Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Figuur84 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 01:08:
Blijft bij jullie ook de fan draaien als je de series X uitschakelt? Het maakt hier niet uit of je hem in standby- of energiebesparing hebt staan.
Dat blijft 'ie een paar minuten doen (afhankelijk hoe warm hij is geworden), daarna gaat hij helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
Cannoli schreef op woensdag 11 november 2020 @ 01:12:
[...]

Dat blijft 'ie een paar minuten doen (afhankelijk hoe warm hij is geworden), daarna gaat hij helemaal uit.
Ik had hem in standby modus al eens geprobeerd, na 10 minuten draaide hij nog. Ik zal het morgen nog eens proberen, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Figuur84 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 01:16:
[...]

Ik had hem in standby modus al eens geprobeerd, na 10 minuten draaide hij nog. Ik zal het morgen nog eens proberen, thnx.
Ik vergat te vermelden dat ik de Xbox in energiebesparing modus heb staan en dat het apparaat op een kastje staat. (Kan mij voorstellen dat het langer duurt als de Xbox in een redelijk gesloten kast staat/ligt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 14:47

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Hahn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 01:07:
[...]

Je bedoelt dat je je USB-stick per ongeluk in de Storage Expansion slot, die twee keer zo langwerpig is als de USB-poorten, prikte?

[Afbeelding]

Lijkt mij dat 'ie er ook weer gelijk uitviel? :P
Ja :F

Voelde met m’n vinger, dan merk je dat de breedte van de storage expansion ongeveer net zo breed is als die van de usb poort. En ja, ik was die storage expansion slot ook even vergeten. Dus dat was een: ah, usb slot gevonden en er in met dat ding. Ging vrij soepel.

Maar goed weer m’n lesje geleerd.

En waarom verbaast het me niet dat @Phusebox weer problemen heeft :X

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 01:24

Vagax

Hehe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4M2ol1wI9A71e2iro6msDG3N8U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zOtjDeuUG6iNl9O1vTyLTdSb.png?f=user_large

Op dit moment is dit een beetje mijn realiteit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 14:11

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Notna schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:49:
[...]

Met de One X had ik ALLM in de settings aanstaan en kon ik op de Q90R 'Game Mode' op Auto zetten.

Nu staat op de Series X, ALLM ook aan in de settings maar geeft de Q90R alleen de optie On of Off voor Game Mode.

ALLM is handig als je de XBO ook gebruikt voor Netflix bijv. Dat doe ik nu niet meer, dus is ALLM niet meer een heel nuttige functie :)
Hier exact het zelfde, ook fw 1372.2 en game mode kan niet op auto en ALLM werkt niet. Heb jij het al aan de gang gekregen?

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:07

Zyron

BWRAAAAP

Net even kort Forza Horizon 4 gespeeld op een 1080p-scherm (4K morgen!). Zelfs in 1080p ziet het er al een stukje beter uit (reflecties e.d.).

Speelde de game de laatste tijd al bewust in 1080p/60FPS om straks te kunnen genieten van het 4K-schoon.

Tetris ook even gespeeld, leuk als tussendoortje.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
giantgiantus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:58:
[...]

Tetris even op moeilijk zetten. Dan is het niet ontspannend 😂
Ik had hem op expert gezet ;)
Klopt, dan is het inderdaad wat meer stressvol maar met de muziek nog steeds ontspannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Laatst online: 02:21
Figuur84 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 01:16:
[...]

Hier draait de ventilator al de hele nacht in standby mode 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:21:
[...]

Qua headset ga ik denk ik die nieuwe Bose halen, ben totaal geen fan van Bose maar hun hoofdtelefoons zijn op zich niet slecht. Voordeel van het model dat ze hebben is ook dat je de mic compleet kan verwijderen. Voor de rest is het alleen maar goedkopere gamer meuk wat ik aan headsets kan vinden. Maar misschien zie ik wat over het hoofd...
Ik krijg vandaag de Astro A50 binnen. Na veel research lijkt mij dit de beste. Ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
MRE-Inc schreef op woensdag 11 november 2020 @ 01:23:
[...]

En waarom verbaast het me niet dat @Phusebox weer problemen heeft :X
Ik ga er maar even vanuit dat het door Xbox Live kwam dat plat lag...

Wel raar dat je dan niet eens offline kunt spelen met FH4, nooit geweten dat die zo afhankelijk was van Live.

Verder een missie van Gears 5 opnieuw gespeeld. Draait lekker soepel. De grafische verbeteringen zijn subtiel en als je ze niet naast elkaar zou zetten, of er naar zoekt, zie ik het niet.

Bovenalles kan ik me vereenzelvigen met de meeste reviews. De Series X maakt een solide indruk, is echt stil, maar echte showcase games zijn er niet. Hierdoor voelt het voor mij niet echt als een next-gen wow momentje. Dat heb ik voorheen wel elke generatie gehad. Maar ja 2020 is geen normaal jaar.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Ligt er misschien ook aan wat je gewend bent. Ik heb doom gisteren voor het eerst gespeeld in 4k60 en dat speelde zo gaaf! Daar had ik wel echte next-gen momenten.

Dat de console zo snel is, zo stil en zulke mooie beelden eruit gooit is echt wel alleen voor een nieuwe generatie. Daar komt de oude One X totaal niet bij in de buurt.

Ik ben uitermate tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
Exorcist schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:55:
De Series X vandaag mogen ontvangen en wat dingen kunnen testen. De One X van de gameroom naar de woonkamer verplaatst en de One S naar de slaapkamer. De One die daar stond mag naar zolder.

- Updaten viel mee met +-800MB. De controller update duurde bijna nog langer
- Downloadsnelheden zijn hoger. Op m'n One X/PS4Pro haal ik bijna nooit meer dan 250 Mbit/sec, ik heb de Series X al de 350 zien halen en dat op piekmomenten
- De SSD is echt een must; Forza Horizon 4 (als voorbeeld) start enorm veel sneller op dan op de One X/S
- Diezelfde Horizon 4 is weer een stuk fraaier dan op de One X, nog meer detail en vloeiend 4K/60

Verder getest met AC: Valhalla en Planet Coaster. Met die laatste heb ik taalproblemen en daar ben ik niet de enige in. Ik heb de disc-versie en ook de Gamepass versie geprobeerd, bij beiden heb ik Portugees als taal en dat kan ingame niet aangepast worden. Moet ik m'n system language voor naar Engels zetten. Viel me op toen ik Horizon 4 startte dat ik ook de vraag kreeg of ik Portugees als (extra) taal wilde instellen..alsof er iets niet helemaal klopt met de Nederlandse taal/settings op de Series X.

Om 22:00 had ik echter aanmeldproblemen en van dien aard dat ik niet meer aangemeld kwam. Gamepass, EA Play, Live Gold games zijn daarmee direct onbruikbaar en voor mij de grootste ergernis van alles maar online moeten hebben; ik kon op dat moment praktisch niet meer met het ding. En één van de redenen dat ik alles fysiek koop (de andere reden zijnde het verzamelaspect). Uit frustratie maar de PS4 weer aan geslingerd om daar op verder te gaan. Ik begrijp dat het druk is op het netwerk, maar ik zou juist van MS en het Azure netwerk meer verwachten dan dit.
Bij het opstarten van FH4 kreeg ik ook de melding of ik Portugees als taal erbij wilde downloaden.
Dacht vreemd, maar misschien pakketje gemist, dus maar gestart.

Toen Planet Coaster klaar was, starte ik hem op en ja hoor, Portugees.
Ook met geen mogelijkheid in een andere taal te zetten zolang je system op Nederlands staat.

Vraag mij ook af wat hier aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doobieters schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:02:
Wat is nou eigenlijk de eerste échte next gen game die we in de toekomst kunnen verwachten?
Bright Memory
Enkel beschikbaar op Series X|S

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Menace_1981 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 06:24:
[...]

Ik krijg vandaag de Astro A50 binnen. Na veel research lijkt mij dit de beste. Ik ben heel benieuwd.
Deze headset lijkt mij overpriced en het geluid schijnt niet beter te zijn dan een steelseries, dit is wat ik lees na wat research 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
DM89 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 06:57:
[...]

Deze headset lijkt mij overpriced en het geluid schijnt niet beter te zijn dan een steelseries, dit is wat ik lees na wat research 🤔
Ik zou zeggen, zoek op youtube naar gaming headset reviews. De Astro A50 is wel duur, maar geluid schijnt superieur te zijn. Enkel de mic zou beter kunnen.

Even iets anders: ik merk dat bij Gears het geluid over de tv prima is, maar de vocals klinken heel ver weg. Heel zacht. Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

Phydomir

Dennis

Menace_1981 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:04:
[...]

Ik zou zeggen, zoek op youtube naar gaming headset reviews. De Astro A50 is wel duur, maar geluid schijnt superieur te zijn. Enkel de mic zou beter kunnen.

Even iets anders: ik merk dat bij Gears het geluid over de tv prima is, maar de vocals klinken heel ver weg. Heel zacht. Weet iemand hoe dit komt?
Standaard staat de audio output op 7.1. Als je alleen stereo hebt kan het zijn dat de mix dan niet helemaal lekker is. Output in de Xbox op stereo zetten zou kunnen helpen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37
Vagax schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:28:
Ik ben onderhand met een biertje ook leuke review aan het schrijven over de Xbox Series X. Ik vertel eigenlijk minder er in over hoe veel teraflops het ding heeft en hoeveel frames Forza Horizon 4 nou precies haalt en meer naar mijn gedachtengang over waarom ik als neutrale partij voor de Series X koos ipv de PS5 :)

Iemand toevallig interesse om een proof-reading te doen van de review als hij klaar is?
Leuk idee! Ik wil wel proof-readen voor je hoor :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 11 november 2020 @ 06:54:
[...]

Bright Memory
Enkel beschikbaar op Series X|S
The medium classificeert ook wel volgens mij, met die twee werelden waar je tegelijk in loopt (heeft technisch gezien zelfs wel wat weg van die Sony game wat dat betreft).

Merk trouwens wel ook dat er nog wat ruwe kantjes aan de software zitten. Had Borderlands aan laten staan vannacht voor wat achievements (op een veilig plekje staan bij een van de bosses terwijl de adds zich opblazen en dan kun je 's ochtends alle collectables die ze droppen oppakken), maar hij stond nu gewoon op het dashboard en de game was afgesloten. Game weer gestart, bedenk me dat ik even wil kijken of mijn downloads klaar zijn dus schakel naar het menu... Start per ongeluk Gears 5, dus meteen terug naar dashboard en my games, en beeld bevriest en wordt een paar tellen later zwart. Even naar standby en weer aan en hij doet het weer maar Borderlands was ook weer afgesloten.

Hopelijk komen ze snel met updates om dit te fixen, maar ze zijn ongetwijfeld heel hard aan het werk daar. Risico van op dag 1 instappen natuurlijk :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mavel 128 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 05:09:
[...]

Hier exact het zelfde, ook fw 1372.2 en game mode kan niet op auto en ALLM werkt niet. Heb jij het al aan de gang gekregen?
Nope. Niet heel erg voor mij omdat ik de console alleen voor gamen gebruik (en dus Game Mode op Poort 4 op 'On' laat) maar apart is het wel

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn eerste indruk is dat ik gewoon eigenlijk geen games meer wil zien en spelen die op 30fps draaien. Ik heb gisteren een stuk of 5 games gespeeld die op de One op 30 fps draaide en nu op 60. Dat is mijns inziens het echte next gen gevoel wat ik gisteren ervaarde. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 11:40
HouseQ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:16:
[...]

Ik heb helaas wel een series X die ik moet aanmelden morgen, heeft vandaag aangestaan om wat gamepass games binnen te halen, in de avond watchdogs legion gekocht om lekker te gaan spelen..vlak na de intro missie een green screen en de xbox slaat uit:( ook pas na een kwartier weer aan te krijgen, even tetris opgestart, maar daarmee knalde de xbox er na een kwartier ofzo ook uit
Is gewoon 🤬🤬🤬

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begin me trouwens toch ook wel steeds meer te ergeren aan dat de triggers van mijn elite v1 echt veel te gevoelig zijn. Kan het ding praktisch niet neerleggen zonder dat ze ingedrukt worden, ik ben hem nu vaker maar schuin tegen mijn been aan het leggen of op zijn kop om dit te voorkomen.

Weet iemand of dat nou beter was bij de v2? Ik ben de Amazon pagina al een tijdje in de gaten aan het houden om te kijken of ze hem niet al in de sale doen met hun pre bf acties, maar anders bestel ik hem misschien gewoon.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Finraziel schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:23:
Begin me trouwens toch ook wel steeds meer te ergeren aan dat de triggers van mijn elite v1 echt veel te gevoelig zijn. Kan het ding praktisch niet neerleggen zonder dat ze ingedrukt worden, ik ben hem nu vaker maar schuin tegen mijn been aan het leggen of op zijn kop om dit te voorkomen.

Weet iemand of dat nou beter was bij de v2? Ik ben de Amazon pagina al een tijdje in de gaten aan het houden om te kijken of ze hem niet al in de sale doen met hun pre bf acties, maar anders bestel ik hem misschien gewoon.
Ik ben van de v1 naar de v2 gegaan (en heb de controller van de Series X nog geeneens getest) en ik moet zeggen dat het voor mij weer een grote vooruitgang was. Nu had mijn v1 uiteindelijk de bekende bumper problemen en niet hele lichte triggers, maar toch.

Verder, USB-C er op is wel fijn moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-09 19:12
Danno88 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 06:50:
[...]

Bij het opstarten van FH4 kreeg ik ook de melding of ik Portugees als taal erbij wilde downloaden.

Ook met geen mogelijkheid in een andere taal te zetten zolang je system op Nederlands staat.

Dit heb ik ook, ook al op de One X trouwens, kan ik dit installeren zonder dat het spel van taal veranderd? Over planet coaster, ik heb ergens gelezen dat dat een fout is idd maar kan het even niet terug vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Menace_1981 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:04:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Laatst online: 07:35

Nogne

>.<

uchiha tijntje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:18:
Mijn eerste indruk is dat ik gewoon eigenlijk geen games meer wil zien en spelen die op 30fps draaien. Ik heb gisteren een stuk of 5 games gespeeld die op de One op 30 fps draaide en nu op 60. Dat is mijns inziens het echte next gen gevoel wat ik gisteren ervaarde. :)
Had je graag even een duimpje omhoog gegeven want had gisteren precies hetzelfde gevoel. Had even Sea of Thieves opgestart en wat voelt dat nu soepel aan zeg. Ook even Ori opgestart en vond dat echt super mooi op 4K/120FPS maar merk dat ik de stap van 30fps naar 60fps net iets meer waardeer.

Ben alleen nu helemaal hooked door Ori (had die nog niet eerder gespeeld en wat is dat een tof spel :D).

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Waarom kunnen fabrikanten gewoon niet standaard een 3 meter HDMI kabel meegeven. Niet zo raar nu best veel mensen hun televisies hebben hangen..

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:32:
Waarom kunnen fabrikanten gewoon niet standaard een 3 meter HDMI kabel meegeven. Niet zo raar nu best veel mensen hun televisies hebben hangen..
Doordat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten...
USB-C kabel bij de play&charge kit is overigens wel netjes 270 cm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 19:17
Wallmount je Xbox onder je tv a la soundbar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P3rf3ct1on
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-09 17:05
Ik heb gisteren de Corsair HS75 XB Draadloze Gaming Headset besteld en wordt vandaag geleverd.
Ken er niet veel van maar kreeg precies toch goede reviews op het www en daarna dan maar besteld.
Iemand die deze ook heeft? Wat zijn jouw bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:16:
[...]

The medium classificeert ook wel volgens mij, met die twee werelden waar je tegelijk in loopt (heeft technisch gezien zelfs wel wat weg van die Sony game wat dat betreft).

Merk trouwens wel ook dat er nog wat ruwe kantjes aan de software zitten. Had Borderlands aan laten staan vannacht voor wat achievements (op een veilig plekje staan bij een van de bosses terwijl de adds zich opblazen en dan kun je 's ochtends alle collectables die ze droppen oppakken), maar hij stond nu gewoon op het dashboard en de game was afgesloten. Game weer gestart, bedenk me dat ik even wil kijken of mijn downloads klaar zijn dus schakel naar het menu... Start per ongeluk Gears 5, dus meteen terug naar dashboard en my games, en beeld bevriest en wordt een paar tellen later zwart. Even naar standby en weer aan en hij doet het weer maar Borderlands was ook weer afgesloten.

Hopelijk komen ze snel met updates om dit te fixen, maar ze zijn ongetwijfeld heel hard aan het werk daar. Risico van op dag 1 instappen natuurlijk :)
Oh zeker en er komt zat moois aan.
De vraag was echter wat is nu de éérste echt next gen game, en dat is toch echt Bright Memory (gisteren uitgekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Had ik de voorbije gen ook, daarmee console al terug verkocht na een half jaartje.
Heb niets tegen eens de occasionele 30 fps als er een goede reden voor is, maar niet elke semi of full open world die 30 fps moet zijn omdat de CPU antiek is.

Zijn we er eigenlijk nu al over uit of de fan wel of niet moet draaien in stand-by?
Lijkt me wel wat nefast als die fan ook in stand-by continue draait, als je dan aan het downloaden bent dat snap ik dat die dan nog licht zou draaien maar toch niet als dat ding helemaal 0 aan het doen is in stand-by ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

justifire schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:34:
[...]

Doordat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten...
USB-C kabel bij de play&charge kit is overigens wel netjes 270 cm :)
Of de console nu 499,99 kost of 500,99 boeien. Ze hadden best die 100cm verschil erbij mogen doen. Dat zou voor de meesten echt weinig uitmaken als ze daar extra voor moeten betalen maar wel gebruik kunnen maken van de kabel die er bijzit.

[ Voor 5% gewijzigd door Koning-Admiraal op 11-11-2020 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
P3rf3ct1on schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:34:
Ik heb gisteren de Corsair HS75 XB Draadloze Gaming Headset besteld en wordt vandaag geleverd.
Ken er niet veel van maar kreeg precies toch goede reviews op het www en daarna dan maar besteld.
Heb ook interesse in deze headset, hoor graag wat jij er van vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

P3rf3ct1on schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:34:
Post je bevindingen in het headset topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08

Kalkie

NLMP

Vreemd genoeg bracht Ori and the Blind Forest met autoHDR me meer de next gen ervaring dan Watch Dogs Legion, die er op de One X al heel goed uitziet. Ori lijkt een nieuwe met die spetterende kleuren.

Heel even Doom Eternal opgestart, dat is buttersmooth met 60fps.

Verder ook de problemen gehad met 120 FPS en VRR aan op de C9, setup via de Xbox app wilde in eerste instantie niet, quick resume werkt ook bij Watch Dogs Legio niet. Ik heb er het volste vertrouwen in dat die day 1 problemen snel worden aangepakt.

Controller vind ik zo fijn dat mijn Elite 1 is blijven liggen.
En die stilte van de console zelf!

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Gister niet meer kunnen gamen op de series X. Veel updates en tijdens de voltooing met de controller in de hand op de bank in slaap gevallen.
Nu thuis werken en het eerste spel wat gespeeld wordt is de Sims 4 :/ power your dreams -O-

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon27 op 11-11-2020 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

sdk1985 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:52:
[...]

Het gat tussen de PC en de consoles is flink gedicht met de Series X. Vraag ik mij alleen af; krijg je hierdoor de neiging om ook op de pc te gaan gamen? (Controller is plug and play, savegame van o.a forza gaat naadloos over).
Ik game als sinds de eerste Xbox niet meer op de PC...... Volgens mij is dat sinds 2003 ;-)
Dat gedoen met upgraden, drivers, Windows enz enz..... Nee doe mij maar een console.
Qua PC's hebben we hier in huis alleen nog maar laptops....

Terwijl ik in de jaren 00's van deze eeuw een knoepert van een game-rig had staan ;-)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Erg hé :F. Ik was bezig met een nieuwe run van ME: Andromeda op de One X. Prima te doen, vond ik 2 dagen terug. Gisteravond weer opgestart na 4k 60 fps geweld van Valhalla en dan denk je 'yeah... no :/ '

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericwhar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:16
Heeft iemand de nieuwe controller al werkend gekregen op een Windows 10 PC via Bluetooth?

Via kabel werkt hij perfect maar via Bluetooth verbind hij wel maar werkt hij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

@Bullet NL same, alhoewel ik wel altijd om de paar jaar de hardware van mijn pc aanpas, is het niet zo dat ik er veel op game. De PC/laptop zie ik echt meer als een werkapparaat / mediacontent consumptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:40:
Nog één laatste vraag voor vandaag...

EvilBoris zegt dat je de console moet instellen als PC input, dat heb ik gedaan. Ook dat je in de Xbox settings 120hz moet kiezen. Maar is dat niet puur alleen als je een Ori 2, Dirt 5, Gears 5 in 120fps wil spelen? Of kan ik hem gerust erop zetten en gewoon VRR eerst uitlaten om die "no signal" errors te vermijden?
In de basis is dat inderdaad om die spellen in de 120fps mode te kunnen spelen. Het heeft geen negatieve impact op spellen die bijvoorbeeld slechts 60fps of 30fps als target hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
-

[ Voor 99% gewijzigd door Phusebox op 11-11-2020 07:47 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 08:56
Gisteren de X een mooi plekje gegeven en wat zitten testen, maar wat is de oude one x langzaam zeg :)
Helaas ondersteund mijn tv niet de 4K 120Hz maar dat komt nog wel en mag de pret niet drukken, eerst eens kijken voor een leuke soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
Iemand eigenlijk problemen gehad met Warzone? Maatje heeft gister ook de xbox binnen gekregen. En kan gewoon Warzone niet opstarten. (komt van de PS4, accounts zijn gewoon gelinked)
Unable to acces online services
Andere games werken wel gewoon online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Omdat ze dan onnodig kosten gaan maken? Meeste kunnen wel met een 2m kabel werken, en vaak als mensen hun tv ophangen hebben ze wel een soundbar of een receiver en daar kan je dan je Xbox inprikken. Ben zelf blij dat de kabel niet zo lang is (had zelfs een halve meter korter mogen zijn) anders heb je alleen maar nog meer kabelbende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gisteren veel mogen ‘upgraden’ dus aan echt veel spelen niet toegekomen maar wat ik speelde was allemaal heerlijk! Vandaag hopelijk wat meer games en tijd :)

Maar toen ik Doom Eternal begon moest ik een Bethesda account aanmaken.. Het lijkt alsof ik alleen de multiplayer heb.. Ik wil geen account aanmaken voor iedere game (Ubisoft heeft er ook een handjenvan).

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
JWFpeters schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:29:
[...]

Dit heb ik ook, ook al op de One X trouwens, kan ik dit installeren zonder dat het spel van taal veranderd? Over planet coaster, ik heb ergens gelezen dat dat een fout is idd maar kan het even niet terug vinden....
Ja ik had de taal gedownload en daarna is de game gewoon in de taal zoals je hem hebt ingesteld, dus niet hard op Portugees.

Fijn dat er nog bericht was over PC, want ik kan echt nergens wat vinden er over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Laatst online: 11-09 11:01
Zo hier is de schijf vannacht lekker gevuld. Externe HDD van 1tb wil ook lekker vollopen al.

Merk toch wel dat ondanks de drukte gisteren dat die met downloaden bij sommige spellen mijn 500/500mb verbinding gewoon voltrekt. Dat is wel erg lekker.

Ook games verplaatsen naar mijn externe usb3.2 HDD gaat lekker vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-Ed schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:52:
Gisteren veel mogen ‘upgraden’ dus aan echt veel spelen niet toegekomen maar wat ik speelde was allemaal heerlijk! Vandaag hopelijk wat meer games en tijd :)

Maar toen ik Doom Eternal begon moest ik een Bethesda account aanmaken.. Het lijkt alsof ik alleen de multiplayer heb.. Ik wil geen account aanmaken voor iedere game (Ubisoft heeft er ook een handjenvan).

Tips?
Ik zou gewoon een account aanmaken. Je hoeft er verder niets mee te doen en wellicht wordt het door de overname gewoon een MS account :+

Maar zou raar zijn als je alleen de MP hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nu even in de war wat de beste setting is.
Als ik AMD Freesync Premium actief heb op mijn LG CX, dan werkt Dolby Vision op de Xbox niet.
VRR kan ik dan wél gewoon aanvinken.

Maar werkt dit dan ook, ondanks dat AMD Freesync Premium uitgeschakeld staat op mijn TV? Of heb ik pas écht VRR als zowel Freesync Premium actief is (en ik dus geen Dolby Vision heb op de Xbox, wat geen ramp is op dit moment) én VRR aangevinkt staat?

Enkel VRR aangevinkt zonder Freesync Premium geeft geen Variable Refresh Rate? Of toch wel?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Nogne schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:51:
[...]

Omdat ze dan onnodig kosten gaan maken? Meeste kunnen wel met een 2m kabel werken, en vaak als mensen hun tv ophangen hebben ze wel een soundbar of een receiver en daar kan je dan je Xbox inprikken. Ben zelf blij dat de kabel niet zo lang is (had zelfs een halve meter korter mogen zijn) anders heb je alleen maar nog meer kabelbende.
Onnodig kosten? Dat is niet waar; als ze het hadden gewild dan is dat zo te regelen. We hebben het hierover centenwerk voor dergelijke fabrikanten, waarin vaak contracten worden afgesloten met leveranciers voor miljoenen afname (met hoge kortingen). En ook is het kabelargument niet een reden om het niet te doen. Kabelmanagement is vrij gemakkelijk uit te voeren. Dat het voor jou niet uitkomt dat is prima, maar voor veel mensen is dat geen issue (omdat ze weten hoe ze dat zouden moeten oplossen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:01:
[...]

Ik zou gewoon een account aanmaken. Je hoeft er verder niets mee te doen en wellicht wordt het door de overname gewoon een MS account :+

Maar zou raar zijn als je alleen de MP hebt...
Vandaag/of avond maar eens induiken. Komt goed (heb al genoeg andere multiplayers te spelen namelijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:56
Kalkie schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:41:

Verder ook de problemen gehad met 120 FPS en VRR aan op de C9, setup via de Xbox app wilde in eerste instantie niet, quick resume werkt ook bij Watch Dogs Legio niet. Ik heb er het volste vertrouwen in dat die day 1 problemen snel worden aangepakt.
Welke settings heb je aangepast om dit probleem op te lossen? Vrr uit op xbox? Had gisteren ook 1 keer een issue met mijn gx. Even uitgezet en weer aan en toen werkte hij weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020
  • Laatst online: 23-08 15:28

afca020

X X X

Heeft iemand de Arctis 7X al geprobeerd op de XSX, en zo ja, met welke headphone audio settings? Gebruiken er eigenlijk mensen Windows Sonic met headphones? Vind het niet denderend klinken op de XSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Danno88 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 06:50:
[...]

Dat is een fout die helaas al vrij lang in het systeem zit en MS maar niet wilt fixen :X Toont perfect aan hoe weinig hoeveel moeite MS steekt in een correcte lokalisatie.

Als ik Halo MCC download met mijn systeem op het Nederlands krijg ik steevast de Duitse versie. Bij Elder Scrolls Online gebeurde dit ook een tijdje totdat de developer het pachtte. Ook wel eens gehad dat mijn dashboard ineens in het Deens was...

Enige workaround die bij mij bekend is is het systeem in het Engels zetten, wijzigingen doorvoeren en indien gewenst terug naar Nederlands en de taal update weigeren bij het opstarten.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 11-11-2020 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
afca020 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:05:
Heeft iemand de Arctis 7X al geprobeerd op de XSX, en zo ja, met welke headphone audio settings? Gebruiken er eigenlijk mensen Windows Sonic met headphones? Vind het niet denderend klinken op de XSX.
Ik gebruik Dolby Atmos, maar hoor echo’s met stemmen (in AC: Valhalla), verder fantastisch geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
Gears 5 is echt een beauty. Samen met Forza Horizon 4 toch wel een van de mooiste games tot nu toe.

Is er trouwens een lijst met alle beschikbare Series X/S optimized games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:01:
Als ik AMD Freesync Premium actief heb op mijn LG CX, dan werkt Dolby Vision op de Xbox niet.

Maar werkt dit dan ook, ondanks dat AMD Freesync Premium uitgeschakeld staat op mijn TV? Of heb ik pas écht VRR als zowel Freesync Premium actief is (en ik dus geen Dolby Vision heb op de Xbox, wat geen ramp is op dit moment) én VRR aangevinkt staat?

Enkel VRR aangevinkt zonder Freesync Premium geeft geen Variable Refresh Rate? Of toch wel?
Dolby vision komt toch ook pas in 2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-Ed schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:03:
[...]

Vandaag/of avond maar eens induiken. Komt goed (heb al genoeg andere multiplayers te spelen namelijk :) )
MP van Eternal is slecht :P Doom 2016 is wel super, maar die zal niet heel veel meer gespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Guerilla schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:10:
Gears 5 is echt een beauty. Samen met Forza Horizon 4 toch wel een van de mooiste games tot nu toe.

Is er trouwens een lijst met alle beschikbare Series X/S optimized games?
Wikipedia: List of Xbox Series X and Series S games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
Koning-Admiraal schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:37:
[...]

Of de console nu 499,99 kost of 500,99 boeien. Ze hadden best die 100cm verschil erbij mogen doen. Dat zou voor de meesten echt weinig uitmaken als ze daar extra voor moeten betalen maar wel gebruik kunnen maken van de kabel die er bijzit.
Als alle fabrikanten van TV’s nou eens een breakout kastje maakte van alle I/O, zodat er niet 4 HDMI kabels naar m’n tv moeten lopen waar je praktisch niet meer bij kan als de TV hangt.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Nx4F30iK07n9vKv7Nbmf7tuPfg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ca6sUfz9FN9c9sXya5ent1H1.png?f=user_large

XSX is lekker bezig geweest de eerste dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Torgo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:12:
[Afbeelding]

In "Instellingen -> Netwerk -> Statistieken" kan je het verbruik op de console zelf zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Torgo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:12:
[Afbeelding]

Herkent jouw UniFi netwerk 'm ook als SCARLET? ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Koning-Admiraal schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:01:
[...]

Onnodig kosten? Dat is niet waar; als ze het hadden gewild dan is dat zo te regelen. We hebben het hierover centenwerk voor dergelijke fabrikanten, waarin vaak contracten worden afgesloten met leveranciers voor miljoenen afname (met hoge kortingen). En ook is het kabelargument niet een reden om het niet te doen. Kabelmanagement is vrij gemakkelijk uit te voeren. Dat het voor jou niet uitkomt dat is prima, maar voor veel mensen is dat geen issue (omdat ze weten hoe ze dat zouden moeten oplossen).
Ow, dus jouw situatie is belangrijker dan die van andere? En het gaat per console misschien om €1 vermenigvuldig dat eens door het aantal verkochte consoles en dan worden de kosten wel iets meer.

Voor jou is kabelmanagement goed uit te voeren, voor mij is de kabel lang genoeg (samen met veel andere).

Ik geef alleen aan dat het niet noodzakelijk is voor Microsoft en die enkeling die een langere kabel nodig hebben kunnen dat zelf wel halen.
Froggle schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:12:
[...]

Als alle fabrikanten van TV’s nou eens een breakout kastje maakte van alle I/O, zodat er niet 4 HDMI kabels naar m’n tv moeten lopen waar je praktisch niet meer bij kan als de TV hangt.
Volgens mij heeft Samsung een model op de markt die dat heeft. Zelf gebruik ik hiervoor een receiver.

[ Voor 16% gewijzigd door Nogne op 11-11-2020 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Het zijn 2 versies van hetzelfde. De Xbox kan allebei aan en je TV ook, dus je kunt kiezen wat je wil. En bij de CX is VRR dus het beste.

Ik moet zeggen dat ik op de C9 nog geen enkel probleem heb kunnen vinden tot nu toe. Alles draait lekker ook even Ori opgestart om die 120 fps te testen, werkt gewoon helemaal goed.

Wat betreft GTA, man dat is echt behoorlijk slecht geworden. Het draait soepeler en ook de auto HDR heeft best leuke dingen en het is ook nog eens scherper.... maar de pop in, man. die is echt een ramp. Doordat de draw distance zoveel beter is dan ze bij het maken voorzien hadden is dat echt bizar op sommige momenten. Ook schaduwen die om de seconde besluiten weg te vallen of mooi zichtbaar te zijn :D Ik hoop dat ze ondanks dat ze druk bezig zijn met de nieuwe versie er ook nog even een patch uitpersen voor de huidige. Ook zie je bomen soms gewoon echt bijna vanaf start opgebouwd worden en daar 2 seconden voor nodig hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-11-2020 08:20 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cino
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 15:45
Steven030 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:08:
[...]

Ik gebruik Dolby Atmos, maar hoor echo’s met stemmen (in AC: Valhalla), verder fantastisch geluid
Qua geluid kan ik dit beamen, echter die echo's zal ik vandaag ook even goed naar luisteren. Heb het gister iig niet gemerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:37
Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:14:
[...]

Herkent jouw UniFi netwerk 'm ook als SCARLET? ;)
Ik mis de grap geloof ik. Heb jij hem zo genoemd? Het icoontje van de XSX mist nog in de icon list van de controller. Dat heb ik wel gemeld :D
Caayn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:13:
[...]
In "Instellingen -> Netwerk -> Statistieken" kan je het verbruik op de console zelf zien :)
Ja dat werkt ook natuurlijk. Ik was eigenlijk even aan het kijken naar de gemiddelde throughput gedurende de nacht en vond dit wel een leuke pie chart. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Best vreemd. Mijn Xbox Series X geeft aan dat mijn pricewatch: Hisense 55U7QF Zwart geem HDR10 voor games ondersteunt, terwijl dat wel het geval moet zijn. Wellicht omdat het 'inbegrepen' zit bij Dolby Vision? Iemand die dit gehad heeft of weet hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:00

Toshirou

Vinyl Surfer

Net even in de ochtend Star Wars Jedi Fallen Order geïnstalleerd. Die game speelt nu echt vloeiend en visueel is het nu echt zeer strak TOV de basis PS4.

En je raadt het al, mag ik de Lightsaber gebruiken, moet ik weg naar mijn werk toe XD. Dus vanavond maar weer de game hervatten. Ook gisteravond FH4 zitten spelen, dit speelt nu zo goed weg qua ervaring. Snelle laadtijden en 4k60, echt zeer mooie visuals!

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
Torgo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:21:
[...]

Ik mis de grap geloof ik. Heb jij hem zo genoemd? Het icoontje van de XSX mist nog in de icon list van de controller. Dat heb ik wel gemeld :D
Viel me ook op toen ik de XSX zat te configureren, dat UniFi ‘m ziet als Scarlett. Maar zodra je de naam van je Xbox aanpast, past die dat ook aan in UniFi.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08

Kalkie

NLMP

Erik-1980 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:05:
[...]

Welke settings heb je aangepast om dit probleem op te lossen? Vrr uit op xbox? Had gisteren ook 1 keer een issue met mijn gx. Even uitgezet en weer aan en toen werkte hij weer
Ik heb VRR op mijn tv uitgezet. Het schijnt dat 120 fps uitzetten op de XSX voldoende is, dat ga ik vanavond nog even testen. Had gisteren zoveel last van wegvallend beeld dat ik al blij was dat ik geen DOA had toen het zonder VRR stabiel bleef draaien.

Maar 30 fps zonder Trumotion aan kan ik niet handlen, ben ik de enige die dat al jaren aan heeft staan? .... Het zal ongetwijfeld meer lag geven maar ik ben dat zo gewend dat zonder spelen als heel schokkerig wordt ervaren. Dat haalt al helemaal een next gen gevoel weg. 60 gps daarentegen ... :9

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020
  • Laatst online: 23-08 15:28

afca020

X X X

Steven030 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:08:
[...]

Atmos en DTS voor headphones moet je wel altijd nog apart een license voor kopen toch? Vind het internet maar onduidelijk :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:18:
[...]

Het zijn 2 versies van hetzelfde. De Xbox kan allebei aan en je TV ook, dus je kunt kiezen wat je wil. En bij de CX is VRR dus het beste.

Ik moet zeggen dat ik op de C9 nog geen enkel probleem heb kunnen vinden tot nu toe. Alles draait lekker ook even Ori opgestart om die 120 fps te testen, werkt gewoon helemaal goed.

Wat betreft GTA, man dat is echt behoorlijk slecht geworden. Het draait soepeler en ook de auto HDR heeft best leuke dingen en het is ook nog eens scherper.... maar de pop in, man. die is echt een ramp. Doordat de draw distance zoveel beter is dan ze bij het maken voorzien hadden is dat echt bizar op sommige momenten. Ook schaduwen die om de seconde besluiten weg te vallen of mooi zichtbaar te zijn :D Ik hoop dat ze ondanks dat ze druk bezig zijn met de nieuwe versie er ook nog even een patch uitpersen voor de huidige. Ook zie je bomen soms gewoon echt bijna vanaf start opgebouwd worden en daar 2 seconden voor nodig hebben.
Maar als ik dus AMD Freesync Premium uitschakel op de HDMI poort van m'n TV en VRR aanvink bij de Xbox settings, dan is dat voldoende om wel gewoon Variable Refresh Rate te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Mijn ervaring begint lekker. Gisteren nog geen uur assassins creed valhalla gespeeld en kreeg een groen scherm en crash geluid. Xbox uit en met geen mogelijkheid krijg ik er weer leven in. Heeft een nacht zonder voeding gezeten maar nog niets. Hij gaat wel aan maar alleen via de knop op de xbox (als ik de controller aan doe gebeurt er niets) Xbox is ook niet te pingen dus ben bang dat hij echt dood is. Via poolse ms site gekocht dus we gaan vandaag eens ervaren hoe support gaat verlopen....

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:25:
[...]

Maar als ik dus AMD Freesync Premium uitschakel op de HDMI poort van m'n TV en VRR aanvink bij de Xbox settings, dan is dat voldoende om wel gewoon Variable Refresh Rate te hebben?
Yup, dan kies je gewoon voor Forum VRR.

(Op de C9 heb je bijvoorbeeld helemaal geen freesync, maar wel VRR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 18:02
Ik had vannacht de gears5 update geïnstalleerd. De game staat geïnstalleerd op mijn externe hd. Nu is de update intern geïnstalleerd echter wordt de update niet herkend door de game? Er staat bij elke optie dat er nog gedownload wordt. Hebben meer mensen dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Torgo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:21:
[...]

[...]

Ja dat werkt ook natuurlijk. Ik was eigenlijk even aan het kijken naar de gemiddelde throughput gedurende de nacht en vond dit wel een leuke pie chart. :).
Bij de Clients overzicht heet hij SCARLETT bij mij. (heb ik dus niet gedaan, is default door UniFi bepaald)

Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/CleanShot-2020-11-11-at-08.26.24.png

Check die uptime. :+

Maar in m'n Dashboard heet hij wel XBOX (zoals ook de naam van de Xbox is bij Settings).

Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/CleanShot-2020-11-11-at-08.23.42.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Mijn eerste ervaringen in 10 korte opmerkingen!
  1. 7 november een Series X besteld via de Duitse Xbox/Microsoft website
  2. Keurig mailtjes ontvangen, bevestigingen van bestelling van van verzenden
  3. UPS stond gisteren om 12u voor de deur
  4. Installatie via de app ging snel en moeiteloos
  5. Downloaden games (wired/ethernet) gaat regelmatig met bijna mijn max. Ziggo snelheid (+/-200Mbit)
  6. Forza Horizon 4 ziet er prachtig uit (en speelt nog net zo lekker)
  7. Opstarten console en switchen tussen games gaat heerlijk snel
  8. Samsung T5 500Gb SSD aangesloten via USB 3.1 voor mijn oude X360 games en non-optimized games
  9. De Series X past niet horizontaal in mijn AV meubel onder de TV
  10. De controller, ook al slechts subtiel anders dan XBOXONE controller, voelt geweldig aan. Rumble en Dpad zijn merkbaar verbeterd

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hoe zet ik die auto latency mode eigenlijk uit? Ik kijk geen netflix of andere video's erop en wil gewoon de TV in gamemode zetten. Word een beetje moe van die overgang en melding steeds.
Als ik in het TV menu op de Xbox die setting uitzet en een game opstart blijft hij die melding gewoon geven en die overgang. (die heet trouwens low atency mode ipv auto...)

[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-11-2020 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
afca020 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:25:
[...]

Atmos en DTS voor headphones moet je wel altijd nog apart een license voor kopen toch? Vind het internet maar onduidelijk :+ .
Ja, maar er zijn headsets waar de license al bij zit en dan hoeft het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
afca020 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:25:
[...]

Klopt, eenmalig iets van 17 euro via de Dolby app

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:29:
Hoe zet ik die auto latency mode eigenlijk uit? Ik kijk geen netflix of andere video's erop en wil gewoon de TV in gamemode zetten. Word een beetje moe van die overgang en melding steeds.
Als ik in het TV menu op de Xbox die setting uitzet en een game opstart blijft hij die melding gewoon geven en die overgang.
Heb je een LG?

Settings > Picture > Additional Settings > Instant Game Response

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WooK schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:25:
Mijn ervaring begint lekker. Gisteren nog geen uur assassins creed valhalla gespeeld en kreeg een groen scherm en crash geluid. Xbox uit en met geen mogelijkheid krijg ik er weer leven in. Heeft een nacht zonder voeding gezeten maar nog niets. Hij gaat wel aan maar alleen via de knop op de xbox (als ik de controller aan doe gebeurt er niets) Xbox is ook niet te pingen dus ben bang dat hij echt dood is. Via poolse ms site gekocht dus we gaan vandaag eens ervaren hoe support gaat verlopen....
Balen zeg! Ga je eerst bij ms Nederland proberen om hem aan te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:37
Soccer98 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:23:
Best vreemd. Mijn Xbox Series X geeft aan dat mijn pricewatch: Hisense 55U7QF Zwart geem HDR10 voor games ondersteunt, terwijl dat wel het geval moet zijn. Wellicht omdat het 'inbegrepen' zit bij Dolby Vision? Iemand die dit gehad heeft of weet hoe dit zit?
Bij mijn Sony idem maar in AC Valhalla heb ik gewoon HDR. Vermoed dat het komt omdat mijn HDR stand op automatisch staat, de tv detecteert zelf of het nodig is of niet. Zet ik de tv op HDR10 dan heb ik doorlopend geforceerd HDR wat er niet uit ziet.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:43
Gisteren de X geinstalleerd en direct begonnen met wat simpele games, zoals Halo, FIFA 21, Fortnite en BF V. Maar deze console is toch wel een hele prettige ervaring hoor! Die SSD doet het hem echt. Snel en zonder gezeik gamen. Lekker overal doorheen knallen :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:30:
[...]

Heb je een LG?

Settings > Picture > Additional Settings > Instant Game Response
dank je, ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb dit nu uitgeschakeld zojuist, maar hij blijft toch Instant Game Response activeren. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 14:11

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Notna schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:16:
[...]

Nope. Niet heel erg voor mij omdat ik de console alleen voor gamen gebruik (en dus Game Mode op Poort 4 op 'On' laat) maar apart is het wel
Bij mij werkt het nu wel, ik heb even terwijl de TV aan stond en de xbox uit, de hdmi kabel er uit gehaald en weer aangesloten. Toen werkte ALLM weer.

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:32:
[...]

Heb dit nu uitgeschakeld zojuist, maar hij blijft toch Instant Game Response activeren. :|
Vreemd, hier werkt het wel zoals je voorstelde. Ik heb het uitgezet terwijl de Xbox al aanstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
De downloadsnelheid fluctueert hier behoorlijk, net de console opnieuw opgestart en de snelheid is net wel een stuk hoger dan de 20-40Mbps die ik eerst had.

Nu zit het rond de 350Mbps gemiddeld met uitschieters tussen de 20 en 850. Verbinding is 1000/1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
WooK schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:25:
Ik heb gisteren een tijdje Watch Dogs legion gespeeld zonder problemen. Na het spelen zat ik te bladeren in het menu waarna de xbox uit viel. De xbox reageerde niet meer op de controller. Ik hoorde de dvd vooral spinnen als ik de xbox aanzette met de hand. Geen beeld. Vanmorgen startte hij weer op gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023

Hier mooi uitgelegd, niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Cino schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:21:
[...]

Qua geluid kan ik dit beamen, echter die echo's zal ik vandaag ook even goed naar luisteren. Heb het gister iig niet gemerkt :)
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Het lijkt een beetje alsof iedereen in een leeg zwembad staat ofzo, alles galmt een beetje. Misschien een simpele instelling of misschien hoort het wel zo bij AC. Zal het ook eens bij andere games uittesten vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24
ArthurMorgan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:29:
Als ik in het TV menu op de Xbox die setting uitzet en een game opstart blijft hij die melding gewoon geven en die overgang. (die heet trouwens low atency mode ipv auto...)
Bij Samsung kan je het gewoon op je tv uitzetten. Ik heb het ook direct uitgezet. Veel te veel onnodige meldingen. En Netflix op je xsx is sowieso een heel slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Ik had gisteren een issue dat ik niet automatisch kon inloggen en dat klopte opzich wel alleen waarom ik ook niet AC Valhalla kon opstarten is me nu wel duidelijk!

Vergeet niet je nieuwe Series X als je HOME console in te stellen :P dan kun je gewoon weer blijven spelen als de login er even geen zin in heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kafje45
  • Laatst online: 07:36
Goedemorgen allen,
gisteren ook mijn exemplaar mogen ophalen en tot nu toe erg blij.

Ik vroeg mij af met welke gaming headset jullie spelen?
Heb wat reviews gelezen maar ben toch wel benieuwd wat jullie gebruiken.
Pagina: 1 ... 5 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord