xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Die No signal is zo faaaaacking irritant. Ik van de week TV kijken (Ziggo Mediabox Next), zet de Xbox One X aan, ik kies de input van de XOX op mijn receiver... "no signal"Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:39:
[...]
Als jij je Xbox op een HDMI poort hebt aangesloten waar je standaard de Picture Mode op Game hebt staan, en ALLM staat aan op je Xbox, dan kan die setting in principe uit op je TV.
Ik heb 'm gewoon aanstaan overigens.
Enige jammere is dat de UI van het dashboard dus in 1080p is waardoor hij iedere keer van resolutie moet omschakelen en ik No Signal in beeld krijg.

Is dat inderdaad een resolutie-schakel-dingetje?
Xbox Live: Springbok NL
Heb je ook nog leuke posts over ervaringen of alleen maar failures?v8power67 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:46:
Zag dexe net voorbij komen op resetera is van 42 min geleden:
[Twitter] effe erop klikken voor de video. Hoop serieus dat dit een geval is van slecht omgegaan door de user en niet een nieuw rrod probleem...
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Vanochtend om 6 uur even aan gehad en na een half uur uitgezet. Om 9 uur draaide de fan nog. Nadat ik voor afsluiten via het menu koos, stopte de fan wel met draaien.
Over hypocrisie gesproken. Je legt nu exact uit waar je jezelf schuldig aanmaakt. Jij gaat er vanuit, omdat het in jouw situatie wel goed uitkomt, dat het daardoor minder relevant zou zijn voor anderen.Nogne schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:16:
[...]
Ow, dus jouw situatie is belangrijker dan die van andere? En het gaat per console misschien om €1 vermenigvuldig dat eens door het aantal verkochte consoles en dan worden de kosten wel iets meer.
Voor jou is kabelmanagement goed uit te voeren, voor mij is de kabel lang genoeg (samen met veel andere).
Ik geef alleen aan dat het niet noodzakelijk is voor Microsoft en die enkeling die een langere kabel nodig hebben kunnen dat zelf wel halen.
Vervolgens maak je een aanname door er vanuit te gaan dat deze groep mensen (waarover het gaat) relatief gezien smal zou zijn. Wat dus onwaar is, er zijn miljoenen mensen op deze wereld, waarbij een HDMI kabel van max 2 meter niet afdoende is.
Tevens maak je ook nog eens een berekeningsfout. De kostprijs ligt vaak veel lager dan die €1 euro wat ik als voorbeeld heb opgenoemd.
[ Voor 5% gewijzigd door Koning-Admiraal op 11-11-2020 10:56 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Ja kan idd maar lees al.meer berichten ol reddit die zelfde melden. Zullen vanzelf meer horen erover. Die eerste leek wel veel op vape smoke maar deze niet. Of het moet de xcloud in werking zijn.Phusebox schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:48:
[...]
Of mensen die graag clicks en views willen en dit soort dingen faken.
ill see myself out
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dat is wel verdacht veel rookv8power67 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:46:
Zag dexe net voorbij komen op resetera is van 42 min geleden:
[Twitter] effe erop klikken voor de video. Hoop serieus dat dit een geval is van slecht omgegaan door de user en niet een nieuw rrod probleem...
Als ik instant game response uitzet op mijn tv, wordt ook allm automatisch uitgezet op de Xbox (en kan ik niet meer aanvinken).Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:39:
[...]
Als jij je Xbox op een HDMI poort hebt aangesloten waar je standaard de Picture Mode op Game hebt staan, en ALLM staat aan op je Xbox, dan kan die setting in principe uit op je TV.
Ik heb 'm gewoon aanstaan overigens.
Enige jammere is dat de UI van het dashboard dus in 1080p is waardoor hij iedere keer van resolutie moet omschakelen en ik No Signal in beeld krijg.

Zoek maar op 'fan' of 'ventilator' in dit topic, meerdere mensen die het ook noemenSidia1 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:49:
Is het iemand opgevallen dat de fan lang nadat die uitgezet is blijft draaien?
Vanochtend om 6 uur even aan gehad en na een half uur uitgezet. Om 9 uur draaide de fan nog. Nadat ik voor afsluiten via het menu koos, stopte de fan wel met draaien.
The devil is in the details.
Neem aan dat jullie die al delen. Beetje balans kan nooit kwaad. Shit happens en als echt is is dat mega balen voor die mensen.uchiha tijntje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:49:
[...]
Heb je ook nog leuke posts over ervaringen of alleen maar failures?
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik hoop alvast dat het fake is. Hier momenteel geen enkel probleem, binnenkort zolder opruimen en upgraden naar een LG CX.
Onderschat de gevolgen van een 21:9 scherm niet. Je hebt ineens veel meer pixels. Een game die op een 16:9 scherm 4K60 draait, zal dat op 21:9 niet meer doen. Ik denk dat daar het grootste 'probleem' zit.Arvado schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:35:
[...]
Vind ik eerlijk gezegd wel een echte tegenvaller. Die schermen komen steeds meer en zijn bijzonder prettig. Zou dit wellicht nog komen met een update? Of zou het echt een hardware beperking zijn?
[...]
Ja of je hebt uitgerekt beeld, ik vind het eigenlijk wel verrassend in negatieve zin dat dit niet ondersteund wordt.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Dan spreek ik over dat 2de korte filmpje, dat ander van eerder vandaag nog niet naar gezien.
100 procent nep. Zoveel rook krijg je alleen als dat ding echt in hens staat.
Verwijderd
Ikke. Bewust gekocht omdat mijn TV alleen 60hz op 4K kan momenteel, ik val nu niet vies maar FH4 vind ik er toch zeeeeeer mooi uitzien.soccerroos schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:40:
Zijn er al mensen met de xbox s en wat zijn de ervaringen ervan?
Ding is stil, klein en vlot en de opslag is een non issue voor mij. Ik heb er nu Halo MCC, FH4, No mans Sky, Fallen Jedi, Rocket Leage, Gears 5 en Star Wars FO erop en nog 80gb vrij.
Wat je hebt zal je gebruiken, dus ook op een X zou ik met tijd een externe SSD hangen.
Edit: zoals ik hier eerder al zei, nu moet alles plots 4K 120 zijn en gaan de mensen niet voor minder maar in mijn ogen is dat oveedreven. Een S is een mooie stap vooruit (en vrij te krijgen) eenmaal er een hoop games naar de 4k 120 gaan ga ik voor een X en bijhorende TV maar ondertussen gewoon chillen en genieten en no stress op de out of stock X meldingen
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2020 11:03 ]
Dat kan prima met een software-update toegevoegd worden, maar ik zou er niet op gaan wachten. Ultrawide monitoren zie je weliswaar steeds vaker, maar ik verwacht niet dat er überhaupt meer dan 1% van alle monitoren 21:9 (of breder) zijn, dus dat is nog totaal niet interessant voor consolemakers/gamemakers. En 21:9-tv's zie je al helemaal bijna nooit.Arvado schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:35:
[...]
Vind ik eerlijk gezegd wel een echte tegenvaller. Die schermen komen steeds meer en zijn bijzonder prettig. Zou dit wellicht nog komen met een update? Of zou het echt een hardware beperking zijn?
The devil is in the details.
Ik ga er van uit van wel, lees dat toch links en rechts maar zou toch willen dat MS er zelf duidelijkheid over brengt.devilsnight schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:00:
Dat de fan de volgende ochtend nog draait met instant on, dat is normaal neem ik aan?
Lijkt me vreemd dat die blijft draaien want volgens een DF video een tijd terug is er niet noemenswaardig meer stand-by power draw op een Series X tov een One X.
Heb hem op instant on, en de fan was vanmorgen gewoon uit. Denk dat het wellicht komt als die nog op de achtergrond wat aan het downloaden is ofzo?Katmi schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:02:
[...]
Ik ga er van uit van wel, lees dat toch links en rechts maar zou toch willen dat MS er zelf duidelijkheid over brengt.
Lijkt me vreemd dat die blijft draaien want volgens een DF video een tijd terug is er niet noemenswaardig meer stand-by power draw op een Series X tov een One X.
Tot nu toe een beetje met de UI gespeeld, en no mans sky een uur of twee, ding blijft fluisterstil, alles is snappy (hoewel voor mijn gevoel NMS nog niet helemaal zonder bugs is)
Kwa games moet ik nog iets zien wat me echt wegblaast (NMS is voor mij gewoon space minecraft), maar over de hardware/OS ben ik 100% onder de indruk
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik weet het niet want moet de mijne nog aansluiten vanmiddaguchiha tijntje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:03:
[...]
Heb hem op instant on, en de fan was vanmorgen gewoon uit. Denk dat het wellicht komt als die nog op de achtergrond wat aan het downloaden is ofzo?
Heb gewoon al een handvol Posts gelezen dat de fan draait in standby mode maar ik dacht zelf idd ook dat dit waarschijnlijk komt door mensen die dan nog games aan het downloaden zijn in stand-by.
Zeker bevalt mij erg goed! Net zo snappy als een X graphics wat minder maar zeker een hele vooruitgang ten opzichte van een PS4. Ik ben een tevreden Xbox Series S gebruikersoccerroos schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:40:
Zijn er al mensen met de xbox s en wat zijn de ervaringen ervan?
En systeem updates lijken gewoon vlot te gaan waar ik bij de XB1X soms rustig een kwartier kon wachten op een systeem update.
[ Voor 22% gewijzigd door Caayn op 11-11-2020 11:09 ]
Nee, ik wil wel die 4K-glorydoobieters schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:34:
[...]
Had je toch beter die Series S kunnen nemen
Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is
Volgens mij deed de Xbox One dat ook al zo jauchiha tijntje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:03:
[...]
Heb hem op instant on, en de fan was vanmorgen gewoon uit. Denk dat het wellicht komt als die nog op de achtergrond wat aan het downloaden is ofzo?
Straks eens wat uitgebreider testen, eens kijken hoe Quick Resume hier werkt (jammer genoeg werkt het met FH4 sowieso niet).
Gisteravond/vanacht nog een uurtje Tetris gespeeld, en dat is eigenlijk best wel een hele leuke game geworden. Sommige concepten blijven sterk
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik had hem op standby staan en had de downloads op een gegeven moment gepauzeerd om te testen wat er dan gebeurd. Na 30 minuten draaide de fan in ieder geval nog. Alleen toen ik bij de instellingen de xbox helemaal uit had gezet ging de fan ook direct uit.Katmi schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:05:
[...]
Ik weet het niet want moet de mijne nog aansluiten vanmiddag
Heb gewoon al een handvol Posts gelezen dat de fan draait in standby mode maar ik dacht zelf idd ook dat dit waarschijnlijk komt door mensen die dan nog games aan het downloaden zijn in stand-by.
Hmm, mja dat is misschien ook gewoon een goede optie.Caayn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:07:
Nu de Xbox gewoon snel is opgestart vanuit een cold-boot, zoals het imo hoort bij een console, en hij bij het downloaden mijn verbinding volledig weet dicht te trekken laat ik mijn XSX mooi uit staan ipv instant-on met de XB1X.
Vanmorgen nog heel even Bright Memory gespeeld, maar dan kom ik toch heel snel tot de conclusie dat, hoe fijn de nieuwe controller ook in de hand ligt, ik echt niet meer zonder de backpaddles kan. Dus meteen maar mijn Elite V2 er weer terug bij gepakt.
Ik kan ook echt iedereen aanraden om een Elite te kopen. Dat maakt gamen echt een stuk leuker. Hopelijk nog wel een nieuwe versie in 2021 met nog meer verbeteringen.
En oja, als je xbox in de fik vliegt of dat het daadwerkelijk een probleem is onderbouwd door meer dan vage twitter filmpjes, is dit een uitstekende plek om dit te bespreken....
[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-11-2020 11:22 ]
uchiha tijntje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:03:
[...]
XB1 deed dat inderdaad ookBM schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:09:
[...]
Volgens mij deed de Xbox One dat ook al zo ja
Als er nog iets draaide dan draait de fan (op de laagste stand) ook nog. Al vond ik hem wel verdacht vaak aanstaan. Wat dat betreft ben ik nog steeds fan van de PS3 stand-by mode waarbij de console op een instelbaar tijdstip één keer per dag controleert op updates.
*Caayn herinnert zich nog horror verhalen van de eerste Wii batches in combinatie met de 24/7 connect mode waarbij de fan niet draaide met defecte consoles als gevolg...
[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 11-11-2020 11:16 ]
Niks hypocrisie, Microsoft heeft dit zo bepaald en ik heb er vrede mee. Dat jij aannames maakt dat meer mensen een nieuwe kabel moeten kopen dan de huidige kunnen gebruiken is uit de lucht gevallen en ik geef mijn situatie als voorbeeld.Koning-Admiraal schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:50:
[...]
Over hypocrisie gesproken. Je legt nu exact uit waar je jezelf schuldig aanmaakt. Jij gaat er vanuit, omdat het in jouw situatie wel goed uitkomt, dat het daardoor minder relevant zou zijn voor anderen.
Vervolgens maak je een aanname door er vanuit te gaan dat deze groep mensen (waarover het gaat) relatief gezien smal zou zijn. Wat dus onwaar is, er zijn miljoenen mensen op deze wereld, waarbij een HDMI kabel van max 2 meter niet afdoende is.
Tevens maak je ook nog eens een berekeningsfout. De kostprijs ligt vaak veel lager dan die €1 euro wat ik als voorbeeld heb opgenoemd.
Jij maakt aannames zonder bronnen en ik geef alleen aan dat er genoeg mensen wel tevreden zijn met deze kabel want zie bijna niemand van de miljoenen klagen over de lengte van de kabel, behalve jij. En jij vind het dan maar dat Microsoft dit al had moeten voorzien, en ik ben het daar niet mee eens en geef daarom mezelf als voorbeeld. Ik eis niks en ben er tevreden mee dus waar is mijn hypocrisie.
PS/XBL: Nogne
Herzlichen Glückwunsch zu deiner neuen Xbox Series X! Danke, dass du in der Familie bleibst 🤗
Ik verbaas me er een beetje over dat ik een Duitse mail krijg terwijl console op NL staat evenals profiel en besteld bij bol......
Toevallig bij Duitse Microsoft Store besteld?Erik-1980 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:20:
Hebben er trouwens nog meer mensen een automatische mail van microsoft gekregen met de volgende tekst:
Herzlichen Glückwunsch zu deiner neuen Xbox Series X! Danke, dass du in der Familie bleibst 🤗
Ik verbaas me er een beetje over dat ik een Duitse mail krijg terwijl console op NL staat evenals profiel......
Mijn launch was qua bezorging heel soepel verlopen, maar mijn eerste ervaringen zijn wisselvallig. Ik heb een Samsung Q95T en ervaar wat problemen met 120hz (je verwacht 't niet). Ik ervaar problemen met de game mode i.c.m. met 120hz, op het moment dat deze aanstaat en ik een game opstart krijg ik geen signaal meer door. Game mode uitzetten geeft me gelukkig weer beeld. Het probleem is niet consequent, soms krijg ik gewoon beeld met game mode +120hz, Maar je kan je voorstellen dat het me mateloos irriteert en ik geen zin heb om elke keer 5x mijn Game mode aan en uit te zetten als ik mijn xbox opstart
Zijn er mensen die zelfde problemen ervaren?
Overigens kan ik ook Variable Refresh rate op 120hz in het xbox menu niet aanzetten, wel geeft mijn TV het signaal aan dat FreeSync actief is.
Besteld via Microsoft DE?Erik-1980 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:20:
Hebben er trouwens nog meer mensen een automatische mail van microsoft gekregen met de volgende tekst:
Ik verbaas me er een beetje over dat ik een Duitse mail krijg terwijl console op NL staat evenals profiel en besteld bij bol......
Met HDR heb je dan altijd dynamic tone mapping aan staan, uit of juist op HGIG? HGIG maakt het scherm wel wat dim zeg maar, maar qua hoe donker een nacht in Witcher 3 is klopt het wel. EvilBoris zegt ook altijd HGIG aan te doen, maar games ondersteunen het nog niet, toch?
En aspect ratio altijd 16;9 of juist original?
Idd, je kan de onderkant niet zien (staat op paletten) - zal dus wel bewust zijn. De airflow van de Series X is namelijk zo gebouwd dat hij lucht aanzuigt langs onder (hence het voetje) om langs boven uit te stoten.Katmi schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:59:
Overduidelijk fake, filmpje is nog eens geen 3 seconden en als vaper kan ik je 100% zeggen dat dat gewoon vaping damp is.
Dan spreek ik over dat 2de korte filmpje, dat ander van eerder vandaag nog niet naar gezien.
Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-
Dynamic Tone Mapping aan volgens mij (HGIG? heb ik niet op de CX?)devilsnight schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:26:
Even voor de OLED C9 eigenaren hier...
Met HDR heb je dan altijd dynamic tone mapping aan staan, uit of juist op HGIG? HGIG maakt het scherm wel wat dim zeg maar, maar qua hoe donker een nacht in Witcher 3 is klopt het wel. EvilBoris zegt ook altijd HGIG aan te doen, maar games ondersteunen het nog niet, toch?
En aspect ratio altijd 16;9 of juist original?
Aspect op Original.
Ik vind de nieuwe controller niet echt een verbetering tov de vorige generatie. Dan heb ik het met name over de triggers.uchiha tijntje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:10:
[...]
Hmm, mja dat is misschien ook gewoon een goede optie.![]()
Vanmorgen nog heel even Bright Memory gespeeld, maar dan kom ik toch heel snel tot de conclusie dat, hoe fijn de nieuwe controller ook in de hand ligt, ik echt niet meer zonder de backpaddles kan. Dus meteen maar mijn Elite V2 er weer terug bij gepakt.
Ik kan ook echt iedereen aanraden om een Elite te kopen. Dat maakt gamen echt een stuk leuker. Hopelijk nog wel een nieuwe versie in 2021 met nog meer verbeteringen.
En oja, als je xbox in de fik vliegt of dat het daadwerkelijk een probleem is onderbouwd door meer dan vage twitter filmpjes, is dit een uitstekende plek om dit te bespreken....
Ik heb mijn controller zo vast dat het middelste kootje van mijn wijsvingers op de triggers liggen. Bij de One X controller had je dan nog ruimte over. Nu bij de nieuwe controller niet meer waardoor de kans bij mij dus groter is dat mijn vingers van de trigger af glijden.
Voor het gemak even de triggers van de One (uit 2013) en de SXS opgemeten en ik kom op een verschil van 0,4mm. En ja dat klinkt als mierenn!@#$, maar voor mij is het echt een wezenlijk verschil tussen vingers die bij intens gamen op de trigger blijven liggen en er af glijden.
Het zelfde probleem had ik ook bij de DualShock 4 controller. Te vaak gehad in een pot Battlefield 1 dat mijn vingers daar van de triggers afgleden. En dan maakt de extra texture op de triggers in dit geval niet uit. Ik vind ze nu dus te klein. Daarom ook weer snel de Elite V2 erbij gepakt. Nu nog even kijken hoe ik in de Accessoires app de share button kan simuleren op de Elite v2.
XBL: MRE Inc
Je kunt volgens mij in de app een backpaddle toewijzen.MRE-Inc schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:29:
[...]
Ik vind de nieuwe controller niet echt een verbetering tov de vorige generatie. Dan heb ik het met name over de triggers.
Ik heb mijn controller zo vast dat het middelste kootje van mijn wijsvingers op de triggers liggen. Bij de One X controller had je dan nog ruimte over. Nu bij de nieuwe controller niet meer waardoor de kans bij mij dus groter is dat mijn vingers van de trigger af glijden.
Voor het gemak even de triggers van de One (uit 2013) en de SXS opgemeten en ik kom op een verschil van 0,4mm. En ja dat klinkt als mierenn!@#$, maar voor mij is het echt een wezenlijk verschil tussen vingers die bij intens gamen op de trigger blijven liggen en er af glijden.
Het zelfde probleem had ik ook bij de DualShock 4 controller. Te vaak gehad in een pot Battlefield 1 dat mijn vingers daar van de triggers afgleden. En dan maakt de extra texture op de triggers in dit geval niet uit. Ik vind ze nu dus te klein. Daarom ook weer snel de Elite V2 erbij gepakt. Nu nog even kijken hoe ik in de Accessoires app de share button kan simuleren op de Elite v2.
Edit, ah ik de reactie onder mij. Ik zal vanmiddag ook eens even kijken.
Mij lukt het niet om de share button te mappen op de elite v2. Graag hoor ik van je als een oplossing hebt!MRE-Inc schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:29:
[...]
Ik vind de nieuwe controller niet echt een verbetering tov de vorige generatie. Dan heb ik het met name over de triggers.
Bij Planet Coaster hetzelfde. Ik denk dat het embargo loopt tot de release van de PS5.giantgiantus schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:31:
Wanneer komen de call of duty reviews online? Gek dat er nog niets staat.
Kan dit ook met de Elite V1? Heb deze nog ergens liggen en vond die backpadels super hinderlijk omdat ze hetzelfde deden als de knoppen op de controller. Maar als je dat kan aanpassen zal ik hem nog eens uit de doos halen.uchiha tijntje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:30:
[...]
Je kunt volgens mij in de app een backpaddle toewijzen.
PS/XBL: Nogne
Overigens is quick resume geweldig wanneer hij het doet, maar heb 2-3 keer gehad dat Gears 4 specifiek vast liep er op. Geen ramp wegens auto save maarja
[ Voor 43% gewijzigd door Vagax op 11-11-2020 11:33 ]
Die rechtstreeks de share butten commando's van de nieuwe controller simuleren ?uchiha tijntje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:30:
[...]
Je kunt volgens mij in de app een backpaddle toewijzen.
Ik heb het nu al een tijdje zo ingesteld dat met behulp van de linkerste onderste backpaddle + X een filmpje wordt gemaakt en met de linkerste onderst backpaddle + Y een screenshot. Het liefst zou ik van de Series X controller de Share button 1:1 willen kopieren naar een backpaddle. Dus backpaddle kort indrukken voor en screenshot en backpaddle lang indrukken voor een filmpje. Vanavond eens kijken of dat mogelijk is.Xlast88 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:30:
[...]
Mij lukt het niet om de share button te mappen op de elite v2. Graag hoor ik van je als een oplossing hebt!
Geen HGIG op de CX? Dat kan ik mij niet voorstellen.Phusebox schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:27:
[...]
Dynamic Tone Mapping aan volgens mij (HGIG? heb ik niet op de CX?)
Aspect op Original.
Als je naar expert controls gaat en dan DTM aan klikt, dan kun je kiezen voor on, off en HGIG. Je hebt dat niet in die selectie lijst staan?
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik zelf op CX. Dynamic Tone Mapping heb ik aan. HGIG moet ondersteund worden door zowel de TV als door de betreffende game, anders zou het niet veel doen. Op xbox is dat volgens mij nog geen 1 game (correct me if I am wrong).Phusebox schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:27:
[...]
Dynamic Tone Mapping aan volgens mij (HGIG? heb ik niet op de CX?)
Aspect op Original.
Mbt HGIG op CX: Staat gewoon tussen de opties.
[ Voor 7% gewijzigd door Bozznl op 11-11-2020 11:52 ]
GT: The Bozzz88
28 augustus 2020Kiadjo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:34:
Op welke datum is iedereen zijn XSX eigenlijk geproduceerd? Kun je als goed is op de achterkant van de console vinden.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Ik heb iets gelezen over dat ze bij Microsoft op 28 augustus op halve kracht hebben gewerkt ivm een borrel die ze op de 27e hadden gehad. Het was een topfeest!! Wel flinke kater de volgende ochtend
Ik merkte heel snel die veel losser zittende analog sticks op. Op de Elite v2 heb ik de sticks heel strak gezet zeg maar en ik vind dat echt fijn spelen. Wat zitten de sticks dan los zeg op de normale controllers, haha.uchiha tijntje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:10:
[...]
Hmm, mja dat is misschien ook gewoon een goede optie.![]()
Wat betreft die paddles, ik heb daar maar weinig mee gedaan nog. Waar gebruik jij het vooral voor?
Geen idee of je em nou aan het trollen bent, maar neem aan dat de borrel van het xbox team weinig impact heeft op de productie in de fabrieken in chinadoobieters schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:41:
[...]
Ik heb iets gelezen over dat ze bij Microsoft op 28 augustus op halve kracht hebben gewerkt ivm een borrel die ze op de 27e hadden gehad. Het was een topfeest!! Wel flinke kater de volgende ochtend
Mijn XSS is trouwens van 16 septemer
Dit was natuurlijk een heeeeel flauw grapje. Sowieso geen borrels met corona he!vectormatic schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:43:
[...]
Geen idee of je em nou aan het trollen bent, maar neem aan dat de borrel van het xbox team weinig impact heeft op de productie in de fabrieken in china
Mijn XSS is trouwens van 16 septemer
Ik zal vanavond eens kijken van wanneer mijn XSS is.
[ Voor 6% gewijzigd door doobieters op 11-11-2020 11:45 ]
Verwijderd
Ja leuk, oudere games die nu wel 60fps doen en snelle laadtijden ook maar er is geen gevoel van wauw!
Je mist gewoon die ene game of games waardoor je met open mond naar je scherm zit te kijken en denkt; dit was totaal onmogelijke op alle vlakken op mijn oude console.
Pas op de dag van de lancering.giantgiantus schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:31:
Wanneer komen de call of duty reviews online? Gek dat er nog niets staat.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Derp.. en dat terwijl ik dus gisteren niet eens een heel gezellige borrel heb gehaddoobieters schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:44:
[...]
Dit was natuurlijk een heeeeel flauw grapje. Sowieso geen borrels met corona he!
Opzich vind ik de lancering zelf wel meevallen. Ondanks de tekorten gaat alles redelijk goed. Maar idd, ik mis ook echt de next gen game. Dat had ik wel bij de PS4 met Killzone Shadow Fall. Dat ziet zelfs nu nog super gaaf uit.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:45:
Ik begrijp de golf van enthousiasme goed bij een release van een nieuwe console, maar laten we eerlijk zijn dit is toch wel een van de matigste launches ooit?
Ja leuk, oudere games die nu wel 60fps doen en snelle laadtijden ook maar er is geen gevoel van wauw!
Je mist gewoon die ene game of games waardoor je met open mond naar je scherm zit te kijken en denkt; dit was totaal onmogelijke op alle vlakken op mijn oude console.
keerzijde is wel dat veel van het crossgen spul deze keer gratis upgrades zijn als je ze al had, en hoewel ik no mans sky nog niet op de X1 had geprobeerd, geloof ik toch echt wel dat wat de XsS me gister voorschotelde op de X1 echt niet mogelijk was.
Zit zelf een beetje te dubben of ik Dirt 5 nog ga kopen of een beetje op gamepass blijf kauwen, Dirt is wel crossgen, maar naar wat ik gezien heb ziet het er wel erg goed uit
@doobieters Shadowfall was echt awesome destijds, weet nog dat ik de reveal trailer daarvan eindeloos heb zitten kijken met open mond. Uiteindelijk is die PS4 er pas dit jaar gekomen, en was shadowfall toch kwa gameplay niet heel indrukwekkend, maar de engine en graphics voor 2013... wauw
[ Voor 19% gewijzigd door vectormatic op 11-11-2020 11:52 ]
Hetzelfde hier, maar dan mijn V1 erbij gepakt. De nieuwe controller vind ik een vooruitgang maar ik mis de flippers toch teveel, ik ben dan ook gewend om alle vier de flippers te gebruiken.uchiha tijntje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:10:
[...]
Bij een potje Monster Hunter gisteravond (die nu heerlijk op 60fps draait) speelde ik een stuk slechter zonder de flippers.
Dat had Halo Infinite moeten zijn. Microsoft heeft veeeeeeel te veel vertrouwen gehad in 343 en ze hadden veel eerder aan de bel moeten trekken.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:45:
Ik begrijp de golf van enthousiasme goed bij een release van een nieuwe console, maar laten we eerlijk zijn dit is toch wel een van de matigste launches ooit?
Stel je voor dat je inderdaad een game als Ryse bijvoorbeeld had gehad bij de launch. Ok, de game was "aight" qua gameplay maar die graphics waren zijn tijd ver vooruit, nu nog steeds mooi.
De toekomst is gigantisch veelbelovend, helemaal met ook nog eens Bethesda erbij straks, maar het mist absoluut een echte next gen exclusive uit eigen stal.
Alle ballen op Fabledevilsnight schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:52:
[...]
De toekomst is gigantisch veelbelovend, helemaal met ook nog eens Bethesda erbij straks, maar het mist absoluut een echte next gen exclusive uit eigen stal.
1 launch titel (die ook nog crossgen is) is natuurlijk wel een tikje dunnetjes, de X1 had Dead Rising, Ryse, Forza en Killer Instinct, maar afijn, zeker met bethesda en alle ander studios die straks op snelheid zijn komt er echt wel genoeg uit, en dan nog 3rd party titelsdevilsnight schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:52:
[...]
Dat had Halo Infinite moeten zijn. Microsoft heeft veeeeeeel te veel vertrouwen gehad in 343 en ze hadden veel eerder aan de bel moeten trekken.
Stel je voor dat je inderdaad een game als Ryse bijvoorbeeld had gehad bij de launch. Ok, de game was "aight" qua gameplay maar die graphics waren zijn tijd ver vooruit, nu nog steeds mooi.
Bwa dat gevoel had ik ook bij PS3 en PS4 en Xbox One.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:45:
Killzone was ok op de PS3 maar niet “die game om een PS3 op minuut 1 te halen “ idem met Motorstorm.
