Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:14
Die ziet er idd behoorlijk ongeopend uit. Ik denk dat je gewoon pech hebt. Super zuur, maar ik ga er vanuit dat het netjes wordt opgelost. Als de XSX eenmaal terug is dan denk je er niet meer aan terug ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01
Spud82 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:49:
[...]

Nou dan maar fantasieloos. Ik vind hem wel stijlvol. Lekker minimalistisch, valt goed weg in het interieur. Jij hebt liever zo'n spaceship als de PS5 in je huiskamer? :)
Ik kan het wel waarderen als men enige moeite doet voor een apart ontwerp, zoals bij de xbox360. Je mag het lelijk vinden of mooi vinden, maar het is wel apart. In dit geval lijkt de series x op een schoenendoos met een gleuf voor de disc en inderdaad vind ik wat dat betreft de ps5 een gewaagder ontwerp.
Als ik dit mag zeggen in het xbox topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:57:
[...]

Die ziet er idd behoorlijk ongeopend uit. Ik denk dat je gewoon pech hebt. Super zuur, maar ik ga er vanuit dat het netjes wordt opgelost. Als de XSX eenmaal terug is dan denk je er niet meer aan terug ;)
Precies! Probeer me er nu ook niet meer te druk om te maken, het blijft technologie wat stuk kan gaan. Helemaal in massa productie kan zoiets sneller voorkomen, helaas ben ik vaak wel de pechvogel die zoiets meemaakt.

Ik hoop gewoon dat hij morgen of maandag direct meegaat met UPS nadat ik hem morgen af heb gegeven bij de winkel en dat ik vrijdag een vervangende heb, maar ik ben toch ergens bang dat dit 3 weken kan geen duren vanwege de schaarse vooraad :/

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
akatar schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:03:
[...]

Ik kan het wel waarderen als men enige moeite doet voor een apart ontwerp, zoals bij de xbox360. Je mag het lelijk vinden of mooi vinden, maar het is wel apart. In dit geval lijkt de series x op een schoenendoos met een gleuf voor de disc en inderdaad vind ik wat dat betreft de ps5 een gewaagder ontwerp.
Een gemiddelde tech reviewer vind het juist een super knap ontwerp.. Zoveel kracht in zo’n kleine ‘schoenendoos’ doe je namelijk niet zomaar. De PS5 is zeker gewaagder maar als je dan leest dat die witte kappen de airflow eerder verstoren waardoor de console net wat warmer wordt dan is het dus ‘design over mather’...

Maar ach, het blijft leuk speelgoed he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:00
G_Dragon schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:48:
@Martinspire

Hij gaat morgen op de post met ups, breng hem naar zo'n afgeefpunt. Maar dit zegt bol.com nog

[Afbeelding]
Gewoon je geld terug vragen van bol. Je hebt een 30 dagen retour recht waarbinnen dit valt: ding functioneert niet naar behoren.

Er komen vaak zat voorraden langs bij andere retailers dus je zou wel gek zijn tig weken te gaan zitten wachten.

[ Voor 12% gewijzigd door outlandos op 13-12-2020 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01
D-Ed schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:46:
[...]

Een gemiddelde tech reviewer vind het juist een super knap ontwerp.. Zoveel kracht in zo’n kleine ‘schoenendoos’ doe je namelijk niet zomaar. De PS5 is zeker gewaagder maar als je dan leest dat die witte kappen de airflow eerder verstoren waardoor de console net wat warmer wordt dan is het dus ‘design over mather’...

Maar ach, het blijft leuk speelgoed he ;)
Ach, dat is ook inderdaad zo, uiteindelijk is het belangrijker wat men er uit weet te persen dan hoe het er uitziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:51
devilsnight schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:48:
Ik moet zeggen dat sommige dingen over Cyberpunk mij wel tegenvallen zeg. Dat de stad niet super boeiend is, dat je niet super veel gebouwen in kan. Dat vind ik raar, in Witcher 3 waren er juist maar weinig gebouwen waar je niet in kon. Nu is de map een stuk kleiner en dan verwacht je juist meer dingen in die stad.

Smaller map, but much more dense zeiden ze. Hoe ervaren jullie dat? Hadden ze ons ook niet unieke NPCs beloofd die allemaal hun eigen ding doen? Maar daar lees ik ook tegenvallende dingen over. Raar, wanneer je hele oude games hebt die dit allemaal al deden.
Geloof me, de map voelt absoluut niet klein of beperkt aan. Het is druk overal, niets lijkt op elkaar, op elke hoek is wel iets te doen enz. enz. Heb alleen al in het onderste gedeelte van het eerste district al bijna 20 uur zitten, en ben daar nog lang niet klaar. En dan zijn er nog 5 of 6 andere districten, waar ik helemaal nog niet geweest ben.

Dat de npc's een bepaalde standaard routine aanhouden, het zal wel. Ik merk daar weinig van. Moet er ook niet aan denken dat ik overal in elk gebouw maar in zou kunnen, dat wordt echt te veel. Tuurlijk zijn er bepaalde missers, zoals niet ff een potje poolen ofzo of daadwerkelijk even een drankje doen. Dat is jammer. Maar verder, hele puike game en wel een stap hoger dan de Ubisoft open wereld games. Daar geniet ik ook van, maar dit is duidelijk next level.

PS: de laatste patch doet het uitstekend qua performance en IQ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op zondag 13 december 2020 @ 01:08:
[...]

Geloof me, de map voelt absoluut niet klein of beperkt aan. Het is druk overal, niets lijkt op elkaar, op elke hoek is wel iets te doen enz. enz. Heb alleen al in het onderste gedeelte van het eerste district al bijna 20 uur zitten, en ben daar nog lang niet klaar. En dan zijn er nog 5 of 6 andere districten, waar ik helemaal nog niet geweest ben.

Dat de npc's een bepaalde standaard routine aanhouden, het zal wel. Ik merk daar weinig van. Moet er ook niet aan denken dat ik overal in elk gebouw maar in zou kunnen, dat wordt echt te veel. Tuurlijk zijn er bepaalde missers, zoals niet ff een potje poolen ofzo of daadwerkelijk even een drankje doen. Dat is jammer. Maar verder, hele puike game en wel een stap hoger dan de Ubisoft open wereld games. Daar geniet ik ook van, maar dit is duidelijk next level.

PS: de laatste patch doet het uitstekend qua performance en IQ d:)b
Ok, dus het is het zeker wel waard om zo nu en dan eens lekker de boel te exploren? Dat mag ik graag doen.

Is de resolutie nu beter in performance mode, hoger dan 1080p?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:51
Sterker nog, ik doe bijna alles te voet. Vind het gewoon zonde om er met een auto doorheen te scheuren, je komt namelijk altijd wel iets nieuws tegen. Ik ben zelf ook iemand die elke uithoek van de map verkent, dus als dat je ding is, go for it d:)b

Ik speel op Quality, en sinds de patch van vanavond voelt dat ook weer beter, ondanks dat het al locked 30fps was. En deze 30fps voelt totaal anders dan die van Valhalla, dat is duidelijk. Geen tearing.

En wat anders, ben echt blij dat m'n XSX zo stabiel is als maar zijn kan. Gewoon 6 uur nonstop Cyberpunk, niets aan de hand. Super.

[ Voor 12% gewijzigd door DutchOwnage op 13-12-2020 01:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
de savegames worden altijd op je microsoft account opgeslagen toch? dus geen aparte bestand zoals op een PS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:30
Ben er schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:17:
Speel net op mijn Xbox serie x Call of Duty cold war en ineens slaat hij vast,krijg een rood vlak en gaat terug naar het hoofdmenu.
Is dat een fout in het spel of in de Xbox zelf.
Zou aan het spel moeten liggen, zou ook op de PS5 zo zijn wat ik gelezen heb.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Dat is mooi, ga ik er komende week toch eens aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:50
Ben er schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:17:
Speel net op mijn Xbox serie x Call of Duty cold war en ineens slaat hij vast,krijg een rood vlak en gaat terug naar het hoofdmenu.
Is dat een fout in het spel of in de Xbox zelf.
Ligt aan cold war, zitten nog weet ik niet hoeveel bugs in. Houd je hart maar vast, gaat nog vaker gebeuren. Ik heb nog steeds last van greyed out 120fps en raytracing optie. Als raytracing uit staat kan ik soms geen 120fps gamen op 4k terwijl ik dat wel zou moeten kunnen. Soms is het spel niet te spelen dan en soms wel. Helaas zijn de wel spelen momenten zeldzaam gvd!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:00
Ik heb Cyberpunk even links laten liggen en ben gewoon verder gegaan met Immortals Fynix Rising en ik moet zeggen dat de game toch wel tof is. hoe verder je komt en je meer dingen vrijspeelt en de puzzels moeilijker worden, hoe leuker de game. Echt 1 die bij de meesten onder de radar doorvliegt.

Gezien de problemen van Cyberpunk, de bugs bij Watch Dogs en de wat mindere graphics van Valhalla, is dit toch wel effe een lekker spel om te spelen. Vrijwel geen bugs meegemaakt, het ziet er mooi uit met 4k/60fps steady en speelt gewoon enorm lekker.

Vooralsnog mijn persoonlijke Game of the Year. Vooral dat de game goed werkt op next-gen en af voelt, is een groot verschil met wat andere titels :+ En je kunt er aardig wat tijd in steken. Ondertussen krijgen de andere games ook weer updates en whatever. Ik ben nu 38 uur bezig en heb het einde nog niet gezien. Overigens kan ik wel grote stappen in het verhaal zetten, maar de activiteiten in de map zijn leuk genoeg om dat nog even uit te stellen. Echt een game die mensen hier in het topic even moeten bekijken. Ideale game om straks met kerst te doen. En hij is ook wel aan te raden voor wat jongere gamers denk ik, het is voor 12 jaar en ouder, dus eventueel nog een leuk kerstcadeau...

Overigens is er ook een season pass bij, maar gezien er vooralsnog niets van is uitgebracht, kun je er ook voor kiezen om die pas later aan te schaffen als er wat meer bekend is over hoeveel content erin zit (hoe lang je ermee zoet bent dus). Ik moet hem zelf nog aanschaffen maar vond dat November al genoeg op mijn CC-overzicht stond, dus koop hem later wel :P

[ Voor 40% gewijzigd door Martinspire op 13-12-2020 02:35 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Martinspire schreef op zondag 13 december 2020 @ 02:24:
Ik heb Cyberpunk even links laten liggen en ben gewoon verder gegaan met Immortals Fynix Rising en ik moet zeggen dat de game toch wel tof is. hoe verder je komt en je meer dingen vrijspeelt en de puzzels moeilijker worden, hoe leuker de game. Echt 1 die bij de meesten onder de radar doorvliegt.

Gezien de problemen van Cyberpunk, de bugs bij Watch Dogs en de wat mindere graphics van Valhalla, is dit toch wel effe een lekker spel om te spelen. Vrijwel geen bugs meegemaakt, het ziet er mooi uit met 4k/60fps steady en speelt gewoon enorm lekker.

Vooralsnog mijn persoonlijke Game of the Year. Vooral dat de game goed werkt op next-gen en af voelt, is een groot verschil met wat andere titels :+
Heb je ook nog steeds de problemen na de hotfix update, versie 1.0.4? Was hiervoor meen ik 1.0.0.6 als ik het me goed herriner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 19:00
Linksquest schreef op zondag 13 december 2020 @ 02:25:
[...]

Heb je ook nog steeds de problemen na de hotfix update, versie 1.0.4? Was hiervoor meen ik 1.0.0.6 als ik het me goed herriner.
Met cyberpunk? Op zich vielen de problemen wel mee die ik had, maar het kan altijd beter. Dus op zich vind ik het niet zo erg om even te wachten. Heb een uurtje of 8 er al wel in zitten, maar was al lekker met Fenyx bezig, dus die maak ik eerst even af. Misschien dat ik Valhalla en Watch Dogs ook nog even af maak, want daar had ik ook nog wat dingetjes open staan.

In ieder geval moet ik dus bekennen dat ik momenteel even Fenyx prefereer want de game speelt gewoon heel lekker, draait vloeiend en heeft echt amper bugs. Ik vraag me af waarom die niet gewoon naar voren geschoven is als launch game en dan Watch Dogs eventueel wat later of zo. Want nu sneeuwt Fenyx wat onder, ondanks dat het eigenlijk beter aan voelt en had Watch Dogs met enorme bugs te maken die met een maandje extra wel wat beter zou spelen.

Ik snap Ubi sowieso niet, had 1 van de 3 games uitgesteld naar Januari voor wat meer ruimte en marketing. Maar goed, ze zijn uit en voor ieder wat wils, natuurlijk.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
A zo op die manier :D Ik zelf ben ook nog met Hyrule Warriors: Age of Calamity en Knack 2 bezig, wil ook eerst die 2 afmaken en dan met Cyberpunk beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
Martinspire schreef op zondag 13 december 2020 @ 02:24:

Vooralsnog mijn persoonlijke Game of the Year. Vooral dat de game goed werkt op next-gen en af voelt, is een groot verschil met wat andere titels :+ En je kunt er aardig wat tijd in steken. Ondertussen krijgen de andere games ook weer updates en whatever. Ik ben nu 38 uur bezig en heb het einde nog niet gezien. Overigens kan ik wel grote stappen in het verhaal zetten, maar de activiteiten in de map zijn leuk genoeg om dat nog even uit te stellen. Echt een game die mensen hier in het topic even moeten bekijken. Ideale game om straks met kerst te doen. En hij is ook wel aan te raden voor wat jongere gamers denk ik, het is voor 12 jaar en ouder, dus eventueel nog een leuk kerstcadeau...

Overigens is er ook een season pass bij, maar gezien er vooralsnog niets van is uitgebracht, kun je er ook voor kiezen om die pas later aan te schaffen als er wat meer bekend is over hoeveel content erin zit (hoe lang je ermee zoet bent dus). Ik moet hem zelf nog aanschaffen maar vond dat November al genoeg op mijn CC-overzicht stond, dus koop hem later wel :P
Eigenlijk moet ik die ook nog halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 18:11
Ik word helemaal leip. Ik dacht dat het flikkerende beeld een fifa issue was, ik heb het dus bij elke game als ik mijn HDR aan heb staan. Ik heb mijn tweet geplaatst hieronder, staat een filmpje in. Heeft iemand alsjeblieft een idee wat het is. Ik weet gewoon geen oplossing. Ik heb de Samsung 55inch RU8000 4k tv. Waar ligt het toch aan. Ben op het punt mijn xbox het raam uit te gooien. Op mijn Xbox One S nooit dit gehad. Ik speel dus fifa 21 en Pes2021 op de series x. Beide met flikkerend beeld tijdens een potje. In de menus geen last. Lijkt wel of mijn tv niet goed is voor next gen console. Ik snap er niks meer van. Als ik HDR uitzet dan werkt fifa wel gewoon goed maar zijn de kleuren veels te lelijk en letters onscherp zelfs max sharpness.

https://twitter.com/TheIc.../1337971337315442690?s=19

[ Voor 24% gewijzigd door maversne op 13-12-2020 07:05 ]

PC Specification

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mosin schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:29:
Heeft iemand van jullie ook last van plekjes op de behuizing die er niet vanaf lijken te gaan?
Zal vast en zeker komen van het vast pakken. Natuurlijk let ik op schone handen, alleen nu zie ik gewoon een afdruk die niet weg wilt.
De vraag is een beetje wat ik kan doen om het weg te krijgen, ik houd namelijk niet zo van vieze spullen..
Ik zag toen ik mijn Xbox weer van achter de tv uit haalde ineens een grote soort ovaal in het plastic... Snapte er niks van, leek ook niet weg te gaan met wat vegen inderdaad, dacht al dat er iets mis was met het plastic. Tot ik mij herinnerde dat ik mijn headset in het begin een keer op de console zelf gezet had omdat ik hem op aan het laden was en geen plek had daar om hem veilig neer te leggen. Dat is dus precies de ear cup die ik zie. Totaal niet bij stilgestaan maar die headset pakt natuurlijk vet op van je gezicht.
Ook maar eens zo'n microvezel doekje proberen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Mag zeker :)
Maar het is inderdaad een kwestie van smaak. Ik vind de series x er geweldig uitzien zelf. Een strakke box, maar de concave bovenkant met dat groen wat je af en toe net er door ziet komen vind ik erg classy. Net zo'n accent er in vind ik veel leuker dan het design van de andere kant wat, naar mijn mening, echt 'GAMER!!!' schreeuwt (met wat elektrische gitaar riffs er achter :+). Kan ook leuk zijn als dat je ding is, maar ik ga liever voor het understated design.
En verder spreekt het me ook aan omdat ik het zo indrukwekkend vind wat ze in dat kleine doosje gestopt hebben en hoe goed de koeling zijn werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
Finraziel schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:18:
[...]
Maar de game schijnt met een heel klein budget gemaakt te zijn. Wat dat betreft wel blij dat het een succes was zodat EA nu misschien eens wat meer met de licentie gaat doen en een opvolger wat meer liefde krijgt. Ik denk dat de game namelijk wel een stuk beter zou kunnen zijn nog.
Hoe sneller ze die licentie kwijtraken hoe beter. Absoluut drama geweest. Laat Respawn maar lekker Titanfall 3 maken met een fatsoenlijk budget en marketing campagne.

Wellicht kan de licentie naar Bethesda, en dan we gewoon de Star Wars games multi-platform publishen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
[...]

Mag zeker. Ik vind de Xbox Series X strak qua design maar de Series S nog een factor x3 beter. Dat is echt een iconisch ontwerp als je het mij vraagt. Jammer dat de performance achterblijft bij het ontwerp :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
devilsnight schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:13:
[...]

Goed om te lezen!

Mogelijk hogere resolutie dan 1080p in performance mode nu ook? Ik bedoel ACV kan dynamic 4K zijn met 60fps, maar Cyberpunk niet?
Ik weet niet hoe ik de resolutie moet testen, maar het beeld ziet er veel scherper uit nu, sinds de laatste patch. Echt een goede update.
Het oogt niet meer als een Xbox One game, maar één met veel meer detail. Dit in performance mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-09 12:31
Finraziel schreef op zondag 13 december 2020 @ 07:43:
[...]

Ik zag toen ik mijn Xbox weer van achter de tv uit haalde ineens een grote soort ovaal in het plastic... Snapte er niks van, leek ook niet weg te gaan met wat vegen inderdaad, dacht al dat er iets mis was met het plastic. Tot ik mij herinnerde dat ik mijn headset in het begin een keer op de console zelf gezet had omdat ik hem op aan het laden was en geen plek had daar om hem veilig neer te leggen. Dat is dus precies de ear cup die ik zie. Totaal niet bij stilgestaan maar die headset pakt natuurlijk vet op van je gezicht.
Ik denk dat bij mij ook zoiets gebeurd is. Dat ik hem alsnog, onbewust, vast gepakt heb met vette handen.
Aangezien de PS5 ook zo’n plastic kwaaltje heeft kwam dat ook voorbij, alleen dat mat zwart lijkt ook wel makkelijk vieze plekjes op te nemen.

Ik ben benieuwd of het bij jou eraf gaat, want het zal bij jou toch een flink grotere plek zijn. Ik stoor me nu al aan zo’n klein plekje, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-09 17:14
SunnieNL schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:24:
Mmm, buren op visite gehad (filmpje op hue gekeken) wil ik verder met cyberpunk, moet die eerst die update ophalen en die komt op t moment met maar 140 mbit binnen. Normaal rond de 400 mbit, dus het zal wel druk zijn op de MS servers :(

Ff bedenken wat ik 15 minuten nog ga doen :p
Lol 'maar' 140 mbps..

Ik meld me hier nu ook, afgelopen week de mijne van bol.com mogen ontvangen. Weliswaar nog maar weinig uren mee kunnen maken maar de stilte waarmee dit ding draait verrast me positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:05
Heb ik eindelijk zo'n controller geval binnen om remote te kunnen spelen op mijn smartphone werkt het voor geen meter.

Zodra ik verbinding heb blijft alles naar omlaag scrollen op volle snelheid en kan geen andere inputs geven. Xbox afsluiten, opnieuw verbinden, werkt allemaal niet.

Tijdens de preview fase was het vooral ruk qua input lag, maar nu werkt het gewoon totaal niet meer... Dacht door alle positieve ervaringen dat het inmiddels wel ok zou zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRCKE
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-02-2021
Vecodo schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 23:45:
[Afbeelding]

Boehoe :'( ! Er is wat mis met mijn xbox. Deze gaat dus terug en hopelijk kunnen zij het maken of krijg ik een nieuwe.
Moet je zelf betalen om je console ter reparatie terug te sturen?
Mijn Series S heeft last van het gekende "fan noise" probleem. Ik was nog aan het twijfelen om hem terug te brengen naar MM of rechtstreeks naar MS. Maar als ik moet betalen, is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:20:
Heb ik eindelijk zo'n controller geval binnen om remote te kunnen spelen op mijn smartphone werkt het voor geen meter.

Zodra ik verbinding heb blijft alles naar omlaag scrollen op volle snelheid en kan geen andere inputs geven. Xbox afsluiten, opnieuw verbinden, werkt allemaal niet.

Tijdens de preview fase was het vooral ruk qua input lag, maar nu werkt het gewoon totaal niet meer... Dacht door alle positieve ervaringen dat het inmiddels wel ok zou zijn.
Wat bedoel je met zo'n controller geval? Heb je het ook als je gewoon de controller die bij je Xbox zat aan je telefoon koppelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRCKE schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:32:
[...]

Mijn Series S heeft last van het gekende "fan noise" probleem. Ik was nog aan het twijfelen om hem terug te brengen naar MM of rechtstreeks naar MS. Maar als ik moet betalen, is de keuze snel gemaakt.
Volgens mij krijg je zo'n label waarmee je hem gratis bij een ups punt kunt droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:05
Finraziel schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:39:
[...]

Wat bedoel je met zo'n controller geval ding? Heb je het ook als je gewoon de controller die bij je Xbox zat aan je telefoon koppelt?
Ja met 2 controllers geprobeerd. Zo'n clip om je telefoon in te doen. Dacht eerst dat testen voordat ik iets duurders koop. Blij dat ik dat gedaan heb.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
Phusebox schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:20:

Apart, ik heb het getest op PC (beta app), tablet en smartphone. In alle gevallen de huidige Xbox controller gekoppeld via Bluetooth, dit werkt bij mij in alle gevallen goed. Los van het feit dat ik mijn smartphone scherm hier wel te klein voor vind. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hamazaki schreef op zondag 13 december 2020 @ 01:31:
de savegames worden altijd op je microsoft account opgeslagen toch? dus geen aparte bestand zoals op een PS?
Jazeker, alles wordt automatisch in de cloud opgeslagen op jouw account. Dus na jaren kun je gewoon verder waar je destijds gebleven was. Ook als je dat op een andere Xbox doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Finraziel schreef op zondag 13 december 2020 @ 07:43:
[...]

Wat @Mosin en jij omschrijven is wat mij betreft een enorme (onbegrijpelijke) design fout van MS. Niet alleen zijn vingerafdrukken super snel zichtbaar op de XSX, je krijgt ze er ook nog eens nauwelijks af. Heel raar. Want bij de controllers heeft MS dat perfect voor elkaar. Het is daarbij zo goed als onmogelijk om een vingerafdruk überhaupt zichtbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:24
maversne schreef op zondag 13 december 2020 @ 05:07:
Ik word helemaal leip. Ik dacht dat het flikkerende beeld een fifa issue was, ik heb het dus bij elke game als ik mijn HDR aan heb staan. Ik heb mijn tweet geplaatst hieronder, staat een filmpje in. Heeft iemand alsjeblieft een idee wat het is. Ik weet gewoon geen oplossing. Ik heb de Samsung 55inch RU8000 4k tv. Waar ligt het toch aan. Ben op het punt mijn xbox het raam uit te gooien. Op mijn Xbox One S nooit dit gehad. Ik speel dus fifa 21 en Pes2021 op de series x. Beide met flikkerend beeld tijdens een potje. In de menus geen last. Lijkt wel of mijn tv niet goed is voor next gen console. Ik snap er niks meer van. Als ik HDR uitzet dan werkt fifa wel gewoon goed maar zijn de kleuren veels te lelijk en letters onscherp zelfs max sharpness.

Als ik zo naar het beeld kijk lijkt het alsof de tv allerlei handelingen aan t doen is. Probeer verschillende filters eens uit te zetten (scherpte naar 0, ruis onderdrukking uit). Zet 4:2:2 eens aan op de Xbox, kleurdiepte naar 10bit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 21:39
Vraagje: als ik mij moet aanmelden moet ik mijn wachtwoord intikken. Bij de PS4 kon ik dit gewoon in de iOS app doen. Dat was heel fijn want daardoor kon ik in 1 keer vanuit m'n password manager het wachtwoord copy & pasten.

Ik kan deze functie niet in de Xbox app vinden, klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
devilsnight schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:01:
Ik heb even die color banding shit getest. Ik heb via de Xbox app op mijn Galaxy A7 tablet Unto the End bekeken en het is exact hetzelfde, precies dat lelijke effect daar ook. Dus het zijn de games die het veroorzaken. En met een 65 inch TV zie je die troep nog duidelijker natuurlijk.

Waarom wordt dit niet aangepakt? Video ervan :

[Video: Color banding test]
Ik heb je al een paar keer hetzelfde zien posten met telkens weer recordings erbij enzo, maar ik snap zelf de ophef niet zo... :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 08:48
TRCKE schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:32:
[...]

Ik heb gekozen voor ‘spoed verzending’. Dit houdt in dat wanneer zij de console ontvangen, zij deze meteen oppakken een weer snel terug sturen. Rond de 6 werkdagen kwijt (moet naar Duitsland reparatie centrum).

Als je de gratis variant kiest ben je hem maximaal twee weken kwijt. Ik heb vakantie na deze week, dus wil hem graag zo snel mogelijk terug ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:13

Ik kan me nog wat posts voor de geest halen dat je issues had met VRR, knipperende voetbalvelden in Fifa.
We hebben over die 2018/2019 Samsung tv's genoeg problemen naar voren zien komen icm een XSX of PS5 om te kunnen concluderen dat Samsung zijn zaakjes niet op orde heeft.
Problemen op hoge refresh rates, VRR wat stiekem geen VRR is etc.

Toen gaf je ineens aan dat je Samsung tv op een oudere fw zat maar je niet wist hoe handmatig te updaten.
Ook daar hebben we je hier in dit topic mee geholpen en toen was het ineens stil, en nu duik je weer op met exact hetzelfde probleem en nu gooi je het op HDR.

Als je hulp zoekt via een forum en mensen besluiten jou te helpen om het uit te pluizen voor je is het vrij normaal dat je op z'n minst ff laat weten of die oplossingen geholpen hebben of niet.
Heb je die fw nou geïnstalleerd of niet??
Ben op het punt mijn xbox het raam uit te gooien.
Als je nu nog niet doorhebt dat je TV niet geschikt is en je besodemieterd wordt door Samsung weet ik het ook niet.

[ Voor 16% gewijzigd door PepieNL op 13-12-2020 11:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Zou dan eerder mijn tv het raam uitgooien.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P3rf3ct1on
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:42
Vraagje aangezien ik er niet zo veel van ken...
Heb deze morgen cyberpunk gekocht op de xbox store en na het downloaden op mn series x zag ik dat dit spel maar 59 Gig groot is?
Hoe kan dat zo weinig zijn en heb ik dan automatisch de day one update en de eerste hotfix of hoe het ook noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gise schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:40:
[...]

Ik heb je al een paar keer hetzelfde zien posten met telkens weer recordings erbij enzo, maar ik snap zelf de ophef niet zo... :?
In de video's is het bij lange na niet zo goed te zien als hier zelf. De ophef is dat het bijzonder lelijk is en ik begrijp niet waarom dit niet te fixen valt en waar het nou precies aan ligt. Aan de TVs ligt het niet, dus het zijn of de Xbox consoles die het doen of de games. Ik denk zelf games.

Ik hoopte dat er een oplossing voor was, maar zo te zien gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:13
P3rf3ct1on schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:25:
Heb deze morgen cyberpunk gekocht op de xbox store en na het downloaden op mn series x zag ik dat dit spel maar 59 Gig groot is?
Hoe kan dat zo weinig zijn en heb ik dan automatisch de day one update en de eerste hotfix of hoe het ook noemt?
Hamburger knopje op je controller gebruiken op het icoontje van een game en dan kiezen voor 'Games en invoegblabla beheren'
Cyberpunk zit momenteel op 59,2GB en versie 1.0.4.0

Die grootte zal ongetwijfeld ermee te maken hebben dat dit de Xbox one X versie is (texture filesize etc).

[ Voor 8% gewijzigd door PepieNL op 13-12-2020 11:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:28
Net voor het eerst Horizon 4 gespeeld op de series X. Maar de tering wat een graphics! En dan is dit slechts een oude game met een patch.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

Phydomir

Dennis

rvdlaar schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:25:
Vraagje: als ik mij moet aanmelden moet ik mijn wachtwoord intikken. Bij de PS4 kon ik dit gewoon in de iOS app doen. Dat was heel fijn want daardoor kon ik in 1 keer vanuit m'n password manager het wachtwoord copy & pasten.

Ik kan deze functie niet in de Xbox app vinden, klopt dat?
Heb Android dus weet niet zeker of dit op iOS hetzelfde is. Maar onderin op het Bibliotheek icoon klikken, dan naar consoles. Dan je Xbox selecteren en extern beheer. Dan kan je het toetsenbord van je telefoon gebruiken om text in te typen. Dit zie je dan niet realtime in beeld maar na een enter staat alles er.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!
P3rf3ct1on schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:25:
Is 59 gig niet genoeg voor je? Misschien moet je dan Call of duty gaan kopen!

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
zwembroek schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:01:
Net voor het eerst Horizon 4 gespeeld op de series X. Maar de tering wat een graphics! En dan is dit slechts een oude game met een patch.
Prachtig hè! :) Ik geniet nog steeds van die game. Al moet je je wel realiseren dat de game natuurlijk ook al jaren beschikbaar is voor de PC, met veel hogere specs dan op de Xbox One (X).

Maar sowieso is FH4 een goed voorbeeld van wat allemaal mogelijk is, onder andere door die ontzettend goede HDR implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 18:24
sohus schreef op zondag 13 december 2020 @ 07:57:
[...]

Mag zeker. Ik vind de Xbox Series X strak qua design maar de Series S nog een factor x3 beter. Dat is echt een iconisch ontwerp als je het mij vraagt. Jammer dat de performance achterblijft bij het ontwerp :+
True, alleen had het design niet gekund met de performance van een Series X.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Een shootout naar Gamepass. In quarantaine is het nog waardevoller dan anders :)

FIFA met de kinderen, F1 om te oefenen voor vanmiddag, Ticket to Ride voor mijn vrouw, SSX voor de good memories, etc etc. Allemaal met een druk op de knop binnen.

Forza 7, Horizon, echt top allemaal :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 20:01
PWM schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:32:
Een shootout naar Gamepass. In quarantaine is het nog waardevoller dan anders :)

FIFA met de kinderen, F1 om te oefenen voor vanmiddag, Ticket to Ride voor mijn vrouw, SSX voor de good memories, etc etc. Allemaal met een druk op de knop binnen.

Herkenbaar! Vrouw vermaakt zich overigens prima met Call of the Sea! En papa is soms gefrustreerd dat dochter wint met fifa 🤣

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 23-09 12:31
Rossi46 schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:04:
[...]

Wat @Mosin en jij omschrijven is wat mij betreft een enorme (onbegrijpelijke) design fout van MS. Niet alleen zijn vingerafdrukken super snel zichtbaar op de XSX, je krijgt ze er ook nog eens nauwelijks af. Heel raar. Want bij de controllers heeft MS dat perfect voor elkaar. Het is daarbij zo goed als onmogelijk om een vingerafdruk überhaupt zichtbaar te krijgen.
Daar kun je inderdaad wel iets over zeggen. Het is naar mijn mening ook niet erg handig en het lijkt net op de gebruikte pianolak op de PS5. Dat is nou een design keuze waarvan ik ook niets begrijp.
We zullen het hier toch mee moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:28
Rossi46 schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:22:
[...]

Prachtig hè! :) Ik geniet nog steeds van die game. Al moet je je wel realiseren dat de game natuurlijk ook al jaren beschikbaar is voor de PC, met veel hogere specs dan op de Xbox One (X).

Maar sowieso is FH4 een goed voorbeeld van wat allemaal mogelijk is, onder andere door die ontzettend goede HDR implementatie.
Ja echt schitterend. Ik had nog nooit horizon gespeeld en was alleen Gran Turismo gewend. Maar vind deze game nog mooier. Gaat ook lekker snel en een heerlijk geluid!

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Voordeel op de X/S voor Horizon is ook wel de laadtijden. Op de Xbox One duurde het echt een eeuwigheid voor je kon rijden :p

Nadeel nog steeds is wel dat menu. Ik kom er nog steeds niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:15

ik wou SSX ook proberen maar kreeg een vaag oud xbox live inlog scherm waar ik niet kan inloggen met mijn huidige inlog gegevens?

hoe ben je daar doorheen gekomen :+

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Stylze schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:27:
[...]

ik wou SSX ook proberen maar kreeg een vaag oud xbox live inlog scherm waar ik niet kan inloggen met mijn huidige inlog gegevens?

hoe ben je daar doorheen gekomen :+
Geen idee, hij pakte hem automatisch op uit mijn account. Mijn Ghostrider heeft in de afgelopen 8 jaar wel gewoon 5 miljoen punten bijeen gespeeld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 20:43

Dit idd.

Ik was alleen de pc versie gewend, maar op de Xbox is echt zoveel meer beschikbaar _/-\o_ Heerlijk hoor alleen voor je het weet zit je SSD alweer vol. Dat blijf ik wel echt een nadeel vinden hoor. Snap dat die SSD's duur zijn, maar er zou eigenlijk een veel grotere in moeten zitten aangezien games tegenwoordig steeds groter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

NukaWorldNL schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:08:
[...] Snap dat die SSD's duur zijn, maar er zou eigenlijk een veel grotere in moeten zitten aangezien games tegenwoordig steeds groter worden.
Je kan er sowieso een externe SSD aanhangen. Dan kan je daar veel spellen op downloaden. Als je iets wilt spelen, hoef je niet te downloaden, maar alleen even iets heen en weer kopiëren. Dan gaat echt razendsnel.

Ben je ergens even klaar mee, parkeer je hem op de SSD en voorkom je een download als je over 3 weken verder wil.

Ok, ideaal is anders :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
PWM schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:14:
[...]

Je kan er sowieso een externe SSD aanhangen. Dan kan je daar veel spellen op downloaden. Als je iets wilt spelen, hoef je niet te downloaden, maar alleen even iets heen en weer kopiëren. Dan gaat echt razendsnel.

Ben je ergens even klaar mee, parkeer je hem op de SSD en voorkom je een download als je over 3 weken verder wil.

Ja zat al een beetje te kijken. Ik zie dat XSX games echt puur op die interne SSD moeten draaien, maar puur als opslag om later overgezet te worden zou het op een externe kunnen. Moet wel even nadenken of ik een externe SSD neem of een externe HDD. Tuurlijk een SSD is sneller maar wel meteen veel duurder. Ik wil eigenlijk een externe met meteen een boel opslag zoals 4TB (dan hoef ik niet steeds spellen opnieuw te downloaden en staan ze gewoon op de schijf)

Als ik dan dit zie:

https://www.bol.com/nl/p/...ijf-5tb/9200000116753522/ voor 107,99 euro HDD

Of

https://www.bol.com/nl/p/...d-zwart/9200000080274713/ 299 euro SSD

3TB minder maar wel 3x zo duur. Het gaat mij echt puur om alle Xbox 360 en Xbox One (die ik op dat moment nog niet ga spelen) games gewoon op te slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 21:39
Bij het aansluiten kwam ik tegen het probleem aan dat tijdens de setup van de XSX m'n controller niet herkend werd. Diverse dingen geprobeerd:
- Console uitgezet, aangezet: hielp niet
- Batterijen uit controller gehaald, teruggezet. Controller aangezet: hielp niet.
- Xbox knop ingedrukt houden op de controller tot deze sneller knippert. hielp niet.
- Console + controller van de spanning gehaald. Hielp niet.

Uiteindelijk heb ik een USB-A naar USB-C kabel gebruikt en toen werd de controller herkend.
Er werd direct een controller update toegepast. Wellicht zit daar een fix in voor dit probleem..maar is wel vervelend. Niet iedereen heeft zo'n kabel kan ik mij voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Straks eens Control checken en hopen dat ik de 30fps aan kan.. Lijkt me verder wel een mooie game.
Hoe vinden jullie deze game voelen ondanks de 30fps?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starbucks
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:50:
Straks eens Control checken en hopen dat ik de 30fps aan kan.. Lijkt me verder wel een mooie game.
Hoe vinden jullie deze game voelen ondanks de 30fps?
Deze speel ik pas wanneer de upgrade er is. Heb hem een uurtje gedaan met 30fps en het lijkt mij een erg mooi spel, maar dat speelt gewoon niet lekker als je 60fps gewend bent.

Met 60fps is dit wel een toppertje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
PWM schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:02:
Voordeel op de X/S voor Horizon is ook wel de laadtijden. Op de Xbox One duurde het echt een eeuwigheid voor je kon rijden :p

Nadeel nog steeds is wel dat menu. Ik kom er nog steeds niet uit.
Volgens mij zit die menu ontwerper van Forza nu op Perfect Dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
PWM schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:14:
[...]

voor backwards compatible games hoef je niet eens terug naar intern te kopieeren. Digital Foundry heeft al enige tijd geleden aangetoond dat dan de interne ssd praktiszch net zo snel is.

op basis van hun testen heb ik dan ook nog een 2tb samsung 870 qvo er aan hangen (snelste ook uit tweakers test) met een supersnelle usb - sata controller van sabrent (die moet 10gbs aan kunnen)

[ Voor 7% gewijzigd door quorumz op 13-12-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
PepieNL schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:52:
[...]

Ik kan me nog wat posts voor de geest halen dat je issues had met VRR, knipperende voetbalvelden in Fifa.
We hebben over die 2018/2019 Samsung tv's genoeg problemen naar voren zien komen icm een XSX of PS5 om te kunnen concluderen dat Samsung zijn zaakjes niet op orde heeft.
Problemen op hoge refresh rates, VRR wat stiekem geen VRR is etc.

Toen gaf je ineens aan dat je Samsung tv op een oudere fw zat maar je niet wist hoe handmatig te updaten.
Ook daar hebben we je hier in dit topic mee geholpen en toen was het ineens stil, en nu duik je weer op met exact hetzelfde probleem en nu gooi je het op HDR.

Als je hulp zoekt via een forum en mensen besluiten jou te helpen om het uit te pluizen voor je is het vrij normaal dat je op z'n minst ff laat weten of die oplossingen geholpen hebben of niet.
Heb je die fw nou geïnstalleerd of niet??

[...]

Als je nu nog niet doorhebt dat je TV niet geschikt is en je besodemieterd wordt door Samsung weet ik het ook niet.
De nieuwe firmware stond er dus al op. Was dus automatisch al geupdate schijnbaar. Denk dat je gelijk hebt. Tv is gewoon niet goed voor dit. Das lekker dan 😢😢. Tv nog geen jaar oud

Dit staat op Eurogamer over mijn tv bij beste tvs voor de nieuwe xbox. Waarom werkt het bij mij dan niet. Is er een specifieke HDMI port die ik moet gebruiken? Hij zit bij mij op de HDMI 2 port

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1oZw_tBpTK--24JoCbMdWYPmrKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BT2KPrRKD06TactfsMuHuNVh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5wxNdlXN0Xy05vmBP_7rD3L3wk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jMck5nCxDeYnUc15ukJ28Gxe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door maversne op 13-12-2020 17:32 ]

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terug in de tijd op de machine van nu met Burnout revenge, speelt geweldig op de series X.

Lekker knallen voor een 10tje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
NukaWorldNL schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:30:
[...]

Ja zat al een beetje te kijken. Ik zie dat XSX games echt puur op die interne SSD moeten draaien, maar puur als opslag om later overgezet te worden zou het op een externe kunnen. Moet wel even nadenken of ik een externe SSD neem of een externe HDD. Tuurlijk een SSD is sneller maar wel meteen veel duurder. Ik wil eigenlijk een externe met meteen een boel opslag zoals 4TB (dan hoef ik niet steeds spellen opnieuw te downloaden en staan ze gewoon op de schijf)

Als ik dan dit zie:

https://www.bol.com/nl/p/...ijf-5tb/9200000116753522/ voor 107,99 euro HDD

Of

https://www.bol.com/nl/p/...d-zwart/9200000080274713/ 299 euro SSD

3TB minder maar wel 3x zo duur. Het gaat mij echt puur om alle Xbox 360 en Xbox One (die ik op dat moment nog niet ga spelen) games gewoon op te slaan.
Ik heb deze voor extra opslag.

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Had ik al op de xbox one en voor opslag voor de spellen die ik momenteel niet speel vind ik het superhandig( wat jij al zei dat je ze niet opnieuw hoeft te downloaden). Vind het overzetten ook nog best wel snel gaan.

Vind persoonlijk de externe ssd's met meer dan 1 tb best duur. Houd het daarom ook voorlopig bij die 4tb hdd.

[ Voor 3% gewijzigd door airwolf83 op 13-12-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:27:
[...]

In de video's is het bij lange na niet zo goed te zien als hier zelf. De ophef is dat het bijzonder lelijk is en ik begrijp niet waarom dit niet te fixen valt en waar het nou precies aan ligt. Aan de TVs ligt het niet, dus het zijn of de Xbox consoles die het doen of de games. Ik denk zelf games.

Ik hoopte dat er een oplossing voor was, maar zo te zien gewoon niet.
Ik zal eens testen bij mij, maar ik heb het zelf nooit gezien of geen last van.
Bij nazoeken op internet zie ik dat het voorkomt als je TV niet de 10bit kleuren aankan en daardoor 8bit weergeeft. Misschien is het dan toch een issue van je TV?
Zoals ik zei, ik zal nog eens testen hoor, maar het is mij in ieder geval nooit opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
airwolf83 schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:17:
[...]

Ik heb deze voor extra opslag.

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Had ik al op de xbox one en voor opslag voor de spellen die ik momenteel niet speel vind ik het superhandig( wat jij al zei dat je ze niet opnieuw hoeft te downloaden). Vind het overzetten ook nog best wel snel gaan.
Heb toevallig net de 5TB versie besteld. Ja tis puur voor opslag (wil ik een spel spelen dan zet ik die over van deze naar de SSD) en dan hoef ik geen SSD voor te hebben en daarbij zijn die dingen nog stervensduur voor een beetje opslag. Voorlopig heb ik nu wel voldoende opslag haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
rvdlaar schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:34:
Bij het aansluiten kwam ik tegen het probleem aan dat tijdens de setup van de XSX m'n controller niet herkend werd. Diverse dingen geprobeerd:
- Console uitgezet, aangezet: hielp niet
- Batterijen uit controller gehaald, teruggezet. Controller aangezet: hielp niet.
- Xbox knop ingedrukt houden op de controller tot deze sneller knippert. hielp niet.
- Console + controller van de spanning gehaald. Hielp niet.

Uiteindelijk heb ik een USB-A naar USB-C kabel gebruikt en toen werd de controller herkend.
Er werd direct een controller update toegepast. Wellicht zit daar een fix in voor dit probleem..maar is wel vervelend. Niet iedereen heeft zo'n kabel kan ik mij voorstellen.
Precies hetzelfde vandaag, USB C kabel erin gedaan en hij deed het weer. Alleen geen update gekregen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Voor de mensen die het interessant vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:00:
[Embed]

Voor de mensen die het interessant vinden. :)
Top! Zonder mooi geluid speelt een game ook een stuk minder, en de Series X weet er toch wat uit te knallen 😮

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starbucks schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:11:
[...]

Deze speel ik pas wanneer de upgrade er is. Heb hem een uurtje gedaan met 30fps en het lijkt mij een erg mooi spel, maar dat speelt gewoon niet lekker als je 60fps gewend bent.

Met 60fps is dit wel een toppertje denk ik.
30fps was heel erg wennen, het ging wel wat beter na een half uur.

Ze mogen wel eens stoppen met witte/heldere beelden in je gezicht te knallen in een game, zit je aan je 65" gekluisterd krijg je dat opeens. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:22:
[...]

Dat is meteen een gigantisch voordeel dat Microsoft ook al jaren voor de PC ontwikkeld.
Next gen spul voor de Series X ligt voor het oprapen.
FF copy-paste vanaf de PC build en de next gen ervaring is met enkele muisklikken gerealiseerd :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 20:15
Gisteren mijn 4K HDR 120Hz tv ontvangen. Nu ben ik bezig met Gears 4... ziet er goed uit maar wel “balen” dat ik deze moet spelen voordat ik de XS optimized Gears 5 kan beginnen. Hoewel ik niet weet of je wat mist wanneer je Gears 5 speelt zonder 4..

Voordeel is dat ik nog genoeg heb om mij te vermaken om te wachten op bug fixes en de next gen patch van CyperPunk :D

Verschil tussen FHD en 4K is toch wel goed te zien merk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Thalaron op 13-12-2020 19:06 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 10:06
Net even al mijn Xbox 360 discs getest en ondank dat meer dan de helft nog werkt met positieve verassingen zoals Enslaved, Pure, Forza Horizon 1 en Burnout revenge was ik echt verbaast dat Forza Motorsport 4 niet werkt. Come on MS! Die game zou standaard beschikbaar moeten zijn (en in gamepass)

Ook apart dat Red dead redemption en GTA 4 wel werken, maar Max Payne 3 en LA Noire dan weer niet.

Mijn laatste balers..FIFA Street en Blur.

Komen er de laatste tijd nog games bij of is wat we hebben aan BC games het wel? (Ben er even uit geweest na de 360).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Thalaron schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:02:
Gisteren mijn 4K HDR 120Hz tv ontvangen. Nu ben ik bezig met Gears 4... ziet er goed uit maar wel “balen” dat ik deze moet spelen voordat ik de XS optimized Gears 5 kan beginnen. Hoewel ik niet weet of je wat mist wanneer je Gears 5 speelt zonder 4..

Voordeel is dat ik nog genoeg heb om mij te vermaken om te wachten op bug fixes en de next gen patch van CyperPunk :D

Hier gewoon geskipt naar Gears 5 :$ .

Nooit echt Gears gespeeld, maar nu dus wel deel 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16

Je zou voor het verhaal sowieso de vorige delen moeten spelen. Maar voor deel 5 moet je zeker 4 hebben gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Ik ga dan toch maar naar een nieuwe tv kijken. Ik ben verdrietig. Welke zou ik het beste kunnen nemen tot 1000 euro? Uiteraard met hdmi 2.1 en 4k 120hz. Tv die ik nu heb kan nieteens die xbox aan, heel treurig. Tv van nog geen jaar oud 650 euro die alleen maar ellende brengt.

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maversne schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:26:
Ik ga dan toch maar naar een nieuwe tv kijken. Ik ben verdrietig. Welke zou ik het beste kunnen nemen tot 1000 euro? Uiteraard met hdmi 2.1 en 4k 120hz. Tv die ik nu heb kan nieteens die xbox aan, heel treurig. Tv van nog geen jaar oud 650 euro die alleen maar ellende brengt.
https://tweakers.net/pricewatch/
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
MissMe NL schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:23:
[...]

Je zou voor het verhaal sowieso de vorige delen moeten spelen. Maar voor deel 5 moet je zeker 4 hebben gespeeld.
1 tot 3 heb ik gespeeld, al is dat wel al weer even geleden..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Ik heb gezien de

Samsung QE55Q70T of Q80. Is dat een goede of gewoon geen samsung nemen?

PC Specification

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelfs eerst deel 1 t/m 3 & Judgement gespeeld. Maar ik kan je aanraden in ieder geval deel 4 wel eerst hebben gespeeld alvorens met Gears 5 te beginnen, met de One X verbeteringen ook goed te doen @ 4K. Het verhaal van Gears 5 sluit goed aan bij deel 4. Los van al het grafisch geweld van Gears 5, vind ik het verhaallijn en gameplay van Gears 4 ook wat boeiender. In Gears 5 heb je in chapter 3 behoorlijk langdradige stukken zitten - zoals het minutenlang jezelf van a naar b te verplaatsen. Voor de rest een super toffe game hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maversne schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:34:
[...]

Ik heb gezien de

Samsung QE55Q70T of Q80. Is dat een goede of gewoon geen samsung nemen?
Samsung heeft zowel top high-end spul, als budget 720p meuk.
Selecteer in de pricewatch wat je eisen zijn, en zoek vervolgens reviews op of ga er eentje corona proof bekijken in een winkel. Iets meer eigen inzet mag wel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:36:
[...]

Samsung heeft zowel top high-end spul, als budget 720p meuk.
Selecteer in de pricewatch wat je eisen zijn, en zoek vervolgens reviews op of ga er eentje corona proof bekijken in een winkel. Iets meer eigen inzet mag wel hoor ;)
Ik heb zitten kijken. Ik kom uit op deze tv

pricewatch: LG 55NANO866NA Zwart

LG 55 nano866na . Is dat een beetje een goede?? Nog nooit een LG gehad

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@maversne er staat een vergelijkingssite video op YouTube door HDTVTest waardoor ik mijn bestemming van een Nanocell heb geannuleerd en een QLED heb gehaald. Conclusie van de video in 1 foto;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAhN55E3eBLDLdmiCK3YwO6Ayk0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6H6WrxzTEIKq7a8rOhcOUH8J.png?f=fotoalbum_large

Ikzelf heb een Q80T waar ik vooralsnog zeer tevreden over ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Thalaron schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:54:
@maversne er staat een vergelijkingssite video op YouTube door HDTVTest waardoor ik mijn bestemming van een Nanocell heb geannuleerd en een QLED heb gehaald. Conclusie van de video in 1 foto;

[Afbeelding]

Ikzelf heb een Q80T waar ik vooralsnog zeer tevreden over ben
Oooh dat is wel een verschil. Die Q80 is veel mooier

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@maversne op het plaatje is het een Q90T wat het duurdere broertje is van de Q80T, maar toch :)

@maversne update; ik weet zo even niet of de OLED of Q80T het beste voor jou situatie is. Maar het ging mij er vooral om dat de Nanocell niet best is.

[ Voor 44% gewijzigd door Thalaron op 13-12-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Thalaron schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:57:
@maversne op het plaatje is het een Q90T wat het duurdere broertje is van de Q80T, maar toch :)
pricewatch: LG OLED55BX6LB Zwart

Is deze LG Oled 55 bx ook wat of kan ik dan toch beter voor de Q80T gaan die jij hebt?

PC Specification

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Het tv gehalte is wel echt te hoog in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
maversne schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:00:
[...]

pricewatch: LG OLED55BX6LB Zwart

Is deze LG Oled 55 bx ook wat of kan ik dan toch beter voor de Q80T gaan die jij hebt?
Oled is veel mooier dan een Qled, maar heb je een enorm lichte kamer, dan kun je misschien toch beter voor een Qled gaan. In elk geval is deze 55 BX die jij noemt superieur aan wat voor Qled dan ook.

Maar dit is allemaal wel erg offtopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
uchiha tijntje schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:04:
Het tv gehalte is wel echt te hoog in dit topic.
Je zal toch een tv moeten hebben anders heb je niks aan je xbox series x maar snap je wel. Zal wel stoppen

PC Specification

Acties:
  • +4 Henk 'm!
maversne schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:07:
[...]

Je zal toch een tv moeten hebben anders heb je niks aan je xbox series x maar snap je wel. Zal wel stoppen
Er zijn erg veel andere topics op GoT die specifiek gaan over tv’s. Daar vind je echt alle info die je nodig hebt om een keuze te maken. :)

Televisies & Beamers

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gise schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:17:
[...]

Ik zal eens testen bij mij, maar ik heb het zelf nooit gezien of geen last van.
Bij nazoeken op internet zie ik dat het voorkomt als je TV niet de 10bit kleuren aankan en daardoor 8bit weergeeft. Misschien is het dan toch een issue van je TV?
Zoals ik zei, ik zal nog eens testen hoor, maar het is mij in ieder geval nooit opgevallen
Zou toch echt heel kwalijk zijn als de LG OLED C9 dit niet aan kan. Ik zie wel dat color depth op Xbox op 24 bits per pixel staat (8 bit). Ik ga dat eens hoger zetten.

Ik heb dit vorig jaar, en het jaar ervoor ook getest met GTA 5 met de Sony 930e en de Samsung Q9FN. Exact hetzelfde verhaal. En dat was met Xbox One X.

[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 13-12-2020 20:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Succes ! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
devilsnight schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:37:
[...]

Zou toch echt heel kwalijk zijn als de LG OLED C9 dit niet aan kan. Ik zie wel dat color depth op Xbox op 24 bits per pixel staat (8 bit). Ik ga dat eens hoger zetten.

Ik heb dit vorig jaar, en het jaar ervoor ook getest met GTA 5 met de Sony 930e en de Samsung Q9FN. Exact hetzelfde verhaal. En dat was met Xbox One X.
Ik lees mee, benieuwd naar je bevindingen. Heb zelf ook de XSX icm C9. Heb zelf ook wel af en toe wat eigenaardigheden met het beeld, maar is alleen bij sommige games op 4k 120hz. Maar niet bij alle games, bijv niet bij Ori of Halo MCC.

Lijkt wel alsof je door die 4k scherpte meeer oneffenheden ziet 8)

[ Voor 4% gewijzigd door JDL15 op 13-12-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDL15 schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:49:
[...]

Ik lees mee, benieuwd naar je bevindingen. Heb zelf ook de XSX icm C9. Heb zelf ook wel af en toe wat eigenaardigheden met het beeld, maar is alleen bij sommige games op 4k 120hz. Maar niet bij alle games, bijv niet bij Ori of Halo MCC.

Lijkt wel alsof je door die 4k scherpte meeer oneffenheden ziet 8)
Helaas verhelpt het de issue niet. Zou jij voor mij wanneer je tijd hebt de Game Pass game Unto the End eens kunnen testen? In AC zit het ook, maar dan moet je net een cutscene hebben met een zwarte achtergrond.

Of GTA V in de nacht, als ik dan in de lucht kijk is het alsof de lucht leeft, maar dat bedoel ik niet positief, haha. Alsof iemand met fucking olie heeft lopen klooien in de lucht en dat beweegt helemaal rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 20:12
DeadPhoenix86 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 01:07:
[...]

De laatste patch heeft voor problemen gezorgd waardoor sommige DLC niet meer werken in game. Ik heb hier een aantal dagen geleden een email gestuurd naar hun support. En bericht gekregen dat er een patch onderweg is.
Heb je nog nieuwe info? Ik zag van de week een update en dacht gefixt maar helaas. MK 11 Ultimate er gisteren afgegooid en er volledig opnieuw op gezet maar onderstaande DLC’s mis ik nog steeds ;w

The Kombat Pack 1
MK11 : Aftermath Expansion
The Kombat Pack 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzefmnZkkFAjM-ZNIOxjU4rUvfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SalrKjZAgsZJb8cab3jj26V5.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xantilyst1
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-12-2020
endgame.nl/xbox-series-x

Verschrikkelijk zeg die extra 50 euro om te mogen pre-orderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:24
Beakzz schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:06:
Net even al mijn Xbox 360 discs getest en ondank dat meer dan de helft nog werkt met positieve verassingen zoals Enslaved, Pure, Forza Horizon 1 en Burnout revenge was ik echt verbaast dat Forza Motorsport 4 niet werkt. Come on MS! Die game zou standaard beschikbaar moeten zijn (en in gamepass)

Ook apart dat Red dead redemption en GTA 4 wel werken, maar Max Payne 3 en LA Noire dan weer niet.

Mijn laatste balers..FIFA Street en Blur.

Komen er de laatste tijd nog games bij of is wat we hebben aan BC games het wel? (Ben er even uit geweest na de 360).
Blur is zeker jammer. Maar de game studio bestaat niet meer dus ik heb er een hard hoofd in. Blur is de reden dat ik mijn x360 nog aan zet :)
Mogelijk komen er nog wat bij. Het stond on hold vanwege de BC op de Series S|X.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
[...]

Oh dacht de xsx als een verwarming diende. Heb de xsx onder mijn bureau. Wat is dat fijn zeg nu in de winter 🤣
Pagina: 1 ... 70 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord