Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:08:
[...]
Wanneer je gewoon in de xbox dashboard zit wil je dan eens je tv menu aan uit aan uit... zetten en wat door instellingen scrollen? Ik zie dan soms korte rode of blauw artifact/flits door de dashboard gaan.
En gisteren bij Dragon Quest zag ik heel soms wanneer tekst onder in beeld kwam ook kort rood in de achtergrond. Er zijn er iig veel meer die dit ervaren.
Het komt allemaal niet heel vaak voor maar het hoort gewoon niet imo.
Hah! Nu thuis dus ff geprobeerd.
Inderdaad, snel de settings overlay van het TV openen/sluiten laat her en der wat artifacts zien.
Het lijkt een blok van het dashboard zelf die bijna transparant is maar opgeschoven is naar rechts door het tv menu.
Gaat vrij rap en met normaal gebruik was het me geeneens opgevallen.
Als het al gebeurd, is het hier bij het sluiten van tv settings menu.
devilsnight schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:05:
[...]
Brightness 49 alleen met HDR games? Ik heb het nu ook aan met SDR in Valhalla en ook BT.1886 en de nacht is wel een stukje donkerder nu, best fijn ipv die achterlijke veel te lichte nachten in die game. Zo maar eens zien of het overdag in de game nog wel ok is en niet te donker, zal je net weer zien, lol.
Wat bedoelt men met flikkeringen trouwens?
Tja SDR gebruikt m'n xbox nauwelijks, alleen het dashboard.
M'n games zijn allemaal HDR enabled.
Ik snap dat je Valhalla op SDR hebt draaien, want dat HDR daar ziet er niet uit.
Die flikkeringen die mensen aanhaken is een OLED issue op 120hz.
Elke 4e (?) frame is zwart en dit kan je ervaren als een flits.
Brightness 1 tikje naar beneden schijnt dit bij veel mensen wel te verhelpen.
Persoonlijk is het mij nog niet overkomen maar regelmatig merkt hier iemand het op.
[
Voor 45% gewijzigd door
PepieNL op 07-12-2020 17:27
]