PS4 launch ben ik al vergeten maar weet dat er ook geen topper bij zat, Xone launch was gewoon fail all around omdat je naar Duitsland moest als je er 1 wou de eerste 9 maanden ofzo.
Ook worden leaps kleiner, One X en PS4 hadden al redelijke mooie games zoals RDR2 of Gears5 of Spider-Man.
Een leap zoals bv PS2 naar PS4 zal je niet snel zien, ja meer fijnere details and dingen zoals Raytracing maar niet echt een monster leap in overall gfx.
Verwijderd
Dat vat je verkeerd op. Ik volg console launches met alle liefde, en deze situatie is gewoon ongekend.PepieNL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:53:
Dat is wel een heeeeele zure opmerking voor iemand zn eerste post op tweakers.
Zal er dan wel aan toe voegen dat op het gebied van backwards compatibility dit een top launch is!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2020 11:58 ]
Na fable 3 krijgt Fable van mij niet meer dan de 10 jaar oude halfzachte voetbal die achter in t schuurtje weg ligt te kwijnen
Forza kan op iets mee optimisme rekenen, hoewel ik heeeeeeel erg hoop dat ze dat domme homologatie systeem van FM7 er uit slopen, kwa single player was FM4 wat mij betreft de piek van de serie, vooral de mega-grid met events om door te werken was dikke pret.
Oh man ik kan niet wachten om te zien wat Playground voor Fable gaat doen.
Maar ook...
Avowed
De RPG van inXile
Starfield
Everwild
Hellblade 2
De game van The Initiative
Nieuwe games van Tango, ID, Arkane
En ga zo maar door. Ik hoop alleen wel dat Microsoft geleerd heeft van hun fouten met E3 vorig jaar en toch ook wel de juli show dit jaar. Afgezien van Halo hebben we amper gameplay gezien en dit is doodzonde.
Zeker wanneer je dan de reacties zag toen uit het niets Scorn Gameplay kwam en onlangs die AC Valhalla en WD Legion gameplay. MS moet gaan realiseren dat CG trailers not done zijn.
Zal straks eens kijken maar ik zie alleen on/off dacht ik.devilsnight schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:36:
[...]
Geen HGIG op de CX? Dat kan ik mij niet voorstellen.
Als je naar expert controls gaat en dan DTM aan klikt, dan kun je kiezen voor on, off en HGIG. Je hebt dat niet in die selectie lijst staan?
Zou graag jullie ervaring met dit probleem weten
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
De lengte van de trigger. Die is om en nabij 0.4mm korter afhankelijk vanaf waar je meet.vectormatic schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:36:
@MRE-Inc Ik volg niet helemaal waar je verschil van 0,4mm nu precies zit, maar dat lijk met op te lossen met hetzij een paar laagjes (duck) tape, of een schuurpapiertje toch?
:strip_exif()/f/image/DZHp7wdgzEv7odvCADAy1yHW.jpg?f=fotoalbum_large)
HGIG staat er ook bij op mijn 65CX. Daar moet hij dus op staan? Dan ziet het er inderdaad een stuk dimmer/doffer uit. Dus ik laat 'm maar op ON staan bij DTM.Phusebox schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:02:
[...]
Zal straks eens kijken maar ik zie alleen on/off dacht ik.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Klopt, dan schakelt hij die uit. Dus je moet die wel actief hebben op je TV.ArthurMorgan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:17:
@Rivanov Als jij die instant gameresponse op je TV uitzet, heb je dan in je Xbox instellingen nog de keuze voor VRR? bij mij is die grijs dan.
Maakt toch ook niets uit, dat deze aanstaat.
[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 11-11-2020 12:17 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Totaal wat anders maar ik vraag mij toch altijd af hoelang de textuur erop blijft zitten. In mijn ervaring slijt dat er altijd relatief snel af. Het zelfde met de thumbsticks waar een extra "grippy" textuur op de rand zit welke na verloop van tijd merkbaar gladder wordt.MRE-Inc schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:12:
[...]
De lengte van de trigger. Die is om en nabij 0.4mm korter afhankelijk vanaf waar je meet.
[Afbeelding]
Ah balen, dan als die aanstaat heb ik steeds overgangen en meldingen van dat het wordt ingeschakeld, met zwarte schermen erbij. Maar goed het zij zo, VRR vind ik belangrijker.Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:17:
[...]
Klopt, dan schakelt hij die uit. Dus je moet die wel actief hebben op je TV.
Maakt toch ook niets uit, dat deze aanstaat.
Maar had hem liever continue op de gamestand van de TV gehad, en dan gewoon low latency en VRR van de xbox, xou volgens mij gewoon moeten kunnen, maar goed.
Wanneer heb je dat voor het laatst wel gehad dan? Ik bij de Nintendo 64...Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:45:
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
AC Valhalla op 60 fps met 4k en zulke graphics was totaal onmogelijk op mijn oude console en is jaw dropping mooi. Ik vind het een fantastische launch, zeker in combinatie met GP. Over een paar weken Cyberpunk 2077 en dan is het feest compleet.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:45:
XSX-update van Cyberpunk 2077 komt volgend jaar pas toch?Jasmijn22 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:27:
[...]
AC Valhalla op 60 fps met 4k en zulke graphics was totaal onmogelijk op mijn oude console en is jaw dropping mooi. Ik vind het een fantastische launch, zeker in combinatie met GP. Over een paar weken Cyberpunk 2077 en dan is het feest compleet.
Er komt gelijk een patch aan die enkele upgrades toevoegd aan de Series S/X versie. De echte next-gen upgrade komt pas volgend jaar ergens uit.Springbokkie schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:29:
[...]
XSX-update van Cyberpunk 2077 komt volgend jaar pas toch?
Hier wat meer informatie
[ Voor 22% gewijzigd door Vagax op 11-11-2020 12:46 ]
Dat zwarte scherm krijg je ook omdat de resolutie telkens omschakelt van 1080p (Dashboard) naar 4K (game)ArthurMorgan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:23:
[...]
Ah balen, dan als die aanstaat heb ik steeds overgangen en meldingen van dat het wordt ingeschakeld, met zwarte schermen erbij. Maar goed het zij zo, VRR vind ik belangrijker.
Maar had hem liever continue op de gamestand van de TV gehad, en dan gewoon low latency en VRR van de xbox, xou volgens mij gewoon moeten kunnen, maar goed.
Ik wacht dan wel tot de èchte next-gen update en het is nog niet helemaal duidelijk wat voor soort game het is.Vagax schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:30:
[...]
Er komt gelijk een patch aan die het 4k maakt met andere upgrades. De echte next-gen upgrade komt pas volgend jaar
Is dat ook echt bevestigd?Vagax schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:30:
[...]
Er komt gelijk een patch aan die het 4k maakt met andere upgrades. De echte next-gen upgrade komt pas volgend jaar
Ik lees het alsof ze de game met een dynamische resolutie, en of een optie voor een uncapped framerate, werkt waardoor hij automatisch beter draait op de nieuwe machines.
Hier idem dito. Redelijke irritant, maar wordt waarschijnlijk een kwestie van wennen. Mocht je een oplossing vinden, dan hoor ik het graag.ArthurMorgan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:23:
[...]
Ah balen, dan als die aanstaat heb ik steeds overgangen en meldingen van dat het wordt ingeschakeld, met zwarte schermen erbij. Maar goed het zij zo, VRR vind ik belangrijker.
Waarom had de One X dat niet eigenlijk? die kon die switches zonder problemen aan.Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:32:
[...]
Dat zwarte scherm krijg je ook omdat de resolutie telkens omschakelt van 1080p (Dashboard) naar 4K (game)
Had ik op de One X ook.ArthurMorgan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:34:
[...]
Waarom had de One X dat niet eigenlijk? die kon die switches zonder problemen aan.
Dashboard wordt gewoon in 4K weergegevenRivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:32:
[...]
Dat zwarte scherm krijg je ook omdat de resolutie telkens omschakelt van 1080p (Dashboard) naar 4K (game)
Dat triggert geen zwart scherm. Als je TV de optie heeft om de input resolutie te tonen zal je ook zien dat hij gewoon een 2160p/4k signaal binnen krijgt.
Ik heb een xbox X en wil mss upgraden. Draaien alle spellen nu op 4k120 als ze het ondersteunen? Ik game niet veel op de xbox maar toevallig gisteren Gears Tactics opgepakt via de pass. Leuk spel.
Ga ik veel verschil merken als ik de series X koop met dat spel? of bv red dead redemption2 of fifa20 oid?
Of kan ik net zo goed de normale X gebruiken? 120 lijkt me wel nice

Cool, ik ga het vanavond nog eens proberen. Thanks!MRE-Inc schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:33:
[...]
Die rechtstreeks de share butten commando's van de nieuwe controller simuleren ?
[...]
Ik heb het nu al een tijdje zo ingesteld dat met behulp van de linkerste onderste backpaddle + X een filmpje wordt gemaakt en met de linkerste onderst backpaddle + Y een screenshot. Het liefst zou ik van de Series X controller de Share button 1:1 willen kopieren naar een backpaddle. Dus backpaddle kort indrukken voor en screenshot en backpaddle lang indrukken voor een filmpje. Vanavond eens kijken of dat mogelijk is.
Ah ja, scherp. Het is niet bevestigt of het native 4k draait. Zal inderdaad wel dynamische resolutie zijn.Caayn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:33:
[...]
Is dat ook echt bevestigd?
Ik lees het alsof ze de game met een dynamische resolutie, en of een optie voor een uncapped framerate, werkt waardoor hij automatisch beter draait op de nieuwe machines.
:fill(white):strip_exif()/f/image/N5lJLTycBEN4pBqcSgwkn2SP.png?f=user_large)
😂
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Een LG toevallig? Zou je dit eens willen testen: Licko in "[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic"Jasmijn22 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:43:
Pff die graphics van Sea of Thieves ook op de X met een Oled, niet normaal. Spat van het beeld af die HDR
@Rivanov heb jij sea of thieves al geïnstalleerd toevallig?
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |