Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:15
De Seagate expension card is nu ook bij CoolBlue te bestellen voor 239.

Ik wacht trouwens nog steeds op geld terug van Microsoft die hem 6 november zonder t&t verzonden zouden hebben maar er is nooit iets binnengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie totaal geen reden om een game te preorderen al helemaal niet omdat ik toch voor digitaal kies.
Is het zo erg om een paar dagen/weken te wachten voor een aankoop?
Te vaak mooie praatjes bij releases van wat dan ook. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
DutchOwnage schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:00:
[...]

Na gisteren de beelden gezien te hebben van de Series S versie, beetje wel ja. Beetje leeg ook qua npc's op straat? Naast geen schademodel voor de voertuigen? :? . Lijkt mij niet dat dat opeens wezenlijk anders is op een XSX.

Na jah, met het verhaal zal het wel goed zitten lijkt mij.
Alleen waren dat geen beelden van de series s maar beelden van de one s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:37:
Ik zie totaal geen reden om een game te preorderen al helemaal niet omdat ik toch voor digitaal kies.
Is het zo erg om een paar dagen/weken te wachten voor een aankoop?
Te vaak mooie praatjes bij releases van wat dan ook. :)
Inderdaad. En zeker bij digitaal is hij toch nooit uitverkocht

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katseviool schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:02:
[...]

Hier ook :) Ik wacht het allemaal maar eens rustig af. Zeker gezien de uitstelhistorie van deze game alsmede track record van devs wacht ik wel even een paar patch cycles. Witcher 3 kwam ook pas later goed tot z'n recht.
Ik begrijp je wel. Het is toch jammer dat zelfs na acht jaar in de maak geweest te zijn we nog steeds ervan uitgaan dat er genoeg bugs en issues zullen zijn.

Witcher 3 had last van hele rare framerate stotteringen wanneer je de camera roteerde. Duurde best even voordat er een fix kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
d.bakker84 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:41:
[...]

Inderdaad. En zeker bij digitaal is hij toch nooit uitverkocht
Moet je eens aan Nintendo vragen. Die denken daar anders over _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens YouTuber DreamcastGuy heeft hij 21 uur over de story gedaan in Cyberpunk. Ik hoop dan dat hij op easy speelde of echt gerushed heeft, want dat is wel aanzienlijk korter dan Witcher 3. Witcher 3 heeft een heerlijk lange story, wanneer je dacht dat nu alles wel geweest was kreeg je nog meer story.

Nou heeft de ontwikkelaar wel gezegd dat een heleboel mensen de story niet hebben uitgespeeld en daarom de story korter zal zijn in Cyberpunk. Maar 21 uur? Dan is er echt een bizarre lading aan side content want ik zag een plaatje laatst van "time played" en dat was iets van 170 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGizMo schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:14:
[...]

Ja maar meneer logt in op Console B en speelt gewoon op Console A. Zijn kinderen spelen met hun account op Console B
Nee zo werkt dat niet, tenzij console A offline is. Wat ik dus ook al als nogal bewerkelijke workaround aangaf :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
devilsnight schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:29:
Volgens YouTuber DreamcastGuy heeft hij 21 uur over de story gedaan in Cyberpunk. Ik hoop dan dat hij op easy speelde of echt gerushed heeft, want dat is wel aanzienlijk korter dan Witcher 3. Witcher 3 heeft een heerlijk lange story, wanneer je dacht dat nu alles wel geweest was kreeg je nog meer story.

Nou heeft de ontwikkelaar wel gezegd dat een heleboel mensen de story niet hebben uitgespeeld en daarom de story korter zal zijn in Cyberpunk. Maar 21 uur? Dan is er echt een bizarre lading aan side content want ik zag een plaatje laatst van "time played" en dat was iets van 170 uur.
Was die niet van iemand bij de devs zelf?
Finraziel schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:30:
[...]

Nee zo werkt dat niet, tenzij console A offline is. Wat ik dus ook al als nogal bewerkelijke workaround aangaf :)
Ah oke! Dacht dat het zo ging. Moet er zelf ook nog keer naar kijken. Maar andere console instellen als home heeft hier weinig nut vanwege gameshare

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:28:
Een vriend van mij zei dat hij allemaal berichten had gelezen van mensen die Cyberpunk eerder hebben dat het vreselijk op de oude consoles draait en dat er gewoon echt game breaking bugs zijn. Dit is natuurlijk zonder die day one patch.

Degene die hem al op 9 december spelen, de patch zit er dan nog niet bij toch? Das echt wachten op 10 december dan.
Neem aan dat de Day One patch 9 december al beschikbaar is, want dat is gewoon de officiële launchdag in Nieuw-Zeeland aangezien het voor hun dan 10 december is.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGizMo schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:40:
[...]

Was die niet van iemand bij de devs zelf?

[...]

Ah oke! Dacht dat het zo ging. Moet er zelf ook nog keer naar kijken. Maar andere console instellen als home heeft hier weinig nut vanwege gameshare
Had de video zelf niet gekeken, maar de thumbnail toonde het.

Deze video

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:25

CerandoX.nl

Vides

Springbokkie schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:57:
Ben ik trouwens nou de enige die twijfelt aan Cyberpunk 2077? Voor mij het zeker geen insta-buy.
Ik kijk er al sinds de aankondiging naar uit, nu is niet het moment om te twijfelen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:55:
[...]

Hier hetzelfde. Maar eigenlijk ook wel stom om te doen... ik kan de games die ik heb uitgespeeld ook verwijderen. Maar om een 1 of andere reden doe ik dat maar niet. :+
Volgens mij staan de save games ook in de Cloud van zowel de 360, One en Series S/X games. Kan iemand dat wellicht bevestigen?
ik heb gewoon veel games die ik nog tussendoor wil spelen of wil uitproberen. Zo wil ik van Gears 5, Halo 5 en CoD de MP spelen en bij sommige kon ik al delen verwijderen gelukkig. Ik wil van Gears 4, GTA V en Fallen Order de SP spelen. Grounded wil ik tussendoor spelen, TESO wil ik tussendoor spelen en ik wil dan ook nog bijvoorbeeld F1 en Forza kunnen installeren, maar dat gaan nu even niet door de opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
JWFpeters schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:12:
Krijg in Destiny 2 dat HDR niet goed afgesteld mag hopen dat Bungie dat nu eens fixt in de update.

Verder fijne console maar mis wel echt nieuwe games..... maarja wat doe je eraan.
Volg deze stappen even: gise in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CerandoX.nl schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:05:
[...]

ik heb gewoon veel games die ik nog tussendoor wil spelen of wil uitproberen. Zo wil ik van Gears 5, Halo 5 en CoD de MP spelen en bij sommige kon ik al delen verwijderen gelukkig. Ik wil van Gears 4, GTA V en Fallen Order de SP spelen. Grounded wil ik tussendoor spelen, TESO wil ik tussendoor spelen en ik wil dan ook nog bijvoorbeeld F1 en Forza kunnen installeren, maar dat gaan nu even niet door de opslag.
True, heb dat zelf ook wel een beetje hoor. Ben benieuwd of er wellicht in de toekomst nog 2TB SSD's aankomen. Of games tijdelijk parkeren op een NAS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlckChta
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-08 10:34
Ik moet helaas vandaag mijn Xbox Series X terug sturen, na een half uurtje loopt het spel vast en niet veel later crashed de xbox ook :(

Xbox komt uit polen maar heb er gelukkig wel garantie op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

BlckChta schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:39:
Ik moet helaas vandaag mijn Xbox Series X terug sturen, na een half uurtje loopt het spel vast en niet veel later crashed de xbox ook :(

Besteld op MS Polen store? Waar moet je hem dan naar terugsturen?

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

BlckChta schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:39:

Welke game? Het is een bekend probleem bij bijvoorbeeld Cold War.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlckChta
d.bakker84 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:41:
[...]

Besteld op MS Polen store? Waar moet je hem dan naar terugsturen?
Via marktplaats gekocht bij iemand die het uit Polen heeft gehaald. Toen ik mijn product registreerde bij microsoft/devices kon ik het doormiddel van een UPS label gratis terugsturen. Dit duurt wel 10 tot 15 werkdagen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlckChta
CerandoX.nl schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:41:
[...]

Welke game? Het is een bekend probleem bij bijvoorbeeld Cold War.
Bij Call of duty Cold War en Assassins Creed Valhalla. Het spel loopt vast, ik ga nog snel naar hoofdscherm en even later crashed die ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 15:58
BlckChta schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:53:
[...]

Bij Call of duty Cold War en Assassins Creed Valhalla. Het spel loopt vast, ik ga nog snel naar hoofdscherm en even later crashed die ook.
Wellicht een stomme vraag, maar heeft je Series X genoeg ruimte om zich te koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlckChta
dubbeldekkert schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:54:
[...]

Wellicht een stomme vraag, maar heeft je Series X genoeg ruimte om zich te koelen?
Xbox heeft zeker genoeg ruimte gehad om te koelen, stond namelijk dicht bij een raam. Ik vermoed een probleem met de psu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 16:04
BlckChta schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:52:
[...]

Via marktplaats gekocht bij iemand die het uit Polen heeft gehaald. Toen ik mijn product registreerde bij microsoft/devices kon ik het doormiddel van een UPS label gratis terugsturen. Dit duurt wel 10 tot 15 werkdagen helaas.
Maar stuur je hem dan terug naar Polen? Ik vraag het omdat ik mijne ook via MS Polen heb gekocht en ik het wel even graag wilde weten. Ik hoopte nl. dat deze gewoon naar MS NL ofzo terug kon, want bij de aankoop zeiden ze dat zoiets meestal overkoepelend verliep naar MS Europe met een hub in de buurt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlckChta
JDL15 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:57:
[...]

Maar stuur je hem dan terug naar Polen? Ik vraag het omdat ik mijne ook via MS Polen heb gekocht en ik het wel even graag wilde weten. Ik hoopte nl. dat deze gewoon naar MS NL ofzo terug kon, want bij de aankoop zeiden ze dat zoiets meestal overkoepelend verliep naar MS Europe met een hub in de buurt..
Die van mij gaat naar Frankfurt, Duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
BlckChta schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:59:
[...]

Heb voorheen wel eens een defecte X360 gehad, RROD binnen garantie termijn, ging inderdaad ook naar Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel onderzoek gedaan te hebben naar de combinatie van een LG C9 en xsx vandaag toch maar eens de de hdmi ingang niet meer op pc gezet. Voor het eerst geen korte kleur artifatcts meer wanneer ik naar het tv instellingen menu ga tijdens het gamen. Merkte gisteren ook dat er heel soms een soort kleur flickering was tijdens een game. Genoeg mensen zal het niet eens opvallen maar mij bevalt dat niet.
Vanavond uitvoerig testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
BlckChta schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:59:
[...]

Je kan beter een advanced exchange aanvragen. Zetten ze een reservering op je credit card en sturen ze direct een andere op.

Mijn Xbox series X was binnen een week stuk (viel uit en ging niet meer aan), had op maandag de call aangemaakt en kreeg op vrijdag al een nieuwe binnen.
In diezelfde doos kan je de oude terug sturen ( UPS haalt hem op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

[...]

Ik heb het ook bij Cold War, Valhalla heb ik niet. Mijn neef heeft het ook bij Cold War, maar daarnaast hebben PS5's het ook bij Cold War. Dit is echt een probleem met het spel zelf. Mogelijk dat je met een nieuwe XSX hetzelfde probleem blijft houden.

Verder heb ik dit met andere games helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlckChta
Motion2 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:18:
[...]

Je kan beter een advanced exchange aanvragen. Zetten ze een reservering op je credit card en sturen ze direct een andere op.

Mijn Xbox series X was binnen een week stuk (viel uit en ging niet meer aan), had op maandag de call aangemaakt en kreeg op vrijdag al een nieuwe binnen.
In diezelfde doos kan je de oude terug sturen ( UPS haalt hem op)
Bedankt voor de tip, ga dit nog proberen om te zetten als het lukt. Heb mijn xbox nog niet verstuurd wou dit eind van de dag doen maar mogelijk is wat jij zegt ook een oplossing.

Helaas, net reactie van de live chat:
However, if you're referring to an advance exchange where Microsoft will send you first a device before you will send the faulty one to them is no longer an option. But no worries, the shipping has been expadited. Not like before, meaning you will receive the device as early as possible

[ Voor 21% gewijzigd door BlckChta op 07-12-2020 15:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 22:45
Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:15:
Na veel onderzoek gedaan te hebben naar de combinatie van een LG C9 en xsx vandaag toch maar eens de de hdmi ingang niet meer op pc gezet. Voor het eerst geen korte kleur artifatcts meer wanneer ik naar het tv instellingen menu ga tijdens het gamen. Merkte gisteren ook dat er heel soms een soort kleur flickering was tijdens een game. Genoeg mensen zal het niet eens opvallen maar mij bevalt dat niet.
Vanavond uitvoerig testen.
Ik heb ook de c9 en de hdmi niet op pc modus staan. Nog wel licht flikkerend beeld bij bijvoorbeeld opstarten Modern warfare (alleen in het laadscherm). En het wisselen van spel etc af en toe ook nog een korte kleur artefacts. Ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn. Twijfelde zelf om juist wel naar de PC modus te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:47
BlckChta schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:26:
[...]

Bedankt voor de tip, ga dit nog proberen om te zetten als het lukt. Heb mijn xbox nog niet verstuurd wou dit eind van de dag doen maar mogelijk is wat jij zegt ook een oplossing.

Helaas, net reactie van de live chat:

[...]
Zo, dat is wel minder. Had daar goede ervaring mee. Missschien vanwege de geringe voorraden, dat advanced exchange tijdelijk geen optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ananas_NL schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:33:
[...]

Ik heb ook de c9 en de hdmi niet op pc modus staan. Nog wel licht flikkerend beeld bij bijvoorbeeld opstarten Modern warfare (alleen in het laadscherm). En het wisselen van spel etc af en toe ook nog een korte kleur artefacts. Ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn. Twijfelde zelf om juist wel naar de PC modus te gaan.
Ja ik ben ook benieuwd.
Ik had met pc mode "allow ycc 4 2 2" niet aangevinkt. Weet jij of dat die, nu 4 4 4 niet meer mogelijk is, wel aangevinkt moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:41:
[...]

Ja ik ben ook benieuwd.
Ik had met pc mode "allow ycc 4 2 2" niet aangevinkt. Weet jij of dat die, nu 4 4 4 niet meer mogelijk is, wel aangevinkt moet zijn?
Allow 4 2 2 moet niet aangevinkt staan.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:42:
[...]

Allow 4 2 2 moet niet aangevinkt staan.
4 4 4 is toch niet meer mogelijk zonder "pc mode"? Zou toch denken dat "allow 4 2 2" aanvinken dan beter is zodat je niet naar 4 2 0 gaat?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2020 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:44:
[...]

4 4 4 is toch niet meer mogelijk zonder "pc mode"? Zou toch denken dat 4 2 2 dan beter is dan 4 2 0?
422 is inderdaad beter dan 420.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-09 15:14
Ananas_NL schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:33:
[...]

C9 hier in pc mode, totaal geen last van wat jij beschrijft.. en ik ben best een pietlut en heb zelfs een mieren**ker tag binnen de vriendenkring :)
Valt me reuze mee, echt totaal geen klachten behalve een rare HDR implementatie in Valhalla (heb het ook maar opgegeven in dat spel om goed te krijgen).

[ Voor 11% gewijzigd door PepieNL op 07-12-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de C9 zelf ook op PC staan, maar ik kan nu niet gaan beweren dat ik het verschil merk eerlijk gezegd.

Wel zie ik tijdens het laadscherm met Eivor in AC Valhalla soms een korte flickering, maar dat is eerder de game zelf denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PepieNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:01:
[...]

C9 hier in pc mode, totaal geen last van wat jij beschrijft.. en ik ben best een pietlut en heb zelfs een mieren**ker tag binnen de vriendenkring :)
Valt me reuze mee, echt totaal geen klachten behalve een rare HDR implementatie in Valhalla (heb het ook maar opgegeven in dat spel om goed te krijgen).
Ja jammer he, want je mist bepaalde mooie dingen die alleen HDR kan brengen. Maar het totaalplaatje is gewoon beter van SDR, en hoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wanneer je gewoon in de xbox dashboard zit wil je dan eens je tv menu aan uit aan uit... zetten en wat door instellingen scrollen? Ik zie dan soms korte rode of blauw artifact/flits door de dashboard gaan.
En gisteren bij Dragon Quest zag ik heel soms wanneer tekst onder in beeld kwam ook kort rood in de achtergrond. Er zijn er iig veel meer die dit ervaren.
Het komt allemaal niet heel vaak voor maar het hoort gewoon niet imo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
[...]

Ben dus echt niet de enige.
Krijg de hdr ook niet goed in valhalla.
Heb het net als jouw opgegeven en ben het spel maar uiteindelijk gewoon gaan spelen ipv 1 uur kloten met de instellingen en dan 10 minuten spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
devilsnight schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:06:
[...]

Ja jammer he, want je mist bepaalde mooie dingen die alleen HDR kan brengen. Maar het totaalplaatje is gewoon beter van SDR, en hoe!
Klopt. Maar deze issue sluit wel aan met mijn beleving van valhalla.. ik heb hem al uninstalled.
Verhaal trekt me nauwelijks en ik vind de gameplay loop van de laatste 2 AC's vele malen beter.
Jammer, maar er is zoveel meer uit waar ik me veel meer mee vermaak (gamepass!) en straks natuurlijk de eerste stapjes in Midnight City!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:08:
[...]

Wanneer je gewoon in de xbox dashboard zit wil je dan eens je tv menu aan uit aan uit... zetten en wat door instellingen scrollen? Ik zie dan soms korte rode of blauw artifact/flits door de dashboard gaan.
En gisteren bij Dragon Quest zag ik heel soms wanneer tekst onder in beeld kwam ook kort rood in de achtergrond. Er zijn er iig veel meer die dit ervaren.
Tuurlijk, zal ik vanavond even checken voor je.
TV menu bedoel je eenmaal het tandwieltje indrukken of de 2sec variant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
[...]

Dat is fijn zeg! Welke instellingen heb jij dan allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KevinNolan schreef op maandag 7 december 2020 @ 05:08:
[...]

In de app kan je de gevoeligheid instellen. Bij mij hoorde je mij iedere keer ademen. Opgelost in de app
Is dat de noise gate optie? Ik heb hem eens aangezet nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PepieNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:15:
[...]

Tuurlijk, zal ik vanavond even checken voor je.
TV menu bedoel je eenmaal het tandwieltje indrukken of de 2sec variant ?
Ja tandwieltje en dan settings/menu in en uit en wat door beeldscherm instellingen scrollen oid. :)
Waar je contrast etc. instelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2020 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Ananas_NL schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:17:
[...]

Dat is fijn zeg! Welke instellingen heb jij dan allemaal?
PepieNL in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S"
TV firmware momenteel 5.00.03

[ Voor 5% gewijzigd door PepieNL op 07-12-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
[...]

Heb hier ook een C9.
Had getest zowel op PC mode als game mode en merk geen verschil. Heb zowel op PC mode als game mode heel kort een artifact als ik terug switch van een game naar het Xbox menu. Dat is normaal, omdat je dan naar een SDR menu terugschakelt dacht ik.

Flickering op 4K 120hZ blijf je zien bij beide modus dus ook op PC modus, tenzij je brightness verlaagt naar 49. Test maar met startscherm van Warzone of donkere beelden in de Gulag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
Thnx! Ik ga het vanavond eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:22:
[...]

Ja tandwieltje en dan settings/menu in en uit en wat door beeldscherm instellingen scrollen oid. :)
Waar je contrast etc. instelt.
Ik gebruik ook de PC mode. Bedoel je vanuit een game en dan naar de Xbox settings? Moet HDR aan staan of niet nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
JDL15 schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:27:
[...]

Flickering op 4K 120hZ blijf je zien bij beide modus dus ook op PC modus, tenzij je brightness verlaagt naar 49. Test maar met startscherm van Warzone of donkere beelden in de Gulag.
Juist! Dank voor het vermelden hiervan.
Dit was ik dus ff vergeten te vermelden, is niet in die lijst met settings meegenomen destijds in November.
En niet onbelangrijk, het heeft bij veel mensen problemen weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog eens naar die settings gekeken en zag dat ik al die tijd gamma 2.2 gebruik. Als ik BT.1886 kies dan zet ik brightness wel weer op 50 ipv 49, anders wordt het overdag in de game ook te donker denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:34:
[...]

Ik gebruik ook de PC mode. Bedoel je vanuit een game en dan naar de Xbox settings? Moet HDR aan staan of niet nodig?
Zonder HDR, terwijl je in de xbox dashboard zit. Dan de settings van je LG (tandwiel van je tv afstandsbediening) aantal keren aan en uit zetten en/of door die settings scrollen van je TV. Op die manier kan ik makkelijk de korte artifact forceren. Je ziet de artifact of hoe ik het ook zou moeten noemen, door het xbox dashboard heen.

@JDL15 Die kleuren flits tijdens het schakelen van game naar xbox dashboard is weer net anders, veel opvallender. En dat ken ik nog van de xbox one x wanneer ik van HDR naar SDR overging. (netflix app naar dashboard bijvoorbeeld) En die is nog wel aanwezig ook al is de PClabel uit.
De artfacts die ik wel storend vind die waren verdwenen nadat ik PClabel niet meer gebruik. Maar, vanavond even goed testen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2020 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huskedoekje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-09 16:26
[...]

Ik heb exact hetzelfde issue op mijn C9 in PC mode. De artifacts zijn overigens duidelijk andere delen van het beeld die op de foute locatie kort worden weergegeven. Het begon bij mij eerst met weinig van deze artifacts, maar uiteindelijk was mijn scherm bijna een disco als ik bijvoorbeeld naar het overzicht ga met al mijn geinstalleerde spellen.

Had zelf het vermoeden dat misschien de HDMI kabel het niet aan kon? Ondanks dat ik de bijgeleverde kabel gewoon gebruik. Ik wil het nog eens testen met een andere kabel. Als oplossing heb ik de HDMI poort weer van pc mode gehaald en op console gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 20:21

C4D

[...]

De eerste single-player levels zouden stabiel moeten zijn. De latere levels zijn buggy as hell.
Valhalla zorgt volgens mij ook voor genoeg crashes, dus...

Heb je ook problemen met andere games?

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 05:27
kesj schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:53:
Ik kom net bij toeval een video op YouTube tegen met een fix voor COD: BOCW. Het schijnt dat, zelfs als je de cross gen versie hebt gekocht en geinstalleerd, dat het kan gebeuren dat de basegame niet XSX|S geoptimaliseerd is. Oftewel, de verkeerde versie wordt geinstalleerd. Dit kan crashes veroorzaken.

Nu dacht ik zeker te weten dat ik de juiste versie had geinstalleerd, maar nadat ik dit volgens de uitleg van de video checkte, bleek dat niet zo te zijn. Voor de laatste game-update stopte de game er af en toe mee. Vooral als ik een gameclip wilde opnemen. Verder kan ik multiplayer eigenlijk niet met raytracing aan spelen. Ik had gewoon alle packs gedownload en geinstalleerd, waaronder raytracing. Dus ik heb de game net eraf gegooid en ben alles opnieuw aan het installeren volgens onderstaande video. Hopelijk ga ik verschil merken. Laat het hier nog wel even weten.

De video:
YouTube: Call of Duty Cold War - Xbox Crashing Glitch SOLVED
Mezelf maar weer even quoten... Maar COD crasht hier nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlckChta
C4D schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:53:
[...]

De eerste single-player levels zouden stabiel moeten zijn. De latere levels zijn buggy as hell.
Valhalla zorgt volgens mij ook voor genoeg crashes, dus...

Heb je ook problemen met andere games?
Heb verder nog geen andere spellen gespeeld op de Series X.

Wat ik vreemd vind is dat ik in het begin (anderhalf weekje terug) nog nergens last van had. Dit is uit het niets begonnen gister avond bij Assassins Creed en vervolgens ook bij Cod Cold war.

Ik ga de Xbox morgen mooi terug sturen en kan ondertussen verder gamen op mijn Xbox one S :P

[ Voor 7% gewijzigd door BlckChta op 07-12-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefXBOX
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik heb 13 november mijn xbox series X besteld bij bol.com, er staat dat hij 9 december wordt bezorgt. Maar ik heb hierbij nog geen track en trace, iemand enig idee wanneer dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PepieNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:35:
[...]

Juist! Dank voor het vermelden hiervan.
Dit was ik dus ff vergeten te vermelden, is niet in die lijst met settings meegenomen destijds in November.
En niet onbelangrijk, het heeft bij veel mensen problemen weggehaald.
Brightness 49 alleen met HDR games? Ik heb het nu ook aan met SDR in Valhalla en ook BT.1886 en de nacht is wel een stukje donkerder nu, best fijn ipv die achterlijke veel te lichte nachten in die game. Zo maar eens zien of het overdag in de game nog wel ok is en niet te donker, zal je net weer zien, lol.

Wat bedoelt men met flikkeringen trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:41:
[...]

Zonder HDR, terwijl je in de xbox dashboard zit. Dan de settings van je LG (tandwiel van je tv afstandsbediening) aantal keren aan en uit zetten en/of door die settings scrollen van je TV. Op die manier kan ik makkelijk de korte artifact forceren. Je ziet de artifact of hoe ik het ook zou moeten noemen, door het xbox dashboard heen.

@JDL15 Die kleuren flits tijdens het schakelen van game naar xbox dashboard is weer net anders, veel opvallender. En dat ken ik nog van de xbox one x wanneer ik van HDR naar SDR overging. (netflix app naar dashboard bijvoorbeeld) En die is nog wel aanwezig ook al is de PClabel uit.
De artfacts die ik wel storend vind die waren verdwenen nadat ik PClabel niet meer gebruik. Maar, vanavond even goed testen.
Net getest man. Ik zie hier geen rare artefacts wanneer ik meerdere keren op tandwiel icoontje van de C9 remote druk en door settings navigeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
[...]

Hah! Nu thuis dus ff geprobeerd.
Inderdaad, snel de settings overlay van het TV openen/sluiten laat her en der wat artifacts zien.
Het lijkt een blok van het dashboard zelf die bijna transparant is maar opgeschoven is naar rechts door het tv menu.
Gaat vrij rap en met normaal gebruik was het me geeneens opgevallen.
Als het al gebeurd, is het hier bij het sluiten van tv settings menu.
devilsnight schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:05:
[...]

Brightness 49 alleen met HDR games? Ik heb het nu ook aan met SDR in Valhalla en ook BT.1886 en de nacht is wel een stukje donkerder nu, best fijn ipv die achterlijke veel te lichte nachten in die game. Zo maar eens zien of het overdag in de game nog wel ok is en niet te donker, zal je net weer zien, lol.

Wat bedoelt men met flikkeringen trouwens?
Tja SDR gebruikt m'n xbox nauwelijks, alleen het dashboard.
M'n games zijn allemaal HDR enabled.
Ik snap dat je Valhalla op SDR hebt draaien, want dat HDR daar ziet er niet uit.

Die flikkeringen die mensen aanhaken is een OLED issue op 120hz.
Elke 4e (?) frame is zwart en dit kan je ervaren als een flits.
Brightness 1 tikje naar beneden schijnt dit bij veel mensen wel te verhelpen.
Persoonlijk is het mij nog niet overkomen maar regelmatig merkt hier iemand het op.

[ Voor 45% gewijzigd door PepieNL op 07-12-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:00

Vagax

Hehe

StefXBOX schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:01:
Ik heb 13 november mijn xbox series X besteld bij bol.com, er staat dat hij 9 december wordt bezorgt. Maar ik heb hierbij nog geen track en trace, iemand enig idee wanneer dat komt?
Kan vaak nog de dag voor dat het aan zou moeten komen verstuurd worden. Heb geduld.

[ Voor 5% gewijzigd door Vagax op 07-12-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
StefXBOX schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:01:
Hier hebben we het levertijden topic voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
YouTube: The Next BIG Xbox Game Boasted by Advanced Technology Group & Develo...

Best interessant voor Cyberpunk. Bottom line: dynamic 1440p/60fps op XSX, en waarschijnlijk voor het eerst niet outperformed worden door PS5 vanwege redenen aangehaald in de video. We zullen zien :9

Is wss ook niet echt een verassing verder, want XSX draait One X en PS5 de PS4 Pro versie. Maar hij gaat ook wat verder in op die GDK.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 07-12-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PepieNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:06:
[...]

Hah! Nu thuis dus ff geprobeerd.
Inderdaad, snel de settings overlay van het TV openen/sluiten laat her en der wat artifacts zien.
Het lijkt een blok van het dashboard zelf die bijna transparant is maar opgeschoven is naar rechts door het tv menu.
Gaat vrij rap en met normaal gebruik was het me geeneens opgevallen.
Als het al gebeurd, is het hier bij het sluiten van tv settings menu.
Bij jou dus ook, dit maakt mij koning mieren**ker neem ik aan. ;)
Zag dit dus ook heel soms in een game zoals dragon quest.
Dit is dus nu niet meer het geval nu PClabel uit staat in de dashboard van xbox, straks uitgebreid met dragon quest testen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wybob
  • Laatst online: 23-11-2023
kesj schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:57:
[...]

Mezelf maar weer even quoten... Maar COD crasht hier nog steeds.
Eigenaardig, bij mij nog 0 keer. Ik heb de next gen versie wel direct gekocht en gedownload.

Ik heb wel soms dat 120hz uitgeschakeld staat zonder reden als het spel opstart, xbox x staat nochtans op 120.
Als ik dan toch speel is alles in schokkende beelden, game afsluiten en opstarten helpt niet, ik moet eerst de console heropstarten dan werkt alles terug perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:30:
YouTube: The Next BIG Xbox Game Boasted by Advanced Technology Group & Develo...

Best interessant voor Cyberpunk. Bottom line: dynamic 1440p/60fps op XSX, en waarschijnlijk voor het eerst niet outperformed worden door PS5 vanwege redenen aangehaald in de video. We zullen zien :9

Is wss ook niet echt een verassing verder, want XSX draait One X en PS5 de PS4 Pro versie. Maar hij gaat ook wat verder in op die GDK.
Ik check nieuwe beelden liever niet, maar waar draait de quality mode op qua resolutie? En is het een stabiele framerate voor beide modes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:42:
[...]

Bij jou dus ook, dit maakt mij koning mieren**ker neem ik aan. ;)
Dit is dus nu niet meer het geval nu PClabel uit staat in de dashboard van xbox, straks uitgebreid met dragon quest testen. >:)
Ik heb het ook in GTA 4 gezien. Maar meestal is het alleen echt helemaal aan het begin.
Een nieuwe kabel heeft het niet opgelost, dus het is echt ergens iets van LG of van de Xbox. Geen idee welke van de twee precies het probleem heeft. Gaat volgens mij gewoon om de verwerking van de data. Maar het lijkt alleen bij LG OLEDs te gebeuren...

Maar het is ook lang niet elke keer dat ik de xbox gebruik, het komt meer voor als ik eerst wat anders gedaan heb zoals de chromecast gebruiken. Maar een enkele keer ook als ik koud opstart.

[ Voor 47% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-12-2020 17:46 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Daar word in die video verder niet op ingegaan, maar Quality zal 4K/30 zijn. Hoe stabiel, weten we nog niet :9. Maar ga zelf absoluut voor performance. Als dat dynamisch 1440p/60 is, teken ik daar gelijk voor. Geen 30fps hier.

[ Voor 34% gewijzigd door DutchOwnage op 07-12-2020 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:46:
Daar word in die video verder niet op ingegaan, maar Quality zal 4K/30 zijn. Hoe stabiel, weten we nog niet :9
Ik ga voor de 60fps mode hoogstwaarschijnlijk. Ik bedoel 1440p is nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:44:
[...]

Ik heb het ook in GTA 4 gezien. Maar meestal is het alleen echt helemaal aan het begin.
Een nieuwe kabel heeft het niet opgelost, dus het is echt ergens iets van LG of van de Xbox. Geen idee welke van de twee precies het probleem heeft. Gaat volgens mij gewoon om de verwerking van de data. Maar het lijkt alleen bij LG OLEDs te gebeuren...
Misschien een chroma444 ding, hopelijk lossen ze het op iig. Het knaagt toch een beetje als je weet dat je 444 kunt hebben. (ook al zal dat niet opvallen in de praktijk..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinNolan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 23:51
devilsnight schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:20:
[...]

Is dat de noise gate optie? Ik heb hem eens aangezet nu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FLelnuersvWHLufyShutl8kV8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPqd8x8dNWQAkI5KhMYO6NxR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb mic monitor zachter gezet en toen was het weg. Verder heb ik nog niks geprobeerd met de headset. Maar de melding dat ik geluid aan het maken was komt niet meer naar voren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:42:
[...]

Juist! Maakt mij koning mieren**ker neem ik aan. ;)
Hehe. Helemaal geen slechte eigenschap hoor 👍

Mij stoort het niet. Tenminste, dat deed het niet maar nu ga ik er op letten haha.
Heb het, anders dan jij, ook nog niet in een game gezien.

Anyway, pcmode is 4:4:4 en terug schakelen naar lager wil ik nou ook weer niet voor een paar blokjes misplaatste data wat ik (hopelijk) alleen maar zie als ik de tv settings overlay snel open/sluit.
Maar voor de wetenschap ben ik benieuwd naar je bevindingen na het uitschakelen van pcmode 😉

[ Voor 3% gewijzigd door PepieNL op 07-12-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PepieNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:50:
[...]

Hehe. Helemaal geen slechte eigenschap hoor 👍

Mij stoort het niet. Tenminste, dat deed het niet maar nu ga ik er op letten haha.
Heb het, anders dan jij, ook nog niet in een game gezien.

Anyway, pcmode is 4:4:4 en terug schakelen naar lager wil ik nou ook weer niet voor een paar blokjes misplaatste data wat ik (hopelijk) alleen maar zie als ik de tv settings overlay snel open/sluit.
Maar voor de wetenschap ben ik benieuwd naar je bevindingen na het uitschakelen van pcmode 😉
Ja als je het eenmaal ziet...
Heb een voorbeeld gevonden:
YouTube: LG C9 Artifact Entering Menu in PC Mode HDMI 2.1
Dit effect dus ook met het menu icm dashboard.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:46:
Daar word in die video verder niet op ingegaan, maar Quality zal 4K/30 zijn. Hoe stabiel, weten we nog niet :9. Maar ga zelf absoluut voor performance. Als dat dynamisch 1440p/60 is, teken ik daar gelijk voor. Geen 30fps hier.
Heb de video toch maar bekeken, hij toont niet echt nieuwe beelden. Het lijkt er meer op dat hij speculeert dat het 1440p zal zijn, het is nog geen feit dus. Maar het zal dat ongeveer wel worden in performance mode lijkt me.

Blijft toch jammer om te zien dat we nu niet "bang" hoeven te zijn dat de XSX achter zal lopen op PS5, maar mogelijk wel volgend jaar met een patch. Hoewel, laten we hopen dat de issues dan wel weg zijn.

Ik hoop vooral dat het puur een kwestie is van late tools, en niet een ander onderliggend probleem. Er was immers één developer die tegen The Verge zei dat zelfs bepaalde basic dingen lastig waren met GDK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijsdm
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:33
Zijn er meerdere die last hebben van een XSX die uitvalt bij het draaien van COD Black Ops Cold War? Ik ervaar nu al enige tijd dat het spel vastloopt en hierdoor de volledige Xbox uitvalt. Ik heb al gekeken naar de volgende punten:

- Xbox staat vrij en verticaal voor de afvoer van de warmte;
- De juiste versie van het spel is geïnstalleerd (geoptimaliseerd voor de XSX);
- De versie is op de interne SSD van de Xbox geïnstalleerd, dus niet extern oid;
- Bij de in-game instellingen Raytracing uitgezet;
- Vergeleken met andere games of het probleem zich hierbij ook voordoet (niet dus).

Heb al in het topic gezocht, maar zie nog geen reactie met een oplossing of wanneer dit opgelost gaat worden.

Ik lees online dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar ik zie nergens nog een oplossing. Iemand nog tips of meer duidelijkheid? Alvast dank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
YouTube: Cyberpunk 2077 Review

Cyberpunk review van IGN is online.

Opencritic overzicht van reviews: https://opencritic.com/game/8525/cyberpunk-2077/reviews

[ Voor 26% gewijzigd door Homeland op 07-12-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
devilsnight schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:02:
[...]

Heb de video toch maar bekeken, hij toont niet echt nieuwe beelden. Het lijkt er meer op dat hij speculeert dat het 1440p zal zijn, het is nog geen feit dus. Maar het zal dat ongeveer wel worden in performance mode lijkt me.

Blijft toch jammer om te zien dat we nu niet "bang" hoeven te zijn dat de XSX achter zal lopen op PS5, maar mogelijk wel volgend jaar met een patch. Hoewel, laten we hopen dat de issues dan wel weg zijn.

Ik hoop vooral dat het puur een kwestie is van late tools, en niet een ander onderliggend probleem. Er was immers één developer die tegen The Verge zei dat zelfs bepaalde basic dingen lastig waren met GDK.
Bang zowiezo niet joh, eerder jammer dat niet alles eruit gehaald kan worden op het moment. Maar ik heb er wel vertrouwen in. Zeker in het geval van Cyberpunk, er is immers een team van MS embedded bij CDPJR. Denk dat MS er veel aan gelegen is om goede resultaten te laten zien bij die game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:55:
[...]

Ja als je het eenmaal ziet...
Heb een voorbeeld gevonden:
YouTube: LG C9 Artifact Entering Menu in PC Mode HDMI 2.1
Dit effect dus ook met het menu icm dashboard.
Jip exact dat, maar minder vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie cijfers. Ik zie echter wel verschillende reviewers melding doen over vele bugs. Dat is het probleem van dit soort games reviewen voordat de day one patch er is. Aan de andere kant is het wel bizar dat er dan misschien echt zo'n lading aan bugs in zit. CDPR mogelijk iets te ambitieus geworden na Witcher 3.

We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:11:
[...]

Bang zowiezo niet joh, eerder jammer dat niet alles eruit gehaald kan worden op het moment. Maar ik heb er wel vertrouwen in. Zeker in het geval van Cyberpunk, er is immers een team van MS embedded bij CDPJR. Denk dat MS er veel aan gelegen is om goede resultaten te laten zien bij die game.
Eén team van MS bij CDPR? Oh dat wist ik niet. Nice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Samenvatting: heel hoge scores over het algemeen maar blijkbaar ook heel veel bugs die soms ook je voortgang tegenhouden. Vreemde combinatie dus, sommige reviewers klagen over bugs en geven de game een 7, anderen klagen over bugs en geven hem alsnog een 9...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 13:28
Matthijsdm schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:03:
Zijn er meerdere die last hebben van een XSX die uitvalt bij het draaien van COD Black Ops Cold War? Ik ervaar nu al enige tijd dat het spel vastloopt en hierdoor de volledige Xbox uitvalt. Ik heb al gekeken naar de volgende punten:

- Xbox staat vrij en verticaal voor de afvoer van de warmte;
- De juiste versie van het spel is geïnstalleerd (geoptimaliseerd voor de XSX);
- De versie is op de interne SSD van de Xbox geïnstalleerd, dus niet extern oid;
- Bij de in-game instellingen Raytracing uitgezet;
- Vergeleken met andere games of het probleem zich hierbij ook voordoet (niet dus).

Heb al in het topic gezocht, maar zie nog geen reactie met een oplossing of wanneer dit opgelost gaat worden.

Ik lees online dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar ik zie nergens nog een oplossing. Iemand nog tips of meer duidelijkheid? Alvast dank :)
Bagger spel. Ellende crasht hier ook steeds. Enige oplossing was RT uitzetten maar zelfs lijkt dus niet te werken bij jou.

Verbaas me met name ook dat die lui nog steeds geen fatsoenlijke patch hebben uitgebracht. Baal er echt van dat ik deze heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Wybob schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:44:
[...]

Eigenaardig, bij mij nog 0 keer. Ik heb de next gen versie wel direct gekocht en gedownload.

Ik heb wel soms dat 120hz uitgeschakeld staat zonder reden als het spel opstart, xbox x staat nochtans op 120.
Als ik dan toch speel is alles in schokkende beelden, game afsluiten en opstarten helpt niet, ik moet eerst de console heropstarten dan werkt alles terug perfect.
Dat heb ik ook, de MP is dan totaal niet te spelen. Maar dat heb ik pas sings kort, denk dat ze cod echt eens fatsoenlijk moeten gaan patchen. Heb ik overigens alleen bij Cold War |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
PepieNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:15:
[...]

Jip exact dat, maar minder vaak.
Waarom hebben jullie hem dan nog in PC mode staan als ik vragen mag? Wat zouden de voordelen zijn? Die artifacts heb ik niet, maar heb hem ook niet in PC mode staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Lekker om te lezen dat MS een reis heeft gemaakt naar Polen om ze op weg te helpen met die nieuwe gdk, dat zal heus wel z'n vruchten afwerpen!
Was er met The Witcher 3 ook al niet iets geweest qua samenwerking ?
Staat me iets van bij..

Cyberpunk, ruim 8jr in ontwikkeling.. Daar gaat straks een hoop over geschreven worden.
JDL15 schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:58:
[...]

Waarom hebben jullie hem dan nog in PC mode staan als ik vragen mag? Wat zouden de voordelen zijn? Die artifacts heb ik niet, maar heb hem ook niet in PC mode staan :)
Voor chroma 4:4:4
Voor latency maakt het niet uit, die is op beide laag.
devilsnight schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:06:
[...]

Heb je hier een linkje van? :)

Dat is sowieso zeer positief nieuws.
Iets naar boven, dat youtube filmpje van DutchOwnage😎
Zie het nu op meer social media komen ook.

[ Voor 51% gewijzigd door PepieNL op 07-12-2020 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PepieNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:03:
Lekker om te lezen dat MS een reis heeft gemaakt naar Polen om ze op weg te helpen met die nieuwe gdk, dat zal heus wel z'n vruchten afwerpen!
Staat me iets van bij..

Cyberpunk, ruim 8jr in ontwikkeling.. Daar gaat straks een hoop over geschreven worden.
Heb je hier een linkje van? :)

Dat is sowieso zeer positief nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Dat komt ook in die video naar voren die ik postte(en die jij blijkbaar niet heel aandachtig heb gevolgd >:)).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:09:
Dat komt ook in die video naar voren die ik postte(en die jij blijkbaar niet heel aandachtig heb gevolgd >:)).
Guilty! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wybob
  • Laatst online: 23-11-2023
JDL15 schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:54:
[...]

Dat heb ik ook, de MP is dan totaal niet te spelen. Maar dat heb ik pas sings kort, denk dat ze cod echt eens fatsoenlijk moeten gaan patchen. Heb ik overigens alleen bij Cold War |:(
Er komt morgen een patch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PepieNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:03:
Staat me iets van bij..

[...]

Voor chroma 4:4:4
Voor latency maakt het niet uit, die is op beide laag.

[...]

Iets naar boven, dat youtube filmpje van DutchOwnage😎
Zie het nu op meer social media komen ook.
Het is heel positief. Want je kan er donder op zeggen dat het MS team er alles aan zal doen om CDPR die GDK ten volste te laten benutten. Iets wat alle andere devs ook gaan doen uiteindelijk. XSX moet gewoon echt 100% zijn kracht tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
15GB update voor de Cyberpunk preload. Day One Patch lijkt dus al online te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Toch lees ik veel verontrustende issues mbt de vele bugs. Bugs om de paar minuten, hoop dat dat dan zonder day one patch gespeeld is.

We gaan het zien. Kan toch pas vrijdag spelen, dus laat maar komen de bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:44:
Toch lees ik veel verontrustende issues mbt de vele bugs. Bugs om de paar minuten, hoop dat dat dan zonder day one patch gespeeld is.

We gaan het zien. Kan toch pas vrijdag spelen, dus laat maar komen de bevindingen :)
Dat klinkt als game breaking bugs, niet de fun soort bugs. MrMattyPlays op YouTube heeft 40 uur van de game gespeeld en heeft voornamelijk grafische bugs gehad, geen game breaking shit. Maar ja, dat kan natuurlijk voor iedereen weer verschillen. Witcher 3 lanceerde met frame pacing issues, glitched side quests etc.

Nou is dit allemaal te patchen, maar damn, ik had het niet verwacht na zo mega veel jaren in ontwikkeling. We gaan het wel horen, misschien wacht ik zelf nog heel eventjes want ik zit wel echt flink in Valhalla nu en vermaak me goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 13:28
Rivanov schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:40:
15GB update voor de Cyberpunk preload. Day One Patch lijkt dus al online te zijn?
De reviewer van nu.nl reageert in nujij dat hij inderdaad de game met day 1 patch heeft getest. Dus nog steeds buggy als hell 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
devilsnight schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:48:
[...]

Dat klinkt als game breaking bugs, niet de fun soort bugs. MrMattyPlays op YouTube heeft 40 uur van de game gespeeld en heeft voornamelijk grafische bugs gehad, geen game breaking shit. Maar ja, dat kan natuurlijk voor iedereen weer verschillen. Witcher 3 lanceerde met frame pacing issues, glitched side quests etc.

Nou is dit allemaal te patchen, maar damn, ik had het niet verwacht na zo mega veel jaren in ontwikkeling. We gaan het wel horen, misschien wacht ik zelf nog heel eventjes want ik zit wel echt flink in Valhalla nu en vermaak me goed.
Ja, ik zit ook nog volop in Valhalla. Maar ten tijde van Witcher 3 had ik de game ook een aantal weken links laten liggen, tot de ergste bugs eruit waren. Kan zomaar zijn dat het met Cyberpunk ook die kant op gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door DutchOwnage op 07-12-2020 20:58 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:14

Cordon

Lievelings jankert

Wat een mooi ding, die Xbox Series X _O_ vandaag binnen gekregen (samen met de PS5) en ik vind hem fijn _O_

Nu alleen nog goeie games vinden. Forza is leuk :P (Heb gamepass)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Cordon schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:57:
Wat een mooi ding, die Xbox Series X _O_ vandaag binnen gekregen (samen met de PS5) en ik vind hem fijn _O_

Zo, jij hoeft je in ieder geval niet te vervelen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cordon schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:57:

Als je aangeeft welke genres je leuk vindt kunnen we je wat tips geven voor games die in gamepass zitten :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:14

Cordon

Lievelings jankert

DutchOwnage schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:59:
[...]

Zo, jij hoeft je in ieder geval niet te vervelen d:)b
Dat komt helemaal goed, haha :P
uchiha tijntje schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:02:
[...]

Als je aangeeft welke genres je leuk vindt kunnen we je wat tips geven voor games die in gamepass zitten :)
Racen, FPS, puzzelachtige spellen. Iets met een goed verhaallijn er in ga ik ook wel lekker op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katseviool schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:51:
[...]

De reviewer van nu.nl reageert in nujij dat hij inderdaad de game met day 1 patch heeft getest. Dus nog steeds buggy als hell 8)7
Maar kan dat überhaupt wel? Die patch is er toch pas echt op de tiende?
Pagina: 1 ... 61 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord