Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:31

ilm

Thalaron schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 00:33:
[...]

Ik zou adviseren om NL Apple TV 4K iTunes Movies (Dolby Vision HDR) vs 4K Blu-ray eens te bekijken. Als het goed is heeft de XS ook toegang tot de App dus... doe er je voordeel mee :)
Goede tip! Merci. Had de Apple app vorige week geïnstalleerd uit curiositeit maar nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:08

Bozznl

GT: The Bozzz88

Antigo schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 00:32:
Diegene die cyberpunk 2077 spelen op series x en een LG C9 of CX hebben

In menu van cyberpunk:

Max brightness : 850
Paper White: 170
Tone map: 0.65

Gaat er veel beter uit zien!
Vergeet zeker niet de scherpte van de tv op 0 te zetten.
Heb ongeveer die settings ook geprobeerd op de CX. Nog niet tevreden.

HDTVTest heeft nieuwe content over hoe HDR broken is in cyberpunk en hij eigenlijk zelfs adviseert om HDR uit te zetten op dit moment voor beste PQ op ps5 en xsx. Later eens proberen...

YouTube: Cyberpunk 2077 HDR is Broken on PS5 & Xbox Series X Regardless of HD...

[ Voor 12% gewijzigd door Bozznl op 11-12-2020 07:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Lekker ! :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NIER, altijd goed *O*

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 18:54
Veel teveel games om uit te kiezen! Pfff... Ben nu maar bezig met Dragon Quest en Quantum Break, maar er is nog zoveel :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Interessant die Perfect Dark trailer... kan alle kanten op. Ik geloof dat studio mensen van Tomb Raider, Uncharted en Splinter Cell teams heeft dus dat geeft wel een goede indicatie. Hoop eerlijk gezegd dat de focus niet op multiplayer ligt in eerste instantie, dat is altijd een valkuil bij dit soort titels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Antigo schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 00:32:
Diegene die cyberpunk 2077 spelen op series x en een LG C9 of CX hebben

In menu van cyberpunk:

Max brightness : 850
Paper White: 170
Tone map: 0.65

Gaat er veel beter uit zien!
Vergeet zeker niet de scherpte van de tv op 0 te zetten.
Heb het zelf op 900-140-1 staan. Maar zal dit eens proberen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bozznl schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 07:27:
[...]

HDTVTest heeft nieuwe content over hoe HDR broken is in cyberpunk en hij eigenlijk zelfs adviseert om HDR uit te zetten op dit moment voor beste PQ op ps5 en xsx. Later eens proberen...

YouTube: Cyberpunk 2077 HDR is Broken on PS5 & Xbox Series X Regardless of HD...
Heel eerlijk zie ik weinig verschil tussen HDR uitgeschakeld en HDR ingeschakeld. Omdat ik geen zin heb om telkens deze setting aan te passen laat ik HDR gewoon actief.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Billie
  • Laatst online: 16-09 20:27
Eindelijk een “datum” voor Flight Simulator! Voor mij persoonlijk was deze game de reden om een XBX te kopen. :D Ik kwam er pas eind november achter, maar gelukkig heb ik eentje kunnen scoren via Microsoft Italië twee weken geleden (eerste console sinds de PSX :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Bozznl schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 07:27:
[...]

Word wel een beetje gek van dat HDR.
In assassins creed valhalla is het ook al niet goed te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
Binnenkort op Game Pass:

Full list of new Xbox Game Pass titles:

•The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition (Xbox/Mobile, Dec 15)
•Neoverse (PC/X)
•Killer Queen Black (X)
•Cyber Shadow (PC/X)
•Among Us (PC)
•Yakuza 3-5 Remastered, Y6 (PC/X)
•The Medium (Jan 28 PC/X)

Geen nieuwe Final Fantasy games zoals beloofd... we zouden hele franchise in 2020 krijgen. Wacht zelf vooral op X en XII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Alleen al voor Microsoft flight simulator is een gamepass het waard om te nemen. Ik kan over een paar dagen verlengen. Denk dat ik meteen even 3 gold cards koop. Kun je trouwens, ondanks dat je je gold card in het buitenland koopt wel gebruik maken van gamepass unlimited voor 1 euro?

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 15:08
Ja, vorige week gedaan, 2x 12(+1 ivm auto verlenging) via livekaarten voor 38 eu per jaar, via vpn / privacy mode in Brazilië via xbox.com geredeemed (altijd zoeken naar die optie, zit onder games) en nu 2 jaar en 5mnd GPU voor minder dan 80 eu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:08

Bozznl

airwolf83 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 07:51:
[...]

Het is inderdaad een irritante geitenbende elke keer.

Dat maar meer games in de toekomst HGIG icm de hdr calibrate van xbox zelf goed gaan gebruiken. Hele tijd dat passen en meten per game....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
Laten we ook even Back 4 Blood in het zonneke zetten. Mocht eens tijd worden dat er een Left 4 Dead-ish game weer wordt uitgebracht. Niet kon/kan tippen aan Left 4 Dead voor wat betreft co-op zombies aftakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:13
Billie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 07:49:
Eindelijk een “datum” voor Flight Simulator! Voor mij persoonlijk was deze game de reden om een XBX te kopen. :D Ik kwam er pas eind november achter, maar gelukkig heb ik eentje kunnen scoren via Microsoft Italië twee weken geleden (eerste console sinds de PSX :X).
Ik zat stiekem te hopen dat ze hem dit jaar nog zouden releasen, oh wat naief |:(
Echt de perfecte game (?) tijdens een pandemie.
Volgend jaar zomer helaas.
Er zullen ook nog wel wat accesoires uit moeten komen tegen die tijd want momenteel is er maar één HOTAS stick compatible met xbox te koop.
Of wellicht zelf wat printen :
https://www.thingiverse.com/thing:4608768
https://www.thingiverse.com/thing:4676995

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Some key points of the interview

espionnage, reconnaissance, tricking people, getting into places unseen
gadgets
wild guns
female lead character, female secret agent in a world of corporate crime
eco Sci-Fi, ecological disaster on a global scale, corporations came in
“what’s a secret agent ?”
“it’s also something we have to treat very carefully” (the IP)
“you have to avoid doing too much devotion to the past, but not enough. You have to find the right spot in the middle”
“I’m passionate about making sure we deliver stories, and premises that stand along side our peers, in TV and movies”
"one of the things we thought about was how to differentiate what we call “spy fighting” versus what you would see in a traditional first-person shooter
“excitment of moving in places you and I don’t”, “sliding under things”, “jumping over things”, “play up the physicality and being in the world”, “camera movements”, “GoPros”…
“we’ve been sharpening our vision of what our game is and figuring out what’s going to make it unique, what’s really make it to stand out and what’s really going to make it fun”
d:)b

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:32
Vanmorgen eigenlijk de eerste keer iets vreemds met mijn series x. Start de xbox op, ga naar de store en in ene valt hij uit. Ok, kan gebeuren. Start de xbox opnieuw op en krijg haperend geluid bij het opstartlogo. Kan de store weer in en heb enkele downloads aangezet. Had de xbox volledig uit staan.
Nu op instant on gezet zodat de downloads blijven lopen. Vanavond maar eens kijken of de xbox gewoon slecht geslapen had......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Erik-1980 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:35:
Vanavond maar eens kijken of de xbox gewoon slecht geslapen had......
Meet ook gelijk even zijn bloeddruk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zag dat Assetto Corsa nu ook via Gamepass beschkbaar is. Even opgestart, maar heb wel het gevoel dat je voor deze game wel een stuur zou moeten aanschaffen, is met een stick met sommige auto's bijna niet te doen. Iemand ervaring met wat goede stuurtjes zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:03:
Zag dat Assetto Corsa nu ook via Gamepass beschkbaar is. Even opgestart, maar heb wel het gevoel dat je voor deze game wel een stuur zou moeten aanschaffen, is met een stick met sommige auto's bijna niet te doen. Iemand ervaring met wat goede stuurtjes zijn?
Fanatec heeft wel mooie stuurtjes voor de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

BlowFish schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:45:
Ben ik de enige..? dat Cyberpunk ziet er toch niet uit.. Speel het op de Series X quality of performance het lijkt echt nergens op.. GTA ziet er nog beter uit ... Hoop dat de next gen patch een hoop doet want deze laat ik even liggen.. Valhalla is echt veel scherper en heeft ook veel meer details. Ben teleurgesteld 😔
Het valt me ook tegen (Series S hier). Ik wacht maar gewoon op een patch. Dit hadden ze beter niet uit kunnen brengen, want op geen enkele console is het echt te pruimen. S|X en PS5 kunnen veel beter qua kwaliteit, en PS4(Pro)/XBO(X) zijn nagenoeg onspeelbaar van wat ik zie en lees. Digital Foundry heeft net een performance analysis gepubliceerd van PS4(Pro) en die zitten beiden vaak onder de 20 fps, base PS4 zelfs rond de 15 als het echt intens wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb de Xbox x serie nu een week in huis en 2 keer een game op gespeeld maar kwa beeld vind ik het niet een groot verschil met de Xbox x,hij is wel sneller
Dus ik twijfel of ik de serie houd en gewoon op mijn Xbox x verder gaat.
Ik game niet elke dag ,is af en toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
Ben er schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:52:
Ik heb de Xbox x serie nu een week in huis en 2 keer een game op gespeeld maar kwa beeld vind ik het niet een groot verschil met de Xbox x,hij is wel sneller
Het verschil zit hem in de fps en niet zozeer in resolutie (4K).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Thomas schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:26:
[...]

Het valt me ook tegen (Series S hier). Ik wacht maar gewoon op een patch. Dit hadden ze beter niet uit kunnen brengen, want op geen enkele console is het echt te pruimen. S|X en PS5 kunnen veel beter qua kwaliteit, en PS4(Pro)/XBO(X) zijn nagenoeg onspeelbaar van wat ik zie en lees. Digital Foundry heeft net een performance analysis gepubliceerd van PS4(Pro) en die zitten beiden vaak onder de 20 fps, base PS4 zelfs rond de 15 als het echt intens wordt.
Cyberflop1977,

Het zal uiteindelijk wel goedkomen, maar deze release is wel echt bagger ja.
Ik heb er geen spijt van dat ik 'm niet pre-ordered heb, wacht ook wel tot de next-gen patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:56
Springbokkie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:58:
[...]

Het verschil zit hem in de fps en niet zozeer in resolutie (4K).
Ja en ook vooral in de laadtijden die aanzienlijk korter zijn. Ik heb hoogstpersoonlijk nooit met de xbox one x gewerkt, maar de xbox one s is nu haast onspeelbaar voor mij.

Maar uiteindelijk is het natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Zou hij de xbox series x nu nog voor 600 euro kunnen verkopen en over 2 jaar de slim versie voor bijvoorbeeld 400 kunnen kopen?

Als je dan met de gebreken van de Xbox One X ten aanzien van de Xbox Series S kan leven. Al vraag ik mij wel af hoe de ondersteuning voor de Xbox One X gaat zijn op de langere termijn. Het apparaat is natuurlijk door Microsoft gedumpt en vervangen door de Series S. Of ontwikkelaars dan nog moeite gaan steken in de versie van de One X? Ik denk persoonlijk dat deze console straks tussen wal en schip gaat belanden en niet meer de voordelen ten aanzien van de Xbox one versies gaat krijgen.

Games die voor de Series gemaakt zullen worden, zie ik er sowieso niet meer op komen. De HDD gaat toch echt de bottleneck zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Springbokkie
Mooraalkikker schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:09:
[...]

Ja en ook vooral in de laadtijden die aanzienlijk korter zijn. Ik heb hoogstpersoonlijk nooit met de xbox one x gewerkt, maar de xbox one s is nu haast onspeelbaar voor mij.

Maar uiteindelijk is het natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Zou hij de xbox series x nu nog voor 600 euro kunnen verkopen en over 2 jaar de slim versie voor bijvoorbeeld 400 kunnen kopen?

Als je dan met de gebreken van de Xbox One X ten aanzien van de Xbox Series S kan leven. Al vraag ik mij wel af hoe de ondersteuning voor de Xbox One X gaat zijn op de langere termijn. Het apparaat is natuurlijk door Microsoft gedumpt en vervangen door de Series S. Of ontwikkelaars dan nog moeite gaan steken in de versie van de One X? Ik denk persoonlijk dat deze console straks tussen wal en schip gaat belanden en niet meer de voordelen ten aanzien van de Xbox one versies gaat krijgen.

Games die voor de Series gemaakt zullen worden, zie ik er sowieso niet meer op komen. De HDD gaat toch echt de bottleneck zijn.
Ik heb zowel de Xbox One X als de Xbox Series X staan en de enige rede waarom die XOX er nog staat is voor als er iemand komt om spelletjes te spelen. 2 consoles, 2 tv's, party beginnen, spelletje starten en spelen maar.

Voor eigengebruik zou ik niet meer terug kunnen naar de XOX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:56
Springbokkie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:14:
[...]

Ik heb zowel de Xbox One X als de Xbox Series X staan en de enige rede waarom die XOX er nog staat is voor als er iemand komt om spelletjes te spelen. 2 consoles, 2 tv's, party beginnen, spelletje starten en spelen maar.

Voor eigengebruik zou ik niet meer terug kunnen naar de XOX.
Ik heb precies hetzelfde, maar dan met de xbox one s. Apparaat staat niet in de weg, ziet er qua design clean uit, zou nog als 4k speler kunnen dienen en is ideaal voor co-op icm de 2e tv.

Wat schrok ik mij dood toen ik alles even ging instellen en spelletjes moest opstarten. Ik raakte gewoon letterlijk geïrriteerd aan dat geratelgeluid die de HDD van de Xbox One S maakt en de lange laadtijden.

Mooie tijden met dat ding beleefd, maar mag nu gaan genieten van zijn welverdiende oude dag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ging vorige week de One X even aanslingeren om wat dingen voor te bereiden voor als hij naar mijn vader gaat. (pas met de intro van FS 2020 overigens) Man wat duurde het lang voor hij opgestart was. Maar ook games starten, was een crime, maar de games zelf ook, wat een stutterfestijn. Nee echt no way dat ik denk dat de One X vergelijkbaar is met de Series X omdat stilstaand beeld toevallig hetzelfde oogt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
ArthurMorgan schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:28:
Ik ging vorige week de One X even aanslingeren om wat dingen voor te bereiden voor als hij naar mijn vader gaat. (pas met de intro van FS 2020 overigens) Man wat duurde het lang voor hij opgestart was. Maar ook games starten, was een crime, maar de games zelf ook, wat een stutterfestijn. Nee echt no way dat ik denk dat de One X vergelijkbaar is met de Series X omdat stilstaand beeld toevallig hetzelfde oogt.
Ik had ook vaak dat als een game aan het laden was dat ik mijn telefoon er ff bjj pakte om de tijd te doden.

Met de series x hoeft daf niet meer. Eer ik mijn tekefoon oogepakt hebt is het laden al klaar... Heerlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:28:
Je slaat de spijker op z'n kop. Het is alleen zo dat de console niet per se een "nieuw gevoel" geeft. De UI is identiek, niet-geoptimaliseerde/-bijgewerkte games starten alleen maar sneller en hebben hoogstens een wat betere/stabielere fps.

Er zijn zo goed als geen launch titles die groot gelanceerd worden, geen nieuwe Forza Horizon bijvoorbeeld, Halo uitgesteld. Dus dit alles zorgt ervoor dat het "nieuwe gevoel" veel minder is. Ik had het ook, maar het probleem is dat snelheid erg snel went, ook omdat de gemiddelde persoon hier gewend zal zijn aan een vlotte smartphone en vlotte laptop bijv. Daar zitten al SSD's of het equivalent van in, dus valt het minder op. Feitelijk zijn de XSS/XSX en ook PS5 de laatste reeks apparaten waar je performance van verwacht die deze SSD upgrade krijgen. Game PC's hebben het ook al jaren.

Toen ik gisterenavond mijn XSX (ik kom van een One S) installeerde en een paar spellen kort uitgeprobeerd had, had ik ook deels het gevoel van "ok, dit is het dus". FH4 was nog aan het downloaden, dus nog niet geprobeerd, maar verder had ik een oude game erbij gepakt die ik op de One S onlangs gekocht had: Rise of the Tomb Raider. Deze ziet er identiek uit en loopt hoogstens wat soepeler. Ironisch genoeg laadt deze game nauwelijks sneller, terwijl ik ook de wel voor X|S geoptimaliseerde Fortnite uitgeprobeerd heb en daar zijn de verschillen gigantisch. Op de One S waren de laadtijden langer dan op de Switch (al heeft die lagere graphics natuurlijk), nu zit ik binnen een paar seconden in een game en merk je gewoon welke spelers een X|S/PS5 hebben en welke nog op oudere consoles zitten, je ziet hun spawn points en die komen letterlijk een halve minuut later allemaal ineens binnen. :P
Maar ook texture drawing distance bijv. is gigantisch verbetert. Ik kan nu vanuit de jump uit de bus al details op de grond zien zoals bomen, op de One S was hij nog aan het renderen als ik al geland was. En ook 60fps nu, dat merk je inderdaad erg goed!

HDR heb ik nog niet aanstaan, omdat mijn TV (Sony 55XF9005) maar 2 HDMI 2.0 poorten heeft en één is ook gelijk de eARC |:( . In het nieuwe jaar de receiver maar upgraden zodat ik niet meer afhankelijk ben van die ene overgebleven HDMI 2.0 poort (waar nu de 4K Apple TV op zit, we kijken meer series en films dan dat er gegamed wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:11
airwolf83 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 07:51:
[...]

HDR in Fifa21 is ook stuk op bepaalde tvs, het veld flikkert als een malle, ook tijdens replays. Heb het moeten uitzetten of scherpte van de tv naar 0. Niet te doen anders

PC Specification

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 16:38
Thalaron schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:59:
[...]

Ik had de Series X toch wel gekocht, maar ik wilde hem ook als UHD speler kunnen gebruiken. Nu heeft mijn toekomstige TV (wellicht dat dat ooit nog komt via een update.. maar dat zal wel niet) geen Dolby Vision.

Ik heb eigenlijk enkel Planet Earth 2 op UHD aangeschaft puur als showcase. Maar het feit dat ik een freaking App moest downloaden om de Blu-Ray drive überhaupt te kunnen gebruiken is natuurlijk lachwekkend... Zelfs de PS3 deed dat beter...

Nu heb ik nog niet echt gebruik gemaakt van deze functie wegens het gebrek aan een 4K apparaat, maar mijn 1e ervaring was inderdaad niet best. Stil was ie helaas ook niet echt...

Gelukkig was het hooguit voor de leuk en had ik hoe dan ook de Series X wel aangeschaft, maar als 4K Blu-Ray's je ding zijn zou ik inderdaad een losse speler ernaast zetten.

Kom net deze tegen; YouTube: Xbox Series X 4K Blu-ray Player Cannot Output True Black (Objective ...

:X :X :X :X ;( ;( ;( ;( ;(
Het geluid staat bij films op zo’n niveau dat ik de speler toch niet hoor :)
En mbt de black levels:
*Update 20 Nov 2020:* After investigating the problem we pointed out in this video, Microsoft has identified & fixed the issue of black floor being elevated during Blu-ray playback on the Xbox Series X, and will roll out a public update shortly.“.

Staat gewoon in de description van die video die je doorgeeft. Het voordeel van de losse app is overigens dat Microsoft die kan oudsten buiten het OS om en niet iedereen heeft hem nodig, dus ik vind het een goede zaak dat deze los geïnstalleerd moet worden.

Voor 4K vind ik hem prima, hdr10 is al ok genoeg. Als daar later DV bij komt, is dat alleen maar nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
SunnieNL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:03:
[...]

Het geluid staat bij films op zo’n niveau dat ik de speler toch niet hoor :)
En mbt de black levels:
*Update 20 Nov 2020:* After investigating the problem we pointed out in this video, Microsoft has identified & fixed the issue of black floor being elevated during Blu-ray playback on the Xbox Series X, and will roll out a public update shortly.“.

Staat gewoon in de description van die video die je doorgeeft. Het voordeel van de losse app is overigens dat Microsoft die kan oudsten buiten het OS om en niet iedereen heeft hem nodig, dus ik vind het een goede zaak dat deze los geïnstalleerd moet worden.

Voor 4K vind ik hem prima, hdr10 is al ok genoeg. Als daar later DV bij komt, is dat alleen maar nog beter.
Goed om deze andere blik erop te zien. Ik merkte t.o.v. mijn vorige Sony Blu-ray speler naar de One S toe al geen verschil, behalve dat de One S iets meer geluid maakte met de schijfjes zelf, dus bij de allerstilste scenes waarin even niks gezegd werd hoorde je dat op de achtergrond, maar daar wen je aan en storend was het nooit. Zelfs een dialoog komt er bovenuit namelijk.

Nu ben ik ook zeker geen zeer kritische kijker meer, dat speelt zeker mee natuurlijk. Want ik geloof best dat welke console dan ook niet de allerbeste beeldkwaliteit zal leveren, maar ik stream dan ook meer (Netflix, Disney+, Prime Video, NPO Start) dan dat ik nog een Blu-ray erin duw. Ondanks dat ik wel een collectie van tegen de 100 films/boxen heb. Merk bij mijzelf dat ik "goed" tegenwoordig "goed genoeg" vind en daardoor streaming services juist makkelijker vind. En de Xbox Series X valt qua Blu-ray voor mij dan ook in die categorie. Ja, het ontbreken van Dolby Vision is jammer, maar ik heb welgeteld 1 4K Blu-ray en zal niet snel iets bijkomen denk ik, dus het zal met name voor de 1080p Blu-rays zijn.

En inderdaad, ook ik vind het fijn dat het een losse app is. Hoezo klagen dat je die moet installeren? Je klaagt toch ook niet dat je een game moet installeren, die er soms zelfs uren over doet? Kleine moeite als je het mij vraagt. Met de XSX klikte ik via de iOS app gewoon de apps aan die ik (weer) geïnstalleerd wilde hebben en na de Xbox update zelf stonden ze netjes in de queue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 21:39
Waar halen jullie je games tegen de best mogelijke prijzen(zoals Cyberpunk en FIFA 21 bijv)?
Ik kom vanaf de PS4 Pro, dus tips daarover zijn welkom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
rvdlaar schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:37:
Waar halen jullie je games tegen de best mogelijke prijzen(zoals Cyberpunk en FIFA 21 bijv)?
Ik kom vanaf de PS4 Pro, dus tips daarover zijn welkom :-)
Misschien handig om te weten: maakt het je nog uit of het digitaal of fysiek op disc is?

Digitaal heeft de Xbox Store zelf (gewoon op je Xbox of Xbox.com) vaak goede tot erg goede aanbiedingen, maar juist niet voor de nieuwste games. Dat duurt best een tijdje. Daarom kijk ik daarvoor vaak naar fysieke discs en dat zijn natuurlijk dezelfde plekken als je voor de PS4 gewend bent.

Digitale codes kan je bij CDKeys vinden, al krijgt die de laatste tijd wel een wat slechtere reputatie, maar dat heeft volgens mij met name met codes voor Game Pass Ultimate of Xbox Live Gold te maken, die werken niet altijd en ze geven dan niet thuis als je daarover aanklopt.

Ook een optie is het kopen van games in een andere Xbox Store, omdat de prijzen aangepast worden naar wat er in dat land gebruikelijk is (Brazilië en Argentinië is €69 voor een game zo'n beetje een kwart maandsalaris), kan je via een kleine omweg in die Store de game kopen en vervolgens gewoon op je eigen Xbox gebruiken. Een goede website die ik daarvoor gebruik is:
https://www.xbox-now.com/...n?search=cyberpunk&page=1
Je hebt wel een VPN nodig en vaak moet je eerst ergens met je internationale PayPal/CC een gift card kopen voor dat land, dus je kan niet exact het bedrag voor die game neerleggen, je zit er altijd wel wat overheen. Desondanks, als je deze methode vaker gebruikt (uitleg staat ook op de website in de FAQ) dan zal je ongetwijfeld vaker terugkomen bij dergelijke landen en dus is die €5 extra die je eerder teveel over hield niet weggegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:57
KevinNolan schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 02:49:
[...]

Jep. Netflix Speelt Dolby vision af. En volgens mij ook bij UHD film.
Niet bij UHD disks. Het ging over de series X als UHD disk speler niet als een streaming device. Dolby Vision wordt straks wel in games ondersteunt door een update in 2021.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:42
MooDyBLueS schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:52:
[...]
Je hebt wel een VPN nodig en vaak moet je eerst ergens met je internationale PayPal/CC een gift card kopen voor dat land, dus je kan niet exact het bedrag voor die game neerleggen, je zit er altijd wel wat overheen.[...]
VPN is niet meer nodig. Je kan gewoon rechtstreeks op bijv. de Brazil Microsoft store kopen met een giftcard in die valuta. En ook om een gift card te kopen met de juiste valuta kan je soms gewoon ideal gebruiken (als je dat wil).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chirrel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 15:50
De blauwe controller van Otto is geleverd hoor. 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:06:
[...]

VPN is niet meer nodig. Je kan gewoon rechtstreeks op bijv. de Brazil Microsoft store kopen met een giftcard in die valuta. En ook om een gift card te kopen met de juiste valuta kan je soms gewoon ideal gebruiken (als je dat wil).
Wel even een Braziliaans adres aan je Microsoft account toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1RT
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-03 20:30
Bacspin schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:09:
Ja, vorige week gedaan, 2x 12(+1 ivm auto verlenging) via livekaarten voor 38 eu per jaar, via vpn / privacy mode in Brazilië via xbox.com geredeemed (altijd zoeken naar die optie, zit onder games) en nu 2 jaar en 5mnd GPU voor minder dan 80 eu.
Heb ook uit andere landen gehaald, 36 maanden 89 euro >:)
Nu nog de gamekeys :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2307
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09 15:48
Chirrel schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:08:
De blauwe controller van Otto is geleverd hoor. 😬
Hier nog steeds niks bekend. Pakket nog niet ontvangen of verwerkt door PostNL. 24-11 besteld... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:42
Rivanov schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:10:
[...]
Daar komt die bij betalen zelf ook mee als je er nog geen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-09 13:25
Rivanov schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:10:
[...]

Moet je outlook account ook op Brazilië staan? :?
Of bedoel je een verbinding maken met Brazilië en dan bestellen/redeemen en daarna weer terug naar Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirrel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 15:50
Martijn2307 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:15:
[...]

Hier nog steeds niks bekend. Pakket nog niet ontvangen of verwerkt door PostNL. 24-11 besteld... :|
Aardig willekeurig blijkt maar weer. Ik heb hem besteld op de 25ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lowskilled-ftw schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:20:
[...]

Moet je outlook account ook op Brazilië staan? :?
Of bedoel je een verbinding maken met Brazilië en dan bestellen/redeemen en daarna weer terug naar Nederland?
Nee, dat hoeft niet. Gewoon een extra adres toevoegen en die op Brazilië instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:55

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Hoe vaak ik die openingsscène van Skyrim inmiddels gezien heb, zou ik deze keer wel worden onthoofd?
Rivanov schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:29:
[...]

Nee, dat hoeft niet. Gewoon een extra adres toevoegen en die op Brazilië instellen.
Wel even de disclaimer erbij dat dit een frauduleuze handeling is en wanneer Microsoft hierop gaat handhaven dit mogelijk gevolgen kan hebben voor je account. Misschien ook goed dat Tweakers dit even plaatst bij dit topic gezien de uitgebreide facilitering ervan.

[ Voor 43% gewijzigd door tuinïnen op 11-12-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tuinïnen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:34:
[...]

Hoe vaak ik die openingsscène van Skyrim inmiddels gezien heb, zou ik deze keer wel worden onthoofd?

[...]

Wel even de disclaimer erbij dat dit een frauduleuze handeling is en wanneer Microsoft hierop gaat handhaven dit mogelijk gevolgen kan hebben voor je account. Misschien ook goed dat Tweakers dit even plaatst bij dit topic gezien de uitgebreide facilitering ervan.
Doe dit al sinds 2013 dus kans dat Microsoft hierop gaat handhaven is nihil. ;)
Deze methode is niet bepaald nieuw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Rivanov schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:47:
[...]

Doe dit al sinds 2013 dus kans dat Microsoft hierop gaat handhaven is nihil. ;)
Deze methode is niet bepaald nieuw.
Maakt het niet minder frauduleus. Op illegale handelingen wordt niet vaak gehandhaafd, maar het wordt hier als 'normaal' gezien om dat zo te doen en dat is toch een stap verder. Wanneer je bewust dat doet met acceptatie dat je illegaal bezig bent en eventuele gevolgen daarbij aanvaard is dat een eigen keuze. Wanneer het hier iedere pagina weer 5 keer voorbij komt en het gemeengoed lijkt te zijn waardoor ook de onwetende Tweaker hierin wordt meegesleurd lijkt mij tamelijk ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 20:12
Koning-Admiraal schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:07:
Alleen al voor Microsoft flight simulator is een gamepass het waard om te nemen. Ik kan over een paar dagen verlengen. Denk dat ik meteen even 3 gold cards koop. Kun je trouwens, ondanks dat je je gold card in het buitenland koopt wel gebruik maken van gamepass unlimited voor 1 euro?
Ja onlangs zelf ondervonden. Ik heb voorheen nooit een Gamepass gehad. Weet niet of dat nog war uitmaakt.

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
Vraagje, vriend van mij zijn XSX valt net 3 x achter elkaar uit met dead by daglight. Is hier een speciale versie voor de XSX voor, of gewoon pech en opnieuw installeren?

Edit

Ik lees net ook dat er in het begin veel problemen waren met deze game. Hier is later (naast een next gen) ook een extra patch voor uit gekomen. Moet je dit dan handmatig allemaal downloaden? Of kan je dit ergens instellen dat de xbox dit automatisch doet?

[ Voor 44% gewijzigd door Ananas_NL op 11-12-2020 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 20:43
Oh nice zeg. Misschien toch maar weer eens spelen en beetje modden :+ Hopelijk blijft deze game gewoon op Gamepass staan dan hoef ik hem niet meer te kopen. Bedoel ze horen nu toch bij Microsoft en volgens mij blijven die games (Halo etc) gewoon altijd op Gamepass staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:02
Ananas_NL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:01:
Vraagje, vriend van mij zijn XSX valt net 3 x achter elkaar uit met dead by daglight. Is hier een speciale versie voor de XSX voor, of gewoon pech en opnieuw installeren?

Edit

Ik lees net ook dat er in het begin veel problemen waren met deze game. Hier is later (naast een next gen) ook een extra patch voor uit gekomen. Moet je dit dan handmatig allemaal downloaden? Of kan je dit ergens instellen dat de xbox dit automatisch doet?
Is het een beetje een toffe game? Leuker met vrienden onderling of ook met willekeurige anderen online? Best een tof concept zoals het lijkt 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09 11:33
Ananas_NL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:01:

Edit

Er is een series x patch, die wordt automatisch gedownload zodra de game wordt gestart. Het is een spel met behoorlijk veel bugs en glitches, bijna elke patch worden er een paar geplet en komen er weer andere bij. Maar dat de console uitvalt hoort absoluut niet te gebeuren, gebeurd dat bij meer spellen? (hardware issue?)
JDL15 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:53:
[...]
Is het een beetje een toffe game? Leuker met vrienden onderling of ook met willekeurige anderen online? Best een tof concept zoals het lijkt 8)
Het is een erg leuk spel om met vrienden te spelen, met willekeurige mensen kan leuk zijn maar je hebt geen communicatie met elkaar, op een wijs en wuif animatie na.
Wat mij betreft wel het beste asymmetrische spel die ik heb gespeeld, kwa opzet dan in ieder geval.
Het spel is helaas geplaagd door bugs en slechte optimalisatie, op de series x loopt het wel goed maar minder dan je zou mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
Heeft iemand een idee of cyberpunk ooit in 60fps te spelen zal zijn op de series s?

En hoe loopt de game tot nu toe op de series s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
Thomas schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:26:
[...]

Behalve dat je het er niet uit vind zien op de series s, liep het wel goed op 30fps of had je last van franedrops etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
[quote]m0h4life schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:02:
[...]

Er is een series x patch, die wordt automatisch gedownload zodra de game wordt gestart. Het is een spel met behoorlijk veel bugs en glitches, bijna elke patch worden er een paar geplet en komen er weer andere bij. Maar dat de console uitvalt hoort absoluut niet te gebeuren, gebeurd dat bij meer spellen? (hardware issue?)

Ik had inderdaad al zoiets gelezen, volgens mij loopt deze gewoon vast inderdaad. Andere spellen deden het wel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:03:
Heeft iemand een idee of cyberpunk ooit in 60fps te spelen zal zijn op de series s?

En hoe loopt de game tot nu toe op de series s?

Heb de video zelf niet gekeken, maar hier vind je vergelijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
  • Laatst online: 23-09 15:15
Ik heb sinds enkele dagen een probleem met forza horizon 4. Ik krijg de melding "unable to join session" en wordt verwezen naar de support pagina van forza maar daar kan ik ook geen oplossing vinden. Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand een oplossing?

Ik heb de laatste update van forza, heb de xbox al meerdere malen opnieuw opgestart maar de melding blijft terugkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 17:50

BM

Moderator Spielerij
Even snel doorheen geskipped, maar wow. Als je dat ziet hadden ze de last-gen versies gewoon moeten droppen :X Dat kun je eigenlijk niet maken om dat zo uit te brengen :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Rob112 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:41:
Ik heb sinds enkele dagen een probleem met forza horizon 4. Ik krijg de melding "unable to join session" en wordt verwezen naar de support pagina van forza maar daar kan ik ook geen oplossing vinden. Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand een oplossing?

Ik heb de laatste update van forza, heb de xbox al meerdere malen opnieuw opgestart maar de melding blijft terugkomen
Dat FH4-probleem hebben we allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Ben er schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:52:
je begrijpt dat dit niet het probleem van de hardware is? De Hardware van de Xbox is zijn tijd op de games eigenlijk voorruit. Er zijn voor zowel de PS5 als de Xbox SX nog geen games uit die het volledige potentieel van de consoles benutten. Een situatie zoals die er eigenlijk ook was bij de Xbox 360. De Xbox One liep veel meer in par met de games. Het verschil lijkt nu nog niet groot, maar dat gaat snel veranderen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
  • Laatst online: 23-09 15:15
Springbokkie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:50:
[...]

Dat FH4-probleem hebben we allemaal.
Oké dan is het dus gewoon wachten op een update. Zag online oplossingen voorbij komen over regio instellingen aanpassen enz. maar dat werk allemaal niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNolan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 23:51
zwembroek schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:04:
[...]

Niet bij UHD disks. Het ging over de series X als UHD disk speler niet als een streaming device. Dolby Vision wordt straks wel in games ondersteunt door een update in 2021.
Dat is wel apart niet bij disk... Hopelijk veranderd dat nog. Zou wel eens een echte uhd film willen zien in DV

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

tuinïnen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:34:

Hoezo? Wat is het verschil tussen aankopen doen bij MS in Brazilië of Aliexpress (China) c.q. Amazon in bijvoorbeeld Italië of Spanje?

Niets frauduleus aan dus......
tuinïnen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:52:
[...]

Maakt het niet minder frauduleus. Op illegale handelingen wordt niet vaak gehandhaafd, maar het wordt hier als 'normaal' gezien om dat zo te doen en dat is toch een stap verder. Wanneer je bewust dat doet met acceptatie dat je illegaal bezig bent en eventuele gevolgen daarbij aanvaard is dat een eigen keuze. Wanneer het hier iedere pagina weer 5 keer voorbij komt en het gemeengoed lijkt te zijn waardoor ook de onwetende Tweaker hierin wordt meegesleurd lijkt mij tamelijk ongewenst.
Het is niet frauduleus........
Je koopt gewoon in het buitenland, je maakt nu allemaal aannames, je schijft dat het illegaal zou zijn, dit is niets meer dan een ongegronde aanname. Je mag in Nederland, als Nederlander gewoon in welke buitenlandse winkel kopen.

Het zou wat zijn zeg, als Hollandse Expat zit je in een hotel in het buitenland, je Hebt een Xbox, maar zou niets lokaals mogen kopen....

[ Voor 48% gewijzigd door Bullet NL op 11-12-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
tuinïnen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:52:
[...]

Vraag toch af of het frauduleus is. Moreel gezien niet goed maar frauduleus? Microsoft had er idd al lang iets aan kunnen doen. Wat is de reden waarom het nog werkt? Stel je heb echt een vriend of familie uit bijvoorbeeld Brazilië. Hij koopt een giftcard als cadeau voor jou. Dat is gewoon echt geld waard en zou gewoon geactiveerd moeten kunnen worden. Zou dat misschien de reden zijn dat Microsoft het gewoon toe staat en geen blokkades gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Bullet NL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:25:
[...]

Hoezo? Wat is het verschil tussen aankopen doen bij MS in Brazilië of Aliexpress (China) c.q. Amazon in bijvoorbeeld Italië of Spanje?

[...]

Je koopt gewoon in het buitenland, je maakt nu allemaal aannames, je schijft dat het illegaal zou zijn, dit is niets meer dan een ongegronde aanname. Je mag in Nederland, als Nederlander gewoon in welke buitenlandse winkel kopen.
Dat dacht ik dus ook. Je koopt het gewoon bij microsoft zelf alleen in een ander land. Niet bij 1 of andere illegale vage site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Weird had cyberpunk gepreload en vandaag de disc gekocht. De preload versie wil absoluut niet opstarten en de disc probeert het los te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

MissMe NL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:29:
[...]

Vraag toch af of het frauduleus is. Moreel gezien niet goed maar frauduleus? Microsoft had er idd al lang iets aan kunnen doen. Wat is de reden waarom het nog werkt? Stel je heb echt een vriend of familie uit bijvoorbeeld Brazilië. Hij koopt een giftcard als cadeau voor jou. Dat is gewoon echt geld waard en zou gewoon geactiveerd moeten kunnen worden. Zou dat misschien de reden zijn dat Microsoft het gewoon toe staat en geen blokkades gebruikt?
Het is overigens niet alleen Brazilië, geld natuurlijk ook voor andere stores waar door Wisselkoersen andere games in de aanbieding zijn. Wat ik net ook schreef, zolang je geen illegale keys gebruikt is er niet zoveel aan de hand.

Moreel, en dat geef je terecht aan, is het een ander verhaal.... Eigenlijk zou iedereen lokaal moeten kopen, de middenstand uit eigen dorp/stad heeft daar het meest aan. Maar goed die leegloop hebben we jaren geleden al geaccepteerd door de Bol.com's of Mediamarkts met hun prijzendruk.

Afijn, kopen in buitenlandse stores, hou je gewoon aan de wet, dan is er niets aan de hand.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sohus
[...]

[...]

Het zou wat zijn zeg, als Hollandse Expat zit je in een hotel in het buitenland, je Hebt een Xbox, maar zou niets lokaals mogen kopen....
Vals adres opgeven (bv. Nederlandse Ambassade Brazilië) is wel degelijk fraude. Niet het type waar autoriteiten van wakker liggen maar toch. Genoeg grond voor een ban van Microsoft mochten ze die richting ooit inslaan.

Alle argumenten die je noemt gaan verder niet op. Er is een reden dat je een lokaal adres, betaal methode etc nodig hebt. Ali Express is hele andere business.

Niemand die hier in buitenland koopt heeft volgens mij een lokale rechtmatige betaalkaart en rechtmatig adres dat door de store van Microsoft wordt geaccepteerd.

Heb er zelf overigens geen grote morele bezwaren tegen, maar zeggen dat het normaal is, dat is andere koek.

[ Voor 11% gewijzigd door sohus op 11-12-2020 17:47 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
💪🏼💪🏼💪🏼
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqzQH4-UWyIw1GZ7Y4o-NyPP9vU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WxlRurzf5OiSdxS7wmzItmBS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
MissMe NL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:29:
[...]

Ze staan het toe om andere reden gok ik, en omdat ze meer doen dan gaming en daar veelal geen regio beperkingen zijn O.a voor expats zoals mij die in meerdere landen wonen. Office 365 deel ik met mijn ouders maar veel andere zaken koop ik lokaal in Duitsland. Daarnaast heeft Microsoft baat bij een gamer vriendelijke opstelling gezien Sony’s voorsprong. Zie ook de Game Pass trucs die ze gedogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Bullet NL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:36:
[...]

Het is overigens niet alleen Brazilië, geld natuurlijk ook voor andere stores waar door Wisselkoersen andere games in de aanbieding zijn. Wat ik net ook schreef, zolang je geen illegale keys gebruikt is er niet zoveel aan de hand.

Moreel, en dat geef je terecht aan, is het een ander verhaal.... Eigenlijk zou iedereen lokaal moeten kopen, de middenstand uit eigen dorp/stad heeft daar het meest aan. Maar goed die leegloop hebben we jaren geleden al geaccepteerd door de Bol.com's of Mediamarkts met hun prijzendruk.

Afijn, kopen in buitenlandse stores, hou je gewoon aan de wet, dan is er niets aan de hand.
Je bevestigt hiermee dat de onwetende Tweaker dus inderdaad niet beseft dat het fraude is door het opgeven van valse informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Hoe bevalt de Series S? Wil hem aan gaan schaffen ter vervanging van mijn halfdode One X.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rickmanders
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:13
Segafreak83 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:00:
Hoe bevalt de Series S? Wil hem aan gaan schaffen ter vervanging van mijn halfdode One X.
Hij bevalt me goed. Tot nu toe geen issues tegengekomen en doet wat ie moet doen. Enige nadeel is de kleinere harde schijf als je het mij vraagt. Ben geen hardcore/fanatieke gamer dus de X hoefde van mij niet per sé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:07

Nogne

>.<

tuinïnen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:52:
[...]

Je bevestigt hiermee dat de onwetende Tweaker dus inderdaad niet beseft dat het fraude is door het opgeven van valse informatie
Zou je dan ook willen bevestigen waar Microsoft (of de wet) aangeeft dat dit onder fraude valt?

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
rickmanders schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:02:
[...]

Hij bevalt me goed. Tot nu toe geen issues tegengekomen en doet wat ie moet doen. Enige nadeel is de kleinere harde schijf als je het mij vraagt. Ben geen hardcore/fanatieke gamer dus de X hoefde van mij niet per sé.
Ik heb nog een externe harde schijf voor de One games, dus dat loopt wel los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:45
Super cool natuurlijk, prachtig lijstje. Maar tot op heden moet de echte next-gen knaller nog uitkomen, ik staar mij niet zo blind op mooie lijstjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartx075
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-08 12:19
Segafreak83 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:00:
Heb de S beneden staan en ben er happy mee. Klein, snel en stil. Niet de kracht van de X en geen native 4K maar dat is op dit moment nog geen vereiste voor het huidige aanbod van games.

Harddrive is met 512GB wel wat behelpen maar dat is met een externe HDD wel te ondervangen. Heb zelf een 2TB drive van Seagate eraan hangen waar ik games op archiveer die ik niet direct speel. Let er alleen wel op dat je de “optimised” games niet vanaf een reguliere externe HDD kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Bartx075 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:10:
[...]

Heb de S beneden staan en ben er happy mee. Klein, snel en stil. Niet de kracht van de X en geen native 4K maar dat is op dit moment nog geen vereiste voor het huidige aanbod van games.

Harddrive is met 512GB wel wat behelpen maar dat is met een externe HDD wel te ondervangen. Heb zelf een 2TB drive van Seagate eraan hangen waar ik games op archiveer die ik niet direct speel. Let er alleen wel op dat je de “optimised” games niet vanaf een reguliere externe HDD kunt spelen.
Dank je wel! Dat je optimized games alleen vanaf de interne SSD kan spelen is iets minder, maar niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartx075
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-08 12:19
Segafreak83 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:15:
[...]

Dank je wel! Dat je optimized games alleen vanaf de interne SSD kan spelen is iets minder, maar niet onoverkomelijk.
In de praktijk is het geen struikelblok denk ik. Een game van 50GB overzetten kost een minuut of 7.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
[...]

Tenzij jij BTW aan de belastingdienst stuurt, is het wel frauduleus te noemen.
Amazon Duitsland veranderd niet voor niets het BTW tarief op het moment dat er iets naar Nederland moet. Dat geldt voor alle aankopen, ook de digitale in het buitenland. Op het moment dat de store dat niet regelt, moet je dat zelf doen. Anders klopt je stelling niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:10:
[...]

Super cool natuurlijk, prachtig lijstje. Maar tot op heden moet de echte next-gen knaller nog uitkomen, ik staar mij niet zo blind op mooie lijstjes :)
Blindstaren is weer een ander uiterste, maar het lijstje straalt zeker wel een mooi potje spierballen rollen uit.
Leuk om weer eens ergens naar uit te kunnen kijken :)

[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 11-12-2020 18:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:33:
[...]

Blindstaren is weer een ander uiterste, maar het lijstje straalt zeker wel een mooi potje spierballen rollen uit.
Leuk om weer eens ergens naar uit te kunnen kijken :)
Diversiteit aan type games in ieder geval. Dat is wel een mooi iets. Voor ieder wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

tuinïnen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:52:
[...]

Maar waar moet je valse informatie opgeven dan. Je hoeft toch nergens een vals adres in te vullen. Denken jullie jou echt dat MS hiervan niet op de hoogte is?

Overigens is hier niets frauduleus of dubieus aan, dit zijn de zogeheten mazen die nog gedicht moeten worden (of die bedrijven bewust niet dichten).