nodig om de controller te vertellen dat er een oplaadbare accu in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vagax schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:15:

Ook nog eens 60 fps!
Toevallig vd week weer geïnstalleerd, en gek genoeg pakte de dvd van The Ballad of Gay tony en The lost and damned nooit op mijn One X wat ik allemaal ook geprobeerd heb, op de XSX pakte hij hem gelijk en ben meteen ff gaan spelen, idd jammer dat de resolutie zo laag is want ziet er wel een beetje fuzzy uit maar de physics zijn zoveel beter dan in GTA5, eindelijk ook weer eens de stripclub knallen (met wapens) :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
airwolf83 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:36:
Ik heb de series x nu 1,5 maandje en afgezien dat er nog geen echte nieuwe series x spellen zijn uitgekomen ben ik echt zo blij met dat ding en dan vooral de laadtijden. Wat geeft dat een positieve draai aan mijn game experience. Xbox opstarten gaat zo snel... En ik zet hem altijd helemaal uit. Man wat een snelheid vergeleken zelfs de Xbox one X.
Laadtijden spellen, fast travelen.. alles gaat heerlijk snel.

En dan nog quick resume.. werkt ook heerlijk als je de spellen digitaal in bezit hebt.

Kortom, ben echt nog steeds super tevreden met de series x. Straks weer verder met valhalla. Zit op 75 uur nu ongeveer.

Net trouwens nog een impuls aankoop gedaan in brazil. Hitman 2. Ben benieuwd
Hier een paar dagen de Series S, echt een verademing tov de One X. Sowieso mbt snelheid, downloaden gaat ook beter.

Schattige kleine console. En gaat ook volledig uit bij geen gebruik, start snel genoeg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Finraziel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:43:
[...]

Kan misschien zo zijn, maar het kan niet echt anders. De controller kan niet weten of er gewone of oplaadbare batterijen in zitten dus die kan niet zomaar op goed geluk gaan proberen ze op te laden als jij een kabel insteekt. Deed die dat wel dan zou dat waarschijnlijk leiden tot ploffende controllers want ongetwijfeld zouden mensen het ding aan de kabel leggen met reguliere batterijen. Die extra pinnetjes zijn dus nodig om de controller te vertellen dat er een oplaadbare accu in zit.
Uiteraard. Aan de andere kant een schuifje aan de binnenkant of gewoon oplaadbare batterijen bijleveren had ook gekund ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:01:
[...]

Uiteraard. Aan de andere kant een schuifje aan de binnenkant of gewoon oplaadbare batterijen bijleveren had ook gekund ;-)
Niet in de VS, dat moet dummy proof of je wordt aangeklaagd omdat iemand zijn huis afgebrand heeft omdat ze er normale batterijen in gestopt hadden, aan de lader gelegd en de deur uitgegaan zijn... De rechtszaak zouden ze misschien nog wel winnen maar die slechte publiciteit willen ze niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
Interessant:

Via een developer account dus UWP's draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 10:34
Hoe zijn de ervaringen met het streamen naar een pc of laptop ?
Zelf deed ik dat nog wel eens met mijn oude Xbox one, maar tegenwoordig is dat niet te doen door lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

Phydomir

Dennis

Woolfy681 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:04:
Hoe zijn de ervaringen met het streamen naar een pc of laptop ?
Zelf deed ik dat nog wel eens met mijn oude Xbox one, maar tegenwoordig is dat niet te doen door lag.
Ik dacht dat dit überhaupt nog niet werkte? Vorige week opgezocht maar kwam alleen maar tegen dat het wel werkt met de One (x) maar niet XSX?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:55
@Phydomir

De reguliere Xbox app heeft rechtsboven in een knop om te streamen. Werkt prima bij mij, enkel wat meer lag vanwege bluetooth controller connectie.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

LuisjeNL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:37:
@Phydomir

De reguliere Xbox app heeft rechtsboven in een knop om te streamen. Werkt prima bij mij, enkel wat meer lag vanwege bluetooth controller connectie.
Maar dan heb je het over de Android/iOS app? Kan dat in de Windows app nergens vinden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Phydomir Android en iOS app idd.

Maar jij zoekt hem op Windows phone? Is die al een beetje eol denk ik

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

LuisjeNL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:54:
@Phydomir Android en iOS app idd.

Maar jij zoekt hem op Windows phone? Is die al een beetje eol denk ik
Nee, Windows. je weet wel, dat besturingssysteem waar bijna iedere pc gebruik van maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
Phydomir schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:46:
[...]

Maar dan heb je het over de Android/iOS app? Kan dat in de Windows app nergens vinden.
Op wib
Ndows is er een beta app te downloaden. Ik gebruik deze regelmatig, als je op de 5Ghz wifi zit werkt het perfect. Volgens mij komt komend kwartaal de officiële app en willen ze ondersteuning bieden vanuit de browser.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Phydomir schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:55:
[...]

Nee, Windows. je weet wel, dat besturingssysteem waar bijna iedere pc gebruik van maakt ;)
Hallo, jij kan hem niet vinden :+

Op Windows werkt dat ook al tijden met de app, maar dat is al een jaar geleden dat ik dat gedaan heb daarop

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door Chaoss op 25-12-2020 11:59 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Chaoss op 25-12-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe plaats je ook alweer direct een tweet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:20:
Hoe plaats je ook alweer direct een tweet?
[Embed]urlvantweet[/]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[Twitter: https://twitter.com/kfcgaming/status/1341428570388901891?s=19]

Kijk maar uit Xbox Series X en PS5 hoor!!!

Die specs zijn niet mals, pun intended!

Prachtig dat Xbox er ook op reageert.

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 23-12-2020 23:34 ]

• Caelorum
Finraziel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:57:
[...]
Niet in de VS, dat moet dummy proof of je wordt aangeklaagd omdat iemand zijn huis afgebrand heeft omdat ze er normale batterijen in gestopt hadden, aan de lader gelegd en de deur uitgegaan zijn... De rechtszaak zouden ze misschien nog wel winnen maar die slechte publiciteit willen ze niet.
En toch kan Logitech het bijv. Wel met hun muizen..

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:41
Had van het weekend de XSX aan mijn Dell Ultrasharp 25” van 2015 (ips 60Hz en 1440p) monitor gehangen om de TV vrij te houden en vond dat er eigenlijk nog goed uitzien, mis HDR eigenlijk niet.

Omdat ik toch wat schrik heb voor oled burn-in, heb ik nu dus een Benq WE3280u (32”, IPS, 60Hz @4k) besteld en ga hem dus op de bureau laten staan.
Monitor kost al wat, maar ik krijg een deftige thuiswerkvergoeding voor oa office supplies en kan dan wss wel af met 1 scherm voor het werk. Ben ik mss eens mijn muiscursor nietmeer kwijt :).
Monitor heeft ook 2.1 setje luidsprekers en HDR400, verwacht daar niet zoveel van tov de LG C9, maar we zullen zien.
Wel apart zeg, Apple TV is wel een app op de xbox maar “xcloud” is zo’n groot probleem op iOS. Irritant bedrijf ook eigenlijk.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Arunia
Net even wat game pass ultimate games laten installeren.
Is nog wel even bezig. Heb de Xbox op stand-by gezet. Denk dat dat de optie is om door te blijven gaan met downloaden.

Stopte net een X360 spel met spelen. Meteen de kleurtjes af en aan dat hij de handshake niet goed krijgt of iets.
Hdmi eruit en erin. Toen was het weg.
Heb de originele kabel gebruikt. Mocht het nog een keer terug komen, dan pak ik de 8k hdmi kabel welke ik aangeschaft had voor de ps4 pro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 24-09 23:43

Ace

Happy Happy Joy Joy

Engineer Stewie schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:47:
Had van het weekend de XSX aan mijn Dell Ultrasharp 25” van 2015 (ips 60Hz en 1440p) monitor gehangen om de TV vrij te houden en vond dat er eigenlijk nog goed uitzien, mis HDR eigenlijk niet.

Omdat ik toch wat schrik heb voor oled burn-in, heb ik nu dus een Benq WE3280u (32”, IPS, 60Hz @4k) besteld en ga hem dus op de bureau laten staan.
Monitor kost al wat, maar ik krijg een deftige thuiswerkvergoeding voor oa office supplies en kan dan wss wel af met 1 scherm voor het werk. Ben ik mss eens mijn muiscursor nietmeer kwijt :).
Monitor heeft ook 2.1 setje luidsprekers en HDR400, verwacht daar niet zoveel van tov de LG C9, maar we zullen zien.
Dat is wel een grote downgrade omdat je bang bent voor burn-in zeg, zonde.

Twee LG's (E7 & C9) hier met beide honderden uren aan games zonder burn-in, mensen maken zich daar echt veel te druk over.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:41
Ace schreef op donderdag 24 december 2020 @ 01:24:
[...]

Dat is wel een grote downgrade omdat je bang bent voor burn-in zeg, zonde.

Twee LG's (E7 & C9) hier met beide honderden uren aan games zonder burn-in, mensen maken zich daar echt veel te druk over.
Dat zal wel, maar na een tijdje zit je zo in een game dat ik het verschil nauwelijks zie.
De monitor dubbelt als werkmonitor, wat met 45-50h per week veel meer is als gamen. Daarom de keuze voor IPS en flickervrije lcd.
Met 3 jonge kinderen en een vrouw in huis kan je overigens bijna nooit gamen op TV. Dus is het op een 4k monitor gamen of niet, of ik moet 2 verdiepingen hoger op de medion lcd tv gaan spelen, maar dan verkies ik mijn 25” monitor :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:02
Arunia schreef op donderdag 24 december 2020 @ 01:05:
Net even wat game pass ultimate games laten installeren.
Is nog wel even bezig. Heb de Xbox op stand-by gezet. Denk dat dat de optie is om door te blijven gaan met downloaden.
Vergeet niet om je Xbox ook in te stellen dat de harde schijf beschreven mag worden in stand-by (zoiets heet de instelling). Daar liep ik tegenaan, hij downloadde en installeerde dus niets omdat hij de harde schijf niet mocht beschrijven. Dan heb ik toch niets aan stand-by |:(

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Pagina: 1 ... 79 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord