Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 01:24

Vagax

Hehe

Ik ben onderhand met een biertje ook leuke review aan het schrijven over de Xbox Series X. Ik vertel eigenlijk minder er in over hoe veel teraflops het ding heeft en hoeveel frames Forza Horizon 4 nou precies haalt en meer naar mijn gedachtengang over waarom ik als neutrale partij voor de Series X koos ipv de PS5 :)

Iemand toevallig interesse om een proof-reading te doen van de review als hij klaar is?

[ Voor 12% gewijzigd door Vagax op 10-11-2020 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
midego schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:27:
[...]
Waarom zou je VRR voor nu aan willen hebben?
Omdat het kan? Maar ook zonder VRR is 4K/120Hz een no-go. HDR doet gek en geeft zelfs artifacts.

Ik houd hem op 4K/60Hz/VRR: dat gaat prima. (y) En Forza Horizon 4 @4K/60fps is nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerrick153
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2020
Martinspire schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:23:
[...]

Nouja goed, je kunt natuurlijk ook een S kopen nu, lekker gamen en over een jaar of 2 upgraden naar de X en de S ergens anders in huis plaatsen.
Dat is een goed idee ja. Het next gen gevoel krijg je er wel mee, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-09 22:51
Ik heb iets geks wat ik op de One X ook had en de Series X nu ook. Wanneer ik Freesync aanzet krijg horizontale lijnen die voornamelijk zichtbaar zijn met grijs/donker achtergrond. Wie heeft hier nog meer last van? Ik game op de Q95T Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:58
Hoe zit het nu eigenlijk met dat upgraden van gold naar gamepass?
Ik heb nu gold tot eind november en heb alvast een verlenging van een jaar gedaan, maar die verlenging gaat pas 1 december in.
Als ik nu upgrade naar gamepass, krijg ik dan enkel tot eind van de maand of ook de periode van een jaar erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Rck010 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:24:
[...]

Download ie nog op de achtergrond? Ik had er ook last van toen ie nog een gedeelte binnen aan het harken was.
Nee.

Nieuwe save begonnen met ander profiel en blijft ook hangen bij de eerste race op een zwart scherm.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
MK_ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:26:
Ik had gewacht met FH4 te spelen totdat deze volledig gedownload was (incl. alle DLC's), werkt gewoon naar behoren hier..
Alles is klaar met downloaden. Geen updates meer beschikbaar. Geen enkel account werkt.

Jeej DOA.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microsoft heeft ook nog een launch stream:

Er is er ook nog 1 met gebarentolk :P
Oeh en hij wordt ook live ondertiteld. Dat is ook wel nice!

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 10-11-2020 22:43 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig, mijn UniFi controller herkent m'n Series X als Scarlett. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Jasmijn22 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:03:
[...]

Ahh ja, ben benieuwd wat je hebt. Laat het even weten. Mocht het de plank of stank zijn dan ook laten weten.
The Tower Of Power en Assassin’s Creed: Valhalla :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzGjWy2kFUGf3O419vcljyptu60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZcrAO57VIFxzVz6wj2nZdea.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Phusebox schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:35:
[...]

Alles is klaar met downloaden. Geen updates meer beschikbaar. Geen enkel account werkt.

Jeej DOA.
Ik lees wel schrikbarend veel reacties van mensen die een DOA hebben ontvangen. Dat beloofd niet veel goeds.... :/ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24
Notna schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:24:
[...]

Afaik: ja :)

Om nog even terug te komen over mijn 65Q90R perikelen; Samsung heeft nu FW 1372.2 uitgebracht (vandaag) die dit probleem oplost. Ik heb nu dus op HDMI poort 4 (niet 3 zoals ik eerder zei) VRR, ALLM, HDR(10) aan op 4:4:4, 10 bit, 4k 120Hz *O*

Enige wat niet werkt is Dolby Vision. Maar dat wist ik al :)

Wat een genot :Y
Hoe weet je dat het 4:4:4 is? ALLM is best wel irritant vind ik. Elke keer de melding gamemodus ingeschakeld. Ik kan toch net zo goed HDMI 4 gewoon op spel modus zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmijn22
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-07 14:39

Jasmijn22

& Ravenwood

Springbokkie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:39:
[...]

The Tower Of Power en Assassin’s Creed: Valhalla :)

[Afbeelding]
Nice! *O* Welkom bij de Tower of Power Family.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Jasmijn22 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:40:
[...]

Nice! *O* Welkom bij de Tower of Power Family.
Dankie, mevrouw :)

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:30
Kaasje123 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:39:
[...]

Ik lees wel schrikbarend veel reacties van mensen die een DOA hebben ontvangen. Dat beloofd niet veel goeds.... :/ :X
Niet alle problemen zullen een DOA zijn.
We zijn early adopters met z’n allen, er zullen nog wel wat firmware patches gaan volgen komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:35
midego schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:27:
[...]
Waarom zou je VRR voor nu aan willen hebben?
Deze vraag snap ik niet. Kan je dit toelichten? VRR is toch juist goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
En toch is het wel jammer dat er niet echt een breed assortiment aan launch games is. Heb net even Forza Horizon 4 gespeeld, voor de honderdste keer, and that's about it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNolan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 23:51
Zo avonddienst bijna klaar. Kunnen we nog even verder met gamen op die prachtige XsX. En eens goed naar alle instellingen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Echt mega balen als je een DOA hebt, kan er helaas over mee praten. Heb het zelf met de Wii-U en Xbox One gehad. (Wii-U duurde ook nog 2 weken voordat ik een replacement had).

Met de Series X gelukkig geen problemen, behalve dat de download speed even wat minder was omdat er miljoenen mensen aan het downloaden zijn en ik even geluid kwijt was in The Tourist (switch naar home en terug loste dat snel op gelukkig)

Geen fan geluid meer van mijn One X, Menu’s reageren zoveel fijner, auto’s wisselen in Forza bijna instant en Jedi Knights draait tot dusver zonder frame drops.

Ik ben echt super blij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

giantgiantus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:39:
[...]

Hoe weet je dat het 4:4:4 is? ALLM is best wel irritant vind ik. Elke keer de melding gamemodus ingeschakeld. Ik kan toch net zo goed HDMI 4 gewoon op spel modus zetten?
Niet; kan ook 4:4:2 zijn maar er is niet echt een manier dat te checken. En of ik het verschil zie? Denk het niet :+

ALLM was handig, maar nu krijg ik hoe dan ook niet meer Game Mode op Auto en staat hij op Poort 4 dus idd op 'On'.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Notna schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:46:
[...]

ALLM was handig, maar nu krijg ik hoe dan ook niet meer Game Mode op Auto en staat hij op Poort 4 dus idd op 'On'.
Wat bedoel je hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Met de One X had ik ALLM in de settings aanstaan en kon ik op de Q90R 'Game Mode' op Auto zetten.

Nu staat op de Series X, ALLM ook aan in de settings maar geeft de Q90R alleen de optie On of Off voor Game Mode.

ALLM is handig als je de XBO ook gebruikt voor Netflix bijv. Dat doe ik nu niet meer, dus is ALLM niet meer een heel nuttige functie :)

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 10-11-2020 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 22:12
Fuujii schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:26:
Tips voor goede (gamepass) games om de downloaden zodat ik de grafische kracht van de machine in volle glorie kan zien?
Destiny 2: beyond light?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Die wilde ik ook spelen. Sta je met je goede gedrag op positie 11520 (nee, geen typo) in de queue wegens drukte :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Pas 8 december de update voor de series x en s. Dus nu geen goede game.

Blijft een bizarre lancering. Waarom heeft ms in hemels aan niet 1 team een kleine game laten maken met daarin een showcase van de nieuwe console😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Yonix schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:43:
En toch is het wel jammer dat er niet echt een breed assortiment aan launch games is. Heb net even Forza Horizon 4 gespeeld, voor de honderdste keer, and that's about it.
Best wel brede keuze Valhalla, Dirt 5, Falconeer, WDL en binnenkort COD Cold War, Cyberpunk. Je hoort mij niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Notna schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:49:
[...]

Met de One X had ik ALLM in de settings aanstaan en kon ik op de Q90R 'Game Mode' op Auto zetten.

Nu staat op de Series X, ALLM ook aan in de settings maar geeft de Q90R alleen de optie On of Off voor Game Mode.

ALLM is handig als je de XBO ook gebruikt voor Netflix bijv. Dat doe ik nu niet meer, dus is ALLM niet meer een heel nuttige functie :)
Bij mij kan hij wel op auto. En niet om vervelend te doen maar mensen die Netflix kijken op de Xbox of PlayStation zijn het een dure tv niet waard☺️.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:38
harrytasker schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:54:
[...]

Best wel brede keuze Valhalla, Dirt 5, Falconeer, WDL en binnenkort COD Cold War, Cyberpunk. Je hoort mij niet klagen.
Die nagenoeg ook op alle andere platformen te spelen zijn.

Ik mis ook wel de echte next gen klapper als testcase voor de nieuwe hardware. Zo iets als Ratchet & Clank op de ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
Mavel 128 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:04:
[...]

In settings kan je aangeven of hij bij uitschakelen in stand-by moet of ik energie bespaar modus. Jij bent opzoek naar de stand-by optie.
Notna schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:05:
[...]

Settings en dan Power en Eco settings en het eea instellen.

En dan je Xbox uitzetten door het Xbox logo op de controller ingedrukt te houden en dan Shut Down console
Thanks! Ik heb het gevonden. Ik heb nu meerdere games in de download lijst staan.

[ Voor 77% gewijzigd door Guerilla op 10-11-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Heb urenlang Doom en Valhalla gespeeld. Zien er beide echt super uit en spelen lekker soepel!

Tetris connected is ook lekker ontspannend met die muziek op de achtergrond.

Ori ziet er prachtig uit en speelt ook heel fijn.

Ben erg blij met de console. Wat een vooruitgang zeg. Echt een next-gen gevoel hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Starbucks schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:57:
Heb urenlang Doom en Valhalla gespeeld. Zien er beide echt super uit en spelen lekker soepel!

Tetris connected is ook lekker ontspannend met die muziek op de achtergrond.

Ori ziet er prachtig uit en speelt ook heel fijn.

Ben erg blij met de console. Wat een vooruitgang zeg. Echt een next-gen gevoel hier!
Tetris even op moeilijk zetten. Dan is het niet ontspannend 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37
giantgiantus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:53:
[...]

Blijft een bizarre lancering. Waarom heeft ms in hemels aan niet 1 team een kleine game laten maken met daarin een showcase van de nieuwe console😂
Dat laatste is wel heel erg waar inderdaad. Komt allemaal natuurlijk, maar dat was idd wel slimmer geweest :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
  • Laatst online: 25-08 23:47
Assassin's Creed geeft mij echt geen next gen gevoel hoor. Eigenlijk (bijna) geen enkel spel, misschien Gears 5 wel. Die ziet er echt goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zo, terwijl de Series X nog wat spellen aan het binnentrekken is vanavond wat Forza Horizon en Jedi: Fallen Order gespeeld. M'n vorige game ervaringen waren een 360 en een Switch en dan vooral bij dat Fallen Order was ik zeer onder indruk van de graphics (met in m'n achterhoofd dat dit een spel is van de vorige generatie). Ben tevreden met m'n aanpak in combinatie met Game Pass Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Wat is nou eigenlijk de eerste échte next gen game die we in de toekomst kunnen verwachten?

[ Voor 8% gewijzigd door doobieters op 10-11-2020 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
doobieters schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:02:
Wat is nou eigenlijk de eerste échte next gen game die we in de toekomst kunnen verwachten?
Ratchet and clank is de eerste game die exclusief voor next gen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:37
Ik heb dit nu staan bij video modi bij settings. Betekent het nou dat ik geen spellen in 4k 120fps kan spelen? Hoe zit dat. Ik snap die termen niet zo.

1440p met 120fps kan wel en staan ook aan. Iemand die het kan uitleggen. Mijn tv heeft wel freesync namelijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNqxWwCbHcOKwUitTUAusXdctaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBsVUYgchNEJwHgv9ksaMBHp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door maversne op 10-11-2020 23:10 ]

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
giantgiantus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:03:
[...]

Ratchet and clank is de eerste game die exclusief voor next gen is.
Ik bedoelde eigenlijk voor de Xbox Series X | S ;)

Wel vreemd dat niemand hier eigenlijk spreekt over Fable 4. Niet dat er veel over bekend is, maar toch een enorm grote naam met enorme potentie op de next gen.

[ Voor 24% gewijzigd door doobieters op 10-11-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gears 5 heeft een mutatie waarbij je de campaign kan spelen met wapens die geluidseffecten, gemaakt door de audio engineers zelf. Je hoort dus 'pew, pew' en 'ratatata' als zijnde gesproken woorden. Heel grappig om te zien.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Mavel 128 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:33:
[Afbeelding]

Iemand dit al opgevallen? Hoe werkt dit precies?
Hm ik probeer te achterhalen hoe je dit precies krijgt want die trigger indrukken doet niets bij mij, die pop up krijg ik ook niet. Ik merk dat mijn Gears download van 90 mbit naar 20 mbit kruipt als ik bijvoorbeeld Forza Horizon 4 speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
doobieters schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:05:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk voor de Xbox Series X | S ;)
Goede vraag. Volgens mij nog niets echt aangekondigd. Als halo uitkomt volgend jaar zal het niet veel soeps zijn. Als ze het juiste besluit nemen om uit te stellen en de One support droppen komt tie volgend jaar niet. Volgens mij is er nog weinig anders met een release datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37
Wom schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:06:
Gears 5 heeft een mutatie waarbij je de campaign kan spelen met wapens die geluidseffecten, gemaakt door de audio engineers zelf. Je hoort dus 'pew, pew' en 'ratatata' als zijnde gesproken woorden. Heel grappig om te zien.
Ik vind je omschrijving al uitermate grappig :+

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 22:12
giantgiantus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:53:
[...]

Oh tnx, ik zag er. Xbox X /s bij staan, maar er hoort een extra logo nog bij geoptimaliseerd (als ik vahalla bekijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Zijn er al DOA's onder de Series S? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
maversne schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:03:
Ik heb dit nu staan bij video modi bij settings. Betekent het nou dat ik geen spellen in 4k 120fps kan spelen? Hoe zit dat. Ik snap die termen niet zo.

1440p met 120fps kan wel en staan ook aan. Iemand die het kan uitleggen. Mijn tv heeft wel freesync namelijk

[Afbeelding]
nee klopt kan niet (geeft hij bij mij ook aan terwijl het wel zou moeten kunnen, wellicht de verotte hdm 2.1 chip in de receiver). heb je wel een tv met hdmi 2.1 (specifieke functie ivm de bandbreedte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 20:28
Vind AC en Dirt5 al next gen ogen hoor vergeleken met de games op vorige gen maar kan aan mijn hype levels liggen:) ziet er echt fucking mooi uit allemaal,

Wel echt jammer dat quick resume nog voor geen meter werkt, bij dirt5 staat het helemaal uit en bij AC werd ik uit de game gegooid na zwart scherm bij quick resume.

Tot dusver werkt het alleen bij minecraft dungeons goed..

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Even crosspost maar ik ben wat minder lovend. Ik vandaag mijn Series X binnen maar heb wat zorgen. COD Modern Warfare 2019 stond nog op mijn SSD en vroeg bij opstarten of ik de high res texture wilde installen. Ja uiteraard. Alleen nu met spelen loopt het echt minder soepel dan op mijn One X....

Kan het zijn dat ie toch de 1440P en 120Hz niet zo leuk vindt?

Ben hem nu aan het downloaden en installen op de interne SSD. Hopelijk helpt dat. En anders zonder texture pack proberen

Iemand ook ervaring hiermee?

Daarnaast resoneert er iets van een hitteschild in de xbox als er vanaf de BluRay wordt geinstalleerd. Als ik hem platleg is het een stuk beter maar niet weg....

[ Voor 6% gewijzigd door wimpie007 op 10-11-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:54
doobieters schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:10:
Zijn er al DOA's onder de Series S? :F
Ik heb helaas wel een series X die ik moet aanmelden morgen, heeft vandaag aangestaan om wat gamepass games binnen te halen, in de avond watchdogs legion gekocht om lekker te gaan spelen..vlak na de intro missie een green screen en de xbox slaat uit:( ook pas na een kwartier weer aan te krijgen, even tetris opgestart, maar daarmee knalde de xbox er na een kwartier ofzo ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 20:26
Downloadsnelheid is lekker wisselvallig... gaat op en neer tussen 50-500 Mbps

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:35:
[...]

Jeej DOA.
Volgens mij heb je domweg last van stuiterend xbox live.

Forza horizon 4 op 60fps is wel heerlijk hoor. Was toevallig ook laatste game die ik op mijn Xbox One gespeeld heb. HDR etc erbij is ook leuke vooruitgang, maar FPS en laadtijden zijn werk grootste verschil. Heerlijk zo.

WD: Legion ziet er ook dikke prima uit. En speelt na uurtje zoals verwacht, prima dus.

Tot nu toe dik tevreden. Jammer dat Ms toch wat issues met Live heeft. Dat maakt de eerste indruk voor velen toch net wat minder leuk.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
quorumz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:12:
[...]

nee klopt kan niet (geeft hij bij mij ook aan terwijl het wel zou moeten kunnen, wellicht de verotte hdm 2.1 chip in de receiver). heb je wel een tv met hdmi 2.1 (specifieke functie ivm de bandbreedte)
Verrotte chip van de xbox of the tv? Ik heb de hdmi van de xbox gebruikt. Mijn tv is de Samsung UE55RU8000

Mijn xbox one s doet het ook gewoon prima.

Mijn xbox staat nu op dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jiPQbgZPfChf764yWXloZdFA2hE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKAZ1xywCXEaXI0PukvoZuOU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door maversne op 10-11-2020 23:21 ]

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Laatst online: 18:02

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Rossi46 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:06:
[...]

Zover kwam ik niet eens. Toen ik mijn X wilde instellen op 120hz kreeg ik een zwart beeld. Echt handig... Heb de HDMI kabel van de One X erin moet proppen om weer automatisch terug te laten schakelen naar 60hz.

Anyway, ik heb denk ik ook de nieuwste firmware nodig voor m'n C9. Even achterhalen hoe ik daar dan weer aan kom...
Nieuwste firmware heb ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Na lang research doen (vind het nog steeds zonde dat Microsoft geen eigen headset heeft) zojuist de Steelseries Artics 7X besteld. Vind het ook de mooiste headset tot nu toe. Jammer van de adapter, aan de andere kant kun je de Steelseries op veel hardware gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://www.techtesters.eu/pic/STEELSERIESARCTISPRO/310.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.techtesters.eu/pic/STEELSERIESARCTISPRO/315.jpg

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batcompu
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 08:56
HouseQ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:16:
[...]

Ik heb helaas wel een series X die ik moet aanmelden morgen, heeft vandaag aangestaan om wat gamepass games binnen te halen, in de avond watchdogs legion gekocht om lekker te gaan spelen..vlak na de intro missie een green screen en de xbox slaat uit:( ook pas na een kwartier weer aan te krijgen, even tetris opgestart, maar daarmee knalde de xbox er na een kwartier ofzo ook uit
Ik heb mijn DOA al bij Bol gemeld maar die kunnen er ook weinig aan doen zeggen ze aangezien ze ook geen andere op voorraad hebben.

Ze proberen binnen 2 werkdagen contact met mij op te nemen wat de mogelijkheden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:19:
Na lang research doen (vind het nog steeds zonde dat Microsoft geen eigen headset heeft) zojuist de Steelseries Artics 7X besteld. Vind het ook de mooiste headset tot nu toe. Jammer van de adapter, aan de andere kant kun je de Steelseries op veel hardware gebruiken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Microsoft heeft er één van Corsair officieel gelicenceerd: https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txl

[ Voor 13% gewijzigd door doobieters op 10-11-2020 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:05
Zo balen, heb mega traag internet deze avond en het kopiëren van games vanaf mijn One X naar de Series X topt op 100Mbit. Had ik eindelijk Forza Horizon 4 over moet er nog een Series X patch van zo’n 70 GB gedownload worden.

Nog een dagje wachten en dan kan ik eindelijk aan de slag met mijn nieuwe console.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:42

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Enorm duur spul wat mij betreft voor wat je krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
maversne schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:18:
[...]

Verrotte chip van de xbox of the tv? Ik heb de hdmi van de xbox gebruikt. Mijn tv is de Samsung UE55RU8000

Mijn xbox one s doet het ook gewoon prima.

Mijn xbox staat nu op dit

[Afbeelding]
in mijn 2020 versterker :)

jouw tv heeft geen hdmi 2.1 dus geen 4l@120, zie ook https://www.homecinemamag...-het-en-heb-je-het-nodig/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
tuinïnen schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:22:
[...]

Enorm duur spul wat mij betreft voor wat je krijgt
Wel Dolby Atmos :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Laatst online: 23:55
Zover ik weet kan elke headset overweg met dolby Atmos alleen moet je dan een license kopen. Bij die corsair zit het er al bij..🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 11:55
Xbox Series X vandaag om 18:00 opgehaald. Setiup was wel even een dingetje. De app wilde mijn profiel aanmelden maar toen ging hij rebooten voor een update (700MB) dus dat kwam niet meer goed. Aanmelden via de micorsoft link werkte ook niet; invalid code. Uiteindelijk zelf mijn wachtwoorden maar ingevoerd. Vervolgens was het weer een uitdaging om de xbox aan de app gekoppeld te krijgen (add existing console). Uiteindelijk stond hij er ineens bij in een submenu. Denk dat Xbox overbelast was/is.

De Xbox ziet mijn TV niet als 120 Hz capable. Maar goed ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht. Als ik een PC aansluit geeft hij 120 Hz ook niet als optie weer. Ik moet dan zelf een custom profiel toevoegen om 120 Hz op full HD aan de praat te krijgen.

Downloaden van Forza ging met 120-160 Mbps tot ik even een game opstartte. Daarna bleef hij op 30-40 hangen. Toen maar Plants vs Zombies erop gezet (590MB) :+ . Ben nu Forza Motorsport 7 aan het downloaden, zag ne 20 Mbps ben benieuwd.

Forzo Horizon 4 loopt echt véél beter dan op de Xbox One S. Normaal moest ik altijd 2-3 standen omlaag in moeilijkheid ten opzichtte van de pc (pro/unbeatable). Nu ging "The trial" prima. De game reageert zoals je verwacht. Ook de laadtijden zijn nu vergelijkbaar met die van de pc. Je hebt ook niet meer dat als je het overzicht van je auto's opent je dan eerst lege vakjes krijgt.

Zoals verwacht speelt de series X dus eigenlijk net als een degelijke game pc.

Controller: De (p)review op tweakers gaf aan dat je het verschil blind niet zou kunnen voelen, dat is zeker niet het geval.

-achterkant van de controller heeft een ruwere textuur
-triggers zijn niet langer glad, hebben ook de ruwe textuur gekregen
-extra knop in midden
-andere dpad
-in plaats van vingertoppen bij de triggers komt het nu zo uit dat het schanierpunt van mijn vingertopje op de trigger rust

Verbetering? Mwa meer anders dan beter.
Vagax schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:06:
[...]

Hm ik probeer te achterhalen hoe je dit precies krijgt want die trigger indrukken doet niets bij mij, die pop up krijg ik ook niet. Ik merk dat mijn Gears download van 90 mbit naar 20 mbit kruipt als ik bijvoorbeeld Forza Horizon 4 speel.
Heb ik ook gemerkt. Ik moet rebooten om hem weer snel te krijgen. Ben maar weer achter de pc gaan zitten zodat de 90 GB van Forza Motorsport 7 geen hele nacht duurt :'( .

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 10-11-2020 23:33 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
quorumz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:22:
[...]

in mijn 2020 versterker :)

jouw tv heeft geen hdmi 2.1 dus geen 4l@120, zie ook https://www.homecinemamag...-het-en-heb-je-het-nodig/
Is dat heel erg? Nee toch? Die tvs met hdmi 2.1 kosten een bak meer zeg. Pfff

[ Voor 6% gewijzigd door maversne op 10-11-2020 23:31 ]

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Heb het idee dat ik een van de weinigen ben met een Series X en 1080p tv :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Heb GPU maar als ik bijvoorbeeld star wars jedi fallen order selecteer dan kost deze 3,99 per maand. Zit nu toch bij GPU abo inbegrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

Phydomir

Dennis

Homeland schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:39:
Nee hoor. Hier ook nog. Maar daar zou in de eerste helft van volgend jaar wel verandering in moeten komen.
Flash3d schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:44:
Heb GPU maar als ik bijvoorbeeld star wars jedi fallen order selecteer dan kost deze 3,99 per maand. Zit nu toch bij GPU abo inbegrepen?
Als je naar het kopje Gamepass gaat zou hij daar gewoon in de lijst moeten staan. Net als andere EA Play titels. Rechts onderin de cover van de game staat dan ook EA Play.

Heb zelf geen problemen met download snelheden gehad. Alles binnen gehaald met zo'n 380mbit (tenzij je aan het gamen bent, dan zakt hij naar zo'n 40mbit, maar dat is altijd al zo geweest).

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
Het downloaden gaat echt lekker snel. Paar games al gedownload met gemiddeld 480Mbps. Op de XOX kwam ik nooit hoger dan 280Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmijn22
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-07 14:39

Jasmijn22

& Ravenwood

Zo. Hele avond met mijn X gespeeld en het oordeel is: Beest. Wat een beest. AC Valhalla ziet er schitterend uit en smooth. Sot ziet er beter uit dan ooit tevoren. SW Squadrons, prachtig. FH4 heel indrukwekkend. Dit is een beest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De Series X vandaag mogen ontvangen en wat dingen kunnen testen. De One X van de gameroom naar de woonkamer verplaatst en de One S naar de slaapkamer. De One die daar stond mag naar zolder.

- Updaten viel mee met +-800MB. De controller update duurde bijna nog langer
- Downloadsnelheden zijn hoger. Op m'n One X/PS4Pro haal ik bijna nooit meer dan 250 Mbit/sec, ik heb de Series X al de 350 zien halen en dat op piekmomenten
- De SSD is echt een must; Forza Horizon 4 (als voorbeeld) start enorm veel sneller op dan op de One X/S
- Diezelfde Horizon 4 is weer een stuk fraaier dan op de One X, nog meer detail en vloeiend 4K/60

Verder getest met AC: Valhalla en Planet Coaster. Met die laatste heb ik taalproblemen en daar ben ik niet de enige in. Ik heb de disc-versie en ook de Gamepass versie geprobeerd, bij beiden heb ik Portugees als taal en dat kan ingame niet aangepast worden. Moet ik m'n system language voor naar Engels zetten. Viel me op toen ik Horizon 4 startte dat ik ook de vraag kreeg of ik Portugees als (extra) taal wilde instellen..alsof er iets niet helemaal klopt met de Nederlandse taal/settings op de Series X.

Om 22:00 had ik echter aanmeldproblemen en van dien aard dat ik niet meer aangemeld kwam. Gamepass, EA Play, Live Gold games zijn daarmee direct onbruikbaar en voor mij de grootste ergernis van alles maar online moeten hebben; ik kon op dat moment praktisch niet meer met het ding. En één van de redenen dat ik alles fysiek koop (de andere reden zijnde het verzamelaspect). Uit frustratie maar de PS4 weer aan geslingerd om daar op verder te gaan. Ik begrijp dat het druk is op het netwerk, maar ik zou juist van MS en het Azure netwerk meer verwachten dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Ik ben ook absoluut helemaal happy met de X. Voor mij is het denk allemaal nog eens 10x leuker omdat ik zo een beetje alle Xbox One games niet hebt gespeeld, die kan ik dus nu lekker in 4k 60fps vaak spelen voor het eerst waardoor het lijkt alsof er genoeg nieuwe games zijn op de console die ik kan spelen.

Toen ik voor het eerst door de Game Pass bieb ging scrollen smolt ik bijna weg, zo veel meer games dan de PC versie.

Ik ben wel zoet tot Cyberpunk 2077 uit komt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Homeland schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:39:
Nee hoor ik ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Op mijn CX heb ik last van de stuttering in donkere ruimtes. Valt hard op in de gulag van Warzone
Hopelijk komt er een fix....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
  • Laatst online: 17-01 12:31
Jasmijn22 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:51:
Zo. Hele avond met mijn X gespeeld en het oordeel is: Beest. Wat een beest. AC Valhalla ziet er schitterend uit en smooth. Sot ziet er beter uit dan ooit tevoren. SW Squadrons, prachtig. FH4 heel indrukwekkend. Dit is een beest.
Bij jou het downloaden ook zo snel 😳
Heb nog nooit deze snelheden gehad. 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Phydomir schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:49:
[...]

Nee hoor. Hier ook nog. Maar daar zou in de eerste helft van volgend jaar wel verandering in moeten komen.

[...]

Als je naar het kopje Gamepass gaat zou hij daar gewoon in de lijst moeten staan. Net als andere EA Play titels. Rechts onderin de cover van de game staat dan ook EA Play.

Heb zelf geen problemen met download snelheden gehad. Alles binnen gehaald met zo'n 380mbit (tenzij je aan het gamen bent, dan zakt hij naar zo'n 40mbit, maar dat is altijd al zo geweest).
Staat er idd tussen, klik dan op:
in Microsoft store weergegeven
Vervolgens
Download ea play / inbegrepen bij ea play
Dan krijg ik
Kopen 3,99 maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 15:59
Heb ook een XSX goed binnengekregen via Nedgame.

Heerlijke ervaring: alles werkt soepel & nieuwe controller vind ik fijner. Valhalla is ook echt een mooie game om mee te beginnen - mooie sfeer, graphics & productie value met 4K op 120hz.

Verder is Gamepass wel echt een winner. Zo chill dat je meteen 10 games kan installeren & spelen. Microsoft gaat t nog ver brengen deze generatie.

Btw; waar zijn de "thumbs ups" gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SunnieNL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:00:
[...]

Draai binnen het settings menu van de Xbox de kalibratie van HDR. Sommige games nemen de system settings al over.
De HDR calibrator heb ik gedaan, heeft voor AC Valhalla geen enkel verschil gemaakt. Mijn broer heeft ook een C9 OLED en heeft exact hetzelfde, de black levels zijn zwaar trash in de game in HDR.

Met SDR geen enkele issue, dan zijn de black levels top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Net even Watch Dogs Legion gespeeld, 4K 30fps RT merk je toch wel hoor die 30 FPS als je daarvoor 4k 60fps Valhalla hebt gespeeld 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
devilsnight schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:02:
[...]

De HDR calibrator heb ik gedaan, heeft voor AC Valhalla geen enkel verschil gemaakt. Mijn broer heeft ook een C9 OLED en heeft exact hetzelfde, de black levels zijn zwaar trash in de game in HDR.

Met SDR geen enkele issue, dan zijn de black levels top.
Is dat de grijze waas die je over het scherm ziet af en toe wat jullie bedoelen? Heb ook een C9.

Camera maakt het nog wel wat erger 😋

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6mLaqdxqU-JsDdA4vMXFereSLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjhjXu3pKxWeq4rsrWlfSUE8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door DM89 op 11-11-2020 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DM89 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:06:
[...]

Is dat de grijze waas die je over het scherm ziet af en toe wat jullie bedoelen? Heb ook een C9.
Yes.

Neem bijvoorbeeld die begin area, die kamer is mooi donker met SDR en te licht met HDR, alsof een HDMI black level verkeerd staat zeg maar. RDR2 had hier in het begin ook last van, dat was echt fake HDR ook.

Hierdoor krijg je ook nachten in de game die veel te licht zijn. Het is echt jammer, maar HDR gaat uit.

[ Voor 10% gewijzigd door devilsnight op 11-11-2020 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimakai
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-04-2021
Flash3d schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:44:
Dat was tijdelijk een issue. Voor de toekomst, je kunt die games vaak dan nog wel direct via de Microsoft store downloaden, als de subscription tijdelijk niet goed werkt via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
devilsnight schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:08:
[...]

Yes.

Neem bijvoorbeeld die begin area, die kamer is mooi donker met SDR en te licht met HDR, alsof een HDMI black level verkeerd staat zeg maar. RDR2 had hier in het begin ook last van, dat was echt fake HDR ook.
Niks aan te doen zeker? Had nog gekeken naar black level maar die staat goed, als ik dat verander wordt het nog erger..😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DM89 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:09:
[...]

Niks aan te doen zeker? Had nog gekeken naar black level maar die staat goed, als ik dat verander wordt het nog erger..😅
Enige wat je kan doen is HDR uitzetten in de Xbox settings en hopen dat Ubi het fixed. Wij drieën zijn niet de enige met deze rare onzin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:18:
[...]

Volgens mij heb je domweg last van stuiterend xbox live.

Forza horizon 4 op 60fps is wel heerlijk hoor. Was toevallig ook laatste game die ik op mijn Xbox One gespeeld heb. HDR etc erbij is ook leuke vooruitgang, maar FPS en laadtijden zijn werk grootste verschil. Heerlijk zo.

WD: Legion ziet er ook dikke prima uit. En speelt na uurtje zoals verwacht, prima dus.

Tot nu toe dik tevreden. Jammer dat Ms toch wat issues met Live heeft. Dat maakt de eerste indruk voor velen toch net wat minder leuk.
Ik moet zeggen dat de laadtijden bij Horizon 4 wel lekker zijn, sommige zijn net wat sneller dan m'n oude PCtje en andere echt een stuk sneller. Grafisch is het vooral de HDR die het 'm doet, zit niet dicht genoeg bij m'n tv om bij snelle actie echt de pixels te zien (kom van 1080p). De framerate was op m'n PC al gewoon 60 dus daar is het nul verschil. Had graag gezien dat ze de engine nog wat meer opgepoetst hadden, want bepaalde textures zoals velden met sneeuw zijn niet echt je van het.

Qua headset ga ik denk ik die nieuwe Bose halen, ben totaal geen fan van Bose maar hun hoofdtelefoons zijn op zich niet slecht. Voordeel van het model dat ze hebben is ook dat je de mic compleet kan verwijderen. Voor de rest is het alleen maar goedkopere gamer meuk wat ik aan headsets kan vinden. Maar misschien zie ik wat over het hoofd...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2020 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mussov
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-08 23:02
Is het mogelijk om op een andere tv te spelen met bijv. een Chromecast? (streamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
wimpie007 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:15:
Even crosspost maar ik ben wat minder lovend. Ik vandaag mijn Series X binnen maar heb wat zorgen. COD Modern Warfare 2019 stond nog op mijn SSD en vroeg bij opstarten of ik de high res texture wilde installen. Ja uiteraard. Alleen nu met spelen loopt het echt minder soepel dan op mijn One X....

Kan het zijn dat ie toch de 1440P en 120Hz niet zo leuk vindt?

Ben hem nu aan het downloaden en installen op de interne SSD. Hopelijk helpt dat. En anders zonder texture pack proberen

Iemand ook ervaring hiermee?

Daarnaast resoneert er iets van een hitteschild in de xbox als er vanaf de BluRay wordt geinstalleerd. Als ik hem platleg is het een stuk beter maar niet weg....
Even mezelf quoten dan maar ;-)

Denk dat ik toch een probleem met de Series X heb blootgelegd. PS5 heeft native ondersteuning voor 1440P eruit gelaten. Lijkt erop dat de Series X hier dus een probleem mee heeft.

Mijn LG 27GL83A kan gelukkig ook 4K aan dus zo kon ik het testen.

Als ik hem op 1440P (native res van monitor) en 120Hz (of 60) zet is het beeld gewoon wat haperend en vergeleken met mijn One X minder mooi.
Zet ik hem op 4K UHD en 60hz (hoger wil monitor dan niet) is het heerlijk strak en vloeiend

Lijkt er dus op dat de series X de Native 4K rendering naar 1440P niet leuk vind.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net zoals vanmiddag toen ik een game aan het downloaden was ging het met 200mpbs en toen de game voor 90% klaar was ging het ineens naar 20-40mbps.

En nu wederom, ik installeer Witcher 3 en bij 90% wederom de speed die zo immens omlaag gaat. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Laatst online: 18:02

Miesjh

Yonix schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:22:
Nou, 4K/120Hz i.c.m. VRR gaat hem hier (nog steeds) niet worden op mijn LG C9 met meest recente firmware. Dat geeft zwart beeld na zwart beeld of zelfs artifacts in het midden van het scherm. :(

Speel voorlopig maar gewoon op 4K/60Hz/VRR.
TV voor 5 minuten van het stroom af. Probeer het dan nog eens. Dit werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
devilsnight schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:27:
Net zoals vanmiddag toen ik een game aan het downloaden was ging het met 200mpbs en toen de game voor 90% klaar was ging het ineens naar 20-40mbps.

En nu wederom, ik installeer Witcher 3 en bij 90% wederom de speed die zo immens omlaag gaat. Vaag.
Is toch niet vaag, volgens mij gaat het Peer to Peer en kennelijk hebben al je andere peers die laatste 10% ook nog niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimpie007 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:28:
[...]

Is toch niet vaag, volgens mij gaat het Peer to Peer en kennelijk hebben al je andere peers die laatste 10% ook nog niet ;-)
Hmmm i see.

Ik heb hier echt nooit echt last van gehad met de One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Jannick schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:21:
Zo balen, heb mega traag internet deze avond en het kopiëren van games vanaf mijn One X naar de Series X topt op 100Mbit. Had ik eindelijk Forza Horizon 4 over moet er nog een Series X patch van zo’n 70 GB gedownload worden.

Nog een dagje wachten en dan kan ik eindelijk aan de slag met mijn nieuwe console.
De volledige download was iets in die richting. Totaal 82 GB install size :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Pffff, wat is hij snel..... Snel in laden, maar ook in games.... World of Tanks, een oud spel, maar is zo veel vloeiender op de SX... Gears 5, ziet er veel beter uit dan op de X, Snowrunner, het spel heeft een complete upgrade gehad...

Menu's zijn erg snel, nee echt.... een fijn apparaat tot nu toe...

p.s. de eerste helft van de avond hadden de downloads idd wat moeite, vanmiddag ging het wel erg snel, later op de avond ging het weer tussen de 400 a 500 Mbit...

[ Voor 21% gewijzigd door Bullet NL op 11-11-2020 00:37 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog één laatste vraag voor vandaag...

EvilBoris zegt dat je de console moet instellen als PC input, dat heb ik gedaan. Ook dat je in de Xbox settings 120hz moet kiezen. Maar is dat niet puur alleen als je een Ori 2, Dirt 5, Gears 5 in 120fps wil spelen? Of kan ik hem gerust erop zetten en gewoon VRR eerst uitlaten om die "no signal" errors te vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Zimakai schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:08:
[...]

Dat was tijdelijk een issue. Voor de toekomst, je kunt die games vaak dan nog wel direct via de Microsoft store downloaden, als de subscription tijdelijk niet goed werkt via de app.
Via Xbox en android app lukt het niet. Probeer morgen wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:30
Ook ik dik tevreden tot dusver, een 8 als ik een cijfer moet geven. Het was een 9 geweest als er een echte next-gen game was geweest die dit beest echt wakker zou maken.

+ Fluisterstil, wat een genot.
+ Performance, 4K60 geen probleem.
+ Laadtijden, retesnel. Geen “ff drinken pakken” meer.
+ Visueel prachtig icm OLED tv.
+ Gamepass, wat een waar voor je geld.

- Enkele lockup’s, geluid verdwenen etc.. bugs wat allicht gepatched gaan worden.
- Veel games, maar geen echt next-gen pareltje.
- XBL issues, offline en af en toe trage downloadsnelheden.

Al met al, dik tevreden. Heb voorheen PS4 (nu zowel XSX als PS5) gehad, dus genoeg games om me te vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Bullet NL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:36:
Pffff, wat is hij snel..... Snel in laden, maar ook in games.... World of Tanks, een oud spel, maar is zo veel vloeiender op de SX... Gears 5, ziet er veel beter uit dan op de X, Snowrunner, het spel heeft een complete upgrade gehad...

Menu's zijn erg snel, nee echt.... een fijn apparaat tot nu toe...
Het gat tussen de PC en de consoles is flink gedicht met de Series X. Vraag ik mij alleen af; krijg je hierdoor de neiging om ook op de pc te gaan gamen? (Controller is plug and play, savegame van o.a forza gaat naadloos over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De VRR lijkt mij een beetje bugged op dit moment in zijn algemeenheid, niet alleen met TV’s. Standaard stond dit ook aan op mijn LG Ultrafine/UL27 4K welke een FreeSync monitor is....en ik kreeg bij mijn first-boot een enorme artifact in beeld, alsof het scherm in twee was gespleten. Schok mij kapot, dacht dat ik een kapotte unit had. =P Na een gevalletje RTFM bleek ook dat ik alleen FreeSync versie 1 heb en niet versie 2...wat de problemen waarschijnlijk al bevestigde.

Maar bij aan en uitzetten gingen het opeens wel goed, en toen weer niet, en toen weer wel. Ik begon toen al een beetje te denken dat het iets met de refreshrate te maken had. Vervolgens VRR uitgezet en iets van 10x opnieuw lopen booten uit cold boot, geen problemen meer. Phew. :)

Afgezien van wat kleine softwarematige hiccups, echt niet normaal wat een beest is dit apparaat. HDR-10 werkt echt extreem veel beter dan op mijn oude PS4 en het geheel is fluisterstil. Ik krijg hier veel meer een generational leap van in vergelijking met de overstap PS3 > PS4. Ook de allereerst Xbox dus ik heb nog wat classics weg te werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:56:
De VRR lijkt mij een beetje bugged op dit moment in zijn algemeenheid, niet alleen met TV’s. Standaard stond dit ook aan op mijn LG Ultrafine/UL27 4K welke een FreeSync monitor is....en ik kreeg bij mijn first-boot een enorme artifact in beeld, alsof het scherm in twee was gespleten. Schok mij kapot, dacht dat ik een kapotte unit had. =P Na een gevalletje RTFM bleek ook dat ik alleen FreeSync versie 1 heb en niet versie 2...wat de problemen waarschijnlijk al bevestigde.

Maar bij aan en uitzetten gingen het opeens wel goed, en toen weer niet, en toen weer wel. Ik begon toen al een beetje te denken dat het iets met de refreshrate te maken had. Vervolgens VRR uitgezet en iets van 10x opnieuw lopen booten uit cold boot, geen problemen meer. Phew. :)

Afgezien van wat kleine softwarematige hiccups, echt niet normaal wat een beest is dit apparaat. HDR-10 werkt echt extreem veel beter dan op mijn oude PS4 en het geheel is fluisterstil. Ik krijg hier veel meer een generational leap van in vergelijking met de overstap PS3 > PS4. Ook de allereerst Xbox dus ik heb nog wat classics weg te werken. :)
Ja ik laat VRR mooi uit in de Xbox settings voor nu. Het kan in sommige games ongelooflijk helpen, Kingdom Hearts 3 bijvoorbeeld, maar ik kan er best even zonder. Zeker wanneer ik anders zulke errors krijg.

Naast de HDMI kabel eruit en erin terug doen zijn er geen andere manieren om het beeld terug te krijgen zeker hé? Hoop echt dat het wegblijft want ik schrok me ook kapot, zeker toen het bleef aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:47

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

D-Ed schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:17:
[...]

Hoe vind je de nieuwe controller aanvoelen? Ligt bijna nog beter in de hand dan de Elite V2 d:)b
Serieus? Ik vind de triggers te klein geworden waardoor je vingers er makkelijk vanaf glijden bij intensief gamen zoals bv bij Battlefield 5. Nee ik ben er niet echt over te spreken. Merkte direct ook dat hij iets kleiner is dan die bij de One X kwam. Maar goed ik speel toch met de Elite v2. De XSX controller mag junior lekker gebruiken en man wat was hij er blij mee.

Verder mijn indrukken:

- XSX is kleiner dan verwacht;
- Voelt toch aan alsof je flink wat in je handen hebt:
- Vlek gevoeligheid valt 200% mee. Geen idee hoe vies die handen van al die reviewers waren, maar ik heb er geen last van;
- Strak design;
- Stil, ongelooflijk stil. Niet normaal gewoon. Hoop serieus dat de PS5 dat ook goed voor elkaar heeft, want het is echt een genot om je console niet maar dan ook helemaal niet te horen, zelf niet na 10 potten Battlefield 5 en flink wat FH4. Mijn God, wat is dat ding stil. Heb serieus 2 uur zonder headset gespeeld en het enige wat ik hoorde was het geklik van m’n controller;
- Snel, heerlijk snel inclusief Quick Resume. Apps starten snel op en in 10 seconden switchen van een potje BF5 naar Far Cry 5 zonder loading screens en direct verder gaan waar je was zonder profielen of save games te laden;
- Snelle download snelheden. Geen moment last gehad dat iedereen updates zat te downloaden. Snelheden boven de 600Mbps op een 1Gbit lijn. Heerlijk.
- Installatie via de app werkte echt vlekkeloos. Profiel in de cloud gevonden en direct m’n tegels, lijsten en instellingen terug.

Enige minpunt tot zover is dat ik zonder te kijken een usb stick aan de achterkant in de usb poort wilde drukken, maar dat dat de poort van de SSD bleek te zijn. Dat past dus en daar had Microsoft wel iet aan mogen doen. Uiteraard mijn eigen fout, maar ik denk niet dat ik de enige zal zijn die dit gaat doen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:59:
[...]

Ja ik laat VRR mooi uit in de Xbox settings voor nu. Het kan in sommige games ongelooflijk helpen, Kingdom Hearts 3 bijvoorbeeld, maar ik kan er best even zonder. Zeker wanneer ik anders zulke errors krijg.

Naast de HDMI kabel eruit en erin terug doen zijn er geen andere manieren om het beeld terug te krijgen zeker hé? Hoop echt dat het wegblijft want ik schrok me ook kapot, zeker toen het bleef aanhouden.
Ligt een beetje aan het scherm denk ik. Op de monitor heb ik 3 inputs en als ik schakel tussen inputs gaat de HDMI1 input ook echt uit. Dus dat is hetzelfde als de kabel los halen en er weer in doen. Toen ik dus terugschakelde naar HDMI1 was het meteen weg.

Maarja, even uit laten. Ik denk ook wel dat het iets is wat dus niet op FreeSync 1 Monitors werkt maar alleen op FreeSync 2 panelen. De hardwarematige FreeSync (1) werkt wel prima en haalt het meeste sowieso al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
MRE-Inc schreef op woensdag 11 november 2020 @ 01:01:
[...]

Enige minpunt tot zover is dat ik zonder te kijken een usb stick aan de achterkant in de usb poort wilde drukken, maar dat dat de poort van de SSD bleek te zijn. Dat past dus en daar had Microsoft wel iet aan mogen doen. Uiteraard mijn eigen fout, maar ik denk niet dat ik de enige zal zijn die dit gaat doen.
Je bedoelt dat je je USB-stick per ongeluk in de Storage Expansion slot, die twee keer zo langwerpig is als de USB-poorten, prikte?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/19811995/Screenshot_2020_03_16_at_21.45.27.png

Lijkt mij dat 'ie er ook weer gelijk uitviel? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
Blijft bij jullie ook de fan draaien als je de series X uitschakelt? Het maakt hier niet uit of je hem in standby- of energiebesparing hebt staan.
Pagina: 1 ... 4 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord