KevinNolan schreef op maandag 7 december 2020 @ 05:15:
[...]
Hoe werkt het dan met 2 xboxen in huis? Heb de one X bij mijn dochters neer gezet. Maar als ik beneden aan het spelen ben kunnen hun boven niet spelen. Ik heb de beneden Xbox als home aangemerkt. Meiden hebben een account die in my family zit. Als ik niet ingelogd ben boven hebben ze niet de game pass ultimate voordelen en als ik wel ingelogd ben boven krijgen ze de melding dat je maar op 1 Xbox tegelijk kan spelen als ik toevallig beneden om aan het gamen ben
Er zijn twee manieren waarmee de dingen waar jouw account toegang heeft, zoals gamepass, gebruikt kunnen worden door andere accounts.
De eerste is als jouw account ook ingelogd is, maar dat kan zoals je ondervonden hebt maar op één console tegelijk. Het kan dus niet op console x als jij tegelijk op console y aan het spelen bent.
De tweede is dat je een console als home console in kan stellen. Op die console hoef je dan niet ingelogd te zijn om andere accounts gebruik te laten maken van jouw dingen.
Als je beneden console dan home console is en jij bent daarop actief met je eigen account dan is het dus inderdaad niet mogelijk om op een andere console ook gebruik te maken van je gamepass. Dat kan alleen maar als de andere console je home is. Als jij dus overwegend beneden speelt dan zou je de boven Xbox home moeten maken en dan kan daar wel gespeeld worden. Nadeel is dat jij op de beneden console wel altijd online moet zijn, als je internet er uit ligt dan kun je daar niet spelen want er moet dan altijd op de server gecheckt kunnen worden dat je account maar op één console actief is.
Edit: in theorie zou het ook moeten kunnen door de beneden Xbox van internet af te halen, dan kun je daar offline spelen met je eigen account en boven ook ingelogd zijn (als beneden home is). Maar lijkt me wat omslachtig
[
Voor 6% gewijzigd door
Finraziel op 07-12-2020 06:34
]