Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
[Multi] Algemeen Headset Topickafje45 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:50:
Goedemorgen allen,
gisteren ook mijn exemplaar mogen ophalen en tot nu toe erg blij.
Ik vroeg mij af met welke gaming headset jullie spelen?
Heb wat reviews gelezen maar ben toch wel benieuwd wat jullie gebruiken.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Quote mezelf even: Dit draadje legt voor mij alles uit: https://www.reddit.com/r/...entally_prepare_yourself/DutchOwnage schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:08:
Super mooie TS
Vraagjes: waarom moet FH4 in zijn geheel opnieuw gedownload worden? Alleen voor de XSX patch.. Gaat 'm vanavond niet meer worden met het instap internetbabbootje van Ziggo. En is het zo dat XSX games met een patch automatisch naar intern worden gezet? Ik had dat met No Man's Sky en Grounded, met als gevolg dat ze uiteindelijk op zowel intern als extern stonden.
Voor de rest super. Vanavond aan Valhalla beginnen
Het was voor mij nogal een dingetje, om écht gigantische hoeveelheden GB's opnieuw te moeten downloaden, met een 50Mbps lijntje van Ziggo. Niet echt next-gen zeg maar, daarom vindt ik dit wel een goed moment om m'n internet te gaan upgraden naar 250Mbps
Het was zowiezo enigzins een bumpy ride gister, want FH4 had ook nogal veel tijd nodig om data te synchroniseren nadat alles opnieuw was gedownload. Maar toen ik om een uurtje of 22.00 helemaal gesetteld was, was het een verademing. Heb pas 2 games écht kunnen testen/spelen, FH4 en Valhalla, en wát een verademing is 60fps
Dus nu even dat internet upgraden, en good to go
Is dit ook zo bij jullie?
GT: The Bozzz88
Ben altijd een beetje bang voor deze games, heb het gevoel dat al mijn tegenstanders met toetsenbord en muis zitten. Is dat ook zo of zijn de spelers qua controls gescheiden?mobygo76 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:55:
Iemand Fortnite al geprobeerd ? Ik vind het echt wel veel mooier. De update van Gears ging niet goed. Deze nog even keer opnieuw installleren. Ik ben wel aan het genieten op mijn vrije dag.
Heb je een disc erin zitten? Zoja dan is het die, zo nee dan even op blijven letten. Dan hoort dat niet. Met disc is het normaal.Bozznl schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:57:
Als ik de series x aanzet volgt daarna 1 sec een vibratie (geluid) vanuit de console. Ik dacht eerst dat het mijn controller was, maar dat is niet zo. Kan natuurlijk ook gewoon de drive zijn die aangaat (of wat anders), maar wilde even checken of dat 'normaal' is.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik heb m'n Xbox One achter gelaten bij m'n oude huisgenoten. Daarom gisteravond toch maar een Series S gehaald for the time being na alle positieve berichten hier in dit topic. Ruil ik 'm begin volgend jaar een keer om voor een Series X.
Vanmiddag afhalen bij PostNL. Zin in!
.Granaatappel schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:00:
Niemand / iemand die dit weet? Planet Coaster willen downloaden maar die is in het Portugees.. Geen idee hoe ik dat verander. Iemand anders wel?
Caayn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:07:
[...]
Dat is een fout die helaas al vrij lang in het systeem zit en MS maar niet wilt fixenToont perfect aan hoe weinig hoeveel moeite MS steekt in een correcte lokalisatie.
Als ik Halo MCC download met mijn systeem op het Nederlands krijg ik steevast de Duitse versie. Bij Elder Scrolls Online gebeurde dit ook een tijdje totdat de developer het pachtte. Ook wel eens gehad dat mijn dashboard ineens in het Deens was...
Enige workaround die bij mij bekend is is het systeem in het Engels zetten, wijzigingen doorvoeren en indien gewenst terug naar Nederlands en de taal update weigeren bij het opstarten.
Heel benieuwd!
Had gisteren ook even met mijn oor geluisterd maar hoorde geen tikje oid.thomas-x-1982 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:05:
Vraagje: hoe klinkt de ventilator bovenaan de Series X? Bij mij heel stil verder, maar hoor een heel licht 'tikje' oid. Vrijwel niet hoorbaar behalve als je er echt met het oor op zit trouwens.
Heel benieuwd!
PS/XBL: Nogne
Ah dat is wel jammer. Thanks voor de tip. Ik ga het proberen!
misschien de disc die in xsx zit?thomas-x-1982 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:05:
Vraagje: hoe klinkt de ventilator bovenaan de Series X? Bij mij heel stil verder, maar hoor een heel licht 'tikje' oid. Vrijwel niet hoorbaar behalve als je er echt met het oor op zit trouwens.
Heel benieuwd!
Misschien was het een HDMI handshake probleem, omdat ik de Series X installeerde met FW 3171. Net ook geprobeerd met FW 3172.2 en opnieuw 'inpluggen' en idd; nu werkt het primaMavel 128 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:38:
[...]
Bij mij werkt het nu wel, ik heb even terwijl de TV aan stond en de xbox uit, de hdmi kabel er uit gehaald en weer aangesloten. Toen werkte ALLM weer.

Hmm ja het is ook niet zozeer een tikje maar alsof de ventilator langs een heel klein stukje papier 'slaat'. Dus niet tik tik tik tik tik maar meer in dezelfde snelheid als de ventilator draait.Nogne schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:09:
[...]
Had gisteren ook even met mijn oor geluisterd maar hoorde geen tikje oid.
Zit geen disc in op dit moment
[ Voor 20% gewijzigd door thomas-x-1982 op 11-11-2020 09:12 ]
Niet echt opgevallen gisteren, maar zal vanavond nog even controleren.thomas-x-1982 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:12:
[...]
Hmm ja het is ook niet zozeer een tikje maar alsof de ventilator langs een heel klein stukje papier 'slaat'. Dus niet tik tik tik tik tik maar meer in dezelfde snelheid als de ventilator draait.
[...]
Je kan het helaas niet in het spel zelf veranderen. Je moet je console in het engels zetten dan start Planet Coaster wel op in het engels (na het downloaden van een language pack). Ik had gehoord dat meerdere spellen hier last van hebben. Op 1 of ander manier denk de xbox dat we Portugees praten in Nederland. Ik hoop dat die snel wordt aangepast.Granaatappel schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:00:
Niemand / iemand die dit weet? Planet Coaster willen downloaden maar die is in het Portugees.. Geen idee hoe ik dat verander. Iemand anders wel?
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Alsof je een kaart (schoppen vrouw natuurlijk) tussen spaken steekt en dan gaat fietsenthomas-x-1982 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:12:
[...]
Hmm ja het is ook niet zozeer een tikje maar alsof de ventilator langs een heel klein stukje papier 'slaat'. Dus niet tik tik tik tik tik maar meer in dezelfde snelheid als de ventilator draait.
[...]
Xbox Live: Springbok NL
Scherp, was ik helemaal vergetenJaguar645 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:42:
Ik had gisteren een issue dat ik niet automatisch kon inloggen en dat klopte opzich wel alleen waarom ik ook niet AC Valhalla kon opstarten is me nu wel duidelijk!
Vergeet niet je nieuwe Series X als je HOME console in te stellendan kun je gewoon weer blijven spelen als de login er even geen zin in heeft
Gelijk getest of je tegerlijkertijd een console uit de Xbox One familie en de Xbox Series familie als home console ingesteld kan hebben. Conclusie: Dit lijkt helaas niet te kunnen.
Inderdaad maar dan geen kartonnen kaart maar een heel licht materiaal wat dan wordt geraakt (als het dat al is, zo klinkt het iig wel). Ik hoor het immers ook niet als ik op meer dan een halve meter kom van de Xbox.Springbokkie schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:15:
[...]
Alsof je een kaart (schoppen vrouw natuurlijk) tussen spaken steekt en dan gaat fietsen
Nee volgens mij nog niemand in het Spaans........ type maar eens Coaster hier in de zoekbalk.quorumz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:21:
iemand die al planet coaster op de series x getest heeft en het spel ook in het spaans krijgt?....gaap hoor
5 Posts boven je:quorumz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:21:
iemand die al planet coaster op de series x getest heeft en het spel ook in het spaans krijgt?....gaap hoor
TheKillingBean schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:15:
[...]
Je kan het helaas niet in het spel zelf veranderen. Je moet je console in het engels zetten dan start Planet Coaster wel op in het engels (na het downloaden van een language pack). Ik had gehoord dat meerdere spellen hier last van hebben. Op 1 of ander manier denk de xbox dat we Portugees praten in Nederland. Ik hoop dat die snel wordt aangepast.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
4k op 60hz met HDR en 10bit, zal het beste zijn wat ik eruit krijg denk ik.
Wel zien dat je op recente firmware zit omdat dat pas later toegevoegd was.
Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:01:
Ik ben nu even in de war wat de beste setting is.
Als ik AMD Freesync Premium actief heb op mijn LG CX, dan werkt Dolby Vision op de Xbox niet.
VRR kan ik dan wél gewoon aanvinken.
Maar werkt dit dan ook, ondanks dat AMD Freesync Premium uitgeschakeld staat op mijn TV? Of heb ik pas écht VRR als zowel Freesync Premium actief is (en ik dus geen Dolby Vision heb op de Xbox, wat geen ramp is op dit moment) én VRR aangevinkt staat?
Enkel VRR aangevinkt zonder Freesync Premium geeft geen Variable Refresh Rate? Of toch wel?
Heb ik ook, bij opstarten heel kort.Bozznl schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:57:
Als ik de series x aanzet volgt daarna 1 sec een vibratie (geluid) vanuit de console. Ik dacht eerst dat het mijn controller was, maar dat is niet zo. Kan natuurlijk ook gewoon de drive zijn die aangaat (of wat anders), maar wilde even checken of dat 'normaal' is.
Ik heb al wel in een podcast gehoord dat het opspinnen van een disk een nogal apart geluid kan maken.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Hmm, heb er nog geen disk in gehad. Wellicht een keer een blu ray proberenPhydomir schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:33:
[...]
Ik heb al wel in een podcast gehoord dat het opspinnen van een disk een nogal apart geluid kan maken.
Ooooh, goed idee! Mocht het weer gebeuren dan switch ik even tussen HDMI inputs. Dom van me dat ik daar niet aan dacht.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 01:05:
[...]
Ligt een beetje aan het scherm denk ik. Op de monitor heb ik 3 inputs en als ik schakel tussen inputs gaat de HDMI1 input ook echt uit. Dus dat is hetzelfde als de kabel los halen en er weer in doen. Toen ik dus terugschakelde naar HDMI1 was het meteen weg.
Maarja, even uit laten. Ik denk ook wel dat het iets is wat dus niet op FreeSync 1 Monitors werkt maar alleen op FreeSync 2 panelen. De hardwarematige FreeSync (1) werkt wel prima en haalt het meeste sowieso al weg.
John Linneman van Digital Foundry liet wel weten op Twitter dat VRR + 120hz een game changer is voor AC Valhalla. Doe je dit niet dan krijg je genoeg stotteringen zegt hij.
Ik heb dat gevoel totaal niet. Speel het vooral met mijn zoontje.tuinïnen schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:57:
[...]
Ben altijd een beetje bang voor deze games, heb het gevoel dat al mijn tegenstanders met toetsenbord en muis zitten. Is dat ook zo of zijn de spelers qua controls gescheiden?
Mja, een bepaald percentage DOAs hou je toch, en als er dan op launch day een giga batch aan consoles uitgaan, zullen er wereldwijd een paar honderd/duizend poef doen
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Mooie rookmachine.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
- MS denkt echt goed over dingen na. De zeer degelijke en mooie verpakking, het super makkelijk instellen van je account via de app, de duidelijke meldingen die krijgt. Het 'begin' gaf al meteen een goed gevoel
- Het hele OS werkt nu nog soepeler. Verder niks nieuws daar uiteraard - en dat is eigenlijk wel een beetje jammer - maar het werkt en oogt allemaal strak, naar mijn mening.
- Forza Horizon 4 ziet er middels de XSX patch echt fabelachtig uit. Een enorme stap t.o.v. de XOX. Niet alleen de hogere resolutie, maar sowieso meer detail en vooral de schaduwen zijn er enorm op vooruit gegaan. Echt heel gaaf.
- Werkt de XSX standaard met een nieuw/beter audio protocol ofzo? Want de hele avond ben ik verbaasd geweest over het goede geluid op mijn headset. En die headset is gewoon een basis Xbox One headset die ik al jaren gebruik. Of houd ik mezelf nu voor de gek omdat ik op een nieuw apparaat game?
- :+
- Quick Resume werkt nog voor geen meter. Bij bijna alle games die ik gisteren heb uitgeprobeerd werkte het niet. Wellicht heb ik pech gehad, maar het lijkt erop dat het niet 'maar een paar' games zijn waarbij dat nog niet functioneert. Onbegrijpelijk, daar MS hier veel aandacht aan besteed heeft.
- Ik weet niet zo goed wat ik moet vinden van Auto HDR. Het werkt allemaal best leuk, maar het probleem waar ik tegenaan liep is dat je ziet dat de games er oorspronkelijk niet op ontworpen zijn. Bepaalde delen van de game vallen te duidelijk weg tegen de door Auto HDR opgelichte delen. Bij Yooka-Laylee & The Impossible Lair (sowieso aanrader
) valt het groen van de hoofdpersonage nu enorm weg tegen de achtergrond. Die game speel ik dan liever zonder HDR.
- Sowieso lijkt auto HDR problemen te hebben met groen, want de groene melding die je in beeld krijgt bij het behalen van een achievement oogt onder auto HDR heel flets. Of zou dat liggen aan de instellingen van mijn tv?
- Gekke keuze van MS om feitelijk alles in HDR weer te geven (of de game ondersteunt dat al 'native', of via Auto HDR) maar het OS standaard in non-HDR weer te geven. Zou fijn zijn als je dat in ieder geval zou kunnen instellen
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik heb meteen ook de adviezen die in deze guide vermeld staan toegepast. Credits zijn voor: EvilBoris.
Anyhow, fingers crossed. 🤞
Daar staat hij dan:
:strip_exif()/f/image/t0quvfIVn1bqM0YIkrmREXMF.jpg?f=fotoalbum_medium)
Verwijderd
Spaans valt nog mee. Bij mij ging de Master Chief Collection op...Chinees met karakters.quorumz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:21:
Nu zat ik nog te kijken of het mogelijk is om een primaire en secundaire taal in te stellen maar...ik kon het niet vinden. Toen maar heel de console naar Engels omgezet. Nederlandse vertalingen in Microsoft producten ben ik toch niet echt een fan van en functies komen toch eerst naar het Engels i.p.v. Nederlands.
Eens, ik ga mijn xbox ook maar weer op engels zetten, UI in het nederlands vind ik prima, maar gisteren een tijdje no mans sky gespeeld met nederlandse tekst, en die vertalingen zijn toch net wat krukkig, los van dat het ook onwennig aanvoelt om een game in het nederlands te spelen.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:40: Nederlandse vertalingen in Microsoft producten ben ik toch niet echt een fan van en functies komen toch eerst naar het Engels i.p.v. Nederlands.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Wel ff nieuw meubel kopen dus. Het formaat van deYonix schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:39:
Vanochtend de televisie (LG OLED C9) en Xbox Series X ingeschakeld en warempel, 4K/120Hz/VRR werkt opeens zonder problemen!
Ik heb meteen ook de adviezen die in deze guide vermeld staan toegepast. Credits zijn voor: EvilBoris.
Anyhow, fingers crossed. 🤞
Daar staat hij dan:
[Afbeelding]
Xsx is wel echt slecht. Veel foto’s waar dat ding lelijk op of naast het meubel moet staan.
Moet iets fout doen.”? Iemand anders tips
Over goeie wireless headset?
Ik vind het juist prima zo. Door het zwarte en vlakke design, trekt het totaal geen aandacht en merk je 'em eigenlijk niet op. En het functioneert gewoon super goed zo (want niet zo groot en toch krachtig en stil tegelijkertijd).giantgiantus schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:43:
[...]
Wel ff nieuw meubel kopen dus. Het formaat van de
Xsx is wel echt slecht. Veel foto’s waar dat ding lelijk op of naast het meubel moet staan.
EDIT: Ze hadden er wel iets aan moeten doen om ervoor te zorgen dat 'ie in horizontale positie ook nog een beetje netjes staat trouwens. Nu oogt het teveel alsof het niet de bedoeling is.
[ Voor 15% gewijzigd door Rossi46 op 11-11-2020 09:57 ]
Ik heb een Series S gepreordered, maar gisterennacht ook bij Microsoft nog een X kunnen bestellen die inmiddels onderweg is. Dus was eigenlijk van plan de S ongebruikt te retourneren.
https://support.microsoft...4f-f48b-2394-8596f415072bcjpunt schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:47:
Een console voor retour aanmelden lijkt bijna onmogelijk bij Microsoft, iemand daar ervaring mee? Neem aan dat retourneren gewoon mogelijk is tot 14 dagen na levering?
Ik heb een Series S gepreordered, maar gisterennacht ook bij Microsoft nog een X kunnen bestellen die inmiddels onderweg is. Dus was eigenlijk van plan de S ongebruikt te retourneren.
En anders even bellen/chatten met ze
Lichtpuntje...
Dankzij Game Pass begonnen met Gears 5, welke als eigenaar van een PlayStation altijd wel interessant leek. Moest even wennen aan de controller, maar hij ligt misschien nog wel beter in de hand dan de DualShock 4. Over Gears 5 kan ik kort zijn, wat een fantastische game is dat. De Xbox is voor mijn zoon, maar ik ga zeker Gears 5 vaker spelen!
Installatie ging heel vlot en ben serieus onder de indruk van wat je krijgt voor de 300 euro die de Series S kost. Voelt heel degelijk aan, ook de controller. Met Game Pass heb ik toegang tot meer games dan ik ooit ga spelen.
Snapte nooit zo goed waarom mensen voor een Xbox gingen, maar ik begin het inmiddels te begrijpen.
Thanks, zou een annuleer knop moeten zijn bij bestelgeschiedenis. Die staat er echter niet. Anders is annuleren niet mogelijk, telefonisch is er bijna geen doorkomen aan. Maar even geduld hebben.LuisjeNL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:49:
[...]
https://support.microsoft...4f-f48b-2394-8596f415072b
En anders even bellen/chatten met ze
Zelf zeer tevreden over de pricewatch: Turtle Beach Stealth 700X Gen2 (werkt heel fijn draadloos op de Xbox en tegelijkertijd met Bluetooth verbonden op mijn telefoon zodat ik tijdens het gamen ook in Discord kan zitten), maar voor meer ervaringen kan je kijken in: [Multi] Algemeen Headset TopicColdbullet schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:45:
Mijn gamingheadset van de pc de logitech g533 werkt hellaas niet op dr xbox, of ik
Moet iets fout doen.”? Iemand anders tips
Over goeie wireless headset?
[ Voor 9% gewijzigd door Nogne op 11-11-2020 09:53 ]
Alsof de PS5 in zijn geval mooi zou staan.... Om maar een concurrent te noemen.giantgiantus schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:43:
[...]
Wel ff nieuw meubel kopen dus. Het formaat van de
De XSX blaast wel veel warme lucht hoor. Ik denk dat je deze niet eens in je kast gepropt wil hebben staan (met de bovenzijde afgedekt). Hij heeft juist ruimte nodig om warme lucht kwijt te kunnen, dus zoek een open/ruime plek en dan is ie niet zo opvallend op de grond of naast/achter je tv nog niet eens zo'n gekke plek. Vind ik.
Thats the power of Xbox!BruceWayne schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:51:
Snapte nooit zo goed waarom mensen voor een Xbox gingen, maar ik begin het inmiddels te begrijpen.
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Eens. Die heeft ook een bizar ontwerp. Beide console boeren lijkt het een beetje ontgaan te zijn dat een hele grote groep gamers tegenwoordig niet meer op zolder kamertjes zwetend bier zit te drinken. In heel veel huiskamers komt tie te staan. Het zou mooi zijn als ze gewoon met een fatsoenlijk formaat komen wat in de meeste kastjes gewoon past.swv schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:52:
[...]
Alsof de PS5 in zijn geval mooi zou staan.... Om maar een concurrent te noemen.
De XSX blaast wel veel warme lucht hoor. Ik denk dat je deze niet eens in je kast gepropt wil hebben staan (met de bovenzijde afgedekt). Hij heeft juist ruimte nodig om warme lucht kwijt te kunnen, dus zoek een open/ruime plek en dan is ie niet zo opvallend op de grond of naast/achter je tv nog niet eens zo'n gekke plek. Vind ik.
Verwijderd
Dat was Koreaans, met behulp van de google app en live translation heb ik in het menu van Halo alles op engels kunnen zettenVerwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:40:
[...]
Spaans valt nog mee. Bij mij ging de Master Chief Collection op...Chinees met karakters.
Nu zat ik nog te kijken of het mogelijk is om een primaire en secundaire taal in te stellen maar...ik kon het niet vinden. Toen maar heel de console naar Engels omgezet. Nederlandse vertalingen in Microsoft producten ben ik toch niet echt een fan van en functies komen toch eerst naar het Engels i.p.v. Nederlands.

M'n vriendin die normaal nóóit van het gamen is, zit nu al de hele ochtend te spelen.....
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik had exact hetzelfde gisteren. Volgens mij heb ik in het verleden wel eens iets gelezen over een dedicated audio chip, maar er is vast een tweaker die hier meer vanaf weet :-)Rossi46 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:39:
• Werkt de XSX standaard met een nieuw/beter audio protocol ofzo? Want de hele avond ben ik verbaasd geweest over het goede geluid op mijn headset. En die headset is gewoon een basis Xbox One headset die ik al jaren gebruik. Of houd ik mezelf nu voor de gek omdat ik op een nieuw apparaat game?
psn: jagermeistertim
Nope, wordt niet ondersteund.Arvado schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:55:
Ondersteunen ze zou nu wel of niet ultrawide? 21:9 bijvoorbeeld of nog breder? Op internet vind je wisselende antwoorden. Wellicht iemand die het al getest heeft?
Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:56:
Leuk spel dat Tetris.
M'n vriendin die normaal nóóit van het gamen is, zit nu al de hele ochtend te spelen.....

[ Voor 6% gewijzigd door Springbokkie op 11-11-2020 09:59 ]
Xbox Live: Springbok NL
Dat spel is echt gemaakt voor VR. Ik heb dat op Playstation VR gespeeld en dat is echt next levelRivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:56:
Leuk spel dat Tetris.
Hoop dat er snel een patch is om veel van deze kleine dingetjes te fixen.
Gamertag: FinrazielNL
Ik heb een ultrawide (Philips 345B), maar je gamed daar gewoon op 1440p.Arvado schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:55:
Ondersteunen ze zou nu wel of niet ultrawide? 21:9 bijvoorbeeld of nog breder? Op internet vind je wisselende antwoorden. Wellicht iemand die het al getest heeft?
Dus je kan er prima op game, alleen heb je 2 zwarte balken aan de zijkanten waar de extra pixels niks staan te doen
Eens, als ik de X op mijn TV meubel zou zetten komt ie iig voor mij soundbar langs, en misschien zelfs het onderste stukje scherm, en hoe dan ook staat ie dan gigantisch in het zicht, terwijl ik juist probeer de boel zo rustig en simplistisch mogelijk te houden. De Ps5 hebben we het maar niet over...giantgiantus schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:56:
[...]
Eens. Die heeft ook een bizar ontwerp. Beide console boeren lijkt het een beetje ontgaan te zijn dat een hele grote groep gamers tegenwoordig niet meer op zolder kamertjes zwetend bier zit te drinken. In heel veel huiskamers komt tie te staan. Het zou mooi zijn als ze gewoon met een fatsoenlijk formaat komen wat in de meeste kastjes gewoon past.
De S daarintegen past gewoon netjes liggend op een plankje, de X1 er boven, de Wii er onder. Enige wat anders had gemogen is dat ik em liever in het zwarte had gehad, dat valt nog wat minder op, maar soit, de wii is ook wit
Verwijderd
Voor de woonkamer (LG OLED C9) volgt nog een PS5 of XSX.
Ik heb er ook geen disk in zitten. Bijzonder. Hou het wel even in de gaten.Erik-1980 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:34:
[...]
Hmm, heb er nog geen disk in gehad. Wellicht een keer een blu ray proberen
GT: The Bozzz88
Je moet eens weten hoe blij ik ben om dit te horen. Ik wacht al zo lang op Samsung om met deze update te komen.Notna schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:24:
[...]
Om nog even terug te komen over mijn 65Q90R perikelen; Samsung heeft nu FW 1372.2 uitgebracht (vandaag) die dit probleem oplost. Ik heb nu dus op HDMI poort 4 (niet 3 zoals ik eerder zei) VRR, ALLM, HDR(10) aan op 4:4:4, 10 bit, 4k 120Hz
Enige wat niet werkt is Dolby Vision. Maar dat wist ik al
Wat een genot
Ik heb het nu geïnstalleerd op mijn 55Q90R en ik zie dezelfde resultaten als jij. My day is made
Welk spel kan op 4k 120fps gespeeld worden?
Ori 2, Gears 5 Multiplayer en vanaf a.s. vrijdag COD Black Ops: Cold WarGuerilla schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:06:
[...]
Je moet eens weten hoe blij ik ben om dit te horen. Ik wacht al zo lang op Samsung om met deze update te komen.
Ik heb het nu geïnstalleerd op mijn 55Q90R en ik zie dezelfde resultaten als jij. My day is made
Welk spel kan op 4k 120fps gespeeld worden?
Maar héél héél eerlijk, zie ik het verschil niet zo als ik Ori in 4K 120fps speel of 6K 60fps. (downsampled naar 4K ofcourse)
[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 11-11-2020 10:07 ]
Gisteren heb RDR2 geïnstalleerd dmv een disk. Ik schrok wel van het geluid dat de XSX maakte, zo heb ik maar weinig disk spelers dat geluid horen te maken. Tijdens het installeren was dat geluid er constant. Ik maak me verder geen zorgen, Microsoft zal dit wel goed getest hebben (of ik ben heel naïef).Bozznl schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:03:
[...]
Ik heb er ook geen disk in zitten. Bijzonder. Hou het wel even in de gaten.
Wat houd je nog tegen?Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:03:
Twijfel erover om een Xbox Series S te gaan halen voor op het bureau. Ik heb daar een 1440P 144hz BenQ gaming monitor staan. Heb ook nog tot een jaartje Gamepass Ultimate actief, dus zonde om niet te gebruiken. Heb mijn Xbox One al verkocht.
Het spel is al achterlijk mooi dus zou ook niet weten wat je extra moet zien.Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:07:
[...]
Ori 2, Gears 5 Multiplayer en vanaf a.s. vrijdag COD Black Ops: Cold War
Maar héél héél eerlijk, zie ik het verschil niet zo als ik Ori in 4K 120fps speel of 6K 60fps. (downsampled naar 4K ofcourse)
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Was al gepost, en ja, als dit echt is, heeft deze persoon echt pech. Er gaan wel eens dingen mis of stuk. Geen enkele launch of product is 100% failsafe.v8power67 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:15:
Wouw de xbox series x komt zelfs met Kampvuur optie !!!
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Je zou 'm maar hier voor 1000 euro hebben gekocht vanaf het Vraag & Aanbodv8power67 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:15:
Wouw de xbox series x komt zelfs met Kampvuur optie !!!

Owh okee niet gezien. Maar de smiley was ook als indicatie dat het een grapje was hePhusebox schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:17:
[...]
Was al gepost, en ja, als dit echt is, heeft deze persoon echt pech. Er gaan wel eens dingen mis of stuk. Geen enkele launch of product is 100% failsafe.
Zolang je er niet van uitgaat dat het ding alles altijd op 1440p trekt, gewoon doen. Het is een mooi compact en muisstil kastje, en voor de niet ultieme die-hard gamer echt een topdingVerwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:03:
Twijfel erover om een Xbox Series S te gaan halen voor op het bureau. Ik heb daar een 1440P 144hz BenQ gaming monitor staan. Heb ook nog tot een jaartje Gamepass Ultimate actief, dus zonde om niet te gebruiken. Heb mijn Xbox One al verkocht.
Voor de cijfertjes in de unifi controller steek ik m'n handen niet in het vuurRivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:19:
Mocht iemand twijfelen over de stabiliteit van de Series X.
[Afbeelding]
Heb apparaten staan die geven 24 dagen aan maar die zijn in de tussentijd toch echt uit geweest.
Argh twijfel nu wel tijdelijk de Series S te halen in afwachting van voorraad van de Series X
100 euro in V&A uitgeven gaat me *iets* te ver
[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 11-11-2020 10:23 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik heb nu een Series X in de woonkamer staan maar zit erover te denken om een Series S erbij te kopen voor in mijn home office (of eventueel de one X daar te gebruiken).vectormatic schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:20:
[...]
Zolang je er niet van uitgaat dat het ding alles altijd op 1440p trekt, gewoon doen. Het is een mooi compact en muisstil kastje, en voor de niet ultieme die-hard gamer echt een topding
Als ik in AC: Valhalla een video opneem en deze vervolgens wil knippen, krijg ik een foutmelding dat het knippen niet gelukt is.
Iemand anders dit probleem?
Dan zou ik gewoon de one X doorschuiven, enige reden dat mijn X1 ook nog onder de TV staat is omdat ie nog dienst mag doen als blu-ray speler (en voor dat ene disc spel wat we hebben).Xlast88 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:24:
[...]
Ik heb nu een Series X in de woonkamer staan maar zit erover te denken om een Series S erbij te kopen voor in mijn home office (of eventueel de one X daar te gebruiken).
De S is minstens net zo snel als de one X, maar om voor die kleine dingetjes 300 euro uit te geven..
Eens, dat is niet weinig geld.vectormatic schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:26:
[...]
Dan zou ik gewoon de one X doorschuiven, enige reden dat mijn X1 ook nog onder de TV staat is omdat ie nog dienst mag doen als blu-ray speler (en voor dat ene disc spel wat we hebben).
De S is minstens net zo snel als de one X, maar om voor die kleine dingetjes 300 euro uit te geven..
Maar de SSD alleen is het voor mij al waard. Die oude generatie consoles is zo traag nu ik de SSD heb geproefd haha.
Voor de LG C9 (misschien ook CX?) gebruikers onder ons: als ik vanaf het dashboard een game opstart krijg ik de hele tijd de melding dat de gamemodus van de tv wordt opgestart. Dus telkens als ik via het dashboard switch naar een andere game. Komt dit doordat het dashboard in 1080p wordt weergegeven? Kan ik instellen dat de XSX altijd in gamemodus blijft? En zo ja, hoe?
Over ssd/hdd: is het mogelijk om in te stellen dat ik per game die ik aanklik om te installeren of over te zetten kan kiezen op welke locatie dit gebeurt? Ik heb momenteel een HDD en een SSD aan de XSX hangen, sommige spellen moeten naar de interne SSD en sommige naar de externe SSD. Daarnaast wil ik ook een aantal spellen downloaden, waarvan sommige naar intern en sommige naar extern. Ik wil even een hele rits games aanklikken terwijl ik thuis aan het werk ben. Nu moet ik steeds naar de tv lopen (verschrikkelijk ik weet het) om eerst de voorkeur voor intern of extern te veranderen per spel.

Dat is de Instant Game Response setting die je kunt de-activeren op de HDMI poort van je LG.SantinoNL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:30:
Twee vragen:
Voor de LG C9 (misschien ook CX?) gebruikers onder ons: als ik vanaf het dashboard een game opstart krijg ik de hele tijd de melding dat de gamemodus van de tv wordt opgestart. Dus telkens als ik via het dashboard switch naar een andere game. Komt dit doordat het dashboard in 1080p wordt weergegeven? Kan ik instellen dat de XSX altijd in gamemodus blijft? En zo ja, hoe?
Over ssd/hdd: is het mogelijk om in te stellen dat ik per game die ik aanklik om te installeren of over te zetten kan kiezen op welke locatie dit gebeurt? Ik heb momenteel een HDD en een SSD aan de XSX hangen, sommige spellen moeten naar de interne SSD en sommige naar de externe SSD. Daarnaast wil ik ook een aantal spellen downloaden, waarvan sommige naar intern en sommige naar extern. Ik wil even een hele rits games aanklikken terwijl ik thuis aan het werk ben. Nu moet ik steeds naar de tv lopen (verschrikkelijk ik weet het) om eerst de voorkeur voor intern of extern te veranderen per spel.
Settings > Pictures > Additional Settings
Daar schrok ik inderdaad ook wel even van toen ik CoD:Modern Warfare wou gaan installeren. Wat een herrie.Sidia1 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:11:
[...]
Gisteren heb RDR2 geïnstalleerd dmv een disk. Ik schrok wel van het geluid dat de XSX maakte, zo heb ik maar weinig disk spelers dat geluid horen te maken. Tijdens het installeren was dat geluid er constant. Ik maak me verder geen zorgen, Microsoft zal dit wel goed getest hebben (of ik ben heel naïef).
Zit daardoor wel te twijfelen om nieuwe games maar gewoon in de store te kopen (exact van Microsoft wil)
Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is
Had je toch beter die Series S kunnen nemenJannick schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:33:
[...]
Daar schrok ik inderdaad ook wel even van toen ik CoD:Modern Warfare wou gaan installeren. Wat een herrie.
Zit daardoor wel te twijfelen om nieuwe games maar gewoon in de store te kopen (exact van Microsoft wil)
Vind ik eerlijk gezegd wel een echte tegenvaller. Die schermen komen steeds meer en zijn bijzonder prettig. Zou dit wellicht nog komen met een update? Of zou het echt een hardware beperking zijn?
Ja of je hebt uitgerekt beeld, ik vind het eigenlijk wel verrassend in negatieve zin dat dit niet ondersteund wordt.incomer schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:00:
[...]
Ik heb een ultrawide (Philips 345B), maar je gamed daar gewoon op 1440p.
Dus je kan er prima op game, alleen heb je 2 zwarte balken aan de zijkanten waar de extra pixels niks staan te doen
True! Series S erbij kopen kan ik niet echt goed praten aan mijzelfvectormatic schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:26:
[...]
Dan zou ik gewoon de one X doorschuiven, enige reden dat mijn X1 ook nog onder de TV staat is omdat ie nog dienst mag doen als blu-ray speler (en voor dat ene disc spel wat we hebben).
Maar ik wil hem juist altijd aan hebben, toch? Gamen in gamemodus. Of is dit iets anders?Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:31:
[...]
Dat is de Instant Game Response setting die je kunt de-activeren op de HDMI poort van je LG.
Settings > Pictures > Additional Settings
Er is nog een verschil tussen stuk gaan, en effectief een brandgevaar zijn. Dat laatste is volgens mij uiterst zeldzaam.Phusebox schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:17:
[...]
Was al gepost, en ja, als dit echt is, heeft deze persoon echt pech. Er gaan wel eens dingen mis of stuk. Geen enkele launch of product is 100% failsafe.
Volgens mij is het ook gewoon fake want aan de kleur van de rook te zien zou je zweren dat het sigarettenrook is, dus misschien ligt daar ook maar gewoon een sigaret of sigaar achter waarvan de rook naar binnen getrokken wordt.
Games moeten er expliciet ondersteuning voor inbouwen om te zorgen dat er geen content buiten het scherm valt, FOV aanpassen, ander performance profiel, etc. Het is best wat werk waar jij dit op een PC deels zelf regelt gaat dat op een console niet.Arvado schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:35:
[...]
Vind ik eerlijk gezegd wel een echte tegenvaller. Die schermen komen steeds meer en zijn bijzonder prettig. Zou dit wellicht nog komen met een update? Of zou het echt een hardware beperking zijn?
[...]
Ja of je hebt uitgerekt beeld, ik vind het eigenlijk wel verrassend in negatieve zin dat dit niet ondersteund wordt.
Als jij je Xbox op een HDMI poort hebt aangesloten waar je standaard de Picture Mode op Game hebt staan, en ALLM staat aan op je Xbox, dan kan die setting in principe uit op je TV.SantinoNL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:37:
[...]
Maar ik wil hem juist altijd aan hebben, toch? Gamen in gamemodus. Of is dit iets anders?
Ik heb 'm gewoon aanstaan overigens.
Enige jammere is dat de UI van het dashboard dus in 1080p is waardoor hij iedere keer van resolutie moet omschakelen en ik No Signal in beeld krijg.
Je brand new console vat vlam en je gaat filmen ipv de stroom eraf te halen...? Ik zeg, dikke fakeTwixie schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:37:
[...]
Er is nog een verschil tussen stuk gaan, en effectief een brandgevaar zijn. Dat laatste is volgens mij uiterst zeldzaam.
Volgens mij is het ook gewoon fake want aan de kleur van de rook te zien zou je zweren dat het sigarettenrook is, dus misschien ligt daar ook maar gewoon een sigaret of sigaar achter waarvan de rook naar binnen getrokken wordt.
@Twixie We hebben ook maar 1 pic, voor hetzelfde geldt is dit even een pluimpje rook van het doorfikken van een zekering in de voeding, en is dat alles.
Instant Game Response aan laten staan.SantinoNL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:37:
[...]
Maar ik wil hem juist altijd aan hebben, toch? Gamen in gamemodus. Of is dit iets anders?
Met mijn XSX zie ik alleen bij het opstarten van de Xbox dat de TV omschakeld maar daarna niet meer..
Je koopt een game console. Als je dit allemaal wil kan je beter een PC kopen denk ik. Als gameconsoles zich nog meer als pc gaan gedragen moet ik binnenkort ook eerst een heel onderzoek uit gaan voeren welke settings optimaal zijn om vervolgens geconfronteerd te worden met driver problemen etc.Arvado schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:35:
[...]
[...]
Ja of je hebt uitgerekt beeld, ik vind het eigenlijk wel verrassend in negatieve zin dat dit niet ondersteund wordt.
Nee, MS en Sony, ik zou graag zien dat het allemaal simpel blijft. Keus voor prestatie versies graphics ok, maar al die andere keuzes liever niet.
Niet nodig. Ik heb een series X sinds gisteren.vectormatic schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:40:
@FrankoNL Dan gewoon je oude console verkopen en een S halen, compact, stil, energiezuinig, en door idd de SSD en CPU gaat ie het langer uithouden dan een one X
@Twixie We hebben ook maar 1 pic, voor hetzelfde geldt is dit even een pluimpje rook van het doorfikken van een zekering in de voeding, en is dat alles.
Overigens zag ik het verhaal over de verhoogde gamma op, met name, OLED schermen icm VRR.
Ik zie er in de praktijk niks van. Het zal ongetwijfeld zo zijn, maar het is dus geen gigantisch probleem imho.
[ Voor 17% gewijzigd door FrankoNL op 11-11-2020 10:43 ]
Als het spel eenmaal geïnstalleerd is, is er dan tijdens het spelen verder geen 'herrie' meer?Jannick schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:33:
[...]
Daar schrok ik inderdaad ook wel even van toen ik CoD:Modern Warfare wou gaan installeren. Wat een herrie.
Nope, fluisterstil.HitDyl schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:42:
[...]
Als het spel eenmaal geïnstalleerd is, is er dan tijdens het spelen verder geen 'herrie' meer?
Tot op heden nog geen DOA tegen gekomensoccerroos schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:40:
Zijn er al mensen met de xbox s en wat zijn de ervaringen ervan?
effe erop klikken voor de video. Hoop serieus dat dit een geval is van slecht omgegaan door de user en niet een nieuw rrod probleem...@XboxPL spotkała mnie niemiła niespodzianka zaraz po uruchomieniu nowego sprzętu... 💔. Interfejs byl jedynie w Menu, po minucie/dwóch użytkowania pojawił się zaledwie kłębek dymu... Czy w tej sytuacji mogę liczyć na wymianę sprzętu? Z góry dzięki za pomoc! pic.twitter.com/E4A4UzU132
— Arek Adamowicz (@Arek_Adamowicz) 11 november 2020
Had op mijn xbox one alvast een aantal spellen klaar staan om te kopieren via netwerk, ging super netjes naar de Series X, tussen 400-500 Mbps. Eenmaal alles op de nieuwe kon ik beginnen aan de upgrades downloads. Sea of Thieves overzetten was 35Gb ofzo, upgrade was 34Gb... Nieuwe download was 46Gb, dus was niet super handig om die over te zetten. Zelfde voor Forza Horizon 4, overzetten was 64Gb. De upgrade was 82Gb, dus ook niet echt waard om over te zetten vanaf de One.
Gisteren ook vooral problemen met opstarten van games, waarschijnlijk vanwege problemen met Xbox Live. Gebruik zelf voor groot deel alleen gamepass, dus dan heb je een goede service nodig.
Maar wat is die quick resume lekker zeg!
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |