Xbox Series X vandaag om 18:00 opgehaald. Setiup was wel even een dingetje. De app wilde mijn profiel aanmelden maar toen ging hij rebooten voor een update (700MB) dus dat kwam niet meer goed. Aanmelden via de micorsoft link werkte ook niet; invalid code. Uiteindelijk zelf mijn wachtwoorden maar ingevoerd. Vervolgens was het weer een uitdaging om de xbox aan de app gekoppeld te krijgen (add existing console). Uiteindelijk stond hij er ineens bij in een submenu. Denk dat Xbox overbelast was/is.
De Xbox ziet mijn TV niet als 120 Hz capable. Maar goed ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht. Als ik een PC aansluit geeft hij 120 Hz ook niet als optie weer. Ik moet dan zelf een custom profiel toevoegen om 120 Hz op full HD aan de praat te krijgen.
Downloaden van Forza ging met 120-160 Mbps tot ik even een game opstartte. Daarna bleef hij op 30-40 hangen. Toen maar Plants vs Zombies erop gezet (590MB)

. Ben nu Forza Motorsport 7 aan het downloaden, zag ne 20 Mbps ben benieuwd.
Forzo Horizon 4 loopt echt véél beter dan op de Xbox One S. Normaal moest ik altijd 2-3 standen omlaag in moeilijkheid ten opzichtte van de pc (pro/unbeatable). Nu ging "The trial" prima. De game reageert zoals je verwacht. Ook de laadtijden zijn nu vergelijkbaar met die van de pc. Je hebt ook niet meer dat als je het overzicht van je auto's opent je dan eerst lege vakjes krijgt.
Zoals verwacht speelt de series X dus eigenlijk net als een degelijke game pc.
Controller: De (p)review op tweakers gaf aan dat je het verschil blind niet zou kunnen voelen, dat is zeker niet het geval.
-achterkant van de controller heeft een ruwere textuur
-triggers zijn niet langer glad, hebben ook de ruwe textuur gekregen
-extra knop in midden
-andere dpad
-in plaats van vingertoppen bij de triggers komt het nu zo uit dat het schanierpunt van mijn vingertopje op de trigger rust
Verbetering? Mwa meer anders dan beter.
Vagax schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:06:
[...]
Hm ik probeer te achterhalen hoe je dit precies krijgt want die trigger indrukken doet niets bij mij, die pop up krijg ik ook niet. Ik merk dat mijn Gears download van 90 mbit naar 20 mbit kruipt als ik bijvoorbeeld Forza Horizon 4 speel.
Heb ik ook gemerkt. Ik moet rebooten om hem weer snel te krijgen. Ben maar weer achter de pc gaan zitten zodat de 90 GB van Forza Motorsport 7 geen hele nacht duurt

.
[
Voor 25% gewijzigd door
sdk1985 op 10-11-2020 23:33
]