Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:14:
[...]

https://www.reddit.com/r/...mance_vs_quality_mode_in/

60fps met dynamic resolution it is. Ik denk dat ik niet eens naar die Quality mode ga kijken...Zit ik weer te veel op die grafische verschillen te focussen...

Toch blijf ik het een héél klein beetje teleurstellend vinden, dat we nú al moeten gaan kiezen tussen die 2 opties bij een nieuwe generatie consoles. En dan is er nog geen eens sprake van raytracing. Ik snap heus wel dat je voor een machine van $500 niet het uiterste mag verwachten, but still. Maar goed, wel enorm veel zin in deze game :)
Dynamic 4K is echt prima idd zeg en dat in combinatie met VRR en 60fps is geweldig. Na AC Valhalla kan ik niet meer echt terug naar 30fps. Ik zag het gisteren in Control, echt bizar wat een verschil dat toch is dan zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:49:
[...]

Yes why not, ik maak gebruik van Retroarch op de Xbox One X.
Daarmee kan ik de onderstaande dingen spelen met me Xbox One Controller Elite Series 2.

[...]
Vraagje aan jou.

Kun je ook resolutie en framerate instellen met emulators of dat niet? Het zou echt te ziek zijn als ik Mario Sunshine bijvoorbeeld op veel hogere resolutie zou kunnen spelen. Die ene video vorige week echter had het hier totaal niet over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:21:
[...]

Vraagje aan jou.

Kun je ook resolutie en framerate instellen met emulators of dat niet? Het zou echt te ziek zijn als ik Mario Sunshine bijvoorbeeld op veel hogere resolutie zou kunnen spelen. Die ene video vorige week echter had het hier totaal niet over.
Om eerlijk te zijn geen idee, ik heb hem twee weken geleden ook plotseling gekregen door me maat.
Heb hem geïnstalleerd, de updates gedraaid en ben pokemon gaan spelen op oled.
Moet het menu nog gaan verkennen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:23:
[...]

Om eerlijk te zijn geen idee, ik heb hem twee weken geleden ook plotseling gekregen door me maat.
Heb hem geïnstalleerd, de updates gedraaid en ben pokemon gaan spelen op oled.
Moet het menu nog gaan verkennen :)
Ok duidelijk! :)

Ik ga er zelf nog niet mee aan de slag. Sowieso ben ik een beetje huiverig voor die dev mode. Stel er gaat iets mis dankzij die dev mode, helpt MS mij nog wel dan of ben ik fucked? Ik wil echt 100% zekerheid hebben van MS voordat ik er mee bezig ga denk ik.

Op One X had je een browser based emulator. The legend of the Mystical Ninja op SNES spelen, machtig. Dat zou ik nog wel aan durven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:27:
[...]

Ok duidelijk! :)

Ik ga er zelf nog niet mee aan de slag. Sowieso ben ik een beetje huiverig voor die dev mode. Stel er gaat iets mis dankzij die dev mode, helpt MS mij nog wel dan of ben ik fucked? Ik wil echt 100% zekerheid hebben van MS voordat ik er mee bezig ga denk ik.

Op One X had je een browser based emulator. The legend of the Mystical Ninja op SNES spelen, machtig. Dat zou ik nog wel aan durven.
Voor de duidelijkheid ik heb hem niet in devmode, ik heb hem zonder devmode.
Ben op zo'n whitelist gezet dankzij me maat, dus kan hem draaien terwijl ik gewoon online ben.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:29:
[...]

Ben op zo'n whitelist gezet dankzij me maat, dus kan hem draaien terwijl ik gewoon online ben.
Dat klinkt interessant. Hoe fix je dat, zo'n whitelist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:41:
[...]

Begin maar eens op YT te zoeken en abonneer je dan op de juiste discord server.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:41:
[...]

Ik had werkelijk geen idee tot 2 weken geleden dat dit bestond, zoals ik het onderstaand topic lees is het niet meer mogelijk voor lange tijd. Laten we zeggen dat ik me maat dankbaar mag zijn dat hij aan me dacht!

Zie dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:43:
[...]

Ik had werkelijk geen idee tot 2 weken geleden dat dit bestond, zoals ik het onderstaand topic lees is het niet meer mogelijk voor lange tijd. Laten we zeggen dat ik me maat dankbaar mag zijn dat hij aan me dacht!

Zie dit topic
Zoals ik het lees kan het nog tot zondag. Ik probeer het gewoon, als het lukt dan gaaf, als het niet lukt, dan jammer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hmmm ok.

Maar het zou ook maar zo kunnen dat dev mode niet voor issues zorgt en mocht het wel gebeuren dan MS de console gewoon repareert. Of is daar hier al meer bekend over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:08:
[...]

Hmmm ok.

Maar het zou ook maar zo kunnen dat dev mode niet voor issues zorgt en mocht het wel gebeuren dan MS de console gewoon repareert. Of is daar hier al meer bekend over?
Volgens mij valt dit niet onder (soft)mod, het gebruik maken van een exploit of iets dergelijks. Het lijkt me niet dat Microsoft je banned hiervoor, zowel de console als je Microsoft account niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een reactie van die dude op Reddit gekregen over Cyberpunk. Hij zegt dus dat performance mode iets blurrier is dan quality mode. Ik vroeg of het vergelijkbaar was met Witcher 3's twee modes en hij zei dat dit een zeer goed voorbeeld was en behoorlijk vergelijkbaar. Dat zou geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:10
Daarnet even gespeeld op de XSX en een beetje teleurgesteld. Nu is het een basic medion 4k tv (43”), zelfs geen hdr. Hoop als ik straks de Oled (65C9) terug aan de muur hang het beter is, die is sinds de verhuis nog niet aan de muur geraakt.

Maar de XSX is wel al lekker vlot, laadtijden zijn lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:49:
[...]

Yes why not, ik maak gebruik van Retroarch op de Xbox One X.
Daarmee kan ik de onderstaande dingen spelen met me Xbox One Controller Elite Series 2.

[...]
Ik heb ook gister RetroArch geïnstalleerd, de retail versie. Nu nog even kijken hoe ik er roms op krijg en welke settings ik moet gebruiken (wat zijn er veel settings!! :o ) jij misschien een handige guide die je kan DM'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Wat ik mij trouwens af vroeg. Mijn ultimate abo loopt over 20 dagen af. Kan ik dan weer de gold naar ultimate truc toepassen om weer lang ultimate te hebben tegen een leuk prijsje? Heeft iemand dit al eens geprobeerd met een account die de truc al eens heeft toegepast?

[ Voor 10% gewijzigd door Remmetje op 04-12-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 16:29
Remmetje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:08:
Wat ik mij trouwens af vroeg. Mijn ultimate abo loopt over 20 dagen af. Kan ik dan weer de gold naar ultimate truc toepassen om weer lang ultimate te hebben tegen een leuk prijsje? Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
Vorige maand werkte het nog, je moest dan ipv de 1 euro deal een maand ultimate kopen en dat over je gold heen zetten. Je moet ook wachten totdat je ultimate helemaal is afgelopen voordat je gold er weer op zet.

[ Voor 9% gewijzigd door menzo op 04-12-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
gise schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:00:
[...]

Ik heb ook gister RetroArch geïnstalleerd, de retail versie. Nu nog even kijken hoe ik er roms op krijg en welke settings ik moet gebruiken (wat zijn er veel settings!! :o ) jij misschien een handige guide die je kan DM'en?
Roms kunnen vanaf usb stick worden gespeeld, maar bios-bestanden moeten op de interne opslag worden geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
En hoe zit het dan met die cores, moet je die zelf selecteren of gaat dat automatisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
Engineer Stewie schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:29:
Daarnet even gespeeld op de XSX en een beetje teleurgesteld. Nu is het een basic medion 4k tv (43”), zelfs geen hdr. Hoop als ik straks de Oled (65C9) terug aan de muur hang het beter is, die is sinds de verhuis nog niet aan de muur geraakt.

Ja dan zal wel een heel stuk anders zijn als je op die OLED overgaat
Remmetje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:08:
Wat ik mij trouwens af vroeg. Mijn ultimate abo loopt over 20 dagen af. Kan ik dan weer de gold naar ultimate truc toepassen om weer lang ultimate te hebben tegen een leuk prijsje? Heeft iemand dit al eens geprobeerd met een account die de truc al eens heeft toegepast?
Vorig week nog gedaan. Niet voor 1 euro maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 13:28
Engineer Stewie schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:29:

Zo’n medion is niet vergelijkbaar met een C9 dus dat komt wel goed. Dat zie je zelfs als je RTL kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds de nieuwe update werkt HDMI CEC niet meer hier. Normaal als de tv al aanstond en ik zette de XSX aan dan switched ie automatisch naar de HDMI input van de XSX, maar nu niet meer dus.

Anderen er ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie dragon quest 11 vinden in gamepass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 16:59
Verwijderd schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:13:
Ja. https://www.xbox.com/nl-N...-echoes-of-an-elusive-age
Net ook de download aangezet op mijn Xbox series X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, onvindbaar bij mij op de xbox zelf.
Edit: Hebbes, was niet te vinden via gamepass, enkel via store..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woow, dat loopt echt honderd keer beter dan op de One X :9

[YouTube: Warhammer Vermintide 2 - Xbox Series X - 4K/60Fps HDR]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
@devilsnight Bij mij werkt HDMI-CEC wel gewoon. Ik zou de CEC instellingen nalopen en de console geheel opnieuw op laten starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
Verwijderd schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:13:
Was zelfs te preloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Phydomir

Dennis

devilsnight schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:48:
Sinds de nieuwe update werkt HDMI CEC niet meer hier. Normaal als de tv al aanstond en ik zette de XSX aan dan switched ie automatisch naar de HDMI input van de XSX, maar nu niet meer dus.

Anderen er ook last van?
Had ik ook. Even alle instellingen uit en aan zetten en daarna een system reboot hielp.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ariekanari @Phydomir

Duidelijk!

Ik heb de XSX ook al een tijdje in instant on staan. Hoewel, na zo'n update doet ie een volledige reboot toch?

Ik ga de setting even uit/aanzetten en dan reboot, straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-09 14:46
Ik weet niet hoe het bij jullie Fifa 21Trial zit maar bij mij staat toch echt gewoon de Xbox one versie geinstalleerd hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mick3112 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:59:
Ik weet niet hoe het bij jullie Fifa 21Trial zit maar bij mij staat toch echt gewoon de Xbox one versie geinstalleerd hoor.
Bij mij de Xbox Series X versie. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Gisteravond maar eens begonnen aan Jedi fallen order... Prachtige game inderdaad en loopt heerlijk op de xsx. Begint ook gelijk spectaculair :)
Alleen nou wil ik doorgaan, xsx is uiteraard weer supersnel klaar om door te gaan... A sign in change has occurred, returning to menu... Nee!!! Echt wanneer ze dat toch eens fixen... Ok uiteindelijk scheelt het niet veel, zit zo weer in de game, maar ik hoop dat devs eindelijk eens een keer fatsoenlijk rekening gaan houden met dat de games gesuspend kunnen worden.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-09 14:46
Rivanov schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:19:
[...]

Bij mij de Xbox Series X versie. ;)
Hoe weet je dat zo zeker? :D

ik kan niet die nieuwe cam kiezen bijvoorbeeld.

Edit. Laat maar.

Ik moest via de xbox one trial dus blijkbaar upgraden naar de X/S versie........ Nu weer 34 gigs binnenhalen.

[ Voor 21% gewijzigd door Mick3112 op 04-12-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 12:58
Finraziel schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:29:
Gisteravond maar eens begonnen aan Jedi fallen order... Prachtige game inderdaad en loopt heerlijk op de xsx. Begint ook gelijk spectaculair :)
Alleen nou wil ik doorgaan, xsx is uiteraard weer supersnel klaar om door te gaan... A sign in change has occurred, returning to menu... Nee!!! Echt wanneer ze dat toch eens fixen... Ok uiteindelijk scheelt het niet veel, zit zo weer in de game, maar ik hoop dat devs eindelijk eens een keer fatsoenlijk rekening gaan houden met dat de games gesuspend kunnen worden.
Dan draait die bij jou beter dan bij mij. Ik heb een en al geluid problemen. Hiccups, geluid dat echt seconde achterloopt op t beeld en dan ineens met inhaalactie begint of ineens gelijk loopt door het deel dat achterloopt. Achtergrond muziek dat wegvalt terwijl effecten gewoon doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rpower18
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

Vreemd, bij mij werkt de quick resumé wel perfect bij Fallen order. Toch jammer dat het systeem nog niet consequent is. Dit zijn denk ik wel de kinderziektes die nog aangepakt moeten worden, maar dat komt vast wel goed binnenkort. Ik ben tot nu toe erg positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SunnieNL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:42:
[...]

Dan draait die bij jou beter dan bij mij. Ik heb een en al geluid problemen. Hiccups, geluid dat echt seconde achterloopt op t beeld en dan ineens met inhaalactie begint of ineens gelijk loopt door het deel dat achterloopt. Achtergrond muziek dat wegvalt terwijl effecten gewoon doorlopen.
Net wel voor de eerste keer dood en respawnen duurt achterlijk lang... Kan me niet voorstellen hoe lang dat wel niet moet duren op een Xbox one, een half uur of zo!?
Vindt de game leuk maar kom nu bij een moeilijk (optioneel) gevecht... En als proberen dat te winnen betekent dat ik steeds zo lang mag wachten dan wordt dat snel vervelend.

Edit: hmm, een tweede keer is hij veel sneller, 16 seconden of zo. Vaag, eerste keer duurde echt minuten.

En bij de derde keer duurt het weer iets van een minuut. Heel vaag.

[ Voor 9% gewijzigd door Finraziel op 04-12-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 14:58
[...]

Hoi vraagje kun/kon jij verbinding maken met de ftp server app op de xbox series x? Hij blijft hier connectie timeout geven terwijl ik 100% zeker ben van het ipadres en kan hem ook pingen op het ipadres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-09 19:42
Krijg in Destiny 2 dat HDR niet goed afgesteld mag hopen dat Bungie dat nu eens fixt in de update.

Verder fijne console maar mis wel echt nieuwe games..... maarja wat doe je eraan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cyberpunk is weer een dag eerder te spelen via de Nieuw-Zeeland truc. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Rivanov schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:34:
Cyberpunk is weer een dag eerder te spelen via de Nieuw-Zeeland truc. :)
Is het al zeker dat deze vanaf 10 december (of de 9e van mij part) met 60fps speelbaar is? Twijfel om hem te kopen namelijk. Ik kan Control niet spelen vanwege die 30fps en Cyberpunk met 30fps sla ik ook over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-09 22:59
Starbucks schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:42:
[...]

Is het al zeker dat deze vanaf 10 december (of de 9e van mij part) met 60fps speelbaar is? Twijfel om hem te kopen namelijk. Ik kan Control niet spelen vanwege die 30fps en Cyberpunk met 30fps sla ik ook over.
Heeft een 60fps mode.

Bron:

YouTube: Slack And the CyberPunk 60 FPS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:31
Jongens. Ik heb het gefixed van mijn hdr en flikkeringen op het veld in fifa. Het enigste wat ik moest doen was de scherpte instelling van mijn tv op 0 zetten en het is nu weg. Heb zelfs mijn freesync gewoon aanstaan. Waarom heb ik daar totaal niet aan gedacht. Ik ben heel erg blij. Kan nu fifa in 4k met hdr en vrr spelen.

Moest die scherpte altijd op 0 staan op je tv instelling? Had het nog nooit gedaan

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:48:

Anderen er ook last van?
Heb ik ook gehad. Na de update nog een keer rebooten (dus niet naar stand-by laten gaan en dan weer aan doen). Dat werkt bij de meesten.
Mocht dat niet werken moet je na het herstarten HDMI CEC uitschakelen, herstarten, vervolgens weer HDMI CEC inschakelen en eventueel nog een keer herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maversne schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:54:
Jongens. Ik heb het gefixed van mijn hdr en flikkeringen op het veld in fifa. Het enigste wat ik moest doen was de scherpte instelling van mijn tv op 0 zetten en het is nu weg. Heb zelfs mijn freesync gewoon aanstaan. Waarom heb ik daar totaal niet aan gedacht. Ik ben heel erg blij. Kan nu fifa in 4k met hdr en vrr spelen.

Moest die scherpte altijd op 0 staan op je tv instelling? Had het nog nooit gedaan
Fijn dat het voor jou gefixt is. Maar heeft het instellen van je sharpness op 0 nu juist geen negatief effect op... scherpte? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Verwijderd schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:56:
[...]

Fijn dat het voor jou gefixt is. Maar heeft het instellen van je sharpness op 0 nu juist geen negatief effect op... scherpte? :+
Ik heb hem nu op 3 staan. Dat werkt ook. Scherp zat zo

PC Specification

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wanneer ik die HDR calibration setting op Xbox gebruik, dan maakt het niet uit waar ik minimum luminance, maximum luminance en de tweede maximum luminance op zet want de twee plaatjes op het eind zien er exact hetzelfde uit. De calibrated image is echt exact hetzelfde als de uncalibrated image.

Zal wel verschillen per tv, want Vincent Teoh kreeg behoorlijke verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:42
Heerlijk spel inderdaad, helaas nog wel locked 30fps maar dat maakt ''m niet minder mooi. De fotomode is ook leuk om af en toe mee te spelen, je kan er echt geweldig mooie shots uit krijgen.
Wat betreft de quick-resume, als je de console uit gaat zetten is het beter om eerst een ander spel te starten. Dan kan je de volgende keer wel direct door waar je gebleven was.

De laadtijden kunnen wel wat willekeurig lijken en vooral later in het spel lijkt het soms of er nogal wat randzaken meegeladen moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:06
maversne schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:03:
[...]

Ik heb hem nu op 3 staan. Dat werkt ook. Scherp zat zo
In principe zou ik beeld verbeteraars gewoon uitzetten, scherpte is niet anders dan een filter dat de helderheids (luma) overgangen tussen pixels net iets stijler maakt.

Dan kan de TV ook nog iets met overgangen tussen frames doen, incl ruis reductie.

Gewoon allemaal uitzetten. Allemaal gedoe uit de tijd van analoge TV.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL

Scherpte kan bij digitale signalen altijd naar 0, anders krijg je ook ghosting op lijnen en om om mensen en objecten heen. Dat tv fabrikanten dat aanzetten is mij een raadsel. Alleen als je hele oude signalen terugkijkt met veel ruis is dat nog nodig en dat kijkt niemand meer.
Ruisreductie kun je dus ook op 0 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNolan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 23:51
Mede Tweakers die Netflix kijken via de sxs? Ik heb nu al een paar keer dat halverwege de serie het beeld zwart wordt maar het geluid die gaat. Kijk nu naar gewoon via de tv app naar Netflix. De laatste 3 keer via de xsx iedere keer hetzelfde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
KevinNolan schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:10:
Mede Tweakers die Netflix kijken via de sxs? Ik heb nu al een paar keer dat halverwege de serie het beeld zwart wordt maar het geluid die gaat. Kijk nu naar gewoon via de tv app naar Netflix. De laatste 3 keer via de xsx iedere keer hetzelfde
Dat heb ik echt nog nooit gehad. Als je nou zou klagen dat Netflix altijd in HDR/dolbyvision staat, ook als het sdr content betreft... maar dat is nu al zo lang, dat ik denk dat dat nooit wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNolan
  • Laatst online: 23-08 23:51
SunnieNL schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:22:
[...]

Dat heb ik echt nog nooit gehad. Als je nou zou klagen dat Netflix altijd in HDR/dolbyvision staat, ook als het sdr content betreft... maar dat is nu al zo lang, dat ik denk dat dat nooit wordt opgelost.
Ja die hdr is bekend. Maar het weg vallen van beeld niet. De xsx is ook gewoon bekabeld aangesloten en heb 500 Mbit ziggo internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
MrGizMo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:28:
Ja dan zal wel een heel stuk anders zijn als je op die OLED overgaat
Vandaag de oled C9 aan de muur gehangen en GOW 5 aangezwierd. Awesome game en graphics, nooit een game met HDR gezien.

Maar... ik probeerde 120Hz aan te zetten en dat ging niet. De xbox gaf melding dat de kabel dat ook moet kunnen, maar heb de originele kabel gebruikt. 120Hz optie werkt vooralsnog niet.
Morgen de TV eens updaten en hopen dat het dan wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
devilsnight schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:38:
Wanneer ik die HDR calibration setting op Xbox gebruik, dan maakt het niet uit waar ik minimum luminance, maximum luminance en de tweede maximum luminance op zet want de twee plaatjes op het eind zien er exact hetzelfde uit. De calibrated image is echt exact hetzelfde als de uncalibrated image.

Zal wel verschillen per tv, want Vincent Teoh kreeg behoorlijke verschillen.
Het gekke is, dat ik ook verschillende keren die calibrate heb gedaan en ook weinig tot geen verschil zag tussen het calibrated en uncalibrated plaatje. Totdat ik het vd week (na het filmpje van Teoh) weer eens deed, en toen zag ik wel degelijk verschil. Met name de felheid van de zon en het donkere gedeelte bij de rotspartijen links onderin zagen er gecalibreerd een stuk natuurlijker uit. Vind het wel apart want ik zou toch zweren dat ik voorheen bijna geen verschil zag, en ik heb naar mijn idee niet zo gek veel veranderd aan de sliders. Nou ja, prima zo. Ga er niet meer aankomen voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Engineer Stewie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:53:
[...]

Vandaag de oled C9 aan de muur gehangen en GOW 5 aangezwierd. Awesome game en graphics, nooit een game met HDR gezien.

Maar... ik probeerde 120Hz aan te zetten en dat ging niet. De xbox gaf melding dat de kabel dat ook moet kunnen, maar heb de originele kabel gebruikt. 120Hz optie werkt vooralsnog niet.
Genoeg mensen hier die je daar mee kunnen helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engineer Stewie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:53:
[...]

Yep, updaten. En na update tv 5 tot 10 minuten stanby/uitzetten.

Als het goed is maakt 0 t/m 10 niets uit bij hdr, bij sdr zou het kunnen helpen bij eventuele aliasing. Ik heb het gewoon op 0 staan in iedere situatie.
Waarom freesync aan? Gewoon VRR aan via de xbox en klaar. Tenzij freesync beter werkt momenteel? Freesync zorgt er iig voor dat dolby vision niet werkt. (Geen probleem voor nu)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2020 01:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
https://www.xbox.com/en-US/wallpapers

Ik kwam deze link tegen. Wallpapers voor al je devices :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Verwijderd schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 01:42:
[...]

[...]

Als het goed is maakt 0 t/m 10 niets uit bij hdr, bij sdr zou het kunnen helpen bij eventuele aliasing. Ik heb het gewoon op 0 staan in iedere situatie.
Waarom freesync aan? Gewoon VRR aan via de xbox en klaar. Tenzij freesync beter werkt momenteel? Freesync zorgt er iig voor dat dolby vision niet werkt. (Geen probleem voor nu)
Als ik de freesync uitzet op me tv kan ik de vvr ook niet meer aanzetten op de xbox. Is er een manier om dat wel te doen?

Ondersteund fifa21 op next gen wel vrr? Als ik nu freesync aanlaat en vrr uitzet? Andersom kan niet volgens mij. Freesync uit maar vrr aan op de xbox. Als jij weet hoe wel. Graag laten weten

Zo ziet het eruit als ik freesync uitzet op de tv. Andersom kan het wel. VRR uitzetten en freesync aanlaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlU3K5iSyctaFbMzZveprv4iumE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ozd693E3ZLRYFDkE8VzPLJw0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door maversne op 05-12-2020 05:56 ]

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0h4life schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:42:
[...]

Heerlijk spel inderdaad, helaas nog wel locked 30fps maar dat maakt ''m niet minder mooi. De fotomode is ook leuk om af en toe mee te spelen, je kan er echt geweldig mooie shots uit krijgen.
Wat betreft de quick-resume, als je de console uit gaat zetten is het beter om eerst een ander spel te starten. Dan kan je de volgende keer wel direct door waar je gebleven was.

De laadtijden kunnen wel wat willekeurig lijken en vooral later in het spel lijkt het soms of er nogal wat randzaken meegeladen moeten worden.
Nee toch? Ging even twijfelen, of ik het nou gewoon niet zou merken dat het 30 is maar leek me sterk, maar wordt overal ook als 60 fps gemeld als ik er op Google. Bv https://wccftech.com/star...der-60-fps-xbox-series-x/
Ik heb hem niet eens op performance mode staan en volgens mij is het gewoon 60, al heb ik er niet heel specifiek op zitten letten. Een enkele keer heb ik even kort wat gestotter gezien geloof ik maar voor de rest lekker smooth.

Edit: ik heb de Xbox nu trouwens eerst terug naar zijn menu gezet voor ik hem uit zette, dat werkte op de one x volgens mij ook bij games die zo zenuwachtig waren over sign in changes.

[ Voor 7% gewijzigd door Finraziel op 05-12-2020 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:17
Ik merk toch dat je de XSX best veel ruimte moet geven. Deze ligt bij mij in een half open kast met 5 cm ruimte boven, 5 bij iaat, 15 bij uitlaat en heel veel ruimte achter, maar na 4 uur gamen crash elk spel wel zo ongeveer. Vermoed dat die dan toch te warm wordt.

Binnenkort maar eens kijken of ik met een 140mm fan iets meer lucht kan verplaatsen de kast uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Nou ik heb mn configuratie nu goed ingesteld. Heb scherpte op 6 gezet. Freesync uit want je ziet toch motion met fifa wat niet goed is voor input delay.

PC Specification

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Grote update voor The Falconeer is online. Fast Travel is toegevoegd, wat wel de belangrijkste is denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G90JZUrZpRElOUz6yA-24eg8cxY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O0PUPtd5SFyc3V330OvXBrbN.png?f=fotoalbum_large

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:44
JWFpeters schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:12:
Krijg in Destiny 2 dat HDR niet goed afgesteld mag hopen dat Bungie dat nu eens fixt in de update.

Verder fijne console maar mis wel echt nieuwe games..... maarja wat doe je eraan.
HDR is voorlopig stück in D2. A.s. dinsdag krijgt het spel een grote update voor de XSX. Hopelijk wordt het probleem dan opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wom schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 08:32:
Grote update voor The Falconeer is online. Fast Travel is toegevoegd, wat wel de belangrijkste is denk ik.

[Afbeelding]
Ik ben er nog niet aan begonnen, maar klinkt als een paar goede QoL improvements. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 08:45:
[...]

Ik ben er nog niet aan begonnen, maar klinkt als een paar goede QoL improvements. :)
Wacht nog even, er zit flink wat nieuwe content aan te komen nog. Kun je die gelijk meepakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 01:42:
[...]

Mijn tv was al up to date en zit op versie V5.00.03.
Heb hem alsnog van het net gehaald en daarna getest. Als ik 120Hz op de XBOX selecteer gaat het scherm ongeveer 1/3 vertikaal op zwart en die band verspringt.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? De HDMI kabel is de Ultra high speed die bij de XBOX zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 16:04
Engineer Stewie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:07:
[...]

Heb hem alsnog van het net gehaald en daarna getest. Als ik 120Hz op de XBOX selecteer gaat het scherm ongeveer 1/3 vertikaal op zwart en die band verspringt.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? De HDMI kabel is de Ultra high speed die bij de XBOX zat.
Heb je niet een andere hdmi kabel? Misschien toch een faulty hdmi kabel die bij je Xbox zat? Heb ook een C9 en het werkt allemaal perfect :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-09 15:14
maversne schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 07:50:
Nou ik heb mn configuratie nu goed ingesteld. Heb scherpte op 6 gezet. Freesync uit want je ziet toch motion met fifa wat niet goed is voor input delay.
Mooi dat je probleem opgelost is.
De firmware heb je natuurlijk ook een update gegeven
PepieNL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:50:
[...]

Probeer het via USB?
Gewoon ff zoeken via het SKU op Samsung geeft dit al :
https://www.samsung.com/nl/support/model/UE55RU8000SXXN/
Versie 1372.2 staat er gewoon bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
JDL15 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:11:
[...]

Heb je niet een andere hdmi kabel? Misschien toch een faulty hdmi kabel die bij je Xbox zat? Heb ook een C9 en het werkt allemaal perfect :)
Geen HDMI 2.1 kabel helaas |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
[...]

Dit had ik ook, maar was opgelost nadat ik de tv een hele nacht van het stroom had gehaald. Dus eerst de update binnengehaald en toen de tv van het stroom. Daarna werkte de combinatie van 4k 120 bij mij.

Andere kabel gaat het probleem niet verhelpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Bij de hgig calibratie moet het eerste dambordpatroon volledig zwart zijn? Of moet je nog verschil kunnen zien?

Bij cold war in dirty bom, in het bos in de schaduw zie ik toch weinig mensen lopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kal1mar1
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-07 23:24
[...]

Heb je er toevallig een receiver tussen zitten? Bij mij was dit de issue, mijn receiver heeft geen HDMI 2.1. Xbox rechtstreeks op de tv aangesloten op hdmi poort 1 en via arc toch met receiver kunnen bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Laatst online: 22-09 19:39
Hier een XSX, Denon X1300W en een LG CX. Op dit moment loopt alles via de receiver en in principe prima (want er is weinig in 120fps enzo), maar wil binnenkort wel de boel anders aansluiten om de beste settings te kunnen instellen. Eigenlijk wil ik gewoon een nieuwe receiver, maar vanwege de huidige chipset perikelen wacht ik de nieuwe lichting receivers even af. Mijn huidige receiver limiteert dus op 60fps en ik kan bijvoorbeeld ook niet het icoon op PC zetten omdat de receiver denk ik op de eARC aangesloten zit van de tv.

Alternatief is dan de XSX rechtstreeks de tv in en dan de tv vanaf de eARC naar de receiver, maar volgens mij geeft de tv niet het geluid passthrough door dus schaal ik daar weer mee af. Die optie valt dan af.

Komen we op een mogelijk ander alternatief. Bestaat er een HDMI 2.1 splitter waar ik de XSX op aansluit om vervolgens 1 kabel naar de tv te laten gaan en 1 kabel naar de receiver die verder geen beperkingen heeft? Iemand al toevallig eentje op het oog/in gebruik?

[ Voor 9% gewijzigd door Valderrama op 05-12-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
E.Bahram schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:47:
[...]

Heb je er toevallig een receiver tussen zitten? Bij mij was dit de issue, mijn receiver heeft geen HDMI 2.1. Xbox rechtstreeks op de tv aangesloten op hdmi poort 1 en via arc toch met receiver kunnen bedienen
Nee, xbox rechtsreeks im hdmi 1, samsung sounbar in hdmi2 (ARC).

Maar het is opgelost. Vrr uitgezet, 120Hz aan en VRR terug enabled.
Gevonden in een reddit post. Smooth, echt onder de indruk van de XSX nu, itt op de medion tv 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
Valderrama schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:03:
Hier een XSX, Denon X1300W en een LG CX. Op dit moment loopt alles via de receiver en in principe prima (want er is weinig in 120fps enzo), maar wil binnenkort wel de boel anders aansluiten om de beste settings te kunnen instellen. Eigenlijk wil ik gewoon een nieuwe receiver, maar vanwege de huidige chipset perikelen wacht ik de nieuwe lichting receivers even af. Mijn huidige receiver limiteert dus op 60fps en ik kan bijvoorbeeld ook niet het icoon op PC zetten omdat de receiver denk ik op de eARC aangesloten zit van de tv.

Alternatief is dan de XSX rechtstreeks de tv in en dan de tv vanaf de eARC naar de receiver, maar volgens mij geeft de tv niet het geluid passthrough door dus schaal ik daar weer mee af. Die optie valt dan af.

Komen we op een mogelijk ander alternatief. Bestaat er een HDMI 2.1 splitter waar ik de XSX op aansluit om vervolgens 1 kabel naar de tv te laten gaan en 1 kabel naar de receiver die verder geen beperkingen heeft? Iemand al toevallig eentje op het oog/in gebruik?
Voor HDMI 2.0 bestaan die, die kunnen zelfs op de ene poort 4K en de andere 1080p uitzenden. Voor HDMI 2.1 bestaan die nog niet. Overigens heb je dan niets aan een splitter, want dan is het signaal zo laat als de laagste schakel (je AVR in dit geval) en kun je be nog steeds geen 4k120 doen. Tenzij je tv en avr 4k120 doen, dan zou je wel een splitter kunnen gebruiken om het probleem in de huidige avr chipsets te ondervangen.
Wil je dat op je huidige AVR doen, dan heb je een scaler nodig (bv een HDfury)
Maar zoals ik al zei, er zijn nog geen HDMI 2.1 splitters of scalers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Was het idee voor een apart Xbox HDMI tv hdr trubbels/instellingen topic al afgeschoten? Als je daar geen interesse in hebt scroll je je rot hier :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 18:54
Jeetje. Gisteren de XSX ontvangen en vanochtend begonnen met installeren. Ik had hiervoor een Xbox One 1TB, dus geen 4K, HDR, etc. Het verschil in laadsnelheid en performance is enorm, zoals te verwachten. Maar toch ben ik onder de indruk. Ik had gisteren een paar potjes Soul Calibur VI gespeeld op de oude Xbox One, die had ik gisteren geïnstalleerd. Daar had hij het zwaar mee en de kwaliteit was echt niet geweldig. Laadtijden tussen potjes was lang (en frustrerend, als je langere laadtijden hebt dan je potje duurt). Dat is als sneeuw voor de zon verdwenen met de XSX: laadtijden zijn snel, kwaliteit is veel beter (omdat hij natuurlijk enhanced was voor de One X) en framerate is vloeiend. We wisselen nu zo tussen vechters, arena's, etc. Erg benieuwd naar andere games, maar tot nu ben ik onder de indruk van de snelheid en responsiviteit. Die echte nextgen games komen vanzelf voor de pracht en praal.

Nu wachten tot alles gedownload is... Dat duurt nog wel even zag ik. Ik zag trouwens dat ik 800GB aan ruimte beschikbaar had nu op de XSX, terwijl ik op de Xbox One maar 780GB had. Zelfde grootte van de schijf, verbaasde mij wel.

Het overschakelen van Xbox was trouwens gemakkelijk, hij haalde de instellingen over alsof het niets voorstelde. Nu maar even bedenken of de Xbox One boven een tweede leven krijgt op de computerkamer, of dat hij toch op marktplaats gaat met een aantal games die ik niet meer speel of inmiddels in Game Pass heb zitten.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Ik amuseer me momenteel goed met Forza Horizon 4 op Gamepass. Vroeg me echter af de expansions het geld waard zijn, en zo'n ultimate edition bevat dat alles?

Tevens, stel ik zou upgraden naar ultimate. Begin ik dan overnieuw, of mag ik lekker verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
Rck010 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:45:
Ik amuseer me momenteel goed met Forza Horizon 4 op Gamepass. Vroeg me echter af de expansions het geld waard zijn, en zo'n ultimate edition bevat dat alles?

Tevens, stel ik zou upgraden naar ultimate. Begin ik dan overnieuw, of mag ik lekker verder?
Je save file is je save file die gaan ze niet verwijderen omdat je dlc's erbij neemt (want dat zou het verschil voor jou zijn).

Ik had de ultimate en volgens mij zaten hier dus ook de dlc's in. 1 is als ik het goed heb een lego eiland wat ik echt totaal niks aan vond (hoe kunnen ze zover zinken..), de andere dlc was wel leuk maar ik vond het te beperkt.

Al met al denk ik dat je aan het basis spel wat gratis in de gamepass is, meer dan genoeg hebt. Voor mij blies de DLC(s) niet meer/opnieuw fun in het spel nadat ik klaar was met de basis game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-09 14:44
maversne schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 05:33:
[...]

Als ik de freesync uitzet op me tv kan ik de vvr ook niet meer aanzetten op de xbox. Is er een manier om dat wel te doen?

Ondersteund fifa21 op next gen wel vrr? Als ik nu freesync aanlaat en vrr uitzet? Andersom kan niet volgens mij. Freesync uit maar vrr aan op de xbox. Als jij weet hoe wel. Graag laten weten

Zo ziet het eruit als ik freesync uitzet op de tv. Andersom kan het wel. VRR uitzetten en freesync aanlaten.

[Afbeelding]
Zelfde verhaal hier op m'n Samsung TV. Kan VRR alleen aanzetten op de Xbox wanneer Freesync aan staat op m'n TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:56
Arjan90 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:37:
Jeetje. Gisteren de XSX ontvangen en vanochtend begonnen met installeren. Ik had hiervoor een Xbox One 1TB, dus geen 4K, HDR, etc. Het verschil in laadsnelheid en performance is enorm, zoals te verwachten. Maar toch ben ik onder de indruk. Ik had gisteren een paar potjes Soul Calibur VI gespeeld op de oude Xbox One, die had ik gisteren geïnstalleerd. Daar had hij het zwaar mee en de kwaliteit was echt niet geweldig. Laadtijden tussen potjes was lang (en frustrerend, als je langere laadtijden hebt dan je potje duurt). Dat is als sneeuw voor de zon verdwenen met de XSX: laadtijden zijn snel, kwaliteit is veel beter (omdat hij natuurlijk enhanced was voor de One X) en framerate is vloeiend. We wisselen nu zo tussen vechters, arena's, etc. Erg benieuwd naar andere games, maar tot nu ben ik onder de indruk van de snelheid en responsiviteit. Die echte nextgen games komen vanzelf voor de pracht en praal.

Nu wachten tot alles gedownload is... Dat duurt nog wel even zag ik. Ik zag trouwens dat ik 800GB aan ruimte beschikbaar had nu op de XSX, terwijl ik op de Xbox One maar 780GB had. Zelfde grootte van de schijf, verbaasde mij wel.

Het overschakelen van Xbox was trouwens gemakkelijk, hij haalde de instellingen over alsof het niets voorstelde. Nu maar even bedenken of de Xbox One boven een tweede leven krijgt op de computerkamer, of dat hij toch op marktplaats gaat met een aantal games die ik niet meer speel of inmiddels in Game Pass heb zitten.
Misschien een idee om je Xbox one te gebruiken als 2e console voor als er vrienden over de vloer komen? Kan je toch makkelijk spellen die geen co-op ondersteunen op 1 console, spelen door je xbox live/game pass te delen met je xbox one? Zo heb ik het namelijk op het moment staan, en het bevalt zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rck010 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:45:

Ik heb hier gekocht, lekker voordelig (wel even naar beneden scrollen, bovenaan staat een duurdere gesponsorde link)

https://www.eneba.com/nl/...-one-xbox-live-key-europe

(al was het 2 weken geleden nog een paar euro minder.)

Blijft natuurlijk grappig, DLC kopen voor een gamepass titel.

[ Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-12-2020 11:28 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55
Wom schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 08:59:
[...]

Wacht nog even, er zit flink wat nieuwe content aan te komen nog. Kun je die gelijk meepakken ;)
Over welke content heb je het precies? Want als de game nu toch niet zo leuk is, waarom is dat met die content wel? :>

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Valderrama schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:03:

1 van mijn posts laat een hdmi 2.1 splitter zien die in januari komt (dik 240 dollar oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
quorumz schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:37:
[...]

1 van mijn posts laat een hdmi 2.1 splitter zien die in januari komt (dik 240 dollar oid)
Voor een tussenoplossing tot een nieuwe lichting receivers op de markt komt vind ik 240$ toch wel te gortig.

Dan neig ik eerder naar een downgrade qua geluid door de XSX op de tv aan te sluiten en dan tv middels eARC naar de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:29:
[...]

Over welke content heb je het precies? Want als de game nu toch niet zo leuk is, waarom is dat met die content wel? :>
Niet zozeer dat de game niet leuk is nu, maar er komt meer content buiten de missies om. Dus voor gamers die graag wat meer de boel verkennen worden er zaken toegevoegd. Zou al op korte termijn moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als het goed is aankomende week dan ook de XSX in huis, eindelijk Valhalla bestellen vd week, verheug me ook echt op een aantal oudere games opnieuw op te starten, had in de sale ook nog de warlords expansion gekocht voor de Division 2.
Die game heeft volgens mij nog niet een next gen patch gehad volgens mij en weet ook niet of die komt maar ok, blijft toch ook een mooie game.

Speel de laatste tijd ook weer veel BF5 waar ik vooral de laad tijden irritant vind maar dat zal dan ook verbeterd zijn neem ik aan.

Heb besloten om de PS5 nog ff in de wacht te zetten tot volgend jaar ergens, misschien zelfs tot de nieuwe God of War er is, ik las af en toe in dat pre order topic maar wat vind ik dat topic irritant zeg qua deelnemers op een paar uitzonderingen na.

Ook het (risico) dat je weer of een stille of een iets luidere PS5 thuis krijgt qua fan vind ik persoonlijk jammer maar goed dat zal voorlopig niet anders zijn denk ik.

Laat Bol. maar snel over de brug komen, wacht ook nog ff de reviews af van Cyberpunk die hopelijk mijn twijfels weg neemt om te gaan wachten op die echte next gen patch volgend jaar ergens of dat ik hem alsnog eerder ga spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-09 14:44
Sipio schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:07:

Die game heeft volgens mij nog niet een next gen patch gehad volgens mij en weet ook niet of die komt maar ok, blijft toch ook een mooie game.
Komt in februari 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
quorumz schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:37:
[...]

Ik krijg die post niet gevonden middels zoekfunctie. Welke splitter is dit? Een HDfury?

Ik zit zelf met een LG C9, XSX, PS5, UHD speler, Nvidia Shield, Nintendo switch, Ziggo Next en een Sonos Arc 5.1.2 systeem. Kortom, veel te weinig HDMI poorten, en dan begin ik al niet over 2.1 en eARC.

Ik ben echt opzoek naar een 2.1 splitter met liefst 4-5 inputs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Starbucks schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:42:
[...]

De Series X update komt pas volgend jaar. Volgens mij is de versie van volgende week enkel 4K/30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 13:03
Valderrama schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:54:
[...]

Voor een tussenoplossing tot een nieuwe lichting receivers op de markt komt vind ik 240$ toch wel te gortig.

Dan neig ik eerder naar een downgrade qua geluid door de XSX op de tv aan te sluiten en dan tv middels eARC naar de receiver.
Waneer je TV en receiver allebei eArc volledig ondersteunen is het geen downgrade in geluid hoor. Hoe kom je daar precies bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren begonnen aan dragon quest in gamepass. Nog niet veel gedaan maar wat een zoetsappige zooi zeg... i love it. 8)
Heerlijk weer eens een jrpg na al die westerse "realistische" meuk. Dikke aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:33
Delete

[ Voor 93% gewijzigd door nickdew op 05-12-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
sorted.bits schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:54:
[...]

Waneer je TV en receiver allebei eArc volledig ondersteunen is het geen downgrade in geluid hoor. Hoe kom je daar precies bij?
Oh, ik was in de veronderstelling dat de LG CX het geluid tot aan maximaal DTS ondersteunde (voor passthrough). Aan de andere kant... de Denon X-1300W heeft geen eARC, maar de gewone variant... dus dan zit daar misschien de bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Laatst online: 04:24
Rck010 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:29:
[...]

Ik krijg die post niet gevonden middels zoekfunctie. Welke splitter is dit? Een HDfury?

Ik zit zelf met een LG C9, XSX, PS5, UHD speler, Nvidia Shield, Nintendo switch, Ziggo Next en een Sonos Arc 5.1.2 systeem. Kortom, veel te weinig HDMI poorten, en dan begin ik al niet over 2.1 en eARC.

Ik ben echt opzoek naar een 2.1 splitter met liefst 4-5 inputs
Ik ook, dus lees ik graag mee 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Gisteren de bekende ‘Eneba Brazilië’ route gevlogen maar mijn twee live codes worden niet erkend..

Al vaker gedaan en altijd gelukt maar nu heb ik dus zes screenshots moeten sturen maar al 14 uur geen reply meer van ze (terwijl de in eerste instantie snel reageerde op mijn ticket ivm de twee aangekochte codes).

Via TunnelBear Brazilië maar niets lijkt te werken (blijft aangeven dat de code in andere regio is aangekocht). Ik zal hier update plaatsen als er iets te melden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Dirt 5 2.0 update incoming (wink naar Dirt Rally 2.0?). Tot nu toe is dit mijn slechtste aankoop, zelfs voor 16 euro. Engine loopt echt compleet bagger, gigantische tearing and framerate issues.... echt bagger werk van Codemasters. Ik moet niks hebben van race games die niet stabiel 60fps lopen, dus tot die tijd laat ik de game lekker links liggen. Game heeft ook echt een raar kleurenpalet wat enerzijds wel cool is maar soms ook echt foeilelijk.
When the game update arrives, it will add full wheel support to DIRT 5. Codemasters has dug into some of its other racing titles, like GRID and F1 2020, to ensure the widest possible range of wheels for the rally game.

In fact DIRT 5 will take its compatibility data from GRID, so any wheel supported by that game will now also have full support in DIRT 5 too. That means that anything from Logitech or Thrustmaster will enjoy full support in DIRT 5, and while only some Fanatec wheels have the same support, Codemasters is working on adding further wheels.

As well as wheels, any other peripherals that connect directly to the wheel — handbrakes and shifters, for example — will also function as intended. There’ll be an in-game options menu to adjust input strengths, feedback and vibration, and wheel sensitivity too. We should see a full compatible wheel list in DIRT 5 ahead of the update’s roll-out.

While that’s the major change, there’s a few other tweaks coming too. Changes to online multiplayer will add new race events, including multi-class races, and help players find events more easily. The visual issues, particularly regarding V-Sync on PS4, also look to be addressed by the update.

There’ll be an enhancement for Playgrounds, allowing players to find specific courses more easily, along with a curated range of Playgrounds each week that the DIRT 5 team merit particular attention. The incredibly frustrating Sprint Cars also receive a bit of a kick to make the handling a little easier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf maar kutten om HDR in AC Valhalla goed te krijgen en heb dus ook HGiG geprobeerd net. Eerst via de Calibration app op Xbox het goed ingesteld, maar met HGiG blijft het echt te dim/donker. Het mag dan zijn zoals de maker het bedoelde (al ondersteund ACV het niet) dan ga ik toch liever voor de "pop" van DTM.

Als ik Dirt 5 ooit haal of Cold War dan ga ik dat HGiG eens goed testen.

Overall moet ik zeggen dat ik het calibreren van HDR maar een hoofdpijn kwekend iets vind. Het liefst negeer ik het gewoon want vaker ben ik bezig het goed te krijgen dan echt de game te spelen, maar ik weet dat ik mooie dingen mis zonder HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 22-09 17:57
sohus schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:54:
Dirt 5 2.0 update incoming (wink naar Dirt Rally 2.0?). Tot nu toe is dit mijn slechtste aankoop, zelfs voor 16 euro. Engine loopt echt compleet bagger, gigantische tearing and framerate issues.... echt bagger werk van Codemasters. Ik moet niks hebben van race games die niet stabiel 60fps lopen, dus tot die tijd laat ik de game lekker links liggen. Game heeft ook echt een raar kleurenpalet wat enerzijds wel cool is maar soms ook echt foeilelijk.

[...]
Hoe kom je aan dirt voor 16 euro dan:)

Playstation 5

Pagina: 1 ... 58 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord