Nou,
lads and lasses
Ik heb dit weekend toch maar mijn ziel verkocht aan het welbekende battle royale genre. Heb jarenlang bewust dit type game vermeden, omdat ik dus altijd heb gedacht dat dit type game niets voor mij zou zijn. Iets van 2 jaar geleden zo nu en dan een potje (hooguit.... 2 a 3?) in Blackout, maar dat was het dan ook wel.
In de pauze op mijn werk kijk ik altijd naar streams op Twitch en 9,5 van de 10 keer gaat het om Call Of Duty Warzone met af en toe een uitstapje naar Apex Legends. En dan krijg ik ook wel mee hoeveel plezier zo'n streamer uit Warzone haalt.
Dit weekend heb ik mij dan echt gestort op battle royale met PUBG, Apex Legends en Call Of Duty Warzone. Daarnaast ben ik een fanatieke unlocker van achievements en voor degene die er mee bekend zijn: op TrueAchievements is er een community challenge gaande en op dag 10 moesten er dus 10 achievements unlocked worden in het shooter genre.
Storten op battle royale + achievement challenge + nieuwe games spelen (zelf ervaren voordat je mee kan praten) = veel games hebben gespeeld dit weekend. Niet elke game voor een flink aantal uur, soms ook "maar" 30 minuten per game:
Zombie Army 4: het is en blijft vermakelijk om zombies neer te knallen, maar door de clunky besturing heb ik meestal wel na één missie wel genoeg in ZA4.
PUBG: Voor het Fortnite-tijdperk ongekend populair en op zaterdagavond had ik
out of the sky een moment van "ik heb zin in PUBG". En zo geschiedde. Na een redelijk aantal potjes was ik 3 uur verder

Niet de allermooiste game die er bestaat, maar desondanks heb ik mij kostelijk vermaakt met en het was dus de start van een echte goede kennismaking met battle royale.
Call Of Duty: Black Ops III: voor een makkelijk achievement begonnen aan de campaign en nog een potje gespeeld in de multiplayer. Breach blijft een goede map en zat er meteen weer in (Pharo blijft een heerlijk wapen)

.
Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered: de eerste missie na de bootcamp gespeeld, ook voor een paar achievements. Het blijft een fantastische game en hopelijk remasteren ze ook de multiplayer een keer (met 120 fps op Xbox Series anyone?).
Marvel's Avengers: nieuw binnen, dus ik was benieuwd. De cutscenes werden al vrij snel geskipt: framedrops tijdens cutscenes. Wegens gebrek aan ruimte nog niet de optimized version kunnen spelen. Wellicht spelen de cutscenes minder stroperig als ik van de XSX-power gebruik maak. Van dezelfde studio als de laatste 3 Tomb Raiders. Eerste indruk van Marvel's Avenger schreeuwt niet om de roep om vanavond verder te willen spelen. De eerste missie was een aardige kennismaking met de Avengers en hun abilities.
Cyberpunk 2077: nieuw binnen en alle verhalen/problematiek mee gekregen, dus ik was benieuwd. Trouwens: kennen jullie die grap van die Twitteraar die helemaal los ging tegen Microsoft na het verkrijgen van de refund voor Cyberpunk 2077? Die was pissed off dat ie niet meer kon spelen, Ja duuhh.

Uiteindelijk gespeeld tot het moment dat je
spoiler:thuis komt na het redden van Sandra Dorsett.
Nog niet echt héél lang gespeeld dus, maar tot nu toe valt het mij allerzins mee, op een Xbox Series X. Eerste indruk is goed van Night City, ikzelf kreeg een Blade Runner gevoel.
Apex Legends: als ik toch bezig ben met het kennis maken van BR-games, laten we Apex Legends dan ook maar gelijk proberen. Zelfde studio als Titanfall en Titanfall 2. dus met de gunplay móét het wel goed zitten. Dat was ook mijn ervaring in Apex Legends. De mappen lijken wat minder groot te zijn en had een paar de pech dat we sprongen in de buurt van andere squads. Als je dan geen wapen heb, kan het snel klaar zijn en dat was dus ook een paar keer het geval. Ook één keer 2e geworden. Het is cliché: Apex Legends en randoms in trios is geen gouden match.
Call Of Duty: Black Ops Cold War: toch wel een voordeel van die XSX zijn de zee snelle laadtijden en dan kan je makkelijker een potje spelen tijdens bijvoorbeeld de rust van een voetbalwedstrijd. Voor het eerst de nieuwe map The Pines gespeeld. De paar potjes die ik gespeeld heb, gingen wel aardig. The Pines an sich moet ik nog goed leren kennen.
Call Of Duty Warzone: De eerste echte kennismaking met Warzone had ik van de week al, maar gisteren dus Resurgence op Rebirth Island en gelijk in het eerste potje al een victory

Kleinere lobbies, maar wel faster paced. Ik vind het op zich wel leuk, maar ergens druist het naar mijn mening tegen het principe van Warzone in. Na het eerste victory-potje nog een aantal potjes gespeeld met verschillende resultaten (helaas geen tweede victory

).
Battle Royale brengt een bepaalde spanning met zich mee dat bijna niet voorkomt in andere type games of modes. Een match kan 30 minuten duren, maar ook klaar zijn binnen 30 seconden.Het als het echte leven dus: (helaas) weet je het nooit. Maar het belangrijkste is, hoe lang een match ook duurt: have fun. Net als met elke andere game.
Waar hebben jullie je eigen mee vermaakt afgelopen weekend?